Dat is denk ik hoe je er persoonlijk naar kijkt... voor een auto in een dergelijke klasse vind ik 9 a 10 sec. naar honderd nog acceptabel. Persoonlijk heb ik eigenlijk nog nooit op uitlaten gelet om de sportiviteit van een auto in te schatten... mijn huidige Civic FN 1.4i Sport heeft ook dubbele uitlaten en die doet die sprint in ongeveer hetzelfde als die Mercedes. Okay, niet heel erg sportief maar erg traag is het ook zeker niet... en die A zal absoluut goed op de weg liggen als in sportief, net zoals mijn Civic. Een Ford Focus is over het algemeen trager met meer pk's en daar toont de TS volgens mij het meeste interesse in.Het Fantoom schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 08:11:
[...]
Ik vind 9,2s naar 100 wel traag, dat is geen 'sportieve auto'. En een beetje raar dat er dan wel een weerszijden een uitlaat wordt geplaatst om de indruk te wekken dat het ding als een raket wegschiet.
Ik zou een Civic ook zo adviseren aan de TS, maar hij wil geen aziaat... maar als hij een Civic 1.8i uit 2012/2013 zou zoeken dan heeft hij absoluut een heel solide, goed sturende en rijk uitgeruste auto.
Dit is bijvoorbeeld een fijne auto met een super motor, alleen een Diesel... wel een rappe overigens.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/civic/11551535
Sterker nog, als de TS sneller wil dan 9sec naar 100 in die prijsklasse dan kom je al snel bij een kleiner wagentje uit... als ik kijk naar een aantal focussen, golfs etc in die prijsklasse dan ga je echt niet veel sneller.
@inbedrijf: een goed onderhouden auto met tot 20.000km op de teller rijdt nog ZGAN alleen scheelt het meestal een kwart tot een derde aan kosten. Een nieuwe auto is wat dat betreft altijd een slechte koop omdat de wagen in het eerste jaar zo tot een derde van de waarde verliest.
[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 30-05-2014 08:30 ]