Acties:
  • +1Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-03 15:25
Inleiding
Hallo mensen, mijn naam is Jos.
Ik had tot voor kort geleden een Raspberry Pi met XBMC draaien, die media streamde vanaf een NAS.
De Raspberry heeft het (weer) opgegeven, en dit is de tweede al: het wordt dus tijd voor een vervanger met iets meer potentie.
Ik kon voor een paar euro aan een “defecte” aan een SNES komen, en dan begint het te broeien. Van het één komt het ander en een idee was geboren. Het doel is om een HTPC te maken in een SNES behuizing. Er zijn al wel een aantal van deze builds voorbij gekomen en ik zal ook best een aantal ideeën van anderen gebruiken, maar ik denk toch dat dit wel een leuke case is om naar te kijken.

Parameters:
De buitenkant van de SNES moet zo authentiek mogelijk blijven, ik wil deze in een zo origineel mogelijke staat houden. Er moet een Retro-feel bij blijven.

Budget / kosten
Ik wil proberen om deze build zo goedkoop mogelijk te houden, ik schat dat het in totaal op zo’n €200 tot €250 gaat kosten.
Veel van de materialen, verloopjes, stekkertjes ed zullen dan ook van Ebay af komen. Dat zal de doorlooptijd van het project niet ten goede komen, maar het zal zeker gauw een paar tientjes schelen. Het blijft natuurlijk wel een hobby, en dat betekent dat de uren gelukkig ook niets kosten :). Er zullen momenten komen waarbij ik toch kies voor de iets duurdere, of in andermans ogen onnodige, onderdelen in de hoop om uiteindelijk de perfecte combinatie te vinden tussen kosten, prestatie en functionaliteit. In deze paragraaf zal ik ook de reeds gemaakte kosten bijhouden, zodat we op het laatst precies kunnen zien wat het gekost heeft.

Aankopen
Aanschaf SNES €4,00 (ja echt )
USB3.0 aansluiting €4,60
HDMI aansluiting €3,89
RJ45 Aansluiting €4,15
PicoPSU €25,00
Mayflower SNES controllerport €8,27
USB2.0 I/O front €1,50
Powerswitch (per 2st) €1,91
Fan € N/A
Kingston SSDNow V300 60GB € 40,00
MSI AM1I € 28,00
AMD Athlon 5350 Boxed € 48,00
Geheugen € 40,00
(Sub)Totaal €209,32
Deelverkopen
Verk. Binnenwerk SNES €-15,00
(Sub)Totaal €-15,00
Totaal €194,32

Hardware

Moederbord

Door de beperkte ruimte zit ik eigenlijk al vast aan een mini-ITX bordje.
Het mooiste is dan wel om een passief gekoeld exemplaar te vinden.
Pas geleden zijn de eerste bordjes met Bay-trail CPU's uitgekomen, [link]
Dit lijkt me een mooie basis om mee te beginnen. – Op een recent geopend draadje werd ik geattendeerd op de Kabini’s van AMD, ik vindt ze heel interessant en daarom kan het zijn dat er toch een ander moederbord in komt.

SSD
SSD kan natuurlijk niet ontbreken in een moderne HTPC
Er is gekozen voor de V300[Link], eigenlijk voornamelijk voor de prijs.

RAM
Er zijn twee slots beschikbaar voor ram op het Moederbord, om te beginnen lijkt 4 gb wel genoeg.
Om dit ook weer een beetje futureproof te houden is er gekozen voor één reepje van 4Gb, zo kan ik er later altijd nog een latje van 4Gb bij steken. Weer een kostenoverweging, dus de eerste uit de PW maar gepakt : [Link]
Okeej, als het mobo toch nog wijzigd, zal deze ook aangepast moeten worden.

4 Gb leek inderdaaad wel genoeg, maar ik kon via een andere tweaker geschikt aan ietas anders komen.
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2B1600C9G
8 Gb is wel complete overkill, ik weet het, maar ik kon dit niet laten schieten.

Voeding
Voor een energiezuinige build als dit is geen dikke voeding nodig, ook is hier helemaal geen ruimte voor. Een picoPSU volstaat hier prima. Omdat we de kosten zo laag mogelijk willen houden ben ik ook hier voor aan het speuren geweest. Via marktplaats heb ik voor €15 een mini-ITX behuizing incl voeding op de kop weten te tikken.

Deze voeding is ietsiepietsie groter dan een picoPSU, en ik heb ook geen idee wat dit met de performance doet, maar dit moet nog wel passen en het komt uiteindelijk uit een ITX case.

Controllerpoorten
Via Ebay een usb to SNES-port adapter van Mayflash (link in kostenoverzicht) opgescharreld, deze zal een beetje om gesoldeerd worden om te passen. Dit heb ik schaamteloos gejat van deze tweaker [Link] om het uiterlijk van de SNES niet aan te tasten, is de controller om gesoldeerd naar de originele poorten.

Connectiviteit
Om alles passend te maken op de aansluitingen aan de buitenkant, zijn ver verscheidene verloopkabeltjes besteld. Deze kun je terugvinden in het kostenoverzicht.

Koeling
In principe is alle ingebouwde hardware passief gekoeld,toch denk ik dat er uiteindelijk een fan ingebouwd gaat worden. Deze zal ongeveer 30mm of 40mm groot zijn en tegen de achterwand aankomen. Aan de achterwand zitten namelijk al roosters voor ventilatie. vanwege de switch van een Intel passief bordje naar een AMD actief gekoeld bordje gaat dit niet meer op. In eerste instantie zal ik hiervoor geen extra koeling inbouwen en de temperatuur dus actief gaan monitoren. hieruit zal moeten blijken of een extra casefan nog nodig is.

Aansluitingen

Aansluitingen zoals Voeding, Ethernet, en HDMI komen aan de achterkant.
Er zit nu een soort van I/O shield op de SNES, de openingen hierop komen niet overeen met poorten die ik er graag aan wil hebben, dus deze probeer ik het I/O shield passend na te maken voor de nieuwe poorten. Het plan is om in Sketchup een vervangend shield te tekenen en deze vervolgens ergens te laten printen. Ik heb geen ervaring met Sketchup of 3D-printen, dus dat zal wel weer een uitdaging worden. Hierover later meer.

USB 2.0 en audio. Via Ebay een USB dochterbordje besteld met twee USB poorten, een 3.5mm jackplug en een 3.5mm micplug. Deze wordt geplaatst achter de cassettetray-klep om het uiterlijk van de SNES niet aan te tasten en toch functioneel te blijven. Een linkje naar dit bordje staat in het kostenoverzicht.

Omdat de aansluitingen op het moederbord en de plaats van het I/O shield op de SNES niet overeenkomen, wordt en met verlengkabels en poorten of “Stubs” gewerkt. Dit maakt het plaatsen van het Moederbord gelukkig ook iets makkelijker.

Software

Omdat de SNES ook gewoon in de woonkamer als pc wordt gebruikt komt er Windows 8.1 als OS op.
Bij opstarten met een custom bootscreen wordt er automagisch ingelogd en wordt meteen de mediaplayer gestart.
Als mediaplayer word XBMC gebruikt, daar is geen twijfel over mogelijk 
Vanuit het hoofdmenu in XBMC kan Hyperspin worden gestart.
Vanuit Hyperspin kun je verschillende emulators opstarten en configureren.
Er is gekozen voor deze omweg omdat de SNES voor 90% gebruikt gaat worden om films en series op te kijken en Hyperspin een geweldige manier van presentatie en opstarten heeft. Meer info hierover vind je op http://www.hyperspin-fe.com .Als Hyperspin word afgesloten komt XBMC vanzelf weer op de voorgrond, dus alles is te bedienen met de controller.

Nou, van start dan maar 

Ik heb nog niets besteld, dus ik zal maar beginnen met wat voorbereidend werk. Het volgende kan ik alvast doen: De kabels en verlopjes zijn inmiddels binnen.
De Behuizing van de Snes leeghalen en voorbereiden.
Een blind I/O Shield maken waar later de nieuwe poorten in komen.

Als eerst de SuperNintendo maar uit elkaar gehaald.
Eenmaal open en leeg, blijft er een chaos van risers, houders en schroefgaten over. Zo past er natuurlijk geen moederbord in. Uiteindelijk moet de behuizing ook nog weer dicht kunnen worden geschroefd, dus niet alle risers kunnen we zomaar verwijderen. Ik heb nog geen moederbordje binnen, dus voor de maten heb ik even een stukje karton geknipt zodat alleen de hoognodige risers worden verwijderd.

Bovenop de SNES zit normaal een poort waar je de cassettes in kunt schuiven. Dit klepje wil ik intact houden en hier een I/O front achter plaatsen. Als ik deze er recht onder maak (verticaal dus) en het klepje moet ook nog open kunnen, heb ik de volledige hoogte van de kast nodig. Dan zal het moederbord er dus niet meer bij onder passen. De usb poorten komen er dus onder een hoek achter, zodat deze niet in de weg van het klepje zit en deze minder hoogte nodig heeft. Bij de Action hebben ze potjes polyester plamuur, deze zijn prima geschikt om zelf steuntjes te maken. De plamuur vermengt met de verharder, een flinke klodder aangebracht. (Door één of andere chemische reactie wordt het plastic enorm warm bij contact met de behuizing) Een nachtje gewacht en onder toen een goede hoek geschuurd. Het I/O frontje met hete lijm vastgezet.

Het I/O shield. Het oude I/O shield is verwijderd, van een oude beugel heb ik gepoogd een nieuw I/O shield te zagen en vijlen. Deze is helaas net te kort geworden, en doet daarom tijdelijk dienst als dummy en mal voor het uiteindelijk I/O shield. Ik ben begonnen met een 3D tekening van dit shield in Sketchup. Het idee is om deze te laten printen bij iemand in de buurt via www.3dhubs.com .
[url=http://poshttp://s25.postimg.org/uwcsl7zi7/printscreen_van_3d.pngtimg.org/image/p86hubv5n/][/url]
het origineel zag er zo uit:

Keej, thats it for now.

[Voor 114% gewijzigd door spank_mojoo op 26-05-2014 09:10. Reden: layout verbeterd, foto's geresized]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spank_mojoo
De power switch is in gelijmd
Dit zijn de onderdelen; herkomst van de onderdelen staan in het kostenoverzicht.

De onderdelen uitgemeten in met een lijmpistool bevestigd.

En de originele controllerpoorten zijn om gesoldeerd naar de Mayflash adapter:

De Snes controller adapter

De originele controller poorten

Eerst de adapter maar bloot gelegd

En een UTP kabel gestript

De poorten van de adapter af gezaagd, en de bekabeling er aan gesoldeerd.
Geisoleerd met krimpkousjes.

De bekabeling aan de controller poorten gesoldeerd, geisoleerd met krimpkousjes een lijmpistool.

En het eindresultaat : :)

De vooruitgang tot nu toe:

[Voor 5% gewijzigd door spank_mojoo op 18-05-2014 15:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Okee, door naar CM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:33
Ik ben benieuwd!

AMD 2700x @ 4.2 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) @ 1665 MHz / Memory @ 1190 MHz | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dit ziet er leuk uit!
En ga ik volgen, mocht ik ook eens kriebels krijgen :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-03 11:24
erg leuk project, ga ik zeker volgen

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spank_mojoo
Thanks guys.
ik heb nog geen functies bedacht voor de reset en eject knoppen.
hebben jullie suggesties?
vereisten is wel dat ze er onaangepast uit blijven zien :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 17:24
Het is een open deur, maar waarom gebruik je reset niet voor reset?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-02 19:33
Iets met fan regeling? 2 standen switch 5V en 7V ofzo?
Knopje om eventuele lichteffecten te regelen?
Eject knop misschien te gebruiken om de hele mod te kunnen openen met 1 druk op de knop? Dat lijkt me wel erg strak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spank_mojoo
hellum schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:33:
Het is een open deur, maar waarom gebruik je reset niet voor reset?
Daar heb ik ook al over nagedacht, ik denk alleen niet dat ik ooit een reset knop ga gebruiken. Aan de andere kant heb ik toch nog een powerswitch over, dus dit zou goed kunnen. Ik onthoud hem zowieso even, Thanx
PAPPLE schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:15:
Iets met fan regeling? 2 standen switch 5V en 7V ofzo?
Knopje om eventuele lichteffecten te regelen?
Eject knop misschien te gebruiken om de hele mod te kunnen openen met 1 druk op de knop? Dat lijkt me wel erg strak.
Oe, dat klinkt wel vet. De case kunnen openen met de eject button. Ik weet niet of ik daar wel de skills voor heb 8)7 maar ik zou het best willen proberen. hoe had je dat dan voor je gezien? Met alleen een scharnier, of ook iets van een schaarmechanisme oid?

BTW Het hele album met afbeeldingen is HIER te vinden, deze wordt ook geupdate.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:40
Misschien is het een idee om de plaatjes wat groter te maken? Dat maakt het geheel wat makkelijker te volgen. Dan hoef je niet steeds op de plaatjes te klikken. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PAPPLE
Oe, dat klinkt wel vet. De case kunnen openen met de eject button. Ik weet niet of ik daar wel de skills voor heb 8)7 maar ik zou het best willen proberen. hoe had je dat dan voor je gezien? Met alleen een scharnier, of ook iets van een schaarmechanisme oid?
Het vetste zou zijn (mijn mening natuurlijk :P) als je een paar pootjes hebt die de boven en onderkant van de behuizing aan elkaar verbinden, zodat je de hele top eraf kan liften. (eigenlijk net zoals de spelletjes doen bij de SNES).

Ik moet zeggen dat je het wel erg netjes aanpakt!

Dat sketchup bestand, heb je dat toevallig ook in een ander formaat? Ik werk de laatste tijd redelijk wat met 3D printers, en kan even kijken wat het kost om t te printen. Gratis offerte in ieder geval! ;)

Ben benieuwd!

KUTGW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spank_mojoo
ik heb het ontwerp als Sketchup project.
volgens mij kan ik deze exporteren naar .dwg als je wilt.
er is wel eea veranderd aan het ontwerp, ik kwam toch niet helemaal weg met de bevestigingsgaten van de connectors :$

ik zat meer te denken aan een maechanisme als de motorkappen van oudere BMW's
die komen eerst een stukje omhoog, en kantelen vervolgens achterover.
maar goed, ik zal er eens een poosje over nadenken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PAPPLE
Je hebt DM!

• spank_mojoo
Kleine update:

De hardware is (soort van) bekend en zal van de week besteld worden.
De usbstick is voor het installeren van het OS.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5350 Boxed€ 47,90€ 47,90
1MSI AM1I€ 27,-€ 27,-
1Kingston DataTraveler 100 G3 8GB Zwart€ 3,58€ 3,58
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 40,49€ 40,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 118,97

Het RAM heb ik over kunnen nemen van een andere tweaker voor €40 pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2B1600C9G

Verder is er een besluit genomen over de reset knop: deze zal ook weer als reset knop aangesloten worden. Ik weet niet of ik hem ooit ga gebruiken, maar het is beter dan ongebruikt laten. De eject-knop is nog niet besloten, misschien een klepje van maken waar nog een usb3.0 poort onder zit ofzo..
Ook is het I/O shield onder handen, hierover later deze week hopelijk meer :)

[Voor 11% gewijzigd door spank_mojoo op 14-05-2014 13:24. Reden: Andere RML]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spank_mojoo
Weer een kleine update.
Ik werd benaderd door tweaker PAPPLE, welke voor mij wel alvast het I/O shield wilde printen, waarvoor mijn eeuwige dank .
Gelukkig had ik net die avond een herziene versie van het I/O shield afgemaakt.

PAPPLE heeft mijn beginners fouten uit de tekening gehaald.

In progress…

en na een paar proef printjes kwam het eindresultaat eruit rollen:

Ik hoop dit weekend het I/O shield binnen te krijgen en na het weekend hier een mooie update over te kunnen geven.

Zoals eerder aangehaald moest de reset switch functioneel worden gemaakt.
dit is het slachtoffer :

eerst de achterkant ingekort en afgedicht met een drupje lijm:

de behuizing ook pasklaar gemaakt:

De schakelaar aan de binnenkant van de behuizing ingelijmd.
de draadjes die er nog aan zitten, zijn er intussen vanaf hoor :)

omdat de schakelaars van de powerswitch en de resetbutton niet genog feedbaack geven, is hier een veertje tussen gekomen. de veertjes waren cilindrisch en pasten niet mooi. deze iets conisch gemaakt op een schroevendraaier en voila:

Hier kun je bij de powerswitch zien dat deze nu meer weerstand biedt door het veertje dat er tussen is gezet:

Om deze post af te sluiten nog een paar foto's van het werk en de features tot nu toe.

Ik ben even aan het uitvogelen hoe ik de afbeeldingen groter krijg.
Ik heb de grootte wel voor mekaar, maar de resolutie moet nog even gefixt worden.
Ben er mee bezig 8)

[Voor 3% gewijzigd door spank_mojoo op 18-05-2014 11:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PAPPLE
Ziet er goed uit Jos!
Ik ben benieuwd hoe t past met de backplate.

Zou je de foto´s wat groter kunnen zetten in je post, nu moet iedereen erop klikken om ze goed te zien, als je de preview wat groter maakt, scheelt dat een boel ergernis.

Voor de rest is alles superstrak!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spank_mojoo
Lots to catch up on.

Per post heb ik de backplate ontvangen van PAPPLE.

Ik was een beetje teleurgesteld in mezelf toen ik er achter kwam dat ik de metingen niet op orde had. in deze foto kun je de kieren zien.

de kieren zijn opgevuld met hete lijm, en de lijmresten weggesneden.
het valt mij 100% mee hoe dit er uit is gekomen.

Toen alle connectors gemonteerd.

En tenslotte voor het idee de bovenkant er vast op gezet :)

dan kunnen we deze week het moederbord, de processor en de SSD bestellen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OB1
Netjes!
Blijf zo doorgaan!

AMD 2700x @ 4.2 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) @ 1665 MHz / Memory @ 1190 MHz | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spank_mojoo
even een kleine update.
De hardware is besteld en zou van de week binnen moeten komen.
de voeding die ik eigenlijk wilde gebruiken, kwam uit een ITX kastje.
deze voeding bleek echter veel te groot. Van een andere tweaker kon ik gelukkig een PicoPsu overnemen.
De controllers zijn ook binnen (gatverdamme wat ware die smerig :| )
hopelijk volgend weekend weer een update met foto's :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-03 10:17
zeg mooi werk

maar over werk gesproken... Ik zit op het werk (wellis waar in de pauze) die foto's in het groot te bekijken

maar wat voor vaage img uploader heb jij ? krijg nog al dubieuze reclame over niet al te goed geklede vrouwen zeg maar.. en mannen

Nu is dit mijn werk mac dus kun je er vanuit gaan dat dit niet in mijn cookie bestand zit xD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OB1
Dat komt gewoon door die site PostIMG gebruikt die nu eenmaal.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-03 15:24
Casejunky schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:37:

maar wat voor vaage img uploader heb jij ? krijg nog al dubieuze reclame over niet al te goed geklede vrouwen zeg maar.. en mannen
Goed dat ik op sommige websites een adblock heb staan :*)

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-03 15:39

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik ga deze volgen :)

Ik heb nog een oude Sega MegaDrive liggen waar de RF output niet meer werkt.
Misschien dat ik die ook es gaa modden :D

• spank_mojoo
Guys troubles.

ik kom niet weg met het inbouwen van het moederbord, omdat deze te hoog is.
8)7
de Stock heatsink van de Am1 is te hoog, en ik kan geen aftermarket vinden. :O
ik dacht eerst dat als ik de CPU-fan verticaal tegen de heatsink aanzette dat ik er dan nog wel zou komen, maar door het design van de heatsink is dit helaas geen optie
hebben jullie nog suggesties?

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 21:56

mindcre8r

The Baka Crow..

mobo reourneren en toch een mobo met onboard cpu ?
zal je wel met je backplate zitten. er zijn wel erg kleine bordjes met lage koeling.

[Voor 25% gewijzigd door mindcre8r op 13-06-2014 12:54]

Tameguchi kitten ja ney o

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-03 15:29
spank_mojoo schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:27:
Guys troubles.

ik kom niet weg met het inbouwen van het moederbord, omdat deze te hoog is.
8)7
de Stock heatsink van de Am1 is te hoog, en ik kan geen aftermarket vinden. :O
ik dacht eerst dat als ik de CPU-fan verticaal tegen de heatsink aanzette dat ik er dan nog wel zou komen, maar door het design van de heatsink is dit helaas geen optie
hebben jullie nog suggesties?
Foto? Dan kunnen we meedenken.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-03 18:11
Had ergens gelezen dat reeven een cpu cooler heeft die erop zou passen, maar ik weet niet waar je deze kan aankomen (heb zelf ook naar after market coolers gekeken voor am1 socket)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:36

M2M

medicijnman

hoeveel ruimte heb je?

-_-

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
Er zijn toch ook nog geen CPU koelers voor het AM1 beschikbaar? Zoals bovenstaande meldt is dit er wel: http://www.overclock.net/...key-coolers#post_22306464

[Voor 47% gewijzigd door thomasv op 13-06-2014 16:54]

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:44

geerttttt

Manisch positief

en een ander moederbord? Zoals de a350m1? Dat is incl cpu een best goedkoop en low profile bordje, lijkt me ook snel genoeg voor snes spul.

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20

Meelobee

‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‎‎¯\_(ツ)_/¯

Kan je niet gewoon de heatsink iets aanpassen zodat het wel past? bv de bovenkant iets inkorten? Zolang je met de fan voor wat airflow zorgt zou dit wel moeten kunnen lijkt me.

The Outsider

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Met een tie-wrap krijg je er zo een ander blokje op, heb ik zelf gedaan met een P4 stockkoeler: noes in "Kabini vs Bay Trail"

Ik draai m zelfs passief, maar gebruik ook een vrij open kast. Waarschijnlijk kan je een lagere koeler prima misbruiken icm de stockfan op zn kant (evt diagonaal).

Mijn koeler had meerdere gaatjes aan de onderzijde van het blokje, waar de wrap mooi doorheen ging. Eventueel kan je natuurlijk ook in een alu koelblokje dit soort gaatjes boren.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-03 10:17
aftermarket koeler voor intel/amd aanpassen met bestaande bracket die erbij zit en dan plaatsen

zie je wel vaker low profile koelers met aangepaste brackets, soms een beetje puzzelen maar wel de moeite waard in dit geval

• spank_mojoo
ik barst weer van de ideeen en eventuele oplossingen, Thanx!!
ik ga proberen om een alternatieve passieve heatsink te vinden. eventueel is deze nog te koelen met een laptop cpufan oid.

@noes : welke temperaturen krijg je nu? die P4 koeler kan ik niet kwijt, maar dan heb ik een beetje referentiemateriaal :)

• Sw333t
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 08:53
Kan je anders niet de behuizing iets verhogen door een beetje te smokkelen met de pootjes (hogere pootjes, moederbord iets dieper leggen). Zo behoud je de looks er van, terwijl je toch wat meer ruimte krijgt.

• OB1
Wanneer komt er een update?

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zal @spank_mojoo klaar zijn met zijn MOD, of een SNES Mini hebben gekocht? ;)

• spank_mojoo
geen snes mini hier, wel een spank-mini.
de hobbykamer is inmiddels kinderkamer geworden en het project staat in de kast.
de hardware is in een tijdelijke behuizing gepropt en in de woonkamer neergezet als HTPC
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee