[WK 2014] [POLL] Cillessen, Krul of Vorm?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.908 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45
Bij deze wil ik een discussie starten over wie volgens jou de eerste keeper van het Nederlands elftal zou moeten zijn.
Om te beginnen wat statistieken:

KeeperAantal Wedstrijden
per club (competitie)
Effectief aantal
seizoenen (+/-)
LeeftijdLengte
CillessenNEC: 34
Ajax: 34
222-04-1989;
25 jaar
1,87 m - 1,88 m*
KrulFalkirk: 22
Carlisle United: 34
Newcastle United: 122
503-04-1988;
26 jaar
1,88 m - 1,93 m*
VormFC Den Bosch: 35
FC Utrecht: 141
Swansea City: 89
7,520-10-1983;
30 jaar
1,83 m
ZoetRKC Waalwijk: 71
PSV: 29
306-01-1991;
23 jaar
1,86 m - 1,91 m*
*: verschillende bronnen geven verschillende lengtes
Gebruikte bronnen: Wikipedia en VI spelers database

En twee polls:

Poll: Jouw eerste keeper voor Oranje
Jasper Cillessen
Tim Krul
Michel Vorm

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=390885&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

En wie is de stand-in voor jouw eerste keeper?

Poll: Je Top 3
Cillessen, Krul, Vorm
Cillessen, Vorm, Krul
Krul, Cillessen, Vorm
Krul, Vorm, Cillessen
Vorm, Cillessen, Krul
Vorm, Krul, Cillessen

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=390887&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 04-06-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik zou Tim Krul als eerste keeper kiezen. Tim Krul heeft aardig wat ervaring en een goed seizoen achter de rug waarin hij als keeper 'speler van de maand november' van de Premiere League is geworden.
De wedstrijd die hem die titel gaf was tegen Tottenham:

Naast die wedstrijd vind ik hem erg solide keepen. Ik zet hem boven Cillessen op basis van ervaring en uitstraling. En boven Vorm op basis van vorm en lengte.
Vorm is mijn nummer twee omdat die de meeste ervaring heeft. Echter draaide hij een vrij anoniem seizoen en heeft hij zijn lengte tegen.
Cillessen is mijn nummer 3. Ik vind hem uitstraling missen, hoewel hij daarnaast wel rust uitstraalt. Verder vind ik Cillessen niet beter dan Zoet en zijn die twee i.m.o. uitwisselbaar: rustig en solide, maar te weinig ervaring.

Ik vind Cillessen boven Krul in de pikorde bijna net zo raar als Locadia/Castaignos boven Huntelaar/van Persie in de pikorde.

Wat is jullie mening over de positie keeper? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Fleximex schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:02:
Ik zou Tim Krul als eerste keeper kiezen. Tim Krul heeft aardig wat ervaring en een goed seizoen achter de rug waarin hij als keeper 'speler van de maand november' van de Premiere League is geworden.
De wedstrijd die hem die titel gaf was tegen Tottenham:
[video]Naast die wedstrijd vind ik hem erg solide keepen. Ik zet hem boven Cillessen op basis van ervaring en uitstraling. En boven Vorm op basis van vorm en lengte.
Vorm is mijn nummer twee omdat die de meeste ervaring heeft. Echter draaide hij een vrij anoniem seizoen en heeft hij zijn lengte tegen.
Cillessen is mijn nummer 3. Ik vind hem uitstraling missen, hoewel hij daarnaast wel rust uitstraalt. Verder vind ik Cillessen niet beter dan Zoet en zijn die twee i.m.o. uitwisselbaar: rustig en solide, maar te weinig ervaring.

Ik vind Cillessen boven Krul in de pikorde bijna net zo raar als Locadia/Castaignos boven Huntelaar/van Persie in de pikorde.

Wat is jullie mening over de positie keeper? Ik hoor het graag.
Kan me helemaal vinden in jouw verhaal.

Ik zou Vorm daar achter zetten, omdat Vorm ook in de PL keept en dat niveau dichter bij het WK in de buurt komt dan de Eredivisie.

Daarnaast oogt Cillessen mij ook nog wat onzeker op sommige momenten. Hij heeft nog niet genoeg ervaring om vaste keeper van Nederland te zijn vind ik.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:18
Speler van de maand november, ook alweer 7 maanden terug. In de tussentijd heb ik van Krul genoeg momentjes gezien waarbij hij toch pijnlijk mis greep op bijvoorbeeld een hoge bal. Alle drie de keepers ontlopen elkaar nauwelijks.

Vorm heeft wat betere reflexen, maar is minder balvast dan de andere twee. Die is toch de mindere van de twee, maar Cillesen of Krul, meh, maakt niet zo veel uit.

Ik zie persoonlijk liever Cillesen keepen en daarom op hem gestemd. Hij oogt ook veel zekerder bij hoge ballen en is ook gewend om mee te voetballen als keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Cillessen straalt zo'n rust uit, dat ik er bijna onrustig van word :)

ik denk dat de keepers elkaar niet veel ontlopen.
ik stem voor Cillessen omdat zijn rust denk ik het belangrijkste is dat onze jonge onervaren verdediging kan gebruiken... het vertrouwen dat er iemand staat die het wel ff oplost (niet dat dat daadwerkelijk zo hoeft te zijn, maar dat straalt hij richting zijn verdediging uit naar mijn mening), waardoor de verdedigers minder onzeker spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het probleem met Cilissen is dat hij nooit echt tegen topspitsen heeft gespeeld en weinig tot geen internationale ervaring heeft. Een seizoen in Ajax in een competitie die nou niet echt stijf staat van de kwaliteit (en waar Cilissen de kans kwam omdat Vermeer te erg begon te grabbelen) is gewoon niet voldoende.

Verder geeft Van Gaal nu een heel slecht signaal af aan Krul en Vorm. Wat moeten die eigenlijk doen om een kans te krijgen? Ik vraag me toch soms af of Van Gaal toch nog een lichte, onderbewuste Ajax-voorkeur heeft hier, het zogenaamde meevoetballen. Alleen al het nog overwege van Vermeer was echt een flater van jewelste.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 01-06-2014 17:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 07:31
Krul by far, maakt een solide indruk het hele seizoen en kan volgens mij het elftal ook nog opbeuren als het nodig is zoals een keeper dat moet doen. Cillessen maakt bij mij een onzekere indruk. Vorm is voor mij een goede tweede maar zijn lengte laat hem in een beetje in de steek.

Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
Cilessen voetbalde gisteren weer totaal niet mee. Als hij de voetballende oplossing zocht bracht hij altijd problemen en verder verdwenen alle ballen in de tribune of bij de keeper van de tegenstander.

Geef mij maar Krul, ik kan niks bedenken waarin hij niet beter is dan Cilessen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Wat mij een beetje dwars zit is dat de reden waarom Cillessen nu keept niet duidelijk is.

Bij Studio Voetbal zei Ronald Waterreus gisteren in een reactie op de vraag "is het logisch dat Zoet afvalt?", dat Zoet de keeper was met de minste ervaring en dat het daarom logisch was dat hij afviel. Maar dat is het hem nu juist. Zelfs Zoet heeft meer ervaring dan Cillessen.

Hierboven lees ik de reacties dat Krul wel eens wat foutjes maakte de afgelopen maanden. Maar hij komt in de Premiere League veel vaker in situaties waar er 16 man voor zijn neus staan. En in de Premiere League mogen spelers meer fysiek gebruiken in het duel om de bal waar een keeper bij betrokken is.
Krul is vind ik mede daardoor de afgelopen seizoenen juist veel sterker in de lucht geworden en niet meer die keeper die geregeld een hoge bal door de handschoen liet glippen. I.i.g. niet meer dan de andere keepers.

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 02-06-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Is het verschil in lengte afhankelijk van de noppen of dat ze een balotelli kapsel hebben?
Ik mis trouwens de optie krul, cilessen, zoet. Zo'n jonge knul meenemen ipv een vorm die niet lang meer mee gaat. Maar ipv cilessen/zoet kan je ook net zo goed mulder meenemen imo :)

[ Voor 52% gewijzigd door thewizard2006 op 02-06-2014 22:46 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 10:24
Mulder... nee bedankt. Doet het redelijk bij Feyenoord maar heeft ook een redelijk solide verdediging voor zich staan. Straalt ook heel veel onrust uit en komt kwalitatief gezien gewoon te kort en mag denk ik volgend jaar ook plaats maken voor Hahn.

Ik heb zelf jarenlang in zowel jeugd (1e klasse) als senioren elftallen gekeept tot ik 2 pezen in m'n schouder scheurde en het helaas na 23 jaar over was, en als ik kijk naar de punten waar ik zelf op zou letten bij het aanwijzen van een keeper, staat Krul onbetwist op nummer 1. Daar achter zou ik Zoet als 2e keeper neerzetten en Cilissen als 3e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Cillessen in de basis elf. Onbegrijpelijk.
Van Gaal kijkt niet naar dit topic :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Het is natuurlijk een non-discussie intussen, maar ik zou altijd kiezen voor Krul. Die is maar één jaartje ouder dan Cillessen, heeft meer ervaring, speelt in een betere competitie en is een stukje langer. Ik denk ergens wel dat Cillessen kan verrassen, het is dan ook niet zo dat ik totaal geen vertrouwen in hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat deze discussie nu morsdood is. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Jep, Vorm had die pingel gehad ;) (ok waarschijnlijk ook niet maar die reactie van Cillessen was wel heel traag :D )

[ Voor 56% gewijzigd door apis29 op 14-06-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat ik nog mis in de OP is wat het persoonlijk record van de verschillende goalies is voor wat betreft het schoonhouden van hun doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

DanielWW2 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 11:57:
Ik denk dat deze discussie nu morsdood is. :P
Ik denk dat alle kritische discussies nu morsdood zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Niku schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:27:
[...]

Ik denk dat alle kritische discussies nu morsdood zijn :p
We moeten het alleen wel doen dit keer. Maar als ik Chili-Australië zag dan maak ik mij ook niet extreem veel zorgen om een van die teams. Australië heeft gewoon geen tactische diepgang in de spelers en zijn zeer voorspelbaar en makkelijk eruit te spelen. Chili was voor de 90min op terwijl ze voor stonden.

Als we in de buurt van het niveau van gisteren komen dan gaan we gewoon met 9 punten door en dat komt van iemand die toch een beetje sceptisch was. ;)

De vraag is alleen tegen wie we dan moeten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Hopelijk Kroatië, alles behalve Brazilië is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Brazilië wordt eerste, daar zorgt de FIFA wel voor. :Y)
Kroatië was alleen niet slecht en daar moet je wel enig respect voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zeker, Kroatië heeft een hele sterke ploeg, maar liever hen dan Brazilië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Niemand hier wilde Cillessen als keeper hebben. Zijn jullie daar ondertussen van terug gekomen of niet? Ik vond hem gisteren echt goed keepen. Had bijna die penalty te pakken en daarnaast nog enkele andere goede ingrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Eén doorslaggevende redding, verder eigenlijk bar weinig te doen gehad. Valt nog niets over te zeggen, maar gisteren was het dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 16:35
De moment dat die wat moest doen deed hij dat prima, laten staan dus wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Inderdaad laten staan. Was het hele seizoen bij Ajax degelijk tot erg goed. Nu gisteren weer goed bezig en kan alleen nog maar groeien.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 18:21

artificial_sun

Mazda Rx7

Cillessen valt me tot nu toe mee, en ik hoop dat hij wat werk krijgt tegen Australië. Niet dat ik hoop dat de verdediging door de mand valt, maar hij moet wel de kans krijgen om te laten zien wat hij kan en routine krijgen voor de KO fase.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Wanneer gaat hij eens werken aan zijn doeltrappen zeg. Al 3 wedstrijden komen ze niet aan.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:06
En er is weer munitie voor de nah-zeggers>> de ganse tafel bijVI, vond Jasper niet zo bie deze match tegen Mexico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Je luistert toch niet naar de mannen van VI hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hoeft alleen maar de wedstrijd tegen Mexico zelf te hebben gekeken, daar heb je geen VI voor nodig. De eerste helft deed hij vreemde dingen en was niet sterk, de tweede helft is hij niet echt getest.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik vond hem helemaal niet zo slecht. Goal kon hij niks aan doen, verder hield hij er alles uit. Beetje kortzichtig misschien, want er waren inderdaad wel zwakke momentjes, maar niet zo veel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is ook altijd makkelijk praten achteraf. Nu hoor je ook weer de discussie over Persie/Huntelaar omdat Huntelaar een penalty benut en daarmee belangrijk is. Het is sowieso maar de vraag over Vorm/Krul/Zoet het per definitie beter had gedaan dan Cillessen. Die hadden eveneens fouten kunnen maken. Waarbij ik wel vind dat hij geen sterke indruk maakt, althans hij lijkt wat meer zenuwachtig dan normaal bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vind dat zenuwachtige wel de uitstraling die hij altijd heeft. Het is geen flamboyante Gomes, om maar iemand als voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat klopt. Heb overigens wel het gevoel dat hij een heel ander spel moet spelen dan hij gewend is. Bij Ajax speelt hij amper de lange bal en is het heel erg meevoetballen terwijl het in NL-elftal lijkt alsof hij niet voetballend mag opbouwen van achteruit. Misschien dat hij daarom nog niet helemaal lekker uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24

Herman

FP ProMod
Cillessen begon wat zwak maar had wel een aantal knappe reddingen. Daarnaast was het doelpunt van Mexico meer een verdedigingsfout, denk niet dat veel keepers die bal zouden hebben gehad.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat een gezeur nu weer over die keeper... Hoezo was hij matig dan? Hij pakte toch alles wat ie moest pakken? Tja, die ene goal zat ie misschien niet echt bij in de buurt, maar dat was gewoon een lastige bal; niet echt een keepersfout, om het zacht uit te drukken.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Inderdaad, dat was hetzelfde als de 1-1. Daar kon Ochoa ook gewoon niet bij. Dat heeft niks te maken met hoe goed je keept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vooral in de eerste helft waren weer bijna alle ballen die bij Cilessen vandaan kwamen balverlies, regelmatig schiet hij de bal gewoon uit of naar de keeper van de tegenstander. Dat blijft me verbazen, zeker voor een keeper die uitsluitend op basis van voetballende kwaliteiten betere keepers op de bank houdt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:12

Phydomir

Dennis

Maar dat is wat van Gaal wil. Dit hele toernooi (op gisteren de 2e helft na) heeft Nederland überhaupt nog geen opbouwend voetbal gespeeld. Als je al wil dat je verdedigers de bal lomp naar voren schieten, waarom zou je dan wat anders van je keeper verwachten.

Op dat momentje in het begin van de 1e helft na (waar hij de bal verkeerd raakte) vond ik hem heel erg solide keepen. Die goal was onhoudbaar.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Phydomir schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:34:
Maar dat is wat van Gaal wil. Dit hele toernooi (op gisteren de 2e helft na) heeft Nederland überhaupt nog geen opbouwend voetbal gespeeld. Als je al wil dat je verdedigers de bal lomp naar voren schieten, waarom zou je dan wat anders van je keeper verwachten.

Op dat momentje in het begin van de 1e helft na (waar hij de bal verkeerd raakte) vond ik hem heel erg solide keepen. Die goal was onhoudbaar.
Zet dan geen keeper neer die dat niet kan, die op de meeste aspecten zwakker is dan de concurrentie behalve op het voetballende vlak.

Maar goed, Never change a winning team. Op beslissende fouten is hij nog niet te betrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij de Belg zeiden ze dat Courtois dat schot van Dos Santos wel gehad zou hebben. Leek ook even alsof Cillessen even op het verkeerde been stond waardoor ie te laat kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 18:16
Ik mis in de opties Dirk Kuijt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Exocet schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:47:
Bij de Belg zeiden ze dat Courtois dat schot van Dos Santos wel gehad zou hebben. Leek ook even alsof Cillessen even op het verkeerde been stond waardoor ie te laat kwam.
Serieus.... en dan noemden ze de Nederlanders in eerdere toernooien arrogant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 10:24
2 jaar nog....Hahn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
horizon1978 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:48:
[...]

Serieus.... en dan noemden ze de Nederlanders in eerdere toernooien arrogant....
Zo'n afstandschot mag er ook helemaal niet in gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Aghanim schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:48:
Dat klopt. Heb overigens wel het gevoel dat hij een heel ander spel moet spelen dan hij gewend is. Bij Ajax speelt hij amper de lange bal en is het heel erg meevoetballen terwijl het in NL-elftal lijkt alsof hij niet voetballend mag opbouwen van achteruit. Misschien dat hij daarom nog niet helemaal lekker uit komt.
Hij speelt nu met enkele verdedigers voor zich die de bal liever niet krijgen, alleen De Vrij is opbouwend sterk. Meevoetballen wordt dan lastigz Cilessen z'n lange bal is nooit goed geweest, dat krijgt ie gewoon niet voor elkaar. snap dus ook niet waarom Vorm of evt Krul niet speelt. Ook al heeft ie nog niet veel verkeerd gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb Cillessen nog niet veel goed zien doen. Bij veel ballen was hij onzeker en erg klemvast is hij ook niet. Hij is verder ook niet erg getest en de doelpunten kon hij weinig aan doen. Maar die paar balletjes waar hij wel bij zat, zag het er allemaal niet overtuigend uit. Het enige goeie moment dat ik me kan herinneren was die bal tegen Spanje waarbij ze bijna op 2-0 kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Cillessen is misschien geen topkeeper, maar is nu wel in wedstrijdritme en heeft nu aardig wat ervaring met de backs. Lijkt me toch waardevoller dan een nieuwe keeper inzetten die weer vers moet beginnen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Martinspire schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:24:
Cillessen is misschien geen topkeeper, maar is nu wel in wedstrijdritme en heeft nu aardig wat ervaring met de backs. Lijkt me toch waardevoller dan een nieuwe keeper inzetten die weer vers moet beginnen.
Dit topic stamt dan ook van voor het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 18:21

artificial_sun

Mazda Rx7

Krul :+

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:38
Ik opteer om voortaan geen veldspelers, maar enkel keepers te wisselen tijdens de wedstrijd. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op de BBC vonden ze het een klap in het gezicht van Cilissen, maar dat valt wel mee. Goede redding aan het eind, maar meermalen onzeker en zenuwachtig. Ik ben nog steeds niet overtuigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Imho is Celissen een redelijke keeper, maar geen topper. Ik vind het ook leuk dat van Gaal hem de kans geeft zich te laten zien op het WK. Over het algemeen presteert hij wel voldoende. Echter toen we zaterdag bij 11 meter schieten aankwamen begonnen ik behoorlijk te zweten bij de gedachte dat Celissen deze taak zal dragen. Misschien is het niet helemaal netjes maar ik was echt opgelucht dat hij op dat punt werd gewisseld door Krul :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik kende Krul eigenlijk nog niet, in die zin dat ik zijn trackrecord niet kende. Ik wist dus niet hoe de wissel ging uitpakken. Maar als je bij alle penalties in de goede hoek zit en er twee stopt ben je gewoon een eindbaas :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sir_Hendro schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:54:
Imho is Celissen een redelijke keeper, maar geen topper. Ik vind het ook leuk dat van Gaal hem de kans geeft zich te laten zien op het WK. Over het algemeen presteert hij wel voldoende. Echter toen we zaterdag bij 11 meter schieten aankwamen begonnen ik behoorlijk te zweten bij de gedachte dat Celissen deze taak zal dragen. Misschien is het niet helemaal netjes maar ik was echt opgelucht dat hij op dat punt werd gewisseld door Krul :D
Waarom is Cillissen geen topper dan? Heb hem toch al aardig wat cruciale reddingen zien maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:39
gambieter schreef op zondag 06 juli 2014 @ 01:09:
Op de BBC vonden ze het een klap in het gezicht van Cilissen, maar dat valt wel mee. Goede redding aan het eind, maar meermalen onzeker en zenuwachtig. Ik ben nog steeds niet overtuigd ;)
Als je gewoon het vertrouwen geeft, dat hij echt wel direct de eerste keeper en dat dit door van Gaal en Krul wordt uitgesproken is het helemaal geen klap.
En je kon het inderdaad niet vantevoren al vertellen aan Cillessen dit gaat in je hoofd zitten.
Gewoon perfect gedaan Cillessen heeft nog nooit een pingel gestopt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Eindelijk een coach die het aandurfde en ingepland had. Al vaker geroepen bij vorige toernooien dat zoiets gedaan moet (kunnen) worden en net als boven een hele opluchting dat er nog een wissel over was en dit door kon gaan. Als Vlaar het niet volgehouden had ging het hele verhaal niet door _/-\o_ . Dat is ook de reden wellicht dat ze het vantevoren niet verteld hadden aan Cillessen zodat ie z'n volle concentratie ook op de penalties zou behouden ...

Las ergens dat ze over een 4e wissel aan het nadenken waren en imo zou die er standaard moeten zijn maar dan alleen voor keepers O-) .

Argument om Cillessen er in te houden of waarom ie eerste keus was die nog voorbij kwam is omdat hij, van de drie, eigenlijk de enige is die het hele seizoen door weinig schoten te verwerken krijgt en daardoor veel concentratie moet opbrengen voor het moment dat ie wel in actie moet komen. Vorm en Krul zijn bijna ijshockey keepers wat dat betreft en door de vele schoten tegen krijgen ze een ritme/flow maar bij NL komt dat zo goed als niet voor ...

Keepend heeft ie het gewoon goed gedaan met aardig wat cruciale redingen, dus geen reden om te wisselen. Alleen treuzelt ie teveel als ie de bal in z'n voeten heeft :X

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 07-07-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:17

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Hoe gaat het nu verder met Cillessen? Start hij in de basis de eerst volgende wedstrijd en blijft dit in zijn hoofd gonzen?
Hij doet wat hij moet doen in het doel. Oogt onzeker maar hij staat er wel. Hij heeft wel twee cruciale ballen gepakt. Dat telt ook. Misschien dat dit hem meer sterkt.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als Cillessen een beetje realiteitszin heeft weet hij dat het goed was dat hij gewisseld werd. Hij heeft gewoon geen goede trackrecord met penalty's. Voor de rest heeft hij in de wedstrijd tegen Mexico meerdere cruciale reddingen gemaakt en valt er voor de rest qua keepen niet veel op hem aan te merken. De opbouw kan je het over hebben maar als er gekozen wordt voor de lange bal (dat zal hij toch niet alleen besloten hebben) kan je dat niet 100% aan de keeper toerekenen als dat misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:29
Het feit dat de wissel van Krul goed uitpakte en hij deed waar hij voor ingebracht werd zal voor Cillessen toch ook een geruststelling zijn.
Hij weet dat hij gewoon de nummer 1 is, en die laatste bal net voor het einde die hij pakte zal hem ook sterken. Ik denk dus niet dat dit mentaal voor hem van invloed is. Hij weet dat hij 120 minuten aan de bak moet en daarvoor de aangewezen man is. Hij is niet gewisseld vanwege een fout, dus waarom zou er onzeker over zijn.
Het enige dat anders is, is dat bij eventuele penalty's hij er vanuit zal gaan dat Krul er weer in komt op het einde. Een penalty tijdens de wedstrijd zou zelfs een motivatie kunnen zijn om te laten zien wat hij op dat vlak kan.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik lees nu echt overal negatief commentaar over in het buitenland omtrent Krul. Ze vonden zijn gedrag onsportief. Ook mijn buitenlandse collega's hier op de vloer zitten daar over te mekkeren. Ik persoonlijk vond het allemaal prima. Je tegenstander intimideren kan geen kwaad. Een echte speler trekt zich er niks van aan.

Vervolgens zag ik tevens nog dat mijn buitenlandse collega's een kleine poster hebben geprint met daarop een foto van een gevloerde Persie met als titel "Kut Holland"... :')
Sepp14 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:47:
Hoe gaat het nu verder met Cillessen? Start hij in de basis de eerst volgende wedstrijd en blijft dit in zijn hoofd gonzen?
Hij doet wat hij moet doen in het doel. Oogt onzeker maar hij staat er wel. Hij heet wel twee cruciale ballen gepakt. Dat telt ook. Misschien dat dit hem meer sterkt.
Celissen is oke en vind hem in het algemeen slechts een avarage goalie maar geen topper zoals Krul of goalie god himself, Edwin van de Sar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Cillissen is gewoon een prima doelman. We moeten door die 2 gestopte penalty's nu niet opeens doen als Krul een betere keeper is. Dat vind ik veel te ver gaan. Als Krul echt zo goed was zou hij wel onze nr 1 keeper zijn. Van der Sar heeft ook genoeg penalty's moeten vissen op EK's/WK's. Maakt hem dat een slechte keeper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
tweaker2010 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:41:
Cillissen is gewoon een prima doelman. We moeten door die 2 gestopte penalty's nu niet opeens doen als Krul een betere keeper is. Dat vind ik veel te ver gaan. Als Krul echt zo goed was zou hij wel onze nr 1 keeper zijn. Van der Sar heeft ook genoeg penalty's moeten vissen op EK's/WK's. Maakt hem dat een slechte keeper?
Nogmaals, avarage keeper, geen uitblinker. Zoals ik al zei vermoed ik dat van Gaal Celissen juist de kans geeft om zich te bewijzen. Hij heeft minder ervaring als de overige keepers maar doet het opzich wel prima. De gespeelde wedstrijden zullen zijn carrière ook zeker verder helpen waardoor hij als keeper zal verder groeien. Ik denk dat hij best potentie heeft om te groeien tot een topper, maar hij moet dus nog groeien. Dus zoals ik zeg, voor de wedstrijden zelf vind ik het prima als hij speelt maar bij gevaarlijke zoals 11 meter begin ik toch wel te zweten als Celissen dat moet afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Krul en Vorm waren de eerste keus in het NL elftal in het begin, Dan heeft Cillissen iets wat wij niet zien.
Ik vindt hem geen uitblinker inderdaad maar wat hij doet doet hij goed. Hij is nog jong en een keeper rijpt pas laat. ijn maar weinig goede keepers op het WK. Neuer overtuigt mij nog niet helemaal. Argentinie en Brazilie hebben nooit goede doelmannen gehad. Julio Cesar is een uitzondering maar vindt ik gewoon niks

Die gaat er echt wel komen en misschien hijst hij als held die mooie cup op?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Voorwoordje: Nu niet Cillessen gaan afmaken omdat je nog in de emotie van de wedstrijd zit. Dank u d:)b

Ik wil alleen zeggen dat Cillessen rustig gekeept heeft dit WK en dat het knap is dat hij niet onder de druk bezweken is. Maar ik zeg expres 'rustig' en niet 'goed'. Op zijn redding tegen Silva (Spanje) na, waar hij heel knap lang blijft staan, vind ik dat al zijn reddingen niet heel veel van hem eiste.
Ik had nog steeds liever Krul gezien. Lekker makkelijk achteraf praten, maar op een WK waar de kans op een strafschop(penreeks) reëel is, heeft hij daar wel een belangrijk plus punt. Hoe Romero de penalty van Sneijder pakte: chapeau. Zo deed Krul dat tegen Costa Rica. Cillessen vind ik nog steeds uitstraling missen en hij miste in de penaltyserie overtuiging. Hij dook ook niet ver genoeg naar de hoeken.
Wat i.m.o. wel een pre is is dat Cillessen heel makkelijk mee voetbalt en, nogmaals, rustig blijft. Echter vind ik dat hij teveel moeite had om de backs, Janmaat/Blind/Kuijt, te bereiken. Ik denk dat Krul dat wel beter kan. Vooral ook als hij de bal in zijn handen heeft en de bal kan uitgooien à-la Neuer.
En ik denk dat Krul al de ballen die Cillessen dit WK moest redden, op misschien dat stiftje van Silva na, ook had gered.
Conclusie: ik vind Krul over het algemeen gewoon beter.

Maar Cillessen heeft het goed gedaan en knap gespeeld. Als hij zichzelf traint om meer uitstraling te krijgen kan het een hele grote worden (zoals van der Sar) :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:06
Sorry, maar Cillesen heeft op mij geen en-ke-le indruk gemaakt dit Wk, waarom wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Sjah schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:31:
Sorry, maar Cillesen heeft op mij geen en-ke-le indruk gemaakt dit Wk, waarom wel dan?
Op mij anders ook niet, wat een geval...

Ergens heb ik gelezen dat hij in zijn hele carrière nog geen 1 bal heeft tegengehouden bij penalty's.

Is er een speciale reden dat van Gaal niet Krul heeft ingezet? Vond hem de vorige keer vol zelfvertrouwen daar staan en we hebben toen ook gewonnen. Zal wel weer aan mij liggen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Deze laatste wedstrijd was hij wel goed. In de andere wedstrijden oogde hij onzeker. Dat zag ik deze wedstrijd niet. Als jij het durft twee keer de tegenstander zo te kakken te zetten met het uitkappen. Vindt ik wel dat je vertrouwen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben benieuwd wie nu eerste keeper wordt onder Hiddink. Cillessen heeft het goed gedaan, maar moet nog wel een stuk completer worden.

Op ITV vonden ze dat de Krul-wissel tegen Costa Rica nu als een boemerang werkte, omdat Cillessen veel meer onder druk stond bij de pingels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Hij heeft i.m.o. tegen de ploegen die veel druk zette het goed gedaan door niet in paniek te raken als er een speler op hem afkwam. Maar op die redding op dat stiftje van Silva na, waren zijn reddingen inderdaad niet speciaal. Hij heeft op mij ook geen indruk gemaakt hoor, maar slecht heeft hij het niet gedaan.
Ik denk alleen dat Krul het beter zou hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus toch Krul. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

gambieter schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:35:
Ik ben benieuwd wie nu eerste keeper wordt onder Hiddink. Cillessen heeft het goed gedaan, maar moet nog wel een stuk completer worden.

Op ITV vonden ze dat de Krul-wissel tegen Costa Rica nu als een boemerang werkte, omdat Cillessen veel meer onder druk stond bij de pingels.
Dat denk ik ook maar dan op een andere manier. CIllissen liet zijn ongenoegen zien tijdens de wissel, Van Gaal wil niet voor de 2e keer zijn trots krenken of whatever. Resultaat is Hunterlaar 105e min erin ipv wissel bewaren voor Krul.

De keeperwissel was er niet voor niets en gezien de prestatie van Krul tegen CR kan ik niet begrijpen waarom Krul er niet weer instond.

Ook Vlaar als eerst laten schieten is een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hironshy schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 02:41:
[...]

.....

Ook Vlaar als eerst laten schieten is ook beetje raar.
Ja, die snapte ik ook niet. Waarom niet eerst Robben, hunt, sneijder, vlaar, ......

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:14
Krul moest eigenlijk al vanaf het begin in het doel,die cilessen wordt nooit een grote.Als je Krul hebt gebruik hem dan,dat is de man die nl nodig had en hij was er gewoon.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
tweaker2010 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:53:
[...]

Waarom is Cillissen geen topper dan? Heb hem toch al aardig wat cruciale reddingen zien maken hoor.
Hij is een goede keeper maar toch zeker geen topper?..
Meerdere keren genoeg makkelijke ballen de goal in laten gaan, gister wilde hij volgens mij populatie krijgen door 2x een aanvaller eruit te spelen.
Gelukkig dat het goed gegaan was, maar een keeper in de halve finale hoort met zijn kauwgom mondje niet zo arrogant te doen. Te riskant, ik vond het tof uit zien daar niet van, maar die risico's hoor je niet te willen lopen. Had niet eens verlenging hoeven te zijn, Argentinië had het geluk tegen mede dankzij Cillessen ( laat ik maar niet over de scheids beginnen die uiteindelijk overdreven duidelijk tegen NL was).
Toen de verlenging begon wist ik dat het penalty ging worden en ik hoopte zeer op krul, hij heeft zich immers bewezen als 1 of andere magister.
Waarom het risico lopen en Cillessen erin te houden terwijl Krul zich bewezen heeft. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Amaze86 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 05:42:
Krul moest eigenlijk al vanaf het begin in het doel,die cilessen wordt nooit een grote.Als je Krul hebt gebruik hem dan,dat is de man die nl nodig had en hij was er gewoon.
Want dan hadden Vlaar en Sneijder wel de penalty erin geschoten?
Je moet ze niet alleen stoppen he, maar ook zelf erin trappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Amaze86 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 05:42:
Cillissen heeft in 2x 120 min de 0 gehouden, dan kun je echt wel wat hoor. De vraag is of Krul dat ook was gelukt. Verder zijn die penalty's altijd een loterij. CR won eerst ook met penalty's om er vervolgens uit te vliegen. Krul had misschien 1 Argentijnse penalty gestopt, maar als de NL spelers missen houdt het ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
JeroenC schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 07:09:
[...]

Hij is een goede keeper maar toch zeker geen topper?..
Meerdere keren genoeg makkelijke ballen de goal in laten gaan, gister wilde hij volgens mij populatie krijgen door 2x een aanvaller eruit te spelen.
Gelukkig dat het goed gegaan was, maar een keeper in de halve finale hoort met zijn kauwgom mondje niet zo arrogant te doen. Te riskant, ik vond het tof uit zien daar niet van, maar die risico's hoor je niet te willen lopen. Had niet eens verlenging hoeven te zijn, Argentinië had het geluk tegen mede dankzij Cillessen ( laat ik maar niet over de scheids beginnen die uiteindelijk overdreven duidelijk tegen NL was).
Toen de verlenging begon wist ik dat het penalty ging worden en ik hoopte zeer op krul, hij heeft zich immers bewezen als 1 of andere magister.
Waarom het risico lopen en Cillessen erin te houden terwijl Krul zich bewezen heeft. |:(
Omdat je niet meer dan 3 keer mag wisselen en van persie niet meer kon....Misschien moet jij maar trainer van Nederland worden.
Zeur toch niet en wees blij dat ze het als team gedaan hebben om zover te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik denk ook dat Cillessen kan uitgroeien tot een Van der Sar. En of het uitgemaakt dat Krul last-minute erin zou komen zoals bij Costa Rica? In deze situatie niet, want de spelers hadden nog steeds gemist. Maar tis wel zo dat Krul vers in het veld gewoon met die penals een warming up zou krijgen en dus fitter de penalreeks tegemoet gaat. Nog los van extra reach of niet, een afgematte speler versus een keeper die er net in staat is toch wel wat anders dan afgematte spelers versus afgematte keeper.

Tis net als met Vlaar. In 120 min zeer sterk in zijn positie, dat was Cillessen ook, anders stond het niet 0-0 na 120 minuten. Hoe Cillessen tot tweemaal toe die inkomende Argentijn uitkapte gaf hem ongetwijfeld meer zelfvertrouwen. Maar een goed optreden in reguliere tijd en verlenging is 1 ding, dat garandeert geen goed optreden bij penals. En om dan ze er toch in te laten staan en/of een schot te gunnen want ze waren zo goed bezig.. nee, bij penals moet je op safe spelen. Iemands trots krenken is dikke onzin, daar hebben ze maar mee om te gaan als de coach hen wisselt in de 120e minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Cilissen heeft geen fouten gemaakt, maar zich ook niet onderscheiden. De ballen die hij pakte moest hij pakken en de ballen die er in gingen kon hij weinig aan doen. Het is jammer dat hij geen penalty kan pakken, maar om te winnen in een penaltyreeks moet je vooral zelf scoren, dat kan je de keeper niet kwalijk nemen.

Uiteindelijk heeft Nederland een maximaal resultaat behaalt. Je kan over allerlei beslissingen van Van Gaal discussiëren maar meer dan een halve finale zit er met deze selectie gewoon niet in. Ik geloof eigenlijk niet dat we met een andere keeper van Costa Rica hadden verloren en van Argentinië hadden gewonnen. Het enige effect wat Krul zou hebben gehad was een mentaal effectje in de hoofden van de Argentijnen.

Het zal de vraag zijn of Cilissen zich blijft ontwikkelen. Hij heeft jarenlang stilgestaan in zn ontwikkeling, op een of ander manier toch Van Gaal kunnen overtuigen in een paar maanden, maar of dat een uitschieter is of de begin van een weg naar de top weten we niet. Stekelenburg heeft ook nooit meer zijn niveau van WK2010 gehaald.

Opbouwend was hij natuurlijk verschrikkelijk slecht trouwens. Nog nooit een keeper zoveel ballen uit of naar de keeper van de tegenstander zien schieten. Al was dat gisteren wel iets beter.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 10-07-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:56

vhal

ಠ_ಠ

tweaker2010 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:58:
[...]

Cillissen heeft in 2x 120 min de 0 gehouden, dan kun je echt wel wat hoor. De vraag is of Krul dat ook was gelukt. Verder zijn die penalty's altijd een loterij. CR won eerst ook met penalty's om er vervolgens uit te vliegen. Krul had misschien 1 Argentijnse penalty gestopt, maar als de NL spelers missen houdt het ook op.
Hoeveel kansen had CR en Argentinië precies? ;) Misschien twee, hooguit?

Overigens hoop ik niet dat hij op hetzelfde spoor komt als Stekelenburg. Wat van hem nog terecht moet komen weet ik niet...

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 10-07-2014 11:05 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Voor Cillessen kan het zo maar klaar zijn als eerste doelman. Naar een eindtoernooi met een keeper die geen penalty's kan pakken is geen lekker gevoel. Ben benieuwd hoe Hiddink hiermee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Van der Sar hield ook nooit een penalty, pas op het einde van z'n carriere begon dat wel te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:07:
Voor Cillessen kan het zo maar klaar zijn als eerste doelman. Naar een eindtoernooi met een keeper die geen penalty's kan pakken is geen lekker gevoel. Ben benieuwd hoe Hiddink hiermee om gaat.
Wat een onzin dit. Zullen we Vlaar dan ook maar thuislaten? Verder sluit ik me aan bij Exocet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Aangezien Kuyt al op het veld stond, konden ze hem niet gewoon keeper maken? Of is dat tegen de spelregels? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
tweaker2010 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:03:
[...]

Wat een onzin dit. Zullen we Vlaar dan ook maar thuislaten? Verder sluit ik me aan bij Exocet.
Inderdaad onzin, (nog) 1 woord: Stekelenburg (of is ie al vergeten ondertussen :P ). Kon er ook niks van en die is nog 1.97m ook ... Van der Sar tot het EK 2004 geloof ik was ook niks (alleen jammer dat Man U erna van mocht profiteren O-) )

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 10-07-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Je hebt vergelijkbare keepers qua niveau, maar eentje pakt meer pingels, wie kies je? VdS was veruit de beste keeper, dat verschil zie ik bij Krul en Cillessen (en Vorm!) niet. Dus kom nu eens met argumenten in plaats van met 'onzin' tweaker2010 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Van Gaal wil keepers die een man kunnen uitkappen :P , met Hiddink zou het best anders kunnen lopen ja maar dat verwacht ik niet meteen na het WK. Op dit moment is er geen enkele reden om voor de kwalificatie van keeper te moeten wisselen (op basis van z'n prestatie dit WK) al heb ik zelf ook zo vaak gezegd dat een keeper die penalties kan pakken mijn voorkeur heeft (disclaimer: tot op zekere hoogte O-) ). Gister was wel z'n best wedstrijd nog en penalties pakken is ook voor een groot deel mentale instelling en je hebt niet het gevoel dat ie 110% focus kan opbrengen maar dat is nog wel aan te leren, ook een eigen stijl en niet die zielige imitatie van Krul gister :D (ongetwijfeld ter (leed)vermaak van de Argentijnen die tegenover hem stonden)

[edit: :+ Was allang vergeten dat Hiddink de bondscoach wordt :X ....]

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 10-07-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Maar waarom kiest Van Gaal dan wel voor Cillissen en niet voor Krul?
Alles wat ik lees hier is dat Krul een zgn penalty killer is. Tot voor de wedstrijd van Costa Rica had hij niet zo een heel goed record.
Is Cillissen beter en rustiger in het doel?
Krul is misschien te onstuimig?
Het draait niet alleen om de penalty maar om het hele plaatje.
Cillissen heeft Vermeer toch ook uit de basis gehouden? Op basis waarvan. Ik denk toch dat hij wel een potentie heeft om een hele betrouwbare te worden.
Hiddink ik weet het niet moeten het eerst maar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sepp14 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:05:
Cillissen heeft Vermeer toch ook uit de basis gehouden?
Nope. Vermeer heeft Vermeer uit de basis gespeeld, en Vermeer heeft Vermeer uit de basis gehouden bij Ajax ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het ergste was nog wel dat van der Sar in het stadion zat gisteren. :')
Why u to old? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
gambieter schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:35:
[...]

Nope. Vermeer heeft Vermeer uit de basis gespeeld, en Vermeer heeft Vermeer uit de basis gehouden bij Ajax ;)
Da's onzin, als De Boer geen goed (of wellicht: beter) alternatief had gehad dan was Vermeer gewoon nog 1e doelman.

Cilessen is gewoon een hele degelijke keeper en heeft het uitstekend gedaan dit WK. De redding tegen Spanje op de inzet van Silva was cruciaal. Als het daar 2-0 voor Spanje was geworden dan hadden wij de groepsfase waarschijnlijk niet eens overleefd. En ook bij hoge ballen heeft hij in een aantal wedstrijden gewoon goed tegengehouden. Ik vind dat hij wel degelijk cruciale reddingen heeft gebracht.

Overigens vond en vind ik Krul nog steeds een betere keeper, dus wat mij betreft wordt Krul gewoon de 1e doelman de komende periode. Maar Cilessen wordt hier echt tekort gedaan door velen van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

In het veld vond ik Cillesen een prima keeper en heeft ook mooie ballen eruit gehouden. Probleem is alleen (blijkbaar) dat je geen pingel tegen moet krijgen want dan zit ie er gewoon in. En dat vind ik voor een WK-keeper wel ernstig. Had ook helemaal niet het idee dat ie zeker van zichzelf was en gewoon maar een hoek koos. Als je de pingels terugkrijgt waren die ballen prima te houden als je ze op reactie ging stoppen. In de wedstrijd toonde hij dat ie het reactievermogen wel heeft, maar op de 1 of andere manier gaat het overboord bij de pingels.

Ik heb Krul geen wedstrijd zien spelen dus kan ook niet echt oordelen hoe goed of slecht hij het gedaan zou hebben. Ook is het niet duidelijk wat ie wel of niet wist en of het bijvoorbeeld kwam door reactievermogen of door psychologisch spel.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Noem dan een keeper in het hedendagse voetbal die echt alles bezit?
Hoge ballen, reactie,goed meevoetballen,coachen en een echte penalty killer is. Dan bedoel ik ook 2 of 3 van de 5 stopt?

Is een gewone vraag en niet om iemand onder uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Manuel Neuer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Manuel Neuer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

Cillissen heeft in 2x 120 min de 0 gehouden, dan kun je echt wel wat hoor. De vraag is of Krul dat ook was gelukt.
Ja.
[...]
Verder zijn die penalty's altijd een loterij.
:Z

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

Martinspire schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:03:
In het veld vond ik Cillesen een prima keeper en heeft ook mooie ballen eruit gehouden. Probleem is alleen (blijkbaar) dat je geen pingel tegen moet krijgen want dan zit ie er gewoon in. En dat vind ik voor een WK-keeper wel ernstig.
Vooral het aantal penalty dat wordt gegeven op dit WK. Gaat zowat geen dag voorbij zonder penalty. Ned alleen al heeft er 2 tegen gekregen tijdens de groepsfase. Dan is het toch handig als je een beetje pingel kan stoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hironshy op 10-07-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Citaat Johan Derksen: "Ze hebben natuurlijk een hele slechte keeper"

Ja, die keeper kan niets.
Alleen penalties stoppen ;)

★ What does that mean? ★