Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:56
@Jereon123456 He ttoestel is erg dun, dus zit goed in broekzak, camera is gewoon goed, en snelheid / verbruik is allesinds redelijk te noemen. ik ervaar in ider geval geen lag. Muziek luisteren bedoel je dan met oordopjes of via de speaker? De telefoon heeft namelijk maar 1 speaker, geluid is redelijk maar het is geen stereo, Voor een hoesje gebruik ik zelf deze: http://www.bol.com/nl/p/m...p-zwart/9200000035106203/ + een screenprotector. Een ander goede keuze is wellicht de Honor6 welke ook van Huawei is, deze heeft iets meer geheugen, octa core en een grotere accu is maar 1mm dikker, maar afwerking is iets minder. (300 euro bij Bol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06 21:29
Anoniem: 654993 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:03:
Hallo

Ik ben dringend toe aan een nieuwe smartphone en overweeg die Huawei Ascend P 7.
Is voor mij belangrijk: snel (gamen doe ik echter niet, eens een filmpje bekijken of snel 'soundhounden' wel), goede camera, niet te groot (HTC One vind ik bijvoorbeeld te groot) Ik gebruik smartphone ook om naar muziek te luisteren, dus dat moet ook ok zijn. En geen problemen met bellen (dat had ik wel bij mijn huidige Samsung S plus). Het design vind ik ook wel vrij deftig van dit toestel.
Oja, ik zal wellicht een beschermhoesje nodig hebben, bestaan er voor dit toestel strakke hoesjes? (dus niet te lomp aangezien dit toestel al een stuk groter is dan de S Plus, moet nog in mijn broekzak kunnen)

Conclusie: afgaande op mijn behoeften, ben ik bij dit toestel aan het juiste adres?
Alvast bedankt voor jullie deskundigheid!
Ik denk dat je hier een prima toestel aan hebt. Persoonlijk vind ik het ontwerp echt super en lekker dun. Met een siliconenhoesje er omheen wordt hij nauwelijks groter wat ik erg fijn vind. Foto's en video zijn top. Met de EMUI3.0 die recent is uitgekomen is het een heerlijk snel toestel, alles verloopt soepel. Ook heb ik nog nooit problemen ervaren met bellen, het geluid is helder, duidelijk en kan aardig luid. Speaker is inderdaad mono en kan best hard. Je moet het toestel dan niet met de achterkant plat op tafel leggen want dan sluit je de speaker volledig af en hoor je bijna niets meer. Dus ik zeg aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654993

Ok, bedankt voor jullie reacties, ik ga het erop wagen.
Nog één vraagje: op http://www.kieskeurig.be/...-huawei-ascend-p7/prijzen blijkt hij het goedkoopst bij redcoon.be, maar als je daar dan kijkt naar de specificaties, blijkt de processor maar 1.2 ipv 1.8 Ghz, en bij het witte exemplaar Android 4.3 ipv 4.4.
Zijn dat slordigheden vanwege redcoon, of verkopen zij toestellen die hier en daar afwijken van de standaardkenmerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Lijkt me gewoon foutieve informatie. Telefoons komen gewoon uit met android 4.4 en zijn sowieso gewoon te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:08

DizzyWeb

Ondertiteld

Vreemdgenoeg staat Redcoon er nu niet meer tussen, maar er viel me gisteren op dat als je door klikte naar de specificaties, dat daar wel Android 4.4 stond, dus ik gok dat het gewoon een fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
Vandaag merkte ik opeens dat de resolutio van mijn telefoon op 1280x720 staat.
Weet iemand hoe ik dit terug kan aanpassen naar 1920x1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Instellingen > screensaver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
Hmm ik heb geen optie voor screensaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Sorry, ik ging er van uit dat je al op EMUI3.0 zat. Eerder heette dit de ROG technologie. Je kunt deze vinden onder energiebesparing, dan meer opties en kies je voor instellingen. Vervolgens zet je ROG technologie weer uit.

• Tirinium
Thanks, dat was inderdaad de oplossing. maar als ik op 1920x1080 wil blijven moet de ROG wel uit blijven staan, als ik deze terug aanzet gaat de resolutie ook weer terug naar 1280x720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 16:21
vond de P7 uiteindelijk traag worden, veel lags.. heb deze verkocht, ga de One+ of de Meizu Mx4 pro kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 11:54
Anoniem: 654993 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:07:
Ok, bedankt voor jullie reacties, ik ga het erop wagen.
Nog één vraagje: op http://www.kieskeurig.be/...-huawei-ascend-p7/prijzen blijkt hij het goedkoopst bij redcoon.be, maar als je daar dan kijkt naar de specificaties, blijkt de processor maar 1.2 ipv 1.8 Ghz, en bij het witte exemplaar Android 4.3 ipv 4.4.
Zijn dat slordigheden vanwege redcoon, of verkopen zij toestellen die hier en daar afwijken van de standaardkenmerken?
bij MM of saturn duitsland kost die al maanden 259, daar heb ik hem vandaan, no worries.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:42
Ik wil whatsapp web installeren en heb dmv de QR code reader App geprobeerd de QR code in te lezen.
van mijn laptop.
Ik krijg een melding op de telefoon dat dit niet wordt ondersteund.

Wat doe ik fout .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Dat moet niet via een QR reader app, dat moet via Whatsapp. In het menu van Whatsapp zit de optie "Whatsapp Web", daar moet je de QR code inlezen.

Als je die optie niet hebt in het menu, is je Whatsapp niet up to date.

Maar dit heeft weinig met de P7 te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660414

Hallo, weet iemand of er een app is om alleen mijn belcontacten te openen.
Vind het nogal omslachtig via telefoon app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Op mijn toestel staat "Contacts", die doet wat de naam suggereert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660772

Ik heb sinds kort een P7, en gisteren EMUI 3.0 geinstalleerd. Nu lijkt het erop dat ik een andere launcher niet mee als default kan instellen. (ik heb er 2 getest waaronder CM Launcher, deze had ik al als standaard laucher in gebruik, maar de instelling werkt niet meer. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660414

Klopt heb de knop "Contacts" gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
DizzyWeb schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:08:
Ik heb toevallig een P7 en een HTC One M8 voor me liggen. De P7 heb ik sinds eergisteren zakelijk, dus veel van de dingen die je noemt doe ik hier niet mee, maar kan je wel vertellen dat de One M8 maar echt een klein beetje groter is. Wel een stukje zwaarder, de P7 is behoorlijk licht.
Instellingen > apps beheren >standaard app-instellingen. Hier kun je de launcher naar wens als standaard instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebaikema
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 15:51
Ik heb ook een P7. Als ik hem in mijn armbandhouder wil doen (voor hardlopen) bedekt de band de bovenkant van de telefoon. Als ik dan de telefoon aanzet, zegt hij dat ik de modus zonder aanraken zit.
Wie weet hoe ik dat uit kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Sinds de EMUI 3.0 update heb ik nu al een paar keer gehad dat mijn accu in een paar uur leeg was, herkent iemand dit?

Helaas is de accu dan echt helemaal leeg, dus kan dan moeilijk meer terug zien wat nu de veroorzaker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 22:35
sinds het begin heb al problemen met synchronisatie op m'n P7. Bij accounts staat 'auto sync uit' en er is geen enkele mogelijkheid om ook maar iets automatisch te laten syncen.

Heeft iemand hier enig hoe dit gewoon AANgezet kan worden. checkboxes om dit te doen ontbreken ook.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
DizzyWeb schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:30:
Sinds de EMUI 3.0 update heb ik nu al een paar keer gehad dat mijn accu in een paar uur leeg was, herkent iemand dit?

Helaas is de accu dan echt helemaal leeg, dus kan dan moeilijk meer terug zien wat nu de veroorzaker is.
Misschien is er na de update naar 3.0 iets niet helemaal lekker gegaan in de software. Persoonlijk heb ik mijn toestel bij de installatie van EMUI3.0 een reset gegeven. Misschien helpt het voor jou ook om een factory reset te doen? Instellingen kun je backuppen en apps zijn als het goed is opgeslagen bij Google, dus het is niet veel werk om naderhand alles weer te personaliseren.
Keiichi schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:32:
sinds het begin heb al problemen met synchronisatie op m'n P7. Bij accounts staat 'auto sync uit' en er is geen enkele mogelijkheid om ook maar iets automatisch te laten syncen.

Heeft iemand hier enig hoe dit gewoon AANgezet kan worden. checkboxes om dit te doen ontbreken ook.
Om apps automatisch te laten syncen moeten er een aantal dingen goed staan. Ten eerste heb je de algemene 'Auto-sync' toggle, deze moet uiteraard aan staan. Dan moet je bij 'accounts' voor elke app aan hebben staan wat er gesynct moet worden, zoals agenda, contacten etc. Als laatste moet de app ingeschakelt zijn bij 'beschermde apps', omdat de telefoon anders iedere activiteit van de app blokkeert bij het in slaapstand gaan van je telefoon.

Dit was het algemene verhaal. Maar omdat jij aangeeft dat je ook de knopjes niet ziet weet ik niet of dit het is. Niet iedere app heeft trouwens de mogelijkheid om te kiezen wat er wel en niet gesynct moet worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 22:35
Michel5128 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:44:
Om apps automatisch te laten syncen moeten er een aantal dingen goed staan. Ten eerste heb je de algemene 'Auto-sync' toggle, deze moet uiteraard aan staan. Dan moet je bij 'accounts' voor elke app aan hebben staan wat er gesynct moet worden, zoals agenda, contacten etc. Als laatste moet de app ingeschakelt zijn bij 'beschermde apps', omdat de telefoon anders iedere activiteit van de app blokkeert bij het in slaapstand gaan van je telefoon.

Dit was het algemene verhaal. Maar omdat jij aangeeft dat je ook de knopjes niet ziet weet ik niet of dit het is. Niet iedere app heeft trouwens de mogelijkheid om te kiezen wat er wel en niet gesynct moet worden!
Het gaat dan om google services (agenda, contacten, etc)

Waar zou de algemene auto sync toggle moeten zitten?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Michel5128 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:44:
[...]

Misschien is er na de update naar 3.0 iets niet helemaal lekker gegaan in de software. Persoonlijk heb ik mijn toestel bij de installatie van EMUI3.0 een reset gegeven. Misschien helpt het voor jou ook om een factory reset te doen? Instellingen kun je backuppen en apps zijn als het goed is opgeslagen bij Google, dus het is niet veel werk om naderhand alles weer te personaliseren.
Vanmorgen was mijn toestel weer leeg, dus ik heb nu inderdaad een reset gedaan. Heb nu even helemaal niets geinstalleerd, alleen mijn google account er in gezet voor updates, ook daar staat verder alles in uit.

Eens zien hoe het nu gaat. Daarna zet ik m'n exchange account er wel in, ik dacht even dat push voor exchange de boosdoener was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Keiichi schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:30:
[...]

Het gaat dan om google services (agenda, contacten, etc)

Waar zou de algemene auto sync toggle moeten zitten?
Meldingsbalk omlaag schuiven dan bij sneltoetsen staat hij bij mij tweede van links en tweede van boven, maar weet niet of dit standaard is.
DizzyWeb schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:45:
[...]

Vanmorgen was mijn toestel weer leeg, dus ik heb nu inderdaad een reset gedaan. Heb nu even helemaal niets geinstalleerd, alleen mijn google account er in gezet voor updates, ook daar staat verder alles in uit.

Eens zien hoe het nu gaat. Daarna zet ik m'n exchange account er wel in, ik dacht even dat push voor exchange de boosdoener was.
Hopelijk heeft het gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Iemand hier die meedoet aan de cashback actie? Kreeg vanmorgen een mail dat mijn inzending was goedgekeurd. Dat houdt in dat de telefoon mij uiteindelijk €250,- heeft gekost. Dat vind ik echt een koopje!

Vrouw en ik nu allebei een P7. Stiekem al wel benieuwd naar een P8, als die ooit komt.. Maar eerst nog maar even genieten van de P7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb sinds een paar dagen ook de p7. Ik ben positief verrast van de prijs kwaliteit. Eerst wel wat teleurgesteld over de skin, maar dat was voor ik de update naar emui 3 had gezien. Nu vind ik het wel mooi en strak.

Ondertussen ben ik wel op een paar kleine probleempjes uitgekomen:
- soms stopt mijn browser met werken (zowel stock browser als chrome browser). Dan kan ik geen websites meer laden. In de details zie ik dat het over een err_out_of_memory gaat. Als ik de telefoon dan even reboot is het probleem terug opgelost.
- op mijn vorig toestel (Sony Xperia z) gebruikte ik de app fidme om al mijn klantenkaarten van winkels te bewaren. De app slaat in feite al die barcodes op en je kan die dan in de winkel laten scannen vanop je scherm. Ik weet dat dit in sommige winkels niet altijd werkt ( afh van de scanner), maar in de Colruyt heeft dit met mijn vorige telefoon altijd gewerkt. Nu met de p7 werkte het echter niet meer in de Colruyt.

Heeft iemand nog ervaring met deze problemen? En misschien een oplossing :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-06 09:35
Iemand nog geen update gekregen voor de P7?
Mijn vriendin heeft al de update naar EMUI3
Ik zit nog steeds met de vorige versie, en als ik manueel scan naar een update vind hij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
Zo.. Dat is vaag... Heb je wel een Nederlandse telefoon? L10? Ik heb de update allang. En bij mijn vriendin haar telefoon gaf hij bij de eerste opstart direct aan dat er een update was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Jep Nederlandse telefoon.
Maar ik denk dat er bij de vorige update iets mis is gegaan.
Dus misschien dat een factory reset helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikaashVili
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-03 21:48
:/ Op dit moment is het probleem van de geluidsnotificaties van bijv. Whatsapp, nog niet opgelost.
Als ik het toestel op z'n kop leg, dan komen de Whatsapp-geluidjes nog altijd door.

Weet iemand of Huawei hier al mee bezig is om dit te fixen, want handmatig op stil zetten vind ik toch echt niet meer van deze tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Is er een functie die dat tegen zou moeten gaan dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikaashVili
Michel5128 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:29:
Is er een functie die dat tegen zou moeten gaan dan? :D
Ik heb het over de functionaliteit op de volgende pagina: http://www.primeinspirati...rol-huawei-ascend-p7.html.
Op m'n werk zou ik graag van "flip to mute" gebruik willen maken, zodat ik tijdens bijv. vergaderingen niet gestoord word.
Helaas komen bijv. de Whatsapp-notificaties er gewoon dwars doorheen :/..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Ik denk dat het niet zo werkt zoals jij denkt. Met motion control ingeschakeld kun je het geluid dempen wanneer deze overgaat. Dus je hoort je ringtone, op dat moment draai je je telefoon om en het geluid stopt. Het is dus niet zo dat wanneer je je P7 op het scherm legt dat je het geluid in eerste instantie al niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikaashVili
Michel5128 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:38:
Ik denk dat het niet zo werkt zoals jij denkt. Met motion control ingeschakeld kun je het geluid dempen wanneer deze overgaat. Dus je hoort je ringtone, op dat moment draai je je telefoon om en het geluid stopt. Het is dus niet zo dat wanneer je je P7 op het scherm legt dat je het geluid in eerste instantie al niet hoort.
OK, dank. Lijkt er inderdaad op dat ik de functie verkeerd geïnterpreteerd heb. Ik gebruik nu overigens Locale om de telefoon o.b.v. locatie (in dit geval mijn werk) automatisch op stil te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Voor de mensen die ook problemen hebben/hadden na een update.
Er zijn sites waar je de ROM kunt downloaden. (Let op wel in de juiste volgorde)
Deze op een SD kaartje zetten, niet booten maar bij update kiezen voor local update.
Daarna kon ik de EMUI 3 update via de reguliere manier downloaden en waren mijn boot-loop problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Michel5128 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:11:
[...]

Meldingsbalk omlaag schuiven dan bij sneltoetsen staat hij bij mij tweede van links en tweede van boven, maar weet niet of dit standaard is.

[...]

Hopelijk heeft het gewerkt!
Helaas. Exchange lijkt toch de boosdoener te zijn, nu weer een paar dagen dat het toestel binnen een aantal uren leeg is. Exchange account er uit gegooid, ga het zo wel even testen tijdens het weekend.

Maar ja, een zakelijk toestel waar ik mijn zakelijke mail niet op kan zetten, da's ook niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:35

peer

oeps

Ik heb sinds afgelopen donderdag ook de ascent p7, wat een verademing na een galaxy S3.
Alleen loop ik tegen 2 problemen? aan.
De telefoon heb ik handmatig geupdate naar emui 3.0 alleen missen de meldingen bij de iconen op het homescreen, Ik was gewend dat bij bijv. whatsapp daar het aantal ongelezen berichten bij stonden. Is dit niet mogelijk bij emui?

Verder werken de thema's niet, ik kan een thema downloaden, selecteren, er komt een melding dat het thema is toegepast, alleen gebeurt er daarna niks. niet dat dit noodzakelijk is, maar leek me leuk om te proberen.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
peer schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:30:
Ik heb sinds afgelopen donderdag ook de ascent p7, wat een verademing na een galaxy S3.
Alleen loop ik tegen 2 problemen? aan.
De telefoon heb ik handmatig geupdate naar emui 3.0 alleen missen de meldingen bij de iconen op het homescreen, Ik was gewend dat bij bijv. whatsapp daar het aantal ongelezen berichten bij stonden. Is dit niet mogelijk bij emui?

Verder werken de thema's niet, ik kan een thema downloaden, selecteren, er komt een melding dat het thema is toegepast, alleen gebeurt er daarna niks. niet dat dit noodzakelijk is, maar leek me leuk om te proberen.
Dat van die iconen zit inderdaad niet standaard in EMUI3.0. Is wel simpel toe te voegen door widgets van een app zoals Notifyer Unread Count (Google Play: Notifyer Unread Count).

Het probleem wat betreft thema's is vreemd, maar ik kan je hier verder niet mee helpen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer

peer

oeps

Ik zal eens kijken naar die app. Anders toch een andere launcher proberen. Op mijn S3 had ik een hele tijd de apex langer, maar ik ben bang daar daar de telefoon toch vertraagd.
Verder heb ik antwoord van Huawei over de thema's
"Beste Peter,
Bedankt voor het contacteren van onze klantenservice.
Er zijn inderdaad wat bugs in de EMUI 3.0 software van de P7 toestellen. Het niet kunnen toepassen van de thema's is er inderdaad een van. Er wordt inmiddels hard gewerkt aan een nieuwe update om de bestaande problemen op te lossen. Deze hoort zo snel mogelijk beschikbaar te komen op uw toestel.
Met vriendelijke groet,
Team Huawei Customer Care"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668681

Beste mensen,

Sinds twee dagen in het bezit van een P7. Een groot probleem: iedere keer als ik naar mijn Gallerij ga om foto's te bekijken loopt mijn mobiel vast. Heb verschillende keren ge-reboot, maar niks werkt.. Erg storend dit. Dit geld overigs ook voor mijn camera, die loopt de helft van de tijd ook vast..
Ik heb ook geprobeerd om de Gallery app uit te zetten en het met Quickpic te proberen, maar ook daar loopt hij vast. Zodra ik iets met foto's doe loopt de mobiel vast.

Ik heb de nieuwste drivers voor mijn mobiel (EMUI 3.0).

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt!

Mvg,
Burgtie

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 668681 op 18-04-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668681

Probleem is opgelost! Ik had er een oude SD kaart erin gedaan (<2 jaar). Maar blijkbaar gaat dat niet goed samen met de nieuwe technologie ofzo. Nu ik die eruit heb gehaald werkt het feilloos.

Bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:51
Ik overweeg om deze te kopen vanwege de zeer scherpe aanbieding (€172 na cash-back) bij Hollandsnieuwe.
Ik heb nu de Ascend G6, en hetgeen me bij die G6 het meest irriteert is dat van het intern geheugen slechts 1GB is gereserveerd voor apps (inclusief updates van voorgeïnstalleerde apps), waardoor je al snel geen apps meer kunt installeren.
Weet iemand hoeveel geheugen er op de P7 voor apps is gereserveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
peer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:13:
Ik zal eens kijken naar die app. Anders toch een andere launcher proberen. Op mijn S3 had ik een hele tijd de apex langer, maar ik ben bang daar daar de telefoon toch vertraagd.
Verder heb ik antwoord van Huawei over de thema's
"Beste Peter,
Bedankt voor het contacteren van onze klantenservice.
Er zijn inderdaad wat bugs in de EMUI 3.0 software van de P7 toestellen. Het niet kunnen toepassen van de thema's is er inderdaad een van. Er wordt inmiddels hard gewerkt aan een nieuwe update om de bestaande problemen op te lossen. Deze hoort zo snel mogelijk beschikbaar te komen op uw toestel.
Met vriendelijke groet,
Team Huawei Customer Care"
Ik bedenk me nu net dat ik ook geen verschillende achtergrond voor startscherm en lockscreen in kan stellen. Zal hier ook wel mee te maken hebben. Een een update mag inderdaad ook wel weer nu ze op andere toestellen al android 5.0 aan het uitrollen zijn.. O-)
Anoniem: 668681 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:03:
Probleem is opgelost! Ik had er een oude SD kaart erin gedaan (<2 jaar). Maar blijkbaar gaat dat niet goed samen met de nieuwe technologie ofzo. Nu ik die eruit heb gehaald werkt het feilloos.

Bedankt iig!
Misschien kaartje even formatteren. Kan zijn dat ie de verkeerde bestandsindeling heeft.
ArnoJeroen schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:00:
Ik overweeg om deze te kopen vanwege de zeer scherpe aanbieding (€172 na cash-back) bij Hollandsnieuwe.
Ik heb nu de Ascend G6, en hetgeen me bij die G6 het meest irriteert is dat van het intern geheugen slechts 1GB is gereserveerd voor apps (inclusief updates van voorgeïnstalleerde apps), waardoor je al snel geen apps meer kunt installeren.
Weet iemand hoeveel geheugen er op de P7 voor apps is gereserveerd?
Ik zou het doen het is een goede en fijne telefoon! Hij heeft 16gb geheugen waarvan je er 12 kunt gebruiken voor apps, foto's, muziek e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Michel5128 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:14:
[...]

Ik bedenk me nu net dat ik ook geen verschillende achtergrond voor startscherm en lockscreen in kan stellen. Zal hier ook wel mee te maken hebben. Een een update mag inderdaad ook wel weer nu ze op andere toestellen al android 5.0 aan het uitrollen zijn.. O-)
Jawel, via de Themes app kun je ook de lockscreen wallpaper instellen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Nee, want als ik een van de twee aanpas krijgt de ander dezelfde afbeelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:24
SaphuA schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:38:
Iemand trouwens enig idee of we nog Lollipop gaan krijgen?
Is er ondertussen al meer bekend over een lollipop update? :D

Edit: een beetje zoeken doet wonderen...
nieuws: Huawei geeft onder meer Mate 7, P7 en Honor 6 update naar Android Lollipop

Ook ik twijfel over deze telefoon, zeker met die aanbieding van hollandsnieuwe (voor verlenging is het zelfs nog een tientje goedkoper...). Wel jammer dat 5 Ghz wifi niet ondersteund wordt.

[ Voor 51% gewijzigd door musicfreak op 29-04-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

musicfreak schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:02:
[...]

Is er ondertussen al meer bekend over een lollipop update? :D

Edit: een beetje zoeken doet wonderen...
nieuws: Huawei geeft onder meer Mate 7, P7 en Honor 6 update naar Android Lollipop

Ook ik twijfel over deze telefoon, zeker met die aanbieding van hollandsnieuwe (voor verlenging is het zelfs nog een tientje goedkoper...). Wel jammer dat 5 Ghz wifi niet ondersteund wordt.
Echt een top toestel hoor, heb m nu al bijna een jaar en geen moment spijt van gehad.
Enorm stevig, laat m regelmatig vallen, had eerst een hoesje en/of glazen screenprotector maar hij kan ook prima zonder.
Erg snel, geen haperingen/slowdowns, batterij gaat gewoon een dag mee, goede foto's en hij kost me maar 21/maand met 500mb internet en 100/100 SMS/minuten, én binnenkort gratis upgrade naar 4G (Tele2).
Was eerst niet zo te spreken over de software maar na de upgrade van de schil van Huawei is dat nu ook tip-top in orde.
Beste mid-range toestel van dit moment imo.
En 5gh WIFI ga je ook niet missen lijkt me, behalve als je alleen maar gaat torrenten met je telefoon ofzo :+.
Michel5128 schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:56:
Nee, want als ik een van de twee aanpas krijgt de ander dezelfde afbeelding...
Raar, werkt bij mij wel.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rG1dByMl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pJkQ04Ll.jpg

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:24
Mooi om je positieve ervaringen te lezen. De 5 Ghz ondersteuning vind ik vooral handig als ik bij mensen in huis met wifi analyser de ontvangst optimaliseer. Maar goed, 2,4 Ghz ondersteund 'ie wel. Vind het eigenlijk ook veel toffer dat er 4G op zit.
In de tweakers review lees ik over een licht ondergemiddeld bereik qua 2/3/4G (geen idee welke getest is). Merken jullie dit?

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar het scherm. Heb ooit de Huawei G615 gehad, die vond ik een wat flets scherm hebben. Ben benieuwd hoe dat met deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 15:05
Heeft iemand een idee waarom ik Novalauncher niet in kan stellen als standaard launcher? Mijn vriendin heeft de P7 net in gebruik genomen en de update gedaan naar Emotion UI 3.0, maar kan er nog niet aan wennen dat er geen appdrawer op zit. Ik kan Nova wel installeren, maar als ik de homebutton indruk verschijnt Emotion UI weer. In de instelling van de telefoon zelf staat Nova ook niet tussen de te selecteren homescreens, alleen de vereenvoudigde weergave.

In de instellingen van Nova zelf kun je kiezen om hem als standaard in te stellen, maar als ik hier op klik gaat hij terug naar de Emotion UI en gebeurd er verder niets.

Ik heb Nova al op tig telefoons gebruikt en dit ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Wie kan mij helpen?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
JunkO schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:57:
Heeft iemand een idee waarom ik Novalauncher niet in kan stellen als standaard launcher? Mijn vriendin heeft de P7 net in gebruik genomen en de update gedaan naar Emotion UI 3.0, maar kan er nog niet aan wennen dat er geen appdrawer op zit. Ik kan Nova wel installeren, maar als ik de homebutton indruk verschijnt Emotion UI weer. In de instelling van de telefoon zelf staat Nova ook niet tussen de te selecteren homescreens, alleen de vereenvoudigde weergave.

In de instellingen van Nova zelf kun je kiezen om hem als standaard in te stellen, maar als ik hier op klik gaat hij terug naar de Emotion UI en gebeurd er verder niets.

Ik heb Nova al op tig telefoons gebruikt en dit ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Wie kan mij helpen?
Ga naar "Instellingen"--> "Apps beheren" en dan onderaan "Standaard app instellen", dan "Lanceren/beginnen" en daar je favo launcher als voorkeur instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
ArnoJeroen schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:02:
[...]

Ga naar "Instellingen"--> "Apps beheren" en dan onderaan "Standaard app instellen", dan "Lanceren/beginnen" en daar je favo launcher als voorkeur instellen.
Ik had het inmiddels ook gevonden op XDA, maar thanks! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-07 14:40
Mijn vriendin heeft sinds vorige week het toestel. Op zich bevalt hij prima, echter zit er een (verouderde) T-Mobile branded firmware op. Is het mogelijk om een schone firmware te installeren, zonder de garantie te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Laatst online: 27-04 21:56
Twee Ascend P7-L10 hier, voor mijn ouders.

Ons mam (;)) heeft *enorm* slechte batterijduur. Als ze de telefoon amper gebruikt is hij na 5 uur ofzo al bijna leeg. Contact opgenomen met Huawei en die zeggen pretty much "zoek het maar uit".

Ons pap heeft nog steeds de EMUI 3.0 update niet maar klaagt verder ook niet dus dat zal wel oké zijn.

Ik denk dat dit de eerste en de laatste keer word dat ik Huawei koop. Enorm baggere ondersteuning, nog meer baggere software (serieus, wat is dat een enorme puinhoop O_o)...

Zal hier zo even een draadje openen, misschien dat het wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 675050

Wie heeft hier een oplossing voor ??
Opeens is de sd kaart van mijn Huawei AscendP7 beschadigd.
Hoe kan ik deze herstellen ?? Heb helaas geen backup gemaakt....

Bij formatteren wordt alles verwijderd en dat wil ik dus niet...

Aan/uit met/zonder sd helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-06 15:13
Dan is waarschijnlijk je SD kaart corrupt. Je kunt eventueel met een programma als Recuva proberen om data terug te krijgen, en daarna zou ik een nieuw kaartje kopen (of garantie claimen) aangezien deze waarschijnlijk defect is. Ik zou hem in ieder geval niet blijven gebruiken.

Ik zit zelf te overwegen om deze telefoon te nemen nadat mijn HTC Sensation nu toch echt aan het aftakelen is. Zeker met de cashback heb je voor 250 euro volgens mij een best high-end toestel. Kan deze anno 2015 nog mee? En klopt het dat deze nog een update naar Android 5 gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513

Hallo,
Al bijna een jaar de P7 in bezit en dik tevreden, nog steeds de laatste update niet op zich raar.

Wij hebben meerdere Huawei toestellen draaien (P7 en G610) en we lopen tegen het probleem slaapstand aan. Het lijkt er op dat het toestel in slaapstand valt na verloop van tijd en dan komt er geen mail binnen, alles komt pas binnen als je het toestel met de aan/uit knop activeert.

We gebruiken de G610 ook als storingsdienst toestel en dan is het van belang dat snachts de meldingen van mail binnen komen maar dat gebeurd dus niet. Ook de P7 geeft eenzelfde reslutaat in de nacht.
-Wifi, behouden in slaapstand
-Mobiele netwerken, altijd aan
-Time out scherm, kan max 30 minuten
-Mailwise app geinstalleerd en gaat beter om met meldingen maar stopt snachts ook

Is er een mogelijkheid om de slaapstand geheel uit te schakelen ? Of een app welke dit doet/kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
Anoniem: 87513 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:43:
Hallo,
Al bijna een jaar de P7 in bezit en dik tevreden, nog steeds de laatste update niet op zich raar.

Wij hebben meerdere Huawei toestellen draaien (P7 en G610) en we lopen tegen het probleem slaapstand aan. Het lijkt er op dat het toestel in slaapstand valt na verloop van tijd en dan komt er geen mail binnen, alles komt pas binnen als je het toestel met de aan/uit knop activeert.

We gebruiken de G610 ook als storingsdienst toestel en dan is het van belang dat snachts de meldingen van mail binnen komen maar dat gebeurd dus niet. Ook de P7 geeft eenzelfde reslutaat in de nacht.
-Wifi, behouden in slaapstand
-Mobiele netwerken, altijd aan
-Time out scherm, kan max 30 minuten
-Mailwise app geinstalleerd en gaat beter om met meldingen maar stopt snachts ook

Is er een mogelijkheid om de slaapstand geheel uit te schakelen ? Of een app welke dit doet/kan ?
Je moet er "beschermde apps" van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38
Er gebeurd weinig in dit topic, ga hem toch volgen. Vandaag de telefoon besteld, nu gratis bij een T-Mobile abonnement met de 50euro cashback en dat kon ik toch niet laten (19,25 per maand voor onbeperkt bellen + SMS, 500MB en 120 minuten europa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21
Ik heb 'm sinds gisteren ook, gekoch bij de MM. Ik heb er op dit moment gemengde gevoelens over. Erg mooi en degelijk aanvoelend apparaatje, maar behoorlijk laggy. Iemand ideeen over mogelijk oorzaken en oplossingen? Heb 'm gisteravond OAT geupdate naar EMUI 3.0 en daarna geen fabrieksreset uitgevoerd (hoe doe je dat uberhaupt op een P7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Misschien domme vraag maar ik kan bij de sneltoetsen (boven menu naar beneden trekken) als ik de WiFi aan heb staan, dan staat ook "mobiele gegevens" aan.

Betekend dit dat hij ook mijn mobiele internet verbinding naast mijn WiFi gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-07 09:52
jongetje schreef op zondag 28 juni 2015 @ 09:16:
Misschien domme vraag maar ik kan bij de sneltoetsen (boven menu naar beneden trekken) als ik de WiFi aan heb staan, dan staat ook "mobiele gegevens" aan.

Betekend dit dat hij ook mijn mobiele internet verbinding naast mijn WiFi gebruikt?
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik kan ze gewoon onafhankelijk schakelen. En of het toestel Wifi en mobiel netwerk tegelijk gebruikt zou ik niet weten, maar dat lijkt me sterk gelet op het dataverbruik.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JcW4w7tLIyygaqaedBkfcVJQ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ja dat is precies mijn vraag. Dat ik ze gelijk kan schakelen: Wat doet de telefoon dan als ze allebei aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
jongetje schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:46:
Ja dat is precies mijn vraag. Dat ik ze gelijk kan schakelen: Wat doet de telefoon dan als ze allebei aanstaan?
Voorkeur geven aan wifi, en als je verbonden bent met een wifi netwerk gaat er niks over het mobiele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:38

sapphire

Die-hard pruts0r

Mijn vrouw had har P7 in het toilet laten vallen, dood dus.

Ondertussen heeft ze een nieuwe en wilde ik eens kijken of ik er nog iets mee kon, dus uit elkaar gehaald volgens de handleiding van iFixit.

Battterij zat alleen flink vast dus even er aan zitten pielen met dit als gevolg:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CIs0tqcUEAAj6PC.jpg:large

Vond de accu al zo vreemd flexibel en had hem er bijna uit en opeens hoor ik "psst" en dacht gelijk "shit, naar buiten". Ondertussen schoten de rook, vonken en vlammen eruit en heb ik hem zo naar buiten gegooid waarna met een grote vuurbal werd.

Heb al heel wat accu's in handen gehad de afgelopen jaren en ken de gevaren ervan maar dit was echt bizar!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Goed nieuws, Huawei is gestart met een publieke beta Android 5.1 voor de P7! Hopelijk vertaalt dit zich naar een snelle release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
sapphire schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:28:

Battterij zat alleen flink vast dus even er aan zitten pielen met dit als gevolg:

[afbeelding]

Vond de accu al zo vreemd flexibel en had hem er bijna uit en opeens hoor ik "psst" en dacht gelijk "shit, naar buiten". Ondertussen schoten de rook, vonken en vlammen eruit en heb ik hem zo naar buiten gegooid waarna met een grote vuurbal werd.
Ik kan me van een disassembly video op youtube herinneren dat ze zeiden dat je heel voorzichtig moest zijn met het verwijderen van de batterij. Heb je van tevoren wel een voorbeeldvideo gezien?
schaduw schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:09:
Goed nieuws, Huawei is gestart met een publieke beta Android 5.1 voor de P7! Hopelijk vertaalt dit zich naar een snelle release.
Officiële nederlandse aankondiging:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OZgUCYTxvZHx1X9jouDdIpnC/full.png https://www.facebook.com/HuaweiDeviceNetherlands/posts/915739168493194:0

[ Voor 43% gewijzigd door HallonRubus op 02-07-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 682295

Wanneer er diverse wifi-netwerken in de buurt zijn switcht mijn P7 constant (om de 1 à 2 seconden) met als gevolg dat ik totaal geen internet heb. In de winkel (Vandenboore) lacht men het probleem weg en wil men hem niet omwisselen. Weet iemand raad ? BVB een of andere app ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik gebruik de app WiFi Prioritizer kun je zelf instellen wel netwerk prioriteit heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 04-07-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 682295

Ok bedankt ! Het ziet er naar uit dat het werkt.

Prettig weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
Iemand al wat gehoord van Huawei ivm het Beta-testen van Lollipop?
Zal wel weer niet te snel gaan ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer

peer

oeps

Vandaag een mailtje ontvangen ivm de beta test

Dears,
thanks for you attention to join our Beta test ,we have received you feedback. please be noted our HOTA notice online ,and enjoy the test .also don't forget to feedback your suggestion during the test period until to the end of July.

BR
June Shen from Huawei

Op dit moment staat er nog niks klaar, maar laat weten hoe de update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Heb het mailtje ook gehad.

Het gekke is dat op XDA mensen een mail hebben gehad waar over eind augustus wordt gesproken ipv eind juli. Ik vraag me dan ook af of hier ook eind augustus had moeten staan. Er zou immers eerst nog een officiele OTA update (B803) aan moeten komen.
http://forum.xda-develope...p?p=61774861&postcount=13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbooltink
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-01 20:32
Ik heb me ook aangemeld voor de Beta en zag zojuist dat er een update klaar staat. (een update van ong. 160MB). Deze heb ik geïnstalleerd, en nu staat de 5.1 update klaar in het updatecentre!.
Straks thuis installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
De updates naar Lollipop5.1 EMUI3.1 lopen hier binnen!!

[ Voor 29% gewijzigd door ArnoJeroen op 14-07-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Hier is de update handmatig te downloaden:
http://forum.xda-develope...android-5-1-emui-t3157206

Schijnt alleen te werken als je nu build B609 hebt, niet voor nieuwere builds (zoals B615).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

sdk16420 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:10:
Hier is de update handmatig te downloaden:
http://forum.xda-develope...android-5-1-emui-t3157206

Schijnt alleen te werken als je nu build B609 hebt, niet voor nieuwere builds (zoals B615).
Thanks, gelijk er op flikkeren :D.
Draai gelukkig nog B609, omdat ik sinds een paar maand niet meer geroot ben.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:01
Vandaag ook geinstalleerd. Ging prima. Komende dagen eens kijken wat voor een invloed het heeft op mijn accu. Zover ik snel zag zijn er wel wat nieuwe features, bijvoorbeeld double tap to wake, echter lijkt dit niet te werken, misschien nog een restart aan wagen. Verder one-hand ui en nog wat dingen.

Vind notification scherm er wel beter uitzien zo half doorzichtig.

Toch zou ik graag CM of iets dergelijks op mijn telefoon willen.

Update: na restart werkt double-tap nog niet en zij in Whatsapp alle namen verdwenen bij de nummers.

Update 2: nu staan in Whatsapp de namen er wel weer bij (duurde blijkbaar even na de restart)

[ Voor 18% gewijzigd door krijn1985 op 14-07-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer

peer

oeps

Hier vanochtend ook maar gedownload en geinstalleerd, kreeg hem niet ota binnen.
Helaas had ik na het updaten geen toetsenbord meer, voor nood maar het google keybord geinstalleerd, dacht met een reset mijn toetsenbord terug te krijgen, helaas, nog niks.
Ik heb alleen google now tekst als toetsenbord,en die werkt ook nog eens niet.
Nu op mijn schone telefoon nogmaals de update draaien, kijken of mijn toetsenbord terug komt.

Niet dus, meteen wifi problemen erbij, krijg geen ip adres.
Ik ga maar helemaal opnieuw beginnen, de rollback naar emui 2.3 downloaden vanaf huawei en kijken of ik dan weer terug kan naar 3.1

En ook dat werkt niet meer, krijg een update failed melding bij de eerste update.app.
I think I,m screwed.

[ Voor 28% gewijzigd door peer op 15-07-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Ja ik heb er ook al spijt van dat ik de B805 beta firmware gisteren geinstalleerd heb zonder eerst te checken of er wel een werkende rollback mogelijkheid door Huawei wordt aangeboden. De beta werkt wel op zich wel goed, maar youtube doet het niet, de accu loopt wat sneller leeg en ik heb wat Chinese tekens op het lock screen. Ik wil gewoon weer terug naar de B609 reguliere firmware, maar zit nu dus aan de beta vast blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Raar, ik draai nu ook 5.1.
Enorm snel, stuk sneller dan 4.4 en nog geen bugs tegen gekomen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
Ik heb hem nu inmiddels ook draaien. Eigenlijk nog geen eigenaardigheden tegengekomen. Ook de batterij lijkt het prima te doen. Die heeft toch sowieso na elke update een tijdje nodig om weer als vanouds te functioneren?

Zwevende toets, was dat er ook al bij de B609? Net even geprobeerd, best leuk!
Het oogt wat minder saai omdat ze kleurtjes hebben toegevoegd aan de logo's bij de instellingen. Top!

1 dingetje, Huawei-id werkt niet bij mij? Daarom kan ik nu niet naar nieuwe thema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
El Jazzaff schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:44:
Ik heb hem nu inmiddels ook draaien. Eigenlijk nog geen eigenaardigheden tegengekomen. Ook de batterij lijkt het prima te doen. Die heeft toch sowieso na elke update een tijdje nodig om weer als vanouds te functioneren?

Zwevende toets, was dat er ook al bij de B609? Net even geprobeerd, best leuk!
Het oogt wat minder saai omdat ze kleurtjes hebben toegevoegd aan de logo's bij de instellingen. Top!

1 dingetje, Huawei-id werkt niet bij mij? Daarom kan ik nu niet naar nieuwe thema's.
Iets met de IMEI? Check je IMEI en IMEI-SV eens. Deze zijn verschillend bij mij. Ik weet niet of dat dit onder B609 ook zo was maar zag iemand hierover klagen op XDA. Bovendien is de bootloader locked. Daarom is een roll back met de bestanden zoals terug te vinden bij Huawei niet (meer) mogelijk. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
Bij mij werkt "double-tap to wake up" niet (staat wel in de settings).
En het is iirritant dat je niet meer met de vol- knop het geluid met een 2e druk kan schakelen van stil met trillen naar stil zonder trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

He shit, video's streamen (Youtube, Dumpert, Netflix etc) werkt inderdaad niet...
Wel lijkt de eerste video die je met Netflix bekijkt na een reboot wel te werken, maar daarna blijft ie gewoon bufferen.
Moet nog testen of lokale video's wel gewoon werken, laten we hopen van wel.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer

peer

oeps

Na een paar uur spelen ben ik weer terug op 609.

Eerst via huawei mijn bootloader unlocked.
Daarna twrp 2.8.6.0 geinstalleerd via adb
Hierna de 609 cwm versie geflasht, die werkt nu weer.
Nu zoeken naar de originele bootloader, daarna de originele niet cwm 609 flashen en kijken of ik het aandurf om opnieuw te upgraden.

Het houdt je wel bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
peer schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:49:
Na een paar uur spelen ben ik weer terug op 609.

Eerst via huawei mijn bootloader unlocked.
Daarna twrp 2.8.6.0 geinstalleerd via adb
Hierna de 609 cwm versie geflasht, die werkt nu weer.
Nu zoeken naar de originele bootloader, daarna de originele niet cwm 609 flashen en kijken of ik het aandurf om opnieuw te upgraden.

Het houdt je wel bezig.
hmmmmpfff, ik denk dat ik wacht op een officieel rollbackscenario vanuit Huawei zelf. Ik verwacht wel dat er iets moet komen. En anders hopelijk eind van maand de officiele 5.1.1 firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer

peer

oeps

Nu ik alles heb uitgevonden en de bestanden op mijn laptop heb staan, ben ik met 15 min. weer terug naar 609, zoveel werk is het niet, het uitzoeken kost het meeste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
Misschien een stomme vraag, maar als betatester lijkt het me normaal dat je feedback geeft... Waar moet dat?

Zijn er nog meer hier waarbij dat "Huawei-id" niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer

peer

oeps

Betatest@huawei.com

En ze reageren ook nog ;)

Dear peter,

thanks very much for your feedback, i will take priority to handle it asap and keep you post.

BR
June.Shen
发送时间: 2015年7月15日 21:08
收件人: pmail_betatest
主题: RE: software tester
Hello,

This morning I installed both updates, and at first it looks great, but Then I saw that the keyboard was missing.
No problem, just installed the google keyboard and thought that after work I reset my phone and got the keyboard back.

Wrong, I'm still missing my keyboard, but also my wifi won't connect, keeps saying obtaining ip address.
Hisuite won't connect to my phone, I enabled the usb troubleshooting from the developers menu, but nogo.
Tried to roll back to the 609 version manual, but it won't up/down grade it, keeps saying installation failed.

I even tried the huawei solution for an rollback to emui 2.3, but the first file won't install, also installation failed.
Is there any way to rollback to an older version?

At this moment my phone is draining battery like crazy, my wifi won't work, Hisuite can't connect and I'm missing my standard keyboard. (workaround is skip all the questions after an reset and manual install the google keyboard from an apk)

Regards,
Peter Vos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
M'n vriendin melde mij van de week dat er een update klaar stond voor haar P7. Ik heb er zelf niet naar kunnen kijken, maar ze is in elk geval niet aangemeld voor de Lollipop Beta, dus dat kan het niet zijn. Ik hoor er verder niemand over hier, meer mensen die buiten de Beta een update hebben gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ja, ik zie nu ook p7-l10_Europe_C00B621 klaar staan;
Deze update verbetert de performance en voegt daarnaast nieuwe features toe.
1. Meer stabiliteit tijdens roaming
2. Meer algemene stabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ja, ik heb deze ook eind vorige week geinstalleerd. Is een minor update, nog steeds Android 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Heb er ook maar een mailtje aan gewaagd richting my_beta_test@huawei.com
Heb doorgegeven dat ik 1 issue heb ondervonden (navigeren in Google Maps loopt regelmatig vast) en dat ik graag een rollback zou willen naar B609 (of B621 zoals ik uit de posts hier boven begrijp).
Ben benieuwd of er een reactie komt en zo ja wat hiervan de strekking zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
Ik heb 2 mailtjes gestuurd met feedback, tot op heden geen antwoord gekregen.
Moest voor het einde van Juli, dus een officiele Lollipop update zal tot niet lang meer op zich laten wachten??

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Momenteel heb ik B617 draaien op mijn Huawei P7-L00 (dual sim versie)
Dit is helaas nog steeds Android versie 4.4.2.
Heeft iemand al Lollipop draaien voor deze telefoon? O

• HallonRubus
Simontjee schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:51:
Momenteel heb ik B617 draaien op mijn Huawei P7-L00 (dual sim versie)
Dit is helaas nog steeds Android versie 4.4.2.
Heeft iemand al Lollipop draaien voor deze telefoon? O
Ja, maar die Beta-firmware dus

Werkt op zich goed, alleen vervelend dat er wat probleempjes zijn met videos afspelen (o.a. YouTube app). Als je echt niet kunt wachten is het zeker wel de moeite waard.

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Is het nog een beta.. Had gedacht dat het zo onderhand wel de normale versie zou zijn. Lollipop is toch niet meer zo nieuw langzamerhand. Ben benieuwd of er ooit een officiele versie gaat komen.
Er is ook geen goede custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
Via Facebook gelezen dat ze hopen deze maand Lollipop vrij te geven...
Blijft wel een dingetje, maar we wachten wel af.

Ik zou de huidige Beta links laten liggen (kun je ook niet eens downloaden volgens mij). Vaak rare dingen zoals het verdwijnen van de knoppen om ze met geen mogelijkheid te kunnen oproepen... vastlopen van de klok waardoor je wekker niet afgaat.. En inderdaad het afspelen van filmpjes in Instagram/Facebook/youtube.

Heb in elk geval veel vaker dan voorheen mijn telefoon opnieuw moeten opstarten.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste