Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Die Bruine schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:35:
Kodi 16 RC1 zou overigens wel goed moeten werken. Zelf gebruik ik MPC-HC voor alles wat hapert. Maar dat heeft ook met passthtrough van DTS-HD te maken. W10 player krijg ik normaal gesproken geen geluid uit richting receivers. Een enkele keer komt DTS door, maar zeker geen Master Audio.

Maar inderdaad, gaat mij om de stress ja. Wellicht heb ik vanavond tijd om de NUC te installeren. Ben benieuwd hoe het die 6i3 af gaat.
Heb nog isengard draaien. Wacht op de officiele release van jarvis.

maar heb net even wat jellyfish hevc bestanden getest. En 10bit vind de pphy (n3700) niet leuk.
cpu gaat naar 100% al speelt hij het nog goed af. itt mijn laptop.
Andere hevc bestanden gaan goed.
Volgens mij, als ik het me goed herrinner, heeft braswell wel hevc decodering aanboord maar geen 10bit.
Daarvoor heb je skylake nodig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Ik heb vanochtend ook een snelle test uitgevoerd nadat mijn NUC vannacht alle updates heeft gedraaid.
8-bit HEVC gaat met 1,5% belasting, schiet wel eens naar 2,1% :+ .
10-bit h.254 flac 5.1 ging met 12-21%belasting. Helaas had ik ironisch genoeg even geen 10-bit HEVC voor handen. Maar dat zal ik vanavond nog eens testen.
Overigens afgespeeld in MPC-HC en dan het vinkje bij HEVC aan.

EDIT:

Vanochtend BIOS update uitgevoerd. Kom nu thuis, ziet hij de 850 Evo niet meer :|
BIOS recovery mode back to 0028. En nu is hij bricked :( . Service request ingediend.

Na de BIOS update naar 0033 staat de M.2 controller disabled onder PCI settings! Let hier goed op. Bit too late for me. Maar ja. Eens zien wat de mensen van Intel zeggen.

Vandaar ook geen updates meer van mij ;w

[ Voor 34% gewijzigd door Die Bruine op 27-01-2016 07:18 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Die Bruine schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:18:
Ik heb vanochtend ook een snelle test uitgevoerd nadat mijn NUC vannacht alle updates heeft gedraaid.
8-bit HEVC gaat met 1,5% belasting, schiet wel eens naar 2,1% :+ .
10-bit h.254 flac 5.1 ging met 12-21%belasting. Helaas had ik ironisch genoeg even geen 10-bit HEVC voor handen. Maar dat zal ik vanavond nog eens testen.
Overigens afgespeeld in MPC-HC en dan het vinkje bij HEVC aan.
Ik gebruik http://jell.yfish.us/ als test site.
Daar staan goede test files op die zo te zien je systeem wel kunnen belasten

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
DarkSide schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:06:
[...]

Ik gebruik http://jell.yfish.us/ als test site.
Daar staan goede test files op die zo te zien je systeem wel kunnen belasten
Dank voor die tip.

Kan ik daar deze week ook even mijn NUC mee testen.

Getest:

Weinig problemen op mijn NUC om de h264 bestanden af te spelen. ook de 2160p versies.
de hevc bestanden heeft hij het moeilijk vanaf de 100MBPS versies.

en dat op de i7 variant met 16GB :) :P

[ Voor 24% gewijzigd door Buzzie op 28-01-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harhar666
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-07 15:07
Hallo allen,

Hmm, interessant topic dit! Ik draai tot nu toe met een i7 Mac Mini die ik eigenlijk gewoon voor mijn desktop wil gaan inzetten (en ik word gek van het feit dat Mac OSX perse iTunes wil besturen met de Apple Remote ipv datgene wat ik wil, namelijk Kodi).

Nu heb ik nog plenty geripte DVD's (originele) in VIDEO_TS vorm die ik wil kunnen afspelen op 1080p met goede upscaling, plenty mkv's. avi's, rmvb's en ander exotisch spul, en natuurlijk dingen als Genesis in Kodi.
Ik heb een gewone versterker, stereo. Ik wil ook geen 5.1, 7.1 oid. Stereo is heel prima, dus DTS pass-throughs is voor mij totaal niet interessant :)
Ik draai ook geen Windows. Dus OpenElec en Ubuntu waarschijnlijk. Ik ga ook geen Windows installeren of proberen.

Eerst dacht ik aan een Raspberry Pi 2, maar het werd al vrij snel duidelijk dat dat die nog wel eens tekort zou kunnen komen. Zeker omdat ik ook nog een Logitech Media Server op de achtergrond wil draaien.

Ofwel, Intel NUC. Maja, NUC5CPYH, NUC5PPYH of NUC6i3SYH.. Ik heb nog een 2,5" SSD 128 GB liggen die ik er in wil stoppen, dus vandaar de H versies.
De i3SYH lijkt overkill, totdat je de nieuwe dingen gaat proberen, de hevc content, die ongetwijfeld meer voor zal gaan komen...
Verder, is de ondersteuning in Ubuntu 15.10 goed voor alle NUCs? En OpenElec?
Met alle mensen die hier nu zitten, is het verschil tussen de PPYH en CPYH de moeite?

Oh, ik ga hem verder niet als desktop oid gebruiken. Ubuntu zou hoogstens handig kunnen zijn omdat alle packages beschikbaar zijn, en ik eventueel dingen op de achtergrond zou kunnen draaien (bv NGInx/PHPMyAdmin/MariaDB)...

Tot nu toe neig ik naar de eenvoudigste namelijk, de CPYH...

Groeten, Struis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

De CPYH werkt prima als classic HTPC met Kodi. De n3050 is ook prima voor W10 en kodi, netflix etc.
En zelfs een stuk hevc moet lukken. Maar ik heb zelf een PPHY en op de jellyfish site zijn er wel 10bit hevc bestanden die het de PPHY behoorlijk zwaar maken.
Geen idee wat er straks beschikbaar komt. Maar ik vermoed dat het nog wel even duurt voordat de meeste hevc content te zwaar zou worden voor de CPYH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harhar666
  • Laatst online: 22-07 15:07
Ik heb iig voor de lol eens de Jellyfish-110-Mbps-1080p-hevc geprobeerd op mijn 12 core Mac Pro met gtx-680, maar die had geen schijn van kans om dat vloeiend afgedraaid te krijgen in VLC. Wow!

