Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:06
Ik ga toch ene kopen. Ik heb bij komplett.be ene samengesteld. Enkel heb ik gelezen dat je voor geheugen "low voltage" nodig hebt.

Gaat dit werken :

Gegevens
Merk: Kingston
Serie: Kingston ValueRAM 4GB - PC3-12800 - SODIMM
Model: KVR16S11S8/4
Art. nr. fabrikant: KVR16S11S8/4
Art. nr.: 20165039

Energie
Voltage
1.5 V
Fysieke eigenschappen
Aantal pinnen
204
Geheugen
CAS latency
11
ECC
Nee
Gebruik
Laptop
Geheugenbus
64 Bit
Geheugenlayout
1 x 4 GB
Geheugentype
DDR3
Kloksnelheid
1600 MHz
Type module
SO-DIMM
Unbuffered
Ja
Werkgeheugen
4 GB

Dit zou ik nemen:

De door u gekozen producten
Omschrijving
Aantal
Per stuk
Subtotaal
Kingston SSDNow V300 120GB
2,5", 7mm, SATA600, lezen tot 450MB/s, schrijven tot 450MB/s
€ 59,90
€ 59,90
Item #: 20184037 / Art. nr. fabrikant: SV300S37A/120G
Beschikbaarheid: Genoeg voorraad. 50 stuks op voorraad.
Kingston ValueRAM 4GB - PC3-12800 - SODIMM
DDR3, 1600MHz, 1.5V, CL11
€ 41,50
€ 41,50
Item #: 20165039 / Art. nr. fabrikant: KVR16S11S8/4
Beschikbaarheid: Genoeg voorraad. 40 stuks op voorraad.
Intel Next Unit of Computing DN2820FYK
Intel Celeron N2820, Intel HD Graphics, WiFi, Ultra Small Form Factor
€ 117,90
€ 117,90
Item #: 20226307 / Art. nr. fabrikant: BOXDN2820FYKH0
Beschikbaarheid: Genoeg voorraad. 8 stuks op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Ja, die zou erin moeten gaan passen. Maar misschien is het een idee om de volgende keer even een wenselijstje in RML te posten in plaats van deze layout. Het is behoorlijk onleesbaar zo

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Passen wel, werken niet. Deze memory module is geen DDR3L, dat gebruikt namelijk 1.35V en geen 1.5V zoals de module die je gekozen hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door redfoxert op 19-09-2014 16:54 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:25
Ik heb in elk geval een goede ervaring met de DN2820FYKH en deze:
pricewatch: Crucial CT102464BF160B (wel DDR3L dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:55

mphilipp

Romanes eunt domus

Gewoon het goedkoopste pakken dat past. Voor zo'n bakkie hoef je niets bijzonders te gaan kopen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-06 21:17
Yarisken schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:03:
Ik wilde ook deze nuc kopen maar ik ga nog wat wachten.

http://www.bit-tech.net/n.../2014/04/24/intel-n2820/1

Blijkbaar moet eerst hun stock op zijn voor ze deze nuc shippen met de nieuwe cpu.
yorroy schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:58:
Het bericht is al van april, voor hetzelfde geld duurt het nog een half jaar of langer. Lees ook nog weinig over een opvolger van deze.
Na maanden wachten gisteren ook deze NUC besteld en vandaag ontvangen. Ik heb de versie met de N2830 processor gekregen.

OPENELEC geinstalleerd, blijkt m`n 7 jaar oude Sony KDL32S2530 geen beeld te geven via HDMI.

Heeft iemand ook deze ervaring gehad en hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-06 16:54
ykaenS schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:37:
[...]

[...]

Na maanden wachten gisteren ook deze NUC besteld en vandaag ontvangen. Ik heb de versie met de N2830 processor gekregen.

OPENELEC geinstalleerd, blijkt m`n 7 jaar oude Sony KDL32S2530 geen beeld te geven via HDMI.

Heeft iemand ook deze ervaring gehad en hier een oplossing voor?
Waar heb je deze gekocht? Aangezien er een 2830 in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
yorroy schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:44:
[...]

Waar heb je deze gekocht? Aangezien er een 2830 in zit?
Ik heb hem besteld bij Afuture.nl

Ik heb ze 2 maanden geleden al gevraagd welke versie ze op voorraad hadden en dat bleek toen de versie met 2820 te zijn.

Afgelopen woensdag nog maar eens nagevraagd en ze bleken de NUC niet meer op vooraad te hebben, donderdags netjes een mail gekregen waarin stond vermeld dat ze inmiddels weer nieuwe voorraad hadden en het bleek de versie met 2830 te zijn en heb deze toen gelijk besteld.

[ Voor 14% gewijzigd door ykaenS op 19-09-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ze hebben blijkbaar alleen rev. 1 toegevoegd aan het typenummer. Ik denk dat ze bewust het typenummer zo gelaten hebben i.v.m. de oude voorraad.

Testing, one, two ...

• Yarisken
Hoe kan je zien dat het de celeron 2830 is ? Op de site van afuture staat gewoon 2820.

• Yarisken
redfoxert schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:54:
Passen wel, werken niet. Deze memory module is geen DDR3L, dat gebruikt namelijk 1.35V en geen 1.5V zoals de module die je gekozen hebt.
Thx, idd ik ga erop letten dat het 1.35V is.

• ykaenS
Yarisken schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 00:24:
Hoe kan je zien dat het de celeron 2830 is ? Op de site van afuture staat gewoon 2820.
Omdat de mijne dat in het BIOS laat zien.

Tevens heb ik ze voor het bestellen gevraagd welk versienummer er op de doos staat en dit is de H22962-103 en zoals je overal op internet kunt nalezen gaat het dan om de 2830.

Op de doos staat trouwens ook nog gewoon DN2820FYKH, het modelnummer is niet veranderd, de processor wel

• kroegtijger
redfoxert schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:54:
Scherp inderdaad. Overigens zie ik wel dat diverse webshops toch deze geheugenmodule adviseren bij deze NUC. Misschien zal het wel gaan, maar ik zou voor de zekerheid dan gewoon maar de QVL aanhouden. Dan weet je zeker dat het goed is.

iRacing Profiel

• rkoelewijn284
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-06 14:27
Ik heb deze week bij 4Launch een DN2820FYKH0 gekocht. De productie datum is 30 Jul2014. Version # H22962-103.
In de BIOS en in Openelec wordt de Celeron 2830 weergegeven.

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 22:49
Afgelopen week de D54250WYK gekocht, 8GB erin en een 180 GB SSD van Intell...
Middels HDMI aan mijn receiver geknoopt (maurantz Sr7002)
Top apparaat(tje)...

Windows 8.1 erop samen met Xbmc voor de films en VLC voor de DVD's met menu.
Helaas heeft ook de laatste Xbmc nog steeds last van het fiet dat het niet goed overweg kan met custom made dvd menu's...

Maar er is 1 klein ding wat me irriteerd en waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden..
Ik gebruik spotify voor de muziek wat erg prettig werkt, echter als ik mijn TV uitzet blijft Spotify nog een minuut of 10 doorspelen echter stopt daarna met spelen met de medling "Problemen met de geluidskaart".

Ik vernoed dat dit ligt aan het feit dat mijn Maurantz het doorgeven stopt omdat er geen TV meer is die aan staat en de receiver er dus gewoon mee stopt.

Zet ik namelijk de TV weer aan er ik start Spotify weer op is alles weer ok ...

Iemand een oplossing hiervoor ?

Tnx

MuziekLiefhebbert

• hardware-lover
  • Niet online
rkoelewijn284 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:44:
Ik heb deze week bij 4Launch een DN2820FYKH0 gekocht. De productie datum is 30 Jul2014. Version # H22962-103.
In de BIOS en in Openelec wordt de Celeron 2830 weergegeven.
Volgens de info uit volgende link zou een H22962-103 nog steeds niet altijd van een 2830 voorzien kunnen zijn, liegt men het daar, dan lieg ik het ook; http://www.avsforum.com/f...trail-5.html#post27183962

Testing, one, two ...

• kroegtijger
oldsmelly schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:56:
Afgelopen week de D54250WYK gekocht, 8GB erin en een 180 GB SSD van Intell...
Middels HDMI aan mijn receiver geknoopt (maurantz Sr7002)
Top apparaat(tje)...

Windows 8.1 erop samen met Xbmc voor de films en VLC voor de DVD's met menu.
Helaas heeft ook de laatste Xbmc nog steeds last van het fiet dat het niet goed overweg kan met custom made dvd menu's...

Maar er is 1 klein ding wat me irriteerd en waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden..
Ik gebruik spotify voor de muziek wat erg prettig werkt, echter als ik mijn TV uitzet blijft Spotify nog een minuut of 10 doorspelen echter stopt daarna met spelen met de medling "Problemen met de geluidskaart".

Ik vernoed dat dit ligt aan het feit dat mijn Maurantz het doorgeven stopt omdat er geen TV meer is die aan staat en de receiver er dus gewoon mee stopt.

Zet ik namelijk de TV weer aan er ik start Spotify weer op is alles weer ok ...

Iemand een oplossing hiervoor ?

Tnx
toon volledige bericht
Ik verdenk er eigenlijk eerder je TV van die pas na 10 minuten aan je receiver doorgeeft dat hij uit staat. Het is me bij wel meer toestellen opgevallen dat dit met wat vertraging gebeurt, en ik heb het vermoeden (maar weet dat ook nog niet zeker) dat het samen hangt met dat je als je de TV uit zet en binnen enkele minuten weer aan doet, de authenticatie van DVB-C ook niet meer gedaan hoeft te worden, terwijl als het toestel langer uit staat dat dit dan wel weer moet. Ik verdenk een setting op de TV, maar hoe of wat precies durf ik niet te zeggen.

iRacing Profiel

• Yarisken
Ik ben aan het denken om er 2 te kopen.

1 voor te downloaden met 2 Gb memory en 1 TB gewone sata schijf.
1 met 4 Gb en ssd voor popcorn time, gewone pc aan TV, afspelen films etc... .

Ding is dat ik thuis telenet basic heb, dat is gewoon 100 Gb download per maand en kost 26 euro ( mijn werk geeft bijdrage van 25 euro ) , dus dat kost me 1 euro per maand. Als ik telenet 160 neem wat onbeperkt downloaden is dan kost het mij 67 euro ( - 25 ) da's nog 42 euro per maand.
Zoals je ziet is met mijn huidig abbonement downloaden een probleem. Echter op het werk ( ben system engineer daar ) hebben we een testlijn van vdsl met "unlimited" bandbreedte. Dus als ik die Nuc met 1TB schijf meeneem naar het werk, daar een dagje laat downloaden dan zijn mijn films / series ook binnen.
Hoe krijg ik dan makkelijk die films op mijn Nuc waarmee ik ze afspeel ? Simpel, ik neem een cross kabel en link de beide ethernetpoorten met elkaar. Ik mount dan ( ik gebruik centos ) de "download" Nuc zijn folders naar de "afspeel" Nuc.
Internet gaat via wifi :-).
Als ik die extra "download" Nuc koop kost dat ongeveer 220 euro. Ik bespaar 42 euro per maand dus op een kleine 6 maand heb ik het eruit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:45
kroegtijger schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:39:
[...]

Ik verdenk er eigenlijk eerder je TV van die pas na 10 minuten aan je receiver doorgeeft dat hij uit staat. Het is me bij wel meer toestellen opgevallen dat dit met wat vertraging gebeurt, en ik heb het vermoeden (maar weet dat ook nog niet zeker) dat het samen hangt met dat je als je de TV uit zet en binnen enkele minuten weer aan doet, de authenticatie van DVB-C ook niet meer gedaan hoeft te worden, terwijl als het toestel langer uit staat dat dit dan wel weer moet. Ik verdenk een setting op de TV, maar hoe of wat precies durf ik niet te zeggen.
Idd tv gok ik. Heb zelf een panasonic. Wanneer ik deze uitzet kapt mn ATV3 er meteen mee(deze zit met optical aan de receiver). Oftewel ATV merkt via HDMI meteen dat TV uitstaat. Ergens kan ik mij vaag iets herinneren dat het iets met HDCP te maken heeft.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boukiej88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03 14:36
Naar aanleiding van dit blog: Rune's Tweakblog: Goedkope HTPC erg enthousiast geworden over deze NUC. Ben alleen wel op zoek naar iets waar je een beetje fatsoenlijk office 2013 op kan draaien (gaat vooral om Word). Volgens de systeemvereisten kan dit prima, maar heeft iemand hier praktijkervaring mee? Heb rond gezocht maar heb er niets over kunnen vinden. Ik wil hem overigens gaan gebruiken met SSD. Erg benieuwd en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Als je er genoeg geheugen (4GB minimum) insteekt zou dat prima moeten draaien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 22:49
kroegtijger schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:39:
[...]

Tnx voor je uitgebreide antwoord , zal eens kijken bij de TV instellingen.. verwacht daar niet al te veel van het is een "oldie" een vierra plasma.. daar zitten neit al teveel instellingen op namelijk :)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
ykaenS schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:44:
[...]

Omdat de mijne dat in het BIOS laat zien.

Tevens heb ik ze voor het bestellen gevraagd welk versienummer er op de doos staat en dit is de H22962-103 en zoals je overal op internet kunt nalezen gaat het dan om de 2830.

Op de doos staat trouwens ook nog gewoon DN2820FYKH, het modelnummer is niet veranderd, de processor wel
Ik heb dit antwoord gekregen van afuture.nl .

Goedendag,

Bedankt voor uw interesse.

De NUC's die wij op voorraad hebben, beschikken over de Celeron N2820 processor. Daarbij dus niet de Celeron 2830. Dit zijn echter wel de nieuwe versies van de NUC. Het versienummer eindigt op 103.

Mocht u verder nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Laatst online: 22:08
Ben erg benieuwd of de versie die Afuture verkoopt echt de versie met de nieuwe processor is. Volgens deze factsheet zou bij de nieuwe versie ook ander RAM-geheugen gebruikt kunnen worden: DDR3L-1333 in plaats van DDR3L-1066.

@ykaenS, wat voor RAM heb jij in je NUC gestopt?
Edit: Nevermind, het geheugen dat de meeste mensen erin stoppen, Crucial CT51264BF160BJ, is al DDR3L-1600 en schaalt netjes terug naar wat de NUC maximaal aankan.

[ Voor 19% gewijzigd door wouter12345 op 22-09-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-06 13:35
Yarisken schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:18:
[...]

Ik heb dit antwoord gekregen van afuture.nl .

Goedendag,

Bedankt voor uw interesse.

De NUC's die wij op voorraad hebben, beschikken over de Celeron N2820 processor. Daarbij dus niet de Celeron 2830. Dit zijn echter wel de nieuwe versies van de NUC. Het versienummer eindigt op 103.

Mocht u verder nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,
toon volledige bericht
zoals hier vermeld staat (wel een wat ouder topic)
is zowel in de SA# als in de AA# aangegeven welke processor erin zit:

Old model<<<<<<new model
SA# H22962-102 H22962-103
AA# H24582-202 H24582-203

Dit is dus informatie van Intel zelf.... hiermee weet ik niet of deze informatie valide is, maar ik zou graag een bevestiging hebben :p

dus wat afuture zegt lijkt niet te kloppen wat er door intel wordt vermeld!
hopelijk heb je hier wat aan, want ik zou ook graag zien dat mijn toekomstige NUC de 2830 gaan bevatten

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 11:08
Ik zit ook te kijken om een NUC aan te schaffen om OpenElec te gaan draaien.. Nou kwam ik ook nog deze tegen: pricewatch: Zotac ZBOX CI320 nano

http://cpuboss.com/cpus/I...30-vs-Intel-Celeron-N2820

Vergelijking met 2820:
+ Betere CPU (Quadcore)
+ SATA-600
+ wifi-ac

-Infrarood?
- Iets duurder (ong 20/30eu)
- weinig/geen ervaring van andere Tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor de processor hoef je het alvast niet te doen. Voor openelec zijn ze beiden ruimschoots voldoende om zelfs de zwaarste skins vlotjes te draaien.
De infraroodpoort was eerst geen verkoopsargument voor mij, maar ben nu wel heel blij dat ik het heb en ik XBMC kan bedienen met een MCE remote van 10 euro.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
boe2 schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:23:
Voor de processor hoef je het alvast niet te doen. Voor openelec zijn ze beiden ruimschoots voldoende om zelfs de zwaarste skins vlotjes te draaien.
De infraroodpoort was eerst geen verkoopsargument voor mij, maar ben nu wel heel blij dat ik het heb en ik XBMC kan bedienen met een MCE remote van 10 euro.
Had er misschien even bij moeten zetten dat ik zelf een Harmony One heb ;) Ondanks de extra rekenkracht neig ik toch naar de Intel NUC. Wifi ga ik toch niet gebruiken aangezien ik alles bekabel en of je in de praktijk het verschil tussen SATA-300 en SATA-600 gaat zien...

Kan ik beter die paar tientjes uitgeven aan wat extra ram of een grotere SSD >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
mathijs55 schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:27:
[...]

Had er misschien even bij moeten zetten dat ik zelf een Harmony One heb ;) Ondanks de extra rekenkracht neig ik toch naar de Intel NUC. Wifi ga ik toch niet gebruiken aangezien ik alles bekabel en of je in de praktijk het verschil tussen SATA-300 en SATA-600 gaat zien...

Kan ik beter die paar tientjes uitgeven aan wat extra ram of een grotere SSD >:)
Extra RAM en een grotere SSD gaan ook niets voor je doen. Met 4GB heb je zat geheugen (er is immers te weinig CPU-kracht om applicaties die echt gebruik van meer dan 4GB geheugen maken te ondersteunen), en een grotere SSD voegt ook niets toe als je content op het netwerk staat. Hooguit voor bijvoorbeeld timeshift-functionaliteit kan het voordeel bieden, maar ook dan kan je nog prima met 60GB of minder uit de voeten.
Een van de leukste investeringen die ik voor mn HTPC gedaan heb is de aanschaf van de xbox 360 controllers. Misschien dat je in die hoek nog wat leuks kan bedenken? :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 17:06
Die Zotac ziet er ook best goed uit qua specs. Qua looks vind ik het geen topper maar dat is ook persoonlijk. Voor de snellere processor, sata en Wifi zou ik het ook niet doen. De proc en sata merk je niet en wifi gebruik je niet.

Echter heeft ie wel esata, display port en SD card reader. Dat is wel mooi. Maar infrarood is natuurlijk wel een must! Zeker met een Harmony wil je alles samen kunnen besturen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:00
kroegtijger schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:49:
[...]

Een van de leukste investeringen die ik voor mn HTPC gedaan heb is de aanschaf van de xbox 360 controllers. Misschien dat je in die hoek nog wat leuks kan bedenken? :P
Is die nuc dan krachtig genoeg om op te gamen?

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
s0ulmaster schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:40:
[...]

zoals hier vermeld staat (wel een wat ouder topic)
is zowel in de SA# als in de AA# aangegeven welke processor erin zit:

Old model<<<<<<new model
SA# H22962-102 H22962-103
AA# H24582-202 H24582-203

Dit is dus informatie van Intel zelf.... hiermee weet ik niet of deze informatie valide is, maar ik zou graag een bevestiging hebben :p

dus wat afuture zegt lijkt niet te kloppen wat er door intel wordt vermeld!
hopelijk heb je hier wat aan, want ik zou ook graag zien dat mijn toekomstige NUC de 2830 gaan bevatten
toon volledige bericht
Damn ze spreken bij afuture.nl dus wel over een nieuwe batch. Ik zou ook graag die 2830 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
-Klimaks- schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:05:
[...]

Is die nuc dan krachtig genoeg om op te gamen?
Hangt natuurlijk volledig af van wat je wilt gaan doen ermee. Games als Worms, maar ook oude ROMs die geemuleerd worden kan je er prima op draaien. High-end grafisch geweld gaat natuurlijk niet functioneren.
Het was ook slechts een voorbeeld natuurlijk. Je kan ook aan heel andere toepassingen denken zoals bijvoorbeeld domotica eraan toevoegen, een TV-tuner toevoegen, CEC adapter zou kunnen etc. Er zijn zat gadgets te vinden die de boel opleuken en daadwerkelijk additionele functionaliteit bieden. Dat lijkt me wat leuker dan investeren in iets waar je eigenlijk niets mee opschiet

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ik denk er ook over om dezelfde NUC te bestellen. Heb al een Chromecast en een Raspberry Pi. Met OpenElec werkt de Raspberry Pi best prima (Wel wat traag in de menu's natuurlijk) en de Chromecast doet op zich ook wel z'n werk. Nadeel is dat je telkens op je telefoon moet kijken. Een goede Synology NAS heb ik al.

Iemand in dezelfde situatie? Lijkt mij fijn als TV-tuner, 24/7 machine voor Spotify, RDP en licht Office werk. De workstation verbruikt nogal veel. :)

Iemand Hyper-V al eens geprobeerd voor een Server 2012 R2 Domain Controller? Die hebben niet zo veel resources nodig. Als ik dan mijn workstation opstart kan ik machines als Exchange en SCCM natuurlijk met die DC laten babbelen. Die hoeven voor mij niet 24/7 aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boukiej88
  • Laatst online: 20-03 14:36
boe2 schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:31:
Als je er genoeg geheugen (4GB minimum) insteekt zou dat prima moeten draaien.
Dank!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-06 13:29
Ik ben ook aan het kijken voor de NUC. Ik heb contact gehad met Afuture en Azerty, beide melden nog de oude processor te hebben. Ze melden ook dat het nog wel even kan duren voor de nieuwe leverbaar is.

Tja...wachten of toch bestellen....

Zit ook nog te kijken naar de Zotac ZBOX ID18 maar vind hierover op tweakers niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sjrd83 schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:06:
Ik ben ook aan het kijken voor de NUC. Ik heb contact gehad met Afuture en Azerty, beide melden nog de oude processor te hebben. Ze melden ook dat het nog wel even kan duren voor de nieuwe leverbaar is.

Zit ook nog te kijken naar de Zotac ZBOX ID18 maar vind hierover op tweakers niet veel.
4Launch vertelde wel de nieuwe te hebben. Coolblue heeft nog de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
JPtjeeNL schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:41:
Ik denk er ook over om dezelfde NUC te bestellen. Heb al een Chromecast en een Raspberry Pi. Met OpenElec werkt de Raspberry Pi best prima (Wel wat traag in de menu's natuurlijk) en de Chromecast doet op zich ook wel z'n werk. Nadeel is dat je telkens op je telefoon moet kijken. Een goede Synology NAS heb ik al.

Iemand in dezelfde situatie? Lijkt mij fijn als TV-tuner, 24/7 machine voor Spotify, RDP en licht Office werk. De workstation verbruikt nogal veel. :)

Iemand Hyper-V al eens geprobeerd voor een Server 2012 R2 Domain Controller? Die hebben niet zo veel resources nodig. Als ik dan mijn workstation opstart kan ik machines als Exchange en SCCM natuurlijk met die DC laten babbelen. Die hoeven voor mij niet 24/7 aan te staan.
Ik draai zelf ESXi 5.5 met (o.a.) een 2012R2 server, Exchange 2013, een Debian-server met MySQL en 3 Debian Webservers, en dat functioneert uitstekend, maar dat draait dan wel weer op een Phenom II x4 965 met 8GB en eigenlijk zou dat op veel meer geheugen moeten lopen; het is wel schuiven met resources.. Of het op een NUC wil draaien vraag ik me af. Misschien is het voor de NUC wat te veel van het goede. Zeker als je daar ook nog een MySQL op de server toevoegt (shared library), en de nodige applicaties als sickbeard en couchpotato. Dan vrees ik dat de NUC hierin niet voldoende power biedt en kan je beter naar een hoger model NUC kijken met een wat stevigere CPU. Daarnaast biedt een NUC amper ruimte voor storage en voor TV-kaarten, dus voor wat betreft tuner ga je dan automatisch al naar USB-based, zeer waarschijnlijk met een softcam (volgens mij is alleen een CableStar Combo met CI-slot verkrijgbaar op USB, maar naar ik begrepen heb werken de drivers niet onder windows 8; dan zit je dus al gauw op een USB-tuner of eigenlijk 2, zodat opnemen en kijken simultaan mogelijk is).
Heel kort door de bocht zou ik op basis van ej wensen dus niet voor een NUC voor dit doeleinde kiezen, maar voor een server-opstelling en een client. Een slim samengestelde server kan enorm zuinig functioneren, stil zijn en toch voldoende power bieden voor je wensen.
Even er vanuitgaande dat je nu een NAS in je netwerk hebt opgenomen zou het volgende mogelijk zijn
Als je een i3 neemt (of liever een Xeon of i7 ivm virtualisatie) en daar 8GB in steekt, een SSD van 256GB voor OS en database-storage, en eventueel er ook je HDD's in steekt, kan je de NAS weer verkopen. Dan kan je daar later nog eens een tuner-card in steken of storage uitbreiden. Met een knappe koeler erop kan je een systeem maken dat idle grofweg 20Watt verbruikt. De kans is groot dat je NAS nu al meer verbruikt in idle state.
Let als je gaat virtualiseren wel op dat de hardware die je kiest ook supported is voor de software die je wilt gaan draaien.Ik heb geen ervaring met Hyper-V in dat opzicht, maar wel met ESXi en daar loop je regelmatig tegen problemen aan op dit gebied. Zo is niet altijd passthrough van hardware mogelijk aan de VM's vanaf de host. Als je dan dus een PCIe-tunerkaart erin steekt en je kan die vervolgens niet aanbieden aan de server waarop die moet gaan functioneren, dan loop je toch tegen een heel vervelend probleem aan. Hetzelfde geldt ook voor bijvoorbeeld USB3-disks die je dan bij VMWare bijvoorbeeld weer alleen vanaf een client kan aanbieden, maar niet vanaf een host (dus ga niet vertrouwen op dat je een USB3-disks als uitbreiding van storage kan toevoegen). Vooraf even goed research doen van wat je precies wilt gaan doen en wat daarvoor nodig is kan een hoop teleurstellingen voorkomen. Heel veel is mogelijk, maar denk 10x en koop 1x :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:37
JPtjeeNL schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:41:
Ik heb 8GB en een 80GB SSD in mijn DN2820FYHK gezet, en in Windows 8.1 XBMC geinstalleerd en Hyper-V aangezet. Binnen Hyper-V heb ik mijn tweede DC/DNS/DHCP server draaien met Windows Server 2012 R2 als OS en 2GB RAM. Dat draait eigenlijk prima. Ik merk niks van de VM die op de achtergrond draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75580

Sorry, ik heb vanmiddag de laatste H22962-103 bij Azerty weg gekaapt (na telefonisch contact) >:) ;) . Zal morgen bij binnenkomst kijken of er de 2830 in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Vandaag komt mijn DN2820FYHK binnen en ook een 4 GB bankje. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
kroegtijger schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:40:
[...]

Ik draai zelf ESXi 5.5 met (o.a.) een 2012R2 server, Exchange 2013, een Debian-server met MySQL en 3 Debian Webservers, en dat functioneert uitstekend, maar dat draait dan wel weer op een Phenom II x4 965 met 8GB en eigenlijk zou dat op veel meer geheugen moeten lopen; het is wel schuiven met resources.. Of het op een NUC wil draaien vraag ik me af. Misschien is het voor de NUC wat te veel van het goede. Zeker als je daar ook nog een MySQL op de server toevoegt (shared library), en de nodige applicaties als sickbeard en couchpotato. Dan vrees ik dat de NUC hierin niet voldoende power biedt en kan je beter naar een hoger model NUC kijken met een wat stevigere CPU. Daarnaast biedt een NUC amper ruimte voor storage en voor TV-kaarten, dus voor wat betreft tuner ga je dan automatisch al naar USB-based, zeer waarschijnlijk met een softcam (volgens mij is alleen een CableStar Combo met CI-slot verkrijgbaar op USB, maar naar ik begrepen heb werken de drivers niet onder windows 8; dan zit je dus al gauw op een USB-tuner of eigenlijk 2, zodat opnemen en kijken simultaan mogelijk is).
Heel kort door de bocht zou ik op basis van ej wensen dus niet voor een NUC voor dit doeleinde kiezen, maar voor een server-opstelling en een client. Een slim samengestelde server kan enorm zuinig functioneren, stil zijn en toch voldoende power bieden voor je wensen.
Even er vanuitgaande dat je nu een NAS in je netwerk hebt opgenomen zou het volgende mogelijk zijn
Als je een i3 neemt (of liever een Xeon of i7 ivm virtualisatie) en daar 8GB in steekt, een SSD van 256GB voor OS en database-storage, en eventueel er ook je HDD's in steekt, kan je de NAS weer verkopen. Dan kan je daar later nog eens een tuner-card in steken of storage uitbreiden. Met een knappe koeler erop kan je een systeem maken dat idle grofweg 20Watt verbruikt. De kans is groot dat je NAS nu al meer verbruikt in idle state.
Let als je gaat virtualiseren wel op dat de hardware die je kiest ook supported is voor de software die je wilt gaan draaien.Ik heb geen ervaring met Hyper-V in dat opzicht, maar wel met ESXi en daar loop je regelmatig tegen problemen aan op dit gebied. Zo is niet altijd passthrough van hardware mogelijk aan de VM's vanaf de host. Als je dan dus een PCIe-tunerkaart erin steekt en je kan die vervolgens niet aanbieden aan de server waarop die moet gaan functioneren, dan loop je toch tegen een heel vervelend probleem aan. Hetzelfde geldt ook voor bijvoorbeeld USB3-disks die je dan bij VMWare bijvoorbeeld weer alleen vanaf een client kan aanbieden, maar niet vanaf een host (dus ga niet vertrouwen op dat je een USB3-disks als uitbreiding van storage kan toevoegen). Vooraf even goed research doen van wat je precies wilt gaan doen en wat daarvoor nodig is kan een hoop teleurstellingen voorkomen. Heel veel is mogelijk, maar denk 10x en koop 1x :)
toon volledige bericht
Ik heb ook aan een server gedacht alleen wil ik die niet op mijn slaapkamer hebben staan. Daarnaast ben ik overdag System Engineer en werk ik veel met Windows Server. Ik doe dat liever niet ook nog eens thuis. :-) Alleen voor studie en testen natuurlijk. Vandaar heb ik een Synology. De Server 2012 R2 VM die ik wil laten draaien zal niet veel mee gewerkt worden en is daarom minder belangrijk dan mijn NAS nu is. De DC draait dan 24/7 en test VM's staan op mijn workstation.
TheByteBoy schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:06:
[...]

Ik heb 8GB en een 80GB SSD in mijn DN2820FYHK gezet, en in Windows 8.1 XBMC geinstalleerd en Hyper-V aangezet. Binnen Hyper-V heb ik mijn tweede DC/DNS/DHCP server draaien met Windows Server 2012 R2 als OS en 2GB RAM. Dat draait eigenlijk prima. Ik merk niks van de VM die op de achtergrond draait.
Ah, precies wat ik zoek! Zal ook 8 GB nemen. Welk reepje heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 17:06

Natuurlijk is een nieuwer model leuker maar het eindresultaat is hetzelfde; een soepel draaiende mediaspeler :) . En gezien het een processor is kun je er ook niet mee patsen bij je matties :+ .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
JPtjeeNL schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:18:
[...]

4Launch vertelde wel de nieuwe te hebben. Coolblue heeft nog de oude.
Helaas, ik heb net contact gehad met 4Launch en die vertelde mij dat het de oude processor is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Volgens mij is het nog een beetje random en afhankelijk van welke productiebatch je hebt. Ik twijfelde zelf ook maar ik heb er gewoon 1 besteld bij CoolBlue. Mocht ik een nieuwe processor hebben dan is dat mooi meegenomen maar voor mij is het geen dealbreaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sjrd83 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:22:
[...]

Helaas, ik heb net contact gehad met 4Launch en die vertelde mij dat het de oude processor is. :/
Vreemd. Ik vroeg het gisteravond op de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
mathijs55 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:28:
Volgens mij is het nog een beetje random en afhankelijk van welke productiebatch je hebt. Ik twijfelde zelf ook maar ik heb er gewoon 1 besteld bij CoolBlue. Mocht ik een nieuwe processor hebben dan is dat mooi meegenomen maar voor mij is het geen dealbreaker :)
Dat idee heb ik ook. De verschillen zijn nu ook weer niet heel erg schokkend te noemen, en ook op de oude CPU draait het prima als mediacenter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Iemand nog tips wat ik er op moet installeren? Wil graag OpenElec gaan gebruiken.. Is het het slimst om de laatste stable te nemen of werkt de laatste beta ook stabiel genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtim500
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 14:21
Ik heb deze NUC ook besteld en hij is vandaag aangekomen (afuture). Deze heeft blijkbaar wel de nieuwe processor, vanuit de bios wordt de "Intel(R) Celeron(R) CPU N2830 @ 2.16Ghz" vermeld. Straks OpenElec maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:59

bonyuri

Investigator!

mathijs55 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:20:
Iemand nog tips wat ik er op moet installeren? Wil graag OpenElec gaan gebruiken.. Is het het slimst om de laatste stable te nemen of werkt de laatste beta ook stabiel genoeg??
Bij mij werkte de Kodi alpha (beta?) echt niet goed, dus ik zit nu weer op de laatste stable :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
mrtim500 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:16:
Ik heb deze NUC ook besteld en hij is vandaag aangekomen (afuture). Deze heeft blijkbaar wel de nieuwe processor, vanuit de bios wordt de "Intel(R) Celeron(R) CPU N2830 @ 2.16Ghz" vermeld. Straks OpenElec maar eens testen.
Mhh vreemd, is dit op een andere manier te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
mathijs55 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:20:
Afhankelijk van de setup van je omgeving uiteraard. Kodi gebruikt namelijk weer een nieuwe versie van de database en kan je dus niet in een mixed omgeving met Gotham plaatsen indien je de database op een MySQL hebt staan. Zie voor een overzicht http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_databases/Versions

Als je XBMC in stand-alone versie gebruikt is dit niet van toepassing, en kan je in principe gewoon de laatste stable gebruiken, of voor de waaghalzen onder ons de Alpha 3.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:46
Anoniem: 75580 schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:31:
[...]

Sorry, ik heb vanmiddag de laatste H22962-103 bij Azerty weg gekaapt (na telefonisch contact) >:) ;) . Zal morgen bij binnenkomst kijken of er de 2830 in zit.
En? Is het de 2830?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Bij Afuture is de laatste al verkocht. Denk dat daarna de 2830 ook komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:37
JPtjeeNL schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 07:57:
Ah, precies wat ik zoek! Zal ook 8 GB nemen. Welk reepje heb jij?
Deze :)

• JPtjeeNL
  • Niet online
Staat erop! Wordt wel een duur grapje zo.. Zal eens kijken wat voor custom HTPC je hiervan kunt bouwen. Dan kun je de onderdelen ook nog eens vervangen. :-)

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 07:17
Zit ook te denken aan een NUC en vraag mij alleen af of ik veel preformance winst ga halen.

Op dit moment gebruik ik een Xtreamer Ultra icm een SSD en OpenElec wat prima draait.
Alleen de FAN hoor je soms en aangezien de NUC lekker klein is natuurlijk intressant.

Maar ben geen CPU kenner en kon weinig vinden of er nu veel verschil is tussen een Intel Atom D525 en Intel Celeron N2820 van de NUC als ik weer OpenElec gaat gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeOO op 24-09-2014 09:59 ]

• Mathijs14
MikeOO schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:57:
Zit ook te denken aan een NUC en vraag mij alleen af of ik veel preformance winst ga halen.

Op dit moment gebruik ik een Xtreamer Ultra icm een SSD en OpenElec wat prima draait.
Alleen de FAN hoor je soms en aangezien de NUC lekker klein is natuurlijk intressant.

Maar ben geen CPU kenner en kon weinig vinden of er nu veel verschil is tussen een Intel Atom D525 en Intel Celeron N2820 van de NUC als ik weer OpenElec gaat gebruiken.
CPU comparison: http://cpuboss.com/cpus/I...-N2820-vs-Intel-Atom-D525

Ik denk zelf dat je het wel gaat merken dat de processor sneller is, met name het verschil in DDR2/DDR3 geheugen :)

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 23:40
Ik ben ook helemaal happy met deze NUC. Heb de oudste versie van de 2820 gekocht op marktplaats voor 80 euro. Bij het installeren van windows 8.1 wat problemen met booten. Eenmalig handmatig booten na installatie en kiezen voor de juiste partitie lost dat probleem op.

Ik heb er een 256gb mx100 inzitten en 4gb corsair geheugen (goedkoopste)

Ik draai windows 8.1 in combinatie met Netflix, Popcorntime en XBMC. Tevens draai ik couchpatato, sickbeard en sabnzb (deze gaat van 23.00 tot 15.00 aan de slag). Aan de nuc hangt een 2.5 1tb schijfje, hierop staat wat media voor PLEX en een backupje van wat bestanden van mijn macbook.

Als laatste ben ik nu bezig met een bluetooth to serial converter zodat de NUC ook mijn status van de solaromvormer kan monitoren. Dan kan de netbook uitgezet worden, dat scheelt weer 25 euro op jaarbasis aan stroom.

Kortom, voor htpc en dagelijks gebruik is deze nuc (vooral icm ssd) meer dan voldoende.

• kroegtijger
jantje112 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:25:
Ik ben ook helemaal happy met deze NUC. Heb de oudste versie van de 2820 gekocht op marktplaats voor 80 euro. Bij het installeren van windows 8.1 wat problemen met booten. Eenmalig handmatig booten na installatie en kiezen voor de juiste partitie lost dat probleem op.
Wat moet ik verstaan onder "handmatig booten"? Is dat elke regel in je boot-sequence handmatig invoeren ofzo? :+

Ik draai windows 8.1 in combinatie met Netflix, Popcorntime en XBMC. Tevens draai ik couchpatato, sickbeard en sabnzb (deze gaat van 23.00 tot 15.00 aan de slag). Aan de nuc hangt een 2.5 1tb schijfje, hierop staat wat media voor PLEX en een backupje van wat bestanden van mijn macbook.

Als laatste ben ik nu bezig met een bluetooth to serial converter zodat de NUC ook mijn status van de solaromvormer kan monitoren. Dan kan de netbook uitgezet worden, dat scheelt weer 25 euro op jaarbasis aan stroom.

Kortom, voor htpc en dagelijks gebruik is deze nuc (vooral icm ssd) meer dan voldoende.
Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van de functies die je de HTPC toe gaat bedelen. Gaat het puur om het kijken van content, al dan niet streaming, dan is het prima. Ga je ook gamen op de HTPC (wat niet ongebruikelijk is), dan schiet het ding toch echt wel te kort voor de meeste games van nu en zul je wat meer power in huis moeten halen om maar eens wat te noemen. En zo zijn er nog wel een aantal andere toepassingen die typisch voor een HTPC zijn, wat hier niet of niet goed op zal functioneren. Zolang je je bewust bent van je wensen (en de bijbehorende eisen) en de beperkingen van het device in dat opzicht, kan het een (bijna) ideaal systeem opleveren, maar het is dus niet zo dat dit device per definitie altijd het ideale device is.

iRacing Profiel

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
jantje112 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:25:

Boot je gewoon naar Windows waarna je kiest voor XBMC / Netflix / PCT? Gebruik je daar nog een speciale launcher voor? En hoe doe je de bediening binnen je gebruikte applicaties? Met een Harmony of over CEC?

• jantje112
kroegtijger schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:34:
[...]

Wat moet ik verstaan onder "handmatig booten"? Is dat elke regel in je boot-sequence handmatig invoeren ofzo? :+

[...]

Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van de functies die je de HTPC toe gaat bedelen. Gaat het puur om het kijken van content, al dan niet streaming, dan is het prima. Ga je ook gamen op de HTPC (wat niet ongebruikelijk is), dan schiet het ding toch echt wel te kort voor de meeste games van nu en zul je wat meer power in huis moeten halen om maar eens wat te noemen. En zo zijn er nog wel een aantal andere toepassingen die typisch voor een HTPC zijn, wat hier niet of niet goed op zal functioneren. Zolang je je bewust bent van je wensen (en de bijbehorende eisen) en de beperkingen van het device in dat opzicht, kan het een (bijna) ideaal systeem opleveren, maar het is dus niet zo dat dit device per definitie altijd het ideale device is.
Ik bedoel dat je na de herstart het bootmenu moet openen en zelf de juiste windows partitie te kiezen. Als je dit bij de installatiestap gedaan hebt, dan gaat het daarna gewoon goed. Vermoedelijk is dit probleem met een biosupdate niet meer aanwezig.

Voor wat betreft je andere punt hebt je gelijk, maar ik vind gamen niet een taak voor een HTPC, zo zie je maar dat meningen verschillen.

Het ideale device bestaat niet.. want een nuc speelt geen ps4 spellen, een ps4 geen xbox one spellen, etc..

Wel ben ik benieuwd welke typische htpc oplossingen ik nog mis op deze nuc, allicht een goed excuus om er 1 bij te halen :)

• jantje112
Joster schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:42:
[...]

Boot je gewoon naar Windows waarna je kiest voor XBMC / Netflix / PCT? Gebruik je daar nog een speciale launcher voor? En hoe doe je de bediening binnen je gebruikte applicaties? Met een Harmony of over CEC?
Ik heb de Nuc altijd aan staan, gebruik een logitech mk400 toetsenbordje en een remote van de xbox 360 (die ik volgens mij nog nooit beet heb gehad..)

CEC werkt volgens mij niet met deze nuc, op de raspberry wel en inderdaad met xbmc prima werkbaar!

XBMC, Netflix en PCT staan open, dus dan kun je met windows 8 vrij makkelijk in de bovenhoek "swappen" ik heb dus geen naadloos geïntegreerde oplossing waarbij je niet kan zien dat er windows opstaat ;)

• Joster
jantje112 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:34:
[...]

Ik heb de Nuc altijd aan staan, gebruik een logitech mk400 toetsenbordje en een remote van de xbox 360 (die ik volgens mij nog nooit beet heb gehad..)

CEC werkt volgens mij niet met deze nuc, op de raspberry wel en inderdaad met xbmc prima werkbaar!

XBMC, Netflix en PCT staan open, dus dan kun je met windows 8 vrij makkelijk in de bovenhoek "swappen" ik heb dus geen naadloos geïntegreerde oplossing waarbij je niet kan zien dat er windows opstaat ;)
CEC werkt inderdaad niet direct, maar daarvoor kan je de Pulse-Eight USB-CEC adapter aanschaffen :) Had gehoopt dat je daar ervaring mee had in samenwerking met Windows ;)

Ik wil nog meer applicaties (Spotify / Uitzending gemist / RTL XL / Youtube) gaan gebruiken samen met XBMC, Netflix en PCT (wellicht worden allen gestart vanuit XBMC of gedraaid binnen XBMC) dus vandaar dat ik ook benieuwd was hoe je dat deed ;)

Oriënteer me overigens ook nog steeds op Android boxen (of in de toekomst Android TV op de Razer console) dus ik ben er sowieso nog niet uit..

[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 24-09-2014 13:03 ]

• jantje112
Joster schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:02:
[...]

CEC werkt inderdaad niet direct, maar daarvoor kan je de Pulse-Eight USB-CEC adapter aanschaffen :) Had gehoopt dat je daar ervaring mee had in samenwerking met Windows ;)

Ik wil nog meer applicaties (Spotify / Uitzending gemist / RTL XL / Youtube) gaan gebruiken samen met XBMC, Netflix en PCT (wellicht worden allen gestart vanuit XBMC of gedraaid binnen XBMC) dus vandaar dat ik ook benieuwd was hoe je dat deed ;)

Oriënteer me overigens ook nog steeds op Android boxen (of in de toekomst Android TV op de Razer console) dus ik ben er sowieso nog niet uit..
windows is niet optimaal om alleen met een remote te bedienen, dus ik heb gelijk een toetsenbordje aangeschaft. De meerwaarde voor een CEC adapter is er voor mij dan niet meer.

De dingen die je noemt draaien op zich allemaal, maar een echte alles 1 in oplossing die je met remote kan bedienen zal het nog niet worden. Tenzij alle plugins in XBMC gaan draaien.

• MikeOO
mathijs55 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:02:
[...]

CPU comparison: http://cpuboss.com/cpus/I...-N2820-vs-Intel-Atom-D525

Ik denk zelf dat je het wel gaat merken dat de processor sneller is, met name het verschil in DDR2/DDR3 geheugen :)
tnx, die link had ik ook gevonden maar omdat je toch iets visueels wil zien gehoopt op een echte benchmark zodat je mooi het verschil kon zien maar die kon ik helaas nergens vinden.

• Mathijs14
MikeOO schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:27:
[...]

tnx, die link had ik ook gevonden maar omdat je toch iets visueels wil zien gehoopt op een echte benchmark zodat je mooi het verschil kon zien maar die kon ik helaas nergens vinden.
http://www.cpubenchmark.n....php?cmp[]=611&cmp[]=2145 Heb je daar nog iets aan dan?

Kan je in ieder geval zien hoe ze in verhouding tot andere CPU's staan...

• Joster
jantje112 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:26:
[...]

windows is niet optimaal om alleen met een remote te bedienen, dus ik heb gelijk een toetsenbordje aangeschaft. De meerwaarde voor een CEC adapter is er voor mij dan niet meer.

De dingen die je noemt draaien op zich allemaal, maar een echte alles 1 in oplossing die je met remote kan bedienen zal het nog niet worden. Tenzij alle plugins in XBMC gaan draaien.
Eens hoor, CEC zou voor mij vooral voor het simpele bedienen zijn zodat de kids het ook kunnen. Een toetsenbordje zou ik zelf gewoon gebruiken.

Nee, die alles in 1 oplossing zoek ik maar heb ik nog niet gevonden ;)

• kroegtijger
jantje112 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:31:
[...]

Ik bedoel dat je na de herstart het bootmenu moet openen en zelf de juiste windows partitie te kiezen. Als je dit bij de installatiestap gedaan hebt, dan gaat het daarna gewoon goed. Vermoedelijk is dit probleem met een biosupdate niet meer aanwezig.
Dat vermoedde ik al ja :P
Voor wat betreft je andere punt hebt je gelijk, maar ik vind gamen niet een taak voor een HTPC, zo zie je maar dat meningen verschillen.
Dat is zeker waar dat het een punt van inzichten is wat dat aangaat. Ik baseer me wat dat betreft met name op dat wat native in XBMC aanwezig is, en dat is nu dus video (films/series/muziekvideos), audio (muziek), afbeeldingen, games en live-TV
Het ideale device bestaat niet.. want een nuc speelt geen ps4 spellen, een ps4 geen xbox one spellen, etc..
Dat het ideale device niet bestaat ben ik mee eens, maar dat is op basis van het feit dat naarmate je dichter het ideale device benadert, de prijs oploopt wat het ideale device weer niet zo ideaal maakt. Je voorbeelden mbt ps4, xbox etc zie ik zelf dan weer meer als een platform-keuze. Kies je voor de PC als platform (de term HTPC komt niet uit de lucht vallen immers) dan weet je dat van tevoren. Wat dat aangaat kan je in dezelfde lijn anders ook aandragen dat het ideale device ook geen was kan drogen, niet kan stofzuigen etc. Het zijn immers ook devices met een stekker. Dat ze een heel andere functionaliteit en werking kennen doet namelijk niet ter zaken (enigszins overdreven uiteraard, maar slechts ter verduidelijking dat het toch nog wel gescheiden werelden zijn).
Wel ben ik benieuwd welke typische htpc oplossingen ik nog mis op deze nuc, allicht een goed excuus om er 1 bij te halen :)
Met name zou ik dan naar PVR-functionaliteiten kijken. Dat is naar mijn mening bij uitstek een HTPC-functionaliteit die de nodige meerwaarde biedt. Met name in een netwerkomgeving waarbij je meerdere clients hebt, of wanneer je mogelijkheden wilt gebruiken als remote schedulen van TV-opnames e.d. maar ook dat is dan weer helemaal afhankelijk van de omgeving waarin je de boel laat draaien.
Kijk je naar een standalone htpc-device, dan is het logisch om de hele rotzooi daarin te proppen, en op die manier te laten werken. Kijk je naar een device dat in een netwerk moet gaan functioneren waarin een NAS is opgenomen, dan ga je alweer naar iets andere hardware kijken, aangezien storage niet in je HTPC dan hoeft te zitten (bij voorkeur zelfs niet, aangezien je daar geen data lokaal zou moeten willen opslaan, met het oog op library-functionaliteiten en path-verwijzingen). Bevind je je in een omgeving waarin je niet alleen storage centraal hebt, maar een volledige server tot je beschikking hebt, dan is het weer logischer om je HTPC juist zo kaal mogelijk te houden en dergelijke functionaliteiten vanaf de server aan te bieden. De HTPC wordt daarmee dan een client in het netwerk, en maakt gebruik van de diensten die de server aanbiedt, zoals dus TV-streams die vanaf de server worden aangeboden, maar het ding kan bijvoorbeeld ook downloads afhandelen, mail-afhandeling doen, domotica aansturen (dus bijvoorbeeld verlichting, automatische gordijnen, verwarming etc).

Naar mijn mening heeft de client/server-opstelling dan ook de voorkeur, aangezien het de meeste functionaliteit biedt, de grootste flexibiliteit geeft en de clients relatief goedkoop maakt. Doordat de server alle zware taken voor zijn rekening neemt, kan je de clients niet alleen goedkoop, maar ook stil en compact houden. Immers, storage en uitbreiding voor storage kan server-sided worden toegevoegd, en veel rekenkracht is in de regel (m.u.v. games dus) ook niet nodig. Daar staat dan wel weer tegenover dat er een kostenplaatje aan hangt voor zowel de initiële investering als de operationele kosten (stroomverbruik), alhoewel dat met de hardware van vandaag de dag behoorlijk goed in de hand te houden is.

iRacing Profiel

• kroegtijger
Joster schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:35:
[...]

Eens hoor, CEC zou voor mij vooral voor het simpele bedienen zijn zodat de kids het ook kunnen. Een toetsenbordje zou ik zelf gewoon gebruiken.

Nee, die alles in 1 oplossing zoek ik maar heb ik nog niet gevonden ;)
Het gebruiksgemak van CEC is extreem hoog naar mijn mening. Of je nu TV kijkt, DVD kijkt of de HTPC bedient, het gaat allemaal met 1 afstandsbediening, en (bijna) alles mag gewoon netjes uit het zicht staan. Ik heb er zelf nog wel een toetsenbordje aan hangen, maar die gebruik ik vrijwel nooit, alleen als ik eens fanatiek op YouTube zit. Incidentele zoek-opdrachten gaan ook prima met de remote overigens.
Wel is bij CEC het van belang dat de devices die erin opgenomen zijn (dus TV, receiver, htpc etc) met elkaar willen samenwerken. Niet alle merken lijken zich netjes aan de afgesproken standaarden te houden, waardoor er soms wel eens conflicten ontstaan.

iRacing Profiel

• MikeOO
mathijs55 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:34:
[...]

http://www.cpubenchmark.n....php?cmp[]=611&cmp[]=2145 Heb je daar nog iets aan dan?

Kan je in ieder geval zien hoe ze in verhouding tot andere CPU's staan...
_/-\o_ 1 plaatje zeg meer dan ......
Toch een aardig verschil in snelheid dus de keuze is niet heel moeilijk meer.

De Ultra doet zijn werk uitstekend maar ik merk met opnames afkomstig van een Humax decoder (HD) dat er toch een kleine vertraging optreed met starten of tijdens doorspoelen van reclames. Is allemaal niet heel erg en is 1 sec. maar mogelijk dat de NUC hiermee dan toch weer beter mee omgaat.

En iets nieuws is altijd leuk >:)

• JPtjeeNL
  • Niet online
Iemand die weet of de NUC bij Azerty de 2830 heeft?

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 09:28
Ik ben al een lange tijd op zoek naar een vervanger voor mijn Mede8er 500X2 en deze configuratie van de NUC zou hem kunnen zijn, misschien met een i3 processor. Icm een Synology DS214.
Ik vind de QNAP TS-251 4GB ook een mooie totaal oplossing. Hoe verhoudt de nieuwe Intel Celeron J1800 zich tot de Celeron N2830? Via google kan ik geen echte benchmarks vinden.

• Mathijs14
roger1984 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:54:
Ik ben al een lange tijd op zoek naar een vervanger voor mijn Mede8er 500X2 en deze configuratie van de NUC zou hem kunnen zijn, misschien met een i3 processor. Icm een Synology DS214.
Ik vind de QNAP TS-251 4GB ook een mooie totaal oplossing. Hoe verhoudt de nieuwe Intel Celeron J1800 zich tot de Celeron N2830? Via google kan ik geen echte benchmarks vinden.
Heb je hier iets aan?

http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=2145&cmp[]=2167

Kijk anders ook ff op CPUBoss.. Het blijft lastig om benchmarks te vinden waar je echt houvast aan hebt. Maar met die van cpubenchmark.net heb je in ieder geval een idee..

• MikeOO
JPtjeeNL schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:49:
Weet allen Azerty zelf met 100% zekerheid. Dus even bellen/mailen en meld je dat hier weer >:)

• JPtjeeNL
  • Niet online
MikeOO schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:17:
[...]

Weet allen Azerty zelf met 100% zekerheid. Dus even bellen/mailen en meld je dat hier weer >:)
Dacht dat wellicht iemand anders het al had geprobeerd. Weet dat ze niet zo gauw op mail reageren en ben vandaag waarschijnlijk niet in de gelegenheid om te bellen. (Anders vroeg ik het niet :))

• roger1984
@mathijs55

Bedankt! Dat scheelt dus weinig qua kracht.

Op zich een mooi apparaat NAS + HTPC/Mediaspeler QNAP TS 251 4GB a 550euro + 2x 4TB WD schijven = 850euro

Of een Synology DS214 250euro + 2x 4TB WD schijven & NUC N2830 4 GB 200euro = 750euro of 850euro met een i3.

• Sjrd83
JPtjeeNL schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:21:
[...]

Dacht dat wellicht iemand anders het al had geprobeerd. Weet dat ze niet zo gauw op mail reageren en ben vandaag waarschijnlijk niet in de gelegenheid om te bellen. (Anders vroeg ik het niet :))
Ik heb het maandag gevraagd:

Beste xxxx,

Bedankt voor je interesse in Azerty.
Om dit moment hebben wij de oudere versie op voorraad liggen.
Waarschijnlijk zit er bij de nieuwe levering wel de nieuwe andere cpu.
Wanneer wij deze binnen gaan krijgen is op dit moment nog niet bekend.

Als je nog vragen hebt, kan je ons altijd bereiken via mail of telefoon 0900-2937891

xxxx
Azerty Verkoop

JPtjeeNL schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:49:
Die hebben ze niet meer. Ik heb gisteren een -102 met een N2820 (productie van juli 2014) ontvangen van ze ondanks enige telefonische correspondentie dat ze wel de -103 met N2830 zouden hebben. Na een kleine klacht hierover is het trouwens netjes opgelost.

Maar 2820 of 2830. XBMC draait hartstikke soepel op windows 7. Dus als je er een wilt, gewoon een bestellen. Dat verschil ga je echt niet merken.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 75580 op 24-09-2014 16:38 . Reden: woord vergeten ]

• Joster
kroegtijger schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:47:
[...]

Met name zou ik dan naar PVR-functionaliteiten kijken. Dat is naar mijn mening bij uitstek een HTPC-functionaliteit die de nodige meerwaarde biedt. Met name in een netwerkomgeving waarbij je meerdere clients hebt, of wanneer je mogelijkheden wilt gebruiken als remote schedulen van TV-opnames e.d. maar ook dat is dan weer helemaal afhankelijk van de omgeving waarin je de boel laat draaien.
Dit is ook nog een zeer interessante ja :)
kroegtijger schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:59:
[...]

Het gebruiksgemak van CEC is extreem hoog naar mijn mening. Of je nu TV kijkt, DVD kijkt of de HTPC bedient, het gaat allemaal met 1 afstandsbediening, en (bijna) alles mag gewoon netjes uit het zicht staan. Ik heb er zelf nog wel een toetsenbordje aan hangen, maar die gebruik ik vrijwel nooit, alleen als ik eens fanatiek op YouTube zit. Incidentele zoek-opdrachten gaan ook prima met de remote overigens.
Wel is bij CEC het van belang dat de devices die erin opgenomen zijn (dus TV, receiver, htpc etc) met elkaar willen samenwerken. Niet alle merken lijken zich netjes aan de afgesproken standaarden te houden, waardoor er soms wel eens conflicten ontstaan.
Op deze positieve ervaring hoop ik dus ook. Misschien moet ik gewoon zo'n adapter aanschaffen om het te testen met mijn laptop :)

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sjrd83 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:26:
[...]

Ik heb het maandag gevraagd:

Beste xxxx,

Bedankt voor je interesse in Azerty.
Om dit moment hebben wij de oudere versie op voorraad liggen.
Waarschijnlijk zit er bij de nieuwe levering wel de nieuwe andere cpu.
Wanneer wij deze binnen gaan krijgen is op dit moment nog niet bekend.

Als je nog vragen hebt, kan je ons altijd bereiken via mail of telefoon 0900-2937891

xxxx
Azerty Verkoop
toon volledige bericht
Naar welk mailadres had je eigenlijk gemaild en hoe lang duurde het voordat je een reactie had?
Anoniem: 75580 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:34:
[...]

Die hebben ze niet meer. Ik heb gisteren een -102 met een N2820 (productie van juli 2014) ontvangen van ze ondanks enige telefonische correspondentie dat ze wel de -103 met N2830 zouden hebben. Na een kleine klacht hierover is het trouwens netjes opgelost.

Maar 2820 of 2830. XBMC draait hartstikke soepel op windows 7. Dus als je er een wilt, gewoon een bestellen. Dat verschil ga je echt niet merken.
Net op tijd nog Azerty kunnen bellen. Ze hebben in het magazijn gekeken en de typenummers opgezocht. Een aantal waren de oude versie en een aantal de nieuwe. Heb de bestelling tijdens het telefoneren gedaan en vervolgens hebben ze de juiste versie verstuurd.

Azerty order:
- Intel Next Unit of Computing Kit DN2820FYKH
- Crucial 8GB DDR3L-1600 CL11 Sodimm - CT102464BF160B
- Logitech Wireless Touch K400

MyCom order:
- Crucial MX100 - 256 GB. Zal worden omgeruild met mijn M4 128 GB in mijn desktop.

Ben benieuwd! :)

[ Voor 35% gewijzigd door JPtjeeNL op 24-09-2014 17:06 ]

• kroegtijger
Joster schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:34:
[...]

Dit is ook nog een zeer interessante ja :)
Mocht je hiermee aan de gang willen gaan, lees je dan vooraf zeer goed in, aangezien de keuze van hardware essentieel is en sterk gerelateerd is aan je aanbieder van TV.
[...]

Op deze positieve ervaring hoop ik dus ook. Misschien moet ik gewoon zo'n adapter aanschaffen om het te testen met mijn laptop :)
In het slechtste geval wil de adapter niet lekker samen werken met je bestaande hardware, en dan raak je m in no time wel weer in de V&A kwijt. Zal het als het niet lukt alles bij elkaar misschien 15,- gekost hebben? Lijkt me het proberen wel waar dan.

iRacing Profiel

• Sjrd83
JPtjeeNL schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:52:
[...]

Naar welk mailadres had je eigenlijk gemaild en hoe lang duurde het voordat je een reactie had?

[...]
Ik heb gemaild naar helpdesk@azerty.nl en balie@azerty.nl. Kreeg heel snel (binnen 9 minuten) antwoord van helpdesk.

Ik ben wel benieuwd welke je binnen krijgt.

• roger1984
Even een newb vraag.
Ik heb een 4k tv en een receiver. De NUC zal via HDMI gekoppeld worden aan de receiver, die dan weer het signaal naar de tv zend. Zal de Celeron N2820 moeite mee hebben om beelden op een 4k te tonen? (dus gewoon 1080p materiaal maar dan op een 4k tv)

• Mathijs14
roger1984 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:16:
Even een newb vraag.
Ik heb een 4k tv en een receiver. De NUC zal via HDMI gekoppeld worden aan de receiver, die dan weer het signaal naar de tv zend. Zal de Celeron N2820 moeite mee hebben om beelden op een 4k te tonen? (dus gewoon 1080p materiaal maar dan op een 4k tv)
Correct me if i'm wrong maar als de uitvoer van de NUC 1080p is zal dat op de TV ook gewoon 1080p zijn. Dat de tv de mogelijkheid heeft om 4k weer te geven staat volgens mij buiten beschouwing verder..?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even een newb vraag.
De NUC kan prima 4k materiaal spelen!

Owner of DBIT Consultancy

• Yarisken
DennusB schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:04:
[...]

De NUC kan prima 4k materiaal spelen!
Meen je dat nu ? Ik dacht dat daar minstens een i3 voor nodig was.

• BlueHD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-06 15:27
Een andere vraag: Weet iemand waar ik een remote kan kopen voor deze NUC? De android app werkt niet helemaal vlekkeloos namelijk. Ik heb begrepen dat het een RC6 remote moet zijn. Die schijnt compatible te zijn met de IR-poort/ontvanger.

Even een newb vraag.
Jou NUC stuurt gewoon een HD signaal naar je receiver en die zend dat door naar je tv. Jou tv ziet dat het een HD signaal is en zal, zoals de meeste UHD tv's dit doen, opschalen naar 4K.

Dus jou NUC doet niks extra's. Behalve als het bronmateriaal dus wijzigt. Daarnaast ondersteunt de NUC met de N28** geen HDMI 2.0. Dus zal 4k content met 24 fps verstuurd ipv 60 fps. ook. Let je receiver 4k ondersteuning bieden ;).

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

BlueHD schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:39:
Een andere vraag: Weet iemand waar ik een remote kan kopen voor deze NUC? De android app werkt niet helemaal vlekkeloos namelijk. Ik heb begrepen dat het een RC6 remote moet zijn. Die schijnt compatible te zijn met de IR-poort/ontvanger.
Als het goedkoop moet zijn: Ik heb deze gekocht, werkt perfect.

• kroegtijger
Yarisken schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:32:
[...]

Meen je dat nu ? Ik dacht dat daar minstens een i3 voor nodig was.
Volgens mij moet het wel gaan, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Voor BluRay 3D is wel minimaal een i3 nodig.

iRacing Profiel

• BlueHD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-06 15:27
boe2 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:19:
[...]

Als het goedkoop moet zijn: Ik heb deze gekocht, werkt perfect.
Bedankt! Zoiets zoek ik inderdaad. Helaas heb ik alleen de mogelijkheid om via IDeal te betalen. Ondersteunen alle MCE remotes het RC6 protocol?

• yoki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:49
Gisteren mijn NUC binnengekregen van 4launch. Het is een 2830 versie. Wordt zowel in de bios als in Openelec weergegeven. Kan het trouwens ook zien aan de cijfers op de stickers. Op de doos eindigend op 103 en op de plek waar het geheugen zit eindigend op 203.

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
BlueHD schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:30:
[...]

Bedankt! Zoiets zoek ik inderdaad. Helaas heb ik alleen de mogelijkheid om via IDeal te betalen. Ondersteunen alle MCE remotes het RC6 protocol?
Als je geen haast hebt:
http://www.ebay.com/itm/F...nters&hash=item4ad7a2a10b
Kunt met PayPal betalen.
Je kunt tegenwoordig met iDeal een tegoed op je PayPal account storten en dat dan gebruiken om te betalen.

• roger1984
@ Fixion
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

@ kroegtijger
Bedankt voor deze toevoeging over BluRay 3D. Dus zelfs als je tv wel 3D aankan, is de Celeron 2820 niet geschikt om BluRay 3D films af te spelen.

[ Voor 28% gewijzigd door roger1984 op 25-09-2014 15:54 ]

• hardware-lover
  • Niet online
roger1984 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:13:
@ Fixion
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

@ kroegtijger
Bedankt voor deze toevoeging over BluRay 3D. Dus zelfs als je tv wel 3D aankan, is de Celeron 2820 niet geschikt om BluRay 3D films af te spelen.
Niet in het oorspronkelijke BR 3D format, TB of LR gaat wel omdat dit gelijk is aan een resolutie van max. 1080p.

Overigens zit de beperking in het GPU gedeelte van dit type NUC. Ik heb een minder sterke barebone staan v.w.b. CPU (Atom 525), dan deze Celeron, maar die heeft wel een nVidia GT520(m) als GPU en daarmee kan dat apparaat wel probleemloos BR 3D afspelen (als het eenmaal is opgestart), het gebruik is echter door zijn zwakke CPU niet prettig, dus adviseren zou ik hem niet voor BR 3D gebruik.

Testing, one, two ...

• kroegtijger
hardware-lover schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:07:
[...]

Niet in het oorspronkelijke BR 3D format, TB of LR gaat wel omdat dit gelijk is aan een resolutie van max. 1080p.

Overigens zit de beperking in het GPU gedeelte van dit type NUC. Ik heb een minder sterke barebone staan v.w.b. CPU (Atom 525), dan deze Celeron, maar die heeft wel een nVidia GT520(m) als GPU en daarmee kan dat apparaat wel probleemloos BR 3D afspelen (als het eenmaal is opgestart), het gebruik is echter door zijn zwakke CPU niet prettig, dus adviseren zou ik hem niet voor BR 3D gebruik.
Het heeft inderdaad o.a. met de GPU te maken en met de ondersteunde formaten.
Zo kan je op een AMD A6 Trinity wel via BR3D kijken maar op een A4 Trinity niet, terwijl de A4 Llano (FM1-socket) dit wel weer kon. Dat komt omdat de GPU ondersteuning aan boord heeft hiervoor, terwijl dat op andere GPU's niet het geval is. Als de GPU het zelf niet af kan handelen zal het neerkomen op de CPU om dit softwarematig op te vangen, en dan heb je voldoende power nodig om dat te kunnen. Een duidelijke uitleg hierover en de systeem-vereisten kun je vinden op http://www.tomshardware.c...-home-theater,2636-7.html

iRacing Profiel

• JPtjeeNL
  • Niet online
Heb de pakketten inmiddels binnen en heb zojuist het clonen van de SSD gestart. Heb van Azerty de 2830 ontvangen.
Sjrd83 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:21:
[...]
Ik heb gemaild naar helpdesk@azerty.nl en balie@azerty.nl. Kreeg heel snel (binnen 9 minuten) antwoord van helpdesk.

Ik ben wel benieuwd welke je binnen krijgt.
Oh, ik kan mij nog herinneren dat een mail van de balie 3 werkdagen op zich liet wachten. Helpdesk is dus beter om te mailen. ;)

• hardware-lover
  • Niet online
kroegtijger schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:14:
[...]
[knip]

Een duidelijke uitleg hierover en de systeem-vereisten kun je vinden op http://www.tomshardware.c...-home-theater,2636-7.html
Met alle respect voor het linken, inmiddels is de info uit het artikel verre van up to date. Goed voor een globale indicatie maar in 4 jaar tijd is er toch redelijk wat veranderd is zijn de mogelijkheden voor het bekijken van BR 3D in RealD 3D veel uitgebreider geworden. Als voorbeeld link ik naar pagina 4; http://www.tomshardware.c...-home-theater,2636-4.html

Maar ik ga offtopic, betreffende NUC is niet geschikt voor de weergave van het BR formaat. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 25-09-2014 16:55 ]

Testing, one, two ...

• kroegtijger
hardware-lover schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:54:
[...]

Met alle respect voor het linken, inmiddels is de info uit het artikel verre van up to date. Goed voor een globale indicatie maar in 4 jaar tijd is er toch redelijk wat veranderd is zijn de mogelijkheden voor het bekijken van BR 3D in RealD 3D veel uitgebreider geworden. Als voorbeeld link ik naar pagina 4; http://www.tomshardware.c...-home-theater,2636-4.html

Maar ik ga offtopic, betreffende NUC is niet geschikt voor de weergave van het BR formaat. ;)
Het is inderdaad al wel wat verouderd, maar het principe en wat er voor nodig is, is nog steeds hetzelfde natuurlijk. Het gaat dan ook meer om een beetje inzicht in het proces te krijgen dan om de specifiek benoemde hardware.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste