Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Ik zit ook in Almere postcode 1326 en kom ook van groen.

Vanmorgen was om 10 uur de verbinding weg, maar na aansluiten Zyxel no joy...
Na bellen met de helpdesk blijkt dat er een probleempje was met mijn aansluiting en dat de ze de boel teruggezet hadden... maar de experiabox deed het dus ook niet meer.... duurde tot kwart voor 1 voordat ze de boel weer gefixt hadden. Poging 1 mislukt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
FBTN schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:59:
[...]

NEE! De spanning is te groot: niet boodschappen aub, eerst aansluiten en ervaringen delen :-)
Welnu moet nog steeds boodschappen doen :(
Maar goed het werkt, natuurlijk in de eerste instantie niet. SW werd geladen maar daarna kon de "doos" geen verbinding maken.
Bedenk dat ik domweg oud naar nieuw heb aangesloten LAN1 (Experia) naar LAN1 (Zyxel) en LAN3 - LAN3 vroeger dedicated voor IPTV (Daarnaast zat mijn VLAN Aware switch er nog tussen (IGMP snooping ed enabled)
Vervolgens de VLAN aware switch er tussen uit gesloopt en nogmaals geprobeerd, deze keer op LAN4 van de router. Dit werkte in een keer. Vervolgens mijn VLAN aware switch er weer tussen en een koude start uitgevoerd (voeding stekker getrokken) en het werkt nog steeds.
Ziet er zover goed uit.
Nu boodschappen anders wordt de baas boos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Hoi Hans, je zit dus nu op het eigen netwerk van Tweak Sparql in Almere 100/100?
Wil je is een speedtest.ziggo.nl speedtest.upc.nl doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 21:11
Pics or it didn't happen??? :X O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
kmichael schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:39:
Hoi Hans, je zit dus nu op het eigen netwerk van Tweak Sparql in Almere 100/100?
Wil je is een speedtest.ziggo.nl speedtest.upc.nl doen ?
Had ik inmiddels gedaan was keurig 98 down 113 up.
Kom er net achter dat mijn telefoon het nog niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Oke nice dus met 100/100 in Almere Tweaks eigen netwerk, heb je geen last meer van Tragere internet door de TV netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Moet de TV niet aan staan als je dat betrouwbaar wilt meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Pics ? Filmpjes!

Hoe werkt de UI van de Sparql doos ? Is ie responsive ? Kan je zelf de kanalen indelen ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
JP1980 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:47:
Moet de TV niet aan staan als je dat betrouwbaar wilt meten?
Heb ik net nog eens geprobeerd (TV aan), geen verschil met download. Daarnaast heb ik dezelfde test uitgevoerd op de Zyxel zelf, grappig, ik heb een upload van 945mb/s (normaal gesproken gebruik ik router achter router (vigor 2920), experiabox had weinig te bieden vwb instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Aaargh! schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:50:
[...]

Pics ? Filmpjes!

Hoe werkt de UI van de Sparql doos ? Is ie responsive ? Kan je zelf de kanalen indelen ?
Op zich is de Sparql doos vlot (ned1 zit op 1), maar ik ben nog niet door alle menu's heen (alleen een snelstartgids beschikbaar)
Zit momenteel meer aan mijn telefoon te denken want die doet het nog niet, moet blijkbaar zelf nog een en ander invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net thuis en zyxel aangesloten. Het internet doet het.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Je woont in Almere maar welke snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

250 mbit, heb het nog niet getest, ben nu vooral bezig om Sparql door de registratie heen te helpen. :( Voip doet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Voip werkt inmiddels. Je moet namelijk helemaal zelf de SIP accounts in de ZyXel invullen.. Gebruiksvriendelijk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pppppfffff Kwestie van of je steekt de stekker erin.. :-) Had activatie code en pin code verwisseld. Toch een beetje vreemd dat de box geen foutmelding geeft bij een verkeerde activatiecode.

