Geef ook aan wie er al één strike heeft, is misschien ook wel handigSteevo_S schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:00:
Vanavond rond de klok van 20:00 gaan we weer op zoek naar een tegenstander, wie niet mee kan/wil doen kan tijdelijk de clan verlaten.
We spiegelen onze eerste aanval en dit geld tot 4 uur voor het einde van de clan war. De tweede aanval kan je doen op elke tegenstander die al is aangevallen en nog geen 3 sterren heeft en maximaal 5 plekken onder of boven je staat.
De volgende leden hebben hun tweede strike, als die geen aanval doen tijdens de clan war zullen we helaas overgaan op het kicken. Aanvallen is verplicht!.
• Kern (telefoon kwijt)
• SlinkingAnt (2 clan wars, 2x aanval gemist)
Volg het forum voor tips en videos, val op de juiste manier, kies je leger voor je tegenstander.
- Val je aan met draken, laat dan de heal spell thuis.
- Kijk waar anti air staat (schakel die eventueel uit met ballonnen of hogs).
- Ga je GoWiPe, kies dan de juiste kant, let op traps en schakel heroes/clan kasteel zo snel mogelijk uit.
Hier een leuke video over 3 aanvallen met hogs en een mini gowipe, de troepen zijn van een hoog niveau maar de heroes hebben max level 10.
[video]
Let's rock en clash on!
Voorlopig zijn dit degene met 1 strike en na een volledige clan war weer mee gedaan te hebben gaan die strike weer weg.
• Patrick
• Joechei
• williamf (nog 1 strike openstaan vanwege alle aanvallen missen tijdens clan war tegen Niangao)
Ik keek trouwens op mijn telefoon en het juiste lijstje met 2 strikers is de volgende:
• Kern (telefoon kwijt)
• Mark (laatste 2 clan wars niet mee gedaan, strike van clan war tegen UnitedSoldiers2 en Niangao)
De 2 strikes gaan weg na 2 volledige clan wars en alle aanvallen te doen tijdens die clan wars.
• Patrick
• Joechei
• williamf (nog 1 strike openstaan vanwege alle aanvallen missen tijdens clan war tegen Niangao)
Ik keek trouwens op mijn telefoon en het juiste lijstje met 2 strikers is de volgende:
• Kern (telefoon kwijt)
• Mark (laatste 2 clan wars niet mee gedaan, strike van clan war tegen UnitedSoldiers2 en Niangao)
De 2 strikes gaan weg na 2 volledige clan wars en alle aanvallen te doen tijdens die clan wars.
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Hieronder statistieken die wij hebben verzameld over de afgelopen clan wars, let op de attacks not used zijn geen strikes!
Name | Total Wars Participated | Total Attacks Not Used | Avarage Stars | Avarage Destruction |
Arunia | 7 | 0 | 1.79 | 71 |
boefje | 3 | 0 | 2.33 | 88.83 |
Boefje | 1 | 0 | 1.5 | 61.5 |
Bushmaster | 9 | 2 | 1.06 | 52.89 |
Chaoi | 9 | 2 | 1.39 | 58.11 |
Craven | 9 | 1 | 1.56 | 66.28 |
cyril garcia | 9 | 1 | 1.72 | 67.89 |
daviddebestnl | 1 | 0 | 1 | 59.5 |
Dragonkai | 5 | 0 | 1.2 | 61.4 |
enterminator | 8 | 5 | 1.31 | 54.88 |
Glenn | 6 | 3 | 1.25 | 51.08 |
gnauw | 9 | 0 | 1.89 | 76.67 |
Joechei | 9 | 3 | 1.22 | 57 |
Kay | 2 | 1 | 1.25 | 61 |
Kern | 8 | 2 | 1.38 | 61 |
King Mayk | 5 | 0 | 1.7 | 69.4 |
Koku | 9 | 0 | 2 | 74.28 |
LionKing | 9 | 0 | 1.39 | 64.33 |
Maarten | 2 | 2 | 0.5 | 25.25 |
Mark | 5 | 2 | 1.9 | 69.5 |
mp | 8 | 0 | 1.5 | 66.94 |
MrHanky | 9 | 0 | 1.33 | 65.5 |
nuno | 8 | 1 | 2.44 | 87.38 |
pandora | 9 | 3 | 1.22 | 55.22 |
Patrckk | 9 | 3 | 1.44 | 53.72 |
Queen B | 7 | 1 | 1.36 | 64.79 |
Remz | 8 | 2 | 1.5 | 66.44 |
Rendier | 8 | 1 | 2 | 72.81 |
Reynaert | 2 | 0 | 2.25 | 81.5 |
RWTC | 7 | 1 | 1.79 | 78.79 |
Shineless | 9 | 0 | 1.22 | 61.61 |
SlinkingAnt | 6 | 5 | 0.5 | 36.67 |
Steevo | 9 | 0 | 1.72 | 67.22 |
Strings | 9 | 0 | 2.33 | 90.61 |
tDorp | 7 | 1 | 1.71 | 69.93 |
Timetjuh | 11 | 0 | 1.64 | 68.55 |
Timetjuh 2 | 1 | 0 | 2 | 62 |
Twizzziee | 9 | 0 | 1.33 | 69.22 |
williamf | 4 | 3 | 1 | 46.75 |
willian40 | 9 | 1 | 1.5 | 64.33 |
wimpie NL | 9 | 2 | 1.94 | 74.89 |
wstreet | 9 | 1 | 1.44 | 58 |
Hoezo sta ik(boefje) 2x in de tabel hierboven?
Anoniem: 544324
Ey en ik (aranomisus) staat er niet op.. moet wss in plaats van boefje 2x zijn. Bovenaan

Bushmaster ik denk dat je hem het beste op deze manier kan aanpakken.
Drop eerst 2 draken op de plek D1 en D2 en daarna in het midden je King.
Wacht totdat je 2 draken en je king gebouwen 1 tm 6 hebben gesloopt.
Drop nu op dezelde plek als waar je je king dropte!!!! de rest van je draken.
Wacht totdat je draken de mortier en de wizzardtower gesloopt hebben ( de 2 Xen)
Drop nu op dezelfde plek waar je eerst je king dropte!!!! je CC en drop daarna meteen een rage spel op de 2 plekken die ik heb aangegeven in het plaatje.
Drop een heal spel in de core zodra je draken daar door de CC van de tegenstander worden aangevallen.
Op deze manier zullen je CC ballonnen direct naar de core toegaan en daar de AA slopen zodat je draken zullen blijven leven.
Meenemen:
10 draken (volgens mij past dat)
CC vol met Level 6 ballonnen
2 rage
1 heal
Voor meer info over deze aanval
https://www.youtube.com/w...eCLzI-90&feature=youtu.be
Gnauw

Drop eerst 3 bliksem spreuken op zijn AA in het Noord Oosten om die uit te schakelen (3x
Drop nu je king (King) en 1 draak (D1) om zijn gebouwen aan de onderkant te slopen.
Drop ook meteen 1 draak in het Noord Westen (D2) om daar zijn boogtoren te slopen en zo de weg naar zijn AA vrij te maken
Als onderin de 5 gebouwen buiten de base gesloopt zijn drop je op D3 de rest van je draken.
Zodra zijn onderste AA jou draken aanvalt drop je je 8 ballonnen (B1). Deze vliegen als het goed is meteen naar zijn AA
Zodra zijn laatste AA (die ongeveer in het westen staat) jou draken aanvalt drop je je CC ballonnen. Drop ze op de plek waar ik het heb aangegeven om er voor te zorgen dat ze meteen naar de AA vliegen.
Meenemen:
8 draken
8 ballonnen
CC vol met Level 6 ballonnen (level 5 kan denk ik ook)
3 bliksem spreuken
Ik moet nummer 11 aanvallen, mijn recommended target is nummer 21. Ik zal dus heel wat tips nodig hebben en veel geluk indien ik 2 sterren wil halen. 3 sterren lijkt mij een beetje onmogelijk op dat doelwit met mijn troepen. 
Ik kan volgende gewone troepen maken:
Ik kan volgende gewone troepen maken:
- Barb lvl 5 (lvl 6 duurt nog 8 dagen voor die af is)
- Boog lvl 5
- Goblin lvl 5
- Reus lvl 5
- Wall breaker lvl 5
- Balloon lvl 5
- Wizz lvl 5
- Healer lvl 3
- Draak lvl 3
- Pekka lvl 3
- Minion lvl 3
- Hog rider lvl 4 (lvl 5 probeer ik zo snel mogelijk te maken nadat ik mijn archer queen van lvl 4 naar 5 gebracht heb)
- Valkyrie lvl 1
- Golem lvl 1
- Lightning lvl 5
- Heal lvl 5
- Rage lvl 5
- Jump lvl 1
We hadden een spion in hun clan dus we hebben screens van hun warbase 
https://drive.google.com/...xuZ3NSUXFQLU0&usp=sharing
Doe er je voordeel mee
https://drive.google.com/...xuZ3NSUXFQLU0&usp=sharing
Doe er je voordeel mee
Glenn,
Als eerst bekijk even deze video
https://www.youtube.com/w...=UUHuRgZC0r_zLur1TzDDJa1w
Bijna dezelfde base maar wel een stuk lager kwa upgrades en een iets andere indeling
Ik zou voor een gowipe gaan. Dus golems wizzard en pekkas. In de CC 1 of 2 heksjes is ook nog wel nice maar die moet je dan wel wat later gebruiken zodat ze niet snel gesloopt worden. Zorg er ook voor dat je pekkas geen rondjes gaan lopen.
Ik zou 1 jump, 1 heal en 2 rage meenemen.
Als eerst bekijk even deze video
https://www.youtube.com/w...=UUHuRgZC0r_zLur1TzDDJa1w
Bijna dezelfde base maar wel een stuk lager kwa upgrades en een iets andere indeling
Ik zou voor een gowipe gaan. Dus golems wizzard en pekkas. In de CC 1 of 2 heksjes is ook nog wel nice maar die moet je dan wel wat later gebruiken zodat ze niet snel gesloopt worden. Zorg er ook voor dat je pekkas geen rondjes gaan lopen.
Ik zou 1 jump, 1 heal en 2 rage meenemen.
Okido gowipe wordt het en die video is wel een goede richtlijn. Hopelijk haal ik toch 2 sterren op zijn base. Ik neem trouwens 3 golems mee ipv 2, goed idee?
is wel handig maar je hebt ook je strenght nodig dus je moet niet te weinig pekkas en wizzards meenemen
check de laatste aanval van enterminator. misschiien is 2 golems en 3 pekkas toch beter
check de laatste aanval van enterminator. misschiien is 2 golems en 3 pekkas toch beter
[ Voor 30% gewijzigd door SuperKneus op 16-11-2014 12:12 ]
Voila mijn aanval zit erop en is relatief goed verlopen. Ik heb 2 sterren en 60% schade aangebracht aan zijn base. 
Na de clanwar zou ik graag mijn aanval eens willen geanalyseerd zien als er iemand tijd heeft. Eerlijk gezegd denk ik toch niet dat de 3 sterren er in zat met mijn troepen lvl. Maar ik ben wel heel tevreden met mijn aanval.
Na de clanwar zou ik graag mijn aanval eens willen geanalyseerd zien als er iemand tijd heeft. Eerlijk gezegd denk ik toch niet dat de 3 sterren er in zat met mijn troepen lvl. Maar ik ben wel heel tevreden met mijn aanval.
De eerste base kan je beter met hogs aanvallen. Viel deze base gisteren aan. Ging goed kwam alleen 5 seconde te kort voor 3 sterren. Er zitten geen double boms in de base dus moet je lukken.SuperKneus schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:44:
[afbeelding]
Bushmaster ik denk dat je hem het beste op deze manier kan aanpakken.
Drop eerst 2 draken op de plek D1 en D2 en daarna in het midden je King.
Wacht totdat je 2 draken en je king gebouwen 1 tm 6 hebben gesloopt.
Drop nu op dezelde plek als waar je je king dropte!!!! de rest van je draken.
Wacht totdat je draken de mortier en de wizzardtower gesloopt hebben ( de 2 Xen)
Drop nu op dezelfde plek waar je eerst je king dropte!!!! je CC en drop daarna meteen een rage spel op de 2 plekken die ik heb aangegeven in het plaatje.
Drop een heal spel in de core zodra je draken daar door de CC van de tegenstander worden aangevallen.
Op deze manier zullen je CC ballonnen direct naar de core toegaan en daar de AA slopen zodat je draken zullen blijven leven.
Meenemen:
10 draken (volgens mij past dat)
CC vol met Level 6 ballonnen
2 rage
1 heal
Voor meer info over deze aanval
https://www.youtube.com/w...eCLzI-90&feature=youtu.be
Gnauw
[afbeelding]
Drop eerst 3 bliksem spreuken op zijn AA in het Noord Oosten om die uit te schakelen (3x(zoom in om te voorkomen dat je de bliksem niet goed gooid)
Drop nu je king (King) en 1 draak (D1) om zijn gebouwen aan de onderkant te slopen.
Drop ook meteen 1 draak in het Noord Westen (D2) om daar zijn boogtoren te slopen en zo de weg naar zijn AA vrij te maken
Als onderin de 5 gebouwen buiten de base gesloopt zijn drop je op D3 de rest van je draken.
Zodra zijn onderste AA jou draken aanvalt drop je je 8 ballonnen (B1). Deze vliegen als het goed is meteen naar zijn AA
Zodra zijn laatste AA (die ongeveer in het westen staat) jou draken aanvalt drop je je CC ballonnen. Drop ze op de plek waar ik het heb aangegeven om er voor te zorgen dat ze meteen naar de AA vliegen.
Meenemen:
8 draken
8 ballonnen
CC vol met Level 6 ballonnen (level 5 kan denk ik ook)
3 bliksem spreuken
Wat een war! Gefeliciteerd mensen. Wat kunnen we trots zijn.
Signature
Anoniem: 599664
Helemaal mee eens! Alleen dit moet niet te vaak voorkomen want voel me opeens 10jaar ouder! Gefeliciteerd iedereen!
Dit was toch wel een van de vetste clan wars ooit
Ze hadden een vreselijk sterke top 10 vergeleken met die van ons maar ze hadden zoveel fails dat we gewoon moesten winnen 
Ik ga kijken of ik vanavond een paar aanvallen kan uploaden
Steevo, die 2 kunnen samengevoegd worden. Je dacht dat ik 2x ooit heb gejoind met 2 accounts. Ik heb er echter maar 1 dus...
Klinkt goed, upload direct een paar fails als je wiltSteevo_S schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:50:
Dit was toch wel een van de vetste clan wars ooitZe hadden een vreselijk sterke top 10 vergeleken met die van ons maar ze hadden zoveel fails dat we gewoon moesten winnen
Waarom heb ik 2 strikes als ik vragen mag? is dat omdat ik vorige CW 2 aanvallen heb gemist? ( dus 1 strike per gemist aanval? ) Normaal val ik altijd 2x aan dus dit zou de enige reden kunnen zijn in mijn ogen.Steevo_S schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:33:
• Kern (telefoon kwijt)
Ben ik nu weer "clean" of down naar 1 strike? Ik haat het om in het negatieve te staan
2x in dezelfde war aanvallen is 2 strikes, je staat nu omdat je deze clan war wel beide hebt gebruikt op 1 strike, doe je de volgende clan war volledig mee sta je op 0
Aanval van Dragonkai (aanvaller) op Rudi (verdediger), 45%, 0 sterren
(de titel van het filmpje zegt 1 ster).
De spells worden op het midden van de draken gegooid, waardoor de spell al gauw geen nut meer heeft.
De draken zijn na een paar seconden al buiten het werkgebied van de spell.
De layout van deze basis is erg 'open'. Je aanvallers zullen veel moeten lopen/vliegen en hierdoor gauw buiten het gebied van de spell komen.
Wanneer de aanval is afgelopen, zie je dan ook dat er nog 2 rage-spells ongebruikt blijven.
(Had je maar 2 rage-spells en 2 heal-spells meegenomen)
TH9 aanvallen blijft gewoon lastig met draken. Je hebt al 4 airmines, als je dus pech hebt heb je nog maar 7 draken over. Dan heb je 4 x AA 6/7 dus healen werkt ook niet dus snap je advies van healen ook niet? Kan je nog beter golem 1 met wizz/witch/pekka gebruiken dan deze tactiek. Verder wordt er van 4 kanten aangevallen, dat is helemaal slecht. 2 of 3 draken doen niks tegen een boogtoren/tesla/AA en je hebt geen ballonnen in je CC?
Blijf het zeggen, stop met spiegelen, iemand met hogs 4/5 had hier heel makkelijk 3 sterren gehaald.
Blijf het zeggen, stop met spiegelen, iemand met hogs 4/5 had hier heel makkelijk 3 sterren gehaald.
[ Voor 37% gewijzigd door Wackmack op 18-11-2014 16:12 ]
Hier sluit ik me volledig bij aan. Heal spells werken sowieso niet goed op draken. Naast de extra air mines zijn er simpelweg ook meer gebouwen om te slopen en geven gebouwen als wizard towers en archer towers ook nog eens meer damage. Met Golem lvl 1 (GoWiPe) altijd goede resultaten gehaald tegen TH9's. Had dan vaak wel een Golem lvl 4 in m'n CC zitten.Versteegrob schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:09:
TH9 aanvallen blijft gewoon lastig met draken. Je hebt al 4 airmines, als je dus pech hebt heb je nog maar 7 draken over. Dan heb je 4 x AA 6/7 dus healen werkt ook niet. Kan je nog beter golem 1 met wizz/witch/pekka gebruiken dan deze tactiek.
Wat betreft het spiegelen ben ik het niet met je eens. Door deze tactiek zijn we beter gaan spelen. Tuurlijk zal het claimen van targets die je beter liggen nog beter werken, maar met onze clan gaat dat niet werken, simpelweg omdat niet iedereen de moeite neemt het forum te lezen etc.
[ Voor 16% gewijzigd door koku op 18-11-2014 16:16 ]
Deze aanval is een gevolg van jullie beleid, spiegelen. Deze gebruiker heeft waarschijnlijk geen hogs. Bij Tweakers mag iedereen een target claimen, max 3 er boven of eronder. Hierdoor wordt er vooraf al goed naar de aanval gekeken en kan je een tactiek bedenken. Moet zeggen na 3 CW dat het prima werkt. Iedereen is erg blij en zie veel 3 sterren in de eerste aanvallen.
Edit: Oke, dan houdt het op maar zou alleen draken op een normale TH9 echt niet meer gebruiken. Af en toe met 8 tot 12 ballonnen erbij. Of drop alle draken, 4 x ragen en duimen op 1 of 2 sterren.
Edit: Oke, dan houdt het op maar zou alleen draken op een normale TH9 echt niet meer gebruiken. Af en toe met 8 tot 12 ballonnen erbij. Of drop alle draken, 4 x ragen en duimen op 1 of 2 sterren.
[ Voor 21% gewijzigd door Wackmack op 18-11-2014 16:20 ]
En hoe "claim" je een tegenstander dan? Een chat van een paar honderd berichten terug scrollen is geen optie en het forum word hiervoor te weinig gebruikt.Versteegrob schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:17:
Deze aanval is een gevolg van jullie beleid, spiegelen. Deze gebruiker heeft waarschijnlijk geen hogs. Bij Tweakers mag iedereen een target claimen, max 3 er boven of eronder. Hierdoor wordt er vooraf al goed naar de aanval gekeken en kan je een tactiek bedenken. Moet zeggen na 3 CW dat het prima werkt. Iedereen is erg blij en zie veel 3 sterren in de eerste aanvallen.
Werkt heel makkelijk hoor. CW start bij ons om dinsdag 20.00 uur, op het forum geef je het nummer door. Niet iedereen claimt een nummer. Je kan het ook in de chat doorgeven en vervolgens post iemand het op het forum. Moet wel zeggen wij zijn met 20 vs 20 dus het is nog best overzichtelijk.
Wij gebruiken het forum. Je claimed je nummer, eventueel erbij wat voor aanval je gaat doen. Dan kunnen mensen reageren op je aanpak. En de leiding houdt de claims bij in de startpost van het forum.Craven schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:21:
[...]
En hoe "claim" je een tegenstander dan? Een chat van een paar honderd berichten terug scrollen is geen optie en het forum word hiervoor te weinig gebruikt.
Mja zoals je zelf al zei dat het forum niet genoeg wordt bezocht, zal dit bij jullie niet werken. Of er moet een ommekeer komen dat iedereen er wel naartoe gaat...
PSN: Curvaa_
Was/is toch 5?Versteegrob schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:17:
Deze aanval is een gevolg van jullie beleid, spiegelen. Deze gebruiker heeft waarschijnlijk geen hogs. Bij Tweakers mag iedereen een target claimen, max 3 er boven of eronder.
Precies wat ik laatst ook al voor heb gesteld.Versteegrob schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:27:
Werkt heel makkelijk hoor. CW start bij ons om dinsdag 20.00 uur, op het forum geef je het nummer door. Niet iedereen claimt een nummer. Je kan het ook in de chat doorgeven en vervolgens post iemand het op het forum. Moet wel zeggen wij zijn met 20 vs 20 dus het is nog best overzichtelijk.
[ Voor 42% gewijzigd door Trezzahn op 18-11-2014 16:32 ]
Wij hebben onze regels, jullie hebben die van jullie... Wij spiegelen nou eenmaal en jullie niet. Als je dit niet zint kan je dit topic ook negeren.
Klaar.
Klaar.
[Tweakers] gebruikt de range van +3 / -3 bij de eerste aanval. Tweede aanval kan eventueel wat meer varieeren. Maar sowieso wordt deze altijd in overleg gedaan. Het is vaak 20-20 of 15-15 en dan telt toch echt elke ster.
PSN: Curvaa_
Wij zeggen dat het forum niet genoeg bezocht word en vervolgens word er door jullie geroepen dat spiegelen slecht is en dat je via forum je target moet claimen... 

Laten we dat maar doenSteevo_S schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:32:
Wij hebben onze regels, jullie hebben die van jullie... Wij spiegelen nou eenmaal en jullie niet. Als je dit niet zint kan je dit topic ook negeren.
Klaar.
Rob je moet niet vergeten dat wij 30 leden hebben en jullie 15. Helaas zijn er van die 30 maar een aantal echt actief op het forum. Op dit moment gaat claimen dus niet werken.
Maar goed met deze tegenstander hadden we dan sowieso een probleem gehad.
Tweakers2 heeft
1 th10
16 th9
13 th8
Onze tegenstander
7 th10
17 th9
6 th8
Wij hebben van deze tegenstander met 3 sterren verschil gewonnen dus eigenlijk zie ik niet hoe je ons beleid kan beoordelen op 1 aanval.
En zoals ik al heel vaak heb aangegeven staat het spiegel target helemaal niet vast. Als iemand denkt dat hij beter een andere base kan aanvallen dan mag hij/zij in overleg switchen
Maar goed met deze tegenstander hadden we dan sowieso een probleem gehad.
Tweakers2 heeft
1 th10
16 th9
13 th8
Onze tegenstander
7 th10
17 th9
6 th8
Wij hebben van deze tegenstander met 3 sterren verschil gewonnen dus eigenlijk zie ik niet hoe je ons beleid kan beoordelen op 1 aanval.
En zoals ik al heel vaak heb aangegeven staat het spiegel target helemaal niet vast. Als iemand denkt dat hij beter een andere base kan aanvallen dan mag hij/zij in overleg switchen
Ok thanks voor de uitlegSteevo_S schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:16:
2x in dezelfde war aanvallen is 2 strikes, je staat nu omdat je deze clan war wel beide hebt gebruikt op 1 strike, doe je de volgende clan war volledig mee sta je op 0
Hieronder statistieken die wij hebben verzameld over de afgelopen clan wars, let op de attacks not used zijn geen strikes!
De lijst met mensen met 2 striks:
• SlinkingAnt
De lijst met mensen met 1 strike:
• Kern
• Mark
• Patrick
• Joechei
Vanavond posten we een aantal filmpjes van deze rete spannende clan war
Name | Total Wars Participated | Total Attacks Not Used | Avarage Stars |
aranomisus | 8 | 0 | 1.38 |
Arunia | 7 | 0 | 1.79 |
Batumulia | 4 | 0 | 1.13 |
boefje | 5 | 0 | 2.2 |
Bushmaster | 10 | 2 | 1.05 |
Chaoi | 10 | 2 | 1.45 |
Craven | 10 | 1 | 1.55 |
cyril garcia | 10 | 1 | 1.7 |
daviddebestnl | 2 | 1 | 1 |
Dragonkai | 6 | 0 | 1.08 |
enterminator | 9 | 5 | 1.44 |
Glenn | 7 | 3 | 1.36 |
gnauw | 10 | 0 | 1.75 |
Joechei | 9 | 3 | 1.22 |
Kay | 3 | 1 | 1.67 |
Kern | 9 | 2 | 1.39 |
Koku | 10 | 0 | 2 |
LionKing | 10 | 0 | 1.5 |
Mark | 6 | 2 | 1.75 |
mp | 9 | 0 | 1.67 |
MrHanky | 10 | 0 | 1.5 |
nuno | 9 | 1 | 2.44 |
pandora | 10 | 3 | 1.2 |
Patrckk | 9 | 3 | 1.44 |
Queen B | 7 | 1 | 1.36 |
Remz | 9 | 2 | 1.5 |
Rendier | 9 | 1 | 2.06 |
RWTC | 7 | 1 | 1.79 |
Shineless | 9 | 0 | 1.22 |
SlinkingAnt | 6 | 5 | 0.5 |
Steevo | 10 | 0 | 1.7 |
Strings | 10 | 0 | 2.2 |
tDorp | 8 | 1 | 1.69 |
Timetjuh | 13 | 0 | 1.54 |
Twizzziee | 10 | 0 | 1.35 |
williamf | 5 | 3 | 1.3 |
willian40 | 9 | 1 | 1.5 |
wimpie NL | 10 | 2 | 1.95 |
wstreet | 10 | 1 | 1.55 |
De lijst met mensen met 2 striks:
• SlinkingAnt
De lijst met mensen met 1 strike:
• Kern
• Mark
• Patrick
• Joechei
Vanavond posten we een aantal filmpjes van deze rete spannende clan war
[ Voor 3% gewijzigd door Steevo_S op 19-11-2014 10:06 ]

Voordat we over de aanvallen praten wil ik eerst over de base hebben.
Als je de base bekijkt dan valt mij op dat dit een anti draken base is.
Hoe herken je zo'n base? die herken je door het plaatsing van de gebouwen te bekijken.
Ze zijn namelijk naast elkaar geplaatst in een cirkel. Eigenschap van een draak is dat hij de meest dichtbijzijnde gebouw aanvalt en dus in die cirkel blijft aanvallen.
Hier een voorbeeld waarbij de draken in de val zijn gelopen:
en nog een ander voorbeeld:
Door eerst de zijkanten aan te vallen voorkom je dat de draken in de buitenste cirkel blijft aanvallen en recht naar de town hall zullen gaan, echter doordat je hierdoor een paar draken verliest is de kans aanwezig dat je niet genoeg attackpower overhoudt om alles te vernietigen. En dat met name bij een Th9 base omdat daar ook 4 zwarte ballonnen traps zit verborgen.
Een hog aanval is een betere keuze. De bommen bovenin vormen geen gevaar want er zitten geen defence building in de buurt/looppad.
Hier een voorbeeld waarbij bijna 3 sterren zijn gehaald:
Bij hogs moet je altijd de clan castle luren, dat heeft hij hier prima gedaan. Het is jammer dat hier 2x rage spells zijn gebruikt, met 4x heal spells was het waarschijnlijk 3 sterren geweest.
Ik heb zelf gekozen om deze base aan te vallen met gowipe. Dit is een ideale base voor gowipe omdat er weinig muren zijn die de pekka's en/of golem tegenhouden.
De jump spell is in dit voorbeeld overbodig, maar die neem ik altijd mee bij gowipe omdat de muren soms een probleem vormen en daarnaast ook geen 3 rage spells nodig heb.
Een ander alternatief om deze base aan te vallen is met ballonnen en minions, heb hier geen voorbeeld van maar op youtube kan je ze vinden onder de zoekterm "balloonions".
Mijn 3* aanval op hun nummer 5, mijn eerste TH10 die ik plat leg
Hallo mensen, ik wil een verzoek plaatsen om een tegenstander te ruilen, Aranomisus en Chaoi. Aangezien nr 8 en 14 hetzelfde zijn kwa layout maar niet in levelbased is nr 14 sterker.
Ik wil graag ruilen omdat Chaoi sterkere troepen heeft dan ik en dus meer kans op minimaal en misschien 3 sterren op nr 14 dan ik. En wil iedereen succes wensen!
Groet Aranomisus.
Clash on!
Ik wil graag ruilen omdat Chaoi sterkere troepen heeft dan ik en dus meer kans op minimaal en misschien 3 sterren op nr 14 dan ik. En wil iedereen succes wensen!
Groet Aranomisus.
Clash on!
Gasten ik wou even zeggen dat het zeker wel gewaardeerd wordt wat jullie doen hier op het forum qua uitleggen/support en movies! ( ik lees en bekijk dan ook altijd alles ook al antwoord ik niet altijd xD )
Zal me best doen om genoeg hier te kunnen communiceren tijdens deze CW maar zal lastig worden ivm dat ik op zee zit en nachtdienst draai.
Let's Rock!
Zal me best doen om genoeg hier te kunnen communiceren tijdens deze CW maar zal lastig worden ivm dat ik op zee zit en nachtdienst draai.
Let's Rock!
@Aranomisus: dat is prima. Jij doet #8 en dan doe ik #14 wel.
Ik zoek wat hulp/advies voor mijn spiegel nummer 17.
Zelf dacht ik aan een GoWiPe vanaf rechter onderkant met 2rage 1heal maar ben hier dus niet zeker van mijn zaak.
Alvast bedankt.
Zelf dacht ik aan een GoWiPe vanaf rechter onderkant met 2rage 1heal maar ben hier dus niet zeker van mijn zaak.
Alvast bedankt.
Ik zou zelf via de punt van de onderkant gaan. Je hebt daar veel defense waar je golems damage kunnen opvangen en je bent dan als eerste bij de TH van de tegenstander, zodat je eerder twee sterren hebt.
Denk dat je met twee sterren ook tevreden moet zijn op deze base. Th8 vs Th9 is lastig. Succes iig
Denk dat je met twee sterren ook tevreden moet zijn op deze base. Th8 vs Th9 is lastig. Succes iig
GrAag ook een advies voor mijn tegenstander 23. Doe normaal een dragon attack, maar dat lijkt mij niet handig op deze tegenstander.
gnauw ik zou hem juist wel met draken aanvallen. Waarom denk jij van niet?
Iemand tips om nummer 10 aan te vallen? Denk zelf aan gowiwi?

Ik heb ook wat hulp nodig met mijn target (18). Vooralsnog heb ik alleen dragons goed op niveau. En mijn target is th9. Vorige war zag ik al dat dragloon niet goed werkt. En voor gowipe heb ik golem 1, wizard 5 en pekka 1. Is dit acceptabel? Hoe pak ik dit het beste aan, of moet ik voor een volledig ander leger gaan?
TnI 4 Life
@Str1ngS je kunt prima gowipe gebruiken. Val aan vanaf de linkerkant. Je zult gelijk zijn kannon en wiz tower uitschakelen en direct in de core terecht komen. Neem 2 rage 1 heal mee. en time je muurbrekers goed zodat de al je troepen naar het midden gaat ipv naar de 2 zijkanten.
Je gowipe mag dan nog niet op hoog niveau zijn. Het is een goede base voor gowipe want je bent ontzettend snel bij de kern en weinig muren voor je pekka's. Ik zou 3 golems trainen, 3 pekka's, 8 wb's(niet met de wb's beginnen) en de rest wizzards. Vraag in je ck voor de aanval om 1 witch (level 2) van iemand en de rest opvullen met wizzards.Str1ngS schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:27:
Ik heb ook wat hulp nodig met mijn target (18). Vooralsnog heb ik alleen dragons goed op niveau. En mijn target is th9. Vorige war zag ik al dat dragloon niet goed werkt. En voor gowipe heb ik golem 1, wizard 5 en pekka 1. Is dit acceptabel? Hoe pak ik dit het beste aan, of moet ik voor een volledig ander leger gaan?
Strategie: Zorg dat je golems weer damage aantrekken. Dat doe je door als eerst de 3 golems te droppen. Verspreid de golems, maar zorg dat ze samenkomen richting de kern. Zodra ze bij de muren zijn moet je de wb's gebruiken. Doe er wizzards achteraan en de pekka's het liefst pas(niet alle 3 bij 1 golem) als de muren open zijn.
Neem 2 rage(woede) mee en 1 heal(heel/genees) mee. Gooi als de vijandelijke ck troepen eruit komen 1 rage spell en als je moeite hebt om door de muren heen te komen. Of als het goedverloopt gebruik je die in de kern.
De heal spell zou ik gebruiken als je in de kern bent maar als je troepen erg verzwakt zijn door de ck, queen of king, kan je ze ook eerder gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Willian40 op 22-11-2014 11:55 ]
Die van mij is nummer 15, Ruslan.
Vanwege de concentratie AA in het midden, dacht ik aan GoWiPe. Andere tips of suggesties?
Vanwege de concentratie AA in het midden, dacht ik aan GoWiPe. Andere tips of suggesties?
Het is goed dat jullie op tips vragen maar niet iedereen is ook zo maar een vraagbak? Het zou juist goed zijn als jullie net zoals Glenn bijvoorbeeld ff een screenshot maken zodat men niet naar hun telefoon of tablet moeten gaan switchen. Daarnaast informatie geven over je eigen normale aanval die je zou willen plaatsen zodat je ook zelf input heb en niet alleen "ik moet #14 doen help!"
Geef eerder aan mijn idee is om met draken of dragloon of gowipe of een andere soort aanval te gaan, als je hier zelf ook nog eens gaat over na denken dan leer je er meer van dan alleen de vraag te stellen. Antwoord te ontvangen en daarmee de aanval te plaatsen, het is ook de bedoeling dat men leert en zelf ook de ervaring en mogelijkheden kan gaan delen. Daarbij tijdens de normale farmweken die wij hebben juist dit soort aanvallen ook gaan oefenen, de bases zullen niet hetzelfde zijn maar dan krijg je wel de units onder de knie
Tevens als normaal lid nu ik weer terug ben wil ik het puntje doneren gewoon op de kaart gooien en ik spreek dus niet meer vanuit mijn leidingsfunctie want die heb ik neer gelegd ben hetzelfde als jullie. Ik erger me groen en geel aan een aantal leden welke alleen maar vragen en zelf amper iets tot niets doneren zo onstaan er verhoudingen van 1:4 / 1:5 / 1:6 heb ik zelfs ook al voorbij zien komen. Het is prima dat wij daar geen doel in hebben om het een beetje in verhouding te houden maar ik zou het prettig vinden als de leden die zulke verhoudingen hebben zelf eens wat meer gaan doneren, want wel online zijn en vragen is geen probleem maar als ik een minuut later vraag om troepen zijn deze leden gewoon online en doneren simpel weg gewoon niet, terwijl de standaard gewoon boog/barb is of indien iemand ze heeft de unit waar iemand om vraagt.
Wellicht niet fijn om deze mededeling tijdens de CW er neer te gooien maar toch vind ik dat het besproken moet worden dat er enige verhouding in moet komen anders loopt dit erg de pan uit bij sommige..
Geef eerder aan mijn idee is om met draken of dragloon of gowipe of een andere soort aanval te gaan, als je hier zelf ook nog eens gaat over na denken dan leer je er meer van dan alleen de vraag te stellen. Antwoord te ontvangen en daarmee de aanval te plaatsen, het is ook de bedoeling dat men leert en zelf ook de ervaring en mogelijkheden kan gaan delen. Daarbij tijdens de normale farmweken die wij hebben juist dit soort aanvallen ook gaan oefenen, de bases zullen niet hetzelfde zijn maar dan krijg je wel de units onder de knie
Tevens als normaal lid nu ik weer terug ben wil ik het puntje doneren gewoon op de kaart gooien en ik spreek dus niet meer vanuit mijn leidingsfunctie want die heb ik neer gelegd ben hetzelfde als jullie. Ik erger me groen en geel aan een aantal leden welke alleen maar vragen en zelf amper iets tot niets doneren zo onstaan er verhoudingen van 1:4 / 1:5 / 1:6 heb ik zelfs ook al voorbij zien komen. Het is prima dat wij daar geen doel in hebben om het een beetje in verhouding te houden maar ik zou het prettig vinden als de leden die zulke verhoudingen hebben zelf eens wat meer gaan doneren, want wel online zijn en vragen is geen probleem maar als ik een minuut later vraag om troepen zijn deze leden gewoon online en doneren simpel weg gewoon niet, terwijl de standaard gewoon boog/barb is of indien iemand ze heeft de unit waar iemand om vraagt.
Wellicht niet fijn om deze mededeling tijdens de CW er neer te gooien maar toch vind ik dat het besproken moet worden dat er enige verhouding in moet komen anders loopt dit erg de pan uit bij sommige..
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
AmenSalv schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:48:
Het is goed dat jullie op tips vragen maar niet iedereen is ook zo maar een vraagbak? Het zou juist goed zijn als jullie net zoals Glenn bijvoorbeeld ff een screenshot maken zodat men niet naar hun telefoon of tablet moeten gaan switchen. Daarnaast informatie geven over je eigen normale aanval die je zou willen plaatsen zodat je ook zelf input heb en niet alleen "ik moet #14 doen help!"
Geef eerder aan mijn idee is om met draken of dragloon of gowipe of een andere soort aanval te gaan, als je hier zelf ook nog eens gaat over na denken dan leer je er meer van dan alleen de vraag te stellen. Antwoord te ontvangen en daarmee de aanval te plaatsen, het is ook de bedoeling dat men leert en zelf ook de ervaring en mogelijkheden kan gaan delen. Daarbij tijdens de normale farmweken die wij hebben juist dit soort aanvallen ook gaan oefenen, de bases zullen niet hetzelfde zijn maar dan krijg je wel de units onder de knie![]()
Signature
Ik dacht vanwege de AA op lvl 6 en ook de wizard towers op lvl 6. Flink wat defense dus.SuperKneus schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:28:
gnauw ik zou hem juist wel met draken aanvallen. Waarom denk jij van niet?
Thanks! Zelf zat ik eerst te twijfelen om via de punt aan de onderkant te gaan omdat ik dacht dat de golems daar te veel damage zouden pakken.. en ik dan misschien net aan op 1 ster zou komen ( volgens mij liggen hier ook aardig wat traps )koku schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:16:
Ik zou zelf via de punt van de onderkant gaan. Je hebt daar veel defense waar je golems damage kunnen opvangen en je bent dan als eerste bij de TH van de tegenstander, zodat je eerder twee sterren hebt.
Twee sterren is ook mijn doel denk dat 3 niet te doen is zonder Queen
Dat is idd gevaarlijk maar als je de AA kan uitschakelen is dat dus geen probleem meer. Bij jou tegenstander zou ik met draken en ballonnen aanvallen. 1 aa slopen met 3bliksem. 1 aa met je eigen ballonnen als de aa op je draken aan het schieten is en de laatste aa met je cc ballonnen weer als die gelocked is op je draken.gnauw schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:27:
[...]
Ik dacht vanwege de AA op lvl 6 en ook de wizard towers op lvl 6. Flink wat defense dus.
De ballonnen slopen de boel en ke draken vangen de klappen.

Dit is mijn target. Normaal zou ik aanvallen met full dragon, maar wellicht dat er een betere manier van aanvallen is.
Gewoon omdat ik de laatste tijd gigantisch zit te rotzooien met de cw's.
Met dragon zou ik van links boven aanvallen. Maar eerst lightning op de rechter aa gooien.
De reden van links is omdat daar de sterkere wizztower staat. Dan is alles nog sterk genoeg.
[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 22-11-2014 20:17 ]
Arunia, toch zou ik deze ook met dragon / ballonnen aanvallen. De rechter aa zou ik met 3 bliksems uitschakelen. Daarna zou ik ter hoogte van de linker aa gaan aanvallen met w draken en je king. Als de gebouwen aan de buitenkant gesloopt zijn de rest van je draken daar droppen en zodra de aa begint te schieten drop je je ballonnen.
Voor de bovenste aa gebruik je je cc ballonnen, iets links van de aa je cc droppen zodra hij op je draken begint te schieten.
Voor de bovenste aa gebruik je je cc ballonnen, iets links van de aa je cc droppen zodra hij op je draken begint te schieten.
Je kan het ook eens op een andere manier proberen.
1: Drop bij de rode pijlen 1 draak per army camp.
2: Bij de blauwe pijl drop je je CC met hogs 5* (halen zo 4 á 5 defense gebouwen neer).
3: Drop bij de gele cirkel een heal spell direct nadat je je CC plaats.
4: Drop daarna gespreid bij de paarse lijn je overige draken (deze zullen naar binnen vliegen door de funnel bij stap 1) (evt. 4 balloons ipv 1
draak).
5: Bij de groene cirkel zullen ongeveer de CC troops komen waar je draken heen vliegen en drop hierbij een rage (in de range van AA en TH).
6: Neem een tweede rage mee en drop die bij de derde AA.
7: Drop je hero waar nodig is (bovenin)
1: Drop bij de rode pijlen 1 draak per army camp.
2: Bij de blauwe pijl drop je je CC met hogs 5* (halen zo 4 á 5 defense gebouwen neer).
3: Drop bij de gele cirkel een heal spell direct nadat je je CC plaats.
4: Drop daarna gespreid bij de paarse lijn je overige draken (deze zullen naar binnen vliegen door de funnel bij stap 1) (evt. 4 balloons ipv 1
draak).
5: Bij de groene cirkel zullen ongeveer de CC troops komen waar je draken heen vliegen en drop hierbij een rage (in de range van AA en TH).
6: Neem een tweede rage mee en drop die bij de derde AA.
7: Drop je hero waar nodig is (bovenin)

