Sportieve auto voor max € 20K.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:35
vhal schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:13:
[...]

Tjsa, de Leon Cupra en de Megane RS Trophy denken er anders over als ik hun laptimes vd NBR vergelijk met een Z4 M Coupe... :+
Een snelle tijd maar dat ligt grotendeels aan de banden die ze daarvoor gebruikt hebben. Michelin Pilot Sport Cup 2 op 19 inch. Supergrip dus. Deze banden zullen standaard niet onder deze auto zitten. Wie weet wat ze nog meer hebben getweaked. Koop er maar een, dan kijken we hoe ver deze auto in de real world komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:19
Vroeg in dit topic verscheen een mooie Cooper S. Sportief, jong, weinig kilometers, bij een merkdealer, en binnen budget. Die was voor TS te duur in de verzekering.

Als je wel 20k aan een auto kunt besteden, waarom is dan een verzekering van 1500 per jaar = 125 euro per maand onbetaalbaar? Ik neem aan dat het all risk is. Die 125 zal over de jaren geleidelijk dalen richting de 50 euro per maand bij goed gedrag.

Als jet 125 WA is, zou ik TS afraden om zo'n dure auto te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:01
Dus, een mooie 2ehands 330i of misschien zelfs 335i is wat je zoekt. Achterwielaandrijving, zat vermogen, zespitter er in, het wordt niet veel sportiever dan dat.

Afbeeldingslocatie: http://media.autotrack.nl/car-images/of01/s048/afm640/0011445148.jpg

http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/11445148

[ Voor 31% gewijzigd door _eXistenZ_ op 30-05-2014 15:30 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:26:
Dus, een mooie 2ehands 330i of misschien zelfs 335i is wat je zoekt. Achterwielaandrijving, zat vermogen, zespitter er in, het wordt niet veel sportiever dan dat.
Veel te zwaar. Dat zijn people carriers. :P
Ik zou kijken naar een lichter autootje.

Korte wielbasis
Lichtgewicht
Achterwielaandrijving
Vermogen

Dat zijn de ingredienten voor een leuk sturende auto :)

[ Voor 14% gewijzigd door glnk op 30-05-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
glnk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:28:
[...]

Goed verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

glnk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:28:
[...]

Korte wielbasis
Lichtgewicht
Achterwielaandrijving
Vermogen

Dat zijn de ingredienten voor een leuk sturende auto :)
Zo iets dus http://www.autoscout24.nl...aspx?id=230688654&asrc=st|s,sr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ja, echter de RX8 is wel een riskante keuze vanwege motorproblemen. Daarnaast verbruikt het ook erg veel voor de prestaties van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

glnk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:44:
Ja, echter de RX8 is wel een riskante keuze vanwege motorproblemen. Daarnaast verbruikt het ook erg veel voor de prestaties van de motor.
ohh dat wist ik niet, misschien is dit ook iets http://www.kitcarcollecti...ars/Pilgrimhaldane100.php
of deze 370Z leuk auto'tje wel links gestuurd http://www.autotekoop.nl/...l-edition-2143921/details

of een 350Z http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/350z/11588692

[ Voor 28% gewijzigd door Dusche op 30-05-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-ifgLwjUuJcI/UfkW-QIDgZI/AAAAAAAAB9k/M9t6zCkLcqw/s640/austria.jpg

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

Of een Infiniti, gevonden via TG.nl http://www.autowereld.nl/...upe-aut-7012419/foto.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
glnk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:44:
Die zou ik zeker niet als daily drive gebruiken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Leuk voor iedereen die zijn e-Penis moet showen maar volgens mij is het wel duidelijk dat TS gewoon een zwaarder gemotoriseerde jonge weinig gebruikte kleine auto zoekt.

Dat hier een paar vinden dat alles kleiner dan een Golf een doodskist is, alles met voorwielaandrijving per definitie kut is en alles met minder dan 3 miljoen miljard PK gevaarlijk traag is, daar is TS niet mee geholpen.

En get real, TS gaat een 330i, S2000 RX-8, BMW Z4, 370z toch niet kopen, dus wat heb je er aan? Laten zien dat je 'liefhebber' bent? (en zelf dus wel z'n e-penis verlengende semi sportauto rijd?).

[ Voor 20% gewijzigd door GoldenSample op 30-05-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

GoldenSample schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:37:
Leuk voor iedereen die zijn e-Penis moet showen maar volgens mij is het wel duidelijk dat TS gewoon een zwaarder gemotoriseerde jonge weinig gebruikte kleine auto zoekt.

Dat hier een paar vinden dat alles kleiner dan een Golf een doodskist is, alles met voorwielaandrijving per definitie kut is en alles met minder dan 3 miljoen miljard PK gevaarlijk traag is, daar is TS niet mee geholpen.

En get real, TS gaat een 330i, S2000 RX-8, BMW Z4, 370z toch niet kopen, dus wat heb je er aan? Laten zien dat je 'liefhebber' bent? (en zelf dus wel z'n e-penis verlengende semi sportauto rijd?).
Neen, maar dit laat wel zien wat men kan krijgen voor 20k, overigens is zon Polo Blue GT best een dikke auto voor een twintiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Wow! Thanks voor alle ingevingen.

Ik ga wss voor de Ford. Volgens mij hebben ze bij Tigchelaar.nl groot ingekocht en staan er voor echt leuke prijzen (125pk voor 16k, valt het zelfs mog mee!).
Vandaag in de HOthatch gereden en wel lachen dat exterieur dus ff kijken of er wat leuks qua exterieur staat. Ook in Ibiza gereden, niet mijn ding. Leon te duur en Opel OPC ver weg, dit is vlakbij en grote garage, prima dus!

En mbt de opties, leuke bakkies, maar ik hoef idd geen caterham, infiniti GT of bmw 330! Maandelijkse lasten maken Miss bij duurdere een duurdere auto weinig uit, gezien t budget, maar met start salaris wel lekker om dat enigszins te drukken!

En helaas voor de blue Gt verwacht ik, maar een gat van € 4K kan ik straks ook in een nieuw huis stoppen!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

RickvN schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 18:20:
Wow! Thanks voor alle ingevingen.

Ik ga wss voor de Ford. Volgens mij hebben ze bij Tigchelaar.nl groot ingekocht en staan er voor echt leuke prijzen (125pk voor 16k, valt het zelfs mog mee!).
Vandaag in de HOthatch gereden en wel lachen dat exterieur dus ff kijken of er wat leuks qua exterieur staat. Ook in Ibiza gereden, niet mijn ding. Leon te duur en Opel OPC ver weg, dit is vlakbij en grote garage, prima dus!

En mbt de opties, leuke bakkies, maar ik hoef idd geen caterham, infiniti GT of bmw 330! Maandelijkse lasten maken Miss bij duurdere een duurdere auto weinig uit, gezien t budget, maar met start salaris wel lekker om dat enigszins te drukken!

En helaas voor de blue Gt verwacht ik, maar een gat van € 4K kan ik straks ook in een nieuw huis stoppen!
Focus of Fiesta? Deze http://www.ford-inactie.n...occ1048376?conpag=p000230 Maakt ook niet zo uit die Ecoboost motoren zijn dijken van motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Fiesta, model spreekt me iets meer aan. Volgens mij hebben ze geen sport staan, dus dan titanium 125pk wss.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

RickvN schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 18:47:
Fiesta, model spreekt me iets meer aan. Volgens mij hebben ze geen sport staan, dus dan titanium 125pk wss.
Goede keuze, sportief en betrouwbaar. Veel plezier met de nieuwe bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
een prima keus :) Ik zou toch nog even een proefritje aanbevelen in een Focus als je dat al niet gedaan hebt :) En dan idd met het oog op de langere ritten en vervolgens toch fris voor de dag komen bij de klant. Dat zal ongetwijfeld best kunnen in een Fiesta, maar ik heb nu eenmaal heel goede ervaringen met Focus, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Ford Focus zal ik dan zeker eens checken, maar voor zover ik zie opzich wel tikkeltje duurder.

Twijfel:
- Ford fiesta 125pk
- Ford Fiesta 100pk Hot hatch

125pk titanium is van binnen wel netter.

[ Voor 7% gewijzigd door RickvN op 30-05-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
Tussen die 2 zou ik 500 Euro meer uitgeven en gaan voor de 125pk versie. De hot hatch variant lijkt vooral uiterlijk gepimpt, het ligt er dan aan hoe belangrijk je dat vindt. De 125 pk is bovendien een titanium versie en dus loaded met opties (meer dan de hot hatch versie), dus dat is alvast in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:43
hoe krijgen ze voor elkaar om 100pk uit een 1.0 motor te trekken :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Phantasmagoria schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:23:
Tussen die 2 zou ik 500 Euro meer uitgeven en gaan voor de 125pk versie. De hot hatch variant lijkt vooral uiterlijk gepimpt, het ligt er dan aan hoe belangrijk je dat vindt. De 125 pk is bovendien een titanium versie en dus loaded met opties (meer dan de hot hatch versie), dus dat is alvast in orde!
Dat is het dus idd, wat ik met name mis is de armsteun en bijv climate control, maar die kan ik los kopen (de armsteun). Dus ff kijken volgende week ter plekke wat er echt minder in zit. Exterieur is natuurlijk ook leuk, maar 125pk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Rub3s

+3 , omdat het kan

The_Zohan schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:25:
Zelfs 125pk ;) En het motortje klinkt echt niet als een typische 3 cilinder! (geen brommobiel geluidje)

[ Voor 5% gewijzigd door Rub3s op 30-05-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Rub3s schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:23:
[...]

Zelfs 125pk ;) En het motortje klinkt echt niet als een typische 3 cilinder! (geen brommobiel geluidje)
Stond ik ook van te kijken! Misschien toch niet voor niets al 2x op rij motor van het jaar?!

Morgen maar een afspraak maken voor volgende week vrijdag om te kijken, HH120pk of Tit125pk. Bij garage waar de HH staat, staat de titanium 125pk voor 1-2K meer dan zelfde garage in een andere plaats, dus ff goed onderhandelen😙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Sportief moet je in dit topic lezen als een rood stiksel op de versnellingspookhoes :)

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Laatst online: 22-04 08:36
Volgens mij waren ze bij Top Gear ook heel erg tevreden over die Fiesta.
Al heb ik geen idee hoe lang die motoren het vol houden.

Wat een complete auto trouwens die Titanium. Enkele opties die ik altijd fijn vind:

Cruise Control
Climate Control
Carkit - oeps niet in de titanium
Navigatie
Parkeersensoren

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn19 op 31-05-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Martijn19 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:37:
Volgens mij waren ze bij Top Gear ook heel erg tevreden over die Fiesta.
Al heb ik geen idee hoe lang die motoren het vol houden.

Wat een complete auto trouwens die Titanium. Enkele opties die ik altijd fijn vind:

Cruise Control
Climate Control
Carkit - oeps niet in de titanium
Navigatie
Parkeersensoren
Dat is dus mijn twijfel: titanium van binnen mooi of de HH die van buiten leuker is.

Heb bij ford geïnformeerd over die 1.0, ze hadden een focus 1.0 ecoboost terug met 100dkm, ff oliefiltertje vervangen en kon er weer tegenaan. Ze zeggen wel dat er geen 400dkm mee gereden kan worden, wat ze iig verwachten.
Ook belangrijk was om de turbo ff warm te laten worden voor je m op z'n staart trapt en rustig aan rijden voor je de auto uitzet... Maar dat is voor de optimale levensduur altijd zo natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-04 15:35
Rub3s schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:23:
[...]

Maar wel een vrij vervelende motor voor in stadsverkeer... ik heb onlangs in een B-Max gereden met zo'n 125pk sterke 1.0 3cyl turbo en ik vond het vervelend rijden. Zolang je die turbo actief houdt rijd het inderdaad prima, maar in een beetje druk stadsverkeer schakelde ik mij helemaal gek omdat er anders geen puf in de motor zat en hoog in de toeren rijden is eigenlijk in strijd met het principe van de zuinige motor... leent zich wat dat betreft niet echt voor sportief rijden als je het mij vraagt. Ik zou juist zeggen een goede motor voor iemand die een rustigere rijstijl heeft en zuinig wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Je zoekt een sportieve auto maar je kijkt naar een Fiesta 1.0 ecoboost. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Laatst online: 22-04 08:36
RickvN schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:20:
[...]

Dat is dus mijn twijfel: titanium van binnen mooi of de HH die van buiten leuker is.
Wat doe je meer: er naar kijken of er in rijden? Dat lijkt mij van toepassing.

Plus de Titanium is ook sneller ondanks dat de hot hatch sneller oogt, leuker bij de stoplichten :+

edit:
glnk schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:10:
Je zoekt een sportieve auto maar je kijkt naar een Fiesta 1.0 ecoboost. :?
Kan je natuurlijk op meerdere manieren tegenaan kijken. Een sportieve auto of een sportievere uitvoering van een "normale" auto. De 125pk uitvoering is natuurlijk wel wat leuker als de 65pk uitvoering.

[ Voor 33% gewijzigd door Martijn19 op 31-05-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 21:01

vhal

ಠ_ಠ

The_Zohan schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:25:
Iets met een turbo erop ofzo...

Denk dat de TS wel veel plezier zal hebben met zijn keuze

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Als je sportiviteit zoekt wil je in de meeste gevallen geen turbo :)
En zeker niet een met de downsize / eco gedachte. Lange versnellingen en een motor met astma kun je verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
glnk schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:25:
Als je sportiviteit zoekt wil je in de meeste gevallen geen turbo :)
En zeker niet een met de downsize / eco gedachte. Lange versnellingen en een motor met astma kun je verwachten ;)
Probeer ik ook al aan te geven... het zijn leuke blokjes voor wat het is, maar verre van sportief. Zelf rij ik een auto met nog een 'normaal' blok, een Civic '07 1.4i 4cyl met 100pk en een collega van mij heeft zo'n Fiesta 1.0 3cyl met 100pk, plus dat zijn auto ruim 150 kilo lichter is... en hij kan mij niet bijhouden als we af en toe samen richting de snelweg 'racen' over de provinciale weg. Hij heeft het vermogen alleen tussen een beperkt aantal toeren en in hele kleine verzetten... ik heb al goed vermogen vanaf 2500/3000rpm en kan doortrekken tot de 7000/8000rpm. Oftewel, hij moet vaker schakelen... hij zit al in zijn 4 op de 100 terwijl ik nog in 3 zit en heb zelfs nog over. Plus dat die 1.0 blokjes best wel snel warmer worden als je wat harder rijdt, die olie temperatuur loopt dan al heel snel op... kan ook nooit goed zijn op de lange termijn.

En als het over sportief rijden gaat, dan versta ik toch echt goede wegligging + een beetje snelheid... niet alleen een auto die goed stuurt. Een Fiesta en Focus sturen idd allebei erg fijn, maar dan zal ik echt nooit voor een eco blokje gaan, iig niet zo'n downsized model. Als je dan perse nog een zuinig blok wil, kijk dan vooral naar de eerdere generaties 'groene blokken' waar doorgaans nog een normaal blok in ligt die simpelweg zuiniger is afgesteld en die dan vervolgens een beetje kietelen. Een goed voorbeeld daarin is dat 1.3 diesel blok wat je in de Alfa Mito en de Fiat Punto vind van 3/4 jaar geleden... die blokken blijken ineens best veel pit te hebben na een chiptune... zelfs voor een diesel. Dat gaat niet meer lukken met die huidige kleine blokken die Fiat erin stopt.

Ik ben persoonlijk dan ook veel meer voor de aanpak van Mazda, die downsizen eigenlijk helemaal niet... die maken de motor efficiënter wat mijn inziens de betere aanpak is. Bij Mazda kan je nog steeds een 2.0 krijgen die hetzelfde verbruikt als zo'n klein blokje, maar dus nog wel ouderwets van de plek kan komen als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387913

https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/1-serie/11417211

in ieder geval achterwiel aandrijving, een auto is pas sportief als de voorwielen alleen gebruikt worden om te sturen! (Ex Nissan R32 GTST bezitter hier,)

-edit-
nevermind, beetje sneu 101pk...
Voor die hieronder gaan!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 387913 op 31-05-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010

InFamous

excommunicado

BMW?

Bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/814525780 (136pk) 1.6

Of Mercedes Benz:
http://link.marktplaats.nl/778990308 (122pk) 1.6

[ Voor 42% gewijzigd door InFamous op 31-05-2014 19:17 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

MicGlou schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 18:48:
[...]
Probeer ik ook al aan te geven... het zijn leuke blokjes voor wat het is, maar verre van sportief. Zelf rij ik een auto met nog een 'normaal' blok, een Civic '07 1.4i 4cyl met 100pk en een collega van mij heeft zo'n Fiesta 1.0 3cyl met 100pk, plus dat zijn auto ruim 150 kilo lichter is... en hij kan mij niet bijhouden als we af en toe samen richting de snelweg 'racen' over de provinciale weg. Hij heeft het vermogen alleen tussen een beperkt aantal toeren en in hele kleine verzetten... ik heb al goed vermogen vanaf 2500/3000rpm en kan doortrekken tot de 7000/8000rpm. Oftewel, hij moet vaker schakelen... hij zit al in zijn 4 op de 100 terwijl ik nog in 3 zit en heb zelfs nog over. Plus dat die 1.0 blokjes best wel snel warmer worden als je wat harder rijdt, die olie temperatuur loopt dan al heel snel op... kan ook nooit goed zijn op de lange termijn.
Dat moet ik toch ff een ander geluid laten horen :+ (waarschuwing: ik heb een Fiësta 100pk, dus ik ben wat subjectief).

Als je wil, kan je best met de Fiësta 100pk in zen derde versnelling naar de 110 optrekken. Sterker nog, als je snel wil optrekken, dan moet je dat juist doen. Voor mijn gevoel heeft hij boven de 3500 toeren nog altijd meer vermogen dan onder de 2500 toeren, ondanks de turbo. Tjah, hij haalt de 8000 toeren niet, maar is dat een probleem? (dat lijkt me sowieso iets waar honda's 'goed' in zijn)

[edit]Fiësta heeft inderdaad lange versnellingen zoals gInk aangeeft en niet korte.

BWM 1 serie is natuurlijk ook leuk, maar er is een kilometeraantal en prijs verschil en ik weet niet of OP dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ik zou voor het model ervoor gaan en de 2 liter pakken met M pakketje (onderstel, stoelen, stuur). De beste combinatie van praktisch en sportief:

http://www.autoscout24.nl...aspx?id=250814794&asrc=st

Qua km stand wel iets hoger maar 72.000km is niks voor zo'n 2 liter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
MicGlou schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 18:48:
[...]

En als het over sportief rijden gaat, dan versta ik toch echt goede wegligging + een beetje snelheid... niet alleen een auto die goed stuurt. Een Fiesta en Focus sturen idd allebei erg fijn, maar dan zal ik echt nooit voor een eco blokje gaan, iig niet zo'n downsized model. Als je dan perse nog een zuinig blok wil, kijk dan vooral naar de eerdere generaties 'groene blokken' waar doorgaans nog een normaal blok in ligt die simpelweg zuiniger is afgesteld en die dan vervolgens een beetje kietelen. Een goed voorbeeld daarin is dat 1.3 diesel blok wat je in de Alfa Mito en de Fiat Punto vind van 3/4 jaar geleden... die blokken blijken ineens best veel pit te hebben na een chiptune... zelfs voor een diesel. Dat gaat niet meer lukken met die huidige kleine blokken die Fiat erin stopt.

Ik ben persoonlijk dan ook veel meer voor de aanpak van Mazda, die downsizen eigenlijk helemaal niet... die maken de motor efficiënter wat mijn inziens de betere aanpak is. Bij Mazda kan je nog steeds een 2.0 krijgen die hetzelfde verbruikt als zo'n klein blokje, maar dus nog wel ouderwets van de plek kan komen als het moet.
Lange termijn en kleine turbocharged blokjes gaan denk ik idd niet zo goed samen. Sowieso is de trend een beetje doorgeslagen richting milieu waarbij betrouwbaarheid en duurzaamheid wat uit het oog verloren zijn? Imho dan. Op zichzelf is het ook logisch, een groot blok zit vrijwel nooit (bij normaal gebruik) op piekbelasting (op snelwegen zit ik op 2200-2500 toeren, en dit is keurig netjes vmax overal), terwijl je die kleine geblazen blokjes continu moet pushen. Kan nooit goed zijn voor de levensduur. Dat gezegd hebbend ik denk wel dat mijn eerdere aanrader de Focus1.6 ecoboost een prima motor heeft, maar dat is dan ook geen downsize.

Maar het lijkt dat dit topic weer richting pure sportbolides gaat terwijl mijn indruk was dat TS zich dat verzekeringstechnisch niet kan veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Ik heb de lijn al wel getrokken en ga volgende week ff concreet naar een dealer voor de fiesta. Op het moment rij ik 1.2 55pk en rij toch (schrik niet) gros bij een stoplicht weg. Niet de echte Aziaten en Duitsers ofc, maar hij trekt lekker mee. Nu zo een 50-70pk erbij met mijn leeftijd is een mooie. Over een jaartje of 5 weer 50-70 erbij en dan is t toch een mooie lijn... Dan ook bijv. Budget van 25-30k wat je al veel meer mogelijkheden geeft.

Ook zoals de nieuwste post zegt, met dit budget maakt bijv verzekering niet uit. Maar als ik al gauw 500€ pj kan besparen, is dat wel erg lekker. Toch heeft de Giulietta (170pk) en de Astra GTC bijv. Wel mijn aandacht getrokken, maar dat is nog te vroeg imo gezien de bijkomende kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door RickvN op 31-05-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Rub3s schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:12:
[...]

Dat moet ik toch ff een ander geluid laten horen :+ (waarschuwing: ik heb een Fiësta 100pk, dus ik ben wat subjectief).

Als je wil, kan je best met de Fiësta 100pk in zen derde versnelling naar de 110 optrekken. Sterker nog, als je snel wil optrekken, dan moet je dat juist doen. Voor mijn gevoel heeft hij boven de 3500 toeren nog altijd meer vermogen dan onder de 2500 toeren, ondanks de turbo. Tjah, hij haalt de 8000 toeren niet, maar is dat een probleem? (dat lijkt me sowieso iets waar honda's 'goed' in zijn)

[edit]Fiësta heeft inderdaad lange versnellingen zoals gInk aangeeft en niet korte.

BWM 1 serie is natuurlijk ook leuk, maar er is een kilometeraantal en prijs verschil en ik weet niet of OP dat wil.
Maar dan geef je dat blokje echt gigantisch op de donder... dat doe je niet lang met zo'n blok zonder problemen. Dat was eigenlijk ook o.a. een beetje mijn punt, maar nu teruglezend heb ik dat niet helemaal duidelijk vertaald. Als jij 110 in zijn 3 rijd in dat ding dan rij je echt compleet op de limiet, dan ben je sowieso als een idioot aan het doorhalen. Maar als je dan vervolgens door gaat naar zijn 4 heb je ook bijna niets meer over... en sowieso is je topsnelheid een stukje lager en moet je lang trappen om het te halen. Ook op de snelweg zit er nog maar weinig puf in na 120/130. Dan heb ik het overigens nog niet eens over het lage koppel van zo'n auto wat op andere vlakken weer problematisch kan zijn... kan niets trekken en als je een keer in het buitenland bent en de bergen in gaat dan zal het zweet je snel in de handen staan omdat je die steile hellingen zo moeilijk op komt.

Maar goed... nu lijk ik alleen maar af te geven erop en dat is niet mijn bedoeling. Kort gezegd is zo'n blokje uitermate geschikt voor bijvoorbeeld mijn vader die nooit te hard rijdt etc, maar nog wel een beetje vlot wil rijden zo om en rond de provincie. Maar zodra het woordje 'sportief' om de hoek komt kijken, dan tellen dat soort blokjes wat mij betreft niet mee... daar zijn ze niet voor gemaakt en dat zal je op den duur gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

MicGlou schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:42:
[...]

Maar dan geef je dat blokje echt gigantisch op de donder... dat doe je niet lang met zo'n blok zonder problemen. Dat was eigenlijk ook o.a. een beetje mijn punt, maar nu teruglezend heb ik dat niet helemaal duidelijk vertaald. Als jij 110 in zijn 3 rijd in dat ding dan rij je echt compleet op de limiet, dan ben je sowieso als een idioot aan het doorhalen. Maar als je dan vervolgens door gaat naar zijn 4 heb je ook bijna niets meer over... en sowieso is je topsnelheid een stukje lager en moet je lang trappen om het te halen. Ook op de snelweg zit er nog maar weinig puf in na 120/130. Dan heb ik het overigens nog niet eens over het lage koppel van zo'n auto wat op andere vlakken weer problematisch kan zijn... kan niets trekken en als je een keer in het buitenland bent en de bergen in gaat dan zal het zweet je snel in de handen staan omdat je die steile hellingen zo moeilijk op komt.

Maar goed... nu lijk ik alleen maar af te geven erop en dat is niet mijn bedoeling. Kort gezegd is zo'n blokje uitermate geschikt voor bijvoorbeeld mijn vader die nooit te hard rijdt etc, maar nog wel een beetje vlot wil rijden zo om en rond de provincie. Maar zodra het woordje 'sportief' om de hoek komt kijken, dan tellen dat soort blokjes wat mij betreft niet mee... daar zijn ze niet voor gemaakt en dat zal je op den duur gaan merken.
Fiësta heeft toch juist veel koppel? Tenminste als je de specificaties van de Civic en de Fiësta vergelijkt wel (127 tegen 170). Naja, als ik jou was zou ik maar eens in een Fiësta gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ford is al meer als 30 jaar zeer aktief in de rallysport en al die technologieen zitten verwerkt in de autos die wij bij de dealer kopen.

Dus het lijkt mij erg sterk dat die fiesta met die 3 cilinder zwak zou zijn en het al na enige tijd zou begeven.

Als je een auto elke keer goed/normaal warm rijdt kan hij daarna echt wel een stootje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 21:06
Snap niet dat mensen 20k neertellen voor zo'n boodschappen/petjesauto.
Voor dat bedrag is toch veel leuker spul te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 21:06
calsonic schreef op zondag 01 juni 2014 @ 08:26:
Ford is al meer als 30 jaar zeer aktief in de rallysport en al die technologieen zitten verwerkt in de autos die wij bij de dealer kopen.

Dus het lijkt mij erg sterk dat die fiesta met die 3 cilinder zwak zou zijn en het al na enige tijd zou begeven.

Als je een auto elke keer goed/normaal warm rijdt kan hij daarna echt wel een stootje hebben.
Rally-onderdelen worden op performance gedesigned en niet op levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
PZOOO schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:32:
Sportief moet je in dit topic lezen als een rood stiksel op de versnellingspookhoes :)
Haha inderdaad. De TS trollt de autoliefhebbers in dit topic door te zeggen dattie "maar" 20K heeft en dus met het nodige schrapen er maximaal maar een voorwielaangedreven 3-cilinder ecoboost ofzo uit kan halen, trololol.

Als ie zulke oogkleppen op wil houden gun ik het hem ook gewoon dattie al z'n geld stukslaat op een dom ecohokje, ik blaas em wel voorbij in m'n 6-cilinder die maar 8k kostte met een grijns op men bek. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zondag 01 juni 2014 @ 09:04:
[...]

Rally-onderdelen worden op performance gedesigned en niet op levensduur.
Ze worden uiteraard niet 1 op 1 gekopieerd maar zullen aangepast worden voor dagelijks gebruik.
_eXistenZ_ schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:11:
[...]

Haha inderdaad. De TS trollt de autoliefhebbers in dit topic door te zeggen dattie "maar" 20K heeft en dus met het nodige schrapen er maximaal maar een voorwielaangedreven 3-cilinder ecoboost ofzo uit kan halen, trololol.

Als ie zulke oogkleppen op wil houden gun ik het hem ook gewoon dattie al z'n geld stukslaat op een dom ecohokje, ik blaas em wel voorbij in m'n 6-cilinder die maar 8k kostte met een grijns op men bek. 8)
Hij kan er beter nog 8 K bijsparen en de ST versie kopen met 200pk ecoblok ;)

[ Voor 52% gewijzigd door calsonic op 01-06-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
_eXistenZ_ schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:11:
[...]

Mwauh, sorry hoor dat de TT niet geheel lekker geformuleerd was ;w
Doel was eigenlijk, buiten de auto´s die ik al op het oog had, om een ´sportiever´ model uit het B-segment te vinden.
Als je in een Duitser of Aziaat rijdt met >200pk is natuurlijk ieder 'ecohokje' kut. Maarja, als ik reviews lees op het internet, komt die overal 'verrassend' goed uit. En dan heb ik het niet over de review van je buurvrouw.

Voor ST ook al stiekem heel even gekeken, maar wie weet over 5 jaar. (Daarnaast zijn die dingen voor € 16K exc. BPM vanuit DLD te importeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:30
Moet het per se zo'n nieuw model zijn?

Anders weet ik wel wat leuks voor bedragen tot 20.000. Alleen die zijn tweedehands én hebben wat meer gelopen. No offense maar de wagens waar hier naar gekeken wordt vallen geen van allen onder sportief of enigszins maar aspiraties die erop lijken. Wil je dat hebben en niet al te zwaar -> Mazda MX5, Honda S2000, Lotus Elise (duur en ouder!).

Als je nu wilt knallen en je gaat niet voor een Allrisk verzekering (met slechts 4 jaar ervaring in rijden kost je dat bom duiten) dan zijn er nog wel wat echt leuke auto's te krijgen alleen daar zitten er onder andere tussen van de VW groep ;)

- BMW 335i
- Honda Civic Type S/R
- Seat Leon FR/Cupra (juiste motor een eis)
- VW Golf GTI
- Renault Megane

Die zijn er allemaal met iets meer km's maar in dezelfde prijsklasse. Waarom is dat geen optie?
Voor dit soort kleine tokkelwagens (en dat bedoel ik niet denigrerend) is enkel de crème de la crème goed.
Dan bedoel ik Renault Sport modellen, Fiesta ST en dergelijke. ALLES wat dat niet is heeft niks met sportiviteit te maken en bestaat uit motortjes die na zoveel km problemen gaan krijgen. Het is zelfs een publiek geheim dat de Fiat 500 motortjes maar ontworpen zijn voor 125.000km...lekker als je daar met je Abarth wat kilometers mee wilt maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Typhone schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:56:
Moet het per se zo'n nieuw model zijn?
Niks moet. Maar uiteindelijk scheelt het me een bom duiten.
Anders weet ik wel wat leuks voor bedragen tot 20.000. Alleen die zijn tweedehands én hebben wat meer gelopen. No offense maar de wagens waar hier naar gekeken wordt vallen geen van allen onder sportief of enigszins maar aspiraties die erop lijken. Wil je dat hebben en niet al te zwaar -> Mazda MX5, Honda S2000, Lotus Elise (duur en ouder!).

Als je nu wilt knallen en je gaat niet voor een Allrisk verzekering (met slechts 4 jaar ervaring in rijden kost je dat bom duiten) dan zijn er nog wel wat echt leuke auto's te krijgen alleen daar zitten er onder andere tussen van de VW groep ;)

- BMW 335i
- Honda Civic Type S/R
- Seat Leon FR/Cupra (juiste motor een eis)
- VW Golf GTI
- Renault Megane

Die zijn er allemaal met iets meer km's maar in dezelfde prijsklasse. Waarom is dat geen optie?
Voor dit soort kleine tokkelwagens (en dat bedoel ik niet denigrerend) is enkel de crème de la crème goed.
Dan bedoel ik Renault Sport modellen, Fiesta ST en dergelijke. ALLES wat dat niet is heeft niks met sportiviteit te maken en bestaat uit motortjes die na zoveel km problemen gaan krijgen. Het is zelfs een publiek geheim dat de Fiat 500 motortjes maar ontworpen zijn voor 125.000km...lekker als je daar met je Abarth wat kilometers mee wilt maken!
Omdat ik niet pm wil omkomen in de verzekering en niet iedere week bij de pomp hoef te staan. Daarnaast, als ik nu een jaar of 4-5 lekker rij en mijn verzekering wat zakt (wat met jaar of 4-5 zo al 50% kan zijn). Sluit ik opzeker niet uit dat de topic titel over 5 jaar misschien beter geplaatst zou zijn en dat ik dan richting de échte sportiviteit ga.

Ik wilde het niet delen, maar die laatste zin lijkt me toch nogal relevant voor sommigen :+
http://www.topgear.nl/uit...-1-liter-test-uitgelicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
[quote]RickvN schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:02:
[...]

Niks moet. Maar uiteindelijk scheelt het me een bom duiten.

Ja idd want op een nwe auto krijg voor 200 euro extra 5 jaar garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:30
Ja maar zoals jij de auto gaat gebruiken (sportief) dan heeft het effect van die kleine motor al weinig zin meer. Dan kun je net zo goed echt die kick krijgen van een duw in de rug en niet de kick van veel geschreeuw uit een klein blok wat alleen merkbaar is tussen de 10-80 km/h en daarna het al gauw gaat afleggen tegen de wat grotere blokken.

Los daarvan, snap ik je ergens wel maar ik zou die kleintjes toch niet maximaal raggen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
En je kunt een Fiesta met 125pk altijd nog laten tunen naar 145pk
http://www.ziptuning.nl/C...-Ph2-car-9319.html#header

Btw. Ik heb mijn fiesta ST laten tunen door de officiele Ford Tuner - Mountune in Belgie(met behoud van garantie :) ) en die heeft nu 215pk :P
http://www.mountune.com/i...des/fiesta/fiesta-st-2013

[ Voor 42% gewijzigd door calsonic op 01-06-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:52

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
calsonic schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:14:

Btw. Ik heb mijn fiesta ST laten tunen door de officiele Ford Tuner - Mountune in Belgie(met behoud van garantie :) ) en die heeft nu 215pk :P
Heb ik gelezen ja in het Ford topic. Hoe bevalt je ST? In NL gekocht of geïmporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Een nette Megane RS 250pk is ook al te koop voor onder de 20k:
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=247363587&asrc=pl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
RickvN schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:23:
[...]

Heb ik gelezen ja in het Ford topic. Hoe bevalt je ST? In NL gekocht of geïmporteerd?
Gewoon hier in NL.
Heb ff gezocht en heb hem uiteindelijk sneller kunnen kopen als verwacht.

En uiteraard bevalt hij prima :Y

[ Voor 5% gewijzigd door calsonic op 01-06-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Dinsdag nog een afspraak bij de VW voor mn oude auto. Kunnen zulke garages ook onderling auto's handelen of van PON halen? Twijfel wel heel erg met de Blue GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 12:12
Ik rijd zelf (ook 22 jaar) in een Renault Megane GT-Line van 2013 (uiteraard wel de hatcback). Deze auto's heb je ook al voor onder de 20K en zijn rijk uitgerust (navigatie, 17" lm velgen, cruise control, hill assist, elektrische parkeerrem, keyless entry etc). Ik ben zeer te spreken over de mijne (18" sloffen onder de mijne _/-\o_ ). Standaard op de GT line ook halfleren bekleding etc.

Dit is een optie?:

http://www.autotrader.nl/...Ckilometerstand-tot-30000

OF

http://www.autotrader.nl/...30000&trefwoord=gt%20line

OF

http://www.autotrader.nl/...30000&trefwoord=gt%20line

[ Voor 11% gewijzigd door Idutchman op 01-06-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Die 4 deurs ziet er niet uit en voor hetzelfde geld koop je een RS Coupe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
RickvN schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:43:
Dinsdag nog een afspraak bij de VW voor mn oude auto. Kunnen zulke garages ook onderling auto's handelen of van PON halen? Twijfel wel heel erg met de Blue GT.
Iedere dealer kan als hij even zijn best doet iedere auto aan jou verkopen... ik denk niet dat iedere dealer daar perse aan mee wil werken, dat zal je even moeten ondervinden. Ik kom voor mijn werk veel bij een Citroen dealer en die verkoopt ook zonder problemen Toyota en Ford als daar om wordt gevraagd. Is denk ik puur een kwestie van een nee heb je, een ja kan je krijgen... gewoon even vragen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
MicGlou schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:32:
[...]

Iedere dealer kan als hij even zijn best doet iedere auto aan jou verkopen... ik denk niet dat iedere dealer daar perse aan mee wil werken, dat zal je even moeten ondervinden. Ik kom voor mijn werk veel bij een Citroen dealer en die verkoopt ook zonder problemen Toyota en Ford als daar om wordt gevraagd. Is denk ik puur een kwestie van een nee heb je, een ja kan je krijgen... gewoon even vragen dus :)
Ze hebben wat te goed bij me, dus dan kunnen ze wel wat moeite doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

calsonic schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:14:

De Mountune upgrade is een mooie aanpassing inderdaad; ken nog iemand die ernaar zit te kijken. Bedoeling is wel om er een andere final drive in the zetten; de keren dat je topsnelheid rijdt is eigenlijk 0, dus dan liever een iets minder lage top maar snellere acceleratie ernaartoe. Heb je toevallig nog gekeken naar de bijpassende uitlaat; die geeft een hele mooie brom als je doortrapt.

En niet om ZipTuning af te zeiken maar ze zijn relatief prijzig voor wat je ervoor krijgt. Een ECU-remap bij een specialist kost je vaak minder. Denk dat de "eenvoudigheid" veel mensen meer aanspreekt; soort van drive-in, drive-out principe waardoor je sneller buiten staat en niet je auto een paar uur extra kwijt bent. Dit soort flashes kan je ook gewoon downloaden van internet en dan heb je ook minder/geen garantie. :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:21:
[...]

De Mountune upgrade is een mooie aanpassing inderdaad; ken nog iemand die ernaar zit te kijken. Bedoeling is wel om er een andere final drive in the zetten; de keren dat je topsnelheid rijdt is eigenlijk 0, dus dan liever een iets minder lage top maar snellere acceleratie ernaartoe. Heb je toevallig nog gekeken naar de bijpassende uitlaat; die geeft een hele mooie brom als je doortrapt.

En niet om ZipTuning af te zeiken maar ze zijn relatief prijzig voor wat je ervoor krijgt. Een ECU-remap bij een specialist kost je vaak minder. Denk dat de "eenvoudigheid" veel mensen meer aanspreekt; soort van drive-in, drive-out principe waardoor je sneller buiten staat en niet je auto een paar uur extra kwijt bent. Dit soort flashes kan je ook gewoon downloaden van internet en dan heb je ook minder/geen garantie. :+
Ze hebben idd nog veel meer leuk spul liggen bij Mountune - genoeg zelfs om hem op 250pk te krijgen :9~ wie weet doe ik dat ook nog wel een keer voorlopig eerst maar eens goed inrijden alvorens het maximale te eisen van de auto.
Topsnelheid zou nu als het goed is rond de 230km/u moeten liggen..... en ja dat ga ik er zeker mee rijden als ik de mogelijkheid heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:51
Rub3s schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:12:
[...]

Hmmm, de 2.0 diesel die ik onlangs getest heb deed 50-->150+km/h zonder krimp en nog snel ook (0-100 in 8.6s). In de kofferbak kan je dan nog zo ongeveer een fiesta kwijt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik rijd ook alweer een tijdje mijn Fiesta, de 100PK versie, maar als dat blok eenmaal ingereden is is hij meer dan goed pittig. Je hoeft je echt niet druk te maken over vermogen tekort bij de Fiesta... er ligt niet voor niets alweer een engine-of-the-year in :) Fijne blokjes en hele fijne auto's (liggen als een rots op de weg).

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:51
Zowel de fiesta als de focus hebben toch een dijk van een wegligging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Dikke twijfel, fiesta HH / Titanium 125pk voor een duizendje of 15 of de Blue Gt voor 2-3K meer.... (Dan staat er wel 8dkm op en dus kop eraf).

Bij de VW maar 6 maanden garantie en zit nu met een afgeschreven motorblok na 57dkm, kus laat VW maar zitten. Ga denk voor de 125pk, lekker luxe van binnen!

[ Voor 36% gewijzigd door RickvN op 03-06-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:19
Hoe krijg je het blok van een up in 57000 km aan gort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
t_captain schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 07:46:
Hoe krijg je het blok van een up in 57000 km aan gort?
Fox. Zie VW topic. Niks geks, vanaf dag 1 al veel olie verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mazda 3 MPS?

Zelf geen ervaring mee hoor, maar Mazda is wel een sportief getint merk.

Of een BMW 325ci? (een nette coupe is meer waardevast aangezien het aanbod wat beperkter is).

Een Mini Cooper S (zoals al eerder genoemd) rijdt wel echt als een kart (positief).

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 04-06-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Vanavond een nieuwe bolide aangeschaft!

Ik twijfelde:
- 1.0 ecoboost 100pk titanium 16" velgen (meerprijs van €250 eigenlijk) als demo (vanaf januari kenteken en vanaf maart demo auto met 1300km) voor €16k
- 1.0 ecoboost 100pk titanium 15" std velgen met 5km in maart op kenteken voor €16,8k
- 1.0 ecoboost 125pk met privacyglass voor €17,8k.

Na afwegen toch de demo met enkele km erop, maar de velgen spraken mij vooral aan tov optie 2. En t scheelt gewoon €2K met optie 3.

Resultaat:
Optie 1:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ugnssy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/dy0uxg.jpg

Volgende week ophalen, ben er erg blij mij. Onderaan de streep een mooi prijsje wat bijv al €4k scheelt met de Polo 1.2 Tsi 90pk, laat staan de blue Gt.

[ Voor 3% gewijzigd door RickvN op 07-06-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:25

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Het grote Ford topic

Kom hier dan ook eventjes gezellig langs ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Auto zal ik binnenkort hebben, vervolgens zal die daar worden voorgesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
In dit topic zijn zoveel mooie sportieve wagens voorgesteld, m.n. de dikkere BMW's en dan uiteindelijk toch met een Fordje thuiskomen. Daar komt bij....een demo auto met 1300km? Ik wil niet weten op welke manier die aan zijn kilometers is gekomen. Van een goed ingereden blok zal geen sprake zijn denk ik (miniritjes, klanten die er koud mee planken etc. etc.)

Voor 16k had ik die E92 325i zo meegenomen, nobrainer.

Sorry, maar dit topic is een grote grap en tijdverspilling geweest :D

(Gefeliciteerd, je hebt wel 1 van de betere FWD merken gekozen wat betreft wegligging)

[ Voor 32% gewijzigd door Trent900 op 08-06-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had persoonlijk een dikke BMW 3 serie met een mooi m pakketje gekozen voor onder de 20k. Ik heb paar maanden geleden zelf voor een Astra 140 pk met 37k km op de teller gekozen voor 18k maar dat had een BMW 1 (116i met 136 pk) moeten zijn maar ok dat was erg dom. Ford is erg leuk maar voor dat geld in die klasse maar misschien zelfs liever een Mazda 3/ Ford Focus of een Golf/Leon 122/140 pk genomen. Ik voel me veiliger in die klasse toch in iets grotere auto want ik heb gezien met mijn oude Mazda 3 wat een kleine motorkap uiteindelijk qua impact doet als je een crash krijgt met 40 km/h tegen een vangrail ofwel 30 cm gaat eraf van de voorkant en dan wil ik de motor niet om mijn schoot hebben.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Volgens mij heb ik het al 10x aangegeven. Weet niet wat je wilt bereiken met je nobrainer, maar doe dat lekker ergens anders. As said, topic titel misschien niet helemaal lekker gekozen. Maar on zulke dingen te roepen weet ik niet wie hier de plank misslaat. Enfin, t zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:24
Mijn ervaring met dit soort topics is dat de mensen je toch niet op een ander idee brengen. Of ze komen met een totaal onbetaalbare auto op de proppen (zeker incl. belasting en verzekering).. Om dan over het verbruik maar niet te spreken.. Laat ze lekker lullen en geniet gewoon van aanschaf.
Tuurljk, de topictitel trekt misschien een soort mens aan en is misschien niet helemaal correct gekozen, maar dat heb je zelf ook al aangegeven. Gelukkig kiest niet iedereen voor een Bmw :o
Pagina: 1 2 Laatste