Snelheid is ook erg plezierig.. Haal 100% van mijn lijnsnelheid.. (250 mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03
Status 2

Hiervoor heb ik 3 jaar in Almere gewoond, nooit issues met Tweak gehad. Enige tijd geleden verhuist naar Biddinghuizen en ik wacht nu al 14!!! weken op mijn aansluiting. Ik vindt het erg belachelijk worden ondertussen. Welke stappen zou ik nu nog kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:02:
pppppfffff Kwestie van of je steekt de stekker erin.. :-) Had activatie code en pin code verwisseld. Toch een beetje vreemd dat de box geen foutmelding geeft bij een verkeerde activatiecode.

Snelheid is ook erg plezierig.. Haal 100% van mijn lijnsnelheid.. (250 mbit)
Ik had hetzelfde probleem, doos had het over pin, brief over activaticode, ik kon trouwens gewoon met de "links toets" gewoon opnieuw de activatiecode invoeren, dat werkte vrijwel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Infinion schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:52:
Status 2

Hiervoor heb ik 3 jaar in Almere gewoond, nooit issues met Tweak gehad. Enige tijd geleden verhuist naar Biddinghuizen en ik wacht nu al 14!!! weken op mijn aansluiting. Ik vindt het erg belachelijk worden ondertussen. Welke stappen zou ik nu nog kunnen nemen?
Bedoel je stappen m.b.t. snel online zijn of meer in juridische zin als schadevergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Eindelijk alles werkt
Vind wel dat het opstarten lang duurt
Verder start de box op in 720 pixels
Wil dit in 1080 (full hd hebben) . Hoe moet ik dat doen?

Verder valt mij op dat als ik de box met de afstandbediening uitzet, dat het signaal wel uit gaat maar de knop van de box groen blijft.
Ik kan dan helemaal niks meer.
Ik moet dan de box handmatig uitzetten voordat ik de box weer met de afstandbediening kan bedienen.
Wie weet de oplossingen?

Vanochtend weer de televisie aan gehad
Ik ben teleurgesteld over het beeldkwaliteit
Zelfs mijn vrouw zegt dat zei het niet mooi vind
HD zenders zijn onscherp op mijn 55 inch tv
De overige zenders zit een soort ruis door heen
Hopelijk kan dit opgelost worden

[ Voor 22% gewijzigd door goldvinger op 17-06-2014 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Almere-Buiten (1338) Van groen naar 250/Sparql. Heb brief ontvangen dat ze de lijn komende donderdag om gaan zetten. Heb nog geen spullen ontvangen.

Hoe zit dat trouwens met de pincode/activatie code? Hebben jullie daar een apparte brief over gekregen of zat dat bij het router/STB pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een berichtje over mijn eerste ervaringen op het nieuwe netwerk.

Om te beginnen: Wat maakt tweak het zichzelf ontzettend lastig met deze omzetting. Hardware komt op het laatste moment aan, installatie handleidingen zijn niet aanwezig, Router is in te stellen in het engels.

De installatiedag zelf. : In de ochtend wordt de stekker eruit getrokken van de oude dienst. (was al gemeld in het forum, maar we kunnen het nu bevestigen.) Vrouwlief heeft het zelf niet aangedurfd om stekkers te pluggen, dus heb ik die schone taak genomen rond een uurtje of 7 in de avond.
Router krijgt vrijwel direct netwerk en middels wifi zijn alle mobiele apparaten lekker snel weer online.

Vaste telefoon inpluggen, geen verbinding. Alles nog even nagelopen, maar uiteindelijk biedt de Router de oplossing, want je moet de SIP instellingen (uit de brief) zelf opvoeren.
Let wel de router is een wonderschoon apparaat met ontzettend veel instellingen. Echter in het engels en voor niet techneuten lastig om doorheen te navigeren. (ik heb uiteindelijk mijn buren maar even geholpen)

Wat betreft de TV kan ik bevestigen dat het een Flex poort is. Ik heb dus nu (eindelijk) een enkel netwerk kabel lopen naar de TV-Hoek en middels een simpele switch zowel de SparQL doos, als mijn Sat-receiver en mijn mediastreamer aangesloten.
Installatie van het ding gaat vlot, nieuwe firmware, taal instellingen allemaal standaard. Echter bij invoeren activatie code voer ik met mijn slaperige kop mijn pincode in. Tja.. werkt natuurlijk niet, maar krijg ook geen foutmelding. uiteindelijk werkt het geheel.

Tot zover de installatie, Mijn eerste indruk op gebruik.
Internet snelheid is erg lekker. heb met een paar kleine testjes (bedraad) mijn lijn 100% vol gekregen. (250mbit) bij normaal gebruik, zoals surfen op een tablet loopt alles ook vlot door. Heb wel het idee dat het signaal sterkte van de zyxel wat onstabiel is. Vindt het wel jammer dat er geen dual band in zit, had graag van de 5ghz gebruik gemaakt. (telde 20 wifi APs allemaal op de 2.4ghz in mijn directe omgeving.)

Telefonie.. Tja hij doet het.. :-)

TV.
Persoonlijk vind ik de beeld kwaliteit in vergelijking met KPN een behoorlijke stap voorwaarts. in de avond waren er verschillende films te zien en die zagen er stuk voor stuk uitstekend uit. Heb een beetje gezapt langs discovery, BBC en de kinder kanalen en bij allen was de beeld kwaliteit strak en scherp.

De afstandsbediening is geen wondertje.. reageert niet altijd lekker
De bediening van het apparaat is wel een verademing (tov de kpn Prut) zelf favorieten lijsten maken, inclusief volgorde. Zonder vertraging door het menu kunnen scrollen.
Maar er zijn ook wel wat aandachtspunten.
1) de TV-gids is redelijk onleesbaar omdat ik niet kan zien wat de zender is. Er staat wel een icoon, maar die is moelijke herkenbaar en er is nergens een tekst beschrijving van de zender.
2) koude start van de box duurt erg lang
3) Naar standby verdwijnt het beeld, maar het lichtje op de box blijft groen. (confusing) Nogmaals op de standby knop drukken op de AB >> geen reactie. Pas als je een zender nummer toetst springt ie weer aan.
4) AB heeft geen TV controls >> erg onhandig was gewend om de TV aan en uit te kunnen zetten met 1 AB.
5) Instellingen navigatie verdient geen schoonheids prijs, kan alles met enige moeite vinden. Dat kan dus een stuk beter.

Tot zover mijn eerste ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt die brief met gegevens echt nodig.

voor Telefonie staan daar je SIP gegevens op en voor TV heb je je abonneenummer nodig. (activatiecode was bij 0000)

Die brief is apart verstuurd van het router pakket.
Kortom bel de helpdesk effe, dan kunnen ze alles direct aan je doorgeven.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:09:
Almere-Buiten (1338) Van groen naar 250/Sparql. Heb brief ontvangen dat ze de lijn komende donderdag om gaan zetten. Heb nog geen spullen ontvangen.

Hoe zit dat trouwens met de pincode/activatie code? Hebben jullie daar een apparte brief over gekregen of zat dat bij het router/STB pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
@Allemaal

Tweak leest mee heb ik begrepen van de helpdesk.Mochten jullie graag verbeteringen zien laat het hier dan weten. Dan kan het in een eventuele update meegenomen worden als er veel klachten zijn. Misschien dat het handig is als Tweak verlopig weer in dit forum mee discuseerd/communiseerd?Kom op tweak. Het mes snijd dan aan twee kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gi een mail gestuurd over de spullen en het abb nr. Geen reactie. Zojuist gebeld (10min wachten) en men gaat kijken hoe het met de spullen zit.

Wbt het abbnr voor de Sparql STB. De Helpdesk gaf aan dat die code pas beschikbaar komt op het moment dat de lijn overgezet wordt ??? Heb direct ingebracht dat anderen die brief al eerder hebben gehad maar dat kon volgens hun niet... Nou, lekker :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Nog steeds niets gehoord van Tweak.. de tijd begint nu toch wel heel erg te dringen, er zijn nog 8 werkdagen over in juni ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:25
Ik heb wel enkele dagen geleden een brief binnen gehad dat alles goed was ontvangen en dat er apparatuur verzonden zou worden, maar is er ergens online ook nog een status te zien van je aanvraag?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@Aaargh! Waarschijnlijk zijn we pas in Juli aan de beurt met onze verbinding... gister iemand gevraagd in IRC van Tweak er is nog steeds geen planningsdatum wanneer wij aaan de beurt moeten zijn... Ik vind het ook erg jammer, er is bijna zomervakantie ik hoop niet dat halve wege me vakantie mijn internet thuis uitvalt want ik gebruik me pc als Foto Backup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 09:39
Net pakket binnen gekregen met gigabit modem, zyxel en sparql stb. Vanavond komt de monteur langs en dan ben ik hopelijk online via tweak ipv vodafone mobiel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

kmichael schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:08:
@Aaargh! Waarschijnlijk zijn we pas in Juli aan de beurt met onze verbinding... gister iemand gevraagd in IRC van Tweak er is nog steeds geen planningsdatum wanneer wij aaan de beurt moeten zijn...
Dat kan niet. Ik heb een contract met Tweak waarin staat dat zij per 1 juli Sparql TV en 1000 Mbit internet gaan leveren, ik heb ook nog geen tegenbericht ontvangen. Tevens heb ik een mail van de Tweak helpdesk waarin het volgende staat (copy/paste uit de email): "Bedankt voor uw bericht. Voor 1 juli bent u overgezet naar de nieuwe diensten, dat kunnen wij garanderen." (bold door mij toegevoegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik hoop het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:44
Het lijkt erop dat Tweak de glasvezels voorrang geeft op de gewone VDSL verbindingen. Bij mijn status staat nog steeds niks, en ik heb de VDSL2 van tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Communicatie komt op gang :)
http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11-2016
Vandaag pakket met zyxel en sparql stb ontvangen.

Zonder enige installatie instructie en/of activatie codes

[ Voor 38% gewijzigd door thuisdigitaal op 18-06-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
thuisdiigitaal schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:58:
Vandaag pakket met zyxel en sparql stb ontvangen.

Zonder enige installatie instructie en/of activatie codes
Ik had ergens gelezen op het forum dat je de servicedesk ook telefonisch kan bereiken om die gegevens op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 21:50
Ja, ik heb net het klantnummer voor de TV telefonisch opgevraagd, want ik had de brief nog niet gehad.
Heb gister eind van de dag de apparatuur gehad, en aangesloten. De TV was nog niet gelukt bij gebrek aan klantnummer, maar internet werkte.
Er zat in mijn doos ook een nieuwe Genexis, maar er hangt er al een van de vorige bewoners. Moet deze dan toch nog vervangen worden? Het is precies hetzelfde type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Hoe lang duurt het ongeveer om de sparql te registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
The BounceR schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:28:
Hoe lang duurt het ongeveer om de sparql te registreren?
10 seconden wel 0000 gebruiken! (Niet de pin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
heb ik gedaan, ingelogd met mijn klantnummer en vervolgens 0000. maar duurt wel heel lang voordat er iets gebeurd, de kabel zit in lanpoort 4, weet niet of dit helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Ik gebruik ook poort4 (al had ik de sparql geactiveerd op poort 3. Wel gebruikte ik mijn Abonneenummer (dus niet TK.........)

[ Voor 30% gewijzigd door Hans_18T op 18-06-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Zit hier in poort 4, ingelogd met mijn klantnummer (zonder TK). En er staat nog steeds "Bezig met registreren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
The BounceR schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:25:
Zit hier in poort 4, ingelogd met mijn klantnummer (zonder TK). En er staat nog steeds "Bezig met registreren".
Vermoedelijk begrijp je me verkeerd, op de brief (apart verstuurd) staat een Abonneenummer beginnende met (vermoedelijk)14.......
Klantnummer en Abonnenummer lijken (bij mij) niet op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
hmm, ik heb twee nummers nu, degene waarmee ik inlog op mijn.tweak en ik heb een nummer onder "e-mail/dns instellingen -> overzicht.
het mijn.tweak nummer begint met TK.
het overzicht nummer begint met TWKA.
anders probeer ik zo eerst de SD te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Het nummer wat je nodig hebt staat niet op "mijn tweak" dus ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
nou, internet is aangesloten, en werkt prima.
sparql is na wat moeite ook aangesloten met een klantnummer die ik heb gekregen via de servicedesk.
alleen loopt die af en toe nog wel eens vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Bij mij nu (zelf) aangesloten. De TV werkt nadat ik de servicedesk heb gebeld voor mijn klantnummer-TV (die staat niet op MijnTweak). Deze zou per brief verstuurd zijn, maar die brief is er nog niet.
Telefoon werkt nog niet, omdat ik dezelfde brief mis met de SIP-instellingen.
Tot nu toe bij de wedstrijd van Spanje al twee keer een vastloper gehad (nou ja, 1 vastloper, de ander ging na een minuut wachten weer verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Ik heb alleen nog maar vastlopers gehad. Heb niet langer dan 10 minuten kunnen kijken

*editje* na een aantal keer proberen werkt het nu wel goed blijkbaar!

[ Voor 30% gewijzigd door The BounceR op 18-06-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Domokoen schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:17:
Tot nu toe bij de wedstrijd van Spanje al twee keer een vastloper gehad (nou ja, 1 vastloper, de ander ging na een minuut wachten weer verder).
Toevallig tijdens de laatste tijdens de laatste 10 minuten? Zag hier hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Van 77:30 tot 80:00 (minuten in de wedstrijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Domokoen schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:51:
Van 77:30 tot 80:00 (minuten in de wedstrijd)
Zo precies hab ik het niet bijgehouden, maar het lijkt rond dezelfde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua TV heb ik nog geen vastlopers gehad. Wel heb ik regelmatig 'bewegings' storing in het beeld. Bij snel wisselende beelden of een snelle overgang, zie ik regelmatig fijne blokstoring in het beeld.

Misschien heeft het een oorzaak in VBR codering in de datastream. Kan me voorstellen dat een snelle beeldovergang een kleine piek geeft in de stream, waarbij als er te kleine buffers zijn er zichtbare beeldstoringen kunnen optreden.. Maar ja ben geen (netwerk) techneut.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Blauw is aan de beurt. Net een telefoon gehad van een monteur die op 8 juli mijn modem gaat vervangen. Dit is in Dordrecht.

Op mijn.tweak is overigens nog niets gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Volgens mij zijn er al Blauw klanten omgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

kmichael schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:07:
Volgens mij zijn er al Blauw klanten omgezet...
Ook buiten Almere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Sorry te snel getypt, ik bedoelde meer blauw klanten hebben al een afspraak, maar dit komt ook opgang ja gelukkig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 19:27
JP1980 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:04:
Blauw is aan de beurt. Net een telefoon gehad van een monteur die op 8 juli mijn modem gaat vervangen. Dit is in Dordrecht.

Op mijn.tweak is overigens nog niets gewijzigd.
Op 1 juli stopt je Tv dus je zit een paar dagen zonder TV :? of kunnen we toch nog na 1 Juli TV kijken op DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Dit soort vragen zijn al beantwoord in het Tweak draadje en op de site van Tweak zelf:
5: Wordt op 1 juli mijn verbinding opgeheven?

Als u ervoor heeft gekozen niet van onze nieuwe diensten gebruik te willen maken dan zal uiterlijk 1 juli uw verbinding stoppen te werken. U wordt vanaf dat moment ook niet meer gefactureerd voor onze dienstverlening. Heeft u aangegeven dat u al eerder dan dat moment wil opzeggen, dan honoreren wij uiteraard uw zelfgekozen wens-datum.

Indien u ervoor heeft gekozen wel over te willen op onze nieuwe dienstverlening, waaronder Sparql, dan zal uw verbinding nooit worden opgeheven voordat uw nieuwe producten werkend zijn opgeleverd. Ook als dat betekent dat uw nieuwe diensten pas na 1 juli werken! Wij zullen geen lijnen opheffen van klanten die aan hebben gegeven bij ons klant te willen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Had ik nog niet gezien ;-)

mea culpa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03
Status 4

Na een laatste keer flink klagen is gelukkig vandaag 14 weken na aanvraag alles goed aangesloten en geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-09 09:49
Ook hier vanavond gebeld (Deventer, Blauw) voor een afspraak 10 juli.. De telefoniste zei dat het iig tot 14 juli bleef werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 15:14
Status: 3.1

