@DarkElement volgens mij was het een bug !
@mr32 Dankje, ik ook ^^
@Koetjeboe Zeker en vast, heel interessant!
@JerX thanks man. Ja is het zeker
Wou alleen nog toevoegen misschien een optie, maar PSN + was vooral ook een reden voor mij om een ps3 te kiezen, of hem meer te gebruiken dan mn x360/pc.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb hier geweldig veel respons ontvangen, jullie vormen een heel belangrijk onderdeel van mijn onderzoek, echt waar! Dus als ik de resultaten mag delen is dat het minste dat ik terug kan doen.
@v8power Leuk te horen! Maar ik moest een beperkt aantal antwoorden voorschotelen, daarom dat PS+ (en de insta games collection) uit de boot vielen. Dit voornamelijk omdat PS+ weinig gekend is bij het publiek zonder PlayStation. Vandaar.
@Martinspire Op zich vond ik het ook een beetje jammer, maar marketinggericht zit daar wel een grondige reden achter. Het gaat hier vooral om budget
Goede en krachtige enquete!
Merci Servertje!
Heb zelf ook een onderzoek moeten schrijven destijds, en daar vond ik input altijd geweldig!
Deze antwoorden werken niet..
Ik heb als eerst voor het onderste antwoord '5' ingevuld.. en vervolgens wordt de rest automatisch ingevuld en kan ik deze niet meer wijzigen.
Edit: Ow wacht.. je moet de antwoorden slepen.. dat was niet helemaal duidelijk daar je eerst een dropdown in moet vullen. Ik dacht dat je de cijfers via de dropdown moest geven.

[ Voor 24% gewijzigd door DonJunior op 02-05-2014 14:28 ]
*sowieso
@DonJunior da's bizar! Je bent niet de eerste die het zegt. Ik vermoed een bug in één of andere browser. Chrome?
Shikata ga nai.
Ik kon gewoon via dat dropdown gebeuren doen, in Chrome (linux). Enige rare was wel dat er in het begin overal iets als '-' stond als keuze, en toen ik de eerste had geselecteerd, werd alles een getal.Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:39:
@DonJunior da's bizar! Je bent niet de eerste die het zegt. Ik vermoed een bug in één of andere browser. Chrome?
Ow maar dat is normaal hoor. Dat is gewoon hoe surveymonkey werktmat.hi.as schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:15:
[...]
Ik kon gewoon via dat dropdown gebeuren doen, in Chrome (linux). Enige rare was wel dat er in het begin overal iets als '-' stond als keuze, en toen ik de eerste had geselecteerd, werd alles een getal.
me so jellyVerwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:20:
Thanks iedereen!
@JerX thanks man. Ja is het zekerErg leuk, variërend en uitdagend werk en overigens een shitload aan games en goodies ^^
Lol kon je ook iets winnenVerwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:16:
@Awaken Je zal een mailtje krijgen van mij als je iets gewonnen hebt. Wanneer dit precies zal zijn is nog niet 100% zeker, ik denk eind volgende week!
Merci Servertje!
Succes met de studie
Bla Bla Bla
Taru tossing moet een olympische sport worden
[ Voor 32% gewijzigd door Amanoo op 02-05-2014 16:19 ]
Next gen is ps4, wii U & x One
Next generation betekent ook vrij letterlijk de volgende (met andere woorden toekomstige) generatie. Dat zijn de consoles die nog uit moeten komen.
[ Voor 63% gewijzigd door Amanoo op 02-05-2014 16:23 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
En het ontbreken van echt baanbrekende toptitels voor de PS4. Heb hem korte tijd gehad maar weer verkocht.
Ik ben zelf primair een PC gamer die verder wel iets heeft met retro gaming. Dat kan doorgaans ook wel met een emulator, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde als echt met de fysieke console. Voor mij hoort een console dan ook gewoon onder de dikke CRT bak die tegenover je bed staat.
Mijn enige interesse in console gaming zijn dan ook de console specifieke games, dingen als Assassin's Creed en Battlefield speel ik immers wel op de PC op een lekker hoog grafisch standje (overigens speel ik AC wel met een controller, aangezien het platform elementen bevat en je platformers nu eenmaal met een controller speelt). Maar Final Fantasy hoor je gewoon niet op die manier te spelen.
Dit alles heb ik in de enquête dan ook geuit door aan te geven dat ik nu pas interesse krijg in de PS3, en vooral kijk naar de prijs en naar exclusieve games.
Ik ben zelf ook primair een PC gamer hoor; en daar ga ik volledig mee akkoord.Amanoo schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:46:
Ik heb in ieder geval net even de enquête ingevuld. Ik zie niet helemaal in hoe je er significante data uit wil halen of de boel wil analyseren, maar dat is mijn pakkie an niet.
Ik ben zelf primair een PC gamer die verder wel iets heeft met retro gaming. Dat kan doorgaans ook wel met een emulator, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde als echt met de fysieke console. Voor mij hoort een console dan ook gewoon onder de dikke CRT bak die tegenover je bed staat.
Mijn enige interesse in console gaming zijn dan ook de console specifieke games, dingen als Assassin's Creed en Battlefield speel ik immers wel op de PC op een lekker hoog grafisch standje (overigens speel ik AC wel met een controller, aangezien het platform elementen bevat en je platformers nu eenmaal met een controller speelt). Maar Final Fantasy hoor je gewoon niet op die manier te spelen.
Dit alles heb ik in de enquête dan ook geuit door aan te geven dat ik nu pas interesse krijg in de PS3, en vooral kijk naar de prijs en naar exclusieve games.
Echte console games zoals the last of us, gran turismo, fifa en AC vind ik wel heel leuk om op console te spelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 02-05-2014 17:04 ]
Weinig tijd, en we helpen je ermee dus waarom niet!
Reden voor mij was de teleurstelling van de 360 in bouwkwaliteit. Destijds was de 360 qua games nog veruit superieur aan de ps3, maar de red ring waar ik ook last van had maakte helaas een einde aan de pret. Omdat ik toch wilde gamen toen maar als alternatief een gamewise mindere console (destijds) gehaald.Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:29:
[...]
Thanks voor de feedback. Om welke reden ging het hier precies? Misschien kan ik nader uitleggen waarom ik hier voor gekozen heb.
De vraagstelling:
Wat zijn de belangrijkste motieven voor u om een PS3 aan te schaffen?
- De voordelige bundels
Dat is een mening, niet iedereen vindt ze voordelig
Veel succes ermee!
[ Voor 5% gewijzigd door two op 02-05-2014 22:45 ]
Signature
Ach ja, er klopt wel meer niet.mimang schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:44:
Ingevuld! Alleen de vragen met hoe belangrijk kloppen niet helemaal
De vraagstelling:
Wat zijn de belangrijkste motieven voor u om een PS3 aan te schaffen?
- De voordelige bundels
Dat is een mening, niet iedereen vindt ze voordelig
Veel succes ermee!
Als vroege bezitter van een PS3 zou ik eigenlijk bij meer als de helft van de vragen NVT willen antwoorden echter die optie is er niet.
Aan de andere kant heb ik ook nog nooit een perfecte enquete gezien en is deze zo slecht nog niet.
succes met je studie
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
[ Voor 13% gewijzigd door pa4jv op 02-05-2014 23:23 ]
You will understand energy and you will be happy.
Als de enquête afgesloten is deel ik dit graag met jullie mee!
Eventueel maak ik hier een nieuwe topic voor aan!
@mimang nu ja, objectief gezien is het wel een beetje voordelig omdat je de games er goedkoper bij krijgt. Maar ik snap je punt
@tpb haha bedankt man! Bij marktonderzoek was ik niet altijd even goed wakker, maar ik heb blijkbaar toch genoeg opgestoken dan ^_^ lol
I get the point. Dus in dit geval moest er nog een optie bij staan met "ik ben/ was niet tevreden met mijn oude console". Er was wel een optie "ik wil mijn oude console vervangen door iets nieuws", wat eigenlijk een verzameling is voor dergelijke zaken (op een subtiele manier aangebracht dan). Uiteindelijk zou ik dan 20 verschillende antwoorden ter beschikking moeten hebben, dat is wat lastig aan een gesloten onderzoekOrian schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:16:
[...]
Reden voor mij was de teleurstelling van de 360 in bouwkwaliteit. Destijds was de 360 qua games nog veruit superieur aan de ps3, maar de red ring waar ik ook last van had maakte helaas een einde aan de pret. Omdat ik toch wilde gamen toen maar als alternatief een gamewise mindere console (destijds) gehaald.
Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963
Ik heb de enquête voor je ingevuld. Veel succes met het afronden van deze opdracht en studie!
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Last-gen is op dit moment heel interessant, vanwege het enorme aanbod, de lage prijzen en de beschikbaarheid van tweedehands console / games.
@Jt88 thx!
@Mitchell dankjewel. Je hebt geen idee... damn :D!
@BartKers bedankt
@Zeror Merci Zeror! =]
@Erapaz Thanks man. Het is zeker een interessante case. Ik ben heel benieuwd hoe de markt gaat vorderen de komende jaren
Ik heb hem ook voor je ingevuld.
Daarnaast heb ik nog een kleine tip, je moet eens het artikel Darwin and the Demon: Innovating within established companies lezen van Moore (2004). Deze gaat diep in over hoe een bedrijf aan de enige kant kan blijven profiteren van hun huidige product (PS3) maar tegelijkertijd resources moet verschuiven voor de toekomst (PS4). Dit wordt ambidexterity genoemd. Hij heeft typen innovatie toegepast op de PLC en jij zit waarschijnlijk in de marketing innovation of business model innovation fase.
Kijk er maar naar, wellicht kun je je onderzoek iets breder trekken, en anders is het misschien een mooi iets om naar te verwijzen in je conclusie.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Ben zelf ook bezig met mijn onderzoek naar motiverende factoren in mobiele gaming, mag ik vragen hoe je toestemming hebt gekregen om hier te posten?
In tegenstelling tot andere enquêtes heb ik nu ik heb amper zoiets gehad van, bij deze vraag wil ik mijn antwoord iets toelichten.
Wat ik persoonlijk dus een goede enquête vind!
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
en ook succes met je studie!
@6pack Ik heb een mail gestuurd naar alle moderators van Tweakers, met verantwoording en uitleg op welke manier dit onderwerp ook voor een meerwaarde kon zorgen voor Tweakers. Aangezien het een hardware-forum is moest dat wel lukken! Uiteraard ga ik mn belofte houden en jullie proberen op de hoogte te houden van wat er uit het onderzoek zal komen.
@II 2 Inderdaad... My bad. Kon het niet meer veranderen
@Royalt123 klopt... ben zelf ook pc gamer en zit er ontzettend verveeld mee haha! Maar ik heb nu een PS3 in bruikleen gekregen van SCE, ik hoop stiekem dat ik hem mag overkopen voor een prijsje
@Massauri Hoezo?
@Tommie, Leon & Anne: Thanks a lot guys!
FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!
meerdere computers offline spellen zoals boderlands lego games zijn nog wel meer
moet wel zo wezen als ze de server uit de lucht hallen als ik dat thuis nog kan doen
heb alle consols twee keer lekker tegen elkaar spellen hou ik wel van online spellen niet
beetje dom achter elkaar aan rennen coöp. is wel leuk met zijn tweeën de wereld door lopen
omg, kan je aub eens leestekens gebruiken, je post is totaal onleesbaar.loonstar schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:32:
had hier meer aandacht willen hebben over twee spellers of meer offline spellen of met
meerdere computers offline spellen zoals boderlands lego games zijn nog wel meer
moet wel zo wezen als ze de server uit de lucht hallen als ik dat thuis nog kan doen
heb alle consols twee keer lekker tegen elkaar spellen hou ik wel van online spellen niet
beetje dom achter elkaar aan rennen coöp. is wel leuk met zijn tweeën de wereld door lopen
p.s. onderzoek is ingevuld
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
@Arjan lolll
@Ypho thanks man!ç
@Silversin: Thx man! Leuke avatar haha
@Ardj dankjewel!
In totaal heb ik 1950 respondenten op dit moment, waarvan 950 hier. Een mind-blowing resultaat dus! You guys rock
Na het afronding van het onderzoek zien jullie me hier sowieso terug met resultaten
Ik ben nu volop aan het verwerken!
Ik kan alvast zeggen dat jongeren (15-24) heel prijsgevoelig zijn
Old school gamer met een lag en een traan.
@Bl3ssthefall:
Is je onderzoek al helemaal afgerond??
Ben toch wel nieuwsgierig naar de resultaten.
[ Voor 17% gewijzigd door Flex0r op 10-07-2014 11:30 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]