Punt voor mij is ook een beetje dat iedereen vermoed dat de 10-bit hevc content het verschil gaat maken, en dat draaien ze geen van allen, ook die i3 niet. En desnoods kan ik ook gewoon offline transcoden met ffmpeg natuurlijk. Al vind die het niet leuk als je 12 fysieke cores er tegenaan smijt ;)

CPYH lijkt tot nu toe de slimste keuze. PPYH lijkt meer voor de 'piece of mind'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Wil even jullie vragen om een mening:

Ik heb een mediaspeler onder mijn Sony 55" 4K TV staan. Dit is een NUC5i7RYH. Deze gebruik ik voornamelijk om via Kodi 1080p films te kijken en dient tevens als download station met eigen Spotweb database.

Nu heb ik mijn iMac weggedaan en daar een NUC6i5SYH voor gekocht met een Samsung 950 Pro M2.Sata en 16GB HyperX geheugen.

Die TV heb ik pas kort en nu twijfel ik om de NUC's om te wisselen ivm de zogenaamde 4K support op de NUC6i5SYH. Echter kan ik prima een 4K film afspelen op de NUC5i7. Ik heb deze met een miniDP naar HDMI aangesloten en wat ik merk is dat ik niet de hoogste resolutie kan gebruiken in Windows op 60hz.

Wat zou voor mij nu een voordeel zijn als ik de NUC's omwissel als men kijkt naar het aanbod en waar ik hem voor gebruik.

btw. Het is een android TV en merk dat ik mijn 1080p films steeds meer afspeel via de Kodi app op mijn TV welke via ARC netjes DTS en 5.1 door sluist naar mijn Marantz 1604 versterker.

Dit is wat Marantz zegt over 4k en deze versterker
The Marantz NR1604 is a versatile 7-channel home theater receiver with network capabilities in a slim-line body that delivers spacious, realistic surround sound from a wide variety of sources. This receiver features support for next-generation TV displays capable of displaying 4K Ultra HD video. Along with 4K Ultra HD and 3D pass-through the NR1604 also features video upscaling technology to 4K Ultra HD.
Ik gebruik de nieuwe NUC om behoorlijk wat 2012 servers met VMware workstation te draaien (training en Test LAB ivm studie en werk). Daar heb ik de snelheid van de Samsung 950 pro weer om gekozen. Maar dit is weer overkill voor een mediaspeler. Volgens mij haal ik niet de volledige snelheid in de NUC5i7 ?? PCI 2.0 ipv 3.0?

De miniDP naar HDMI heb ik er tussen gezet omdaat ik gelezen heb de HDMI 1.4 de beperkende factor zou zijn? Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

Nog even een side question voor mensen met een NUCi5SYH(K). Hebben jullie ook een pause van 10 seconden op het NUC scherm voordat Windows gaat laden? Bij mijn NUC5i7 gaat hij bijna instant door en heb ik amper de tijd om F2/7/10 te drukken. Beiden hebben fastboot al aan staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Tranzy op 02-02-2016 19:09 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Tranzy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:57:
[knip] een miniDP naar HDMI [knip]
Je bedoelt enkel een kabel of misschien specifieke interface?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
hardware-lover schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:42:
[...]

Je bedoelt enkel een kabel of misschien specifieke interface?
Dit verklaard mijn vraag misschien meer
https://communities.intel...ad/87443?start=0&tstart=0

HDMI zou max 4096 x 2304 @ 24Hz aan kunnen
DP zou Max 4096 x 2304 @ 60Hz aankunnen

En aangezien de nieuwe NUC6i5 dezelfde HDMI 1.4 poort heeft en 4K ondersteuning zit je, lijkt mij, aan diezelfde waardes vast.

Vandaar mijn keuze om dit te omzeilen door een miniDP adapter naar HDMI te gebruiken.

Logisch? of maakt dit niet uit?

ps.. ik heb mijn laatste vraag zelf opgelost door Legacy Boot uit te schakelen. Dit scheelt 10 seconden boot tijd! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Tranzy op 02-02-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tranzy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:59:
[...]
[knip]

Vandaar mijn keuze om dit te omzeilen door een miniDP adapter naar HDMI te gebruiken.

Logisch? of maakt dit niet uit?

[knip]
Ik miste het woord adapter in je eerdere reactie, vandaar mijn vraag of het enkel om een kabel zou gaan of om specifieke interface. Ik ken het verhaal m.b.t. HDMI 1.4 en de 4K/30Hz beperking.

Komt de volgende vraag aan, welke adapter heb jij in gebruik? :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
hardware-lover schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:37:
[...]

Ik miste het woord adapter in je eerdere reactie, vandaar mijn vraag of het enkel om een kabel zou gaan of om specifieke interface. Ik ken het verhaal m.b.t. HDMI 1.4 en de 4K/30Hz beperking.

Komt de volgende vraag aan, welke adapter heb jij in gebruik? :)
http://www.amazon.com/Sta...o-Converter/dp/B00LV9SUVU

Lees daar ook weer.
Supports 1080p@120Hz and 4K@30Hz

Maar buiten dit 4K verhaal.. kun je ook de rest van mijn verhaal eens bekijken en jouw mening daarover geven. Of ik de NUC's moet wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Even ter verduidelijking, HEVC 8-bit is de standaard voor 4K. En dat zit ingebakken in Skylake. Mijn interesse komt bij Animè vandaan. Gelukkig bidden die het nog op AVC 10-bit.

HEVC 10-bit is inderdaad echt kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tranzy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:42:
[...]

http://www.amazon.com/Sta...o-Converter/dp/B00LV9SUVU

Lees daar ook weer.
Supports 1080p@120Hz and 4K@30Hz

Maar buiten dit 4K verhaal.. kun je ook de rest van mijn verhaal eens bekijken en jouw mening daarover geven. Of ik de NUC's moet wisselen.
Ik had willen reageren met "je zou eerst eens met een andere DP>HDMI convertor aan de slag kunnen gaan, eentje die schijnbaar wel de handel goed omzet" > pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.2 to HDMI 2.0 UHD Active Adapter , maar je 1604 met zijn HDMI 1.4 is de volgende bottleneck en zou eigenlijk een 1605 moeten zijn om naar 4K/60Hz via HDMI te kunnen gaan.

Heb ik nu nog wat gemist aan vragen of weet je nu waar je huidige beperking zit in je opstelling?

Heeft je TV wel de noodzakelijke HDMI 2.x ingangen, ik zie geen typenummer staan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
hardware-lover schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:31:
[...]

Ik had willen reageren met "je zou eerst eens met een andere DP>HDMI convertor aan de slag kunnen gaan, eentje die schijnbaar wel de handel goed omzet" > pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.2 to HDMI 2.0 UHD Active Adapter , maar je 1604 met zijn HDMI 1.4 is de volgende bottleneck en zou eigenlijk een 1605 moeten zijn om naar 4K/60Hz via HDMI te kunnen gaan.

Heb ik nu nog wat gemist aan vragen of weet je nu waar je huidige beperking zit in je opstelling?

Heeft je TV wel de noodzakelijke HDMI 2.x ingangen, ik zie geen typenummer staan?
Het type is een Sony KDL-55X8509C.

Twijfel of het de moeite waard is om de NUC's om te wisselen. Wat zou het meer bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als het om 4K/60Hz zou gaan, niets in je huidige situatie.

Met als aanvulling dat je TV ook geen 4K/60Hz lijkt te ondersteunen?

3840 x 2160/24p (HDMI 2 / 3) JA
3840 x 2160/25p (HDMI 2 / 3) JA
3840 x 2160/30p (HDMI 2 / 3) JA
4096 x 2160/24p (HDMI 2 / 3) JA

Meer opties zijn er niet zichtbaar in de 4K mode.

Maar op een andere plaats staat weer het volgende te lezen en lijkt de 4K/60Hz optie wel beschikbaar op de TV; http://helpguide.sony.net...ontents/TP0000908118.html

Als u het High-Quality 4K-formaat* wilt weergeven via de HDMI-ingang, stelt u [Indeling HDMI-signaal] in bij [Externe ingangen].

Indeling HDMI-signaal
Standaard indeling: Dit is het HDMI-standaardformaat voor normaal gebruik.
Verbeterde indeling: Dit is het High-Quality HDMI-formaat. Kies deze optie alleen als u geschikte apparaten gebruikt.

Opmerking: Als u deze instelling wijzigt, is het mogelijk dat het beeld niet correct weergegeven wordt.
Deze optie is alleen geschikt voor apparaten die het High-Quality HDMI-formaat ondersteunen.
Gebruik voor het bekijken van High-Quality* 4K-beelden een HIGH SPEED HDMI-kabel die snelheden van 18 Gbps ondersteunt. Raadpleeg de specificaties van de kabel voor meer informatie over HIGH SPEED HDMI-kabels die 18 Gbps ondersteunen.

* 4K 60p 4:4:4, 4:2:2 of 4K 60p 4:2:0 10bit enz.

[ Voor 136% gewijzigd door hardware-lover op 02-02-2016 22:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
hardware-lover schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:20:
Als het om 4K/60Hz zou gaan, niets in je huidige situatie.

Met als aanvulling dat je TV ook geen 4K/60Hz lijkt te ondersteunen?

3840 x 2160/24p (HDMI 2 / 3) JA
3840 x 2160/25p (HDMI 2 / 3) JA
3840 x 2160/30p (HDMI 2 / 3) JA
4096 x 2160/24p (HDMI 2 / 3) JA

Meer opties zijn er niet zichtbaar in de 4K mode.

Maar op een andere plaats staat weer het volgende te lezen en lijkt de 4K/60Hz optie wel beschikbaar op de TV; http://helpguide.sony.net...ontents/TP0000908118.html

Als u het High-Quality 4K-formaat* wilt weergeven via de HDMI-ingang, stelt u [Indeling HDMI-signaal] in bij [Externe ingangen].

Indeling HDMI-signaal
Standaard indeling: Dit is het HDMI-standaardformaat voor normaal gebruik.
Verbeterde indeling: Dit is het High-Quality HDMI-formaat. Kies deze optie alleen als u geschikte apparaten gebruikt.

Opmerking: Als u deze instelling wijzigt, is het mogelijk dat het beeld niet correct weergegeven wordt.
Deze optie is alleen geschikt voor apparaten die het High-Quality HDMI-formaat ondersteunen.
Gebruik voor het bekijken van High-Quality* 4K-beelden een HIGH SPEED HDMI-kabel die snelheden van 18 Gbps ondersteunt. Raadpleeg de specificaties van de kabel voor meer informatie over HIGH SPEED HDMI-kabels die 18 Gbps ondersteunen.

* 4K 60p 4:4:4, 4:2:2 of 4K 60p 4:2:0 10bit enz.
He bedankt voor je uitgebreide hulp. Ga hier eens naar kijken. Ik koppel later of morgen even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik heb dit nog even opgezocht en jouw gegevens kloppen inderdaad.

Dus heeft het helemaal geen zin om beide NUC's te wisselen.

De NUC5i7 heeft meer rekenkracht
De NUC6i5 heeft minder rekenkracht maar meer GPU
Beide NUC hebben een 1.4 HDMI poort en mijn TV kan max 3840 x 2160/30p aan (Bij 4096 x 2160/24p valt mijn startknop weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 17:31
Hi,

Ik heb een NUC5i3RYH met 4GB RAM, 128GB m2 SSD, en 1TB HDD.
Uiteraard Kodi erop, maar bij het afspelen van enkele films of series (bijvoorbeeld Penoza, en de film Inception) merk ik dat er soms toch een soort hapering is. Het is lastig te beschrijven omdat het niet perse lijkt op een buffer probleem, kan prima vooruit spoelen etc. Echter merk je toch dat (vooral als het beeld beweegt tijdens actie etc) het dus hapert.

Ik heb Kodi in principe standaard ingesteld, verder geen wijzigingen aangebracht. Nu weet ik dat je dus het e.e.a. kunt aanpassen.

Waar kan het aan liggen, en wat kan ik eens proberen aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je nuc moet meeeer dan in staat zijn om films af te spelen.
In eerste instantie denk ik dan aan goede video drivers installeren. En hardware accelleratie aan te zetten in kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

DarkSide schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:53:
Je nuc moet meeeer dan in staat zijn om films af te spelen.
In eerste instantie denk ik dan aan goede video drivers installeren. En hardware accelleratie aan te zetten in kodi.
Idd, maar waarop draai je kodi, op Windows of een *nix derivaat (openelec/xbian)? Maakt t makkelijker om een gok te doen.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zoek eens op 24p judder. Wellicht bedoel je dat. Daar zijn meerdere mogelijkheden voor om het op te lossen. Refresh rate tussen scherm en speler loopt vermoedelijk niet in sync. Die moet je dus proberen gelijk te trekken (instellingen in Kodi) of beelscherminstellingen op 60Hz zetten. Zomaar wat voorbeelden uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik heb 2 DN2820FYKH's en een Logitech Harmony Ultra. Op 1 nuc heb ik Openelec draaien, op de ander win10. Het idee is dat ik de Win10 installatie vervang door een 2e Openelec installatie zodat ik 2 nuc's met beide Openelec aan mijn receiver kan hangen zodat ik in de 2e zone een onafhankelijke kodi installatie heb.

Het problem zal echter zijn dat beide Nuc's op dezelfde IR commandos van mijn Harmony gaan reageren en dat ik wil ik (natuurlijk) niet. Is er een manier om de 2 nucs te scheiden qua IR afstandsbediening?

(Ja ik weet dat je de 2 kodi instances ook over IP en een app kan besturen maar zo'n afstandsbediening met knoppen is toch net iets fijner)

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:44
janser01 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:08:
Het problem zal echter zijn dat beide Nuc's op dezelfde IR commandos van mijn Harmony gaan reageren en dat ik wil ik (natuurlijk) niet. Is er een manier om de 2 nucs te scheiden qua IR afstandsbediening?
Je kunt zelf ir-signalen koppelen aan commando's. Als ik het goed heb heeft zo'n harmony een aantal presets. Je zou dus twee verschillende presets kunnen gebruiken, waarbij je elke nuc koppelt aan een van deze presets.

Ik vond het zelf te ingewikkeld, maar hier is een tutorial
http://openelec.tv/forum/...with-generic-built-and-ir

[ Voor 30% gewijzigd door LA-384 op 08-02-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Pantagruel schreef op zondag 07 februari 2016 @ 08:45:
[...]

Idd, maar waarop draai je kodi, op Windows of een *nix derivaat (openelec/xbian)? Maakt t makkelijker om een gok te doen.
Draaiend op Windows 10 Pro.
Heb de standaard Intel videodrivers, zou niet weten welke er beter zijn dan de standaard drivers voor het model haha.
Ik ga zeker eens op zoek om te kijken of Hardware Acceleratie aangezet moet worden (als het nog niet aanstaat), en anders ga ik eens verder kijken naar de scherm instellingen zoals genoemd.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Daar wordt je inderdaad niet vrolijk van :/

Maar bedankt voor de moeite en het posten van de link. Ik denk dat ik het IR poortje van de 2e nut maar afplak en hem met de app ga bedienen. Dat spaart heel wat gepiel en ergernis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
michaelw1998 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:59:
[...]

Draaiend op Windows 10 Pro.
Heb de standaard Intel videodrivers, zou niet weten welke er beter zijn dan de standaard drivers voor het model haha.
Ik ga zeker eens op zoek om te kijken of Hardware Acceleratie aangezet moet worden (als het nog niet aanstaat), en anders ga ik eens verder kijken naar de scherm instellingen zoals genoemd.

Bedankt voor de tips!
En let op de frequentie. Een 24p film moet op 24hz afgespeelt worden, als je dat op 60hz doet krijg je dus soort schokjes (judde). Nu weet ik niet of kodi ook de frequentie van het scherm (output hz/resolutie) aanpast aan de hand van het bronmateriaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ToFast schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 00:23:
[...]
[knip] Nu weet ik niet of kodi ook de frequentie van het scherm (output hz/resolutie) aanpast aan de hand van het bronmateriaal..
Als het binnen Kodi zo is ingesteld en het scherm (monitor/tv/enz.) ondersteund die refreshrates, dan wordt het ook keurig zo aangepast. Bij diverse TV's zichtbaar in beeld gebracht door even de resolutie en refreshrate te tonen bij omschakeling. Of anders is het ook te merken aan het even wegvallen van het beeld bij omschakeling.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Goedemorgen! Dadelijk maar eens even gaan zoeken, hopen dat een jaar oude Sony Bravia 4K TV zo'n functie wel heeft (zou wel moeten voor de prijs wat het was :p)

Edit: Bij geavanceerde instellingen van Kodi zie ik 'Aanpassen van beeldscherm ververs snelheid' en 'Synchroniseer video met beeldschermfrequentie'.
Ik had de eersten optie geprobeerd op 'Altijd', tijdens een film zie ik dan soms de seconde doorlopen en ineens 1 seconde terug, echter lijkt het wel of de judder er nog is.

Kon niet direct instellingen vinden die hierover gaan op de TV, wel als ik bij Kodi systeeminfo kijk: Schermresolutie 4096x2160@23.98Hz - Volledig scherm.

[ Voor 60% gewijzigd door michaelw1998 op 09-02-2016 11:32 ]

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Nou vandaag Kodi geïnstalleerd omdat ik het voor mijn NUC wil gebruiken maar mijn God dit is nog net zo waardeloos als 10 jaar terug.

Na installatie meteen onmogelijk om skin te veranderen (knop is er niet), met repository te connecten etc.

Uiteraard advanced/expert settings en een werkende internet verbinding. Zelfs Kodi zegt dat er een werkende verbinding is :')

Zelfde probleem binnen een VM dus het probleem is gewoon dat Kodi fucked up is.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 17:11
t_o_c schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:51:
Nou vandaag Kodi geïnstalleerd omdat ik het voor mijn NUC wil gebruiken maar mijn God dit is nog net zo waardeloos als 10 jaar terug.

Na installatie meteen onmogelijk om skin te veranderen (knop is er niet), met repository te connecten etc.

Uiteraard advanced/expert settings en een werkende internet verbinding. Zelfs Kodi zegt dat er een werkende verbinding is :')

Ik gebruik ook al 10 jaar Kodi/XBMC, maar dit heb ik nog nooit ondervonden...

• DarkSide

DarkSide

idd. al jaren xbmc en kodi gebruiker. En nog nooit problemen gehad om skins te veranderen of eigen repositories toe te voegen.
Lijkt me ook niet echt een Kodi/Nuc probleem.
Misschien handig om ook even te vermelden welke versie je draait. En of dat een nightly is of een stable.

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
15.2 heeft dit probleem op win7 zowel als in een win10 vm.

Vreemd genoeg heeft de 16.0rc dit probleem niet. Herinstallatie helpt niet.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
Wordt DTS HD en TrueHD ook ondersteund nu op de nieuwste NUCs? Las daar nogal wat problemen mee.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• DarkSide

DarkSide

t_o_c schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:56:
15.2 heeft dit probleem op win7 zowel als in een win10 vm.

Vreemd genoeg heeft de 16.0rc dit probleem niet. Herinstallatie helpt niet.
Toch vreemd. Heb ook 15.2 draaien. Op mijn NUC en mijn laptop en herken het niet.
Phusebox schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:19:
Wordt DTS HD en TrueHD ook ondersteund nu op de nieuwste NUCs? Las daar nogal wat problemen mee.
De i3 skylakes moeten dat prima ondersteunen.

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:19:
Ik neem aan dat je ondersteuning in W10 bedoeld? Dan is het ja, mijn i5 Skylake icm Kodi doet DTS HD en TrueHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
Ik gebruik het al sinds een van de eerste releases van de Xbox 1 en ik heb er nog nooit grote problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

No offence : Maar ligt het niet aan je skills ? Werkt hier al jaren als een tiet. Ook op nieuwe machines.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hier ook al lang prima draaien op een NUC. En een Pi 2 en Minix voor er bij. Totaal onherkenbaar dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:47

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:00
Vandaag kwam de postbode de Asrock Beebox N3150 brengen. Vanmiddag een 60 GB SSD en 8 GB geheugen geplaatst, Windows 10 en Kodi geïnstalleerd. Wat een verbetering vergeleken met de Minix X8-h plus die ik hiervoor een paar maanden heb gebruikt.

PSN: nameless-iD_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Iemand enig idee welke kodi ik moet gebruiken op de nuc6i3 zonder Windows?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Olrac.Srednjim schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:15:
Iemand enig idee welke kodi ik moet gebruiken op de nuc6i3 zonder Windows?
Openelec. Gaat als een speer op mijn n2820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
***geqoute***

[ Voor 93% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 24-02-2016 02:04 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
janser01 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:29:
[...]

Openelec. Gaat als een speer op mijn n2820.
Helaas geeft Openelec een fout melding met xorg "openelec failed to start xorg"?
Openelec 6.01 NUC6i3

Iemand een idee waar en of ik met de Ab de Nuc kan aanzetten via IR

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Weet iemand of je de verlichting van de nuc kan uitschakelen? In slaap modus blijft er een rood lampje knipperen?

Dell XPS 15 9550 FHD

• Die Bruine
Waarom zou je hem in slaap zetten? Vind je booten in 10 seconden niet snel genoeg? Klinkt misschien sarcastisch :+ maar is een serieuze vraag ;) .

• Olrac.Srednjim
Die Bruine schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 07:25:
Waarom zou je hem in slaap zetten? Vind je booten in 10 seconden niet snel genoeg? Klinkt misschien sarcastisch :+ maar is een serieuze vraag ;) .
Dat is een goeie....

Ik gebruik een Logitech afstandsbediening (Harmony One) op het moment dat ik de uit knop aandrukt gaat hij in slaapstand, ik weet niet hoe ik dit kan aanpassen? Enige irritante aan de slaapmodus is dat er een lampje blijft branden/knipperen op de NUC.

Mocht je de oplossing weten voor het lampje of het uitschakelen? dan bij jij mijn held vandaag _/-\o_

Dell XPS 15 9550 FHD

• Die Bruine
Helaas, geen ervaring met OpenElec. Maar onder Windows zou je bij power options moeten kijken. Press power button moet op shutdown staan in plaats van sleep of hibernate.
Ben je ook van die stomme LED af.

• Olrac.Srednjim
Die Bruine schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:49:
Helaas, geen ervaring met OpenElec. Maar onder Windows zou je bij power options moeten kijken. Press power button moet op shutdown staan in plaats van sleep of hibernate.
Ben je ook van die stomme LED af.
Ik gebruik geen Openelec, Windows 10 + Kodi.
De afstandsbediening werkt alleen in Kodi...

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Power options - > Advanced settings - > Power button - > shutdown (in plaats van sleep).
En voor de zekerheid ook de sleep button zo instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist deze bestelling geplaatst. Hopelijk gaat XBMC nu als de brandweer :)

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/nmj0M/0f3a7d7a47.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

dat moet lukken.
Kodi draait hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:43:
Zojuist deze bestelling geplaatst. Hopelijk gaat XBMC nu als de brandweer :)
Sterker nog, de brandweer houdt 'm niet eens bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Die Bruine schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 05:04:
Power options - > Advanced settings - > Power button - > shutdown (in plaats van sleep).
En voor de zekerheid ook de sleep button zo instellen.
kodi ingesteld zoals je zei maar de nuc sluit nog niet af alleen in slaapstand? Ik gebruik voor wel een logitech ab waarmee ik alles bedien...

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:36
Olrac.Srednjim schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:43:
[...]

Dat is een goeie....

Ik gebruik een Logitech afstandsbediening (Harmony One) op het moment dat ik de uit knop aandrukt gaat hij in slaapstand, ik weet niet hoe ik dit kan aanpassen? Enige irritante aan de slaapmodus is dat er een lampje blijft branden/knipperen op de NUC.

Mocht je de oplossing weten voor het lampje of het uitschakelen? dan bij jij mijn held vandaag _/-\o_
volgens mij was er in de bios een optie om in te stellen wat de led doet in de slaap stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist alles proberen te installeren en krijg direct de foutmelding failed to open xorg is yr gpu supported?

Ik had deze versie op usb gezet; [Legacy] OpenELEC 5.0.8 (x86_64) Update file

Iemand enig idee wat het probleem is?

Zie afbeelding hierboven voor de NUC die ik heb aangeschaft.

Tevens kan ik op geen enkele wijze in de bios komen van de NUC, niet met F2 en niet met het direct aansluiten van de NUC via hdmi op de tv.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:22:
Zojuist alles proberen te installeren en krijg direct de foutmelding failed to open xorg is yr gpu supported?

[knip]
Even zoeken op internet geeft aan dat je beter deze versie zou kunnen proberen.
[knip] zie onder...

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2016 18:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:09:
[...]

Even zoeken op internet geeft aan dat je beter deze versie zou kunnen proberen.
http://releases.openelec....-Generic.x86_64-6.0.1.tar
Die versie heeft geen installatiefile wanneer ik die download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:10:
[...]
Die versie heeft geen installatiefile wanneer ik die download?
[knip] link overbodig geworden

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2016 23:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga nu deze proberen http://milhouse.openelec....0133-%230226-g610e9bf.tar Begrijp nog steeds niet wanneer ik niet in de bios van de NUC zelf kan geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:22:

Iemand enig idee wat het probleem is?

Zie afbeelding hierboven voor de NUC die ik heb aangeschaft.

Tevens kan ik op geen enkele wijze in de bios komen van de NUC, niet met F2 en niet met het direct aansluiten van de NUC via hdmi op de tv.
Ik kreeg precies dezlefde melding van de week met openelec..... Draai nu op windows met kodi.
Bij opstarten start direct kodi op.
Allen afsluiten met de logitech ab werkt nog niet lekker.

Heb je het al op kunnen lossen?

Gr. Carlo

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog steeds geen oplossing gevonden. Ook nog steeds niet kunnen vinden waarom ik niet in de bios kan komen van de NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Schijf/SSD/USB even loskoppelen, dan kom je zeker in de BIOS.

[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 28-02-2016 01:10 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 01:09:
Schijf/SSD/USB even loskoppelen, dan kom je zeker in de BIOS.
Het is al gelukt. Probleem zat hem in de tv. Aangesloten op een monitor en het werkt. Heb nog wel steeds failed to start xorg als foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Olrac.Srednjim schreef op zondag 28 februari 2016 @ 00:49:
[...]

Ik kreeg precies dezlefde melding van de week met openelec..... Draai nu op windows met kodi.
Bij opstarten start direct kodi op.
Allen afsluiten met de logitech ab werkt nog niet lekker.

Heb je het al op kunnen lossen?

Gr. Carlo
Welke Windows functie wordt bediend met de uit-knop van de Harmony?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is opgelost! Badaboom :) Update met een tar file naar versie 6 en hatseflats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
albino71 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 01:12:
[...]

Welke Windows functie wordt bediend met de uit-knop van de Harmony?
Geen idee, de afstandbediening is ingesteld als nuc herkent in de logitech software.... In windows doet de ab helemaal niets.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Olrac.Srednjim schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:48:
Geen idee, de afstandbediening is ingesteld als nuc herkent in de logitech software.... In windows doet de ab helemaal niets.
Had je al gecheckt, in Windows, wat de aan- en uitknop voor functie/gedrag heeft?

Rechtermuis op de startknop van Windows - Energiebeheer - het gedrag van de aan- en uitknop bepalen

[ Voor 40% gewijzigd door albino71 op 28-02-2016 14:01 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte gisteren tijdens het kijken van wat series dat Kodi het leuk vind om lekker te gaan bufferen en zodoende het kijken onmogelijk maakt. Welke aanpassing kan ik het beste maken om buffers te voorkomen/minimaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:57:
Ik merkte gisteren tijdens het kijken van wat series dat Kodi het leuk vind om lekker te gaan bufferen en zodoende het kijken onmogelijk maakt. Welke aanpassing kan ik het beste maken om buffers te voorkomen/minimaliseren?
Bufferen tijdens het kijken van series via eigen opslag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:00:
[...]

Bufferen tijdens het kijken van series via eigen opslag?
Nee directe streams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het valt binnen de categorie, "mag hier niet besproken worden", als het om bronnen gaat die niet legaal zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:28:
Het valt binnen de categorie, "mag hier niet besproken worden", als het om bronnen gaat die niet legaal zijn.
Oh ok? Is er rechtspraak dat het illegaal is dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat vooral over downloaden zoals ik het lees. Aangezien ik helemaal niks download kan ik mijn vraag gewoon stellen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kop in het zand steken mag altijd natuurlijk.

https://www.security.nl/p...ownloadverbod+illegaal%3F

En voor de slechtziende hieronder, je quote me helemaal juist.

"...als het om bronnen gaat die niet legaal zijn."

[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2016 18:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
hardware-lover schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:28:
Wat is dat voor zever. Er zijn genoeg streams die legaal zijn.

Lees dit is door voor buffering. Heb er ook last mee gehad.
http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Modify_the_video_cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:59
Hmm zojuist op mijn NUC N2820 een automatische upgrade gedaan naar Opelec 6.0.1, en bij het herstarten krijg ik nu de melding: "A bootable device has not been detected". Iemand hier ervaring mee gehad?

Ik start op via USB, zowel ingeplugd in de voorkant als achterkant start het nu niet meer op.

Kan ik makkelijk zien of de USB corrupted is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 17:25
wouter12345 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:37:
Hmm zojuist op mijn NUC N2820 een automatische upgrade gedaan naar Opelec 6.0.1, en bij het herstarten krijg ik nu de melding: "A bootable device has not been detected". Iemand hier ervaring mee gehad?

Ik start op via USB, zowel ingeplugd in de voorkant als achterkant start het nu niet meer op.

Ik boot ook vanaf USB en heb heel soms ook jouw melding. Een simpele herstart lost het altijd bij mij weer op... En waarom upgrade je niet meteen naar 6.0.2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
albino71 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:13:
[...]

Had je al gecheckt, in Windows, wat de aan- en uitknop voor functie/gedrag heeft?

Rechtermuis op de startknop van Windows - Energiebeheer - het gedrag van de aan- en uitknop bepalen
Ja heb ik net even gedaan, actie aan/uit knop staat op afsluiten , actie slaapstand knop staat op slaapstand.

Dit lijkt goed te staan.

Ik druk op de logitech wel de knop power off aan zodat de tv, versterker en de NUC uit gaan?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:56:
[...]

Ja heb ik net even gedaan, actie aan/uit knop staat op afsluiten , actie slaapstand knop staat op slaapstand.

Dit lijkt goed te staan.

Ik druk op de logitech wel de knop power off aan zodat de tv, versterker en de NUC uit gaan?
En als je actie slaapknop ook op afsluiten zet?
Gaat hij dan mee uit met de rest?

edit: Je moet er voor zorgen dat de uitknop op de Harmony de power off knop in windows aanroept, of, als de harmony de sleep knop aanroept, verander je die functie naar afsluiten.
Dit is trouwens niet iets waar ik zelf ervaring mee heb, ik denk slechts met je mee :)

[ Voor 23% gewijzigd door albino71 op 01-03-2016 23:09 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
albino71 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:04:
[...]

En als je actie slaapknop ook op afsluiten zet?
Gaat hij dan mee uit met de rest?

edit: Je moet er voor zorgen dat de uitknop op de Harmony de power off knop in windows aanroept, of, als de harmony de sleep knop aanroept, verander je die functie naar afsluiten.
Dit is trouwens niet iets waar ik zelf ervaring mee heb, ik denk slechts met je mee :)
De slaapknop kan niet gewijzigd worden in windows naar afsluiten, alleen slaapstand ,beeldscherm uit of geen actie.

Ik weet niet hoe de knop aangepast moet worden, de ab werkt namelijk niet in de windows omgeving maar wel in het kodi menu.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmm, klopt inderdaad zie ik. De slaapknop kan alleen slapen, of uitgezet.

Anyway, ik denk dat je moet zoeken naar een manier om de uitknop van de Harmony voor de NUC zo in te stellen dat de Windows afsluitfunctie wordt aangeroepen, of de Kodi functie "Systeem uitschakelen".

Ik kan je daar verder niet mee helpen helaas.

Je kunt, als je er na zoekwerk niet uitkomt, een nieuw topic openen wellicht.

Succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
albino71 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:53:
Hmm, klopt inderdaad zie ik. De slaapknop kan alleen slapen, of uitgezet.

Anyway, ik denk dat je moet zoeken naar een manier om de uitknop van de Harmony voor de NUC zo in te stellen dat de Windows afsluitfunctie wordt aangeroepen, of de Kodi functie "Systeem uitschakelen".

Ik kan je daar verder niet mee helpen helaas.

Je kunt, als je er na zoekwerk niet uitkomt, een nieuw topic openen wellicht.

Succes!
Thanks, vanavond maar even mee aan de slag....

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
wouter12345 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:37:

Ik heb ook een n2820 maar ben weer terug gegaan naar 5.x De passthrough naar mijn receiver voor high definition audio, Dolby TruHD en DTS-HD werkte niet meer in 6. Ik speelde een film af die ik al eens had gezien en het bleef stil terwijl ik zeker wist dat er de eerste keer wel geluid was ;) Nadat ik 5 weer had geladen was het geluid weer terug.

Dus daar ook even op letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Olrac.Srednjim schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:32:
Thanks, vanavond maar even mee aan de slag....
Ik geloof dat Kodi werkt met een zogenaamde keytable. Deze koppelt een bepaalde actie aan een bepaald uniek ir-signaal. Dit is volledig naar wens aan te passen, maar heel eenvoudig is het niet. Het is mogelijk om elke afstandsbediening handmatig toe te voegen door het aanmaken van zo'n keytable. Wellicht kun je de actie van afsluiten op deze manier corrigeren.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=220677

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
LA-384 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:51:
[...]

Ik geloof dat Kodi werkt met een zogenaamde keytable. Deze koppelt een bepaalde actie aan een bepaald uniek ir-signaal. Dit is volledig naar wens aan te passen, maar heel eenvoudig is het niet. Het is mogelijk om elke afstandsbediening handmatig toe te voegen door het aanmaken van zo'n keytable. Wellicht kun je de actie van afsluiten op deze manier corrigeren.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=220677
Bedankt voor het mee denken.
Ben even bezig geweest maar kwam er niet uit.
Daarna een installatie van openelec geprobeerd 6.03 maar die kreeg ik niet aan de praat? Schijnt nog niet ondersteund te worden met Skylake.
Een oudere kodi 15 werkte wel en deze sluit nog goed af ook alleen gaat hij weer aan na 15 sec. Maar krijg er dan geen mogelijjheid beeld mee... Alleen een reset helpt.

Zijn er nog andere mogelijkheden om kodi te draaien standalone?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 01:18:
Mijn probleem is opgelost! Badaboom :) Update met een tar file naar versie 6 en hatseflats
Hoe heb je dit precies gedaan als ik vragen mag?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olrac.Srednjim schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:59:
[...]

Hoe heb je dit precies gedaan als ik vragen mag?
\\openelec en in de rootmap update de tarfile plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Misschien dat iemand mij kan helpen of advies kan geven.....

Ik heb sinds vorige week een Intel NUC6i3, ik wil deze gebruik samen met Kodi.

Hiervoor had ik een xtreamer sidewinder 2 die wel werkte maar erg traag was met opstarten en af en toe vast liep inmiddels was deze 4 jaar oud en tijd om iets anders te nemen.

Vanaf vorig week heb ik gespeeld met windows 10 + kodi, dit bevalt voor mij prima alleen kan de vrouw des huizes er niet mee omgaan.

Ik wil graag alleen een ab gebruiken bij de dagelijks zaken en daar zit het punt met windows+ kodi dat het niet altijd werkt en dat dan het tobo aangesloten moet worden. ook liep ik tegen het punt dat afsluiten niet goed gaat (afsluiten is slaapstand).

Gisteren de laatste Openelec geprobeerd te installeren maar kreeg hier de foutmelding "failed to open xorg is yr gpu supported"?
Na wat googlen kwam ik er achter dat openelec nog niet de skylake procs ondersteund... verder zoeken leverde wat hits met mensen die een oudere versie wel konden draaien.

Alles fijn deze geïnstalleerd en liep goed alleen na het afsluiten (wat goed gaat) gaat de nuc na 10a 15 sec weer aan en krijg dan totaal geen beeld o.i.d. alleen een reset werkt.

Mijn vraag welke optie(s) heb ik nog over?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Olrac.Srednjim schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:47:
Misschien dat iemand mij kan helpen of advies kan geven.....
Zojuist dit gevonden: http://nucblog.net/2016/01/skylake-nuc-review-nuc6i3syh-htpc-usage/

OpenELEC

OpenELEC is a free operating system that’s built to run Kodi and be as appliance-like as possible. Once you’ve installed it, you don’t need to worry about the operating system under the hood – you can just use your computer as a set top box in the living room.

I started out by installing standard OpenELEC 6.0, which I expected to work just fine for anything below 4k. However, when booting up I was greeted with an error message “failed to start xorg, is your GPU supported?” and the system failed to start. As it turns out, the new HD Graphics 520 GPU in the Skylake NUC was not supported by the drivers included in OE 6.0.

Luckily there’s a development build that has full 4k and HEVC support for Intel GPUs, see the post here: kodi.tv forum (and download the Isengard build). I installed the build OpenELEC-Generic.x86_64-6.0.98-fritsch and it seems to support the Skylake GPU just fine. I also wanted to see if it is possible to install OpenELEC on a SD card instead of the internal SATA drive and can confirm that this was all fine as well. The system is able to boot the operating system from the SD card.

With the OpenELEC development build all is good:

Does it support proper 23.976 Hz refresh rate? Yes
Can it decode full HD video at high bitrates? Yes
Can it upscale SD video using lanczos3 algorhitm? Yes
Can it deinterlace SD and HD video with advanced methods? Yes (MCDI and yadif)
Does it run heavier skins like Aeon MQ5 ok? Yes
Can it decode H.264 video at 4k resolutions 60 fps? Yes
Can it decode HEVC video at 4k resolutions 60 fps? Yes
The WiFi adapter as well as the Gigabit Ethernet adapter were supported directly out of the box. Although I experienced bad WiFi performance before loading a newer version of the Intel wireless firmware into the box. In OpenELEC you can temporarily update the firmware by running the following commands:

mkdir -p /storage/.config/firmware
cd /storage/.config/firmware
wget https://git.kernel.org/cg...in/iwlwifi-8000C-17.ucode
reboot
I expect the next version of OE have both Skylake GPU support and the WiFi firmware in place.

Hopelijk werkt het voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
janser01 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:52:
[...]

Zojuist dit gevonden: http://nucblog.net/2016/01/skylake-nuc-review-nuc6i3syh-htpc-usage/

OpenELEC

OpenELEC is a free operating system that’s built to run Kodi and be as appliance-like as possible. Once you’ve installed it, you don’t need to worry about the operating system under the hood – you can just use your computer as a set top box in the living room.

I started out by installing standard OpenELEC 6.0, which I expected to work just fine for anything below 4k. However, when booting up I was greeted with an error message “failed to start xorg, is your GPU supported?” and the system failed to start. As it turns out, the new HD Graphics 520 GPU in the Skylake NUC was not supported by the drivers included in OE 6.0.

Luckily there’s a development build that has full 4k and HEVC support for Intel GPUs, see the post here: kodi.tv forum (and download the Isengard build). I installed the build OpenELEC-Generic.x86_64-6.0.98-fritsch and it seems to support the Skylake GPU just fine. I also wanted to see if it is possible to install OpenELEC on a SD card instead of the internal SATA drive and can confirm that this was all fine as well. The system is able to boot the operating system from the SD card.

With the OpenELEC development build all is good:

Does it support proper 23.976 Hz refresh rate? Yes
Can it decode full HD video at high bitrates? Yes
Can it upscale SD video using lanczos3 algorhitm? Yes
Can it deinterlace SD and HD video with advanced methods? Yes (MCDI and yadif)
Does it run heavier skins like Aeon MQ5 ok? Yes
Can it decode H.264 video at 4k resolutions 60 fps? Yes
Can it decode HEVC video at 4k resolutions 60 fps? Yes
The WiFi adapter as well as the Gigabit Ethernet adapter were supported directly out of the box. Although I experienced bad WiFi performance before loading a newer version of the Intel wireless firmware into the box. In OpenELEC you can temporarily update the firmware by running the following commands:

mkdir -p /storage/.config/firmware
cd /storage/.config/firmware
wget https://git.kernel.org/cg...in/iwlwifi-8000C-17.ucode
reboot
I expect the next version of OE have both Skylake GPU support and the WiFi firmware in place.

Hopelijk werkt het voor jou!
Thanks, ik heb deze build nu draaien.... heb alleen en bug wbt het afsluiten en dat hij direct weer opstart zonder beeld? Ook nog 2 vast lopers gehad..

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Definieer afsluiten. Zet je hem in de slaapstand of zet je hem ook echt uit? Ik zet mijn nuc's gewoon in de slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Volgens mij zijn er twee afsluitopties bij openelec. De ene schakelt de pc uit, de ander alleen Kodi. Bij die tweede resulteert dat in opnieuw opstarten. Ik gebruik zelf de yatse Android app en kies altijd voor de bovenste optie. Ik weet zo niet welke benaming er aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
janser01 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:36:
Definieer afsluiten. Zet je hem in de slaapstand of zet je hem ook echt uit? Ik zet mijn nuc's gewoon in de slaapstand.
Ik gebruik de Logitech Harmony One afstandbediening, ik druk hier lekker simpel op de uit knop 8)7 de rest gebeurd automatisch? ik ga even proberen als ik afsluit via het menu. TO BE CONTINUE....

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:59
EverLast2002 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:01:
[...]

Ik boot ook vanaf USB en heb heel soms ook jouw melding. Een simpele herstart lost het altijd bij mij weer op... En waarom upgrade je niet meteen naar 6.0.2 ?
Hij doet het weer! Om te kijken of het aan mijn USB lag of aan iets anders heb ik de USB in mijn laptop gestopt, en toen startte Openelec in 1x op. Weer terug in mijn NUC en alles deed het weer. Raar.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. En upgrade naar 6.0.1 -> die kreeg ik voorgeschoteld toen ik updatete via Openelec, maar inmiddels is zelfs 6.0.3 er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Olrac.Srednjim schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:04:
[...]

Ik gebruik de Logitech Harmony One afstandbediening, ik druk hier lekker simpel op de uit knop 8)7 de rest gebeurd automatisch? ik ga even proberen als ik afsluit via het menu. TO BE CONTINUE....
Navigeer in openelec eens naar het afsluit menu en sluit hem eens via openelec af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
wouter12345 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:16:
[...]

Hij doet het weer! Om te kijken of het aan mijn USB lag of aan iets anders heb ik de USB in mijn laptop gestopt, en toen startte Openelec in 1x op. Weer terug in mijn NUC en alles deed het weer. Raar.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. En upgrade naar 6.0.1 -> die kreeg ik voorgeschoteld toen ik updatete via Openelec, maar inmiddels is zelfs 6.0.3 er al.
Wat doet hij met DTS-MA gedecodeerde bestanden? Heb je dan geluid? Wellicht moet ik eens naar de release notes kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
janser01 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:29:
[...]

Navigeer in openelec eens naar het afsluit menu en sluit hem eens via openelec af?
Net getest hij herstart dan niet... :( ligt dus wss aan de Logitech ab

Dell XPS 15 9550 FHD

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste