En dan zeurt hij dat ik iets mis.....
Ik zeg enkel dat de TS nog aan paar namen mis, jij ziet alles helderHoppa! schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:41:
En dan zeurt hij dat ik iets mis.....
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Waarom is de TT aangepast in iets wat helemaal niet klopt? Onze clan heet helemaal geen [Tweakers1]. Daarbij zou ik het netjes vinden dat als een TT wordt aangepast, dat de lokale moderator daar even een mededeling over doet, inclusief uitleg.
[ Voor 3% gewijzigd door Hoppa! op 23-05-2014 07:34 ]
Titel aangepast, volgens mij klopt het zo weer
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
ik moet zeggen dat op th10 ik geregeld 200k of meer kan roven.
Wat ook meespeeld is dat als je op th10 zit en je hoger gaat zitten in de cups dat ook de overwinning bonus gaat spelen. ik kreeg 75k van alles bij een overwinning.
het mooie is dat ik nu weer wat naar beneden ga en dan kom je leuke dingen tegen. Ik postte gister een aanval in de chat met 54 goblins en wat archers maar pakte wel 190k van beide (later zelfs nog een keer 220k van beide met zelfde aantal) Dat zijn leuke dingen.
Dat kan aardig oplopen, maar regel 1 als je voor cups gaat: vergeet je resources. In die zin dat je niet voor high loot moet gaan. Beter is om voor low loot easy targets te gaan.
En dan pakken ze 150k van alles van je? moet je gewoon denken so what. Vooral als je hebt gewonnen met verdediging.
Wat ook meespeeld is dat als je op th10 zit en je hoger gaat zitten in de cups dat ook de overwinning bonus gaat spelen. ik kreeg 75k van alles bij een overwinning.
het mooie is dat ik nu weer wat naar beneden ga en dan kom je leuke dingen tegen. Ik postte gister een aanval in de chat met 54 goblins en wat archers maar pakte wel 190k van beide (later zelfs nog een keer 220k van beide met zelfde aantal) Dat zijn leuke dingen.
Dat kan aardig oplopen, maar regel 1 als je voor cups gaat: vergeet je resources. In die zin dat je niet voor high loot moet gaan. Beter is om voor low loot easy targets te gaan.
En dan pakken ze 150k van alles van je? moet je gewoon denken so what. Vooral als je hebt gewonnen met verdediging.
Klopt natuurlijk Beebie. Het is maar net waar je voor gaat. Je kunt niet én voor dikke loot en resources vasthouden gaan, en tegelijkertijd voor cups.
Binnenkort toch maar eens proberen hoe hoog ik kan komen, die 2458 cups van de vorige keer moet nu toch eenvoudig te verbeteren zijn.
Ik ben nu al weer iets aan het stijgen, volgende aanval boven de 1700cups en kijken of ik vandaag in ieder geval goud 1 weer een stukje binnen kan wandelen. Maar helaas wel een kazerne aan het upgraden, dus het gaat traag. Op dit moment heb ik ook teveel resources om echt hoog te gaan. Elixer maakt me niet uit, maar met 4,5 miljoen goud en 40k DE in de opslag is een cuprush wel een heel duur feestje.
Edit: Mensen, wat fijn dat we al weer op 24 leden zitten! Ontzettend goed dat zoveel mensen zijn gebleven en ook heel fijn dat een aantal vertrokken mensen weer terug zijn gekomen. Goed om te zien! Nu hopen dat we vandaag nog een 25e lid kunnen verwelkomen, dan hebben we morgen een 25-25 Clanwar!
Binnenkort toch maar eens proberen hoe hoog ik kan komen, die 2458 cups van de vorige keer moet nu toch eenvoudig te verbeteren zijn.
Ik ben nu al weer iets aan het stijgen, volgende aanval boven de 1700cups en kijken of ik vandaag in ieder geval goud 1 weer een stukje binnen kan wandelen. Maar helaas wel een kazerne aan het upgraden, dus het gaat traag. Op dit moment heb ik ook teveel resources om echt hoog te gaan. Elixer maakt me niet uit, maar met 4,5 miljoen goud en 40k DE in de opslag is een cuprush wel een heel duur feestje.
Edit: Mensen, wat fijn dat we al weer op 24 leden zitten! Ontzettend goed dat zoveel mensen zijn gebleven en ook heel fijn dat een aantal vertrokken mensen weer terug zijn gekomen. Goed om te zien! Nu hopen dat we vandaag nog een 25e lid kunnen verwelkomen, dan hebben we morgen een 25-25 Clanwar!
[ Voor 17% gewijzigd door Hoppa! op 23-05-2014 09:35 ]
Dan kan je in ieder geval niet om 10:00 beginnen zoals je wilde, ivm met de periode dat een nieuwe member nog niet mee kan doen met de CW.
Hoelang is die periode dan? Lijkt me dat we in ieder geval gewoon om 10:00 morgen beginnen ongeacht het ledenaantal.De Koempert schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:17:
Dan kan je in ieder geval niet om 10:00 beginnen zoals je wilde, ivm met de periode dat een nieuwe member nog niet mee kan doen met de CW.
Dan laat maar. Ik wil gewoon op tijd starten. Hoe lang moet een nieuwe member lid zijn?De Koempert schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:17:
Volgens mij 48 uurBartske schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:27:
[...]
Hoelang is die periode dan? Lijkt me dat we in ieder geval gewoon om 10:00 morgen beginnen ongeacht het ledenaantal.
Weet ik niet zeker hoor...
Van de week even 'n dagje in een andere clan, daar kon ik na 'n uur gewoon instappen in de CW namelijk.
Van de week even 'n dagje in een andere clan, daar kon ik na 'n uur gewoon instappen in de CW namelijk.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Misschien is het afhankelijk of je bij je oude clan ook in een clanwar meedoet?
ff nieuwe opstelling gemaakt. man man wat een werk 
Heb de nummer 1 van jullie laatste aanval over genomen, voor zover ik kan zien. tesla's en bommen etc heb ik gegokt
vond het wel een mooie opstelling omdat je bijna niet kan luren.
Heb de nummer 1 van jullie laatste aanval over genomen, voor zover ik kan zien. tesla's en bommen etc heb ik gegokt
vond het wel een mooie opstelling omdat je bijna niet kan luren.
Dit is de cooldown periode als je in een andere clan in een CW zit.
Beebie leuk dorp, alleen schamen met die roze muren van je
Haha zegt meneer 'ik heb net 2 dagen, alles paars'
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nou ja, een ver geupte TH10, daar verwacht je natuurlijk niet zoveel roze muurtjes meer. Maar goed, zoals ik eerder al zei, iedereen heeft daarbij andere prioriteiten, veroorzaakt door de manier van spelen.
LOL Famous, ik moet eerlijk bekennen dat ik me ook kapot schaam..
Maar komt ook meer door 2 dingen: 1hoge cups heb je niks aan muren aangezien ze alleen hoggs en air aanvallen en 2 omdat het veel geld en veeeeeel tijd kost.
Dus voor mij zijn de kosten-baten niet interessant. als ik uiteindelijk alles nog wat hoger heb dan ga ik daarmee verder
Maar komt ook meer door 2 dingen: 1hoge cups heb je niks aan muren aangezien ze alleen hoggs en air aanvallen en 2 omdat het veel geld en veeeeeel tijd kost.
Dus voor mij zijn de kosten-baten niet interessant. als ik uiteindelijk alles nog wat hoger heb dan ga ik daarmee verder
Golem gebruiken ze toch ook veel? Of is dat voor nóg hoger?beebie121 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:20:
LOL Famous, ik moet eerlijk bekennen dat ik me ook kapot schaam..
Hoi!
Golem ben ik 3x tegen gekomen ofzo.
Dat zou met nog wat hoger best kunnen hoor.
ik heb ze zelf ook nog nooit gebruikt.
Dat zou met nog wat hoger best kunnen hoor.
ik heb ze zelf ook nog nooit gebruikt.
Kwestie van je daarop instellen, heb ik ook gedaanbeebie121 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:20:
2 omdat het veel geld en veeeeeel tijd kost.
Veel hoggs-aanvallen maak ik niet mee (nog), air-only ook (nog) niet.
Of ik wat heb aan 243
Denk dat jij GoWiWi bedoel? Dat zie je in Master vooral. Heerlijk hoe dat werkt echter nemen de meeste genoegen met 2*.EWK schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:21:
[...]
Golem gebruiken ze toch ook veel? Of is dat voor nóg hoger?
@Beebie; weet dat het geen prio heeft daarom zeik ik het ook
@Clb; ik heb zelf niet alles paars hoor
Ik gebruik Golem nooit, om dezelfde reden waarom ik zelden witch, wizard, Valkyrie of draak gebruik. Duurt gewoon te lang om ze te trainen.....
Maar ja, de noodzaak is er natuurlijk ook niet rond Goud II. Reuzen met een berg archers en goblins (en natuurlijk minions) is dan meer dan genoeg om de loot te pakken. En 9 van de 10 keer pak je dan ook minimaal 1 ster.
Trouwens, met level 6 reuzen en level 1 of 2 Golems, kun je ook beter 6 reuzen meenemen dan 1 Golem. Misschien iets minder HP, maar veel meer DPS.
Maar ja, de noodzaak is er natuurlijk ook niet rond Goud II. Reuzen met een berg archers en goblins (en natuurlijk minions) is dan meer dan genoeg om de loot te pakken. En 9 van de 10 keer pak je dan ook minimaal 1 ster.
Trouwens, met level 6 reuzen en level 1 of 2 Golems, kun je ook beter 6 reuzen meenemen dan 1 Golem. Misschien iets minder HP, maar veel meer DPS.
[ Voor 16% gewijzigd door Hoppa! op 23-05-2014 14:42 ]
Klopt, ik had het ook over Master. Hier vind je lay outs als Beebie alleen dan wel met lvl 9+ muren. Daar kom je niet zomaar doorheen met je huidige setup 
Level 1 of 2 golem is ook niet zo spannend. We rekening ermee houden dat ze wel veel HP hebben en daarna nog paar kindjes uitpoepen als ze kapot gaan.
Level 1 of 2 golem is ook niet zo spannend. We rekening ermee houden dat ze wel veel HP hebben en daarna nog paar kindjes uitpoepen als ze kapot gaan.
[ Voor 32% gewijzigd door Famous op 23-05-2014 14:43 ]
http://clashofclansbuilder.com/plan/429598
Zou dit wat zijn voor de komende CW? Ik moet alleen alles 1 tile naar onder schuiven.
Zou dit wat zijn voor de komende CW? Ik moet alleen alles 1 tile naar onder schuiven.
CC is lastig te luren en daar moet je dan ook mazzel mee hebben. Hoggs knallen gewoon naar binnen namelijk.
Klopt, maar er zijn veel hoggs nodig om te komen op de plek waar het CC gaat leeglopen. Minimaal 10, die ook geheald moeten worden.Famous schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:47:
CC is lastig te luren en daar moet je dan ook mazzel mee hebben. Hoggs knallen gewoon naar binnen namelijk.
En in die tweede ring liggen de GB, en dan zijn er als het goed is al healspells gebruikt....
[ Voor 18% gewijzigd door Hoppa! op 23-05-2014 14:50 ]
Gezien dat t een hakenkruis is? ;-)
Hij lijkt wel iets op mijn (gejatte) cw-opstelling.
Heb mijn huidige normale base ook wat meer lure proof gemaakt.
Hij lijkt wel iets op mijn (gejatte) cw-opstelling.
Heb mijn huidige normale base ook wat meer lure proof gemaakt.
Hoi!
Alle torens staan wel zo dat je er minimaal 1 moet slopen om binnen de range van de CC te komen, dus wat dat betreft is het redelijk hoggproofFamous schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:47:
Zo, eerste plaatje in de OP wat aangepast. Die lvl 4 muurtjes konden wat mij betreft echt niet meer..... Maar het idee was natuurlijk erg leuk, dus dat heb ik maar aangehouden.
Daarom zeg ik ook, je moet het van je CC hebben. Als je archers hebt is het gewoon simpel een lighting spell erop en goan! Wizards blazen de hoggs natuurlijk wegDe Koempert schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:37:
[...]
Alle torens staan wel zo dat je er minimaal 1 moet slopen om binnen de range van de CC te komen, dus wat dat betreft is het redelijk hoggproof
@Hoppa; Nice! Ziet er inderdaad beter uit.
Duidelijk allemaal geen smaak jullie, net als dat oranje schild
[huishoudelijke mededeling] wil iedereen zijn cw dorp aanpassen die dat nog niet gedaan geeft
o.a.
- Valheru
- Masterdam
- Richard Nixon
- walletje-w [/hm]
Danku!
o.a.
- Valheru
- Masterdam
- Richard Nixon
- walletje-w [/hm]
Danku!
[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 24-05-2014 11:47 ]
Hoi!
Yep, dat is tegenwoordig op de war map apart aan te passen en heeft dus geen gevolgen voor je normale basis...
Doen dus!!!
Edit: ik heb even wat mensen (de clan-staff) toegevoegd als mede-auteur. Wil je dit niet, dan haal ik je weer weg, maar het lijkt me wel handig.
Verder staat Gerben nog niet in de lijst, ik weet zijn Tweakersnaam niet.
Doen dus!!!
Edit: ik heb even wat mensen (de clan-staff) toegevoegd als mede-auteur. Wil je dit niet, dan haal ik je weer weg, maar het lijkt me wel handig.
Verder staat Gerben nog niet in de lijst, ik weet zijn Tweakersnaam niet.
[ Voor 53% gewijzigd door Hoppa! op 24-05-2014 15:01 ]
Volgens mij is de tegenstander goed te doen. Veel bases hebben lage defenses. De hoogste die ik zo kan platleggen is #7, maar die verandert zijn basis vast nog wel. En #8 heeft amper air defense, en die inferno tower kan niet op tegen lvl3 draken. En vanaf daar zijn er maar weinig echt sterke bases.
Volgens mij is een drakenleger hier vaak effectief, en ik zal draken trainen om te vergeven.
Volgens mij is een drakenleger hier vaak effectief, en ik zal draken trainen om te vergeven.
Dat was echt de makkelijkste tegenstander in tijden, mocht ook wel weer eens.
Menschen,
Hoewel we deze CW dik voorstaan en het wel dik gek moet lopen willen we nog verliezen...... Zie ik welnogal wat noob-aanvallen. Zoals eerder aangegeven wordt er niet na 1 slechte CW gekickt, maar we vragen wel om een bepaalde mate van zelfreflectie. Kijk je aanvallen terug en probeer objectief te beoordelen wat er fout ging en vraag advies aan anderen over wat beter/anders te doen.
Edit 26/5: met nog een uurtje te gaan lijkt onze voorsprong niet meer in te halen. Eens te meer is bewezen dat als je zelf de eerste klappen uitdeelt, een deel van de tegen-clan er gewoon niet meer in gelooft en het lijkt te laten lopen. Of ze konden gewoon echt niet beter.
Voor wat betreft mijn eigen aanvallen, die konden echt beter. Ik merk dat het luren met hoggs best lastig is, omdat ze zo weinig hitpoints hebben. Zeker als er veel troops in het CC zitten, dan kost het te veel hoggs om het CC leeg te trekken, waardoor er te weinig overblijft voor een succesvolle aanval. Daar moet ik iets op verzinnen. Golem zou kunnen, maar die neemt weer erg veel plaatsen in het CC is om te luren. Misschien twee hoggs opofferen voor 2 reuzen voor het cc-luren?
Mijn tweede aanval ging fout omdat ik mijn hoggs te dicht langs de King spawnde. Hoewel die King goed gelured was, ging hij vervolgens toch achter de hoggs aan ipv zich te richten op mijn archers die hem moesten killen. Dure fout, want dit maakte echt het verschil tussen 1 of 3 sterren.
Hoewel we deze CW dik voorstaan en het wel dik gek moet lopen willen we nog verliezen...... Zie ik welnogal wat noob-aanvallen. Zoals eerder aangegeven wordt er niet na 1 slechte CW gekickt, maar we vragen wel om een bepaalde mate van zelfreflectie. Kijk je aanvallen terug en probeer objectief te beoordelen wat er fout ging en vraag advies aan anderen over wat beter/anders te doen.
Edit 26/5: met nog een uurtje te gaan lijkt onze voorsprong niet meer in te halen. Eens te meer is bewezen dat als je zelf de eerste klappen uitdeelt, een deel van de tegen-clan er gewoon niet meer in gelooft en het lijkt te laten lopen. Of ze konden gewoon echt niet beter.
Voor wat betreft mijn eigen aanvallen, die konden echt beter. Ik merk dat het luren met hoggs best lastig is, omdat ze zo weinig hitpoints hebben. Zeker als er veel troops in het CC zitten, dan kost het te veel hoggs om het CC leeg te trekken, waardoor er te weinig overblijft voor een succesvolle aanval. Daar moet ik iets op verzinnen. Golem zou kunnen, maar die neemt weer erg veel plaatsen in het CC is om te luren. Misschien twee hoggs opofferen voor 2 reuzen voor het cc-luren?
Mijn tweede aanval ging fout omdat ik mijn hoggs te dicht langs de King spawnde. Hoewel die King goed gelured was, ging hij vervolgens toch achter de hoggs aan ipv zich te richten op mijn archers die hem moesten killen. Dure fout, want dit maakte echt het verschil tussen 1 of 3 sterren.
[ Voor 57% gewijzigd door Hoppa! op 26-05-2014 09:05 ]
Mijn 2e aanval was 2%... niet omdat IK dat wilde.. maar ik had een suncfout (wisseling tussen wifi en 3g) waardoor ik in plaats van 97% en 310k loot en 2 stereren nu 2% HEB!!!!!!
ik baal hier goed van..
blerghhhh... nu heb ik niks bijgedragen aan de cw zo lijkt het..
im a racecar in red....
ik baal hier goed van..
blerghhhh... nu heb ik niks bijgedragen aan de cw zo lijkt het..
im a racecar in red....
Volgende keer even wifi uitschakelen dan maar
Hoi!
Ik had het gisteren bij een reguliere aanval. 550k loot weg omdat de Wifi achter in de tuin te onbetrouwbaar bleek. Mooi klote.
no shit EWK... 
grmbl.. ben niet in de mood voor dat soort geintjes
volgende keer ga ik meer bijdragen aan de cw jongens...
Ach, foutjes kunnen gebeuren moet je maar denken. De juiste instelling is om je de volgende keer te willen verbeteren en die is goed aanwezig bij iedereen.beebie121 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:58:
no shit EWK...
Met zo'n clanwar merk je dat aanvallen toch nog wat complexer is dan je zou verwachten voor een mobiele game.
Dat is je geradenbeebie121 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:58:
no shit EWK...
Je bent onze nummer 1 speler op dit moment. Dat betekent dat je ook het niveau van de tegenstander omhoog trekt. Dat brengt een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee die verder reikt dan 1 ster....
Maar goed, genoeg gezeurd. Die 2e aanval kon je niks aan doen en bij die eerste deed je zoveel fout dat er genoeg is om van te leren!
had ik maar 1 ster...
ja ik schijn de nummer 1 speler te zijn.. hoewel ik vind dat anderen minimaal net zo goed zijn.
VOlgende keer ga ik voor minimaal 5 ster.
Vind het echt wel onwijs mooi om te zien dat van de 50 attacks die we konden doen iets van 45 hebben gedaan. alleen dat maakt al het verschil.
ja ik schijn de nummer 1 speler te zijn.. hoewel ik vind dat anderen minimaal net zo goed zijn.
VOlgende keer ga ik voor minimaal 5 ster.
Vind het echt wel onwijs mooi om te zien dat van de 50 attacks die we konden doen iets van 45 hebben gedaan. alleen dat maakt al het verschil.
Ik zeg dan ook niet dat je de beste speler bent. Maar volgens de berekening van Supercell heb je de sterkste basis. En dat zorgt voor sterkere tegenstanders.beebie121 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:48:
had ik maar 1 ster...
Haha, daar houd ik je aan. Maar dan niet tegen hun nr, 24 en 25 hè?Volgende keer ga ik voor minimaal 5 ster.
Zeker. 47 aanvallen uitgevoerd, waarvan Wally er twee heeft laten lopen ivm vakantie. Prima resultaat. En een totale vernieting van gemiddeld 78%. Dat is bijzonder veel, helaas diversen waarbij uitgerekend de TH bleef staan.Vind het echt wel onwijs mooi om te zien dat van de 50 attacks die we konden doen iets van 45 hebben gedaan. alleen dat maakt al het verschil.
Ik merk op het forum (en via andere wegen) dat er hier en daar wat gemord wordt over de zojuist afgeronde Clanwar. Mijn verzoek om een dergelijke discussie (als die al plaats moet vinden) op deze plek te voeren en niet op de CoC-chat. Waarom? Nou heel simpel, op de CoC-chat vervliegen dingen wat tot gevolg heeft dat het lastig te volgen is wie commentaar heeft op wie en waarom.
My 2 cents mogen duidelijk zijn. Ik vind het op dit moment het belangrijkste dat iedereen lol heeft in deze clan. Natuurlijk wil ik een competetieve houding en daarom leg ik ook de nadruk op aanvallen terugkijken en advies vragen. Hier op het forum, omdat iedereen er dan van kan leren. En nee, daarmee kan ik het misschien niet iedereen naar de zin maken. Heel jammer, maar ik wil iedereen er aan helpen herinneren dat de lijn die eerder is uitgezet (en dat was ook mijn lijn, net zo goed als dat Famous, Koemp en CLB daar bij betrokken waren) uiteindelijk tot gevolg had dat de clan nog uit 18 man bestond en dat niemand die clan nog wilde leiden. Dat is niet de schuld van één of twee mensen. Alle besluiten tot kicks die toen genomen zijn waren met instemming van de meerderheid van de staf van toen, ook die van mij.
Nu is er een andere staf, die een iets andere wind wil laten waaien, zonder de uitgangspunten zoals die er eerder waren door de plee te spoelen. Als je het daar niet mee eens bent, of als de resultaten dusdanig tegenvallen dat het niet rijmt met de manier waarop je dit spel wilt spelen, dan is dat natuurlijk vervelend. Ook voor mij persoonlijk geldt dat ik me tijdens het terugkijken van aanvallen groen en geel heb geërgergd (niet in de laatste plaats bij die van mezelf).
Nee, het was geen perfecte ClanWar. Verre van zelfs. Maar ik vond het wel leuk om te zien dat iedereen er vol voor ging. Misschien in het enthousiasme dat sommigen een te hoge tegenstander hebben gepakt of niet goed genoeg naar hun target hebben gekeken, maar ook daar leren we van.
My 2 cents mogen duidelijk zijn. Ik vind het op dit moment het belangrijkste dat iedereen lol heeft in deze clan. Natuurlijk wil ik een competetieve houding en daarom leg ik ook de nadruk op aanvallen terugkijken en advies vragen. Hier op het forum, omdat iedereen er dan van kan leren. En nee, daarmee kan ik het misschien niet iedereen naar de zin maken. Heel jammer, maar ik wil iedereen er aan helpen herinneren dat de lijn die eerder is uitgezet (en dat was ook mijn lijn, net zo goed als dat Famous, Koemp en CLB daar bij betrokken waren) uiteindelijk tot gevolg had dat de clan nog uit 18 man bestond en dat niemand die clan nog wilde leiden. Dat is niet de schuld van één of twee mensen. Alle besluiten tot kicks die toen genomen zijn waren met instemming van de meerderheid van de staf van toen, ook die van mij.
Nu is er een andere staf, die een iets andere wind wil laten waaien, zonder de uitgangspunten zoals die er eerder waren door de plee te spoelen. Als je het daar niet mee eens bent, of als de resultaten dusdanig tegenvallen dat het niet rijmt met de manier waarop je dit spel wilt spelen, dan is dat natuurlijk vervelend. Ook voor mij persoonlijk geldt dat ik me tijdens het terugkijken van aanvallen groen en geel heb geërgergd (niet in de laatste plaats bij die van mezelf).
Nee, het was geen perfecte ClanWar. Verre van zelfs. Maar ik vond het wel leuk om te zien dat iedereen er vol voor ging. Misschien in het enthousiasme dat sommigen een te hoge tegenstander hebben gepakt of niet goed genoeg naar hun target hebben gekeken, maar ook daar leren we van.
Don't worry, we hebben toch gewonnen? Ik zie het probleem niet zo, er worden elke keer wel fouten gemaakt...Hoppa! schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:29:
Ik merk op het forum (en via andere wegen) dat er hier en daar wat gemord wordt over de zojuist afgeronde Clanwar. Nee, het was geen perfecte ClanWar. Verre van zelfs.
Zo heeft Real de Champions League niet gewonnen. Ik vind zelf iig dat het altijd beter kan. Je best doen of niks doen.
Nahja, we spelen natuurlijk zesde klasse bij de reserves, dus die Champions League gaan we sowieso niet pakken. Maar een promotie naar de vijfde klasse reserves ligt mogelijk wel in het verschiet en daarvoor moeten we inderdaad wat tandjes bijschakelen.De Koempert schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:37:
Zo heeft Real de Champions League niet gewonnen. Ik vind zelf iig dat het altijd beter kan. Je best doen of niks doen.
Er is altijd ruimte voor verbetering en in ons geval is dat zeker niet anders. Overigens vind ik het wel opvallend dat kennelijk iedereen weet wat hij in de vorige wars fout heeft gedaan en ook hoe dat te voorkomen in het vervolg, want ik zie hier (en ook op de CoC chat) geen discussies over wat er fout ging of verzoeken om advies.
Dat betekent dus minimaal 70 sterren in de komende war?
Overigens heb ik niet het idee dat mensen niet hun best doen, er is alleen wel duidelijk verschil in kwaliteit en er worden nog steeds wonderlijke keuzes gemaakt te aanzien van legers. Waar ik dat heb gezien heb ik mensen daarop aangesproken, ik zou die discussies het liefst hier voeren, maar ik heb het gevoel dat niet iedereen regelmatig op het forum komt?
Dat vooral ja.Hoppa! schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:54:
[...]
Nahja, we spelen natuurlijk zesde klasse bij de reserves, dus die Champions League gaan we sowieso niet pakken. Maar een promotie naar de vijfde klasse reserves ligt mogelijk wel in het verschiet en daarvoor moeten we inderdaad wat tandjes bijschakelen.
Er is altijd ruimte voor verbetering en in ons geval is dat zeker niet anders. Overigens vind ik het wel opvallend dat kennelijk iedereen weet wat hij in de vorige wars fout heeft gedaan en ook hoe dat te voorkomen in het vervolg, want ik zie hier (en ook op de CoC chat) geen discussies over wat er fout ging of verzoeken om advies.
Dat betekent dus minimaal 70 sterren in de komende war?
Overigens heb ik niet het idee dat mensen niet hun best doen, er is alleen wel duidelijk verschil in kwaliteit en er worden nog steeds wonderlijke keuzes gemaakt te aanzien van legers. Waar ik dat heb gezien heb ik mensen daarop aangesproken, ik zou die discussies het liefst hier voeren, maar ik heb het gevoel dat niet iedereen regelmatig op het forum komt?
Daarnaast zeggen mensen wel "Oh ja stom, moest dit doen" maar vervolgens gaat het de volgende war precies het zelfde, althans zo ging het in de vorige periode. Tips worden niet gevraagd en het blijft fout gaan, tja wat ga je dan doen? Als je niets doet zullen hogere spelers wellicht vertrekken of andersom..
het is niet alleen maar "stomme" dingen doen.
Ik zeg niet dat dit altijd zo is hoor maar je kan ook pech hebben dat je hoggs/reuzen net de verkeerde kant op lopen, op traps stappen of bommen activeren.
Ook is het mogelijk dat die ene base die erg makkelijk leek ineens max lvl tesla;'s heeft op de plek waar jij er door heen wilde.
tuurlijk moet je dat goed analyseren etc.
Maar zoals ik al zei, soms is het ook pech.
Ik zeg niet dat dit altijd zo is hoor maar je kan ook pech hebben dat je hoggs/reuzen net de verkeerde kant op lopen, op traps stappen of bommen activeren.
Ook is het mogelijk dat die ene base die erg makkelijk leek ineens max lvl tesla;'s heeft op de plek waar jij er door heen wilde.
Klopt. Maar soms is het ook gewoon niet luren, een te eenvoudig leger en rondrennende kids die je afleiden.beebie121 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:14:
De andere kant van het verhaal is dat te sterk optreden er voor zorgt dat je nog maar een heeeel klein clubje over houdt. Leuk, een clan met 10 spelers die alles goed doen. Dan heb je altijd 60 sterren. Ohnee, wacht.... Ten eerste speel je dan geen Clanwars meer en ten tweede zie ik ook onze 'toppers' regelmatig opzichtig falen (inclusief mezelf, als ik me tot die groep mag rekenen) of goede resultaten boeken tegen relatief lage tegenstanders.Famous schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:01:
[...]
Tips worden niet gevraagd en het blijft fout gaan, tja wat ga je dan doen? Als je niets doet zullen hogere spelers wellicht vertrekken of andersom..
Nogmaals, ik heb me de afgelopen Clanwar ook bij vlagen geërgerd. Maar ik probeer echt om er wat minder zwaar aan te tillen. En als je dan echt vindt dat de spelbeleving niet strookt met hoe je er zelf in staat, dan is dat misschien een mooi moment om te stemmen over een ander leader, of om je biezen te pakken en een clan te zoeken waar iedereen net zo goed is als jijzelf (dit is in zijn algemeenheid bedoeld, niet op de man, Fammy. Ik heb je er graag bij.)
ik maak mijn fouten van afgelopen cw goed
Zeker waar, iedereen heeft wel eens pech.beebie121 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:14:
Maar niet luren of enkel maar 5 archer luren van een level 5 CC is natuurlijk geen pech meer. Zelf heb ik het momenteel ook lastig omdat ik wel vaak in de top 5 wil aanvallen maar dat is nogal *** soms met balloons. Achja, bijna klaar met de minions en dan kunnen we door naar de hoggs
Moet zeggen dat het toch best prima gaat?
Ik bedoel, ja we maken fouten, en ja soms wordt er niet dit of dat gedaan, maar we zijn geen top 10 clan he.
Komt nog eens bij dat de meesten wel hebben gewonnen. Minimal effort max result zoiets...
ik denk dat we toch al dachten ach dat zijn allemaal slechte spelers hahahaha j/k
Eerlijk gezegd ging ik eerder nooit luren, gewoon vol met 12 lvl 2 heksen erop klapp'n. werkte prima hehehe.
maar mn 2e attack (die met de wifi zeg maar) ging ik luren en dat werkte prima.
dus dat gaan we perfectioneren.
En Hoppa: je doet het prima dude. Niks aan verander'n
Ik bedoel, ja we maken fouten, en ja soms wordt er niet dit of dat gedaan, maar we zijn geen top 10 clan he.
Komt nog eens bij dat de meesten wel hebben gewonnen. Minimal effort max result zoiets...
ik denk dat we toch al dachten ach dat zijn allemaal slechte spelers hahahaha j/k
Eerlijk gezegd ging ik eerder nooit luren, gewoon vol met 12 lvl 2 heksen erop klapp'n. werkte prima hehehe.
maar mn 2e attack (die met de wifi zeg maar) ging ik luren en dat werkte prima.
dus dat gaan we perfectioneren.
En Hoppa: je doet het prima dude. Niks aan verander'n
[ Voor 5% gewijzigd door beebie121 op 27-05-2014 10:43 ]
Zeker geen top 10 clan maar sommige kleine dingen kunnen we wel verbeteren waardoor we in de war wellicht totaal 8+ sterren meer kunnen halen. We hebben al meerdere keren met één tot drie sterren verschil verloren dus dat zou ideaal zijn
.
Als die tips dan veel en vaak gegeven worden is het natuurlijk wel jammer als ze niet echt naar geluisterd wordt.
Maargoed, wie gaat in de nieuwe war nummer 1 pakken? Ik denk dat die nog verdomd lastig wordt
Als die tips dan veel en vaak gegeven worden is het natuurlijk wel jammer als ze niet echt naar geluisterd wordt.
Maargoed, wie gaat in de nieuwe war nummer 1 pakken? Ik denk dat die nog verdomd lastig wordt
die nummer 1 is lastig idd hehehe. aparte opstelling.
Maar ik heb ook wel het idee dat 50% zeker te halen moet zijn.
Dus als we gruwelijk voor staan is die te proberen.
dan zal ik het doen met veel heksen, de skeletten pakken de traps etc wel op.
Maar ik heb ook wel het idee dat 50% zeker te halen moet zijn.
Dus als we gruwelijk voor staan is die te proberen.
dan zal ik het doen met veel heksen, de skeletten pakken de traps etc wel op.
Zeker waar. En het zou zo goed helpen als we dit topic zouden gebruiken om daar advies over in te winnen bij elkaar. Neem mijn eerste aanval van vorige war, lastig geplaatst CC, drie hoggs nodig gehad om hem half leeg te krijgen. Maar toen zaten er nog 15 boogjes in ofzo. Dat wist ik, maar ik wist ook dat ik nog minimaal 3/4 hoggs zou moeten verkloten om CC leeg te krijgen. Nu hoopte ik maar dat mijn king/queen of draak snel achter die boogjes aan zou gaan, of dat de defences gesloopt waren voordat alle hoggs waren gekilled.Famous schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:45:
Zeker geen top 10 clan maar sommige kleine dingen kunnen we wel verbeteren waardoor we in de war wellicht totaal 8+ sterren meer kunnen halen. We hebben al meerdere keren met één tot drie sterren verschil verloren dus dat zou ideaal zijn.
Dat laatste bleek zo te zijn, maar helaas waren er te weinig hoggs over om vervolgens de CC-troops te killen en gingen mijn king en queen een rondje om de basis heen, in plaats van naar binnen. En mijn draak kreeg 2 luchtmijnen tegen zijn snuit. Gevolg: bijna 80% destructie en 1 ster.
Hoe zouden anderen dat gedaan hebben?
Kon je toen niet beter lightning spells gebruiken? niet alleen voor de cc troops maar ook voor wat extra damage op de defence.
Het lopen van rondjes is volgens mij lastig tegen te gaan aangezien ze niet echt een favorite target hebben.
als het dan een beetje gespreid staat en ze hebben het in hun vizier gaan ze gewoon door.
Ik denk dat ook dit wel een beetje pech was.
Wat misschien nog had kunnen helpen was een hele hoop troepen direct te plaatsen. dan gaan ze meer in een rechte streep, maar dan komt direct het nadeel van de hoogs tevoroschijn: ze gana te snel voor je andere troepen om bij te houden. Gevolg: nog meer scatter en minder destructie.
Lastig probleem denk ik hoor.
ik denk toch dat ik voor de all way attack zou gaan. Woede spreuken gebruiken en een healing spreuk met misschien 1 lightning.
Het lopen van rondjes is volgens mij lastig tegen te gaan aangezien ze niet echt een favorite target hebben.
als het dan een beetje gespreid staat en ze hebben het in hun vizier gaan ze gewoon door.
Wat misschien nog had kunnen helpen was een hele hoop troepen direct te plaatsen. dan gaan ze meer in een rechte streep, maar dan komt direct het nadeel van de hoogs tevoroschijn: ze gana te snel voor je andere troepen om bij te houden. Gevolg: nog meer scatter en minder destructie.
ik denk toch dat ik voor de all way attack zou gaan. Woede spreuken gebruiken en een healing spreuk met misschien 1 lightning.
Met hoggs heb je je healspells hard nodig, dus 4 healspells is wel echt belangrijk. Daarbij wist ik niet dat er alleen boogjes in het CC zouden zitten en wizards kill je niet met 1 lightning.beebie121 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:59:
Kon je toen niet beter lightning spells gebruiken? niet alleen voor de cc troops maar ook voor wat extra damage op de defence.
All-in attacks werken echt zelden. Leuk als je makkelijk bij de resources kunt en alleen wilt farmen, maar als je voor minimaal 2 sterren gaat is het echt het domste wat je kunt doen.
toch is dat niet helemaal waar. Een all-out attack kan prima werken: alleen niet met hoggs 
Het voorkomt juist dat ze de hele base rondlopen omdat ze snel en hard gaten maken in een recht pad.
Maar val je altijd enkel en alleen aan met hoggs?
Was het een base die dickt op elkaar was gebouwd? ruim opgezet?
Dan is het voor mij te lastig aangezien ik dat nooit doe. heb het vaak geprobeerd maar ik kan dat niet.
Misschien later nog eens proberen hoor.
nu gebruik ik voor de cw altijd heksen.
Het voorkomt juist dat ze de hele base rondlopen omdat ze snel en hard gaten maken in een recht pad.
Dan is het voor mij te lastig aangezien ik dat nooit doe. heb het vaak geprobeerd maar ik kan dat niet.
In de CW val ik altijd aan met hoggs ja, of er moet op het einde nog ergens loot te halen zijn op een eenvoudigere manier, maar meestal heb ik in de eerste 4 uur van de CW mijn aanvallen al gedaan.beebie121 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:07:
toch is dat niet helemaal waar. Een all-out attack kan prima werken: alleen niet met hoggs
Een all-out attack kan wel werken, maar dan moet je wel eerst het CC leeg maken. 2 lvl 5 wizards slopen in no time al je Giants, hoggs of wat dan ook. In het dagelijkse spel is dat geen probleem, omdat je dan regelmatig lege CC's of enkel lichte troepen tegenkomt. Maar in de CW tref je 9 van de 10 keer highlevel wizards en draken.
En ik wens je veel succes met 12 heksen als er een draak uit het CC komt en je die niet eerst gelured hebt. Heksen doen maar bizar weinig damage per seconde als je de skeletten niet meerekent.
Ik had in mijn aanval wel een lighting spell mee genomen terwijl ik dit nooit doe, waarom? Toen ik een paar herhalingen terug keek zag ik enkel archers of barbs eruit komen (blijft natuurlijk gokken of jou enemy dan ook archers heeft).Hoppa! schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:50:
[...]
Zeker waar. En het zou zo goed helpen als we dit topic zouden gebruiken om daar advies over in te winnen bij elkaar. Neem mijn eerste aanval van vorige war, lastig geplaatst CC, drie hoggs nodig gehad om hem half leeg te krijgen. Maar toen zaten er nog 15 boogjes in ofzo. Dat wist ik, maar ik wist ook dat ik nog minimaal 3/4 hoggs zou moeten verkloten om CC leeg te krijgen. Nu hoopte ik maar dat mijn king/queen of draak snel achter die boogjes aan zou gaan, of dat de defences gesloopt waren voordat alle hoggs waren gekilled.
Dat laatste bleek zo te zijn, maar helaas waren er te weinig hoggs over om vervolgens de CC-troops te killen en gingen mijn king en queen een rondje om de basis heen, in plaats van naar binnen. En mijn draak kreeg 2 luchtmijnen tegen zijn snuit. Gevolg: bijna 80% destructie en 1 ster.
Hoe zouden anderen dat gedaan hebben?
Met de king/queen wacht ik altijd tot de gebouwen aan de vlakke zijkant kapot zijn want dan lopen ze eigenlijk gewoon je giants achter na. Soms plaats ik de queen ergens anders (zijkant bijvoorbeeld) zodat de giants niet die kant op gaan omdat er bijvoorbeeld maar één kanon achter die muren staat. Dit kan met hoggs ook handig zijn als je bijvoorbeeld voor 95% zeker weet dat er dubbele giant bombs of traps liggen.
Over je draak kan ik weinig advies geven, het blijft gokken waar de traps liggen en het nadeel van de CW is dat ze altijd geactiveerd zijn.
heksen lvl 2 en een lvl 10+ queen is bye bye draakie.
maar goed volgens mij is dit niet perse om mijn falen te benadrukken
zoals ik namelijk al zei lure ik nu dus wel
Echter in jou geval: als het echt zo lastig is om aan te vallen is denk ik de beste keuze: niet aanvallen.
Want als ik het zo lees doe je niks verkeerd.
je troepen zijn nog niet hoog genoeg, je weet al dat je het cc moeilijk leeg krijgt. Niet aanvallen.
maar goed volgens mij is dit niet perse om mijn falen te benadrukken
zoals ik namelijk al zei lure ik nu dus wel
Echter in jou geval: als het echt zo lastig is om aan te vallen is denk ik de beste keuze: niet aanvallen.
je troepen zijn nog niet hoog genoeg, je weet al dat je het cc moeilijk leeg krijgt. Niet aanvallen.
Nog een handige tip wellicht dat mensen die nog niet weten;
Voordat je aanvalt, bekijk het dorp eerst en klik vervolgens mij zijn/haar CC. Op deze manier kan je het bereik van de CC zien
Voordat je aanvalt, bekijk het dorp eerst en klik vervolgens mij zijn/haar CC. Op deze manier kan je het bereik van de CC zien
Het lastige is natuurlijk dat je niet weet wat er in zo'n CC zit. Zoals Famous aangaf, als ik had geweten dat hij vol zit met boogjes, dan had ik inderdaad een lightning meegenomen. Als hij vol had gezeten met wizards dan waren 3 hoggs genoeg geweest om hem leeg te krijgen.beebie121 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:23:
Ach, niet aanvallen was natuurlijk ook een optie. Gelukkig zijn mijn hoggs straks lvl 5, dat scheelt al weer een boel. Dan kom je met 32 hoggs net zo ver als met 36 hoggs lvl 4. Betekent wat extra ruimte om misschien wat reuzen of zelfs een Golem mee te nemen om te luren.
Laatste war aanval had ik een Pekka bij om CC-troops te killen, als ik die nou thuislaat en een Golem meeneem.... Kost me alleen wel nog meer DE per aanval dan.
Klopt hoor wat je zegt: je weet niet wat er in zit. alleen je weet wel DAT er troepen in zitten.
En je zei al dat je door had dat het lastig was geplaatst.
maar goed aan de andere kant je had 1 ster
beter dan niks
Golems heb ik nog nooit gebruikt.
ff een tip van jullie: ik heb straks 5 miljoen goud. wat zal ik upgraden? mn th zodat ik 30 heb? of 1 archertower naar 1 na laatste of toch 1 air naar lvl 7?
maar goed aan de andere kant je had 1 ster
ff een tip van jullie: ik heb straks 5 miljoen goud. wat zal ik upgraden? mn th zodat ik 30 heb? of 1 archertower naar 1 na laatste of toch 1 air naar lvl 7?
Als je met je TH je CC bedoelt dat zeker die jabeebie121 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:42:
Klopt hoor wat je zegt: je weet niet wat er in zit. alleen je weet wel DAT er troepen in zitten.
maar goed aan de andere kant je had 1 sterbeter dan niks
lol die bedoel ik ja.. ok dan gaat die straks op de schop.
heb numn healer ook naar lvl 4 aangezet,.
heb numn healer ook naar lvl 4 aangezet,.
CW-base maar wat aangepast weer. Alle traps en licht wapentuig in de buitenste rij, om te voorkomen dat de hoggs/reuzen naar binnen komen. Moeilijk te luren ook, al vraag ik me af of mijn basis nu niet zo lure-proof is dat het CC pas leegloopt als de boel volledig is gesloopt...
Twijfel nog of ik de mijne ga aanpassen. Heb maar wat neer gepleurd om het zo even te zeggen maar hij werkt tot nu toe prima.
Ik denk echt dat mijn king, queen en CC pas in actie komen als de hele buitenste ring gesloopt is en de troops naar binnen komen om mijn X-bows en mortieren te slopen. Ik vraag me af of lureproof dan niet een beetje te link wordt? Als er zo'n 20/25 hoggs overleven dan is mijn binnenste defence waarschijnlijk niet sterk genoeg.
Aan de mensen die louter positief zijn en zeggen "Het ging toch best goed?" : Tel iedereen zijn unieke sterren eens, en niet het totaal, dan wordt het opeens een heel ander beeld.
Als je wilt dat er iemand naar kijkt, geef het goede voorbeeld en vraag of iemand er naar wilt kijkenHoppa! schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:40:
Ik denk echt dat mijn king, queen en CC pas in actie komen als de hele buitenste ring gesloopt is en de troops naar binnen komen om mijn X-bows en mortieren te slopen. Ik vraag me af of lureproof dan niet een beetje te link wordt? Als er zo'n 20/25 hoggs overleven dan is mijn binnenste defence waarschijnlijk niet sterk genoeg.
Ik denk dat het aantal mensen dat claimt 'dat het best goed ging' behoorlijk klein is. Natuurlijk, als je winst per definitie een goed resultaat vindt, dan ging het best goed. Maar als je de aanvallen terugkijkt en naar de concrete resultaten kijkt, dan was het behoorlijk matig. Ik geloof dat dat punt nu ook wel voldoende is gemaakt en ik vind het niet zo constructief om dat te blijven zeggen.De Koempert schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:47:
Aan de mensen die louter positief zijn en zeggen "Het ging toch best goed?" : Tel iedereen zijn unieke sterren eens, en niet het totaal, dan wordt het opeens een heel ander beeld.
Laten we eerder aan de hand van concrete voorbeelden discussieren, als daar behoefte aan is. Dat voegt meer toe.
Ik dacht dat dat toch wel duidelijk was. Maar goed. Willen er wat mensen naar mijn nieuwe CW basis kijken?Famous schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:49:
[...]
Als je wilt dat er iemand naar kijkt, geef het goede voorbeeld en vraag of iemand er naar wilt kijken
Je king en queen zijn gewoon te luren hoor, die wandelen toch lekker rond.
Je CC zal niet snel leeg lopen maar lijkt mij ook geen probleem. Komen ze nu met hoggs naar binnen dan worden ze weg geblazen door je CC troops. Worden er andere troops gebruikt dan blijven ze achter gebouwen/muren
.
Je CC zal niet snel leeg lopen maar lijkt mij ook geen probleem. Komen ze nu met hoggs naar binnen dan worden ze weg geblazen door je CC troops. Worden er andere troops gebruikt dan blijven ze achter gebouwen/muren
Maar als King en Queen te ver naar binnen staan lukt het luren toch ook niet altijd als de troops niet ver genoeg naar binnen worden gespawned? De cirkel waarin King en Queen rondlopen is toch ook maar beperkt?Famous schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:12:
Je king en queen zijn gewoon te luren hoor, die wandelen toch lekker rond.
Je CC zal niet snel leeg lopen maar lijkt mij ook geen probleem. Komen ze nu met hoggs naar binnen dan worden ze weg geblazen door je CC troops. Worden er andere troops gebruikt dan blijven ze achter gebouwen/muren.
Ongeveer gelijk aan je CC, daarnaast lopen ze best ver van hun plekje af en lukt het wel om ze beide met 2 giants of twee hoggs (of wat dan ook) te luren. Als ze de pooier of slet echter in een hoekje willen killen worden ze wel gepakt door je archers/teslaHoppa! schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:26:
[...]
Maar als King en Queen te ver naar binnen staan lukt het luren toch ook niet altijd als de troops niet ver genoeg naar binnen worden gespawned? De cirkel waarin King en Queen rondlopen is toch ook maar beperkt?
Okey, thnx. Ik houd hem zo. Ben benieuwd.
als het niet bevalt of het gaat niet helemaal lekker kan je het altijd even ombouwenHoppa! schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:31:
Okey, thnx. Ik houd hem zo. Ben benieuwd.
Nog niet echt goed (met tactiek) aangevallen dus weet niet of die te doen is ja of nee. Kan ook nog de base van nummer 4 pakken (van die honkie tonkies).. Twijfel
Dat is natuurlijk zo. Vorige CW werd ik wel aangevallen, maar toen werd het maar 1 ster. Het oude design zorgde er echter wel voor dat de hoggs meteen naar binnen gingen, waardoor ze niet alle traps activeerde. Dat moet nu anders zijn, dus daar hoop ik dan maar op. Eigenlijk hoop ik gewoon dat ze hem niet aan durven vallen, omdat het zo'n raar geval is.
De nieuwe CW is weer begonnen mannen!
De eerste sterren zijn binnen, zet dit voort en hopelijk levert dat ons de winst weer op!
De eerste sterren zijn binnen, zet dit voort en hopelijk levert dat ons de winst weer op!
Ja, er klapten meteen drie dorpjes kapot. Was leuk om te zien. Jeroen, CLB en ik direct vol erop
.
Helaas 48% gehaald voor mij, maar wel één ster tegen hun derde speler. Nu de replay te zien is kan Anne (of een andere hoge) er vast overheen. Nu is te zien waar je kun luren, waar de frituurpalen staan enzo.
Helaas 48% gehaald voor mij, maar wel één ster tegen hun derde speler. Nu de replay te zien is kan Anne (of een andere hoge) er vast overheen. Nu is te zien waar je kun luren, waar de frituurpalen staan enzo.
Hoi!
Yes was een mooi hogg-dorp wel, alles zo dicht op elkaar, die laatste tesla was killing voor je 48%, jammer.
Ik heb m'n ogen gericht op #4, met nagenoeg hetzelfde leger wat ik tegen #2 gebruikte, om 12.00 rossen ofzo.
Ik heb m'n ogen gericht op #4, met nagenoeg hetzelfde leger wat ik tegen #2 gebruikte, om 12.00 rossen ofzo.
En die nummer 1 dan? Alles super ver uit elkaar. Is dat nog een optie voor iemand?
Gezien nummer 3 mijn risico was, ga ik de volgende keer voor drie sterren. Dus kijk wel even vanavond ofzo.
Nu gewoon weer ballonnen aan het maken, en heb nog 3 draken om weg te geven.
Gezien nummer 3 mijn risico was, ga ik de volgende keer voor drie sterren. Dus kijk wel even vanavond ofzo.
Nu gewoon weer ballonnen aan het maken, en heb nog 3 draken om weg te geven.
Hoi!
ik heb 3 sterren tegen hun nummer 11. echter het verschil in goud/elixer met de nummer 1 is maar 20k.
Dat houd ook in dat ze erg dicht op elkaar zitten die top van hun.
maar deze was prima lure-baar.
Ik ga met mn volgende aanval voor hun nummer 1. ik wil kijken of ik dat kan doen.
Dat houd ook in dat ze erg dicht op elkaar zitten die top van hun.
maar deze was prima lure-baar.
Ik ga met mn volgende aanval voor hun nummer 1. ik wil kijken of ik dat kan doen.
Zijn ook genoeg gegadigden voor #1, Beebie las ik, Famous...
die nummer 2 leverd meer war-loot op als de nummer 1.. wel vaag.
Hier evenveel 335/335/1200, TH9
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 28-05-2014 10:54 ]
Ze zitten erg dicht bij elkaar. Ik had er één gekozen die ik dacht te kunnen pakken voor drie sterren, maar doordat ik kort na de start van de aanval werd gestoord, heb ik gemist dat ik niet mijn king en queen had ingezet om de gelurede troepen te doden. Gevolg, draak en Queen die vrolijk rondstapte om mjin hoggs te killen. Dankzij een verdwaalde boogschutter nog net 50% gehaald.
Les: Voor CW-aanvallen op het werk, deur op slot en 'niet storen'. Normaal is hier op woensdag geen kip te vinden. Helaas was dat vandaag anders.
Wel ongeveer 1,5 ster per aanval nu gemiddeld. Dat is hartstikke prima.
Edit: no thanks to me. 2e aanval ook een godvergeten drama. 2 reuzen meegenomen om te luren. Reuzen lopen net niet in bereik van cc. Gevolg, alles moeten spawnen op mijn hoggs na om in het bereik van het cc te komen. Vijandelijke king en queen dood, het enige wat (en ook maar NET) bleef leven was de vijandelijke draak. En jawel hoor, die maakt gebakken spek van mijn hoggs.
Ik zou het goede voorbeeld moeten geven, maar 3 sterren uit twee Clanwars is echt zwaar onder de maat.
Les: Voor CW-aanvallen op het werk, deur op slot en 'niet storen'. Normaal is hier op woensdag geen kip te vinden. Helaas was dat vandaag anders.
Wel ongeveer 1,5 ster per aanval nu gemiddeld. Dat is hartstikke prima.
Edit: no thanks to me. 2e aanval ook een godvergeten drama. 2 reuzen meegenomen om te luren. Reuzen lopen net niet in bereik van cc. Gevolg, alles moeten spawnen op mijn hoggs na om in het bereik van het cc te komen. Vijandelijke king en queen dood, het enige wat (en ook maar NET) bleef leven was de vijandelijke draak. En jawel hoor, die maakt gebakken spek van mijn hoggs.
Ik zou het goede voorbeeld moeten geven, maar 3 sterren uit twee Clanwars is echt zwaar onder de maat.
[ Voor 34% gewijzigd door Hoppa! op 28-05-2014 12:26 ]
ik heb nu 3 sterren en wil straks de nummer 1 gaan aanvallen.
Dan zet ik daarna mn clankasteel aan zodat er 30 in kunnen.
duurt een week en dan kan ik hem weer gebruiken.
Je kan hem gewoon blijven gebruiken
beebie121 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:25:
ik heb nu 3 sterren en wil straks de nummer 1 gaan aanvallen.

serieus? ik kan toch geen troepenverzoek doen?
Hoe kan ik hem dan gebruiken?
Gewoon zoals normaal.. Op klikken en dan request.beebie121 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:48:
serieus? ik kan toch geen troepenverzoek doen?
edit; Toch grappig dat je zoiets niet weet maar wel de nummer 1 van de clan bent
[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 28-05-2014 13:52 ]
ok dan. Dat wist ik niet.
Normaal kan je iets niet gebruiken als je het upgrade.
Maarja dat wisten jullie natuurlijk wel
Normaal kan je iets niet gebruiken als je het upgrade.
Maarja dat wisten jullie natuurlijk wel
Niet alles, armycamps werken bijvoorbeeld ook 
Wist ik niet: "It is known that a bunch of people have hacked the game, and have gained the ability to build Goblin Huts. Some of these act as army camps, providing the same space as a level 1 army camp (20). It is unknown how this was done."
Wist ik niet: "It is known that a bunch of people have hacked the game, and have gained the ability to build Goblin Huts. Some of these act as army camps, providing the same space as a level 1 army camp (20). It is unknown how this was done."
[ Voor 72% gewijzigd door CLB op 28-05-2014 14:08 ]
true maar die "gebruik" je niet zeg maar
die worden automatisch gevuld.
alle andere dingen die waar je op moet klikken doen het niet.
maar goed, mn cc staat aan.
5 sterren, qua resultaat niet onaardig.
als mensen tips hebben (vooral die 2e dan) geef ze maar.
CLB schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:04:
Niet alles, armycamps werken bijvoorbeeld ook
Edit: Zie zijn gems dan!
Edit: Hij lijkt te werken voor SC
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TtgJqqtrKSc&list=UUSy4vnCW60hW8SVxnb_CqTQ]
Zie zijn gems dan, leeeeet!
[ Voor 16% gewijzigd door EWK op 28-05-2014 14:20 ]
Hoi!
Met mijn mega paint skills ^^ (net windows opnieuw erop gezet en moet nog PS installeren) heb ik even wat getekend om het wellicht duidelijk te maken. Zoals ik al zei in de chat kan je het CC en de Queen gewoon luren. Gezien zijn kanon binnen muren staan negeren je Giants die eerst kanon en lopen door naar de Mortar (zie afbeelding). Als je tijdens de scout gekeken had zie je dat zowel zijn CC als Queen qua bereik OVER zijn Mortar (zie afbeelding) gaan en zo dus luren. Gezien je level 6 Giants hebt en deze niet zo snel dood zijn had je zijn hele CC gepakt gezien er een draak in zit.beebie121 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:08:
true maar die "gebruik" je niet zeg maar![]()
Zo had je wellicht van je twee sterren drie sterren kunnen maken maar het is en blijft een kudt base.

hmm wel een goed advies Famous. wellicht had het gewerkt idd. had ff niet direct door dat ze dan door zouden lopen bij mortier.
Maar ben alsnog wel blij met de 2 sterren hoor.
Moet zeggen dat heksen lvl 2 echt zeer goed zijn hoor. en ook super sterk.
gaat iemand anders die nummer 1 nog aanvallen als we ver voor staan?
Kijken of we dan meer kunnen halen
Maar ben alsnog wel blij met de 2 sterren hoor.
Moet zeggen dat heksen lvl 2 echt zeer goed zijn hoor. en ook super sterk.
gaat iemand anders die nummer 1 nog aanvallen als we ver voor staan?
Kijken of we dan meer kunnen halen