Ik wilde eigenlijk al best lang een foto maken van mijn setup. Het probleem is echter dat ik eerst een 'n 2e display had, die ik inmiddels niet meer heb. Ik was aan het wachten op een foto te maken totdat ik weer een nieuwe zou kopen, maar gezien de omstandigheden (het kopen van een nieuwe iPhone volgende maand
) is dat iets voor op de langere termijn.
Ik heb onderstaande foto gemaakt met mijn Samsung NX300 en op mijn iPad in Diptic tot de collage gemaakt.

U ziet:
MacBook Pro Retina 15" late 2013 2.6 GHz 16GB RAM 512GB SSD GT750M
Magic Mouse
Wired Keyboard zónder numeriek gedeelte
3TB WD USB 3.0 HDD
iPhone 5 16GB in een Tech21 hoesje
iPad Air 32GB wit in een decoded leren hoesje
Angry birds 30W speaker (en daar komt heel goed geluid uit
)
Een virus
U ziet niet: en deze zal ik dan maar beknopt houden...
Synology 212+
Canon EOS 60D
Samsung NX300
Andere Apple zooi
En nog wat opslag shizzle
Edit: Foto is nu wel zichtbaar

Ik heb onderstaande foto gemaakt met mijn Samsung NX300 en op mijn iPad in Diptic tot de collage gemaakt.

U ziet:
Magic Mouse
3TB WD USB 3.0 HDD
Angry birds 30W speaker (en daar komt heel goed geluid uit
Een virus
Synology 212+
Canon EOS 60D
Samsung NX300
Andere Apple zooi
[ Voor 5% gewijzigd door dennissimeau op 22-08-2014 18:27 ]
Fixed that for you
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
U ziet: Een MacBook Pro Retina 13", de uitvoering met 8GB RAM en een 512GB SSD. Voorts ziet u de open verdeler en een aantal aanvoer- en retourleidingen van het warmwatercircuit in een ketelhuis van een projectlocatie van mijn werkgever. De geïsoleerde leidingen zijn van het koudwatercircuit.
Mijn gebruikelijke werkplek is wat minder stoffig, vandaag waren we een regelkast voor een gebouwbeheersysteem in bedrijf aan het stellen samen met een BACNet netwerk voor verschillende storingsmeldingen en aansturing van verlichting etc.
[ Voor 60% gewijzigd door Romke op 26-08-2014 20:17 ]
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Die warmwaterleidingen waar je mac op woont op de foto zijn niet in bedrijf op dat moment neem ik aan? Verder wel leuk om een keer een mac te zien die écht gebruikt wordt, de meeste hier (en mijzelf incluis) hebben hun mac op een (vaak mooi) bureau staan
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
De leidingen waren wel in bedrijf, maar tegenwoordig wordt er in nieuwe gebouwen vaak met een lagere temperatuur water gewerkt omdat er vloerverwarming wordt toegepast om een basiswarmte erin te krijgen in combinatie met luchtbehandeling voor de naregeling.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Wat u ziet
Mac Mini, 2,3Ghz met 16GB intern en 1TB HDD, met 2x Iiyama B24B3HS.
Afgelopen week de led's geinstalleerd. Normaal staan ze op n iets vriendelijker tint (zachtgeel) om het omgevingslicht te matchen. Persoonlijk vind ik het erg prettig als er ook iets van verlichting achter mn monitoren zit, dat is met deze LED's goed te regelen.
HENG HENG
Leuke laptopstand, welke is dat als ik vragen mag? En waar heb je deze gekocht?dennissimeau schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:11:
Ik wilde eigenlijk al best lang een foto maken van mijn setup. Het probleem is echter dat ik eerst een 'n 2e display had, die ik inmiddels niet meer heb. Ik was aan het wachten op een foto te maken totdat ik weer een nieuwe zou kopen, maar gezien de omstandigheden (het kopen van een nieuwe iPhone volgende maand) is dat iets voor op de langere termijn.
[afbeelding]
U ziet:
Magic Mouse
3TB WD USB 3.0 HDD
Angry birds 30W speaker (en daar komt heel goed geluid uit)
Een virus
Synology 212+
Canon EOS 60D
Samsung NX300
Andere Apple zooi
'Awesome' betekent in het West-Vlaams 'adem'.
Hallo Karmos,Karmos schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:04:
[...]
Mooie laptopstand, welke is dat als ik vragen mag? En waar heeft u deze gekocht?
Thnx! Ik heb even moeten zoeken op internet hoe het ding ook alweer heette, maar het is de Alustand van Artwizz. Onder andere Fotokonijnenberg verkoopt hem.
Thanks! Deze zal ik zeker in mijn achterhoofd houden bij het kiezen van zo'n laptopstand!dennissimeau schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:24:
[...]
Hallo Karmos,
Thnx! Ik heb even moeten zoeken op internet hoe het ding ook alweer heette, maar het is de Alustand van Artwizz. Onder andere Fotokonijnenberg verkoopt hem.
Sorry voor de offtopic

[ Voor 4% gewijzigd door Karmos op 28-12-2014 19:05 ]
'Awesome' betekent in het West-Vlaams 'adem'.
Verwijderd
Mooie monitors!mr.DJ95 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:26:
Besloten om m'n "studio" maar eens een oppepper te geven met wat akoestiek en een studio-subwoofer, keuze is gevallen op een KRK 10S die aansluit bij mijn KRK RP6G2 Blue helaas niet dezelfde kleur maar ach...
#Gear
- Apple Macbook Pro 15 inch Retina early 2013 (I7 2.7 , 16gb, 512GB)
- Apple Thunderbolt Display 27inch
- Apple Touchpad en wireless keyboard / Logitech MX performance en Logitech G9 op Razer ExactMat X Control
- Focusite Scarlett 2I2 Dac/interface
- KRK RP6 G2 Blue Limited edition Monitoren op Mopads
- KRK 10S Subwoofer
[afbeelding]
Ik vind die KRK set hartstikke lelijk.
Ik ben ook al een tijdje van zin om gekleurde ledstripjes achter men monitor te plaatsen. Ik zag in de Ikea de dioder strips. Welke heb jij als ik vragen mag?Spacecowboy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:16:
[afbeelding]
Wat u ziet
Mac Mini, 2,3Ghz met 16GB intern en 1TB HDD, met 2x Iiyama B24B3HS.
Afgelopen week de led's geinstalleerd. Normaal staan ze op n iets vriendelijker tint (zachtgeel) om het omgevingslicht te matchen. Persoonlijk vind ik het erg prettig als er ook iets van verlichting achter mn monitoren zit, dat is met deze LED's goed te regelen.
Hi,Deesisgoe schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:50:
[...]
Ik ben ook al een tijdje van zin om gekleurde ledstripjes achter men monitor te plaatsen. Ik zag in de Ikea de dioder strips. Welke heb jij als ik vragen mag?
Ik heb de Eglow LED's die ze bij de Karwei verkopen: https://www.karwei.nl/ass...id%3db_product_b021463439
Hier staat dus Philips op, maar die van mij zijn buiten de voeding echt exact hetzelfde, de afstandsbediening ook... De prijs is ook gelijk aan wat ik in de winkel heb betaald.
[ Voor 3% gewijzigd door Spacecowboy op 31-08-2014 16:17 ]
HENG HENG
Volgens mij zijn dat 1,5 litersmr.DJ95 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:06:
[...]
Bureau zelf trilt niet heel erg maar deze 2 4,5L rakkers wel heel erg, je ziet het aan de vloeistof zelf heel erg (golfjes)

Danku, Heb nog zitten kijken naar genelec maar de KRK vond ik meer bij mij passen
Zijn niet moeders mooiste inderdaad, voor het design zet ik m'n B&W's wel aan
Haha, ze zijn echt 4.5liter groot
http://www.drankgigant.nl...xtra-groot-4-5-liter.html
http://www.drankgigant.nl...a-original-4-5-liter.html
Ben nu wel aan het zoeken naar een toffe 6 Liter fles, zal wel zo iets worden
http://www.drankgigant.nl...a-gigantisch-6-liter.html
of
http://www.drankgigant.nl...-super-groot-6-liter.html
Ach, je bent een liefhebber of je bent het niet
Voor het design, of voor het geluid zet jij je speakers aan?mr.DJ95 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:29:
Zijn niet moeders mooiste inderdaad, voor het design zet ik m'n B&W's wel aan
Over een maand de sleutel van ons nieuwe huis. En na veel dingen voor slaapkamer/woonkamer te regelen de laatste tijd wat dingen gekocht voor het nieuwe kantoor. Zodra straks de werkplek eenmaal af is (inclusief het zelfbouw bureau) komen er vanuit mij ook weer nieuwe foto's
[ Voor 35% gewijzigd door RickvN op 31-08-2014 19:42 ]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Wat grappig, ik heb hier een 1,5 staan en die lijkt net zo grootmr.DJ95 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:29:
[...]
Haha, ze zijn echt 4.5liter groot
Ach, je bent een liefhebber of je bent het niet
Als je die fles van Absolut goed bekijkt dan zie je duidelijk 4,5L op het etiket staan, rechtsonder. Het blijft in ieder geval een flinke fles.Jns1986 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:49:
[...]
Wat grappig, ik heb hier een 1,5 staan en die lijkt net zo groot
Verwijderd
*snip* dit soort offtopic verzoeken kun je beter in een nieuw topic stoppen.
[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 08-09-2014 12:43 ]
Beste vrienden,
Voor een nieuwe serie Gathering of the Tweaker zijn we nog steeds op zoek naar een Apple verzamelaar. Welke Tweaker heeft er een bijzondere collectie en wil daar graag over vertellen? Heb je een tip? Stuur me een DM.
Voor een nieuwe serie Gathering of the Tweaker zijn we nog steeds op zoek naar een Apple verzamelaar. Welke Tweaker heeft er een bijzondere collectie en wil daar graag over vertellen? Heb je een tip? Stuur me een DM.
Gister mijn MacBook Pro vervangen voor een iMac:

De iMac Late 2013 27'':

Verder zie je nog mijn oude vertrouwde Airport Extreme 5G en een Apple TV 3.

De iMac Late 2013 27'':

Verder zie je nog mijn oude vertrouwde Airport Extreme 5G en een Apple TV 3.
Sluit ik me bijaan!MJHH93 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:59:
Waar heb je die onderlegger vandaan? Ziet er mooi uit
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Ongeveer een halfjaar geleden verhuist, dus weer nieuwe plek en bureau
Wat is er te zien:
Mac Mini 2011 (De AMD GPU uitvoering)
iPad Mini Retina
Apple Wireless keyboard
Apple Magic Trackpad
Apple Magic Mouse
Samsung SyncMaster 205BW
Logitech OSX Compatible Webcam (Voor FaceTime)
De foto zelf is gemaakt met de iPhone 5C
Mijn hobbykamer is verlicht met 2 hue lampen, Hue lichtstrip en een Living color's lamp. Dus lekker kleurrijk
Ik vermoed deze http://www.burninglove.de/index.php/deskpad-classic.html (kleur kun je aanpassen aan de rechter kant)MJHH93 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:59:
Zo, ook maar eens een keer mijn Appel posten. 

Je ziet:
- Macbook Air 2012 met i5, 4Gb RAM en 60 GB SSD (klein!)
- Trust Tytan 2.1
- Hercules DJ Control Instinct
- Sennheiser HD 205
- Een oude 120mm fan die voeding krijgt van een PS2 stroomadapter
Je ziet niet:
- Mijn Seagate USB 3 schijf (500 GB)
Verder niks op mijn bureau of van Apple

Je ziet:
- Trust Tytan 2.1
- Sennheiser HD 205
Je ziet niet:
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Gezellig stekkie!Psycho_Mantis schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:07:
[afbeelding]
Ongeveer een halfjaar geleden verhuist, dus weer nieuwe plek en bureau. Dat vraagt om een nieuwe foto natuurlijk!
Wat is er te zien:
Mac Mini 2011 (De AMD GPU uitvoering)
iPad Mini Retina
Apple Wireless keyboard
Apple Magic Trackpad
Apple Magic Mouse
Samsung SyncMaster 205BW
Logitech OSX Compatible Webcam (Voor FaceTime)
De foto zelf is gemaakt met de iPhone 5C
Mijn hobbykamer is verlicht met 2 hue lampen, Hue lichtstrip en een Living color's lamp. Dus lekker kleurrijk
Ik zie helemaal niets, foto doet het nietOB1 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:58:
Zo, ook maar eens een keer mijn Appel posten.
[afbeelding]
Je ziet:
- Trust Tytan 2.1
- Sennheiser HD 205
Je ziet niet:
MJHH93 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:59:
Wat speurneus Tim.k zei, van Burning love inderdaad.
Apart bij mij wel.Psycho_Mantis schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:02:
[...]
Ik zie helemaal niets, foto doet het niet
Dan eens de directe link proberen: http://www.imgdumper.nl/u...54/541d86c8e951a-desk.jpg
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Bij mij werkt de afbeelding ook gewoon goed.OB1 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:35:
[...]
Apart bij mij wel.
Dan eens de directe link proberen: http://www.imgdumper.nl/u...54/541d86c8e951a-desk.jpg
Heb hem zelf ook willen kopen, uiteindelijk toch vanaf gezien omdat ik bang was dat deze binnen een maand of twee helemaal zou gaan pluizen. Is dat ook zo naar een tijdje of blijft hij mooi glad?RnB schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:55:
[...]
[...]
Wat speurneus Tim.k zei, van Burning love inderdaad.
Ik heb dat ding al anderhalf jaar en is nog net zo mooi als toen ie nieuw was!
En dan nagaan dat er soms op geknoeit word... Niet expres natuurlijk.
Dus ik raad m zeker aan.
En dan nagaan dat er soms op geknoeit word... Niet expres natuurlijk.
Dus ik raad m zeker aan.
U ziet (Van links naar rechts):
- Samsung SyncMaster (Monitor & TV) 24"
- iAnker Astro Pro (14400mAh) Power Bank
- Sony Playstation 4
- Introduction to the Internal Combustion Engine (Studie boek)
- Een Apple Macbook Pro 15" gemod met een SSD (256gB) + een HDD (1tB) en 10 gB Ram.
- Magic Mouse
- Een bosje sleutels
- 2x500gb 2,5" HDD's (geen idee wat erop staat).
- Een niet-aangesloten Xbox 360 + remote
- Monster DNA Heaphones
- Zo'n Sandisk usb stick waar je software vanaf kon draaien (die zichzelf mount als usb stick én cd), die heb ik maar even in de xbox gestokken, omdat t kan).
- Zonnenbril van 4 euro.

Netto heb ik eigenlijk maar 2 producten van Apple, wat niet erg vreemd is aangezien ik eigenlijk alleen de pc hardware van Apple moet. Iphone's zijn way overpriced voor te weinig features IMHO.
U ziet niet:
De foto is genomen met een Nexus 5 (slechte camera, weet ik). Onder het bureau staat een Panasonic versterker aangesloten op 2 B&W DM600 Serie 3 speakers. Een paar ps4 games. Een UE Boombox (was in de uitverkoop), dat ding maakt het beste 'mobiele' geluid dat ik ooit gehoord heb, hard geluid, sterke bass.
En als laatste; een Samsung C410W draadloze laser printer, erg aan te raden, vrij goedkoop!
- Samsung SyncMaster (Monitor & TV) 24"
- iAnker Astro Pro (14400mAh) Power Bank
- Sony Playstation 4
- Introduction to the Internal Combustion Engine (Studie boek)
- Een Apple Macbook Pro 15" gemod met een SSD (256gB) + een HDD (1tB) en 10 gB Ram.
- Magic Mouse
- Een bosje sleutels
- 2x500gb 2,5" HDD's (geen idee wat erop staat).
- Een niet-aangesloten Xbox 360 + remote
- Monster DNA Heaphones
- Zo'n Sandisk usb stick waar je software vanaf kon draaien (die zichzelf mount als usb stick én cd), die heb ik maar even in de xbox gestokken, omdat t kan).
- Zonnenbril van 4 euro.

Netto heb ik eigenlijk maar 2 producten van Apple, wat niet erg vreemd is aangezien ik eigenlijk alleen de pc hardware van Apple moet. Iphone's zijn way overpriced voor te weinig features IMHO.
U ziet niet:
De foto is genomen met een Nexus 5 (slechte camera, weet ik). Onder het bureau staat een Panasonic versterker aangesloten op 2 B&W DM600 Serie 3 speakers. Een paar ps4 games. Een UE Boombox (was in de uitverkoop), dat ding maakt het beste 'mobiele' geluid dat ik ooit gehoord heb, hard geluid, sterke bass.
En als laatste; een Samsung C410W draadloze laser printer, erg aan te raden, vrij goedkoop!
[ Voor 3% gewijzigd door Coffee op 28-09-2014 13:06 ]
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
Even offtopic, (Sorry als ik hiervoor niet goed zit)
Ik wil voor op mijn bureau graag nog een vaste monitor waar ik mijn MBP op kan aansluiten, het liefst een 27 inch, maar welke monitoren zijn hier geschikt voor? Het is bedoeld om op te designen(!!)/programmeren, dus hij moet wel scherp (/duidelijk) zijn minimaal 1920x1080 resolutie, mag ook hoger, en hij moet kleuren goed weergeven. Design van de monitor maakt niet zo heeeel veel uit, maar als hij er ook goed uit ziet is het een pluspunt ;-)
Ik ben niet op zoek naar mensen die hun monitor verkopen, maar naar de ervaringen/aanbevelingen van mensen. Thanks!
Ik wil voor op mijn bureau graag nog een vaste monitor waar ik mijn MBP op kan aansluiten, het liefst een 27 inch, maar welke monitoren zijn hier geschikt voor? Het is bedoeld om op te designen(!!)/programmeren, dus hij moet wel scherp (/duidelijk) zijn minimaal 1920x1080 resolutie, mag ook hoger, en hij moet kleuren goed weergeven. Design van de monitor maakt niet zo heeeel veel uit, maar als hij er ook goed uit ziet is het een pluspunt ;-)
Ik ben niet op zoek naar mensen die hun monitor verkopen, maar naar de ervaringen/aanbevelingen van mensen. Thanks!
1080P wil je niet op 27", dat is erg onscherp. 1080P is prima tot op 22", maar hoger dan dat ziet er niet uit. Op 27" is 1440P toch wel echt een must, maar dat kost je dan wel 450+€
Heb zelf een Asus MX279H met 1920x1080 op 27". Kijkafstand zo'n 80 cm en dan recht voor me. Heb 'n hoekbureau maar vind het niet fijn als het scherm is weggedrukt in de hoek. Gebruik het namelijk als tweede scherm naast mijn 15" retina MBP.marcotd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:13:
Zit vrij goede kleurweergave op geloof ik. Heb 'm zelf gekozen omdat een 2560x1140 te duur is voor mij, hoewel ik het graag zou hebben een hogere resolutie.
Het is zeker niet storend, maar met HTML/CSS vind ik het op een nog hogere resolutie toch nog fijner werken.
Als je iets meer te besteden hebt, misschien een Dell Ultrasharp? Ken iemand met een 23" 1920x1200 ultrasharp, heeft fraai beeld!
Als je weet dat het offtopic is, waarom doe je het dan toch?marcotd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:13:
*knip*
Verder kan je redelijk eenvoudig een indruk krijgen van wat voor monitoren mensen hier gebruiken en daar ook zelf wat reviews van opduiken. Als je daarna nog twijfelt tussen een aantal monitoren en je hebt specifieke vragen daarover, kan je natuurlijk (op de juiste plaats op GoT) een topic aanmaken.
Launching containers into space
Mijn excuses!Whieee schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:02:
[...]
Als je weet dat het offtopic is, waarom doe je het dan toch?![]()
Verder kan je redelijk eenvoudig een indruk krijgen van wat voor monitoren mensen hier gebruiken en daar ook zelf wat reviews van opduiken. Als je daarna nog twijfelt tussen een aantal monitoren en je hebt specifieke vragen daarover, kan je natuurlijk (op de juiste plaats op GoT) een topic aanmaken.
Ik heb zojuist een Apple keyboard, Magic Mouse en Battery charger besteld, dus ik zal binnenkort ook een foto van mijn setup posten!

Wat je ziet:
- MacBook Pro (13-inch, Late 2011) met een 2.4 GHz i5 CPU, 8GB RAM en 256GB SSD;
- Twelve South BookArc;
- LG IPS237L (23-inch);
- Logitech LS21 speakerset, verbonden aan het beeldscherm voor mijn XBOX 360;
- Apple Wireless Keyboard, Magic Mouse, Remote en Time Capsule (1TB);
- Twelve South BassJump 2, verbonden aan mijn MacBook Pro;
- iPod nano (6th gen) 8GB, die ik gebruik als horloge totdat mijn Moto 360 er is;
- iPad (4th gen) 32GB Wi-Fi met gemodde "tan" Smart Cover;
- Moto G (2013);
- IKEA pot en plant.
Wat je niet ziet:
- XBOX 360 (60GB), die staat op het kastje naast de MacBook en is tevens verbonden aan het LG display;
- OnePlus One (64GB), daar is de foto mee gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door BleuZ op 03-10-2014 11:40 ]
Tsja, ik koop niet elk jaar een nieuwe iMac of MBP en om nou elke week mijn setup te showen gaat te ver. Okee, vooruit 

U ziet:
Op dit moment fungeert de iPad enkel nog als Spotify-streamer om zodoende via Spotify Connect mijn kamer van muziek te voorzien: de streamer die aan mijn versterker is gekoppeld kan overweg met Spotify Connect

U ziet:
- iMac 27" 2011 (2.7GHz i5, 16GB RAM, 512GB SSD, 1TB HDD)
- MBP 15" 2012 (2.3GHz i7, 16GB RAM, 512GB SSD)
- Western Digital MyBook 2TB USB 3.0
- George Clooney-koffiemachien
- Drank in alle soorten en maten
Op dit moment fungeert de iPad enkel nog als Spotify-streamer om zodoende via Spotify Connect mijn kamer van muziek te voorzien: de streamer die aan mijn versterker is gekoppeld kan overweg met Spotify Connect
Helemaal mee eens haha !RnB schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:09:
Ik vind je koffieapparaat nog steeds het geniaalste aan jouw setup.
Misstaat niet trouwens ^^
Welke software gebruik je voor jouw eigen cloudopslag?[b]DaMarcus schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:26:
Verder heb ik een NAS voor de nodige muziek en films en wordt deze gebruikt voor mijn eigen cloudopslag.
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Het is nog een beetje een rommeltje op mijn zelfgebouwde ikea bureau (2 x expedit kastjes met een tafelblad), maar niet echt tijd gehad om het echt netjes te maken allemaal vanwege drukke studie. Hier mijn setup:

Wat zie je van links naar rechts:
- oude HP 8510w (TUe laptop) uit 2008, sporadisch gebruikt op LAN party's als reserve
- Toshiba 19" TV, gebruiken als monitor voor server (staat ergens onder bureau)
- vrij nieuwe retina macbook 13" model 2014 met 256GB ssd in een Tech21 case
- vrij nieuw Dell P2414H 24" full HD scherm
- oude Philips 220WS 22" 1680x1050 scherm
- iPad air met Tech21 case
- Microsoft Sculpt Ergonomic muis
- Apple wired keyboard
- D-Link netwerk camera in gebruik voor een project
Philips scherm hangt aan een Neo-Flex monitor arm, net als de macbook. Hier heb ik een plexiglas houdertje voor gefabriceerd met een laserprinter op de TUe. Ben er niet heel erg tevreden over (had wat steviger gekund) maar hij houd de macbook mooi boven mijn bureau, zodat ik het scherm gewoon kan gebruiken.

niet echt goed zichtbaar, maar:
B&W solid solutions s100 speakertjes, ooit bij kringloop gekocht voor 5 euro
Verder hardware uit zicht:
Audio
Denon UPA-F88 versterkertje, ooit voor 10tje gekocht bij kringloop
B&W Subwoofer, kringloop (5 eu)
Servertje/testbak
Thermaltake Element Q case met:
Gigabyte H87n-Wifi met intel i5 - 4430 - 8GB ram,
Samsung Evo 840 128GB SSD - Windows 7 ultimate op dit moment (niet echt in gebruik)
Crucial m4 60GB SSD - CentOS 7 (voor project)
1TB Seagate HDD
Overig
Led Lenser P7.2 zaklamp (gebruik ik veel op werk)
samsung clp 310 laserprinter
Leap motion (nagenoeg ongebruikt nog...)
Mini displayport to DVI/HDMI/displayport adapter (voor de philips)
USB3 hubje
Foto genomen met een Samsung S2 plus
In de huiskamer staat een samsung smart TV die via plex media player content streamt via powerline (had geen zin om kabels te trekken) van de plex media server op de testbak. Daar is ook de 1TB HDD voor, vooral vriendin wil series volgen dus die worden automatisch gedownload via showrss.info en toegevoegd aan de plex library zodra ze er zijn. Ook is er nog een oude Airport express ergens verstopt die via wifi de speakers in de huiskamer voorziet van geluid (vriendin heeft iPad mini dus kunnen beide vanaf de bank muziek afspelen).

Wat zie je van links naar rechts:
- oude HP 8510w (TUe laptop) uit 2008, sporadisch gebruikt op LAN party's als reserve
- Toshiba 19" TV, gebruiken als monitor voor server (staat ergens onder bureau)
- vrij nieuwe retina macbook 13" model 2014 met 256GB ssd in een Tech21 case
- vrij nieuw Dell P2414H 24" full HD scherm
- oude Philips 220WS 22" 1680x1050 scherm
- iPad air met Tech21 case
- Microsoft Sculpt Ergonomic muis
- Apple wired keyboard
- D-Link netwerk camera in gebruik voor een project
Philips scherm hangt aan een Neo-Flex monitor arm, net als de macbook. Hier heb ik een plexiglas houdertje voor gefabriceerd met een laserprinter op de TUe. Ben er niet heel erg tevreden over (had wat steviger gekund) maar hij houd de macbook mooi boven mijn bureau, zodat ik het scherm gewoon kan gebruiken.

niet echt goed zichtbaar, maar:
B&W solid solutions s100 speakertjes, ooit bij kringloop gekocht voor 5 euro
Verder hardware uit zicht:
Audio
Denon UPA-F88 versterkertje, ooit voor 10tje gekocht bij kringloop
B&W Subwoofer, kringloop (5 eu)
Servertje/testbak
Thermaltake Element Q case met:
Gigabyte H87n-Wifi met intel i5 - 4430 - 8GB ram,
Samsung Evo 840 128GB SSD - Windows 7 ultimate op dit moment (niet echt in gebruik)
Crucial m4 60GB SSD - CentOS 7 (voor project)
1TB Seagate HDD
Overig
Led Lenser P7.2 zaklamp (gebruik ik veel op werk)
samsung clp 310 laserprinter
Leap motion (nagenoeg ongebruikt nog...)
Mini displayport to DVI/HDMI/displayport adapter (voor de philips)
USB3 hubje
Foto genomen met een Samsung S2 plus
In de huiskamer staat een samsung smart TV die via plex media player content streamt via powerline (had geen zin om kabels te trekken) van de plex media server op de testbak. Daar is ook de 1TB HDD voor, vooral vriendin wil series volgen dus die worden automatisch gedownload via showrss.info en toegevoegd aan de plex library zodra ze er zijn. Ook is er nog een oude Airport express ergens verstopt die via wifi de speakers in de huiskamer voorziet van geluid (vriendin heeft iPad mini dus kunnen beide vanaf de bank muziek afspelen).
[ Voor 11% gewijzigd door Edwin88 op 14-10-2014 11:53 ]
RnB schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:09:
Ik vind je koffieapparaat nog steeds het geniaalste aan jouw setup.
Hij wordt af en toe goed misbruikt wanneer ik een thuiswerkdag hebMektheb schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:18:
[...]
Helemaal mee eens haha !.
Misstaat niet trouwens ^^
Cloudstation, is echter Synology-only. De reden dat ik deze software gebruik is omdat het om kan gaan met incrementele back-ups en ook geen moeite heeft met grote bestanden.homemix25 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:04:
[...]
Welke software gebruik je voor jouw eigen cloudopslag?
Normaal ligt het er iets minder netjes bij:

U ziet:
LG IPS237L
2012 iMac 27" (i7/16GB/1TB HDD)
2013 rMBP 15" (i7/16GB/256GB SSD)
RainDesign mStand
Apple randapparatuur
U ziet niet:
HK Audio Lucas Smart
Native Instruments Kontrol S4

U ziet:
LG IPS237L
2012 iMac 27" (i7/16GB/1TB HDD)
2013 rMBP 15" (i7/16GB/256GB SSD)
RainDesign mStand
Apple randapparatuur
U ziet niet:
HK Audio Lucas Smart
Native Instruments Kontrol S4
[ Voor 7% gewijzigd door cyanidenl op 14-10-2014 14:19 ]
Geen Synergy om muis en toetsenbord te delen?cyanidenl schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:05:
Normaal ligt het er iets minder netjes bij: [...]
Vraagje: hoe manage je het hebben van twee Macs?
Ik heb nu alleen een 2011 MBAir die ik thuis op een monitor aansluit en zou wel iets willen hebben met wat meer (grafische) power. Één van de opties is een iMac / Mac Mini voor thuis, maar het bijhouden van twee systemen tegelijk lijkt me al gauw teveel gedoe worden...
Ik doe het met 3 machine's.SublimnAll schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:53:
[...]
Geen Synergy om muis en toetsenbord te delen?![]()
Vraagje: hoe manage je het hebben van twee Macs?
Ik heb nu alleen een 2011 MBAir die ik thuis op een monitor aansluit en zou wel iets willen hebben met wat meer (grafische) power. Één van de opties is een iMac / Mac Mini voor thuis, maar het bijhouden van twee systemen tegelijk lijkt me al gauw teveel gedoe worden...
iMac / Macbook / Macbook Air.
Hoe manage ik het ?, ze zijn eigenlijk veredelde externe schermen die je meeneemt.
OP 1 machine draai ik standaard dingen zoals Spotify / Netflix en op de andere machine die ik dus ook meeneem browse ik en dergelijke samen met mijn iMac waar ik ook op "werk" en game.
En draaien ze beide de zelfde installatie van OSX doormiddel van Timecapsule hou ik ze bij.
Op de Macbook air en iMac draaid exact hetzelfde, echter op de Macbook niet maar die gaat ook niet van ze plek.
En zat al stiekem te kijken naar nog iets erbij
[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 14-10-2014 14:57 ]
Bureau heb ik een paar dagen eerder opgeruimd en ik werkte weer eens thuis.

U ziet:
- MBPr Late 2013 16GB/512GBssd/GT750m
- Synology DS212j; TM back up slaafje
- Speaker van Teufel Concept D500 THX
- Samsung PN2250
- Apple keyboard/trackpad
- Sony MDR-1R headphones
U ziet niet:
- Sony Nex 6 met SEL35F18
- iPhone 6 64GB SG
- iPad Mini Retina

U ziet:
- Samsung PN2250
- Sony MDR-1R headphones
U ziet niet:
- iPhone 6 64GB SG
- iPad Mini Retina
offtopic:
Ik ben vrij weinig thuis of ik ben kort thuis, vandaar de kabeltjes e.d. Ik zie de noodzaak niet zo om het nu goed weg te werken
Ik ben vrij weinig thuis of ik ben kort thuis, vandaar de kabeltjes e.d. Ik zie de noodzaak niet zo om het nu goed weg te werken
[ Voor 37% gewijzigd door FrameWork. op 14-10-2014 16:01 . Reden: Fixed image links ]
https://onedrive.live.com...YYqnWddw&ithint=folder%2c
Mijn Macbook pro 2012 (non-retina)
Met:
Apple magic mouse
Apple cleaning cloth
Commodore 64+
Apple MBP 2012 doos
Apple Lightning kabel
Apple iPad air doos (iPad is tijderlijk op vakantie:)
hoop snel nog meer te kunnen uploaden heb nog 2 oude iMac. Betreffend het model uit 1999 (iMac G3) & uit 2003/4? (iMac G4)
ook wil ik nog een Thunderblot Display aanschaffen.
De Commandore zoals Je/U zag is nog steeds functionerend. Ik gebruik het zelden. Toch vond ik het leuk hem even in het zonnetje te zetten.
Mijn Macbook pro 2012 (non-retina)
Met:
Apple magic mouse
Apple cleaning cloth
Commodore 64+
Apple MBP 2012 doos
Apple Lightning kabel
Apple iPad air doos (iPad is tijderlijk op vakantie:)
hoop snel nog meer te kunnen uploaden heb nog 2 oude iMac. Betreffend het model uit 1999 (iMac G3) & uit 2003/4? (iMac G4)
ook wil ik nog een Thunderblot Display aanschaffen.
De Commandore zoals Je/U zag is nog steeds functionerend. Ik gebruik het zelden. Toch vond ik het leuk hem even in het zonnetje te zetten.
BrittaWeij
Klopt het dat ik geen plaatjes zie?FrameWork. schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
U ziet:
- Samsung PN2250
- Sony MDR-1R headphones
U ziet niet:
- iPhone 6 64GB SG
- iPad Mini Retina
offtopic:
Hmm, inderdaad. Ze hebben het even gedaan. Blijkbaar maakt iCloud Drive een andere URL aan na een x aantal minuten. Een moment geduld
[ Voor 1% gewijzigd door FrameWork. op 14-10-2014 16:01 . Reden: Fixed images ]
Die Artemide Tolomeo Classic mag ook wel genoemd worden
mooie settup!
mooie settup!
FrameWork. schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
U ziet:
- Samsung PN2250
- Sony MDR-1R headphones
U ziet niet:
- iPhone 6 64GB SG
- iPad Mini Retina
offtopic:
klikkerdeklik :+
Ah we hebben een kenner!kapa schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:28:
Die Artemide Tolomeo Classic mag ook wel genoemd worden![]()
mooie settup!
[...]
Nieuwe kamer, nieuwe setup:

Wat je ziet:
Wat je ziet:
- iMac 27" late 2011 (Is op het moment in gebruik als Plex Media Server, 'router' en monitor)
- AOC Q2770PQU Monitor
- MacBook Pro (Retina) 15", Late 2013, 2GHz i7, 8GB, 256GB
- Ikea Galant
- TwelveSouth HiRise for Mac én for iPhone
- Wacom Intuos 5 m
- House of Marley Stir It Up Headphones
- Siemens landlijn telefoon
- Diesel horloge
- Calvaneo 1583 horloge in de WatchWinder
- Logitech Z906
- Philips 40PFL3018H
- Apple TV 3rd gen
- Playstation 3
- Western Digital Elements 2TB (2 maal)
- Seagate Expansion Desktop 4TB
- 1TB Toshiba schijf voor iTunes en Backups
- LaCie 256GB Thunderbolt SSD
- Playstation 1 + Games
- Playstation 3 Games
- iPhone 5s Space Gray
Mooie en cleane setup! Waarom wordt de iMac niet meer als iMac gebruikt? Heeft je Macbook deze overbodig gemaakt?
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Dank! Ja, voor school moest ik een laptop aanschaffen, en deze is qua specificaties vele malen beter dan de iMac. Nu werk ik graag vanaf 1 machine zodat ik niet moeilijk hoef te doen om alles op beiden te krijgen. Verder is dit op zich een goede oplossing.homemix25 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:24:
Mooie en cleane setup! Waarom wordt de iMac niet meer als iMac gebruikt? Heeft je Macbook deze overbodig gemaakt?
In combinatie met mijn Synology NAS en CLoudstation is het weer goed te doen om te werken op twee plekken.Maarten16 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:27:
[...]
Dank! Ja, voor school moest ik een laptop aanschaffen, en deze is qua specificaties vele malen beter dan de iMac. Nu werk ik graag vanaf 1 machine zodat ik niet moeilijk hoef te doen om alles op beiden te krijgen. Verder is dit op zich een goede oplossing.
Mijn werk documenten staan dus nu "in de cloud" en zijn op beide plekken geupdate beschikbaar.
Makkelijk voor onderweg op de laptop en als ik thuis ben zit ik vaak achter de iMac. Het scherm is gewoon super en zonde om niet te gebruiken toch
Slim! Ja het scherm gebruik ik nu ook, maar dan als externe monitor van mijn MBP 😃 Werkt echt perfectGeeMoney schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:48:
[...]
In combinatie met mijn Synology NAS en CLoudstation is het weer goed te doen om te werken op twee plekken.
Mijn werk documenten staan dus nu "in de cloud" en zijn op beide plekken geupdate beschikbaar.
Makkelijk voor onderweg op de laptop en als ik thuis ben zit ik vaak achter de iMac. Het scherm is gewoon super en zonde om niet te gebruiken toch
Verhuisd!
Nog steeds erg blij met mijn spullen, maar er is wel wat bij gekomen:

Wat je ziet:
iMac 27'' Late 2013 (16GB RAM | Fusion Drive)
rMBP 15'' Late 2013 (8GB RAM | 256 GB SSD)
iPhone 6 Plus 64GB
BassJump 2
Samsung 48'' tv
Bose C5
De iPad is vervangen door de iPhone.
Nog steeds erg blij met mijn spullen, maar er is wel wat bij gekomen:

Wat je ziet:
iMac 27'' Late 2013 (16GB RAM | Fusion Drive)
rMBP 15'' Late 2013 (8GB RAM | 256 GB SSD)
iPhone 6 Plus 64GB
BassJump 2
Samsung 48'' tv
Bose C5
De iPad is vervangen door de iPhone.
zie veel setups van mensen met een Imac en daarnaast ook nog een macbook, 2 machines werkt makkelijk?
Voor mij werkt het goed, met dropbox wissel ik bestanden uit en dat werkt prima. Ik gebruik mijn MacBook puur zakelijk en voor school, mijn iMac daarin tegen gebruik ik voor thuisgebruik en als extern beeldscherm voor mijn MacBook.

Te zien:
- MBP 15" (2009) Core 2 Duo 2.66 GHz, 8 GB, 750 GB, Yosemite (Half verscholen achter monitor)
- Dell UltraSharp 27"
- Logitech Z4 Speakers en Sennheiser koptelefoon
- Logitech M100 muis
- Externe WD 320GB usb schijf
- Samsung Galaxy 5 mini (tbv Android development)
- Mac Mini (2009) Core 2 Duo 2.00 Ghz, 4 GB, 120 GB (Hoofdzakelijk voor Netflix, verbonden met TV)
- Synology DS212 Nas 2x 1 TB (Timemachine etc)
- iPhone 4S (gebruikt voor de foto)
Wat is voor jou de meerwaarde van de iMac dan? Je zou je Macbook op een stand kunnen plaatsen met een extern beeldscherm toetsenbord etc. iMac lijkt me toch weer een flinke investering dan. Stel de vraag omdat ik zelf ook met een Macbook en een pc zit en steeds in dubio zit wat nou de beste oplossing is.martijnmartijn schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:06:
Voor mij werkt het goed, met dropbox wissel ik bestanden uit en dat werkt prima. Ik gebruik mijn MacBook puur zakelijk en voor school, mijn iMac daarin tegen gebruik ik voor thuisgebruik en als extern beeldscherm voor mijn MacBook.
Mijn dubio is dat ik de Macbook heb staan als 2e machine voor erbij en die meeneem, de iMac is mijn computer thuis.homemix25 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:21:
[...]
Wat is voor jou de meerwaarde van de iMac dan? Je zou je Macbook op een stand kunnen plaatsen met een extern beeldscherm toetsenbord etc. iMac lijkt me toch weer een flinke investering dan. Stel de vraag omdat ik zelf ook met een Macbook en een pc zit en steeds in dubio zit wat nou de beste oplossing is.
En Macbook air is een 2e scherm voor films en serie's, Luxe ja dat zeker.
Ik heb geen zin om elke keer een scherm te koppelen en dergelijke, neerzetten en oplader erin moet voldoende zijn.
En de iMac kan 24/7 aan staan / sluimer klikken en beginnen.
Al heb ik zeker wel is nagedacht een goeie desktop replacement te nemen, maar nu met de 5k iMac ga ik zeker niet een laptop als plaatsvervanger meer nemen
Ik kom van een MBA. En dan heeft de iMac wel degelijk meerwaarde vanwege de kracht. Nu inderdaad een stuk minder. En wat ook al werd gezegd: Het is vrij irritant om je laptop elke keer te moeten aansluiten. Daarnaast was het Thunderbolt display al flink verouderd toen ik deze iMac kocht.homemix25 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:21:
[...]
Wat is voor jou de meerwaarde van de iMac dan? Je zou je Macbook op een stand kunnen plaatsen met een extern beeldscherm toetsenbord etc. iMac lijkt me toch weer een flinke investering dan. Stel de vraag omdat ik zelf ook met een Macbook en een pc zit en steeds in dubio zit wat nou de beste oplossing is.
Zakelijk // Privé. Easypieter02 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:53:
zie veel setups van mensen met een Imac en daarnaast ook nog een macbook, 2 machines werkt makkelijk?
Nieuw huis, nieuwe opstelling, nieuwe speeltjes 
Helaas is het licht in mijn nieuwe kamer verre van ideaal, en is mijn DSLR nog niet terug van reparatie, dus de fotokwaliteit laat te wensen over. Verder lijkt alles behoorlijk scheef te staan, dit ligt (grotendeels) aan de foto, in het echt staat alles vrij netjes recht.
Oud:

Nieuw:

Wat is er te zien (cursief is nieuw)
* Mac Mini 2011 (2.5 i5, 8GB, 500GB, 6630M) met SuperDrive
* Apple Keyboard A1048 en Magic Trackpad
* HP ZR30w (30" 2560x1600)
* 2x HP LP2065 (20" 1600x1200)
* Microsoft Surface Pro (i5-3317U, 4GB, 128GB)
* Logitech K400
* Logitech Z130
Wat is er (net) niet te zien
* Samsung M2 1TB (TimeMachine) en 2xWD Elements 2.5" 1TB (films en series) [onder de monitors]
* MacBook (2.0 C2D, 3GB, 120GB) [rechts onder de plank]
* iPhone 6 16GB [foto mee gemaakt]
De Surface Pro is er een van de eerste generatie, en geldt als vervanging voor de MacBook. Ik had op zichzelf graag een nieuwe OSX device gehad voor onderweg, maar de combinatie van goede specs in een klein pakket en een gunstige prijs kon ik simpelweg niet links laten liggen. Ik moet zeggen dat Windows 8 me ook niet tegenvalt.
De linker LP2065 wordt aangestuurd door de Surface Pro, de ZR30w en de rechter LP2065 door de Mac Mini. Ik overweeg eventueel een USB-DVI adapter aan te schaffen om alledrie de schermen op de Mini te kunnen gebruiken, maar op dit moment vind ik het nog niet noodzakelijk.
Helaas is het licht in mijn nieuwe kamer verre van ideaal, en is mijn DSLR nog niet terug van reparatie, dus de fotokwaliteit laat te wensen over. Verder lijkt alles behoorlijk scheef te staan, dit ligt (grotendeels) aan de foto, in het echt staat alles vrij netjes recht.
Oud:

Nieuw:

Wat is er te zien (cursief is nieuw)
* Mac Mini 2011 (2.5 i5, 8GB, 500GB, 6630M) met SuperDrive
* Apple Keyboard A1048 en Magic Trackpad
* HP ZR30w (30" 2560x1600)
* 2x HP LP2065 (20" 1600x1200)
* Microsoft Surface Pro (i5-3317U, 4GB, 128GB)
* Logitech K400
* Logitech Z130
Wat is er (net) niet te zien
* Samsung M2 1TB (TimeMachine) en 2xWD Elements 2.5" 1TB (films en series) [onder de monitors]
* MacBook (2.0 C2D, 3GB, 120GB) [rechts onder de plank]
* iPhone 6 16GB [foto mee gemaakt]
De Surface Pro is er een van de eerste generatie, en geldt als vervanging voor de MacBook. Ik had op zichzelf graag een nieuwe OSX device gehad voor onderweg, maar de combinatie van goede specs in een klein pakket en een gunstige prijs kon ik simpelweg niet links laten liggen. Ik moet zeggen dat Windows 8 me ook niet tegenvalt.
De linker LP2065 wordt aangestuurd door de Surface Pro, de ZR30w en de rechter LP2065 door de Mac Mini. Ik overweeg eventueel een USB-DVI adapter aan te schaffen om alledrie de schermen op de Mini te kunnen gebruiken, maar op dit moment vind ik het nog niet noodzakelijk.
Mijn werkplek

Wat valt er o.a. te zien:
Gemaakt met m'n iPhone5s white, dus niet te zien

Wat valt er o.a. te zien:
- Retina MacBook Pro 15"
- Apple iPad Air
- Lightning Docks (2x)
- Apple Magic Mouse
- Just Mobile HeadStand
- Philips Fidelio L2 Headphones
- Bluelounge kabel opruimgebeuren
Mooie docks heb je er naast staan! Staat de iPad daar een beetje stevig in? Heb op de site gezien dat er een klein kunststof houdertje achter zit. Maar hoe werkt dit in de praktijk?
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Dixons had een nieuwe macbook pro retina met 16gb ram 15" tekoop voor 1529€!!! Gelijk gereserveerd.
Ben benieuwd of ik hem krijg ... Was er gauw bij
[ Voor 7% gewijzigd door lindseysew op 24-10-2014 07:28 ]
Prachtige setup! Bureau vind ik echt mooiDFY schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:02:
Mijn werkplek
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat valt er o.a. te zien:En om compleet te zijn, de meubels voor wie het interessant vindt
- Retina MacBook Pro 15"
- Apple iPad Air
- Lightning Docks (2x)
- Apple Magic Mouse
- Just Mobile HeadStand
- Philips Fidelio L2 Headphones
- Bluelounge kabel opruimgebeuren
Gemaakt met m'n iPhone5s white, dus niet te zien
Vraagje over The Lightning Dock. Is het mogelijk om je iPhone daarin te zetten incl. hoesje (iPhone 6 met originele siliconen case)?
[ Voor 17% gewijzigd door NVD op 24-10-2014 09:13 ]
Dat zal wel een prijsfout zijn. Ik zie hem nu namelijk niet staan op hun website. Wel eentje voor 1799€.lindseysew schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 07:26:
Dixons had een nieuwe macbook pro retina met 16gb ram 15" tekoop voor 1529€!!! Gelijk gereserveerd.
Waarom dit posten in dit topic?
Ik dacht ik zeg het even hierArthur-M. schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:33:
[...]
Dat zal wel een prijsfout zijn. Ik zie hem nu namelijk niet staan op hun website. Wel eentje voor 1799€.
Waarom dit posten in dit topic?
En misschien wel een prijsfout! Maar er stond namelijk wel bij duidelijk dat er maar 1 aanwezig was bij Dixons
Nog geen mail gehad dat het een vergissing was... ben benieuwd
Even nagebeld, en de persoon aan de telefoon heeft geverifieerd dat ik heb gereserveerd :-)
Wel een demo model! Maar alsnog 3 jaar garantie en krasvrij :-)
Kom op zeg, top gewoon! Ben hartstikke blij! Binnenkort ophalen en dan post ik hier een foto
Wel een demo model! Maar alsnog 3 jaar garantie en krasvrij :-)
Kom op zeg, top gewoon! Ben hartstikke blij! Binnenkort ophalen en dan post ik hier een foto
Wil je pret niet drukken maar een demo model zou ik niet zo blij van worden.
- Branduren scherm? heeft waarschijnlijk tijdens winkeltijden continue aangestaan
- Accu? Heeft waarschijnlijk dus ook continue aan het stroom gehangen voor hoelang.
Zal dus uiterst kritisch naar de macbook kijken als ik jou was.
- Branduren scherm? heeft waarschijnlijk tijdens winkeltijden continue aangestaan
- Accu? Heeft waarschijnlijk dus ook continue aan het stroom gehangen voor hoelang.
[ Voor 3% gewijzigd door iRobert op 24-10-2014 12:06 ]
Goed om te weten, ik ga er dan gelijk naar kijken. Bedankt.bacardicoconut schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:05:
Wil je pret niet drukken maar een demo model zou ik niet zo blij van worden.
Maar ik vind dat het beter is om alsnog een model te halen uit de winkel dan 2dehands...
Ik heb immers nog steeds gewoon 3 jaar garantie erbij :-) dus als er iets mis gaat kan ik weer terug...
Tja ik kan me wel voorstellen als die bijvoorbeeld al 500 cycles ofzo heeft gehad... dat de accu binnenkort op is XD
[ Voor 24% gewijzigd door lindseysew op 24-10-2014 12:28 ]
Zorg in dat geval dat dit allemaal vermeld staat. Dus niet dat je na een half jaar tot een jaar een kapotte accu hebt en er verwezen kan worden naar de voor geschiedenis.lindseysew schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:21:
[...]
Goed om te weten, ik ga er dan gelijk naar kijken. Bedankt.
Maar ik vind dat het beter is om alsnog een model te halen uit de winkel dan 2dehands...
Ik heb immers nog steeds gewoon 3 jaar garantie erbij :-) dus als er iets mis gaat kan ik weer terug...
Tja ik kan me wel voorstellen als die bijvoorbeeld al 500 cycles ofzo heeft gehad... dat de accu binnenkort op is XD
Demo model... Zal ik niet doen, gewoon al om de reden dat 1000'en mensen met hun vieze handen aan dat ding hebben gezeten. Ik zal er niet blij van worden hoor.. Liever dan een 13" met mindere specs die even duur is dan een 15" model met betere specs waar 1000'en mensen aan hebben gezeten met hun vieze handen.
Dixons heeft naar mijn weten GEEN 3 jaar garantie op Macbooks. (wel op gewone laptops)lindseysew schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:21:
[...]
Goed om te weten, ik ga er dan gelijk naar kijken. Bedankt.
De Mycom daarentegen heeft wel 3 jaar op Macbooks maar weer niet op iMacs.
Ik niet, ik heb liever een 15" waar ik jarenlang plezier van heb en dus geen aankoop meer hoeft te doen...Arthur-M. schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:23:
Demo model... Zal ik niet doen, gewoon al om de reden dat 1000'en mensen met hun vieze handen aan dat ding hebben gezeten. Ik zal er niet blij van worden hoor.. Liever dan een 13" met mindere specs die even duur is dan een 15" model met betere specs waar 1000'en mensen aan hebben gezeten met hun vieze handen.
Dan een 13" waar ik langzamerhand aan de grootte irriteer
Zekerweten wel, ik heb het namelijk nagevraagd.GeeMoney schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:00:
[...]
Dixons heeft naar mijn weten GEEN 3 jaar garantie op Macbooks. (wel op gewone laptops)
De Mycom daarentegen heeft wel 3 jaar op Macbooks maar weer niet op iMacs.
Ze geven namelijk WEL 3 jaar garantie op alle Apple producten..
Je hebt gelijk, staat in ieder geval op de website. Dit was voorheen niet zo.lindseysew schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:01:
[...]
Zekerweten wel, ik heb het namelijk nagevraagd.
Ze geven namelijk WEL 3 jaar garantie op alle Apple producten..
Excuses dus en gefeliciteerd met de aankoop
HeheGeeMoney schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:05:
[...]
Je hebt gelijk, staat in ieder geval op de website. Dit was voorheen niet zo.
Excuses dus en gefeliciteerd met de aankoop
Hopelijk vandaag of morgen! Than I'll make an picture :-)
**excuses dat ik ervoor zo kort af reageerde!**
[ Voor 7% gewijzigd door lindseysew op 24-10-2014 16:10 ]
Om eerlijk te zijn, de iPad staat er wel stevig in, maar als geheel is het wankel. de iPad Mini en kleiner is perfect.SHIFTER [NL] schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 00:46:
Mooie docks heb je er naast staan! Staat de iPad daar een beetje stevig in? Heb op de site gezien dat er een klein kunststof houdertje achter zit. Maar hoe werkt dit in de praktijk?
De kunststof houder is geniaal door zijn eenvoud, omdat deze niet rond maar elliptisch (?!) gevormd is, kan je er aan draaien en ehm, ja hoe leg je dat uit. Snap je wel
Dankje, dat vindt ik ook!
Ja dat zal geen probleem zijn, want je kan hem precies afstellen voor elke situatie.NVD schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:13:
Vraagje over The Lightning Dock. Is het mogelijk om je iPhone daarin te zetten incl. hoesje (iPhone 6 met originele siliconen case)?
Mooie setupDFY schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:02:
Mijn werkplek
• Bluelounge kabel opruimgebeuren
[/list]
Die Soba cable director heb ik hier ook. Bevalt me prima.
Less talk, more pictures!!
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik weet niet in hoeverre dit offtopic is (Excuus als het te ver offtopic is) maar ik zie bij veel van deze (zeer mooie) setups dat Magic Trackpad. Nu heb ik zelf een Acer W8.1 laptop aangesloten op een Samsung 27" monitor met een Apple Wired Keyboard. Die Keyboards zijn echt supermooi en typen heerlijk. Mede vanwege de looks en omdat het me handig lijkt, overweeg ik zo'n Trackpad. Meer Applespul komt er voorlopig niet, vanwege Euro's.
Hoeveel spijt ga ik van die Trackpad krijgen? Als volledige vervanging van mn muis (nu bluetooth Gigabyte muisje), rekening houdende met het feit dat niet alle functies gaan werken.
Hoeveel spijt ga ik van die Trackpad krijgen? Als volledige vervanging van mn muis (nu bluetooth Gigabyte muisje), rekening houdende met het feit dat niet alle functies gaan werken.
Om Daedalus gelukkig te maken!

Mijn verbeterde setup is af:

Mijn verbeterde setup is af:
- Late 2013 rMBP
- AOC U2868PQU 28" 4K scherm
- Ergotron LX Dual Stacking Arm om het geheel te laten zweven
- Apple Wireless Keyboard
- Apple Touchpad (links van het toetsenbord, want ik touchpad beter met links en zo verdeel ik de 'strain' i.v.m. RSI.
- Logitech muis
- Mijn HTC One X op een zelf ontworpen, zelf 3D geprinte stand (geïnspireerd door de mRain stand, die wilde ik in het groot 3D printen, maar dat plan is vervangen door de Ergotron).
@Paul C;
Hoe bevalt dat scherm?
Ben zelf met alle hoop aan het wachten op de Thunderbolt 5K Schermen...
Hoe bevalt dat scherm?
Ben zelf met alle hoop aan het wachten op de Thunderbolt 5K Schermen...
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Oh dat wordt nog wel even wachten of je moet een computer in dat scherm willen hebben :-) Zonder de computer zit je momenteel nog aan een 4k scherm vast. Ik zit iig met dezelfde vraag: OS X en 4k..werkt dat tegenwoordig een beetje?
Ze hebben ook een nieuwe mac mini uitgebracht. Dus daar hoort dan eigenlijk ook een nieuw thunderbolt scherm bij.ppl schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:29:
Oh dat wordt nog wel even wachten of je moet een computer in dat scherm willen hebben :-) Zonder de computer zit je momenteel nog aan een 4k scherm vast. Ik zit iig met dezelfde vraag: OS X en 4k..werkt dat tegenwoordig een beetje?
Maar het schijnt dat de chips die die 5K aan pixels aan gaat sturen (dat extra chipje in de imacs) parte speelt zodra dat goed zal zitten dan zal er een 5K thunderbolt scherm komen dat weet ik zeker.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
T-Con is geen extra chip, dat heeft elk scherm.. Alleen bij de iMac is er een nieuwe ontworpen (andere displays met hoge resoluties gebruiken 2 T-Cons afaik, EDIT:djkavaa schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:53:
[...]
Maar het schijnt dat de chips die die 5K aan pixels aan gaat sturen (dat extra chipje in de imacs) parte speelt zodra dat goed zal zitten dan zal er een 5K thunderbolt scherm komen dat weet ik zeker.
). Volgens mij was Thunderbolt 2 het probleem, daar kan je geen 5k doorheen duwen (je kan de nieuwe Retina iMac ook niet als target display gebruiken).If you bought Dell's 5K monitor, which has the same 5,120x2,880 resolution, and connected it to your Mac Pro, you'd need two DisplayPort connections for its two TCONs.
[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 24-10-2014 22:08 ]
Let op:
- Ga niet offtopic.
- Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
- Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
- Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
- Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
- Lees ook de topicstart voordat je hier post.