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 22-11-2014 22:50 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Jullie maken het me moeilijk hoor. Maar beide iig erg goede ideeën. Die van Famous heeft wat meer stappen, weet niet of ik dat voor elkaar krijg haha.
Famous jou idee bevalt mij ook wel 
Ben ik meteen benieuwd naar jou visie op mijn tegenstander

Deze base heet anti-verymuch en is van Sikkel een Nederlander op het forum van supercell.
Ik ben er redelijk zeker van dat deze gast de base 1op1 gekopieerd heeft en de double Giant boms tussen de 2 mortieren liggen en boven een van de 2 archertowers.
Ik wil de wizzard en Archer towers aan de rechterkant gaan slopen met ballonnen. Daarna AQ en CC slopen en dan los gaan met hogs. Een soort HoLoWiWi dus.
Ik twijfel alleen nog hoe ik de giantboms kan ontwijken.
Ben ik meteen benieuwd naar jou visie op mijn tegenstander

Deze base heet anti-verymuch en is van Sikkel een Nederlander op het forum van supercell.
Ik ben er redelijk zeker van dat deze gast de base 1op1 gekopieerd heeft en de double Giant boms tussen de 2 mortieren liggen en boven een van de 2 archertowers.
Ik wil de wizzard en Archer towers aan de rechterkant gaan slopen met ballonnen. Daarna AQ en CC slopen en dan los gaan met hogs. Een soort HoLoWiWi dus.
Ik twijfel alleen nog hoe ik de giantboms kan ontwijken.
Het lijkt misschien "veel" maar dit is het totaal niet.Arunia schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:12:
Jullie maken het me moeilijk hoor. Maar beide iig erg goede ideeën. Die van Famous heeft wat meer stappen, weet niet of ik dat voor elkaar krijg haha.
Stap 1 t/m 3 doe je namelijk blind, hier hoef je ook niet meer naar om te kijken. Dan drop je rustig je draken op een gebouw en is het een kwestie van wachten tot je je rage kan droppen.
Ik ken jou troops niet, dat maakt het altijd lastig om hierover goed na te denken, zeker omdat ik alles max level heb. Wel zie ik links en rechts gratis % wat je kan pakken en zal dan ook boven aan beginnen (bij de Queen) met je aanval.
Persoonlijk zal ik kiezen voor een GoWiWi. De buitenste defense kan je namelijk helemaal negeren met je Golems en simpel pakken met je wizards. Het is wat lastig uit te leggen maar ik zal het proberen hoe ik het zal aanpakken.
Wat mee te namen:
- 1 Golem en 1 Golem 4+ in CC
- 3 witches
- 6 archers
- 24 wiz
- 1 jump, 1 rage en 1 heal. Laatste spell persoonlijke keuze.
- 47 plekken zelf in te vullen.
1: Links drop je op beide mijnen één archer en rechts drop je één balloon welke canon pakt, als die kapot is drop je hier ook een paar archers of een wiz. Gele rondjes
2: Drop bij de rode pijl twee golems (minimaal één level 4 uit CC) met daar achter enkele wizards met 3 witches verspreid voor de queen.
3: Drop een jump spell bij de witte cirkel (let op: zorg dat je beide compartimenten pakt, het midden en de mortars!). Zo zullen de defense neer halen aan beide kanten. Drop hierbij ook een rage en een heal spell.
4: Gooi verspreid nog wat wizard om de overige gebouwen en defense neer te halen (niet alle wizards) bij het zwarte gekalk.
5: Wanneer alle gebouwen boven de blauwe streep kapot zijn || drop je je king (welke ook naar het midden compartiment zal lopen door de jump) en eventueel ook je queen(deze twee kan je ook bewaren om onderaan de gebouwen te slopen met king als tank en queen en laatste wiz als DPS)..
6: Kijk goed waar je het beste de laatste spell neer kan gooien.
Wanneer je ervoor kiest om onderaan je heroes en wat wiz te droppen adviseer ik om 6 hogs mee te nemen en de rest aan wiz om de 47 plekken te vullen. Je dropt je hogs dan op beide archer towers links en rechts (3 per tower) nadat je je heroes hebt ingezet.

* Heb de base niet bekeken op het forum, ga er tevens niet vanuit dat meneer tesla 7 heeft en dat scheelt enorm
[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 22-11-2014 22:51 ]
Famous Thanks voor je taktiek. Denk dat ik zelf iets niet goed deed of dat alles gewoon niet de goede kant op liep.
De hogs gingen naar binnen en ineens naar links. Was wel apart om te zien. Mijn BK was nog aan het upgraden. Altijd handig als je daar achter komt dat die dan niet mee doet.
Denk dat je taktiek wel werkt, maar dat ik wellicht net iets misplaatst heb. Hoop dat mijn aanval opgenomen wordt en hier besproken. Probeer er van te leren iig.
ik waardeer je input heel erg trouwens!
De hogs gingen naar binnen en ineens naar links. Was wel apart om te zien. Mijn BK was nog aan het upgraden. Altijd handig als je daar achter komt dat die dan niet mee doet.
Denk dat je taktiek wel werkt, maar dat ik wellicht net iets misplaatst heb. Hoop dat mijn aanval opgenomen wordt en hier besproken. Probeer er van te leren iig.
ik waardeer je input heel erg trouwens!
Schoot er een Tesla links de grond uit? Hier ging ik in elk geval wel vanuit vandaar dat ik de blauwe pijl rechts tekende van de archer tower (hierdoor is AA namelijk dichterbij). Hoeveel sterren heb je gehaald of ging het helemaal mis?
Jammer dat je BK in de upgrade was, dit scheelt vaak toch wel.
Hopelijk neemt iemand hem op, ben benieuwd hoe de hogs opeens liepen dan!

Hopelijk neemt iemand hem op, ben benieuwd hoe de hogs opeens liepen dan!
Die schoot er inderdaad uit.
Denk dat ik die cc toch te ver naar links heb gezet.
zag net dat ik 1 ster had. Maar is gewoon slecht. Die BK baal ik zeker heel erg van.
zag net dat ik 1 ster had. Maar is gewoon slecht. Die BK baal ik zeker heel erg van.
Nu voel ik mij toch wel een beetje schuldigArunia schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:10:
Die schoot er inderdaad uit.

Met heroes in de upgrade is het altijd minder, ik heb het door de CW lang uitgesteld maar nu baal ik juist er door omdat mijn heroes nog geen 20 zijn.. Upgraden zal je toch moeten en dit uitstellen kan je (imo) beter niet doen. Benieuwd naar het filmpje!

Haha, nee joh. Ligt totaal niet aan jou! Je uitleg was goed. Had zelf zitten klooien met droppen. Je tips zijn voor mij iig welkom hoor! Je hebt super veel ervaring namelijk.
Famous nog bedankt voor je uitleg. In de war heb ik 2 sterren kunnen halen, iets van 60%. Daarna nog getest in sandbox en daar faalde ik een aantal keer maar haalde ik ook een aantal keer 100%. Helaas hangt het er helemaal vanaf of je AQ en Burger King de core overleven. Als dat lukte en ze kwamen ook uit de core haalde ik wel 100%
Helaas verloren, deze dagen komen er weer wat tips aangezien we veel sterren hebben laten liggen op de onderste.
De volgende leden hebben beide aanvallen niet gebruikt:
• williamf (dit is de 2de keer dat beide aanvallen niet gebruikt zijn, we zijn aan het bespreken wat we doen).
1 aanval niet gebruikt
• Joechei
• daviddebestenl
lijst met 2 strikes:
• Joechei
• daviddebestenl
• SlinkingAnt
lijst met 1 strike:
• Patrick
De volgende leden hebben beide aanvallen niet gebruikt:
• williamf (dit is de 2de keer dat beide aanvallen niet gebruikt zijn, we zijn aan het bespreken wat we doen).
1 aanval niet gebruikt
• Joechei
• daviddebestenl
lijst met 2 strikes:
• Joechei
• daviddebestenl
• SlinkingAnt
lijst met 1 strike:
• Patrick
Ja, ik ben weer gewoon vergeten de tweede aanval te doen
Tegen de tijd dat ik inlog zie ik dan staan, de oorlog is afgelopen

Slechte CW voor mij ook. Zwaar verkloot op mijn 1ste target. Mijn plan was toch niet zo goed (giants te verspreid waardoor ik geen goed moment had om spells efficient te gebruiken) en raakte daardoor in paniek met inzetten van mijn andere resources na de opening.
Gasten waren sowieso iets sterker dan wij had ik het gevoel.
Gasten waren sowieso iets sterker dan wij had ik het gevoel.
Yeahh strike vrij 
Zeker jammer dat we hebben verloren, voor me gevoel had er zeker meer in kunnen zitten maar we hebben teveel "easy" sterren laten liggen.
Echter ben ik wel blij dat ik deze keer Heroic attack heb
Vorige CW Heroic Defense. Ik maak progressie
nu de 3sterren nog grrr
Zeker jammer dat we hebben verloren, voor me gevoel had er zeker meer in kunnen zitten maar we hebben teveel "easy" sterren laten liggen.
Echter ben ik wel blij dat ik deze keer Heroic attack heb
Kan je beter niet eerst in Sandbox testen en dan beetje goed zoeken naar de juiste mogelijkheid?SuperKneus schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:26:
Famous nog bedankt voor je uitleg. In de war heb ik 2 sterren kunnen halen, iets van 60%. Daarna nog getest in sandbox en daar faalde ik een aantal keer maar haalde ik ook een aantal keer 100%. Helaas hangt het er helemaal vanaf of je AQ en Burger King de core overleven. Als dat lukte en ze kwamen ook uit de core haalde ik wel 100%
Wat is de score geworden uit eindelijk?Kern schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:55:
Yeahh strike vrij
Echter ben ik wel blij dat ik deze keer Heroic attack hebVorige CW Heroic Defense. Ik maak progressie
nu de 3sterren nog grrr
Volgende stap is om ze beide tegelijk heroic te hebben, niet dat het veel zegt maar goed

Zoals jullie gemerkt hebben heb ik de clan verlaten en dit keer niet voor een CW maar op dit moment voor enige tijd.
Ondanks dat ik er vanaf de oprichting bij ben geweest voel ik me niet meer verbonden met de clan. Er zijn een aantal punten waar ik me aan erger en deze punten zorgen ervoor dat voor mij het spel plezier in de clan er zo ver op achteruit gaat dat ik besloten heb om deze stap te nemen.
Wellicht kom ik nog wel terug als ik de groep mis maar op dit moment kies ik ervoor om mijn horizon te verbreden en op dit moment geen deel meer uit te maken van deze groep.
Eerder had ik al afstand gedaan van mijn leidersfunctie en verder gegaan als normaal lid maar ook in deze status vindt ik het niet meer plezierig, dus dan kan deze stap voor de oplettende leden geen verrassing zijn.
Ik wens iedereen veel succes verder in het spelletje en wellicht komen we elkaar weer eens tegen in een CW zodra ik weer een andere clan heb maar voor nu gaat ik rustg clanloos mijn updates doen
Het gaat jullie goed!
Ondanks dat ik er vanaf de oprichting bij ben geweest voel ik me niet meer verbonden met de clan. Er zijn een aantal punten waar ik me aan erger en deze punten zorgen ervoor dat voor mij het spel plezier in de clan er zo ver op achteruit gaat dat ik besloten heb om deze stap te nemen.
Wellicht kom ik nog wel terug als ik de groep mis maar op dit moment kies ik ervoor om mijn horizon te verbreden en op dit moment geen deel meer uit te maken van deze groep.
Eerder had ik al afstand gedaan van mijn leidersfunctie en verder gegaan als normaal lid maar ook in deze status vindt ik het niet meer plezierig, dus dan kan deze stap voor de oplettende leden geen verrassing zijn.
Ik wens iedereen veel succes verder in het spelletje en wellicht komen we elkaar weer eens tegen in een CW zodra ik weer een andere clan heb maar voor nu gaat ik rustg clanloos mijn updates doen
Het gaat jullie goed!
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Hier een video voor de hog rider
Even spammen
Mijn beste aanval tot nu, goeie lure, queen kapot gemaakt en de hogs maken het heerlijk af
Even spammen
Mijn beste aanval tot nu, goeie lure, queen kapot gemaakt en de hogs maken het heerlijk af
Ik weet de score niet uit mijn hoofd, maar iets in de trant van 63-74 geloof ik.Famous schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:35:
Wat is de score geworden uit eindelijk?
Volgende stap is om ze beide tegelijk heroic te hebben, niet dat het veel zegt maar goed
Een double heroic lijkt me erg lastig met mijn positie in de clan. Ik ben maar een klein vis
Jammer dat je weg gaat maar je moet doen wat voor je zelf het fijnst voelt, dus daar kan alleen maar respect voor gegeven worden.Salv schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:49:
Het gaat jullie goed!
Stiekem denk ik wel dat je terug komt
Succes in de "wildernis"!
[ Voor 28% gewijzigd door Kern op 25-11-2014 00:12 ]
Rob mooie aanval maar dit was natuurlijk wel een makkie omdat je met de eerste paar hogs(Goed gedaan trouwens!) al kon uitsluiten dat er geen double giant boms waren.Versteegrob schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:26:
Hier een video voor de hog rider
Even spammen
[video]
Wat was trouwens je gedachten om die Golem mee te nemen in je CC? Persoonlijk zou ik met een hog aanval altijd full hog gaan en dus de wallbreakers en rage spell thuis laten.
Mijn uitstapje naar een andere clan voor een oefening met gowipe is succesvol gelopen 
eerste aanval:
tweede aanval:
eerste aanval:
tweede aanval:
[ Voor 10% gewijzigd door Wstreet op 26-11-2014 01:50 ]
Lekker, wstreet! Toch gaan die Golems soms de verkeerde kant op, of samen hetzelfde aanvallen. Blijft altijd lastig om ze apart van elkaar die basis in te laten gaan. Komt meestal door een wallbreaker die een gat slaat, waardoor de golem verder er vandaan er ook op af gaat.
Even ter analyse, denk dat het het plaatsen van de Hogs waren waardoor ze de verkeerde kant op gingen.
[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 26-11-2014 10:08 ]
Je had het beste een combo moeten kiezen die meer samenwerkt. Die ballonnen zijn goed, maar je dropt ze in een lijn waardoor ze vrij snel dood gaan. De draken in tegenstelling tot golems doen hun werk beter samen of dicht op elkaar en als je dan hogs inzit kan je ze beter als clan kasteel lokker gebruiken. Nu heb je in feite alle troepen al ingezet en je moet nog beginnen 
Als je rage mee neemt, gebruik die voor de ballonnen en drop die dan op dezelfde plek. Beste was de anti air net onder cc te bliksemmen, die daarboven met ballonnen en dan draken voor de rest
Als je rage mee neemt, gebruik die voor de ballonnen en drop die dan op dezelfde plek. Beste was de anti air net onder cc te bliksemmen, die daarboven met ballonnen en dan draken voor de rest
Dankje, dat deed ik eerst ook maar nu schakel ik eerst de Queen uit voordat ik mijn hogs drop. De queen richt zich op de Golem en mijn heros/wizz maken de Queen af. Hierna kan ik rustig de hogs droppen. Als je een Queen hebt vanaf 5 moet die wel eerst dood anders verneukt die je je hele hog aanval. Probeer maar is. Eerst vond ik het lastig om een Queen dood te maken als die centraal is maar met een golem, rage/heros/wizz kan je iedere Queen pakken. Vervolgens kan je rustig je hogs brengen.SuperKneus schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:05:
[...]
Rob mooie aanval maar dit was natuurlijk wel een makkie omdat je met de eerste paar hogs(Goed gedaan trouwens!) al kon uitsluiten dat er geen double giant boms waren.
Wat was trouwens je gedachten om die Golem mee te nemen in je CC? Persoonlijk zou ik met een hog aanval altijd full hog gaan en dus de wallbreakers en rage spell thuis laten.
Ben geen fan om daar je hogs te plaatsen zo dichtbij de CC. Zou voor full draken gaan icm 3 dagen en ballonnen in je CC. Ballonnen doen meer schade en hebben meer HP. Verder voegt ballon 5 te weinig toe en ze vallen zo neer. Ik was om 16 uur begonnen met een goede funnel, zodra je draken onder vuur liggen door de AA dan zou ik je ballonnen droppen.Arunia schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:07:
Even ter analyse, denk dat het het plaatsen van de Hogs waren waardoor ze de verkeerde kant op gingen.
[video]
Eerste aanval top, tweede aanval wat verbeterpunten±Wstreet schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:35:
Mijn uitstapje naar een andere clan voor een oefening met gowipe is succesvol gelopen
eerste aanval:
[video]
tweede aanval:
[video]
Drop je golem iets verder uit elkaar, nu zitten ze in hetzelfde compartinent waardoor je wizz aan de zijkanten zo dood zijn, zonde. Verder zou ik 1 pekka minder mee nemen, die voegt niet zoveel toe. Wat extra wizz heb je meer aan. Aan de achterzijde heb je gebouwen met veel HP, zou hier direct enkele boogies droppen zodat die al neer zijn. Ze staan toch uit de range van defence. Je lured niet, kan prima maar zorg dan wel voor voldoende backup achter je golems, je pekkas doen hier niks, ze zijn veels te langzaam. Na de lure zijn beide golems al kapot, zonde. Zorg voor wat extra wizz en eventueel enkele witch. Verder vergat je je Queen maar dat kan natuurlijk gebeuren als het zo hectisch is.
[ Voor 50% gewijzigd door Wackmack op 26-11-2014 10:33 ]
Ik zag het bericht van Steevo dat de eisen voor de clan naar beneden zijn gehaald.. nu vraag ik me af why? en wat zijn de nieuwe eisen? 
Even een vraagje gerelateerd aan BAM farmen. Wat raden jullie aan qua aantallen? ik zelf zit nu met 80barbs 35minions en de rest archers. Ik ben pas net begonnen om met BAM te farmen dus ik ben nog aan het fine tunen maar wou graag jullie mening weten
Even een vraagje gerelateerd aan BAM farmen. Wat raden jullie aan qua aantallen? ik zelf zit nu met 80barbs 35minions en de rest archers. Ik ben pas net begonnen om met BAM te farmen dus ik ben nog aan het fine tunen maar wou graag jullie mening weten
Ik heb een tijdje met BAM lopen farmen en nam ongeveer 20 tot 30 minions mee, tis handig als je net dat laatste mijntje achter een muurtje nodig hebt maar als je niet op let verlies je dark elixir. Zorg dat je rond crystal 3 of 2 zit want daar heb je meer DE. Persoonlijk hou ik het bij barch, goedkoop legertje en 90% van de tijd succesvol
De eisen zijn naar beneden gesteld om een paar redenen.
1. Meer variatie in de clan
2. Beginnende spelers missen vaak een helpende hand die wij dan kunnen geven
3. We krijgen een lagere score in clan wars.
4. Back to the roots, de meeste van ons kwamen in tweakers 2 op th6 (ik ook) housekamp was toen al th10, waarom zou dat nu anders moeten zijn
5. Meer kans op nieuwe spelers
De eisen zijn naar beneden gesteld om een paar redenen.
1. Meer variatie in de clan
2. Beginnende spelers missen vaak een helpende hand die wij dan kunnen geven
3. We krijgen een lagere score in clan wars.
4. Back to the roots, de meeste van ons kwamen in tweakers 2 op th6 (ik ook) housekamp was toen al th10, waarom zou dat nu anders moeten zijn
5. Meer kans op nieuwe spelers
Thanks Steevo, ik merkte zelf inderdaad ook al dat ik wat hoger in CUPS moet zitten voor BAM ( zit maar rond de 1300 nu ) en dat ik met BARCH eigenlijk meer schade aanricht op dit moment.
Goede standpunten voor de change echter hoop ik niet dat we weer terug zakken naar ons oud niveau in de CW's qua aanvals technieken etc.. Een spannende CW is een stuk leuker dan in de pan gehakt te worden
Goede standpunten voor de change echter hoop ik niet dat we weer terug zakken naar ons oud niveau in de CW's qua aanvals technieken etc.. Een spannende CW is een stuk leuker dan in de pan gehakt te worden
Net even gescrolld maar de tegenstander ziet er pittig uit. Ik gaat is even brainstormen hoe ik mijn spiegel ga pakken ( nr 19 again o.o )
Pittig kern? Ik heb het idee dat dit de makkelijkste in tijden is.

Een paar boogjes voor die troep aan de zijkant en tegelijkertijd een gowipe vanaf de linkerkant
Het is ook de makkelijkste cw in tijden. Tenzij die gasten hoog level units hebben. Maar dat betwijfel ik zo aan de bases van hun te zien. Blijf gewoon je best doen en we zullen dit makkelijk winnen
goodluck allemaal!
Toen ik ze voor het eerst zag dacht ik, dafuq is deze shit. Maar bijna geen enkele defence is gemaxt. Op de denk dat wij deze war inderdaad goed kunnen winnen. Maar halen we de maximale score dat is de vraag
Ik moet nr 15 aanvallen. Kan helaas geen screenshot plaatsen maar ik gebruik hiervoor een giawipe. Graag wil ik wel tips waar ik mijn spells moet plaatsen.
Mijn army:
20 giants
3 hogs (cc lure)
2 pekka
7 muurbrekers
8 wizards
8 archers
archer queen 5
Barbarian king 5
Spells:
2 heal 1 rage 1 jump
Ik denk zelf dat ik aanval vanaf rechts bij de kanon en wiz tower met een heal want er zal wel een giant bomb of tesla. En dan jump naar xbow en mortar om zo naar de core te komen. Thanks alvast!
Mijn army:
20 giants
3 hogs (cc lure)
2 pekka
7 muurbrekers
8 wizards
8 archers
archer queen 5
Barbarian king 5
Spells:
2 heal 1 rage 1 jump
Ik denk zelf dat ik aanval vanaf rechts bij de kanon en wiz tower met een heal want er zal wel een giant bomb of tesla. En dan jump naar xbow en mortar om zo naar de core te komen. Thanks alvast!
Mitch waarom gebruik je 20 Giants en niet een paar golems. Je golems kunnen heel wat meer aan dan je giants.(denk IJ weet FF niet de helth van Giants L5)
Verder ia de cc prima te lurren met een giant of 2, daar hoef je niet perse hogs voor mee te nemen.
Ik zou dus voor een standaard gowipe gaan, maar goed ik ben nooit een fan van Giants geweest.
Verder ia de cc prima te lurren met een giant of 2, daar hoef je niet perse hogs voor mee te nemen.
Ik zou dus voor een standaard gowipe gaan, maar goed ik ben nooit een fan van Giants geweest.
Thanks Steevo, dit was ook mijn plan echter heeft die klont ze base veranderdSteevo_S schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:20:
[afbeelding]
Een paar boogjes voor die troep aan de zijkant en tegelijkertijd een gowipe vanaf de linkerkanteitje
Tja ik heb geen golems. Kazerne is aan het upgraden en in mijn cc past maar 25 plaatsen dus niet genoeg voor een golem.
Wat een ongelooflijke noobs zeg!
Hun nummer 4 pakt onze 27 en niet eens 3 sterren
Hun nummer 4 pakt onze 27 en niet eens 3 sterren

Nr 3Steevo_S schreef op zondag 30 november 2014 @ 10:07:
Wat een ongelooflijke noobs zeg!
Hun nummer 4 pakt onze 27 en niet eens 3 sterren![]()

Wat een dikke overwinning:) Goodjob iedereen. Nu weer een weekje farmen en dan gaan we weer zulke dikke cijfers neer zetten!
Voor het eerst hebben we alle aanvallen gebruikt. Ook erg tof! Nieuwe aanpak lijkt wat dat betreft goed te werken.
Ik heb 3 maand geleden nog een cuprush gedaan naar kristal, dus heb weinig behoefte om nu weer een cuprush te doen.
Voor iedereen die het wel wilt doen, go ahead!
Voor iedereen die het wel wilt doen, go ahead!
Ok geen probleem
het zou leuk zijn om te kijken hoever we als clan kunnen komen in de top clans, momenteel staan we: 54406de, zou mooi zijn als we rond de 10.000 of 20.000 komen????