Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-05 16:33
Arunia schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:00:
Valt mee, maar wel iemand met de ego van een TH10 sinds de laatste war!

:P

kidding!
Kneel for me boy!!!

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2023
Hallo jongens,

Mijn in game naam is williamf.

Bedankt dat ik bij jullie in de clan mag.

Vr gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Laatst online: 12-06 18:23

two

koku schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:09:
Er zit wel wat verschil tussen de clans. Zo doen wij 1 Clan War per week (start op vrijdag) en de tweakers.net clan doet er geen. Tweakers 3 doen er geloof ik twee per week. Bij ons zitten iig geen kinderen in de clan :)
nuno zit toch bij ons in de clan? :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 16:53
In tweakers2 heet ik Mark. Ik stond tot voor kort nog op de startpost en dacht niet dat het nodig was mij alsnog te melden.
Ik zit momenteel voor werk in de UK en heb slechte WiFi. Ben vrijdagavond weer thuis en dus ruim op tijd voor voor de clan war.
Vwb de hoeveelheid clanwars per week vind ik 1x perfect. Tijdens de war ga ik altijd vol draak en geeft draag wizzie en pekka waar nodig. Dit kost mij aardig wat elixer. Om dit twee keer per week te gaan doen vind ik net even te gek.

Disclaimer mbt layout: sent from iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Serotonine schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:53:
In tweakers2 heet ik Mark. Ik stond tot voor kort nog op de startpost en dacht niet dat het nodig was mij alsnog te melden.
Ik zit momenteel voor werk in de UK en heb slechte WiFi. Ben vrijdagavond weer thuis en dus ruim op tijd voor voor de clan war.
Vwb de hoeveelheid clanwars per week vind ik 1x perfect. Tijdens de war ga ik altijd vol draak en geeft draag wizzie en pekka waar nodig. Dit kost mij aardig wat elixer. Om dit twee keer per week te gaan doen vind ik net even te gek.

Disclaimer mbt layout: sent from iPhone
Ik zag je user name er bij staan maar die klopte niet, volgens mij was er Serotine neergezet in plaats van Serotonine.

We houden het voorlopig (altijd) op 1 clan war per week anders is de lol er snel van af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tDorp in game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Hi Tweakers2,

Steevo was benieuwd naar mijn CW base naar aanleiding van mijn bericht over mijn defense in CW. Daarbij de vraag of ik deze wilde delen, uiteraard. Hierbij geef ik wel aan de allereerste keer dat ik mijn CW base had werd ik direct verkracht met 3* sterren, GoWiWi aanval welke zeer goed was uitgevoerd. . Afgelopen war werden er vooral draken op mij gebruikt waarvoor ik goede CC troops heb. De CC troops zijn in mijn ogen dan ook zéér belangrijk met deze basis, niet alleen deze basis maar de gehele CW.
Ik vraag de volgende troops;

1x witch 2*
1x balloon 6*
1x wiz 5+
9x archer 6+

De rede hiervoor is als volgt; De archers worden snel geluurd samen met de wiz waarbij de balloon en de witch als laatste uit de CC komen. Naast dat zij het laatste uit de CW komen zijn het ook nog eens trage troops. Naast dat ze traag zijn hebben de ze ook nog eens het voordeel bij verschillende aanvallen;

Witch; Zijn spawnt 8 skelletjes welke naar de offensive troops gaan en blijft deze ook spawnen. Zij zelf is een range troop dus zij is moeilijk dood te maken omdat de skeletten maar blijft spawnen welke non-range zijn. Naast dit hebben zij een ENORME functionaliteit in een draken aanval. De skeletten die gespawnt worden blijven bij het CC staan waardoor de draken naar de CC troops vliegen, in dit geval weg bij het TH en door naar de skeletten. Hierdoor kan je AA en andere defense lekker vuren op de draken zonder dat je TH gepakt wordt (belangrijk: CC moet tegen de TH staan, of dit nou voor, achter, links of rechts is maakt niet uit).

Balloon; Net als de witch is ook de balloon een trage troop. Naast dat het lang duurt om deze bijvoorbeeld in een hoekje te drijven doet deze ook nog eens splash damage. De enkele balloon doet zoveel splash damage dat het archers, barbs maar ook wizards doodt wanneer deze neer gaat. Gezien veel mensen de CC troops willen killen met wizards is dit extreem handig.

Wat ik bedoel met trage troops is dat ze niet genoeg hebben aan 10 archers om zowel de balloon als de witch te luren naar een hoekje (alles moet dan wel in range staan van defense).
Hierbij mijn base (het enige waar ik over twijfel is xbows al doet een air attack ook maar 1* dus liever meer range): EDIT; De draken die naar binnen vliegen pakken dus CC troops en zijn al dood voor ze naar TH gaan, de draken die buiten om vliegen, vliegen niet naar binnen omdat de andere gebouwen verder weg staan dan de buitenste gebouwen :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zmnz3r.png

spellfouten ovb enkele kroegjes bezocht :+

*Steevo; ik deel hem hier zodat wellicht geheel Tweakers2 wat (kan) leren over CC troops.

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 18-10-2014 03:07 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Famous bedankt voor deze post. Ik denk dat we hier wel wat van kunnen leren.

Dan een update over de afgelopen war. We hebben hem helaas verloren en ik moet toegeven volgens mij kwam dat ook wel een beetje door de sterke tegenstander. Ik zie als ik de resultaten van de afgelopen 3 a 4 wars bekijk dat we het wel steeds beter doen maar er gaan ook nog zaken fout.

Spiegelen
Ik had gehoopt dat het duidelijk was zo niet hier nog een keer. De eerste aanval is het de bedoeling dat iedereen spiegelt. Daarmee bedoel ik dat je de tegenstander aanvalt die even hoog staat als jezelf. Sta jij op plek 15 dan val je ook nr15 aan. Sta je 23 dan val je ook nr 23 aan. De reden hiervoor is dat we willen voorkomen dat de lagere spelers (we hebben een aantal th7 leden) na een aantal aanvallen geen tegenstanders meer hebben.
Er is natuurlijk wel een uitzondering. Als je denkt dat je tegenstander te sterk is dan is het toegestaan om een andere tegenstander aan te vallen. Hou dan aan max 2 a 3 hoven of 2 a 3 onder je eigen nummer. Doe dit dan wel in overleg met de clan member die die persoon eigenlijk moest aanvallen. Met overleg bedoel ik natuurlijk niet in de chat roepen: "ik pak nr 15".
De afgelopen war heeft het niet spiegelen voor discussies in de chat gezorgd. Bij deze geef ik dan ook aan dat als er niet overlegd wordt over een andere tegenstander je een waarschuwing mag verwachten.

Val altijd 2x aan
Persoonlijk denk ik dat we deze war niet meer hadden gewonnen maar ook deze war zijn er een aantal aanvallen niet gebruikt. Ik weet natuurlijk niet wat de tegenstander verder nog had gedaan maar als de niet gebruikte aanvallen wel waren gebruikt dan waren we heel dicht in de buurt van een overwinning geweest. Val daarom ook altijd 2x aan. Deze war waren er bijvoorbeeld best veel th8 bases die op zondag middag nog geen 3 sterren te pakken hadden. Met een goed aanval moet dit wel mogelijk zijn.
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je echt geen mogelijkheid hebt om een 2e aanval uit te voeren en dat zullen we dan natuurlijk begrijpen. we zullen het niet accepteren als een 2e aanval niet wordt gebruikt omdat we toch niet meer kunnen winnen. Juist dan is het handig om die 2e aanval evt te gebruiken om wat nieuws te proberen of om je standaard aanval te finetunen.

1 ster aanvallen
Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar we moeten af van die 1 ster aanvallen. Ik heb ze even na geteld en in de eerste 12 uur van de war hadden wij 15 aanvallen met als resultaat 1 ster. Dit zorgt ervoor dat we meteen al tegen een achterstand aankijken en dat willen we natuurlijk voorkomen.
Denk dus niet ik heb nu 5 min tijd en val ff snel aan. Bekijk de base goed, probeer te bedenken waar de traps zitten. Val vanaf de juiste kant aan. Voer je dragloon attack op de juiste manier uit (8 ballonnen en de rest draken, in je cc neem je 6 ballonnen mee. Drop de ballonnen pas als de AA op je draken schiet). Vraag om hulp!!!!!

Denk om je taal in de chat
Afgelopen war is er een lid uit de clan gezet. Ik weet niet precies wat er allemaal is gebeurt want ik was zelf niet online. Ik kon nog wel zijn laatste chats lezen en de taal die daarin werd gebruikt sta ik niet toe. Ik weet dat de leiding de laatste tijd best veel druk legt op de wars maar de enige reden daarvoor is dat we de resultaten van de wars naar een hoger level willen tillen. Voor de rest moet het gewoon gezellig blijven in de clan en we gaan dus gewoon met elkaar om en we gaan zeker niet op elkaar schelden!!
Nogmaals ik weet niet wat er allemaal is gebeurt maar alleen al om het gescheld sta ik achter de kick.

Voor de rest wil ik aangegeven dat ik wel tevreden ben over hoe de wars de laatste tijd vooruit gaan. We zijn er nog lang niet maar ik denk dat we wel op de goede weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614128

Graag wil ik toch even reageren. Ik ben inderdaad uit de clan gezet omdat ik iemand voor zaadbal uitmaakte. Dit deed ik nadat ik voor dove en blinde was uitgemaakt! Dit moest ik dan zien als opbouwende feedback. En hier was ik het niet mee eens.
Ik kon voor de allereerste keer sinds 10 cw's mijn directe tegenstander aanvallen. Voorheen was die altijd al aangevallen en daar heb ik nooit over gezeurd. Anyways ik vroeg daarna of ik een andere kon aanvallen geen reactie dus 1 erboven aangevallen en 1 eronder resultaat 4sterren. Ik hoef niet uitgemaakt te worden voor deve blinde etc. etc. etc. wanneer ik echt gewoon mijn uiterste best doe.

Helaas heb ik grotere misstanden geconstatteerd waar niets of nauwelijks iets aan gedaan werd.
Als ik dan als volwassen persoon te horen krijg dat ik maar gewoon dien te luisteren of anders op moet rotten ja dan stopt het spelplezier helaas voor mij.
Met dank aan Wimpienl en Arunia.

Overige clanleden wens ik nog veel plezier toe, en zorg dat je komende clanoorlogen weet te winnen.

SUCCES.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 10:05
Allereerst heb jij geen tegenstanders van niveau aangevochten, je hebt ondanks dat er duidelijk gecommuniceerd was ( zowel forum als ingame ) je niet aan de regel gehouden om met je eerste aanval een spiegel aanval te doen, zoals Superkneus hierboven heeft uitgelegd.

Vanwege het niet houden aan de regel en wanneer ik persoonlijk daar allereerst normaal op gereageerd heb met de vraag waarom je niet aan de regel houd komt in ingame geen feedback. Bij je tweede aanval zit je wederom ver van de gestelde regel en daarbij ontnam je de andere een kans tot aanvallen, daarop ben je wederom aangesproken en wederom terwijl je wel om CC units vroeg geen reactie.

Als ik dan aangeef dat je doof en blind bent is dat vanwege de regels die wij opgesteld hebben tijdens de CW en het feit dat ik je blind genoemd heb is omdat je dit dus opzettelijk genegeerd hebt ( of zogenaamd niet gelezen of niet wist ) en doof vanwege het feit je wel vrolijk om CC units vraagt maar niet ingame reageert.
Als je dan eindelijk reageert komt en de manier waarop met meerdere scheldteksten is de maat vol, daarbij heb ik je de mogelijkheid gegeven tot een normale reactie maar koos je er voor om niet na de regels te leven en na de CW de clan te verlaten, toen heb ik je een handje geholpen.

Of het allemaal volwassen, gepast of wat dan ook is tja daar laat ik me verder niet overuit. Wellicht niet een goed voorbeeld van een "leidinggevende" maar de manier waarop er ook door andere ingame gereageerd werd was het snel genoeg een keuze om daar wat aan te doen en helaas voor jou ben jij daar slachtoffer van geworden, mede door je eigen inzet.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51

mvds

Totally awesome!

@kingmayk Dat klopt toch niet helemaal... Jij hebt namelijk zonder overleg te plegen (ik zat toen ook niet in de chat) mijn (Joechei) tegenstander aangevallen (en die was 2 boven jou) waar je 1 ster op haalde... Maar die heb jij als eerste aangevallen, terwijl jij toen prima nog jouw eigen tegenstander aan had kunnen vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 20-10-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:46
Overigens...
Helaas heb ik grotere misstanden geconstatteerd waar niets of nauwelijks iets aan gedaan werd.
Vrij vertaald klinkt dit als: "Ik deed wat fout, dat klopt. Maar zij deden veel ergere dingen!"
En dan verder gaan met:
Als ik dan als volwassen persoon te horen krijg dat ik maar gewoon dien te luisteren of anders op moet rotten
Los van de hele discussie of je nou gelijk had of niet. Ik heb het gesprek niet gevolgd en de gebeurtenissen ook niet. Maar misschien moet je even een stukje zelfreflectie toepassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:45
Ik vraag me af waarom mijn naam genoemd wordt.
a, ik heb niet gescholden.
b, ik heb wel je bedankt voor het 3 sterren van mijn spiegel. Meer niet.
Maar goed. Jammer dat het zo gegaan is. Maar volwassen en zo schelden in game getuigd echt niet als volwassenheid hoor. De rampage die je hield daar ging echt niet.

eerlijk is eerlijk. 5 uur voor tijd pakte ik de target van Remz. Daar heb ik mijn excuses voor aangeboden. Remz heeft niet gescholden.
Was een grove fout van mij om er vanuit te gaan dat 5 uur voor tijd hij nog aan moest vallen. Achteraf gezien is er dan nog tijd om je troops te maken voor een 2e aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614128

Succes allen ben blij weg te zijn in ieder geval. _/-\o_ _/-\o_ . Wordt toch geen clan war gewonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:18

koku

Tnet Devver
Anoniem: 614128 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:43:
Succes allen ben blij weg te zijn in ieder geval. _/-\o_ _/-\o_ . Wordt toch geen clan war gewonnen :P
Ja, omdat sommige mensen niet hun eigen target aanvallen! Geintje ;)
Anyway, hopelijk vind/heb je een goede nieuwe clan. Succes in ieder geval en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
SuperKneus schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:08:
Famous bedankt voor deze post. Ik denk dat we hier wel wat van kunnen leren.

Dan een update over de afgelopen war. We hebben hem helaas verloren en ik moet toegeven volgens mij kwam dat ook wel een beetje door de sterke tegenstander. Ik zie als ik de resultaten van de afgelopen 3 a 4 wars bekijk dat we het wel steeds beter doen maar er gaan ook nog zaken fout.

Spiegelen
Ik had gehoopt dat het duidelijk was zo niet hier nog een keer. De eerste aanval is het de bedoeling dat iedereen spiegelt. Daarmee bedoel ik dat je de tegenstander aanvalt die even hoog staat als jezelf. Sta jij op plek 15 dan val je ook nr15 aan. Sta je 23 dan val je ook nr 23 aan. De reden hiervoor is dat we willen voorkomen dat de lagere spelers (we hebben een aantal th7 leden) na een aantal aanvallen geen tegenstanders meer hebben.
Er is natuurlijk wel een uitzondering. Als je denkt dat je tegenstander te sterk is dan is het toegestaan om een andere tegenstander aan te vallen. Hou dan aan max 2 a 3 hoven of 2 a 3 onder je eigen nummer. Doe dit dan wel in overleg met de clan member die die persoon eigenlijk moest aanvallen. Met overleg bedoel ik natuurlijk niet in de chat roepen: "ik pak nr 15".
De afgelopen war heeft het niet spiegelen voor discussies in de chat gezorgd. Bij deze geef ik dan ook aan dat als er niet overlegd wordt over een andere tegenstander je een waarschuwing mag verwachten.
Spiegelen gaat toch nooit goed werken 8)7 Stel ik heb hogs lvl 2 en mijn spiegel is een ideale hog tegenstander op TH9. Hogs 2 gaat dan nooit werken. Waarom laat je niet iedereen kiezen in een range van 5. Vervolgens pas je je leger aan op de tegenstander, dit is noodzakelijk voor 3 sterren. Als iemand goed is in een holowiwi aanval dan kiest hij hier zijn tegenstander op uit. Nee spiegelen zal nooit goed werken als je je vast houdt aan een nummer ipv naar een geschikte vijand te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Versteegrob schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:14:
[...]

Spiegelen gaat toch nooit goed werken 8)7 Stel ik heb hogs lvl 2 en mijn spiegel is een ideale hog tegenstander op TH9. Hogs 2 gaat dan nooit werken. Waarom laat je niet iedereen kiezen in een range van 5. Vervolgens pas je je leger aan op de tegenstander, dit is noodzakelijk voor 3 sterren. Als iemand goed is in een holowiwi aanval dan kiest hij hier zijn tegenstander op uit. Nee spiegelen zal nooit goed werken als je je vast houdt aan een nummer ipv naar een geschikte vijand te kijken.
Hoe wou jij het anders doen met 40 mensen in de clan? In elke grotere clan word er bij de eerste aanval standaard gespiegeld, dit is niks nieuws en ook niks raars en normaal gesproken werkt dit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Nu online
Rob er staat toch ook duidelijk dat je mag afwijken. Ik heb ook uitgelegd waarom we deze regel aanhouden. Het gebeurde bij ons te vaak dat iemand de laagste tegenstander aanviel en dat onze laagste member vervolgens alleen maar sterkere tegenstanders kon uitkiezen. Geen probleem als je in een clan zit met allemaal th9 bases maar als je als zwakke th7 een th8 moet aanvallen dan kan dat er voor zorgen dat er helemaal geen ster gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Famous schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 02:51:
Hi Tweakers2,

Steevo was benieuwd naar mijn CW base naar aanleiding van mijn bericht over mijn defense in CW. Daarbij de vraag of ik deze wilde delen, uiteraard. Hierbij geef ik wel aan de allereerste keer dat ik mijn CW base had werd ik direct verkracht met 3* sterren, GoWiWi aanval welke zeer goed was uitgevoerd. . Afgelopen war werden er vooral draken op mij gebruikt waarvoor ik goede CC troops heb. De CC troops zijn in mijn ogen dan ook zéér belangrijk met deze basis, niet alleen deze basis maar de gehele CW.
Ik vraag de volgende troops;

1x witch 2*
1x balloon 6*
1x wiz 5+
9x archer 6+

De rede hiervoor is als volgt; De archers worden snel geluurd samen met de wiz waarbij de balloon en de witch als laatste uit de CC komen. Naast dat zij het laatste uit de CW komen zijn het ook nog eens trage troops. Naast dat ze traag zijn hebben de ze ook nog eens het voordeel bij verschillende aanvallen;

Witch; Zijn spawnt 8 skelletjes welke naar de offensive troops gaan en blijft deze ook spawnen. Zij zelf is een range troop dus zij is moeilijk dood te maken omdat de skeletten maar blijft spawnen welke non-range zijn. Naast dit hebben zij een ENORME functionaliteit in een draken aanval. De skeletten die gespawnt worden blijven bij het CC staan waardoor de draken naar de CC troops vliegen, in dit geval weg bij het TH en door naar de skeletten. Hierdoor kan je AA en andere defense lekker vuren op de draken zonder dat je TH gepakt wordt (belangrijk: CC moet tegen de TH staan, of dit nou voor, achter, links of rechts is maakt niet uit).

Balloon; Net als de witch is ook de balloon een trage troop. Naast dat het lang duurt om deze bijvoorbeeld in een hoekje te drijven doet deze ook nog eens splash damage. De enkele balloon doet zoveel splash damage dat het archers, barbs maar ook wizards doodt wanneer deze neer gaat. Gezien veel mensen de CC troops willen killen met wizards is dit extreem handig.

Wat ik bedoel met trage troops is dat ze niet genoeg hebben aan 10 archers om zowel de balloon als de witch te luren naar een hoekje (alles moet dan wel in range staan van defense).
Hierbij mijn base (het enige waar ik over twijfel is xbows al doet een air attack ook maar 1* dus liever meer range): EDIT; De draken die naar binnen vliegen pakken dus CC troops en zijn al dood voor ze naar TH gaan, de draken die buiten om vliegen, vliegen niet naar binnen omdat de andere gebouwen verder weg staan dan de buitenste gebouwen :)

[afbeelding]

spellfouten ovb enkele kroegjes bezocht :+

*Steevo; ik deel hem hier zodat wellicht geheel Tweakers2 wat (kan) leren over CC troops.
Nogmaals bedankt Famous, heb helaas deze clan war je basis niet kunnen testen vanwege tijdsgebrek tijdens voorbereiding maar ga het de volgende clan war zeker eens proberen, heb wel de troepen combinatie geprobeerd maar zul je niet zien dat mijn basis met draken aangevallen werd ;)

Ik laat je de resultaten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Steevo_S schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:24:
[...]

Hoe wou jij het anders doen met 40 mensen in de clan? In elke grotere clan word er bij de eerste aanval standaard gespiegeld, dit is niks nieuws en ook niks raars en normaal gesproken werkt dit goed.
Tja, als mensen een beetje nadenken voorkom je dit. Nu ben ik #23 en valt 17 tot 23 aan en dit werkt bij mij prima. Zo doet iedereen bij ons het. We zitten nu te denken om de top 10 de tweede aanval voor later te gebruiken. Zij kunnen een #14 makkelijker 3 sterren als het eventueel nog nodig is.

Zie dat topclans met reserveren werken, werkt volgens mij ook goed echter veel werk en veel communicatie.
Hopelijk krijgen we een keer een CW tegen jullie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Spiegelen zou inderdaad goed moeten werken maar misschien kunnen we een soort van variantie erop proberen?

Bijvoorbeeld iets van :
De eerste 10 ( 1#1-10 ) bewaren beide aanvallen tot later in de war ( ik ga er vanuit dat hun de sterkste legers hebben en dus makkelijk in een brede range 3steren kunnen pakken op de plekken en momenten dat dit nodig is ) En als hun 2e aanval niet benodigd is om te winnen kunnen ze deze gebruiken om te looten.

De onderste 15 ( #25-40 ) de eerste aanval spiegelen ( dit zijn als het goed is de "zwakste" doelen en zouden allemaal 3ster moeten zijn in elke war. Na de eerste wave van aanvallen kunnen we dan gaan kijken wat de stand van zaken is en de puntjes op de i zetten met de resterende aanvallen van iedereen(?) )

De rest ( #11-24 ) kijkt tussen de range van #1- 25 en pakt hier zijn beste target uit voor de eerste aanval?

Dit verzin ik nu eigenlijk allemaal maar ter plekke xD maar het lijkt me wel een goed idee al hebben we een gestructureerd aanvals plan waar we ons elke war aan houden. Zodat iedereen ook gewoon weet wat zijn taak is en hoe deze uit te voeren.

Ik denk trouwens ook dat er een rondje geharkt moet worden door menig base tijdens CW want veel zitten er niet goed in elkaar en hier worden te makkelijk 3sterren op gepakt. ( ja ook mijn base zuigt en moet drastisch veranderd worden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Steevo_S schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:26:
[...]

Nogmaals bedankt Famous, heb helaas deze clan war je basis niet kunnen testen vanwege tijdsgebrek tijdens voorbereiding maar ga het de volgende clan war zeker eens proberen, heb wel de troepen combinatie geprobeerd maar zul je niet zien dat mijn basis met draken aangevallen werd ;)

Ik laat je de resultaten weten :)
Als je niet met draken aangevallen wordt werkt het niet zoals destijds uitgelegd qua draken en de skelleten. Echter heeft het nog wel steeds een voordeel gezien zowel de witch als balloon erg sloom zijn en de witch skeletten spawnt als "shield" en de balloon splash damage doet wanneer die neer gaat.

Afgelopen war ben ik helemaal niet aangevallen (TH10 met inferno's wel.. apart) en deze war doe ik even niet mee gezien ik Champions league probeer te halen (momenteel MasterII). Ben erg benieuwd hoe de base het bij jouw doet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Een paar regels of tips die we can 3starsclanwars hebben gekregen voor de volgende clan war, let wel deze clan heeft maar 15/20 leden dus het is makkelijker te volgen...

We kunnen er een aantal kiezen om de volgende clan war wat georganiseerder te werk te gaan.

• Gestructureerde donaties in CC op basis van capaciteit:
15- 2 wizz, 7 arch.
20- 3 wizz, 8 arch.
25- 1 witch, 1 wizz, 9 arch
30- 1 witch, 2 wizz, 10 arch
35- pech je krijgt niks :P

• Mensen met level 5 troepen doneren alleen
• Centralizeer je CC en TH zoveel mogelijk
• Op het moment dat de tegenstander is gevonden kiest iedereen zijn tegenstander (ipv spiegelen), we kunnen dit in het forum bijhouden (verplicht posten) en op deze manier kan iedereen zijn/haar troepen voorbereiden en is dan ook eindverantwoordelijk voor de aanval.
• Als degene de basis niet binnen 12 uur aanvalt mag een ander de basis aanvallen en alleen als de basissen die je denkt te 3*** en degene die niet genoemd al aangevallen zijn.
• Je kan wachten op de gekozen basis van een ander als die word aangevallen zodat je 2de aanval een eventuele 3* word.
• 2de aanval word bewaard zodat deze later aangevallen kan worden en 3*** kan worden gehaald
• Als we het super goed doen en voor staan kan de 2de aanval gebruikt worden voor loot :)
• Beste is dan tot de laatste 3 uur te wachten
• Belangrijkste is ALLE troepen uit clan kasteel LUREN
• Bekijk replays van andere om te zien hoe het wel (3 sterren) of niet moet.
• Gebruik je eerste aanval zo vroeg mogelijk zodat het opruimen (3 sterren behalen) zo vroeg mogelijk kan beginnen
• Lage town hall, gebruik je 2de aanval zo vroeg mogelijk zodat de hogere meer sterren kunnen halen waar nodig
• Als je geen tijd hebt of op vakantie gaat verlaat dan tijdelijk de clan
• COMMUNICATIE!!!

Voor town hall 7 vs 7
YouTube: TH 7 Defender

Voor town hall 8 vs 8
YouTube: TH 8 Defender

Voor town hall 9 vs 9
YouTube: TH 9 Defender

En 10
YouTube: TH 10 Defender

Onze clan war komt dit weekend op YouTube :)

Gebruik dit kanaal er staan goeie filmpjes op om het maximale uit elke aanval te halen en zoveel mogelijk sterren te halen, hoe meer sterren we beneden halen hoe meer kans we hebben op slagen. Ons aanval percentage, ligt onder de 80% en aantal sterren per aanval ligt ook ver onder de 2, terwijl dit bij onze tegenstanders vaak veel hoger ligt.

Dit zijn tips, gebruik ze wanneer je kan :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Succes iedereen met de CW ! Laten we weer een mooie prestatie neer zetten :)

Zelf ga ik voor het eerst een Hogs(lvl4) met 3x lvl5 heal spell inzetten op me spiegel nummer ( 19 ). Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken maar ik heb er vertrouwen in.

Ik heb ook me base veranderd(meer anti-hog anti-air design ) alleen hij heeft hem niet helemaal goed opgeslagen ( denk door de verbinding op zee ) dus er zit een kleine fout in. Hopelijk gaat dit niet teveel problemen opleveren tijdens de CW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Heerlijk hoor jongens weer een overwinning in de pocket! Is dit het begin van een mooie win streak?;)

Zelf ben ik niet echt tevreden met mijn prestatie tijdens de CW en weet dan ook niet of ik nog eens hogs4 zal gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Jullie doen toch aan spiegelen in de clan war

Goed stukje YouTube: [Hulks Manifesto] Chapter 1- Number Vs Numbers Targeting

Is jullie clan al op YouTube?
Kern schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:09:
Heerlijk hoor jongens weer een overwinning in de pocket! Is dit het begin van een mooie win streak?;)

Zelf ben ik niet echt tevreden met mijn prestatie tijdens de CW en weet dan ook niet of ik nog eens hogs4 zal gebruiken?
Wat ging er mis? Begin de hogs steeds beter onder de knie te krjgen. Ben net TH9 en heb afgelopen CW nog een TH9 gesloopt met Hogs 4 met heal 5. Nu staat heal 6 aan en zet volgende week hogs 5. Moet vet worden, altijd wel genoeg bases voor hogs.

[ Voor 61% gewijzigd door Wackmack op 27-10-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Nu online
Versteegrob schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:56:
Jullie doen toch aan spiegelen in de clan war

Goed stukje YouTube: [Hulks Manifesto] Chapter 1- Number Vs Numbers Targeting

Is jullie clan al op YouTube?

[...]

Wat ging er mis? Begin de hogs steeds beter onder de knie te krjgen. Ben net TH9 en heb afgelopen CW nog een TH9 gesloopt met Hogs 4 met heal 5. Nu staat heal 6 aan en zet volgende week hogs 5. Moet vet worden, altijd wel genoeg bases voor hogs.
Rob ik heb de vorige keer ook al aangegeven waarom wij spiegelen. Je kan de clan van Hulk of Onehive niet vergelijken met Tweakers2 en Tweakers3. De tweakers clans zijn geen hardcore war clans.

Nogmaals bij tweakers2 hadden wij het probleem dat sommige spelers veel lager aanvielen en hierdoor de lagere spelers geen mogelijkheden meer hadden om een aanval te plegen waar sterren mee te halen waren. Tweakers2 verloor bijna elke week wel de war en daarom moesten we als leiding het op een andere manier gaan aanpakken. We zijn strenger geworden, houden bijna alle warresultaten bij in een sheet en letten er op dat iedereen serieus met de war om gaat. Hierdoor gaat het steeds beter. We zijn er nog niet maar er is duidelijk een stijgende lijn te zien.

Het spiegelen werkt bij tweakers2. Er worden bijna geen aanvallen meer verloren en de aanvallen die wel worden verloren bespreken we en we proberen die persoon te helpen om op een andere manier aan te vallen. En wat ik al eerder aangaf de spiegeltarget staat niet vast. Als iemand denkt dat hij of zij beter een andere base kan aanvallen dan mag dat na overleg met de persoon die die base eigenlijk had moeten aanvallen.

Over de aanval van kern
Ik heb hem net nog even terug gekeken en kern hoeft echt niet ontevreden te zijn over zijn aanval. Ik denk dat het op 1 punt fout ging bij kern en dat was dat hij niet de CC van de tegenstander leeghaalde voordat hij met de aanval begon. Dit had hij zelf volgens mij ook door want nadat zijn eerste 10 hogs door de cc gekilled waren heeft hij de cc units netjes naar een hoekje gelokt en afgemaakt. Daarne heeft hij de rest van de hogs gedropt en daarmee bijna alle def gesloopt.

Kern zit trouwens nog op th8 en dat is dus niet te vergelijken met th9. Hij had maar 3 healspells bij zich terwijl je er op th9 4 mee kan nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door SuperKneus op 27-10-2014 15:36 . Reden: Aanval van kern besproken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Werkt dan blijkbaar toch wel goed. Onze probleem heeft er momenteel ook probleem mee. De eerste aanval van bv #25 en die valt dan #34 aan wat weer zorgt voor irritatie. Misschien kan onze leiding hier eens over nadenken.

Eens over hogs 4 echter heb ik ze ook een tijdje gehad op TH8 en ook dat ging prima. Als er geen double boms zijn/waren is iedere TH8 goed te hoggen. Wat ik het belangrijkste vond is pre healen, dus gooi je heal op de open plek waarvan je verwacht een big bom te zitten dan gaan je hogs niet dood. De hogs op TH9 zijn wel door de Queen weer een stukje moeilijker, deze kan het beste eerst worden uitgeschakeld.

[ Voor 48% gewijzigd door Wackmack op 27-10-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
SuperKneus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:20:
[...]

Over de aanval van kern
Ik heb hem net nog even terug gekeken en kern hoeft echt niet ontevreden te zijn over zijn aanval. Ik denk dat het op 1 punt fout ging bij kern en dat was dat hij niet de CC van de tegenstander leeghaalde voordat hij met de aanval begon. Dit had hij zelf volgens mij ook door want nadat zijn eerste 10 hogs door de cc gekilled waren heeft hij de cc units netjes naar een hoekje gelokt en afgemaakt. Daarne heeft hij de rest van de hogs gedropt en daarmee bijna alle def gesloopt.
Eigenlijk was mijn insteek om met eerst een klein groepje Hogs het begin pad vrij te maken(big bombs en begin defense) voor de grotere groep en de CC een stuk te luren zodat ik ze daarna naar de hoek kon luren met barbs.
Ik was namelijk bang al zou ik in 1 keer al mijn Hogs doen dat de kans te groot zou zijn dat ze in 1 keer allemaal gewaste zouden worden.

Denk je dat het wijzer is om gewoon 1 grote groep hogs te gebruiken en het risico te nemen om meteen gecrushed te worden de volgende keer? ( wel eerst cc luren in een hoekje met een zo klein mogelijk aantal troopen natuurlijk )

@Versteegrob elke tip is welkom, ik heb namelijk het gevoel dat er veel potentie in Hogs zit en daarom wil ik me er zeker verder in ontwikkelen..
Veel bases in CW zijn ook puur gericht op anti-air en draken acten te random in mijn ogen.. Dus alles om de kans van slagen omhoog te krikken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Post anders even een foto van de base dan kan ik je helpen. Luren doe ik altijd met 3 hogs.
Na het luren stuur ik de hogs in tweede groepen in de base. Goede healen en dan komt het vaak wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Ik heb helaas die mogelijkheid niet op dit moment Versteegrob, ik zit op zee voor mijn werk. Misschien dat Iemand anders de mogelijkheid heeft om het te doen voor me ?

De volgende keer ga ik ook proberen om eerst te luren met bijvoorbeeld 3 hogs. ( als de volgende cw een hog attack mogelijk is )

Hoe zou een Hogs+valk combi uitpakken denk je? Heb je dit ooit wel eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Nee en zie ook niet de meerwaarde, beetje rare combinatie. Heb wel eens met succes ballon/hogs gebruikt.
Eerst de ballonnen om de buitenste ring kapot te maken en de hogs maken de core kapot, werkte redelijk.
Op TH9 wordt deze tactiek, Holowiwi heel veel gebruikt. Kijk maar is op YouTube, verder heb je hier een goede tutorial over Hogs

YouTube: How to use hog riders after the update!

YouTube: How to use HoLoWiWi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Thanks! ik zal ze eens bekijken :)

Woehh vet tof! een aanval van mij staat ook gewoon in de lijst van Clash of Clans 3 Stars Clan Wars :D

YouTube: Clash of Clans TH8 vs TH8 Dragon Clan War 3 Star Attack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Alleen een aanval zonder CC kan natuurlijk niet he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Versteegrob schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:44:
Alleen een aanval zonder CC kan natuurlijk niet he :)
overbodige luxe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Even een korte samenvatting over de laatste paar clan wars.

Sinds we strenger zijn geworden is het aanvals percentage een stuk hoger maar het aantal leden een stuk lager (logisch aangezien niet iedereen tijd heeft om aan te vallen).

Afbeeldingslocatie: http://piramideidiomas.com/images/cw_prog.jpg

Wij hebben een gemiddelde van net 80% onze tegenstanders hebben een gemiddelde van ongeveer 86%, als onze tegenstander dezelfde aantal aanvallen hadden gebruikt hadden we zeker meer verloren dan nu het geval is.

Onze tegenstanders daarentegen hebben een veel beter verwoesting percentage dan wij, hoe komt dit?

Afbeeldingslocatie: http://piramideidiomas.com/images/cw_prog2.jpg

Simpel, vaak zien we dezelfde terugkomende fouten, heal spreuken met draken, niet op tijd neergooien van rage spreuk, het niet uitschakelen of lokken van clan kasteel troepen, etc... etc...

Het forum is een belangrijke bron voor communicatie en tips, gebruik dit ook! Vanuit de leiding kunnen wij vaak niet meer doen dan dat we nu al doen, de aanvallen moeten jullie zelf uitvoeren en hier verwachten wij ook wat meer inzet.

Wat gaan wij doen?

We zullen dagelijks een bericht in CoC sturen waar wij jullie naar het forum verwijzen, lees actief mee want hier bespreken we een aantal goede nieuwe aanvallen van onze leden! Hierin geven wij tips over hoe het beter had gekund maar ook hoe goed de aanval zelf ging.

Er zullen meer statistieken beschikbaar komen een enkele hiervan hebben jullie al in de post gezien maar we zullen er nog meer posten.

Eventueel via hang outs, niet iedereen zit op het forum of heeft tijd om het forum te lezen. Voor wie wil kan mij een DM sturen en mij toevoegen op Google Hangouts!

Winnen heeft tijd nodig maar onze verwoesting percentage moet drastisch omhoog willen we meer winnen (onze tegenstanders worden niet zwakker maar sterker aangezien jullie ook sterker worden).

Bedankt voor jullie tijd en clash on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Nu online
Zoals Steevo al aangeeft hebben we het idee dat we op de goede weg zijn maar we hebben nog wel een lange weg te gaan. Op dit moment doen we maar 1 war per week en hierdoor duurt het lang voordat de reseultaten zichtbaar zijn. Dit betekend dat er ook maar 2 aanvallen per week zijn waarmee sterren gehaald moeten worden, de rest van de week kan iedereen bezig zijn met loot verzamelen en hoeft men niet te kijken naar eventuele overwinningen op tegenstanders. Het voorstel is om het leerproces een boost te geven door van 1 naar 2 wars per week te gaan.

Waar we ook mee zitten is dat voor sommige leden de huidige opzet niet ideaal is. In het weekend heeft men vaak andere dingen te doen, minder tijd om een war te joinen en op het forum om hulp te vragen. Het voorstel is dan ook om de huidige war op een andere dag te gaan starten.

Hierdonder dus een poll en ik hoop dat men hem gebruikt

Poll: Moeten we door de weeks een extra clanwar plannen?
1 clanwar per week is genoeg.
1 clanwar per week maar begin op donderdag.
Ja, start met zoeken naar de 2e war op maandag
Ja, start met zoeken naar de 2e war op dinsdag
Ja, start met zoeken naar de 2e war op woendag
Maakt mij niet uit.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=392671&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
2 lijkt me inderdaad fijner, leuker en skill-verhogend. Als ik twijfel of ik kan leave ik uiteraard. Iedereen kan dit voor zichzelf bepalen of je dus meedoet ja of nee. Als we het 2 weken aankijken(4 wars) weet je snel genoeg of het wat is op deze manier.

Mijn mening/stem: Ja, start met zoeken naar de 2e war op dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:38
De uitslag van de poll is niet erg duidelijk, kunnen de antwoorden niet iets korter/bondiger worden weergegeven (evt. met afkortingen)?

Ik ben voor meer wars, start met zoeken op dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Ik mis eigenlijk de optie "om de X weken een 2de clan war" dus bijvoorbeeld om de 2 weken een extra clan war :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Nu online
ik kan de layout helaas niet meer aanpassen :(.

Heb de resultaten nu wel anders weergegeven. Die komen nu overeen met hoe de mogelijkheden onder de vraag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Te lage troepen denk ik, dat is in elk geval mijn probleem. Ik val aan met draken, maar mijn lvl 2 draken worden vrij gemakkelijk uit de lucht gehaald. Volgende CW zijn ze lvl 3, dan hoop ik dat het veel beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:47
Ik zelf heb gestemd op een extra CW in de week te beginnen vanaf maandag, 2 CW zouden te doen moeten zijn en ik vind persoonlijk CW's een zeer leuke extra m.b.t CoC.
Er ligt heel veel uitdaging in om ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk sterren binnenhaalt maar ook kijken hoe je zomin mogelijk sterren tegen je krijgt.
Denkend aan hoe ga je je basis verdedigen, welke defence zet ik waar neer etc.
Als je aangevallen wordt is het handig om terug kijken door welk leger en hoeveel sterren er gehaald zijn.
Tegenwoordig wordt ik vaak aangevallen door air units, daarom is mijn basis gericht als air defense.
Als jij elke CW gehogt wordt en ze halen altijd 3 ster is het misschien een idee om is te kijken naar een anti-hog base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ondanks de uitlatingen de laatste tijd moet ik iedereen een credits geven over hoe de groep is gegroeid in zowel menselijk als hechter opzich als zijnde zich staande kunnen houden in de CWs.

Voorheen toen we begonnen mochten we blij zijn als we 45 aanvallen kregen en daarbij 10 normale aanvallen zaten tegenwoordig missen we op 5 a 10 na elke aanval die benut kan worden, daarbij is het resultaat ook een stuk beter dan voorheen. Echter wat goed besproken word is het percentage was nog wel met 0.75% omhoog zou moeten. Er worden toch niet net te veel 1 sterren aanvallen geplaatst of er worden helaas nog simpele dingen vergeten, zodra dit nog omgeschoold kan worden dan kunnen we elke war serieuze tegenstander zijn en deze ook serieus tot een goed einde brengen.

Het geen wat ik nog wel wil aangegeven is dat ik een beetje teleurgesteld ben in het feit dat wanneer er gekozen word om een war te zoeken en we dan een tegenstander ( meestal china ) ontvangen en deze een aantal goede aanvallen neerzetten ( omdat zij het spelletje beter door hebben en tactisch verder zijn ) dat er gelijk word geroepen; "Sjonge sjonge wat is deze tegenstander sterk zeg"

Het is nou eenmaal een feit dat de tegenstander sterker en sterker zullen worden elke war dat we gaan zoeken. Maar dat betekend ook niet dat ze per direct sterker zijn. Ze zijn slimmer, hebben het spelletje beter door, kiezen voor betere leger samenstelling en belangrijkste: ze weten hoe dat leger werkt en hoe je sterren moet halen. Dit betekent dat ze vaker spelen vaker oefenen en wellicht een goede communicatie hebben om dat gebied en dat zijn signalen van tegenstanders die je veel vaker tegen gaat komen ( vooral als wij 2x de week CW gaan houden )

Natuurlijk kun je geluk hebben en een mindere tegenstander treffen, of een sterkere welke inactiever is maar ga aub niet gelijk roepen dat de tegenstander o zo sterk is want voor mijn gevoel geeft diegene dan al bij wijze van op en werkt dat op de motivatie van wellicht een aantal andere welke moeilijker sterren kunnen behalen.

Hoop dat het bovenstaande goed ontvangen gaat worden, het is niet de bedoeling geweest om mensen aan te vallen of dergelijke ( soms kom ik gewoon als een botte zak over.. )

Verder omtrent de poll ook ik heb gestemt voor een tweede CW en daarbij zoeken op dinsdag zodat de attackdag donderdag is welke mij het gunstigst uit komt ivm revalidatie programma, echter elke andere dag is prima maar dan zal ik persoonlijk moeten kijken of ik kan aanvallen en dan wel genoeg recources heb om in de clan te blijven tijdens het zoeken.
Denk dat we eerst beter kunnen inventariseren of men wel zin heeft in een tweede CW per week, als dat eenmaal vast staat dan de dag. En aangezien dat er niet al te veel leden stemmen en forum bezoeken kan dit nog wel een praat puntje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:00
Wordt het niet lastiger groeien als we 2 CW's per week doen ipv 1? Gooien we niet gemiddeld meer resources in CW's dan we eruit krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:47
Als je een CW wint krijg je, correct me if i am wrong, best aardig je spul eruit.
Maar de hogere onder ons, die bijvoorbeeld met DE aanvallen krijgen denk ik evenveel DE eruit als ze gebruiken.
Daarnaast krijg je ook nog een Gold bonus bij de CW.

Hierbij hou ik geen rekening met donaties in defence CC of donaties met aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Voor 2 CW's heb ik echt geen tijd. En ik heb ook waarschijnlijk niet elke keer de kans om op tijd de clan te verlaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku

koku

Tnet Devver
Het leek ons een goed idee om af en toe een video te pakken van een clan war attack en deze hier neer te zetten om te bespreken. Voor nu is het nog even een test om te kijken of het bevalt. Laat even weten wat je er van vindt en of je suggesties hebt. Bijvoorbeeld een aanval van afgelopen CW die je hier zou willen zien.
Er is meteen een Youtube-kanaal aangemaakt waarop je jezelf kan abonneren (tip! :P)

De eerste video is van Glenn die een gowipe-aanval (Golem, Wizard, Pekka) doet op een TH8. Ik probeer meteen als start mijn feedback te geven op de aanval. Alles is opbouwend bedoeld, puur om elkaar te helpen en om ervan te leren.

Wat mij opvalt bij deze aanval is dat er maar 1 spell is meegenomen (foutje?), terwijl je ruimte hebt voor 4 spells. Met 3 spells extra had dit een drie ster aanval kunnen zijn. Ik vind zelf 3 rage spells en 1 heal spell goed werken. Verder drop je twee golems op precies dezelfde plek. Ik zou ze iets uit elkaar droppen, zodat ze bij elkaar in de buurt blijven, maar niet hetzelfde doen. Als je de mogelijkheid hebt is het handig om een derde Golem in je CC mee te nemen, maar dat vereist wel 30 plekken in je CC. Verder is het bij een gowipe onmisbaar om wall breakers mee te nemen (ik zou minimaal 10 doen). Dit voorkomt dat je pekka's en de rest naar de buitenkant gaan ipv naar de binnenkant. Verder erg spannende aanval, bijna drie sterren!

Als iemand anders nog suggesties heeft, laat je horen (maar wel opbouwend ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goede initiatief en direct aangemeld:)

De key tegen gowiwi of gowipe is zoveel mogelijk compartimenten. Heb in mijn nieuwe TH9 base 17 compartimenten gemaakt met allemaal lvl 8 muren. Paar punten die je beter anders kan doen,

Je spells? Hele grote fout en mag niet gebeuren
Drop eerst twee golems, verspreid, nu een rij wizz, als alle gebouwen weg zijn enkele wallies en dan pas je pekkas. Nu lopen ze rondjes dat de aanval verpest. Verder gebruik je de ability direct van je King, beter even wachten. Dit was een ztH9 op een TH8 dus 2 sterren is dan vrij standaard.

[ Voor 51% gewijzigd door Wackmack op 03-11-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Goed initiatief om een movie te droppen zodat we hier over kunnen discuseren! Doordat er over gepraat wordt zullen mensen er ook daadwerkelijk iets van opsteken. In game chat wordt dit ook veel gedaan maar niet iedereen leest dit omdat dit niet lang genoeg blijft staan.

Ik zou graag input geven voor deze aanval maar ik heb totaal geen ervaring met GoWiPe.. enige wat ik aan zou kunnen geven dus is puntje spells.. maar dat is nu al aangekaart.

@koku is 10 wallbreakers niet een beetje overkill? ik denk zelf dat 6 al genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zeker met deze plastic walls. 6 is meer dan genoeg.
Zou dan ook leuk zijn dat er op de feedback wordt gereageerd anders gebeurt er nog niks nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Ik zal morgen even uitgebreider reageren, maar er is een reden voor meer dan 6 muurbrekers en die is simpel; je muurbrekers hebben weinig hp en kunnen zelfs als defence je golems 'locked' uitgeschakeld worden. Dus neem er altijd meer mee dan het minimum, zit je opgesloten in de core een paar muurbrekers en je komt er weer uit.

Heb er nu een stuk of 4 clan wars opzitten met gowiwi en neem altijd 10+ muurbrekers mee en dat word ook overal aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Nu online
Steevo_S schreef op maandag 03 november 2014 @ 23:20:
Ik zal morgen even uitgebreider reageren, maar er is een reden voor meer dan 6 muurbrekers en die is simpel; je muurbrekers hebben weinig hp en kunnen zelfs als defence je golems 'locked' uitgeschakeld worden.Dus neem er altijd meer mee dan het minimum, zit je opgesloten in de coree een paar muurbrekers en je komt er weer uit.

Heb er nu een stuk of 4 clan wars opzitten met gowiwi en neem altijd 10+ muurbrekers mee en dat word ook overal aangeraden.
Dit is heel belangrijk, zorg er voor dat je niet vast komt te zitten in de core. Een goede base heeft zijn defence om de core heen staan en als je units in de core dan op de muren aan het beuken zijn worden ze afgeslacht door de def die er buiten staat.

Ik ben erg fan van muurbrekers + rage spell. Dit zorgt er voor dat ze zelfs makkelijk door zwarte muurtjes heen gaan. Je zou dan eventueel een jumpspell kunnen meenemen om uit de core te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
koku schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:18:
Het leek ons een goed idee om af en toe een video te pakken van een clan war attack en deze hier neer te zetten om te bespreken. Voor nu is het nog even een test om te kijken of het bevalt. Laat even weten wat je er van vindt en of je suggesties hebt. Bijvoorbeeld een aanval van afgelopen CW die je hier zou willen zien.
Er is meteen een Youtube-kanaal aangemaakt waarop je jezelf kan abonneren (tip! :P)

De eerste video is van Glenn die een gowipe-aanval (Golem, Wizard, Pekka) doet op een TH8. Ik probeer meteen als start mijn feedback te geven op de aanval. Alles is opbouwend bedoeld, puur om elkaar te helpen en om ervan te leren.

[video]

Wat mij opvalt bij deze aanval is dat er maar 1 spell is meegenomen (foutje?), terwijl je ruimte hebt voor 4 spells. Met 3 spells extra had dit een drie ster aanval kunnen zijn. Ik vind zelf 3 rage spells en 1 heal spell goed werken. Verder drop je twee golems op precies dezelfde plek. Ik zou ze iets uit elkaar droppen, zodat ze bij elkaar in de buurt blijven, maar niet hetzelfde doen. Als je de mogelijkheid hebt is het handig om een derde Golem in je CC mee te nemen, maar dat vereist wel 30 plekken in je CC. Verder is het bij een gowipe onmisbaar om wall breakers mee te nemen (ik zou minimaal 10 doen). Dit voorkomt dat je pekka's en de rest naar de buitenkant gaan ipv naar de binnenkant. Verder erg spannende aanval, bijna drie sterren!

Van die spreuken inderdaad een beetje vreemd maar misschien beter om in een andere volgorde te beginnen.

• 2 Wizzies om de hoek leeg te halen en eventueel meer troep aan de zijkant
• Golem naast elkaar droppen dus niet bij elkaar
• Als defence gelocked is wat muurbrekertjes erachter aan gooien zodat golems naar de defence toe kunnen (hier eerste rage)
• Wizzies droppen en defence uitschakelen
• Pekkas erachter gooien en dan nog wat muurbrekers voor de core (rage)
• Heroes en clan kasteel
• laatste spreuken en ragen van heroes waar mogelijk

Toch nog een goeie aanval maar met extra spreuken had dit zeker 3 sterren moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
@mitchh1 dit filmpje moet je weer op gang helpen :)

YouTube: Clash of Clans - Rushed Townhall (How to Recover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 544324

ik ga checken thanks @steevo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 19-06 08:47
koku schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:18:

[video]

Dat van die spells was inderdaad een foutje, ik dacht dat alles al gemaakt was maar in het begin van mijn aanval zag ik plotseling dat dit niet het geval was. Anders had ik dus nog 1 extra rage spell en 2 heal. De volgende keer probeer ik inderdaad 3x rage en 1 heal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Hier nog een tweetal aanvallen die het bespreken waard zijn :)

Eerst Boefje die als #35 een goeie aanval uitvoert tegen hun #33, boefje was op dat moment th7 en net th8 en daardoor zijn draken nog op niveau 2.

In dit voorbeeld zie je dat hij eerst met bliksem de achterste air defence uitschakelt en daarna zijn draken in een rij los laat om alle gebouwen aan de zijkant op te ruimen. Als die gebouwen weg zijn laat hij de ballonnen los en schakelt hij de bovenste air defence uit. Als laatst laat hij de level 6 ballonnen los en verzekert hij zichzelf van 3 sterren.

Dit is een perfect voorbeeld van hoe effectief dragloon kan zijn op th8 :)

Nu nuno, hij is een th8 #30 die het opneemt tegen een th8 #32, ook in dit voorbeeld word als eerst een air defence uitgeschakeld en enkele draken voor de buitenste gebouwen. Als die weg zijn worden de ballonnen ingezet en de laatste 2 air defence zijn dan binnen enkele seconden weg. Met de troepen die overblijven verzekert hij zichzelf ook weer van 3 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Dit is een aanval van Ralf op een vrij gemaxde TH9 (qua muren en defence) en aangezien we spiegelen en hij geen goeie gowiwi combo heeft koos hij voor draken.

Het goeie hier is het feit dat hij onderin alles opruimt om zo met maar 2 troepen zijn townhall uit te schakelen en zo de 2 sterren haalt, ook zet hij zijn AQ pas op het eind in om losse gebouwen kapot te maken.

Mijn enige kritieke punten zijn het aantal heal spreuken die hij meeneemt (heeft weinig tot geen effect op draken) en als hij rage had meegenomen hij er nog wel meer uit had kunnen halen.

Verder goeie aanval en een goed voorbeeld hoe je hogs kan gebruiken om AA uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Als laatste de aanval van enterminator als TH9 tegen een TH8, hij gebruikt GoWiPe.

Wat ging hier goed?

De golems worden beide losgelaten in de bovenhoek en de verdediging kan zich locken zodat de rest van zijn troepen de eerste gebouwen kunnen opruimen. De muurbrekers hadden hierdoor alle tijd om de eerste muren op te blazen alleen hij had er een paar extra mee moeten nemen om naar de kern te komen. De eerste rage spreuk was goed neergegooid.

Wat kon hier beter?

Op het moment dat je de wizzards inzet probeer dan op dat zelfde moment de pekkas in te zetten in groepjes van 2, nu gingen ze omdat de AI niet al te slim is, in een rondje om zijn basis daardoor had je geen vuurkracht om zo snel mogelijk in het midden te komen.

Neem meer muurbrekers mee zodat je als je door de eerste rij bent ook wat sneller door de 2de rij kan komen. De 3de rage spreuk had je iets verder in het midden moeten gooien of zelfs bijna op zijn townhall dan had je er meer profijt van.

Al met al een goede aanval voor een van je eerste keren met GoWiPe maar probeer wel meer muurbrekers mee te nemen :)

Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 08:26

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Leuk die feedback met videos. Erg nuttig en leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-06 18:03
Zeker een goed idee! Moet zelf ook maar eens mijn ballonnen gaan upgraden. Zijn lvl 4 nu...

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 599664

Met alles helemaal eens zal zo snel mogelijk proberen te upgraden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:45
Die feedback is erg leuk samen met de filmpjes. Daarnaast ook zeker fijn om de positieve aanvallen te belichten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:38
---

[ Voor 122% gewijzigd door CappieL op 05-11-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Laatst online: 12-06 18:23

two

Steevo_S schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:27:
Als laatste de aanval van enterminator als TH9 tegen een TH8, hij gebruikt GoWiPe.

[video]

Wat ging hier goed?

De golems worden beide losgelaten in de bovenhoek en de verdediging kan zich locken zodat de rest van zijn troepen de eerste gebouwen kunnen opruimen. De muurbrekers hadden hierdoor alle tijd om de eerste muren op te blazen alleen hij had er een paar extra mee moeten nemen om naar de kern te komen. De eerste rage spreuk was goed neergegooid.

Wat kon hier beter?

Op het moment dat je de wizzards inzet probeer dan op dat zelfde moment de pekkas in te zetten in groepjes van 2, nu gingen ze omdat de AI niet al te slim is, in een rondje om zijn basis daardoor had je geen vuurkracht om zo snel mogelijk in het midden te komen.

Neem meer muurbrekers mee zodat je als je door de eerste rij bent ook wat sneller door de 2de rij kan komen. De 3de rage spreuk had je iets verder in het midden moeten gooien of zelfs bijna op zijn townhall dan had je er meer profijt van.

Al met al een goede aanval voor een van je eerste keren met GoWiPe maar probeer wel meer muurbrekers mee te nemen :)

Ga zo door!
Echt blij dat je dit doet. Super tof! Thanks :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hi!

Zoals jullie wellicht gelezen hebben willen TheDon en ik een Wallie CW event houden. Dit betekend dat we de gehele CW enkel en alleen wallbreakers zullen gebruiken in zowel de offense als in de defense.
Wat bereiken we ermee? Helemaal niets maar wel een hoop gezelligheid!

We hopen op zoveel mogelijk members van Tweakers, Tweakers2 en Tweakers3. Er is een apart topic aangemaakt waar je jezelf kan inschrijven (vol = vol). Het topic kan je hier vinden: \[iOS/Android] Clash of clans [Het grote Wallie evenement]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Blijkbaar is de theorie dus toch correct, verander de tijd en we ontwijken de fanatieke Chinezen :). Deze clan war was tegen Nederlanders en uiteindelijk kwam wij als winnaars uit de bus. Van de 70 aanvallen hebben wij er 65 gebruikt, dat is toch een kleine 92% wat net iets onder ons gemiddelde ligt van de vorige clan wars maar nog steeds vrij hoog.

De volgende leden hebben een streepje en/of waarschuwing:
• Kern (telefoon kwijt)
• Patrick
• SlinkingAnt
• Joechei

Het spiegelen werkt tot nog toe goed en we zien dat er onderling gepraat word om eventueel een andere tegenstander aan te vallen. Onze aanvalspercentage ligt nog steeds onder de 85% en dit moet dan ook snel omhoog.

Vanaf nu gaat alle communicatie via het forum, dus ook tips over hoe moet ik een bepaalde tegenstander aanvallen worden hier besproken. Ons kanaal: YouTube: Clash of Clans [Tweakers2] is beschikbaar en daar staan vaak op hetzelfde moment replays van clan leden, deze replays worden hier gepost en besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Steevo waarom zet je mijn faal-dragloon erop van afgelopen CW? Die ging echt totaal niet goed :p
Steevo_S schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:41:
Juist om er voor te zorgen dat ie de volgende keer wel goed gaat ;)
Kan niks beloven... :9

[ Voor 52% gewijzigd door Trezzahn op 10-11-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Juist om er voor te zorgen dat ie de volgende keer wel goed gaat ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Steevo_S op 10-11-2014 11:42 . Reden: zinsopbouw... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Zoals het de afgelopen cw ging, was het toch prima? Daarmee bedoel ik de tijd en dat na 16:00 het spiegelen er af was.
Echter, wat ik zo nog weet maar is ook al vaker voorgekomen, had Hanky zijn troepen getraind om X aan te vallen waarna iemand anders ook die aan wilde vallen. Ik noem het even targethijack..

Is het geen idee om de volgende tabel, of een variant, te gebruiken tijdens de cw. Deze dien je dan te copy-pasten(aangevuld met je eigen tegenstander c.q. aanval) in het topic. Zo is meteen actueel wie wie aan wil vallen. Je kunt dan je tegenstander aanvallen met de troepen die je hebt getraind zonder dat je target weg is.

Weet niet of dit een idee is? Brengt én meer activiteit in het topic én zal er voor zorgen dat je target niet weg is. Als iedereen dit weet kan er op targethijack ook een strike worden gezet, toch?!
(het is allemaal nog een idee, in concept :))

Tegenstander 1. Steevo
Tegenstander 2. Hanky
Tegenstander 3. Craven
Enzovoorts... ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Dit werkt goed voor de eerste aanval omdat er tijdens de prep day veel tijd is en mensen dan ook meer tijd hebben om op het forum te kijken, tijdens de laatste 4/5 uur van de clan war is het vaak wat chaotischer en kijken weinig mensen op het forum. Wat we dan kunnen doen is, dat mensen in het forum hun tweede target kunnen claimen ipv in de clan chat, wie hier dan een target claimt en iemand hem dan "hijacked", die krijgt dan een waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Steevo_S schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:13:
Dit werkt goed voor de eerste aanval omdat er tijdens de prep day veel tijd is en mensen dan ook meer tijd hebben om op het forum te kijken, tijdens de laatste 4/5 uur van de clan war is het vaak wat chaotischer en kijken weinig mensen op het forum. Wat we dan kunnen doen is, dat mensen in het forum hun tweede target kunnen claimen ipv in de clan chat, wie hier dan een target claimt en iemand hem dan "hijacked", die krijgt dan een waarschuwing.
Op zich mee eens. Maar even op het forum kijken is een kleine moeite lijkt me. Dit kan echter met desktop, laptop, tablet en telefoon. Bij mij staat 'ie in de bookmarks dus met enkele klikken zichtbaar.
Maar als mensen in jouw ogen niet altijd het forum checken(de laatste 4/5 uur) dan weet je ook niet of een target al gereserveerd is, toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Klopt, en ik denk dat een 40% net als jij het forum in de gaten in houd, nu is onze grote vraag: hoe krijgen we die andere 60% hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Hm geen eigenlijk..
Wellicht dat nu, na een aantal reacties, dat mensen even weer komen kijken. Hopelijk dat zij een oplossing aandragen.

Anders free candy.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Nu, mijn aanval... wat een fail (en val vooral niet midden in de nacht aan met wat drank op)... maar wat heb ik ervan geleerd?

GoWiWi is supersterk en ik word er al veel beter in, vorige week nog 2 sterren op een redelijke TH10 maar wat was het verschil met deze clan war? Simpel, zijn infernos. Doordat hij op multi stond verpulvert hij je skelletjes vrij snel en zijn je heksen waardeloos.

Wat ga ik nu doen? Zodra mijn spiegel een TH10 is en hij zijn infernos op multi heeft staan probeer ik een GoWiPe en als verandering neem ik een jump spell mee.

Deze video laat goed zijn waarom een GoWiPe beter is :)

Zijn Queen op lvl 10 en geen BBK mee, dus 2 sterren moet mij ook wel lukken in de volgende clan war (teslas waren wel van een laag niveau).

Zie hier ook weer een hele goede aanval van enterminator met GoWiPe (enige commentaar was de rage spell die vrij ver van de aanvalsplek word gegooid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

komt mijn 3 ster ook op de forum :P me 1ste 3 ster in weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Trezzahn schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:24:
Hm geen eigenlijk..
Wellicht dat nu, na een aantal reacties, dat mensen even weer komen kijken. Hopelijk dat zij een oplossing aandragen.

Anders free candy.. :9
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/fd4ww7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Leuk YouTube kanaal, direct lid geworden. Goed om te zien dat jullie TH8 hebben met hogs 4, erg bruikbaar zo te zien. Weet niet of je er nog (meer) video's uit wilt halen voor feedback? Dat deed je volgens mij vorige week wel vrij uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
We zijn er nog wat meer aan het opnemen en vanavond komen er nog wat aan, we gaan vooral voor de TH8 vs TH8 aangezien we daar vrij veel sterren laten liggen maar merken dat sinds we overgestapt zijn op dragloon er veel meer vroege sterren worden gehaald die we eerst lieten liggen (dus 2 sterren ipv 1) dan kan de tweede aanvaller zich focussen op 2 naar 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Top! Hoe doet jullie TH9 het? Ben benieuwd hoe een TH9 met hogs aanvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Onze TH9s zijn massaal overgestapt op GoWiPe :) zie de aanval van enterminator hierboven en zal er nog wat opnemen van wstreet en koku, dan kan je die ook zien, aranomisus is een gerushde TH9 en legde met een GoWiPe een TH9 plat (level 4 wizz, level 1 pekka en level 1 golems).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Nu online
Niet alle th9s zijn aan het gowipen hoor. Ik faalde mijn eerste aanval met een soort gohowiwi omdat die l*l van een tegenstander zijn Tesla op domme plekken had staan waardoor mijn aanval totaal anders liep dan de bedoeling was. Los daarvan werden mijn hogs L5 ook weer heel snel afgeslacht. Ik heb nog niet echt succes gehad met hogs. Maar goed ik blijf oefenen en volgende war heb ik gelukkig mijn heel op max strength.

De tweede aanval was een aanval op een veel lagere tegenstander met een balloonion leger die ik eigenlijk voor iemand anders had gemaakt. Die th8 heb ik heel erg hard gesloopt. Was een beetje overkill maar goed doel was sterren en op de hogere bases had ik geen 100% garantie op 3 sterren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linda
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Prima om meer te doen via het forum. Typt een stuk beter! Ik hoop dat de chat echter ook een beetje actief blijft :-)

Wat betreft het "claimen" van je tweede target;
- in het betreffende voorbeeld was de claim van MrHanky nog niet weg gezakt uit het start scherm van de chat (tablet). Wanneer dat al niet opgemerkt wordt heb ik er een hard hoofd in dat een online sheet wel wordt gecheckt, laat staan ingevuld.
- klinkt als veel werk voor iets wat naar mijn idee bij ons vrijwel nooit mis gaat (ik ben liever lui dan moe :-)

Kan iemand trouwens onze topic start bijwerken wat betreft de latere starttijd, linkje naar ons YouTube channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:46
Steevo_S schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:13:
Onze TH9s zijn massaal overgestapt op GoWiPe :) zie de aanval van enterminator hierboven en zal er nog wat opnemen van wstreet en koku, dan kan je die ook zien, aranomisus is een gerushde TH9 en legde met een GoWiPe een TH9 plat (level 4 wizz, level 1 pekka en level 1 golems).
Ben ik even een rebel en doe ik nog lekker mijn GiWaWizHealArch :+

Druk bezig om Pekka en Golem te uppen. Dan komt Witch aan de beurt. Ik loop echt achter met troop levels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Steevo_S schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:40:
Nu, mijn aanval... wat een fail (en val vooral niet midden in de nacht aan met wat drank op)... maar wat heb ik ervan geleerd?
Deze filmpjes laten toch zien waarom ik zonder sound speel, wat een verschrikkelijk geluid komt er toch vanuit dit spel vandaan zeg haha.

Momenteel zit ik in TH update fase en heb nog een flinke 3 dagen te gaan voordat ik TH9 ( nieuw mijlpaal na 3 jaar CoC en 3x opnieuw moeten beginnen ) waarbij iedereen aangeeft je vol ( zo dicht mogelijk ) te moeten zitten voor de nieuwe updates. De vraag is echter wat is prioriteit van de updates? Lab eerst? nieuwe def naar niveau van huidige of toch voor die xbows gaan terwijl het proppenschieters zijn op lv1?

Wie heeft er een mooi lijstje met prio updates bij TH9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wat is je doel? Offensief of defensief? Zelf ben ik vrij offensiel gericht dus dit deed ik als eerste.
Ging maxed naar TH9 met volle kluizen 5 bouwers

Lab, Spellfactory, 2 xbow en direct alle defence lvl 1 en hierna DE-Pomp.
Qua upgrades, begonnen met Heal 6, Hogs 5 en nu bezig met Reus 6.

Verder heb ik de focus gelegd op de voordelen van TH9 dus direct Queen uppen, army camps. Nu na 4 weken begin ik langzaam met mijn defence te uppen naar TH8 niveau. De extra 25 muren had ik vrij snel op zwart gemaakt. Staat wel zo netjes he :)
SuperKneus schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:47:
Niet alle th9s zijn aan het gowipen hoor. Ik faalde mijn eerste aanval met een soort gohowiwi omdat die l*l van een tegenstander zijn Tesla op domme plekken had staan waardoor mijn aanval totaal anders liep dan de bedoeling was. Los daarvan werden mijn hogs L5 ook weer heel snel afgeslacht. Ik heb nog niet echt succes gehad met hogs. Maar goed ik blijf oefenen en volgende war heb ik gelukkig mijn heel op max strength.

De tweede aanval was een aanval op een veel lagere tegenstander met een balloonion leger die ik eigenlijk voor iemand anders had gemaakt. Die th8 heb ik heel erg hard gesloopt. Was een beetje overkill maar goed doel was sterren en op de hogere bases had ik geen 100% garantie op 3 sterren
Hoe komt dit? Met heal 6 slacht niemand je hogs behalve inferno's en de double bom. Pre healen werkt bij mij erg goed en oppassen voor de traps. Met een beetje pech verlies je 18 hogs tijdens een aanval.

[ Voor 49% gewijzigd door Wackmack op 12-11-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Wat ik zelf eerst deed was:

Even snel de extra defence neergooien die maar X uur duren en je niet lang hoeft te wachten.

- Xbow beide neergooien
- Lab
- DE pomp en die andere aan het upgraden

In mijn lab en omdat ik barch direct de troepen gedaan die ik zelf gebruik, dus barb en boog en daarna golems, heksjes.

Ik wisselde mijn elixir met goud upgrades om er balans in te houden en heb direct alles op alles gedaan om mijn proppenschieters (dat zijn xbows op lvl1) naar 3 te tillen.

Army camps deed ik 1 voor 1 en Queen zsm naar 5 voor haar ability :)

TH9 is makkelijker dan TH8 als je de muurtjes niet meetelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Mwa een mix ik val niet super veel aan, behalve als ik er ff lekker voor ga zitten en verder laat ik het spelletje rustig op zijn beloop. Ik had mijn kluizen gister tot 5.5mil vol met nog 4 dagen op de klok, dus heb ik ff wat muurtjes gedaan om die rapende TH9/10 aan me voorbij te laten gaan.
Deze zullen de komende dagen weer rustig vol laten lopen, echter mijn DE krijg ik totaal niet bij elkaar denk dat ik de 40K niet eens red. In elke aanval raak je wel 1200/1500 kwijt en krijg ik dat niet terug in een aanval of 5 als ik al geluk heb. Nu heb ik ruim 2200 gems en kan ik hem wel vol gemmen maar kost me 1800 gems :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Nu online
@Rob ik had nog heal5, heal6 is zaterdag klaar dus dan weet ik pas echt of het verschil maakt.

@Patrick ik heb lab gedaan, Queen gekocht en xbows gekocht. Daarna armycamps en CC geüpgraded. Toen DE pompen naar L6 gebracht en nu bezig met mijn core lego te maken voordat ik met mijn def ga beginnen.

Kwa lab heb ik eerst ballon L6 aangezet, toen hogs L5, toen minions L4 en nu heal L6. DE gaat nu in de Queen tot ik haar L10 heb.

Als de core lego is, en dat duurt nog even omdat Famous hem zo f*cking groot heeft gemaakt ;), ga ik met mijn Wizzardtowers beginnen, dan AA en dan Tesla.

De boel heeft trouwens wel vertraging opgelopen omdat ik perse champions wilde halen (niet gelukt)

[ Voor 7% gewijzigd door SuperKneus op 12-11-2014 16:30 . Reden: Vertraging ]

• koku

koku

Tnet Devver
Op th9 heb ik meteen de Queen gekocht. Geprobeerd die zo snel mogelijk naar level 5 te krijgen. Nu m'n DE aan het gebruiken om Golem naar 4 te zetten en daarna witch naar 2. Daarna ga ik verder met de Queen uppen. Merk dat die echt het verschil kan maken in gowipe aanvallen, maar ook met barchen.

Verder continu een bouwer voor de DE drills gebruikt totdat ze gemaxxed waren. De DE heb je hard nodig. Ook 1 bouwer voor de xbows. De eerste is nu bijna level drie de andere zit op twee.

En de eenmalige upgrades zoals spell factory en lab en clan castle. Als die gedaan zijn heb je weer bouwers vrij om je army camps te updaten. Die had ik op een gegeven moment alle vier te gelijk aan staan. Zijn relatief goedkoop en snel.

• Wackmack
SuperKneus schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:28:

@Rob ik had nog heal5, heal6 is zaterdag klaar dus dan weet ik pas echt of het verschil maakt.

@Patrick ik heb lab gedaan, Queen gekocht en xbows gekocht. Daarna armycamps en CC geüpgraded. Toen DE pompen naar L6 gebracht en nu bezig met mijn core lego te maken voordat ik met mijn def ga beginnen.

Kwa lab heb ik eerst ballon L6 aangezet, toen hogs L5, toen minions L4 en nu heal L6. DE gaat nu in de Queen tot ik haar L10 heb.

Als de core lego is, en dat duurt nog even omdat Famous hem zo f*cking groot heeft gemaakt ;), ga ik met mijn Wizzardtowers beginnen, dan AA en dan Tesla.

De boel heeft trouwens wel vertraging opgelopen omdat ik perse champions wilde halen (niet gelukt)
Goed om te horen, heal 6 is echt een huge verschil. Zovaak al gezien dat meerdere Tesla's 7 zitten te schieten op een hog 5 maar er gebruikt niks, heel fijn. Gisteren een aanval gedaan op TH8 met 40 hogs lvl 5, had na de aanval bijna 20 hogs over. Was er 5 kwijt voor de lure en de rest verloor ik door de traps.
koku schreef op donderdag 13 november 2014 @ 07:49:
Op th9 heb ik meteen de Queen gekocht. Geprobeerd die zo snel mogelijk naar level 5 te krijgen. Nu m'n DE aan het gebruiken om Golem naar 4 te zetten en daarna witch naar 2. Daarna ga ik verder met de Queen uppen. Merk dat die echt het verschil kan maken in gowipe aanvallen, maar ook met barchen.

Verder continu een bouwer voor de DE drills gebruikt totdat ze gemaxxed waren. De DE heb je hard nodig. Ook 1 bouwer voor de xbows. De eerste is nu bijna level drie de andere zit op twee.

En de eenmalige upgrades zoals spell factory en lab en clan castle. Als die gedaan zijn heb je weer bouwers vrij om je army camps te updaten. Die had ik op een gegeven moment alle vier te gelijk aan staan. Zijn relatief goedkoop en snel.
Dit heb ik ook direct gedaan, erg handig. Merk je nu veel verschil met lvl 2/3 xbox? Merk dat een reus 6 icm heal ik toch niks doe en daar verandert een xbow 3 ook niks aan lijkt mij.

[ Voor 31% gewijzigd door Wackmack op 13-11-2014 08:56 ]

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Linda schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:02:
Prima om meer te doen via het forum. Typt een stuk beter! Ik hoop dat de chat echter ook een beetje actief blijft :-)

Wat betreft het "claimen" van je tweede target;
- in het betreffende voorbeeld was de claim van MrHanky nog niet weg gezakt uit het start scherm van de chat (tablet). Wanneer dat al niet opgemerkt wordt heb ik er een hard hoofd in dat een online sheet wel wordt gecheckt, laat staan ingevuld.
- klinkt als veel werk voor iets wat naar mijn idee bij ons vrijwel nooit mis gaat (ik ben liever lui dan moe :-)

Kan iemand trouwens onze topic start bijwerken wat betreft de latere starttijd, linkje naar ons YouTube channel?
De topicstart is gewijzigd. De starttijd is veranderd in 20:00, link naar ons YouTube-kanaal en de links verandert. Als ik dit weekend nog tijd heb wil ik nog verschillende tips in de topicstart zetten voor de cw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Vanavond rond de klok van 20:00 gaan we weer op zoek naar een tegenstander, wie niet mee kan/wil doen kan tijdelijk de clan verlaten.

We spiegelen onze eerste aanval en dit geld tot 4 uur voor het einde van de clan war. De tweede aanval kan je doen op elke tegenstander die al is aangevallen en nog geen 3 sterren heeft en maximaal 5 plekken onder of boven je staat.

De volgende leden hebben hun tweede strike, als die geen aanval doen tijdens de clan war zullen we helaas overgaan op het kicken. Aanvallen is verplicht!.

• Kern (telefoon kwijt)
• SlinkingAnt (2 clan wars, 2x aanval gemist)

Volg het forum voor tips en videos, val op de juiste manier, kies je leger voor je tegenstander.

- Val je aan met draken, laat dan de heal spell thuis.
- Kijk waar anti air staat (schakel die eventueel uit met ballonnen of hogs).
- Ga je GoWiPe, kies dan de juiste kant, let op traps en schakel heroes/clan kasteel zo snel mogelijk uit.

Hier een leuke video over 3 aanvallen met hogs en een mini gowipe, de troepen zijn van een hoog niveau maar de heroes hebben max level 10.

Let's rock en clash on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Nog een hele duidelijke post voor beginnende GoWiPers!

http://www.reddit.com/r/C...e_strategy_with_pictures/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thank you :) dat helpt heel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku

koku

Tnet Devver
Ja, erg goede guide! Gelukkig komt die guide goed overeen met wat ik probeer :)
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste