Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zelf bij bare knuckle cage fighting ligt de grens bij bijten. (en bij kicking in de groin).
Bijten, het is beestegedrag en erin vervallen is pure onmacht terwijl je onder zware druk staat. Net als Tyson, die ging ook bijten als het tegen zat.
Suarez moet gewoon niet voetballen totdat hij behandeld is voor dit issue. Stervoetballer of niet.
Italie had gewoon de wedstrijd moeten staken totdat de scheids de beelden bekeken had. Beter allemaal rood en naar huis dan op deze manier genaaid worden.
En dan nog een beetje naar je tanden grijpen etc. Gatverdamme gewoon.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Waarom altijd dat letsel? Ben je Katidis vergeten? Geen letsel, hij raakt niet eens iemand aan.tweaker2010 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:06:
Een opzettelijke elleboogstoot of kopstoot heeft ook niets met voetbal te maken. Ik vind dat er wel met 2 maten wordt gemeten. En wat te denken van horror tackles met zwaar en langdurig letsel als gevolg?
(en in geval van wie is dat, dat was de 'nazi groet' speler - Anelka deed soortgelijke).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hoezo geen letsel? De tanden staan in zijn schouder? Ga jij je maar eens inspannen en dan vervolgens laten bijten in een redelijke spier. Dat vind je echt niet iets wat je even wegzwaait hoor?PWM schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:26:
[...]
Hij kan ook zijn broek uittrekken en een vinger in de kont van de Italiaan steken. Of hem gewoon bestasten, of tongzoenen.
Allemaal geen letsel.
Gebeten worden is iets totaal anders dan onderuit geschoffeld worden.
Is hetzelfde als dat de noppen van een zware tackle in je been staan imo. Verschil is alleen dat er bij een tackle ook nog overbelasting van de spieren op kan treden. Maar je moet dit dan ook niet vergelijken met een tackle, maar eerder met een kopstoot of natrappen. Dat is gewoon onwenselijk gedrag (al klinkt dat zo wat zwak) en moet gewoon bestraft worden.
Voor zover ik weet heb je bij een tackle nog te maken met het feit dat er een bal bij betrokken is en de aandacht dus verdeeld wordt tussen bal en tegenstander. Inschattingsfouten resulteren ook nog vaak in harde tackles (zeker bij jonge spelers). Bijten, natrappen, kopstoten zijn echter bedoeld om de ander 100% zeker letsel aan te doen en moet gewoon weg uit het voetbal. Ernstige tackles kun je imo alleen zoveel mogelijk beperken maar nooit volledig uitroeien.
Belangrijk verschil is natuurlijk de intentie die er achter zit; je moet niet alleen kijken naar de gevolgen. Een doodsschop als de bal niet eens in de buurt is, is iets anders dan dezelfde schop gericht op de bal. Bij deze beet (maar ook bij bijvoorbeeld de kopstoot van Zidane) is de enige intentie om de ander te verwonden. Het heeft serieus niets met voetbal te maken.tweaker2010 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:06:
Een opzettelijke elleboogstoot of kopstoot heeft ook niets met voetbal te maken. Ik vind dat er wel met 2 maten wordt gemeten. En wat te denken van horror tackles met zwaar en langdurig letsel als gevolg?
Natuurlijk zijn er twijfelgevallen en worden er expres smerige overtredingen gemaakt als de bal in de buurt is. Dit is ook niet goed te praten, maar het is niet altijd even duidelijk wat de intentie achter de overtreding was; was het onderdeel van het spel (maar dan slecht uitgevoerd) of ging het erom de ander te verwonden? Dat spelers dan soms het voordeel van de twijfel krijgen kan ik me voorstellen.
Bij dit soort zinloos geweld is het echter heel duidelijk dat dit niks met voetbal te maken heeft en puur met letsel willen toebrengen. Dit is geen ongeluk, maar puur de bedoeling en dat moet je zeker afstraffen. Daarnaast geld dat je ernstigere gevolgen (zwaarder letsel), ook best zwaarder kunt bestraffen (zeker als dat letsel het doel was). Wat dat betreft hoeft de straf niet heel zwaar te zijn. Aan de andere kant is het onderhand wel al de derde keer... Misschien mag dat ook wel eens megewogen worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Morrar op 25-06-2014 14:22 ]
Ik heb ook eens ziten kijken en ik heb die bitemarks nu van 40 verschillende hoeken gezien op foto's waardoor ik niet meer geloof dat de foto van Han niet geshopped is. Han, leg eens even uit aub.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Ik hoop dat Suarez niet een al te grote partyboy is.
niet geshopte foto opgedokenDinictus208 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:27:
Ik wacht nog steeds op Han die even kan komen uitleggen waar dit foto vandaag komt zonder bitemarks.
Ik heb ook eens ziten kijken en ik heb die bitemarks nu van 40 verschillende hoeken gezien op foto's waardoor ik niet meer geloof dat de foto van Han niet geshopped is. Han, leg eens even uit aub.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 25-06-2014 14:43 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ja heel onterecht allemaal dat Suarez nu weer de gebeten hond is (har har).oisyn schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:43:
Ik zie daar geen bewijs van een beet. Alleen dat z'n arm er plotseling af is gevallen en in de mond van Suarez terecht is gekomen. Dat kan natuurlijk iedereen overkomen.
Ziejewel!!!!!Phantasmagoria schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:36:
[...]
niet geshopte foto opgedoken
[afbeelding]
Phantasmagoria schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:36:
[...]
niet geshopte foto opgedoken
[afbeelding]

Dus er kan door die italiaan gewoon aangifte gedaan worden poging mishandeling, ofzo?mercapto schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:29:
"Human bites have been shown to transmit hepatitis B, hepatitis C, herpes simplex virus (HSV), syphilis, tuberculosis, actinomycosis, and tetanus."
Ik hoop dat Suarez niet een al te grote partyboy is.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Vallen de laatsten onder ordinair mannelijk vechten, bijten wordt meer geassocieerd met infantiel gedrag en valsheid.
Er zit een zekere eer in een ordinaire kloppartij, bijten is laag en eerloos. Daar zit hem denk ik de kneep. Heeft niks met voetbal te maken meer meer met de mensch in het algemeen.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Elke vorm van geweld is natuurlijk een uitvlucht als er niet meer 'gepraat' kan worden (even los uit de voetbalcontext trekken dus); nu zijn er vormen van geweld die geaccepteerd worden (vechtsport bijv, denk aan boksen, kickboksen, etc). Binnen die vechtsporten heb je echter weer culturele verschillen. Zo werd (en soms nog steeds, maar het is minder geworden) kickboksen in de VS als 'laf' betiteld omdat je mensen mag trappen (en al helemaal als je iemand op de benen mag trappen). Daar hebben ze echt een bokscultuur. Muay thai is nog een graadje erger, daar mag je ook je ellebogen en knieën gebruiken, dat wordt echt barbaars daar gezien. Maar in Thailand is het heel normaal.
Volgens mij is er echter geen enkele cultuur waarin bijten in welke context dan ook als 'normaal' wordt bestempeld. Echt een oerinstinct waarin wij mensen 'boven' zouden moeten staan.
Tot zover mijn psycho-sociologische analyse van een zeer koude grond.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Aldus de voorzitter van de fanclub.tweaker2010 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:14:
Stiekem zijn wij diep van binnen ook een soort Suarez (aldus de psycholoog net op Radio 1) dus laten we niet massaal zijn gedrag veroordelen. Het was gewoon een impulsieve beet, niets meer en niets minder.
Blijkbaar vind jij het dus normaal dat mensen elkaar maar mogen bijten dus?
Kleuters doen dat, als ze hun zin niet krijgen...
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Honden die herhaaldelijk kinderen bijten worden afgemaakt. Misschien kan ik je bezig houden met net zo'n drogredenering als die je zelf opvoert?tweaker2010 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:14:
Stiekem zijn wij diep van binnen ook een soort Suarez (aldus de psycholoog net op Radio 1) dus laten we niet massaal zijn gedrag veroordelen. Het was gewoon een impulsieve beet, niets meer en niets minder.
Als tienduizend andere spelers het kunnen inhouden en hij niet dan zijn we toch een tikkeltje anders dan Suarez. Nee zijn gedrag is niet normaal vooral als het de 3e keer is.tweaker2010 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:14:

Je kan impulsief zijn maar ook systematisch impulsief zoals Suarez dat is.
Oh ja, omdat iemand (functie interesseert me niet) dat zegt moeten "wij"/de massa zijn gedrag niet veroordelen.tweaker2010 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:14:
En als je het zo bekijkt? Het merendeel van de voetballers doet dit NIET. Een enkeling wel. Die enkeling dient zijn gedrag te verantwoorden en hiervoor te boeten. Te meer omdat het niet de eerste keer is, nota bene.
Suarez is geniaal. Geniaal beperkt.
Voor de 3de keer... Uhuh...tweaker2010 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:14:
Het was gewoon een impulsieve beet, niets meer en niets minder.
Precies dit...Prosac2010 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:46:
Volgens diverse psychologen is de mannelijke neiging tot verkrachten/aanranden ook redelijk normaal. Die ga ik gebruiken in de rechtbank nadat ik vanavond die roodharige cassiere over de kassa trek.![]()
[ Voor 44% gewijzigd door JeroenNietDoen op 25-06-2014 16:01 ]
Daarom vind ik ook dat het in het geval Suarez erger is want hij moet toch gewoon weten dat de wereld toekijkt en toch flikt hij het, om nog maar te zwijgen van de kinderen die ervan dromen om ook ooit zo te kunnen voetballen en naar hem opkijken.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Ik zie niemand hier die echt zegt dat een doodschop niet zwaar gestraft moet worden.tweaker2010 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:05:
[...]
Blijkbaar vind iedereen dat ja. Ik wil de reactie van Suarez niet goedpraten maar mensen die denken dat voetbal een vredelievende sport is begrijpen het niet helemaal. Kijk alleen maar naar die gevechten gisteren langs de zijlijn. Spelers doen soms gekke dingen en Suarez is nu eenmaal een gemene straatvechter.
We hebben het hier over iemand die voor de 3e keer dezelfde fout begaat. Als iemand 3x een doodschop uitdeelt zou dat nog veel zwaarder gestraft moeten worden dan paar jaar die Suarez nu behoort te krijgen.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Dat je stiekum van binnen weleens iemand wil bijten maar het niet doet, is juist een reden om zijn gedrag te veroordelentweaker2010 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:14:

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Wat een belachelijke uitspraak doe je hier. Dat kun je toch niet serieus menen. De gif hierboven geeft het zo duidelijk weer, hij zou niet misstaan in The Walking Death. En dan ook nog zijn eigen reactie na de bijt op het veld én na de wedstrijd geven aan dat hij niet spoort.tweaker2010 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:14:
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 25-06-2014 16:23 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zidane is ook een keer die grens voorbij gegaan. Bij Suarez is het vaker gelukt.
Dat het een primitieve actie is doet er niet toe. Hij doet dat op die manier.
Let wel! Ik praat het absoluut niet goed en vind het zeer verkeerd. Verder vind ik ook dat de FIFA hiertegen hoort op te treden, maar.....
Dan ook voor alles. je kunt niet het een wel achteraf bestraffen en het ander niet.
Kortom...
[utopie]
FIFA, als je wil dat dit (en andere zaken die niet op het veld thuishoren) worden uitgebannen.... Doen en dan meteen goed.
[/utopie]
edit: Ik zou het direct geloven als er verdedigers zijn die weten wat ze moeten zeggen om Suarez te laten bijten. Wie weet heeft een Engelse speler Chiellini geïnstrueerd. Motief hebben ze
[ Voor 45% gewijzigd door albino71 op 25-06-2014 16:42 ]
Dan wordt je toch ook dom uitgedaagd? Wie was dat met die bananen, die vervolgens gewoon doodleuk een banaan gaat opeten? Dát doe je met zulke zooi.albino71 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:37:
Wederom; ik praat het niet goed, maar ik kan me niet voorstellen dat Suarez dit uit het niets en zonder reden deed.
edit: Ik zou het direct geloven als er verdedigers zijn die weten wat ze moeten zeggen om Suarez te laten bijten. Wie weet heeft een Engelse speler Chiellini geïnstrueerd. Motief hebben ze
Je kan me niet vertellen dat hij iets zegt wat Suarez nog nooit gehoord heeft en zoiets doms gaat doen (zelfde geld btw voor Zidane, die veel beter had moeten weten).
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je weet dat het daar 5 uur eerder is?Dinictus208 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:43:
Ik vind dat het maar lang duurt voordat we wat horen. Had allang wat nieuws verwacht over deze zaak.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee, het is hier 5 uur later.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ja, ik ben mij bewust van de tijdzones op de aarde en hoe deze werken....
Dan nog vind ik dat ze moeten laten weten wanneer er een uitspraak over dat onderzoek gaat komen. Alle beelden zijn er, de 2 hoofdrolspelers en de scheids ook. Beslissen maar en laat de wereld weten dat de we dit in het voetbal niet willen zien.
En verder maakt het niet uit, dan hadden ze gisteravond nog wat meer tijd om in conclaaf te gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door Dinictus208 op 25-06-2014 17:02 ]
Uitgaande van GMT, beide niet helemaal correct 😁
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Chiellini moet niet de gebeten hond spelen, want die deelt ook regelmatig uit.albino71 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:37:
Wie weet heeft een Engelse speler Chiellini geïnstrueerd.
Begrijp me niet verkeerd, ik keur dit absoluut niet goed en het is ook begrijpelijk dat de meeste mensen met afschuw reageren op zoiets (is een natuurlijke, eerste, menselijke reactie) maar je kan ook iets verder kijken dan je neus lang is en denken "Dit is apart, dit zie je nooit bij voetbal. Die jongen heeft het nu al drie keer gedaan. Waarom doet hij dat?" Zoiets moet ergens vandaan komen. Persoonlijk denk ik dat hij iets heeft meegemaakt en dat dit een gevolg daarvan is, maar alleen hij weet dat en kan het ons vertellen.
Wij mensen oordelen snel, omdat het makkelijk is. Rommel maken is makkelijk, opruimen is moeilijk. Maar soms moet je verder kijken dan je neus lang is. Is net als met verslaving. Mensen die niet verslaafd zijn, oordelen heel makkelijk over verslaafden, omdat ze alleen de buitenkant zien, de materialistische gevolgen, maar als je het zelf meegemaakt hebt, weet je dat er veel meer achter zit en dat is met Suarez net zo. Een verslaafde is niet gek, Suarez is niet gek, dus hij doet dit niet zomaar. Dit moet ergens vandaan komen, zeker omdat het structureel is. Het is blijkbaar een automatische reactie van hem als hij in een bepaalde situatie komt of een bepaald gevoel ervaart, net als een verslaafde. Die voelt zich rot en wil gebruiken. Suarez voelt zich rot en bijt. En daarom vind ik het interessanter om te weten waar het vandaan komt, juist omdat het zo uitzonderlijk is en je dit bijna nooit ziet. Want toegegeven, het is een geweldige voetballer!
De 'mijn client heeft een moeilijke jeugd gehad' verdediging werkt doorgaans alleen in films.Begrijp me niet verkeerd, ik keur dit absoluut niet goed en het is ook begrijpelijk dat de meeste mensen met afschuw reageren op zoiets (is een natuurlijke, eerste, menselijke reactie) maar je kan ook iets verder kijken dan je neus lang is en denken "Dit is apart, dit zie je nooit bij voetbal. Die jongen heeft het nu al drie keer gedaan. Waarom doet hij dat?" Zoiets moet ergens vandaan komen. Persoonlijk denk ik dat hij iets heeft meegemaakt en dat dit een gevolg daarvan is, maar alleen hij weet dat en kan het ons vertellen.
Het is je goed recht om dit als een vingeroefening in psychologie te zien, maar ik denk dat het gros van de mensen wat minder begaan is met de mentale gesteldheid van een verwende voetballer en het meer ziet als een achterlijke actie waarvoor hij gestraft moet worden. Persoonlijk zal het me aan mijn achterwerk oxideren wat voor lullig excuus hij mee gaat komen, maar voor hem hoop ik iets beters dan 'dit soort dingen gebeuren in het strafschopgebied'.En daarom vind ik het interessanter om te weten waar het vandaan komt, juist omdat het zo uitzonderlijk is en je dit bijna nooit ziet
[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-06-2014 18:00 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
http://www.volkskrant.nl/...IFA-na-bijtincident.dhtml
http://www.volkskrant.nl/...ing-niet-verkroppen.dhtml
http://www.volkskrant.nl/...-het-op-voor-Suarez.dhtml

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Bij de NOS momenteel erg interessant, de Fifa heeft gewoon geen eens een keuze. Op dit hoogste podium, waar er geadverteerd wordt over respect. Grote voorbeeld podium voor alle jeugd wereldwijd. De Fifa houd vooral graag zichzelf de hand boven het hoofd, en daarom zullen ze Suarez slachtofferen om hun eigen hachje te redden.
Die eerste 2 kan ik nog inkomen dat ze dat doen maar landelijke kranten ?Ramzzz schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:49:
Nou, zowel Uruguay als Suárez laten zich van hun slechtste kant zien.
http://www.volkskrant.nl/...IFA-na-bijtincident.dhtml
http://www.volkskrant.nl/...ing-niet-verkroppen.dhtml
http://www.volkskrant.nl/...-het-op-voor-Suarez.dhtml
Er is geen enkele krant hier in Nederland die zo'n actie niet zou veroordelen als een Nederlandse speler dat zou doen. Absurd.

Smiling as the shit comes down...

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
En Suarez zelf
"De eerste reactie van Luis Suarez na de topper tegen PSV. De spits beet Otman Bakkal letterlijk in zijn nek. "Dat is voetbal", bagatalliseerde hij na afloop."
Gewoon identiek met gisteren.
[ Voor 46% gewijzigd door PWM op 25-06-2014 21:06 ]
YouTube: SUAREZ BITE on Chiellini - Italy v Uruguay by 442oons 0-1 (World Cup Cartoon 24.6.14)

These are my principles. If you don't like them, I have others.
Slecht bediend geweest laatst in een italiaans restaurant, hongerklop.

We moeten afwachten wat de FIFA doet en zegt. Ze moeten wel met een heel stevig statement komen willen ze dit niet veroordelen.
Wat doet eigenlijk een vierde official bij de wedstrijd? Die moet toch daar zijn voor dit soort situaties.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Vooral deze is wel "tricky"
Maar net zoals je zegt als hij het ook niet ziet behoudt de scheidsrechter het laatste woordHij moet de scheidsrechter inlichten wanneer een speler omwille van een verkeerde identificatie een waarschuwing krijgt,
wanneer een speler niet uitgesloten wordt zelfs indien het zijn tweede waarschuwing betreft,
of wanneer hij zich schuldig maakt aan een brutaliteit buiten het gezichtsveld van de scheidsrechter of assistent-scheidsrechters.
De scheidsrechter behoudt steeds de bevoegdheid te beslissen over alle feiten die in verband staan met het spel.
Na de wedstrijd moet de vierde official een rapport sturen aan de bevoegde instantie over elke vorm van onbehoorlijk gedrag of ander voorval dat heeft plaatsgevonden buiten het gezichtsveld van de scheidsrechter en de assistent-scheidsrechters. De vierde official moet de scheidsrechter en zijn assistenten inlichten over de inhoud van het verslag. In geval van een misplaatste houding van een of meer personen in de technische zone moet hij de scheidsrechter
edit: aanvulling quote
[ Voor 24% gewijzigd door Sepp14 op 25-06-2014 21:34 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Direct na de wedstrijd gisteren, een kamerbrede FIFA-reclame in het reclameblok, met Fair Play in chocoladeletters.Kaap schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:54:
Tja ontkenning is een verdediging, maar hij weet dondersgoed dat het geen zin heeft.
Bij de NOS momenteel erg interessant, de Fifa heeft gewoon geen eens een keuze. Op dit hoogste podium, waar er geadverteerd wordt over respect. Grote voorbeeld podium voor alle jeugd wereldwijd. De Fifa houd vooral graag zichzelf de hand boven het hoofd, en daarom zullen ze Suarez slachtofferen om hun eigen hachje te redden.

[ Voor 100% gewijzigd door Clush op 25-06-2014 23:32 ]
... not as I do.
Hier dus verder: [WK2014] Suarez: een beetje, heel klein beetje (gek)
[ Voor 44% gewijzigd door gambieter op 26-06-2014 01:47 ]
Dit topic is gesloten.