Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:44
Hier het changelog trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/aehtj71gw3Pr7gMXFAX9ZEPQ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom je aan de Change log update, kreeg je die automatisch binnen?
Ik heb inderdaad problemen met de snapchat filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:17
Ik heb de klantenservice gemaild, blijkbaar moet je op een lijst staan om de OTA update te krijgen (of ze willen hem nog niet naar iedereen tegelijk uitrollen). Ik heb begrepen dat je hem ook van de site kunt downloaden en dan handmatig kunt installeren. Maar even nadenken wat ik ga doen... (of dat ik gewoon wacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:54
sapphire schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:28:
Mijn vrouw had har P7 in het toilet laten vallen, dood dus.

Ondertussen heeft ze een nieuwe en wilde ik eens kijken of ik er nog iets mee kon, dus uit elkaar gehaald volgens de handleiding van iFixit.

Battterij zat alleen flink vast dus even er aan zitten pielen met dit als gevolg:

[afbeelding]

Vond de accu al zo vreemd flexibel en had hem er bijna uit en opeens hoor ik "psst" en dacht gelijk "shit, naar buiten". Ondertussen schoten de rook, vonken en vlammen eruit en heb ik hem zo naar buiten gegooid waarna met een grote vuurbal werd.

Heb al heel wat accu's in handen gehad de afgelopen jaren en ken de gevaren ervan maar dit was echt bizar!
Wow. Ik heb vorige week mijn P7 in toilet laten vallen, ook dood. althans inmiddels start hij wel op, maar touchscreen werkt niet meer en dr Mobile (dynafix - officiele reparateur van huawei in NL) adviseerde me om een nieuwe telefoon te kopen.

Dacht erover om hem anders zelf open te maken, zodat hij beter kan drogen, maar nu ik dit zie denk ik, laat maar ;w
Beetje necro, maar explodeert de accu, omdat hij nat is geweest, of omdat je hem hardhandig eruit hebt gewrikt

[ Voor 4% gewijzigd door Metaalhoofd op 07-01-2016 16:19 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Metaalhoofd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:17:
[...]

Wow. Ik heb vorige week mijn P7 in toilet laten vallen, ook dood. althans inmiddels start hij wel op, maar touchscreen werkt niet meer en dr Mobile (dynafix - officiele reparateur van huawei in NL) adviseerde me om een nieuwe telefoon te kopen.

Dacht erover om hem anders zelf open te maken, zodat hij beter kan drogen, maar nu ik dit zie denk ik, laat maar ;w
Beetje necro, maar explodeert de accu, omdat hij nat is geweest, of omdat je hem hardhandig eruit hebt gewrikt
Tja, dat is gewoon onvoorzichtigheid. Als je teardowns kijkt zie je dat ze de accu zo weinig mogelijk proberen te buigen. Je moet er iets onder schuiven om het los te krijgen, niet er aan gaan rukken. En alleen de achterkant eraf krijgen is totaal geen uitdaging: even 2 minuten met een föhn opwarmen en dan met broodclipjes of een gitaar plectrum de lijm los pulken.

Ik heb zelf een barst in het scherm zitten, maar is niet echt zo hinderlijk dat ik daar een nieuw scherm voor ga kopen.

Kost je ongeveer €30 als je het zelf probeert: http://www.aliexpress.com...-Shipping/1728979479.html Maar dan moet je wel zeker zijn dat er verder niks stuk is natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja het was ook niet bepaald het plan om die accu te buigen hé ;)

Heb legio telefoons uit elkaar gehad maar die Huawei was toch één van de meest irritante! Heb uiteraard ook gewoon teardowns gekeken maar dit dit was een flexibel kreng en vastgeplakt en dunne verpakking (viel me al op toen die nog vast zat).

Ik ben iig flink Huawei fan af sindsdien (plus enorm veel gedoe met de software van ze)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:54
Inmiddels heb ik mijn P7 een hard reset gedaan (power en volume knop werkten wel ;).
Misschien dat het touchscreen na een weekje rijst nog tot leven komt, maar inmiddels ben ik me ook aan het orienteren op Xiaomi Redmi Note 2 en dan kijken of iemand op marktplaats nog interesse in mijn P7 heeft.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik kreeg dit weekend eindelijk via de air de update naar Android 5.1.1 en Emui 3.1. Vind het prima werken! Gebruik zelf niet de FaceBook app dus daar heb ik sowieso geen last van. Wekker ging vanochtend ook gewoon af. Heb express gewoon gewacht tot de telefoon zelf aangaf dat ie wilde update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38

DizzyWeb

Ondertiteld

Sinds de laatste update (P7-L10C900B852) heb ik wat probleempjes met de volumeinstellingen...

Mijn ringtone blijft snoeihard, hoe zacht ik 'm ook zet. Het op 1 na laagste stapje is nogsteeds snoeihard, 1 stapje lager is alleen trillen.

Iemand anders dit gehad? En heeft iemand een oplossing gevonden? Factory reset al gehad, dus dat lost het helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-01 07:57
Bij mij blijft GPS een groot probleem. Het duurt soms een uur voor mijn toestel satellieten vindt, als die al gevonden worden. Best wel lastig als je je navigatie nodig hebt:-(

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:10:
Hallo,

Ik heb drie dagen geleden de Huawei Ascend Mate 7 gekocht via een site uit China referral verwijderd(http://www.oppomart.com/honor6/huawei-ascend-mate7.html)[/url].
Deze werd geïmporteerd uit China omdat ik de gouden versie (en de 3Gram en 32Gig-versie- wou.

Normaal gezien zouden de brands moeten werken om hier 4G in België te krijgen maar ikzelf ken er niet zo bijster veel van. Willen jullie dit eens bekijken.

O ja, ik zit bij Mobile Vikings :).
geweldig om te weten

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 08-03-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
Ik heb al een tijdje het probleem dat wanneer de telefoon helemaal leeg is geweest, en zichzelf heeft uitgeschakeld, dat hij dan bijna niet meer wil opladen. Ik moet dat moeilijk gaan doen met opstarten in recovery mode (volume up en aan-knop indrukken). Zodat hij weer start met opladen.

Zijn er meer mensen die dit probleem (of een oplossing) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Toevallig ook hetzelfde probleem.
Mobiel een dag aan de lader gehangen maar geeft geen enkel teken van leven meer.
Ga hem maar opsturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry07
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08-2023
Wie kan mij a.u.b. helpen?
Ik heb een Huawei P7 (Light) en vind het beeldscherm vooral in de buitenlucht, bijzonder slecht te bekijken.
De resolutie is 720x1280 maar ik lees hier ook dat 1920x1080 een prima beeld geeft. Echter, ik kan met geen mogelijkheid de resolutie wijzigen. Heb ook nog even een app gehad die dat mogelijk zou maken, maar die werkte op mijn toestel ook niet :(
Het draait op Android 5.0 en de toestelversie is ALE-L21.

Graag ondersteuning/tips.

Ben geen expert en heb dus af en toe hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Harry07 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:53:
Wie kan mij a.u.b. helpen?
Ik heb een Huawei P7 (Light) en vind het beeldscherm vooral in de buitenlucht, bijzonder slecht te bekijken.
De resolutie is 720x1280 maar ik lees hier ook dat 1920x1080 een prima beeld geeft. Echter, ik kan met geen mogelijkheid de resolutie wijzigen. Heb ook nog even een app gehad die dat mogelijk zou maken, maar die werkte op mijn toestel ook niet :(
Het draait op Android 5.0 en de toestelversie is ALE-L21.

Graag ondersteuning/tips.
Bij de P7 gaat onder helder zonlicht het contrast ook softwarematig aangepast worden (zwart wordt grijs etc), werkt dat wel? Dat helpt bij mijn P7 wel enorm.

https://forum.xda-develop...hed-black-direct-t3578311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry07
Dank voor het meedenken maar bij mijn toestel werkt hetgeen via die link is aangegeven, niet. Sterker nog, de genoemde button is daar ook niet aanwezig.
Wél via Instellingen-Weergave en daar heb ik het verbeteren bij zonlicht, uitgezet.
Echt verschil merk ik helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry07
Heeft iemand anders nog een tip voor mij hoe het scherm helderder te krijgen??
Toestelversie is ALE-L21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Wow, er is een OTA update beschikbaar! Dat had ik niet meer verwacht.
P7-L10C900B853 met 'Google veiligheidspatches'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
schaduw schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:13:
Wow, er is een OTA update beschikbaar! Dat had ik niet meer verwacht.
P7-L10C900B853 met 'Google veiligheidspatches'
Als je hem hebt kun je hem dan uit de map 'dload' halen, of staat het al op XDA developers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
de p7 van mijn vrouw zit nog steeds op 4.2.2. Daarom krijgt ze nu de melding dat de ING app niet meer werkt tot ze naar in ieder geval android 5 heeft geupgrade. Maar bij updates staat geen upgrade naar 5.1.1 beschikbaar. Ik weet dat ze er zijn nadat ik rond gezocht heb op internet. Mijn contact bij Huawei mailde dat er geen upgrade voor de versie van mijn vrouw geschikt is.

Ik geloof dat niet maar ik wil wel voorkomen dat ik ervoor zorg dat die telefoon helemaal niks meer doet.
Daarom ben ik even benieuwd of ik gewoon een 5.1.1 europese rom voor de P-l10 kan proberen. Of dat dit heel nauw luistert.

Ik zie ook heel diverse buildnummers rondgaan op internet, als dit heel veel uitmaakt voor de versie om naar te upgraden, dan zou ik willen kijken welke versies matchen.

De build versie die zij nu heeft is: v100r001c00b623, aangepaste versie Custc432D001

Als ik op http://huawei-firmware.co...awei-ascend-p7/sophia-l10 staan daar talloze 5.1.1 roms.

Maar zonder dat ik weet of ik deze kan gebruiken. mijn zoektocht hiernaar heeft me tot op heden ook nog niet verder geholpen.

Iemand die me kan vertellen welke upgrade ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:17
arjoderoon schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:44:
Als ik op http://huawei-firmware.co...awei-ascend-p7/sophia-l10 staan daar talloze 5.1.1 roms.

Maar zonder dat ik weet of ik deze kan gebruiken. mijn zoektocht hiernaar heeft me tot op heden ook nog niet verder geholpen.
Die site is niet van huawei. Daarnaast kun je het altijd proberen (wel met het risico dat het mislukt en je alsnog ee nandere telefoo nmoet kopen).
Daarnaast was ik al verbaasd dat dit topic omhoog kwam, die telefoon is 5 jaar geleden op de markt gekomen en was toen al erg lang wachten op updates (waardoor ik terug ben gegaan naar Samsung). Denk eerlijk gezegd dat ze langzaam moet gaan nadenken over een nieuw toestel. Als ze daar weer zolang mee doet dan zou ik wel voor een nieuw model gaan, dan heb je ook het langste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
klopt. Maar wij zijn nog wel van het credo: als het niet kapot is, hoeft het niet weg. De telefoon werkt in principe gewoon nog goed. Maar enkel het OS zorgt nu voor problemen. Zonder die update wordt je nu gedwongen om een andere telefoon te kopen, dat is waar we wat moeite mee hebben.

En de 5.1.1 update is voor heel veel varianten gewoon beschikbaar. ik heb de aangepaste versie ook nog maar even opgesnord om te zien of dit uitmaakt.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste