Eurovisie Songfestival 2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:07:
"Ik ben niet racistisch maar alle zwarten moeten terug naar afrika!"

Je laat die tolerantie naar transgenders en travestieten niet echt zien imo. Je hele argument is erop gestaafd dat 'ie een freak is.
Vreemde conclusie en een nogal onzinnige beschuldiging. Ik zeg dat de baard en het overdreven benadrukken van de contrasten tussen mannelijke (baard) en vrouwelijke aspecten (jurk, diva gedrag) alleen maar bedoeld zijn om stemmen te winnen en een tactiek zijn, dat heeft niets met tolerantie naar transgender en travestieten te maken. Ik vraag me ook af of die blij zullen zijn met een dergelijke act, net zoals zat homoseksuelen niet blij zullen zijn met de Gay Parade.

Laten we svp niet doorschieten in de overdreven politiek correcte stand. Dan krijg je van die onzin zoals deze lokale BBC DJ die zijn baan kwijt is omdat hij een jaren 30 nummer heeft gedraaid waar het woord "nigger" 1x in voor kwam.

Ik vraag me ook af of mensen de link naar Lou Reed's Walk on the Wild Side zouden zien: "and then he was a she", maar dat zal wel de leeftijd zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 16:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:19:
[...]

Vreemde conclusie en een nogal onzinnige beschuldiging. Ik zeg dat de baard en het overdreven benadrukken van de contrasten tussen mannelijke (baard) en vrouwelijke aspecten (jurk, diva gedrag) alleen maar bedoeld zijn om stemmen te winnen en een tactiek zijn, dat heeft niets met tolerantie naar transgender en travestieten te maken. Ik vraag me ook af of die blij zullen zijn met een dergelijke act, net zoals zat homoseksuelen niet blij zullen zijn met de Gay Parade.
Ik zie dat als dat jij niet door die act heen kunt kijken omdat je denkt dat 't een enorm ding is, terwijl hij daar ook een enorm sterk lied staat te zingen en dat lied als je 't mij vraagt ook wel een goede kans had gemaakt als een sterke vrouw 't zong. Ik ontken niet dat 't iets extra's is maar als jij zegt dat er niets tegen hebt laat dat dan zien door niet bij voorbaat hun hele optreden te bagatelliseren omdat ze één ding hebben waaar jij stiekem helemaal niet zo tolerant over bent.
Laten we svp niet doorschieten in de overdreven politiek correcte stand. Dan krijg je van die onzin zoals deze lokale BBC DJ die zijn baan kwijt is omdat hij een jaren 30 nummer heeft gedraaid waar het woord "nigger" 1x in voor kwam.
Och als er iemand hier niet politiek correct is ben ik 't wel dus laten we ons daar geen zorgen om maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:07:
"Ik ben niet racistisch maar alle zwarten moeten terug naar afrika!"

Je laat die tolerantie naar transgenders en travestieten niet echt zien imo. Je hele argument is erop gestaafd dat 'ie een freak is.
gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:54:
[...]

Ik ben anti-gimmick, niet anti-transgender of anti-travestie. Als dit liedje was gezongen door een zanger of zangeres zonder de gimmick, dan had Oostenrijk niet gewonnen ;)
Hier heeft gambieter toch gewoon gelijk? Die baard heeft Oostenrijk belachelijk veel stemmen opgeleverd, anders hadden ze niet gewonnen. Het nummer is goed, maar echt niet beter dan dat van ons of dat van Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:31:
terwijl hij daar ook een enorm sterk lied staat te zingen en dat lied als je 't mij vraagt ook wel een goede kans had gemaakt als een sterke vrouw 't zong.
Kom op zeg. "Enorm sterk lied"? Overdrijven is een vak en je beheerst het erg goed. Middle of the road ballad van het Celine Dion type, waarvan er dertien in een dozijn gaan.
omdat ze één ding hebben waaar jij stiekem helemaal niet zo tolerant over bent.
Ja, op de man spelen lukt je erg goed. Kun je ook nog met argumenten en onderbouwing komen ipv alleen maar te insinueren? Tssssk. Ik krijg bijna het idee dat ik iets anti-Apple heb gezegd. Over mijn tolerantie kun je niet oordelen, al ben ik wel intolerant tegen bovenstaande discussieaanpak.
Och als er iemand hier niet politiek correct is ben ik 't wel dus laten we ons daar geen zorgen om maken.
Als je het nou combineerde met onderbouwing, dan zou ik het minder erg vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 16:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
sjaool schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:35:
Muzikaal gezien doet Nederland het de afgelopen twee jaar gewoon erg goed. En dit jaar was de podiumpresentatie en het camerawerk ook nog eens perfect afgesteld op het liedje. Nu maar hopen dat ze het volgend jaar kunnen evenaren of misschien zelfs verbeteren.
Maar je kunt Anouk en Ilse de Lange niet nog een keer sturen. Zoveel hebben we er niet in die categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:34:
[...]

Kom op zeg. "Enorm sterk lied"? Overdrijven is een vak en je beheerst het erg goed.

[...]

Ja, op de man spelen lukt je erg goed. Kun je ook nog met argumenten en onderbouwing komen ipv alleen maar te insinueren? Tssssk. Ik krijg bijna het idee dat ik iets anti-Apple heb gezegd.

[...]

Als je het nou combineerde met onderbouwing, dan zou ik het minder erg vinden.
Ja mooie discussiedooddoener, 'onderbouwing' en 'op de man' roepen naar een post waar je 't niet mee eens bent omdat 'ie je bekritiseert.

Maar goed:
gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:48:
http://www.telegraaf.nl/p...urst_warm_onthaald__.html

De Telegraag laat zichzelf weer zien als een kwaliteitskrant. Zangeres, winnares, "stonden haar op te wachten". Heren, het is een man. Misschien weinig testosteron, maar toch...
gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:17:
[...]

Dan de <snip> en scheren, tot die tijd is het een hij ;)
Lekker tolerant ben je hier t.o.v. de mensen die anders zijn dan jij.
[...]

Ik ben anti-gimmick, niet anti-transgender of anti-travestie. Als dit liedje was gezongen door een zanger of zangeres zonder de gimmick, dan had Oostenrijk niet gewonnen ;)
Ten eerste ben je duidelijk anti-travestie, dat heb je in de bovenstaande posts al duidelijk gemaakt. En vervolgens, waarom je anti-gimmick zou moeten zijn ik weet 't niet want zo ongeveer de helft van de landen heeft een gimmick meegebracht. Van hamsterwielen tot ronde piano's en trampoline's. Oostenrijk is daar niet anders in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:50

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:31:
[...]

[...]

Hier heeft gambieter toch gewoon gelijk? Die baard heeft Oostenrijk belachelijk veel stemmen opgeleverd, anders hadden ze niet gewonnen. Het nummer is goed, maar echt niet beter dan dat van ons of dat van Zweden.
Belachelijk vind ik het, die baard, zo kunnen we elk jaar wel landen 1ste laten worden omdat ze een bepaald onnozel statement hebben.

Als je een vrouw wil zijn moet je dat vooral doen, no problemo, maar ga dan niet een baard dragen ;w
Als ik in Oostenrijk woonde had ik me kapot geschaamd, normale homo's moeten gewoon kunnen, maar dit overdreven gedrag is een beetje "too".

Nu krijg ik natuurlijk iedereen in m'n nek omdat ik iemand die homo is heb gebashed, maar je moet een lijn trekken, en dit figuur heeft die overschreden. Dat zijk stemmetje, alsjeblieft doe me een plezier en zoom niet op dat gezicht in zodat ik 55" vol met huilie huilie heb.

Nederland was qua liedje veel beter, klaar. En waarom zou het een SONG-FESTIVAL heten als we toch gaan stemmen op uiterlijk? Ik moet toegeven dat Polen me wel beviel qua personages, maar verder vond ik er niet veel aan.

Denk ervan wat je wil, maar als dit komend jaar weer is ga ik lekker naar iets anders kijken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

CyBeR, je overdrijft enorm. Ik heb nog niemand anti-travestie zien zijn in dit topic. Alleen mensen die vinden dat de baard Oostenrijk een significant aantal punten heeft opgeleverd.

Oostenrijk heeft gewonnen dankzij een statement, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:41:
CyBeR, je overdrijft enorm. Ik heb nog niemand anti-travestie zien zijn in dit topic.
Alleen gambieter. En de onderbouwing, als in de posts waar ik dat uit haal, heb ik er bij gezet.
Alleen mensen die vinden dat de baard Oostenrijk een significant aantal punten heeft opgeleverd. Oostenrijk heeft gewonnen dankzij een statement, klaar.
Ik ontken niet dat 't geholpen heeft, maar als ze een kutnummer hadden waren ze net zo hard laatste geweest als Frankrijk nu hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 11-05-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:42:

Ik ontken niet dat 't geholpen heeft, maar als ze een kutnummer hadden waren ze net zo hard laatste geweest als Frankrijk nu hoor.
Eens, top vijf hadden ze wel gehaald, maar gewonnen absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:38:
Ja mooie discussiedooddoener, 'onderbouwing' en 'op de man' roepen naar een post waar je 't niet mee eens bent omdat 'ie je bekritiseert.
Het is in ieder geval beter dan insinueren dat een ander intolerant is.
Lekker tolerant ben je hier t.o.v. de mensen die anders zijn dan jij.
Nope. Ik ben intolerant tegen het gebruiken van dat anders zijn om er voordeel uit te halen. Dat is geen oordeel over het anders zijn, alleen over hoe het ingezet wordt.
Ten eerste ben je duidelijk anti-travestie, dat heb je in de bovenstaande posts al duidelijk gemaakt. En vervolgens, waarom je anti-gimmick zou moeten zijn ik weet 't niet want zo ongeveer de helft van de landen heeft een gimmick meegebracht. Van hamsterwielen tot ronde piano's en trampoline's. Oostenrijk is daar niet anders in.
Een gimmick die niet-controversieel is (kleurtjes a la IJsland of een trampoline) vs een gimmick die heel controversieel is, en compleet uitgemelkt wordt om sympathie op te wekken. Daar zit het verschil.

En nee, ik ben niet tegen travestie. Kun je svp kappen met jouw vooroordelen op anderen te projecteren? Je conclusies kloppen op geen enkel aspect. Je bent nu echt aan het doordraven als een blinde fanboy.
CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:42:
Alleen gambieter. En de onderbouwing, als in de posts waar ik dat uit haal, heb ik er bij gezet.
Dat zijn dan jouw interpretaties en mening, die onderbouwingsvrij is. Volgende keer misschien de begrijpend lezen-bril opzetten, of interpreteer je dat ook als een anti-brillendrager opmerking?

Eigenlijk is dat nog erger dan politiek correct gedrag: de mensen die proberen anderen te dwingen politiek correct te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39

Garyu

WW

kuusj98 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:40:
[...]

Belachelijk vind ik het, die baard, zo kunnen we elk jaar wel landen 1ste laten worden omdat ze een bepaald onnozel statement hebben.
Conchita Wurst gaat in het dagelijks leven als Tom Neuwirth door het leven, gewoon een kerel dus. Het is een act. Hij heeft in het verleden ook als man (of jongen, whatever) meegedaan aan de Oostenrijkse Idols en daar ook enorm goed gescoord. Ja, beetje freaky zag ie er toen ook uit, maar hij kan gewoon wel goed zingen, vergeet dat niet ajb.

Overigens is hij/zij/het niet de eerste travestiet die de Eurovision Songcontest heeft gewonnen. Of is iedereen Dana International vergeten (notabene uit Israel!).
Als je een vrouw wil zijn moet je dat vooral doen, no problemo, maar ga dan niet een baard dragen ;w
Als ik in Oostenrijk woonde had ik me kapot geschaamd, normale homo's moeten gewoon kunnen, maar dit overdreven gedrag is een beetje "too".

Nu krijg ik natuurlijk iedereen in m'n nek omdat ik iemand die homo is heb gebashed, maar je moet een lijn trekken, en dit figuur heeft die overschreden. Dat zijk stemmetje, alsjeblieft doe me een plezier en zoom niet op dat gezicht in zodat ik 55" vol met huilie huilie heb.
Toevallig woon ik in Oostenrijk, en nee, ik schaam me eigenlijk helemaal niet - in tegendeel - ik ben trots op een 1e plaats voor Oostenrijk EN een 2e plaats voor Nederland!
Nederland was qua liedje veel beter, klaar. En waarom zou het een SONG-FESTIVAL heten als we toch gaan stemmen op uiterlijk? Ik moet toegeven dat Polen me wel beviel qua personages, maar verder vond ik er niet veel aan.
Als uiterlijk belangrijk was geweest, was Polen wel hoger geeindigd :Y).

Nederland was goed qua liedje, absoluut mee eens. Maar uiteindelijk telt de hele performance mee. Anders hadden ze het niet op TV moet uitzenden maar op de radio.
Denk ervan wat je wil, maar als dit komend jaar weer is ga ik lekker naar iets anders kijken.
Fijn voor je d:)b

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:44:
[...]

Nope. Ik ben intolerant tegen het gebruiken van dat anders zijn om er voordeel uit te halen. Dat is geen oordeel over het anders zijn, alleen over hoe het ingezet wordt.

[...]

Een gimmick die niet-constroversieel is (kleurtjes a la IJsland of een trampoline) vs een gimmick die heel controversieel is, en compleet uitgemelkt wordt om sympathie op te wekken. Daar zit het verschil.
M.a.w. de gimmick van oostenrijk is kut omdat die wél werkte. De gimmicks van de rest hielpen niet, dus dan is dat allemaal prima.
En nee, ik ben niet tegen travestie. Kun je svp kappen met jouw vooroordelen op anderen te projecteren? Je conclusies kloppen op geen enkel aspect. Je bent nu echt aan het doordraven als een blinde fanboy.
Ik ben geen fanboy, ik vind alleen dat een aantal mensen hier, met jou op voortouw, dat optreden niet ziet voor wat 't is omdat ze een kleine gimmick hadden. Alsof dat optreden alleen maar uit de baard bestond en de rest nergens aan toedroeg.

Sorry maar ik vind dat onzin.
Garyu schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:46:
[...]

Overigens is hij/zij/het niet de eerste travestiet die de Eurovision Songcontest heeft gewonnen. Of is iedereen Dana International vergeten (notabene uit Israel!).
Kleine correctie, Dana International is een transgender.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 11-05-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:47:

Ik ben geen fanboy, ik vind alleen dat een aantal mensen hier, met jou op voortouw, dat optreden niet ziet voor wat 't is omdat ze een kleine gimmick hadden. Alsof dat optreden alleen maar uit de baard bestond en de rest nergens aan toedroeg.

Dát is nu net het ding, het was geen kleine gimmick. Een kerel die trucjes doet in een hamsterrad, dat is een kleine gimmick. Een vrouw met een baard? Gigantische gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:49:
[...]

Dát is nu net het ding, het was geen kleine gimmick. Een kerel die trucjes doet in een hamsterrad, dat is een kleine gimmick. Een vrouw met een baard? Gigantische gimmick.
Het is een man met een baard, dus zo raar is dat niet. Hij doet zich verder in zijn act als Conchita Wurst voor als vrouw en hoewel vrouwen typisch gezien geen baarden hebben is dat hij dat wel heeft dus opvallend maar niet een "gigantisch" ding als je 't mij vraagt.

Was 't nou een echte vrouw die om de een of andere reden een baard had, was 't een ander verhaal.

En uiteindelijk was die gimmick nog niet eens bedoeld om er mee te winnen. Er zijn zat landen die de raarste dingen in sturen om maar op te vallen. Soms werkt dat (Lordi is een prima voorbeeld), vaak niet (die uitermate rare travestiet van 2007 werd tweede.) Het statement van Conchita is er een die persoonlijk is en niet om maar zo raar mogelijk te zijn en dan daarmee hopelijk te winnen.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 11-05-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:47:
M.a.w. de gimmick van oostenrijk is kut omdat die wél werkte. De gimmicks van de rest hielpen niet, dus dan is dat allemaal prima.
Nee, de andere gimmicks zijn niet bedoeld om medelijden/sympathie op te wekken, maar alleen als aandachtstrekkerij. De meesten zijn ook meer tongue-in-cheek bedoeld, dwz ter amusement, niet als tranentrekker.

Dat mag je vinden, maar dat geeft je niet het recht te proberen om anderen zwart te maken (och gut, politiek incorrect kleurgebruik). Hou je dan bij je mening en val niet anderen aan die het niet met je eens zijn. En trek svp geen conclusies over andermans tolerantie zoals je nu in meerdere posts doet.

Zonder PR-campagne, baard en divagedrag zou het misschien in de buurt van Zweden eindigen, maar valt verder weinig op.
CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:52:
Het is een man met een baard, dus zo raar is dat niet. Hij doet zich verder in zijn act als Conchita Wurst voor als vrouw en hoewel vrouwen typisch gezien geen baarden hebben is dat hij dat wel heeft dus opvallend maar niet een "gigantisch" ding als je 't mij vraagt.

Was 't nou een echte vrouw die om de een of andere reden een baard had, was 't een ander verhaal.
Het is een combinatie: baard, divagedrag, publiciteitscampagne. Het is allemaal heel erg strategisch gedaan en een act. Maar als het liedje van Rusland of het VK of een van de andere ballads door Oostenrijk was gedaan, dan had het mogelijk ook gewonnen of in ieder geval dichtbij gekomen. Niet op de sterkte van het lied, maar op de act.

[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

[...]

En uiteindelijk was die gimmick nog niet eens bedoeld om er mee te winnen. Er zijn zat landen die de raarste dingen in sturen om maar op te vallen. Soms werkt dat (Lordi is een prima voorbeeld), vaak niet (die uitermate rare travestiet van 2007 werd tweede.) Het statement van Conchita is er een die persoonlijk is en niet om maar zo raar mogelijk te zijn en dan daarmee hopelijk te winnen.
Uitermate rare travestiet? Dat klinkt wel heel racistisch..

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:57:
[...]

Uitermate rare travestiet? Dat klinkt wel heel racistisch..

:+
Ik was al bang dat iemand zoiets zou zeggen maar dit gaat echt wel verder dan gewoon travestiet zijn hoor:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
... en uiteindelijk niet bedoeld om er mee te winnen.
Gelukkig wordt het nu weer grappig _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

CyBeR schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:59:
[...]

Ik was al bang dat iemand zoiets zou zeggen maar dit gaat echt wel verder dan gewoon travestiet zijn hoor:

[video]
Nja, dat heeft meer iets van doen met geen muziek kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 17:00:
[...]

Gelukkig wordt het nu weer grappig _o-
Nouja goed denk wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dana International is geen travestiet, maar transgender/transseksueel. Ze had de operatie al in 1993 gehad, dwz jaren voor Eurovisie.

In 1998 (het jaar van Dana International) werd het publieksstemmen ingevoerd, dus ook mooi op tijd om extra aandacht te krijgen. Ook toen was er dezelfde discussie, als ik me goed kan herinneren.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Tijdens het Songfestival werd al gezegd dat die man al 5 jaar aan deze act werkt om een statement te maken. Dat is aardig gelukt.

Ik vond de hoge punten van omliggende landen voor Rusland wel grappig. Buurland en lage score? Dan stijg je op de Poetin hitlist. :p :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:59

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Het is een man met een baard, dus zo raar is dat niet.
:? En als gambieter dat benadrukt is hij anti-travestiet? Je houdt er een beetje een dubbele standaard op na.
Hij doet zich verder in zijn act als Conchita Wurst voor als vrouw en hoewel vrouwen typisch gezien geen baarden hebben is dat hij dat wel heeft dus opvallend maar niet een "gigantisch" ding als je 't mij vraagt.

Veel mensen kenden hem niet, of het nou werkelijk om een vrouw met een baard ging of om een man met een baard die overtuigend als vrouw werd neergezet maakt niet uit.
Ja tuurlijk, want altijd als dit soort persoonlijke statements op zo'n schaal gedaan worden dan verzand het niet in een verkapte freakshow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Patriot schreef op zondag 11 mei 2014 @ 17:27:
[...]

:? En als gambieter dat benadrukt is hij anti-travestiet? Je houdt er een beetje een dubbele standaard op na.
Sorry maar dat is gewoon een feit. Conchita Wurst is een karakter van Thomas Neuwirth. Thomas is een man die op dat moment een vrouw nadoet. Tom, als man, kan gewoon een baard laten staan zoals zoveel mannen doen. En als karakter Conchita kiest 'ie ervoor om dat ook te doen. Dat heeft verder niks met mijn ideeën erover te maken. Ik haal daar de act uit elkaar en dan is 't niet te vermijden om te benoemen dat de persoon áchter Conchita Wurst een man is.

Een man, overigens, die ook nog 's niet daadwerkelijk als vrouw door het leven gaat of wil gaat; het is puur een karakter. En, aan dat karakter werkt 'ie al een paar jaar dus 't is ook niet speciaal voor eurovisie opgezet.
Veel mensen kenden hem niet, of het nou werkelijk om een vrouw met een baard ging of om een man met een baard die overtuigend als vrouw werd neergezet maakt niet uit.
Ik neem toch aan dat de baard duidelijk genoeg was dat niemand dacht dat 't om een vrouw met een baard ging (as opposed to een travestie-act)
Ja tuurlijk, want altijd als dit soort persoonlijke statements op zo'n schaal gedaan worden dan verzand het niet in een verkapte freakshow?
Ik denk dat freak show nogal ver gaat eigenlijk voor één act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Net nog even geluisterd naar de hoogtepunten. Nederland en Zweden hadden muzikaal gezien toch echt 1 en 2 moeten zijn naar mijn mening. Springen er beiden uit. Ook Oekraïne en IJsland vind ik toch sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

[...]

Ik val van de ene verbazing in de andere :D. Anti-gimmick in combinatie met het het eurovisie-songfestival? En dan nog een contrafactisch argument uit jouw pen? Het heeft Oostenrijk geen windeieren gelegd, maar je kunt met evenveel recht betogen dat het ze ook punten gekost heeft.

Ik heb wel vaker een liedje zien winnen dat me tot de conclusie voerde dat half europa plotseling muziekdoof geworden was. Hoe Oostenrijk zou zijn geëindigd als het lied was gezongen door een vrouw zonder baard is speculatie.

Maar om terug te keren waar ik over viel: je sneerde naar de telegraaf als kwaliteitskrant omdat ze schreef over zij in plaats van hij en je stelde dat als een persoon een piemel heeft dat het dan als hij moet worden omschreven, ook als ze zichzelf als vrouw voorstelt. Wb het eerste is de telegraaf terecht in goed gezelschap -ook bv de NRC heeft het consequent over zij- en het tweede vind ik op zijn minst kort door de bocht.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Niku schreef op zondag 11 mei 2014 @ 18:37:
Net nog even geluisterd naar de hoogtepunten. Nederland en Zweden hadden muzikaal gezien toch echt 1 en 2 moeten zijn naar mijn mening. Springen er beiden uit. Ook Oekraïne en IJsland vind ik toch sterk.
Mwah lijkt me nogal een gewaagd statement, ik zou zeggen ieder zijn eigen ding.

Verder was de discussie in Oostenrijk bij de nominatie van Conchita niet van de lucht. Wel leuk om de Oostenrijkse telegraaf een half jaar geleden en vandaag met elkaar te vergelijken..!

(en waarom hoor ik hier niemand over de punten die niet zijn gegeven voor Conchita, juist omdat ze een baard had? Kan me wel een paar landen voorstellen die daar juist flink moeite mee hebben /hadden?)

[ Voor 15% gewijzigd door Garyu op 11-05-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Garyu schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:35:
[...]

Mwah lijkt me nogal een gewaagd statement, ik zou zeggen ieder zijn eigen ding.
Gewaagd statement? Ik geef mijn mening? Ik gebruik letterlijk 'naar mijn mening' en 'vind ik'. Wat is daar mis mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Lustucru schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:02:
Ik val van de ene verbazing in de andere :D.
Dan is een huisartsbezoek misschien verstandig vanwege de evenwichtsstoornissen ;)
Maar om terug te keren waar ik over viel: je sneerde naar de telegraaf als kwaliteitskrant omdat ze schreef over zij in plaats van hij en je stelde dat als een persoon een piemel heeft dat het dan als hij moet worden omschreven, ook als ze zichzelf als vrouw voorstelt. Wb het eerste is de telegraaf terecht in goed gezelschap -ook bv de NRC heeft het consequent over zij- en het tweede vind ik op zijn minst kort door de bocht.
Het is wel grappig om te zien hoe mensen daar mee omgaan. Cyber hier geeft toe dat het een act is, maar doet dan wel alsof elke kritiek erop een anti-travestie/anti-transgender houding is (doet me een beetje aan de standaard CIDI-aanpak denken). Als het een act is, dan is er geen reden om daaraan mee te doen en is het gebruik van de mannelijke vorm imo terecht (Dame Edna wordt ook niet opeens een zij), en als het echt uit het hart komt, dan zou die kaart juist niet zo gespeeld worden om sympathiestemmen te trekken en was niet alles op dat contrast gegooid. Juist dan wil je graag winnen op de kwaliteit van de inzending ipv de gimmick(s), en dat is nu omgekeerd. Je kunt het vergelijken met een topbaan die alleen voor vrouwen (lesbisch+gekleurd+mindervalide etc) openstaat: degene die die baan krijgt kan nooit echt claimen dat op de eigen kwaliteiten te hebben behaald. Net als Dana International (en ook bijv Lordi) zal er altijd twijfel bestaan over wat eigenlijk de doorslag gaf bij deze Eurovisie overwinning. Dan kun je natuurlijk zeggen "winst is winst, maakt niet uit hoe", maar is het niet meer een gebrek aan respect voor een winnaar als elke kritiek wordt weggeveegd vanwege een overdreven politieke correctheid?
Garyu schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:35:
(en waarom hoor ik hier niemand over de punten die niet zijn gegeven voor Conchita, juist omdat ze een baard had? Kan me wel een paar landen voorstellen die daar juist flink moeite mee hebben /hadden?)
Dat kwam gisteravond bij de BBC nog langs bij het commentaar van Graham Norton. Vooraf was er een verwachting dat dit zou kunnen gebeuren bij de meer conservatieve Oost/Zuid-Europese landen, maar daar leek het in ieder geval niet op, punten zat vanuit die contreien. Ter vergelijking: er waren 4 landen die Oostenrijk niets gaven, 8 landen die Nederland niets gaven, 6 landen die Zweden niets gaven, 10 landen die Armenie niets gaven. De puntenverdeling per groter deel (Noord-West vd ZuidWest vs Noordoost vs Zuidoost) zal wel een wat genuanceerder plaatje geven.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 11-05-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:45:
Als het een act is, dan is er geen reden om daaraan mee te doen en is het gebruik van de mannelijke vorm imo terecht (Dame Edna wordt ook niet opeens een zij),
Als je niet met de act meedoet noem je hem gewoon bij zijn dagelijkse naam.

Als je de artiestennaam gebruikt, hoort daar ook het geslacht van het typetje bij. Wat betreft Dame Edna, I would like to state my most respectful disagreement on that matter. Jij bent de eerste persoon die ik tegenkom die voorstelt om aan Dame Edna te refereren als ware zij van de mannelijke kunne. Een ongetwijfeld onvolledige en mogelijk zelfs onzorgvuldig uitgevoerde, maar desalniettemin interessante Google-sessie bevestigt mijn vermoeden dat men haar over het algemeen als "haar" benoemt.

Het is dat ze gestopt is, anders had ik het nog best interessant gevonden om iemand in haar show te zien die haar van mannelijkheid had beticht.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
En zo is het doel bereikt: het gaat niet meer om het (imo middelmatige) nummer of zelfs maar de show, maar om de aanspreekvorm. Nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
En over statements:
Dat Nederland met Calm after the Storm tweede wordt is ook een statement: dat rustige liedjes, die geen (power) ballad zijn ook goed kunnen scoren.
Is toch fantastisch dat je 12 punten uit een land als Estland krijgt!

Als Song festival act en type liedje is de overwinning van Oostenrijk volkomen te begrijpen. Ik begrijp ook het sentiment als iemand zegt dat Oostenrijk minder had gescoord als het door iemand anders gezongen was. Maar nu was de act dus wel zo en dan is de uitslag te begrijpen.
Zelf vond ik het liedjes oke, niet geweldig ofzo, hij heeft wel een goede zangstem.

En het is nu alweer 5e keer in laatste zes jaar dat west europees land wint dus het argument dat er veel op vriendjes in oost-europa wordt gestemd kan definitief van de baan. Het gebeurt natuurlijk wel nog maar is niet meer van hele grote invloed.
De top 3 was deze keer echt helemaal west-europa. Dus,.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

horizon1978 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:39:
En over statements:
Dat Nederland met Calm after the Storm tweede wordt is ook een statement: dat rustige liedjes, die geen (power) ballad zijn ook goed kunnen scoren.
Echte kwaliteit heeft ook effect. Daarbij moet het liedje mensen aanspreken. Dat kan met een statement maar dat kan ook met een prachtig nummer. En dan eindig je 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

horizon1978 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:39:
En over statements:

En het is nu alweer 5e keer in laatste zes jaar dat west europees land wint dus het argument dat er veel op vriendjes in oost-europa wordt gestemd kan definitief van de baan. Het gebeurt natuurlijk wel nog maar is niet meer van hele grote invloed.
De top 3 was deze keer echt helemaal west-europa. Dus,.,
De Baltische staten zijn dan ook behoorlijk Westers georiënteerd. Maar enfin, we kunnen blijven zeveren over baardmans(vrouws), maar ik ga gewoon trots zijn op de Nederlandse inzending vanaf nu, ik heb genoten van Waylon en (vooral :+) Ilse, en van de uitslag, we tellen weer mee in Eurovisieland.

:)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Juist & juist.
En ja Calm after the Storm is gewoon een heel erg goed liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Laatst online: 04-06 14:14
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door argro op 13-05-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:29
Zit net Jörgen Raymann te kijken stelt hij zelf voor om tante Es te sturen dus dat lijkt me geregeld :D

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjtel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-02-2024
Ben heel blij dat Oostenrijk heeft gewonnen! Eindelijk zijn die Russische rednecks en hun Witrussische adepts eens geconfronteerd met tolerantie in de ware zin des woords. Als er maar één Oostblokker hierdoor tot inkeer is gekomen en de rest nadenkt over huet idee dat je niet, met Poetins anti-homowet in de hand, anders geaarde mensen in elkaar mag slaan, is dit Songfestival voor mij al geslaagd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:26:
En zo is het doel bereikt: het gaat niet meer om het (imo middelmatige) nummer of zelfs maar de show, maar om de aanspreekvorm. Nuff said.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er maar een persoon was die de aanspreekvorm van mevrouw Wurst ter sprake bracht en er een boude uitspraak over deed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
Hjtel schreef op maandag 12 mei 2014 @ 02:47:
Ben heel blij dat Oostenrijk heeft gewonnen! Eindelijk zijn die Russische rednecks en hun Witrussische adepts eens geconfronteerd met tolerantie in de ware zin des woords. Als er maar één Oostblokker hierdoor tot inkeer is gekomen en de rest nadenkt over huet idee dat je niet, met Poetins anti-homowet in de hand, anders geaarde mensen in elkaar mag slaan, is dit Songfestival voor mij al geslaagd!!
Wat een onzin zeg.
Alsof een man met een baard in een jurk anderen tot inkeer doen brengen. Een act bedoeld om stemmen te trekken. Heb het niet gezien, maar dit heeft weinig met een homo statement te maken.
Het is gelukt, want landen hebben gestemd op Oostenrijk om die Oost Europeanen een lesje te leren in tolerantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Russel88 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:51:
Wat een onzin zeg.
Alsof een man met een baard in een jurk anderen tot inkeer doen brengen. Een act bedoeld om stemmen te trekken. Heb het niet gezien, maar dit heeft weinig met een homo statement te maken.
Dus.. geen statement.
Het is gelukt, want landen hebben gestemd op Oostenrijk om die Oost Europeanen een lesje te leren in tolerantie.
Dus... wel statement.

Wat is het nou:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 15:49

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Denk dat het eigenlijk allemaal om 1 ding draait: De gimmick van de baard bezorgde Oostenrijk precies dat beetje aantal punten dat het nodig had om NL voor te blijven. Daardoor hebben wij niet gewonnen. Dat is natuurlijk een beetje zuur. Persoonlijk baal ik er ook een beetje van.

Het is gewoon de hele hype e.d. er over, helemaal na de halve finale die van haar de rising star maakte. Mensen stemmen bovendien graag op winnaars. Die combi werkte gewoon in zijn voordeel. Het is en blijft songfestival, dus veel landen zullen iets extra doen om op te vallen. Nu is het een baard en een sobstory. Precies voldoende om NL van de winst af te houden.

Verder vind ik het lied van Oostenrijk best sterk. Helemaal in James Bond sferen. Ook zonder de baard had het mogen winnen. Maar dat het niet gedaan. Omdat Nederland had gewonnen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door FunkyTrip op 12-05-2014 11:08 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39

Quad

Doof

Volgend jaar Caro Emerald of Within Temptation dan maar? :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07

krietjur

Where am I?

Anneke van Giersbergen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
ooooh ja asjeblieft haar! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 14:18
Ik heb het nummer van nederland gezien/gehoord (en 3 andere) maar echt speciaal vond ik het niet klinken. Wat wel mooi was hoe alles in beeld is gebracht, ik denk dat dit ook heel veel invloed heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Quad schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:45:
Volgend jaar Caro Emerald of Within Temptation dan maar? :)
Ik ben voor Caro Emerald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 16:13

Grannd

da Granndest

Caro Emerald heeft al en enorm groot Europees succes, die heeft geen enkele reden om haar reputatie op het spel te zetten en van een Conchita Wurst of wat voor acts er volgend jaar ook zijn te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
Ilse en Waylon hebben dat niet? :P

Hun reputatie is er iig niet minder om geworden.
Iig Ilse is buiten Europa erg bekend (geweest).

Maar ach, zolang je bij de top 10 komt valt het denk ik wel mee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 15:49

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Caro Emerald heeft al meerdere keren te kennen gegeven niet aan het songfestival mee te willen doen.

Maar volgens mij is er niets mis met hedendaagse toppers te sturen. Denk aan Kensington, Racoon, Di-rect of Chef's special. Die zanger van Di-rect is echt een verschijning. En dan met zo'n stem _O_

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Jammer, vind Caro Emerald echt heel goed. Racoon is ook een goede optie inderdaad.

Vraag me af wie er zich er uiteindelijk aan gaat wagen, opportunistisch als we zijn is alles minder dan winnen niet goed genoeg volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Dido schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:48:
[...]

Dus.. geen statement.

[...]

Dus... wel statement.

Wat is het nou:?
Geen statement. Punten halen dmv een gimmick. Dat is idd gelukt. Goed gelukt zelfs.

Ik hoorde dat Miss Montreal al subtiel gesolliciteerd had voor volgend jaar. Maar Anouk, Ilse en daarna Miss Montreal.
Ik vind het een groot verschil.

[ Voor 22% gewijzigd door Russel88 op 12-05-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Even de inzendingen van Nederland teruggezocht van voor Anouk. We hebben naast een hoop schandalige inzendingen (Sieneke, Joan Franka, De Toppers, de 3JS en Treble) ook wel een paar inzendingen gehad die nog helemaal zo slecht niet waren. Hind in 2008 en zeker Edsilia Rombley in 2007 verdienden toen wel een plekje in de finale. Maar ik ben blij dat we het door Anouk weer wat serieuzer zijn gaan nemen, want het lijstje met beschamende inzendingen in de periode voor 2013 (met uitzondering van 2007 en 2008) is wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:48
Russel88 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:45:
Geen statement. Punten halen dmv een gimmick. Dat is idd gelukt. Goed gelukt zelfs.
Daar ben ik het ook mee eens. Uiteindelijk valt ze gewoon enorm op door de baard en het gedrag. Heeft niks met een statement te maken, en zelfs als dat wel zo was is dat nog geen reden om een liedje leuk te vinden of niet.
Ik hoorde dat Miss Montreal al subtiel gesolliciteerd had voor volgend jaar. Maar Anouk, Ilse en daarna Miss Montreal.
Ik zeg, sluit haar een weekje op met Afrojack, Hardwell, Armin van Buuren of Tiesto en dan kunnen we het volgend jaar schriftelijk af doen en hoeven we alleen de prijs nog maar op te gaan halen. 8)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]
Misschien wel qua oeuvre maar zolang de ingeslagend trend door Anouk (de artiest krijgt de vrijheid om aan een eigen inzending te werken ipv voorrondes) maar gehandhaafd blijft, maakt het mij niet uit wie de Common Linnets zal opvolgen.

Slechter dan de afgelopen jaren (op Hind, Anouk, the Common Linnets na) kan het toch niet meer worden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Niku schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:57:
Even de inzendingen van Nederland teruggezocht van voor Anouk. We hebben naast een hoop schandalige inzendingen (Sieneke, Joan Franka, De Toppers, de 3JS en Treble) ook wel een paar inzendingen gehad die nog helemaal zo slecht niet waren. Hind in 2008 en zeker Edsilia Rombley in 2007 verdienden toen wel een plekje in de finale. Maar ik ben blij dat we het door Anouk weer wat serieuzer zijn gaan nemen, want het lijstje met beschamende inzendingen in de periode voor 2013 (met uitzondering van 2007 en 2008) is wel erg lang.
ik vond Glennis Grace in 2005 en Ester Hart in 2003 anders ook gewoon goede liedjes met goede artiesten... maar die kwamen er niet doorheen (oh, bij Ester Hart was er geloof ik geen sprake van halve finales).... toen was er nog geen vakjury... misschien dat dat scheelt.... aan de andere kant... ik hoorde ook dat Nederland bij de televoting stemming 1e was geworden.... dus ik zeg: afschaffen die vakjury !! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door P.O. Box op 12-05-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Miss Montreal heeft aangegeven voorlopig niet te willen.

Goede alternatieven:

Mr Probz (erg bekend nu in o.a. UK)
Esmee Denters
Eva Simons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 244101 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:32:

Goede alternatieven:

Esmee Denters
Eva Simons
Kim Hoorweg?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nooit van gehoord :) We moeten wel artiesten sturen die bij het gemiddelde publiek bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat al die namen betreft:
Glennis Grace vond ik echt helemaal niks. Dat was zo'n typisch "Whitney wannabee" liedje. Dat kan goed uitpakken maar dan moet het echt wel goed zijn. Ik schaar het in elk geval niet in de categorie van Anouk of Ilse de Lange. Bij Esther Hart waren er volgens mij geen halve finales maar dat hoewel geen slecht nummer ook geen nummer waarmee je er bovenuit steekt, meer het standaard songfestivaldeuntje.

Zo'n Esmee Denters lijkt me nu niet zo'n goed idee. Die heeft enkel ervaring met het zingen van deuntjes van anderen. Wellicht kan het wel als bijvoorbeeld een Afrojack de muziek verzorgt maar als je enkel een zangeres stuurt moet het wel iemand zijn met eigen ideeën, iemand die het zelf wil regelen, echte muzikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waylon solo met een knoeper van een soulplaat, dat is waar hij goed in is. Of stuur Tim Douwsma maar (de jongen die de punten voor ons gaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 13:00

Goede alternatieven:

Esmee Denters
Eva Simons
Alain Clark? What about him. Niet mijn smaak, maar ach..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Het is mooi geweest. We konden 2 jaar lang trots zijn op Nederland op de Songfestival. Het wordt tijd dat we weer met schaamrood de halve finale verlaten.
Laat een of andere idol artiest het maar weer doen. Het liefst met een indianentooi op zijn/haar hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alain Clark zou kunnen, maar ik zie hem geen uptempo liedje doen en we moeten nu niet voor de 3de keer een ballad gaan sturen, maar een uptempo song.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Nee joh. De stemmers weten echt niet wat we vorig jaar hebben gestuurd. Je moet gewoon iets sturen dat goed is. Je ziet dat er ook wel eens naar een bepaalde trend gekeken wordt: dan heeft een slow liedje gewonnen en gaat iedereen vervolgens een rustig nummer insturen. Niet doen.

Alain Clark heeft toch niet alleen rustige nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:11

Player1S

Probably out in the dark

Travestiete, homoseksuele bebaarde turk sturen.

freakshows scoren hoe dan ook en omdat je een Turk stuurt stemt heel Turks Europa op hem/haar/het.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

om die Oost Europeanen een lesje te leren in tolerantie.
Dit vind ik toch een aardig statement, eerlijk gezegd...

Maar goed, ik laat het wel aan de woordenboekenschrijvers over :P
D'r zijn wel meer landen die niet echt voorspelbaar blijken. (In contrast met de landen die zo ongeveer elk jaar met een variatie op hetzelfde thema aankomen natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 00:28

Nibbz

Postmaster General

Goede alternatieven:

Esmee Denters
Eva Simons
Een goeie Nederlandse producer/dj (Afrojack, Armin (al wou armin het aflopen jaar ook al niet, Tiësto) i.c.m. Eva Simons lijkt me een goeie!

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Als je met zo iets aan komt heb je gewoon een hoge winkans, dit is pure kwaliteit.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 244101 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:53:
Nooit van gehoord :) We moeten wel artiesten sturen die bij het gemiddelde publiek bekend zijn.
Als dat een vereiste is, dan wordt de lijst wel kort volgens mij :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

Sums it up for me...

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/azbzzxN_700b.jpg

[ Voor 120% gewijzigd door Bio op 12-05-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Was Rinus de zanger al genoemd als mogelijke kandidaat voor het festival? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 13:24
Nederland heeft vooral een goede kans als ze juist buiten de gevestigde Hilversumse of Volendamse kliek heen gaan. Nog groter wordt de kans op winst als ze met een enorme boog om schrijvers zoals Vader Abraham, John Ewbank of Fluitsma & Van Tijn gaan. Deze mensen hebben al enkele decennia lang bewezen niet op de internationale planken thuis te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Weet iemand trouwens hoe de resultaten met het stemmen tot stand komen?

Je kan smsen maar ik geloof er helemaal niets van dat deze uitslag met manvrouw door alle smsers is verkozen tot de beste.
Sterker nog ik geloof er helemaal geen ruk van dat wij Nederlanders elke keer op Belgie of Duitsland stemmen omdat dit toevallig buurlanden van ons zijn.
Ik heb een rondgevraagd in mijn omgeving maar als ze zouden stemmen zou men op het mooiste liedje stemmen. Mijn hele omgeving zou het een worst wezen dat we op onze buren moeten stemmen.

2. 3. en 4. kan ik me wel wat in vinden, that is als iedereen oprecht zou stemmen zonder enige beinvloeding.

Zouden sms stemmers dan maar voor 25% meetellen of iets dergelijks?
Quad schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:28:
[video]

Als je met zo iets aan komt heb je gewoon een hoge winkans, dit is pure kwaliteit.
Ik vind het ook een mooi liedje maar het nijgt nogal naar de kant van heavy metal iets wat het merendeel van de stemmers niets zal interesseren. Daarom denk ik niet dat dit een winnaar zal worden.

Sowieso zal ze een compleet ander liedje moeten schrijven, je kan wel zien hoe hard Frankrijk afgestraft werd met hun (foute) remake van Papaoutai

[ Voor 29% gewijzigd door kaasaanfiets op 12-05-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja maar wel zal een dergelijke vrouw heel veel mensen aanspreken, ook de hele show die zij neer kan zetten is fenomenaal en een winner op het ESF.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Quad schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:28:
[video]

Je beseft je dat er maximaal zes man per act mee mogen doen?

Een ander punt is dat dit soort liedjes niet écht tot z'n recht komt in de drie minuten die een songfestivalliedje mag duren.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 12-05-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Quad schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:20:
Ja maar wel zal een dergelijke vrouw heel veel mensen aanspreken, ook de hele show die zij neer kan zetten is fenomenaal en een winner op het ESF.
Dat dachten de Britten ook door boyband Blue te sturen, geen succes (en ook de bekende Bonnie Tyler en Engelbert Humperdinck deden niet veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

D-e-n schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:18:
Was Rinus de zanger al genoemd als mogelijke kandidaat voor het festival? :)
Samen met rapper Sjors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
kaasaanfiets schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:51:

Je kan smsen maar ik geloof er helemaal niets van dat deze uitslag met manvrouw door alle smsers is verkozen tot de beste.
Sterker nog ik geloof er helemaal geen ruk van dat wij Nederlanders elke keer op Belgie of Duitsland stemmen omdat dit toevallig buurlanden van ons zijn.
Ik heb een rondgevraagd in mijn omgeving maar als ze zouden stemmen zou men op het mooiste liedje stemmen. Mijn hele omgeving zou het een worst wezen dat we op onze buren moeten stemmen.

2. 3. en 4. kan ik me wel wat in vinden, that is als iedereen oprecht zou stemmen zonder enige beinvloeding.

Zouden sms stemmers dan maar voor 25% meetellen of iets dergelijks?

[...]

Ik vind het ook een mooi liedje maar het nijgt nogal naar de kant van heavy metal iets wat het merendeel van de stemmers niets zal interesseren. Daarom denk ik niet dat dit een winnaar zal worden.

Sowieso zal ze een compleet ander liedje moeten schrijven, je kan wel zien hoe hard Frankrijk afgestraft werd met hun (foute) remake van Papaoutai
Is thuis stemmen + vak jury.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

horizon1978 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:42:
[...]

Is thuis stemmen + vak jury.
10 - 90 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Mochten Rapper Sjors of Zanger Rinus verhinderd zijn, dan zou je altijd nog Band Le Mistral kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

50:50
De grote vraag: wie zit er eigenlijk in die jury?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-06 17:28
Ik moet toegeven dat ik het nummer van Armenië bij nader inzien ook wel erg lekker vind klinken. Die gaan we nog wel een paar keer beluisteren. :9
merauder schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:07:
Mochten Rapper Sjors of Zanger Rinus verhinderd zijn, dan zou je altijd nog Band Le Mistral kunnen overwegen.
We zouden ook nog altijd het koningslied kunnen insturen, gegarandeerd een knaller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Op Facebook zag ik ook het voorstel voorbij komen om Charlie Lownoise en Mental Theo te sturen. Gezien Nederlandse dance-acts doorgaans het erg goed doen, zou dit een uitgelezen kans zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:25

Zeror

Ik Henk 'm!

http://www.blikopnieuws.n...-meedoen-aan-songfestival

Dit lijkt mij een goeie. Jan Smit zou dit best kunnen denk ik.
Edit: Wellicht in combinatie met wat er in de post hierboven staat.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 12-05-2014 22:24 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Zeror schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:23:

Beter koppelen we er dan een statement aan, en laten we zijn zusje ook meedoen. Zij als man met een decolleté, hij als man met baard. Succes gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Please, geen Jan Smit... Ik zie liever volgend jaar een goede DJ/Producer (daar hebben we wel een paar van) met een goede zangeres. Ik zou een goed dancenummer met Sandra van Nieuwland als zangeres wel zien zitten. Compleet anders dan dit jaar, maar de dancescene van Nederland staat in het buitenland ook goed bekend en Sandra van Nieuwland is gewoon een retegoede zangeres.

Ik ben de CD van het songfestival even aan het luisteren en daar vallen mij een aantal dingen op in positieve zin:
- België: tijdens het live-optreden vond ik het vals en de engelse uitspraak was bar slecht, maar op de CD kwam het beter tot z'n recht en vond ik het ook een mooi lied.
- Griekenland: het optreden vond ik niets en ook slecht, maar nu vond ik het toch wel een lekker feestnummer :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
We kennen toch wel Sharon van den Adel samen met Tiesto toch? Das een toffe mix. De zang van Sharon met de sound van Tiesto vind ik wel tof al heb ik niks met Tiesto zijn werk verder. Doe mij maar WT, maar nadat Finland met Lordi kwam valt zoiets niet meer in de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Zeror schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:23:

Jan Smith scoort in Nederland. Maar zoals je misschien hebt gezien scoor je tegenwoordig alleen als je fatsoenlijk Engels zingt. Jantje spreekt alleen NL en Duits. Zing je een lied in je eigen taal dan krijg je 20 punten uit buurlanden en haal je de finale waarschijnlijk niet eens.
En Mental Theo heeft sinds 1997 niet meer in de top 10 gestaan.

We hebben genoeg echte goede artiesten in Nederland. En Anouk & Ilse hebben wel bewezen dat je ook commercieel kan scoren met het songfestival. Dus waarom zouden we in hemelsnaam the bottom of the barrel sturen?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sharon gaat niet nogmaals. Gaat niet solo en niet met haar band.

Boris mag ook wel gaan trouwens

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 244101 op 12-05-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 16:24
Joosie200 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:15:
We kennen toch wel Sharon van den Adel samen met Tiesto toch? Das een toffe mix. De zang van Sharon met de sound van Tiesto vind ik wel tof al heb ik niks met Tiesto zijn werk verder. Doe mij maar WT, maar nadat Finland met Lordi kwam valt zoiets niet meer in de prijzen.
Armin van Buuren + Sharon den Adel anyone? ( YouTube: Armin van Buuren ft. Sharon den Adel - In and Out of Love (Official Music Video) )

Yes, please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dan was het dus Armin :$ Ik hoorde een keer dat nummer en blijf het een toffe combinatie vinden. Toch jammer dat het dus kennelijk bij die ene keer zal blijven want zoiets maakt zeker ook kans denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

kaasaanfiets schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:51:

Als ik in mijn omgeving rondvraag heeft er helemaal niemand gestemd. Dus ik geloof helemaal niet dat er mensen sms-en.

Tenzij jouw omgeving een representatieve doorsnede is van de Nederlandse bevolking, betekenen jouw eigen observaties vrij weinig (zeg maar rustig: niets).

Je reactie is net zoiets als een Staphorster die maar niet kan geloven dat de SGP niet de grootste partij van Nederland is: na elke verkiezing verteld iedereen in zijn omgeveing dat ze erop gestemd hebben, hij kan zich niet voorstellen dat er zoveel Nederlander zijn die ergens anders op stemmen! Er zal wel gesjoemeld worden met die verkiezingen 8)7

Als je de verdeling en het verschil tussen de jury-stemmen en de telefoonstemmen wilt zien, die staan op de eurovisiesite. Het is wel waar dat in sommige gevallen de jury heel anders stemde dan het publiek (in de UK is daar een relletje over: de jury was beduidend minder onder de indruk van de Poolse borsten dan het Britse publiek :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:14
[...]

[...]
Als uiterlijk belangrijk was geweest, was Polen wel hoger geeindigd :Y).

Nederland was goed qua liedje, absoluut mee eens. Maar uiteindelijk telt de hele performance mee. Anders hadden ze het niet op TV moet uitzenden maar op de radio.

[...]
Je weet dat als je naar de uitslagen kijkt en analyseert dat polen bijv. in Nederland 2e met de televisiestemmen is geworden en dat de gemiddelde jury-klassering de gemiddelde vote-klassering zo uit m'n hoofd 16 plaatsen verschilt met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Weet niet of dit linkje al voorbij gekomen is: YouTube: Ilse in tranen om succes - RTL LATE NIGHT, wat een vrouw die Ilse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:14
Garyu schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:16:
[...]

50:50
De grote vraag: wie zit er eigenlijk in die jury?
Is allemaal te vinden op de website van 't eurovisie-songfestival, inclusief de ranking van de afzonderlijke categorien.

Het systeem is heel simpel:
- 5 jury-leden die een ranglijst van 1-26 maken, de gemiddelde ranking van die 5 lijsten bepaalt de jury-uitslag
- publieksstemmers die stemmen, die worden ook geranked van 1-26

Deze 2 rankings worden bij elkaar opgeteld (1e op ranking 1 punt, 2e 2 punten, 3e 3 punten) enzovoort. En op die manier heb je een ranglijst van 1-26
Eindigen 2 landen gelijk dan is de plaats op de publieksranking doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Ik kan niet al te vaak lachen om Edwin Evers, maar deze is wel leuk. Doet me een beetje denken aan Duet van Brigitte Kaandorp en Herman Finkers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

:D
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste