Shit shit shit, zitten kloten met een sim adapter , kreeg die er met veel moeite weer uit, maar nu wordt mijn sim niet meer gelezen! Lijkt wel of er een kontaktpuntje van de sim reader weg is nu! Iemand een idee of tip hoe ik dit weer werkend krijg?
Heb ik helaas ook laatst met mn oude Note 3 gehad, die moest helaas weg voor reparatie daarna 
Moraal van t verhaal: sim adapters vermijden.
Moraal van t verhaal: sim adapters vermijden.
Heb ik ook gehad doorgestuurd naar Dynafix niks geen garantie, werd ook niet gerepareerd, ik kreeg wel een nota voor onderzoekskosten van 30 euro ex btw.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:56:
Shit shit shit, zitten kloten met een sim adapter , kreeg die er met veel moeite weer uit, maar nu wordt mijn sim niet meer gelezen! Lijkt wel of er een kontaktpuntje van de sim reader weg is nu! Iemand een idee of tip hoe ik dit weer werkend krijg?
Het probleem met de reparatie is dat de simlezer vast gesoldeerd zit op het moederbord, is moeilijk te repareren, in eindhoven doen ze de reparatie maar moeten het onderdeel bestellen, kost 80 euro.
Ik begin ook niet meer aan zo een adapter.
Verwijderd
Pffffffff, nou ja, wat het moet kosten dat kost het dan maar, zou er geen reparatie mogelijkheid in Overijssel (liever nog twente) zijn dan? Iemand een idee of adres voor me!witlox4098 schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:25:
[...]
Heb ik ook gehad doorgestuurd naar Dynafix niks geen garantie, werd ook niet gerepareerd, ik kreeg wel een nota voor onderzoekskosten van 30 euro ex btw.
Het probleem met de reparatie is dat de simlezer vast gesoldeerd zit op het moederbord, is moeilijk te repareren, in eindhoven doen ze de reparatie maar moeten het onderdeel bestellen, kost 80 euro.
Ik begin ook niet meer aan zo een adapter.
ps ook voor mij nu never nooit meer zo een sim adapter trouwens!
Verwijderd
Zijn er meer mensen die na de (kleine) update van vorige week steeds meer problemen hebben met de accu? Eerst hield-ie het makkelijk een dag vol. Nu moet ik 'm halverwege al bijladen
Palthe
Nee, geen problemen mee. Mijn G3 houdt het makkelijk 2-3 dagen uit (met veel standby en in totaal zo'n 4 tot 5 uur screen on tijd). Dit is met de laatste update niet veranderd.Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:47:
Zijn er meer mensen die na de (kleine) update van vorige week steeds meer problemen hebben met de accu? Eerst hield-ie het makkelijk een dag vol. Nu moet ik 'm halverwege al bijladen
Kijk eens met Better Battery Stats wat de drain veroorzaakt dan.
Merk wel dat hij sneller leeg gaat, vooral de screentime is naar m'n gevoel korter.Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:47:
Verwijderd
Nou lg g3 doet weer, gerepareerd bij reparo.nl Moest dus nieuwe simcard reader in, 70euro inclusief! Gratis advies, beter geen simadapter gebruiken dus!
Hij is ondertussen binnen hier
En inderdaad, ik heb er (tot nu toe) geen spijt van!
Van enige lag is weinig te merken en de sharpness-bug heb ik nog niet kunnen ontdekken!
Van enige lag is weinig te merken en de sharpness-bug heb ik nog niet kunnen ontdekken!
KREEG....nu niet meer....Oxellaar schreef op donderdag 11 september 2014 @ 06:48:
Altijd mooi meegenomen, maar een extra batterij heb ik misschien 1x per jaar nodig.
Een inductielader, ook handig, maar staan voor een paar centen op Ebay, net als de batterij, denk aan Polarcell.
In Nederland krijg je er een G watch bij
Is geen bug, is helaas een feature. Iedereen heeft het. Niet iedereen ziet het. Consider yourself luckyrobg1984 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:18:
...en de sharpness-bug heb ik nog niet kunnen ontdekken!
Nickname does not reflect reality
Heb hem sinds een paar dagen binnen en in gebruik.
Moet zeggen dat het echt goed werkt en makkelijk is
Zou hem zeker missen.
Je krijgt trouwens nog steeds een Gwatch bij je G3.....http://www.thenewsmart-g3-vodafone.nl
Alleen bij abonnement bij Vodafone, dat dan weer wel.
[ Voor 21% gewijzigd door Oxellaar op 17-09-2014 10:37 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Klopt, je krijgt hem nog steeds MAAR de einddatum was 31 augustus, ze hebben dit verlengd naar 30 september! 31e keek ik en stond er nog de 31e, ik belde 2 september en toen zei ze dat die was afgelopen maar toen ik op de website keek was het ineens 30 september 
Hoelang heb je erop moeten wachten?Oxellaar schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:31:
Heb hem sinds een paar dagen binnen en in gebruik.
[ Voor 28% gewijzigd door robg1984 op 17-09-2014 14:15 ]
Dus niet alleen bij een abbonnement, maar ook nog alleen bij een vodafone store dus...wel jammer inderdaad.Limbeckx schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:23:
Zo jammer dat ik mijn G3 met vodafone abonnement heb gekocht bij de Mediamarkt
Ik heb mijn G3 via de telefonische verkoop, dat doe ik altijd.
Nu had ik geen bepaalde actiecode of iets dergelijks, gewoon aanvragen via de eerdere link die ik gaf.
Daar vul je gegevens in en een kopie van je factuur uploaded, meer niet.
Ik zou het gewoon proberen als ik jullie was.
Nu had ik geen bepaalde actiecode of iets dergelijks, gewoon aanvragen via de eerdere link die ik gaf.
Zie hier (http://www.thenewsmart-g3-vodafone.nl/actievoorwaarden/):Oxellaar schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:23:
Ik heb hem via de telefonische verkoop, dat doe ik altijd.
Dus als je hem hebt gekocht via Telesales krijg je ook een G-Watch.4. Om in aanmerking te komen voor deze promotie dienen deelnemers aan de volgende voorwaarden te voldoen: a) koop het promotieproduct tussen 3 juli 2014 en 30 september 2014 bij een van de Vodafone of Belcompany stores of via Vodafone.nl, Belcompany.nl of Telesales;
Ik heb hem gekocht via Coolblue, maar ben wel in het bezit van een Vodafone abonnement welke ik al had lopen voor ik de telefoon kocht, ik denk niet dat ze erin trappen in mijn geval toch?
Ik had geprobeerd via de registratiepagina aan te melden voor zo'n watch (gewoon gekocht bij vodafone) maar IMEI was incorrect. Na contact met de actiesite via email vertelde ze me dat het IMEI-nummer nog niet vrijgegeven was voor deze actie. Vodafone dient deze dus vrij te geven alvorens het geaccepteerd wordt, lijkt me dat dat alleen toestellen zijn die bij hun uit het magazijn gaat (of via Belcompany). Overigens moet ik nu het volgende doen:
Om uw aanvraag zo spoedig mogelijk en correct af te handelen vragen wij u het volgende te doen:
Maak een printscreen van het ingevulde scherm van de registratiepagina (met alle gegevens) of noteer deze op een begeleidend schrijven. Geeft u ook even uw kleurkeuze door?
Maak een kopie van uw aankoopbewijs (factuur, kassabon, etc.)
Knip het IMEI nummer (beginnend met 35 ..) uit de kartonnen verpakking van uw LG G3.
Let op!! Alleen de kartonnen uitgeknipte IMEI-nummers worden geaccepteerd, dus geen stickers, foto’s of kopieën!!
Stop de
□ printscreen met uw persoonlijke gegevens
□ kopie aankoopbewijs
□ kartonnen IMEI-nummer
in een voldoende gefrankeerde envelop en stuur dit naar:
ODC Benelux
T.a.v. LG GWatch Vodafone actie - HANDMATIG
Postbus 1252
3890 BB ZEEWOLDE
Het IMEI-nummer van dit toestel is (nog) niet vrijgegeven voor deze actie. Wij zijn verplicht om dit IMEI-nummer ter controle door te geven aan het hoofdkantoor van LG (Korea). Zij eisen hiervoor echter het originele, uitgeknipte IMEI-nummer, dit om fraude tegen te gaan.
Ik was vandaag in de T-Shop want ik kan mijn abonnement verlengen, maar ik denk dat ik toch maar over ga op een sim only voorlopig. Ik vond de kleuren van de G3 niet heel bijzonder en het toestel verder wat flets en saai in vergelijking met de Xperia toestellen. Zijn er meer mensen die hier tussen hebben getwijfeld?
Ik heb getwijfeld tussen de G3 en wachten op de xperia z3, heb de G3 gekozen.
Ik had hiervoor een Xperia Z, prima toestel. Alleen door het vierkante ontwerp zit hij als een baksteen in je broekzak, zittend uit je zak halen was bijna niet te doen.
Aangezien de Z3 alleen maar groter is en ongeveer even vierkant als de Xperia Z, zou het alleen maar erger worden.
De G3 is aardig wat groter dan mijn vorige Z, maar zit stukken beter in je broekzak.
Ik voel hem haast niet zitten en pak hem er zo uit, ook zittend.
Eerlijk gezegd vind ik de xperia z reeks aardig saai, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Ik had hiervoor een Xperia Z, prima toestel. Alleen door het vierkante ontwerp zit hij als een baksteen in je broekzak, zittend uit je zak halen was bijna niet te doen.
Aangezien de Z3 alleen maar groter is en ongeveer even vierkant als de Xperia Z, zou het alleen maar erger worden.
De G3 is aardig wat groter dan mijn vorige Z, maar zit stukken beter in je broekzak.
Ik voel hem haast niet zitten en pak hem er zo uit, ook zittend.
Eerlijk gezegd vind ik de xperia z reeks aardig saai, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Oxellaar op 18-09-2014 23:08 ]
Ik voel de G3 ook niet in mijn broekzak en vond de user interface mooier dan bij de Z3...
Ik zag na een berichtgeving over haarscheurtjes in de G3,
http://androidworld.nl/ni...over-haarscheurtjes-body/
dat ik er ook last van heb na 2 maanden gebuik.
Meer mensen die hier last van hebben (gekregen) ?

Ik heb gehoord van LG dat ze het aan het onderzoeken zijn, ik zal deze week even navragen.revengeyo schreef op maandag 22 september 2014 @ 05:06:
[afbeelding]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Nu je het zegt, zowel bij de microfoon aan de onderkant als de IR blaster aan de bovenkant zie ik ook barstjes.revengeyo schreef op maandag 22 september 2014 @ 05:06:
Edit: maar een berichtje richting LG gestuurd, mijn hoofdtelefoonaansluiting was ook al af en toe in de war (dacht bijna altijd een hoofdtelefoon mét microfoon aangesloten te hebben terwijl dat niet zo was).
[ Voor 18% gewijzigd door Huub17 op 23-09-2014 00:17 ]
Coolblue wil dat ik het toestel opstuur, dan regelen zij het met LG.
Alleen ben ik dan mijn toestel wel tijdelijk kwijt.
Zit nog te twijfelen of ik hem ga opsturen.
Alleen ben ik dan mijn toestel wel tijdelijk kwijt.
Zit nog te twijfelen of ik hem ga opsturen.
Begin langzaam toch jammer te vinden dat die bootloader zo stevig op slot zit. Lijken ook nauwelijks (geen)vorderingen in te worden gemaakt als ik XDA moet geloven. Ik wil graag met mijn telefoon kunnen klootviolen als ik daar zin in heb eigenlijk...
Zelf ben ik zeer tevreden met mijn LG G3 ik loop alleen tegen het volgende aan.
Als ik een link vanuit facebook open dan geef ik aan met welk programma deze geopend moet worden.
Echter mijn toestel onthoud de keuze niet ook al staat dat aangevinkt.

Ik moet telkens de app selecteren, hebben andere mensen ook dit probleem?
Als ik een link vanuit facebook open dan geef ik aan met welk programma deze geopend moet worden.
Echter mijn toestel onthoud de keuze niet ook al staat dat aangevinkt.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Root, xposed, CompleteActionPlusMegapaul schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:18:
Helemaal mee eens.Rio schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:36:
Begin langzaam toch jammer te vinden dat die bootloader zo stevig op slot zit. Lijken ook nauwelijks (geen)vorderingen in te worden gemaakt als ik XDA moet geloven. Ik wil graag met mijn telefoon kunnen klootviolen als ik daar zin in heb eigenlijk...
En dan komt over een paar maanden Android L, moet er niet aan denken om dan nog steeds afhankelijk te zijn van LG zn update snelheid. Duurt dan waarschijnlijk nog maanden voor je L op je G3 hebt
De 1e 2 had ik al de laastste ff installeren
Hier gaat de G3 in de verkoop zodra mn nieuwe telefoon binnen is.
Eigenlijk is er niets op de G3 aan te merken, alleen die beperking van de gelockte bootloader doet hem de das om. Heb het idee dat de telefoon net niet helemaal van mij is
Het mooie is wel dat ik er een G watch aan over heb gehouden.
Heb net een Oneplus one besteld
Eigenlijk is er niets op de G3 aan te merken, alleen die beperking van de gelockte bootloader doet hem de das om. Heb het idee dat de telefoon net niet helemaal van mij is
[ Voor 9% gewijzigd door Oxellaar op 25-09-2014 21:42 ]
Op welke setting moet deze staan ik krijg het maar niet voor elkaar

Heb daar ook een beetje mee zitten rommelen om goed te krijgen jaMegapaul schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:46:
Op welke setting moet deze staan ik krijg het maar niet voor elkaar![]()
Draai nu even als test een paar dagen Art, zal indien weer op Dalvik hier op terugkomen
Ik heb sinds een week een g3, ik moet zeggen dat het toestel me wel bevalt. (Op de bekende minpuntjes na) Nu stond ik vannacht in de kroeg en we wilde een foto maken. Dit lukte alleen niet omdat het toestel de foto gewoon niet maken en bleef herfoccussen met de flitser aan. Wat dit betekend is dat ik gewoon geen foto kan maken met flits van een bewegend beeld.
Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor of hier ook ervaring mee?
Thnx!
Thnx!
Even op het scherm tikken om scherp te laten stellen, dan gaat het een stuk sneller.Marijnsp schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:02:
Ik heb sinds een week een g3, ik moet zeggen dat het toestel me wel bevalt. (Op de bekende minpuntjes na) Nu stond ik vannacht in de kroeg en we wilde een foto maken. Dit lukte alleen niet omdat het toestel de foto gewoon niet maken en bleef herfoccussen met de flitser aan. Wat dit betekend is dat ik gewoon geen foto kan maken met flits van een bewegend beeld.
Thnx!
Maar volgens mij is dit sinds de laatste firmware update, ook de flitser gaat eigenlijk vrijwel neit meer aan, ook al staat ie op auto.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Daar ben ik echt superblij mee, aangezien de G3 best redelijk low-light capabel is en zonder flits een foto meestal veel rustiger is dan met. Buiten dat gebruik ik nu XCam (betaalde versie), dat werkt nóg veel fijner@r!k schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:24:
[...]
Maar volgens mij is dit sinds de laatste firmware update, ook de flitser gaat eigenlijk vrijwel neit meer aan, ook al staat ie op auto.
G3 opgestuurd naar Coolblue voor de haarscheur en meteen ook maar de problemen als er iemand opneemt meegenomen. ik ben benieuwd.
[ Voor 49% gewijzigd door Rick-Jan op 26-09-2014 13:35 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
v10i is vrijgekomen voor mijn IMEI nummer. Ik download de .kdz en zal 'm daarna zsm delen.

http://csmgdl.lgmobile.co...9876543213/D85510i_00.kdz

http://csmgdl.lgmobile.co...9876543213/D85510i_00.kdz
Die is helaas identiek aan de Arabische 10i van drie weken geleden. Niets te flashen dus (draai zelf HK 10i)
Hoe bedoel je "Niets te flashen dus"? Ik vond het wel merkwaardig omdat ik hem best had zitten dat ik nog op 10A zat terwijl iedereen al 10g, 10i of 10j had. Zelf heb ik laatst v10k geflashed, gaat lekker maar ik merk er eerlijk gezegd weinig van. Geen nieuwe dingen of (veel) betere batterij. Alas.Brad Pitt schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:21:
[...]
Die is helaas identiek aan de Arabische 10i van drie weken geleden. Niets te flashen dus (draai zelf HK 10i)
Omdat het een "oude" 10i is. Ouder dan de 10i uit Hong Kong. Geen reden, voor mij dan, om iets te flashenjimmy_dg schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:44:
Hoe bedoel je "Niets te flashen dus"?
Verwijderd
hoi ik heb ook de lg g3 maar ik merk dat als ik een whats up ontvang of een telefoontje heb gemist dat de led niet oplicht het staat wel allemaal ingesteld maar doet het niet iemand hier een oplossing voor?
Verwijderd
probeer lightflow is, staat in play storeVerwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:58:
nee heb egt alles aan staan daarom zo gek want het is wel makkelijk die led
Dit. Begint me meer en meer te storen. Zodra ik een goed alternatief zie gaat de G3 weg.Oxellaar schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:41:
Hier gaat de G3 in de verkoop zodra mn nieuwe telefoon binnen is.
Eigenlijk is er niets op de G3 aan te merken, alleen die beperking van de gelockte bootloader doet hem de das om. Heb het idee dat de telefoon net niet helemaal van mij is![]()
Een Note 4 is mooi. Alleen ff oppassen met Knox geneuzel. Helemaal "open" en makkelijkst is NexusRio schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:51:
[...]
Zodra ik een goed alternatief zie gaat de G3 weg.
Nexus wacht ik dus op. Rumors hebben het over oktober dus ben benieuwd.
Idem, helaas heb ik financieel gezien niet de vrijheid om zomaar even deze weg te doen en een nieuwe te kopenRio schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:51:
[...]
Dit. Begint me meer en meer te storen. Zodra ik een goed alternatief zie gaat de G3 weg.

Ik vindt het vrij zonde dat de bootloader nu nog steeds niet is geunlocked. Ik weet dat LG er "soortvan officieel" over had bericht, maar het duurt nu nou wel erg lang.
Ik wacht er in ieder geval nog mee voordat ik er aan denk om hem weg te doen. Als je geroot bent en de bloat weg haalt dmv Titanium bv valt er echt wel mee te werken. Een beetje de launcher opschonen en ik kan er prima mee over weg. Alleen vind ik AOSP gewoon echt veel lekkerder, vooral omdat ik van een N4 kwam en dacht dat ik nu een beest van een telefoon zou hebben. Maar nu hij zo dicht getimmerd zit lijkt dat niet echt zo.
Ik zag trouwens dat er een soort "beautify" filter in de laatste update (v10k) bij is gekomen als je gebruik maakt van de front face camera.
Geloof niet dat ze hem gaan unlocken. Zijn allemaal zoethoudertjes imho.jimmy_dg schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:00:
Ik vindt het vrij zonde dat de bootloader nu nog steeds niet is geunlocked. Ik weet dat LG er "soortvan officieel" over had bericht, maar het duurt nu nou wel erg lang.
Die zit er al tijden inIk zag trouwens dat er een soort "beautify" filter in de laatste update (v10k) bij is gekomen als je gebruik maakt van de front face camera.
LG gaat helemaal niets unlocken.
Zie mijn post hier: http://forum.xda-develope...?p=55772553&postcount=504
Ik zou vooral niet denken dat een customer service rep hier iets zinnigs over kan zeggen.Rio schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:03:
Op mijn beurt zou ik niet gaan zitten wachten tot een officiele bootloader-unlock.Limbeckx schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:37:
[...]
Ik zou vooral niet denken dat een customer service rep hier iets zinnigs over kan zeggen.
Ik krijg hele andere antwoorden van supportRio schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:03:

Ik persoonlijk ben niet xda aan het F5en of het er al is. Zou leuk zijn als het komt maar ik moet ook wel zeggen dat ik heel vaak bezig blijf met roms en radio's dus misschien is het voor mij ook wel een zegen. De G3 werkt prima zoals ie nu is.Rio schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:18:
[...]
Op mijn beurt zou ik niet gaan zitten wachten tot een officiele bootloader-unlock.
[afbeelding]
Ik heb sinds 26 sept de G3, ik vind het een heerlijke telefoon(Handzaam, scherm, etc) alleen schrik ik toch wel van de lag. Dat ik dat nu al heb, voorspelt niet veel goed voor het komend jaar. En helaas zijn custom roms dus ook nog niet de oplossing 
Ik twijfel of ik hem niet in moet leveren bij Vodafone(Heb nog bedenktijd) en dan de HTC M8 ga ofzo.
Ik twijfel of ik hem niet in moet leveren bij Vodafone(Heb nog bedenktijd) en dan de HTC M8 ga ofzo.
Dat is imo een antwoord van niks waarmee ze valse hoop geven.jimmy_dg schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:26:
[...]
Ik krijg hele andere antwoorden van support
[afbeelding]
Just my two cents.
Ik was juist blij met de lag... althans, dat het een heel stuk minder was dan bij de toestellen in de winkel... er is nog wel lag maar gelukkig niet genoeg om me er aan te storen.Sheva schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:40:
Ik heb sinds 26 sept de G3, ik vind het een heerlijke telefoon(Handzaam, scherm, etc) alleen schrik ik toch wel van de lag. Dat ik dat nu al heb, voorspelt niet veel goed voor het komend jaar. En helaas zijn custom roms dus ook nog niet de oplossing
Zijn er meer die een soort ghosting effect in de letters zien? 't Lijkt alsof er een wit lijntje rondom zwarte letters wordt getoond. Vooral in Chrome valt dat goed op. Maar ook in Feedly is het enigzins zichtbaar. Bij de instellingen zie ik dat niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan de witte achtergrond
Dat is al vaak voorbij gekomen. Het lijkt er op dat LG kunstmatig wat extra scherpte probeert toe te voegen om de extreem hoge resolutie te onderstrepen.pvtonger schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:12:
Zijn er meer die een soort ghosting effect in de letters zien? 't Lijkt alsof er een wit lijntje rondom zwarte letters wordt getoond. Vooral in Chrome valt dat goed op. Maar ook in Feedly is het enigzins zichtbaar. Bij de instellingen zie ik dat niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan de witte achtergrond
Men is er niet onverdeeld enthousiast over...
Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing
Wat een gesmurf toch allemaal over die lag. Dit is een retesnel toestel. Wil je sneller, gebruik dan een alternatieve launcher en een alternatief keyboard en reboot een keer. Thats all.
LG eigen homeshit zuigt gewoon teveel (net als bij Sammy de touchwizz interface).
LG eigen homeshit zuigt gewoon teveel (net als bij Sammy de touchwizz interface).
Nee, dat is niet waar. De LG G3 is in gebruik trager, onddanks gebruik andere launcher en andere optimalisaties. Ik heb een hier ook een Moto G een Nexus 5 en die voelen (veel) sneller aan.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik kwam van een Xperia Z, draaiende op CM10, en de G3 voelde echt traag aan. Na zes weken weer verkocht.
Heb nu de Oneplus-one, dan merk je pas echt hoe erg de lag op de G3 is.
Niet dat de G3 waardeloos is, is echt een topper, maar verre van snel.
Heb nu de Oneplus-one, dan merk je pas echt hoe erg de lag op de G3 is.
Niet dat de G3 waardeloos is, is echt een topper, maar verre van snel.
[ Voor 5% gewijzigd door Oxellaar op 03-10-2014 23:47 ]
Kan je die lag niet gewoon verhelpen door een andere ROM te installeren? Zodat alle LG meuk eraf is?
Ben nu zelf namelijk aan het kijken voor een nieuwe telefoon en de G3 is misschien wel een kanshebber.
Ben nu zelf namelijk aan het kijken voor een nieuwe telefoon en de G3 is misschien wel een kanshebber.
De ontwikkeling daarvan is vrijwel non-existent vanwege de gelockte bootloader/geen custom recovery.giganielsie schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 01:34:
Kan je die lag niet gewoon verhelpen door een andere ROM te installeren? Zodat alle LG meuk eraf is?
Een gedrocht als Touchwizz vergelijken met de skin van LG gaat toch te ver, vind ik.micheldenhaag schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:59:
Naar mijn idee is de Snapdragon 801 gewoon te "zwak" om deze resolutie aan te sturen.
Vergeleken met zijn directe concurrenten laat hij ook juist op het grafische vlak flink punten liggen.
In deze telefoon had gewoon de 805 moeten zitten en niet de 801.
Los daarvan....de bootloader moet sowieso open om een interessante telefoon te krijgen
De 801 is ruimschoots snel genoeg om de pixeltjes aan te sturen, da's geheel de issue niet.Oxellaar schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 08:37:
Naar mijn idee is de Snapdragon 801 gewoon te "zwak" om deze resolutie aan te sturen.
Hopelijl leren ze het van deze fouten,geen wonder dat die minder verkoopt dan g2.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Waarom blijft de G3 dan ruimschoots achter in elke benchmark, juist op het grafische vlak.Brad Pitt schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 08:49:
[...]
De 801 is ruimschoots snel genoeg om de pixeltjes aan te sturen, da's geheel de issue niet.
Je ziet gewoon duidelijk de framerate in elkaar zakken bij wat heftigere beelden, niet eens vloeiend meer.
Niet dat ik op benchmark cijfers kik, maar het zegt wel degelijk iets.
Omdat 'ie o.a. throttled. Hetgeen weinig te maken heeft met de 801 maar alles met de G3.Oxellaar schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 10:08:
Waarom blijft de G3 dan ruimschoots achter in elke benchmark, juist op het grafische vlak.
Nee, heeft te maken met de Adreno 330 chip die in de 801 gebakken zit. Deze is eigenlijk te zwak om dit scherm aan te sturen. Maar helaas was de 805 met de 420 nog niet op de markt, anders hadden ze die vast gekozen. Die is nl. wel ontworpen voor 4k schermen.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Onzin, vergelijk de benchmarks van de G3 met 805 maar eens met die van de G3 met 801, bijna geen verschil... Niks noemenswaardigs.The Wizard schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:53:
Nee, heeft te maken met de Adreno 330 chip die in de 801 gebakken zit. Deze is eigenlijk te zwak om dit scherm aan te sturen. Maar helaas was de 805 met de 420 nog niet op de markt, anders hadden ze die vast gekozen. Die is nl. wel ontworpen voor 4k schermen.
Brad heeft gewoon gelijk
http://www.androidcentral...n-805-review?pg=2#content
In benchmarks and real-world testing, battery life has been virtually identical to the Snapdragon 801-based G3, so you're not sacrificing longevity for that speed boost. Scores in GFXBench's battery life test, which continually loops the T-rex demo sequence, are within a few minutes of each other.
[ Voor 19% gewijzigd door Razer op 04-10-2014 13:23 ]
Voor de mensen die zeggen dat de 801 te langzaam is om het scherm aan te sturen... Dit is echt onzin. Denk aan de Nexus 10 die een resolutie van 2560x1600 had en werkte op een dualcore Exynos processor. Die had geen lag.
Zou het te verhelpen zijn met een andere launcher? Bij mij voelde de boel een stuk vloeiender aan op de Google Now Launcher. De app iconen worden dan wel een stuk groter.
Ligt er aan waar jij lag voelt vindt ik. Ik gebruik nu Nova Launcher icm Sreen Off app (voor double tap to sleep) en het voelt eigenlijk gewoon hetzelfde als bij de stock LG launcher en GNL. Ik voel geen lag, eigenlijk nergens op de telefoon. Swiftkey werkt lekker, foto's nemen gaat snel, ik ga niet als een eekhoorn door de menu's heen maar op mijn "snelheid" merk ik geen lagg.Jack O10 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:11:
Zou het te verhelpen zijn met een andere launcher? Bij mij voelde de boel een stuk vloeiender aan op de Google Now Launcher. De app iconen worden dan wel een stuk groter.
Het is een prima telefoon, ook met alle troep die LG erop zet vindt ik. Desalniettemin ga ik er meteen een AOSP rom op zetten als die beschikbaar zijn.
Wishful thinkingjimmy_dg schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:54:
[...]
Desalniettemin ga ik er meteen een AOSP rom op zetten als die beschikbaar zijn.
De vertraging in zowel de interface als games is grotendeels op te lossen, ook zonder de unlocked bootloader. Je hebt wel root nodig. Schakel over naar ART, Installeer de Lin-kernel van XDA via fastboot, underclock de processor met -60mv, schakel thermal throttling uit via menu 3845#*855#, verander gpu governor naar lionheart/intelliactive , scheduler naar vr/deadline, schakel zram uit via faux123, verwijder alle bloatware en volia.
Je hebt nu een super snelle LG G3 die vrijwel even snel aanvoelt als de OnePlus one tijdens alles, behalve games. Natuurlijk word de GPU meer belast tijdens games door de hoge resolutie,, maar San Andreas bijvoorbeeld draait nu eindelijk acceptabel met alles op max behalve schadows helemaal uit.
Maar het zou inderdaad veel fijner zijn als we een unlocked bootloader hadden.
Je hebt nu een super snelle LG G3 die vrijwel even snel aanvoelt als de OnePlus one tijdens alles, behalve games. Natuurlijk word de GPU meer belast tijdens games door de hoge resolutie,, maar San Andreas bijvoorbeeld draait nu eindelijk acceptabel met alles op max behalve schadows helemaal uit.
Maar het zou inderdaad veel fijner zijn als we een unlocked bootloader hadden.
[ Voor 5% gewijzigd door SpX op 05-10-2014 13:54 ]
Ik heb zelf ook een G3 met af en toe lag maar het is toch te gek voor woorden dat men dit moet doen om een telefoon soepel te maken...SpX schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 13:53:
De vertraging in zowel de interface als games is grotendeels op te lossen, ook zonder de unlocked bootloader. Je hebt wel root nodig. Schakel over naar ART, Installeer de Lin-kernel van XDA via fastboot, underclock de processor met -60mv, schakel thermal throttling uit via menu 3845#*855#, verander gpu governor naar lionheart/intelliactive , scheduler naar vr/deadline, schakel zram uit via faux123, verwijder alle bloatware en volia.
LG heeft zoveel batterijbesparende fratsen moeten verwerken in hun ROM om de batterijduur enigszins in de buurt te houden van die van de LG G2, dat het de gebruikservaring nadelig beïnvloed. Het 1440p scherm zelf vreet heel veel stroom, ongeacht welke content word weergegeven. Alleen tijdens games zal de processor en gpu daadwerkelijk harden moeten werken tov een 1080p scherm. LG gebruikt standaard de Interactive governor die heel vreemd getweakt is, de balans tussen batterij en performance is niet voldoende.smartje74 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:18:
[...]
Ik heb zelf ook een G3 met af en toe lag maar het is toch te gek voor woorden dat men dit moet doen om een telefoon soepel te maken...
Niet alleen de temperatuur bepaalt het throttelen, maar vooral ook de core load etc. De enige custom kernel die er is staat het toe andere governors te gebruiken waardoor de LG variant te omzeilen valt.
Hebben meer mensen last van een grote lag bij het typen van tekst (bijvoorbeeld op tweakers)
Als ik type dan krijg ik de tekst die ik heb getypt 10 seconden later pas te zien in het tekst vak van het forum.
Als ik type dan krijg ik de tekst die ik heb getypt 10 seconden later pas te zien in het tekst vak van het forum.
Nee, daar heb ik geen last van. Maar je geeft wat weinig informatie. Gebeurt het ook direct nadat je opnieuw opstart? Gebeurt het ook met een andere browser? Gebeurt het ook met een andere toetsenbord-app? Gebeurt het ook met een andere launcher? Gebeurt het ook op andere websites? Gebeurt het ook in Whatsapp of andere apps? Welke firmware gebruik je?
Ik heb hetzelfde, als je vervolgens buiten het tekstvak tikt met je vinger, komt de tekst er ineens te staan. Dit is bij mij met laatste chrome versie en standaard G3.Marijnsp schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:07:
Hebben meer mensen last van een grote lag bij het typen van tekst (bijvoorbeeld op tweakers)
Wat Rick-Jan zegt. Het gebeurt bij mij bij het
Lg toetsenbord en het Android stock toetsenbord.
Vooralsnog alleen bij chrome. (Ook alle links die ik open vanaf Facebook naar chrome en van chrome naar YouTube crashen. Dan bedoel ik dat de app niet reageert na het openen van de link)
Hopenlijk wordt het opgelost met een update van chrome.
Lg toetsenbord en het Android stock toetsenbord.
Vooralsnog alleen bij chrome. (Ook alle links die ik open vanaf Facebook naar chrome en van chrome naar YouTube crashen. Dan bedoel ik dat de app niet reageert na het openen van de link)
Hopenlijk wordt het opgelost met een update van chrome.
Ik had exact hetzelfde, dacht eigenlijk dat het aan Swiftkey zou liggen.Rick-Jan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:26:
[...]
Ik heb hetzelfde, als je vervolgens buiten het tekstvak tikt met je vinger, komt de tekst er ineens te staan. Dit is bij mij met laatste chrome versie en standaard G3.
Jammer genoeg blijkt de LED niet te gaan knipperen bij meldingen (whatsapp, mail, twitter en dergelijke). Bij het opladen en dergelijke brand de LED wel...
Ook wordt het weer (de temperatuur) niet geupdate op de lockscreen. Pas als ik de weer app open wordt deze geupdate. Daarna blijft die weer op dezelfde temperatuur staan.
Verder maak ik gebruik van de Quick Circle Case en zit ik op 3.4.0 (niet geroot etc etc)
Ook wordt het weer (de temperatuur) niet geupdate op de lockscreen. Pas als ik de weer app open wordt deze geupdate. Daarna blijft die weer op dezelfde temperatuur staan.
Verder maak ik gebruik van de Quick Circle Case en zit ik op 3.4.0 (niet geroot etc etc)
Verwijderd
hoi dat met die led had ik ook maar je moet het vinkje ook aanvinken bij gedowloaden apps dan werk het wel dat was de oplossing bij mij sucses
Ja top, bedankt!Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:13:
hoi dat met die led had ik ook maar je moet het vinkje ook aanvinken bij gedowloaden apps dan werk het wel dat was de oplossing bij mij sucses
Trouwens een tipje voor de screenprotector gebruikers onder ons... Koop een glaze screenprotector kost 2 a 3 euro maar bekrast 10x minder snel dan een folie + ze zijn makkelijker aan te brengen
Let er alleen op dat hij niet dikker is dan 0.23 mm, anders wordt de gevoeligheid van je scherm veel minder en krijg je soms last van ghosttouches.Marijnsp schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:08:
Trouwens een tipje voor de screenprotector gebruikers onder ons... Koop een glaze screenprotector kost 2 a 3 euro maar bekrast 10x minder snel dan een folie + ze zijn makkelijker aan te brengen
Dikte hier 0.3mm en geen enkele issue zoals omschrevenmicheldenhaag schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:53:
Let er alleen op dat hij niet dikker is dan 0.23 mm, anders wordt de gevoeligheid van je scherm veel minder en krijg je soms last van ghosttouches.
Past ook gewoon prima onder de Quick Circle case. Gebruik die weliswaar niet meer maar het ging prima
Hier ook 0.3 mm nog nooit ergens last van gehad. 
Past bij al mijn hoesjes
(Quick circle, spigen slim armour enzo)
Past bij al mijn hoesjes
(Quick circle, spigen slim armour enzo)
http://www.dx.com/p/329023micheldenhaag schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:53:
[...]
Let er alleen op dat hij niet dikker is dan 0.23 mm, anders wordt de gevoeligheid van je scherm veel minder en krijg je soms last van ghosttouches.
Ik gebruik die en die is 0.5mm. Geen problemen of "ghosttouches" zoals jij zegt.
Niemand?Cenahej schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:18:
Jammer genoeg blijkt de LED niet te gaan knipperen bij meldingen (whatsapp, mail, twitter en dergelijke). Bij het opladen en dergelijke brand de LED wel...
Als is een beetje Google lees ik dat deze pas te zien is bij echt slecht weer zoals onweer e.d.
https://www.google.nl/sea...date+on+lock+screen+lg+g3
Doet het gewoon "altijd" hoor. Regen, zon, bewolkt, whatever.smartje74 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:13:
Als is een beetje Google lees ik dat deze pas te zien is bij echt slecht weer zoals onweer e.d.
http://forum.xda-develope...-g3-twrp-verizon-t2900590
[ Voor 23% gewijzigd door quartex op 10-10-2014 09:15 ]
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Nou bij mij niet, heb het pas 1 keer gezien tijdens onweer. Voor de rest (beetje regen of zon) zwijgt mijn weather op het lock screenBrad Pitt schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:03:
[...]
Doet het gewoon "altijd" hoor. Regen, zon, bewolkt, whatever.
Voor de 99% van de mensen hier met een 855: de .img in die thread zou ik niet flashenquartex schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:13:
<bootloader unlock>
Great news anyway! Even wachten op de goede versie voor ons nog (komt vandaag)
En idd, ook 'officieel' voor de 855 internationalBrad Pitt schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:47:
[...]
Voor de 99% van de mensen hier met een 855: de .img in die thread zou ik niet flashen
Great news anyway! Even wachten op de goede versie voor ons nog (komt vandaag)
Goed nieuws! Hulde aan de ontwikkelaars. Hopelijk vanaf nu wat minder gezeur over de bootloader
Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing
Die lag! Die sharpening! Die accuduur!LoermansA schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:11:
[...]
Hopelijk vanaf nu wat minder gezeur over de bootloader
Let op:
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.
Levertijden mag je in [LG G3] Levertijden en Prijzen bespreken.
Vragen over accessoires horen in [LG G3] Accessoires
Offtopic-reacties worden verwijderd.