Zoals eerder gemeld beheer ik een aantal Lumia's binnen onze organisatie. (en een veelvoud aan iphones

)
Collega meldde vanmorgen dat zijn Lumia 635 spontaan een Factory-reset heeft uitgevoerd.
Geen nood dacht ik, we wandelen even door het menu en zetten de meest recente backup weer terug.
wat we tegenkwamen:
- bij het terugzetten van de backup wordt gevraagd naar een verificatiecode. deze ontvang je per SMS op het nummer wat bij het aanmaken van het Outlook.com-account is opgegeven.
We hebben geen code ontvangen. ik vermoed dat er geen sms'jes ontvangen kunnen worden omdat het OS/de berichten-app nog niet zo is ingesteld om berichten te verwerken. anyone any idea?
- dan toch maar verificatie via de mail opgevraagd. Deze optie staat ergens onderaan.
- de backup was van 30 oktober 2014. 'n Kleine 4 weken geleden. Ik weet zeker dat de frequentie van het backuppen veel hoger was, maar in de tussentijd is er geen melding geweest dat de backup niet goed liep. Misschien iets om nog even te checken @ iedereen.
- binding met de exchange-server moest na de restore weer opnieuw ingegeven worden, althans, het wachtwoord. Deze was sinds 30 oktober niet gewijzigd..
- sms ontvangen lukt nu wel, verzonden vanaf mijn telefoon.
We weten nu helemaal niet zeker of de telefoon teruggezet is zoals hij was.
Heeft iemand enig idee hoe het kwam dat de telefoon de spontane factory reset heeft uitgevoerd?