Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:22:
Als deze lukt gaat dat verhaal met de resolutie toch niet op ?
Vanuit de Play Store :) Developers moeten resoluties compatible laten zijn om deze te kunnen/mogen installeren.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:24:
[...]

Vanuit de Play Store... Developers moeten resoluties compatible laten zijn om deze te kunnen/mogen installeren.
Is er dan een verschil tussen de versies van Play Store en de versies die je her ender kan krijgen?
Koop dan al eens netjes wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:28:
Is er dan een verschil tussen de versies van Play Store en de versies die je her ender kan krijgen?
Koop dan al eens netjes wat.
Geen idee of die gelijk zijn. Vaak wel, soms niet. Een ieder kan zo'n app aanpassen naar wens zodat het op de achtergrond dingen doet je liever niet zou willen. Ik zou gewoon de developer mailen en je probleem uitleggen, wellicht sturen ze je dan zelf een apk op, die onaangetast en sowieso origineel is.

Het toestel waar je eerder TomTom op had draaien is niet geroot? Dan heb je ook sowieso een "goede" versie.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 01-11-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:30:
[...]

Geen idee of die gelijk zijn. Vaak wel, soms niet. Een ieder kan zo'n app aanpassen naar wens zodat het op de achtergrond dingen doet je liever niet zou willen. Ik zou gewoon de developer mailen en je probleem uitleggen, wellicht sturen ze je dan zelf een apk op, die onaangetast en sowieso origineel is.

Het toestel waar je eerder TomTom op had draaien is niet geroot? Dan heb je ook sowieso een "goede" versie.
Bedankt ,maar ik weet uit ondervinding dat het communiceren met TomTom over zulke zaken niet zo soepel verloopt,heb al problemen gehad met mijn auto navigatie. Zo groot ze zijn ,zo groot de arrogantie zeker?
En ik denk dat ik geen slechte klant ben daar,heb al zo een 4 tal auto systemen gekocht.
Ik vind ze het beste anders waren ze al lang de deur uitgevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bradpitt

Inderdaad de resolutie,heb even gegoogled en idd een probleem,mensen die TomTom hebben gecontacteerd en zonder resultaat,ze maken zichzelf ervan af met"je moet maar eerst kijken of het compatibel is"
Als ze het niet aankunnen dat ze de mobiele app dan uit de handel nemen ,ik word kwaad van zoiets.
Je koopt één van de laatste smartphones en je kan hun app niet gebruiken ? Van de pot gerukt zeggen ze in Nederland maar deze Belg zegt het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Ik ben een oergebruiker van Sygic (maken gebruiken van tom tom kaarten en die updaten ze levenslang gratis) en dat draait perfect. Ze hebben net een nieuwe GUI geintroduceerd en het ziet er geweldig uit op de G3. Geen issues met scaling oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:23:
@bradpitt

Inderdaad de resolutie,heb even gegoogled en idd een probleem,mensen die TomTom hebben gecontacteerd en zonder resultaat,ze maken zichzelf ervan af met"je moet maar eerst kijken of het compatibel is"
Als ze het niet aankunnen dat ze de mobiele app dan uit de handel nemen ,ik word kwaad van zoiets.
Je koopt één van de laatste smartphones en je kan hun app niet gebruiken ? Van de pot gerukt zeggen ze in Nederland maar deze Belg zegt het ook
Ben het met je eens. Je koopt een toestel van deze tijd, en een giga bedrijf past zich niet aan en nu moet de consument op de blaren zitten.

Er zijn natuurlijk alternatieven zoals bijvoorbeeld Sygic, dat werkt echt heel lekker vindt ik. Je kan je geld terug vragen via TomTom maar ik dacht ook via de Play Store en dan kan je op zoek naar een andere applicatie.

En je kan natuurlijk de APK los ergens vandaan halen, niet van de eerste en beste op Google want er zijn genoeg "betrouwbare" bronnen waar je dat vandaan kunt halen. Ik weet niet of het mogelijk is om daar naar toe te linken binnen T.net maar als je even Googled en het vraagt op fora/reddit kom je er wel.

edit: die nieuwe Sygic interface ziet er echt strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude telefoon is het aan het begeven en ben een beetje aan het rondkijken en deze LG G3 ziet er erg! strak uit met ok hardware en uiteraard niet te duur.

Er zijn echter 2 versies (duh :) maar er is een groot prijsverschil tussen de 3gb en de 2gb versie (ongeveer 150 euro verschil) nu vroeg ik mij dus af...is de 2GB versie dan echt zo slecht ten opzichte van de 3 GB versie? Kan me namelijk niet voorstellen dat 1 GB extra (en ok de 16GB extra) zo duur moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:33:
maar er is een groot prijsverschil tussen de 3gb en de 2gb versie (ongeveer 150 euro verschil)
Het verschil is €90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar vind het apart dat het de enige zaak is die zo ver onder de rest zit vandaar dat ik die niet heb meegenomen (te vaak opgelicht door dit soort zaakjes die het net allemaal te goedkoop aanbieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:06
In Duisland is het verschil een stuk groter.
Bij de saturn en mediamarkt ligt de 16gb voor 399 in de winkel en de 32gb voor 529 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:42:
Ja maar vind het apart dat het de enige zaak is die zo ver onder de rest zit vandaar dat ik die niet heb meegenomen (te vaak opgelicht door dit soort zaakjes die het net allemaal te goedkoop aanbieden).
Niets is/vind ik erger dan "had ik maar...". Stel je koopt nu de 16GB versie en je ziet haperingen of apps worden uit het geheugen gegooid denk je had ik nu maar de 32GB versie genomen. Echter was dat bij die versie ook misschien wel gebeurd. Maar dat weet je niet. Als er iets niet helemaal lekker loopt op de 32GB versie weet je in ieder geval dat het dáár niet aan ligt. Denk niet dat de 2GB versie daarentegen een stumper is hoor, integendeel.

Zullen denk ik weinig mensen zijn die dagelijks de 16 én 32GB versie draaien met precies dezelfde apps/gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:47:
[...]

Niets is/vind ik erger dan "had ik maar...". Stel je koopt nu de 16GB versie en je ziet haperingen of apps worden uit het geheugen gegooid denk je had ik nu maar de 32GB versie genomen. Echter was dat bij die versie ook misschien wel gebeurd. Maar dat weet je niet. Als er iets niet helemaal lekker loopt op de 32GB versie weet je in ieder geval dat het dáár niet aan ligt. Denk niet dat de 2GB versie daarentegen een stumper is hoor, integendeel.

Zullen denk ik weinig mensen zijn die dagelijks de 16 én 32GB versie draaien met precies dezelfde apps/gebruik :)
Haha ja ken dat "had ik maar" gevoel maar al te goed, daarom koop ik idd in het algemeen de "net" iets duurdere versie om dat te voorkomen (maar vond dit geen "net" iets duurder vandaar mijn vraag).

Werd ook net getipt dat de cash back actie van LG is verlengd tot eind van deze maand (je bent wel afhankelijk bij welke shop je koopt, uiteraard in het algemeen wel de duurdere shops dus:))

Dank je ieder geval voor je antwoord, ben erg blij te horen dat iedergeval de 2 GB geen stumper is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:58:
[...]
Dank je ieder geval voor je antwoord, ben erg blij te horen dat iedergeval de 2 GB geen stumper is :)
Dat dénk ik hè, heb zelf de 32GB versie (en ben daar zeer tevreden over) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:00:
[...]

Dat dénk ik hè, heb zelf de 32GB versie (en ben daar zeer tevreden over) ;)
Dat is goed om te horen dat je zeer tevreden bent over de 32 GB versie :) zal dat ook meenemen in de beslissing :9

En dat denk ik ook hoor maar het viel me gewoon ff op dus toen had ik zoiets van: laat ik het dan maar aan de experts hier vragen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:52
Gebruikt iemand hier ook het programmatje Lux voor brightness? Bij mijn Samsung S3 en Note 3 kon ik dit programma goed gebruiken om de helderheid automatisch aan te passen, en zelfs tot onder nulwaarde.

Bij de G3 heb ik het probleem dat zodra de helderheid onder 0 gaat, de letters heel priegelig worden. Leest helemaal niet prettig meer. Dit zal ongetwijfeld komen door het QHD scherm, maar heeft iemand hier iets op gevonden (ander lettertype wellicht? Ik heb de standaard allemaal al geprobeerd).

Voor het geval iemand zich afvraagt waarom de helderheid zo laag. In bed is -53% voor mij echt ideaal. Het 0 niveau van bijna alle standaard telefoons is ook voor in de avond nog veel te helder.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Boobybandit schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:56:
Bij de G3 heb ik het probleem dat zodra de helderheid onder 0 gaat, de letters heel priegelig worden.
Da's de kunstmatige sharpening die de marketing jongens bij LG nodig vonden te implementeren zodat de argeloze en geheel oblivious zijnde kopers in de winkel weldegelijk/hopelijk verschil zien tussen dit scherm en de andere FullHD/qHD schermen. Doe je voorlopig niets aan. Het is te hopen dat het door de kernel komt zodat dit wellicht later alsnog aangepast kan worden maar andere mensen zeggen weer dat zij niets ervan zien (hetgeen natuurlijk op zich helemaal niets zegt) waardoor er misschien weer verschillende panelen in omloop zijn.

Persoonlijk geloof ik hier niets van, ik denk dat álle panelen deze vreselijk en geheel zinloze sharpening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
Het kopen van een telefoon met 3gb ram is complete onzin. Android moet gewoon efficiënter worden en de custom skins wat lichter. Kijk maar naar Apple die het lange tijd deed met 1gb ram in hun toestellen.

2gb is meer dan genoeg; mijn Nexus 4 had met stock android altijd 1,2gb ram vrij en er werd nooit iets gesloten. Lollipop zal dit alleen nog maar verbeteren.

3gb ram in een telefoon stoppen gaat de efficiëntie compleet voorbij in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Binscow schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:12:
2gb is meer dan genoeg; mijn Nexus 4 had met stock android altijd 1,2gb ram vrij en er werd nooit iets gesloten.
Gelukkig heeft iedereen een identiek gebruik waardoor álle >2GB Ram telefoons van de markt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Brad Pitt schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:54:
[...]

Da's de kunstmatige sharpening die de marketing jongens bij LG nodig vonden te implementeren zodat de argeloze en geheel oblivious zijnde kopers in de winkel weldegelijk/hopelijk verschil zien tussen dit scherm en de andere FullHD/qHD schermen. Doe je voorlopig niets aan. Het is te hopen dat het door de kernel komt zodat dit wellicht later alsnog aangepast kan worden maar andere mensen zeggen weer dat zij niets ervan zien (hetgeen natuurlijk op zich helemaal niets zegt) waardoor er misschien weer verschillende panelen in omloop zijn.

Persoonlijk geloof ik hier niets van, ik denk dat álle panelen deze vreselijk en geheel zinloze sharpening hebben.
Bah dat zou ik echt heel jammer vinden. Is wel een zwaar minpunt. Nou toch maar even kijken wat hieraan valt te doen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Laatst online: 13-08 22:23
Brad Pitt schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:57:
[...]

Gelukkig heeft iedereen een identiek gebruik waardoor álle >2GB Ram telefoons van de markt kunnen.
Het is een mobiel OS zonder professionele programma's; we hebben het niet over Windows apparaten, he.

Omschrijf jij maar eens een dergelijk gebruik dat 3gb ram vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Boobybandit schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:56:
Gebruikt iemand hier ook het programmatje Lux voor brightness? Bij mijn Samsung S3 en Note 3 kon ik dit programma goed gebruiken om de helderheid automatisch aan te passen, en zelfs tot onder nulwaarde.

Bij de G3 heb ik het probleem dat zodra de helderheid onder 0 gaat, de letters heel priegelig worden. Leest helemaal niet prettig meer. Dit zal ongetwijfeld komen door het QHD scherm, maar heeft iemand hier iets op gevonden (ander lettertype wellicht? Ik heb de standaard allemaal al geprobeerd).

Voor het geval iemand zich afvraagt waarom de helderheid zo laag. In bed is -53% voor mij echt ideaal. Het 0 niveau van bijna alle standaard telefoons is ook voor in de avond nog veel te helder.
Ik gebruik lux ook, echter juist om die hele lage helderheid te voorkomen (vanwege die priegellettertjes op grijzige achtergronden). De standaard LG regeling dimt voor mij veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuran
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-02 07:14
iemand trouwens ervaring met de nieuwe aosp rom ?

en trouwens

hoe komt het dat er voor de tmobile variant enzo wel al een hele bult custom roms zijn maar voor de d855 niet .. ?

[ Voor 57% gewijzigd door thuran op 03-11-2014 18:48 ]

thurantjee#2531 GoT clan member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
thuran schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:43:
hoe komt het dat er voor de tmobile variant enzo wel al een hele bult custom roms zijn maar voor de d855 niet .. ?
Unlocked bootloader. Zij kunnen dus rommelen naar wens. Iets dat wij waarschijnlijk nooit zullen gaan kunnen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Binscow schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:12:
Het kopen van een telefoon met 3gb ram is complete onzin. Android moet gewoon efficiënter worden en de custom skins wat lichter. Kijk maar naar Apple die het lange tijd deed met 1gb ram in hun toestellen.

2gb is meer dan genoeg; mijn Nexus 4 had met stock android altijd 1,2gb ram vrij en er werd nooit iets gesloten. Lollipop zal dit alleen nog maar verbeteren.

3gb ram in een telefoon stoppen gaat de efficiëntie compleet voorbij in mijn ogen.
"Android moet gewoon efficiënter worden"
Doe, doe, doe!
thuran schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:43:
iemand trouwens ervaring met de nieuwe aosp rom ?

en trouwens

Welke "nieuwe aosp rom" bedoel je? Misschien handig voor een linkje naar XDA thread oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jimmy_dg schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:49:
Welke "nieuwe aosp rom" bedoel je? Misschien handig voor een linkje naar XDA thread oid.
Tethered vooralsnog, vreselijk onhandig :P

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 03-11-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 15:16
Brad Pitt schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:17:
[...]

Unlocked bootloader. Zij kunnen dus rommelen naar wens. Iets dat wij waarschijnlijk nooit zullen gaan kunnen d:)b
'thecubed' en 'Codefire team' werken aan een site waar dev's hun rom kunnen uploaden en dan de juiste (gegenereerde) bootloader kunnen downloaden. Ze wachten alleen nog even op de volgende OTA zodat ze zeker weten dat ze niet in één keer een heleboel telefoons hebben omgetoverd in dure boekenleggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Toettoetdaan schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 00:34:
'thecubed' en 'Codefire team' werken aan een site waar dev's hun rom kunnen uploaden en dan de juiste (gegenereerde) bootloader kunnen downloaden. Ze wachten alleen nog even op de volgende OTA zodat ze zeker weten dat ze niet in één keer een heleboel telefoons hebben omgetoverd in dure boekenleggers.
Dat weet ik allemaal wel maar dat unlocked de bootloader niet. Het blijft een lapmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:55
Net mijn G3 op laten sturen naar LG. Haarscheurtje aan de onderzijde. Het zat er al een tijdje maar wilde het toestel niet kwijt. Nu toch maar even door de zure appel bijten en hopen dat hij snel weer terug is. Ben erg tevreden verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CM11 voor de 855: http://forum.xda-develope...cyanogenmod-11-0-t2928795

Tethered (niets voor mij dus), want locked bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Sinds gisteren ook eigenaar van een G3 tot nu toe een prima toestel. Het enige is dat de usb kabel er niet echt lekker in wil maar ik zag dat al eerder terug in het topic. De usb kabel van mijn vorige toestel een Samsung S2 plus gaat wel makkelijk maar ik weet niet of dat kwaad kan om die te gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door homernt op 05-11-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

homernt schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:29:
Sinds gisteren ook eigenaar van een G3 tot nu toe een prima toestel. Het enige is dat de usb kabel er niet echt lekker in wil maar ik zag dat al eerder terug in het topic. De usb kabel van mijn vorige toestel een Samsung S2 plus gaat wel makkelijk maar ik weet niet of dat kwaad kan om die te gebruiken?
Als je pc de LG herkent is het OK. Je moet natuurlijk ook de drivers op de pc hebben natuurlijk.
Hier gaat de usb ook een beetje stroef maar zit danook goed vast,je wil niet meemaken dat de kabel loskomt tijdens een upgrade !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn G3 geupdate naar v10I -EUR-XX en de batterijduur blijkt spectaculair beter te zijn .
Gisteren rond 18 u opgeladen naar 100% en vanmorgen om 04u30 stond deze nog op 100%,ik dacht dat kan niet,telefoon terug gestart en ja hoor 100%.Nu om 16 u nog 85 %!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:58:
[...]

Als je pc de LG herkent is het OK. Je moet natuurlijk ook de drivers op de pc hebben natuurlijk.
Hier gaat de usb ook een beetje stroef maar zit danook goed vast,je wil niet meemaken dat de kabel loskomt tijdens een upgrade !
Ik heb het geprobeerd en hij wordt herkent en hij laad ook netjes op. Das mooi want kan die om werk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
homernt schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:29:
kabeltje van LG sucks. ik gebruik ook originele samsung kabels en lader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
http://www.gsmarena.com/s...it_the_web-news-10149.php

Vroege versie van de G3 op Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jack O10 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:03:
Vroege versie van de G3 op Lollipop.
Meest... vreselijke... mobiele... telefoon... skin... EVER! :/

Kan mij gewoon niet voorstellen dat het er zo uit komt te zien. Zo ja: tijd om wat mensen te ontslaan daar :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Laatst online: 18-09 13:38
Gruwelijk.....Hebben ze Stevie Wonder aangenomen daar???? Dit heeft niks met Lollipop te maken :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
[ hoeveel screen on time heb je?

quote]ludoke1955 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:10:
Heb mijn G3 geupdate naar v10I -EUR-XX en de batterijduur blijkt spectaculair beter te zijn .
Gisteren rond 18 u opgeladen naar 100% en vanmorgen om 04u30 stond deze nog op 100%,ik dacht dat kan niet,telefoon terug gestart en ja hoor 100%.Nu om 16 u nog 85 %!!
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Nieuwe update CloudyG3 v1.2. Om FC te voorkomen wordt een full wipe aangeraden. Ik weet niet precies wat er veranderd is in de nieuwe v10n base, maar deze vindt een dirty flash niet leuk.

http://forum.xda-develope...rom-cloudyg3-1-0-t2917467
Download: http://forum.xda-developers.com/devdb/project/dl/?id=9499 (Torrent gaat het snelst in mijn geval).

Officiële v10L OTA is ook eindelijk beschikbaar voor de D855 gasten in Nederland:
http://csmgdl.lgmobile.co...9876543213/D85510l_00.kdz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Goed nieuws: http://phandroid.com/2014...-lollipop-update-official

Mits rooten en Bump!'en nog werkt, want er moet wel wat aangepast worden aan LG's absurd lelijke versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De OTA en KDZ zijn er al te zijn...
LG G3 (D855) Android5.0 / Android L--D85519C_00.kdz

[ Voor 15% gewijzigd door Razer op 09-11-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Razer schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:12:
De OTA en KDZ zijn er al te zijn...
LG G3 (D855) Android5.0 / Android L--D85519C_00.kdz
Jep, LGBBS heeft 'em voor $60: http://www.lgbbs.net/thread-848-1-1.html
Best opvallend dat zij ALTIJD de laatste kdz's, test versies etc hebben.

Trouwens, het verschil van 10L naar 19C betekent wellicht dat ze er al weken/maanden mee bezig zijn om de L versie gereed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dream Chaser
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-09 21:45
Mijn vriendin heeft sinds een week het probleem dat het standaard lg toetsenbord niet meer opent wanneer ze een bericht wil typen. Ook als ik probeer om in de instellingen te kijken van het lg toetsenbord, dan sluit dat instelling scherm zich vanzelf weer af en gaat terug naar het overzicht van geïnstalleerde toetsenborden. Iemand enig idee wat er aan de hand is? En hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Dream Chaser schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:11:
Mijn vriendin heeft sinds een week het probleem dat het standaard lg toetsenbord niet meer opent wanneer ze een bericht wil typen. Ook als ik probeer om in de instellingen te kijken van het lg toetsenbord, dan sluit dat instelling scherm zich vanzelf weer af en gaat terug naar het overzicht van geïnstalleerde toetsenborden. Iemand enig idee wat er aan de hand is? En hoe ik dit op kan lossen?
Heeft ze het toetsenbord verwijderd? Lijkt me niet sterk maar wat je beschrijft is in principe wat er gebeurt als er geen toetsenbord aanwezig is.

Tijdelijke fix: via play.google.com swiftkey of een dergelijk toetsenbord downloaden naar je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dream Chaser
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-09 21:45
jimmy_dg schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:13:
[...]

Heeft ze het toetsenbord verwijderd? Lijkt me niet sterk maar wat je beschrijft is in principe wat er gebeurt als er geen toetsenbord aanwezig is.

Tijdelijke fix: via play.google.com swiftkey of een dergelijk toetsenbord downloaden naar je mobiel.
Ze heeft SwiftKey geïnstalleerd, maar vind hem niet zo fijn. Ik weet niet of ze hem verwijderd heeft, ik zie alleen in dat overzicht dat het lg toetsenbord lichter weergegeven wordt en aangevinkt is, maar ook lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Dream Chaser schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:25:
[...]

Ze heeft SwiftKey geïnstalleerd, maar vind hem niet zo fijn. Ik weet niet of ze hem verwijderd heeft, ik zie alleen in dat overzicht dat het lg toetsenbord lichter weergegeven wordt en aangevinkt is, maar ook lichter.
Ik zal even kijken of ik de desbetreffende APK kan vinden in de laatste v10n

Hier de LGEIME.apk van de v10n base. Als het goed is is dit het LG Keyboard (de interne naam is blijkbaar LG Keyboard dus het zou goed moeten zijn)

https://mega.co.nz/#!cAsB...S-FZKbRGEy-W34Y28kwtyrlS4
OF
http://81.4.109.233/i/LGEIME.apk

D85519C_00.zip (Android L):
https://mega.co.nz/#!ghV1...YUWnwliu-6f5mtGc0Q-2NXV4E

Evt wachtwoord: lgbbs

[ Voor 31% gewijzigd door jimmy_dg op 09-11-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Veel flash plezier! :)

https://mega.co.nz/#!ghV1...YUWnwliu-6f5mtGc0Q-2NXV4E

Android5.0 / Android L--D85519C_00.kdz

Edit:
Oops had eerst moeten refreshen haha ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Razer op 09-11-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 15:18
Ben je zeker wel al je data kwijt als je van 4.4 naar 5.0 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
giganielsie schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:45:
Ben je zeker wel al je data kwijt als je van 4.4 naar 5.0 gaat?
Het is bij zo een upgrade sowieso verstandig clean te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Iemand de 19C al geprobeerd? Ben hem nu aan het downloaden, lees toch wat problemen hier en daar op XDA. Is dit nu wel of niet een official build? Ik lees dat er eigenlijk een 20 versie werd verwacht in plaats van 19 en dat dus een testversie zou zijn.
Ga hem toch flashen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
palthe schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:01:
Iemand de 19C al geprobeerd? Ben hem nu aan het downloaden, lees toch wat problemen hier en daar op XDA. Is dit nu wel of niet een official build? Ik lees dat er eigenlijk een 20 versie werd verwacht in plaats van 19 en dat dus een testversie zou zijn.
Ga hem toch flashen :P
Nee dit is een test build, de eerste officiele Lollipop build gaat waarschijnlijk in de 20 reeks zitten, grote kans 20A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Razer schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:11:
[...]

Nee dit is een test build, de eerste officiele Lollipop build gaat waarschijnlijk in de 20 reeks zitten, grote kans 20A.
Hmm ok ik was er al bang voor. Volgens mij nog te veel gezeur met deze versie, en ik las al nog geen root.
Dus ik wacht de 20 dan toch maar af, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
palthe schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:12:
[...]

Hmm ok ik was er al bang voor. Volgens mij nog te veel gezeur met deze versie, en ik las al nog geen root.
Dus ik wacht de 20 dan toch maar af, thanks!
19H link is nu ook up and running... Als je al eentje wilt proberen zou ik die proberen.
(http://forum.xda-develope...roid-l-d85519h00-t2934345)

[ Voor 11% gewijzigd door Razer op 09-11-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Razer schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:13:
[...]

19H link is nu ook up and running... Als je al eentje wilt proberen zou ik die proberen.
Jeez dat gaat snel :)!
Thanks, deze komt trouwens ook netjes met 9 MB/s binnen i.t.t. de 300 kB/s net.
Will try!

[Update 1] OK. flash van 19H is gedaan (CSE). Alles ging goed, nu wat zaken testen en kijken of het goed genoeg is voor dagelijks gebruik.
Wat al meteen anders was: ik krijg een veel gelikter scherm dan in 4.4 met "Android is upgrading..." meteen na booten waarin hij 168 apps optimaliseert voor ART (stel ik me zo voor). Dit duurt zo'n 4 minuutjes, nu ga ik even weer verder met spelen :).

[Update 2] Wauw, installatie/instelling scherm van Lollipop is toch wel heel erg gelikt in vergelijking met de 4.4 interface. Ook notificatie scherm ziet er mooi uit. Gauw over op Google Launcher nu en dan kijken hoe de boel performed. Standaard LG launcher vind ik niet om over naar huis te schrijven en bovendien (nog steeds) sluggish.

[ Voor 56% gewijzigd door Palthe op 09-11-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
palthe schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:16:
[...]

Jeez dat gaat snel :)!
Thanks, deze komt trouwens ook netjes met 9 MB/s binnen i.t.t. de 300 kB/s net.
Will try!

[Update 1] OK. flash van 19H is gedaan (CSE). Alles ging goed, nu wat zaken testen en kijken of het goed genoeg is voor dagelijks gebruik.
Wat al meteen anders was: ik krijg een veel gelikter scherm dan in 4.4 met "Android is upgrading..." meteen na booten waarin hij 168 apps optimaliseert voor ART (stel ik me zo voor). Dit duurt zo'n 4 minuutjes, nu ga ik even weer verder met spelen :).
Goed om te horen! Keep Us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
palthe schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:16:
[...]
\[Update 3] Wauw, root en Purpledrake werken gelukkig ook nog. Nu snel die brakke interface aanpassen.
Hier wacht ik op :)

Purpledrake werkt sowieso niet. Dan is flashen ook 100% zinloos :) Ik wacht nog wel even :P

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 09-11-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

[Update 3] Purpledrake werkt helaas niet. Stump root werkt helaas niet. Towelroot werkt helaas niet.
Geen root dus op dit moment, voor velen een dealbreaker.Voor mij eerst even niet, behalve dan dat !@#! McAfee wat er nu weer op draait. Ga het even aanzien, tot nu toe niet ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
palthe schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:04:
[...]
[Update 3] Purpledrake werkt helaas niet. Stump root werkt helaas niet. Towelroot werkt helaas niet.
Geen root dus op dit moment, voor velen een dealbreaker.Voor mij eerst even niet, behalve dan dat !@#! McAfee wat er nu weer op draait. Ga het even aanzien, tot nu toe niet ontevreden.
Plus nog steeds die f*cking sharpening. Bootloader gaat ook nooit unlocked worden.

Voor mij de eerste én laatste LG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Brad Pitt schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:06:
[...]

Plus nog steeds die f*cking sharpening. Bootloader gaat ook nooit unlocked worden.

Voor mij de eerste én laatste LG :)
Mja, hangt er een beetje vanaf wie de volgende Nexus weer gaat maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
palthe schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:08:
Mja, hangt er een beetje vanaf wie de volgende Nexus weer gaat maken :p
True that. Maar een interface zoals de Lollipop van LG is (imho) gewoon om te janken. Dan maar een Nexus LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Brad Pitt schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:11:
[...]

True that. Maar een interface zoals de Lollipop van LG is (imho) gewoon om te janken. Dan maar een Nexus LG.
ik ben heel benieuwd hoe komende week Lollipop er op de nexus 5 van mijn vriendin uit komt te zien. Als dit de LG weg blaast (2 zuchtjes :p) dan ga ik eens kijken of iemand de G3 wil hebben voor een leuke prijs en dan haal ik de Nexus 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Bump! site release tomorrow (Monday morning) - rejoice peoples, custom ROMs are almost here!
Hij heeft wel zeven uur tijds verschil met ons, dus voor ons is het vanmiddag, maar vanavond kunnen we allemaal ASOP flashen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Dat zal dan wel inhouden dat in de recent gereleasde Android 5.0 de Bump! exploit nog steeds aanwezig is. Op zich dus fijn dat ze de site zolang voor zichzelf hebben gehouden, zodat we nu allemaal van de custom roms kunnen gaan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:24
Ben benieuwd....

Bump! site release tomorrow (Monday morning) - rejoice peoples, custom ROMs are almost here!

AOSP for select devices is already staged and ready for general use too! Don't worry, we haven't abandoned you all - we've been hard at work behind the scenes despite all the raging over here

For now, I'm off to bed so I can be around tomorrow first thing in the morning for a release thread.

http://forum.xda-develope...?p=56630572&postcount=322

Note van Developer BUMP:
Bump is patched in android L for LG. Do NOT flash it if you wish to keep Bump. This doesn't mean Bump is dead, it's just patched as-is. Again, DO NOT FLASH 5.0/L. If you do, you will be stuck in a time vortex and I will point and make funny faces at you.

UPDATE: http://forum.xda-develope...images-lg-phones-t2935275

[ Voor 28% gewijzigd door hopiconjo op 10-11-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bump! site is up. Inloggen (nu...) helaas nog niet mogelijk, later wellicht wel.

Nu maar hopen op een strakke kale snelle smoothe AOSP Rom binnenkort

Eerst F5 drukken voortaan :)
hopiconjo schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:51:
Note van Developer BUMP:
Bump is patched in android L for LG. Do NOT flash it if you wish to keep Bump. This doesn't mean Bump is dead, it's just patched as-is. Again, DO NOT FLASH 5.0/L. If you do, you will be stuck in a time vortex and I will point and make funny faces at you.

UPDATE: http://forum.xda-develope...images-lg-phones-t2935275
LOL. Nexus 6 komt dichterbij en dichterbij. Zo niet een device om mee te rommelen dit :X

[ Voor 63% gewijzigd door Brad Pitt op 10-11-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Rommelen ben ik al lang voorbij. Ik wil gewoon een stabiele AOSP rom het liefst of CM. Pie, Halo en al die onzin maakt me niks uit en al die LG/Carrier troep al helemaal niet.

Het is een lekker toestel en de stock rom is zoals velen ook zeggen niet slecht. Overshapening is echt een fucking bitch. Als ik wist dat dit zó irritant was had ik waarschijnlijk het toestel overgeslagen (heb er trouwens alleen last van bij Lux en niet bij de -baggere- stock brightness control dingetje).

Maar om nou te zeggen dat LG het bar slecht doet en dat dit toestel compleet locked down is zou ik nou ook niet zeggen. Zoals je ziet zijn er genoeg andere wegen die de developers al hebben gevonden en ik zie nu al 2 mooie ported ROMs (die niiet voor mij zijn weggelegd). Zoals je ziet zijn er al TEST_KDZ en "officiele" KDZ's van Android 5.0 op het internet te vinden. LG is voor zover ik zie het eerste bedrijf die dit doet. De Nexus 4 (die wel over zijn update termijn geval heen is maar nog steeds altijd netjes als eerst kitkat bijv. kreeg) heeft hem nog geen eens.

Het is een mooi toestel met zijn kwaaltjes (of kwalen als je het anderen vraagt). Ik kan namelijk ook zeiken dat soms dat ding uit mijn handen glijd en op mijn bakkes valt als ik in de avond in bed zit te whatsappen. Zo heeft ieder device zijn positiefe en negatieven kanten.

Ik ben benieuwd hoe het bump verhaal gaat uitpakken. Mensen steken (nogal) veel tijd in dit apparaat dus er moet haast wel iets moois uitkomen :)

Best grappig dat die dudes op XDA zoveel euro hebben opgespaard om steeds die test_kdz's aan te schaffen van een shady Chinees op LGBBS en de dag erna blijkt de bump tool/ROMs uit te zijn gekomen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

jimmy_dg schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:33:

Het is een mooi toestel met zijn kwaaltjes (of kwalen als je het anderen vraagt). Ik kan namelijk ook zeiken dat soms dat ding uit mijn handen glijd en op mijn bakkes valt als ik in de avond in bed zit te whatsappen. Zo heeft ieder device zijn positiefe en negatieven kanten.
Dit is me al 2 keer overkomen en ik dacht dat ik alleen stond hierin. Ik schaamde mij hiervoor en voelde me erg eenzaam. Nu begrijp ik dat er ook anderen zijn en ik vraag me af of er ook een praatgroep voor is.
Ik dank je in ieder geval voor het mij erop attent maken dat dit niet zeldzaam is en dat ik blijkbaar toch niet de enige ben met een motoriek van lik-me-vestje.

Ik heb nog steeds last van een dikke lip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bump! site is online. CM11, AOSP etc. roms zijn klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Brad Pitt schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:22:
Bump! site is online. CM11, AOSP etc. roms zijn klaar :)
Lijkt idd of daar een bom aan Roms is ontploft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Nu nog even wachten op de Lollipop 20A rom flashable zip, die eerst eens proberen. En daarna eens kijken of het nog nodig is om met CM11 aan de slag te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:06
Razer schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:13:
Nu nog even wachten op de Lollipop 20A rom flashable zip, die eerst eens proberen. En daarna eens kijken of het nog nodig is om met CM11 aan de slag te gaan ;)
Deze heb ik net geflasht. Totaal geen problemen. Alleen apart dat ik wel alles moet gaan encrypten ipv dat het standaard gedaan word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Draak1978 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:05:
[...]

Deze heb ik net geflasht. Totaal geen problemen. Alleen apart dat ik wel alles moet gaan encrypten ipv dat het standaard gedaan word.
Kan ik terugflashen naar 4.4.x? Het leek dat met sommige versies van 19Ckan terugflashen en 20 weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
hopiconjo schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:33:
Kan ik terugflashen naar 4.4.x? Het leek dat met sommige versies van 19Ckan terugflashen en 20 weer niet
Met een Tot file wel ja, niet via de KDZ methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 15:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
"CURRENTLY in UPLOAD..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Ik snap het niet maar via Tapatalk zijn ze wel te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
hopiconjo schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:52:
Ik snap het niet maar via Tapatalk zijn ze wel te downloaden
Ja nú wel ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Laatst online: 26-08 09:55
Klopt het dat er geen PA settings in de PA rom zitten of kijk ik er finaal overheen?

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Raveon schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:19:
Klopt het dat er geen PA settings in de PA rom zitten of kijk ik er finaal overheen?
Het is een behoorlijk kale PA Rom inderdaad. Meeste van de PA "goodies" zitten er helaas, nog, niet niet in :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Brad Pitt schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:27:
[...]

Het is een behoorlijk kale PA Rom inderdaad. Meeste van de PA "goodies" zitten er helaas, nog, niet niet in :|
Jammer, maar met wat Xposed tweaks toch helemaal bijna wat ik wil :9
  • Tinted nav-/notificationbar werk nog niet.
  • Nog geen L shape iconen op de navbar

[ Voor 16% gewijzigd door Je Moeder op 11-11-2014 15:56 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Raveon schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:43:
Jammer, maar met wat Xposed tweaks toch helemaal wat ik wil :9
Dat is inderdaad voor nu dé reden om AOSP en geen Lollipop te draaien :)

[Edit] Lollipop 20a draait ook okay. Erg wennen aan de recents. Nu accu test doen. Had 84 uur en 3 uur SoT op 10m staan, met nog 12% over. De accu daarvan (op Art) was echt onwijs goed. Kan me niet voorstellen dat 20a veel beter is :P

[Edit2] Gauw terug naar 10m. Lollipop voegt niets toe, imho. Brakke notificaties, brakke recents, slechtere accuduur, vreselijke transparante notificatie pulldown, 10m ftw :)

[ Voor 49% gewijzigd door Brad Pitt op 12-11-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
Om m'n nieuwsgierigheid te bedwinden toch maar even AndroidNow HD 3.0 geprobeerd. Deze heeft een V20A Lollipop basis.

M'n G3 heeft nog nooit zo soepel gelopen. Sta er echt verbaasd van. Wat de accuduur is zal ik vandaag ondervinden. Toch nog maar even geen AOSP rom voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Zeker als ik hoor dat er toch nog wat issues zitten in de AOSP roms, blijf ook ik liever nog op een van de stockbased roms. Ik lees over issues met call dropping, bellen via bluetooth en de camera die het niet altijd goed doet. Ook zou het bereik minder zijn.
Wat ik me nu afvraag is hoe het kan dat er opeens zoveel roms zijn, die allemaal dezelfde issues hebben. Ook las ik dat bijvoorbeeld features uit Paranoid Android nog niet in de PA rom voor de G3 zitten. Ik krijg nu het idee dat er een hoop roms gecompiled worden, zonder de onderliggende problemen op te lossen.

Verder heb ik nog een vraag, over apps zoals Flitsmeister of Waze. Voor dit toestel had ik een iPhone, en als deze via de bluetooth van m'n auto was aangesloten, en er kwam een melding binnen via een van deze apps, en leek het alsof er een oproep van mezelf binnen kwam met het geluid van de telefoon. Dit werkte dus gewoon als ik bijv. naar de radio aan het luisteren was.

Bij de G3 krijg ik het geluid echter alleen binnen als ik de auto op bluetooth ipv radio zet. Is er een manier om hetzelfde gedrag als bij de iPhone te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:31
Goedemorgen,

Ik zit er aan te denken om van mijn iPhone 5 over te etappen op de G3 32 gb. Ik zou dan een tweedehands toestel van coolblue kopen voor rond de €400. Nu heb ik een paar vraagjes:
Is het verstandig om nu nog deze telefoon te kopen?
Welke versie van de originele software is het best aan te raden?
Welke launcher is eventueel aan te raden?

Alvast bedankt, ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
ad patat schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:21:
Goedemorgen,

Ik zit er aan te denken om van mijn iPhone 5 over te etappen op de G3 32 gb. Ik zou dan een tweedehands toestel van coolblue kopen voor rond de €400. Nu heb ik een paar vraagjes:

Alvast bedankt, ad
  • Ja.
  • De nieuwste.
  • De stock launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Toettoetdaan schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:09:
[...]
  • Ja.
  • De nieuwste.
  • De stock launcher.
• Eens.
• Eens.
• Why? Ik gebruik de Google Now Launcer (want snel, minimalistisch en mooi). Dit lijkt me meer een kwestie van smaak. Vraag me dus wel af waarom je de stock launcher gebruikt, maar lijkt mij om de G3 specifieke features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
ad patat schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:21:
Goedemorgen,

Alvast bedankt, ad
Lees even deze draad door. Dan zie je de positieve en negatieve puntjes van dit toestel.
Als het goed is krijg je 4.2.2 met een laag van LG eroverheen. Je kan als je wilt handmatig de laatste update van LG op je mobiel "flashen".
De stock launcher is echt een kreng vindt ik. Daarom gebruik ik het liefst Nova Launcher. Een beetje aanpassen en hij is zo naar jouw wensen. Google Now Launcher heeft ook wel wat.
Succes

Edit:
Paar links om in de gaten te houden:
- Deze draad
- http://forum.xda-developers.com/lg-g3
- https://www.reddit.com/r/lgg3
- http://www.mylgphones.com/
- https://www.reddit.com/r/Android voor algemene Android zaken

[ Voor 11% gewijzigd door jimmy_dg op 12-11-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Hartstikke bedankt voor de reacties/advies hier kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Idem, gebruik ook de Nova launcher. Past ook lekker veel op het scherm als je dat wilt.

Daarnaast, uiteraard nog goed om het toestel te kopen. Net paar maanden uit? Ook nu met €50 cashback (bij sommige winkels) lekker aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
mcafee trekt mijn batterij bijna elke dag 20 tot 40% leeg (zonder dat ik de app uberhaupt geactiveerd heb/gebruik)

Weet iemand of dit op te lossen is zonder root? Of gewoon mijn telefoon afgeven bij tmobile en het ze uit laten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:23
Megapaul schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:03:
Ik heb nog steeds 1 issue wat ik maar niet opgelost krijg.
Als ik bijvoorbeeld via facebook op een link druk dan komt er een pop up met de vraag met welk programma ik de link wil openen. Je kan dan aangeven met met welk programma je de link wil openen en dat deze keuze moet worden onthouden. Echter deze keuze wordt niet onthouden het blijft elke keer terugkomen.
Met het programma complete action plus kan ik het proces wel verkorten je hoeft dan niet meer op ok te drukken maar de pop up blijft komen.

Ik gebruik nova launcher.

Wie heeft de oplossing voor mij?

[afbeelding]
Edit; probleem zat hem toch in het toestel, een factory reset heeft het probleem verholpen :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Marijnsp schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:54:
mcafee trekt mijn batterij bijna elke dag 20 tot 40% leeg (zonder dat ik de app uberhaupt geactiveerd heb/gebruik)

Weet iemand of dit op te lossen is zonder root? Of gewoon mijn telefoon afgeven bij tmobile en het ze uit laten zoeken?
Wat is precies de reden dat je geen root wilt gebruiken? Voor zover ik weet zit McAfee helemaal ingebakken en kan je hem nog geen eens disablen.

Zoek hier je device op en de manier om te rooten: https://docs.google.com/s...iGgC9ulCG9roMs/edit#gid=0

Waarschijnlijk wordt het Purpledrake maar Stump root is nog gemakkelijker. Purpledrake is de LG drivers goed zetten zodat ADB werkt en dan twee keer op enter drukken en je bent geroot. Stump root is een APK downloaden en op "root" klikken en je bent klaar.

Installeer daarna Titanium Backup en uninstall McAfee.

Wat ik het liefst doe bij Titanium is: Menu -> Batch Actions -> Uninstall all user & system apps (RUN) -> Deselect all -> Selecteer alle bloat -> Kli op het vinkje en alle bloat is weg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
dankje! Ik denk dat ik hem toch maar ga rooten dan. Ik dacht dat tmobile wel eens moeilijk doet met garantie als je je toestel geroot hebt.

De screen on time die ik nu haal is maximaal 2 uur. (wat ik dramatisch slecht vind, zeker omdat de helderheid maximaal op 20% staat)

mijn verbruik ziet er op het moment zo uit:
22% family protection
18% weergave
11% android-besturingssysteem
11% android-systeem
en dan nog wat apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Ik heb dit toestel nu iets meer dan een week en ik heb McAfee ook niet geactiveerd. Je kan ze inderdaad niet uitschakelen maar ik zie ook niet dat ze actief zijn. Ik heb er dus ook geen last dat die mijn batterij leeg trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Marijnsp schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:11:
dankje! Ik denk dat ik hem toch maar ga rooten dan. Ik dacht dat tmobile wel eens moeilijk doet met garantie als je je toestel geroot hebt.

De screen on time die ik nu haal is maximaal 2 uur. (wat ik dramatisch slecht vind, zeker omdat de helderheid maximaal op 20% staat)

mijn verbruik ziet er op het moment zo uit:
22% family protection
18% weergave
11% android-besturingssysteem
11% android-systeem
en dan nog wat apps
Netjes. family protection is McAfee neem ik aan: https://play.google.com/s...id.familyprotection&hl=en

Als het zoveel verbruikt zal ik het meteen met Titanium backup uninstallen. Als je er later op wilt terugvallen kan je het altijd opnieuw downloaden vanuit Gplay.

Mocht het rooten niet lukken kan je altijd googlen of hier vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Ik heb de Lg G3 32 gb besteld. Ben benieuwd :)

• Toettoetdaan
Boobybandit schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:12:
Daarnaast, uiteraard nog goed om het toestel te kopen. Net paar maanden uit? Ook nu met €50 cashback (bij sommige winkels) lekker aantrekkelijk.
Die cashback werkt bij mij niet, heel raar heb al een email gestuurd maar dat is alweer 12 dagen geleden en nog geen antwoord.

• homernt
Toettoetdaan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:01:
[...]

Die cashback werkt bij mij niet, heel raar heb al een email gestuurd maar dat is alweer 12 dagen geleden en nog geen antwoord.
Ik had het afgelopen weekend ingevuld. Ik kreeg maandag al een mail dat de informatie niet compleet was de aankoop bon was niet compleet te zien op de foto die ik had genomen. Ik heb dinsdag terug gereageerd en ik kreeg zonet een email dat ze hem nu verder in behandeling gaan nemen.

Geen idee hoelang het nu nog gaat duren voordat ik het geld binnen heb maar gezien de snelle reactie maandag denk ik dat het geen weken gaat duren.
Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste

Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.