Ja, de volume down en aan/uit knop inhouden levert ook geen verbetering ook niet het terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Klinkt als een kniftige sensor (da's geen vakjargon), lekker opsturen.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Ik zou zeggen, vraag eens aan Nokia (via facebook ofzo) of dit een bekend probleem is bij de 630.Crateagus schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:58:
Ja, de volume down en aan/uit knop inhouden levert ook geen verbetering ook niet het terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Ik neem aan van niet, maar who knows.
Zojuist ook een 630 besteld, ik kom van android af.
Ben benieuwd of dit toestel gaat bevallen, ik hou dit topic zeker in de gaten.
Ben benieuwd of dit toestel gaat bevallen, ik hou dit topic zeker in de gaten.
Afgelopen zaterdag in Duitsland een 630 Dual SIM opgehaald voor mijn vader. Hij komt van een Lumia 800. Voor de prijs is het een prachtig toestel, voelt goed en stevig aan, scherm is méér dan prima, accu lijkt het op 't eerste gezicht lang vol te houden.
Ik heb zelf nu een 925, maar mocht die kapot vallen koop ik een 630. Absoluut veel waar voor je geld.
Ik heb zelf nu een 925, maar mocht die kapot vallen koop ik een 630. Absoluut veel waar voor je geld.
Ik zou deze telefoon zo kopen, maar ik heb zaterdag even met de 630 gespeeld, en de foto's zijn echt erbarmelijk, ik gebruik mij toestel toch wel erg vaak als fototoestel dus de camera moet goed zijn, echt jammer, voor de rest een prachtig toestel!
Het is een budget toestel. In dat geval mag je ook niet al te veel van de camera verwachten.Kapot schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:53:
Ik zou deze telefoon zo kopen, maar ik heb zaterdag even met de 630 gespeeld, en de foto's zijn echt erbarmelijk, ik gebruik mij toestel toch wel erg vaak als fototoestel dus de camera moet goed zijn, echt jammer, voor de rest een prachtig toestel!
Precies.coenox schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:53:
[...]
Het is een budget toestel. In dat geval mag je ook niet al te veel van de camera verwachten.
Je kan niet verwachten dat je voor iets meer als 100 euro dezelfde camera krijgt als de Lumia 925 of nog duurdere/nieuwere modellen.
Er is wel al gebleken dat de 630 betere foto's maakt dan de 520 en 620. Daar mogen mensen al blij mee zijn.
Welke frequenties kan de dual sim nu aan?E2TK schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:22:
Afgelopen zaterdag in Duitsland een 630 Dual SIM opgehaald voor mijn vader. Hij komt van een Lumia 800. Voor de prijs is het een prachtig toestel, voelt goed en stevig aan, scherm is méér dan prima, accu lijkt het op 't eerste gezicht lang vol te houden.
Ik zat ook in Duitsland te kijken maar daar is deze maar dual band volgens web sites.
Dual band heb ik te weining aan. Hij zou quad band moeten ondersteunen om nuttig te zijn.
Ik heb daar eigenlijk niet eens op gelet, ging er zo maar van uit dat quad-band standaard is. Zal later eens kijken. 3G werkt op KPN wel prima.Cramthabam schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:30:
[...]
Welke frequenties kan de dual sim nu aan?
Ik zat ook in Duitsland te kijken maar daar is deze maar dual band volgens web sites.
Dual band heb ik te weining aan. Hij zou quad band moeten ondersteunen om nuttig te zijn.
http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_630_dual_sim-6255.phpCramthabam schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:30:
[...]
Welke frequenties kan de dual sim nu aan?
GENERAL 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
3G Network HSDPA 900 / 2100
Duitse toestellen zullen niet anders zijn dan die uit NL ...
Vanavond eventjes bij de Mediamarkt binnen gelopen om alvast eventjes te spelen met eentje en ik ben aangenaam verrast over alles. Voelt heel solide , snel , camera vond ik gezien de prijs niet heel verkeerd en al met al vond ik het een prima telefoon. Als ik niet moest wachten op vakantiegeld dan had ik er al eentje meegenomen gelijk
Bij bol.com staat ie nu voor 139,- 
Balen dat ik hem gisteren heb besteld.
Ja dat heb ik dus ook! Gelukkig eveneens voor 139,- bij 4allshop, maar daar is de levertijd een week en bij bol.com zou die morgen al op het matje vallen.ravenstein schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:56:
EDIT: Oké niks gezegd, zojuist een mailtje gehad dat die verzonden is en morgen wordt aangeboden!
[ Voor 19% gewijzigd door Tjapie1 op 03-06-2014 17:15 ]
Ik heb hem ook gisteren besteld, maar over die 10 euro doe ik niet zo moeilijk. Kan hem vanmiddag ophalen, ben benieuwd! Ik heb nu een Android in gebruik (HTC Sensation XE), die kan mooi doorschuiven voor gebruik als werk telefoon. De halve familie is al aan de Windows Phone en zijn er allemaal positief over, eens zien of het mij ook zo bevaltravenstein schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:56:
Even een vraagje over de 630 Dual: kan je eenvoudig een van de 2 sims uitschakelen, zodat je bijv. 's avonds niet meer op je zakelijke nummer gebeld wordt?
Voor mensen met een sim-only HollandsNieuwe: Hij is nu via mijn HollandsNieuwe te bestellen voor €120,-
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Gister de overstap gemaakt van l800 naar l630. Qua snelheid is hij perfect, alleen de camera en het scherm zijn wat minder. Maar dat wist ik natuurlijk al.
Al met al positief verrast.
Al met al positief verrast.
Levertijden en prijzen horen niet in dit topic thuis. Daarvoor mag een eigen topic aangemaakt worden in Telecomproviders. Reacties van die strekking zullen hier verwijderd worden
[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 05-06-2014 10:07 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Korte vraag: ik wil een folie hebben om de display te beschermen. Ik heb een aantal verschillende gevonden, maar geen idee welke ik zou moeten hebben. Heeft iemand een tip? http://www.mytrendyphone....a-lumia-630-235449c1.html
Ik geloof zelf niet zo in screenprotector's maar 3 van de 4 kosten 6,40 euro en 1 daarvan is nadrukkelijk antiglans. Ik zou zelf die bestellen als ik er een bestelde maar misschien dat iemand anders daar weer een andere mening over heeft
Ik heb een Nokia Lumia 925 en sinds gister ook de 630 dual. Puur vanwege de dual sim functionaliteit.
Zakelijk en prive op 1 toestel. Als je een keer een dagje vrij bent kun je dan heel makkelijk je zakelijke sim uitzetten.
Eerste indruk: dit valt helemaal niet tegen!
Qua design vind ik de 630 zelfs beter. De 925 is zo plat en glad dat ik 'm lastig vind met bellen. Hij valt best wel vaak uit je handen. De 630 is vrijwel even groot, maar heeft andere hoeken en is ietjes dikker. Een kleine wijziging maar ligt echt lekker in je hand.
Het scherm en de camera zijn wel een aantal stappen terug, het scherm van de 925 is echt super mooi. Zelfs in de felle zon. De 630 is dan een stuk minder, maar goed dat accepteer je. Het is een budget telefoon.
Verder is de dual sim functionaliteit zeer goed uitgewerkt. Ik ben nog niet iets tegengekomen wat ik mis.
Ook de smart sim optie klinkt interessant. Mocht je geen bereik hebben op 1 van de 2 sims (verschillende providers) dan wordt er automatisch doorgeschakeld naar de sim met bereik.
Qua snelheid merk ik niet veel verschil. Voelt allemaal zeer vloeiend aan. Voor 130 euro echt een mooi telefoontje.
Dit kan denk ik nog makkelijker met een tile / app die er ongetwijfeld aankomt.
Zakelijk en prive op 1 toestel. Als je een keer een dagje vrij bent kun je dan heel makkelijk je zakelijke sim uitzetten.
Eerste indruk: dit valt helemaal niet tegen!
Qua design vind ik de 630 zelfs beter. De 925 is zo plat en glad dat ik 'm lastig vind met bellen. Hij valt best wel vaak uit je handen. De 630 is vrijwel even groot, maar heeft andere hoeken en is ietjes dikker. Een kleine wijziging maar ligt echt lekker in je hand.
Het scherm en de camera zijn wel een aantal stappen terug, het scherm van de 925 is echt super mooi. Zelfs in de felle zon. De 630 is dan een stuk minder, maar goed dat accepteer je. Het is een budget telefoon.
Verder is de dual sim functionaliteit zeer goed uitgewerkt. Ik ben nog niet iets tegengekomen wat ik mis.
Ook de smart sim optie klinkt interessant. Mocht je geen bereik hebben op 1 van de 2 sims (verschillende providers) dan wordt er automatisch doorgeschakeld naar de sim met bereik.
Qua snelheid merk ik niet veel verschil. Voelt allemaal zeer vloeiend aan. Voor 130 euro echt een mooi telefoontje.
Via het instellingen menu kun je eenvoudig een sim disablen.musicfreak schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:01:
Even een vraagje over de 630 Dual: kan je eenvoudig een van de 2 sims uitschakelen, zodat je bijv. 's avonds niet meer op je zakelijke nummer gebeld wordt?
Dit kan denk ik nog makkelijker met een tile / app die er ongetwijfeld aankomt.
Verwijderd
Geen idee of ik deze vraag het beste in dit topic kan stellen...
Maar ik heb plotseling een probleem gekregen met de wekker. Deze gaat wel af (je krijgt een pop-up scherm), maar maakt ofwel helemaal geen geluid, ofwel vibreert alleen. Dit terwijl de ringtone duidelijk staat ingesteld en ik NIET de optie 'alleen vibreren' heb aangevinkt. Met volume heeft het verder ook niets te maken, want voorheen stonden zowel de ringtones als de appsounds op 'stil' (de wekker was toen dus wel gewoon hoorbaar). Wat me overigens opvalt wanneer de wekker ongevraagd stil afgaat, is dat de ringtones helemaal niet meer klinken als ik ze in het wekkermenu preview (bij de selectie). Misschien dus een speaker of software issue?
Ik heb het toestel een keer aan en uit gezet en dat leek aanvankelijk te werken. Gisteravond nog 2x gecontroleerd of de wekker nu wel echt geluid maakte (wat het geval was), maar vanochtend was het weer precies hetzelfde verhaal. Gruwelijk irritant, aangezien ik dus bijna voor een tweede keer te laat kwam op het werk en me ontzettend moest haasten.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen/wat ik kan doen? Want dit is een beetje russian roulette spelen. In een tweede wekker heb ik ook geen trek; ik ga regelmatig op reis en dan hoort de wekkerfunctie gewoon te werken...
edit: aha. Ik ben erachter gekomen dat geen enkel geluid het doet, tenzij ik 'm opnieuw aan en uit zet.
Maar ik heb plotseling een probleem gekregen met de wekker. Deze gaat wel af (je krijgt een pop-up scherm), maar maakt ofwel helemaal geen geluid, ofwel vibreert alleen. Dit terwijl de ringtone duidelijk staat ingesteld en ik NIET de optie 'alleen vibreren' heb aangevinkt. Met volume heeft het verder ook niets te maken, want voorheen stonden zowel de ringtones als de appsounds op 'stil' (de wekker was toen dus wel gewoon hoorbaar). Wat me overigens opvalt wanneer de wekker ongevraagd stil afgaat, is dat de ringtones helemaal niet meer klinken als ik ze in het wekkermenu preview (bij de selectie). Misschien dus een speaker of software issue?
Ik heb het toestel een keer aan en uit gezet en dat leek aanvankelijk te werken. Gisteravond nog 2x gecontroleerd of de wekker nu wel echt geluid maakte (wat het geval was), maar vanochtend was het weer precies hetzelfde verhaal. Gruwelijk irritant, aangezien ik dus bijna voor een tweede keer te laat kwam op het werk en me ontzettend moest haasten.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen/wat ik kan doen? Want dit is een beetje russian roulette spelen. In een tweede wekker heb ik ook geen trek; ik ga regelmatig op reis en dan hoort de wekkerfunctie gewoon te werken...
edit: aha. Ik ben erachter gekomen dat geen enkel geluid het doet, tenzij ik 'm opnieuw aan en uit zet.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:56 ]
Sinds gisteren een (singleSIM) Lumia 630 voor zakelijke telefonie naast mijn 1020 en ik ben echt onder de indruk! Hij voelt niet langzamer aan dan mijn 1020 (behalve bij het hervatten van een app maar dat zal wel door het verschil in hoeveelheid geheugen liggen). Camera is inderdaad echt prut, maar ja zonder dedicated knop is die toch maar lastig te starten imho. Scherm is duidelijk wat minder en ik mis de helderheidssensor toch wel een beetje. Ook het missen van glimp is jammer (maar logisch want LCD), maar al met al krijg je toch wel erg veel voor het geld. Hij ligt uitstekend in de hand en is smaller maar vooral lichter dan mijn 1020. Dit kon wel eens een nieuwe verkooptopper worden
[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 07-06-2014 08:22 ]
Verwijderd
Hoe is de batterij duur als je de brightness altijd maximaal hebt staan? Ik wil de telefoon voor mijn oma aanschaffen om te whatsappen, maar ik zie haar niet telkens de brightness aanpassen als ze naar buiten gaat.
Ik heb hem op medium staan en gisteren stond ie na 27 uur van de lader op 77% remaining. Ik zou dus zeggen dat je oma wel effe vooruit kanVerwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:46:
Hoe is de batterij duur als je de brightness altijd maximaal hebt staan? Ik wil de telefoon voor mijn oma aanschaffen om te whatsappen, maar ik zie haar niet telkens de brightness aanpassen als ze naar buiten gaat.
Ik zit op 44% na 25 uur bij medium brightness. Maar ik heb hem gisteren wel wat meer gebruikt dan ik normaal doe
Bij normaal gebruik kan die 630 dagen standby; what year is it?!
Wanneer ik mijn telefoon vrijdagochtend uit de lader trek en redelijk wat bel, mail en SMS dan staat ie op maandagmorgen nog steeds op een kwart (minimaal).
Wanneer ik mijn telefoon vrijdagochtend uit de lader trek en redelijk wat bel, mail en SMS dan staat ie op maandagmorgen nog steeds op een kwart (minimaal).
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Heb je daarbij ook Whatsapp geïnstalleerd ?Ballebek schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:53:
Bij normaal gebruik kan die 630 dagen standby; what year is it?!
Is er misschien hier iemand de de lumia 630/635 heeft ge"workplace joined" met zijn bedrijf? Dit kan je instellen via Settings -> Workplace (natuurlijk moet het bedrijf wel de hele infrastructuur hebben ingericht).
In de developers preview zit een bug waardoor je geen connectie kan maken met ADFS. In een van de oudere builds (zoals die van de emulator) zit deze bug niet. Nu wil ik dus uitzoeken of een retail 630/635 dit wel kan.
Iemand enig idee?
In de developers preview zit een bug waardoor je geen connectie kan maken met ADFS. In een van de oudere builds (zoals die van de emulator) zit deze bug niet. Nu wil ik dus uitzoeken of een retail 630/635 dit wel kan.
Iemand enig idee?
Gamertag: YazNL
Verwijderd
Is de lumia 625 beter dan de 630? Zijn op dit toestel ook de meeste apps gratis zoals: whatsapp, angry birds, candy crush etc. Is de performance ook een beetje goed, niet dat die steeds hapert of vastloopt.Yaz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:08:
Is er misschien hier iemand de de lumia 630/635 heeft ge"workplace joined" met zijn bedrijf? Dit kan je instellen via Settings -> Workplace (natuurlijk moet het bedrijf wel de hele infrastructuur hebben ingericht).
Iemand enig idee?
http://www.nokia.com/nl-n...&products=2726966-3459294Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:42:
[...]
Is de lumia 625 beter dan de 630? Zijn op dit toestel ook de meeste apps gratis zoals: whatsapp, angry birds, candy crush etc. Is de performance ook een beetje goed, niet dat die steeds hapert of vastloopt.
"Beter" is iets heel subjectiefs. Het zijn twee verschillende toestellen die heel erg op elkaar lijken.
Voor diegenen met problemen met 'Automatische tijd instelling', kan je met de Microsoft Authenticator app de 'automatic time correction' activeren en zo de tijd syncen met MS servers?
edit; nvm, al gevonden dat dat niet werkt, het geeft alleen aan hoeveel tijd de interne klok voor of achter loopt, er is geen mogelijkheid de interne klok zo te syncen.
edit; nvm, al gevonden dat dat niet werkt, het geeft alleen aan hoeveel tijd de interne klok voor of achter loopt, er is geen mogelijkheid de interne klok zo te syncen.
[ Voor 31% gewijzigd door Baserk op 18-06-2014 00:28 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Ik heb de 630 nu twee weken in gebruik, eerste keer dat ik zelf een telefoon met WP heb. Hij bevalt opzich goed, alleen moet ik nog wel wat wennen aan dingen die anders zijn t.o.v. mijn vorige telefoon (HTC Sensation XE). Dit zijn niet allemaal punten specifiek van de 630, maar ook WP in het algemeen.
De Sensation XE was toendertijd natuurlijk wel een high end model en de 630 is dat totaal niet. Dus 1-op-1 vergelijken gaat misschien wat lastig. Maar ik moet wel zeggen dat de 630 erg snel reageert, doet zeker niet onder voor de Sensation. De accuduur valt me ook heel erg mee, hij gaat makkelijk twee dagen mee bij 'gemiddeld' gebruik.
- Ik mis het notificatielampje. Maar volgens mij hebben de HTC WP telefoons dit wel, dus dit is gewoon iets wat Nokia niet heeft?
- Ik mis de automatische helderheid aanpassing van het scherm. Nu moet ik hem af en toe buiten handmatig hoger zetten, omdat het niet leesbaar is in de zon. Ik heb dit al toegevoegd aan de 'snelle acties', dus het valt mee qua handelingen. Maar automatisch was wel handiger geweest!
- Overschakelen op een ander accesspoint (zelfde SSID) gaat langzaam. Ik gebruik m'n werktelefoon (de Sensation nu) als wifi hotspot in de auto en als ik buiten ben, die heeft toch een databundel met een limiet die ik nooit op krijg. Maar de 630 schakelt niet gelijk daarop over zodra hij de verbinding met de accesspoint thuis verliest. Dat duurt enkele minuten, soms moet ik hem zelfs handmatig laten verbinden..
- Ik kan er nog niet aan wennen dat het scherm automatisch aangaat bij een melding (whatsapp, mail etc). Als hij nu trilt in m'n broekzak pak ik hem er uit en druk ik standaard op de unlock knop om het scherm aan te krijgen. Maar hij staat dan al aan, dus gaat weer uit.. Ook gebeuren er regelmatig al allemaal dingen als ik hem dan uit m'n broekzak haal, omdat het scherm actief is en ik dan wel eens tegen het scherm aan kom bij het vastpakken. Hij was al een aantal keren mensen aan het bellen toen ik hem uit m'n broekzak had gehaald
De Sensation XE was toendertijd natuurlijk wel een high end model en de 630 is dat totaal niet. Dus 1-op-1 vergelijken gaat misschien wat lastig. Maar ik moet wel zeggen dat de 630 erg snel reageert, doet zeker niet onder voor de Sensation. De accuduur valt me ook heel erg mee, hij gaat makkelijk twee dagen mee bij 'gemiddeld' gebruik.
Hier ook een gebruiker van de Dual Sim 630 zwart. Sinds een week binnen, besteld via Amazon. Had hiervoor een S4 en een iphone 4s van de zaak. Nu dus nog maar 1 telefoon en een hoop geld over. Een groene aankoop (minder stroomverbruik), en ook minder irritant als er een emailtje binnenkomt (er gaan 3 devices af dat er een nieuwe email is, nu nog maar 2 :-) )
Ooit een samsung Omnia 7 gehad, waar ik echt zwaar ontevreden over was (veel crashes), snel gedumpt. WP8.1 is veel volwassener geworden merk ik! Tevreden over gebruikersgemak en makkelijkheid van instellen. Je kan mooi je contacten en sms-berichten overzetten via een bluetooth verbinding, erg gemakkelijk! Whatsapp berichten ben je helaas allemaal kwijt als je van android naar wp8.1 gaat.
Het is dus wel jammer dat je niet rechtstreeks in de operating bestanden van Windows Phone kan, mogelijk had ik dan de backup van whatsapp kunnen restoren en was ik helemaal happy geweest,
Ik heb een oplader uit engeland erbij gekregen (met ombouwstekker) en that's it! Geen koptelefoon of usb kabel. Jammer dat Nokia geen usb oplader erbij gegeven heeft (net zoals apple of samsung). De eerste bestelling is dus een autolader + kabel + usb-oplader + 32 GB micro sd. De standaard 8 GB is al snel vol gegaan met foto's uit mijn oude telefoons.
En natuurlijk de gratis backcover besteld (groen). http://nokiapromotion.nl/promotions/lumia-630-cover/6113/
Zaken die me opvallen
Ik merk dat wanneer ik soms een aantal apps achter elkaar geopend heb, dat dan de volgende app niet opent. Nadat ik een aantal applicaties kill (vasthouden terug knop), werkt het vaak wel. Misschien een geheugen probleem.
Accu gaat redelijk mee (1,5 dag normaal gebruik, medium sterkte scherm). Telefoon is een mooi formaat, ietsjes langer dan de iphone4s en een stuk kleiner en handzamer dan de S4. Minder handig: de aan/uit knop zit aan de zijkant in het midden. Ik was gewend om de knop aan de zijkant-boven te hebben, zoals de Samsung. Nu zit ik elke keer de telefoon harder/zachter te zetten. Maar dat went vast weer.
Ik heb de telefoon ge-paired met een plantronics bluetooth headsetje voor in de auto. Als je het gesprek aanneemt met de plantronics, dan verbind hij netjes met de headset. Neem je het gesprek op met je telefoon dan schiet de bluetooth verbinding niet automatisch naar de headset. Na een klik op bluetooth weer wel. Minder handig!
Ik was android fanboy (htc hero, Nexus S, Galaxy S4) en een verloren iphone4s dus, nu toch weer erg tevreden met de Nokia 630.
Ow ja! Ik zoek eigenlijk nog een nette auto houder (a la brodit). Heeft iemand al een idee of die bestaan?
Ooit een samsung Omnia 7 gehad, waar ik echt zwaar ontevreden over was (veel crashes), snel gedumpt. WP8.1 is veel volwassener geworden merk ik! Tevreden over gebruikersgemak en makkelijkheid van instellen. Je kan mooi je contacten en sms-berichten overzetten via een bluetooth verbinding, erg gemakkelijk! Whatsapp berichten ben je helaas allemaal kwijt als je van android naar wp8.1 gaat.
Het is dus wel jammer dat je niet rechtstreeks in de operating bestanden van Windows Phone kan, mogelijk had ik dan de backup van whatsapp kunnen restoren en was ik helemaal happy geweest,
Ik heb een oplader uit engeland erbij gekregen (met ombouwstekker) en that's it! Geen koptelefoon of usb kabel. Jammer dat Nokia geen usb oplader erbij gegeven heeft (net zoals apple of samsung). De eerste bestelling is dus een autolader + kabel + usb-oplader + 32 GB micro sd. De standaard 8 GB is al snel vol gegaan met foto's uit mijn oude telefoons.
En natuurlijk de gratis backcover besteld (groen). http://nokiapromotion.nl/promotions/lumia-630-cover/6113/
Zaken die me opvallen
Ik merk dat wanneer ik soms een aantal apps achter elkaar geopend heb, dat dan de volgende app niet opent. Nadat ik een aantal applicaties kill (vasthouden terug knop), werkt het vaak wel. Misschien een geheugen probleem.
Accu gaat redelijk mee (1,5 dag normaal gebruik, medium sterkte scherm). Telefoon is een mooi formaat, ietsjes langer dan de iphone4s en een stuk kleiner en handzamer dan de S4. Minder handig: de aan/uit knop zit aan de zijkant in het midden. Ik was gewend om de knop aan de zijkant-boven te hebben, zoals de Samsung. Nu zit ik elke keer de telefoon harder/zachter te zetten. Maar dat went vast weer.
Ik heb de telefoon ge-paired met een plantronics bluetooth headsetje voor in de auto. Als je het gesprek aanneemt met de plantronics, dan verbind hij netjes met de headset. Neem je het gesprek op met je telefoon dan schiet de bluetooth verbinding niet automatisch naar de headset. Na een klik op bluetooth weer wel. Minder handig!
Ik was android fanboy (htc hero, Nexus S, Galaxy S4) en een verloren iphone4s dus, nu toch weer erg tevreden met de Nokia 630.
Ow ja! Ik zoek eigenlijk nog een nette auto houder (a la brodit). Heeft iemand al een idee of die bestaan?
Is niet perse een l630 issue, kan natuurlijk ook aan de wifi hotspot (werktelefoon) liggen.Tankiej schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:34:
• Overschakelen op een ander accesspoint (zelfde SSID) gaat langzaam. Ik gebruik m'n werktelefoon (de Sensation nu) als wifi hotspot in de auto en als ik buiten ben, die heeft toch een databundel met een limiet die ik nooit op krijg. Maar de 630 schakelt niet gelijk daarop over zodra hij de verbinding met de accesspoint thuis verliest. Dat duurt enkele minuten, soms moet ik hem zelfs handmatig laten verbinden..
Klopt, dat is ook nog een mogelijkheidjspr360 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:01:
[...]
Is niet perse een l630 issue, kan natuurlijk ook aan de wifi hotspot (werktelefoon) liggen.
Inmiddels ook bijna twee weken in gebruik en tot nu toe een paar dingen die opvallen:
- In mijn broekzak druk ik soms perongeluk op de aan/uit knop of als ik een notificatie krijg dat het scherm aangaat. Dit met als gevolg dat mijn been vervolgens allerlei dingen gaat activeren. In eerste instantie een PIN code ingesteld maar die typt mijn been nu verkeerd in waardoor ik een lockout krijg.. Nog niet iets kunnen vinden om de gevoeligheid van het scherm te veranderen , misschien dat jullie iets weten ?
- Automatische helderheid , dat mis ik stiekem best wel want het is zodra ik naar buiten loop echt een drama. Zeker met de zon er fel op zie ik niet meer wat ik doe.
- Soms dan willen app's niet starten ik krijg dan loading te zien of resuming en dan na +/- 20 seconden ben ik weer terug op het homescherm en mag ik het nog een paar keer proberen. Na een reboot is het weg maar dat is nu al drie keer gebeurd. Ik sluit echter app's altijd netjes af met de terug toets en een enkele keer via het kruisje in het multitask overzicht. Iemand die (buiten een factory reset) iets weet ?
Edit: Vanochtend weer raak , Instagram wou niet meer openen en na 5 pogingen herstart de telefoon uit zichzelf
Dat is dus de 3e keer deze week dat de telefoon herstart is. Er gaat iets niet helemaal goed met mijn Lumia ben ik bang.
- In mijn broekzak druk ik soms perongeluk op de aan/uit knop of als ik een notificatie krijg dat het scherm aangaat. Dit met als gevolg dat mijn been vervolgens allerlei dingen gaat activeren. In eerste instantie een PIN code ingesteld maar die typt mijn been nu verkeerd in waardoor ik een lockout krijg.. Nog niet iets kunnen vinden om de gevoeligheid van het scherm te veranderen , misschien dat jullie iets weten ?
- Automatische helderheid , dat mis ik stiekem best wel want het is zodra ik naar buiten loop echt een drama. Zeker met de zon er fel op zie ik niet meer wat ik doe.
- Soms dan willen app's niet starten ik krijg dan loading te zien of resuming en dan na +/- 20 seconden ben ik weer terug op het homescherm en mag ik het nog een paar keer proberen. Na een reboot is het weg maar dat is nu al drie keer gebeurd. Ik sluit echter app's altijd netjes af met de terug toets en een enkele keer via het kruisje in het multitask overzicht. Iemand die (buiten een factory reset) iets weet ?
Edit: Vanochtend weer raak , Instagram wou niet meer openen en na 5 pogingen herstart de telefoon uit zichzelf
Dat is dus de 3e keer deze week dat de telefoon herstart is. Er gaat iets niet helemaal goed met mijn Lumia ben ik bang.
[ Voor 9% gewijzigd door Megajr op 19-06-2014 08:36 ]
Hier ook nu een week of twee in gebruik. Normale 630. Ik kom vanaf een Iphone4
Hier hetzelfde probleem met de apps. Soms moet je 10 keer opnieuw een app openen voor hij het doet.
Ook ik mis de automatische helderheid. Maar via het snelmenu is het redelijk eenvoudig te wisselen.
Als ik gebeld wordt en ik zit in een willekeurige app dan wil ik de oproep aannemen,maar ipv drukt ie de oproep schijnbaar weg. Misschien is het toeval, dit moet ik eens uittesten. Nu kan ik telkens terug bellen omdat ik de verbinding wegdruk ipv aanneem.
Nadeel vind ik ook de plaatsing van de knoppen. Ik druk soms per ongeluk het toestel uit doordat de knop in het midden zit. Ik hoop dat dit gaan wennen. De aankknop boven aan had fijner geweest.
Verder komen whatsapp notificaties heel onregelmatig binnen. Soms na een half uur, soms direct. Ook de Tile zelf geeft dan niet aan of er een melding is. Pas als ik de app open zie ik dat ik tig gemiste berichtjes heb. Of t aan de telefoon of de app ligt.. geen idee.
tot nu toe nog geen ellende gehad dat hij in de broekzak een eigen leven gaat leiden, maar misschien is dat geluk
Wel even wennen nog aan de software ivm overstap Iphone. Notitie app koppelde op de Iphone lekker makkelijk met de ipad. Nu moet het via OneNote. Wel meer opties hierin, maar maakt de app wel wat trager om snel iets te schrijven.
Ik wilde de 930 in eerste instantie hebben, maar die komt net te laat uit voor mij. Dus de 630 als tijdelijke oplossing gekocht. Maar de telefoon loopt verder dermate soepel dat ik nu twijfel of ik nog wel de 930 nodig heb...
Oke, camera is nu niet zo goed, geen selfie cam aanwezig
etc. Maar ach... zoals het nu gaat vind ik het wel best. Voor dit lage bedrag echt een top telefoon.
Hier hetzelfde probleem met de apps. Soms moet je 10 keer opnieuw een app openen voor hij het doet.
Ook ik mis de automatische helderheid. Maar via het snelmenu is het redelijk eenvoudig te wisselen.
Als ik gebeld wordt en ik zit in een willekeurige app dan wil ik de oproep aannemen,maar ipv drukt ie de oproep schijnbaar weg. Misschien is het toeval, dit moet ik eens uittesten. Nu kan ik telkens terug bellen omdat ik de verbinding wegdruk ipv aanneem.
Nadeel vind ik ook de plaatsing van de knoppen. Ik druk soms per ongeluk het toestel uit doordat de knop in het midden zit. Ik hoop dat dit gaan wennen. De aankknop boven aan had fijner geweest.
Verder komen whatsapp notificaties heel onregelmatig binnen. Soms na een half uur, soms direct. Ook de Tile zelf geeft dan niet aan of er een melding is. Pas als ik de app open zie ik dat ik tig gemiste berichtjes heb. Of t aan de telefoon of de app ligt.. geen idee.
tot nu toe nog geen ellende gehad dat hij in de broekzak een eigen leven gaat leiden, maar misschien is dat geluk
Wel even wennen nog aan de software ivm overstap Iphone. Notitie app koppelde op de Iphone lekker makkelijk met de ipad. Nu moet het via OneNote. Wel meer opties hierin, maar maakt de app wel wat trager om snel iets te schrijven.
Ik wilde de 930 in eerste instantie hebben, maar die komt net te laat uit voor mij. Dus de 630 als tijdelijke oplossing gekocht. Maar de telefoon loopt verder dermate soepel dat ik nu twijfel of ik nog wel de 930 nodig heb...
Oke, camera is nu niet zo goed, geen selfie cam aanwezig
psn: splettervlek
Wat? De Lumia 630 heeft geen sensor voor het regelen van automatische helderheid? Zelfs je L520 heeft dat...
https://opensea.io/seaart
Ik kom van een Lumia 520, en heb nu twee weken ervaring met de 630. Naar mijn mening mag de 630 absoluut geen opvolger van de 620 of 520 genoemd worden, maar gaat het om een uitgeklede 520. Het nummer 430 had beter bij deze telefoon gepast. Een opvolger is immers een telefoon die dezelfde (of betere) uitrusting heeft als de voorganger, maar dan met beter specs. Een opsomming van de "ergernissen" na twee weken gebruik:enomiss schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:04:
Wat? De Lumia 630 heeft geen sensor voor het regelen van automatische helderheid? Zelfs je L520 heeft dat...
- ontbreken van de lichtsensor. Ongeveer 6x per dag moet je handmatig de helderheid aanpassen. Vreselijk irritant en niet meer van deze tijd.
- foto-knop ontbreekt
- camera is beroerd. Weliswaar iets beter dan de 520, maar nog steeds onbruikbaar. Zelf mijn Nokia N73 uit 2006 neemt betere foto's! De Nokia N8 (2010) rent rondjes om deze telefoon.
- kwaliteit van audio is afgenomen. Iets waar ik mij eigenlijk bij geen enkele telefoon aan erger, blijkt nu toch ondermaats te zijn. Ook wanneer een bericht binnekomt of een app wordt gestart dan komen er kraakjes in het geluid.
De verbeteringen:
- de accuduur. De telefoon gaat altijd wel 24 uur mee, zelfs bij zeer intensief gebruik. Bij de Lumia 520 had je al mazzel als je een werkdag (9 uur) zonder te laden kon.
- snelheid. De apps starten merkbaar een stuk sneller. Grappige is dat ik me nooit heb geergerd aan de traagheid van de Lumia 520, waarschijnlijk omdat het OS zo soepel aanvoelt.
- maximale herderheid is een stuk hoger. Nu kan je tenminste buiten wel het scherm zien.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Zelf hier geen last van krakende geluiden moet ik zeggen. Geluid is hier erg goed en ook tijdems gesprekken juist heel helder. Stukken beter dan de iphone 4 die ik hiervoor had.
Helderheid staat overdag op normaal en soms in de nacht op laag. Switchen valt wel mee hier.
En de foto knop, daar ben ik voorheen ook niet mee verwend, dus voor mij persoonlijk mis ik die niet. Maar als je die wel had voorheen, kan ik t mij voorstellen dat je m zelf dan wel gaat missen.
Kwaliteit van de cam is wel een beetje jammer. Genoeg voor fb plaatjes, maar daar houd t mee op. Maar ja... Voor echte foto's moet je sowieso een echte cam gebruiken denk ik dan maar. Het blijven mini lenzen in de telefoons.
Al met al voor het lage bedrag best een knappe telefoon. Maar voor een paar tientjes meer hadden ze er net iets meer van mogen maken
Helderheid staat overdag op normaal en soms in de nacht op laag. Switchen valt wel mee hier.
En de foto knop, daar ben ik voorheen ook niet mee verwend, dus voor mij persoonlijk mis ik die niet. Maar als je die wel had voorheen, kan ik t mij voorstellen dat je m zelf dan wel gaat missen.
Kwaliteit van de cam is wel een beetje jammer. Genoeg voor fb plaatjes, maar daar houd t mee op. Maar ja... Voor echte foto's moet je sowieso een echte cam gebruiken denk ik dan maar. Het blijven mini lenzen in de telefoons.
Al met al voor het lage bedrag best een knappe telefoon. Maar voor een paar tientjes meer hadden ze er net iets meer van mogen maken
psn: splettervlek
Ik vind het eigenlijk een gemiste kans van Nokia/Microsoft. Had 5 euro meer uitgegeven aan een foto-knop, lichtsensor en een flits en je had het meest complete toestel gehad voor een lage prijs. Nu is het in veel opzichten een achteruitgang als je van het eerdere budget toestel komt (de 520). Het geluid tijdens gesprekken is trouwens helemaal niets mis mee. Dit is zeer helder. Als je een koptelefoon aansluit is het wat minder, met name door de irritante kraakjes als je de telefoon bedient.
idd, waardeloos, zonder lichtsensor kan echt niet meer tegenwoordig.wcduck schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:22:
Ik vind het eigenlijk een gemiste kans van Nokia/Microsoft. Had 5 euro meer uitgegeven aan een foto-knop, lichtsensor en een flits en je had het meest complete toestel gehad voor een lage prijs. Nu is het in veel opzichten een achteruitgang als je van het eerdere budget toestel komt (de 520). Het geluid tijdens gesprekken is trouwens helemaal niets mis mee. Dit is zeer helder. Als je een koptelefoon aansluit is het wat minder, met name door de irritante kraakjes als je de telefoon bedient.
https://opensea.io/seaart
Verwijderd
Ik heb hem denk ik bij dezelfde shop besteld, incl engelse stekkertje met verloop. Heeft iemand die hem ook besteld heeft die gratis backcover al binnen? In de voorwaarde staat dat het een nederlands EMEI nummer moet hebben, dat heeft ie dus niet aangezien ie uit hongkong komt.Chielos schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:13:
Hier ook een gebruiker van de Dual Sim 630 zwart. Sinds een week binnen, besteld via Amazon. Had ,
Ik heb een oplader uit engeland erbij gekregen (met ombouwstekker) en that's it! Geen koptelefoon of usb kabel.
Nu gaf hij bij het invulscherm nergens een foutmelding, dus ik heb hem ook aangevraagd... maar betwijfel of ik van Nokia komende week geen bericht krijg dat ik niet onder de actie val.
Geen idee. Ik heb ook geen melding gekregen. Ik heb hem ook nog niet gekregen.
hoe kan het in godsnaam dat het niet mogelijk is om je APN settings te wijzigen met de nokia lumnia 635?
wanneer ik naar 'mobiel netwerk & simkaart" - "instellingen voor simkaart' ga dan kan ik niets van apn settings vinden.
wanneer ik vervolgens een app download wat toegangspunten zou moeten toevoegen krijg ik de melding dat deze versie van windows niet ondersteund wordt..
provider: ziggo mobiel op netwerk van Vodafone. Ziggo is bezig schijnbaar om ervoor te zorgen dat de settings automatisch geupdate worden, maar daar heb ik nu natuurlijk de eerste maanden niets aan.
Verder leuke telefoon , dat wel
ik kan toch niet de enige zijn?
wanneer ik naar 'mobiel netwerk & simkaart" - "instellingen voor simkaart' ga dan kan ik niets van apn settings vinden.
wanneer ik vervolgens een app download wat toegangspunten zou moeten toevoegen krijg ik de melding dat deze versie van windows niet ondersteund wordt..
provider: ziggo mobiel op netwerk van Vodafone. Ziggo is bezig schijnbaar om ervoor te zorgen dat de settings automatisch geupdate worden, maar daar heb ik nu natuurlijk de eerste maanden niets aan.
Verder leuke telefoon , dat wel
iets verder kijken dan je neus lang is ...DARKLORD schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:33:
hoe kan het in godsnaam dat het niet mogelijk is om je APN settings te wijzigen met de nokia lumnia 635?
<blaat>
De mijne staat in het engels vanwege Cortana, maar probeer eens
Settings
Acces Point
+
Daar kan je zelf APN instellen.
Succes
access point = toegangspunt
http://www.windowsphone.c...d0-4daf-a4c3-25c10463942d
En die app werkt dus niet.
"these settings are only available for earlier versions of windows Phone and wont work with this operation system"
zo lang was mijn neus nog wel hoor
http://www.windowsphone.c...d0-4daf-a4c3-25c10463942d
En die app werkt dus niet.
"these settings are only available for earlier versions of windows Phone and wont work with this operation system"
zo lang was mijn neus nog wel hoor
[ Voor 6% gewijzigd door DARKLORD op 25-06-2014 20:02 ]
Grappig (voor jou niet natuurlijk), maar ik deel je probleem dus niet ... Geen idee
hmmz.. maar jij hebt wel een 635 dan?
Nee, 630 (en 620 820 1320)
telefoon komt nu opeens met een update! en jawel hoor nu staat de optie erbij om APN aan te passen. Pff heel drama voor niks.
Waarom dat dan gisteren en vanmiddag tijdens het handmatig checken op updates niet voorbij kwam snap ik niet.. Of update is net uit kan ook.
Enfin. Het werkt! Ben blij
Waarom dat dan gisteren en vanmiddag tijdens het handmatig checken op updates niet voorbij kwam snap ik niet.. Of update is net uit kan ook.

Enfin. Het werkt! Ben blij
Mijn gratis cover van de Nokia Lumia actie is binnen.
Ik had de 630 dual besteld via een buitenlandse site (eGlobal Central).
Ik moet zeggen, zo'n kleurtje smaakt wel naar meer. Ik heb nu knal oranje. Ziet er echt strak en opvallend uit, maar kan me voostellen dat ik na het WK weer iets anders wil (of na zondag al).
Ik had de 630 dual besteld via een buitenlandse site (eGlobal Central).
Ik moet zeggen, zo'n kleurtje smaakt wel naar meer. Ik heb nu knal oranje. Ziet er echt strak en opvallend uit, maar kan me voostellen dat ik na het WK weer iets anders wil (of na zondag al).
[ Voor 44% gewijzigd door Mr. Jinx op 26-06-2014 17:13 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag ook mijn oranje cover binnengekregen (ook besteld via eGlobal). Ik moet zeggen dat oranje wel heel erg oranje is.. Maar leuk voor het wk, maar daarna ga ik weer naar zwart, voelt toch iets minder plastic aan.
Hier de groene binnen gekregen. Voelt heel anders aan dan de matte zwarte. Dit is echt een siliconen achtig hoesje. Wel nice, maar iets anders dan verwacht :-)
Overigens ook een buitenlandse dual 630.
Overigens ook een buitenlandse dual 630.
Nog iets over de shell ... de gladde gele shell (Shell via de Nokia-actie ontvangen) blijkt andere afmetingen te hebben (iets groter) dan de zwarte matte (origineel plastic). Jammer, want nu past ie niet meer in het hoesje flip cover) dat ik speciaal heb aangeschaft... (De mat zwarte past dus wel).
Wel leuk een 2e kleur shell maar wel een beetje slordig dat t niet past
Wel leuk een 2e kleur shell maar wel een beetje slordig dat t niet past
ik wil wss de 635 kopen, werkt 4G nou in nederland? Lees overal tegenstrijdige berichten...
ik twijfel tussen de 925 en de 635. ik kan 50% korting krijgen op elk toestel via mijn werk. Dus financieel zijn ze allemaal goedkoop.
De 635 lijkt me prima, maar de 925 is ook erg interessant. Ik lees alleen verhalen over ghosting en 16 gb lijkt me bizar weinig.
Foto's vind ik niet interessant, accu duur en kwaliteit scherm wel. Waar moet ik voor gaan?
ik heb al een iphone 5s voor prive gebruik, deze phone zal zakelijk gebruikt worden. Ik ben .NET developer dus wil wel lekker kunnen testen
ik twijfel tussen de 925 en de 635. ik kan 50% korting krijgen op elk toestel via mijn werk. Dus financieel zijn ze allemaal goedkoop.
De 635 lijkt me prima, maar de 925 is ook erg interessant. Ik lees alleen verhalen over ghosting en 16 gb lijkt me bizar weinig.
Foto's vind ik niet interessant, accu duur en kwaliteit scherm wel. Waar moet ik voor gaan?
ik heb al een iphone 5s voor prive gebruik, deze phone zal zakelijk gebruikt worden. Ik ben .NET developer dus wil wel lekker kunnen testen
[ Voor 73% gewijzigd door Tennisbal op 28-06-2014 19:16 ]
De 925 en 635 vergelijk is erg lastig.
Scherm van de 925 is t.o.v. de 635 echt fantastisch. Superstrak, ook in fel zonlicht. Het zwart is heel mooi donker. Ghosting nooit iets van gemerkt. Qua scherm moet je zeker voor de 925 gaan.
Qua accu duur: De 925 kon het bij normaal gebruik net een dag uit houden.
De 630 dual (lijkt me vergelijkbaar met de 635 4g) houdt het nu een dag of 2 uit.
De 925 is mooi plat, ziet er mooier uit, maar toch ligt de 635 beter in je hand. Meer grip, glijd niet zo snel uit je handen. De 925 vond ik persoonlijk net te groot.
Verder heeft de 635 erg weining geheugen, geen lichtsensor, geen frontcam. Tja het is een lowbudget toestel.
Persoonlijk gaf voor mij het dualsim gebeuren de doorslag. Daarvoor wilde ik graag m'n 925 omruilen voor de 630. Alhoewel ik het strakke schermpje van de 925 wel mis.
Scherm van de 925 is t.o.v. de 635 echt fantastisch. Superstrak, ook in fel zonlicht. Het zwart is heel mooi donker. Ghosting nooit iets van gemerkt. Qua scherm moet je zeker voor de 925 gaan.
Qua accu duur: De 925 kon het bij normaal gebruik net een dag uit houden.
De 630 dual (lijkt me vergelijkbaar met de 635 4g) houdt het nu een dag of 2 uit.
De 925 is mooi plat, ziet er mooier uit, maar toch ligt de 635 beter in je hand. Meer grip, glijd niet zo snel uit je handen. De 925 vond ik persoonlijk net te groot.
Verder heeft de 635 erg weining geheugen, geen lichtsensor, geen frontcam. Tja het is een lowbudget toestel.
Persoonlijk gaf voor mij het dualsim gebeuren de doorslag. Daarvoor wilde ik graag m'n 925 omruilen voor de 630. Alhoewel ik het strakke schermpje van de 925 wel mis.
Sinds kort is de specificaties-pagina op NOKIA.nl online:Tennisbal schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:03:
ik wil wss de 635 kopen, werkt 4G nou in nederland? Lees overal tegenstrijdige berichten...
http://www.nokia.com/nl-n...l/lumia635/specificaties/
Hier zie je dat band 3,7,20 ondersteund wordt, dus alle gebruikelijke 4G-frequenties in Nederland
heb ik gezien idd, maar ik las ergens dat er meerdere versies van de 635 op de markt zijn. een amerikaanse die niet werkt in NL en de NL'se editie die eergister is aangekondigd. Nu zie ik over op de pricewatch 1e prijsvermelding van de 635 begin mei staan. Betekent dit dat dit de amerikaanse versie is?geenstijl schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:16:
[...]
Sinds kort is de specificaties-pagina op NOKIA.nl online:
http://www.nokia.com/nl-n...l/lumia635/specificaties/
Hier zie je dat band 3,7,20 ondersteund wordt, dus alle gebruikelijke 4G-frequenties in Nederland
Ga ik morgen idd doen, maar wilde het eigenlijk nu al weten :-)Mr. Jinx schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:32:
Ik denk dat je dat beter aan de betreffende webshops kunt vragen?
Ik heb al heel wat toestellen versleten en vaak bij webshops gekocht. Baak was dit grijze import, maar wel altijd met de juiste specificaties dus EU-versies. Natuurlijk, even checken voor de zekerheid, maar 99% zeker dat het gewoon de juiste 4G versies ondersteunt.
Yeah telefoon is besteld 635 bij 4launch, heb garantie gekregen dat 4g werkt!PinokkioTV schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:44:
Ik heb al heel wat toestellen versleten en vaak bij webshops gekocht. Baak was dit grijze import, maar wel altijd met de juiste specificaties dus EU-versies. Natuurlijk, even checken voor de zekerheid, maar 99% zeker dat het gewoon de juiste 4G versies ondersteunt.
Sinds gister mijn 630 dual sim binnen gekregen. Ik had al ervaring met mijn vriendins 630 single sim, en op zich goede telefoon, maar hier een vraag voor jullie,
Ik heb een engelse en nl sim erin, die ik beide veel gebruik. Als ik 2 weken in nl ben dan de nl sim en dan 2 weken in engeland de engelse sim.
Echter is mijn vraag of ik ook op beide nr's whatsapp kan installeren. Ik heb hem nu aan mijn nl nummer gekoppeld, maar ik woon 50/50 dus evenveel verkeer op beide.
Ik heb al wat gegoogled, maar ik kan zo niet vinden dat t iemand gelukt is. Bestaat er een workaround of een plugin die dit kan regelen?
Op deze manier is t beetje halve implementatie van dual sim. Ook t feit dat sim 2 maar 2g is vind ik niet echt handig, ik dacht juist dat oa mijn situatie zich precies zou lenen waar D.S. Voor bedoelt is!
Weten jullie daarnaast, als ik in engeland ben en dus uk op sim 2 heb of mijn gegevens verbinding gebruikt word om whatsapp voor sim 1 te onderhouden (dus niet via wifi), zodat roaming uit kan blijven?
Uiteraard kan ik simkaart swapoen, maar t hele idee was juist dat ik dat hiermee had gehoopt ervan af te zijn!
Ik heb een engelse en nl sim erin, die ik beide veel gebruik. Als ik 2 weken in nl ben dan de nl sim en dan 2 weken in engeland de engelse sim.
Echter is mijn vraag of ik ook op beide nr's whatsapp kan installeren. Ik heb hem nu aan mijn nl nummer gekoppeld, maar ik woon 50/50 dus evenveel verkeer op beide.
Ik heb al wat gegoogled, maar ik kan zo niet vinden dat t iemand gelukt is. Bestaat er een workaround of een plugin die dit kan regelen?
Op deze manier is t beetje halve implementatie van dual sim. Ook t feit dat sim 2 maar 2g is vind ik niet echt handig, ik dacht juist dat oa mijn situatie zich precies zou lenen waar D.S. Voor bedoelt is!
Weten jullie daarnaast, als ik in engeland ben en dus uk op sim 2 heb of mijn gegevens verbinding gebruikt word om whatsapp voor sim 1 te onderhouden (dus niet via wifi), zodat roaming uit kan blijven?
Uiteraard kan ik simkaart swapoen, maar t hele idee was juist dat ik dat hiermee had gehoopt ervan af te zijn!
T60P Widescreen
Net een lunia 635 gekocht voor mijn moeder.
Het is haar eerste smartphone.
Nu wil ik zoiets als gps test downloaden om te kijken hoe goed dat werkt maar ik krijg dat niet gevonden.
Je hebt of een kompas of een snelheidsmeter maar niets wat laat zien met welke sats je verbonden bent.
Iemand tips.
Verder gebruiken wij normaal alleen google services maar dat vlot wat minder goed met een windows phone.
Het is haar eerste smartphone.
Nu wil ik zoiets als gps test downloaden om te kijken hoe goed dat werkt maar ik krijg dat niet gevonden.
Je hebt of een kompas of een snelheidsmeter maar niets wat laat zien met welke sats je verbonden bent.
Iemand tips.
Verder gebruiken wij normaal alleen google services maar dat vlot wat minder goed met een windows phone.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Whatsapp is niet gekoppeld aan je simkaart, alleen is je telefoonnummer je accountnaam. Je kan inloggen met een ander nummer: Instellingen -> Account -> Telefoonnummer wijzigen. Maar online zijn met beide nummers tegelijk gaat niet lukken op 1 telefoon..Seesar schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:52:
Sinds gister mijn 630 dual sim binnen gekregen. Ik had al ervaring met mijn vriendins 630 single sim, en op zich goede telefoon, maar hier een vraag voor jullie,
Whatsapp gebruikt gewoon de verbinding die actief is, lijkt me niet dat het uitmaakt welke van de 2 dat is
ga ik eens proberen, das niet zoveel werk als ik telkens in een van de 2 landen aankom. Jammer dat ze niet alle 2 tegelijk aan kunnen.Tankiej schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:54:
[...]
Whatsapp is niet gekoppeld aan je simkaart, alleen is je telefoonnummer je accountnaam. Je kan inloggen met een ander nummer: Instellingen -> Account -> Telefoonnummer wijzigen. Maar online zijn met beide nummers tegelijk gaat niet lukken op 1 telefoon..
Whatsapp gebruikt gewoon de verbinding die actief is, lijkt me niet dat het uitmaakt welke van de 2 dat is
[ Voor 3% gewijzigd door Seesar op 13-07-2014 17:12 ]
T60P Widescreen
Misschien een rare opmerking, maar voor Whatsapp maakt het niet uit of je nummer een buitenlands nummer is. Als je contacten van land A je nummer van land B ook hebben, kunnen ze je daar op Whatsappen, ongeacht in welk land je bent. Iets minder omslachtig lijkt me, dan steeds van WA account wisselenSeesar schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:11:
[...]
ga ik eens proberen, das niet zoveel werk als ik telkens in een van de 2 landen aankom. Jammer dat ze niet alle 2 tegelijk aan kunnen.
Hmm. Hier de twijfel tussen de 635 en de 930. Zit natuurlijk qua prijs en specs een megagroot verschil in.
Maar nu was ik benieuwd naar hoe de 635 het volgens jullie doet. Missen jullie het HD-scherm, of de extra ram? Ik weet dat WP goed omgaat met z'n specs en ook op de 520 van mn vriendin merk je dat alles vrij vloeiend gaat.
Maar nu was ik benieuwd naar hoe de 635 het volgens jullie doet. Missen jullie het HD-scherm, of de extra ram? Ik weet dat WP goed omgaat met z'n specs en ook op de 520 van mn vriendin merk je dat alles vrij vloeiend gaat.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Bij de 630 mis ik het HD scherm of de extra ram totaal niet. Enige wat ik mis zijn:
- lichtsensor
- proximity sensor
Dat zijn in mijn ogen dan ook direct zaken die het geen volwaardige smartphone maken.
Even een vraag aan de rest die al in bezit is van een 630: regelmatig heb ik last van dat de Lumia 630 op hol slaat in mijn broekzak. Meestal komt dit doordat er een Whatsapp bericht ontvangen is, waardoor hij automatisch unlockt. Bij de Lumia 520 heb ik hier nooit last van gehad aangezien deze wel een correct werkende proximity sensor had. Hebben jullie misschien een workaround voor dit probleem? Het komt mij bijna dagelijks voor.
- lichtsensor
- proximity sensor
Dat zijn in mijn ogen dan ook direct zaken die het geen volwaardige smartphone maken.
Even een vraag aan de rest die al in bezit is van een 630: regelmatig heb ik last van dat de Lumia 630 op hol slaat in mijn broekzak. Meestal komt dit doordat er een Whatsapp bericht ontvangen is, waardoor hij automatisch unlockt. Bij de Lumia 520 heb ik hier nooit last van gehad aangezien deze wel een correct werkende proximity sensor had. Hebben jullie misschien een workaround voor dit probleem? Het komt mij bijna dagelijks voor.
Dat lees ik hier vaker maar je kunt die functie uitzetten.wcduck schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:31:
Bij de 630 mis ik het HD scherm of de extra ram totaal niet. Enige wat ik mis zijn:
- lichtsensor
- proximity sensor
Verder hoe detecteert de telefoon dan een gezicht?
Kan de telefoon een gezicht detecteren dan?
Het touchscreen detecteert een aanraking over een groter gebied dan normaal. icecreamfarmer, hoe zet ik die functie dan uit?
De warmte van een gezicht.Peter_Aragorn schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:53:
Kan de telefoon een gezicht detecteren dan?
Wat betreft uitzetten, ik zou zweren dat ik het tegen gekomen ben bij het configureren van mijn moeders telefoon.
Dat moet ik later controleren, het heette iets van timeout.
Aah zo. Ach ik heb de beslissing gemaakt en typ dit van mijn gloednieuwe 635. Prima ding! De 930 is natuurlijk in alle opzichten beter, maar ook stukken duurder! De 635 doet ook alles wat ik hem vraag.
Daarbij: Wat zijn in jullie ogen must-have apps voor op deze mooie telefoon?
Daarbij: Wat zijn in jullie ogen must-have apps voor op deze mooie telefoon?
Hier is het forum dus niet voor bedoeld.
[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 18-07-2014 20:12 ]
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Vandaag mijn groene frontje binnen. Best een tof ding, had hem veel lelijker verwacht... blijf hem wel gebruiken :-)
Gisteren whatsapp geinstalleerd en kreeg de melding dat het niet compatible was met deze versie van WP 
Verder werkte hij wel.
Verder werkte hij wel.
Ze geven aan dat het binnen 4 weken is, ik had hem 3 weken na aanvraag binnenVerwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:01:
Iemand enig idee hoe snel de gratis cover geleverd word ?
Sinds gisteren is mijn moeder aan haar allereerste smartphone begonnen. Na veel reviews gelezen te hebben, overwegingen maken en vooral uitproberen in winkels toch aan de Nokia Lumia 630 gegaan!
WP 8.1 werkt naar mijn idee heel prima, ziet er ook lekker fris en toch net iets makkelijker uit dan Android. Heb zelf een Moto G maar zit eraan te denken om na deze ook een WP te halen.
Batterij ging wel relatief snel leeg, maar dit kwam waarschijnlijk doordat hij net op een eerste acculading de winkel uit ging. Even leeg laten lopen en naar de volle 100% opladen, dan maar..
WP 8.1 werkt naar mijn idee heel prima, ziet er ook lekker fris en toch net iets makkelijker uit dan Android. Heb zelf een Moto G maar zit eraan te denken om na deze ook een WP te halen.
Batterij ging wel relatief snel leeg, maar dit kwam waarschijnlijk doordat hij net op een eerste acculading de winkel uit ging. Even leeg laten lopen en naar de volle 100% opladen, dan maar..
Ik zou even goed in de handleiding kijken of de batterij wel helemaal leeg mag lopen. Verschilt nogal van type batterij naar batterij
Meer mensen hier die last hebben van de wifi verbinding die steeds op "beperkt" schiet en dus niks meer doet terwijl al mijn andere apparaten het prima doen?heel irritant.
en als ik mijn camera opstart om een foto te maken duurt het zeker 10 seconden voor ik een foto kan schieten...ook heel annoying.
voor de rest een prima ding
en als ik mijn camera opstart om een foto te maken duurt het zeker 10 seconden voor ik een foto kan schieten...ook heel annoying.
voor de rest een prima ding
Ik heb sinds kort een Lumia 630 voor 't werk, bevalt wisselend goed en slecht, maar wat ik me afvraag is het volgende: ik vind Here Drive erg interessant en het werkt op zich prima, maar ik zit met een irritant probleem. Ik gooi de telefoon in de autohouder en als ik 'm een kwartslag draai (zodat ik zeg maar breedbeeld heb) blijft het scherm niet aan... als ik 'm rechtop laat blijft het scherm wel aan. Ik heb zitten zoeken door alle opties maar ik kan hier niets over vinden. Is dit een bug, en zou het aan de telefoon liggen of aan WP? Er staat Cyan op als het goed is, hoewel ik daar in tweede instantie aan twijfel. Ik meen eens in de settings ergens Cyan te hebben zien staan in de kleur, wel, cyaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 29-07-2014 08:48 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Hallo allemaal,
Ik heb nu zo'n anderhalve week de Lumia 630 en hij bevalt mij prima.
Nou heb ik alleen last van licht lekkage onder aan het scherm. Omdat daar de bediening knoppen zitten op een zwarte ondergrond valt het extra op. Mijn vraag is dan ook of dit ernstig is, of komt het bij andere mensen ook voor? Als ik hem omruil dan kan de volgende het ook weer hebben. Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik heb nu zo'n anderhalve week de Lumia 630 en hij bevalt mij prima.
Nou heb ik alleen last van licht lekkage onder aan het scherm. Omdat daar de bediening knoppen zitten op een zwarte ondergrond valt het extra op. Mijn vraag is dan ook of dit ernstig is, of komt het bij andere mensen ook voor? Als ik hem omruil dan kan de volgende het ook weer hebben. Kan iemand mij hierbij helpen?
Komt helaas wel vaker voor bij IPS schermen. Is verder niets gevaarlijks aan maar het stoort wel kan ik mij voorstellen... Heb er (nog) geen last van.
Viel mij trouwens op dat het toestel niet lekker kan omgaan met Kingston sd kaartjes. Last van trage apps, reboots en apps die niet te starten zijn. Mik er een Samsung kaartje in en het ding werkt als een tierelier!
Accuduur is ook indrukwekkend te noemen. Mijn NL928 (Amerikaans toestel) Zat sinds WP8.1 rond de 7-8 uurtjes voordat hij al om stroom vroeg - de NL630 zit na 8 uurtjes nog steeds op 70% en dat is voor mijn echt heel indrukwekkend! Verder is dit toestel op alle fronten sneller. Mis het HD scherm wel een beetje geef ik toe en zit stiekem wel te wachten op de HTC One for Windows Phone. Maar dit is echt een héél prettig toestel om te gebruiken. Mis de EQ niet eens, het geluid klinkt ook echt heel netjes.
Snap ook niet zo goed dat er over het scherm geklaagd wordt, kan het prima aflezen in de volle zon. Kijkhoeken zijn wel belabberd maar ergens wel fijn ivm privacy.
Viel mij trouwens op dat het toestel niet lekker kan omgaan met Kingston sd kaartjes. Last van trage apps, reboots en apps die niet te starten zijn. Mik er een Samsung kaartje in en het ding werkt als een tierelier!
Accuduur is ook indrukwekkend te noemen. Mijn NL928 (Amerikaans toestel) Zat sinds WP8.1 rond de 7-8 uurtjes voordat hij al om stroom vroeg - de NL630 zit na 8 uurtjes nog steeds op 70% en dat is voor mijn echt heel indrukwekkend! Verder is dit toestel op alle fronten sneller. Mis het HD scherm wel een beetje geef ik toe en zit stiekem wel te wachten op de HTC One for Windows Phone. Maar dit is echt een héél prettig toestel om te gebruiken. Mis de EQ niet eens, het geluid klinkt ook echt heel netjes.
Snap ook niet zo goed dat er over het scherm geklaagd wordt, kan het prima aflezen in de volle zon. Kijkhoeken zijn wel belabberd maar ergens wel fijn ivm privacy.
Enige dat ik toch wel mis is net dat kleine beetje extra RAM. 1gb had fijn geweest.
Scherm is idd prima!
Oh en ik mis een GMail app. Maar dat heeft niks met de telefoon te maken
Scherm is idd prima!
Oh en ik mis een GMail app. Maar dat heeft niks met de telefoon te maken
OT: MetroMail is interessant als je GMail veel gebruikt
Hartelijk dank voor de reactie. Zijn er nog meer mensen hier op dit forum die hier ook last van hebben? Het licht schijnt alleen onder aan het scherm. Ik denk dat het niet loont om terug te sturen, want de er bestaat een kans dat ik het probleem bij de volgende ook heb. Ik heb mijn gratis achterkant bovendien ook al binnen. Gelukkig is het toestel niet echt kapot.Narathan schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 00:41:
Komt helaas wel vaker voor bij IPS schermen. Is verder niets gevaarlijks aan maar het stoort wel kan ik mij voorstellen... Heb er (nog) geen last van.
Ik heb er minimaal "last" van aan de boven kant van het scherm, de voorwaarde is dan wel het scherm wit moet zijn. Voor mij is dit geen probleem, de telfoon werkt super.
Ik heb er nauwelijks last van. Soms een klein beetje aan de bovenkant.
Dat doet die van mij ook, precies zo. Het is niet fraai, maar ook niet storend.Comestus schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:27:
Ik heb er minimaal "last" van aan de boven kant van het scherm, de voorwaarde is dan wel het scherm wit moet zijn. Voor mij is dit geen probleem, de telfoon werkt super.
Saved by the buoyancy of citrus
Hoe is de belkwaliteit bij jullie? Ik ben er niet helemaal happy mee.
Met mijn vorige toestel (Z10) was het prima, nu vallen gesprekken af en toe weg of het geluid is dof/blikkerig.
Zelfde provider, zelfde gebied dus daar ligt het niet aan. Zou ik een maandagmorgenmodel hebben?
Verder ben ik redelijk tevreden over het toestel. Boven verwachting zelfs.
Scherm is goed, wel vlekkenmagneet maar dat is op te lossen.
Enige andere minpuntje zover (buiten belkwaliteit) is muziek over bluetooth in m'n auto.. stottert zo nu en dan
Met mijn vorige toestel (Z10) was het prima, nu vallen gesprekken af en toe weg of het geluid is dof/blikkerig.
Zelfde provider, zelfde gebied dus daar ligt het niet aan. Zou ik een maandagmorgenmodel hebben?
Verder ben ik redelijk tevreden over het toestel. Boven verwachting zelfs.
Scherm is goed, wel vlekkenmagneet maar dat is op te lossen.
Enige andere minpuntje zover (buiten belkwaliteit) is muziek over bluetooth in m'n auto.. stottert zo nu en dan
Ik vind de bel kwaliteit juist heel erg goed. Gesprekken zijn duidelijker dan op mijn iPhone eigenlijk, niet dat het een goede maatstaf is maar geeft wel een indicatie. Misschien dat je inderdaad een maandagochtend model hebt.
Het scherm van mijn 630 wordt ook zwart als ik het kantel, maar alleen als ik mijn Polaroid zonnebril op heb...Cyphax schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:39:
Ik heb sinds kort een Lumia 630 voor 't werk, bevalt wisselend goed en slecht, maar wat ik me afvraag is het volgende: ik vind Here Drive erg interessant en het werkt op zich prima, maar ik zit met een irritant probleem. Ik gooi de telefoon in de autohouder en als ik 'm een kwartslag draai (zodat ik zeg maar breedbeeld heb) blijft het scherm niet aan... als ik 'm rechtop laat blijft het scherm wel aan. Ik heb zitten zoeken door alle opties maar ik kan hier niets over vinden. Is dit een bug, en zou het aan de telefoon liggen of aan WP? Er staat Cyan op als het goed is, hoewel ik daar in tweede instantie aan twijfel. Ik meen eens in de settings ergens Cyan te hebben zien staan in de kleur, wel, cyaan.
Bij mijn 620 is dat niet het geval. Waarschijnlijk een nadeel van de ClearBlack versie die bij de 630 gebruikt wordt.
T480 - Sony XA2 (SailfishOS) - Fairphone 3 - Nokia 8
ik heb de laatste 2 pagina's doorgelezen omdat die vanaf de lancering van de 635 ongeveer in dezelfde tijd waren, maar ik ben nog geen ervaringen van gebruikers tegengekomen over dit toestel.
laat ik de eerste zijn
Ben als ict beheerder gestort in een cloud-telefonie-project waarbij gebruikers konden kiezen tussen diverse iPhones en diverse Nokia lumia's vanwege WP8 (en 8.1). (kan een hele discussie starten waarom, maar laten we dat niet doen
)
5 collega's kozen voor de 635, ik had de eer om ze in te stellen.
Om te beginnen: ten opzichte van de windows 8 telefoons waar er bij ons ook 4 van gekozen zijn, vind ik windows 8.1 een stapje in de goede richting, maar voor de gebruiker nog niet merkbaar genoeg.
Naar mijn idee is vooral het beheer/de instellingen van de telefoon verbeterd en uitgebreid, alles zit op een betere plek. Maar helaas kan ik nog steeds de certificaten niet beheren
Prijstechnisch vind ik het een dijk van een telefoon. Als iPhoner denk ik er zelfs over na om binnenkort een 635 privé aan te schaffen, eerst voor een jaar om er aan te wennen, misschien voor langer.
De telefoon ligt goed in de hand, de hoekige achterkant zorgt daarvoor. Het gewicht is wat licht, helemaal als je iP4S gewend bent. Het geluid vond ik wel wat blikkerig t.o.v. iP4S, maar ook dat went snel genoeg.
Mede door de 4G werkt het OS verrassend soepel. Apps installeren is kinderspel, jammer genoeg zijn er nog steeds niet alle apps beschikbaar, maar het komt vanzelf wel!
Als ik mijn collega's uitleg over deze telefoon moet geven, vraag ik eerst of ze privé al een smartphone hebben. Zo ja, laat ik ze beginnen met zelf een app te installeren. Het grappige is dat men meteen weet hoe het werkt, precies de juiste knopjes weet te vinden en android-gebruikers weten ook de tile aan het startscherm vast te maken. Met de opmerking erbij: 'wat simpel!'
Gebruikers die voor het eerst beginnen met een smartphone, hebben juist gekozen voor een WP omdat ze op de PC of laptop al Win8 hebben. Een feest van herkenning!
Krijg wel vaak de vraag waar de tile Bureaublad is, maar om de een of andere reden moet ik bekennen dat dát nou juist het verschil tussen WP en Win is
Wat ik een voordeel vind, maar wel gezien vanuit een beheerders-blik: stabiel apparaat, WP8.1 werkt super, scherm reageert gevoelig en dat is na gewenning echt een voordeel, foto-knop op de zijkant reageert niet zo overdreven gevoelig als bijv. op een lumia 1320 waardoor de camera-app te pas en te onpas start, de bedrijfsapps (in win8.1 heet het Werkplek) zijn verder doorontwikkeld, en een heel groot voordeel is dat de battery-case van lekker hard petflessen-plastic is gemaakt dus eenmaal stuk, koop je voor een luttel bedrag gewoon een nieuwe.
Ik vind ook wat nadelen, maar dat is meer OS afhankelijk: Windows-foutcodes staan nog steeds als foutcode en niet met een uitleg erbij wát het dan is (voor mij geen probleem, voor een beginner reden om in paniek te schieten), de lijst met apps kan na het installeren van 400 apps nogal lang worden
maar verder: ik begin de 635 wel te waarderen, kwantiteits-product.
laat ik de eerste zijn
Ben als ict beheerder gestort in een cloud-telefonie-project waarbij gebruikers konden kiezen tussen diverse iPhones en diverse Nokia lumia's vanwege WP8 (en 8.1). (kan een hele discussie starten waarom, maar laten we dat niet doen
5 collega's kozen voor de 635, ik had de eer om ze in te stellen.
Om te beginnen: ten opzichte van de windows 8 telefoons waar er bij ons ook 4 van gekozen zijn, vind ik windows 8.1 een stapje in de goede richting, maar voor de gebruiker nog niet merkbaar genoeg.
Naar mijn idee is vooral het beheer/de instellingen van de telefoon verbeterd en uitgebreid, alles zit op een betere plek. Maar helaas kan ik nog steeds de certificaten niet beheren

Prijstechnisch vind ik het een dijk van een telefoon. Als iPhoner denk ik er zelfs over na om binnenkort een 635 privé aan te schaffen, eerst voor een jaar om er aan te wennen, misschien voor langer.
De telefoon ligt goed in de hand, de hoekige achterkant zorgt daarvoor. Het gewicht is wat licht, helemaal als je iP4S gewend bent. Het geluid vond ik wel wat blikkerig t.o.v. iP4S, maar ook dat went snel genoeg.
Mede door de 4G werkt het OS verrassend soepel. Apps installeren is kinderspel, jammer genoeg zijn er nog steeds niet alle apps beschikbaar, maar het komt vanzelf wel!
Als ik mijn collega's uitleg over deze telefoon moet geven, vraag ik eerst of ze privé al een smartphone hebben. Zo ja, laat ik ze beginnen met zelf een app te installeren. Het grappige is dat men meteen weet hoe het werkt, precies de juiste knopjes weet te vinden en android-gebruikers weten ook de tile aan het startscherm vast te maken. Met de opmerking erbij: 'wat simpel!'
Gebruikers die voor het eerst beginnen met een smartphone, hebben juist gekozen voor een WP omdat ze op de PC of laptop al Win8 hebben. Een feest van herkenning!
Krijg wel vaak de vraag waar de tile Bureaublad is, maar om de een of andere reden moet ik bekennen dat dát nou juist het verschil tussen WP en Win is
Wat ik een voordeel vind, maar wel gezien vanuit een beheerders-blik: stabiel apparaat, WP8.1 werkt super, scherm reageert gevoelig en dat is na gewenning echt een voordeel, foto-knop op de zijkant reageert niet zo overdreven gevoelig als bijv. op een lumia 1320 waardoor de camera-app te pas en te onpas start, de bedrijfsapps (in win8.1 heet het Werkplek) zijn verder doorontwikkeld, en een heel groot voordeel is dat de battery-case van lekker hard petflessen-plastic is gemaakt dus eenmaal stuk, koop je voor een luttel bedrag gewoon een nieuwe.
Ik vind ook wat nadelen, maar dat is meer OS afhankelijk: Windows-foutcodes staan nog steeds als foutcode en niet met een uitleg erbij wát het dan is (voor mij geen probleem, voor een beginner reden om in paniek te schieten), de lijst met apps kan na het installeren van 400 apps nogal lang worden

maar verder: ik begin de 635 wel te waarderen, kwantiteits-product.
Mijn 635 heeft geen fotoknop hoor