Het scherm bevalt redelijk goed, maar het is wel merkbaar 1e generatie. Ik heb geen ander device met thunderbolt mogelijkheid, dus ik weet niet of het door het scherm komt of door de kabel die niet origineel bij het scherm zit, maar het beeld is best instabiel.djkavaa schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:22:
@Paul C;
Hoe bevalt dat scherm?
Ben zelf met alle hoop aan het wachten op de Thunderbolt 5K Schermen...
Vooral mijn telefoon het beeld helemaal verstoren als er flink gezonden wordt via GPRS/EDGE (heb slecht bereik hier binnen, dus zendvermogen gaat dan flink omhoog). Zoals mijn telefoon op de foto staat is meer voor de foto dan de praktijk, want dat geeft glitches periodiek als de radio van de telefoon aan gaat. Als ik Wifi uitzet, dan gaat het beeld met een pof van de ingebouwde speakers op zwart.
Als ik mijn MBP los heb gehad, dan moet ik soms even de stekker van het scherm loshalen voor een harde reset, anders wordt het scherm niet herkent bij het opnieuw aansluiten. Vooral als ik mijn MBP ook opgeladen heb zonder scherm eraan.
4K bevalt me verder goed. Ik draai nu zonder scaling. Dat is met het scherm redelijk dicht bij mijn hoofd nog net goed te doen. Het helpt dat Mac OS het aanmoedigt om apps windowed te gebruiken, waardoor ik vooral in het midden van mijn scherm werk en de periferie voor andere dingen gebruik. De ruimte die ik zo heb is echt geweldig. Ik zou echt geen laag resolutie scherm meer willen gebruiken.
5K zou waarschijnlijk nog beter zijn, maar er zijn nog geen aansluitingen voor dat soort schermen. Misschien nog iets groter, want het is de combo van resolutie en afmeting die zo prettig is. 30" of 32" zou ik ideaal vinden.