Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 69 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:31
wokkelz schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:51:
[...]

Ja dan moeten we elkaar wel kennen! Wat was je nick op hattrick?
HFR-Marcel

Ik heb nog weleens gekeken om me weer aan te melden, maar het spelletje trekt me gewoon echt niet meer. En ik verwacht dat de 'oude garde' er ook niet meer zal zijn. De open meetings zoals die vanuit de HFR werden georganiseerd waren mooi, maar zoals hierboven al gezegd was dat wel in de hoogtijdagen van het spelletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326103

ik zat erover na te denken binnenkort weer dit spel te spelen, zeker nu er ook een mobile app is. maar welke trainingen is nu de juusite in het begin? (gk, pm or scoring)? waar zit het beste geld in voor een starting club?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:20

odan

The dark side is within all!

lijkt me sterk dat er super veel veranderd is in dat opzicht. dus verdedigen of middenveld. en dan ook met 5 op die posities elke wedstrijd.

10 spelers training met winst verkopen. rinse repeat. en dan zou je later op scoren of keepen kunnen gaan trainen als je een solide basis hebt.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airjinx
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-07-2022
De 'nieuwe' app is inderdaad een hele verbetering, jammer voor het ledenaantal dat het zolang geduurd heeft vooraleer ze een waardig alternatief hadden voor op de smartphone.

Keepen alvast niet, maar voor de rest liggen alle opties open. Ik ben momenteel ook maar wat aan het trainen en train spelmaken. Er zit behoorlijk wat verschil qua meerwaarde per level naargelang welke bijstats ze hebben, welke leeftijd etc. Wat op de TL rondneuzen dus. Een kameraad is ook geld aan het vergaren en traint vleugelspel. Ik vond dat een verrassende keuze maar hij verdient goed zijn boterham,
Op bepaalde types van speler is een level verdedigen héél veel waard. Ze hebben een krachtige defensieve mid ingevoerd. Als je een krachtige met pm kan kopen en daar wat verdedigen op bijtrainen, das ook kassa hoor.

Het is belangrijker om de juiste spelers te kopen dan of je nu pm, def of wing traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 21:23
ArthurMorgan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:48:
[...]

Dat was echt in de hoogtijdagen van het spel. Toen had ik tientallen bekenden die het ook speelden. Daar ben ik ook geweest.
Ja, daar ben ik ook geweest! Dagen lang spierpijn gehad van het keren op dat kunstgras. Ook nog een keer gebowld in Amsterdam (Hoedjevanpapier, Foray,Yared, J-du_pee, Groovie17 die generatie). Maar die zijn ook geen 20 meer :D

Ben in augustus 2018 toch weer begonnen, nadat ik ergens in 2005 ofzo ben gestopt. Wederom als teamnaam Nocturnal Supremacy. Wel jammer, want ik had echt een mooi team. Was ik bijvoorbeeld in Schotland in de middle of nowhere op zoek naar een internetcafe om mijn opstelling te maken. Nee, lieve kijkbuiskinderen, smartphones bestonden toen nog niet. Echter, nadat mijn 1600 sterren team voor de 3e keer op rij verloor van een heel slecht team, heb ik zomaar de stekker eruit getrokken. Ze hadden toen wat parameters anders gezet ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door metalm op 28-06-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik ben hier na jaren afwezigheid nog maar eens begonnen. Ik heb al het meeste van die opdrachten gedaan, waardoor ik een goede trainer heb kunnen halen. Verder heb ik ook 2x een level 4 Hulptrainer en 1x een level 4 Arts bij aangenomen.

Ik denk eraan om verdedigers te gaan trainen en dan 5-3-2 of 5-2-3 te gaan spelen met counter-taktiek. Nu vind ik het echter wat lastiger om te weten wat voor trainees ik moet gaan halen. Verdedigen zal een belangrijke skill zijn en ik vermoed Passen ook. Verder nog iets waar ik naar moet kijken? Bepaalde skills zoals Snel, Krachtig,...?

Vroeger was er ook nog Hattrick Organizer, maar ik zienu dat die al 2 jaar niet geupdated is op Sourceforge. Welke gebruiken jullie tegenwoordig?

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 21:43

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Ik denk eraan om verdedigers te gaan trainen en dan 5-3-2 of 5-2-3 te gaan spelen met counter-taktiek. Nu vind ik het echter wat lastiger om te weten wat voor trainees ik moet gaan halen. Verdedigen zal een belangrijke skill zijn en ik vermoed Passen ook. Verder nog iets waar ik naar moet kijken? Bepaalde skills zoals Snel, Krachtig,...?
Ik train met 2 teams verdedigers, uiteraard is verdedigen een belangrijke skill, passen ook en ik kijk toch ook wel naar een beetje PM bij voorkeur. Maakt het wel lastiger om leuke trainees te vinden aangezien jeugdspelers die op alle 3 minstens redelijk of goed hebben bij 17 jaar 0 dagen er maar amper zijn.
Vroeger was er ook nog Hattrick Organizer, maar ik zienu dat die al 2 jaar niet geupdated is op Sourceforge. Welke gebruiken jullie tegenwoordig?
HO gebruik ik nog steeds, je kunt tegenwoordig gewoon meerdere teams beheren daarmee, werkt tot nu toe nog prima.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:38
Ik kom hier via het 21 jaar tweakers statistiekenbericht, er is dus een Hattrick-topic dat al effe meegaat? Mooi mooi!

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ja, wel langzaam aan het sterven, net als Hattrick zelf heb ik het idee. Je bent de eerste post in 3 maanden :-)

Dit weekend is de laatste competitie ronde; misschien dat dit wat tongen los maakt!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Al een goeie 5 jaar bezig met deel 69. Auw.

Ben sinds 2013 weer terug, nadat mijn eerste team van 2005 tot 2011 actief was.
Community aspect is inderdaad volledig weg. Had Supporter maar niet zo duur moeten worden. Gelukkig nog een vriend die het actief speelt maar verder sta ik er alleen voor.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ja; dat community aspect mis ik wel. En die prijzen zijn absurd hoog nog steeds. HT heeft volgens mij ook veel te laat de mobiele app opgepakt. En op dit moment is de échte support op de apps nog steeds niet helemaal fijn. De beste HT ervaring heb je nog steeds als je Foxtrick erbij gebruikt.

Wellicht dat ze dankzij de hoge prijzen nog wel bestaan. Het is gissen natuurlijk. De overnames in het verleden hebben niet geholpen.

Anyway; Dit weekend kan ik 2x kampioen worden; en morgen met het NT een goede stap zetten naar 2e ronde in de huidige WC.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:10
Vroeger een hele tijd gespeeld, toen gestopt.
Nu weer een aantal seizoenen bezig. Zit nog steeds in laagste divisie, omdat ik besloten heb een langzame opbouw te doen van het team. Ik train positiespel en dat bevalt tot nu toe nog goed.

Ben nu wel zo ver gekomen(qua training en geld) dat ik het team goed kan versterken. Daar ben ik dit seizoen mee begonnen en daar ga ik nog een seizoen mee door. Misschien kan ik zelfs komend seizoen al voor het kampioenschap gaan spelen, maar wellicht is één seizoen verder iets slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03
Weet iemand hoe ik met mijn jeugdteam kan stoppen? Ik vind het te veel werk een 2e team bij te houden. Maar kan nergens de optie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmera
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-05 15:47
Dit vond ik in de handleiding:

De academie sluiten
Indien je je jeugdacademie wilt sluiten, kan dit in het tussenseizoen van de jeugdcompetitie of wanneer je jeugdploeg niet aan een competitie deelneemt. Je moet je jeugdacademie echter wel minstens zes weken open houden. Je kan je jeugdacademie ook een nieuwe start geven, zelfs tijdens een lopend seizoen. Hiervoor gebruik je de link 'Jeugdacademie vernieuwen' op de overzichtspagina van je jeugdploeg. Deze actie is echter onomkeerbaar en al jouw jeugdspelers en scouts zullen ontslagen worden. Jouw (gesloten) jeugdacademie zal in de reeks blijven spelen en zelf zal je op zoek moeten naar een nieuwe reeks voor je nieuwe academie. Je kan deze optie slechts één keer per drie seizoen gebruiken (= 48 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Heeft HT ook deals op Black Friday voor supporter abbo's? Mijn supporter loopt over een dikke maand af; heb al besloten te verlengen maar als dit goedkoper kan dan bespaar ik graag wat centjes :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefkor
  • Registratie: November 2005
De vorige actie met korting was rond kerst. Helaas komt de broodnodige korting niet zo heel vaak voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mk1992
Het knotsgekke potje van gisteren moet ik even delen: https://www95.hattrick.or...882&SourceSystem=Hattrick

3e ronde beker, ik divisie IV, hij divisie VI. Verwachtte dat hij er wel voor zou gaan, middenveld kon een punt worden.
1e helft niet gevolgd, was op weg naar huis. Maar goed ook, na een half uur had zijn pressie tegen mijn vleugelaanval al 3-1 op het bord staan in bijna even zo veel kansen. Slik, dit gaat niet goed.
Kort naar rust wordt het 4-1 en zie ik het eigenlijk niet meer zitten. Had wat individuele orders voor nog aanvallendere wingers en ruilde mijn zwakste mid in voor de sterkste. Doe niet aan cupruns maar de centjes die er te verdienen zijn ga ik wel voor.

Anyway, zijn snelle goals (3x in 18 minuten) gaven me nog een beetje hoop, maar rond minuut 70 zag ik het niet meer zitten. Ben gaan eten.
Notificatie: 4-2, Hildebrand in minuut 73. Voor de troost?
Notificatie. 4-3, Marxer in minuut 83, maakt het verdomde spannend nog
Stilte
Notificatie. Ik kijk op de klok. Hmh, einde wedstrijd. Toch kijken.
'Alex Vido scoort in de 90e minuut, de stand is nu 4-4'.

Wauw. Ongeacht de uitkomst nu al gaaf. Meestal kan ik op conditie nog wat aan het eind van de wedstrijd, zien wat verlenging brengt.

Al gauw lopen we uit naar 4-6 en lijkt het gespeeld. Maar als in minuut 107 de anschlusstreffer valt is het toch nog spannend. Er wordt nog een kans gemist maar 5-6 is een memorabele uitslag.

Lang niet zo genoten van een HT-wedstrijd.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Plenkske schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:15:
Ben nu wel zo ver gekomen(qua training en geld) dat ik het team goed kan versterken. Daar ben ik dit seizoen mee begonnen en daar ga ik nog een seizoen mee door. Misschien kan ik zelfs komend seizoen al voor het kampioenschap gaan spelen, maar wellicht is één seizoen verder iets slimmer.
Kleine update hierop, zoals het er nu uit ziet wordt het denk ik toch al dit seizoen een kampioenschap. Ben benieuwd hoe het daarna gaat verlopen ! Op een aantal punten moet ik zeker nog versterken. Dat zal ik doen met training en met een paar aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik heb m'n supporter met een half jaar verlengd. Kosten: €80 maarliefst.
Net genoeg tot het einde van het volgend seizoen. Doelstelling is om nog keer de beker en de titel te pakken en m'n hatstat record uit 2017 te verbeteren.

Daarna gaan we wel met Zilver supporter verder. Ik zal dat team wel missen :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:14

Oxigeon

En zo is dat!

Luckeh schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:36:
Ik heb m'n supporter met een half jaar verlengd. Kosten: €80 maarliefst.
Net genoeg tot het einde van het volgend seizoen. Doelstelling is om nog keer de beker en de titel te pakken en m'n hatstat record uit 2017 te verbeteren.

Daarna gaan we wel met Zilver supporter verder. Ik zal dat team wel missen :/
Elke keer als ik dit topic zie denk ik, zal ik weer starten. Dan kijk ik weer wat een maandje supporter kost en dan zakt me de moed weer in de schoenen. Vroeger een jaar of 15 tot 10 geleden begonnen met een team wat ik een jaar of 5 heb volgehouden.

Toen op een gegeven moment niet meer kunnen winnen en de stekker uit het team getrokken. In deze tijd gewoon supporter. Maar volgens mij is dit toch flink duurder geworden nu. Als is het goedkoopste model nu een 35-40euro per jaar.

Toch eens kijken of ik weer lid kan worden. Moeilijkste vind ik altijd een teamnaam bedenken. haha

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Oxigeon schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:23:
[...]

Elke keer als ik dit topic zie denk ik, zal ik weer starten. Dan kijk ik weer wat een maandje supporter kost en dan zakt me de moed weer in de schoenen. Vroeger een jaar of 15 tot 10 geleden begonnen met een team wat ik een jaar of 5 heb volgehouden.

Toen op een gegeven moment niet meer kunnen winnen en de stekker uit het team getrokken. In deze tijd gewoon supporter. Maar volgens mij is dit toch flink duurder geworden nu. Als is het goedkoopste model nu een 35-40euro per jaar.

Toch eens kijken of ik weer lid kan worden. Moeilijkste vind ik altijd een teamnaam bedenken. haha
Ik mis supporter niet, je kunt tegenwoordig een basislogootje maken, de spelersgezichten zie je ook zonder supporter, foxtrick zorgt voor het inzicht en mijn actieve competitie is ook al gratis!

Cash is king.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

mk1992 schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:35:
[...]

Ik mis supporter niet, je kunt tegenwoordig een basislogootje maken, de spelersgezichten zie je ook zonder supporter, foxtrick zorgt voor het inzicht en mijn actieve competitie is ook al gratis!
Thanks... Club is inmiddels gemaakt onder de naam FC Boekoel. Benieuwd hoe ver we weer gaan komen

EDIT: WUTT Wat???!!! Divisie 6 waar ik in start. Dat was in mijn tijd IX of X. Dan is de playerbase echt veel minder geworden

[ Voor 13% gewijzigd door Oxigeon op 11-11-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Oxigeon schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:37:
[...]

Thanks... Club is inmiddels gemaakt onder de naam FC Boekoel. Benieuwd hoe ver we weer gaan komen

EDIT: WUTT Wat???!!! Divisie 6 waar ik in start. Dat was in mijn tijd IX of X. Dan is de playerbase echt veel minder geworden
Geïnspireerd van plaatsnaam Boekel ? Zo ja: buurman hier ;)
En ja, dat was ook mijn reactie toen ik weer startte haha...
Succes en veel plezier !

Verder eens met bovenstaande: je mist supporter niet. Als je start krijg je het volgens mij een maandje gratis ? Maar met foxtrick en tomattrick kom je al heel ver !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Plenkske schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:40:
[...]

Geïnspireerd van plaatsnaam Boekel ? Zo ja: buurman hier ;)
En ja, dat was ook mijn reactie toen ik weer startte haha...
Succes en veel plezier !

Verder eens met bovenstaande: je mist supporter niet. Als je start krijg je het volgens mij een maandje gratis ? Maar met foxtrick en tomattrick kom je al heel ver !
Nee niet Boekel.. In het zuiden hebben we nog een plaatsje liggen met ongeveer dezelfde naam :P. Geen supporter hier dan. Foxtrick gebruikte ik vroeger meen ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Oxigeon schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:37:
[...]
De XI.758, waar blijft de tijd. :$

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Oxigeon schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:41:
[...]

Nee niet Boekel.. In het zuiden hebben we nog een plaatsje liggen met ongeveer dezelfde naam :P. Geen supporter hier dan. Foxtrick gebruikte ik vroeger meen ik ook
Ah, dan is die gratis supporter actie misschien weer weg, geen idee. Het was voor mij destijds een complete verrassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Plenkske schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:44:
[...]

Ah, dan is die gratis supporter actie misschien weer weg, geen idee. Het was voor mij destijds een complete verrassing.
Bij het verkrijgen van het managerdiploma (zojuist behaald) ben ik er toch achter gekomen dat ik een Gold Supporter ben voor 1 maand nu. Hier zal ik het dan ook mee moeten doen.

Misschien als er nog eens een aanbieding komt dat ik er aan meedoe. Maar mijn eerste prioriteit is toch een goed team op de been zetten. Met of zonder supporter :P. Nu nog zwaar twijfelen of ik verdedigers of middenvelders ga trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Nog een klein vraagje. Op v3rschillende sites zie ik staan dat ik als newbie ook een nieuwr trainer moet aanschaffen die minimaal redelijk is. Maar hoe kun je dat als newbie in godsnaam betalen. Dat kost in de 500k.

Tevens heb ik nu een redelijk trainer. Of zie ik echt iets over het hoofd. Deze krijgt een loon van 210 per week

• mk1992
Oxigeon schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:55:
Nog een klein vraagje. Op v3rschillende sites zie ik staan dat ik als newbie ook een nieuwr trainer moet aanschaffen die minimaal redelijk is. Maar hoe kun je dat als newbie in godsnaam betalen. Dat kost in de 500k.

Tevens heb ik nu een redelijk trainer. Of zie ik echt iets over het hoofd. Deze krijgt een loon van 210 per week
Redelijk coach, slecht leiderschap: € 79 600?
Je moet even wat meer context geven, want ik zie het punt op basis van het korte berichtje ook niet.

Cash is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Oxigeon schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:55:

Heel veel van die guides zijn soms meer dan 10 jaar oud en behoorlijk verouderd.
Het kan goed zijn dat het veranderd is, en dat je nu al gelijk een redelijke trainer bij begin krijgt, volgens mij was dat vroeger een zwak trainer waarmee je begon.

Over het algemeen is het nog altijd aan te raden wanneer dat mogelijk is deze te vervangen door eentje die goed is, dat zou je € 278K moeten kosten (met laag leiderschap), om zo optimaler te trainen, maar dan moet je iig al een goed trainingsprogramma hebben... tot die tijd voldoet ook een redelijke trainer best wel.

de kwaliteit van je trainer maakt de training naar pops sneller, een hoog leiderschap betekent dat de Teamspirit ook sneller hoog wordt en langer hoog blijft, wat de prestatie van je team in wedstrijden hoog houd..
Hiervoor is het echter te duur om hoog leiderschap via de trainingstool aan te schaffen... als je dat wil is het aan te raden een speler op de transfermarkt met hoog (goed) leiderschap te kopen en al matig of redelijke ervaring, en deze dan door ervaring te laten opdoen in wedstrijden op termijn zelf tot coach op te leiden...

Imho is dat XP-trainen momenteel ook een van de meest winstgevende en efficientste trucjes in het spel, (mogelijk dat dat ook op termijn weer tegengewerkt zal worden)
zeker ook met de restricties op financiele reserves is het heel slim bv in spelers met hoog ervaring en hoog Leiderschap te 'beleggen'.

Ik ben er de afgelopen drie seizoenen mee bezig, heb nu bijna 40 spelers, waarvan 25 dus goed Leiderschap hebben en minimaal redelijk ervaring (tot aan bovennatuurlijk XP), de waarde daarvan schat ik op ongeveer 30 miljoen in, die ook eigenlijk heel snel en makkelijk 'op te nemen' is door spelers te koop te zetten.
nu bv een speler met matig XP kopen, die al minimaal halverwege zn XP-niveau is (kun je opvragen via 'Performance History' en de Foxtrick-plugin), kost je misschien 50K.... laat je zulk een speler bv twee seizoenen meespelen in divisiewedstridjen en een paar bekerwedstrijden, moet het mogelijk hem tot XP goed te krijgen en dan is hij minimaal 600K waard

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

RM-rf schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:48:
[...]

Heel veel van die guides zijn soms meer dan 10 jaar oud en behoorlijk verouderd.
Het kan goed zijn dat het veranderd is, en dat je nu al gelijk een redelijke trainer bij begin krijgt, volgens mij was dat vroeger een zwak trainer waarmee je begon.

Over het algemeen is het nog altijd aan te raden wanneer dat mogelijk is deze te vervangen door eentje die goed is, dat zou je € 278K moeten kosten (met laag leiderschap), om zo optimaler te trainen, maar dan moet je iig al een goed trainingsprogramma hebben... tot die tijd voldoet ook een redelijke trainer best wel.

de kwaliteit van je trainer maakt de training naar pops sneller, een hoog leiderschap betekent dat de Teamspirit ook sneller hoog wordt en langer hoog blijft, wat de prestatie van je team in wedstrijden hoog houd..
Hiervoor is het echter te duur om hoog leiderschap via de trainingstool aan te schaffen... als je dat wil is het aan te raden een speler op de transfermarkt met hoog (goed) leiderschap te kopen en al matig of redelijke ervaring, en deze dan door ervaring te laten opdoen in wedstrijden op termijn zelf tot coach op te leiden...

Imho is dat XP-trainen momenteel ook een van de meest winstgevende en efficientste trucjes in het spel, (mogelijk dat dat ook op termijn weer tegengewerkt zal worden)
zeker ook met de restricties op financiele reserves is het heel slim bv in spelers met hoog ervaring en hoog Leiderschap te 'beleggen'.

Ik ben er de afgelopen drie seizoenen mee bezig, heb nu bijna 40 spelers, waarvan 25 dus goed Leiderschap hebben en minimaal redelijk ervaring (tot aan bovennatuurlijk XP), de waarde daarvan schat ik op ongeveer 30 miljoen in, die ook eigenlijk heel snel en makkelijk 'op te nemen' is door spelers te koop te zetten.
nu bv een speler met matig XP kopen, die al minimaal halverwege zn XP-niveau is (kun je opvragen via 'Performance History' en de Foxtrick-plugin), kost je misschien 50K.... laat je zulk een speler bv twee seizoenen meespelen in divisiewedstridjen en een paar bekerwedstrijden, moet het mogelijk hem tot XP goed te krijgen en dan is hij minimaal 600K waard
toon volledige bericht
Op dit moment heb ik dus de volgende trainer:
Een redelijk trainer die noch aanvallend noch verdedigend is ingesteld.
Een populair persoon die evenwichtig en berucht is.
Ervaring: redelijk(6) Leiderschap: zwak(4)

Ik wil dus graag een nieuwe trainer aanschaffen aangezien ik net begonnen ben zodat het trainen van mijn spelers wat sneller gaat. Maar echt werkelijk waar geen idee wat ik moet gaan kopen. Zwak leiderschap met redelijk trainersvaardigheid kost al snel 182k. Momenteel heb ik 126k in kas. Wat lijkt jullie het beste?

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Je hebt al een redelijk trainer. Hem vervangen door een andere redelijk trainer worden je spelers niet sneller getrained. Je zult dan minimaal een goed trainer moeten halen; of meer assistent trainers aannemen. Check ook even of je trainings intensiteit wel op 100% staat.

iRacing Profiel

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Oxigeon schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:11:
[...]

Op dit moment heb ik dus de volgende trainer:
Een redelijk trainer die noch aanvallend noch verdedigend is ingesteld.
Een populair persoon die evenwichtig en berucht is.
Ervaring: redelijk(6) Leiderschap: zwak(4)

Ik wil dus graag een nieuwe trainer aanschaffen aangezien ik net begonnen ben zodat het trainen van mijn spelers wat sneller gaat. Maar echt werkelijk waar geen idee wat ik moet gaan kopen. Zwak leiderschap met redelijk trainersvaardigheid kost al snel 182k. Momenteel heb ik 126k in kas. Wat lijkt jullie het beste?
Qua snelheid maakt Leiderschap helemaal niks uit...
Het is dus nutteloos een redelijk trainer voor een andere redelijke trainer te vervangen wegens de snelheid.

Behoud deze trainer gewoon (redelijk trainer is nog steeds wel te doen voorlopig) en koop een speler met goed Leiderschap en matig ervaring die je twee seizoenen laat meespelen om meer ervaring op te doen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:41
Sinds eergisteren terug begonnen met dit spel. In totaal 4 a 5 jaar niet meer gespeeld. Ik zie dat je standaard een maandje abonnement krijgt maar is het de moeite om dit nadien ook betalend te nemen ? Is vrij prijzig blijkbaar. Ik gebruikte vroeger een paar tools oa:

- Welke liet zien wanneer een speler ging poppen naar een hoger niveau, ik gebruikte dit altijd om transfers te doen, ik trainde spelmaken en zo kon ik zien welke jonge speler ik het best kocht..Ik ben de naam van dit tooltje kwijt ? Was in het nederlands...
- Een tooltje dat liet zien hoe je best je stadion kon uitbreiden, zodat alles mooi betreffende percentages mooi in evenwicht bleef.

Kan je nog steeds bij een bepaalde wedstrijd, de intensiteit omhoog doen ? Ik deed dit altijd in belangrijke wedstrijden (beker) waardoor de kans verhoogde dat je kon winnen (had wel effect op teamgeest)

Ik zie ook dat vorm en conditie belangrijk zijn. De vorm, krijg je die gewoon omhoog door ze te laten spelen ? En kan deze opnieuw zakken zelfs als ze wedstrijden spelen ?

Verder heb ik een redelijk trainer met 1 uitstekende assistent en train ik scoren. Ik ga zelf met 4-3-3 opstelling spelen.

Groeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Rebbelx op 25-02-2020 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Rebbelx schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:06:
Sinds eergisteren terug begonnen met dit spel. In totaal 4 a 5 jaar niet meer gespeeld. Ik zie dat je standaard een maandje abonnement krijgt maar is het de moeite om dit nadien ook betalend te nemen ? Is vrij prijzig blijkbaar. Ik gebruikte vroeger een paar tools oa:

- Welke liet zien wanneer een speler ging poppen naar een hoger niveau, ik gebruikte dit altijd om transfers te doen, ik trainde spelmaken en zo kon ik zien welke jonge speler ik het best kocht..Ik ben de naam van dit tooltje kwijt ? Was in het nederlands...
Hattrick Organizer werkt nog steeds. Het komt bij benadering in de buurt.
- Een tooltje dat liet zien hoe je best je stadion kon uitbreiden, zodat alles mooi betreffende percentages mooi in evenwicht bleef.
Kijk op het forum naar de "Unwritten HT Manual", daar staan een paar linkjes in naar Arena sizers
Kan je nog steeds bij een bepaalde wedstrijd, de intensiteit omhoog doen ? Ik deed dit altijd in belangrijke wedstrijden (beker) waardoor de kans verhoogde dat je kon winnen (had wel effect op teamgeest)
Ik zou de training intensiteit (TI) ten alle tijde op 100% laten staan. Dit is ook algemeen geaccepteerd. Tenzij je een cruciale pot hebt zou je hem kunnen verlagen. Daarmee verhoog je de teamgeest. Dit effect wordt ongedaan gemaakt wanneer je de TI weer verhoogt. Bedenk ook dat het verlagen van de TI een langdurig negatief effect op je vorm kan hebben.
Ik zie ook dat vorm en conditie belangrijk zijn. De vorm, krijg je die gewoon omhoog door ze te laten spelen ? En kan deze opnieuw zakken zelfs als ze wedstrijden spelen ?
Een speler moet 1 minuut spelen per week om vormtraining te krijgen. Als hij niet speelt, is de kans groter dat hij in vorm zakt.
Verder heb ik een redelijk trainer met 1 uitstekende assistent en train ik scoren. Ik ga zelf met 4-3-3 opstelling spelen.
Veel succes!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Luckeh schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:24:
[...]

Hattrick Organizer werkt nog steeds. Het komt bij benadering in de buurt.

[...]

Kijk op het forum naar de "Unwritten HT Manual", daar staan een paar linkjes in naar Arena sizers

[...]

Ik zou de training intensiteit (TI) ten alle tijde op 100% laten staan. Dit is ook algemeen geaccepteerd. Tenzij je een cruciale pot hebt zou je hem kunnen verlagen. Daarmee verhoog je de teamgeest. Dit effect wordt ongedaan gemaakt wanneer je de TI weer verhoogt. Bedenk ook dat het verlagen van de TI een langdurig negatief effect op je vorm kan hebben.
[...]

Een speler moet 1 minuut spelen per week om vormtraining te krijgen. Als hij niet speelt, is de kans groter dat hij in vorm zakt.

[...]

Veel succes!
toon volledige bericht
Is betalen voor supporter echt de moeite ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Het biedt je geen échte spelvoordelen. En in combinatie met Foxtrick wordt al een boel goedgemaakt. Dus je moet echt naar de features kijken die het extra biedt. Persoonlijk vind ik het erg duur. Ik heb al sinds 2013 platina, maar afgelopen december voor het laatst verlengd. Mijn 2e team gaat in december ter ziele.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Trainingsintensiteit staat op 100%, conditie echter maar op 10%. Is dit ok of moet dit ook naar 100% ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar ik vind supporter belachelijk duur en ik vind dat ik een redelijk salaris heb >:)

Was vroeger altijd supporter, ik steun graag spellen waar ik gratis plezier aan beleef, maar tegenwoordig is het gekkenwerk.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Laatst online: 27-05 22:58
Ik zou graag een speler met hoge ervaring en leiderschap kopen om later om te vormen naar trainer. Kan er iemand mij zeggen als zijn specifieke vaardigheden (keep, scoren, passen, spelmaken,...) van belang zijn om later trainer te worden? Als dit een invloed heeft op zijn kwaliteiten als trainer?

Soms vind ik een speler met zeer hoge ervaring maar met een TSI die zeer laag is. Heeft TSI ook een invloed op de kwaliteiten die hij later wordt krijgt als trainer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Tomovich schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:03:
Ik zou graag een speler met hoge ervaring en leiderschap kopen om later om te vormen naar trainer. Kan er iemand mij zeggen als zijn specifieke vaardigheden (keep, scoren, passen, spelmaken,...) van belang zijn om later trainer te worden? Als dit een invloed heeft op zijn kwaliteiten als trainer?

Soms vind ik een speler met zeer hoge ervaring maar met een TSI die zeer laag is. Heeft TSI ook een invloed op de kwaliteiten die hij later wordt krijgt als trainer?
Heeft allemaal geen invloed.
Alleen leiderschap en ervaring is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Specialiteit is ook niet van belang dan?
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinty
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 22:12
Nee hoor, enkel ervaring en vooral leiderschap telt.
Hoe meer ervaring boven goed, hoe goedkoper je iemand coach kan maken

En vooral leiderschap maakt uit. Redelijk leiderschap is makkelijk te vinden, voor 50 a 100k.

Bij goed leiderschap betaal je al een pak meer.
Weet ook dat het leiderschap van een coach traag afneemt na zijn eerste seizoen, en het is 'et dat leiderschap dat veel belang heeft bij PIC en MOTS

Asus K8V SE Deluxe, Athlon 64 2800+, XFX 6600 GT, 768 400 Mhz DDR RAM, 80 GB Maxtor 7200 rpm, philips dvdrw208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Sorry maar uw laatste zin begrijp ik niet. Wat is PIC en MOTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Leiderschap heeft vooral invloed op hoe snel de teamgeest terug naar 'neutraal' gaat (beter leiderschap zorgt voor snellere stijging wanneer je teamgeest ondermaats is en een langzamere daling wanneer de teamgeest beter dan normaal is). En via PIC en MOTS (play-it-cool en match-of-the-season, twee instellingen die je kunt meegeven aan je team voor een wedstrijd) kun je de performance tijdens een wedstrijd sterk beïnvloeden, ten kosten van (MOTS) / ten goede van (PIC) de teamgeest.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Tomovich schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:02:
Sorry maar uw laatste zin begrijp ik niet. Wat is PIC en MOTS?
Pic: speel het rustig
Mots: wedstrijd van het seizoen.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Is duidelijk, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Hebben mensen nog een risicovolle sponsorkeus gemaakt of gaat iedereen op safe?

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
mk1992 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:02:
Ik ging op safe, vooral omdat de andere keuzes gingen om thuis/uit wedstrijden. Niet elke week dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-06 17:34
Op safe, voor mijn beginnende team het meest profitabel. :)

Hello. Is it me you're looking for?

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik speel met 3 teams en weet nu al dat twee teams kampioen gaan worden en gaan promoveren en mijn andere team gaat degraderen. Heb in Excel een lijstje gemaakt met de diverse opties en er een kansberekening op los gelaten voor elk team en een keuze gemaakt.

Dit is wel een leuke toevoeging overigens, al is de financiële impact maar zeer beperkt. Het betekent dat ik voor dit seizoen wel m'n PIC/PIN strategie ga aanpassen omdat ik in het ene geval geen goals tegen mag krijgen en in het andere geval 5x moet scoren per wedstrijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

De risk/reward voor een ander contract is het mij niet waard. Liever constante inkomsten voor mijn beginnende team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc1982
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 14:37
Ik zal dit en aankomende seizoenen waarschijnlijk toch in de middenmoot eindigen. De keuze was dus gemakkelijk en ben ik natuurlijk voor safe gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat hier wel volgens schema. Sta nu 4e en zal dat vermoedelijk ook blijven. Intussen redelijk wat vermogen aan t opbouwen, volgende week 2 keepers verkopen en heb dan ca. 4 miljoen cash. Niet slecht na 3 maanden spelen?
Plan is om daarna trainies te kopen met specialiteiten en wat inmiddels doorgekomen jeugd te trainen op pos, def en passen.
Hoe gaat het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Hier een verrassend goede seizoensopening in de IV, al is het close.
Gister met een gelukje drie punten en dat scheelt wel. Sta nu op 8 punten en heb er denk ik 15 nodig.

Ik hoop gauw op wat trainingssucces zodat ik wat doorstroom in de selectie kan creëren, heb een topper op de vleugel die al 24 is en waar ik op moet cashen. Twee verdedigers achterin zijn 30 en gaan gauw in waarde minderen, hetzelfde voor de keeper die ik nu met 28 het voordeligst kan vervangen.

Maar ja aan de andere kant loopt het team lekker en wil ik geen degradatiespook in de Sonsbeeck Arena binnenlaten.

Cash is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik kreeg gisteren 5 goals tegen in het competitieduel van een van m'n teams; maar won alsnog met 7-5 :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc1982
Afgelopen drie weken hebben we in 'onze' competitie vreemde uitslagen voorbij zien komen.
https://www83.hattrick.or.../?LeagueLevelUnitID=18114

Top-teams binnen deze competitie die er met 2-0 afgaan of nipt een gelijkspel eruit weten te halen. Natuurlijk kan het wel eens een keer voor komen, maar nu drie weken achter elkaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:05
Luckeh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:23:
Ik kreeg gisteren 5 goals tegen in het competitieduel van een van m'n teams; maar won alsnog met 7-5 :D
Mooi uitslag! Ik speelde zelf met 6-6 gelijk afgelopen weekend... 8)7

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 21:56
Vandaag 19 jaar mijn team. Dat is best lang..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:17
Ik ben een weekje geleden begonnen met Hattrick. Hiervoor deed ik TopEleven maar dat is wat mij betreft veel te veel gericht op het uit je zak kloppen van geld. Nu heb ik net mijn eerste wedstrijd gespeeld. Van de mat af met 6-0 en dat is geen probleem want ik denk dat mijn team het niveau van de lokale FC nog niet eens haalt. Maar wat viel me nu op, mijn tegenstander uit de competitie had spelers van 10, 20, 40,50 en zelfs één van 100k TSI lopen. Nu zal ik me daar vast niet teveel op moeten verlaten maar als richting zegt het (denk ik?) wel iets.

Hoe kunnen clubs in dezelfde divisie zó ver uit elkaar liggen? Of zie ik het helemaal niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc1982
@JeyJey
Je ziet het goed. Zeker als beginner is het lastig om direct goed mee te doen. Advies, verdiep je in het spel, lees fora en neem vooral de tijd om te trainen en te sparen door slim in te kopen en te verkopen. In 2008, 1009 en 2010 deed ik mee in de 5e divisie. Later opnieuw begonnen. Inmiddels weer een jaartje bezig en ben ik middenmotor in de 6e. De stap van 6 naar 5 is pittig door de grotere verschillen. Het geeft wel voldoening als ik een gelijkspel of winst behaal in de beker tegen een 5e divisions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Jadero schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:51:
Ik ben een weekje geleden begonnen met Hattrick. Hiervoor deed ik TopEleven maar dat is wat mij betreft veel te veel gericht op het uit je zak kloppen van geld. Nu heb ik net mijn eerste wedstrijd gespeeld. Van de mat af met 6-0 en dat is geen probleem want ik denk dat mijn team het niveau van de lokale FC nog niet eens haalt. Maar wat viel me nu op, mijn tegenstander uit de competitie had spelers van 10, 20, 40,50 en zelfs één van 100k TSI lopen. Nu zal ik me daar vast niet teveel op moeten verlaten maar als richting zegt het (denk ik?) wel iets.

Hoe kunnen clubs in dezelfde divisie zó ver uit elkaar liggen? Of zie ik het helemaal niet goed?
TSI is niet alles, en met jouw team en het zijne heb je ook wel de twee uiterste te pakken. De een heeft een basisselectie die Pasen niet haalt, de ander heeft al jaren centjes verdiend en geïnvesteerd in nieuwe betere spelers. Wat jc1982 al zegt, Hattrick is iets van de lange adem. Dit seizoen lekker aanklooien en foutjes maken, volgend jaar beter en sterker, jaar daarna weer enz.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Ik begin alweer af te haken helaas. Heb een best aardig team opgebouwd en zou nu weer moeten verkopen en nieuwe trainees moeten aanschaffen. Ook wat andere spelers vervangen. Eventueel iets anders trainen ook, doe nu scoren. Ik zit in de vijfde divisie waarbij ik voorgaande seizoenen makkelijk bij eerste 4 eindigde, wordt dit seizoen iets lastiger (sta nu wel op plek 4).

Voornaamste reden dat ik afhaak is dat ik de counter tactiek hekel en te sterk vind.
Ik speel zelf nu 2-5-3, voorheen positiespel getraint en speelde toen 3-5-2.

Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc1982
Ik heb geen tips, omdat ik geen idee heb hoe je team verder in elkaar steekt en hoe je competitie is.
Maar dat counter zo sterk is, zou te maken kunnen hebben met je opstelling wat betreft het aantal verdedigers en hoe ze staan gepositioneerd.

Wat vaak ondergewaardeerd wordt, zijn de spelhervattingen. Zo weet ik soms een kleine overwinning eruit te trekken tegen sterkere tegenstanders. Momenteel train ik passen, meer omdat ik afgelopen tijd (2 seizoenen) heb ingezet op verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
jc1982 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:50:
Ik heb geen tips, omdat ik geen idee heb hoe je team verder in elkaar steekt en hoe je competitie is.
Maar dat counter zo sterk is, zou te maken kunnen hebben met je opstelling wat betreft het aantal verdedigers en hoe ze staan gepositioneerd.

Wat vaak ondergewaardeerd wordt, zijn de spelhervattingen. Zo weet ik soms een kleine overwinning eruit te trekken tegen sterkere tegenstanders. Momenteel train ik passen, meer omdat ik afgelopen tijd (2 seizoenen) heb ingezet op verdedigen.
Tips bedoelde ik meer als in: hoe de motivatie terug te krijgen.
En betreft counter: ik doelde op tegenstanders en hoe het in zijn algemeen werkt in hattrick. Ik merk dat veel teams kiezen voor counter omdat het een sterke tactiek is en te makkelijk goed werkt in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc1982
Tips m.b.t. het terugkrijgen van motivatie: ik maak na elke speelronde één of meer verslagen van de wedstrijden. De competitie is daardoor best levendig en we wisselen tips and tricks met elkaar uit in de chat.
Het is nu ook zo dat de gehele top 4/5 dicht bij elkaar blijft. Iedereen kan van elkaar winnen.
Dat motiveert mij in elk geval.

Ik merk nauwelijks iets van de counterploegen. Mogelijk let ik daar niet op. Ik zit in de 6e divisie... dus mindere ploegen en mogelijk nog minder prestatie gericht waardoor counter niet zoveel wordt gebruikt. Er wordt meer focus gelegd op het trainen van vleugelspelers en deze voor heul veul verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
Heb jaren counter gespeeld, gaat je nergens brengen.

Als je het principe van Counter snapt, kun je er ook iets tegen doen. De aanval van jou wordt afgeslagen en dan krijgt je tegenstander een counterkans. De simpelste oplossing is dan om balbezit op te geven en aanval en verdediging versterken. Je kunt centrale middenvelders aanvallend/verdedigend zetten, net zoals je vleugelspelers.

Ik zou ook niet te veel veranderen aan je training, elke omzetting kost tijd en dus geld. Misschien kun je nu betere trainees kopen die jonger en beter zijn in hun hoofdskill of op zoek naar trainees die al een secondary skill hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:17
mk1992 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:10:
[...]

TSI is niet alles, en met jouw team en het zijne heb je ook wel de twee uiterste te pakken. De een heeft een basisselectie die Pasen niet haalt, de ander heeft al jaren centjes verdiend en geïnvesteerd in nieuwe betere spelers. Wat jc1982 al zegt, Hattrick is iets van de lange adem. Dit seizoen lekker aanklooien en foutjes maken, volgend jaar beter en sterker, jaar daarna weer enz.
Ik begrijp inderdaad dat TSI niet alles is, en juist voor de lange adem voor Hattrick gekozen. Maar ik verbaas met erover dat het niveau verschil in de zesde divisie zo groot kan zijn. Jij omschrijft dat het uitersten zijn en dat is zeker zo maar het kan nog gekker want dit team staat 'slechts' derde in mijn competitie, de nummers 1 en 2 hebben nog significant veel sterkere ploegen.

Hoe dan ook, eerst maar eens starten en proberen wat te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Jadero schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Ik begrijp inderdaad dat TSI niet alles is, en juist voor de lange adem voor Hattrick gekozen. Maar ik verbaas met erover dat het niveau verschil in de zesde divisie zo groot kan zijn. Jij omschrijft dat het uitersten zijn en dat is zeker zo maar het kan nog gekker want dit team staat 'slechts' derde in mijn competitie, de nummers 1 en 2 hebben nog significant veel sterkere ploegen.

Toen ik ooit begon met spelen was het heel wat om een speler met uitstekend skill te hebben in mn beginjaren. Veel van de beginselectie heb ik dan ook lang gebruikt.
Tegenwoordig is de beginselectie echt geen drol waard, betere spelers zijn zo goedkoop dat je echt heel gauw die beginselectie weg kan doen.

Cash is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier vandaag ook aangemeld. Benieuwd of deze game me weer kan bekoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik heb drie teams in HT; en elk team heeft een eigen plan. Dat maakt het puzzelen leuk en houd ik er ook wat variatie in. Mijn NL team miste twee seizoenen terug voor de 3e keer de promotie naar de eredivisie. Toen ik een super talent in m'n jeugd spotte was dat een mooi moment om te gaan verjongen. Over 5-6 seizoenen wordt ik pas weer competitief en gaat de blik weer omhoog. De meeste tijd besteed ik nu aan trades en het zorgvuldig parkeren van het geld.

Mijn Surinaams team pakte de 10e beker dit seizoen; de blauwe variant dit keer en daarmee maakte ik ook de collectie compleet. Ik heb daar drie homegrown U21 wingers die ik naar het NT ga brengen en hopelijk ook nog eens een keer een gooi te doen naar de HT Masters.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Jadero schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Ik speel nu al een tijdje in V en soms heb je gewoon de pech dat er een sterke tegenstander uit IV degradeert en 2 sterke promoveren uit VI. Als je dan al in een sterke league zit en het zit tegen dan kun je met een goed team degraderen naar VI. Daar heb je dan ook absoluut niets te zoeken en je wordt na een saai seizoen fluitend kampioen.

Vergeet VI, in V begint het echte werk ;-)

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:01
Hattrick spelers,

ik ben van plan mijn team flink op de schop te gooien, met wat transfers binnen mn team verwacht ik binnenkort rond de 25 miljoen aan spelers te verkopen, ik ben van plan om dan weer eens verdedigers te gaan trainen, dus 9 trainees binnen halen. Ik overweeg om 1 verdediger te houden, en vervolgens 5-3-2 te spelen.

Ben zelf van plan om 9 trainees te kopen van rond de 1 miljoen, daarbij ook misschien 1 of 2 uitstekend keepers en die doortrainen op verdedigen.

Ben wel benieuwd of jullie ook tips hebben voor me ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Kreeg net een mailtje dat Hattrick 25 jaar bestaat, damn dit heb ik vroeger veel gespeeld, wist niet eens dat het nog bestond! Inmiddels niet meer zo'n grote spelers basis denk ik toch na de overnames uit het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
-TheNose- schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:11:
Kreeg net een mailtje dat Hattrick 25 jaar bestaat, damn dit heb ik vroeger veel gespeeld, wist niet eens dat het nog bestond! Inmiddels niet meer zo'n grote spelers basis denk ik toch na de overnames uit het verleden?
Geen idee welk tijdperk jij Hattrick meemaakte, ik ken inderdaad de tijden nog dat met 1.000.000 gebruikers werd geflirt. Ondertussen al jaren stabiel tussen de 200 en 250k.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik speelde Hattrick nog in de tijd van de originele ontwikkelaars nog voor de overname. Met een stadion editor die ronduit verschrikkelijk was hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Sponsortijd!
Divisie IV, vorig jaar 4e geworden.

MegaBrain Research
Krijg 51 000 € voor elke gespeelde competitiewedstrijd.
(=714000€ vast)

Zero Sum Games
Krijg 127 500 € voor elke gewonnen uitwedstrijd in de competitie.
(ik won vorig jaar maar 3x uit, dus dan zit je op 282500€)

Universal Import Trading
Krijg 29 500 € voor elke gewonnen competitiewedstrijd.
(6 overwinningen, 177000€)
Krijg 7 000 € voor iedere goal gescoord in een competitiewedstrijd, tot een maximum van 35 000 € per week.
(Tsja, ik scoorde maar 19 keer afgelopen jaar, 133000€)

RNA Random Numbers Accounting
Krijg 550 000 € als je promoveert naar een hogere divisie.
(Ik verwacht geen promotie)
Krijg 44 500 € voor elke gewonnen thuiswedstrijd in de competitie.
(3x thuis gewonnen = 133500€)

Bigfoot Balls Sporting Equipment
Krijg 13 000 € voor iedere goal gescoord in een thuiswedstrijd in de competitie, tot een maximum van 65 000 € per week.
(10 goals thuis, 130000€)
Krijg 66 500 €, iedere keer dat je de nul weet te houden in een thuiswedstrijd in de competitie.
(Dat lukte 3x, 199500€)

Samengevat
Megabrain 714000 vast
Zerosum 282500 tenzij beter seizoen
Universal Import 310000 tenzij beter seizoen
Random Numbers 133500 tenzij promotie
Bigfoot Balls 329500 tenzij beter seizoen

Met die verschillen was het amper de moeite dit uit te rekenen.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc1982
@mk1992
Het is volgens mij een beetje een wassenneus. De sponsor met vast inkomen is van te grote waarde.

Divisie VI, vorig jaar 5e geworden.

Volto Electric Vehicles
Krijg 530 000 € als je in de top 3 van je competitie eindigt.

(€ 0 tenzij in top 3. In deze competitie mag ik blij zijn als ik op de 4e plek eindig. De samenstelling van teams veranderd namelijk weinig tot niet.)

Zero Sum Games
Krijg 33 000 € voor elke gespeelde competitiewedstrijd.
(Vast, € 462.000)

MegaBrain Research
Krijg 10 000 € voor iedere goal gescoord in een thuiswedstrijd in de competitie, tot een maximum van 50 000 € per week.
Krijg 28 500 € voor elke gewonnen thuiswedstrijd in de competitie.

(Vorig seizoen 26 doelpunten = € 260.000 4 thuiswedstrijden gewonnen € 114.000. Totaal: € 374.000 )

Mardi Grass Gardening Services
Krijg 49 500 € voor elke gewonnen uitwedstrijd in de competitie.
Krijg 15 000 € voor elke gewonnen competitiewedstrijd.

(Vorig seizoen 3 uitwedstrijden gewonnen € 148.500, 7 wedstrijden gewonnen € 105.000. Totaal € 253.500)

Brutaliste Architecture
Krijg 52 000 €, iedere keer dat je de nul weet te houden in een thuiswedstrijd in de competitie.
Krijg 18 500 €, iedere keer dat je de nul weet te houden in een competitiewedstrijd.

(Vorig seizoen 2x de 0 in thuiswedstrijden € 104.000, 5x de 0 totaal € 92.500. Totaal € 196500)

Ik weet niet waarom, maar ik ga voor Zero Sum Games. Een schijntje als ik vergelijk met de sponsordeal van Megabrain.

De gat van VI naar V is te groot is de ervaring van mijn competitiegenoten. Met name de top-2 is aanzienlijk sterker dan dat ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-06 17:34
Ik ben weer voor de veilige optie gegaan, een vast bedrag per wedstrijd.

In m'n jeugdclub eindelijk eens een pull met een solid potentieel. Niet meteen de groeibriljant waar ik op hoop, maar ja... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QReWvdw6I5uwztWkcG67xNwGEmE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jThwIVYt23oacn2WUFAAOSqn.png?f=user_large

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc1982
Er zit vast nog wel wat potentie in deze speler ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 20:49
Prachtig dat dit spel nog steeds bestaat! Heb het zelf ook jaren gespeeld. Volgens mij toen tot divisie IV gekomen en max was toen VIII. Uren per week in dat spel voor die ene competitie wedstrijd op zondag en een oefenpot op woensdag _/-\o_

Hoogtepunt was toch wel 2 u-20 spelers van Spanje in de selectie te hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik heb idd ook wat u20 spelers gehad en zelf met een counter team de IVde gehaald. De lange adem in hattrick vond ik uiteindelijk wel heel lang worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-06 00:49
bennieeee schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:59:
Prachtig dat dit spel nog steeds bestaat! Heb het zelf ook jaren gespeeld. Volgens mij toen tot divisie IV gekomen en max was toen VIII. Uren per week in dat spel voor die ene competitie wedstrijd op zondag en een oefenpot op woensdag _/-\o_

Hoogtepunt was toch wel 2 u-20 spelers van Spanje in de selectie te hebben gehad.
Bestaat dit nog? Grappig. Net voor de grap is wachtwoord vergeten aangeklikt en mijn oude mailadres ingevoerd. Deze was niet bekend.

Zal ondertussen ook wel iets veranderd zijn in het spel en inactieve leden zijn mogelijk verwijderd. Het is denk zonder overdrijven minstens 20 jaar geleden dat ik dit speelde. Godv** we worden oud… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben al meer dan 10 jaar geleden gestopt. Maar heb wel ooit de beker gewonnen. Destijds had je daar wel een enorme afbraak tactiek voor nodig met spelers die enorm veel loon vroegen. En aan verdedigen deden we geloof ik ook bijna niet.

Hoeveel nederlandse gebruikers zijn er eigenlijk nog. Weet dat in de hoogtijdagen (zo tussen 2000-2005) echt tienduizenden het speelden.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mk1992
ArthurMorgan schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:30:
Hoeveel nederlandse gebruikers zijn er eigenlijk nog. Weet dat in de hoogtijdagen (zo tussen 2000-2005) echt tienduizenden het speelden.
Van de 10 920 beschikbare clubs en 9 264 actieve clubs zijn er momenteel 643 managers online.

Heel Hattrick staat nu op 221820 gebruikers, is al jaren stabiel.

Cash is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ArthurMorgan schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:30:
Ben al meer dan 10 jaar geleden gestopt. Maar heb wel ooit de beker gewonnen. Destijds had je daar wel een enorme afbraak tactiek voor nodig met spelers die enorm veel loon vroegen. En aan verdedigen deden we geloof ik ook bijna niet.

Yes, en algemeen trainen gok ik wat tegenwoordig ook niet meer kan!

Ik heb ook een paar keer de beker gewonnen. Ik kan me de eerste keer nog wel herinneren. Ik vermoed iets van 100x orders aangepast, uren simulaties lopen doen met HTEV en Hattrick Organizer. En 21 minuten voor de wedstrijd nog 2x van coach veranderd zodat ik een speler speler kon opstellen die anders geblesseerd was.
Ik was op zakenreis in het midden oosten en de finale was midden in de nacht.

Tegenwoordig met twee teams U21 talenten aan het trainen en met het andere team mij aan het voorbereiden voor een nieuwe run naar boven met drie homegrown talenten. Helaas wel een 80M kwijt dankzij de FC aanpassingen, dus we moeten flink wat traden om dat gat te vullen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 20:07
Luckeh schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:24:
Ik heb drie teams in HT; en elk team heeft een eigen plan. Dat maakt het puzzelen leuk en houd ik er ook wat variatie in. Mijn NL team miste twee seizoenen terug voor de 3e keer de promotie naar de eredivisie. Toen ik een super talent in m'n jeugd spotte was dat een mooi moment om te gaan verjongen. Over 5-6 seizoenen wordt ik pas weer competitief en gaat de blik weer omhoog. De meeste tijd besteed ik nu aan trades en het zorgvuldig parkeren van het geld.

Mijn Surinaams team pakte de 10e beker dit seizoen; de blauwe variant dit keer en daarmee maakte ik ook de collectie compleet. Ik heb daar drie homegrown U21 wingers die ik naar het NT ga brengen en hopelijk ook nog eens een keer een gooi te doen naar de HT Masters.
Op welk niveau speel je nu met je NL team? Je doet duidelijk iets goeds anders kom je niet zover. Ben wel benieuwd naar jou (cycling)training van spelers. Wat is het geheim ? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Faabjan schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:47:
[...]

Op welk niveau speel je nu met je NL team? Je doet duidelijk iets goeds anders kom je niet zover. Ben wel benieuwd naar jou (cycling)training van spelers. Wat is het geheim ? O-)
Uhh.. Nadat ik in NL voor de 2e keer promotie miste spotte ik een supertalenttje in m'n jeugdteam. De hele meuk maar verkocht en ik ben inmiddels een stukje afgezakt met m'n NL team.

Het cycling van spelers is op lagere niveaus een stuk makkelijker dan in de bovenste regionen. Je koopt slim in en trained ze ten hoogste en seizoen om ze vervolgens met een winstje te verkopen. Dat kun je in de III/IV nog erg lang volhouden, maar als je echt naar de ere wil heb je een wat andere aanpak nodig.

Om in de ere te spelen heb je in principe spelers nodig die op de top van hun kunnen zijn. Die verliezen in principe eigenlijk alleen maar geld in hun transferwaarde. Het is dan ook de truuk om ze niet te laat te verkopen (ea. 32+) dat ze niets meer opleveren. Als je kijkt naar de ere teams; zie je dat ze opvallend veel transfers doen. Ze traden namelijk erg veel om geld te verdienen om spelers te kunnen roteren.
Dit kost veel tijd en planning. Toen ik eerder in Suriname in de ere speelde; had ik meestal zo'n 40-50 trades per seizoen om wat geld in het laatje te brengen om te kunnen verjongen.

Als je niet zoveel tijd hebt; moet je soms een stapje terug doen om wat vermogen op te bouwen om weer te klimmen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Website al de gehele ochtend down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc1982
Ja, zo'n beetje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De app werkt wel prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc1982
Dat is dan ook maar nu net het geval. Vanmorgen kwam ik ook niet de App in.
Maar goed, de sysadmins zullen wel te diep in het glaasje gekeken hebben bij het vieren van hun 25 jarig bestaan.

• Kenneth899
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-10-2022
Dit spel ook jarenlang gespeeld samen met freekick.
Er is nu sinds een jaar of twee een soortgelijk spel: finalwhistle.org. Non pay to win, wellicht leuk om is naar te kijken.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 13:58
Kenneth899 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:54:
Dit spel ook jarenlang gespeeld samen met freekick.
Er is nu sinds een jaar of twee een soortgelijk spel: finalwhistle.org. Non pay to win, wellicht leuk om is naar te kijken.
Hoe verhoudt dit spel zich tot Hattrick? Kan op de site geen uitleg of dergelijke zien, zonder eerst een account aan te maken. Voegt FW ten opzichte van Hattrick iets toe? En wat vind je er zelf leuk aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenneth899
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-10-2022
Hattrick is lang geleden voor mij, weet niet hoe dat er tegenwoordig voor staat. Het zit in dezelfde hoek. Finalwhistle is i.i.g. een lange termijn voetbal strategie spel waarbij je een verschil kan maken d.m.v. tactieken. Verder ligt de focus op training, scouting, jeugdopleiding, ontwikkeling faciliteiten/stadion en uiteraard aan- en verkoop beleid. Nog vrij nieuw spel maar wel al wereldwijd spelers. Uit NL op dit moment rond de 50. Spel krijgt ook regelmatig updates en verbeteringen. Binnenkort bijv ook nationale teams.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-06 17:09

Rouwette

Rouwette.com

Ik speel het sinds kort ook weer :)

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nou ben vrij verrassend kampioen geworden en mag een p/d duel gaan spelen. Deze zal ik vrijwel zeker verliezen, maar toch leuk.
Verder een potentiële U21 speler gepromoveerd, verwachte opbrengst 3-5 miljoen. Dus al met al een heel goed seizoen gedraaid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc1982
@Anoniem: 377816 Lekker! Zelf heb ik met moeite de 5e plek kunnen vasthouden. Winst is minimaal, maar dat komt omdat ik begin ven het seizoen heb geïnvesteerd in jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petfles
  • Laatst online: 11-07-2024
Als er nog mensen over na denken om (weer) te beginnen, de eerste persoon die zich via deze link aanmeld krijgt een extra gebooste speler, 3 maanden gratis supporter en 25 credits: https://www.hattrick.org/?inviteRef=M6BQVD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook vandaag begonnen met spelen. Ben refferel geworden van @Swaxie . Hoop het nu wat langer vol te houden dan de vorige keer. Vroeger promoveerde je vrijwel na 1 of 2 seizoen al van de 8e maar de 7e divisie. Uit de 6e waar je nu start zul je niet snel promoveren. Hier heb je toch wel een flink aantal seizoenen voor nodig.

Verder ook eens gaan verdiepen in trainen. Laatste keer dat ik echt fatsoenlijk speelde is echt jaren geleden. De complete site is op de schop gegaan.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste