Hallo iedereen
Ik ben nieuw op tweakers dus ik hoop dat ik het hier volgens de regels doe...
Ik wil graag een nieuwe pc bouwen waarmee ik de nieuwste games kan spelen, maar waarmee ik ook virtueel verschillende systemen tegelijk kan draaien via VirtualBox of VMWare etc.
Ik dacht aan een richtprijs van -1000 €, maar het mag ook 1200 zijn (liefst niet natuurlijk, maar het moet wel een goede pc zijn).
Zelf heb ik ook natuurlijk al research gedaan en dit is mijn voorlopige samenstelling:
Voor het merk van processor wil ik zeker een Intel, AMD is uitgesloten.
Koeling is volgens mij zeer belangrijk aangezien ik er aan denk in de toekomst misschien te gaan overklokken. Daarom ben ik ook voor een waterkoeling gegaan.
Liefst een stille kist, misschien heeft iemand hier ervaring met cases, want daar weet ik weinig over.
Ook mijn graka kennis is niet zo goed, dus wat vinden jullie van mijn keuze? Te goed of toch niet goed genoeg voor de games van vandaag?
Voor de rest denk ik dat ik nu een duidelijk beeld gegeven heb van waar ik naar toe wil. Graag van jullie opmerkingen op mijn voorlopige samenstelling, met vooral de aandacht op de case, de koeling en de graka.
Jeroen
Ik ben nieuw op tweakers dus ik hoop dat ik het hier volgens de regels doe...
Ik wil graag een nieuwe pc bouwen waarmee ik de nieuwste games kan spelen, maar waarmee ik ook virtueel verschillende systemen tegelijk kan draaien via VirtualBox of VMWare etc.
Ik dacht aan een richtprijs van -1000 €, maar het mag ook 1200 zijn (liefst niet natuurlijk, maar het moet wel een goede pc zijn).
Zelf heb ik ook natuurlijk al research gedaan en dit is mijn voorlopige samenstelling:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 277,55 | € 277,55 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO | € 172,55 | € 172,55 |
| 1 | Asus GTX760-DC2OC-2GD5 | € 211,50 | € 211,50 |
| 1 | Aerocool X-Warrior Devil Red Edition | € 43,45 | € 43,45 |
| 1 | Intel Liquid Cooling Solution TS13X | € 69,76 | € 69,76 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11A | € 145,01 | € 145,01 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 700W | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 69,49 | € 69,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.067,31 | |
Voor het merk van processor wil ik zeker een Intel, AMD is uitgesloten.
Koeling is volgens mij zeer belangrijk aangezien ik er aan denk in de toekomst misschien te gaan overklokken. Daarom ben ik ook voor een waterkoeling gegaan.
Liefst een stille kist, misschien heeft iemand hier ervaring met cases, want daar weet ik weinig over.
Ook mijn graka kennis is niet zo goed, dus wat vinden jullie van mijn keuze? Te goed of toch niet goed genoeg voor de games van vandaag?
Voor de rest denk ik dat ik nu een duidelijk beeld gegeven heb van waar ik naar toe wil. Graag van jullie opmerkingen op mijn voorlopige samenstelling, met vooral de aandacht op de case, de koeling en de graka.
Jeroen
i7 4790K | MSI Z97 Gaming 3 | 16GB DDR3-1600 | Asus R9 280X DC2T| Crucial MX100 256GB | Seagate Baracuda 7200 2TB | Cool Master V650S | Scythe Mugen 4 PCGH | Fractal Design Define R4