Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:04
Bever! schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:46:
[...]

Uit interesse hoeveel zitten de merken in nl gemiddeld op?
Wat ik mij herinner (heb de gegevens niet bij de hand op dit moment, misschien dat je via Google de link kan vinden) staat Samsung op de eerste plaats. Op de 2e, 3e en 4e is het stuivertje verwisselen tussen LG, Philips en Sony en Panasonic staat op de 5e plek. Exacte percentages kan ik me niet meer herinneren, maar dat is ongeveer de verdeling geweest de afgelopen 6 maanden in Nederland.

[ Voor 11% gewijzigd door InEtVa op 12-01-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Oeps, dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door InEtVa op 12-01-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:06
Vraag me af hoe dat lag in 2013, het jaar dat ze nog plasma voerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:48
Moris schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:26:
Het valt me op dat er hier bijna geen gebruiker zijn van de AX800, is het beeld tov de concurrentie zo belabberd en de moeite niet waard om aan te kopen of.....?
Ik heb een ax800, hoezo belabberd beeld?? Ik ben juist ontzettend tevreden over het beeld en de tv in het geheel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
jgsr schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:34:
Ik heb een ax800, hoezo belabberd beeld?? Ik ben juist ontzettend tevreden over het beeld en de tv in het geheel ;-)
Intussen heb ik deze AX800 met eigen ogen in diverse winkels en settings kunnen testen.
Er wordt nogal veel positiefs over de zwartwaarden in reviews geschreven, helaas vind ik deze nogal zwaar tegenvallen en vooral in de prijsklasse zeer bedroevend te noemen.

Misschien stel ik mijn eisen als plasmaliefhebber te hoog, maar in deze prijsklasse zijn er me teveel artefacts aanwezig om een aankoop te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:25
Moris schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:04:
[...]

Intussen heb ik deze AX800 met eigen ogen in diverse winkels en settings kunnen testen.
Er wordt nogal veel positiefs over de zwartwaarden in reviews geschreven, helaas vind ik deze nogal zwaar tegenvallen en vooral in de prijsklasse zeer bedroevend te noemen.

Misschien stel ik mijn eisen als plasmaliefhebber te hoog, maar in deze prijsklasse zijn er me teveel artefacts aanwezig om een aankoop te verantwoorden.
Nofi maar in een winkel kan je geen oordeel vellen over zwartwaarden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Bever! schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:29:
Nofi maar in een winkel kan je geen oordeel vellen over zwartwaarden..
Als het licht in de winkel uit is, lijkt me dit toch wel onder de norm donker te vallen, toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:26:
Het valt me op dat er hier bijna geen gebruiker zijn van de AX800, is het beeld tov de concurrentie zo belabberd en de moeite niet waard om aan te kopen of.....?
Prima toestel die AX800, heb alleen problemen met 4k Netflix series. Deze laden niet compleet in 25%/93% en vervolgens een zwart beeld. Ben ook al in gesprek met Panasonic hierover en zeer benieuwd wat eruit gaat komen.

Dus bij deze de vraag wie van de AX800 gebruikers geen problemen heeft met de ontvangst van 4k Netflix series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Moris schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:04:
[...]

Tja vergeleken met een plasma valt elke LCD helaas tegen... Eeuwig zonde dat ze daarmee zijn gestopt. Enige die in de buurt kan komen van de zwartwaarden van een plasma is in mijn ogen de AX900 en daar is de prijs dan ook wel naar. Je zou de CX850 af kunnen wachten, die heeft ook full array local dimming (als ik het mij goed herinner) en is waarschijnlijk wat vriendelijker geprijst.

Anders zul je toch moeten wachten op OLED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
InEtVa schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:51:
Tja vergeleken met een plasma valt elke LCD helaas tegen... Eeuwig zonde dat ze daarmee zijn gestopt. Enige die in de buurt kan komen van de zwartwaarden van een plasma is in mijn ogen de AX900 en daar is de prijs dan ook wel naar. Je zou de CX850 af kunnen wachten, die heeft ook full array local dimming (als ik het mij goed herinner) en is waarschijnlijk wat vriendelijker geprijst.

Tja, zo is dat.
Ben echt niet van plan om meer dan 1000 euro aan een brakke beeldkwaliteit van een Led-tv te besteden.
Dan koop ik nog liever als overbrugging naar een OLED een goedkoop exemplaar met bijna dezelfde aritfacts als de duurder exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Laatst online: 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

InEtVa schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:51:
[...]

Heb je de laatste tijd wel eens wat lcd bekeken? Er is veel veranderd de laatste jaren, zwartwaarden zijn een flink stuk verbeterd.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat gezeur over plasma altijd. Was laatst bij kennis een Nuon-adviseur aan huis, rara wat die als 1e zei? Die plasma moet er direct uit, Meneer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Rol-Co schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:42:
[...]

Heb je de laatste tijd wel eens wat lcd bekeken? Er is veel veranderd de laatste jaren, zwartwaarden zijn een flink stuk verbeterd.
Tijdens mn werk kom ik elke dag in aanraking met (moderne) lcd tv's, dus ja, ik heb ze wel eens bekeken, heb zelfs een 2014 model thuisstaan ;). En ja VA modellen geven best diep zwart weer, en ik vind het in de meeste gevallen ook ruim voldoende (hoewel dieper zwart altijd welkom is!). Echter een directe vergelijking van zwartwaarden met een plasma zal altijd door de plasma worden gewonnen, dit is gewoon een beperking van hoe een lcd werkt (nog afgezien van de slechtere uniformiteit van het zwart bij een lcd).

Wil dit zeggen dat een lcd slecht en een plasma perfect is? Nee! Ik zou zelf geen plasma kopen, omdat ik ze (ongeacht het beeld en de instellingen) zie flikkeren, wat ik te onrustig kijken vind. Daarnaast zou ik als je in goed verlichte kamers kijkt of zo min mogelijk energie wil verbruiken ook niet voor een plasma kiezen. Oftewel voor de gemiddelde consument is lcd goed genoeg.

Wat ik kortom wil zeggen: puur op zwartwaardes zal je als plasmagebruiker teleurgesteld worden, maar dat wil niet zeggen dat lcd op andere gebieden geen voordelen heeft. LCD is niet perfect, plasma niet en waarschijnlijk zal OLED dat ook nooit worden (hoewel ik wel erg naar betaalbare OLED tv's uitkijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Sjah schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:48:
Dat gezeur over plasma altijd. Was laatst bij kennis een Nuon-adviseur aan huis, rara wat die als 1e zei? Die plasma moet er direct uit, Meneer...
Hmmm, de mannen van Nuon ..... erg goede referenties 8)7
Een oude ijs en vrieskast , verwarmingsketel, slechte isolatiewaarden van het huis, enz.... was hier waarschijnlijk geheel niet opgevallen!
Maar nu je het zegt.. altijd weer die verdomde energie vretende plasma :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Moris schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:45:
[...]

Hmmm, de mannen van Nuon ..... erg goede referenties 8)7
Een oude ijs en vrieskast , verwarmingsketel, slechte isolatiewaarden van het huis, enz.... was hier waarschijnlijk geheel niet opgevallen!
Maar nu je het zegt.. altijd weer die verdomde energie vretende plasma :+
Het is meer een keuze, ik heb ook nog 2 jaar naar mijn 42" pana plasma gekeken ondanks dat ik de rest van het huis al zo laag mogelijk in verbruik heb gezet, de tv was de grootverbruiker inmiddels. En ja ik ga geen radio luisteren of muziek clips kijken via tv, ik houd er dan wel rekening mee.
Nu naar een 55" pana lcd en het verschil is nog groter dan ik dacht, van 350W naar 45W!
InEtVa schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:27:
[...]

Tijdens mn werk kom ik elke dag in aanraking met (moderne) lcd tv's, dus ja, ik heb ze wel eens bekeken, heb zelfs een 2014 model thuisstaan ;). En ja VA modellen geven best diep zwart weer, en ik vind het in de meeste gevallen ook ruim voldoende (hoewel dieper zwart altijd welkom is!). Echter een directe vergelijking van zwartwaarden met een plasma zal altijd door de plasma worden gewonnen, dit is gewoon een beperking van hoe een lcd werkt (nog afgezien van de slechtere uniformiteit van het zwart bij een lcd).

Wil dit zeggen dat een lcd slecht en een plasma perfect is? Nee! Ik zou zelf geen plasma kopen, omdat ik ze (ongeacht het beeld en de instellingen) zie flikkeren, wat ik te onrustig kijken vind. Daarnaast zou ik als je in goed verlichte kamers kijkt of zo min mogelijk energie wil verbruiken ook niet voor een plasma kiezen. Oftewel voor de gemiddelde consument is lcd goed genoeg.

Wat ik kortom wil zeggen: puur op zwartwaardes zal je als plasmagebruiker teleurgesteld worden, maar dat wil niet zeggen dat lcd op andere gebieden geen voordelen heeft. LCD is niet perfect, plasma niet en waarschijnlijk zal OLED dat ook nooit worden (hoewel ik wel erg naar betaalbare OLED tv's uitkijk ;))
Ik vind de zwartwaarden prima, gelijk aan mijn oude plasma, enige waar ik dan nog een opmerking over zou kunnen maken is dat je echt naar een computerscherm in het groot kijkt, dat heeft een plasma niet. Ik weet ook niet of iedereen dat ziet of dat dit aan mij ligt.
Ik weet wel dat ik met de lcd zo klaar was kwa instellingen van het beeld, bij de plasma in 2009 koste me dat bijna 2 weken voordat ik tevreden was.
Maar die gaat nu een verdieping hoger, dus ik kan altijd nog vergelijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In november de tx-47as650 aangeschaft. Vanaf het begin al last van banding en clouding, wat een ellende. Panasonic geeft aan dat het een eigenschap is van het scherm. Ik neem hier echter geen genoegen mee. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 08:39
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:11:
In november de tx-47as650 aangeschaft. Vanaf het begin al last van banding en clouding, wat een ellende. Panasonic geeft aan dat het een eigenschap is van het scherm. Ik neem hier echter geen genoegen mee. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben met dit toestel?
Geen last van met de TX-55as651...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Hier ook niet met de tx-55as650, ik word steeds blijer met deze tv, 3d is helemaal waanzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:14
Ik overweeg de AS640 te kopen, maar 1 ding houd mij nog tegen: de USB recording.
Volgens de Panasonic site niet op dit model, volgens sommige reviews weer wel.
Kunnen de bezitters van een AS640 bevestigen (of ontkennen natuurlijk) dat USB recording (al is het maar of recorden of tv kijken (single tuner)) mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
Het is al ruim een half jaar geleden dat ik enkele AS640 exemplaren in huis heb gehad waardoor ik het antwoord schuldig moet blijven.
Het beste is om een handleiding te downloaden van een Panasonic toestel waarvan je weet dat deze USB-recording ondersteund. En vergelijk deze met de handleiding van de AS640.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb gisteren bij de MediaMarkt een TX-50AS650E gekocht, een erg mooie TV. Hoewel ik de software van een vreselijk niveau vind (niets is consistent en het design is echt vreselijk) werkt het op zich redelijk.

Ik heb alleen een probleem. Ik gebruik Kodi en als ik dichtbij op de TV kijk zie ik knipperende witte pixels op de zwarte stukken.
Te zien: hier.

Is dit een brakke HDMI-kabel? Of een instelling?
Helaas heb ik op dit moment geen extra HDMI-kabels om het te testen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Lastig om te zien, maar heb weleens een brakke hdmi gehad die witte stipjes gaf.. dus who knows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb van het weekeind via de MediaMarkt "actie" (prijzen "zonder BTW" waren natuurlijk niet beter dan webshopprijzen, maar ook niet slechter ;) ) een TX-55AX630 gekocht. Mijn oude TV was ook een Panasonic, en wel een 42" HD ready Plasma, ondertussen een jaar of 7 oud. Spannend dus wat de verandering zou zijn!

De weinige reviews (van kleinere modellen is meer te vinden) waren natuurlijk niet mega lyrisch, maar ook niet super slecht. Waar dat vooral aan lijkt te liggen is het feit dat de TV vergeleken wordt met de veel duurdere broertje. Het volgende model is immers bijna dubbel zo duur, dus logisch dat daar verschil in zit.

Al met al ben ik voorlopig erg tevreden met de TV. Wat mij erg meevalt is vooral het contract, dat volgens digitalversus maar een matige 1870:1 zou zijn (een andere review prijst juist weer het contrast). Ik zou zelf zeggen dat het niet onderdoet voor een 7 jaar oude plasma ;). Zwart is mooi diep, ook zonder contract enhancement features "aan". Wel mis ik nog wat details in de hele donkere gebieden. Dat kan wel kloppen, want standaard is de gamma in de donkere gebieden wat laag. Ik zoek nog naar de meest optimale settings. Daar zit dus duidelijk nog wat rek in.

Waar de digitalversus review wel gelijk in heeft is relatief veel clouding, vooral aan de twee zijkanten is dat bij heldere scenes te zien. Maar het went snel en je zult toch ergens water bij de wijn moeten doen voor die prijs.

Ik heb natuurlijk even wat 4k demo's afgespeeld via mijn Macbook Pro. Dat ziet er natuurlijk fantastisch uit :) Haarscherp en zeer strak. In pure 4k mode zie je bij scenes die snel pannen, dat het beeld lijkt te "knipperen" omdat er gewoon dingen meer dan 10 cm per frame opschuiven. De gewraakte soap opera settings kunnen hier prima een eind aan maken, en zijn eigenlijk helemaal niet storend :) . Zo lijken de upscaling en framecreation algoritmes prima hun werk te doen (al zet ik alles op de meest minimale setting). Ik merkte wel dat deinterlacing artifacts bij scrollende letters op TV beeld, maar het kan ook best zijn dat de schuldige mijn UPC media box is. Ik krijg vandaag een CI+ binnen, eens kijken of dat beter is. Ik zal dan ook kijken of ik kan opnemen naar USB. Volgens de handleiding moet dat in ieder geval werken.

Smart TV deel heb ik nog niet heel uitgebreid getest. De interface werkt en is redelijk snel, voelt wel wat gedateerd. Netflix werkt prima (natuurlijk geen 4k, maar who cares). Media streamen via DLNA werkt ook prima (plex en popcorn-time getest). Voor Plex moest ik even een DLNA profile fixen, en daarna werkt het (HEVC codec in MKV geeft nog problemen). Helaas ook bij de media player geen 4k support, zowel streaming als via USB, uiteraard geen HEVC, maar ook geen h264.

Ik koop wel een keer een media player met 4k support zodra deze onder 100 euro zakken. Voor nu vind ik dat niet super relevant. Als ik nu 4K wil, sluit ik mijn macbook wel aan.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 09:52
Hallo allemaal,

Sinds zaterdag staat er een prachtige 48 inch AS640 in mijn kamer.
Ik ben erg tevreden over het beeld bij films, maar heb wat moeite met games vanaf de PS4.
Ik mis een hoop details in donkere beelden. Hebben jullie misschien een idee hoe ik wat meer detail in donkere scenes aan kan brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:21
Onder picture options, hdmi rgb range, heb je deze op normal staan? En op de PS4 bij display settings, video output, rgb op automatic?
Kan eventueel wel alle instellingen voor je overnemen die ik op de tv heb gemaakt. Heb zelf ook de 48 640 en een PS4.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• Jelmar1990
Millert schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:05:
Onder picture options, hdmi rgb range, heb je deze op normal staan? En op de PS4 bij display settings, video output, rgb op automatic?
Kan eventueel wel alle instellingen voor je overnemen die ik op de tv heb gemaakt. Heb zelf ook de 48 640 en een PS4.
Dit was het inderdaad! Bedankt!
Als je mooie instellingen hebt zou ik ze graag eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Ik ben tot de volgende instellingen gekomen. Heb gebruik gemaakt van instellingen op het avforum en de Disney WOW calibratie Blu-Ray. https://www.avforums.com/...ed-best-settings.1888454/ . De White Balance en Colour Management settings heb ik in eerste instantie overgenomen maar later terug op default gezet. Dit verschilt ook van paneel tot paneel en hiervoor kan je hem beter zelf kalibreren.

Viewing Mode: True Cinema
Backlight 40
Contrast 90
Brightness +6 (afhankelijk van verlichting, in mijn geval geen lichtinval van buiten en dimbare spots)
Colour 50
Tint 0
Sharpness 50
Colour Temperature Warm 2
Vivid Colour Off
Adaptive Backlight Control On
Ambient Sensor Off
Noise Reduction Off
MPEG Remaster Off
Intelligent Frame Creation Min (bij gamen, game mode inschakelen, gaat deze op off)

Advanced Settings
Contrast Control Off
White Balance / Colour Management / Gamma Default

Option Settings
Game Mode Off/On (wanneer je gaat gamen inschakelen ivm input lag)
Film Cadence Mode Off
1080p Pure Direct Off
HDMI Content Type - Allemaal OFF
HDMI RGB Range Normal

Screen Settings
16:9 Overscan Off
H-Size H-Size 1
Screen Display On

Sommige opties worden grijs wanneer je de game mode inschakelt, bijvoorbeeld Intelligent Frame Creation (IFC). Wanneer je dan video's of film gaat kijken kan je Game Mode uitschakelen en geeft IFC op minimaal voor mij het fijnste resultaat. Vloeiendere overgangen, voornamelijk merkbaar bij beelden waar de camera horizontaal draait, maar geen soap opera effect zoals bij de hogere standen.
Bij een animatie film heb ik gemerkt dat je IFC gerust op Medium kunt zetten zonder dat dit storend wordt. Wanneer je 1080p Pure Direct inschakelt verlies je enkele opties waaronder IFC, voegt niks toe in deze.

[ Voor 6% gewijzigd door Millert op 20-02-2015 08:14 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
White Balance / Colour Management / Gamma Default << das nog de interessantste, maar heb je denk ik calbrateur voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Ja klopt ook. In die link naar avforum staan die instellingen vermeld. Maar gaven bij mij geen best resultaat. Ben er tevreden mee nu. Zie het niet zitten om zo'n calibratie apparaat aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
Millert schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:13:
Ik ben tot de volgende instellingen gekomen. Heb gebruik gemaakt van instellingen op het avforum en de Disney WOW calibratie Blu-Ray. https://www.avforums.com/...ed-best-settings.1888454/ . De White Balance en Colour Management settings heb ik in eerste instantie overgenomen maar later terug op default gezet. Dit verschilt ook van paneel tot paneel en hiervoor kan je hem beter zelf kalibreren.

Viewing Mode: True Cinema
Backlight 40
Contrast 90
Brightness +6 (afhankelijk van verlichting, in mijn geval geen lichtinval van buiten en dimbare spots)
Colour 50
Tint 0
Sharpness 50
Colour Temperature Warm 2
Vivid Colour Off
Adaptive Backlight Control On
Ambient Sensor Off
Noise Reduction Off
MPEG Remaster Off
Intelligent Frame Creation Min (bij gamen, game mode inschakelen, gaat deze op off)

Advanced Settings
Contrast Control Off
White Balance / Colour Management / Gamma Default

Option Settings
Game Mode Off/On (wanneer je gaat gamen inschakelen ivm input lag)
Film Cadence Mode Off
1080p Pure Direct Off
HDMI Content Type - Allemaal OFF
HDMI RGB Range Normal

Screen Settings
16:9 Overscan Off
H-Size H-Size 1
Screen Display On

Sommige opties worden grijs wanneer je de game mode inschakelt, bijvoorbeeld Intelligent Frame Creation (IFC). Wanneer je dan video's of film gaat kijken kan je Game Mode uitschakelen en geeft IFC op minimaal voor mij het fijnste resultaat. Vloeiendere overgangen, voornamelijk merkbaar bij beelden waar de camera horizontaal draait, maar geen soap opera effect zoals bij de hogere standen.
Bij een animatie film heb ik gemerkt dat je IFC gerust op Medium kunt zetten zonder dat dit storend wordt. Wanneer je 1080p Pure Direct inschakelt verlies je enkele opties waaronder IFC, voegt niks toe in deze.
Super!
Ik ga ze zeker eens proberen.
Had de instellingen van AVforums ook al eens geprobeerd, maar vond deze alleen goed als ik in een volledig verduisterde ruimte zat met alleen een lampje achter de TV aan. Dit werd echter snel vermoeiend aan de ogen.
HDMI pure direct inschakelen is trouwens wel een aanrader, aangezien ik gemerkt heb dat de kleuren in deze modus natuurlijker blijven. Vooral bij huidtinten viel mij dit erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Dit is afhankelijk van je verdere instellingen als ik het goed heb. Wanneer je deze optie inschakelt schakel je als het ware alle verdere beeldbewerking uit. Hierdoor kan je IFC niet meer inschakelen en ik vind de laagste stand prettig kijken. Maakt beweging net wat vloeiender zonder kunstmatig over te komen. En als je verder de beeld 'verbeteraars' handmatig hebt uitgeschakeld zou het geen verschil mogen maken.

Verbeter me gerust als ik er naast zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Millert op 23-02-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
Helaas vandaag tot de ontdekking gekomen dat mijn AS640 aan de randen last heeft van backlight bleeding.
Ik dacht dat dit niet mogelijk was bij een direct lit toestel?
Hebben andere eigenaren hier ook last van of heb ik net weer een rotte appel uit een serie fantastische toestellen te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:41:
[...]

Prima toestel die AX800, heb alleen problemen met 4k Netflix series. Deze laden niet compleet in 25%/93% en vervolgens een zwart beeld. Ben ook al in gesprek met Panasonic hierover en zeer benieuwd wat eruit gaat komen.

Dus bij deze de vraag wie van de AX800 gebruikers geen problemen heeft met de ontvangst van 4k Netflix series.
Ik heb zelf de 58AX800 en ervaar met Netflix het volgende. Als ik een 4k serie afspeel wordt het geluid alszijnde Dolby Surround doorgegeven. Speel ik in HD kwaliteit af dan krijg ik Dolby Digital..

Daarnaast bij een maatje met een 50AX800 loopt de netflix app vast bij Marco Polo en Breaking Bad in 4k. Enkel Better call Saul speelt in 4k af. De software/firmware versies op de 50 en 58inch zijn gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik ben al een tijdje met CEC aan het kloten.
Ik heb een stom probleem. Mijn Panasonic TX-50A650E stuurt, als ik hem aan doe, een power-off signaal naar mijn Pioneer VSX-528-S receiver.
In de instellingen is nergens iets te vinden.
Ik dacht dat het misschien nog een standaard signaal was (indien uit, ga aan en indien aan, ga uit) maar als de versterker uit staat gaat ie niet aan :?

Is hier een oplossing voor? Het is namelijk irritant dat als je beide apparaten aanzet, de versterker weer uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
hdmi cec / viera link uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Bever! schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:38:
hdmi cec / viera link uitzetten?
Dan doet ie het inderdaad niet meer maar de bedoeling is eigenlijk dat als de TV aan gaat, de versterker ook aan gaat (ipv uit). Ik maak namelijk gebruik van hdmi-cec (tv - versterker - kodi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Heef iemand ervaring met retourzendingen van Pixamania? Ik vertrouw het niet helemaal want ik lees allemaal negatieve beoordelingen.

Ik overweeg voor de slaapkamer namelijk een AS640 aan te schaffen en Pixmania is het goedkoopst maar retourzendingen naar Frankrijk zijn voor eigen rekening.

Retourzending kost dus:
40AS640: 14 kg. http://www.panasonic.com/...led/tx-40as640.specs.html
48AS640: 19 kg. http://www.panasonic.com/...led/tx-48as640.specs.html

Hier zijn de retourtarieven van PostNL: http://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/?country=FR

Dit betekent dat als de tv mankementen vertoond het nauwelijks financieel gezien lonend is om bij PixMania te kopen. Dan kan ik 'm beter bij Wehkamp/Coolblue bestellen en gratis retourneren.
Ik ben hier enigszins huiverig voor vanwege mijn eerdere ervaringen met dit model dat o.a. donkere grijze/zwarte plekken langs de paneel rand had waar het paneel in de bezel is geklikt of vastgezet of aanzienlijk donkere hoeken. Maar vooral vanwege DSE.

Edit: als het product "non conform/conformiteit" is (genoemde punten) dan is retourneren gratis bij Pixmania maar proberen ze je niet eerst af te schepen of weigeren gratis retourzending of vervanging (omruiling)?

[ Voor 9% gewijzigd door ariekanari op 19-04-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Toen ik je bericht las, dacht ik koop maar bij Wehkamp. Maar als ik zie dat het f0k 60 scheelt, dan zou ik toch de gok nemen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
Eigenlijk zou ik gezien de goede reviews nog een Panasonic TX 39 AS650 kopen, maar deze is volgens de pricewatch reeds niet meer te verkrijgen.
Zijn er nog mensen die mij een webshop of winkel kunnen tippen die dit model nog in de outlet of iets dergelijks hebben?

Weet iemand hoe ik de 600 serie van dit jaar moet zien t.o.v. vorig modeljaar?

[ Voor 18% gewijzigd door Marcel1891 op 23-06-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ze zijn beiden nog leverbaar/ staan nog in de pricewatch dus het kan nog net O-) .
Bij toeval kwam ik nog een review van de 50" AS500 tegen: http://hdtvpolska.com/top...a-tani-idealny-do-filmow/ (na vooral op av forums eindeloze comments over VA panelen in de complete 500 serie gelezen te hebben terwijl de reviews van iig de 32 & 42" het tegendeel leken te beweren)
Deze heeft dus idd een VA paneel en uitstekend contrast net als de 50AS600 die door flatpanels was getest.

Afbeeldingslocatie: http://hdtvpolska.com/MEGATEST/PanasonicAS500/subpiksele.jpg

Dit naar aanleiding van dit topic en deze review van de 42" die (op het eerste oog) de plank volledig missloeg vanwege een verkeerde veronderstelling, nl. dat die ook een (M)VA paneel had ipv een IPS zoals uit zo'n beetje elke review van de 42" naar voren kwam incl. foto van de pixelstructuur. @italodaddy van het tegendeel word ik graag bewezen overigens; je hebt hem nota bene nog lopen calibreren blijkbaar ...
Pluspunten:
  • Uitstekende zwartwaarden
  • Goed contrast
  • ...
Weer een fantastisch product van de meesters van Panasonic.

Deze 500 serie heeft een MVA paneel wat moet zorgen voor diep zwart. En dat doet het ook.
Niet zo zwart als de vroegere plasmapanelen van panny maar dat is ook bijna onevenaarbaar.
Jaja :+ :

Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/92/9295/TX-42AS500E-souspix.jpg

Contraste réel : 900:1
Noir : 0,22 cd/m²

Drie reviews die richting IPS wezen incl. die hierboven met pixelstructuur van een LG IPS paneel:
"Le Panasonic TX-42AS500E souffre des défauts inhérents à toutes les dalles IPS : faible contraste et mauvaise réactivité."
"Lastly, the TX-42AS500's viewing angle is excellent, with contrast and colour not taking much of a hit at all when the TX-42AS500 is viewed from the flanks."
"Play a more natural-looking film such as The Monuments Men, and the dark scenes show up as greyer on the 42AS500B than on some rivals, and it can be hard to make out objects and people in low light.
The blacks aren’t as inky and deep as we’d like – without darker, more insightful blacks we don’t get the dramatic sense of contrast we want."
32" http://www.trustedreviews...ew-picture-quality-page-2
"As our tests continued, though, a few cracks started to appear in the attractive picture veneer. The main one is something we’re seeing cropping up with surprisingly regularity this year: a lack of black level depth. Watch a dark scene and you’ll see that parts of the image that should look black instead look a distinct shade of grey. Something emphasised by the black frame around the screen, and by the black bars above and below the picture if you’re watching something with an aspect ratio wider than the TV’s 16:9 ratio."
Oja:
ariekanari schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:32:
De mate waarin een beeldscherm spiegelt zegt niet zo heel veel of het een IPS- of VA-paneel betreft. Je kunt echt niet stellen dat als een paneel (meer) spiegelt dat het dan een IPS-paneel betreft.
Het punt was betreffende deze serie en kan me absoluut geen recent glossy laag tot midrange VA model herinneren, niet dat ze mat zijn maar langs niet zo spiegelend als een IPS.

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 27-07-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zo apis, je zit aardig diep in de Tv-materie. Even uit nieuwsgierigheid: wat heb je zelf staant/ben je van plan te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:52:
Zo apis, je zit aardig diep in de Tv-materie. Even uit nieuwsgierigheid: wat heb je zelf staant/ben je van plan te kopen?
Haha, ja afgelopen zomer weer ingelezen toen ik iemand moest helpen een tv uit te kiezen en veel interessants tegengekomen. Begon bij mezelf ook te kriebelen maar voorlopig doe ik het nog altijd met pricewatch: Sony KDL-40EX720 (reviews: Sony Bravia EX720: 3d voor een prikje )
Ging uiteindelijk tussen die en een Panasonic ST30 plasma. Wilde liever de plasma maar wist dat ie veel uren ging draaien en een glossy paneel niet ging werken (zoals ook op de NX720 te spiegelend was).
Op zich wel grappig om in deze tweakers review de goede kijkhoeken terug te vinden, voor een VA paneel iig, want dat klopt gewoon :*) . Hdtvtest en Flatpanels.dk site hadden toen ook goede reviews van dit model ...
50W755C keek ik wel naar uit maar misschien moet het gewoon de 55" worden. Alleen HDR lijkt toch ook wel zeer interessant van wat ik ervan gezien heb en met de huidige kan ik nog steeds wel vooruit dus misschien weer afwachten hoe datzich ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, is een goeie die je hebt. Heb zelf een 39 inch em6e, nog geen 2 jaar oud, ik kan ook nog wel vooruit, zeker als ik weet dat over een jaar ol]ed komt , en over 2 jaar die te betalen is, maarja dat weet je niet. :) Wat ik precies opschiet met een kdl-50W756c behalve veel groter.... bedoel (sM)VA-panel met zgn. goed zwart heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 08:30
Heb nu al een tijdje de TX-55AX900E, en wat nu pas opvalt ( kan wat langer aan de hand zijn) zie ik bij een witte achtergrond vlekken/grijze wolken op de achtergrond. Kunnen jullie hier mee een oordeel over vellen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ciJOyWP.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door rambocus op 16-01-2016 10:03 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 08:30
wordt donderdag opgehaald door ce-repair is blijkbaar niet meer te repareren en krijg mijn aankoopbedrag gecrediteerd. Jammer want verder was het een uitstekende tv.

[ Voor 23% gewijzigd door rambocus op 19-01-2016 22:18 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Panasonic AS640E.
De (internet)apps werken sinds vanavond niet meer. Als ik een app start dan krijg ik de melding "geen internetverbinding".
Let wel, hiervoor werkte het prima en zonder problemen. Ook is er niets aan mijn (netwerk)instellingen veranderd (tv, modem).
Voer ik een netwerkstatuscheck uit dan krijg ik keurig een melding dat er verbinding is gemaakt met internet maar zodra ik een app start is er zogenaamd geen internetverbinding beschikbaar: "De tv moet verbonden zijn met internet om Apps en services te kunnen gebruiken."

De netwerkstatuscheck geeft momenteel wisselend de melding "Er is verbinding met internet." en "De communicatie met de server is onvoldoende (006)".

Ik vermoed dat er een probleem is met een server van Panasonic en alle internetverkeer via servers van Panasonic verloopt.
Hiermee wordt aangetoond dat de afhankelijkheid van een server van Panasonic (maar geldt voor iedere andere tv-fabrikant) voor verbinding met internet onwenselijk is.

Het lokale nerwerk geeft geen problemen: de NAS en andere apparaten zijn benaderbaar.

Update: dag later werkt 't weer (8/3/2016).

[ Voor 6% gewijzigd door ariekanari op 08-03-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
Jelmar1990 schreef op maandag 2 maart 2015 @ 12:01:
Helaas vandaag tot de ontdekking gekomen dat mijn AS640 aan de randen last heeft van backlight bleeding.
Ik dacht dat dit niet mogelijk was bij een direct lit toestel?
Hebben andere eigenaren hier ook last van of heb ik net weer een rotte appel uit een serie fantastische toestellen te pakken?
Sorry voor de necrobump (en dus minieme kans dat ik hier reactie op ga krijgen :)).
Heb ook een AS640 (48") en is welliswaar al 3.5j oud ondertussen. Ik vind het echter zonde om de TV al te moeten wegdoen terwijl ik boven een 11j oude Panasonic plasma heb die het eigenlijk nog perfect doet.
Anyway, hier dus net hetzelfde probleem. Ik heb onderaan 2 duidelijke spots van 'flashlighting' en mooi symmetrisch. Is op een tiental cm links en rechts van de voet. Je zou gaan denken dat dit een EdgeLit TV is...
Ben echter vrij zeker dat dit nog niet van in het begin is, en dus pas in de loop der jaren zich ontwikkeld heeft. Vroeg me dan ook gewoon af of ik de enige ben, of nog liever, of iemand een remedie weet.
Samen met Dirty Screen Effect begint dit me wel meer en meer te irriteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmar1990
Twixie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Sorry voor de necrobump (en dus minieme kans dat ik hier reactie op ga krijgen :)).
Heb ook een AS640 (48") en is welliswaar al 3.5j oud ondertussen. Ik vind het echter zonde om de TV al te moeten wegdoen terwijl ik boven een 11j oude Panasonic plasma heb die het eigenlijk nog perfect doet.
Anyway, hier dus net hetzelfde probleem. Ik heb onderaan 2 duidelijke spots van 'flashlighting' en mooi symmetrisch. Is op een tiental cm links en rechts van de voet. Je zou gaan denken dat dit een EdgeLit TV is...
Ben echter vrij zeker dat dit nog niet van in het begin is, en dus pas in de loop der jaren zich ontwikkeld heeft. Vroeg me dan ook gewoon af of ik de enige ben, of nog liever, of iemand een remedie weet.
Samen met Dirty Screen Effect begint dit me wel meer en meer te irriteren.
Bij mij is het panel altijd gelijk gebleven. De TV is hier inmiddels richting slaapkamer verhuisd en vervangen door een OLED in de woonkamer. Je zou eens contact op kunnen nemen met Panasonic, aangezien ze service altijd hoog in het vaandel hebben staan en mij in het verleden ook ruim buiten de garantie nog goed verder geholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Hoe is hier de ervaring met ARC? Mijn Panasonic is aangesloten op een Pioneer versterker en ARC werkt alleen als ik via de coax kijk, dus niet via een HDMI input :|

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linda7888
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-08-2020
Ik heb een panasonic TX - AS640E48

Maar de instellingen qua geluid staan echt op standje drama.
Nu ben ik echt geen techneut, dus zit heel vriendelijk te hopen dat iemand hier een advies heeft betreft geluidsinstellingen van dit model.

Alvast heel erg bedankt

Gr. Linda
Pagina: 1 2 3 Laatste