Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Mijn 630 ook niet :)

M'n andere Lumia's trouwens wel O-)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
Een paar weken in gebruik nadat ik jaren Android heb gehad.
Ik moet zeggen dat WP8.1 lekker werkt. Ondanks slechts 512Mb RAM heb ik tot nu toe geen problemen met geheugen gehad. Bij mijn Android met het dubbele had ik dat wel. Wat me positief opviel is het geluid wat uit het speakertje komt. Je kunt er geen feestje mee geven maar in vergelijking met mijn "oude" Samsung S4 klinkt het het stuk harder en voller.
Toch een aantal negatieve ervaringen/bugs? :
- Regelmatig vastlopen bij openen app. Toch een geheugen probleem?
- Op mijn toestel geen automatische instelling tijd/datum (T-Mobile). Erg irritant dat na verwijderen accu ik de tijd opnieuw moet instellen.
- Het wisselen van Wifi access points verloopt niet goed/snel. In gebouw meerdere aanwezig, maar blijft erg lang hangen op zwak signaal.
- Scherm is erg gevoelig voor vette vingers en laat qua contrast in zonlicht te wensen over. Heeft ook geen sensor voor aanpassing.
- Een erg tekort aan apps. De standaard apps zijn er wel (WhatsApp, Twitter, Yammer, Facebook etc.). Ik heb behoefte aan Medische apps en die zijn er nauwelijks. (Is voor mij een showstopper).
- Missen van een dichtbijheids sensor waardoor ik niet persongeluk met mijn oor de verbinding verbreek.

Er zijn wel meer tekortkomingen maar die zijn gezien de prijsstelling te verwachten. Hou me te goede, WP8.1 biedt veel gemak en werkt lekker sneller en dat is zeker niet onaangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:57
Dat laatste punt zou geen probleem moeten zijn omdat de je oor detecteren met het hele scherm en je daardoor al niet zou moeten kunnen onderbreken. Ook nog geen enkel review gelezen die dat als punt aandraagt. Ze geven juist allemaal aan dat het missen van die sensor geen problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotdog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12-2024
daarom juist! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Cyphax schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:39:
Ik heb sinds kort een Lumia 630 voor 't werk, bevalt wisselend goed en slecht, maar wat ik me afvraag is het volgende: ik vind Here Drive erg interessant en het werkt op zich prima, maar ik zit met een irritant probleem. Ik gooi de telefoon in de autohouder en als ik 'm een kwartslag draai (zodat ik zeg maar breedbeeld heb) blijft het scherm niet aan... als ik 'm rechtop laat blijft het scherm wel aan.
Kan het zijn dat je autohouder gezien wordt als "broekzak" waardoor het scherm uitgaat? Gaat het scherm ook uit als je hem gekanteld vasthoud ipv in de autohouder plaatst?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:24
nemmiesis29 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:22:
Meer mensen hier die last hebben van de wifi verbinding die steeds op "beperkt" schiet en dus niks meer doet terwijl al mijn andere apparaten het prima doen?heel irritant.
Heb zelf de oplossing gevonden en misschien voor de mensen die er ook last van hebben zet ik het hier even neer.

mijn accespoint stond op wifi N only en heb ik op wifi B/G/N mixed gezet en dat heeft het wegvallen van de verbinding voor mij verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
nemmiesis29 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:42:
[...]

Heb zelf de oplossing gevonden en misschien voor de mensen die er ook last van hebben zet ik het hier even neer.

mijn accespoint stond op wifi N only en heb ik op wifi B/G/N mixed gezet en dat heeft het wegvallen van de verbinding voor mij verholpen.
Ik heb hetzelfde probleem. Voornamelijk als hij verbonden is met wifi, ik het huis uit ga (verliest verbinding) en als ik daarna weer terug kom. Dan blijft hij op 'beperkt' staan totdat ik wifi op telefoon uit- en weer inschakel. Geen enkel ander apparaat heeft hier last van in huis, en m'n accesspoint staat al op mixed B/G/N.. -O-

Overigens hetzelfde wanneer ik het huis uit ga en ik zet m'n werktelefoon in als wifi hotspot. Dan verbindt de 630 ook niet meteen, daar gaat een aardige tijd overheen (5 tot 15 min, soms pas na uit- en inschakelen wifi). Accesspoint thuis en hotspot van m'n telefoon hebben dezelfde SSID. De iPad schiet wel meteen over zodra hij de verbinding verliest met de ene.

Als iemand nog een oplossing heeft dan houd ik me aanbevolen!

[ Voor 19% gewijzigd door Tankiej op 03-08-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Lekker dan;

ik gebruik mijn 630 dual sim ook als wekker, maar blijkbaar heeft ie nooit het geluid geproduceerd, ben ik 6 maal door werkgever op beide nummers gebeld (die in de dual sim zitten) en is er nooit een geluid uitgekomen.

Resultaat 2 uur te laat op werk, en grote vertragingen m.b.t. de werkzaamheden die ik moest verrichten.

Wat een k*t telefoon; ja het geluid staat op max. Ik heb daarna nog getest en als ik dan gebeld wordt gaat alleen het scherm aan.

Het zure is, afgezien dat ik nu 2 extra wekkers gekocht heb, is dat ik vaak op stby sta; en dan moet ik telefonisch bereikbaar zijn vanaf 0600 in de ochtend; het vertrouwen dat ik mijn telefoon zal horen overgaan wanneer ze mij nodig hebben is compleet weg.......

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
Swerfer schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:43:
[...]

Kan het zijn dat je autohouder gezien wordt als "broekzak" waardoor het scherm uitgaat?

Gaat het scherm ook uit als je hem gekanteld vasthoud ipv in de autohouder plaatst?
Ik weet niet wat de telefoon daarbij als criteria hanteert. Ik heb 'm nu even op m'n bureau staan en so far is het scherm nog aan, na een paar minuten. Hij zit nu in de hoes (zo'n boekje zeg maar). Maar wat de houder dan anders doet... het is deze houder: http://www.mobielbereikba...a-cr-123-houder-origineel
Ik zie er weinig aan dat het scherm zou doen uitgaan.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:45
Het houdertje drukt niet per ongeluk op de 'aan/uit' toets?
Dit overkwam mij zondag bij mijn eerste keer dat ik de 630 in de houder drukte. Hij ging ineens uit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
marcelmg2 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:30:
Het houdertje drukt niet per ongeluk op de 'aan/uit' toets?
Dit overkwam mij zondag bij mijn eerste keer dat ik de 630 in de houder drukte. Hij ging ineens uit......
Als het goed is niet maar met de wat onhandige plaatsing van de aan/uit-knop kan ik het ook nog niet uitsluiten. Het lijkt toch niet direct een softwaredingetje te zijn, omdat ie netjes aanbleef toen ik 'm op m'n bureau had staan.
Het is overigens geen heel groot probleem, hij deed het sowieso prima rechtop dus als het om wat voor reden ook niet anders is, dan kom ik daar wel overheen. :)

Zal 't vanavond eens testen in de houder nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik had met mijn Nokia 630 een 'harde' software crash. Telefoon werd heel warm, tijd/datum veranderde naar fabrieksinstellingen uit zelfzelf, wilde niet meer opladen.

En toen werd het helemaal mooi: Blauw scherm met een unhappy smiley.
Moest Nokia Recovery tool downloaden en 1.6GB OS op de telefoon terug zetten. Fijn, al je handmatige instellingen (tiles, geluiden etc) weg (gelukkig niet je data, door goede backups). Heb weinig vertrouwen in mijn Nokia meer. Vandaag zal ik contact opnemen met Nokia helpcenter om dit probleem te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
1 telefoon met duidelijke hardware problemen en je hebt geen vertrouwen meer in een heel bedrijf? Foutjes kunnen en worden gemaakt en niet elk apparaat dat je koopt zal 100% zijn. Bij geen enkele fabrikant. Bij de een komt dit vaker voor dan bij de andere. Veel belangrijker is hoe zo'n fabrikant er dan mee omgaat. Over het algemeen is dit bij MS/Nokia wel in orde. Ik kan je voorbeelden geven van een fabrikant waarbij ik tot 3 keer toe een product heb gekregen die na een paar maanden het compleet niet meer deden en uiteindelijk nog niet eens een derde van het aankoopbedrag heb teruggekregen. Dat is een reden om geen vertrouwen meer te hebben :)
(aan de andere kant ook een bedrijf dat een compleet nieuw product van zo rond de 100E opstuurde omdat een klein onderdeel van een paar euro kapot was ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Hi Caelorum: Ik heb geen vertrouwen in MIJN Nokia.. (dus de telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:29
Heb mijn vrouw net een een 32 Gb SD kaartje gegeven. Kopie gemaakt van het oude kaartje en overgezet. Nu ziet ze de foto's op het SD kaartje niet meer op het toestel (Lumia 630). Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 16:13
Kan zijn dat je even moet wachten.

& Wat als je via de app Bestanden naar je SD kaart gaat?

http://www.windowsphone.c...1d-4847-8399-3526f54fc25e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:38

Chielos

Inno Mini Cooper

Nog steeds tevreden met mijn 630 dual sim.

Alleen een dingetje:
- Laatste update gehad, 2 weken terug
- Dag erna: klassieker, telefoon volledig in het water. Op laten drogen in een bak rijst en daarna (na een aantal dagen nog wat vlekken onder het scherm) werkte de foon weer als vanouds.

Alleen: Nu heb ik wanneer de telefoon volledig leeg gaat, en dus uit, dat de telefoon in een endless loop aan het booten is en hangt op het opstarten. Wanneer de telefoon weer op een bepaald niveau komt qua accu (meer dan 50%), boot hij weer normaal. Ik heb dit nu 2 x meegemaakt.

Vraag is dus: is het de update, of het water :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Water is in de regel slechter voor een telefoon dan updates ... Wat denk je zelf? :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik gok ook dat het een water-kwestie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Waarschijnlijk is je batterij gewoon naar de klote ^^

Verwijderd

ik heb afgelopen maandag de 630 gekocht. Mooi ding, meteen de benodigde apps erop gezet en hij blijft lekker snel. Maar sinds vanavond krijg ik als ik het mobieltje van standby haal eerst een zwart schermpje met de melding "Hervatten" voordat hij naar het vergrendelscherm gaat??!!

Waar kan dit aan liggen? Ik heb behalve wat foto's er verder geen appjes meer bijgezet
Zeer irritant in ieder geval

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 02:08:
ik heb afgelopen maandag de 630 gekocht. Mooi ding, meteen de benodigde apps erop gezet en hij blijft lekker snel. Maar sinds vanavond krijg ik als ik het mobieltje van standby haal eerst een zwart schermpje met de melding "Hervatten" voordat hij naar het vergrendelscherm gaat??!!

Waar kan dit aan liggen? Ik heb behalve wat foto's er verder geen appjes meer bijgezet
Zeer irritant in ieder geval
Heb je de beta van het Live Lockscreen geinstalleerd gehad en weer verwijderd? Er zit namelijk een bug waarbij tijdens het verwijderen een deel achter blijft die de vertraging veroorzaakt.

Even Kids Corner inschakelen en weer uitschakelen en het probleem moet weer weg zijn...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• marcelmg2
Net mn (erg) groene gratis cover van Nokia ontvangen. Erg lief daar ik deze niet in NL maar bij de Duitse Amazon heb gekocht. Iemand ervaring met de krasbestendigheid van deze cover?

Verwijderd

Swerfer schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 07:13:
[...]

Heb je de beta van het Live Lockscreen geinstalleerd gehad en weer verwijderd? Er zit namelijk een bug waarbij tijdens het verwijderen een deel achter blijft die de vertraging veroorzaakt.

Even Kids Corner inschakelen en weer uitschakelen en het probleem moet weer weg zijn...
Yep, dat was het! Nu doet hij het weer goed. THNX!!!!

Verwijderd

Ik heb een micro geheugen kaart in mijn Nokia Lumia 630 gestopt en bij opslagruimte blijft hij aangeven: SD-kaart niet gevonden. Iemand een oplossing of verklaring? Ben Ten einde raad😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:59:
Ik heb een micro geheugen kaart in mijn Nokia Lumia 630 gestopt en bij opslagruimte blijft hij aangeven: SD-kaart niet gevonden. Iemand een oplossing of verklaring? Ben Ten einde raad😞
Kaartje defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Nieuwe halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb reeds geprobeerd met een ander kaartje. Weet echt geen oplossing meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Die pakt hem ook niet? Zo nee, lijkt op een kapotte SD reader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hesperus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-04 22:02
Ik heb sinds gisteren Nokia 635, en probeer zonder succes mijn Jabra Freeway te connecten.

Het vindt dat appraat gewoon niet, heb alles geprobeerd. Het is mijn eerste windows phone ben dus redelijk nieuw in dit terein. Mis ik mischien wat opties in de bluetooth waar ik mogelijk zou moeten kijken?

Heb zo een gevoel dat mogelijk meer mensen met dit probleem zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Vandaag cadeau gegeven aan mn vader, zn eerste smartphone. Erg fijn: de grote knoppen (tiles). Super leesbaar.
Jammere was wel dat het toestel bij eerste keer opstarten meteen vastliep (Nokia logo, windows logo, vast..) dus kon meteen een reboot doen door de batterij eruit te halen. Daarna werkte ie top trouwens.

Wel een paar keer gehad dat het toestel ongecontroleerd ging trillen, waardoor weet ik nog niet. Een paar keer opnieuw moeten opstarten daardoor, en daarna de trilfunctie van de navigatieknoppen uitgezet, denk dat dat helpt.

Ohja, nog een kleine ergernis: het toestel moét aanstaan wanneer hij aan de lader hangt, dus uitzetten tijdens het opladen, en floep: hij gaat automatisch weer aan. Waarom dat ze dat zo hebben weet ik ook niet, maar wel erg vreemd.

Verder tot nu toe toptoestel! :)
Hesperus schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:24:
Ik heb sinds gisteren Nokia 635, en probeer zonder succes mijn Jabra Freeway te connecten.

Het vindt dat appraat gewoon niet, heb alles geprobeerd. Het is mijn eerste windows phone ben dus redelijk nieuw in dit terein. Mis ik mischien wat opties in de bluetooth waar ik mogelijk zou moeten kijken?

Heb zo een gevoel dat mogelijk meer mensen met dit probleem zitten.
Bluetooth versies tussen 2 apparaten niet compatible? Zoek eens wat voor BT die Jabra ondersteund en kijk eens wat de 630 aangeeft?

[ Voor 27% gewijzigd door DerOllie op 16-08-2014 22:26 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

DerOllie schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:25:
Wel een paar keer gehad dat het toestel ongecontroleerd ging trillen, waardoor weet ik nog niet. Een paar keer opnieuw moeten opstarten daardoor, en daarna de trilfunctie van de navigatieknoppen uitgezet, denk dat dat helpt.
Mijn zus had met haar L520 dat er soms ongecontroleerd touch werd gedetecteerd. Lastig als het toetsenbord in beeld was begon hij regelmatig de R te typen in hele reeksen. Er zat een fout in het touchscreen op de locatie waar bij het toetsenbord de R zichtbaar was. Toestel ter reparatie aangeboden bij Nokia en binnen een week een nieuwe...

Misschien dat bij jouw vaders toestel een touchscreen fout zit bij een navigatieknop. Ging hij tijdens het trillen ook naar het startscherm, of sloot er een app af of kreeg je de zoekfunctie in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Swerfer schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:13:
[...]

Mijn zus had met haar L520 dat er soms ongecontroleerd touch werd gedetecteerd. Lastig als het toetsenbord in beeld was begon hij regelmatig de R te typen in hele reeksen. Er zat een fout in het touchscreen op de locatie waar bij het toetsenbord de R zichtbaar was. Toestel ter reparatie aangeboden bij Nokia en binnen een week een nieuwe...

Misschien dat bij jouw vaders toestel een touchscreen fout zit bij een navigatieknop. Ging hij tijdens het trillen ook naar het startscherm, of sloot er een app af of kreeg je de zoekfunctie in beeld?
Nou het was vaak nadat ik de terugknop of windowsknop had aangeraakt volgens mij, dus min of meer afsluiten van een app. We hebben er trouwens na het uitzetten van trillingsfunctie (vond ie toch ook al irritant) geen last weer van gehad. Ik zal het in de gaten houden en anders het gaan melden. Thanks voor het melden van je ervaring.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een weekje gespeeld met de Lumia 630, maar ik mis toch wel wat dingen uit Android.

Blijf toch het gevoel houden, dat WIndows 8 nog een beetje in de kinderschoenen staat.

Dingen waar ik me echt aan irriteer/mis, is dat :

-bijna elk appje geplaagd wordt met advertenties
-Facebook geeft een heleboel nieuwe posts niet weer
-er is geen fatsoenlijke versie voor het android-appje Pocket

Wel jammer, want het is verder een snelle OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:05:
Nu een weekje gespeeld met de Lumia 630, maar ik mis toch wel wat dingen uit Android.

Blijf toch het gevoel houden, dat WIndows 8 nog een beetje in de kinderschoenen staat.

Dingen waar ik me echt aan irriteer/mis, is dat :

-bijna elk appje geplaagd wordt met advertenties
-Facebook geeft een heleboel nieuwe posts niet weer
-er is geen fatsoenlijke versie voor het android-appje Pocket

Wel jammer, want het is verder een snelle OS
- Dit ligt aan de ontwikkelaars
- Je kan verschillende weergaves geven voor je facebook posts
- Keepass is een mooi alternatief hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:07:
[...]

- Dit ligt aan de ontwikkelaars
- Je kan verschillende weergaves geven voor je facebook posts
- Keepass is een mooi alternatief hiervoor
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd met facebook, maar hij blijft gewoon niet alle updates geven.

Pocket is voor het offline lezen van websitepaginas. Keepass is volgens mij heel iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:25:
[...]
Pocket is voor het offline lezen van websitepaginas. Keepass is volgens mij heel iets anders
Heb je Latermark al geprobeerd? Dat is een 3th party Pocket app voor Windows 8 en Windows Phone 8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:15:
[...]

Heb je Latermark al geprobeerd? Dat is een 3th party Pocket app voor Windows 8 en Windows Phone 8...
Dit zocht ik dus....bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
En ook bedankt voor de Latermark tip. Die zich ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
jspr360 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:08:
Kan zijn dat je even moet wachten.

& Wat als je via de app Bestanden naar je SD kaart gaat?

http://www.windowsphone.c...1d-4847-8399-3526f54fc25e
Via Bestanden zijn de foto's op de SD kaart prima te bekijken, maar ze verschijnen niet in de foto app. Op het oude kaartje deden ze dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:54:
Lekker dan;

ik gebruik mijn 630 dual sim ook als wekker, maar blijkbaar heeft ie nooit het geluid geproduceerd, ben ik 6 maal door werkgever op beide nummers gebeld (die in de dual sim zitten) en is er nooit een geluid uitgekomen.

Resultaat 2 uur te laat op werk, en grote vertragingen m.b.t. de werkzaamheden die ik moest verrichten.

Wat een k*t telefoon; ja het geluid staat op max. Ik heb daarna nog getest en als ik dan gebeld wordt gaat alleen het scherm aan.

Het zure is, afgezien dat ik nu 2 extra wekkers gekocht heb, is dat ik vaak op stby sta; en dan moet ik telefonisch bereikbaar zijn vanaf 0600 in de ochtend; het vertrouwen dat ik mijn telefoon zal horen overgaan wanneer ze mij nodig hebben is compleet weg.......
Ik heb dit probleem ook gehad. Gruwelijk kut, maar ik heb het probleem niet meer gehad na een reset.. Maar het moet niet nog eens gebeuren, inderdaad.

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Vast geen spannende vragen, over het afspelen van mp3's vanaf een SD kaart wil ik het volgende weten:
- kan W8.1 hier goed mee omgaan, met zijn standaard media player software?
- heb je als gebruiker wel eens last van stotteren, als ook andere software wordt gebruikt?
- met welk type SD kaart weet je in ieder geval dat het werkt? Ik lees hieronder al dat de compatibiliteit met Kingston SD's niet optimaal is.

Ik sta op het punt om de Lumia 630 te kopen, en dan koop ik er ook gelijk een tweede voor een andere persoon. Het afspelen van muziek is voor mijzelf heel belangrijk, vandaar de vragen. Ik hoop dat iemand hiermee al ervaring mee heeft

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• jspr360
teacup schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:35:
Vast geen spannende vragen, over het afspelen van mp3's vanaf een SD kaart wil ik het volgende weten:
- kan W8.1 hier goed mee omgaan, met zijn standaard media player software?
- heb je als gebruiker wel eens last van stotteren, als ook andere software wordt gebruikt?
- met welk type SD kaart weet je in ieder geval dat het werkt? Ik lees hieronder al dat de compatibiliteit met Kingston SD's niet optimaal is.

Ik sta op het punt om de Lumia 630 te kopen, en dan koop ik er ook gelijk een tweede voor een andere persoon. Het afspelen van muziek is voor mijzelf heel belangrijk, vandaar de vragen. Ik hoop dat iemand hiermee al ervaring mee heeft
- Het afspelen van muziek vanaf een SD-kaart is geen probleem. Enige bezwaar is dat het eventjes duurt voordat de standaard muziek speler de muziek herkent en in de lijst van nummers weergeeft.
- Nog nooit last gehad van stotteren.
- Ik weet niet welke SD Kaart ik gebruik, maar vooralsnog geen problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Dank je Jspr360, voor je antwoord.

Inmiddels heb ik 2 Nokia 630's aangeschaft (bij BCC). Mijn eerste indruk is heel positief. Over mijn ervaring met die SD-kaart zal ik in dit forum nog nader terugkomen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen de lumia 630 ds in gebruik. Wil mijn headset Sony DR-BTN200 http://www.sony.nl/electr...ct_details_legacy_default koppelen maar lukt niet, wordt niet gevonden. Op nokia site gekeken en de geadviseerde headset heeft BT v. 3.0 welke dus wel koppelbaar is.
Iemand een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:57:
Sinds een paar dagen de lumia 630 ds in gebruik. Wil mijn headset Sony DR-BTN200 http://www.sony.nl/electr...ct_details_legacy_default koppelen maar lukt niet, wordt niet gevonden. Op nokia site gekeken en de geadviseerde headset heeft BT v. 3.0 welke dus wel koppelbaar is.
Iemand een oplossing gevonden?
Ik heb exact dezelfde headset en deze koppelt prima met mijn l930 en 520. Je moet de powerknop lang ingedrukt houden tot je een geluidje hoort en de kleuren snel veranderen van rood naar blauw. Als je dan bluetooth aanzet en koppelt met de DR-BTN200, moet het werken.

Daarna herkent hij hem iedere keer automatisch als je bluetooth aanzet en je de powerknop lang genoeg inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_oldie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Hoi,

Ik heb sinds een paar weken een Nokia Lumia 630 en deze bevalt tot nu toe goed.
Alleen ben ik er nu achter gekomen dat als ik met de koptelefoon op muziek luister en ik word gebeld, dat als ik dan opneem ik niets hoor en dat de andere kant mij ook niet hoort. Geluid op luidspreker zetten en hoofdtelefoon verwijderen tijdens dit gesprek helpt niets.

Als ik gebeld word zonder koptelefoon dan heb ik geen probleem.

Ik heb al wat gegoogled naar dit probleem er zijn wel erg veel hoofdtelefoon problemen, waarbij de telefoon denkt dat de koptelefoon er nog inzit terwijl deze al verwijderd is, maar het specifieke probleem zoals ik het heb kan ik niet terugvinden.

Is jullie iets bekend van dit probleem of een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima toestel!

Alleen heb ik een probleem: Ik heb een handsfree carkit van Tomtom. Deze is alleen te verbinden met

1 Instellingen
2 Bluetooth
3 Aanvinken: Geavanceerd
4 Daarna de auto pas starten.

De verbinding blijft niet gehandhaafd als ik de motor uit zet. Elke volgende keer als ik weer start moet ik 1 tm 4 weer herhalen.

Bij mijn vorige Nokia (N8) had ik dat probleem niet. Ik kon bij de N8 de telefoon gewoon in mn broekzak houden. 1 keer ingelogd, en bleef daarna jarenlang automatisch verbonden

Wie heeft hier ook ervaring mee, en/of kan mij tips geven om dit probleem te cancelen?

Bij voorbaat mijn dank!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een heel fijn toestel, heb mn vriendin er ook eentje gegeven. Ben namelijk veel offshore en kunnen we lekker skypen. Maar als ik wil ophangen in skype, kan ik soms de toetsen niet bedienen, wordt het beeld zwart. Volgens mij komt dit door het ontbreken van die sensor en dat het beeld zwart wordt door aanraking van het scherm. Als ik dan het toestel lock en en weer vrij maak kan ik wel ophangen. Maar dit is alleen in Skype. In Viber of normaal bellen heb ik dit probleem niet, dus lijkt me een skype bug te zijn. Maar helaas is er nog geen update.

Verder vind ik het belachelijk dat Here Maps geen tussenpunten (waypoints) ondersteund. Maar de Metro app of online wel, maar die kun je weer niet syncen. En onder het 7 jaar oude OVI waren waypoints wel mogelijk, zelfs op een oud VDO systeem wat ik in 2001 had haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 14:56:
Prima toestel!

Alleen heb ik een probleem: Ik heb een handsfree carkit van Tomtom. Deze is alleen te verbinden met

1 Instellingen
2 Bluetooth
3 Aanvinken: Geavanceerd
4 Daarna de auto pas starten.

De verbinding blijft niet gehandhaafd als ik de motor uit zet. Elke volgende keer als ik weer start moet ik 1 tm 4 weer herhalen.

Bij mijn vorige Nokia (N8) had ik dat probleem niet. Ik kon bij de N8 de telefoon gewoon in mn broekzak houden. 1 keer ingelogd, en bleef daarna jarenlang automatisch verbonden

Wie heeft hier ook ervaring mee, en/of kan mij tips geven om dit probleem te cancelen?

Bij voorbaat mijn dank!
Komt denk ik door de recentere Bluetooth versie van de telefoon??

Zo heb ik onder een laptop uit 2008 (voorzien van win 8.1) ook problemen dat de bluetooth verbinding verbreekt. Maar op mijn mediacenter die ik paar maanden terug heb gebouwd met bluetooth v4 werkt alles vlekkeloos.

Je kunt echt ruzie hebben met BT heb ik gemerkt.

Verwijderd

Dat het aan de nieuwere versie van Bluetooth ligt zou kunnen, maar in de lijst van compatible apparaten van TomTom staat de Lumia 630 expliciet genoemd.

Ik heb al even een mailtje gestuurd naar TomTom. Zodra ik antwoord heb laat ik dat wel even weten.

Even iets anders: Ik heb bij wijze van proef de telefoon niet opgeladen, om te kijken hoe lang die met een acculading doet: 4 volledige dagen, voordat ie op 15% stond. Helemaal top dus !

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Even voor mijn beeldvorming, maar deze 630 en 635 zijn toch geen opvolger(s) van de 620 wel?

Er ontbreken volgens mij een aantal zaken aan de 630/5 wat de 620 wel heeft, zoals een LED flash, automatische contrastregeling, geen fysieke cameraknop etc.

Of heb ik het mis en is deze wel degelijk een opvolger? :?

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

De prijs bepaald voornamelijk of het wel of niet een opvolger is, niet de specs. De 630 kost ongeveer wat de 620 ook kost(te). Dat niet alle opties in de nieuwe telefoon zitten zegt eigenlijk dat het niet een opvolger is, al zijn er ook weer opties die de voorganger niet heeft.

Hetzelfde geld voor de 520 en 530 enzv. Alleen de 930 lijkt wel over alle opties te beschikken die de 920 ook had plus meer...

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Werkt spotify ook soepel met de Lumia 630 ?

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Op m'n 635 iig wel. Opstarten gaat wat traag, maar verder prima!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen ook de nokia lumia 630 en ik kan er helemaal niet blij mee zijn. Ik heb de contacten overgezet maar de tegeltjes met fotoos van de mensen in het adresboek zijn niet te zien. Facebook laat geen fotoos zien van de geplaatste berichten en ook van degene die de berichten plaatsen zie ik geen fotoos.

De datum verspringt steeds. en veel apps die ik had ( voor de kinderen) magister 6.0, schoolroosters, rabobankvacatures, wordfeud etc die gewoon op de android wel konden, kunnen niet gedownload worden.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik ben dus zeer teleurgesteld! en denk erover om deze maar weer weg te doen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

er datum en tijd MOET goed staan om apps te kunnen downloaden. Tevens moet je een Microsoft account hebben en ingesteld hebben op de telefoon om apps te kunnen downloaden.

Verder moet je bij accounts in de 'instellingen' ook je Facebook account toevoegen, zodat vanzelf de foto's bij je contacten komen te staan. Je moet misschien wat contacten koppelen als je merkt dat in je 'personen' 2x dezelfde persoon tevoorschijn komt.

Heb je in je personen uberhaupt wel foto's toegevoegd met het overzetten van je contacten? Ergens moet de personen hub de foto's vandaan kunnen halen... Als je eerder op een Windows of Windows Phone computer of telefoon je contacten had, dan zou hij alle instellingen moeten synchroniseren, inclusief contacten en dergelijke. Zorg dan wel dat je hetzelfde Microsoft account gebruikt.
(en welke). Wij zullen je zeker helpen en als alles gelukt is zal je merken dat je na verloop van tijd waarschijnlijk niet meer terug wilt naar Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Waar zit de knop om de muziekspeler uit te zetten? Ik kan vooruit. Achteruit. Ik kan de muziek pauzeren, maar ik kan die nergens uitzetten, behalve door de telefoon helemaal uit te zetten en weer opnieuw op te starten.
Waar oh waar zit de uit-knop?

[ Voor 14% gewijzigd door Marezathus op 01-10-2014 08:58 ]

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Marezathus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:56:
Waar zit de knop om de muziekspeler uit te zetten? Ik kan vooruit. Achteruit. Ik kan de muziek pauzeren, maar ik kan die nergens uitzetten, behalve door de telefoon helemaal uit te zetten en weer opnieuw op te starten.
Niet gewoon de terug knop inhouden en dan op het kruisje drukken van dat venster? Ik gebruik de muziekspeler op de telefoon nooit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
Tankiej schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:09:
[...]

Niet gewoon de terug knop inhouden en dan op het kruisje drukken van dat venster? Ik gebruik de muziekspeler op de telefoon nooit :o
Dan blijft de muziek gewoon spelen. Gewoon je muziek pauzeren en de app afsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcspek
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-12-2021
Mijn vriendin heeft sinds gisteren een Nokia 630. Een prima toestel voor weinig geld. Ze heeft alleen een probleem met Whatsapp. Wanneer de app open staat kan ze "realtime" berichten ontvangen, echter wanneer de telefoon op "zwart" staat krijgt ze sporadisch of helemaal niet een bericht binnen. Whatsapp staat ingesteld om ook op de achtergrond te draaien. Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

rcspek schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 13:38:
Mijn vriendin heeft sinds gisteren een Nokia 630. Een prima toestel voor weinig geld. Ze heeft alleen een probleem met Whatsapp. Wanneer de app open staat kan ze "realtime" berichten ontvangen, echter wanneer de telefoon op "zwart" staat krijgt ze sporadisch of helemaal niet een bericht binnen. Whatsapp staat ingesteld om ook op de achtergrond te draaien. Hebben jullie tips?
Staat de wifi wel correct ingesteld? Blijft die wel aan staan bij in-activiteit?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Marezathus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:56:
Is op mijn Android ook, met Apollo. In m'n auto hetzelfde bij afspelen van mp3's. Ik heb het maar geaccepteerd, dan is er nog mee te werken ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
App: Stop the Music! ?

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 05-10-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
rcspek schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 13:38:
Dat heb ik ook af en toe. Als het voorkomt is het altijd als hij wifi verbinding heeft, nooit op de mobiele dataverbinding, dan krijg ik ze altijd meteen binnen. Soms krijg ik ze wel gewoon binnen als m'n telefoon gelocked is, vaak wel dan 5 tot 15 minuten later dan de tijd die bij het bericht staat. Maar soms alleen als ik whatsapp open, dan laad hij opeens allemaal nieuwe berichten.
E-mail en andere meldingen krijg ik wel gewoon altijd, dus ik zou het raar vinden als het aan wifi ligt..

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 05-10-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Tankiej schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:17:
[...]

Dat heb ik ook af en toe. Als het voorkomt is het altijd als hij wifi verbinding heeft, nooit op de mobiele dataverbinding, dan krijg ik ze altijd meteen binnen. Soms krijg ik ze wel gewoon binnen als m'n telefoon gelocked is, vaak wel dan 5 tot 15 minuten later dan de tijd die bij het bericht staat. Maar soms alleen als ik whatsapp open, dan laad hij opeens allemaal nieuwe berichten.
E-mail en andere meldingen krijg ik wel gewoon altijd, dus ik zou het raar vinden als het aan wifi ligt..
Zelfde bij de 635 van mijn moeder

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipinholland
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-11-2023
Dit heb ik dus ook bij mijn nieuwe nokia 635

- telegram berichten komen laat binnen(+10 min)
- viber calls meldingen komen ook pas na 10 minuten binnen terwijl die persoon al heeft opgehangen

gmail berichten komen wel direct binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
@jokiveen, de datum kan verspringen als je de datum/tijd automatisch laat instellen en geen vodafone hebt. Windows Phone gebruikt de datum/tijd van het mobiele netwerk en niet via internet. Alleen vodafone stuurt de datum/tijd mee. WP8.1 zou dit wel moeten kunnen, maar of dit goed werkt, durf ik niet te zeggen, maar het kan wel het 'verspringen' van de tijd verklaren.

[ Voor 6% gewijzigd door The hunting Hunter994 op 12-10-2014 01:00 ]

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Mijn windows phone is geblokkeerd, te vaak verkeerde pin ingevoerd (leuk die klasgenootjes van mijn dochter...).
Nu wil hij 290.000 minuten wachten voor ik een nieuwe poging kan wagen.
Weet iemand hoe ik in het scherm van de puk code kan komen zodat de telefoon weer bruikbaar wordt?
edit: die puk code lijkt niet te werken, als ik de sim verwijder blijft de telefoon geblokkeerd.
hard reset de enige optie?

probleem opgelost, terug naar fabrieksinstellingen bleek de enige optie:
Een niet-reagerende telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen
Als uw telefoon niet reageert en u kunt niet bij de Instellingen pictogram Instellingen, dan kunt u de telefoon mogelijk met de hardwareknoppen naar de fabrieksinstellingen terugzetten. Op Nokia Lumia-telefoons (en sommige andere) kunt u als volgt te werk gaan:

Houd de knoppen Volume omlaag knop Volume omlaag en Aan/uitknop Aan/uit tegelijkertijd ingedrukt tot u een trilling voelt (na ongeveer 10–15 seconden).

Houd, zodra u de trilling voelt, direct de knop Volume omlaag knop Volume omlaag ingedrukt totdat er een groot uitroepteken verschijnt.

Zodra het uitroepteken verschijnt, drukt in deze volgorde op de volgende vier knoppen: Volume omhoog knop Volume omhoog, Volume omlaag knop Volume omlaag, Aan/uit knop Aan/uit, Volume omlaag knop Volume omlaag. Uw telefoon krijgt nu weer de fabrieksinstellingen en zal zelf opstarten. (Het kan even duren voordat het proces is voltooid).

[ Voor 74% gewijzigd door liffey op 12-10-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 18-09 14:17
teacup schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:32:
Dank je Jspr360, voor je antwoord.

Inmiddels heb ik 2 Nokia 630's aangeschaft (bij BCC). Mijn eerste indruk is heel positief. Over mijn ervaring met die SD-kaart zal ik in dit forum nog nader terugkomen.
Benieuwd naar je ervaringen; heb de Lumia 630 ook vandaag besteld (voordat ik op het forum naar ervaringen ging zoeken...). Heb óók een 32GB Kingston Micro SD kaartje, wil de telefoon voornamelijk gebruiken in de auto (voor muziek en navigatie) gekoppeld aan de Sony SHB50.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Chckdsk! schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:24:
[...]

Benieuwd naar je ervaringen; heb de Lumia 630 ook vandaag besteld (voordat ik op het forum naar ervaringen ging zoeken...). Heb óók een 32GB Kingston Micro SD kaartje, wil de telefoon voornamelijk gebruiken in de auto (voor muziek en navigatie) gekoppeld aan de Sony SHB50.
Ik heb ook een 32GB kaartje in m'n 630 zitten, één of ander vaag merk, was in de aanbieding bij de Aldi paar maanden geleden. Niet dat ik 32GB nodig had, maar die was net zo duur als een 8GB kaartje :')

Heb er tot nu toe nog geen klachten over in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Gister me 630 ontvangen en was erg positief in het begin. Snelle GUI, makkelijk te begrijpen en alle apps die ik nodig heb zijn beschikbaar.

Groot minpuntje, aangezien ik de telefoon voornamelijk in de auto ga gebruiken voor navigatie en muziek, is dat xbox music (...) niet alle muziek van mijn Micro SD kaart herkend. Echt van doorsnee albums maar drie of vier tracks. Van grotere collecties iets meer maar lang niet alles. Kan helaas geen optie vinden voor het herindexeren van de muziekbibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Laatst online: 21-09 19:52

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Chckdsk! schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:00:
Groot minpuntje, aangezien ik de telefoon voornamelijk in de auto ga gebruiken voor navigatie en muziek, is dat xbox music (...) niet alle muziek van mijn Micro SD kaart herkend. Echt van doorsnee albums maar drie of vier tracks. Van grotere collecties iets meer maar lang niet alles. Kan helaas geen optie vinden voor het herindexeren van de muziekbibliotheek.
Waar ik nog niet zo lang geleden achter kwam is de eenvoud van het importeren van muziek vanuit iTunes. Voorheen gebruikte ik vooral iTunes wat nu plaats heeft gemaakt voor spotify maar ik kwam erachter dat het in combinatie met die "Windows Phone" app voor win7/windows8.1 erg mooi werkt.
Dit zou je eens kunnen proberen.

Wel redelijk omslachtig natuurlijk als je nooit iTunes hebt gebruikt.. maar dan heb je ook direct al je tags goed staan

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat erg raar (en onhandig) is, is dat die Windows Phone app niet over WiFi kan syncen, je moet met een kabeltje verbinden om muziek over te zetten. Anno 2014 is dat toch wel matig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Vandaag ook een 630 gekocht. Niet voor mezelf, maar voor mn vader, het wordt zn eerste smartphone.

Ikzelf heb al een ativ S en mn vriendin een 925 dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:08

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel heeft 'm nu ook sinds zaterdag.
En ik moet zeggen, hij bevalt prima. Komende van de 520 is de lange accuduur een verademing. Natuurlijk is dat in het begin altijd wel goed, maar toch. Gisteren toen ik ging slapen had ik 43% en vanmorgen toen ik opstond zat ik op 41% na een goede nachtrust. Dat hoefde ik bij de 520 nooit te verwachten.

Hij draait lekker soepeltjes. Enige ding is spotify, maar dat blijft volgens mij WP8.1 breed. Ik heb nog geen Lumia gezien die Spotify wel soepel draait (bijv. met switchen tussen applicaties terug naar Spotify). Zelfs de 1020 deed dat nog niet. Maar de 630 doet het wel een stuk sneller en soepeler dan de 520.

* zwahiel is happy :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha beste Tweakers,

na onderzoek met veel hulp van jullie website heb ik ook deze 'instapsmartphone' genomen, na jarenlang voortgesukkeld met een soort 'stiekeme' smartphone (Nokia C5), deze had een klassiek uiterlijk met nummertoetsenbord, maar kon wel gewoon op 3G internet. Op zich werkte hij prima, maar hij begon een beetje uit elkaar te vallen en de batterij werd steeds minder. Nu besloot ik deze Lumia te nemen, vanwege vanwege goede ervaringen met Nokia, goede prijs/kwaliteit verhouding, goede batterijscores. Ik moet zeggen, hij bevalt goed tot nu toe. De telefoon is lekker vlug, ik vind het beeldscherm prima kwaliteit hebben en de basic apps (ik gebruik er zelf bijna geen) draaien prima. Ik ben wel op een paar dingen gestuit die me wat tegenvallen, gekke dingen die in deze telefoon niet te veranderen zijn (en wèl op mijn oude C5).
  • 'Snooze'-tijd bij wekker is niet aan te passen (de standaard tijd is 10 minuten, en ik heb zelf liever 5.
  • Whatsapp geluiden zijn niet speciaal uit te zetten voor groepen. Ik wil mijn whatsapp altijd alleen een melding laten geven bij individuele berichten, dat moet je dus aanpassen in de app zelf, maar hij geeft bij de te kiezen meldingsgeluiden alleen de standaard Nokia-ringtones, en geen stille optie. Dit betekent dus dat ik iedere appgroep moet 'dempen'. Naast dat dat irritant is om voor iedere groep apart in te stellen, is het ook nog eens niet zoals ik het wil, ik wil namelijk wel zien dat er een bericht in een groep geplaatst is, maar simpelweg geen geluidje. Gek genoeg is dit wel in te stellen op mijn oude en wat krakkemikkige besturingsysteem van mijn oude Nokia C5. Hè? 8)7
  • Heel irritant vind ik dat de trilling van de telefoon (in de broekzak) bijna niet te voelen is. Ervaren jullie dat ook zo of moet ik toch even terug naar de winkel?
Daarnaast, heb ik ook een beetje mijn twijfels over de batterij. De indicator verliest zijn eerste 'streepje' al een kwartier na uit de oplader gehaald te hebben, en hij was ook nog eens halfvol geladen toen ik 'm uit de doos haalde (is dat normaal?). Hoe ervaren jullie verder dit lijstje?

Veel dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 18:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Voor het Whatsapp "probleem" kun je een groep lang vasthouden. Dan groepsinformatie en daar "dempen" aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:09:
Daarnaast, heb ik ook een beetje mijn twijfels over de batterij. De indicator verliest zijn eerste 'streepje' al een kwartier na uit de oplader gehaald te hebben, en hij was ook nog eens halfvol geladen toen ik 'm uit de doos haalde (is dat normaal?). Hoe ervaren jullie verder dit lijstje?

Veel dank alvast!
Als je alle flauwekul er uit haalt zoals weer, buienradar, beurs, nieuws, gezondheids-apps en dergelijke win je al een hoop. Als je het vervolgens ook niet nodig vindt om dag en nacht bereikbaar te zijn voor e-mail, Facebook, Twitter, skype en andere sociale apps, dan gaat de accu bijna vijf dagen mee (mijn ervaring sinds ruim drie maanden).

Lekker rustig, Alleen bellen en gebeld worden, en soms een sms-je. Dat is de kerntaak van deze telefoon. En die kerntaak vervult ie meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Over de accu ben ik ook wel tevreden! Ik heb wel altijd mail synchronisatie (twee mail accounts), facebook, nieuws alerts etc aan staan, en dan gaat de telefoon nog steeds makkelijk twee dagen mee. Dit vind ik meer dan voldoende, ben op mijn werk en thuis toch altijd in de buurt van een stopcontact. Daarnaast kan ik hem ook altijd in de auto opladen :)
majoh schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:37:
Voor het Whatsapp "probleem" kun je een groep lang vasthouden. Dan groepsinformatie en daar "dempen" aanzetten
Maar zoals hij aangeeft is dat niet zoals hij het wil, dan demp je alles van het groepsgesprek; geen geluid en geen melding. Terwijl hij juist geen geluid/trilling maar wél een melding/berichtje in beeld wil.
Ik wist overigens niet eens dat dit mogelijk was bij andere varianten van Whatsapp op de verschilende platformen..

Whatsapp heeft nu bij de laatste update wel eindelijk (gedeeltelijk) de optie doorgevoerd die ik altijd al had willen hebben: groepsgesprek langer kunnen dempen dan één week. Je kan het gesprek nu voor een heel jaar dempen, eindelijk niet meer elke week opnieuw dempen! Ik vind het wel raar dat ze dan niet gewoon zeggen 'altijd dempen' en dat je het weer kan opheffen als je het niet meer wil..
Ik zit in een aantal groepsgesprekken die nogal druk zijn en waar ik dus niet altijd meldingen van wil ontvangen, ik lees het wel als ik er tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Sinds gisteren die 630. Ziet er goed uit, maar heb moeite om die 2-staps verificatie aan de gang te krijgen. Zie mijn topic. Kom van Android.

Verder ziet die Lumia er goed uit en werken alle andere zaken zo te zien erg goed en fijn.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Voor dit soort vragen hebben we Vraag & Aanbod op Tweakers

[ Voor 101% gewijzigd door PaT op 13-11-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de reacties. Dempen kan inderdaad nu voor een jaar, en daar doe ik het nu maar mee! Voor de rest weinig klachten, het trillen is gewoon een kwestie van hem in de zak met 'de achterkant naar je lichaam te richten, dan voel je 'm beter, al staat dan wel het scherm naar buiten.
Ik stuit nu op een ander probleem, namelijk het internetverbruik. Zoals ik zei, ik gebruik bijna geen apps en bijna alles heb ik ook op de achtergrond uitstaan (alleen whatsapp staat aan). Het verbruik is echter schrikbarend hoog. Als ik dan bekijk wat er zoveel verbruikt per app staat het onderdeel 'systeem' all time high (nu 17 mb in de laatste 10 dagen), terwijl al mijn andere apps maximaal 1 mb aan 3G-data tot nu toe verbruikt hebben. Het lijkt wel alsof iedere keer dat ik mijn huis (en wifi-zone) verlaat, het systeem minstens 1 mb aan mobiele dataverkeer verbruikt. En ik heb geen idee waarvoor! Hoe is dit mogelijk, en belangrijker, hoe is dit stop te zetten? Want zo ga ik uiteindelijk wel snel door mijn 200 MB pakketje heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vermoed dat onder systeem ook alle push notifications vallen incl. het eventueel pollen (als push niet werkt) van de notification server. Overigens staat die hier over de laatste paar dagen op mijn L920 op 38MB over 3G en 210MB over Wifi, dus het kan nog meer :)
Oh en ik denk dat ook het "find my Phone" gebeuren onder systeem wordt meegerekend. Dus het periodiek uploaden van de locatie naar je MS account zodat je je telefoon kan terugvinden. Daarnaast zal die ook eens in de zoveel tijd ergens contact moeten maken (via polling, als push niet werkt) om het op afstand wissen en/of blokkeren van het toestel mogelijk te maken.
Daarnaast zit in WP8.1 de optie voor het synchroniseren van je instellingen over meerdere devices en PCs. Die zal ook wel het nodige verbruiken en zal ongetwijfeld ook onder System worden geschaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Krijg die SMTP (vodafone) niet ingesteld. Meerdere daar last van?

Volg toch echt de uitleg van hen (alleen die poort zie ik niet staan).
Hartelijk bedankt voor uw e-mail. U schrijft dat u de SMTP niet ingesteld krijgt. Dat is net handig. Ik geef u graa de juiste instellingen door.

Instellingen uitgaande e-mail

Inloggen verplicht: aanvinken
Uitgaande server: authsmtp.vodafone.nl
Gebruikersnaam: mail06xxxxxxxx
Wachtwoord: Uw My Vodafone wachtwoord
Poort: 465
SSL: Ja

Zorg ervoor dat u bovenstaande gegevens invoert als u 3G verbinding hebt. Hebt u WiFi? Verbreek deze dan even.
Swerfer schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:26:
../.. Wij zullen je zeker helpen en als alles gelukt is zal je merken dat je na verloop van tijd waarschijnlijk niet meer terug wilt naar Android...
Ik ben (was) fervent windows hater, maar werk wel op een PC met W8.1. Noodgedwongen maar werkt prima. Nu uit arremoei een Windows Phone gekocht (had altijd Android) en moet zeggen na een week dat dit me toch wel heel erg bevalt. Dacht dat dit een tijdelijk dingetje was maar de volgende over dik een half jaar zou er wel weer eens een Windows phone kunnen worden. Zeker als ik dat email instellen begrijp. 1 adres werkt al, de andere 2 (smtp) nog niet. Snap er niks van.

[ Voor 36% gewijzigd door MrMarcie op 14-11-2014 23:17 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Laatst online: 25-04-2021
Bedoel je dat je de poort niet kan invullen? En als je de poort direct achter het adres plaatst met [dubbele punt] ertussen?
authsmtp.vodafone.nl:465

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Norman schreef op zondag 16 november 2014 @ 09:37:
Bedoel je dat je de poort niet kan invullen? En als je de poort direct achter het adres plaatst met [dubbele punt] ertussen?
authsmtp.vodafone.nl:465
Dank, die kan ik ook nog proberen ;)

Werkt trouwens intussen nu door in te vullen de smtp van mijn eigen domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:07:
Vermoed dat onder systeem ook alle push notifications vallen incl. het eventueel pollen (als push niet werkt) van de notification server. Overigens staat die hier over de laatste paar dagen op mijn L920 op 38MB over 3G en 210MB over Wifi, dus het kan nog meer :)
Oh en ik denk dat ook het "find my Phone" gebeuren onder systeem wordt meegerekend. Dus het periodiek uploaden van de locatie naar je MS account zodat je je telefoon kan terugvinden. Daarnaast zal die ook eens in de zoveel tijd ergens contact moeten maken (via polling, als push niet werkt) om het op afstand wissen en/of blokkeren van het toestel mogelijk te maken.
Daarnaast zit in WP8.1 de optie voor het synchroniseren van je instellingen over meerdere devices en PCs. Die zal ook wel het nodige verbruiken en zal ongetwijfeld ook onder System worden geschaard.
Bedankt hiervoor. Ik heb al deze instellingen uitgezet (locties, regelmatig uploaden van telefoon e.d.). Echter het heeft niet geholpen ;( . Iedere keer als ik mijn huis uit ben lijkt er een en soms meer MB'tjes te worden afgesnoept door systeem lijkt het, en ik hoop het einde van de maand maar te halen... Gisteren zijn er tijdens mijn werk gedurende 9 uur 3 mb's afgehaald door systeem. Ligt dit toch aan de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Ik heb sinds kort de Lumia 635 met windows 8.1 en ik heb een vraag over de internet afbeeldingen die niet direct gedownload worden.
Zodra ik een email binnenkrijg met afbeeldingen krijg ik de melding dat ik elke handmatig moet doen in verband met privacy redenen.

Bij de Instellingen staat de optie Altijd volledig bericht en internetafbeeldingen downloaden niet .

Onderstaand vond ik op een site maar voor welke geld het niet?

Selecteer Afbeeldingen automatisch weergeven als u wilt dat er afbeeldingen worden weergegeven op de webpagina's die u opent. Als u deze instelling uitschakelt, kan het dataverbruik van uw telefoon afnemen. (Deze functie is niet op alle Windows Phones beschikbaar.)

Alle tips zijn welkom.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Welke afbeeldingen bedoel je nu, die in e-mailberichten of op websites? Het eerste stuk van je post komt mij bekend voor bij e-mailberichten en daar noem je ook e-mail, maar daaronder gaat het opeens over webpagina's? Welke afbeeldingen wil je automatisch laten downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
Wanneer ik nu een email binnen krijg staat er :
Internetafbeelding worden geblokkeerd.
Onderstreept : Meer informatie over privacy.

Door informatie te downloaden wordt u email adres mogelijk bevestigd bij een afzender van ongewenste e mail .
Voorkom ongewenste e mail door alleen afbeeldingen en berichten van vertrouwde afzenders te downloaden.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
Ga naar mail -> Instellingen > scroll naar beneden. Daar zou 'Altijd volledig bericht en internetafbeeldingen downloaden' moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
Helaas staat daar niets met die tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Wat jspr360 zegt, bij mij staat die optie er ook. Zou het raar vinden als die er bij jou niet staat..?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2swIwJp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
Ik heb een account met live.nl , gmail.com en eentje van mijn werk en bij alle 3 staan helaas niet die opties.
Voor de duidelijkheid ik heb de Lumia 635.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
Hallo allen,

Ik heb toch de instelling gevonden die jullie bedoelden.
Ik heb nu het vinkje aangezet en nu zal alles wel automatisch binnen komen.
Bedankt iedereen voor het helpen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Iemand anders al de gratis cover van de actie binnengekregen? Ik heb mijn formulier voor de 630 op 21-10-2014 verstuurd maar nog niets binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Chckdsk! schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:51:
Iemand anders al de gratis cover van de actie binnengekregen? Ik heb mijn formulier voor de 630 op 21-10-2014 verstuurd maar nog niets binnen...
Ik had hem 3 weken na versturen van de aanvraag binnen, dat was ergens in juni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Tankiej schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:40:
[...]

Ik had hem 3 weken na versturen van de aanvraag binnen, dat was ergens in juni :)
Ik ook al een hele tijd terug, zo'n 2-3 weken na aanvraag. Ik heb toen ook een bevestigingsmail ontvangen met een referentie nummer er in.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste