Sportieve auto voor max € 20K.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Luitjes,

Na diverse problemen met mijn VW Fox, ben ik opzoek naar een nieuwe auto.

Heb morgen nog een goede proefrit met de Ford Fiesta en laat dan offertes opstellen voor de Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk titanium en Ford Fiesta sport 1.0 ecoboost 125pk (al zullen ze de laatste niet echt tof vinden op mn werk verwacht ik).
Door de problemen met de VW wil ik even buiten de VW groep kijken. Echter heb ik het idee dat ik te kort door de bocht ga en auto's over het hoofd zie, ik ben geen groot fan van Franse en Aziatische merken... De fiat Punto evo staat ook nog op het lijstje voor een proefrit.

Wensen:
- Max €20k (met bijv. Kop eraf, dus max 20dkm)
- sportieve auto (100-150pk)
- aanwezigheid van een navigatie
- waarde vaste auto
- auto met max. 20dkm op de teller (voor de prijsrichting, dus geen oude auto)

Auto's zoals V40/A3(jaja VW) zijn helaas boven budget. Ben op dit moment 22, dus te sportief is ook fijne verzekeringskosten...

[ Voor 4% gewijzigd door RickvN op 29-05-2014 08:00 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 22:46
Seat Ibiza? Sportief uiterlijk en met 105pk o.a. te verkrijgen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Ik ben ook groot fan van de nieuwe Leon, maar dat is wel VW-groep. Dus even daarvan afgezien ;-).

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398486

Niet om vervelend te zijn maar sportief begint bij 250pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Als je geen problemen wilt moet je niet auto's kiezen met een motor inhoud van < 1.6 liter die meer dan 100PK hebben.

Dat is het grote probleem met nieuwe auto's tegenwoordig. Veels te kleine (turbo) motoren met te veel PK's. Hierdoor zijn er veel problemen met deze auto's.

En inderdaad..... sportief is 200PK + Dit is het "normale" segment.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Klopt, heb ook geen geweldig gord gevoel bij een 1.0 125pk motor...

En het ging meer om de richting, dus geen chevrolet spark oid van 68pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:02

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat versta jij onder sportief? Moet er een vuistdikke uitlaat onder zitten, wil je er in het weekend mee op een circuit racen, wil je een auto die iedereen bij het verkeerslicht achter zich laat? Afhankelijk van wat je sportief noemt, zijn auto's zoals de door jou genoemde V40 en A3 heel sportief (met de juiste uitrusting) of totaal niet sportief.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:20

Bestla

M/M -> V/F

100 kilo met 100 pk gaat best wel sportief van z'n plek zullen we maar zeggen. Zeggen dat sportief begint bij 250 pk is wat ongenuanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Ik bedoelde het meer dat ik geen simpel 70pk bakkie wil. Het moet een fijne wegligging hebben, lekker optrekken en van 100 naar 120 niet te veel moeite hebben. Ik heb t niet over een M3, S3, AMG, ST., cupra etc, maar een lekkere auto voor woon- werk, 20dkm pj ongeveer en gewoon een auto om lol mee te hebben tijdens een rit. Maar ook niet iedere pomp die je tegenkomt, te moeten bezoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door RickvN op 29-05-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-04 15:35
Je wilt dus buiten de VW groep kijken, geen fransoos en geen aziaat... ehh, dan blijft er niet veel over beste! Wat je dan in principe over houdt is: Opel, Ford en Chevrolet. Dan wordt het dus: Corsa/Agila/Adam/Fiesta/Ka/Aveo/Spark... ik ga er overigens volledig vanuit dat je geen italiaans wil, Alfa ligt al snel buiten budget en Fiat wil ik niemand aanraden. Overige merken liggen sowieso buiten budget... misschien ben ik nog een betaalbare vergeten?

Ik zou als ik jou was toch een opening houden naar een fransoos... een leuke 208 of een Clio.

Overigens, in die prijsklasse heb je geen waarde vaste wagentjes... die kosten over 10 jaar allemaal zo ongeveer hetzelfde. Als het dan nog enigszins een beetje waarde vasthoudt dan heb je het juist over VW of een aziaat... bijna geen betere waardevaste auto dan een Toyoto Corolla.... 10 jaar oud, 2 ton op de teller en nog steeds 6000 voor vangen, dat doet een ander merk niet snel na...

[ Voor 47% gewijzigd door MicGlou op 29-05-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

MINI Cooper S 1.6 Chili. 17000 km gereden, uit oktober 2010, € 18.850. That should do the job 8)

Afbeeldingslocatie: http://pic2.autoscout24.net/images/547/247/0250247547001.jpg

En ter aanvulling nog wat specs:
Acceleratie (0-100): 7,0s
Topsnelheid: 228 km/u
Vermogen: 135 kW (184 pk)
Brandstofverbruik: 5,8 l/100 km

[ Voor 26% gewijzigd door Tomatoman op 29-05-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 22:03
Anoniem: 398486 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 08:58:
wat een nonsens. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:54
Ik zou je wel een Fiat aan willen raden, heb zelf een Bravo en is een zeer betrouwbare auto, leuk om te zien en rijdt goed. Tevens goed betaalbaar in aanschaf en normale onderhoudsprijzen. ;)

Bijvoorbeekd: http://www.marktplaats.nl...ir-140pk-turbo-sport.html

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
MicGlou schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:31:
Je wilt dus buiten de VW groep kijken, geen fransoos en geen aziaat... ehh, dan blijft er niet veel over beste! Wat je dan in principe over houdt is: Opel, Ford en Chevrolet. Dan wordt het dus: Corsa/Agila/Adam/Fiesta/Ka/Aveo/Spark... ik ga er overigens volledig vanuit dat je geen italiaans wil, Alfa ligt al snel buiten budget en Fiat wil ik niemand aanraden.

Ik zou als ik jou was toch een opening houden naar een fransoos... een leuke 208 of een Clio.
Corsa: Optioneel, maar niet kapot van.
Agila, Adam, Ka, Aveo & Spark: Ik zal mijn mening maar achterwege laten :+
Fiësta: Morgen nog eens een proefritje.

Mbt de Fransosen is de DS3 of Mégane het enige wat mij aanspreekt. Die Clio ziet er inderdaad leuk uit, maar de binnenkant is me iets te veel.

Ga vandaag denk ik toch maar eens even bij Seat op bezoek. Even eea bespreken voor Leon, kijken wat daar aan prijsje uitkomt.
En waarom geen Fiat? Vond de Punto Evo ook nog wel het overwegen waard. En inderdaad Alfa is iets too much, de Mito zie ik mijzelf niet echt in rijden als man zijnde en de Giulietta hoef ik niet naar te kijken qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
RickvN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:40:
[...]

Corsa: Optioneel, maar niet kapot van.
Agila, Adam, Ka, Aveo & Spark: Ik zal mijn mening maar achterwege laten :+
Fiësta: Morgen nog eens een proefritje.

Mbt de Fransosen is de DS3 of Mégane het enige wat mij aanspreekt. Die Clio ziet er inderdaad leuk uit, maar de binnenkant is me iets te veel.

Ga vandaag denk ik toch maar eens even bij Seat op bezoek. Even eea bespreken voor Leon, kijken wat daar aan prijsje uitkomt.
En waarom geen Fiat? Vond de Punto Evo ook nog wel het overwegen waard. En inderdaad Alfa is iets too much, de Mito zie ik mijzelf niet echt in rijden als man zijnde en de Giulietta hoef ik niet naar te kijken qua prijs.
Dan kom je toch echt snel en alleen nog maar bij Ford uit... die mini cooper hierboven genoemd is idd nog een leuke optie, maar die zijn wel belachelijk duur in het onderhoud vergelijken met andere auto's in die klasse en ze rijden bepaald niet goedkoop. Seat is VW, dat wilde je niet toch? Als je dan toch die kant op gaat kijken... een 2e hands Skoda Rapid. http://www.autotrack.nl/t...chOccasion[submit]=Zoeken Die 1.2 TSI motoren zijn best wel fijne blokjes... Ik rij regelmatig in de Octavia van die ouwe en ik verbaas mij er nog altijd om dat het 'maar' een 1.2 blokje is. Als je ergens de 1.4 versie tegenkomt ben je helemaal gezegend, die zijn gewoon snel voor een klein en zuinig blok.

[ Voor 25% gewijzigd door MicGlou op 29-05-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 21:26
RickvN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:40:
[...]

Heb je de Clio live gezien of op internet? Ik heb zelf een Clio gekocht in augustus vorig jaar en op internet viel ie direct af, tot ik 'm in de showroom zag en daar tot de conclusie kwam dat ie van binnen er gewoon prima uitziet. Ga dan niet voor het 'le mans' pack met gare racestripes etc op de deuren en de pook maar voor een wat neutralere variant. Andersom was m'n eerste keuze juist de Adam (heel veel opties mogelijk, vrij veel vermogen en toch redelijk sportief) op internet, totdat ik 'm bij de dealer zag staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 13:32
En waarom geen Fiat? Vond de Punto Evo ook nog wel het overwegen waard. En inderdaad Alfa is iets too much, de Mito zie ik mijzelf niet echt in rijden als man zijnde en de Giulietta hoef ik niet naar te kijken.
Ik ben zelf een beetje in de zelfde klasse aan het zoeken als jou. Bij mij is de Punto(EVO) ondertussen van de shortlist. Nare is namelijk dat deze net zo hard afschrijft als dat je afschrijving kan spellen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
De Adam heb ik al gezien, not my cup of tea.
Zie nu de Corsa OPC, mwa, ook niet verkeerd! Kan alleen in de prijslijst op het internet alleen de OPC Nurburgring versie vinden van € 33K, echter op marktplaats/gaspedaal staat ie voor € 18-20K.

Mbt de Punto Evo, daar heb je wel een punt. Zag hem op internet al voor € 12 - € 13K staan.

[ Voor 3% gewijzigd door RickvN op 29-05-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou zelf voor zoiets gaan

http://www.autowereld.nl/...tinc-7805223/details.html

Lekker vlot en toch ook zuinig als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:17
RickvN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:58:
De Adam heb ik al gezien, not my cup of tea.
Zie nu de Corsa OPC, mwa, ook niet verkeerd! Kan alleen in de prijslijst op het internet alleen de OPC Nurburgring versie vinden van € 33K, echter op marktplaats/gaspedaal staat ie voor € 18-20K.

Mbt de Punto Evo, daar heb je wel een punt. Zag hem op internet al voor € 12 - € 13K staan.
De Ford Fiesta is toch een lekker autootje. Je hoeft heus niet bang te zijn voor de betrouwbaarheid van de driecilinder turbomotoren. En de nieuwe Seat Leon is ook een puik karretje.
Je kunt ook kijken naar een Mazda MX-5 als je over je angst voor Aziaten heen kunt stappen.Mijn broer heeft een oude MX-5 (uit de jaren 90) maar dat ding heeft een wegligging, ongelofelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Ernemmer schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:02:
Ik zou zelf voor zoiets gaan

http://www.autowereld.nl/...tinc-7805223/details.html

Lekker vlot en toch ook zuinig als je dat wilt.
Oef, mooie bak! Maar wel € 1500 aan verzekering pj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22
Anoniem: 398486 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 08:58:
Sterker nog: sportief heeft niets met auto's te maken! Pak een fiets/surfplank als je sportief wil zijn...

Ontopic:
Mazda MX-5 voldoet aan al je eisen met 126 pk, navigatie, 19.275 km en (voor zover mogelijk bij een auto) waardevastheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In mijn optiek is er wat betreft nieuwe auto op de markt.. maar 1 auto die echt voldoet aan je wensen en ook nog eens betrouwbaar is (wat niet op je lijstje staat, maar kan mij niet voorstellen dat dit niet belangrijk is).

Dit is de Mitsubishi Lancer Sportback - Limited Edition:

Afbeeldingslocatie: http://paultan.org/static2.paultan.org/lancer-sport-a.jpg

117pk
Standaard van alle luxe voorzien.

Mocht je echt interesse hebben, dan is er vast ook nog een nieuwe Lancer Sportback Limited Edition II te verkrijgen. Deze waren vorig jaar nog op de markt en die vallen ook binnen je budget en waren standaard nog luxer uitgerust.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Sportief als in sportwagen-achtig, nadruk op laatste, heeft inderdaad niet zoveel met PKs te maken. Ik zou het eerder verbinden met acceleratie (zeg ongeveer 8s tot aan 100), dus vlot van de plek komen, en een wat hogere mogelijke topsnelheid (zeg 200+) (niet dat je daar veel aan hebt in NL).

In TS budget en wensen zie ik oa. een Focus Ecoboost 1.6 (Titanium model, volgeladen met opties) staan uit 2012. Is zeker "sportief" mee te rijden.

Ik rij inmiddels in mijn 5e Ford en 2e Focus en zou deze zeker aanraden.

[ Voor 3% gewijzigd door Phantasmagoria op 29-05-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
RemcoDelft schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:15:
[...]

Sterker nog: sportief heeft niets met auto's te maken! Pak een fiets/surfplank als je sportief wil zijn...

Ontopic:
Mazda MX-5 voldoet aan al je eisen met 126 pk, navigatie, 19.275 km en (voor zover mogelijk bij een auto) waardevastheid.
As said: Op het werk zullen ze dat niet heel tof vinden. Daarnaast verzekering ook redelijk prijzig.
Falcon schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:28:
In mijn optiek is er wat betreft nieuwe auto op de markt.. maar 1 auto die echt voldoet aan je wensen en ook nog eens betrouwbaar is (wat niet op je lijstje staat, maar kan mij niet voorstellen dat dit niet belangrijk is).

Dit is de Mitsubishi Lancer Sportback - Limited Edition:

[afbeelding]

117pk
Standaard van alle luxe voorzien.

Mocht je echt interesse hebben, dan is er vast ook nog een nieuwe Lancer Sportback Limited Edition II te verkrijgen. Deze waren vorig jaar nog op de markt en die vallen ook binnen je budget en waren standaard nog luxer uitgerust.
Heb er ook al naar gekeken, maar het model staat mij totaal niet aan. Helaas.

@Ford Focus. Not bad! Maar dan prefereer ik toch de Fiësta, misschien voor het oude model 1.6 Sport eens kijken.

Shortlist waar ik nu voor ga kijken:
- Ford Fiësta 1.0 EcoBoost 100pk ;
- Ford Fiësta 1.0 EcoBoost 125pk Sport (of het oude model; 1.6 120pk?);
- Opel Corsa 1.4 120pk
- Seat Leon TSI 1.2 (105pk) / TSI 1.4 (122pk).

[ Voor 6% gewijzigd door RickvN op 29-05-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Persoonlijk zou ik nog eens goed nadenken of je zoveel geld in een nieuwe auto wil steken. Een tweedehands met de kop eraf lijkt mij een betere optie.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

RickvN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:02:
[...]

As said: Op het werk zullen ze dat niet heel tof vinden. Daarnaast verzekering ook redelijk prijzig.
Waar heb je dat dan gezegd? Ik ben nergens iets van die strekking tegengekomen in het topic. Los daarvan: wat zijn de bezwaren en hoe zwaar wegen die in je beslissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Falcon schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:10:
Persoonlijk zou ik nog eens goed nadenken of je zoveel geld in een nieuwe auto wil steken. Een tweedehands met de kop eraf lijkt mij een betere optie.
Ik wil ook met de kop eraf, scheelt toch al snel een leuk bedrag. Maar wel een max van 20dkm op de teller!
Ik denk dat de genoemde modellen dan allemaal toch wel onder de € 20K te vinden zijn, nog wat eraf lullen etc., zit ik op zo een € 15-16K?
Tomatoman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:11:
[...]

Waar heb je dat dan gezegd? Ik ben nergens iets van die strekking tegengekomen in het topic. Los daarvan: wat zijn de bezwaren en hoe zwaar wegen die in je beslissing?
In TS staat het, wel tussen neus en lippen door.
Het kan redelijk zwaar meewegen. Met een BMW 3 serie, weet ik zeker dat ik altijd moet carpoolen en die niet voor de deur kan zetten bij de klant. Uitstraling van de auto kan wel meewegen.

Iemand enig idee of garages vandaag open zijn? Zie sommige ermee adverteren, maar heb ook de Seat gebeld en die is (nog) dicht. Of zal alles >12u.00 open zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:24
Wij hebben een 1.2 tsi dsg Ibiza sport met 105 pk en ondanks dat deze best vooruit wilt kan ik hem niet echt heel sportief noemen. Hou hier dus rekening mee. Die Leon weegt nog een paar 100 kilo zwaarder wat betekent dat hij er nog meer aan moet trekken. (vermoed dat de 122 pk 1.4 in een Leon in de praktijk dezelfde prestaties hebben als de 1.2 in de Ibiza).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je graag sportief rijdt, wil je graag heel snel je koppel hebben. Dat krijg je eigenlijk alleen bij TDI's. Die gaan al als je het gas ook maar intrapt.
Doe jezelf een lol, kijk eens naar een dieseltje. Maak er voor de grap een proefrit in om te kijken hoe je het vind rijden. Ik vermoed dat je meteen verkocht zult zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
The Eagle schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:30:
Als je graag sportief rijdt, wil je graag heel snel je koppel hebben. Dat krijg je eigenlijk alleen bij TDI's. Die gaan al als je het gas ook maar intrapt.
Doe jezelf een lol, kijk eens naar een dieseltje. Maak er voor de grap een proefrit in om te kijken hoe je het vind rijden. Ik vermoed dat je meteen verkocht zult zijn ;)
Ik rij niet genoeg kilometers om de extra aanschafwaarde en wegenbelasting eruit te rijden. Heb vrijdag naast de EcoBoost 1.0 Titanium ook een proefrit in de Fiësta Econetic 1.6, omdat ik eerst niet wist of ik kon leasen (wat is uitgesloten).

Astra GTC 140pk voor € 19-20K, alleen verzekering van € 1500 pj.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 21:34
Een Mégane TCe 180 komt een heel eind. Zoek een (Coupé) in de GT-uitvoering uit met die motor en je hebt denk ik alles wat je wilt. Misschien zelfs iets te veel. (xenon/18"/navi etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Laatst online: 09:56
En een Mercedes A180? 18dkm voor € 20.000,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Dan moet je wel heel goed zoeken?

@ Megane 180 TCé, mwa, zit ook nog niet echt onder € 20K...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is Met oude auto's trouwens?
Wil je sportief en Is oud niet zo'n probleem :

corvette c5, vind je onder de 20k en onder 100.000km en is zeer sportief en ook waarde vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Anoniem: 398486 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:44:
Wat is Met oude auto's trouwens?
Wil je sportief en Is oud niet zo'n probleem :

corvette c5, vind je onder de 20k en onder 100.000km en is zeer sportief en ook waarde vast.
Zo iets is inderdaad erg vet, en verzekering 3 tientjes in de maand voor mij, maar het is iets met representativiteit @ work ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RickvN op 29-05-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Dat is echt het laatste waarop ik mijn auto keuze zou baseren. Als de baas wilt dat ik een representatieve auto rijdt, regelt hij er maar 1 voor mij :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RickvN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:58:
[...]

Zo iets is inderdaad erg vet, en verzekering 3 tientjes in de maand voor mij, maar het is iets met representativiteit @ work ;)
Ik weet niet waar je werkt maar in zo'n auto op komen dagen kan nooit slecht zijn voor een imago :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volvo C30, R-Design pakket erop en klaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 29-05-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:09
FabiandJ schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:35:
Volvo C30, R-Design pakket erop en klaar :)
Met bovenstaande, zorg dan wel voor de lekkere T5 zoals deze.

Hou je nog 5000 euro over ook, maar dat heb je wel nodig voor het tanken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55
Ik lease de Fiesta 1.0 100PK titanium uit 2013 nu al een jaar en ben er erg tevreden over. Soms zou ik wel willen dat ik de 125pk versie gekozen had maar als ik dan weer zie wat ik per maand over houdt vind ik het niet meer erg.

Niet dat deze niet snel bij de 100 is. :+

[ Voor 10% gewijzigd door chaoscontrol op 29-05-2014 14:12 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Anoniem: 398486 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:33:
[...]

Ik weet niet waar je werkt maar in zo'n auto op komen dagen kan nooit slecht zijn voor een imago :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

C30 is niet helemaal mijn model, vind die achterkant niks....

Ook wel erg fan van deze Opel: http://www.autowereld.nl/...line-7409739/details.html

Helaas waren de garages dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
RickvN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:51:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

C30 is niet helemaal mijn model, vind die achterkant niks....

Ook wel erg fan van deze Opel: http://www.autowereld.nl/...line-7409739/details.html

Helaas waren de garages dicht.
Leuke auto die OPC, maar ik vind dat gelige informatieschermpje zo afschuwelijk..

Ik ben benieuwd hoe je proefrit in de Ford Fiesta Titanium gaat, heb er ook wel oren naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Hoteldebotel schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:01:
[...]

Leuke auto die OPC, maar ik vind dat gelige informatieschermpje zo afschuwelijk..

Ik ben benieuwd hoe je proefrit in de Ford Fiesta Titanium gaat, heb er ook wel oren naar :)
Heb vorige week al ff in de Fiësta Titanium 100pk gereden. Leuk autotje en had de 1.0 onderschat. Maar morgen heb ik hem een uurtje of 2 om even goed mee rond te karren.

Leuke Leon

M.b.t. de Corsa OPC(-line) met 120pk, is die niet meer in productie? Zie in de brochure enkel 100pk motoren of de 210pk motor :+

[ Voor 8% gewijzigd door RickvN op 29-05-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-04 11:38
Wellicht dat deze Fiat Bravo iets is. Auto uit 2011, minder dan 20k gelopen en 150pk voor 13.550 euro. Hoe waardevast die dingen zijn weet ik niet en jammer genoeg (vind ik) heeft hij geen lederen bekleding, maar al met al lijkt het mij een leuke en nette optie. Qua verzekering valt het mij ook nog mee, bij mijn verzekering (met jouw leeftijd) komt het neer op ongeveer 70 euro per maand voor WA+ (wel zonder extra aanvullende verzekeringen erbij).

Het hele "sportieve" aan een auto is voor iedereen natuurlijk anders. Sommigen roepen direct dat je 250pk+ nodig hebt, anderen vinden een 120pk kleiner model auto al heel sportief. Het hangt met name van jouw rijstijl af. Ik vind de huidige trend van die kleine (1.6 liter en minder) opgefokte turbomotortjes maar niets. Ja, als je ze op hun staart trapt leveren ze meer dan genoeg vermogen, maar ik vind dat je dan altijd zo gehaast rijdt.

offtopic:
Ik heb liever een auto met meer koppel dan dat ik me blind staar op het aantal pk's. Mijn auto met een 2.5 V6 is dan meer mijn smaak; 190-200pk, ongeveer 260nm koppel, rijdt zeker ook sportief als t moet (het ding gaat als de brandweer), maar het fijnste vind ik dat ik al bij 40km/u naar de 5e versnelling kan gaan, iets van 900 toeren draaien zonder dat de motor protesteert. Geef ik een beetje gas bij dan trekt ie netjes door alsof er niets aan de hand is. 90% van de tijd rij ik heerlijk ontspannen op lage toeren, maar als ik het vermogen nodig heb dan is het er ook in volle teugen.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 21:34
RickvN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:16:
[...]

Dan moet je wel heel goed zoeken?

@ Megane 180 TCé, mwa, zit ook nog niet echt onder € 20K...
Genoeg te vinden op Autotrack hoor. Als het je wat lijkt ten minste:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/megane/11550245
http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/megane/11236107
http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/megane/11272437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De TS vraagt om een kilometerstand van 20.000 km als maximum, daar zitten alle door jou genoemde auto's boven, en zullen dus afvallen ;)

Daarnaast wil hij liever geen Franse auto, en Renault is afaik toch echt Frans ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
En toen zag ik weer een Blue GT met 9dkm voor € 19,5K alleen geen navi erin :(. En ik zou niet voor VW gaan :+

[ Voor 25% gewijzigd door RickvN op 29-05-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

RickvN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:02:
En toen zag ik weer een Blue GT met 9dkm voor € 19,5K alleen geen navi erin :(. En ik zou niet voor VW gaan :+
Is deze niet iets (te veel km)
of deze http://www.autoscout24.nl...id=215279781&asrc=st|s,sr

[ Voor 18% gewijzigd door Dusche op 29-05-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
RickvN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:02:
Dat er geen RNS-navi inzit is alleen maar voordelig. RNS wordt (in de randstad) zo uit je VAG-bak gestolen. Ik spreek uit ervaring, we hebben een Golf 6 GTI.. Volgende keer houden we het lekker bij een TomTom :)

@Dusche; OP wil een auto met de kop er af. 78dkm is net iets meer dan dat..

[ Voor 7% gewijzigd door Hoteldebotel op 29-05-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

Hoteldebotel schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:12:
[...]

Dat er geen RNS-navi inzit is alleen maar voordelig. RNS wordt (in de randstad) zo uit je VAG-bak gestolen. Ik spreek uit ervaring, we hebben een Golf 6 GTI.. Volgende keer houden we het lekker bij een TomTom :)

@Dusche; OP wil een auto met de kop er af. 78dkm is net iets meer dan dat..
oeps sorry alleen naar sportief gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

RickvN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:14:
[...]

:9~ :9~ :9~

€ 2000 verzekering pj |:(.
een fiat abarth misschien is ook sportief ;)
deze dan ?http://www.autoscout24.nl...aspx?id=248980770&asrc=st
opeltje dan http://www.autoscout24.nl...x?id=251821186&asrc=st|sr

[ Voor 28% gewijzigd door Dusche op 29-05-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Opzich ook vrij prijzig in de verz. als ik het zo zie.

Ik zeg morgen de lange testrit voor de Fiësta wel ff af als ik er ben en ga ook ff testritje in de Leon maken.
En die Blue GT begint ook te kriebelen! Binnen 8s op de 100, 140pk, toch zuinig en ook in verzekering veruit de goedkoopste tot noch toe!

[ Voor 10% gewijzigd door RickvN op 29-05-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

RickvN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:18:
[...]

Opzich ook vrij prijzig in de verz. als ik het zo zie.

Ik zeg morgen de lange testrit voor de Fiësta wel ff af en ga ook ff testritje in de Leon maken.
En die Blue GT begint ook te kriebelen!
Die ford motoren zij wel super efficient he, maar die gt ziet er wel leuk uit ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
En als ik wil, kan ik nog kiezen in kleur voor de Blue GT..... http://www.volkswagen.nl/...6page%3D0%26sid%3D7671131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

ik vind die witte er 'sneller'' uitzien. Maar de zwarte zier weer iets chiquer uit ligt er aan wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens de TS wilde je geen VW meer, en nu kijk je naar een VW? Error, does not compute?

Wellicht handig om je échte eisen en wensen op papier te zetten en niet steeds te veranderen, dat maakt het geven van adviezen bijzonder lastig namelijk... ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
wildhagen schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:27:
Volgens de TS wilde je geen VW meer, en nu kijk je naar een VW? Error, does not compute?

Wellicht handig om je échte eisen en wensen op papier te zetten en niet steeds te veranderen, dat maakt het geven van adviezen bijzonder lastig namelijk... ;)
True. Dat wilde ik ook niet. Maar als je er dan 1 ziet, begint het toch weer te borrelen. Gevoel, ook bijzonder lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Tjuah als je betrouwbaarheid wil kan je misschien naar een Toyota kijken, Mss een 2e hands auris, ook leuk kwa verbruik, en door hybride motor zit je zo op de 100.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijzen daarvan niet weet.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Als ik lees : 'sportieve auto' dan denk ik aan een tweezitter maar goed voor de ander is een voorwielaangedreven auto dus "sportief" ? Waarom geen S2000, of zelfs een Elise? Die zijn zeker wel waardevast en dan heb je het echt over sportieve prestaties.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 15:05

Nox

Noxiuz

Tja, ik rol dagelijks een mx-5 naar kantoor en de baas zeurt alleen maar dat het te vaak 'technisch weer' is :+ Rij ik weer met open dak de garage uit...

Als je van je werk een representatieve bak moet rijden mag hij die gaan lappen. Als je op je 22e al 20k voor een bak te besteden heb koop je er lekker eentje die jij mooi vind en jij fijn vind rijden. Jij betaalt, jij bepaalt.

Als je die paar extra kilometers voor lief neemt, is dit ook een hele sportieve optie:
http://www.autowereld.nl/...tive-7805639/details.html

[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 29-05-2014 17:37 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb deze. Je mag wel een keer komen rijden. Dan ben je meteen genezen van: liever geen franse auto. Deze auto was heel lang de baas der hot hatches.

Afbeeldingslocatie: http://i208.photobucket.com/albums/bb256/hop_vtr/DSC_0200.jpg

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Morgen testrit maken in de fiesta en leon, savonds misschien toch voor de Polo Blue GT rijden. Wilde geen VW eigenlijk, maar ben echt weg van die bak. Redelijk goedkoop en lekker veel pk's en op 100 in 8s! Bij pon staat de blauwe voor t zelfde geld met navi maar wel 10dkm meer....

[ Voor 37% gewijzigd door RickvN op 29-05-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

Dinictus208 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:43:
Ik heb deze. Je mag wel een keer komen rijden. Dan ben je meteen genezen van: liever geen franse auto. Deze auto was heel lang de baas der hot hatches.

[afbeelding]
Mag ik eens een keer meerijden :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Die fiesta sport was toch de beste auto van het jaar volgens Top Gear? (ok, Top Gear is niet echt een betrouwbaar medium maar goed;))

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Kwam die ook niet op de 2e plek van de autoweek (oid) sportiviteitstest, achter een McLaren MP4-12C? Was iig een Fiesta model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Tja als je niet met een auto om kan gaan moet je zorgen dat je op het rechte stuk het met pk's compenseert. >:)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 22:45

Bommes

Capo del formaggio

En die 3 cilinder in de Fiesta is en fiat motor.... Kom je toch nog bij en Italiaan uit. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
We hebben het over sportieve auto's, dan zeg ik Ford Focus, welke word geprezen vanwege zijn geweldige onderstel :P ik rij onderstaand model uit 2011 met 17" velgen in een saaie grijze kleur. Maar wel 150pk uit een 1.6 turbo, wegligging waar je U tegen zegt, en een uiterlijk waar je geen aandacht mee trekt en gewoon naar een klant mee kan gaan.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/S0s5QMhXWVI/AAAAAAACZqA/TgQnkXoLkD4/s800/2011-Ford-Focus-01.jpg

Ik ook jaren een Fiesta uit 2009 gereden trouwens, die heeft ook een erg goede wegligging. Het is alleen wel een wat kleinere en lichtere auto, ik vond het daarom niet echt een auto om echt lange stukken mee over de snelweg te rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Widow op 29-05-2014 20:08 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 22:03
Bommes schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:56:
En die 3 cilinder in de Fiesta is en fiat motor.... Kom je toch nog bij en Italiaan uit. :+
nog meer nonsens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-04 20:20
Als je zo een Blue GT haalt kan je toch verder kijken naar een Polo GTI. Bijvoorbeeld zoiets: http://www.marktplaats.nl...f8598c624&previousPage=lr

Dat is lekker sportief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
BluRay schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:54:
Als je zo een Blue GT haalt kan je toch verder kijken naar een Polo GTI. Bijvoorbeeld zoiets: http://www.marktplaats.nl...f8598c624&previousPage=lr

Dat is lekker sportief
Ha, ik heb twee schadevrije jaren en mag hem niet verzekeren van m'n verzekeringsmaatschappij. Teveel vermogen en iets met risicogroep (net rijbewijs) :+

[ Voor 19% gewijzigd door Hoteldebotel op 30-05-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 29-04 21:06
Hij vraagt om en sportieve auto, de dubbele uitlaat maakt de verwachtingen niet waar van dat trage ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Het Fantoom schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:13:
[...]

Hij vraagt om en sportieve auto, de dubbele uitlaat maakt de verwachtingen niet waar van dat trage ding.
Zo traag istie ook weer niet en persoonlijk vind ik dat wel een hele mooie wagen... ik ben niet zo van Mercedes, maar de nieuwe A vind ik wel erg leuk om te zien... alleen die kleur is verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Even voor mijn beeldvorming, in jouw (en ook mijn) sector is het hebben van een lease-auto toch gebruikelijk? Waarom doe je dat niet gewoon? Heb je ook geen gedoe met verzekeringskosten e.d.

En op het moment dat je geen auto van de zaak mag, kunnen ze je toch ook niet verplichten een bepaalde auto aan te schaffen? (overigens: een aantal auto's die jij hebt "afgeschoten" zou ik prima bij de klant mee voor kunnen komen rijden hoor)

Overigens, ik rij zelf de BlueGT en vind het een fantastisch apparaat. Staar je niet blind op de navigatie, dat is over het algemeen een overpriced draak van een apparaat :)

[ Voor 6% gewijzigd door Throduss op 29-05-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
MicGlou schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:38:
[...]

Zo traag istie ook weer niet en persoonlijk vind ik dat wel een hele mooie wagen...
Ik vind 9,2s naar 100 wel traag, dat is geen 'sportieve auto'. En een beetje raar dat er dan wel een weerszijden een uitlaat wordt geplaatst om de indruk te wekken dat het ding als een raket wegschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:56
Waarom wil je een auto met max maar 20.000 km op de teller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Het Fantoom schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 08:11:
[...]

Ik vind 9,2s naar 100 wel traag, dat is geen 'sportieve auto'. En een beetje raar dat er dan wel een weerszijden een uitlaat wordt geplaatst om de indruk te wekken dat het ding als een raket wegschiet.
Dat is denk ik hoe je er persoonlijk naar kijkt... voor een auto in een dergelijke klasse vind ik 9 a 10 sec. naar honderd nog acceptabel. Persoonlijk heb ik eigenlijk nog nooit op uitlaten gelet om de sportiviteit van een auto in te schatten... mijn huidige Civic FN 1.4i Sport heeft ook dubbele uitlaten en die doet die sprint in ongeveer hetzelfde als die Mercedes. Okay, niet heel erg sportief maar erg traag is het ook zeker niet... en die A zal absoluut goed op de weg liggen als in sportief, net zoals mijn Civic. Een Ford Focus is over het algemeen trager met meer pk's en daar toont de TS volgens mij het meeste interesse in.

Ik zou een Civic ook zo adviseren aan de TS, maar hij wil geen aziaat... maar als hij een Civic 1.8i uit 2012/2013 zou zoeken dan heeft hij absoluut een heel solide, goed sturende en rijk uitgeruste auto.

Dit is bijvoorbeeld een fijne auto met een super motor, alleen een Diesel... wel een rappe overigens.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/civic/11551535

Sterker nog, als de TS sneller wil dan 9sec naar 100 in die prijsklasse dan kom je al snel bij een kleiner wagentje uit... als ik kijk naar een aantal focussen, golfs etc in die prijsklasse dan ga je echt niet veel sneller.

@inbedrijf: een goed onderhouden auto met tot 20.000km op de teller rijdt nog ZGAN alleen scheelt het meestal een kwart tot een derde aan kosten. Een nieuwe auto is wat dat betreft altijd een slechte koop omdat de wagen in het eerste jaar zo tot een derde van de waarde verliest.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 30-05-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afvalzak schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:09:
Die fiesta sport was toch de beste auto van het jaar volgens Top Gear? (ok, Top Gear is niet echt een betrouwbaar medium maar goed;))
+
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:11:
Kwam die ook niet op de 2e plek van de autoweek (oid) sportiviteitstest, achter een McLaren MP4-12C? Was iig een Fiesta model...
Wat is er mis met Top Gear? Helemaal niks; het TV-programma is soms overdone maar de magazines (zowel in UK als NL) zijn perfect geinformeerd.

Het ging trouwens om de 2013 Ford Fiesta ST2 die ze getest hadden; een duiveltje van net geen 1060kilo met 180pk en mogelijk met 215pk (incl. fabrieksgarantie). Het wagentje zuipt minder dan 1 op 16 als je netjes op de snelweg de 120km/h blijft rijden maar doet de sprint naar 100km/h in 7.1 of 6.4 seconden en nog eens 13 seconden later zit je op de 200km/h met een top van 243km/h.

Helaas is deze wagen niet normaal te verzekeren voor mensen met een puntenrijbewijs of minder dan 4 schadevrije jaren; zeker niet als je all-risk zou willen. Jaarpremie komt al snel richting de 2K en het onderhoud (denk aan bandenmaat en remmen) is niet mals.

Er zijn genoeg hot hatches te noemen (en sommigen ook al genoemd in dit topic) maar het afweging: snel, sportief, zuinig & verzekering zijn niet verenigbaar in NL en zeker niet met de "credits" die topicstarter heeft staan zoals maar 2 schadevrije jaren.

De Polo BlueGT is misschien leuk en snel tot de 120km/h maar daarna ga je wel merken dat het weinig meer heeft aan reserves; de gemiddelde diesel-Golf van 10 jaar geleden gaat je daarna fluitend (en waarschijnlijk zuiniger) voorbij.

Ik zou je BIJNA adviseren, maar ga eerst de verzekering eens na, om je ogen goed de kost te geven naar een Audi A3 of een A4, TFSI, met minstens 147pk, bouwjaar na 2011, ProLine uitvoering, handbak. Deze zijn te vinden met minder dan 60K op de klok, minder dan 22K vraagprijs (let op, sommigen staan voor dit geld al een jaar te koop) en houden zowel waarde alsmede een relatief laag onderhoud vanwege hoogwaardige materialen.

Nog iets met de verzekering; in Hoorn staat een Lancer Ralliart half-automaat te koop. 241pk, 19K vraagprijs, AWD. Snel, veilig bij gladdere omstandigheden alleen wel bijna 1500kg dus wegenbelasting (en verzekering) aan de prijs. In tegenstelling tot de gewone MIVEC-Lancers die in het topic al genoemd zijn; die 140pk in een gewone Lancer is niet voldoende om bijna 1300kg "sportief" vooruit te krijgen. Iedereen die ik ken op een andere Mitsu-forum, laat allerlei zaken aanpassen om al snel naar de 200pk te gaan.

Maar ja, puur mijn mening; ik kan jouw portomonnee niet raadplegen per aanschaf en per maand alhoewel de keuzes die je hier en daar "op een shortlist zet" waarschijnlijk snel beu wordt als je er dag in dag uit mee op de weg moet zitten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:32

Bever!

3

Fiesta st, clio rs, twingo rs, mini cooper zijn wel de meest interessante kleine sportieve autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 18:03
Lol ik zag de topic titel en wou eigenlijk reageren met advies voor een Lotus Elise of Mazda MX5. Ik had geen idee dat een Fiesta of Twingo ook sportief zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het Fantoom schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:13:
[...]

Elke auto die meer dan 5,5 sec nodig heeft om op de 100 te komen Is traag en niet sportief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Anoniem: 398486 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:02:
[...]

Elke auto die meer dan 5,5 sec nodig heeft om op de 100 te komen Is traag en niet sportief
Mijn grens ligt op 6,5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Mijn grens ligt op 5 seconden en maximaal 5kg per pk... En dat bevalt me al 5 jaar zeer goed in een Aziaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Widow schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:07:
We hebben het over sportieve auto's, dan zeg ik Ford Focus, welke word geprezen vanwege zijn geweldige onderstel :P ik rij onderstaand model uit 2011 met 17" velgen in een saaie grijze kleur. Maar wel 150pk uit een 1.6 turbo, wegligging waar je U tegen zegt, en een uiterlijk waar je geen aandacht mee trekt en gewoon naar een klant mee kan gaan.

[afbeelding]

Ik ook jaren een Fiesta uit 2009 gereden trouwens, die heeft ook een erg goede wegligging. Het is alleen wel een wat kleinere en lichtere auto, ik vond het daarom niet echt een auto om echt lange stukken mee over de snelweg te rijden.
Goed punt. @TS bedenk bovendien dat sommige hot-hatchbacks wellicht zodanig doorontwikkeld zijn naar het "sportieve" dat een lange rit wat minder comfortabel wordt, qua hardheid van de vering, geluid etc. Verder eens met Widow, Focus heeft een geweldige wegligging en besturing, daar zijn heel goed langere ritten mee te maken, zodat je altijd fris bij een klant kan zijn (rij zelf in een mk2 maar neem aan dat de mk3 voor wat dat betreft minstens zo goed of niet beter is).

En @TS, ik lees dat je je "gevoel" laat meespreken bij je beslissing. Dat is een afrader bij zo'n toch grote (neem ik dan toch aan?) uitgave :P Zo kwam ik ooit aan een fraaie Ford Capri V6 die 1 op 9 reed (bij uiterst rustig rijden dan...). Heel fijne auto, paar jaar in gereden, maar wel duur en achteraf niet mijn meest verstandige uitgave.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 21:01

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Want een 0-100 run is de benchmark voor sportief en traagheid? ;(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vhal schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:43:
[...]

Want een 0-100 run is de benchmark voor sportief en traagheid? ;(
je mag ook 0-200 nemen, 100-200, 0-300, 200-300.
Of een rondje om het circuit, pick your choice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 18:03
Belangrijker is eigenlijk 80-160. Uitaccelereren van bochten en wat een auto doet bij insturen van een bocht. Hoe de balans van de auto is (onderstuur/neutraal/overstuur) en hoe de besturing aanvoelt (afstandelijk/direct). Een voorwielaangedreven auto is naar mijn mening per definitie al niet sportief omdat dat soort autos niet happy zijn als je sportief gaat rijden in het grensgebied van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ford Fiësta ST is een prima bak als je de Clio RS van binnen te extreem vindt. Zal vast ergens net onder de 20k euro te vinden zijn.

[edit] De normale Fiësta 125 pk is natuurlijk ook een prima bak voor als je iets normalers zoekt! (ik heb de 100pk en die voelt ook al best vlot aan)

[ Voor 36% gewijzigd door Rub3s op 30-05-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Hoteldebotel schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:25:
[...]

Ha, ik heb twee schadevrije jaren en mag hem niet verzekeren van m'n verzekeringsmaatschappij. Teveel vermogen en iets met risicogroep (net rijbewijs) :+

[afbeelding]
Lol, dat probleem heb je dan toch met elke 'sportieve' auto :+

* Viper® rijdt zelf ook een Polo GTI namelijk. Er is niet veel wat bij het stoplicht eerder weg is :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

Of een caterham of donkervoort :+

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=243470890

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=186947229

[ Voor 64% gewijzigd door Dusche op 30-05-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Viper® schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:59:
[...]

Lol, dat probleem heb je dan toch met elke 'sportieve' auto :+

* Viper® rijdt zelf ook een Polo GTI namelijk. Er is niet veel wat bij het stoplicht eerder weg is :)F
bij jouw naam zou ik eerder een Dodge Viper SRT/10 verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 398486 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:05:
[...]

bij jouw naam zou ik eerder een Dodge Viper SRT/10 verwachten ;)
Die heb ik ook als schaalmodel

Centjes hè ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Viper® schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:06:
[...]

Die heb ik ook als schaalmodel

Centjes hè ;(
Offtopic: RT/10 is niet zo duur meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Viper® schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:59:
[...]

Er is niet veel wat bij het stoplicht eerder weg is :)F
Kom maar, chef... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
-O- }:| ;w

Tja verschil moet er wezen.
Voordeel van de Polo was dat hij 20% bijtelling heeft d:)b
Dus ik rijd hem zakelijk redelijk voordelig. Ooit een proefrit gehad in een Evo 8, man man wat een bak, gaan met dat ding.
Misschien dat ik ooit eens een GT-R haal, maar dat ligt aan hoe de zaken gaan natuurlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Viper® op 30-05-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:43
Al gekeken naar een BMW 1-serie? Ik rij zelf een donkerblauwe 118i met 140pk via een 2.0 liter motor (benzine). Voelt erg sportief, en is gewoonweg een erg mooie auto.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Zohan op 30-05-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 21:01

vhal

ಠ_ಠ

glnk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:52:
Een voorwielaangedreven auto is naar mijn mening per definitie al niet sportief omdat dat soort autos niet happy zijn als je sportief gaat rijden in het grensgebied van de auto.
Tjsa, de Leon Cupra en de Megane RS Trophy denken er anders over als ik hun laptimes vd NBR vergelijk met een Z4 M Coupe... :+

Strava

Pagina: 1 2 Laatste