Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romancex3
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-09 21:25
Ik heb een vraag over de ax630e. Ik ben geweest bij vandenborre en die kerel vertelde mij dat ik perse een 3d bril van panasonic moest kopen. Nu lees ik hier ergens iets over die samsung ssg 5100gb. Werkt die met mijn tv of niet? Want ik vind 75€ echt veel te duur voor 1 brilleke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:25
alle brillen met bluetooth werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romancex3
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-09 21:25
dus die zal werken met mijn tv? dan ga ik die straks halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:50:
De consumentenbond, tja jaartje terug de gids gelezen, steevast kwamen de Samsungs er het beste uit, denk omdat die (de naam en het feit?) hebben dat ze zeer aardig gecalbreerd/afgesteld uit de doos komen.

Tint zit bij mijne niet diep weggetopt, zit onder scherpte.
Wat wel diep weggestopt zit, is kleurbeheer, met R/G/B met gradatie/helderheid/verzadiging. Daar zei mijn advies niks over, alhoewel ze zeiden dat groen overheersend was in het karakter van mijn beeldbuis (EM6E). Misschien maar even k*tten.
Ik lees net een review van de 50E6 en in True Cinema setting zat ie al bijna op een perfecte afstelling. Weet niet of het paneel hetzelfde is en alleen op het Smart gedeelte (en andere processor) verschilt ...
https://www.avforums.com/...lcd-television-review.477
En settings https://www.avforums.com/...ed-best-settings.1757970/ ("Tint" 0)

Heet in het engels blijkbaar nog steeds Tint :+ ; Hue is dan de Gradatie instelling bij jou ... Tint wordt dan gebruikt om huidskleur/flesh tones aan te passen via aanpassing aan rood of groen maar dat wordt meestal via de andere instellingen opgelost die dieper in het menu zitten.

Verder nog per toeval een tweakers artikel tegengekomen toen ik wat meer over die Rec709 standaard aan het lezen was reviews: De tv van de toekomst: wat komt er na ultra high definition?

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 24-11-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:06
Tx apis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:31
De 42AS600 voor €377,- bij de Mediamarkt. Gezien de recensies kan jij je hier volgens mij geen buil aan vallen tov. de AS650?

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:21
Nee zeker niet, prima toestel wat goed uit reviews naar voren komt.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1402040248

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:31
Vanavond beide toestellen gezien bij de Mediamarkt. Toch valt de As650 positief op en denk ook dat die het extra geld waard is.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Let wel dat de instellingen bij de Mediamarkt ook juist zo gemaakt kunnen zijn dat bepaalde toestellen eruit springen. Zij bepalen de invoerbron en de instellingen, en hebben natuurlijk verschillende marges op verschillende toestellen. Zelf zou ik altijd eerst uit gaan van onafhankelijke recensies en meet resultaten / calibratie rapporten.
Wat je vaak ook terug ziet in winkels in dat de toestellen staan ingesteld op dynamisch of een speciale winkel stand. Juist zodat het scherm er meer uit lijkt te springen.

Toch een aantal opmerkingen bij de AS650,
http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx42as650b-201410173927.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Millert op 26-11-2014 22:48 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zat net even te kijken naar de opties met DVB-c zenders: zag Subzender staan, dat begrip snap ik niet, net zoals Video...heb je 2 zenders dan op dezelfde voorkeuze (heel soms dan, want ik ben het nog niet tegengekomen)...?
Als ik Google kom ik op , jaja, Panasonic manuals uit, helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Mijn oude plasma g30 is het aan het begeven. Af en toe valt het scherm even weg, en af en toe gewoon een snelle storing op het scherm.

Ik ben nu aan het zien naar de as650 of de as640. Welke verkiezen jullie?

Ik kijk voornamelijk gewoon telenet tv en xbmc, dus 24p is wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Met dikke korting de 48 inch AS640, is ooit bij iBood geweest. Moest ik hetzelfde betalen, dan toch de 47 inch AS650. edit: zie dat de 640 50 euro goedkoper is, tja moeilijke call, aan jou de beslissing. edit2: vind je kijkhoek belangrijk? >> ips-panel vd 650 is daar toch een tikje beter in...

[ Voor 43% gewijzigd door Sjah op 30-11-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Dat klopt inderdaad. Maar buiten de grotere kijkhoek van de 650 geeft de 640 een beter beeld. Zwartweergave en schaduw detail is een stuk minder op de 650.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40as640b-201406183815.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:32
Hoe is de software van de 650? Is dat een beetje stabiel en snel?

Ik zit eraan te denken om een 50+ inch tv te halen en twijfel tussen een LG en een Panasonic. Panasonic heeft mijn voorkeur als merk, maar LG maakt hun eigen panelen. Heb ook gehoord dat de LG software snel is. Een soepele interface vind ik toch wel belangrijk. En hoe makkelijk Youtube te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Weet niet of het klopt wat betreft opname functionalteit AS640 maar dit zijn de verschillen (en AS650 is van metaal geloof ik)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/122lues.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 01-12-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

begint soms toch te kriebelen om mijn 42"Panasonic plasma te vervangen voor een 55" model.

Nu hoor ik goede verhalen over sony schermen. Maar ben toch wel beetje pana fan (plasma iig)

Zit nu te twijfelen tussen de TX-55AS640 vs KDL-55W805B (of 829).
Iemand al een keuze gemaakt tussen deze twee?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Millert schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:50:
Dat klopt inderdaad. Maar buiten de grotere kijkhoek van de 650 geeft de 640 een beter beeld. Zwartweergave en schaduw detail is een stuk minder op de 650.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40as640b-201406183815.htm
1 Hebje zelf die 640?

2 Heb je ook andere sites die Ips dit jaar zo afbranden?

edit: zie dat Sony bij eoa model ook van Ips naar VA is gegaan, wat is er dan aan de hand met Ips..?
apis29 schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:26:
Weet niet of het klopt wat betreft opname functionalteit AS640 maar dit zijn de verschillen (en AS650 is van metaal geloof ik)
Dat maakt nogal uit, ik heb de plastic voet van de 600 gezien, niet mijn smaak, de metalen vd 650 is weer ander verhaal. Nou heb ik ook die van de sony's gezien, die vind ik weer iets mooier.

[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 01-12-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:46:
[...]

1 Hebje zelf die 640?

edit: zie dat Sony bij eoa model ook van Ips naar VA is gegaan, wat is er dan aan de hand met Ips..?

[...]

Dat maakt nogal uit, ik heb de plastic voet van de 600 gezien, niet mijn smaak, de metalen vd 650 is weer ander verhaal. Nou heb ik ook die van de sony's gezien, die vind ik weer iets mooier.
Het frame is plastic met een aluminium strip en zo te zien metalen voet (maar nu ik dat glimmende ding van de AS650 zie zal het wel kunsstof zijn op de AS640):

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4bsyedE0mMU]
... and 3D delivered by the full HD active shutter system. This latter fact reveals right away that the 48AS640 is using a ‘VA’ style of LCD panel rather than the IPS type used for much of the rest of Panasonic’s 2014 range. We’ll discuss why this matters later.
...
As mentioned in the opening paragraph, the 48AS640 uses a VA-type LCD panel rather than an IPS one. This is significant because we’ve become increasingly disillusioned with IPS technology this year, finding its slightly wider viewing angle support insufficient recompense for the fact that it struggles to deliver convincing contrast.
Read more at http://www.trustedreviews...eview#Qo0wa2yeu7s7bz9L.99
Nu

[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 01-12-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
https://www.youtube.com/watch?v=61lhEnOVqXA

Zie @ 37 secs die 650 voet, die is volgens mij echt metaal, maar kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

De voet maakt mij niet zoveel uit.
Hij komt toch aan de muur te hangen. Maar wil wel een goed beeld hebben.
En idd het liefst een VA paneel omdat ik idd negatieve dingen hoor over IPS panelen icm zwartwaarden.
Zelf zoek ik een 55" maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of de 640 serie in 55" formaat ook VA gebruikt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:36:
De voet maakt mij niet zoveel uit.
Hij komt toch aan de muur te hangen. Maar wil wel een goed beeld hebben.
En idd het liefst een VA paneel omdat ik idd negatieve dingen hoor over IPS panelen icm zwartwaarden.
Zelf zoek ik een 55" maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of de 640 serie in 55" formaat ook VA gebruikt?
Als er actief 3D bij staat is het een VA paneel ...
Sjah schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:34:
https://www.youtube.com/watch?v=61lhEnOVqXA

Zie @ 37 secs die 650 voet, die is volgens mij echt metaal, maar kan me vergissen.
Ja dat bedoelde ik ook. Keek net ook dat filmpje en werd verblind :P en naar aanleiding daarvan die van de AS640 toch meer kunsstof lijkt. Maar ik dacht dat het over het frame ging bij het verschil in materiaal in de specs die ik zag maar dat lijkt in de filmpjes verder gelijk maar kan ook over de achterkant zijn geweest.

Afbeeldingslocatie: http://hdtvpolska.com/MEGATEST/panasonicas640/35.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 01-12-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa.... even vooruit kijken, is al bekend of Pana volgend jaar OLED of die andere techniek (weet naam niet eens maar ook veelbelovend) gaat uitrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ik dacht dat die plannen in de ijskast stonden voorlopig, iig wat betreft het produceren van eigen panelen. Hun eigen techniek is duurder om te maken dan die van LG ... Samsung was er ook alweer mee gestopt, die gebruikten RGB LED (rode, groene, blauwe ledjes) ipv White LED zoals LG. In dat verhaal over invloed van verschillende soorten verlichting was RGB LED het beste (maar ook duurder, te duur blijkbaar. Het is ook wel eens bij LCD tv's gebruikt [oude Sony Triluminos] maar allang vervangen door White LED) ...
Zag gister nog iets over een Sony OLED monitor, 30 inch voor $17.999 oid. Wel voor professionele doeleinden natuurlijk ...

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 01-12-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Sjah,

Ik heb zelf de 48inch AS640, tijd terug op iBood gekocht. Ben er niet op uit koste wat kost de 640 aan te bevelen. Heb destijds mezelf ook goed geïnformeerd alvorens tot aanschaf over te gaan. Voor de prijs in het een hele goede televisie. Hecht weinig waarde verder aan Smart mogelijkheden en 3D weergave (wel getest, werkt met Samsung brillen).

De buitenkant van de voet is niet van metaal, heeft wel een dusdanige uitstraling. Staat zeker stevig maar biedt geen draai mogelijkheid. Ik gebruik de televisie voornamelijk voor het kijken van films en games (PS4 en WiiU), heb het toestel gekalibreerd met behulp van de aanwijzingen in de recensies en een Blu-ray van Disney met patronen die hiervoor bestemd zijn.

http://www.amazon.com/Dis...der-Blu-ray/dp/B0045ASBLG

[ Voor 7% gewijzigd door Millert op 01-12-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
apis29 schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:41:
[...]

Als er actief 3D bij staat is het een VA paneel ...

[...]

Ja dat bedoelde ik ook. Keek net ook dat filmpje en werd verblind :P en naar aanleiding daarvan die van de AS640 toch meer kunsstof lijkt. Maar ik dacht dat het over het frame ging bij het verschil in materiaal in de specs die ik zag maar dat lijkt in de filmpjes verder gelijk maar kan ook over de achterkant zijn geweest.

[afbeelding]
as650 en as640 beiden kunststof metaal look
asm651 echt metaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Sjah schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:46:
[...]

1 Hebje zelf die 640?

[...]
Afbranden is een groot woord, ik denk dat voor gemiddelde gebruiker ips de betere keuze is wegens zeer goede kijkhoek. Al zijn de zwartwaardes minder, naar mijn mening is dit pas een issue als je in donkere ruimtes gaat kijken. En dat van een vt60 gebruiker ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Is het ook niet zo dat zwartwaardes bijdragen aan het algehele contrast, en dus de weergave van kleuren (gradaties) ?

[ Voor 23% gewijzigd door Millert op 01-12-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Bever: afbranden is misschien een groot woord, maar als zo een site in redelijk vriendelijke bewoordingen subtiel meldt dat het het niet is, is dat dodelijk. Véél meer dan dat ik/jij ga schreeuwen dat het troep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:04
Bever! schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:09:
[...]

Afbranden is een groot woord, ik denk dat voor gemiddelde gebruiker ips de betere keuze is wegens zeer goede kijkhoek. Al zijn de zwartwaardes minder, naar mijn mening is dit pas een issue als je in donkere ruimtes gaat kijken. En dat van een vt60 gebruiker ;) :)
Ik vind het zelf juist andersom, ik heb nog nooit last gehad van de 'slechte' kijkhoeken van VA panelen, maar mij wel altijd gestoord aan de slechte zwartwaarden van IPS panelen. Maar goed, ieder zijn eigen ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Millert schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:12:
Is het ook niet zo dat zwartwaardes bijdragen aan het algehele contrast, en dus de weergave van kleuren (gradaties) ?
Nee contrast staat ook los van kleuren. Is alleen het verschil tussen max donker en max wit. Kleurweergave is uitstekend op zowel ips als va.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:32
Verwachten jullie dat de AX630 ook een 4k Netflix update krijgt? Of kan dat niet vanwege hardware limitaties?
De AX630 lijkt me wel een leuk model om te scoren mochten er nog acties komen, maar wil niet meteen op een achterstand beginnen. En het prijsverschil tussen een 55AX630 en een 58AX800 vind ik te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Nee krijgt hij niet wegens gebruikte chipset die geen hevc licentie heeft. Momenteel is aanbod netflix 4k nog zeer nihil, dus je kan ook inzetten om volgend jaar een mediaplayertje erbij te zetten die het wel ondersteunt tzt ook meer aanbod in ander 4k materiaal.
Heeft itt ax800 (1x 2.0) wel 3x een hdmi 2.0 dus wat upgradability zit je wel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Bever! op 02-12-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bever! schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:13:
[...]

Nee contrast staat ook los van kleuren. Is alleen het verschil tussen max donker en max wit. Kleurweergave is uitstekend op zowel ips als va.
Als je max donker minder is, is je donkerste kleurweergave toch ook lichter? Maar strikt genomen is het contrastcijfer bij tv's idd wel het verschil max wit en min zwart en technisch gezien haalt ook IPS het hele kleurbereik qua rec709 standaard.
Op zich is het wel makkelijk te onthouden dat om meer diepte in het beeld te kunnen weergeven je meer contrast nodig hebt (bij shading bijv.) ... maar het is wel een subtiel verschil in de praktijk, zeker als je ze niet naast elkaar ziet. De slechte zwartwaarden vallen veel eerder op bij donkere scenes (bij kijken met weinig licht/ in het donker).
Maar kijkhoek is ook wat waard al heb ik er net als boven weinig last/ergernis van op m'n Sony met Samsung paneel. Voor de volgende tv was ik een IPS aan het overwegen voor algemeen gebruik al heb ik m'n twijfels of ze wel goed met sportbeelden kunnen omgaan om een of andere reden O-) .
In Amerika hebben ze een AS680 met 200Hz paneel, VA type iirc en zonder 3D onzin. Echt jammer dat we die hier niet hebben! http://shop.panasonic.com...680U?t=specs&support#tabs
TC-55AS680U

Finally, a 1080p TV from Panasonic that's worth getting excited about! Why? Because it features a true, honest-to-goodness 240 Hz refresh rate. It also has the same smart features, remote control, and voice recognition as the AS650, but it's the panel's performance when showing fast action with 24p Blu-ray content that got my attention.

Fast action maintained proper film cadence—no soap-opera effect—and when it comes to motion resolution, the AS680 maintains clarity at levels approaching what I'm used to seeing from plasmas. It's not the only LCD I've seen perform this trick; even so, it did it really well. Unfortunately, there is a catch—it's only available in a 55-inch screen size. Perhaps it'll find a home as the TV of choice for gamers, especially if it has really low latency. According to Panasonic, it's a US-only model and a Best Buy exclusive.
http://www.avsforum.com/f...4-lineup-display-nyc.html

Misschien nog interessant om op te merken dat hun AS640 een 50Hz IPS model is zonder 3D en alleen in 60 inch!

[ Voor 36% gewijzigd door apis29 op 02-12-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Ips is juist interessanter voor sport wegens geen blacktrailing imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Het lijkt wel alsof Panasonic snel van de AS640 af wilt. Afgelopen weekend viel me op dat prijzen aardig waren gezakt voor de 48AS640. Ik had deze op de shortlist staan voor mijn ouders, die mochten wel eens hun oude CRT 4:3 vissekom vervangen :O
Dus ik nog even kijken op de website van Panasonic, komt deze serie ineens niet meer voor! En volgens mij heb ik nog een maand geleden voor het laatst gekeken... Vandaag ook een telefoontje gekregen van BCC nadat ik ze een vraag had gestuurd over de orderstatus (die was telkens maar niet op te vragen), blijkt het toestel bij hun niet meer te komen. Dan maar bij Coolblue besteld, die had 'm nog op voorraad, morgen maar afwachten of die ook komt :)

Het verbaast me alleen dat het zo snel is gegaan met dit model. Ik had geadviseerd om te wachten tot begin volgend jaar, normaal worden dan de oude modellen uitgefaseerd. Maar nu is het dus voor de 640 al zo ver. Zou het toestel te populair zijn, omdat het het beste toestel met VA paneel is en het daardoor in het vaarwater van de AS650 komt dat volgens de reviews het toch nèt niet is (door het IPS paneel)?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Zou tevens verklaren waarom iBood ze voor zulke aantrekkelijke prijzen heeft kunnen aanbieden een paar maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bever! schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:32:
Ips is juist interessanter voor sport wegens geen blacktrailing imho
:) ik ga er eens op letten, Sony W955 is misschien toch wel interessant (al twee keer zo duur en groter dan ik in eerste instantie zocht) . Blijkbaar is er een belangrijke update geweest, nadat de meeste reviews uit waren, die voor een 'aanzienlijke' verbetering in het beeld heeft gezorgd. Kijkhoek bleef ook vrij goed op die itt op de LG's die ik zag in de 600 serie maar dat was natuurlijk allemaal onder winkelverlichting (tl galore) bij de MM en LG's stonden op het rode MM beeld en W955 was wel wat normaals.
AS7 nog wat hing er ook, AX630 kon ik het 4K er niet aan af zien (iirc, zaterdag nog maar eens kijken).
Stonden ook nog een ST60 en VT50 winkelmodel (niet al te grote maten), 40W905A (899 euro), 47W807A (IPS) winkelmodel.

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 05-12-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Bever! schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:07:
[...]

as650 en as640 beiden kunststof metaal look
asm651 echt metaal
Ik heb net de As650 47 gekocht, maar heeft echt wel metaal poot en geen kunststof. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M
  • Laatst online: 01-05 15:43

J-M

Iemand ervarig met externe HDD's en de 640e? Panasonic geeft zelf aan " bij voorkeur" externe voeding, maar ik vraag me af of dit dus inhoud dat in de praktijk stroom via de usb zelf ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:15
De TX42AX630 is nu 599 bij Plattetvdiscounter en BCC.. :) Niet duur lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse82
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-10-2020
Kan iemand mij vertellen of de 640e ook 50hz problemen heeft?
In de engelse reviews staat dat dit wel een probleem is, maar las daar ook een reactie van iemand dat diegene het probleem bij de e modellen niet heeft gezien.

En verder,
De kijkhoek van de 640 schijnt minder te zijn dat de 650, maar hoeveel minder is dit? Zo slecht zal het niet zijn toch? Heeft iemand hier een antwoord op?

Wil binnenkort de 640e kopen, maar vooral het 50hz probleem is iets wat mij tot een andere keuze kan brengen.

[ Voor 12% gewijzigd door Pulse82 op 17-12-2014 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Ik heb de Panasonic as640. Kan niet zeggen dat de kijkhoek tegen valt, al ligt dit natuurlijk ook aan de opstelling van de televisie ten opzichte van de kijkers. 50hz probleem heb ik niet terug gezien, hoe zou ik dit controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
50hz bug is engels probleem, en komt door een bbc app die iets verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse82
Ok, dat is goed om te horen.

Je kunt 50hz testen door bv een hdtv uitzending op te zetten, dat is naar weten 50hz.

En dan wel met intelligent frame creation uit. Anders krijg je een "vertekend beeld" volgens mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Pulse82 op 17-12-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Geen last van problemen wanneer ik naar HD uitzendingen kijk, weliswaar via de satelliet (decoder, canal digitaal). Maar inderdaad zoals hierboven beschreven, heb nog nergens gelezen dat dit probleem zich buiten Engeland voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse82
Kan iemand mij vertellen wat het verschil in beeldkwaliteit is tussen de 640 en 650? Ik weet dat het verschilende panelen zijn, maar op internet las ik van iemand dat de 640 toch betere zwartwaardes heeft.

Heeft iemand ze kunnen vergelijken?
In de winkels kan ik de 640 niet meer vinden. Alleen nog online.

• InEtVa
Pulse82 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:23:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil in beeldkwaliteit is tussen de 640 en 650? Ik weet dat het verschilende panelen zijn, maar op internet las ik van iemand dat de 640 toch betere zwartwaardes heeft.

Heeft iemand ze kunnen vergelijken?
In de winkels kan ik de 640 niet meer vinden. Alleen nog online.
De AS640 heeft inderdaad een VA paneel en de AS650 een IPS paneel. Hierdoor heeft de AS640 een stuk beter contrast en de AS650 zou betere kijkhoeken moeten hebben. Ik heb in de periode dat ik de AS640 heb gehad echter nooit last gehad van de kijkhoeken en zou persoonlijk daarom altijd voor de 640 gaan, vanwege het hogere contrast. Dus tenzij je USB HDD recording nodig hebt (heeft de 640 niet), zou ik voor de 640 gaan.

• Pulse82
Top, bedankt voor je reactie. Heb ik wat aan. Ik ga voor de 640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:20
Nou, de kogel is door de kerk: ik heb de TX-65AX900E besteld en kan deze morgen ophalen. Rip uit mijn lijf - kreeg wel een erg goede aanbieding - maar dan heb je ook wat. Ik was aan het twijfelen tussen een 75" Samsung of de 65" Panasonic. zie dit topic

Waarom deze TV?
  • Full LED array ipv Edge-lit. Voordelen: geen clouding, DSE, banding, echte local dimming, hoog contrast, uniform
  • IPS scherm waardoor de kijkhoek een stuk ruimer is. Door gebruik te maken van de zeer goed functionerende local dimming krijg je toch goede zwartwaarden
  • Hardware 3D LUT kleurcalibratie waardoor je er referentiekleuren mee kan behalen
  • Zeer goed processing waardoor het scherm minder op LCD lijkt
  • Full HDMI2.0, inclusief HDCP2.2 op alle HDMI poorten. Dit betekent dus 4K@60Hz@4:4:4, Rec. 2020 kleurruimte support, enz. Future proof dus
  • Mooi design (subjectief)
  • Twee CI+ poorten zodat je twee gecodeerde kanalen kan opnemen/bekijken
  • En nog veel meer. Er zijn dus redenen waarom dit scherm zo duur is tov andere 65"/4k schermen
Waarom niet de Samsung?
  • Een CI+ poort waardoor je maar een enkel gecodeerd kanaal kan bekijken en/of opnemen
  • Issues met HDMI icm ARC/CEC
  • Relatief veel meldingen van clouding, DSE, banding, uniformiteitsproblemen of kleine kijkhoek (< 20 graden)
  • De 75" UHD van Samsung is duurder dan de 65" Panasonic; de 75" HD van Samsung is overigens een stuk goedkoper
  • Nog enkele kleine redenen
Anyway, ik kan niet wachten om de boel aan te sluiten en te kalibreren. Hopelijk krijg ik er veel plezier door terug :).

Iemand anders die toevallig een AX900 overweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mooie tv, wij hier maar overwegen tussen 640/650, kom jij er even overheen. :) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Anteros schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:16:

Anyway, ik kan niet wachten om de boel aan te sluiten en te kalibreren. Hopelijk krijg ik er veel plezier door terug :).

Iemand anders die toevallig een AX900 overweegt?
Helaas iets boven mijn budget ;). Heb er echter wel een tijdje mee kunnen spelen voor mijn werk en geeft echt een heel erg mooi beeld met geen DSE of banding. Ga je zeker veel plezier mee beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Anteros schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:16:Iemand anders die toevallig een AX900 overweegt?
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. In mijn nieuwe woonsituatie, met de tv aan de muur bevestigd wordt mijn kijkafstand ongeveer 4,5 meter. Met mijn huidige 32" wordt de kijkbeleving dan herleid naar kijken door een brievenbus. Eigenlijk was ik op zoek naar 50-55" maar we weten allemaal dat televisies snel krimpen bij ingebruikname!

Dan nog zal de afstand misschien te groot zijn om UHD van HD te onderscheiden, maar UHD vind ik persoonlijk maar een klein deel van het verhaal. Ik ben meer onder de indruk van de beeld processing met full array local dimming. Toen de AX800 uitkwam waren de meningen verdeeld en het was het toch allemaal net niet. Over de AX900 is iedereen enthousiast, behalve de latency voor gaming maar ik heb toch geen consoles. Enkel de prijs is een probleem. Ik heb het er wel voor over, maar na een verbouwing zijn de financien nogal dun. Ik hoop wat bij te sparen de komende maanden en hoop dat tegen dan de prijs richting 3000,- is gezakt.

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
medio mei komen gebruikelijk de nieuwe modellen, dus wellicht dat hij dan al wordt aangeboden voor zachtere prijzen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Ik was nogal druk met een kleine verbouwing en was daarom niet in staat om wat van me te laten horen.

Ik heb de TV inmiddels maar...... eerst het goede nieuws :)

Positief
  • Design is erg fraai met een semi-mat scherm. Ziet er in mijn ogen erg chique uit
  • Stevige voet (18kg) en een zwaar scherm (35kg) maken het geheel erg solide
  • Kleuren en fijne gradiënten, geweldig! Ik heb persoonlijk niks beters gezien. Zeker geen andere LCDs.
  • Bewegingsonscherpte, geweldig! Geen vage smeer-effecten of verlies van detail. Nee, het ziet er gewoon erg strak uit. Ook beter dan elke andere LCD tv die ik gezien heb
  • Zwartwaarden, geweldig wanneer local dimming goed werkt. In 98% van de gevallen werkt local dimming van het LED array erg goed. Zwart is pikzwart en daardoor is het contract erg goed zonder enig detailverlies. Echter in sommige gevallen - denk aan hele donkere scenes waar overal in het beeld wel wat licht is -, krijg je de bekende IPS zwart-waarde/glow. Contrast is dan in verhouding matig. Bedenk overigens wel dat ik de TV nog niet gekalibreerd heb!
  • Smart-TV functies. Werken tot zover goed en snel genoeg. De media-streamer werkt ook goed met de films die ik gekeken heb.
  • Kijkhoeken zijn ook erg goed (IPS-scherm)
  • Geluid is goed te noemen. Niet super, niet erg laag, maar gewoon OK. Ik gebruik overigens een surroundversterker, dus ikzelf zal de TV-speaker niet meer gebruiken.
  • De hele TV is te bedienen via een iOS app. Zowel zappen, volume maar ook de gehele calibratie kan via deze app. Nooit meer in het menu lopen zoeken naar de juiste functie.
Tegenvaller
  • Zwartwaarden. In 2% van de gevallen is het zwartniveau matig doordat er gebruik wordt gemaakt van een IPS scherm.
  • Image retention. Het viel me na een tijdje op dat er image retention zichtbaar was. Deze ging (uiteraard) weg, maar dat kon wel enkele minuten duren. Echter is deze retention niet echt te zien vanaf de bank. Je moet er vrij dichtbij voor zitten om het te zien.
  • Gradiënten in het menu (denk aan vlakken die van grijs naar zwart verlopen) zijn niet naadloos. Sterker nog, ze zijn goed te zien. Dit gebeurt overigens NIET met het normale beeld.
  • Met local-dimming op MAX zijn er twee donkere horizontale balken zichtbaar in beeld. Met OFF, MIN en MED zijn deze niet zichtbaar.
Nu het slechte nieuws (voor mij althans). Gisterenavond de TV weer voor het eerst weer aangezet na de verbouwing. Na een kleine 10 minuten viel mij op dat er 7 (zeven) horizontale balken zichtbaar waren netjes verdeeld over het beeld. Dit was vooral zichtbaar bij lichte egale vlakken (wit, grijs, cyaan, etc). Deze balken verdwijnen niet als je met local-dimming speelt. Erg storend en niet de bedoeling. Een defect dus :( :(. Ik probeer de TV om te laten ruilen, maar ben bang dat ik deze aan moet melden voor reparatie. *zucht*

Als iemand nog vragen en/of opmerkingen heeft, dan ben ik beschikbaar.

PS: Voor wie meer wil weten over de AX900: http://www.avsforum.com/f...-hd-tv-owners-thread.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 14:30
In 4K modellen van 2015 zit een 200Hz paneel als ik de pr-persberichten lees (m.u.v. CX600-serie). En draaien op Firefox OS en hebben een Super Bright Panel.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou je zaak ook voorleggen bij Panasonic zelf ipv af te stormen op ''CE repair'' De zaken die je benoemd zou je nog in een firmware upgrade kunnen krijgen als je je klacht meld. Overigens zijn de achtergronden/menu structuur een keuze van een software bouwer om geheugen te besparen. De klacht is een bekend fenomeen die velen schermen hebben idem de banding.

Zijn deze feiten zichtbaar op alle bronnen, dus ook via app weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@optimizer.co: Ik heb meteen diezelfde dag Panasonic gemaild. Helaas kreeg ik een standaard mailtje terug van "Wat vervelend.... blabla.... je dealer... blabla....". Mijn dealer wilde eerst "CE repair" langs sturen maar daar was ik het niet mee eens. Daarom heb ik de situatie nog een keer netjes uitgelegd en ze zijn vervolgens akkoord gegaan om het toestel te vervangen voor een nieuwe.

Hopelijk is deze wel OK want ik baal flink dat ik het toestel nog niet eens echt heb kunnen gebruiken. De oude staat er iig weer (Samsung, 8 jaar oud, CCFL verlichting en doet het nog prima).

PS: Ik kan nu niet meer testen of het met alle bronnen zo is. Wel had ik de externe streamer vervangen voor een laptop en deze liet hetzelfde zien. Dit was wel met HDMI ingang 1. 'Spelen' met de settings leverde niks op.

Verder is er ook image retention zichtbaar en dit is uiteraard met alle bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Het klopt trouwens dat de gradiënten in het menu niet vloeiend verlopen, ligt niet aan het paneel, maar aan het menu van Panasonic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@InEtVa: Ik had dit idd begrepen. Bedankt voor de herbevestiging. Toch wel jammer, maar ja, het is meer een esthetisch iets dan een defect.

@Iedereen: Ik had op avsforums een bericht van iemand gelezen dat Panasonic nogal een twijfelachtige fabrikant is; de kwaliteit en service van Panasonic vallen tegen tov andere producten. Wat is jullie ervaring? Slecht, matig, goed, ...? Ik kan me vaag iets herinneren dat ik hier op Tweakers van iemand gelezen had dat Panasonic juist bovengemiddeld is?

PS: Ik krijg vandaag mijn nieuwe TV binnen dus ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat deze nu wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupolev141

tupolev141

Vlaams rund

@Anteros: Panasonic heeft een enorme naam opgebouwd door hun plasma tv's. Die markt hadden ze eigenlijk voor zichzelf. Hun gewone LCD tv's onderscheidden zich niet echt van de vele concurrenten. Ze zitten nu in de delicate positie dat ze nu hun plasma-tak hebben stopgezet en die klanten hopen mee te nemen naar hun top spec UHD LCD tv's. Ik hoop echt dat hun kwaliteit op niveau is. Een goede naam is snel weggegooid in een markt met voldoende uitwijkmogelijkheden voor potentiele kopers.

Ik bedank je ook om voor mij de kastanjes uit het vuur te halen :p en je hebt gelijk, voor de prijzen die worden gevraagd voor deze top tv's mag je -binnen de limieten van de gebruikte techniek- perfectie verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
tupolev141 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:11:
...Ik bedank je ook om voor mij de kastanjes uit het vuur te halen :p en je hebt gelijk, voor de prijzen die worden gevraagd voor deze top tv's mag je -binnen de limieten van de gebruikte techniek- perfectie verwachten...
Graag gedaan hoor :). En hopelijk kunnen ze hun naam hooghouden; qua LCD TV hebben ze nu iig de beste die verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
@Anteros waaruit blijkt dan dat ze de beste LCD-tv's bieden? Tests en reviews zijn niet per se slecht maar ook niet uitstekend.
Panasonic is er kennelijk bewust dat het allemaal beter moet om de concurrentie op LCD-gebied het hoofd te kunnen bieden.
Ik las op avforums dat de 2015 modellen die in GB zullen verschijnen een VA-paneel krijgen.

“First of all, Panasonic will exclusively be using VA panels on their UK TVs this year, which means that the native blacks will be vastly improved when compared to last year's IPS panels. The effective viewing angles will be tighter but most enthusiasts won’t mind that if they’re getting superior blacks. However the new models won’t just have better blacks, they’ll also have wider colour spaces thanks to Super Chroma Drive. This enables the TVs to hit 98% of DCI, which will become more important as specifications for Ultra HD 4K are finally agreed.”

Volgens mij worden alle Europese modellen in Tjechië in elkaar geschroeft en het ligt dus in de lijn der verwachting dat ook de modellen voor alle andere Europese landen met een VA-paneel zullen worden uitgerust. En betere VA-panelen.

Aftellen tot de Panasonic Convention van 23-27 februari 2015 in Frankfurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@ariekanari: Nou, de testen zijn algemeen genomen toch wel erg goed hoor. Zie oa hier: http://televisions.review...65ax900u-4k-led-tv-review (lees over black-level, kleurechtheid (THX certified), (gebrek aan) motion-blur, dynamic range, erg goede backlight control (full LED array), detaillering, etc) en hier: http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx55ax902b-201411073944.htm . Het toestel heeft native support voor Rec.709 en Rec.2020. Ook is BT1886 gamma mogelijk met dit toestel. Ik heb echt vele LCDs gezien, maar eerlijk is eerlijk, de AX900 steekt er met kop en schouders bovenuit. Ik heb nog geen modellen gevonden die beter presteren. Zeker niet van < 5000e. Maar goed, veelal is dit toch een persoonlijke keuze.

De 800 en 940 (80") serie hebben VA-panelen. De 900 heeft IPS. Zoals je waarschijnlijk wel weet geeft dit een betere kleurechtheid en betere kijkhoeken. Zwartniveau is native minder dan bij VA, maar het FALD-systeem lost dit voor 98% van de gevallen meer dan prima op (< 0.018cd).

98% DCI is overigens ook mogelijk met de AX900E.

Verder denk ik dat de 2015 modellen pas eind dit jaar beschikbaar komen. De AX900E is van 2014 en in maart aangekondigd meen ik. Echter is deze pas sinds Nov/Dec in NL verkrijgbaar; in heel veel andere landen (oa USA) is zelfs de prijs nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupolev141

tupolev141

Vlaams rund

Gek toch. Voor computermonitoren als je kleurechtheid en contrast wil, dan kom je automatisch op IPS panelen uit

[ Voor 5% gewijzigd door tupolev141 op 07-01-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
@Anteros. Ik ben en was het er mee eens dat de AX900 een zeer goede tv is. Mijn opmerking was meer in het algemeen gericht op de gehele Panasonic line up van 2014. Andere merken brachten vaker "betere" televisies of met een gunstigere prijs/kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denk dat ik dit of volgend jaar een nieuwe Tv ga halen, zit aan Sony te denken. Waarom? Omdat zij net even op een Tv van 6 à 700 50 a 100 euro duurder zijn dan Pana ( ja, ook als je alle laagste pricewatches afloopt, doh), en daar net iets meer voor leveren. Tevens vind ik ze mooier qua uiterlijk.
Of ik voor dat geld de betere kleuren/kleurenspectrum die gaan komen mag verwachten? Hoop het, maar dat zal wel voor de duurdere Tv's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Iemand hier die me aub kan zeggen welke Pana led het dichtste en in dezelfde prijsklasse bij de VT60 aanleunt.

[ Voor 14% gewijzigd door Moris op 07-01-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Nou, vervangend toestel is binnen en het is weer raak. Horizontale donkere strepen en image retention. TV is 15 minuten aan geweest om de boel te testen. Beetje spelen met settings maakte niks uit.

Of het een serie-defect is of 'bij design' maakt voor ons niet uit. Het is onacceptabel voor zo'n dure TV en in onze ogen stoort met meer dan wat clouding en/of DSE. Dit kan en mag gewoon niet voor een THX certified toestel.

Hier wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10759175/nieuwe_tv_strepen1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10759175/nieuwe_tv_strepen2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10759175/nieuwe_tv_strepen3.jpg

Anyway, geld teruggevraagd en op zoek naar een ander merk/type toestel. Samsung 65HU7500 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zag laatst een grafische impressie plaatje van een oudere Sony met FALD en dit lijkt precies op waar de spiegels zitten bij zo een systeem dus het zal vast by design zijn. Kan je geen plaatje maken bij normaal beeld waarop je het ziet? En eentje van voren bij dit testbeeld was ook wel nuttig ter vergelijk ...

edit (zal vast achterhaald zijn en nvt):

Afbeeldingslocatie: http://www.fullhd.gr/images/stories/2010/Mai-2010/May-2010-9/sony%20edge%20led%20%282%29.JPG

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 08-01-2015 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@apis29: Van voren kan je in deze post zien: http://www.avsforum.com/f...-thread.html#post30500761

Ik weet waar het door komt. Het is de 'rand' tussen de FALD rijen (8 rijen; 16 kolommen). Het probleem is dat het echt zichtbaar is, ook met gewoon beeld. Sterker nog, het viel me juist voor het eerst op met gewoon beeld (BBC Earth met de ijsberen; veel wit en blauw en daardoor erg zichtbaar). Bij de vervangende TV zag ik het al zelfs in het firmware update scherm. Donkere, beetje gelige strepen door de grijze balken van het firmware update scherm.

Ook al is dit een beperking van de gebruikte technologie van Panasonic, het is onacceptabel. De adviesprijs van deze TV is 5600 euro voor de 65"! Voor dat geld mag je wel wat verwachten. Ik begrijp zeer goed dat iets niet 'perfect' kan zijn, maar dit is gewoon absurd.

Edit: Mijn leverancier stort mijn geld terug zodra ze de TV retour hebben. Iemand een suggestie voor een andere 65" TV? Panasonic hoeft voor mij iig ff niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Anteros op 08-01-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Ik schrik van de foto's. Volgens mij is er tegenwoordig nauwelijks nog sprake van kwaliteitscontrole en maken alle fabrikanten gebruik van het piep-systeem. Zodra een klant piept wordt er bekeken of er actie moet worden ondernomen. En daarmee bij je dus afhankelijk van de verkopende partij (bij aanschaf van een toestel in de winkel). Daarmee heb ik de afgelopen drie maanden geen goede ervaringen opgedaan en zal daarom geen televisie in een winkel aanschaffen. Voor mij alleen een aankoop via internet zodat ik deze binnen 14 zonder opgave van redenen retour kan sturen.

Ik heb meerdere Samsung H7000 toestellen in huis gehad. Het 40" model heb ik stom genoeg in de winkel gekocht. Het beeld was vanaf de eerste keer inschakelen een drama: flinke banding (DSE), pillaring en de onderste 3cm feller belicht dan de rest van het scherm (de belangrijkste backlights zijn langs de onderzijde gemonteerd.). Hetzelfde - maar in mindere mate - langs de linker en rechterzijde. Niet echt vreemd want het toestel is edge-lit. Bleeding tussen bezel en paneel.
Maar je wilt niets te maken hebben met Selectro, de homeservice die reparaties voor Samsung uitvoerd.
Het paneel is vervangen door Selectro. Bij terugontvangst niet gedemonstreerd door Selectro. Nieuw paneel bleek verkeerd te zijn gemonteerd: bezel en paneel sloten niet op elkaar aan in de linkerbenedenhoek. Onderzijde van de behuizing vertoonde een gat van zeker 1-2cm. En het paneel? Deze was nog slechter dan de eerste. Dezelfde symptomen maar erger en DSE over het gehele scherm.
Tweede reparatie. Wat er is gebeurd is mij nog steeds een raadsel. Alles was precies het zelfde maar volgens de verkoper voldeed de tv 100% aan de eisen van Samsung. Ik heb aangedrongen op een derde reparatie en gingen ze regelen. Daarna bleef het oorverdovend stil. Ik zelf bellen met Samsung en zij hebben een extern beheer sessie uitgevoerd (o.a. afstellen van de backlight: minder fel afstellen zodat je alleen in een half verduisterde kamer tv kunt kijken). Maar het DSE werd er juist door versterkt. Dat werden vrijwel permanent grijze vlakken en strepen. Ik heb daarna gebeld met Selectro. De tweede reparatie bleek nog niet te zijn afgesloten maar ter boordeling (met foto's) te zijn voorgelegd aan Samsung.
Gooi dan maar een muntje op voor de uitslag: goedkeuren of afkeuren. Ik heb wel een donkerbruin vermoeden welke keuze Samsung zal maken.
Goed, opniew heb ik geklaagd bij de verkoper maar deze wou nergens iets van weten. Uitgelegd dat zij (de verkoper) de tv hebben goedgekeurd op eigen briefpapier terwijl de raparatie nog onder beoordeling was en dat ook een derde reparatie op afstand door Samsung niets had uitgehaald.
Pas een week later ging de verkoper akkoord met het terugnemen van de tv.
Ik koop dus nooit meer een tv in de winkel. Ik wil helemaal niets te maken hebben met een reparatiedienst bij een gloednieuw toestel van eender welk merk.
Het 46"model dat ik hierna in huis had, had dezelfde problemen. Toegegeven, aanzienlijk minder maar de backlight bleeding, DSE etc. was naar mijn mening nog veel te nadrukkelijk aanwezig.
Lees mijn review maar bij de H7000 op Tweakers. Dan weet je met welke problemen je rekening dient te houden en dat deze redelijkerwijs ook te verwachten zijn. En als je een Samsung toestel aanschaft hoop ik voor je dat deze problemen afwezig zijn of minimaal zijn.
Anteros schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:45:
Anyway, geld teruggevraagd en op zoek naar een ander merk/type toestel. Samsung 65HU7500 misschien?
[b][message=43531965,noline]Edit: Mijn leverancier stort mijn geld terug zodra ze de TV retour hebben. Iemand een suggestie voor een andere 65" TV? Panasonic hoeft voor mij iig ff niet.
Er is geen goed advies. Het exemplaar dat je ontvangt is bijna een lot uit de loterij.
Over Samsung tv's kun je wel zeggen dat de kwaliteit vrij contstant is (niet per se goed of uitstekend maar over het algemeen nooit slecht.) Maar dat verschilt per exemplaar. En als je pech hebt, zoals ik met mijn toestel heb gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Hmm, 'bedankt'. Klinkt beangstigend.

Ik kwam ook de Sony 65X9005B tegen. Daar zijn mensen aardig tevreden over... zou dat wat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ik zou wachten op de nieuwe modellen met Quantum Dots, blijkbaar gebruikt Sony dit niet meer in de 2014 Triluminos modellen en wordt het nu redelijk gehyped op de CES bij andere merken zoals Samsung en LG.
Misschien waren die lijnen bij jou (en anderen) ook wel meer zichtbaar door de combinatie met een IPS paneel ...
tupolev141 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:21:
Gek toch. Voor computermonitoren als je kleurechtheid en contrast wil, dan kom je automatisch op IPS panelen uit
Volgens mij is dat nog meer een overblijfsel uit het IPS vs TN tijdperk :D (en daarnaast heb je binnen IPS ook nog een paar typen). T.o.v. een VA is het eerder kleurconstantheid vanuit verschillende hoeken, op contrast verliest een IPS het geheid.

[ Voor 64% gewijzigd door apis29 op 08-01-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Anteros schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:27:
Hmm, 'bedankt'. Klinkt beangstigend.

Ik kwam ook de Sony 65X9005B tegen. Daar zijn mensen aardig tevreden over... zou dat wat zijn?
op avforums wisselen mensen ook die weer vaak in wegens banding en dse.. avSforums lees ik niet want amerikaans en andere types/fabrieken dan hier.
Opzich is panasonic in service erg coulant kreeg een nieuwe vt60 toen een vt30 wat burnin had die ik echt moest opzoeken }) , maar sneu dat die ax900 tegenvalt. :s

Helaas vind je oneffenheden bij elk merk en elke serie wel, zie arikanari die onderhand aan tv 5 begint.
Hu7500 is ook een drama want panel loterij met verschillende leveranciers LCD. Schiet allemaal niet op tegenwoordig

[ Voor 8% gewijzigd door Bever! op 08-01-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Bever!: Ik had me eventjes ingelezen en idd, de x9005B is ook een loterij. Evenals alle Samsungs (HU8500, HU7500, ...). Pfff,om moedeloos van te worden.

Ik ben bereid aardig wat geld te betalen voor een goed scherm, maar zelfs dat is bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
[b][message=43535840,noline]Helaas vind je oneffenheden bij elk merk en elke serie wel, zie arikanari die onderhand aan tv 5 begint.
Hu7500 is ook een drama want panel loterij met verschillende leveranciers LCD. Schiet allemaal niet op tegenwoordig
Panasonic AS640: 3x (door Plasma-discounter twee keer omgeruild maar dat waren wel door andere klanten retourgezonden exemplaren; retourgezonden binnen de wettelijke zichttermijn maar wél met beeld- en andere mankementen)
40H7000: 3x gerepareerd (en slecht gemonteerd) maar van kwaad naar erger.
46H7000: problemen in vergelijking met de 40": minimaal maar waarneembaar.

Ja, en nu? Daarvoor lees ik mij een ongeluk en wat ik lees daar word ik niet vrolijk van. Als zelfs tv's ver boven mijn (inmiddels al flink opgerekte) van budget €1000-1250 ook ernstige gebreken vertonen.
De panelloterij bij de H7000 viel overigens mee: alle panelen zijn van Samsung behalve de 60", die is afkomstig van Sharp omdat Samsung geen 60"-panelen snijdt.
Ik wil het liefst een direct-lit i.p.v. een edge-lit met bij voorkeur een goed functionerend (local) dimming. Dan houdt je weinig merken en modellen over en die bevatten vaak ook nog LG IPS-schermen met een beperkte contrastverhouding (i.v.m. IPS-panelen van andere merken).
Ik zit voorlopig nog maar even op mijn handen, al is dat wel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Jammer dat pro schermen zo duur zijn, anders was dat nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Paar filmpjes van de CES over Panasonic 2015. Zo te zien willen ze in Q2 al het grootste deel van de lineup op de markt hebben :). In ieder geval zou ik nu geen tv meer kopen in de prijsklasse van de AX900, die is nu al bijna achterhaald ...

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 08-01-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Oke, goed nieuws... althans, voor mij :).

Omdat de nieuwe TV nog niet retour is gegaan heb ik besloten om toch nog eens met de vervanger te 'spelen'. Door al die nare ervaringen van mensen over andere merken/type TVs was ik nogal huiverig geworden. Wellicht kon ik toch nog het beeld acceptabel krijgen.

Door nu wat met de settings te 'spelen' en meer 'normale' content te kijken, vallen de strepen niet tot (in sommige gevallen) nauwelijks op. Althans, met deze TV. De vorige TV was erger zover ik nu kan beoordelen.

Ik heb dus samen met mijn vrouw nu ruim een uur TV gekeken en het beeld is meer dan prima. De strepen zijn soms zichtbaar als er een donkere, warm-grijs egaal vlak in beeld is (denk aan een donkere, grijze muur), maar alleen als je er op let. Ook is het af en toe wat zichtbaar in de witte wolken maar alweer, als je er op let. Als je gewoon ontspannen TV kijkt vallen vooral andere zaken op: kleurechtheid, erg mooie huidtinten, contrast, zwartniveau, detail, uniformiteit, ... ja, het is toch wel een erg goede TV (buiten de strepen).

Het is natuurlijk nog te vroeg om te zeggen dat de TV voldoet, maar ik heb gelukkig wel weer wat hoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Op ibood nu de 55 AS640 voor 699, http://www.ibood.com/nl/nl/

Heb 'helaas' de 48inch :+

[ Voor 19% gewijzigd door Millert op 09-01-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:58
Ik heb vandaag de 55AS640E gekocht uit de ibood dagaanbieding.
Ik wilde eerlijk gezegd voor een heel ander soort TV gaan een OLED (LG 55ec930v OLED tv) maar heb besloten die grote investering nog even te laten wachten en gebruik nu de Panasonic als overbrugging.
Over een paar jaar wellicht naar wat anders kijken maar nu is het prima zo.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:) Goed idee, Panasonic en Philips komen ook al met een OLED uit dit jaar. Volgens het filmpje heeft de Panasonic (4K) geen problemen met de kleuren vanuit verschillende hoeken ...
Moet het alleen wel nog bestaan over een paar jaar :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Met een OLED? Vast de dure klasse. Heb ik even schierlijk ongelijk gekregen met mijn voorspelling begin '13 dat Maart '15 OLED mainstream zou beginnen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 15:04
Ik heb ook de ibood Panasonic besteld in afwachting van dalende prijzen voor OLED tv's. Hoop dat het een beetje een aardige opvolger is voor mijn Pioneer 5090...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
apis29 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:53:

Moet het alleen wel nog bestaan over een paar jaar :$
Pana is alweer een anderhalf jaar in de zwarte cijfers itt sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Het valt me op dat er hier bijna geen gebruiker zijn van de AX800, is het beeld tov de concurrentie zo belabberd en de moeite niet waard om aan te kopen of.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bever! schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:46:
[...]

Pana is alweer een anderhalf jaar in de zwarte cijfers itt sony.
OLED ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Was vooral blij om te horen dat ze bij Panasonic hebben besloten om in al hun 2015 modellen VA panelen te gebruiken, er luistert iemand toch naar de kritiek op de IPS modellen (afgezien van de AX900, waar de contrastproblemen in mijn ogen goed zijn verholpen). En ben benieuwd naar hun nieuwe smartplatform.
Moris schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:26:
Het valt me op dat er hier bijna geen gebruiker zijn van de AX800, is het beeld tov de concurrentie zo belabberd en de moeite niet waard om aan te kopen of.....?
Ik heb het altijd wel een mooi model gevonden, qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met de X9005B van Sony, maar op dit moment een stuk scherper geprijst en zonder die (sorry Sony) lelijke speakers aan de zijkant. Als je zoveel geld uitgeeft aan een TV zorg je toch wel voor écht fatsoenlijke speakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Laatst online: 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Vandaag de 2009 42" pana plasma vervangen voor een Tx-55as650 en na een sw update en wat instellingen een prachtig beeld, ik had altijd wat moeite met lcd maar ik moet zeggen dat het aardig in de buurt komt nu, ik kan hier prima mee leven. Geen gekke balken of vlekken, gewoon mooi, wel het contrast een flink stukje terug, dat staat standaard op 100% wat niet mooi is.

De sw update geeft veel versnelling in de app's, die pagina was eerst wat traag maar na de update gaat dat als een speer.
Wel nog wat geluid problemen met de cinema die aangesloten zit, dat valt soms voor een sec weg, met tv geluid is dat niet en dus nog even zoeken waar dat in zit.

Ik vind het wel een aanrader, en ik ben er blij mee. :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Anteros schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:31:Ik heb dus samen met mijn vrouw nu ruim een uur TV gekeken en het beeld is meer dan prima. De strepen zijn soms zichtbaar als er een donkere, warm-grijs egaal vlak in beeld is (denk aan een donkere, grijze muur), maar alleen als je er op let. Ook is het af en toe wat zichtbaar in de witte wolken maar alweer, als je er op let. Als je gewoon ontspannen TV kijkt vallen vooral andere zaken op: kleurechtheid, erg mooie huidtinten, contrast, zwartniveau, detail, uniformiteit, ... ja, het is toch wel een erg goede TV (buiten de strepen).

Het is natuurlijk nog te vroeg om te zeggen dat de TV voldoet, maar ik heb gelukkig wel weer wat hoop :).
Het is ongetwijfeld een televisie met zeer goede beeldeigenschappen maar de implementatie van de local dimming is kennelijk nog onvoldoende uitgerijpt gezien de streeppatronen die hierdoor onstaan. Deze zijn zoals je schrijft niet altijd zichtbaar maar wel vrij vraak: bij egale kleurvakken op het scherm. M.i. komen dit soort vlakken regelmatig langs in reguliere tv-programma's, sportwedstrijden, films en series. Ik ben ervan overtuigd dat je de genoemde problemen nog veel vaker gaat zien. Je probeert het te negeren maar kan je dat ook daadwerkelijk? Alleen jij en overige gezinsleden kunnen hierop het antwoord geven.
Maar als je een meer dan flink bedrag voor een tv betaald moet je dit dan zonder meer accepteren?

Misschien kun je in het algemeen stellen dat de huidige generatie UHD-tv's ongeacht merk nog tal van problemen kennen (en over de gehele linie van de instapmodellen tot de highend modellen (referentieklasse).
De aankondigingen van een nieuwe (doorontwikkelde?) generatie UHD-tv's worden al door verschillende fabrikanten gedaan (CES) of volgen binnen een maand of drie. De meeste fabrikanten introduceren veel modellen in de periode april-mei. Zou het niet het meest verstandig zijn om deze aankondigingen af te wachten?
Als de nieuwere toestellen slechts een minimale vebetering met zich mee brengen en er dus nauwelijks een rechtvaardigsgrond is om een 2015 i.p.v. een 2014 model aan te schaffen dan kun je altijd op dat moment (ergens in maart-mei 2015) alsnog besluiten om toch een AX900E te kopen. En hopelijk tegen een iets aantrekkelijker prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
ariekanari schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:10:
[...]

Het is ongetwijfeld een televisie met zeer goede beeldeigenschappen maar de implementatie van de local dimming is kennelijk nog onvoldoende uitgerijpt gezien de streeppatronen die hierdoor onstaan.
Ik weet (nog) niet of het met local dimming itself te maken heeft of dat het een 'control'-issue is. Wellicht dat het met een FW fix opgelost/geminimaliseerd kan worden.
[...]
Deze zijn zoals je schrijft niet altijd zichtbaar maar wel vrij vraak: bij egale kleurvakken op het scherm. M.i. komen dit soort vlakken regelmatig langs in reguliere tv-programma's, sportwedstrijden, films en series. Ik ben ervan overtuigd dat je de genoemde problemen nog veel vaker gaat zien.
Nee, niet vrij vaak. Af en toe. Ik heb nu al enkele dagen langdurig TV gekeken en er veel op gelet (dat moet je eigenlijk ook niet doen). Het is in bepaalde omstandigheden zichtbaar bij egale kleurvlakken. In veel gevallen dus niet, ook niet met egale kleurvlakken. Toevallig heb ik een stukje schaatsen gekeken, voetbal (blew), diverse films/series, enz. maar het is meestal (>95%) niet zichtbaar. Als je er op let is het dus soms zichtbaar bij bepaalde kleuren (gelig grijs, warm blauw) maar op zich niet storend.
[...]
Je probeert het te negeren maar kan je dat ook daadwerkelijk? Alleen jij en overige gezinsleden kunnen hierop het antwoord geven.
Maar als je een meer dan flink bedrag voor een tv betaald moet je dit dan zonder meer accepteren?
Er is denk ik geen enkele TV waar niks op aan te merken valt, ongeacht de prijsklasse. Zo wel, dan hoor ik dat graag! Ik heb heeeeeel veel gelezen over diverse high-end TVs (AX800, AX900, X9005B, S9005B, X950B, HU7500, OLED algemeen, LG IPS, etc) van diverse fabrikanten. Bij elke TV is het wel een panelloterij en/of by design (beperking in technologie vs prijs). Clouding, DSE, lightbleed, uniformiteitsissues, colorshifts, studder, banding, smearing, vignetting, kijkhoek, black-level, etc. Uiteindelijk komt het er op neer hoe kritisch je bent en waar je je aan stoort. Wat is acceptabel?
[...]
Misschien kun je in het algemeen stellen dat de huidige generatie UHD-tv's ongeacht merk nog tal van problemen kennen (en over de gehele linie van de instapmodellen tot de highend modellen (referentieklasse).
Niet alleen UHD want dat UHD is niet de oorzaak van de gemelde problemen. Het is een algemeen probleem.
[...]
De aankondigingen van een nieuwe (doorontwikkelde?) generatie UHD-tv's worden al door verschillende fabrikanten gedaan (CES) of volgen binnen een maand of drie. De meeste fabrikanten introduceren veel modellen in de periode april-mei. Zou het niet het meest verstandig zijn om deze aankondigingen af te wachten?
Aankondiging vs. beschikbaarheid, een groot verschil. De AX900 was op CES2014 aangekondigd maar pas sinds begin nov 2014 beschikbaar in een paar Europese landen. Amerika/Canada moeten nog volgen. Een aankondiging op CES zegt dus niet perse iets.
[...]
Als de nieuwere toestellen slechts een minimale vebetering met zich mee brengen en er dus nauwelijks een rechtvaardigsgrond is om een 2015 i.p.v. een 2014 model aan te schaffen dan kun je altijd op dat moment (ergens in maart-mei 2015) alsnog besluiten om toch een AX900E te kopen. En hopelijk tegen een iets aantrekkelijker prijs.
Dat is waar. Maar dan blijf je altijd wachten :). Zeker als de beschikbaarheid ergens eind dit jaar is.

Voor de goede orde: ik weet nog niet 100% zeker of ik de AX900 blijf houden. Het stoort me iig een stuk minder dan eerst. Ik denk ook dat het tweede toestel beter is dan mijn eerste. Verder zijn de beeldkwaliteit en het zwartniveau fenomenaal en dat heeft ook wel iets. Als laatste: Er zijn, zover ik nu weet, geen betrouwbare alternatieven. Het blijft gokken met wat je koopt, ongeacht prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zijn er hier mensen met eenSmartTv die langzamer zapt dan toen ze nog een niet-Smart hadden? Lees ergens dat dat wel 'ns zo is, had er nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
InEtVa schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:39:
Was vooral blij om te horen dat ze bij Panasonic hebben besloten om in al hun 2015 modellen VA panelen te gebruiken, er luistert iemand toch naar de kritiek op de IPS modellen (afgezien van de AX900, waar de contrastproblemen in mijn ogen goed zijn verholpen). En ben benieuwd naar hun nieuwe smartplatform.
Al hun modellen in Europa/ iig UK waar verder eigenlijk nog niks over bekend is. Denk dat ze zwaarder rekening houden met de impact van de reviews op de verkoop :D , en met een IPS scoor je standaard lager. Helpt ook niet dat bijv. de 48AS640 van de zomer nog bijna 900 euro was en nu voor 600 euro te krijgen is en dat geldt voor al hun modellen ... (te hoge adviesprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
apis29 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:31:
[...]

Al hun modellen in Europa/ iig UK waar verder eigenlijk nog niks over bekend is. Denk dat ze zwaarder rekening houden met de impact van de reviews op de verkoop :D , en met een IPS scoor je standaard lager. Helpt ook niet dat bijv. de 48AS640 van de zomer nog bijna 900 euro was en nu voor 600 euro te krijgen is en dat geldt voor al hun modellen ... (te hoge adviesprijs).
In mijn ogen is het ook terecht dat IPS modellen lager scoren. In een TV is een VA paneel beter dan een IPS paneel vanwege het hogere contrast. Ik heb de kijkhoeken bij VA nooit als een probleem ervaren en het contrast maakt wel veel uit. En als Panasonic de lage scores van de IPS modellen als reden heeft om de IPS modellen eruit te gooien, alleen maar beter. Er zijn ook fabrikanten (ik kijk naar jou, Sony) die ondanks de kritiek van de reviews toch IPS modellen uit blijven brengen. Natuurlijk is heeft dat te maken met de verkoopcijfers, maar maakt dat uit? ;)

De reden dat de prijzen zo laag zakken is ook omdat Panasonic geen aparte NL modellen heeft, alleen EU modellen die alleen een Ziggo en UPC certificering hebben. Samsung en Sony bijvoorbeeld kunnen heel makkelijk grip houden op de prijzen, omdat NL modellen bij het Nederlandse hoofdkantoor moeten worden ingekocht, en ze dus eisen kunnen stellen aan de prijzen, omdat ze nergens anders terecht kunnen voor NL modellen.

Voor Panasonic modellen kan een winkelier ook in bijvoorbeeld Duitsland terecht, waar de prijzen vaak lager liggen en toch nog een model hebben met de nodige CI+ certificeringen en dus concurreren met andere winkels die wel in Nederland hun modellen inkopen, waardoor die weer in prijs omlaag moeten etc.

Of de adviesprijzen in eerste instantie te hoog lagen? Tja, dat is geheel aan de consument en daarvoor zou je eigenlijk alle verkoopcijfers nodig hebben. Wat ik wel weet is dat het aandeel Panasonic op de Nederlandse markt het afgelopen jaar niet heel sterk fluctueerde.

[ Voor 8% gewijzigd door InEtVa op 11-01-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
apis29 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:31:
[...]Helpt ook niet dat bijv. de 48AS640 van de zomer nog bijna 900 euro was en nu voor 600 euro te krijgen is en dat geldt voor al hun modellen ... (te hoge adviesprijs).
In vergelijking met andere merken lagen de prijzen van Panasonic televisies inderdaad te hoog en deze zijn niet of te laat naar beneden bijgesteld. Ik beperk me even tot de AS750 serie en lager (misschien incl. AS800 maar deze is veel later geïntroduceerd. Mogelijk te laat, relatief hoge prijs en met vergelijkbare tekortkomingen). Andere merken boden meer of vergelijkbaar voor (aanzienlijk) minder. Misschien heeft Panasonic te veel op haar goede reputatie vertrouwd. Helaas, geldt dit alleen voor plasma. Met lcd springt Panasonic er nu niet echt uit en mochten ze zelf denken van wel dan zijn ze met onafhankelijk uitgevoerde reviews met een flink aantal modellen wel op de feiten gedrukt.

Zelf denk ik dat Panasonic te veel heeft bezuinigd op de IPS-panelen. Er zijn betere panelen met een veel hoger contrast te koop. Zowel bij LG als andere partijen. Ik geloof niet dat deze nu zo heel veel duurder zijn.
M.i. hadden ze beter ook de AS740 van een VA-paneel voorzien. Dan is het middensegment afgedekt.
InEtVa schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:41:
[...]
De reden dat de prijzen zo laag zakken is ook omdat Panasonic geen aparte NL modellen heeft, alleen EU modellen die alleen een Ziggo en UPC certificering hebben. Samsung en Sony bijvoorbeeld kunnen heel makkelijk grip houden op de prijzen, omdat NL modellen bij het Nederlandse hoofdkantoor moeten worden ingekocht, en ze dus eisen kunnen stellen aan de prijzen, omdat ze nergens anders terecht kunnen voor NL modellen.
Ja, vooral Samsung heeft dit geografisch dichtgetimmerd. Dezelfde tv met een afwijkend modelnummer binnen een serie of hetzelfde modelnummer maar met een andere landensuffix. Puur cosmetisch omdat dergelijke modellen dezelfde firmware gebruiken. Alleen a.d.h.v. de oorspronkelijke landinstellingen van de tv wordt bepaald welke presets er geladen worden. Bijvoorbeeld: gaat de sortering van Ziggo/UPC zenders goed. Op "buitenlandse" modellen niet en komen HD-zenders ergens achteraan te staan (Ziggo: 900+).
Dit kun je omzeilen via het service menu en zelfs dan is het nog beveiligd en moet deze via een "3speed" code vrijgegeven worden voordat de Local Set gewijzigd kan worden en de tv in Benelux-modus kan worden gezet. En daarna moet je een factory reset uitvoeren anders werkt het mogelijk niet (uit eigen ervaring). Maar een EU-model is vaak honderden euro's goedkoper.

Panasonic brengt in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland wel degelijk hardwarematig afwijkende modellen (ASW/AXW-modellen) met enkele extra satelliet opties (o.a. SAT>IP) uit. De overige landen hebben dezelfde tv's met "E" of "B" (GB/IR). Je ziet ook dat de Duitse modellen duurder zijn dan hun Europese tegenhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
ariekanari schreef op zondag 11 januari 2015 @ 15:45:
[...]
Panasonic brengt in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland wel degelijk hardwarematig afwijkende modellen (ASW/AXW-modellen) met enkele extra satelliet opties (o.a. SAT>IP) uit. De overige landen hebben dezelfde tv's met "E" of "B" (GB/IR). Je ziet ook dat de Duitse modellen duurder zijn dan hun Europese tegenhanger.
Je hebt inderdaad gelijk, was compleet vergeten dat ze in de duitstalige landen de ASW serie hebben, my bad ;) Rest van Europa is i derdaad wel identiek. Weet eerlijk gezegd ook niet hoe het zit met de ASW modellen en Nederlandse CAM modules, heb zelf alleen met Nederlandse/Europese modellen te maken gehad. Ben het ook met je eens dat de AS740 en AS800 geen goede modellen waren. Van de AS740 weet ik het niet precies, maar de AS800 is een van de minst verkochte modellen, hier hebben ze in mijn ogen de plank enigszins/flink misgeslagen. Overigens valt het wel mee dat de IPS modellen relatief gezien een laag contrast hebben, als je de reviews mag geloven zit dat rond de 1100:1, wat toch wel redelijk in de buurt komt van he maximum wat je met IPS zonder dimming kan behalen.

[ Voor 10% gewijzigd door InEtVa op 11-01-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
Laat maar ik ga ze bellen , dat lijkt me inderdaad handiger dan het hier vragen :)

[ Voor 158% gewijzigd door Marcel1891 op 12-01-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Toen ik er was 3 mnd geleden, heb ik die in die formaat 39 inch niet gezien, wel 600 en een 652 , formaat weet ik niet meer, maar dan weetje al heel wat (qua uiterlijk). Was wel de grootste MM van NL, nml. Arena, dus ik geef je niet verschrikkelijk veel kans.
edit: oh je wilt weten of ze in collectie zitten, tja wat zegt hun site? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 12-01-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
InEtVa schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:41:
. Wat ik wel weet is dat het aandeel Panasonic op de Nederlandse markt het afgelopen jaar niet heel sterk fluctueerde.
Uit interesse hoeveel zitten de merken in nl gemiddeld op?
Pagina: 1 2 3 Laatste