Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 08:43
Ik zoek een mediaspeler met XBMC. Ik wil hem gebruiken voor de volgende doeleinden:

-afspelen films/series (1080p speel ik bijna niet, meestal 720p of minder). Ik zal deze meestal afspelen via een usb stick. Streamen vanaf een pc verwacht ik niet veel te doen.
-Ice-films, 1Channel etc. etc.

Budget: max. rond de 120,-, liefst goedkoper

Ik ben een redelijk noob, dus installatie, updaten etc. moet redelijk simpel zijn.
De speler komt naast de tv te staan, er is geen ethernetaansluiting in de buurt, dus verbinding met internet gaat via wifi.

Volgens mij is een Raspberry Pi een goede optie.
Nu lees ik dat sommige bedrijven de Pi aanbieden icm een USB stick 3.0, dit zou sneller zijn?

Of weten jullie een beter alternatief voor de Pi?

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-11 13:38
RPi is inderdaad wel een goed alternatief, maar je moet er wel rekening houden dat niets altijd alles plug-and-play is.

XBMC op een SD Kaart zetten is niet het moeilijkste en XBMC laten starten ook niet, maar daarna je plugins en je wifi aan het werk krijgen kan soms wat werk zijn.

Sommige shops doen er inderdaad en USB 3.0 stick bij omdat tengoede komt aan de responsiveness van XBMC. Nu is een 3.0 stick vrij onzinnig aangezien de USB Poort van de RPi een USB 2.0 poort is. Maar vaak wordt er dan geboot van een kleine SDKaart en laad hij daarna door vanaf de USB Stick.

Ik zou dan ook zeker niet adviseren om een kant en klare RPi oplossing te gaan halen aangezien die veel duurder zijn.Je kan dan beter zelf wat onderzoek doen en hier in de RPi topics kijken en zelf de onderdelen los bestellen.

Er zijn op GoT al veel topics waar dat besproken is.

Wat je moet halen:
- RPi
- Stroom adapter (goed kijken naar amperage, zeker met wifi module en externe harddisk zou ik voor minimaal 5V 1.2A)
- SDKaart (een class 10 werkt ook prima i.p.v. i.c.m. usb stick)
- Wifi Module (even op GoT na zoeken welke compatible zijn)

Optioneel
USB Stick (als je daar van wilt booten voor snelheid, en kan corruptie van sd kaart tegen gaan)
RPi Case (om het geheel af te maken)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 16:12
RPi kan, maar er zijn meerdere opties, zoals TLBB bijvoorbeeld. Als het budget iets opgerekt kan worden kan je voor onder de 200,- ook een htpc op basis van AM1 socket in elkaar steken, wat aanzienlijk beter nog zal presteren dan TLBB of Pi

iRacing Profiel

• mirod
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik hoorde dat de TLBB de laatste maanden slecht ondersteund wordt?
Is dit iets: http://www.sossolutions.n...-pi-type-b-versie-20.html
Kom ik incl. wifi module (300mbps) + 2.0 adapter uit op bijna 75,-
Volgens mij is dit niet veel duurder dan de componenten los kopen?

Of kan ik beter kiezen voor een goedkope Android mediaspeler?

• mirod
Iemand?

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 08:58
Kijk eens in de laatste BBG, hierin staat een budget itx systeem voor nog geen 200 euro.
Icm met Xbmcbuntu of Openelec is dit de beste keuze.
Hiervoor zul je je budget toch iets moeten verhogen.
Is dit echt geen mogelijkheid, kijk dan eens rond op internet of in de pricewatch op tweakers, er zijn een aantal bedrijven die de Rpi als volledige XBMC speler aanbieden.
Anders is er altijd nog de mogelijkheid om een Android stick te halen en hier XBMC op te zetten.
Succes!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 13:11
Een intel NUC pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH
Geheugen erbij pricewatch: Crucial CT51264BF160BJ

Booten vanaf een usb stick met open elec en je bent klaar voor 150 euro.
Als je goedkoper wil doe je er 2GB geheugen in. Moet volgens mij ook wel werken.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 17:12

Ken.

\m/.([oO]).\m/

m3gA schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:59:
Een intel NUC pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH
Geheugen erbij pricewatch: Crucial CT51264BF160BJ

Booten vanaf een usb stick met open elec en je bent klaar voor 150 euro.
Als je goedkoper wil doe je er 2GB geheugen in. Moet volgens mij ook wel werken.
Bedankt voor de tip. Ik heb nu een RPI, maar hij is net even te sloom en loopt te vaak vast.
Heb al een paar keer een clean install gedaan. Dan loopt 'ie een tijdje lekker, om vervolgens weer issues te krijgen. Zat naar een AppleTV 2 te kijken, maar dit is een veel leukere oplossing.

Ik zie echter dat hij ook meer dan prima loopt op 1GB RAM (zie video hieronder voor performance) en Open Elec is ook te booten vanaf mijn NAS. Scheelt weer een stickje :)

• m3gA
Ik had eerst ook een Pi maar dat is het net niet. De NUC speelt een 30GB Bluray rip van Avatar met 2 vingers in de neus (beide Cores 15%).
Enige nadeel voor sommige mensen is dat hij geen optische uitgang heeft.
Booten (fastboot optie in bios) met een Sandisk 64GB SSD is ongeveer 20 seconden. Met een goede USB stick boot hij in 27 seconden. Let wel op dat je het bios update voor je ermee aan de gang gaat.
Bijkomend voordeel is dat je nu ook een mooiere skin kan instellen. De Pi trekt dit niet. De Apple TV2 met xmbc heeft maar 720p output dus daar heb je helemaal niks aan :)

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 07-07-2014 09:25 ]

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wist ik dit maar eerder haha. Ik heb inmiddels zoveel tijd verkwist aan de Pi.. Maar goed, het staat nu wel allemaal zo netjes ingesteld dat alle film en serie databases voor XBMC op mijn NAS staan, dus indexeren na een crash/Pi fail is nooit meer nodig. Dat van de BIOS lees ik inderdaad vaker. Bedankt voor de tip.
Hopelijk werkt mijn Logitech Harmony dan ook eindelijk met XBMC.

Binnenkort eens bestellen en dan kijken hoe vlot hij boot vanaf het netwerk. Scheelt weer een stickje :P

• m3gA
Ken. schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:47:
Wist ik dit maar eerder haha. Ik heb inmiddels zoveel tijd verkwist aan de Pi.. Maar goed, het staat nu wel allemaal zo netjes ingesteld dat alle film en serie databases voor XBMC op mijn NAS staan, dus indexeren na een crash/Pi fail is nooit meer nodig. Dat van de BIOS lees ik inderdaad vaker. Bedankt voor de tip.
Hopelijk werkt mijn Logitech Harmony dan ook eindelijk met XBMC.

Binnenkort eens bestellen en dan kijken hoe vlot hij boot vanaf het netwerk. Scheelt weer een stickje :P
Hij werkt prima met mijn Harmony 525. Gewoon instellen als een Media Center remote. Zelfs uit en aan zetten. Er zit standaard een IR poortje in de NUC.

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
m3gA schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:24:
Ik had eerst ook een Pi maar dat is het net niet. De NUC speelt een 30GB Bluray rip van Avatar met 2 vingers in de neus (beide Cores 15%).
Enige nadeel voor sommige mensen is dat hij geen optische uitgang heeft.
Booten (fastboot optie in bios) met een Sandisk 64GB SSD is ongeveer 20 seconden. Met een goede USB stick boot hij in 27 seconden. Let wel op dat je het bios update voor je ermee aan de gang gaat.
Bijkomend voordeel is dat je nu ook een mooiere skin kan instellen. De Pi trekt dit niet. De Apple TV2 met xmbc heeft maar 720p output dus daar heb je helemaal niks aan :)
De nuc met openelec erop kan wel 1080p met dolby/dts-hd outputten via hdmi throughput neem ik aan? zonder problemen?

Battle.net :: FazerFreak#2695

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

m3gA schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:20:
[...]

Hij werkt prima met mijn Harmony 525. Gewoon instellen als een Media Center remote. Zelfs uit en aan zetten. Er zit standaard een IR poortje in de NUC.
Klinkt haast te mooi om waar te zijn :)
Geen gedoe meer met de app op mijn tablet of telefoon. Werkt op zich prima natuurlijk, maar ik heb niet voor niets een all-in-one remote natuurlijk :P

• m3gA
fazerfreak schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:26:
[...]

De nuc met openelec erop kan wel 1080p met dolby/dts-hd outputten via hdmi throughput neem ik aan? zonder problemen?
Ik gebruik geen extra audio dus dat zul je even moeten opzoeken. Er staan een aantal reviews bij de hardware op tweakers. Misschien staat het daar bij?

-edit- volgens mijn collega werkt DTS-HD prima op zijn NUC.

[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 07-07-2014 11:36 ]

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Even een klein vraagje.
Stel je hebt een nuc kan je daar dan een usb dac op aansluiten en stuurt die het signaal bit perfect uit naar de Dac?
Ik denk dat ik bv openelec/xbmc ga gebruiken.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
m3gA schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:13:
[...]

Ik gebruik geen extra audio dus dat zul je even moeten opzoeken. Er staan een aantal reviews bij de hardware op tweakers. Misschien staat het daar bij?

-edit- volgens mijn collega werkt DTS-HD prima op zijn NUC.
Toevallig ben ik dit weekend nog aan het fine-tunen geweest met mijn NUC. DTS-HD is geen enkel probleem, ook in Master Audio werkt passtrough naar de de receiver prima. Met de juiste instellingen natuurlijk.

Edit: ik draai XBMC overigens onder Windows 7 Pro.
michael3 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:01:
Even een klein vraagje.
Stel je hebt een nuc kan je daar dan een usb dac op aansluiten en stuurt die het signaal bit perfect uit naar de Dac?
Ik denk dat ik bv openelec/xbmc ga gebruiken.
Persoonlijk zie ik er de meerwaarde niet van maar dat zou geen probleem moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 07-07-2014 12:13 ]

• kroegtijger
  • Laatst online: 14-11 16:12
Ken. schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:46:
[...]

Klinkt haast te mooi om waar te zijn :)
Geen gedoe meer met de app op mijn tablet of telefoon. Werkt op zich prima natuurlijk, maar ik heb niet voor niets een all-in-one remote natuurlijk :P
Is inderdaad een prima oplossing, maar heeft als nadeel dat line-of-sight nodig is voor bediening. Dit kan in sommige gevallen onhandig zijn. Met IR is het dan wel weer mogelijk om een machine aan te zetten mits de juiste hardware aanwezig is (je zult de aan/uit switch moeten kunnen bedienen). Via een App kan dat weer wel mbv WOL.
Daarnaast is er ook nog de optie van CEC, zoals dat ook op de Pi aanwezig is. Hierdoor is geen line-of-sight met het device nodig, maar is het dan weer niet mogelijk om de machine aan te zetten. Uiteraard kan je deze methoden ook allemaal combineren (dus app met CEC of App met IR. CEC met IR lijkt me niet handig om te combineren).
Helaas is er dus geen enkele oplossing voor het moment nog de ideale manier, en zul je altijd keuzes moeten maken in wat mogelijk is.

iRacing Profiel

• m3gA
De goedkoopste NUC ondersteund geen CEC. Alleen de veel duurdere versies.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

kroegtijger schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:31:
[...]

Helaas is er dus geen enkele oplossing voor het moment nog de ideale manier, en zul je altijd keuzes moeten maken in wat mogelijk is.
CEC werkt op de één of andere manier niet lekker op mijn Pi icm mijn Harmony en/of TV.
Voor het line of sight verhaal heb ik een IR-verlenger die ik op een plek bij de TV kan leggen :)

• m3gA
Ken. schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:49:
[...]

CEC werkt op de één of andere manier niet lekker op mijn Pi icm mijn Harmony en/of TV.
Voor het line of sight verhaal heb ik een IR-verlenger die ik op een plek bij de TV kan leggen :)
Bij mij werkte hij ook niet maar dat kan ook aan mijn oude Philips tv liggen (displaylink/cec stond aan)

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Yep, precies hetzelfde hier. ik heb ook een oude Philips TV. CEC wordt wel ondersteund, maar in de praktijk werkt het helaas niet. Alles stond aan en werd herkend, maar ik kon alleen de positie van het beeld wijzigen.

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-11 10:40
een cubox-i2 is ook een optie. Met ondersteuning voor meerdere Linux distro's.
xbmc wiki
fabrikant: SolidRun.com

[ Voor 56% gewijzigd door lexi op 07-07-2014 14:11 ]

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-11 11:38
Simpele noob oplossing: little black box http://thelittleblackbox.com/. Kost 109 euro uit mn hoofd.

Zelfs te krijgen bij Saturn (waarschijnlijk dus ook mediamarkt). Zit een snellere cpu in dan de RPI en het is wel plug en play. Heb er even mee gespeeeld in de saturn en dat liep soepel, maar meer dan dat kan ik er niet over zeggen.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
De pi blijft eigenlijk een net niet apparaatje voor xbmc.
Ikzelf ben gigantisch te spreken over de ontwikkeling van xbmc voor de boxee box.
Het leuke is ook nog eens dat een tweedehands boxee box zo rond de 50 euro kost, daarbij een snelle usb3 stick voor minder dan 10 euro en je hebt voor rond de 60 euro een perfect werkende mediaspeler met xbmc 13.2. Speelt zo goed als alles af en is superstabiel. Geen schokken/haperingen etc.

Kijk anders voor de gein eens in het boxee box topic hier op het forum of op het forum van boxeed.in

Mocht je eventueel vragen hebben, een pb mag ook altijd!
Ken. schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:55:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb nu een RPI, maar hij is net even te sloom en loopt te vaak vast.
Heb al een paar keer een clean install gedaan. Dan loopt 'ie een tijdje lekker, om vervolgens weer issues te krijgen. Zat naar een AppleTV 2 te kijken, maar dit is een veel leukere oplossing.

Ik zie echter dat hij ook meer dan prima loopt op 1GB RAM (zie video hieronder voor performance) en Open Elec is ook te booten vanaf mijn NAS. Scheelt weer een stickje :)

[video]
Zelf op mijn boxee box met 512mb ram draait het vlekkeloos, dus ook dat is nog mogelijk ;)

[ Voor 38% gewijzigd door MartijnAbel op 11-07-2014 22:31 ]

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11 00:45
Ik draai al een hele tijd OpenELEC op mijn Pi en ben er heel erg tevreden van. Ik stream alles vanaf Windows-PCs (via SMB) en ben nog niks tegengekomen dat ik niet kan afspelen. Zonder de overclock had hij soms wat moeite met echt grote files, maar met doe ik een 40GB MKV van LoTR (Return of the King) zonder problemen, inclusief decoden van DTS op de Pi zelf.

En sinds OpenELEC 4 is de UI ook best snel. Ik gebruik een van de zwaarste skins (Aeon Nox) en denk dat ik nog bijna altijd tegen de 60FPS aanzit. Niet van te klagen dus.

• MartijnAbel
  • Laatst online: 10-11 21:04
AmbroosV schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:08:
Ik draai al een hele tijd OpenELEC op mijn Pi en ben er heel erg tevreden van. Ik stream alles vanaf Windows-PCs (via SMB) en ben nog niks tegengekomen dat ik niet kan afspelen. Zonder de overclock had hij soms wat moeite met echt grote files, maar met doe ik een 40GB MKV van LoTR (Return of the King) zonder problemen, inclusief decoden van DTS op de Pi zelf.

En sinds OpenELEC 4 is de UI ook best snel. Ik gebruik een van de zwaarste skins (Aeon Nox) en denk dat ik nog bijna altijd tegen de 60FPS aanzit. Niet van te klagen dus.
Wat is jou definitie van snel?
Ik ben namelijk nog geen enkele pi tegengekomen, ook niet de ubersuperturbo varianten die qua interface en vooruitspoelen kunnen tippen aan een boxee box

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11 00:45
MartijnAbel schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:37:
[...]

Wat is jou definitie van snel?
Ik ben namelijk nog geen enkele pi tegengekomen, ook niet de ubersuperturbo varianten die qua interface en vooruitspoelen kunnen tippen aan een boxee box
Skippen doe ik alleen met de ingebouwde stappen van 7/30 seconden of één hoofdstuk. Aan dubbele snelheid bvb doorspoelen gaat inderdaad niet fatsoenlijk, maar dat mis ik persoonlijk helemaal niet. In MPC-HC op m'n laptop doe ik dat ook niet. Skippen is toch een stuk handiger?

En soepel, gho, ik vind van wel. Als ik vijf seconden moet wachten wanneer ik van het hoofdmenu naar TV-series ga, dan doe ik dat wel. Eens je daarin zit (of in Films) is alles wel instant. Starten van playback is ook ongeveer vijf seconden, waarvan een deel het wisselen van refresh rate is (24p op 24Hz is belangrijk).

Wanneer playback volledig smooth is (en dat is het geval) maakt het me niet uit dat de interface soms niet supersnel is. Het blijft maar een Raspberry Pi, het ding gebruikt nauwelijks stroom en staat hier altijd aan, is supercheap, CEC werkt heel goed, de interface is top, werkt heerlijk met Yatsé op Android, lekker stabiel, ... Sure, er zijn snellere dingen, maar ik heb persoonlijk geen zin om meer te gaan betalen voor een paar FPS extra in de UI, zonder echt voordeel bij het afspelen zelf.

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:38

copykat

Good copy isn't bad

Ik dacht ik plak mijn vraag even in dit topic scheelt weer een topic regel: :)

ik zoek informatie over de cyclone android x2 deze google en tweakers is nog niet echt overspoeld met info ;-)
- Wat is het verschil tussen deze en de raspberry pi modelb turbo?

qua hardware en software.
doet dit verder het zelfde zoals icefilms, xbmc torrent en dergelijke?

Het voordeel van deze is dat er standaard wifi en zelfs wifi-repeaterfunctie(niet nodig wel handig) en optische spdiff opzit (wel nodig) en wat andere audio/video poorten. afstandbediening. misschien werkt die Yatse ook wel
ziet er gelikter uit, prijstechnisch is het ook gelijk of zelfs iets voordeliger omdat je geen hdmisplitter nodig hebt door de standaard spdif.

Dus waarom zou ik eerder een RPI modelB turbo nemen dan een cyclone x2.?
(de nuc/zotac is nog niet door de budgetcommisie gekomen :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 29-08-2014 18:46 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• m3gA
1 woord. Support. Bij de Raspberry Pi zit er een enorme community achter. Je weet dat je in de toekomst nog updates krijgt. Bij een obscuur android toestel moet je maar afwachten of er nog iets mee gedaan wordt.

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11 15:16
Is de Hummingboard geen optie? PAst in de behuizing van de Phi. Dit is dan wel de duurste versie. Lijkt me wel genoeg power voor XBMC. Ik wil er zelf ook eentje gaan bestellen. Maar zal iets worden voor als ik iets meer tijd heb om ermee bezig te zijn :P

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

m3gA schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:27:
1 woord. Support. Bij de Raspberry Pi zit er een enorme community achter. Je weet dat je in de toekomst nog updates krijgt. Bij een obscuur android toestel moet je maar afwachten of er nog iets mee gedaan wordt.
Dat is inderdaad een groot pluspunt.
(en 150mbps is wat smal voor een wifi-repeater.)
Sparkiee schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:57:
Is de Hummingboard geen optie? PAst in de behuizing van de Phi. Dit is dan wel de duurste versie. Lijkt me wel genoeg power voor XBMC. Ik wil er zelf ook eentje gaan bestellen. Maar zal iets worden voor als ik iets meer tijd heb om ermee bezig te zijn :P
Zeker! ook hier scheelt het een hdmi-splitter door die spdif.
Met deze ben je meteen klaar en binnen de 150 euro. inclusief addons wel zohandig voor een noob.
(grappig als je zelf samenstelt en zelfs dingen weglaat (onnodige kabels en dongel) is het nog duurder dan de klant en klare versie... 8)7 )

nadeel nog geen openelec blijkbaar: tweakerstopic
edit: tochwel: klik
Dus argument hierboven staat ook nog half.
nog een leuke tweakerstopic
Misschien even geduld tot maandag of iets langer om alle debug acties af te wachten? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door copykat op 29-08-2014 19:52 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• turbopinda
  • Laatst online: 16-12-2024
Een beetje off-topic,

maar ik heb een boxee box met standaard firmnware van boxee en sinds een week kan ik geen verbinding meer maken met VPN

Andere boxee box geprobeerd en zelfde probleem. Heeft iemand daar nog meer last van of kan iemand met XBMC op boxee testen of zijn VPN wel werkt? dan ga ik namelijk over naar xbmc op de boxeebox. Of kan je in die versie helemaal geen VPN instellen? :/

• chimnino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 14:46
kroegtijger schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:31:
[...]

Is inderdaad een prima oplossing, maar heeft als nadeel dat line-of-sight nodig is voor bediening. Dit kan in sommige gevallen onhandig zijn. Met IR is het dan wel weer mogelijk om een machine aan te zetten mits de juiste hardware aanwezig is (je zult de aan/uit switch moeten kunnen bedienen). Via een App kan dat weer wel mbv WOL.
Daarnaast is er ook nog de optie van CEC, zoals dat ook op de Pi aanwezig is. Hierdoor is geen line-of-sight met het device nodig, maar is het dan weer niet mogelijk om de machine aan te zetten. Uiteraard kan je deze methoden ook allemaal combineren (dus app met CEC of App met IR. CEC met IR lijkt me niet handig om te combineren).
Misschien een beetje oude post, maar met de huidige TV's met USB porten, kan je natuurlijk makkelijk je RPi met de voeding aan de TV hangen. Dan gaat ie aan met de TV. CEC via de HDMI, en je bent gewoon volledig klaar. Toch?...

• Solarsparc
  • Laatst online: 01:58
Toch?...
De Raspberry Pi is vrij kieskeurig wat betreft z'n stroom, en veel USB-poorten op TV's leveren niet genoeg om de Pi stabiel te houden. Maar sommige TV's leveren wel voldoende prik, dus even proberen kan geen kwaard, scheelt weer een kabel.

http://www.raspberrypi.org/help/faqs/#power

[ Voor 8% gewijzigd door Solarsparc op 04-11-2014 19:47 ]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Solarsparc schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:46:
[...]

De Raspberry Pi is vrij kieskeurig wat betreft z'n stroom, en veel USB-poorten op TV's leveren niet genoeg om de Pi stabiel te houden. Maar sommige TV's leveren wel voldoende prik, dus even proberen kan geen kwaard, scheelt weer een kabel.

http://www.raspberrypi.org/help/faqs/#power
Je bedoeld "scheelt weer een voeding" neem ik aan? :9

• Solarsparc
  • Laatst online: 01:58
Eh ja inderdaad :P
Pagina: 1