Hier het changelog trouwens.

Verwijderd
Wow. Ik heb vorige week mijn P7 in toilet laten vallen, ook dood. althans inmiddels start hij wel op, maar touchscreen werkt niet meer en dr Mobile (dynafix - officiele reparateur van huawei in NL) adviseerde me om een nieuwe telefoon te kopen.sapphire schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:28:
Mijn vrouw had har P7 in het toilet laten vallen, dood dus.
Ondertussen heeft ze een nieuwe en wilde ik eens kijken of ik er nog iets mee kon, dus uit elkaar gehaald volgens de handleiding van iFixit.
Battterij zat alleen flink vast dus even er aan zitten pielen met dit als gevolg:
[afbeelding]
Vond de accu al zo vreemd flexibel en had hem er bijna uit en opeens hoor ik "psst" en dacht gelijk "shit, naar buiten". Ondertussen schoten de rook, vonken en vlammen eruit en heb ik hem zo naar buiten gegooid waarna met een grote vuurbal werd.
Heb al heel wat accu's in handen gehad de afgelopen jaren en ken de gevaren ervan maar dit was echt bizar!
[ Voor 4% gewijzigd door Metaalhoofd op 07-01-2016 16:19 ]
Tja, dat is gewoon onvoorzichtigheid. Als je teardowns kijkt zie je dat ze de accu zo weinig mogelijk proberen te buigen. Je moet er iets onder schuiven om het los te krijgen, niet er aan gaan rukken. En alleen de achterkant eraf krijgen is totaal geen uitdaging: even 2 minuten met een föhn opwarmen en dan met broodclipjes of een gitaar plectrum de lijm los pulken.Metaalhoofd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:17:
[...]
Wow. Ik heb vorige week mijn P7 in toilet laten vallen, ook dood. althans inmiddels start hij wel op, maar touchscreen werkt niet meer en dr Mobile (dynafix - officiele reparateur van huawei in NL) adviseerde me om een nieuwe telefoon te kopen.
Dacht erover om hem anders zelf open te maken, zodat hij beter kan drogen, maar nu ik dit zie denk ik, laat maar
Beetje necro, maar explodeert de accu, omdat hij nat is geweest, of omdat je hem hardhandig eruit hebt gewrikt
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...
Verwijderd
geweldig om te wetenVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:10:
Hallo,
Ik heb drie dagen geleden de Huawei Ascend Mate 7 gekocht via een site uit China referral verwijderd(http://www.oppomart.com/honor6/huawei-ascend-mate7.html)[/url].
Deze werd geïmporteerd uit China omdat ik de gouden versie (en de 3Gram en 32Gig-versie- wou.
Normaal gezien zouden de brands moeten werken om hier 4G in België te krijgen maar ikzelf ken er niet zo bijster veel van. Willen jullie dit eens bekijken.
O ja, ik zit bij Mobile Vikings.
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 08-03-2016 09:06 ]
Ben geen expert en heb dus af en toe hulp nodig.
Bij de P7 gaat onder helder zonlicht het contrast ook softwarematig aangepast worden (zwart wordt grijs etc), werkt dat wel? Dat helpt bij mijn P7 wel enorm.Harry07 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:53:
Wie kan mij a.u.b. helpen?
Ik heb een Huawei P7 (Light) en vind het beeldscherm vooral in de buitenlucht, bijzonder slecht te bekijken.
De resolutie is 720x1280 maar ik lees hier ook dat 1920x1080 een prima beeld geeft. Echter, ik kan met geen mogelijkheid de resolutie wijzigen. Heb ook nog even een app gehad die dat mogelijk zou maken, maar die werkte op mijn toestel ook niet![]()
Het draait op Android 5.0 en de toestelversie is ALE-L21.
Graag ondersteuning/tips.
Als je hem hebt kun je hem dan uit de map 'dload' halen, of staat het al op XDA developers?schaduw schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:13:
Wow, er is een OTA update beschikbaar! Dat had ik niet meer verwacht.
P7-L10C900B853 met 'Google veiligheidspatches'
Die site is niet van huawei. Daarnaast kun je het altijd proberen (wel met het risico dat het mislukt en je alsnog ee nandere telefoo nmoet kopen).arjoderoon schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:44:
Als ik op http://huawei-firmware.co...awei-ascend-p7/sophia-l10 staan daar talloze 5.1.1 roms.
Maar zonder dat ik weet of ik deze kan gebruiken. mijn zoektocht hiernaar heeft me tot op heden ook nog niet verder geholpen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq