All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Nee maar ik moet wel zeggen, dat The Common het minder strak deed dan halve finale... Zou dat de doorslag hebben gegeven.... nah gok toch op de baard..

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
The ramblings of an idiot
Dat geeft niet. Dat is namelijk een uitstekende promotiemogelijkheid voor je land. Waarom denk je dat er steeds van die gastlandpromotiefilmpjes enzo voorbij komen?Fleximex schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:56:
De tweede plaats is de beste plaats. Als je eerste wordt moet je miljoenen uittrekken voor de organisatie van het volgende songfestival
4 en 5 had ik goed alleen top 3 open gelaten maar Nederland niet op 1 iig (als einduitslag dan).
Alleen UK had ik wel een stuk hoger
[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 11-05-2014 00:58 ]
Anoniem: 244101
Enig idee wat een land eraan verdient?Fleximex schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:56:
De tweede plaats is de beste plaats. Als je eerste wordt moet je miljoenen uittrekken voor de organisatie van het volgende songfestival
Belg? Bedankt voor die 8 puntjes...apis29 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:57:
Zo, alle dagjesmensen zijn weer verdwenen. Terechte uitslag op basis van de optredens vanavond; Zweden en Oostenrijk is toch hetzelfde soort liedje en de laatste heeft een grotere show en meer power nog. Als C.Wurst een "vrouw" was geweest, had op z'n minst Zweden wel gewonnen en nog steeds niet Nederland ...
4 en 5 had ik goed alleen top 3 open gelaten maar Nederland niet op 1 iig (als einduitslag dan).
Dat je Axel naar Kopenhagen stuurt moet je geheel zelf weten ...
Misschien moet je eerst de rest van het topic doornemen, die 5 (v.d. 41) pagina's voor vandaag die we gevuld hebben

Of klagen over die 12 punten van onze medelanders aan "de baard". Belgisch publiek had Nederland op 2, vakjury lager ...
[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 11-05-2014 03:07 ]
Precies.
En, als nu al alle techniek uit Nederland komt, denk je dan 's in wat er gebeurt als wij zélf alles uit de kast halen om een show neer te zetten.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 11-05-2014 01:00 ]
Netherlands – 150
Sweden – 131
Hungary – 127
Armenia – 121
Ukraine – 118
Russia – 63
Montenegro – 63
Iceland – 61
Azerbaijan – 57
San Marino – 40
Portugal – 39
Estonia – 36
Latvia – 33
Belgium – 28
Albania – 22
Moldova – 16
Heeft die Axel van jou ook een achternaam..?apis29 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:00:
[...]
Dat je Axel naar Kopenhagen stuurt moet je geheel zelf weten ...![]()
. Mischien moet je eerste de rest van het topic doornemen, die 5 pagina's voor vandaag die we gevuld hebben
.
Donder op met je topic doornemen, blaag.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 11-05-2014 01:03 ]
Zou dit een poging tot humor zijn van Farage of serieus bedoeld zijn?
Dat is als zeggen dat de Toppers het slecht deden bij Eurovisie door vooroordelen van Europeanen tegen NederlandersNigel Farage has said bias against Britain in the Eurovision song contest shows how hard it will be for the UK to secure a good deal renegotiating its relationship with the EU. Asked on his regular LBC radio phone-in whether he watches Eurovision, the UKIP leader said: "I absolutely hate it." PM David Cameron has pledged to alter the UK's balance of power with the EU. But Mr Farage said this was "really quite funny", given the "level of prejudice" against British singers.
En ook vandaag heeft het GB het weer slecht gedaan. Het nummer was trouwens niet slecht wmb.
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 01:04 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 11-05-2014 01:06 ]
Nederland heeft zich qua podium- en lichttechniek al enorm gepromoot, wat ik deze week gezien heb was enorm verbluffend en briljant. En dan ook de 2 zangers die op 2 zijn geëindigd, dikke pluim voor ons kleine kikkerlandje!CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:57:
[...]
Dat geeft niet. Dat is namelijk een uitstekende promotiemogelijkheid voor je land. Waarom denk je dat er steeds van die gastlandpromotiefilmpjes enzo voorbij komen?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Anyway, als Rusland nooit problemen gemaakt had, hadden we gewoon gewonnen. Bedankt he

Niet slecht inderdaad, maar ook niet fantastisch.gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:04:
En ook vandaag heeft het GB het weer slecht gedaan. Het nummer was trouwens niet slecht wmb.
Plus, om eerlijk te zijn denk ik dat ze met hun idiote 'direct in de finale' verhaal juist een nadeel hebben omdat ze niet al een keer eerder gezien zijn in de halve finale. Ik zag hun liedje, afgezien van 2x 10 seconden preview, vanavond voor het eerst.
Zie ook hoe de andere vijf waarvoor dat gold (italie, duitsland, denemarken, spanje in mindere mate maar met als topper toch echt frankrijk) het er ook niet goed van af brachten.
[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 11-05-2014 01:08 ]
en terechtapis29 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:05:
"Moderator, moderator! Hij noemt me een blaag!?!"Is dat Vlaams?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Inderdaad: afweging risico finale missen vs een halve week extra aandacht. Is meer een nadeel geworden ja ...CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:06:
[...]
Niet slecht inderdaad, maar ook niet fantastisch.
Plus, om eerlijk te zijn denk ik dat ze met hun idiote 'direct in de finale' verhaal juist een nadeel hebben omdat ze niet al een keer eerder gezien zijn in de halve finale. Ik zag hun liedje, afgezien van 2x 10 seconden preview, vanavond voor het eerst.

gambieter schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:25:
Dat nummer van Nederland wordt nooit echt spannend en is daarmee nogal snel vergeten. Er had ergens een beetje agressie/leven in moeten zitten, nu kabbelt het voort.
[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 11-05-2014 03:12 ]
U hoort het niet de eerste keer vandaag
De liefde van het publiek gaat door de maag
Dat moeten vrouwen weten, mannen houden veel van eten
Ja, de liefde van het publiek gaat door de maag
Dus heb ik Wurstjes op mijn Conchita's
Preitjes op mijn dijtjes
Karbonades en salades op mijn bil
Ja, Wurstjes op mijn Conchita's
Bietjes op mijn knietjes
En op mijn hoofd een haantje uit de grill
Jorgen schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 23:35:
Goed, mijn voorspelling voor de beste liedjes. Ik ben benieuwd hoeveel ik er straks goed heb.
1 Zweden
2 Nederland
3 Oostenrijk
4 Noorwegen
5 Zwitserland
6 Spanje
7 San Marino
8 Armenië
9 Denemarken
10 Engeland
Barres B. schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 23:36:
Waar IJsland en Malta in dat lijstje?
Voorspelling vs. Uitslag:
1 Zweden - Oostenrijk
2 Nederland - Nederland
3 Oostenrijk - Zweden
4 Noorwegen - Armenië
5 Zwitersland - Hongarije
6 Spanje - Oekraïne
7 San Marino - Rusland
8 Armenië - Noorwegen
9 Denemarken - Spanje + Denemarken
10 Engeland - nvt
11 IJsland - Finland + Roemenië
12 Malta - nvt
Had de top 3 bijna goed. (1 en 3 omgedraaid; 2e was correct). Noorwegen en Armenië ook omgedraaid en Denemarken goed. Spanje net iets te hoog ingeschat. Al met al niet verkeerd, maar ben blij dat ik mijn salaris er niet om verwed heb.
Ik vond het 3 leuke shows met een fantastische vloer + videoscherm.
Winnaar is in elk geval prima.
Your Friendly Neighborhood Moderator
haha

Ik had het wel leuk gevonden als het in NL was geweest voor een keertje. Hoeven we ook niet aan de halve finales mee te doen, is die stress ook geweest. Hoewel ik mij afvraag of het wel in je voordeel werkt als je niet mee doet aan de halve finale, de extra promotie vooraf zal ook niet onbelangrijk wezen.
[ Voor 42% gewijzigd door Barres B. op 11-05-2014 01:12 ]
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr
Het is veel simpeler. Of je stemde op Oostenrijk, of je bent een racist.McBoom schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:55:
Het waren vast al die moslims die op Oostenrijk gestemd hebben!!! /politiekincorrect
Maar los daarvan vond ik het liedje wel goed, dankzij het liedje had hij/zij al veel punten binnen kunnen halen. En daar komt zijn/haar verhaal, daar ze een baard heeft en de unieke verschijning nog bovenop, die uiteindelijk de doorslag hebben gegeven.
1-Sweden
1-Denmark
1-Netherlands
2-Latvia
2-Netherlands
3-Estonia
3-Lithuania
3-Latvia
3-Netherlands
4-Estonia
6-Austria
6-Spain
8-Norway
9-Ireland
10-Hungary
11-Sweden
12-Austria
13-Moldova
13-Romania
14-Belgium
15-Switzerland
15-UK
15-Denmark
18-Greece
20-Spain
23-Germany
24-Switzerland
30-Poland
32-Belgium
32-Germany
33-Poland
35-Luxembourg
37-Finland
41-Romania
43-Lithuania
47-Slovenia
50-Hungary
See more at: http://esctracker.com/#sthash.Z2bFkOiH.dpuf
Ver boven Oostenrijk
Oostenrijk hoor je over een week niet meer op de radio, NL wel. Goeie winnaar idd dat Oostenrijk trololol.
Gast..apis29 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:05:
"Moderator, moderator! Hij noemt me een blaag!?! En ik moet opdonderen ook nog!?"Is dat Vlaams?
win!gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:10:
Ria Valk zong het al:
Moet zeggen dat ik het ESF nooit interessant vind, behalve NL en de uitslag. Ben vanavond prima aan mijn trekken gekomen.
[ Voor 42% gewijzigd door Niku op 11-05-2014 01:16 ]
en weer die verrekte bake the cake, de cheesecake ging ook al niet als warme broodjes, allen de bolletjes van polen deden het nog wel aardigAnoniem: 244101 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:13:
Waylon & Ilse gaan als een banaan op iTunes
1-Sweden
1-Denmark
1-Netherlands
2-Latvia
2-Netherlands
3-Estonia
3-Lithuania
3-Latvia
3-Netherlands
4-Estoni
Oostenrijk hoor je over een week niet meer op de radio, NL wel. Goeie winnaar idd dat Oostenrijk trololol.
[ Voor 14% gewijzigd door mrc4nl op 11-05-2014 01:18 ]
ora et labora
https://twitter.com/alyankovic/status/465268826066546688
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
nu.nl heeft 't wel in de goede volgorde:ralpje schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:51:
Sowieso: tweede worden op het ESF en dan het journaal openen met wat vrijgelaten gegijzelde Nederlanders. Doe 'ns prioriteiten stellen ofzo.

Hahaha, ik klikte even op youtube voor die lijsten... dan doet polen het ineens een stuk beterAnoniem: 244101 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:13:
Waylon & Ilse gaan als een banaan op iTunes
See more at: http://esctracker.com/#sthash.Z2bFkOiH.dpuf
Ver boven Oostenrijk

Overigens super dat ze de tweede plek hebben weten te bemachtigen. Ik had zelf een midden tot lage top 10 ingeschat omdat het wat voortkabbelt (zeker de laatste winnaars in gedachten nemend), maar leuk dat ik het eens niet goed had. Ik gun het ze ook van harte
[ Voor 19% gewijzigd door Felyrion op 11-05-2014 02:28 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Aaahw i love this world, ik hoop dat nu iedereen zich open en onbezwaard voelt om gewoon lekker jezelf te laten gaan. Als je als man van borsten wil dan neem je toch gewoon lekker hormonen en laat je borsten groeien.... En als je als vrouw een baard wil dan doe je dat toch gewoon, het is de normaalste zaak van de wereld.... Aaahw love peace and happiness.
De winnaar van vorigjaar vond ik geheel terecht btw, gewoon een goed lekker nummer wat ook heel gemakkelijk een top 40 hitje had kunnen zijn.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De vaste finaleplek voor de grote 5 werkt ook tegen ze. Ze worden minder gespeeld, dus men heeft andere nummers beter kunnen beluisteren.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ruth Lorenzo (Spanje):

Mariya Yaremchuk (Oekraïne):

Paula Seling (Roemenië):

Emma (Italië):

Wat Poolse dames:

Tanja Mihhailova (Estland):

Country muziek leeft niet in alle landen. Wij kregen geregeld geen drol van Scandinavie en Estland/Letland enzo en nu ineens overal de volle mep. Country is daar wel hot. Volgens mij liggen de landen waar we niets van kregen allemaal bij elkaar in de buurt.Senor Sjon schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:52:
Wat mij opvalt is dat Oostenrijk van elk land wel punten kreeg, maar wij ook geregeld niks kregen. WTF is dat? Zo maak je dus eigenlijk nooit kans op winst, omdat er blijkbaar landen zijn die sowieso niet op ons gaan stemmen. Ongeacht het nummer.
Dit dus.
Hier overigens The Common Linnets Unplugged
Facking hell ach shit! Das war zu viel, sie wollen uns umbringen
[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 11-05-2014 12:25 ]
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Winst kun je niet voorspellen. Maar hoewel het niet mijn smaak is weten die dj's wel hoe ze nummers moeten maken die veel mensen leuk vinden. Dus dat zou zeker kunnen werken. Dan moet je ze wel weer de vrije hand geven.ph4ge schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:21:
Volgend jaar een van onze top djs een leuk melodietje laten maken en dan een leuk mokkeltje erbij. Dance muziek is helemaal hip, en wij zijn er het beste in. Lijkt mij makkelijk winnen op die manier.
Ik vind het ook wel grappig dat mensen nu denken dat we dit elk jaar kunnen doen door elk jaar serieuzere (Engelstalige) artiesten te sturen. Want mijn vraag is: wie dan? Zoveel grote namen in die categorie hebben we niet.
Bij Alain Clarke of van Velzen kan ik me nog iets voorstellen maar ik bandjes of singer-songwriters uit het alternatievere circuit zie ik zo snel niet gebeuren.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
YouTube: Game of Thrones - War of the Five Kings. Dwarfs Version(Игра престолов - Война пяти королей)McBoom schreef op zondag 11 mei 2014 @ 13:14:
Van Velzen zou wel een goede zijn. We laten 'm een baard groeien, trekken hem een tutuutje aan en we laten hem halverwege z'n nummer op zijn piano tapdansen. Hatsaflats.
Ik denk dat ik de CD van de Common Linnets wel een kans wil geven, ik betrap me erop dat ik het toch van tijd tot tijd neurie na gisteravond
Daar moest ik ook onmiddellijk aan denken
De Telegraag laat zichzelf weer zien als een kwaliteitskrant. Zangeres, winnares, "stonden haar op te wachten". Heren, het is een man. Misschien weinig testosteron, maar toch...
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Als je voor sympathiestemmen wilt gaan moeten we ons laten aanvallen. Dan een verzetsliedje insturen die eigenlijk niemand snapt (in de zin van de geit is gemolken) en heel zielig gaan doen.gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 13:49:
Kunnen we geen invasie doen van een ander land, een liedje insturen over vrede en dan op de dag zelf ons terugtrekken uit dat land? Sympathiestemmen en men heeft tenminste van Nederland gehoord.
Ik denk dat ik de CD van de Common Linnets wel een kans wil geven, ik betrap me erop dat ik het toch van tijd tot tijd neurie na gisteravond
Wie belt Poetin om het te regelen?
"When you grow up your heart dies"
Dan de <snip> en scheren, tot die tijd is het een hijLED-Maniak schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:52:
Overal wordt het een 'ze' genoemd. Blijkbaar wil hij als een zij door deze wereld wandelen..
Alsjeblieft zeg.. die flauwe clown is zo 1990..Smitovic schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:06:
Als we voor de typetjes gaan kunnen we niemand anders sturen van André van Duin.
"When you grow up your heart dies"
Gossie. Dat ik nog mag meemaken dat _Telegraaf_ in verhouding tot Gambieter een verlicht, modern medium blijkt.gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:17:
[...]
Dan de <snip> en scheren, tot die tijd is het een hij
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Ik ben anti-gimmick, niet anti-transgender of anti-travestie. Als dit liedje was gezongen door een zanger of zangeres zonder de gimmick, dan had Oostenrijk niet gewonnenLustucru schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:36:
Gossie. Dat ik nog mag meemaken dat _Telegraaf_ in verhouding tot Gambieter een verlicht, modern medium blijkt.
Je laat die tolerantie naar transgenders en travestieten niet echt zien imo. Je hele argument is erop gestaafd dat 'ie een freak is.
[ Voor 50% gewijzigd door CyBeR op 11-05-2014 16:10 ]
Vreemde conclusie en een nogal onzinnige beschuldiging. Ik zeg dat de baard en het overdreven benadrukken van de contrasten tussen mannelijke (baard) en vrouwelijke aspecten (jurk, diva gedrag) alleen maar bedoeld zijn om stemmen te winnen en een tactiek zijn, dat heeft niets met tolerantie naar transgender en travestieten te maken. Ik vraag me ook af of die blij zullen zijn met een dergelijke act, net zoals zat homoseksuelen niet blij zullen zijn met de Gay Parade.CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:07:
"Ik ben niet racistisch maar alle zwarten moeten terug naar afrika!"
Je laat die tolerantie naar transgenders en travestieten niet echt zien imo. Je hele argument is erop gestaafd dat 'ie een freak is.
Laten we svp niet doorschieten in de overdreven politiek correcte stand. Dan krijg je van die onzin zoals deze lokale BBC DJ die zijn baan kwijt is omdat hij een jaren 30 nummer heeft gedraaid waar het woord "nigger" 1x in voor kwam.
Ik vraag me ook af of mensen de link naar Lou Reed's Walk on the Wild Side zouden zien: "and then he was a she", maar dat zal wel de leeftijd zijn
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 16:30 ]
Ik zie dat als dat jij niet door die act heen kunt kijken omdat je denkt dat 't een enorm ding is, terwijl hij daar ook een enorm sterk lied staat te zingen en dat lied als je 't mij vraagt ook wel een goede kans had gemaakt als een sterke vrouw 't zong. Ik ontken niet dat 't iets extra's is maar als jij zegt dat er niets tegen hebt laat dat dan zien door niet bij voorbaat hun hele optreden te bagatelliseren omdat ze één ding hebben waaar jij stiekem helemaal niet zo tolerant over bent.gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:19:
[...]
Vreemde conclusie en een nogal onzinnige beschuldiging. Ik zeg dat de baard en het overdreven benadrukken van de contrasten tussen mannelijke (baard) en vrouwelijke aspecten (jurk, diva gedrag) alleen maar bedoeld zijn om stemmen te winnen en een tactiek zijn, dat heeft niets met tolerantie naar transgender en travestieten te maken. Ik vraag me ook af of die blij zullen zijn met een dergelijke act, net zoals zat homoseksuelen niet blij zullen zijn met de Gay Parade.
Och als er iemand hier niet politiek correct is ben ik 't wel dus laten we ons daar geen zorgen om maken.Laten we svp niet doorschieten in de overdreven politiek correcte stand. Dan krijg je van die onzin zoals deze lokale BBC DJ die zijn baan kwijt is omdat hij een jaren 30 nummer heeft gedraaid waar het woord "nigger" 1x in voor kwam.
CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:07:
"Ik ben niet racistisch maar alle zwarten moeten terug naar afrika!"
Hier heeft gambieter toch gewoon gelijk? Die baard heeft Oostenrijk belachelijk veel stemmen opgeleverd, anders hadden ze niet gewonnen. Het nummer is goed, maar echt niet beter dan dat van ons of dat van Zweden.gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:54:
[...]
Ik ben anti-gimmick, niet anti-transgender of anti-travestie. Als dit liedje was gezongen door een zanger of zangeres zonder de gimmick, dan had Oostenrijk niet gewonnen
Kom op zeg. "Enorm sterk lied"? Overdrijven is een vak en je beheerst het erg goed. Middle of the road ballad van het Celine Dion type, waarvan er dertien in een dozijn gaan.CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:31:
terwijl hij daar ook een enorm sterk lied staat te zingen en dat lied als je 't mij vraagt ook wel een goede kans had gemaakt als een sterke vrouw 't zong.
Ja, op de man spelen lukt je erg goed. Kun je ook nog met argumenten en onderbouwing komen ipv alleen maar te insinueren? Tssssk. Ik krijg bijna het idee dat ik iets anti-Apple heb gezegd. Over mijn tolerantie kun je niet oordelen, al ben ik wel intolerant tegen bovenstaande discussieaanpak.omdat ze één ding hebben waaar jij stiekem helemaal niet zo tolerant over bent.
Als je het nou combineerde met onderbouwing, dan zou ik het minder erg vinden.Och als er iemand hier niet politiek correct is ben ik 't wel dus laten we ons daar geen zorgen om maken.
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 16:37 ]
Maar je kunt Anouk en Ilse de Lange niet nog een keer sturen. Zoveel hebben we er niet in die categorie.sjaool schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:35:
Muzikaal gezien doet Nederland het de afgelopen twee jaar gewoon erg goed. En dit jaar was de podiumpresentatie en het camerawerk ook nog eens perfect afgesteld op het liedje. Nu maar hopen dat ze het volgend jaar kunnen evenaren of misschien zelfs verbeteren.
Ja mooie discussiedooddoener, 'onderbouwing' en 'op de man' roepen naar een post waar je 't niet mee eens bent omdat 'ie je bekritiseert.gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:34:
[...]
Kom op zeg. "Enorm sterk lied"? Overdrijven is een vak en je beheerst het erg goed.
[...]
Ja, op de man spelen lukt je erg goed. Kun je ook nog met argumenten en onderbouwing komen ipv alleen maar te insinueren? Tssssk. Ik krijg bijna het idee dat ik iets anti-Apple heb gezegd.
[...]
Als je het nou combineerde met onderbouwing, dan zou ik het minder erg vinden.
Maar goed:
gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:48:
http://www.telegraaf.nl/p...urst_warm_onthaald__.html
De Telegraag laat zichzelf weer zien als een kwaliteitskrant. Zangeres, winnares, "stonden haar op te wachten". Heren, het is een man. Misschien weinig testosteron, maar toch...
Lekker tolerant ben je hier t.o.v. de mensen die anders zijn dan jij.gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:17:
[...]
Dan de <snip> en scheren, tot die tijd is het een hij
Ten eerste ben je duidelijk anti-travestie, dat heb je in de bovenstaande posts al duidelijk gemaakt. En vervolgens, waarom je anti-gimmick zou moeten zijn ik weet 't niet want zo ongeveer de helft van de landen heeft een gimmick meegebracht. Van hamsterwielen tot ronde piano's en trampoline's. Oostenrijk is daar niet anders in.gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:54:
[...]
Ik ben anti-gimmick, niet anti-transgender of anti-travestie. Als dit liedje was gezongen door een zanger of zangeres zonder de gimmick, dan had Oostenrijk niet gewonnen
Belachelijk vind ik het, die baard, zo kunnen we elk jaar wel landen 1ste laten worden omdat ze een bepaald onnozel statement hebben.Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:31:
[...]
[...]
Hier heeft gambieter toch gewoon gelijk? Die baard heeft Oostenrijk belachelijk veel stemmen opgeleverd, anders hadden ze niet gewonnen. Het nummer is goed, maar echt niet beter dan dat van ons of dat van Zweden.
Als je een vrouw wil zijn moet je dat vooral doen, no problemo, maar ga dan niet een baard dragen

Als ik in Oostenrijk woonde had ik me kapot geschaamd, normale homo's moeten gewoon kunnen, maar dit overdreven gedrag is een beetje "too".
Nu krijg ik natuurlijk iedereen in m'n nek omdat ik iemand die homo is heb gebashed, maar je moet een lijn trekken, en dit figuur heeft die overschreden. Dat zijk stemmetje, alsjeblieft doe me een plezier en zoom niet op dat gezicht in zodat ik 55" vol met huilie huilie heb.
Nederland was qua liedje veel beter, klaar. En waarom zou het een SONG-FESTIVAL heten als we toch gaan stemmen op uiterlijk? Ik moet toegeven dat Polen me wel beviel qua personages, maar verder vond ik er niet veel aan.
Denk ervan wat je wil, maar als dit komend jaar weer is ga ik lekker naar iets anders kijken.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Oostenrijk heeft gewonnen dankzij een statement, klaar.
Alleen gambieter. En de onderbouwing, als in de posts waar ik dat uit haal, heb ik er bij gezet.Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:41:
CyBeR, je overdrijft enorm. Ik heb nog niemand anti-travestie zien zijn in dit topic.
Ik ontken niet dat 't geholpen heeft, maar als ze een kutnummer hadden waren ze net zo hard laatste geweest als Frankrijk nu hoor.Alleen mensen die vinden dat de baard Oostenrijk een significant aantal punten heeft opgeleverd. Oostenrijk heeft gewonnen dankzij een statement, klaar.
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 11-05-2014 16:44 ]
Eens, top vijf hadden ze wel gehaald, maar gewonnen absoluut niet.CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:42:
Ik ontken niet dat 't geholpen heeft, maar als ze een kutnummer hadden waren ze net zo hard laatste geweest als Frankrijk nu hoor.
Het is in ieder geval beter dan insinueren dat een ander intolerant is.CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:38:
Ja mooie discussiedooddoener, 'onderbouwing' en 'op de man' roepen naar een post waar je 't niet mee eens bent omdat 'ie je bekritiseert.
Nope. Ik ben intolerant tegen het gebruiken van dat anders zijn om er voordeel uit te halen. Dat is geen oordeel over het anders zijn, alleen over hoe het ingezet wordt.Lekker tolerant ben je hier t.o.v. de mensen die anders zijn dan jij.
Een gimmick die niet-controversieel is (kleurtjes a la IJsland of een trampoline) vs een gimmick die heel controversieel is, en compleet uitgemelkt wordt om sympathie op te wekken. Daar zit het verschil.Ten eerste ben je duidelijk anti-travestie, dat heb je in de bovenstaande posts al duidelijk gemaakt. En vervolgens, waarom je anti-gimmick zou moeten zijn ik weet 't niet want zo ongeveer de helft van de landen heeft een gimmick meegebracht. Van hamsterwielen tot ronde piano's en trampoline's. Oostenrijk is daar niet anders in.
En nee, ik ben niet tegen travestie. Kun je svp kappen met jouw vooroordelen op anderen te projecteren? Je conclusies kloppen op geen enkel aspect. Je bent nu echt aan het doordraven als een blinde fanboy.
Dat zijn dan jouw interpretaties en mening, die onderbouwingsvrij is. Volgende keer misschien de begrijpend lezen-bril opzetten, of interpreteer je dat ook als een anti-brillendrager opmerking?CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:42:
Alleen gambieter. En de onderbouwing, als in de posts waar ik dat uit haal, heb ik er bij gezet.
Eigenlijk is dat nog erger dan politiek correct gedrag: de mensen die proberen anderen te dwingen politiek correct te doen.
[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 16:47 ]
Conchita Wurst gaat in het dagelijks leven als Tom Neuwirth door het leven, gewoon een kerel dus. Het is een act. Hij heeft in het verleden ook als man (of jongen, whatever) meegedaan aan de Oostenrijkse Idols en daar ook enorm goed gescoord. Ja, beetje freaky zag ie er toen ook uit, maar hij kan gewoon wel goed zingen, vergeet dat niet ajb.kuusj98 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:40:
[...]
Belachelijk vind ik het, die baard, zo kunnen we elk jaar wel landen 1ste laten worden omdat ze een bepaald onnozel statement hebben.
Overigens is hij/zij/het niet de eerste travestiet die de Eurovision Songcontest heeft gewonnen. Of is iedereen Dana International vergeten (notabene uit Israel!).
Toevallig woon ik in Oostenrijk, en nee, ik schaam me eigenlijk helemaal niet - in tegendeel - ik ben trots op een 1e plaats voor Oostenrijk EN een 2e plaats voor Nederland!Als je een vrouw wil zijn moet je dat vooral doen, no problemo, maar ga dan niet een baard dragen![]()
Als ik in Oostenrijk woonde had ik me kapot geschaamd, normale homo's moeten gewoon kunnen, maar dit overdreven gedrag is een beetje "too".
Nu krijg ik natuurlijk iedereen in m'n nek omdat ik iemand die homo is heb gebashed, maar je moet een lijn trekken, en dit figuur heeft die overschreden. Dat zijk stemmetje, alsjeblieft doe me een plezier en zoom niet op dat gezicht in zodat ik 55" vol met huilie huilie heb.
Als uiterlijk belangrijk was geweest, was Polen wel hoger geeindigdNederland was qua liedje veel beter, klaar. En waarom zou het een SONG-FESTIVAL heten als we toch gaan stemmen op uiterlijk? Ik moet toegeven dat Polen me wel beviel qua personages, maar verder vond ik er niet veel aan.
Nederland was goed qua liedje, absoluut mee eens. Maar uiteindelijk telt de hele performance mee. Anders hadden ze het niet op TV moet uitzenden maar op de radio.
Fijn voor jeDenk ervan wat je wil, maar als dit komend jaar weer is ga ik lekker naar iets anders kijken.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
M.a.w. de gimmick van oostenrijk is kut omdat die wél werkte. De gimmicks van de rest hielpen niet, dus dan is dat allemaal prima.gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:44:
[...]
Nope. Ik ben intolerant tegen het gebruiken van dat anders zijn om er voordeel uit te halen. Dat is geen oordeel over het anders zijn, alleen over hoe het ingezet wordt.
[...]
Een gimmick die niet-constroversieel is (kleurtjes a la IJsland of een trampoline) vs een gimmick die heel controversieel is, en compleet uitgemelkt wordt om sympathie op te wekken. Daar zit het verschil.
Ik ben geen fanboy, ik vind alleen dat een aantal mensen hier, met jou op voortouw, dat optreden niet ziet voor wat 't is omdat ze een kleine gimmick hadden. Alsof dat optreden alleen maar uit de baard bestond en de rest nergens aan toedroeg.En nee, ik ben niet tegen travestie. Kun je svp kappen met jouw vooroordelen op anderen te projecteren? Je conclusies kloppen op geen enkel aspect. Je bent nu echt aan het doordraven als een blinde fanboy.
Sorry maar ik vind dat onzin.
Kleine correctie, Dana International is een transgender.Garyu schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:46:
[...]
Overigens is hij/zij/het niet de eerste travestiet die de Eurovision Songcontest heeft gewonnen. Of is iedereen Dana International vergeten (notabene uit Israel!).
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 11-05-2014 16:49 ]
Dát is nu net het ding, het was geen kleine gimmick. Een kerel die trucjes doet in een hamsterrad, dat is een kleine gimmick. Een vrouw met een baard? Gigantische gimmick.CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:47:
Ik ben geen fanboy, ik vind alleen dat een aantal mensen hier, met jou op voortouw, dat optreden niet ziet voor wat 't is omdat ze een kleine gimmick hadden. Alsof dat optreden alleen maar uit de baard bestond en de rest nergens aan toedroeg.
Het is een man met een baard, dus zo raar is dat niet. Hij doet zich verder in zijn act als Conchita Wurst voor als vrouw en hoewel vrouwen typisch gezien geen baarden hebben is dat hij dat wel heeft dus opvallend maar niet een "gigantisch" ding als je 't mij vraagt.Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:49:
[...]
Dát is nu net het ding, het was geen kleine gimmick. Een kerel die trucjes doet in een hamsterrad, dat is een kleine gimmick. Een vrouw met een baard? Gigantische gimmick.
Was 't nou een echte vrouw die om de een of andere reden een baard had, was 't een ander verhaal.
En uiteindelijk was die gimmick nog niet eens bedoeld om er mee te winnen. Er zijn zat landen die de raarste dingen in sturen om maar op te vallen. Soms werkt dat (Lordi is een prima voorbeeld), vaak niet (die uitermate rare travestiet van 2007 werd tweede.) Het statement van Conchita is er een die persoonlijk is en niet om maar zo raar mogelijk te zijn en dan daarmee hopelijk te winnen.
[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 11-05-2014 16:56 ]
Nee, de andere gimmicks zijn niet bedoeld om medelijden/sympathie op te wekken, maar alleen als aandachtstrekkerij. De meesten zijn ook meer tongue-in-cheek bedoeld, dwz ter amusement, niet als tranentrekker.CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:47:
M.a.w. de gimmick van oostenrijk is kut omdat die wél werkte. De gimmicks van de rest hielpen niet, dus dan is dat allemaal prima.
Dat mag je vinden, maar dat geeft je niet het recht te proberen om anderen zwart te maken (och gut, politiek incorrect kleurgebruik). Hou je dan bij je mening en val niet anderen aan die het niet met je eens zijn. En trek svp geen conclusies over andermans tolerantie zoals je nu in meerdere posts doet.Ik ben geen fanboy, ik vind alleen dat een aantal mensen hier, met jou op voortouw, dat optreden niet ziet voor wat 't is omdat ze een kleine gimmick hadden. Alsof dat optreden alleen maar uit de baard bestond en de rest nergens aan toedroeg.
Zonder PR-campagne, baard en divagedrag zou het misschien in de buurt van Zweden eindigen, maar valt verder weinig op.
Het is een combinatie: baard, divagedrag, publiciteitscampagne. Het is allemaal heel erg strategisch gedaan en een act. Maar als het liedje van Rusland of het VK of een van de andere ballads door Oostenrijk was gedaan, dan had het mogelijk ook gewonnen of in ieder geval dichtbij gekomen. Niet op de sterkte van het lied, maar op de act.CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:52:
Het is een man met een baard, dus zo raar is dat niet. Hij doet zich verder in zijn act als Conchita Wurst voor als vrouw en hoewel vrouwen typisch gezien geen baarden hebben is dat hij dat wel heeft dus opvallend maar niet een "gigantisch" ding als je 't mij vraagt.
Was 't nou een echte vrouw die om de een of andere reden een baard had, was 't een ander verhaal.
[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 16:58 ]
Uitermate rare travestiet? Dat klinkt wel heel racistisch..CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:52:
[...]
Het is een man met een baard, dus zo raar is dat niet. Hij doet zich verder in zijn act als Conchita Wurst voor als vrouw en hoewel vrouwen typisch gezien geen baarden hebben is dat hij dat wel heeft dus opvallend maar niet een "gigantisch" ding als je 't mij vraagt.
En uiteindelijk was die gimmick nog niet eens bedoeld om er mee te winnen. Er zijn zat landen die de raarste dingen in sturen om maar op te vallen. Soms werkt dat (Lordi is een prima voorbeeld), vaak niet (die uitermate rare travestiet van 2007 werd tweede.) Het statement van Conchita is er een die persoonlijk is en niet om maar zo raar mogelijk te zijn en dan daarmee hopelijk te winnen.
Ik was al bang dat iemand zoiets zou zeggen maar dit gaat echt wel verder dan gewoon travestiet zijn hoor:Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:57:
[...]
Uitermate rare travestiet? Dat klinkt wel heel racistisch..
Gelukkig wordt het nu weer grappig... en uiteindelijk niet bedoeld om er mee te winnen.

Nja, dat heeft meer iets van doen met geen muziek kunnen maken.CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:59:
[...]
Ik was al bang dat iemand zoiets zou zeggen maar dit gaat echt wel verder dan gewoon travestiet zijn hoor:
[video]
Dana International is geen travestiet, maar transgender/transseksueel. Ze had de operatie al in 1993 gehad, dwz jaren voor Eurovisie.Garyu schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:46:
In 1998 (het jaar van Dana International) werd het publieksstemmen ingevoerd, dus ook mooi op tijd om extra aandacht te krijgen. Ook toen was er dezelfde discussie, als ik me goed kan herinneren.
[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 17:19 ]
Ik vond de hoge punten van omliggende landen voor Rusland wel grappig. Buurland en lage score? Dan stijg je op de Poetin hitlist.
CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:52:
[...]
Het is een man met een baard, dus zo raar is dat niet.
Veel mensen kenden hem niet, of het nou werkelijk om een vrouw met een baard ging of om een man met een baard die overtuigend als vrouw werd neergezet maakt niet uit.Hij doet zich verder in zijn act als Conchita Wurst voor als vrouw en hoewel vrouwen typisch gezien geen baarden hebben is dat hij dat wel heeft dus opvallend maar niet een "gigantisch" ding als je 't mij vraagt.
Ja tuurlijk, want altijd als dit soort persoonlijke statements op zo'n schaal gedaan worden dan verzand het niet in een verkapte freakshow?En uiteindelijk was die gimmick nog niet eens bedoeld om er mee te winnen. Er zijn zat landen die de raarste dingen in sturen om maar op te vallen. Soms werkt dat (Lordi is een prima voorbeeld), vaak niet (die uitermate rare travestiet van 2007 werd tweede.) Het statement van Conchita is er een die persoonlijk is en niet om maar zo raar mogelijk te zijn en dan daarmee hopelijk te winnen.
Sorry maar dat is gewoon een feit. Conchita Wurst is een karakter van Thomas Neuwirth. Thomas is een man die op dat moment een vrouw nadoet. Tom, als man, kan gewoon een baard laten staan zoals zoveel mannen doen. En als karakter Conchita kiest 'ie ervoor om dat ook te doen. Dat heeft verder niks met mijn ideeën erover te maken. Ik haal daar de act uit elkaar en dan is 't niet te vermijden om te benoemen dat de persoon áchter Conchita Wurst een man is.Patriot schreef op zondag 11 mei 2014 @ 17:27:
[...]
En als gambieter dat benadrukt is hij anti-travestiet? Je houdt er een beetje een dubbele standaard op na.
Een man, overigens, die ook nog 's niet daadwerkelijk als vrouw door het leven gaat of wil gaat; het is puur een karakter. En, aan dat karakter werkt 'ie al een paar jaar dus 't is ook niet speciaal voor eurovisie opgezet.
Ik neem toch aan dat de baard duidelijk genoeg was dat niemand dacht dat 't om een vrouw met een baard ging (as opposed to een travestie-act)Veel mensen kenden hem niet, of het nou werkelijk om een vrouw met een baard ging of om een man met een baard die overtuigend als vrouw werd neergezet maakt niet uit.
Ik denk dat freak show nogal ver gaat eigenlijk voor één act.Ja tuurlijk, want altijd als dit soort persoonlijke statements op zo'n schaal gedaan worden dan verzand het niet in een verkapte freakshow?
Ik val van de ene verbazing in de anderegambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:54:
[...]
Ik heb wel vaker een liedje zien winnen dat me tot de conclusie voerde dat half europa plotseling muziekdoof geworden was. Hoe Oostenrijk zou zijn geëindigd als het lied was gezongen door een vrouw zonder baard is speculatie.
Maar om terug te keren waar ik over viel: je sneerde naar de telegraaf als kwaliteitskrant omdat ze schreef over zij in plaats van hij en je stelde dat als een persoon een piemel heeft dat het dan als hij moet worden omschreven, ook als ze zichzelf als vrouw voorstelt. Wb het eerste is de telegraaf terecht in goed gezelschap -ook bv de NRC heeft het consequent over zij- en het tweede vind ik op zijn minst kort door de bocht.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Mwah lijkt me nogal een gewaagd statement, ik zou zeggen ieder zijn eigen ding.Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 18:37:
Net nog even geluisterd naar de hoogtepunten. Nederland en Zweden hadden muzikaal gezien toch echt 1 en 2 moeten zijn naar mijn mening. Springen er beiden uit. Ook Oekraïne en IJsland vind ik toch sterk.
Verder was de discussie in Oostenrijk bij de nominatie van Conchita niet van de lucht. Wel leuk om de Oostenrijkse telegraaf een half jaar geleden en vandaag met elkaar te vergelijken..!
(en waarom hoor ik hier niemand over de punten die niet zijn gegeven voor Conchita, juist omdat ze een baard had? Kan me wel een paar landen voorstellen die daar juist flink moeite mee hebben /hadden?)
[ Voor 15% gewijzigd door Garyu op 11-05-2014 19:37 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Gewaagd statement? Ik geef mijn mening? Ik gebruik letterlijk 'naar mijn mening' en 'vind ik'. Wat is daar mis mee?Garyu schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:35:
[...]
Mwah lijkt me nogal een gewaagd statement, ik zou zeggen ieder zijn eigen ding.
Dan is een huisartsbezoek misschien verstandig vanwege de evenwichtsstoornissen
Het is wel grappig om te zien hoe mensen daar mee omgaan. Cyber hier geeft toe dat het een act is, maar doet dan wel alsof elke kritiek erop een anti-travestie/anti-transgender houding is (doet me een beetje aan de standaard CIDI-aanpak denken). Als het een act is, dan is er geen reden om daaraan mee te doen en is het gebruik van de mannelijke vorm imo terecht (Dame Edna wordt ook niet opeens een zij), en als het echt uit het hart komt, dan zou die kaart juist niet zo gespeeld worden om sympathiestemmen te trekken en was niet alles op dat contrast gegooid. Juist dan wil je graag winnen op de kwaliteit van de inzending ipv de gimmick(s), en dat is nu omgekeerd. Je kunt het vergelijken met een topbaan die alleen voor vrouwen (lesbisch+gekleurd+mindervalide etc) openstaat: degene die die baan krijgt kan nooit echt claimen dat op de eigen kwaliteiten te hebben behaald. Net als Dana International (en ook bijv Lordi) zal er altijd twijfel bestaan over wat eigenlijk de doorslag gaf bij deze Eurovisie overwinning. Dan kun je natuurlijk zeggen "winst is winst, maakt niet uit hoe", maar is het niet meer een gebrek aan respect voor een winnaar als elke kritiek wordt weggeveegd vanwege een overdreven politieke correctheid?Maar om terug te keren waar ik over viel: je sneerde naar de telegraaf als kwaliteitskrant omdat ze schreef over zij in plaats van hij en je stelde dat als een persoon een piemel heeft dat het dan als hij moet worden omschreven, ook als ze zichzelf als vrouw voorstelt. Wb het eerste is de telegraaf terecht in goed gezelschap -ook bv de NRC heeft het consequent over zij- en het tweede vind ik op zijn minst kort door de bocht.
Dat kwam gisteravond bij de BBC nog langs bij het commentaar van Graham Norton. Vooraf was er een verwachting dat dit zou kunnen gebeuren bij de meer conservatieve Oost/Zuid-Europese landen, maar daar leek het in ieder geval niet op, punten zat vanuit die contreien. Ter vergelijking: er waren 4 landen die Oostenrijk niets gaven, 8 landen die Nederland niets gaven, 6 landen die Zweden niets gaven, 10 landen die Armenie niets gaven. De puntenverdeling per groter deel (Noord-West vd ZuidWest vs Noordoost vs Zuidoost) zal wel een wat genuanceerder plaatje geven.Garyu schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:35:
(en waarom hoor ik hier niemand over de punten die niet zijn gegeven voor Conchita, juist omdat ze een baard had? Kan me wel een paar landen voorstellen die daar juist flink moeite mee hebben /hadden?)
[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 19:58 ]
Als je niet met de act meedoet noem je hem gewoon bij zijn dagelijkse naam.gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:45:
Als het een act is, dan is er geen reden om daaraan mee te doen en is het gebruik van de mannelijke vorm imo terecht (Dame Edna wordt ook niet opeens een zij),
Als je de artiestennaam gebruikt, hoort daar ook het geslacht van het typetje bij. Wat betreft Dame Edna, I would like to state my most respectful disagreement on that matter. Jij bent de eerste persoon die ik tegenkom die voorstelt om aan Dame Edna te refereren als ware zij van de mannelijke kunne. Een ongetwijfeld onvolledige en mogelijk zelfs onzorgvuldig uitgevoerde, maar desalniettemin interessante Google-sessie bevestigt mijn vermoeden dat men haar over het algemeen als "haar" benoemt.
Het is dat ze gestopt is, anders had ik het nog best interessant gevonden om iemand in haar show te zien die haar van mannelijkheid had beticht.