Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen! 8)

Ik ben Thomas, 22 jaar jong en studeer Entertainment Marketing.

Voor mijn afstudeeropdracht heb ik, in samenwerking met mijn stagebedrijf Sony Computer Entertainment Benelux, een online enquête (max 5 minutjes!) opgesteld voor gamers.

De enquête

De enquête zelf is leuk om in te vullen - en is niet bedoeld voor commerciële doeleinden. Puur voor mn scriptie-onderzoek. ;)

Het onderwerp van de enquête is de PlayStation 3, maar ik zoek voornamelijk respondenten die geen PlayStation 3 hebben. Personen mét een PS3 zijn zeker ook welkom! Je kan tevens leuke prijzen winnen zoals games, cinematickets en leuke PlayStation-goodies! Wie wil nu geen PlayStation-paraplu ;)

Dit is de link naar de enquête: http://svy.mk/1foXFK7 Zou het geweldig vinden mochten jullie me hier mee willen helpen.

Waarom dit onderzoek?

Wat wil ik precies bereiken met dit onderzoek? Het onderzoek zelf is in principe marketing-gericht. Sommigen van jullie hebben waarschijnlijk al gehoord van de productlevenscyclus.

Afbeeldingslocatie: http://www.intemarketing.nl/sites/intemarketing.nl/files/Plc.PNG

Deze curve stelt de omzet van een succesvol product voor. Nadat een markt verzadigd is, begint de omzet uiteraard te dalen. Nu; consoles, met name de PlayStation, zijn een heel apart gevalletje. De omzet is zeker en vast gedaald, maar de doelgroep voor die console verschuift namelijk. Vooral de prijsdaling zorgt ervoor dat een andere doelgroep aangesproken wordt. Maar wie is die doelgroep eigenlijk? En hoe denken zij over de PlayStation 3? Zijn er valkuilen?

Bij de release van de PlayStation 3 is dit opmerkelijk verschijnsel ook gebeurd met de PlayStation 2. Nadat de PS2 op het einde van de productlevenscyclus was gekomen, is er nog een heuse “rebirth”-fase gebeurd. De PlayStation 2 verkocht als het ware op een hele andere markt; niet meer enkel aan de gamer fanatics of de zogenaamde top 10 gamers.

De zaken liggen nu echter wel iets anders, omdat de instapprijs van de PlayStation 4 veel lager is dan de PlayStation 3 indertijd.

Dit fenomeen is dan ook een unieke case en biedt mij, als gameliefhebber (niet per se consoleliefhebber, want ik ben zelf pc gamer :D) en marketeer in spe, een once-in-a-lifetime opportunity. En jullie input, als hardware-liefhebbers, zou geweldig nuttig zijn.

Hoe denken jullie over dit fenomeen?

Modbreak:Er is toestemming voor dit topic - Uniciteit

[ Voor 48% gewijzigd door Uniciteit op 02-05-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingevuld, lekker snel. Weinig op aan te merken. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
1 puntje: de laatste vraag zeg je dat er meerdere antwoorden mogelijk zijn, echter kan je er maar 1 kiezen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:28
En nu maar hopen op een PlayStation paraplu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 22:16
Ik heb een NES, maar ik zal hem toch invullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:15

Nogne

>.<

Kort maar krachtige enquete :) Succes met je scriptie 8)

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks iedereen :D @MuVoMaakt niet uit, iedereen kan de enquête invullen! ^^

@Puc ga ik even inkijken, thanks voor de feedback!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:57
Ingevuld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:39
Ingevuld!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank om de topic weer te openen! :)
Ik heb achtergrond informatie verschaft zodat jullie op de hoogte zijn waarom ik dit onderzoek uitvoer.
Hopelijk leren jullie ook iets bij op die manier ^^

Marketing is best leuk soms! Hebben jullie vragen, opmerkingen, bedenkingen? Deze zijn meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ingevuld :). Ik mis bij vraag 15 wel de optie om 2e hands games online te kopen (marktplaats etc.). Ook was het jammer dat ik niet nog in een open box kon invullen waarom ik een ps3 kocht, want de werkelijke reden was geen van alle mogelijkheden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orian schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:26:
Ingevuld :). Ik mis bij vraag 15 wel de optie om 2e hands games online te kopen (marktplaats etc.). Ook was het jammer dat ik niet nog in een open box kon invullen waarom ik een ps3 kocht, want de werkelijke reden was geen van alle mogelijkheden eigenlijk.
Thanks voor de feedback :D. Om welke reden ging het hier precies? Misschien kan ik nader uitleggen waarom ik hier voor gekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:01
Done, succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Paul! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Heb hem ingevuld, ging er lekker snel door heen.

Persoonlijk miste ik in de PS3 vragenlijst een vraag die voor mij ZEER belangrijk was om deze aan te schaffen.

De stelling hoe belangrijk was/is het dat je de PS3 gewoon na de release kon kopen was door mij iig met ZEER belangrijk bestempeld.

Waarschijnlijk skip ik de hele PS4 omdat ik nu ipv de console een zeer dikke GPU voor mijn PC heb gekocht omdat de PS4 zo goed als verboden lijkt te zijn in NL.

Misschien wel handig om te weten mbt marketing :) Ik zal hier niet alleen in zijn :)

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jezzer schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:39:
Heb hem ingevuld, ging er lekker snel door heen.

Persoonlijk miste ik in de PS3 vragenlijst een vraag die voor mij ZEER belangrijk was om deze aan te schaffen.

De stelling hoe belangrijk was/is het dat je de PS3 gewoon na de release kon kopen was door mij iig met ZEER belangrijk bestempeld.

Waarschijnlijk skip ik de hele PS4 omdat ik nu ipv de console een zeer dikke GPU voor mijn PC heb gekocht omdat de PS4 zo goed als verboden lijkt te zijn in NL.

Misschien wel handig om te weten mbt marketing :) Ik zal hier niet alleen in zijn :)
Die optie had ik er inderdaad moeten bijzetten, maar is op zich niet héél relevant voor dit onderzoek omdat het vooral over de huidige doelgroep gaat (anno 2013 / 2014).

Zelf heb ik onlangs ook een nieuwe gpu gekocht voor mn pc'tje (HD 7950 3GB) haha 8)
Maar wat bedoel je met "de PS4 lijkt zo goed als verboden in NL"?
Daar ben ik niet helemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:58

Zalmanman

So long,

Mijn vraag 12 trouwens:
"12. Zijn er factoren die u toch nog doen twijfelen of u tegenhouden om een P3 aan te schaffen?"
Ik weet dat je PS3 bedoelde, maar die typfout is wel geinig. Wat moeten we nog met een Pentium 3?

Verder zag het er prima uit! Ook ingevuld dus. Succes ermee!

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zalmanman schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:42:
Mijn vraag 12 trouwens:
"12. Zijn er factoren die u toch nog doen twijfelen of u tegenhouden om een P3 aan te schaffen?"
Ik weet dat je PS3 bedoelde, maar die typfout is wel geinig. Wat moeten we nog met een Pentium 3?

Verder zag het er prima uit! Ook ingevuld dus. Succes ermee!
Euh nee ik bedoelde Pentium 3! :+

Ok point taken, haha. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Laatst online: 12-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:42:
[...]

Die optie had ik er inderdaad moeten bijzetten, maar is op zich niet héél relevant voor dit onderzoek omdat het vooral over de huidige doelgroep gaat (anno 2013 / 2014).

Zelf heb ik onlangs ook een nieuwe gpu gekocht voor mn pc'tje (HD 7950 3GB) haha 8)
Maar wat bedoel je met "de PS4 lijkt zo goed als verboden in NL"?
Daar ben ik niet helemaal mee.
Je hebt koopt bijna sneller en makkelijker XTC of een vuurwapen in NL momenteel dan een PS4.
Misschien een beetje rare vergelijking maar wel waar. Dat bedoel ik met een PS4 lijkt zo goed als verboden. Best absurd maar goed.

Mooie GPU trouwens die 79Xx series :9

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jezzer schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:45:
[...]

Je hebt koopt bijna sneller en makkelijker XTC of een vuurwapen in NL momenteel dan een PS4.
Misschien een beetje rare vergelijking maar wel waar. Dat bedoel ik met een PS4 lijkt zo goed als verboden. Best absurd maar goed.

Mooie GPU trouwens die 79Xx series :9
Haha thx ;)
Dat gamen een minder belangrijke tijdsbesteding is in Nederland is zeker waar, als je dat bedoelt.
Maar op zich loopt de verkoop van de PS4 heel lekker in NL, wat de schaarste zeker bevestigt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingevuld. Veel succes met het afronden van het onderzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ingevuld! Succes ermee.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Laatst online: 15:11

thof

FP ProMod
Ingevuld, succes met het uitvoeren/afronden van je stage.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanp1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:40
Ik heb hem ook ingevuld, niks op aan te merken!
Ging ook lekker vlot zoals je zei!
Nog veel succes met je onderzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merci gasten, echt enorm geapprecieerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik heb hem ook ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:05

bonyuri

Investigator!

*13. Naar welke gaming console zou uw voorkeur gaan? (meerdere opties mogelijk)

Ik kan geen meerdere opties kiezen.
Wil eigenlijk Xbox One / PS4 kiezen.
Zal voor nu PS4 kiezen ;)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:16
Ingevuld.

Tot wanneer loopt je enquete

PSN: TheKrish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bonyuri schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:58:
*13. Naar welke gaming console zou uw voorkeur gaan? (meerdere opties mogelijk)

Ik kan geen meerdere opties kiezen.
Wil eigenlijk Xbox One / PS4 kiezen.
Zal voor nu PS4 kiezen ;)
Ow damn dat moet ik idd even aanpassen. Ik had er al een opmerking over gekregen maar was het vergeten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krishhh schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:59:
Ingevuld.

Tot wanneer loopt je enquete
Ik vermoed tot maandag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:51
Ingevuld. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 17:00
Succes er mee!
Misschien leuk om te weten: Ik ben nooit een console fan geweest, maar bij de Sony Bravia TV een aanbod gekregen: PS3 voor 60 euro. Kon ik niet laten liggen omdat de waarde destijds rond de 180 euro tweedehands lag. Toch zelf gehouden om games zoals GTA te spelen. Nu Netflix in NL is gebruik ik m'n PS3 steeds vaker.

Anyway, top enquete, lekker snel, duidelijke vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 21:38

Gmount

Ecorunner lid

ik verwachtte eigenlijk nog een vraag als:
op welke apparaten game je nu?
Ik heb bijvoorbeeld wel een laptop, maar daar ga ik niet op gamen.

verder een kort maar krachtige enquete :)

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-08 14:06
Ingevuld! Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Hij is ingevuld, succes.
Lekker snelle enquête. d:)b

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Chilled danku!

@Remz dat is idd wel interessant, wist ik helemaal niet! :o wat een koopje...
@Gmount hmmm daar heb je zeker een punt, maar die vraag zou redelijk ingewikkeld worden denk ik. Omdat we niet echt een zicht hebben van hoe frequent daar nog op gegamed wordt... ;) En dan zou dat nog een extra vraag moeten worden. Terwijl we de vragen proberen te beperken.

@RiCkii1989 thanks man!
@Flex0r Merci, leuk om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:24
Interessant onderzoek. Ik ben, en ik denk vele met mij, zeer benieuwd naar welke informatie je hier uit haalt.

Veel mensen die nu voor de keuze staan PS3 of PS4 gaan denk ik eerder voor de PS3, deze is best goedkoop en je hebt heel veel AAA+ games die je nu kunt spelen. De PS4 is nu nog wat duurder, maar wel goedkoper bij de release dan de PS3, en de echte AAA+ titels moeten nog komen. Ik heb allebei de consoles, en het is een wereld van verschil, de PS4 is gewoon een stuk sneller en soepeler in alles, maar de PS3 staat veel vaker aan omdat de games daarop nu nog veel beter zijn.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:45
Ingevuld, nette, korte lijst!
Succes met je onderzoek en het afstuderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Ik heb het ook ingevuld als PS3 eigenaar. Succes verder met het verwerken van de resultaten.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
Heb alleen een PSP, Vita en een PS4, dus ik zal hem wel invullen :p

-edit-

Bij vraag 11 stond ik vinkjes te zetten, komt er na de tijd te staan dat ik maar 1 optie heb. Kan je dan niet beter optionele vakjes gebruiken? (bolletjes)

-edit-

Ging iets niet helemaal goed, maar heb alles ingevuld.

[ Voor 67% gewijzigd door DarkElement op 02-05-2014 12:51 ]

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ingevuld.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Er is weer een entry toegevoegd! Hopelijk heb je er iets aan, in ieder geval heel veel succes met je interessante scriptie. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
Ingevuld en succes met je onderzoek!

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-09 13:19
Been there, done that :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:15
Ingevuld! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ingevuld :) Leuk en snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-03 22:25
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ook ingevuld :) Ben zelf een recente instapper dus wel interessant voor je denk ik. Bij de lancering van de ps4 een ps3 op marktplaats gekocht, die werden toen erg goedkoop aangeboden door mensen die een ps4 hadden of wilden gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Ingevuld, was vooral lekker kort en straight forward! Leuke stage plek overigens!

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks iedereen!

@DarkElement volgens mij was het een bug ! :( Want die vraag is goed ingesteld normaal. Jammer, toch bedankt!
@mr32 Dankje, ik ook ^^
@Koetjeboe Zeker en vast, heel interessant! ;) Bedankt!
@JerX thanks man. Ja is het zeker :D Erg leuk, variërend en uitdagend werk en overigens een shitload aan games en goodies ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Ingevuld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 23:28
Heb de enquête ook ingevuld. Idd lekker kort en heldere vragen. Succes in ieder geval met het onderzoek. Verwerking van alle gegevens kost toch redelijk veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ingevuld, ging snel en vragen waren duidelijk en helder.
Wou alleen nog toevoegen misschien een optie, maar PSN + was vooral ook een reden voor mij om een ps3 te kiezen, of hem meer te gebruiken dan mn x360/pc.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ook maar even ingevuld, aangezien ik geen PS3/4 heb (wel een WiiU gratis gekregen) en eigenlijk alleen op PC game was is redelijk snel klaar.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Ook even ingevuld. Vind het zelf wel jammer dat het om de PS3 ging en niet de PS4. Heb zelf minder interesse in een PS3 dan in een PS4 op dit moment. Zelf heb ik al een 360 en X1 nu, dus ik doe het dan ook alleen voor de exclusieve games die ervoor zijn uitgebracht. Iets wat overigens ook voor mij de reden zou zijn om een PS4 aan te schaffen en zeker als daar ook straks PS1/2/3 games via Gaikai bij komen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGG
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

RGG

Ook ingevuld, publiceer je hier ook de uitkomsten van je onderzoek? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw: thanks iedereen ;)
Ik heb hier geweldig veel respons ontvangen, jullie vormen een heel belangrijk onderdeel van mijn onderzoek, echt waar! Dus als ik de resultaten mag delen is dat het minste dat ik terug kan doen.

@v8power Leuk te horen! Maar ik moest een beperkt aantal antwoorden voorschotelen, daarom dat PS+ (en de insta games collection) uit de boot vielen. Dit voornamelijk omdat PS+ weinig gekend is bij het publiek zonder PlayStation. Vandaar.

@Martinspire Op zich vond ik het ook een beetje jammer, maar marketinggericht zit daar wel een grondige reden achter. Het gaat hier vooral om budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Wanneer hoor je of je iets gewonnen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Ingevuld!

Goede en krachtige enquete!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Awaken Je zal een mailtje krijgen van mij als je iets gewonnen hebt. Wanneer dit precies zal zijn is nog niet 100% zeker, ik denk eind volgende week!

Merci Servertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb hem ook ingevuld. De Sony consoles (gedeeltelijk door Sony zelf, die features weghaald en nogal onbetrouwbaar overkomt..., gedeeltelijk door de controller die niet geschikt is door symmetrische analogs voor "mijn soort" spel, RPG's, ARPG's, etc...) zijn niet echt "mijn ding", maar ik ben wel degelijk een zware gamer, en heb zo'n beetje alle checkboxes mogen aankruisen.

Heb zelf ook een onderzoek moeten schrijven destijds, en daar vond ik input altijd geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
*15. Hoe zou u uw games aanschaffen? Gelieve te rangschikken van 1 (meest geprefereerd) tot 5 (minst geprefereerd)

Deze antwoorden werken niet..
Ik heb als eerst voor het onderste antwoord '5' ingevuld.. en vervolgens wordt de rest automatisch ingevuld en kan ik deze niet meer wijzigen.

Edit: Ow wacht.. je moet de antwoorden slepen.. dat was niet helemaal duidelijk daar je eerst een dropdown in moet vullen. Ik dacht dat je de cijfers via de dropdown moest geven. :F

[ Voor 24% gewijzigd door DonJunior op 02-05-2014 14:28 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Umbrah snap ik, thanks !
@DonJunior da's bizar! Je bent niet de eerste die het zegt. Ik vermoed een bug in één of andere browser. Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
Ingevuld. Succes!

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 23:13
Hierzo ook ingevuld, dat ging snel.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesander
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-08 21:30
Ingevuld! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:3 thanks guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Laatst online: 14:25
Enquete ingevuld! Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:52
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:39:
@DonJunior da's bizar! Je bent niet de eerste die het zegt. Ik vermoed een bug in één of andere browser. Chrome?
Ik kon gewoon via dat dropdown gebeuren doen, in Chrome (linux). Enige rare was wel dat er in het begin overal iets als '-' stond als keuze, en toen ik de eerste had geselecteerd, werd alles een getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ingevuld succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mat.hi.as schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:15:
[...]

Ik kon gewoon via dat dropdown gebeuren doen, in Chrome (linux). Enige rare was wel dat er in het begin overal iets als '-' stond als keuze, en toen ik de eerste had geselecteerd, werd alles een getal.
Ow maar dat is normaal hoor. Dat is gewoon hoe surveymonkey werkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 17:00
Hoeveel deelnemers had je in gedachte voor je onderzoek?
En hoeveel heb je er tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbie71
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 22:11
Done.....succes met je afstuderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:14
Ingevuld!, Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 08-09 09:28
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:20:
Thanks iedereen!

@JerX thanks man. Ja is het zeker :D Erg leuk, variërend en uitdagend werk en overigens een shitload aan games en goodies ^^
me so jelly :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:16:
@Awaken Je zal een mailtje krijgen van mij als je iets gewonnen hebt. Wanneer dit precies zal zijn is nog niet 100% zeker, ik denk eind volgende week!

Merci Servertje!
Lol kon je ook iets winnen

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:04
Bij deze heb je ook mijn antwoorden.

Succes met de studie

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:51
ik heb hem ingevult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 21:37
Ik heb hem ingevuld. Wat is eigenlijk jouw doel van je onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Virtualite: Dat staat toch mooi uitgelegd dacht ik? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 16:41
Ook ingevuld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:41

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ook maar even ingevuld. Lekker vlotte enquête

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woah super. Dankjullie wel allemaal. So much :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:48
Heb hem voor je ingevuld. Succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Je hebt het keer current gen consoles en dan vervolgens de Playstation 3. Ik dacht dat de Playstation 4 allang uit was. Current gen is een aanduiding voor de laatste consoles de gereleased zijn, en de PS3 valt daar toch echt niet onder.

[ Voor 32% gewijzigd door Amanoo op 02-05-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Officieel gezien spreken we van current-gen over de Xbox360, de PS3 en de wii ^^
Next gen is ps4, wii U & x One :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

En wat wordt de Playstation 5? Next+1 gen?
Next generation betekent ook vrij letterlijk de volgende (met andere woorden toekomstige) generatie. Dat zijn de consoles die nog uit moeten komen.

[ Voor 63% gewijzigd door Amanoo op 02-05-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan is PS4 gewoon current gen. En PS3 tegen dan een oudere / retro console.. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Voor de aardigheid ook maar even ingevuld :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind de Playstation 3 nu al naar retro neigen, maar daarvoor hanteer ik (en waarschijnlijk niemand) een duidelijke definitie. Next gen is daarentegen duidelijk gedefinieerd: het is de volgende generatie consoles, de toekomstige consoles, consoles die nu nog niet uitgebracht zijn. Om de Playstation 4 next gen te noemen is als zeggen dat de term "morgen" wel erg vaak van datum wisselen en we 2 mei (op moment van schrijven) maar morgen moeten noemen. Gelukkig hebben we voor de dag na morgen al een term: aanduiden. Ik vraag me ten zeerste af hoe je de volgende generatie consoles doe nu nog niet uit zijn wil noemen. Normaal vertalen we het woordje "volgende" net "next", maar dat gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:00

FlyEragon

Alien Monkeys

Grootste reden voor mij dat ik een PS3 heb gekocht: PS plus met elke maand toffe games :D
En het ontbreken van echt baanbrekende toptitels voor de PS4. Heb hem korte tijd gehad maar weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PS+ is te weinig gekend bij het gamend publiek, of de perceptie van de dienst is onduidelijk. (Dit omdat het twee verschillende producten zijn op de PS3 en de PS4; op de PS4 is het verplicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb in ieder geval net even de enquête ingevuld. Ik zie niet helemaal in hoe je er significante data uit wil halen of de boel wil analyseren, maar dat is mijn pakkie an niet.

Ik ben zelf primair een PC gamer die verder wel iets heeft met retro gaming. Dat kan doorgaans ook wel met een emulator, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde als echt met de fysieke console. Voor mij hoort een console dan ook gewoon onder de dikke CRT bak die tegenover je bed staat.

Mijn enige interesse in console gaming zijn dan ook de console specifieke games, dingen als Assassin's Creed en Battlefield speel ik immers wel op de PC op een lekker hoog grafisch standje (overigens speel ik AC wel met een controller, aangezien het platform elementen bevat en je platformers nu eenmaal met een controller speelt). Maar Final Fantasy hoor je gewoon niet op die manier te spelen.

Dit alles heb ik in de enquête dan ook geuit door aan te geven dat ik nu pas interesse krijg in de PS3, en vooral kijk naar de prijs en naar exclusieve games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Amanoo schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:46:
Ik heb in ieder geval net even de enquête ingevuld. Ik zie niet helemaal in hoe je er significante data uit wil halen of de boel wil analyseren, maar dat is mijn pakkie an niet.

Ik ben zelf primair een PC gamer die verder wel iets heeft met retro gaming. Dat kan doorgaans ook wel met een emulator, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde als echt met de fysieke console. Voor mij hoort een console dan ook gewoon onder de dikke CRT bak die tegenover je bed staat.

Mijn enige interesse in console gaming zijn dan ook de console specifieke games, dingen als Assassin's Creed en Battlefield speel ik immers wel op de PC op een lekker hoog grafisch standje (overigens speel ik AC wel met een controller, aangezien het platform elementen bevat en je platformers nu eenmaal met een controller speelt). Maar Final Fantasy hoor je gewoon niet op die manier te spelen.

Dit alles heb ik in de enquête dan ook geuit door aan te geven dat ik nu pas interesse krijg in de PS3, en vooral kijk naar de prijs en naar exclusieve games.
Ik ben zelf ook primair een PC gamer hoor; en daar ga ik volledig mee akkoord.

Echte console games zoals the last of us, gran turismo, fifa en AC vind ik wel heel leuk om op console te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

AC is ergens een grensgeval. Het feit dat het PC ports heeft maakt het voor mij al een PC game, maar zoals ik al zei speel ik het wel met een controller. Het komt nog wel eens voor (helaas niet altijd) dat de PC port betere graphics bevat, en hoewel gameplay natuurlijk het belangrijkst is ga ik graag ook wel voor graphics als dat een optie is. Dat zal bij AC net het toch meer een PC game maken in plaats van een console game. Fifa is wat mij betreft wel weer een game dat ik mezelf eerder op een Playstation zie spelen, al ben ik niet geweldig fan van de meeste sport games.

[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 02-05-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingevuld! Veel succes met je onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Laatst online: 07-09 23:02
ingevuld, en succes met de studie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ingevuld, succes met afstuderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 18:19
Leuke afstudeeropdracht. Ik ben zelf ook bezig met afstuderen en je kunt daarbij alle hulp gebruiken. Ik heb de enquête dus ingevuld. Succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudx6
  • Laatst online: 08:39
Ingevuld success !
Pagina: 1 2 Laatste