Eind februari dit jaar had ik een Mac Mini uit eind 2012 gekocht van een mede Tweaker.
:strip_exif()/f/image/MP7dmc1gKs4dMQaFtbR93YHT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had er zeker een goede prijs voor betaald aangezien het het snelste non-server model was en hij was al helemaal geupgraded. Het klinkt misschien raar om nu nog een 10 jaar oude Mac te kopen, maar hij is verassend snel en zeker te gebruiken als hoofdcomputer.
Ik heb jaren lang een iMac uit 2006 op mijn bureau gehad en die werd toch wel een beetje te oud. Ik heb nog wel een snelle laptop die ik ook een tijdje op mijn monitor aangesloten had, maar die maakt zo'n ontzettende herrie. Ik moest gewoon een computer hebben die totaal stil is. Deze Mini is daar perfect voor. Je hoort hem alleen als je er op probeert te gamen, maar daar is ie toch al niet voor gemaakt
Met Opencore Legacy Patcher had ik er meteen Monterey op gezet. Deze Mac gaat officieel maar tot en met Catalina, maar Big Sur en Monterey werken gewoon net zo goed. Zelfs Universal Control werkt perfect!
Helaas lijkt het er op dat Ventura iets moeilijker gaat worden om werkend te krijgen op deze oudere CPUs, maar dat zien we dan wel weer. Monterey krijgt gelukkig nog een aantal jaar support en als het echt allemaal niks meer is, is Windows of Linux nog altijd een optie