Stap met de brief compleet overgeslagen :) werd vandaag gebeld en 8 juli komt de monteur het glasvezel kastje plaatsen. Mevrouw was een pratende agenda want wist verder niks over niks. Handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De brief met gegevens (sip, pincode, activatiecode, etc.) is ook binnen.
Het is nu alleen nog wachten op de spullen. Hopelijk komen die morgen voordat ze dinsdag de verbinding eruit knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Worden de mensen buiten Almere/Enschede ook voorzien van een nieuw Zyxel modem? Ik heb namelijk een brief binnen waarin staat dat er nieuwe apparatuur binnen zou komen, maar ik wordt morgen al omgezet en heb nog niets binnen... Echter werd er in de brief ook gesproken over een TV ontvanger die wij niet zullen krijgen aangezien we het tv abbo hebben opgezegd... Dit gaat over Tweak Groen te Dordrecht.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Iedereen krijgt een nieuw modem.

ik zou ook morgen overgezet worden maar tot op heden ook niks ontvangen. :? :X

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
robertobadjo schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:38:
Iedereen krijgt een nieuw modem.

ik zou ook morgen overgezet worden maar tot op heden ook niks ontvangen. :? :X
IDEM :-(

Iemand in Nijkerk al iets ontvangen?

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
ja een vriend van me die ook in nijkerk woont heeft vorige week zijn spullen al ontvangen.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Amsterdam ook nog niets ontvangen.. :(
Als ik de Tweak helpdesk probeer te bellen wordt de verbinding verbroken vanwege grote drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Helpdesk heeft op het moment de handen vol aan alle migraties die op het moment plaatsvinden.

Er zijn een aantal wetenswaardigheden die je kunt terug vinden op de Tweak website. die geven als het goed is wat meer antwoord op vragen als: wordt mijn genexis ook vervangen, waarom doet mijn telefoon het niet etc.. gewoon even kijken en lezen.. ;)

Voor mensen die willen weten wat de status is van hun migratie of is mijn modem al verstuurd. Check aub eerst ook mijn.tweak. Je kunt wat basis elementen hier checken.

Mijn Tweak > E-mail/DNS Instellingen > Overzicht > Access Edit/View

Zie je hier naast je oude TWA-nummer een nieuwe set met allerlei elementen als 'Planned' dan komt alles binnen ongeveer een week(of twee) naar je toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:30:
Zie je hier naast je oude TWA-nummer een nieuwe set met allerlei elementen als 'Planned' dan komt alles binnen ongeveer een week(of twee) naar je toe.
Ja, het planned/completed verhaal staat daar inderdaad al 2 a 3 weken.

Ik maakte me ook eigenlijk nergens druk om. Maar nu wordt het wel spannend, want inmiddels is mijn migratie morgen. En een dagje zonder internet is nou ook weer niet zo erg. Maar wel jammer en niet erg netjes van Tweak. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
2014-06-10 16:37:06 WBA FttH Line product planned
0000-00-00 00:00:00 Zyxel VMG8324-B10A for FttH lines completed
0000-00-00 00:00:00 equipment.create planned
Dit staat er bij mij, maar ik kan er totaal geen wijs uit wat het zou moeten betekenen...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sprekend vanuit mijn eigen ervaring van de levering (en het opzetten van dit soort systemen :) )

Op het moment dat die zyxel naar completed gaat betekend dit dat ze hem in een doosje hebben ingepakt, er een strikje omheen hebben gedaan en dat binnen afzienbare tijd arriveert.

COA Line anchor of WBA ftth type producten blijven op planned staan.. (bij mij tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Net een mail van Tweak over mogelijke problemen met een bepaald type van de Genexis modems:

Afbeeldingslocatie: http://uploads.metsander.nl/Uitgestelde_levering_vanwege_mogelijke_problemen_met_uw_Genexis-modem-20140623-154228.png

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 10:30
Net e-mail van Tweak na aanleiding van een e-mail van mij wanneer ik met de aansluiting zou kunnen rekenen. Begin mei was het nog 3-4 weken, vandaag (zo'n 7 weken verder) is het "niet te zeggen". Mooi bedrijf, alvast activatiekosten en borg in rekening gebracht, dat is wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
CrashOne schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:42:
Net een mail van Tweak over mogelijke problemen met een bepaald type van de Genexis modems:

[afbeelding]
Net dezelfde mail ontvangen...
Maar vraag me nog steeds af wanneer ik mijn nieuwe modem binnen krijg... Want in de status update van tweak staat ook dat er van een aantal klanten het pakket nog niet was verzonden en dat die klanten vandaag een mail hierover zouden hebben ontvangen... Deze mail heb ik echter niet ontvangen, maar ik heb ook nog steeds geen apparatuur...

[ Voor 22% gewijzigd door Spekkie88 op 23-06-2014 18:54 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ik heb een andere mail gekregen. Ik word morgen overgezet, maar heb nog geen apparatuur ontvangen. In de mail wordt melding gemaakt dat de spullen vandaag moet spoed verstuurd zijn en ik ze morgen binnen zou moeten krijgen... we wachten af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Welke plaats woon je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Nu ben ik enigszins in de war, want gisteren kreeg ik nog te horen dat ze niet zouden kunnen zeggen hoe lang het nog zou kunnen duren voordat ik de aansluiting ga krijgen, maar net heb ik binnen Mijn Tweak gekeken en opeens staan een paar stappen op "planned" of "completed", dus er lijkt vooruitgang te zijn (ok al staat er geen datum erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mfkne, Tweak had een bepaalde gedachte hoe ze klanten gingen omzetten. Het genexis gebeuren heeft enigszins roet in het eten gegooid. Dus ondanks dat je een aantal stappen op completed ziet, heeft dit nog geen directe vertaling in levering.
Vlgs mij zijn de completed stappen over het algemeen gerelateerd aan de logistieke stappen voor het verzenden van het modem en de TV doosjes.

Persoonlijke communicatie (mail / brief) is altijd leidend over een status schermpje.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Nou bedankt, je neemt me ook mijn laatste hoop ;-) In ieder geval is er iets gaande, wat het ook moge zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:22
Gisteravond ben ik gebeld door Tweak om een afspraak te maken voor het vervangen van de NTU. In mijn geval gaat dat plaatsvinden op vrijdag 11 juli. Omdat ik Tweak Blauw heb (Almere Buiten) neem ik aan dat ik die dag dan ook over zal gaan naar de nieuwe Tweak + Sparql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Laatst online: 12-03 23:54
Statusnummer: 4
Komt van: glas groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
AirtjE schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:07:
Ik heb een andere mail gekregen. Ik word morgen overgezet, maar heb nog geen apparatuur ontvangen. In de mail wordt melding gemaakt dat de spullen vandaag moet spoed verstuurd zijn en ik ze morgen binnen zou moeten krijgen... we wachten af... :)
Dit had ik ook. En het is ook zo gegaan. Kleine frustratie toen om 15.00 de spullen er waren en ik alles aan sloot, maar er geen codes waren.....aaahhhhh. Om 15.30 de postbode met de codes. ....joepie!!!

Heb schijnbaar nog iets niet juist gedaan met de SIP, want heb mijn foon nog niet werkend.

Toch al blij, met vette snelheid (kwam van 30, ging naar 100) en ouwe vertrouwde Tweak-service.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Wdeb schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:38:
[...]
Heb schijnbaar nog iets niet juist gedaan met de SIP, want heb mijn foon nog niet werkend.
Misschien helpt dit Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ZyXEL ontvangen en de codes, maar het internet lampje blijft rood. Waarschijnlijk omdat hij niet automatisch de WAN instellingen heeft aangepast. Tweak krijg ik niet te pakken om te vragen naar deze instellingen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Gisteren hardware ontvangen en de brief met codes. Gisteren zou ook de omzetting plaatsvinden. Tot op heden werkt Groen nog en geen bericht van Tweak wanneer ik wel wordt omgezet.

Heb al een Genexis gigabit modem met 1 LAN poort welke driekwart jaar geleden is geïnstalleerd toen ik naar Groen ben gegaan. Geen mail gehad over problemen met de Genexis en geen modem in het hardwarepakket.

Zolang het blijft werken prima, maar weet nu dus niet of mijn modem ook bij de probleemmodems zit of dat er iets anders is misgegaan. Jammer dat ik als klant niet persoonlijk wordt geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:11:
Ik heb de ZyXEL ontvangen en de codes, maar het internet lampje blijft rood. Waarschijnlijk omdat hij niet automatisch de WAN instellingen heeft aangepast. Tweak krijg ik niet te pakken om te vragen naar deze instellingen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb je de router op voorhand aangesloten? m.a.w. werkte je oude verbinding nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
snarf schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:30:
Gisteren hardware ontvangen en de brief met codes. Gisteren zou ook de omzetting plaatsvinden. Tot op heden werkt Groen nog en geen bericht van Tweak wanneer ik wel wordt omgezet.

Heb al een Genexis gigabit modem met 1 LAN poort welke driekwart jaar geleden is geïnstalleerd toen ik naar Groen ben gegaan. Geen mail gehad over problemen met de Genexis en geen modem in het hardwarepakket.

Zolang het blijft werken prima, maar weet nu dus niet of mijn modem ook bij de probleemmodems zit of dat er iets anders is misgegaan. Jammer dat ik als klant niet persoonlijk wordt geïnformeerd.
Ga er maar vanuit dat je de juiste Genexis hebt (enkel poorts net onder de power connector) als de bestaande verbinding wegvalt pas dan de Router vervangen. Bij mij werkte het in één keer.
Zie Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:50:
[...]

Heb je de router op voorhand aangesloten? m.a.w. werkte je oude verbinding nog?
Nee, ik ben begonnen met aansluiten nadat de oude verbinding werd verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Nog steeds niets gehoord van Tweak. Status op mijn.tweak.nl is ook nog niet veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
+1 mij was belooft voor 14 Juli moest het zeker om zijn in Enschede (Glanerbrug) maar goed ik ben bang van niet, want er is nog geen planningsdatum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik ben net gebeld door iemand, om mijn Genexis te laten vervangen.

Enschede 10 Juli is de datum.
Ik kom van Tweak Blauw 200/200 ik heb al een 4 poort Gigabit Genexis.

10 Juli is de start datum voor Enschede (zei de mevrouw aan de telefoon)

[ Voor 12% gewijzigd door kmichael op 25-06-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Overigens na 14 Juli stopt alles ook de verbinding ,Telefoon,TV je wordt gewoon gedisconnect bedankt Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

14 juli ga ik om. Hopen dat alles goed gaat anders ben ik dus offline apparently.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
rob2011 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:34:
Overigens na 14 Juli stopt alles ook de verbinding ,Telefoon,TV je wordt gewoon gedisconnect bedankt Tweak
rob2011 in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
  • Laatst online: 23-09 17:29
Statusnummer: 3.1
Komt van: glas blauw

1e datum 24 juni
2e datum 10 juli

Dame vertelde dat er wat problemen waren aan de achterkant waardoor ze uitlopen. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Statusnummer: 2, bevestiging binnen
Komt van: KPN Glasvezel

Net na een mail van mij hun kant op ook reactie gehad:
Bedankt voor uw bericht. Wij hebben uw contract ontvangen op 23 mei. U dient rekening te houden met een oplever termijn van minimaal 4 weken.
U ontvangt op korte termijn een brief met hierin de oplever datum. Vanwege de vele migraties is er enige vertraging in het opleveren van de abonnementen excuses hiervoor.

[ Voor 69% gewijzigd door DP Kunst op 25-06-2014 20:32 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Nieuwe status bij mij:

Status 3.1

In de brief staat dat de monteur op een afgesproken tijdstip langs gaat komen, echter heb ik geen contact gehad met een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Was het inderdaad. Vond het raar dat bij nummer ook 31 ipv 0 moest. Maar ja, het werkte. En toen las ik jouw reactie...nog wel bedankt.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Wdeb schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:18:
[...]

Was het inderdaad. Vond het raar dat bij nummer ook 31 ipv 0 moest. Maar ja, het werkte. En toen las ik jouw reactie...nog wel bedankt.

Wdeb
Ik had dezelfde fout gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rullzer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 15:24
Ik ga 1 juli om kennelijk. Ben alleen dan niet thuis dus word 2 juli voor ik de Zyxel eraan kan hangen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Zyxel is binnen, nu wachten wanneer de problemen met het modem verholpen zijn en dan zou de lijn opgeleverd moeten worden... Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Pagina: 1 2 3 Laatste