Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:46
Ik ben sinds een klein weekje op zoek naar een nieuwe tv voor op mijn slaapkamer. Ik zoek een tv van ongeveer 40" (mag iets groter of kleiner zijn) en voor maximaal 350 euro.
Mijn eisen zijn:
-Minimaal Full HD
-Smart TV is optioneel
-WiFi is optioneel
-Dunne rand om het scherm
-Het liefst zwart
-VESA mount compatible

Ik zal het meeste films en series op de tv kijken via een Raspberry Pi Model B+. Gamen zal ik nagenoeg niet doen op deze tv.

Ik heb gekeken naar de Samsung UE40EH5300W, de Philips 40PFK4309 en de Panasonic TX-42AS500.
Qua design vind ik de Philips en de Panasonic de mooiste, maar ik heb gehoord dat de Samsung tv's vaak het beste (of in ieder geval een goed) beeld hebben.

Heeft iemand ervaringen met deze modellen, zowel positief als negatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Tussen deze 3 modellen is de panasonic een tv met een, voor deze prijsklasse, zeer goede beeldkwaliteit. Heeft een goed va paneel met nog steeds een behoorlijk kijkhoek en wifi aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
Okee, heeft Panasonic over het algemeen ook goede panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
Dat verschilt per model maar ook, helaas, per inch maat. De 39" versie heeft een ander paneel welke dramatisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
@M-dgrt
De 42 inch heeft wel een goed paneel? Heb je er ervaring met deze TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De 42 heeft een IPS paneel, 39 VA. Op welke basis de 39 zogenaamd dramatisch zou zijn ben ik wel benieuwd naar ...
De AS600 met VA panelen werd anders vrij aardig beoordeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 03-01-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
Bedankt voor je reactie @apis29. Ik denk dat ik de Panasonic ga aanschaffen.

Nu wil ik er ook een muurbeugel bij. Ik heb een muurbeugel nodig die ook kan draaien, nu zat ik naar de Newstar FPMA-W825 te kijken, maar die kan maar tv's tot 40" hebben. En de Panasonic tv is 42", weet iemand zo of dit kan.
De tv kan qua gewicht en VESA mount wel op deze beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
apis29 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:44:
De 42 heeft een IPS paneel, 39 VA. Op welke basis de 39 zogenaamd dramatisch zou zijn ben ik wel benieuwd naar ...
De AS600 met VA panelen werd anders vrij aardig beoordeeld.
Dit klopt niet, de 42as500e heeft een mva paneel, zeker geen ips. IPS is eigenlijk altijd een spiegelend scherm, de as500e is mat. De 39" uit dezelfde serie heeft een iets ander type paneel, met aanzienlijk slechtere kijkhoek en een zeer matig contrast.

productreview: Panasonic TX-42AS500E Zwart review door Verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
M-dgrt schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:00:
[...]

Dit klopt niet, de 42as500e heeft een mva paneel, zeker geen ips. IPS is eigenlijk altijd een spiegelend scherm, de as500e is mat. De 39" uit dezelfde serie heeft een iets ander type paneel, met aanzienlijk slechtere kijkhoek en een zeer matig contrast.

productreview: Panasonic TX-42AS500E Zwart review door Verwijderd :)
Dit is anders vrij onweerlegbaar ;) (spiegelt ook nog eens als een gek; hier ook)
Zo zie je maar hoe hoe een lovende tweaker review kan ontstaan op basis van een geheel verkeerde veronderstelling wat betreft paneeltype :P

Contrastcijfers zijn zeker van de consumentenbond? Volgens mij halen ze uit de AS600 even beroerde resultaten en op Flatpanels wordt juist die geprezen om de zwartwaarden en contrast (al was het de 50" wel VA).

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 04-01-2015 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 19:57
De mate waarin een beeldscherm spiegelt zegt niet zo heel veel of het een IPS- of VA-paneel betreft. Je kunt echt niet stellen dat als een paneel (meer) spiegelt dat het dan een IPS-paneel betreft.
De spiegeling van een paneel wordt sterk beïnvloed door de coating van het scherm.
En het betekent ook niet dat als een paneel minder spiegeld deze beter is.

Ik heb zelf meerdere H7000-toestellen in huis gehad. De H7-serie heeft een SPVA-paneel dat aanzienlijk meer spiegeld dan een paneel uit de H6-serie. Dit kun onder winkelomstandigheden duidelijk waarnemen. Maar toch is de weerkaatsing van omgevingslicht is minimaal en duidelijk minder dan mijn oude LG H7000 uit 2009 met een mat VA-scherm.

Dit komt ook navoren in reviews, bijvoorbeeld die op rtings.com (H7150):
Very low reflection of ambient lights. The screen is glossy though so the reflections are more defined.
Zie ook dit op rtngs.com: Reflections of 2014 TVs: Matte and Glossy
Rickochet94 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:13:… nu zat ik naar de Newstar FPMA-W825 te kijken, maar die kan maar tv's tot 40" hebben. En de Panasonic tv is 42", weet iemand zo of dit kan.
De tv kan qua gewicht en VESA mount wel op deze beugel.
Het antwoord is: ja, 42" is voor dit type beugel geen probleem. Voor dit type beugel is het draaggewicht het meest bepalend en je hebt zelf al geconcludeerd dat dat geen probleem vormt: gewicht (zonder standaard): 12,0 kg ; (met standaard): 13,0 kg. Ook de VESA-norm (200×200) vormt geen probleem.

Ik zou toch nog even rondshoppen of je een vergelijkbare beugeltype niet goedkoper kan krijgen.
Zie bijvoorbeeld deze: pricewatch: Vivanco Titan "J" MA 3230 TFT-/LCD-wandhouder 25 kg
Een vergelijkbaar type dat ik gevonden heb zonder intensief zoeken. Behoorlijk goedkoper (Amazon).
Of deze link: http://lcdwandbeugels.nl/...e/sort-direction/asc.html
(willeurige aanbieder, gesorteerd op prijs. Kijk naar het beugeltype/constructie van de Newstar FPMA-W825)

[ Voor 38% gewijzigd door ariekanari op 04-01-2015 15:59 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickochet94
Allemaal bedankt voor de tips en suggesties.
Ik ga nog even doorzoeken naar een goedkopere muurbeugel en ik ga de tv ergens deze week halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
* knip *
Het topic dat je omhoog schopt had al ruim 5 maanden geen reactie meer gehad dus waarom ga je het nu nog kapen met deze eenvoudige zoekvraag? We hebben de Pricewatch en je kan natuurlijk altijd in onderhandeling gaan met een winkel om er een betere prijs uit te slepen.

[ Voor 82% gewijzigd door S1NN3D op 16-06-2015 07:56 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.