Chiellini moet niet de gebeten hond spelen, want die deelt ook regelmatig uit.
Begrijp me niet verkeerd, ik keur dit absoluut niet goed en het is ook begrijpelijk dat de meeste mensen met afschuw reageren op zoiets (is een natuurlijke, eerste, menselijke reactie) maar je kan ook iets verder kijken dan je neus lang is en denken "Dit is apart, dit zie je nooit bij voetbal. Die jongen heeft het nu al drie keer gedaan. Waarom doet hij dat?" Zoiets moet ergens vandaan komen. Persoonlijk denk ik dat hij iets heeft meegemaakt en dat dit een gevolg daarvan is, maar alleen hij weet dat en kan het ons vertellen.
Wij mensen oordelen snel, omdat het makkelijk is. Rommel maken is makkelijk, opruimen is moeilijk. Maar soms moet je verder kijken dan je neus lang is. Is net als met verslaving. Mensen die niet verslaafd zijn, oordelen heel makkelijk over verslaafden, omdat ze alleen de buitenkant zien, de materialistische gevolgen, maar als je het zelf meegemaakt hebt, weet je dat er veel meer achter zit en dat is met Suarez net zo. Een verslaafde is niet gek, Suarez is niet gek, dus hij doet dit niet zomaar. Dit moet ergens vandaan komen, zeker omdat het structureel is. Het is blijkbaar een automatische reactie van hem als hij in een bepaalde situatie komt of een bepaald gevoel ervaart, net als een verslaafde. Die voelt zich rot en wil gebruiken. Suarez voelt zich rot en bijt. En daarom vind ik het interessanter om te weten waar het vandaan komt, juist omdat het zo uitzonderlijk is en je dit bijna nooit ziet. Want toegegeven, het is een geweldige voetballer!