"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd

Sinds deze week trotste bezitter van de 5K iMac:
MacBook (13-inch, aluminium, eind 2008)
2,4 GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1067 MHz DDR3 (Standaard 2GB)
64GB SSD (Standaard 250GB HDD)
NVIDIA GeForce 9400M 256 MB
iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2014)
3,5 GHZ Intel Core i5
8GB 1600 MHz DDR3
1TB Fusion Drive
AMD Radeon R9 M290X 2048 MB
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 22:03 ]
Verwijderd
Ik merk het wel ja. Vond de MB altijd nog goed werken. Was wel traag met opstarten ivm HDD. Maar de nieuwe iMac is echt GE-WEL-DIG!Arthur-M. schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:57:
Dat zal wel een verschil zijn met een 2008 MB zo'n 5K iMac.
" Ik merk het wel ja " is toch wel een understatementVerwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:48:
[...]
Ik merk het wel ja. Vond de MB altijd nog goed werken. Was wel traag met opstarten ivm HDD. Maar de nieuwe iMac is echt GE-WEL-DIG!
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Verwijderd
Verwijderd
Eerst:

Nu:

Van links naar rechts
- Retina MacBook 15"
- Mac Pro
- 2x Dell UP2414Q
- X-Rite i1Display Pro
- Wacom Pro Pen
- WASD Keyboard
- iPhone 6 Plus
- Asus BluRay Writer
- Wacom Intuos 5 Pro M
- Woo Audio WA7 Fireflies
- Audeze LCD-XC
- Master & Dynamics MH40
- Woo Audio hoofdtelefoon houder
Dell schermen bevallen mij veel beter dan de Cinema Displays. Ze zijn wel wat kleiner en "passen er minder" op. Maar ze zijn daarentegen super scherp.Heel jammer dat Apple geen Retina monitoren hebben.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als je goed kijkt zie je dat daar als het goed is een BookArc onder licht: https://www.twelvesouth.com/product/bookarc-macprozonoskar schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:46:
Mac Pro op z'n kant? Niet bang voor beschadigingen, of heb je daar iets voor verzonnen? Mooie setup trouwens.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Wat is er veranderd? iMac late 2013 ingeruild voor het Thunderbolt Display. Aangezien ik mijn iMac meer en meer gebruikte als extern scherm en niet meer als 'computer'. Opgehaald in Duitsland bij de MM voor 799 euro. Prima deal. Ik weet dat de nieuwe TD niet lang meer op zich zou laten wachten, dat was wel aan de voorraad te merken, maar ik hoef niet perse een 4k/5k scherm.
Verschil na een paar uurtjes gebruik merk ik niet met mijn iMac. Heb alleen het gevoel dat mijn iMac wat helderder kon, maar ik kan hier prima mee leven. Morgen gaat hij aan de muur waarschijnlijk.
Wat je ziet:
- rMBP 15'' Late 2013
- Thunderbolt Display
- iPhone 6 plus
Wat je niet ziet:
- iPad Air 2
- Airport express/extreme
- Apple TV.
Je hebt gelijk. Onder de Mac Pro ligt de Book Arc Mac Pro. Vind het persoonlijk mooier dan staand.djkavaa schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:54:
[...]
Als je goed kijkt zie je dat daar als het goed is een BookArc onder licht: https://www.twelvesouth.com/product/bookarc-macpro
Nice! Ik heb bijna dezelfde opstelling (rMBP 15", BookArc, Thunderbolt Display), de laatste sinds december. Enige nadeel vind ik dat het scherm geen audio-uitgang heeft. Aan de ene kant logisch, omdat er al speakers ingebouwd zijn, maar nu moet ik toch weer een extra kabel aansluiten.martijnmartijn schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:21:
Snelle foto van mijn nieuwe aanwinst:
[afbeelding]
Wat is er veranderd? iMac late 2013 ingeruild voor het Thunderbolt Display. Aangezien ik mijn iMac meer en meer gebruikte als extern scherm en niet meer als 'computer'. Opgehaald in Duitsland bij de MM voor 799 euro. Prima deal. Ik weet dat de nieuwe TD niet lang meer op zich zou laten wachten, dat was wel aan de voorraad te merken, maar ik hoef niet perse een 4k/5k scherm.
Verschil na een paar uurtjes gebruik merk ik niet met mijn iMac. Heb alleen het gevoel dat mijn iMac wat helderder kon, maar ik kan hier prima mee leven. Morgen gaat hij aan de muur waarschijnlijk.
Wat je ziet:
- rMBP 15'' Late 2013
- Thunderbolt Display
- iPhone 6 plus
Wat je niet ziet:
- iPad Air 2
- Airport express/extreme
- Apple TV.
Waarom gebruik je de MagSafe van het scherm niet?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik gebruik zelf de Bassjump 2 van Twelve South. Die zorgt er echt voor dat het geluid genoeg wordt geoptimaliseerd. Goed gespot van de MacSafe! Heb de MacSafe 1 naar 2 adapter nog niet in huis. Maar dat komt morgen ook wel, dan ook even een beter plaatje en komt hij aan de muur.Canaria schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:47:
[...]
Nice! Ik heb bijna dezelfde opstelling (rMBP 15", BookArc, Thunderbolt Display), de laatste sinds december. Enige nadeel vind ik dat het scherm geen audio-uitgang heeft. Aan de ene kant logisch, omdat er al speakers ingebouwd zijn, maar nu moet ik toch weer een extra kabel aansluiten.
Waarom gebruik je de MagSafe van het scherm niet?
Ik heb ook TD en dan een MBPr 13 (geen book arc, wil een hengedock), maar dan neem je toch gewoon een usb audio device?martijnmartijn schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:50:
[...]
Ik gebruik zelf de Bassjump 2 van Twelve South. Die zorgt er echt voor dat het geluid genoeg wordt geoptimaliseerd. Goed gespot van de MacSafe! Heb de MacSafe 1 naar 2 adapter nog niet in huis. Maar dat komt morgen ook wel, dan ook even een beter plaatje en komt hij aan de muur.
Die zat bij mijn Thunderbolt Display in de doos, ding wordt al een paar jaar gewoon meegeleverd.martijnmartijn schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:50:
[...]
Heb de MacSafe 1 naar 2 adapter nog niet in huis.
Meen je niet? Net vanmiddag een nieuwe gekocht bij de Xando, daar het hele verhaal nog uitgelegd, maar ze wisten van niets? Jammer weer dit!Canaria schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:04:
[...]
Die zat bij mijn Thunderbolt Display in de doos, ding wordt al een paar jaar gewoon meegeleverd.
Bij mij zat hij er ook gewoon bij. Was zo'n beetje het eerste dat je zag als je de doos open maakte.martijnmartijn schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:28:
[...]
Meen je niet? Net vanmiddag een nieuwe gekocht bij de Xando, daar het hele verhaal nog uitgelegd, maar ze wisten van niets? Jammer weer dit!
http://store.apple.com/us...-display-27-inch?fnode=53martijnmartijn schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:28:
[...]
Meen je niet? Net vanmiddag een nieuwe gekocht bij de Xando, daar het hele verhaal nog uitgelegd, maar ze wisten van niets? Jammer weer dit!
What's in the Box?
Apple Thunderbolt Display
AC power cord
MagSafe to MagSafe 2 Converter
Printed documentation
39
'Fietsbel schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:06:
[...]
http://store.apple.com/us...-display-27-inch?fnode=53
What's in the Box?
AC power cord
MagSafe to MagSafe 2 Converter
Printed documentation
Ja heb er behoorlijk overheen gekeken. Maar net al even bij de Xando geweest, ze hebben het netjes opgelost!
Welke speakers zijn dit? Zien er lekker uitExirion schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:34:
Eindelijk iets gedaan dat ik al lang wilde doen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij hangt. Perfecte hoogte zo (ben 1.98m lang) en het staat ook wel strakHeb wel het bureaublad verstevigd om het stabiel te maken.
PSN: Jonasken
Verwijderd
- iPad Air 2 Retina
- iPhone 5s
- Macbook Pro 13" Retina
- iMac 27" 2TB SSD Fusiondrive i7 @ 3,7GHz

Pff lekker hoorVerwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:17:
Nieuwe Apple set up, What you see:
- iPad Air 2 Retina
- iPhone 5s
- Macbook Pro 13" Retina
- iMac 27" 2TB SSD Fusiondrive i7 @ 3,7GHz
[afbeelding]
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 15-02-2015 00:18 ]
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Had voordien een dikke gaming desktop en een laptop voor school. Heb deze dus allebei ingewisseld voor een mooie MacBook Pro 15" (mid 2014). Ben er uitermate tevreden van dat, zelfs na 6 maanden in bezit, ik nog altijd onder de indruk ben van het design en de bouwkwaliteit.
Ik kan er nog altijd goed op gamen door gebruik te maken van een external GPU.

Wat je ziet:
- MacBook Pro 15" (mid 2014): core i7 4870HQ, 16GB RAM, 512GB SSD, nvidia 750m.
- Dell U2913WM monitor.
- Philips BTS5000 luisprekers.
- Steelseries Siberia Elite headset.
- Apple wired keyboard.
- Logitech G700 gaming muis.
- Razer Goliathus Control edition muismat.
- Windows... Want ik werk nog steeds graag in Windows.
- Ikea lampje...
- FreeNas servertje voor lokale backups.
- External GPU met daarin een GTX770, Corsair RM450 en Akitio Thunder2 printplaat.
Juist wat jouw setup zo interessant maakt t.o.v. andere setups zet je niet op de foto! Ik ben wel benieuwd naar hoe die externe GPU in elkaar steekt en hoe dat het voor jou werkt eigenlijkjuniordiscart schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:57:
Men eerste Apple-device.
Had voordien een dikke gaming desktop en een laptop voor school. Heb deze dus allebei ingewisseld voor een mooie MacBook Pro 15" (mid 2014). Ben er uitermate tevreden van dat, zelfs na 6 maanden in bezit, ik nog altijd onder de indruk ben van het design en de bouwkwaliteit.
Ik kan er nog altijd goed op gamen door gebruik te maken van een external GPU.
[afbeelding]
Wat je ziet:Wat je niet ziet:
- MacBook Pro 15" (mid 2014): core i7 4870HQ, 16GB RAM, 512GB SSD, nvidia 750m.
- Dell U2913WM monitor.
- Philips BTS5000 luisprekers.
- Steelseries Siberia Elite headset.
- Apple wired keyboard.
- Logitech G700 gaming muis.
- Razer Goliathus Control edition muismat.
- Windows... Want ik werk nog steeds graag in Windows.
- Ikea lampje...
- FreeNas servertje voor lokale backups.
- External GPU met daarin een GTX770, Corsair RM450 en Akitio Thunder2 printplaat.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Bij deze nog een korte toelichting van de e-GPU.bokkow schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:53:
Juist wat jouw setup zo interessant maakt t.o.v. andere setups zet je niet op de foto! Ik ben wel benieuwd naar hoe die externe GPU in elkaar steekt en hoe dat het voor jou werkt eigenlijk
Ik heb er een beetje een DIY projectje van gemaakt. Alle hardware is in een Coolermaster Elite 130 behuizing gestoken (bovenste van de kastjes). Daarin heb ik wat extra gaatjes geboord om de Akitio printplaat in vast te schroeven. De front-plate van de drive-bay heb ik ook een gat gemaakt om daarin een nieuwe aan-uit knop (een die ingedrukt blijft) in te bevestigen die de power-supply laat draaien (in tegenstelling tot de traditionele aan-uit knop die al aanwezig is op behuizigen).
Binnenin zijn de GPU en de Akitio met elkaar verbonden door middel van een powered PCI-e riser. (GPU op het plaatje is een GTX560Ti. Ben verschillende GPUs nog aan het testen op hun stabiliteit in de setup Sommige willen wel eens instabiel worden na lange tijd van gebruik.)
Onder Windows is het heel erg snel aan de praat te krijgen. Kwestie van aansluiten via Thunderbolt en drivers installeren. Onder OS X is het wat meer prutswerk waar ik me, eerlijk gezegd, nog niet veel mee heb bezig gehouden. De e-GPU kan ik helaas enkel op een extern scherm gebruiken onder Windows vanwege de dedicated nvidia GPU in mijn MacBook. Maar de Intel Iris-only versies kunnen ook gebruik maken van het intern display om de GPU op te gebruiken, waardoor je op je retina resolutie kan spelen, wat natuurlijk een enorm genot zou zijn.
Mocht je interesse hebben om zelf hier iets mee te doen, dan is Tech || Inferno echt de bron bij uitstek om informatie hierover in te winnen.
Onderste van de twee kastjes is men klein servertje. Deze bevat een Asus E35M1-I met onboard AMD dual core CPU, 8GB RAM en 8TB aan opslag (4 maal 2 TB) in een RAID Z opstelling.

Wat je ziet:
- iMac met 5k display:
4-Ghz Intel Core i7
16GB RAM
AMD Radeon R9 M295X 4096MB
1TB Fusion HD
- Macbook Pro (late 2013):
2,5-GHz dual-core Intel Core i5
4GB RAM
128 GB flash-opslag
- Dock om mijn iPhone op te laden
- Creative speakerset
- Apple toetsenbord en magic mouse
- Logitech Gaming Mouse (G5) voor spelletjes die niet met Magic Mouse overweg kunnen
Wat een geweldig apparaat die iMac zeg. Alles draait als een malle, en die display is geweldig.
Update:

Foto's zijn klikbaar!
Bij vragen hoor ik het wel
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ze liggen nu iéts netter dan gemiddeld, maar de afstandsbediening van mijn TV ligt ook regelmatig op de bankkevinl schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:03:
Staan die afstandbedieningen altijd zo netjes naast elkaar?
Mooi en strakMaarten16 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:53:
Previous: Maarten16 in "Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23"
Update:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn klikbaar!

Thanks! Toevallig wel: http://cl.ly/a0oW?_ga=1.118170190.658554505.1398945267lubbertkramer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:21:
[...]
Mooi en strakJe wallpaper springt eruit, toevallig linkje naar de wallpaper?
Erg strak hoor! Nog linkjes waar je al je kabelmanagement spul vandaan hebt?Maarten16 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:53:
Update:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn klikbaar!
Zonde dat je je LED strip blijkbaar aan de onderkant van je blad hebt zitten. Ik heb bij ons een flexibele strip tegen de zijkant (kopse kant) van het blad en dat strooit licht zowel naar boven als onderen tegen de muur. Zie je meer vanMaarten16 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:53:
Update:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn klikbaar!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het zijn een kabelgoten van Galant. Helaas geen link, omdat Galant niet meer wordt verkochtT0P-R schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:14:
[...]
Erg strak hoor! Nog linkjes waar je al je kabelmanagement spul vandaan hebt?
Dit heb ik bewust gedaan. Voorheen had ik de LED strip ook aan de achterkant van het blad, maar ik merkte dat ik individuele LED lampjes zag in de weerkaatsing op de muur, in plaats van een mooie gloed.Exirion schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:10:
[...]
Zonde dat je je LED strip blijkbaar aan de onderkant van je blad hebt zitten. Ik heb bij ons een flexibele strip tegen de zijkant (kopse kant) van het blad en dat strooit licht zowel naar boven als onderen tegen de muur. Zie je meer van
Yeah thanksMaarten16 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:24:
[...]
Thanks! Toevallig wel: http://cl.ly/a0oW?_ga=1.118170190.658554505.1398945267
Maarten16 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:24:
[...]
Thanks! Toevallig wel: http://cl.ly/a0oW?_ga=1.118170190.658554505.1398945267
Waar heb je die monitorstand vandaan? En, hoe hoog is 'ie?Maarten16 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:53:
Update:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn klikbaar!
Verwijderd
[img][IMG]http://i62.tinypic.com/5d6y2s.jpg[/IMG][/img]
iPhone 4s
iPad 4
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 22:18 ]
Het is een Galant bureauplaat, helaas niet meer in de verkoop.. met een set IKEA pootjes. Hoogte is zo'n ongeveer 12cm. Misschien nog op marktplaats te vinden ;-)juiced01 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:37:
[...]
Waar heb je die monitorstand vandaan? En, hoe hoog is 'ie?
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
27" iMac (wall mounted)
B&W P5 Koptelefoon
Hercules XPS101 Speakers
13" MacBook Pro Retina (niet afgebeeld)
http://i.imgur.com/0l9NNFT.jpg
http://i.imgur.com/Gy2MoLY.jpg
Heb links van je foto's gemaakt want met 3264 × 2448 pixels zijn ze wel erg groot. Zou je thumbnails van maximaal 640 pixels breed willen maken met een link naar het origineel?
[ Voor 44% gewijzigd door Daedalus op 08-03-2015 15:09 ]
Zolang je setup er maar mooi uitziet, vind ik het best. Er wordt veel te weinig gepost hier de laatste tijd.adis schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:08:
Ow leuk, the show off topic, ik zal binnenkort mijn setups tonen. Zakelijke setups mogen ook toch?

Waar heb je de bureaustoel vandaan en wat heeft die gekost ?Idutchman schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:50:
Apple Setup Maart 2015
27" iMac (wall mounted)
B&W P5 Koptelefoon
Hercules XPS101 Speakers
13" MacBook Pro Retina (niet afgebeeld)
[afbeelding]
[afbeelding]
Er is nu toevallig een Groupon actie waardoor de stoel is afgeprijsd van €389,95 naar €179,95 (hoge rugleuning selecteren). Echt een goed ding!Y-Foxy schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:06:
[...]
Waar heb je de bureaustoel vandaan en wat heeft die gekost ?
http://www.groupon.nl/dea...tment-company-10/57392889
Hoe is de rugsupport van deze stoel?Idutchman schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:22:
[...]
Er is nu toevallig een Groupon actie waardoor de stoel is afgeprijsd van €389,95 naar €179,95 (hoge rugleuning selecteren). Echt een goed ding!
http://www.groupon.nl/dea...tment-company-10/57392889
Ik kan nergens online iets van een review of over het merk vinden ..

[mbr]Heb links van je foto's gemaakt want met 3264 × 2448 pixels zijn ze wel erg groot. Zou je thumbnails van maximaal 640 pixels breed willen maken met een link naar het origineel?[/]
Niet veel veranderd van wat we zien ten opzichte van mijn vorige foto.. alleen nu ook de slaapbank + tv etc. erbij.
Dus wat er te zien is:
Apple Macbook Pro Retina 13" CTO (16GB)
Samsung Syncmaster 205BW (moet nog steeds vervanging zoeken)
Logitech G5
Dan bij de TV:
42" Philips PFL5409, dacht ik
PS3
Apple TV (3rd gen)
Panasonic 5.1 receiver
Koelkastje voor bier en fris
Wat moet nog:
Zoek nog een cheap 5.1 speakersetje, heb beneden al volledig staan, hier hoeft geluid niet super, maar zou wel fijn zijn
PS3 wordt op den duur vervangen door PS4
Slaapbank wil ik vervangen door bioscoop stoelen
Zat te doen in ieder geval
[ Voor 21% gewijzigd door Scr33x0r op 08-03-2015 15:16 . Reden: Thumbs gemaakt :) ]
Erg mooi! :-)
Ik kan je deze aanraden http://tweakers.net/pricewatch/263452/logitech-z506.html, heb ze zelf ook en het geluid wat eruit komt voor dat geld.. super!
[ Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 08-03-2015 15:10 ]
Wat zie je?
- rMP 15''
- iPad Air 2
- iPhone 6 plus (foto mee gemaakt)
[ Voor 18% gewijzigd door MartijnMartijn op 01-06-2015 11:38 ]
Mijn 'weekend/thuis' setup als student:
Wat je ziet:
- 2013 MacBook Air (1.3GHz - 4GB - 128GB) met een Tardis langs de voorkant
- Dell P2314H aangesloten met DP en dient als usb hub voor muis, toetsenbord en led strip.
- Logitech K120 (enigste goedkope en deftig qwerty toetsenbord dat vindbaar was in BE)
- Logitech G400 muis
- Steelseries muismat
- 50cm usb powered led strip. Het geeft een veel aangenamer effect om gedurende langere tijd te werken.
- Bureaulamp en rommel, veel rommel.
Wat je niet ziet:
- Oneplus One
- Nexus 5
- 4th gen Time Capsuel (mid 2011)
- Freenas server vooral voor data/downloads/plex

Mijn setup op 'kamers/kot':
Wat je ziet:
- Dell U2311H
- Logistech K120
- Logitech muis
- TI X30 IIS en wat pennen
- Dezelfde usb powered led strip als thuis. Must have imho.
Wat je niet ziet:
- TP-Link TL-WR841N

Aangezien mijn MacBook vrijwel overal gebruikt wordt; een foto van een studieplek.

Foto gemaakt met een Iphone 6 Plus

- Macbook Pro 13" late 2009 in een Bookarc stand
- LG IPS224 22" monitor op een Quirky Space Bar stand
- Creative Gigaworks T40 Series II 2.0 speakers
- Retina Ipad mini
- Apple bluetooth wireless keyboard
- Wacom Bamboo
- New Nintendo 3DS met charging dock
- Stapel externe hard drives
- Crappy Logitech laser muis op een Razer eXactMat X speed
- 2x koptelefoon ( Panasonic DJ & Logitech USB Skype headet )
Mooie stoel! Is deze "betaalbaar" voor een studentmartijnmartijn schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:36:
Nieuw bureau, Thunderbolt Display opgehangen.
Wat zie je?
- rMP 15''
- iPad Air 2
[afbeelding]
Niet dezelfde stoel maar wel bijna, en betaalbaar voor een student. http://www.home24.nl/home...kunstleer-hoge-rugleuningPat-Juh schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:22:
[...]
Mooie stoel! Is deze "betaalbaar" voor een student? En waar dan
?
Haha, ik ben ook gewoon student hoor! Viel wel mee, ik geloof dat hij 120 euro was. Zal even moeten uitzoeken waar dat was, anders is er nu bij Groupon een zelfde soort stoel in de aanbieding:Pat-Juh schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:22:
[...]
Mooie stoel! Is deze "betaalbaar" voor een student? En waar dan
?
http://www.groupon.nl/dea...tment-company-10/57392882

Tijdje geleden dat ik gepost heb hier! Hier mijn nederige studentensetupje:
- late 2011 13"'MacBook Air met i7, 4GB RAM en 256GB SSD (staat in dock rechtsachter op bureau)
- Windows 7 thuisserver/casual gaming pc met Q9300, 8GB RAM, MSI HD7750 1GB DDR5 en 2,5TB opslag (staat onder bureau)
- Dell U2713HM monitor (2560x1440, bevat exact hetzelfde panel als de 27" iMac)
- Apple TV2
- iPhone charging dock (foto is genomen met een iPhone 5)
- Apple Wired Keyboard (US Layout, want altijd beter dan de NL layout)
- Apple Touchpad
- R-Horse RH-1900 gaming muis (is geen drol waard want komt uit China maar muist wel lekker)
- 33" Samsung lcd tv uit het jaar nul (fungeert vnl. als monitor voor Windows pc)
- dom 5.1 setje uit het jaar nul
- Zoals jullie zien heb ik een (nogal knullig gefabriceerd) staand bureau. Ik breng veel tijd door achter de computer en ergerde mezelf aan het vadsige, lamme gevoel dat urenlange computersessies me gaven. Na dit vorig jaar te hebben opgezet puur om het eens uit te proberen, heb ik het nooit meer weggehaald. Wat een verademing. Ik werk effectiever, voel me fitter, en zitten wordt ineens een beloning in plaats van een zonde! Ik blijf me erover verrassen dat er nog maar zo weinig mensen zijn die dit doen.
- Ik gebruik beide computers simultaan met één keyboard en muis m.b.v. Synergy.
- De Apple TV2 is jailbroken en gebruik ik om via XBMC films en series mee te kijken die staan opgeslagen op de thuisserver. Ook kan ik hem gebruiken om de tv als tweede monitor voor m'n Mac te gebruiken, al werkt dat niet ideaal i.v.m. teveel lag.
- De Dell U2713HM is aangesloten op beide computers, en is een verademing om te gebruiken. Met slechts twee knoppen indrukken switch ik van input. Ook gamen is fantastisch op een scherm met zo'n resolutie. Ik wil een tweede!
- De MBAir gaat spoedig vervangen worden voor een MBPro, omdat ik niet meer genoeg heb aan 4GB RAM en ik een machine wil die minimaal twee 1440p monitors aan kan drijven.
Nice led strips man. Weet je nog waar je ze vandaag hebt, en voor hoeveel?AndRo555 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:02:
Niet echt op niveau van de 'cleane' setups van de rest hier, maar ik ben dan ook maar een (arme) student.
Wat je ziet:
- 2013 MacBook Air (1.3GHz - 4GB - 128GB) met een Tardis langs de voorkant![]()
- Dell P2314H aangesloten met DP en dient als usb hub voor muis, toetsenbord en led strip.
- Logitech K120 (enigste goedkope en deftig qwerty toetsenbord dat vindbaar was in BE)
- Logitech G400 muis
- Steelseries muismat
- 50cm usb powered led strip. Het geeft een veel aangenamer effect om gedurende langere tijd te werken.
Wat je niet ziet:
- Oneplus One
- Nexus 5
- Freenas server vooral voor data/downloads/plex
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
- Dell U2311H
- Logistech K120
- Logitech muis
Wat je niet ziet:
- TP-Link TL-WR841N
[afbeelding]
Aangezien mijn MacBook vrijwel overal gebruikt wordt; een foto van een studieplek.
[afbeelding]
10 dollar incl verzenden. Zit al lijm/plakband op en ze kunnen perfect gevoed worden door de hub in het scherm, dus ze gaan uit als je het scherm uit zet en je moet niet klungelen met adapters. Bepaalde lengtes hebben wel ander type leds (meer maar kleinere of minder maar grotere).
De iMac 4G ziet er nog goed uit, wordt die nog actief gebruikt? En if so, waarvoor?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Thanks!
Jazeker! Die heb ik gemod met een externe HDMI aansluiting. De G4 is nu enkel een scherm en is vooral voor het mooie maar wordt dus ook gebruikt.MenN schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:58:
zeker niet slecht
De iMac 4G ziet er nog goed uit, wordt die nog actief gebruikt? En if so, waarvoor?
[ Voor 16% gewijzigd door bokkow op 11-03-2015 15:11 ]
Mag ik vragen hoe diep het bureau is?
My middle finger salutes you.
Op het oog zou ik zeggen 45-50 cm
Launching containers into space
[ Voor 89% gewijzigd door Jackson6 op 12-03-2015 19:04 ]
Waar heb je die sticker vandaan? De enige die ik leuk vind. (Doctor Who fanAndRo555 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:02:
Niet echt op niveau van de 'cleane' setups van de rest hier, maar ik ben dan ook maar een (arme) student.
Wat je ziet:
- 2013 MacBook Air (1.3GHz - 4GB - 128GB) met een Tardis langs de voorkant![]()
- Logitech G400 muis
- Steelseries muismat
Wat je niet ziet:
- Oneplus One
- Nexus 5
- Freenas server vooral voor data/downloads/pl
Wat je ziet:
- Dell U2311H
- Logistech K120
- Logitech muis
Wat je niet ziet:
- TP-Link TL-WR841
Welkom terug in Nederland! Zeker wel weer fijn om te kunnen genieten van je Mac spul

13 inch MacBook Pro in een Twelve South Book Arc, verbonden aan een 23 inch LG IPS237L display en een Twelve South BassJump 2. Betreffend beeldscherm wordt ook gebruikt voor de XBOX One (die is aangesloten op het Logitech LS21 speakersetje). Netwerk wordt voorzien door een Time Capsule.
Verder ligt er nog mijn iPad 4 en een Adonis Jot Pro stylus, een Apple Remote, Keyboard, Trackpad en Magic Mouse. De Logitech M705 draadloze muis gebruik ik in Boot Camp.
Foto is gemaakt met mijn OnePlus One dus die zie je niet
[ Voor 4% gewijzigd door BleuZ op 13-03-2015 14:56 ]
De Mac in kwestie: een Mac Pro 1,1 voorzien van flinke upgrades

Mijn setup:

Nog even wat meer info achter alles:
De MP is geupgrade met een GTX 560 TI van Gigabyte, Mac kaarten zijn me te duur en ik heb de performance niet zo zeer nodig, vooral niet van de kaarten die nu verkrijgbaar zijn. Deze kaart doet het ook prima en is qua performance voor mij perfect. Niet geflashed, dus geen bootscreen. De kaart heb ik geleend van een kennis van me, en zal ik dus niet voor altijd hierin hebben. Tegen de tijd dat ik de kaart terug geef zal ik wel iets anders hebben, al zit daar nog even geen prioriteit aan. Zo nodig heb ik ook nog een 8800GT van Asus liggen, dus mocht ik de kaart terug moeten geven, heb ik nog altijd die
Verder draait er een install van Yosemite op met behulp van Tiamo's EFI (een kant en klaar image, alleen nog even de identifiers toevoegen aan een aantal bestanden), op een RAID 0 van de originele WD schijf van de mac (320GB) en een WD Caviar Blue van 320GB. Heb al eens de snelheid getest, en kwam (dacht ik) uit op zo'n 100MB/s Read en Write, ongeveer natuurlijk. Wel aardig dus.
Verder draait op een Samsung 1TB schijfje dat ik twee jaar geleden van een kennis voor een kop koffie heb gekregen nog een Windows 7 X64 installatie, ofwel met gemodde installatiefiles van de Boot Camp software. Dan heb ik nog een 500GB Samsung schijfje afkomstig uit een oude PC, ik hoorde van de persoon van wie ik de schijf kreeg dat ie bad sectors had maar tot op heden nog niks van gemerkt.
Dan komt nog een schijf, een 750GB IDE schijf van Seagate voor backups, deze hangt dus onder de DVD drive.
Dan nog een mooie RAM upgrade van 3GB naar 16GB (kostte me geen rooie cent, heb t geheugen gratis gekregen
Wat je verder nog ziet op de tweede foto:
- PowerMac G5 DP 2,0GHZ met 2,75GB RAM
- PowerMac G4 QuickSilver kast (leeg, ooit van een project over gehouden, een werkende G4 staat in mijn "knutselhoek"
- De desktop die ik gebruikte voordat ik de MP had
- De MP zelf natuurlijk
- Een Acer G245HQ monitor, erg ghetto goedkope, baggere monitor, de enige reden waarom ik hem nog heb is vanwege de grootte
- Een HP 19 inch-je, gratis gekregen van een collega van m'n pa
- Een ASUS N53SV-S1886V, gekocht voor schoolgebruik en kracht on the road, voor het geld kreeg ik in 2012 niet beter, geupgrade naar 14GB RAM en met een HDD caddy en Crucial M500 120GB
- Een oude JVC RX-508V home cinema versterker, nog zo'n goede oude waar je nog geen subwoofer aanfluiting aansluiting op had, lekker sterk en klinkt erg goed, enige nadeel is dat hij door zijn leeftijd alleen maar tulp stekkers heeft, en dus geen optische aansluitingen. Nu gebruik ik hem toch maar als stereo'tje, dus een tulp naar jack stekker doet het werk al.
- Een paar 1982 Bose 201's, eerste generatie welke alleen in dat jaar gemaakt zijn, helaas echter de tweeters moeten vervangen vanwege een defecte tweeter in een van de twee
- Een paar Eltax Titanium torentjes met een RMS (dat was het denk ik?) vermogen van 180W
- Een Microsoft draadloze muis, afgewisseld met een 9 jaar oude draadloze Logitech die ik ook wel vaak meeneem onderweg
- Een Apple Pro Keyboard die bij de G4 zat die onder de tafel staat, het Alu toetsenbord dat ik om de een of andere vage reden bij mijn andere G4 kreeg vertoont wat rare fratsen, dus ik denk dat dat niet meer helemaal goed komt. Had liever die gebruikt, maarja, wat niet is, dat is niet.
Het leukste aan al dit spul is dat ik het overgrote deel gratis heb gekregen, en dat is als 16 jarige toch wel heuwl erg mooi. De MP natuurlijk niet, maar daar heb ik in totaal maar 180 euro aan uitgegeven begin dit jaar. En dan heb ik toch wel een hele mooie Mac voor het geld
Wat je niet ziet:
- Een Surface RT
- Een Lumia 730 (valt je iets op? Mac gebruiker en Windows voor onderweg

- een goedkoop TP-Link 8 poorts gigabit switchje van 20 euro bij de elektronica megaboer net over de grens
Plannen voor de toekomst:
- Een HP LP2465 repareren en die in mijn setup opnemen ter vervanging van de 19",
- Quadcoretjes inbouwen in mijn MP zodat ik nog even wat extra snelheid heb,
- De video kaart vervangen die ik nu niet zelf heb.

Zo ziet het eruit als mijn bureau in volledige rotzooi ligt tijdens het knutseluurtje op de vrijdagmiddag
Sorry for the long post, have a potato:

Did you try turning it off and on again?

Spulletjes:
- MacBook Pro 15'' retina (2,2GHz, 16GB, 256GB)
- Dell U2515H
- Airport Extreme Gen5
- Apple TV Gen3
- B&W 686 S2
- SVS SB 1000
- iPhone 6
Erg mooie setup!RnB schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
Spulletjes:
- Dell U2515H
- Airport Extreme Gen5
- Apple TV Gen3
- B&W 686 S2
- SVS SB 1000
- iPhone 6
Jammer dat ik niets afwist van de U2515H.. net twee U2414H's gekocht
Toch maar weer een MacBook ipv een iMac?RnB schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:32:
Spulletjes:
- Dell U2515H
- Airport Extreme Gen5
- Apple TV Gen3
- B&W 686 S2
- SVS SB 1000
- iPhone 6
MacBook Pro Retina 13" 128GB 8GB 2014 Mac mini 2010 120GB SSD 8GB (HTPC) Mac Pro 1.1, 128GB SSD +3 x 1TB HDD, 8GB, ATI Radeon 5770 -OS X 10.10-
Damn die ziet er mooi uit! En die prijs!RnB schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:32:
Dell U2515H
...iemand een Dell U2713HM kopen?
Mooie bureaulamp, mag ik vragen waar je hem vandaan hebtmartijnmartijn schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:36:
Nieuw bureau, Thunderbolt Display opgehangen.
Wat zie je?
- rMP 15''
- iPad Air 2
Lijkt op een lampje van M.OSS (Marcel Ossendrijver) van Blend & Blender: Check z'n FB pagina, maar weet 't niet helemaal zekertimelezzzzz schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:20:
[...]
Mooie bureaulamp, mag ik vragen waar je hem vandaan hebt
Standaard blad van Ikea, Linmon geloof ik, van 2 meter bij 60 cm diep
Danku danku! Ik ben ook best blij weer terug te zijn hahaIdutchman schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:56:
[...]
Welkom terug in Nederland! Zeker wel weer fijn om te kunnen genieten van je Mac spul. Mooie setup!
Thanks! Heb de Magic Mouse en Magic Trackpad maar de Performance MX ligt fijner in de hand (grote handen), af en toe grijp ik nog naar de Trackpad voor de gesturesSqu1zZy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:17:
[...]
Jammer van de Logitech muis
Mooie setup...
Hier hetzelfde. Ik vind Apple muizen verschrikkelijk, dus ook ik heb een Performance MX die zo veel beter muist. Voor browsen en het globale werk gebruik ik de trackpad, maar voor photoshopwerk en snel van focus wisselen tijdens serieus werk: de muis.bokkow schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:55:
Thanks! Heb de Magic Mouse en Magic Trackpad maar de Performance MX ligt fijner in de hand (grote handen), af en toe grijp ik nog naar de Trackpad voor de gestures
Klopt inderdaad!sonderpa schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:40:
Volgens mij is het een lamp van Praxis
Home Sweet Home bureaulamp € 69,99
[afbeelding]
[ Voor 111% gewijzigd door Daedalus op 19-03-2015 18:36 ]

Mijn setup bestaat uit:
iMac 27 uit 2011, i7 3,4ghz, 6970m 2gb, 12gb, 1tb+ zelfingebouwde ssd van 120gb.
Magic mouse en toetsenbord
iPod shuffle dock
iPhone 4 8gb + dock
iPad 1, 3g, 64gb + dock
Koptelefoon ath m50x
Wat je niet ziet:
Sony kdl 40S4000 tv
Xbox 360 e 250gb
Set Philips fb 815 front speakers
Set Jbl one extreme back speakers
Magnat center speaker
Panasonic DMP- BD81 blu-ray speler
Wii u 32gb limited edition
Onkyo tx-SR313 versterker
Yamaha yst-sw215 subwoofer
Olympus e1
Ik quote hier nu een post van een paar pagina's terug, maar wow, zie ik het nu goed? Stopcontact gewoon half door midden gezaagd?Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:20:
Na het lang volgen van dit topic post ik nu mijn twee maand oude MBPr "13.
Zie hier mijn bureau!
[afbeelding]
U ziet:
- MacBook Pro met Retina-display 13" mid 2014 - 2,6 GHz Intel Core i5, 8GB RAM, 256GB SSD
- Apple Wireless Keyboard
- Apple Magic Trackpad
- Bose Companion II
- Griffin Elevator
- iPhone 5 32GB
- Inreda (IKEA) led verlichting
- Vinyl album van Goldfish
- Gladsax LP lijst
Na flink inzoomen; daar lijkt het wel op jamatroosoft schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:04:
[...]
Ik quote hier nu een post van een paar pagina's terug, maar wow, zie ik het nu goed? Stopcontact gewoon half door midden gezaagd?
Is nog maar te hopen dan dat die onderste niet is aangesloten..frankwopereis schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:24:
[...]
Na flink inzoomen; daar lijkt het wel op ja

Verwijderd

Mijn setup voor mijn thuiswerkplek & studieplek:
Macbook Pro Retina 13,3" early 2013 2,6 ghz i5, 256 GB SSD
Dell U2515H 25" 1440p
iPad Air 32 gb wifi space grey
Logitech Z313 2.1 speakersystem
Western Digital WD Elements 1tb 2,5" external harddrive usb 3.0
Apple wireless keyboard
Apple magic mouse
Boven mijn bureau een leestrip van de IKEA, geeft een mooi verdeeld licht. Ook nog een spotje voor als ik goed licht op mijn papieren wil hebben.
Niet op de foto:
iPhone5S silver 16GB
Wat wil ik nog? Een mooie cliprail om mijn schema's, die nu met plakband aan de muur bungelen, eenvoudig te kunnen bevestigen.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2015 15:52 . Reden: Typfoutje ]
early 20135 2,6 ghz i55ormagon schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:43:
Ontgaat me even waar die opmerking vandaan komt. Maar vertel, hoe kom je aan die info?
Zou je je wallpaper willen delen?RnB schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
Spulletjes:
- Dell U2515H
- Airport Extreme Gen5
- Apple TV Gen3
- B&W 686 S2
- SVS SB 1000
- iPhone 6
- Ga niet offtopic.
- Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
- Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
- Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
- Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
- Lees ook de topicstart voordat je hier post.