Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Magic666 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:14:
en al die batterijsaving apps dan? Op mijn S3 ging ik van 1,5 dag naar ruim 2dgn met juice defender.

Dat zou toch ook moeten werken voor de G3?
Niet echt aangezien hij laatste versie android draait (en bij horenden acuu saving technieken) plus LG's eigen accu saving features.
Vroegah toen ik nog android 2.0 had en een motorola milestone zorgde de 'juice defenders' voor een hogere belasting van het systeem en dus minder uithoudings- vermogen dan zonder :+
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:02:
[...]
Ik wil het eerst een keertje in het echt zien voordat ik de knoop door kan hakken.
Dat lijkt me altijd handig aangezien de reviews zo veel verschillen, stanby tijd is voor mij eigenlijk het belangrijkst, ik kijk nooit films games etc op me mob. bellen doe ik ook nooit met meer iedereen heeft whatsapp/telegram.

[ Voor 27% gewijzigd door D0gtag op 30-06-2014 16:38 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Snap nog steeds niet waarom dit allemaal blijkbaar zo raar/jammer is. De telefoon heeft een immens groot scherm en moet een absurd aantal pixels pushen. Dus scherm aan = bye bye accu. Da's toch logisch. Staat het scherm uit heb je een heel lage idle drain o.a. door de optimalisaties van de 801 processor. Wil je een langere scherm-aan tijd? Andere mobiel kiezen. Wil je dit formaat scherm, deze resolutie en de andere leuke dingen die deze mobiel biedt: gewoon kopen.

En nu maar weer wachten op de eerste "had er maar een 1080p-paneel in gezeten" posts :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Kijk, Brad heeft het begrepen. Momenteel is het iig nog niet en, en,. Ik ga iig wel voor de G3. Ik heb zelf ook een flink uit de kluiten gewassen plasma die volgens sommigen ook 'enorm veel energie' slurpt.. Maar iedere keer dat het scherm aan staat, oa nu bij het WK, krijg ik en de mensen die hier op bezoek zijn een brede grijns. En ik verwacht dat dat ook bij de G3 gaat zijn. hulde aan LG dat ze een dergelijke scherm maat in zo'n kleine behuizing krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:22

Rio

Ik heb al een boek

Same here; ik ga t gewoon 'ff ankijken'. Blijkt het toch een tegenvaller dan verkoop ik m en haal ik wat anders. Life is simple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
bramberk15 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:00:
Momenteel is het iig nog niet en, en,. Ik ga iig wel voor de G3. Ik heb zelf ook een flink uit de kluiten gewassen plasma die volgens sommigen ook 'enorm veel energie' slurpt..
Als ik met de G3 even blij met als met de plasma is het wel degelijk een blijvertje :) Al rulez Amoled, imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Het is Life's Good :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Nee, Lucky Goldstar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 07:54
Ze zijn begonnen als Lucky Goldstar (1947?), later een naamsverandering, iets minder oubollig... ;)

Ik hoop in ieders geval dat ze de telefoon snel gaan leveren, dan is het weer "Life's Good"!! 8)7

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Je hebt gelijk ja...
Wikipedia: LG Group

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik heb bij Coolblue de preorder geannuleerd.
Ik wacht op de 805/810 chip.
Jammer dat de batterij toch niet lang meegaat. Wat ik niet gek vind. Misschien wachten op de Lg G4?
of Lg g3 met 805 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Laat voorlopig de preorder lekker doorlopen. Bol zal toch sowieso niet de snelste zijn met uitleveren, denk ik.
Mocht 'ie in een winkel liggen en hij valt tegen kan je hem alsnog gewoon ongeopend terugsturen. Is het wel een mooi ding, waar ik voorlopig maar van uit ga, is het preorder voordeeltje mooi meegenomen. Risico hooguit €7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
bramberk15 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:00:
Kijk, Brad heeft het begrepen. Momenteel is het iig nog niet en, en,. Ik ga iig wel voor de G3. Ik heb zelf ook een flink uit de kluiten gewassen plasma die volgens sommigen ook 'enorm veel energie' slurpt.. Maar iedere keer dat het scherm aan staat, oa nu bij het WK, krijg ik en de mensen die hier op bezoek zijn een brede grijns. En ik verwacht dat dat ook bij de G3 gaat zijn. hulde aan LG dat ze een dergelijke scherm maat in zo'n kleine behuizing krijgen.
Dat je voor de betere beeldkwaliteit van plasma de extra stroomkosten wel wilt betalen, snap ik. :) Ik betaal ook liever 20,= meer voor een smartphone waar een high-end camerasensor inzit ipv een prutmodel. Echter, een plasmascherm hangt niet aan een accu, en gaat zeker niet in je broekzak naar plaatsen waar er geen stroom is.

De Android flagships zijn praktisch even duur, dus het is puur een vergelijking op features. Het smalle bezel scherm van de G3 is prachtig, maar behalve de scherpte is de kwaliteit van het scherm helemaal niet zo goed. De G3 behoort qua lichtopbrengst, contrastratio, saturatie en kijkhoeken tot de mindere van de high-end smartphones, als je de meeste reviews mag geloven. Heel wat anders dan kiezen voor een plasma tv dus. Ik kan wel leven met smartphone dat niet het beste scherm heeft, elke telefoon heeft immers zijn negatieve punten, alleen het is zo jammer dat dat slechtere scherm je dan óók nog accu en prestaties kost. Een G3 met 1080p scherm dat rechtstreeks uit de G2 was gelift was voor mij een no-brainer geweest.

Ik wil de telefoon hoe dan ook nog in het echt bekijken voor het scherm, maar de batterijduur zal er niet door veranderen.

[ Voor 5% gewijzigd door davidov2008 op 30-06-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
davidov2008 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:31:
[...]

De G3 behoort qua lichtopbrengst, contrastratio, saturatie en kijkhoeken tot de mindere van de high-end smartphones, als je de meeste reviews mag geloven.
Ik weet dat alle reviews wel wat verschillen maar over het algemeen liggen de waardes van de de G3 in het gemiddelde van de S5, One M8 en de Z2...

Het scherm is zoals ik de reviews mag doen geloven, is helemaal niet slechter.

En dan die paar punten die dan weer minder zijn...Een paar puntjes verschil in een test maakt een scherm niet ineens slecht, daarom krijgt het scherm ook overal een ruim voldoende toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
davidov2008 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:31:
[...]

Dat je voor de betere beeldkwaliteit van plasma de extra stroomkosten wel wilt betalen, snap ik. :) Ik betaal ook liever 20,= meer voor een smartphone waar een high-end camerasensor inzit ipv een prutmodel. Echter, een plasmascherm hangt niet aan een accu, en gaat zeker niet in je broekzak naar plaatsen waar er geen stroom is.

De Android flagships zijn praktisch even duur, dus het is puur een vergelijking op features. Het smalle bezel scherm van de G3 is prachtig, maar behalve de scherpte is de kwaliteit van het scherm helemaal niet zo goed. De G3 behoort qua lichtopbrengst, contrastratio, saturatie en kijkhoeken tot de mindere van de high-end smartphones, als je de meeste reviews mag geloven. Heel wat anders dan kiezen voor een plasma tv dus. Ik kan wel leven met smartphone dat niet het beste scherm heeft, elke telefoon heeft immers zijn negatieve punten, alleen het is zo jammer dat dat slechtere scherm je dan óók nog accu en prestaties kost. Een G3 met 1080p scherm dat rechtstreeks uit de G2 was gelift was voor mij een no-brainer geweest.

Ik wil de telefoon hoe dan ook nog in het echt bekijken voor het scherm, maar de batterijduur zal er niet door veranderen.
Ik had ook liever gehad dat LG een 1080p scherm in de telefoon had gezet. Echter dat zit er niet meer in. LG is nu begonnen met de QHD-oorlog en dus gaat iedereen volgen. Wil je echter een telefoon die nog (enigszins) goed met 1 hand te bedienen is, en dan zoveel mogelijk scherm dan is de G3 de beste keuze. Ondanks het QHD scherm. Mijn vergelijking met een tv ging had betrekking op de gebruikerservaring: een groot scherm voor je snufferd. Het nadeel daarvan is een hogere energierekening. Het nadeel van het grote scherm op de G3 is een kortere batterijduur.

LG zorgt er overigens wel voor dat de telefoon draadloos op te laden is. Als je op je 'vaste' plekken (bureau op 't werk/nachtkastje/keukenaanrecht/tafel) een QI lader hebt liggen is het even een kwestie van erop leggen en je kunt weer vooruit.

In ieder geval: FHD schermen in de Android toptoestellen zal een uitstervend ras worden, agv de zet van LG. En het lijkt er inderdaad op dat dat op de korte termijn meer na- dan voordelen brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je uiterst nuttige feeback Davidov08!

Die videorecentie van Erica Griffin bespaart me een miskoop. Schokkend teleurstellend scherm de G3 met te veel noodzaak aan batterijvretende erg hoge helderheid.

De Samsung S5 hoe lelijker dan de rest dan ook lijkt dan toch de meest geschikte opvolger van mijn gestolen S4. Alleen voelt het weerals nederlaag om vanaf dag 1 custom rom te moeten draaien op een nieuw duur toestel om van die in mijn ogen Android verpestende Samsung firmware af te komen. Misschien komt er wel een GPe van.

Misschien maar de nieuwe Moto G 4G als tussenoplossing tot er iets beter komt met externe SD en losse te vervangen batterij voor als die na een jaar al nog maar iets van 80% capaciteit heeft als je pech hebt.

Ik kan er naast zitten. Maar ik meen gelezen te hebben dat de Note 4 een Equinox soc krijgt. Dat na de SGS3 voor mij nooit meer. Er moet altijd een uitweg naar kwalitatieve custom roms zijn. Helemaal met dure vlagschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:50:

Die videorecentie van Erica Griffin bespaart me een miskoop. Schokkend teleurstellend scherm de G3 met te veel noodzaak aan batterijvretende erg hoge helderheid.
Wat kort door de bocht om bij 1 review deze conclusie te trekken...Ik ken Griffin verder niet maar de meerderheid van alle reviewers zijn enthousiast over het scherm, zelfs als de resolutie buiten beschouwing wordt gelaten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
Orandajin schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:23:
[...]

Wat kort door de bocht om bij 1 review deze conclusie te trekken...Ik ken Griffin verder niet maar de meerderheid van alle reviewers zijn enthousiast over het scherm, zelfs als de resolutie buiten beschouwing wordt gelaten. 8)7
Ik ben fan van Griffin en ze heeft altijd een mooie/aparte manier van reviews maken en dat boeit. Net als veel andere reviewers heeft zij het ook over de matige helderheid en doordat je die hoger in gaat stellen een slechte accuduur maar ook zij heeft het over een voor de rest een top toestel.

Als je onderstaande (uitgebreide) review ziet dan zie je 2 op verschillende helderheid ingestelde schermen waarbij de helderste toch niet verkeerd is. Betekent dus dat je de helderheid altijd hoger moet zetten en dus een mindere accurduur en heter toestel.
https://www.youtube.com/watch?v=CzfrKTKNXGg

De G3 heeft gewoon ook heel veel voordelen en ga dan maar een extra batterij erbij bestellen. Mijn S4 haalt de avond ook niet meer als ik er overdag teveel mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:50:

Erg makkelijk om te praten zeg :) Ik wacht wel totdat ik hem in me handen heb en de verschrikkelijke sharpening zelf ga zien. Nogmaals de reviews verschilt zo veel tussen mensen dat alleen je eigen mening nog telt (als je hem in je handen hebt).
Erica Griffin maakt leuke reviews, maar dat doet Marques Brownlee ook en die had toch een andere review over het scherm.
Hier alleen een scherm review.
Hier is de review van het totale toestel.
Of van pocketnow

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orandajin schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:23:
[...]

Misschien had ik duidelijker moeten zijn, dat die review goed in beeld gebracht de doorslag geeft na een optelsom van meerdere soortgelijke conclusies door zowel professionnals als consumenten. Net zoals het na net lezen van meer (inter)nationale reviews van de SGS 5, die ook absoluut niet gaat worden. De bloat lijkt nog erger geworden dan ik vermoedde. En een dure vlagschip hoort gewoon de ondersteunde jaren licht en soepel te draaien op eigen firmware. Als custom rom noodzakelijk is om een apparaat soepel te laten draaien kan ik net zo goed een afgeprijsde fhd sd800 vlagschip van vorig jaar nemen.

Misschien als er een GPe S5 komt, anders een overbruggingsperiode met aanstaande goedkope Moto G 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:09:
[...]
En een dure vlagschip hoort gewoon de ondersteunde jaren licht en soepel te draaien op eigen firmware.
M8, settled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen losse te vervangen accu en tegelijk ook externe Sd zijn mijn geld waard wat dure vlagschepen betreft. Althans ext.sd wat telefoon betreft. Tablet mag ook alleen thuis-en externe cloud zijn. Telefoon niet boven midrange prijs zonder beiden waard. Wie ooit na een jaar voor die € 10-15 nieuwe accu gekocht heeft weet wat ik bedoel waarom losse accu top is. Een extra accu op zak is niet het belangrijkst, ze slijten gewoon meestal te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Voor de twijfelaars:
Koop voor een zacht prijsje een LG G2 en zet daar de CloudyG3 rom op. Dan heb je (bijna) alles van de G3 op een 1080p scherm wat zich qua kwaliteit bewezen heeft, zonder lag.
Misschien een heerlijke goedkope tussenoplossing tot de 805/810's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Allewijn schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:36:
Voor de twijfelaars:
Koop voor een zacht prijsje een LG G2
De G2 is (imho) hideous :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:09

Rick-Jan

always connected

Hier ook echt twijfel tussen g3 of z2. Ik denk dat je gewoon zelf moet gaan kijken in de winkel en dan je conclusies trekken.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Laatst online: 23:55

BPP

De G3 en G2 lijken (bijna) precies hetzelfde aan de voorkant. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BPP schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:08:
De G3 en G2 lijken (bijna) precies hetzelfde aan de voorkant. 8)7
Voorkant is inderdaad vrijwel identiek. En met een case merk je van die achterkant eigenlijk ook niets. Point taken. Toch staat de G2 hier niet eens op het lijstje der gegadigden. Toestel doet mij niet zoveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
Mooi toestel, maar geen micro SD en de 32GB versie vind ik te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Laatst online: 23:55

BPP

Hij heeft wel een MicroSD mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
BPP schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:42:
Hij heeft wel een MicroSD mogelijkheid
Ik had het over de optie "LG G2" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moto G 4G (8Gb en MicroSD) is al met 3 dagen levertijd te bestellen bij Bol en GSM wijzer. Mijn handen jeuken. Is toch goede reserve telefoon na overbruggingstijd voor vlagschip met voor QHD wel geschikte Snapdragon en daarnaast losse accu en M-Sd. Misschien wel LG G3 'pro' of G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:01:
Moto G 4G (8Gb en MicroSD) is al met 3 dagen levertijd te bestellen bij Bol en GSM wijzer. Mijn handen jeuken. Is toch goede reserve telefoon na overbruggingstijd voor vlagschip met voor QHD wel geschikte Snapdragon en daarnaast losse accu en M-Sd. Misschien wel LG G3 'pro' of G4
Dat heb je vandaag nu al drie maal gezegd, in een LG G3 topic :P Haal gewoon die Moto G en klaar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Orandajin schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:36:
Mooi toestel, maar geen micro SD en de 32GB versie vind ik te duur...
Zelfde hier, ik weet niet eens wat de 32gb versie kost, maar ik wil gewoon een SD kaart slot.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:01:
Als je zo nodig een nieuwe telefoon nodig hebt.. moet je dat doen hé :+
Ik overleef het nog wel ff met me huidige.

[ Voor 48% gewijzigd door D0gtag op 01-07-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Op GSM arena hebben ze het al over de G3 prime met de 805. Voorlopig alleen voor Korea..
Gaan we weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
mariconjo schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:49:
Op GSM arena hebben ze het al over de G3 prime met de 805. Voorlopig alleen voor Korea..
Gaan we weer!
Zo jammer,die moeten ze hier ook uitbrengen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Ja, kun je daarna weer lekker gaan ziten wachten op de 810..

Edit: ik vergat deze: :P

[ Voor 19% gewijzigd door Rio op 01-07-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 11:05
Tip op het XDA forum. Glass screen protector voor weinig (6 dollar):
klik en gebruik als coupon "Summer85"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:43
Er zijn al geruchten dat de Z3 Augustus al komt. Zo kun je blijven wachten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
HansH schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:24:
Tip op het XDA forum. Glass screen protector voor weinig (6 dollar):
Helaas niet zo handig als je een Quick Circle case gebruikt, dan sluit deze (nog) slechter :)
Plus komt verzendkosten bij. Toch maar besteld :P

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 01-07-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

De g3 besteld, komt donderdag binnen als het goed is, ik laat mijn ervaringen hier weten!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Rick-Jan schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:24:
De g3 besteld, komt donderdag binnen als het goed is, ik laat mijn ervaringen hier weten!
Fijn, ben benieuwd!
En ook de batterij duur van de LG G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Rick-Jan schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:24:
Waar besteld? De levertijden op de verschillende sites lopen nog steeds uiteen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Rio schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:33:
[...]

Waar besteld? De levertijden op de verschillende sites lopen nog steeds uiteen...
Pdashop, onderdeel van cool blue, zijn naar mijn ervaring goed met pre order data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Levertijden, winkels waar te preorderen ed, horen in het levertijden en prijzen topic: [LG G3] Levertijden en Prijzen

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 15:03
Bij Vandenborre hier in Middelkerke (Belgie) zijn ze al op voorraad.

Gisteren dan toch de 32 gig versie meegenomen ter vervanging van men S3.

Voorlopig niks op aan te merken, die kleine haperingen storen mij niet. Batterijduur moet ik nog testen. Zelfs de instellingen moet ik nog grondig bekijken. Redelijk veel opties.

Leuk detail is dubbel tap op het scherm om de gsm wakker te maken. Knock code nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Waar ervaar jij haperingen? Dit merk je dus vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Ik dacht dat het verschil tussen de 16gb en de 32gb versie naast 1gb ram meer ook draadloos opladen was. Maar als ik op de site van LG kijk dan hebben ze het over dat ie draadloos opgeladen kan worden en niet specifiek een bepaald model? Weet iemand nu hoe het zit? Als het draadloos laden ook op de 16gb versie zit bestel ik deze wel want die 16gb heb ik niet extra nodig met die SD-kaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 11:05
De Europese/Internationale versie heeft standaard een back cover met de draadloos oplaad functionaliteit, onafhankelijk van of het een 16 of 32GB variant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
HansH schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:48:
De Europese/Internationale versie heeft standaard een back cover met de draadloos oplaad functionaliteit, onafhankelijk van of het een 16 of 32GB variant is.
Dankje gelijk maar besteld, morgen ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooBear
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:27
Ik heb de G3 32GB in mijn bezit sinds maandag via Vandenborre, België.

Over de batterijduur kan ik weinig zeggen (honeymoonfase), enkel dat het een stevige verbetering is tegenover mijn Nexus 4 (die haalde het einde van de dag nét of net niet met middelmatig gebruik).

Over de haperingen: ik heb enkel haperingen gezien toen ik de LG Home launcher gebruikte. Een druk op de home knop of de app drawer openen, geeft een duidelijke delay. Scrollen tussen homescreens hapert soms lichtjes. Apps openen duurt ook soms langer dan normaal.

Maar! Zodra ik Nova Launcher erop zette was dat allemaal weg. Ik denk dat LG nog wat moet sleutelen aan de stock launcher. Leuke functionaliteiten, maar gewoon niet efficient genoeg met de CPU cycles.
Ik verkies sowieso de stock android look van Nova Launcher, dus ik klaag niet.

Nu hapert hij enkel nog een beetje in de recent apps view, maar dat is niet storend imo.

Enkele positieve puntjes:
+ Ligt verrassend goed in de hand
+ De meegeleverde apps zijn mooi en functioneel gedesigned (messaging, camera, dialer, contacts, ...)
+ De meeste bloatware kan je gewoon uninstallen (niet enkel disablen dus)
+ Knock code is de beste unlock methode die ik tot nu toe gezien heb. Werkt echt zalig.

Negatief:
- Wordt soms wel warm. Tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee gehad, maar het valt wel op
- Enkele handige LG widgets kunnen enkel in de LG launcher gebruikt worden (logisch, maar jammer)

Ik vergelijk natuurlijk met een telefoon van 2 generaties geleden (Nexus 4), maar ik vind dit toch echt wel een top telefoon. Als ik vergelijk met de M8 van mijn collega zou ik niet willen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Bruikbare info, veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Goed om te lezen dat de haperingen in de LG launcher zitten en niet in bijv nova. Draai zelf al tijden nova launcher op mijn note 3 en zal daar ook niet van af stappen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Heb gelezen dat haperingen in launcher wss veroorzaakt worden door de dubbele functionaliteit van de software buttons. Je kunt kort en lang de home en multitask etc buttons indrukken. Bron weet ik zo 123 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
bramberk15 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:59:
Heb gelezen dat haperingen in launcher wss veroorzaakt worden door de dubbele functionaliteit van de software buttons. Je kunt kort en lang de home en multitask etc buttons indrukken. Bron weet ik zo 123 niet meer.
Als je die button(s) hebt ingedrukt zie je in de animaties haperingen, heeft daar dus weinig mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Ik moet ook nog zeggen dat die remote applicatie (IR blaster) verrassend goed werkt, op eender welk device dat ik al geprobeerd heb. Gisteren in een cafe de TV afgezet tijdens een aanval van Argentinië, iedereen boe aan het roepen naar de barman.. Geweldig! Ook mijn settopbox besturen van Telenet bijvoorbeeld gaat perfect. Heb al getest met TV's van Pioneer, Samsung, ...

Lachen die handel!

Voor de rest heel content van het device. Ook sinds maandag via Van Den Borre opgepikt. Batterij duur kan inderdaad een pak beter, maar ik kom de dag door, en dat is het belangrijkste. Haperingen nog niet echt gemerkt. Misschien heel miniem, maar zeker niet storend. In mijn ogen een fantastisch scherm, en de skin van LG (persoonlijke smaak) zit mooi en goed in elkaar.

Tevreden klant :) Hier kan ik wel 2 jaar mee verder!

[ Voor 27% gewijzigd door steejt op 02-07-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Heb de G Pad waar ook een IR blaster op zit, maar helaas is die beperkt tot tv's, dvd's en blu-ray's.
En het bevat geen leerfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Vanmorgen de G3 ontvangen en de eerste indrukken zijn meer dan prima. Meteen gecontroleerd op kieren, dode pixels e.d., maar niks fouts gevonden. Voor zover ik kan beoordelen ook geen bleeding bij de randen e.d.
Scherm is really impressive, helderheid is meer dan voldoende. Haperingen heb ik tot zover niet gezien of misschien waren die er wel maar duidelijk niet als vervelend ervaren dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Laatst online: 23:04
Ik vroeg me af of de bezels van de G3 niet groter zijn dan die van de G2? Als ik zo naar fotos en video over de G3 kijk zie ik toch nog een redelijk dikke zwarte band vb onderaan het scherm, waar het scherm van de G2 echt wel volledig tot onderin loopt zonder een band ertussen ( of toch heel miniem ). Of valt dit wel mee in het echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
G3 is nu iig bij de MM Enschede beschikbaar zag ik zojuist.

Leuk toestel, ben erg benieuwd hoe de verkoop loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Van het weekend naar de Hi winkel toe, dit toestel gaat hem worden.

Als ik het allemaal zo lees zal ik, als niet poweruser, genoeg hebben aan de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Met de G3 zijn de menuknoppen in de software zeker? Ik heb nu dikwijls voor met mijn Oppo Find 5 dat ik per ongeluk op de back knop duw terwijl ik aan het typen ben. Heel vervelend als je juist een lange tekst aan het typen bent en daardoor soms opnieuw moet beginnen.

Al verschillende keren opnieuw moeten beginnen aan een sms na dat ik dat voor had... Ik veronderstel dat je dat met die methode minder snel kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:42
Net de G3 even in m'n handen gehad bij de Hi winkel, ik wilde het formaat eens zien.

Valt me echt alles mee, waarschijnlijk omdat de mensen die reviews maken Aziatisch zijn of midget vergeleken met mijn 2.02m en kolenschoppen :P

Ze hadden geen dummy en deze werd even uit de verpakking getrokken voor me dus heb er verder niks mee gedaan maar ben onder de indruk en weet in ieder geval dat 5,5" niks te groot is voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Sphinkx schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:13:
Met de G3 zijn de menuknoppen in de software zeker?
Je kunt de knoppen helemaal zelf schikken. Ik ben nu een Samsung gewend, met rechts de back knop. Dus ideaal dat ik dat op de g3 ook weer zo kan instellen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Michaelg schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:38:
[...]

Je kunt de knoppen helemaal zelf schikken. Ik ben nu een Samsung gewend, met rechts de back knop. Dus ideaal dat ik dat op de g3 ook weer zo kan instellen.
Misschien een tipje:
Probeer misschien wel over te gaan naar de terug knop links, want dat is wel de Android standaard.

Het is uiteraard jouw eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
I know. Maar eigenlijk is dat ook een design error. Ik gebruik de back knop vele malen vaker dan de menu knop. En aangezien ik (net zoals de grootste groep) rechtshandig ben. Kan ik veel makkelijker bij de back knop als hij rechts zit.

Maw. Ik ben er blij mee 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

douwe.nl schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:29:
Net de G3 even in m'n handen gehad bij de Hi winkel, ik wilde het formaat eens zien.

Valt me echt alles mee, waarschijnlijk omdat de mensen die reviews maken Aziatisch zijn of midget vergeleken met mijn 2.02m en kolenschoppen :P

Ze hadden geen dummy en deze werd even uit de verpakking getrokken voor me dus heb er verder niks mee gedaan maar ben onder de indruk en weet in ieder geval dat 5,5" niks te groot is voor mij :)
Ik ben een midget (1.75 8) ) en ik heb net het toestel in me handen gehad, dit is wel het soort telefoon wat ik wil hebben (nu iphone 5) hij was zeker niet te groot en het toestel voelt veel dunner aan dan een z2 of s5 (ook al is hij fysiek het dikste) Mooi scherm en hij voelde helemaal niet traag aan, ik vond de focus van de camera wel weer vervelend je kan niet pre focussen hij schiet meteen op dat gene waar je op wilt focussen(software update/xda forum). In het echt ziet hij er gewoon erg mooi uit (niet Samsung chromen plastic) en voelt licht maar toch wel kwalitatief, niet M8 maar door de vorm en hoe hij in je hand ligt valt het niet op.
Ik wacht nog even op begin oktober (terug komst uit het buitenland) en kijken wat de nieuwe z3 heeft te bieden (sowieso kleinere bezels dan de z2)
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5515/14379204659_82022154d1_o.jpg
(plastic zat nog op het scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Michaelg schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:36:
I know. Maar eigenlijk is dat ook een design error. Ik gebruik de back knop vele malen vaker dan de menu knop. En aangezien ik (net zoals de grootste groep) rechtshandig ben. Kan ik veel makkelijker bij de back knop als hij rechts zit.

Maw. Ik ben er blij mee 😊
Dat is waar, heb zelf de telefoon altijd links, ook al ben ik rechtshandig, maar dat komt omdat ik 'm altijd in de linker broekzak heb.

Dit is dus gewoon het grote voordeel van onscreen knoppen (waar LG ook handig gebruik van maakt): je kunt het zelf indelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
D0gtag schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:44:
[...]
ik vond de focus van de camera wel weer vervelend je kan niet pre focussen hij schiet meteen op dat gene waar je op wilt focussen(software update/xda forum).
Dit is gewoon een instelling. Je kunt aangeven of hij direct een foto moet maken na focussen, of dat je gewoon eerst focust en daarna klikt om foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Michaelg schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:08:
[...]

Dit is gewoon een instelling. Je kunt aangeven of hij direct een foto moet maken na focussen, of dat je gewoon eerst focust en daarna klikt om foto te maken.
Ja dat dacht ik al maar ik had geen zin om zo lang in de winkel te hangen :+
In ieder geval bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:42
D0gtag schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:44:
[...]

Ik ben een midget (1.75 8) ) en ik heb net het toestel in me handen gehad, dit is wel het soort telefoon wat ik wil hebben (nu iphone 5) hij was zeker niet te groot en het toestel voelt veel dunner aan dan een z2 of s5 (ook al is hij fysiek het dikste) Mooi scherm en hij voelde helemaal niet traag aan, ik vond de focus van de camera wel weer vervelend je kan niet pre focussen hij schiet meteen op dat gene waar je op wilt focussen(software update/xda forum). In het echt ziet hij er gewoon erg mooi uit (niet Samsung chromen plastic) en voelt licht maar toch wel kwalitatief, niet M8 maar door de vorm en hoe hij in je hand ligt valt het niet op.
Ik wacht nog even op begin oktober (terug komst uit het buitenland) en kijken wat de nieuwe z3 heeft te bieden
Hij voelt heel goed aan vond ik ja, die Bezels zijn echt bizar klein.

Mooi premium gevoel, kanshebbertje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Nog weer een kleine update: De bezels zijn smal ja, maarrrrr...na alle berichten e.d. had ik ze smaller verwacht moet ik eerlijk zeggen. Nog steeds tof hoor, denk gewoon teveel verwacht :)
Verder vind ik het geluid over de oordopjes niet al te best. Ik moet bekennen dat ik het softwarematig pruts beats audio van m'n HTC One S mis, die had veel meer klank en bass. Weet niet of hier nog wat aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Net een vergelijking tussen de s5 en s5 'prime' gekeken en (hoe verrassend) is er bijna geen verschil tussen de toestellen, misschien denk je: waarom begint hij over de s5 en ook nog is als er niks noemenswaardig heeft te melden :+ Het meest noemens waardige is het gebrek aan verschil, de s5 prime heeft een dito res als de g3 maar heeft bijna identiek accu gebruik. Dat zou dus betekenen dat een G3 met 805 een aanzienlijk hogere accu duur heeft.
Jullie zitten nog in de twee weken retour periode :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
Als er geen verschil is waarom zou je dan in hemelsnaam de "gewone" G3 terugsturen...

Als je altijd het nieuwste wilt kun je iedere 6 maanden wel een ander toestel kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Orandajin schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:05:
Als er geen verschil is waarom zou je dan in hemelsnaam de "gewone" G3 terugsturen...

Als je altijd het nieuwste wilt kun je iedere 6 maanden wel een ander toestel kopen...
Lezen: er is geen verschil tussen een s5 en s5 prime, met andere woorden gelijke accu duur. Alleen de s5 normaal heeft een FHD scherm en als ze dus gelijke accu duur hebben betekend dat de 805 soc het verschil maakt. Een g3 met 801 of 805 betekent dat de 805 minder moeite heeft het scherm aan te sturen (mogelijk minder oververhit) en makkelijker met stroom om gaat (de gpu hoeft niet constant op 100% te draaien om alleen het scherm aan te sturen).

Het is dus knap dat beide toestellen gelijk presteren qua accu duur met andere woorden, aangezien een hogere res scherm gewoon veel meer vergt van het systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door D0gtag op 03-07-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 14-09 16:37
Die 805 stelt geen reet voor zo te zien in die vid,de 810 wordt pas een goede opvolger voor degene die nieuwste van het nieuwste willen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
Dan nog zie ik geen reden om hem nu niet te nemen. Zoals gezegd heb ik nu een ander toestel nodig dus... :Y

Kunnen we lekker wachten met zijn allen op een HTC One M235 met een snapdragon 20487... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Amaze86 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:29:
Die 805 stelt geen reet voor zo te zien in die vid,de 810 wordt pas een goede opvolger voor degene die nieuwste van het nieuwste willen.
Op processor snelheid is de 805 en 808/810 inderdaad sneller (en zuiniger, 20nm ipv 28nm), alleen op gpu gebied zullen ze bijna gelijk zijn. (adreno 4xx, alleen hoger geklokt, vergelijkbaar als het verschil tussen de 800 en 801) De 801 heeft nog de 330, de adreno420 in de 805 is 40% sneller. Precies dat gene wat je nodig hebt om meer pixel aan te sturen. Eerste samples snapdragon 805 kwamen in q1 van dit jaar uit eerste samples 808&810 komen q1 2015 uit. Voordat ze in een toestel zitten is het alweer juni 2015.
Maar als samsung na twee maanden al een nieuwe versie van zijn S5 aankondigt (die ook al in NL getest wordt en samenvalt met de Europese release van LTE-A die alleen met de 805 werkt) Sony een 6 maanden release schema op na houdt, verwacht ik dat alle telefoon makers onder het excuus 'ja we moeten wel gerefresh'de toestellen aanleveren vanwege LTE-A' updatet toestellen op de markt gaat zetten. En zeker met de aankomst van de komende iphones. Ik verwacht tussen aug. en okto. gewoon de zelfde toestellen met 805 processor.
Zou ik een S5 nu terug sturen en de S5+ kopen, Nee
Zou ik de G3 kopen met bovenstaande kennis, Nee.
Ben je tevreden met je toestel, moet je hem lekker houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
D0gtag schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:01:
[...]

Op processor snelheid is de 805 en 808/810 inderdaad sneller (en zuiniger, 20nm ipv 28nm), alleen op gpu gebied zullen ze bijna gelijk zijn. (adreno 4xx, alleen hoger geklokt, vergelijkbaar als het verschil tussen de 800 en 801) De 801 heeft nog de 330, de adreno420 in de 805 is 40% sneller. Precies dat gene wat je nodig hebt om meer pixel aan te sturen. Eerste samples snapdragon 805 kwamen in q1 van dit jaar uit eerste samples 808&810 komen q1 2015 uit. Voordat ze in een toestel zitten is het alweer juni 2015.
Maar als samsung na twee maanden al een nieuwe versie van zijn S5 aankondigt (die ook al in NL getest wordt en samenvalt met de Europese release van LTE-A die alleen met de 805 werkt) Sony een 6 maanden release schema op na houdt, verwacht ik dat alle telefoon makers onder het excuus 'ja we moeten wel gerefresh'de toestellen aanleveren vanwege LTE-A' updatet toestellen op de markt gaat zetten. En zeker met de aankomst van de komende iphones. Ik verwacht tussen aug. en okto. gewoon de zelfde toestellen met 805 processor.
Zou ik een S5 nu terug sturen en de S5+ kopen, Nee
Zou ik de G3 kopen met bovenstaande kennis, Nee.
Ben je tevreden met je toestel, moet je hem lekker houden.
Wat een technisch gebrabbel zeg.
Ik ga gewoon voor deze G3 en niet iedereen hoeft altijd maar het beste/nieuwste te hebben. Ik zit in elk geval niet te wachten op die 805. Ben het met vorige sprekers eens dan kun je wel aan de gang blijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

mytheory schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:11:
[...]

Ik ga gewoon voor deze G3 en niet iedereen hoeft altijd maar het beste/nieuwste te hebben. Ik zit in elk geval niet te wachten op die 805. Ben het met vorige sprekers eens dan kun je wel aan de gang blijven....
Ooh sorry.. ik dacht dat dit tweakers was... (van iemand die Einstein al avatar heeft...) :+
Okee laat ik nog een keer zeggen waarom wachten het waard is, het gaat niet om het beste of het nieuwste, het gaat om de:
A oververhittings- problemen met de 801 en QHD scherm
B Aanzienlijk hogere accuduur met de 805
C is twee maanden te lang wachten. Of moet je nu echt het nieuwste van het nieuwste hebben omdat je niet kan wachten voor het nieuwste van het nieuwste....Beetje tegenstrijdig wat je zegt.
Dan laat ik overigens nog weg dat je waarschijnlijk ook betere grafische prestaties mag verwachten en dat zelfs met de skin van LG er geen lagg meer is.

[ Voor 43% gewijzigd door D0gtag op 04-07-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mytheory schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:11:
Is geen technisch gebrabbel, is gewoon de harde waarheid.

LG pimpt met zijn hogeresolutiescherm, maar de chipset/ videochip zijn eigenlijk niet toereikend.
Dan kun je zeggen: pfff wat een domme keuze, geen LG voor mij deze ronde. Of je neemt wel een LG G3, prachtig ding, maar moet dan ook niet verkondigen dat alles koek en ei is en dat alles op en top is. :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
[b]LG pimpt met zijn hogeresolutiescherm, maar de chipset/ videochip zijn eigenlijk niet toereikend.
Dan kun je zeggen: pfff wat een domme keuze, geen LG voor mij deze ronde. Of je neemt wel een LG G3, prachtig ding, maar moet dan ook niet verkondigen dat alles koek en ei is en dat alles op en top is. :)
Mensen snappen onderhand best wel dat de G3 niet de hoogste benchmarks haalt en dat de telefoon niet perfect is. Maar welke telefoon is dat wel??

Het is alleen al zo vaak naar voren gehaald dat de Snapdragon 805 eraan komt en dat deze beter is (Natuurlijk is ie beter...Tenminste dat mag je met een nieuw product wel verwachten toch!?) dat we dat onderhand wel weten...We hebben het in dit topic over de huidige LG G3, en niet degene die er misschien over 3 maanden uitkomt toch?

Wat ik momenteel het meest storende vind is dat de reviews allemaal zo veel uiteen lopen, je kunt er geen pijl op trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23
Ik heb deze aangeschaft omdat we op het werk nog allemaal met een iPhone 4 werken en er pas in 2015 weer een investering gedaan gaat worden in nieuwe toestellen. Maar het Apple apparaat werd zo traag dat mezelf maar verwend heb met deze LG G3. Ik heb ook al ervaring met Andoid, o.a. met de Nexus 7 (2013) en eerdere toestellen.

Nu een dag met het toestel aan het spelen en tijdens mijn gebruik (nog) geen haperingen gezien. Ik ben wel overgegaan naar ART ipv DALVIK en verder speel ik geen spellen op dit toestel. De helderheid is op 60% overdag gewoon prima. Het apparaat is niet te groot voor mij en hoef ik nu ook niet meer de tablet mee te nemen in het OV 8) . Alles is goed af te lezen en neem het verbruik van de batterij voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Orandajin schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:38:
[...]

Mensen snappen onderhand best wel dat de G3 niet de hoogste benchmarks haalt en dat de telefoon niet perfect is. Maar welke telefoon is dat wel??
Was dat maar zo :) Mensen zullen alleen onthouden dat de S5 en M8 sneller zijn. Want zelfs op tweakers krijg je te horen: "Wat een technisch gebrabbel"
Het is alleen al zo vaak naar voren gehaald dat de Snapdragon 805 eraan komt en dat deze beter is (Natuurlijk is ie beter...Tenminste dat mag je met een nieuw product wel verwachten toch!?) dat we dat onderhand wel weten...We hebben het in dit topic over de huidige LG G3, en niet degene die er misschien over 3 maanden uitkomt toch?
Natuurlijk is hij beter het is een nieuw product.. maar de lg g3 is ook een nieuw product.
Dit is een ervaringen en discussie topic over de G3 en als ik als potentiële koper lees dat de G3 in de praktijk oververhitting problemen heeft, lagg vertoont met de LG skin en sneller leeg gaat dan andere toestellen in zijn klassen, ik wel geïnformeerd wil worden over mogelijke keuzen. En de vraag is niet of hij er mogelijk komt, maar wanneer hij komt. Want in Korea is hij al gecertificeerd en wij krijgen ook LTE-A =1+1.
Je hebt nu de keuze om te wachten.
Daar zijn dit soort forums handig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
D0gtag schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:16:
[...]

Ooh sorry.. ik dacht dat dit tweakers was... (van iemand die Einstein al avatar heeft...) :+
Okee laat ik nog een keer zeggen waarom wachten het waard is, het gaat niet om het beste of het nieuwste, het gaat om de:
A oververhittings- problemen met de 801 en QHD scherm
B Aanzienlijk hogere accuduur met de 805
C is twee maanden te lang wachten. Of moet je nu echt het nieuwste van het nieuwste hebben omdat je niet kan wachten voor het nieuwste van het nieuwste....Beetje tegenstrijdig wat je zegt.
Dan laat ik overigens nog weg dat je waarschijnlijk ook betere grafische prestaties mag verwachten en dat zelfs met de skin van LG er geen lagg meer is.
Je hebt helemaal gelijk, dit is tweakers en daar hoort technisch gebrabbel nu eenmaal thuis, maar was dat even zat vandaar mijn reactie. Volgende week loopt mijn T-mobile abo af en kan ik eindelijk weer terug naar KPN wat een opluchting. Daarom ga ik nu voor een nieuw toestel anders had ik nog gewacht voor de Note4. Als ik dan kijk uit welke toestellen ik nu kan kiezen dan blijft de LG G3 op nummer 1 staan, want ik wil per se een groot scherm. Dat ie dan te heet wordt en de accu niet best is (moet het nog maar eens zien of dat echt zo is tov mijn S4) neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

mytheory schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:04:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, dit is tweakers en daar hoort technisch gebrabbel nu eenmaal thuis, maar was dat even zat vandaar mijn reactie. Volgende week loopt mijn T-mobile abo af en kan ik eindelijk weer terug naar KPN wat een opluchting. Daarom ga ik nu voor een nieuw toestel anders had ik nog gewacht voor de Note4. Als ik dan kijk uit welke toestellen ik nu kan kiezen dan blijft de LG G3 op nummer 1 staan, want ik wil per se een groot scherm. Dat ie dan te heet wordt en de accu niet best is (moet het nog maar eens zien of dat echt zo is tov mijn S4) neem ik voor lief.
offtopic:
Waarom niet gewoon een sim only en het toestel los aanschaffen? zit je nooit vast aan abonnement afloop tijden, lagere maandelijkse kosten en lagere algehele kosten?

[ Voor 6% gewijzigd door D0gtag op 04-07-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Eerste indruk: Wauw, wat een scherm! Ik kom van de Note2 dus was de maat gewend maar de kwaliteit is echt geweldig. Hij ligt nu aan de oplader en niet lang meer want wat gaat dat rap. In een uurtje van 30% naar nu 98%

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Laatst online: 05-09 17:02
Sinds gisteren ook eigenaar van een G3. Hij is echt prachtig om te zien, wel een beetje groot ondanks de bezels maar ligt wel prettig in de hand. Heerlijk dat vingerafdrukken op de achterkant niet zichtbaar zijn.

De camera, het scherm en het design zijn echt fantastisch en behoren echt tot de beste in de markt. Helaas viel me al wel snel de 'sharpening' op die LG gebruikt. Deze valt alleen op wanneer je bijvoorbeeld het notificatievenster naar beneden hebt en je teksten erdoorheen ziet. Bij normaal gebruik vind ik het niet heel storend, maar ik zou wel liever hebben dat LG dit uitzet in de volgende update.

Ook hoop ook dat LG in een volgende update zorgt dat het toestel minder snel warm wordt. Ik heb de melding dat de helderheid niet verder verhoogt kon worden (max 90%) al meerdere malen gezien, ondere andere wanneer je Dual Window gebruikt, tijdens het installeren van een hoop applicaties in de Play Store en na het doen van spelletjes. Je kunt dit, samen met alle andere throtteling uitzetten in een verborgen menu, maar zodra je dat doet blijft de achterkant behoorlijk heet , met name rond de knoppen en de camera. Ik heb alles dus snel weer aangezet. Ben dit trouwens tijdens 'normale' dingen als internetten, whatsappen, bellen, youtube etc nog niet tegengekomen. Verder zet ART aan, dan scheelt een hoop wat betreft lag, die is nu zo goed als weg.

Nu is het wachten op de G Watch die ik dinsdag binnenkrijg om te kijken hoe die samenwerkt met de G3!

[ Voor 10% gewijzigd door crankthisup op 04-07-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ik vind de klok widget alleen niet zo tof..andere aanbevelingen?
Heb ook al wat andere launchers geprobeerd (de bekende en wat minder bekende), maar geen van ze had me meteen te pakken van wow, ja dit wil ik verder...dus maar weer af gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
crankthisup schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:36:

Nu is het wachten op de G Watch die ik dinsdag binnenkrijg om te kijken hoe die samenwerkt met de G3!
Hoe heb je die G watch geregeld dan? want dat is toch alleen via vodafone en belcompany?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

westergas

rikkie_pc

Zijn er mensen die nu een G2 hebben/hadden al in het bezit van een G3? Ben wel benieuwd hoe die bevindingen zijn. Ik wil ook wel een G3 maar ben zo tevreden met mijn G2 dat het eigenlijk gekkenwerk is. Het scherm, performance en batterij van de G2 is gewoon zo goed...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 07:43
Als je de laatste pagina leest lijkt het alsof mensen een directe lijntje hebben met de fabrikanten. De G3 prime komt blijkbaar heel snel. Natuurlijk zal de opvolger sneller, beter en nieuwer zijn. Wat er nog niet is kun je moeilijk kopen. Als je op geruchten uitgaat kun je blijven wachten op de S5 prime, G3 prime, Z3 en geheid de nieuwe HTC waar een gerucht over zal verschijnen.

Het enige waar ik me zorgen om maak is hitte, lijkt me hardwarematig dan. Kan LG moeilijk behelpen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per nieuw toestel en per nieuwe Android versie moet ik gniffelen want de gebruikservaring wordt zgn. steeds smoother/ sneller enz.

Als Tweakers dit vinden dan verwacht ik natuurlijk ook van deze Tweakers dat ze de G3 hebben en er even mee aan de slag gaan om 'em ultra smooth en supersnel te maken. Stock Touchwizz wordt er doorgaans ook z.s.m. vanaf gegooid om met roms aan de slag te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Laatst online: 05-09 17:02
thedon46 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:20:
[...]

Hoe heb je die G watch geregeld dan? want dat is toch alleen via vodafone en belcompany?
Pre-order bij Coolblue :) ik heb de G3 via m'n werk met 20% korting kunnen kopen dus die G-Watch kan er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:45:
Per nieuw toestel en per nieuwe Android versie moet ik gniffelen want de gebruikservaring wordt zgn. steeds smoother/ sneller enz.

Als Tweakers dit vinden dan verwacht ik natuurlijk ook van deze Tweakers dat ze de G3 hebben en er even mee aan de slag gaan om 'em ultra smooth en supersnel te maken. Stock Touchwizz wordt er doorgaans ook z.s.m. vanaf gegooid om met roms aan de slag te gaan.
Gefeliciteerd met de vaagste post in dit topic van vandaag. (alhoewel...er zit meer fraais tussen vandaag)

Wat wil je nou zeggen? Dat Apple veel beter is dan Android? Dat wij (tweakers) de telefoon beter/sneller moeten "maken"? Of dat we Touchwizz op de G3 zetten om het er vervolgens weer af te gooien?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL@ vaagheid

Apple? Niet vloeken hier he! Ik vraag mij de link naar Apple stiekem wel af...

Touchwizz was een voorbeeld om aan te geven dat die zware skin drukt op de ultieme gebruikservaring qua smoothheid (bestaat dat woord wel?) en dat Tweakers z.s.m. met roms aan de slag gaan om het beste uit hun toestel te halen. Mensen die een Galaxy hebben gehad weten wat ik bedoel ;) Weet je dat niet dan zijn er idd genoeg posts die als vaag mogen worden bestempeld ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Zo. Ik heb het toestel nu een paar uur in gebruik. Ik kom van een note 3 af. Hierbij mijn bevindingen :
Allereerst even erbij vermelden dat ik direct nova launcher geïnstalleerd heb. Uiterlijk van al die skins vind ik maar niks.

Lag is zo goed als weg met nova. Heel af en toe zie je een animatie die net even iets te lang erover doet. Absoluut niet storend.

Camera is echt belachelijk snel, en maakt op het eerste oog prima foto's.

Scherm is haarscherp, maar echt verschil zie ik niet qua scherpte. Wel zijn de kleuren veel realistischer dan op het amoled scherm van de note 3.

Toestel wordt enigszins warm, maar ook dit vind ik totaal niet storend. Je kunt hem prima vastpakken zonder je handen te verbranden ☺.

Materiaal vind ik echt heel mooi. Echt een mix tussen plastic en metaal. Toestel is ook nog eens erg licht. Daarnaast is het scherm maar 0,2" kleiner dan de note. Maar toestel ligt zoveel beter in de handen. Met 1 hand bedienen is echt prima te doen.

Geluidskwaliteit van de g3 is redelijk gelijk. Wat wel echt stukken beter is, is het volume van de speaker. Gaat echt een stuk harder dan van de note 3.
Bijgeleverde oordopjes zijn ook prima kwaliteit. Beter dan bij menig ander toestel.

Mochten er vragen zijn. Zal ik proberen deze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Volgens mij valt het homescreen van LG best mee, het heeft veel weg van standaard Android (bijv. de drawer knop) en echt alles is aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
  • Laatst online: 12-05 15:09
Michaelg schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:35:
Zo. Ik heb het toestel nu een paar uur in gebruik. Ik kom van een note 3 af. Hierbij mijn bevindingen :
Allereerst even erbij vermelden dat ik direct nova launcher geïnstalleerd heb. Uiterlijk van al die skins vind ik maar niks.

Lag is zo goed als weg met nova. Heel af en toe zie je een animatie die net even iets te lang erover doet. Absoluut niet storend.

Camera is echt belachelijk snel, en maakt op het eerste oog prima foto's.

Scherm is haarscherp, maar echt verschil zie ik niet qua scherpte. Wel zijn de kleuren veel realistischer dan op het amoled scherm van de note 3.

Toestel wordt enigszins warm, maar ook dit vind ik totaal niet storend. Je kunt hem prima vastpakken zonder je handen te verbranden ☺.

Materiaal vind ik echt heel mooi. Echt een mix tussen plastic en metaal. Toestel is ook nog eens erg licht. Daarnaast is het scherm maar 0,2" kleiner dan de note. Maar toestel ligt zoveel beter in de handen. Met 1 hand bedienen is echt prima te doen.

Geluidskwaliteit van de g3 is redelijk gelijk. Wat wel echt stukken beter is, is het volume van de speaker. Gaat echt een stuk harder dan van de note 3.
Bijgeleverde oordopjes zijn ook prima kwaliteit. Beter dan bij menig ander toestel.

Mochten er vragen zijn. Zal ik proberen deze zo goed mogelijk te beantwoorden.
Hoe ervaar jij de snelheid in verhouding tot de note 3?
Wel benieuwd naar aangezien de note nog steeds een toestel is wat veel al mee doet met de huidige high end nieuwe telefoons..

En met de lg launcher, meer happeringen gemerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Snelheid is gelijk. Binnen apps merk ik echt geen verschil. Tussen stock launcher van de note 3 en g3 merk je ook weinig verschil. Maar dat komt omdat TouchWiz ook lag vertoond. Zijn vooral animaties die er gewoon te lang over doen, of te lang voordat de animatie überhaupt begint.
Ondanks dat er bij LG veel is aan te passen aan de launcher gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar nova. Vooral omdat je hier werkelijk alles kunt aanpassen. Gestures, icoon grootte, animaties en animatie snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
  • Laatst online: 12-05 15:09
Michaelg schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:04:
Snelheid is gelijk. Binnen apps merk ik echt geen verschil. Tussen stock launcher van de note 3 en g3 merk je ook weinig verschil. Maar dat komt omdat TouchWiz ook lag vertoond. Zijn vooral animaties die er gewoon te lang over doen, of te lang voordat de animatie überhaupt begint.
Ondanks dat er bij LG veel is aan te passen aan de launcher gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar nova. Vooral omdat je hier werkelijk alles kunt aanpassen. Gestures, icoon grootte, animaties en animatie snelheid.
Dus als ik het goed begrijp heb je qua de snelheid binnen de veelgebruikte apps (facebook, app.. etc) geen verschil in snelheid?

Ben wel heel benieuwd hoe de batterij het uit houd in verhouding tot de note 3.

Wat was voor jou belangrijkste dan om over te stappen van de note naar de lg? ^^
Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste

Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.