Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Na jaaaren Android maar eens een Windows Phone proberen. De Lumia 630. Opzetten van de telefoon gaat prima, en ik vind dat systeem en de tiles prima, maar ik heb één groot probleem.

Op mijn Android had ik Google authenticator staan met wat account om o.a. op mijn eiegn site in te loggen op mijn site asl admin. Maar ik krijg dat gebeuren niet aan de praat op die Wphone.

Heb geinstalleerd
Authenticator van Windows en
Authenticator (google).

Nu ben ik (dacht ik) vrij handig, maar ik snap er de ballen van en krijg het niet aan de praat. Kan er ook weinig over vinden. Iemand een idee hoe dit aan te pakken. Met name die Google authenticator.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 00:27
Om 2-staps verificatie te laten werken heb je genoeg aan alleen de Microsoft Authenticator app. Alle grote bedrijven implementeren dit op een vergelijkbare manier, waardoor de Microsoft app voor alles werkt. Zelf gebruik ik Microsoft authenticator zonder problemen voor de volgende accounts: Microsoft, Google, Facebook en Lastpass.

Toevoegen gaat eenvoudig door in de MS authenticator op het plusje te drukken en de gegevens in te vullen of via het cameraicoontje de QR code te scannen. Heb je hier nog problemen mee? Ik kan evt. een wat uitgebreidere omschrijving geven, maar het belangrijkste is dat je de MS app gewoon voor alles kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Dank je voor die info. Dus die Windows authenticator kan ik voor alles gebruiken? Heb dus die aparte niet nodig voor Google.

Als je ergens een handleiding weet zou mooi zijn. Heb Google nu toegevoegd (in die windows Authenticator app), en dat lukte schijnbaar. Hij genereert nu codes.

Maar wat nog niet lukt (erg belangrijk voor mij) is dat ik 2 websites (joomla) had toegevoegd (in android app op mijn oude telefoon) en daarmee met 2-staps verificatie inlog. Maar begrijp niet hoe ik dat nu moet instellen. Heb alles afgezocht en geprobeerd, maar lukt me niet. Neem aan dat ik ergens 1 x dat account moet aanmaken, maar waar en hoe?

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 07-11-2014 11:34 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Het is belangrijk dat de tijd exact goed staat bij je smarthone. Merkte dat microsoft en google er niet zo moeilijk over doen als het paar seconde verkeerd staat, maar facebook was er erg streng in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Dat bedoel ik niet. Ik weet niet hoe ik een account moet toevoegen.

Hoe voeg ik hier een login van Joomla toe??

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/7d657a62-d1e0-4a65-8b0b-4ce3eebc4a4a?imageType=ws_screenshot_large&rotation=0

En mijn windows account??

[ Voor 65% gewijzigd door MrMarcie op 07-11-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Door op het plusje te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Leuk ;)

En dan?

Account
pass

Die pass moet gegenereerd zijn. Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 20:52

Rmg

MrMarcie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:30:
[...]

Leuk ;)

En dan?

Account
pass

Die pass moet gegenereerd zijn. Waar?
bij het instellen van je joomla, daar krijg je een QR code en/of een pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kan je geen QR-code scannen om een account toe te voegen?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:34:
Kan je geen QR-code scannen om een account toe te voegen?
Probleem is dat ik die authenticator op Android had staan.Die telefoon is nu weg, dus vroeg me af hoe ik die accounts overzet nu? Maar heb Joomla ondertussen (via dbase e.d) weer zover dat ie zonder authenticatie werkt. Dus kan nu waarschijnlijk het weer op de normale manier toevoegen.

Moet zeggen dat dat 2-steps en die app niet duidelijk is voor de "gewone man". En dat ben ik niet. Dus als het voor mij lastig is (ook omdat ik zo stom was om die oude zo weg te gooien) dan zal de gewone man dit niet echt gaan gebruiken denk ik.

Nu maar weer ff verder met Joomla, kijken of het lukt.

Toevoeging:
Pfffffff, nadat ik alles kon resetten via dbase e.d. kan ik ze nu toevoegen (ook via de scanner). _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 07-11-2014 14:01 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MrMarcie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:56:
Probleem is dat ik die authenticator op Android had staan.Die telefoon is nu weg, dus vroeg me af hoe ik die accounts overzet nu?
Bij het pairen van telefoon en authentificatieservice wordt een sleutel uitgewisseld, die wordt (naast de tijd, challenge of counter) gebruikt als een van de onderdelen van het algoritme.

Dus als je die kwijt bent (gewist/telefoon kapot, leeg of weg en je hebt geen toegang tot de waarde op de server) kan je niet meer de juiste OATH berekenen. Voor die gevallen heb je bij de meeste services een (aantal) vaste one-time-passwords.

Als je wel toegang tot de server hebt zou je de sleutel weer uit moeten kunnen lezen en de nieuwe telefoon/app ermee instellen.

[ Voor 30% gewijzigd door begintmeta op 07-11-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Heb je gelijk in. Maar ik ben daar nog nieuw in, gebruik het pas een tijdje. Had dus geen backuplijstje met passwords. Had ik me niet gerealiseerd dat ik die moet (kan) maken. Ik weet nu hoe het zit;)
tomverhoeff schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:07:../.. maar het belangrijkste is dat je de MS app gewoon voor alles kunt gebruiken.
Daar zit het addertje onder het gras. Iedereen spreekt over Google authentication, maar die andere apps doen precies hetzelfde. Verwarrend dus (als beginner). Maar dank voor die opmerking, heeft me goed geholpen d:)b

[ Voor 51% gewijzigd door MrMarcie op 07-11-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ze gebruiken (bijna) allemaal ᴛᴏᴛᴘ-ᴏᴀᴛʜ
Pagina: 1