Bron??Greg1983 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:15:
Hallo
Ik ben aan het twijfelen om men S3 te vervangen.
Ik had eerst gedacht aan de oneplus one, maar ik lees dat die nog redelijk wat bugs heeft
[...]
Verwijderd
De meerwaarde van het 32gb/3gb model is er zeer zeker voor dat geld. De P7 + Nexus 5 zijn m.i. van een andere (lees: mindere) orde, dan zou je de LG G2 ook nog makkelijk kunnen overwegen. Prijs-kwaliteit is prima
Had ik ergens gelezen maar blijkbaar komen ze al met een update van CM. Camera en software bug.
http://www.androidheadlin...ailable-download-now.html
@Sirius
Mss dan toch opteren voor de 32gig versie met 3 gig geheugen.
Benieuwd hoe de reviews zullen zijn.
Mij stoort het niet dat de achterkant van plastic is. Ik ben meer benieuwd naar de performance van de G3 want in filmpjes zag je soms wat haperingen.
Verwijderd
De G2 is dan ook een prima alternatief. Kan je evt. 2ehands proberen, ben je bijna voor de helft van het geld van een nieuwe G3 klaar
True maar men volgende GSM moet dan minstens terug 2 jaar meegaan.
Hmm 2dehands kopen liever niet. Je weet nooit wat er mee gebeurd is.
Heeft de G2 microsd slot? Ik dacht van niet? Hmm jammer want ik sla graag fotos op en video's zodat ik ze niet direct moet kopiëren naar een PC.
G2 met 32 gig lijkt mss veel maar ik hou graag foto's en video's gescheiden van het intern geheugen. Eens je begint apps en games te installeren wordt het 1 warboel.
Hmm 2dehands kopen liever niet. Je weet nooit wat er mee gebeurd is.
Heeft de G2 microsd slot? Ik dacht van niet? Hmm jammer want ik sla graag fotos op en video's zodat ik ze niet direct moet kopiëren naar een PC.
G2 met 32 gig lijkt mss veel maar ik hou graag foto's en video's gescheiden van het intern geheugen. Eens je begint apps en games te installeren wordt het 1 warboel.
[ Voor 22% gewijzigd door Greg1983 op 04-06-2014 15:50 ]
AH dat wist ik niet maar van de G3 is die nu wel verwisselbaar.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Net te laat jammer weer CLBCLB schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:05:
Zelf wat research doen lijkt me niet al te moeilijk?
Review van The Verge staat online trouwens...
Maar grappig dat de ene review zegt dat ze wel het verschil in schermen zien en de andere review niet, ik ben reuze benieuwd naar dit toestel. ik zag een paar dagen terug voor het eerst de G2 en ik was onder de indruk van het scherm bezel verhouding.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Dit lijkt me toch echt een gevalletje: "You have to see for yourself".
Als hij straks in de winkel ligt gewoon eens kijken of jij hem niet te groot vind en of jij het verschil kan zien. Dat blijven toch heel persoonlijke dingen, die je weliswaar wetenschappelijk kunt benaderen maar nooit een echt objectief oordeel over kunt geven.
Als hij straks in de winkel ligt gewoon eens kijken of jij hem niet te groot vind en of jij het verschil kan zien. Dat blijven toch heel persoonlijke dingen, die je weliswaar wetenschappelijk kunt benaderen maar nooit een echt objectief oordeel over kunt geven.
HD4Life @ Full-HD
Verwijderd
Ik ben ook benieuwd naar het scherm, maar geloof niet dat het een toegevoegde waarde heeft tegenover Full HD, weet iemand wat mijn opties qua scaling zijn?
PS: Review van The Verge staat online
PS: Review van The Verge staat online
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 16:17 ]
Heel positief zelfs. Goed om te lezen!Razer schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:05:
The Verge is positief!
http://www.theverge.com/2014/6/4/5778556/lg-g3-review
Wel opvallend dat er met geen woord over haperingen word gesproken, niet in positieve of negatieve zin. Terwijl hier toch al het eea over gemeld is. Of heb ik daar overheen gelezen?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Nope! Ook niets over gelezen idd. Op zich lijkt dat goed nieuws. Al is dit natuurlijk een positieve review. Dus dat houdt vaak in dat de reviewer een positieve ervaring in zn geheel heeft gehad. Misschien dat het dan niet opvalt. Ben benieuwd naar meerdere reviews!westergas schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:55:
[...]
Heel positief zelfs. Goed om te lezen!
Wel opvallend dat er met geen woord over haperingen word gesproken, niet in positieve of negatieve zin. Terwijl hier toch al het eea over gemeld is. Of heb ik daar overheen gelezen?
PSN: MrMistral
Laatste zin voor het 1e scorebord:
The G3 isn’t totally clutter-free, but can be made so with ease.
Maar hij blijft kritisch, maar niet dat hij alles afkraakt en de hele tijd negatief is.
Dan is een review ook veel leuker om te lezen
The G3 isn’t totally clutter-free, but can be made so with ease.
Maar hij blijft kritisch, maar niet dat hij alles afkraakt en de hele tijd negatief is.
Dan is een review ook veel leuker om te lezen
[ Voor 45% gewijzigd door WALUIGI96 op 04-06-2014 17:43 ]
Ik heb nu al heel wat reviews gezien en wacht sowieso even af op de primes (en heb geen haast want ik koop het toestel los) en om de prijs te laten zakken. Want de G2 kost nu ook de helft van wat hij gekost heeft dus 100€ kan ik er misschien nog van af krijgen na een 3tal maanden
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Van HTC komt al geen Prime device, dat is ''totally cancelled''.
Nette review van The Verge :
- mooi scherm
- een batterij leven zo groot als de Xperia Z2
- een skin waarvan ze zeggen dat het voelt alsof je Android gebruikt en niet een LG device
- de anti kras en fingerprint behandeling op de back cover
- en nergens de vermelding van lag of haperingen.zoals op hands-on modellen.
Als reviews van MKBHD en dergelijke zo positief zijn als The Verge dan wordt dit toch wel mijn nieuwe toestel in Augustus.
Nette review van The Verge :
- mooi scherm
- een batterij leven zo groot als de Xperia Z2
- een skin waarvan ze zeggen dat het voelt alsof je Android gebruikt en niet een LG device
- de anti kras en fingerprint behandeling op de back cover
- en nergens de vermelding van lag of haperingen.zoals op hands-on modellen.
Als reviews van MKBHD en dergelijke zo positief zijn als The Verge dan wordt dit toch wel mijn nieuwe toestel in Augustus.
Ik had dit review ook nog gevonden:
http://www.pcadvisor.co.u...521687/lg-g3-review/?pn=1
[ Voor 3% gewijzigd door mytheory op 04-06-2014 20:17 ]
De review van The Verge is inderdaad enorm positief. Ik dacht al weken aan de G2, maar de G3 klinkt elke week weer een stuk beter.
Jammer dat ik dit weer lees in deze review. TheVerge heeft ook Koreaans model, dus moet hun dit ook zijn opgevallen:mytheory schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:16:
Ik had dit review ook nog gevonden:
We are seeing occasional lag but we're putting this down to not having the final software and we'll update this along with benchmarks when we get the our UK review sample.
Waar maak je dat uit op?alwaysleft schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:21:
[...]
Jammer dat ik dit weer lees in deze review. TheVerge heeft ook Koreaans model, dus moet hun dit ook zijn opgevallen:
We are seeing occasional lag but we're putting this down to not having the final software and we'll update this along with benchmarks when we get the our UK review sample.
Het model van The Verge ziet er anders uit (geen "alleh" op de achterkant) en er word in de review nergens vermeld dat dit een pre-release model is.
Bron: arnoudwokke (tweakers) twitter.westergas schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:32:
[...]
Waar maak je dat uit op?
Het model van The Verge ziet er anders uit (geen "alleh" op de achterkant) en er word in de review nergens vermeld dat dit een pre-release model is.
Mmmmmkay...
Da's wel vaag dan idd. Lag/gebrek aan smoothness zou ik echt een domper vinden. Nog maar even wachten op een review die dit kan bevestigen of ontkrachten.
wow... gewoon G2 batterij leven en dat op brakke ROM. Verwacht geen echte improvement maar dit klinkt heel positief!LG has warned us that the Korean model we have which doesn't quite have the latest software might not perform up to its best in terms of battery life. However, our tests so far are very good.
Ja, indrukwekkend idd!polopolo150 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:55:
[...]
wow... gewoon G2 batterij leven en dat op brakke ROM. Verwacht geen echte improvement maar dit klinkt heel positief!
Verwijderd
Heb zojuist de review van AndroidCentral gelezen, goed en duidelijk (en positief). Heeft iemand anders deze ook al gelezen?
http://www.androidcentral.com/lg-g3-review
http://www.androidcentral.com/lg-g3-review
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 18:09 ]
Je bent me net voor. Ben hem nu aan het lezen. Wilde net de link hier plaatsen.
Maar hij staat er ook nog maar net een uur op geloof ik, dus nog niet veel mensen zullen hem gelezen hebben
Maar hij staat er ook nog maar net een uur op geloof ik, dus nog niet veel mensen zullen hem gelezen hebben
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Jup, zie nu ook dat hij nog niet zo lang online staat. Lekker uitgebreide review, maar opnieuw het verhaal over 1080p vs 1440p met weer als resultaat: geen zichtbaar verschil. Wel met kleine uitzondering voor hoge kwaliteit foto's en video, maar normaal gebruik absoluut niet. Ook qua fps in games scoort hij een stuk lager dan bijvoorbeeld de S5. Zonde.l3art schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:10:
Je bent me net voor. Ben hem nu aan het lezen. Wilde net de link hier plaatsen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 18:18 ]
Qualcomm's Snapdragon 801 is a powerful chip indeed, as we've seen from just about every Android flagship released so far this year. However there are occasions when our G3 — running non-final software, admittedly — doesn't feel quite as snappy as some other phones using the 801. Most of the time performance is smooth, particularly in traditionally demanding apps like Chrome, but from time to time certain animations seem a little less smooth and immediate than we might expect. The main culprits appear to be LG's launcher and home screen widgets — and removing some of these seemed to make things a good deal smoother.
Ja hier waren we wel al een beetje bang voor. En inderdaad die hoge resolutie merk je in de meeste gevallen niet echt op. Al moet als kanttekening ook wel gezegd worden dat er eigenlijk ook nog geen apps zijn die deze resolutie ondersteunen en dus altijd alles geupscaled wordt.Compared to the Samsung Galaxy S5, the G3 consistently scored around 10 frames per second lower in Epic Citadel, and this frame rate gap was also apparent in visually rich games like Asphalt 8. That makes sense considering you're pushing more pixels through the same SoC. And when it comes to graphically-intensive apps, all those extra pixels aren't free.
Overigens wordt ook wel steeds gezegd dat het steeds de Koreaanse/pre production versie is die ze testen, vol met bloatware. Maar ja bloatware of gewoon veel apps geïnstalleerd, vraag me af of dat zoveel verschil zou maken.
Blijf het overigens wel een hele mooie telefoon vinden. Ben eigenlijk niet zo'n voorstander van dit soort grote telefoons. Maar dit zou de eerste zijn waar ik me daar wellicht overheen kan zetten.
[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 05-06-2014 18:31 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat is een beetje selectief lezen volgens mij. Hij geeft een paar situaties aan waar je het verschil wel kunt zien. Als het scherm zelf er heel goed uitziet (hoge resolutie niet meegenomen), de prijs van de telefoon relatief laag is en de batterijduur best goed uitvalt, is die quad HD toch alsnog mooi meegenomen? Als die scherm nou de batterij retesnel leeg zou trekken en de telefoon een price premium zou hebben vanwege die scherm, zou het erg zijn.Dat lijkt in ieder geval niet te gebeuren.
Dat dus! Mensen hebben een veels te hoge verwachtingspatroon van de "final" software.l3art schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:25:
[...]
[...]
Overigens wordt ook wel steeds gezegd dat het steeds de Koreaanse/pre production versie is die ze testen, vol met bloatware. Maar ja bloatware of gewoon veel apps geïnstalleerd, vraag me af of dat zoveel verschil zou maken.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Engadget heeft ook een review en noemt het een indrukwekkend toestel
http://www.engadget.com/2014/06/05/lg-g3-review/
Camera is gewoon toch gewoon best goed. Jammer die hick-ups die AndroidCentral noemt in de software. Ga mijn Nexus 5 nog niet dumpen, want ben de smoothness van de Nexus gewend. Daar boet je met de G3 op in. Volgend jaar zeker weten met minimaal de Snapdragon 805 voor de LG G4 gaan.
Zet in de LG G3 eind dit jaar een Snapdragon 805 en je hebt de beste hardware ooit.
Camera is gewoon toch gewoon best goed. Jammer die hick-ups die AndroidCentral noemt in de software. Ga mijn Nexus 5 nog niet dumpen, want ben de smoothness van de Nexus gewend. Daar boet je met de G3 op in. Volgend jaar zeker weten met minimaal de Snapdragon 805 voor de LG G4 gaan.
Zet in de LG G3 eind dit jaar een Snapdragon 805 en je hebt de beste hardware ooit.
[ Voor 61% gewijzigd door alwaysleft op 05-06-2014 19:29 ]
Niets dan positieve reviews, dit kan wel eens een topper worden!
Indeed. Dus reeds ge-preordered én afgerekend. Nooit gedacht ooit een LG-telefoon te bezittenAstratuner schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:26:
Niets dan positieve reviews, dit kan wel eens een topper worden!
Nickname does not reflect reality
Klopt, ook Android Central zet daar teveel op in. Verwacht echt niet dat die hick-ups opeens verdwenen zijn, jammer...want weet dat ik me daaraan ga ergeren. Daarom ook ooit van Touchwizz afgestaptFrankGuthrie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:33:
[...]
Dat dus! Mensen hebben een veels te hoge verwachtingspatroon van de "final" software.
Verwijderd
Ik zeg zonde want in mijn ogen had je er meer uit kunnen halen. Had er een 1080p scherm ingezet, prestaties hoger, batterijduur zelfs nog hoger en de prijs iets lager. Ik vind het nog steeds een goede deal, maar zoals ik al zei vind ik het zonde dat ze deze keuze hebben gemaakt. Hij had zelfs nog beter kunnen zijn.mister_S schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:31:
Dat is een beetje selectief lezen volgens mij. Hij geeft een paar situaties aan waar je het verschil wel kunt zien. Als het scherm zelf er heel goed uitziet (hoge resolutie niet meegenomen), de prijs van de telefoon relatief laag is en de batterijduur best goed uitvalt, is die quad HD toch alsnog mooi meegenomen? Als die scherm nou de batterij retesnel leeg zou trekken en de telefoon een price premium zou hebben vanwege die scherm, zou het erg zijn.Dat lijkt in ieder geval niet te gebeuren.
Ooit?alwaysleft schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:21:
Dat de batterijduur met een 1080p scherm beter zou zijn kan ik begrijpen, maar het lijkt me sterk dat de prijs lager zou uitvallen als het scherm 1080p was geweest. Ze zullen een sweet spot hebben wat prijs betreft, het ene of het andere scherm zal niet zo veel effect hebben. Puur speculatie natuurlijk.
Ooit in de zin beste hardware van dit moment. Ik ben het helemaal met je eens, had er als LG ''gewoon'' een Full HD scherm in gestopt en je had ook die hick-ups totaal niet.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:46:
[...]
Ik zeg zonde want in mijn ogen had je er meer uit kunnen halen. Had er een 1080p scherm ingezet, prestaties hoger, batterijduur zelfs nog hoger en de prijs iets lager. Ik vind het nog steeds een goede deal, maar zoals ik al zei vind ik het zonde dat ze deze keuze hebben gemaakt. Hij had zelfs nog beter kunnen zijn.
[...]
Ooit?
Alleen dan ga je er in vergelijking alleen echt qua camera snelheid en uiterlijk op vooruit i.v.m. de G2. De LG G2 zette al een goede standaard neer
Hier trouwens al eerste XDA forum ervaringen van echte gebruikers, eentje schrijft ook ( waar ik bang voor was):
I think i will keep using the G3 over N5 for its better/larger screen; battery seems to last longer; better camera with the fast focusing and good low light capabilities. But I really miss the buttery smoothness on my nexus 5. My phone still lags a lot when compared to nexus 5.
[ Voor 23% gewijzigd door alwaysleft op 05-06-2014 20:08 ]
Ik denk dat het leeuwendeel van de consumenten toch eigenlijk al voor de S5 gaat, want iedereen heeft Samsung, dus zij willen ook Samsung.
En anders toch voor deze telefoon, omdat deze wss net iets goedkoper is, maar dan wel een scherm met een hogere resolutie, voor veel mensen: hoger is beter, snellere camera, etc.
Software boeit ze vaak niet eens.
En anders toch voor deze telefoon, omdat deze wss net iets goedkoper is, maar dan wel een scherm met een hogere resolutie, voor veel mensen: hoger is beter, snellere camera, etc.
Software boeit ze vaak niet eens.
Als dit uit meerdere reviews gaat blijken, dan ga ik toch de phone skippen.alwaysleft schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:53:
[...]
But I really miss the buttery smoothness on my nexus 5. My phone still lags a lot when compared to nexus 5.
Russian Blue Neji
Kate Bush
volgens mij is het wel zo dat de Nexus 5 extra smooth is, omdat de software daarvan heel licht is.
Verkoopprijs had niet veel gescheeld denk ik, productiekosten wel. Ze moeten weer een hele nieuwe procedure ontwikkelen voor de resolutie. De procedure van de G2 hadden ze al, als ze daarop bleven hangen waren ze goedkoper uit denk ik. Ook de ontwikkelkosten (techniek uitvinden, je moet tenslotte 530ppi in een 5,5" stoppen) voor een 2k scherm zal niet niets zijn.mister_S schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:53:
Dat de batterijduur met een 1080p scherm beter zou zijn kan ik begrijpen, maar het lijkt me sterk dat de prijs lager zou uitvallen als het scherm 1080p was geweest. Ze zullen een sweet spot hebben wat prijs betreft, het ene of het andere scherm zal niet zo veel effect hebben. Puur speculatie natuurlijk.
Ze hadden wel op 1080p kunnen blijven maar dan hadden ze absoluut niks om maar op te vallen tussen al het geweld van samsung, HTC en sony. De G2 was een prima telefoon, ik heb vorige week voor het eerst iemand er mee zien lopen. De samsungs htc's en sony's zijn allemaal al een keer langs gekomen en bekend bij de mensen.Daan87423 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:53:
[...]
Verkoopprijs had niet veel gescheeld denk ik, productiekosten wel. Ze moeten weer een hele nieuwe procedure ontwikkelen voor de resolutie. De procedure van de G2 hadden ze al, als ze daarop bleven hangen waren ze goedkoper uit denk ik. Ook de ontwikkelkosten (techniek uitvinden, je moet tenslotte 530ppi in een 5,5" stoppen) voor een 2k scherm zal niet niets zijn.
Ben ik het niet mee eens. LG heeft gekozen voor een display wat ervoor zorgt in samenwerking met de 801 Snapdragon dat de software niet echt soepel loopt. De doorsnee mens ziet het verschil echt niet tussen 1080 p of 2k op zo een klein scherm. Dat is hun kleine foute keuze blijkt in de reviews.D0gtag schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:58:
[...]
Ze hadden wel op 1080p kunnen blijven maar dan hadden ze absoluut niks om maar op te vallen tussen al het geweld van samsung, HTC en sony. De G2 was een prima telefoon, ik heb vorige week voor het eerst iemand er mee zien lopen. De samsungs htc's en sony's zijn allemaal al een keer langs gekomen en bekend bij de mensen.
Alles is zo geweldig aan deze telefoon, dan is het jammer dat net dat laatste stukje niet af is naar mijn idee. Misschien dat de toekomstige software updates binnen paar maanden dit oplossen...
Verwijderd
Helemaal mee eens, hoop ook dat het met updates beter gaat draaien, de toegevoegde waarde van 2K zie ik (in ieder geval op dit moment) totaal niet.alwaysleft schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:50:
[...]
Alles is zo geweldig aan deze telefoon, dan is het jammer dat net dat laatste stukje niet af is naar mijn idee. Misschien dat de toekomstige software updates binnen paar maanden dit oplossen...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 23:57 ]
2K is toch (ook) Full HD?alwaysleft schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:50:
[...]
De doorsnee mens ziet het verschil echt niet tussen 1080 p of 2k op zo een klein scherm. Dat is hun kleine foute keuze blijkt in de reviews.
Wikipedia: 2K resolution
Verwijderd
Technisch gezien wel volgensmij (in ieder geval 'ook' ja), maar als je ergens 2K noemt is dit bijna voor iedereen een synoniem voor QHD, 1440p etc.WALUIGI96 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:06:
[...]
2K is toch (ook) Full HD?
Wikipedia: 2K resolution
Ik heb LG er nog niet op kunnen betrappen dat ze het een 2K display noemen (correct me if I'm wrong), zij noemen het ook liever Quad HD. In de reviews wordt wel de term 2K vaak gebruikt.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 00:29 ]
Verwijderd
nieuws: Chinese fabrikant toont eerste telefoon met schermresolutie boven full hd
reviews: Smartphones: volle kracht vooruit naar een nieuwe horizon
Artikel en review van Tweakers, hier wordt ook gerefereerd naar de term 2K bij deze resolutie.
reviews: Smartphones: volle kracht vooruit naar een nieuwe horizon
Artikel en review van Tweakers, hier wordt ook gerefereerd naar de term 2K bij deze resolutie.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 00:36 ]
* JeroenNietDoen is impressed door de LG G3
Ik mag binnenkort verlengen en was al aan het onderzoeken. Momenteel een S3, maar ben de bloatware van Samsung helemaal beu. De HTC M8 had ik heel lang op de verlanglijst staan, maar de negativiteit omtrent de camera doen me daar toch van afzien. De camera is voor mij gewoon heel erg belangrijk. Met een kleine deze zomer op komst wil ik toch de nodige kiekjes schieten zonder mijn Nikon S1 te hoeven grijpen.
Was dus aan het kijken naar de Xperia Z2. Ik had heel de LG niet op mijn radar staan omdat ik normaliter een beetje een afkeer heb tegen LG. Toch de moeite genomen om de hands-on van Erica Griffin te bekijken en wow, ik ben onder de indruk van de G3.
De optische stabilisator en die nieuwe focus lijken zeer handig. De display ziet er prima uit, maar QHD vind ik an sich niet zo erg boeiend. Ik lees trouwens hier en daar over de performance van de software, ik ga er zelf wel vanuit dat dit wel gefixed gaat worden.
Waar ik vooral erg benieuwd naar ben zijn vergelijkingen in praktische beeldkwaliteit tussen de Z2 en de G3, en hoe de camera van de G3 presteert bij slecht licht, waarin de Z2 toch wel heel erg goed lijkt te zijn. Op basis daarvan zal ik mijn keuze gaan maken.
Het is dan jammer dat de G3 pas vanaf Juli beschikbaar zal zijn
Ik mag binnenkort verlengen en was al aan het onderzoeken. Momenteel een S3, maar ben de bloatware van Samsung helemaal beu. De HTC M8 had ik heel lang op de verlanglijst staan, maar de negativiteit omtrent de camera doen me daar toch van afzien. De camera is voor mij gewoon heel erg belangrijk. Met een kleine deze zomer op komst wil ik toch de nodige kiekjes schieten zonder mijn Nikon S1 te hoeven grijpen.
Was dus aan het kijken naar de Xperia Z2. Ik had heel de LG niet op mijn radar staan omdat ik normaliter een beetje een afkeer heb tegen LG. Toch de moeite genomen om de hands-on van Erica Griffin te bekijken en wow, ik ben onder de indruk van de G3.
De optische stabilisator en die nieuwe focus lijken zeer handig. De display ziet er prima uit, maar QHD vind ik an sich niet zo erg boeiend. Ik lees trouwens hier en daar over de performance van de software, ik ga er zelf wel vanuit dat dit wel gefixed gaat worden.
Waar ik vooral erg benieuwd naar ben zijn vergelijkingen in praktische beeldkwaliteit tussen de Z2 en de G3, en hoe de camera van de G3 presteert bij slecht licht, waarin de Z2 toch wel heel erg goed lijkt te zijn. Op basis daarvan zal ik mijn keuze gaan maken.
Het is dan jammer dat de G3 pas vanaf Juli beschikbaar zal zijn

Verwijderd
Ik vind de discussie over het scherm best grappig. Je kunt pas écht 1 op 1 vergelijken als je er een G3 met een 1080p scherm tegenover stelt. En mensen die iets kopen verdedigen hun aankoop normaal gesproken dus natuurlijk zie jij het verschil als iemand vraagt of het scherm beter is dan 1080p
Ik denk ook voor de G3 te gaan. Tijd getwijfeld tussen de Oppo Find 7a en deze maar ga toch voor LG gaan. QHD heb ik in principe niet nodig waarom ik de 7a zou nemen maar het is vooral het gebrek aan software updates waarom ik voor de LG zou gaan. Ik ben bv net te weten gekomen dat Oppo al zal stoppen met hun Find 5 te ondersteunen amper een jaar na release in Europa. Schandalig als je weet dat dit hun voormalig topmodel is. Dus mogelijk dat ze dit ook gaan doen met de 7. Reden genoeg voor mij om af te haken.
Nog maandje wachten dus. Hopelijk loopt de batterij niet te snel leeg want dat is mijn grootste vrees ook zijn er wel enkele reviews uitgekomen betreffende batterij. Ik kan mij niet voorstellen dat net uitkomt ook niet "smooth" zal lopen. Dus dat komt wel in orde volgens mij.
De flex 2 blijf ik interessant vinden maar die zal allicht veel te duur zijn bij release. Dit is ook wachten tot eind dit jaar of zelfs eerder begin volgend.
Nog maandje wachten dus. Hopelijk loopt de batterij niet te snel leeg want dat is mijn grootste vrees ook zijn er wel enkele reviews uitgekomen betreffende batterij. Ik kan mij niet voorstellen dat net uitkomt ook niet "smooth" zal lopen. Dus dat komt wel in orde volgens mij.
De flex 2 blijf ik interessant vinden maar die zal allicht veel te duur zijn bij release. Dit is ook wachten tot eind dit jaar of zelfs eerder begin volgend.
En het verschil tussen een SD800 en een 801 is wel groot? Of de camera die hetzelfde blijkt te zijn?alwaysleft schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:50:
[...]
Ben ik het niet mee eens. LG heeft gekozen voor een display wat ervoor zorgt in samenwerking met de 801 Snapdragon dat de software niet echt soepel loopt. De doorsnee mens ziet het verschil echt niet tussen 1080 p of 2k op zo een klein scherm. Dat is hun kleine foute keuze blijkt in de reviews.
YouTube: LG G3 Review
YouTube: LG G3 vs. Samsung Galaxy S5 Picture Comparsion 4K / UHD [Super HD View]
In de laatste foto (friet, let op de witte bord) lijkt de S5 meer true to life, and the G3 is wat blauwig. Persoonlijk vond ik de S5 beter, maar de G3 was niet veel slechter.
YouTube: LG G3 vs. Samsung Galaxy S5 Picture Comparsion 4K / UHD [Super HD View]
In de laatste foto (friet, let op de witte bord) lijkt de S5 meer true to life, and the G3 is wat blauwig. Persoonlijk vond ik de S5 beter, maar de G3 was niet veel slechter.
[ Voor 67% gewijzigd door FrankGuthrie op 06-06-2014 16:42 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Dat was ik ook, heb er gisteren Omnirom opgezet en alles werkt 2x sneller. Ik hoef voor de komende maanden iig geen nieuwe telefoon meer. Misschien ook proberen, al is het maar tot de G3 release.Kaap schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:58:
* tweegroenethee is impressed door de LG G3
Ik mag binnenkort verlengen en was al aan het onderzoeken. Momenteel een S3, maar ben de bloatware van Samsung helemaal beu.
Hoe meer ik er van zie hoe meer ik er van overtuigd raak. Dit word mijn volgende telefoon. Wat een vet apparaat. En in het filmpje loopt de interface soepel zat, maak me niet zo'n zorgen over de hardware.
Niet mee eens. Kijk dat filmpje van Clove eens terug naar 14 minuut 50 bv. Duurt best lang eer die naar de telefoon app springt na de input van de reviewer. Zo lang duurt het bij mijn Nexus 5 nooit...westergas schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 17:59:
[...]
Hoe meer ik er van zie hoe meer ik er van overtuigd raak. Dit word mijn volgende telefoon. Wat een vet apparaat. En in het filmpje loopt de interface soepel zat, maak me niet zo'n zorgen over de hardware.
Oplosiing is: gewoon de Nexus 5 houden en de G3 skippen. Teveel nadelen, zo blijkt keer op keer. Simpelalwaysleft schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 18:38:
Zo lang duurt het bij mijn Nexus 5 nooit...
De Nexus 5 is toch nog gewoon high end?Brad Pitt schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:44:
[...]
Oplosiing is: gewoon de Nexus 5 houden en de G3 skippen. Teveel nadelen, zo blijkt keer op keer. Simpel
Voor de gemiddelde smartphone gebruiker is de snelheid van de sd800 volgensmij snel zat!
Maar ben ik nu de enige die dit opvalt of niet? Just askingBrad Pitt schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:44:
[...]
Oplosiing is: gewoon de Nexus 5 houden en de G3 skippen. Teveel nadelen, zo blijkt keer op keer. Simpel
Tuurlijk merk je die hiccup, al moet ik zeggen ik zie het zo weinig voorkomen in video's dat ik toch overtuigd ben dat het software related kan zijn.
Gewoon de EU modellen afwachten inclusief reviews, Samsung heeft vorig jaar ook veel ''lag'' issues gefixt met 1 update na de release van de S4 dus het is weldegelijk mogelijk.
Moest het echt zijn dat de SD801 niet genoeg is voor de LG G3 dan zouden volgens mij de hiccups en lag veel vaker voorkomen dan te zien is in video's
Gewoon de EU modellen afwachten inclusief reviews, Samsung heeft vorig jaar ook veel ''lag'' issues gefixt met 1 update na de release van de S4 dus het is weldegelijk mogelijk.
Moest het echt zijn dat de SD801 niet genoeg is voor de LG G3 dan zouden volgens mij de hiccups en lag veel vaker voorkomen dan te zien is in video's
Nee uiteraard zien anderen het ook wel. Een iPhone wordt het toch nooit. M'n S4 is ook niet 100% van de tijd 100% smooth. Vind het wel okay. Scherm is/lijkt mij super. Camera is space. Plus weer eens wat andersalwaysleft schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:32:
Maar ben ik nu de enige die dit opvalt of niet? Just asking
Review van gsmarena. Contrast van het scherm lijkt toch niet helemaal in orde te zijn.
http://www.gsmarena.com/lg_g3-review-1086.php
Klopt, een minpunt wat bij de LG G2 niet echt naar voren komt. Nog meer interressante punten van GSMArena, de geluidskwaliteit uit de jack audio output is geweldig, beste van alle smartphones leverbaarcordonbleu schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:23:
Review van gsmarena. Contrast van het scherm lijkt toch niet helemaal in orde te zijn.
The display is very crisp and with ultra-wide viewing angles, but not too great when it comes to contrast or sunlight legibility
The battery life is great, especially considering the high-res display
The audio quality is spectacular
The benchmark performance is below other top flagships
The still camera is one of the best around, and HDR makes it even better
The video camera does quite well although the 720p@120fps mode could use some improvement
The speaker loudness is good
Great codec support out of the box
Ik wist niet dat de S5 100 euro goedkoper was dan de G3. Of lees ik de GSMarena review verkeerd?
http://www.aaa-a.nl/samsu...ung-galaxy-s5-zwart-eu/uk hier is ie 499
Maar ik weet niet in hoeverre je dat kunt vertrouwen want andere plekken zijn gemakkelijk 85 euro duurder en als iets te goed lijkt om waar te zijn dan is het meestal zo.
Amazon.de is 565 Euro en dat is vaak de goedkoopste plek, dus ik vermoed dat die aaa-a.nl toestellen import zijn van god weet waar.
Zowiezo is dat BS van GSMarena want de meeste plaatsen is gewoon nog steeds 550-599 voor een S5, wat gewoon side by side dezelfde prijs is als de G3
Maar ik weet niet in hoeverre je dat kunt vertrouwen want andere plekken zijn gemakkelijk 85 euro duurder en als iets te goed lijkt om waar te zijn dan is het meestal zo.
Amazon.de is 565 Euro en dat is vaak de goedkoopste plek, dus ik vermoed dat die aaa-a.nl toestellen import zijn van god weet waar.
Zowiezo is dat BS van GSMarena want de meeste plaatsen is gewoon nog steeds 550-599 voor een S5, wat gewoon side by side dezelfde prijs is als de G3
Even een snelle vergelijking qua batterij.
LG G3:

LG G2:

Samsung Galaxy S5:

Sony Xperia Z2:

HTC One (M8):

Je kan er lekker lang mee bellen maar de rest? Minder dan de concurrentie, dat sowieso. Aan de ene kant wil ik zeggen dat dit best oké is voor een 2K scherm. Aan de andere kant is dit wel een domper, aangezien ik een lekker lange accuduur wel kan waarderen.
Voor de duidelijkheid, we hebben het hier over benchmarks. Uit Daily Useage uit reviews blijkt gewoon dat de LG G3 makkelijk een dag mee moet gaan bij normaal gebruik.
LG G3:

LG G2:

Samsung Galaxy S5:

Sony Xperia Z2:

HTC One (M8):

Je kan er lekker lang mee bellen maar de rest? Minder dan de concurrentie, dat sowieso. Aan de ene kant wil ik zeggen dat dit best oké is voor een 2K scherm. Aan de andere kant is dit wel een domper, aangezien ik een lekker lange accuduur wel kan waarderen.
Voor de duidelijkheid, we hebben het hier over benchmarks. Uit Daily Useage uit reviews blijkt gewoon dat de LG G3 makkelijk een dag mee moet gaan bij normaal gebruik.
[ Voor 28% gewijzigd door polopolo150 op 06-06-2014 23:58 ]
Lees ik dat goed? 120 fps? Why?alwaysleft schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:29:
[...]
The video camera does quite well although the 720p@120fps mode could use some improvement
[/i]
Voor slow motion footage als je een video gaat monteren of om een nog vloeiender video te hebben dan standaard 30 FPS.
Je haalt er met gemak 1 dag gebruik uit met die LG G3. Maar de langzamere benchmarks en mindere batterij plus scherm qua contrast dan de G2, vraag ik me steeds meer af waarom LG toch voor dat 2K scherm heeft gekozen.polopolo150 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:18:
Even een snelle vergelijking qua batterij.
LG G3:
[afbeelding]
LG G2:
[afbeelding]
Samsung Galaxy S5:
[afbeelding]
Sony Xperia Z2:
[afbeelding]
HTC One (M8):
[afbeelding]
Voor de duidelijkheid, we hebben het hier over benchmarks. Uit Daily Useage uit reviews blijkt gewoon dat de LG G2 makkelijk een dag mee moet gaan bij normaal gebruik.
Het scherm van de G2 was echt heel goed, had die lichtelijk verbeterd met 1080 p resolutie en je had echt in alle segmenten lovende reviews gekregen.
Wat meer originaliteit wellicht...
Voor de meeste consumenten is het ook zo: hogere getallen = beter
True. De wat dommere consument geilt op die cijfertjes. Wij tweakers prikken daar doorheenWALUIGI96 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:00:
Wat meer originaliteit wellicht...
Maar aan de andere kant, de consument heeft toch een Apple of een Samsung gekocht. Omdat iedereen dat heeft.
Mooi toch? Jij bent origineel met je niet-Apple/Samsung en je hebt waarschijnlijk nog een betere telefoon ook.WALUIGI96 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:11:
Maar aan de andere kant, de consument heeft toch een Apple of een Samsung gekocht. Omdat iedereen dat heeft.
Dat is waar, maar wel zuur voor LG, HTC, Sony, Huawei en alle andere merken dat ze bijna niet kunnen doordringen.
Merken komen en gaan (behalve Apple dan). Wie had een paar jaar terug gedacht dat Samsung zo populair zo worden? Ik heb het wel altijd vreemd gevonden waarom HTC niet is doorgeschoten, meestal hebben ze top design.
Hoe kom je erbij. Het gaat met LG super goed sinds de Nexus lijn en G2. Derde qua verkoopcijfers achter Apple en Samsung qua smartphones.WALUIGI96 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:41:
Dat is waar, maar wel zuur voor LG, HTC, Sony, Huawei en alle andere merken dat ze bijna niet kunnen doordringen.
Bron: http://techivian.com/lg-b...rer-behind-samsung-apple/
Verwijderd
Hij zette vannacht al op Twitter dat hij aan het renderen was maar ik ben toch maar gaan slapen, anyway, hier is MKBHD's video speciaal over het scherm:
YouTube: LG G3 QHD Display Review!
Ik vind de video tegenvallen. Ik ben een fan van MKBHD maar hij heeft hem al een hele tijd en heeft eigenlijk niet veel baanbrekends te melden, speciaal filmpje voor dit is imo dan ook niet nodig.
Ik vind de video tegenvallen. Ik ben een fan van MKBHD maar hij heeft hem al een hele tijd en heeft eigenlijk niet veel baanbrekends te melden, speciaal filmpje voor dit is imo dan ook niet nodig.
Verwijderd
Bottom line: Het is wel te zien maar waarschijnlijk niet in dagelijks gebruik. En vooral niet wanneer de omgeving licht is. Op mijn Note en nexus 10 zien de teksten er ook scherp uit maar wanneer ik in de avond van dichtbij kijk zie ik wel de pixels.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 08:38:
Hij zette vannacht al op Twitter dat hij aan het renderen was maar ik ben toch maar gaan slapen, anyway, hier is MKBHD's video speciaal over het scherm:
Hier een iets kritischer review: YouTube: [EN] LG G3 Quick Review
Deleted
[ Voor 98% gewijzigd door Engineer Stewie op 18-06-2014 23:09 ]
Wow, vet dat je 'm al binnen hebt!
Kunnen we wellicht een review van jou verwachten, zou leuk zijn!
Kunnen we wellicht een review van jou verwachten, zou leuk zijn!
Verwijderd
Ben het eens met die comment onder de video, wat een slechte review. Ik ben zelf absoluut geen fanboy en wil ook erg kritisch zijn, maar deze video gaat nergens over.polopolo150 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:47:
Jep, en dat wisten we al. Jammer genoeg weinig nieuws.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:05:
[...]
Bottom line: Het is wel te zien maar waarschijnlijk niet in dagelijks gebruik. En vooral niet wanneer de omgeving licht is. Op mijn Note en nexus 10 zien de teksten er ook scherp uit maar wanneer ik in de avond van dichtbij kijk zie ik wel de pixels.
FrankGuthrie in "[LG G3] Ervaringen en Discussie"Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 17:39:
Een aardig review
Verwijderd
Not for sale, rev 1.0? Werk je bij LG? European model of Korean met antenne?Engineer Stewie schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 16:40:
Ik heb het toestel sinds gisteren
[afbeelding]
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 20:49 ]
Wat een bagger review, bevooroordeeld en weinig informatief. Deze persoon kan beter een andere hobby oppakken.polopolo150 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:47:
GSMarena gebruikt software om audiokwaliteit te testen en zei in hun review ''''The smartphone produced the best numbers we've ever seen including a perfect -100 on the stereo crosstalk score.''polopolo150 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:47:
Deze kerel toont geen bewijs '' audio through the jack is pretty bad and not impressive''
Dan weet ik toch wel wie ik geloof
Ach ja, ook nog eens pijn aan zijn ogen vanwege de kunstmatig toegevoegde scherpte. Okay dan
Idd. die kwam er nog is overheen, lcd is te scherp.... wat een kneuzen review, dit heeft niks met kritisch te maken. Alleen al het begin over de plasic achterkant, moet hij echt herhalen hoe plastic hij is...Brad Pitt schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 21:43:
[...]
Ach ja, ook nog eens pijn aan zijn ogen vanwege de kunstmatig toegevoegde scherpte. Okay dan
Deleted
[ Voor 107% gewijzigd door Engineer Stewie op 18-06-2014 23:10 ]
Heb je met je Europese ROM last van lagg of een kleine Stotter? En, is het echt waar dat je LG bloatware kan verwijderen van je telefoon?
Trouwens, ik hoop dat EUR voor Europa staat in dit geval. :3
Trouwens, ik hoop dat EUR voor Europa staat in dit geval. :3
[ Voor 18% gewijzigd door polopolo150 op 07-06-2014 23:40 ]
Rooten en custom rom kan altijdpolopolo150 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:36:
En, is het echt waar dat je LG bloatware kan verwijderen van je telefoon?
Dat is waarschijnlijk het eerste wat ik ga doen zodra ik hem heb.
[ Voor 12% gewijzigd door westergas op 08-06-2014 01:06 ]
LG bloat kan je gewoon verwijderen ( echt verwijderen en niet gewoon ''verstoppen'' ) zodat je effectief opslagplaats terug krijgt, dat kon al op de G2.
Deleted
[ Voor 95% gewijzigd door Engineer Stewie op 18-06-2014 23:10 ]
Mensen hebben teveel hoop over de final software versie, ik durf er een biertje op te zetten dat de smoothness nog steeds niet optimaal is in de finale softwareEngineer Stewie schreef op zondag 08 juni 2014 @ 09:06:
Bloatware is inderdaad gewoon te verwijderen van de G3.
Dat stotteren heb ik inderdaad ook (minimalistisch) last van, maar bedenk dat dit een engineering device is en niet de uiteindelijke final hard- en software versie hoeft te zijn.
Het kan en het kan niet, Samsung heeft de lag issues in de S4 vorig jaar ook aangepakt met een firmware update.
Clove.co.uk zei dat het 1 in de 20 keer voorkwam tijdens het openen of sluiten van de camera app en op de rest van de hands on video's zie ik het ook niet vaak genoeg om overtuigd te zeggen dat het een hardware limitatie is.
Nuja, we zullen het snel genoeg zien in reviews van Europese of Amerikaanse toestellen en niet die Olleh O Koreaanse dingen die tech websites momenteel in handen hebben voor previews.
Clove.co.uk zei dat het 1 in de 20 keer voorkwam tijdens het openen of sluiten van de camera app en op de rest van de hands on video's zie ik het ook niet vaak genoeg om overtuigd te zeggen dat het een hardware limitatie is.
Nuja, we zullen het snel genoeg zien in reviews van Europese of Amerikaanse toestellen en niet die Olleh O Koreaanse dingen die tech websites momenteel in handen hebben voor previews.
Deleted
[ Voor 98% gewijzigd door Engineer Stewie op 18-06-2014 23:11 ]
Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.