Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:02

Maverick2001

Never look back

Dennisweb schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:07:
[Afbeelding]

Het werkplekje van @RiccardoNL en mij.

Te zien:
Dell U2417H
AOC U32U1
Studer Micro faders / Studer Micro Core (mengtafel)
Oude Acer monitor in het midden
Mac Studio M1 Max / 10 CPU / 24 GPU / 32 GB Unified Memory
Neumann TLM 102 microfoons
Rode Rodecaster

We hebben allebei een Magic Keyboard met Touch ID. Ik heb een Magic Touchpad, @RiccardoNL heeft een Magic Mouse 2. En wat IP camera's voor onze radio-uitzendingen.
Als radio liefhebber word ik hier ook heel erg blij van! Wat strak gedaan. Complimenten.

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:45:
Kicke setup zeg, nice.

Maar is die Mac Studio de enige computer? Of hebben jullie beiden een eigen Mac?
Dankjewel! We zijn er ook heel blij mee. We hebben allebeiden een Mac Studio. Alleen staat de Mac Studio van @RiccardoNL net achter de stoel. Dat was niet zo handig voor een show je Apple topic. :+

Hier een betere foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gd_x744zwBNeR4LYxYCdRoW5_t4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePIcuTIz5lQArnUjwPQPnjCU.jpg?f=fotoalbum_large

@Maverick2001 Thanks!

[ Voor 31% gewijzigd door Dennisweb op 20-03-2022 23:03 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 17:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpk47gibsJavrojICicXzLBVuaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BR4WV1BFAgn4qEuAYqqy64MX.jpg?f=fotoalbum_large

Na 2 jaar is mijn thuiskantoor en mancave eindelijk ook wat aan het worden.
  • Macbook Pro 14 inch 2021 base-spec in MacAlly stand
  • Game-PC (RTX3080, watergekoeld etc)
  • Alienware 3821DW
  • Dell Thunderbolt Docking Station WD19TB
  • Google Hub
  • Logitech MX Keys + MX Master 3
  • Corsair Nightsword RGB
  • Corsair Virtuoso RGB XT
  • Corsair MM700 RGB Extended muismat
  • Razer Kiyo Pro
  • B&W PX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:56
@mr.DJ95 Hoe zet je die Macbook aan? Ik wil mijn M1 ook in clamshell gebruiken (en heb ook een mooie stand) maar aangezien ik 'm steeds open moet maken om aan te zetten is dat super onhandig.

Ziet er mooi uit verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ex87 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:45:
@mr.DJ95 Hoe zet je die Macbook aan? Ik wil mijn M1 ook in clamshell gebruiken (en heb ook een mooie stand) maar aangezien ik 'm steeds open moet maken om aan te zetten is dat super onhandig.

Ziet er mooi uit verder!
Thanks ben er ook erg blij mee.

De Mac staat eigenlijk altijd aan, gaat wel in slaapstand maar als ik heb voor het eerst in het docking zet moet ik hem wel even openklappen om Amphetamine te triggeren. Deze trigger ik op basis van mijn docking en external screens > 1.

Grootste issue had ik met het vinden van een fatsoenlijke webcam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

mr.DJ95 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Nette ruimte zo ! :)

Webcams vinden was 2 jaar geleden een dusdanig drama dat ik het maar anders aangepakt heb. Ik gebruik nu naar volle tevredenheid mijn oude iPhone 8+ met een GoPro adhesive smartphone mount op mijn monitor als webcam. De iPhone hangt met een Lightning-USB kabel aan de Mac, en de software die alles mogelijk maakt is Reincubate Camo. De gratis versie is niet boeiend, en de betaalde versie is niet goedkoop, maar nog altijd goedkoper dan een fatsoenlijke webcam :+

Je kan in principe alle camera controls die je iPhone heeft in Camo toepassen. Als je iPhone meer cameras heeft kan je wisselen, en de feature die het voor mij afmaakt is de system-wide hotkey om de cam te pauzeren. Ik moet voor werk dusdanig vaak wisselen tussen diverse apps (Google Meet, Slack, Teams, Zoom, etc etc) dat ik niet eens meer moeite wil doen om te onthouden waar/hoe ik nu weer mute/camera kan regelen. Een system-wide camera hotkey en een fysieke mute op mijn mic maken het leven een stuk makkelijker 😛

edit: thread worthless without pics enzo..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPygCo4zdl6z_YJppx809Yv_2HU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/tf1W55vwYelykyB5X8ff4FJz.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Whieee op 26-03-2022 17:39 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCFS
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:04:
[Afbeelding]

• Macbook Pro 14 inch 2021 base-spec in MacAlly stand
  • Game-PC (RTX3080, watergekoeld etc)
  • Alienware 3821DW
  • Dell Thunderbolt Docking Station WD19TB
  • Google Hub
  • Logitech MX Keys + MX Master 3
  • Corsair Nightsword RGB
  • Corsair Virtuoso RGB XT
  • Corsair MM700 RGB Extended muismat
  • Razer Kiyo Pro
  • B&W PX
Wow mooie setup en omgeving!

Vraagje: waar komt dat bureau/tafel (blad) vandaan? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.DJ95
Whieee schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:30:
[...]

Nette ruimte zo ! :)

Webcams vinden was 2 jaar geleden een dusdanig drama dat ik het maar anders aangepakt heb. Ik gebruik nu naar volle tevredenheid mijn oude iPhone 8+ met een GoPro adhesive smartphone mount op mijn monitor als webcam. De iPhone hangt met een Lightning-USB kabel aan de Mac, en de software die alles mogelijk maakt is Reincubate Camo. De gratis versie is niet boeiend, en de betaalde versie is niet goedkoop, maar nog altijd goedkoper dan een fatsoenlijke webcam :+

Je kan in principe alle camera controls die je iPhone heeft in Camo toepassen. Als je iPhone meer cameras heeft kan je wisselen, en de feature die het voor mij afmaakt is de system-wide hotkey om de cam te pauzeren. Ik moet voor werk dusdanig vaak wisselen tussen diverse apps (Google Meet, Slack, Teams, Zoom, etc etc) dat ik niet eens meer moeite wil doen om te onthouden waar/hoe ik nu weer mute/camera kan regelen. Een system-wide camera hotkey en een fysieke mute op mijn mic maken het leven een stuk makkelijker 😛

edit: thread worthless without pics enzo..

[Afbeelding]
Goeie tip, ga hem onthouden ook al vind ik 83 euro wel erg veel geld. De Kiyo Pro heb ik in de aanbieding kunnen scoren gelukkig. Zeker met goede verlichting is het een erg fijne camera die ik zowel onder MacOS als onder Windows kan gebruiken.
MCFS schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:58:
[...]

Wow mooie setup en omgeving!

Vraagje: waar komt dat bureau/tafel (blad) vandaan? :)
Gracias!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XxzedDfr5mfkRKUvfTIsx8qNQ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2x6ywMLxUYrSW2uMgJjnuK21.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8p9rxDHsQEN-hwZ51pII2mxMn88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9pQCNNoxMjtU5rdQWZWAjBCH.jpg?f=fotoalbum_tile

Het blad is de KARLBY van Ikea. Ik was opzoek naar een ondiep maar breed blad met een fancy uitstraling voor weinig geld.
https://www.ikea.com/nl/n...-fineer-00335201/#content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 19:48
@Whieee Werkt dat met de iPhone ook op FaceTime op je Mac? Ik gebruik zelf EpocCam, maar dat werkt niet met FaceTime..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@mr.DJ95 Ik herkende je woonplaats aan het uitzicht uit het raam! Mooie stad (ook mijn woonplaats).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

RiccardoNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:52:
@Whieee Werkt dat met de iPhone ook op FaceTime op je Mac? Ik gebruik zelf EpocCam, maar dat werkt niet met FaceTime..
Het werkt niet met FaceTime. FaceTime is hard gekoppeld aan het nieuwe framework dat Apple heeft geïntroduceerd in 10.14, en wat helaas functioneel incompleet is voor 'ongevalideerde cams'. Je kan in principe omheen werken door je app een macOS feature toggle te laten implementeren die de validatie uitschakelt, maar FaceTime heeft dat duidelijk niet.

Ik heb in het verleden succes gehad met MS Teams door de code signature van alle binaries te verwijderen (destijds om GoPro Webcam werkend te krijgen), maar dat heb ik voor de FaceTime app niet getest. Wellicht werkt het. Mocht je het willen testen dan kan je op mijn blog lezen wat ik destijds voor MS Teams gedaan heb. :)

Launching containers into space

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:18
Heb afgelopen jaar mijn Mac mini M1 omgewisseld voor een (gele) iMac M1.
Maar mijn nieuwste aanwinst is wel het mooiste vind ik zelf: een Apple Hifi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyNQuGnNmdGsKUliFsIAjtxmcMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ec5eOCVojzHqCoc1AnYlrdzM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/dirVJKrHRnhhuYCFpjE3WRFY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/NJZRdHpeFYoqKu5ZbsH6te68.jpg

M'n vernieuwde thuiswerkplek met Studio Display en Dell 25" aan een dubbele vesa arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:12
mr.DJ95 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Thanks ben er ook erg blij mee.

De Mac staat eigenlijk altijd aan, gaat wel in slaapstand maar als ik heb voor het eerst in het docking zet moet ik hem wel even openklappen om Amphetamine te triggeren. Deze trigger ik op basis van mijn docking en external screens > 1.

Mijn ervaring is (MBPr 15 2014) dat het allemaal werkt zonder opendoen zolang je de oplader inplugt voor de beeldschermen. Misschien het proberen waard?
Of plug je alles, inclusief oplader, in met één kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
spork schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:26:
[...]

Mijn ervaring is (MBPr 15 2014) dat het allemaal werkt zonder opendoen zolang je de oplader inplugt voor de beeldschermen. Misschien het proberen waard?
Yes vanuit mijn Dell docking gaat er 1 kabel in de Macbook. Aan dit dockingstation zitten mijn webcam, toetsenbord en mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:12
mr.DJ95 schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:33:
[...]

Yes vanuit mijn Dell docking gaat er 1 kabel in de Macbook. Aan dit dockingstation zitten mijn webcam, toetsenbord en mijn scherm.
Ah jammer. Blijf het een rare bug vinden die ze dus als sinds minimaal 2014 meeslepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
spork schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:35:
[...]

Ah jammer. Blijf het een rare bug vinden die ze dus als sinds minimaal 2014 meeslepen..
Beetje apart ook terwijl er in de 12.3.1 update van Macos wel een fix zit voor de Mac Mini uit 2018.
code:
1
- USB-C or Thunderbolt external display does not turn on when connected to Mac mini (2018) as a second display

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:44

RnB

Mijn fijne werkplek thuis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwzouxWl4r0JWGNeqvjklJt0iRg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQeJSLZqxyQE4zapUOFLHFhp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4E9jEarOFljvaBGfYMmR0VlfxNs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCo6naVH4JIxA8Dz3duAqaoA.jpg?f=fotoalbum_tile

Mijn werkpaard is een MacBook Pro 14" met de M1 Pro 10 core aangesloten op een LG UltraFine 5K monitor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
RnB schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:27:
Mijn fijne werkplek thuis:

[Afbeelding][Afbeelding]

Mijn werkpaard is een MacBook Pro 14" met de M1 Pro 10 core aangesloten op een LG UltraFine 5K monitor.
Nice. Wat voor Macbook standaard gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

mr.DJ95 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:04:
[Afbeelding]

Dat lijkt op een "Firewatch" background, maar is het volgens mij niet, toch?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
ma9ma schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:46:
[...]

Dat lijkt op een "Firewatch" background, maar is het volgens mij niet, toch?
Ik heb geen idee, vond het wel vet dus hij staat in mijn mapje met wallpapers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9kTY9gGXdd5wfQXjkF0Td_kj10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vLtIhfVb6X43woWLE8WmWhDN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:44

RnB

Tux3.14 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:38:
[...]

Nice. Wat voor Macbook standaard gebruik jij?
Het is deze standaard.
Erg fijn ding qua instelmogelijkheden en het voelt allemaal zeer degelijk aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Dennisweb schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:07:
[Afbeelding]

Het werkplekje van @RiccardoNL en mij.

Te zien:
Dell U2417H
AOC U32U1
Studer Micro faders / Studer Micro Core (mengtafel)
Oude Acer monitor in het midden
Mac Studio M1 Max / 10 CPU / 24 GPU / 32 GB Unified Memory
Neumann TLM 102 microfoons
Rode Rodecaster

We hebben allebei een Magic Keyboard met Touch ID. Ik heb een Magic Touchpad, @RiccardoNL heeft een Magic Mouse 2. En wat IP camera's voor onze radio-uitzendingen.
@RiccardoNL en ik hebben hier een paar wijzigingen gemaakt. De Dell en AOC monitoren zijn eruit. Om twee redenen: we wilden meer bewegingsruimte op het bureaublad en de AOC van @RiccardoNL was tot twee keer toe kapot. De eerste had ernstige image retention, het vervangingsmodel had een lamme poot waardoor hij de monitor niet kon tillen.

Toen hebben we samen maar gekozen voor elk een nieuw beeldscherm. Het beeldscherm dat je nu ziet is twee keer de MSI Prestige PS341WU. Verder ook een kleine wijziging aan de microfoons. @RiccardoNL heeft nu een TLM 102 en één TLM 103 voor voicetrack-werk.

De Mac Studio's hebben we verhuisd naar de zijkanten van het bureau en dan helemaal bovenin, zodat we meer ruimte overhouden. Persoonlijk vind ik het een enorme verbetering. Voor gebruik van de MSI's moesten we de beeldscherm wel flashen naar nieuwe firmware. USB C op de Mac Studio werkte zeer instabiel. Met firmware 0.30 is dat opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxwOJuX65dABO3QjT_9cZ3RNTZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZDE0qCs8gSmoclaIE2tFHQI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BpqHAfj542K6CQNtc4kQAMlOlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCdR9BPsoLTcNgz582DsBRYu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1N93brwcj-FSh3azTBRK--PwBeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rGI7FSxJxVc7HEsXSW5wwchx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Dennisweb schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:44:
[...]

@RiccardoNL en ik hebben hier een paar wijzigingen gemaakt. De Dell en AOC monitoren zijn eruit. Om twee redenen: we wilden meer bewegingsruimte op het bureaublad en de AOC van @RiccardoNL was tot twee keer toe kapot. De eerste had ernstige image retention, het vervangingsmodel had een lamme poot waardoor hij de monitor niet kon tillen.

Toen hebben we samen maar gekozen voor elk een nieuw beeldscherm. Het beeldscherm dat je nu ziet is twee keer de MSI Prestige PS341WU. Verder ook een kleine wijziging aan de microfoons. @RiccardoNL heeft nu een TLM 102 en één TLM 103 voor voicetrack-werk.

De Mac Studio's hebben we verhuisd naar de zijkanten van het bureau en dan helemaal bovenin, zodat we meer ruimte overhouden. Persoonlijk vind ik het een enorme verbetering. Voor gebruik van de MSI's moesten we de beeldscherm wel flashen naar nieuwe firmware. USB C op de Mac Studio werkte zeer instabiel. Met firmware 0.30 is dat opgelost.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is nu de werkelijke hoogte van het beeldscherm? Dus van het werkblad zelf? Dat kan ik niet op tweakers vinden. Vroeger werden de hoogtes zonder voet wel vermeld. Maar bij deze msi kan ik dat niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Mezkeijou schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:05:
[...]

Wat is nu de werkelijke hoogte van het beeldscherm? Dus van het werkblad zelf? Dat kan ik niet op tweakers vinden. Vroeger werden de hoogtes zonder voet wel vermeld. Maar bij deze msi kan ik dat niet zien.
De rolmaat zegt 36 centimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:56
spork schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:26:
[...]

Dit werkt niet meer voor de M1 MBP's. Ik deed dat idd ook zo met m'n oudere MacBook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09 11:22

sn0ww

Goet is niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qol0FPswTyUwst8UJSKeO0z-Xfw=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Den4vep9AnhTNZFniefhXZr8.gif?f=fotoalbum_large

Mijn hobby plek,

MacBook Air M1.
Lg 27UP850.
AW series 7.
Google Hub.
AirPods Max.
AirPods Pro.
Foto is gemaakt met een iPhone 13. :)
Wallpaper komt van Twombly

..........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRBaas
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxbMIg-wWEn8lO1opHdV0cThpF8=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/oK4lnPhBOwt2bHUpml2maSFA.gif?f=fotoalbum_large

Hier mag ik het mee doen:
Imac met 5K scherm, iPad Pro 12,9 inch. foto is gemaakt met een iPhone 13 pro max

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSOUeB8v8mqyJewaWR3l3VNRU3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gg4wtVkrm96D9NDwlsPkRCEK.jpg?f=fotoalbum_large

Zwelgje's werkplek (dus voor zijn werk thuis, niet privé gebruik)

wat zie je?

-Magic Keyboard + Magic Trackpad
-Apple Studio Display 27 inch (niet in hoogste verstelbaar, dat kan de tafel wel die is in hoogte verstelbaar. het is zon 'sta-zit tafel' die precies goed genoeg is om aan te werken en meer niet. ben 'clean desk' en heb niet veel nodig :)

wat zie je niet?

-MacBook pro 13 inch, 16gb ram model late 2020

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 30-04-2022 14:32 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01jHGZNVxb2QY9yYrpUbKaXrMI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwAeJRz1Cthw51DtJtcYsTgL.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn huidige mac mini late 2014 middels voorzien van de nodige upgrades (m2 ssd en een normale ssd), zodra de nieuwe mini komt (m2) dan zal deze vervangen worden..

Tevens nog 2 Mini servers op de zolder, beide hebben een i7 cpu en 16GB geheugen en draaien beide ESXi 6.7, de onderste heeft tevens een TB2 WD Duo aangesloten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXvkORgyLhco9fo3ckOVWrGLebw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJSlvp8oXW0bIrJa8GzCaA1u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:08
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ro6MlBb.jpg

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Heel mooi. Wat voor led gebruik je?

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
Maverick2001 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:50:
[...]

Heel mooi. Wat voor led gebruik je?
Een Philips Hue Gradient Lightstrip om te syncen met mijn desktop. :)

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 12:55
LightStar schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:35:
[Afbeelding]

Mijn huidige mac mini late 2014 middels voorzien van de nodige upgrades (m2 ssd en een normale ssd), zodra de nieuwe mini komt (m2) dan zal deze vervangen worden..

Tevens nog 2 Mini servers op de zolder, beide hebben een i7 cpu en 16GB geheugen en draaien beide ESXi 6.7, de onderste heeft tevens een TB2 WD Duo aangesloten :)

[Afbeelding]
Gebruik je nu een fan om je externe schijf te koelen?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
koentjuh1987 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:36:
[...]

Gebruik je nu een fan om je externe schijf te koelen?
Ja op beide, die wd duo heeft geen fan en deze wordt best warm (goed voelbaar als je je hand erboven houdt) dus deze ligt op zijn zijkant zodat de lucht er goed door heen gaat, de fan wordt gevoed middels een usb na 3/4 pin verloop.

De andere is een 5TB externe drive, die wordt niet zo warm als de wd duo maar koelen kan nooit kwaad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi bureau en setup man! Altijd al gehad, sinds de MacOSX/Onemorething tijdperk.

Je hebt het zelfs gemaakt tot Oilur zijn video haha.

YouTube: Rating & Roasting Your Setups #4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Je kwam ook nog voorbij in Isetups op instagram!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:06:
[...]

Mooi bureau en setup man! Altijd al gehad, sinds de MacOSX/Onemorething tijdperk.

Je hebt het zelfs gemaakt tot Oilur zijn video haha.

YouTube: Rating & Roasting Your Setups #4
Thanks! Ik werd getipt dat ik in Oliur zijn video zat, geen tag niks. :+

macosx.nl waren nog eens tijden. ;(
Chrosser schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:15:
Je kwam ook nog voorbij in Isetups op instagram!
Zag het! :)

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:34
LightStar schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:23:
[...]

Ja op beide, die wd duo heeft geen fan en deze wordt best warm (goed voelbaar als je je hand erboven houdt) dus deze ligt op zijn zijkant zodat de lucht er goed door heen gaat, de fan wordt gevoed middels een usb na 3/4 pin verloop.

De andere is een 5TB externe drive, die wordt niet zo warm als de wd duo maar koelen kan nooit kwaad !
WD Duo heeft wel degelijk een fan, laat hem maar eens heet worden dan slaat deze wel aan.
Maar een extra fan kan natuurlijk nooit kwaad, de Duo staat hier tegenwoordig op een laptop cooler dat werkt ook zonder problemen en de interne fan slaat sindsdien niet meer aan.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Nq1siLraHs0Ed1HBowC6eLN5as=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/JCULnSIehX5zPZUc8QESyEh1.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4Guu8h0B2IBevhJn9ueMp5Vu-M=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/3hRJAdPT6kcNtTfI9uWMoL11.gif?f=fotoalbum_large

Even een update,

MacBook Air vervangen door een MacBook Pro 16 inch M1pro.
Toegevoegd een iPad Pro 11 inch M1.
Een naamloze laptopstand van Amazon en een Benks iPad standaard.

..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

sn0ww schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:22:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Even een update,

Een naamloze laptoestand van Amazon en een Benks iPad standaard.
Met een taart naast je avatar. Gefeliciteerd :)

Setup ziet er strak uit.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

sn0ww schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:22:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Even een update,

Een naamloze laptoestand van Amazon en een Benks iPad standaard.
Ziet er goed uit! En stiekem jaloers op de 16inch M1 :)
Wat gebruik je voor de widgets op je laptop scherm?

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Maverick2001 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:37:
[...]

Ziet er goed uit! En stiekem jaloers op de 16inch M1 :)
Wat gebruik je voor de widgets op je laptop scherm?
Dat is een proggie die Wdgts heet https://wdgts.co.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

SandsOfArrakis schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:15:
[...]

Met een taart naast je avatar. Gefeliciteerd :)

Setup ziet er strak uit.
Dank u :) :)

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sn0ww Waar zijn die extra standaarden onder je scherm voor eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:14:
@sn0ww Waar zijn die extra standaarden onder je scherm voor eigenlijk?
Dat zijn losse standaardjes puur optisch vond het wel leuk staan :) :)

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0ww schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:19:
[...]

Dat zijn losse standaardjes puur optisch vond het wel leuk staan :) :)
Haha leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FE38HdBhr4fYsJMdsajtIILIj-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMcu04NRLnVabysaN4kjJOXq.jpg?f=fotoalbum_large

Niet bepaald state of the art, maar dit is mijn fruitschaaltje! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Werkt dat fijn, met die laptop zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Commendatore schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:21:
Werkt dat fijn, met die laptop zo?
Zo hangt ie vaak aan de oplader en dat was ook toen het geval! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Laatst online: 10:43
Runaque schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:26:
[Afbeelding]

Niet bepaald state of the art, maar dit is mijn fruitschaaltje! :+
Ik heb ook nog twee van die 5.1's volgens mij worden die niet meer echt ondersteund dus wou er een bankje van maken.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/Yp3xMGmFXLEbuVA7HPmoBAPE4kQ=/0x0:1068x712/1200x675/filters:focal(449x271:619x441)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/61437287/mac1.0.0.1414100041.0.jpg
Mooi als schoenen bankje of iets dergelijks. Jammer want nog steeds mijn persoonlijk favoriete case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
kneusteun schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:52:
[...]

Ik heb ook nog twee van die 5.1's volgens mij worden die niet meer echt ondersteund dus wou er een bankje van maken.
[Afbeelding]
Mooi als schoenen bankje of iets dergelijks. Jammer want nog steeds mijn persoonlijk favoriete case!
Worden misschien niet meer ondersteund, maar met open core patcher kan je wel mooi Monterey draaien op die oude dingen!

Dat bankje zijn twee PowerMac G5's en weet niet echt in welke mate ze je kunnen dragen moest je erop gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Laatst online: 10:43
Runaque schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Worden misschien niet meer ondersteund, maar met open core patcher kan je wel mooi Monterey draaien op die oude dingen!

Dat bankje zijn twee PowerMac G5's en weet niet echt in welke mate ze je kunnen dragen moest je erop gaan zitten.
Getest, en kan er dikke prima op staan dus dat komt wel goed.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 17:47
Eind februari dit jaar had ik een Mac Mini uit eind 2012 gekocht van een mede Tweaker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERJe-yVpZZsxtDd4QDOFuwpvxMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MP7dmc1gKs4dMQaFtbR93YHT.jpg?f=fotoalbum_large
Ik had er zeker een goede prijs voor betaald aangezien het het snelste non-server model was en hij was al helemaal geupgraded. Het klinkt misschien raar om nu nog een 10 jaar oude Mac te kopen, maar hij is verassend snel en zeker te gebruiken als hoofdcomputer.

Ik heb jaren lang een iMac uit 2006 op mijn bureau gehad en die werd toch wel een beetje te oud. Ik heb nog wel een snelle laptop die ik ook een tijdje op mijn monitor aangesloten had, maar die maakt zo'n ontzettende herrie. Ik moest gewoon een computer hebben die totaal stil is. Deze Mini is daar perfect voor. Je hoort hem alleen als je er op probeert te gamen, maar daar is ie toch al niet voor gemaakt :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7N6gO6zCeR-UUD7xe8FW20yOl5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Cj0MFSWQlXjqu965QQSaiW7.png?f=user_large

Met Opencore Legacy Patcher had ik er meteen Monterey op gezet. Deze Mac gaat officieel maar tot en met Catalina, maar Big Sur en Monterey werken gewoon net zo goed. Zelfs Universal Control werkt perfect!

Helaas lijkt het er op dat Ventura iets moeilijker gaat worden om werkend te krijgen op deze oudere CPUs, maar dat zien we dan wel weer. Monterey krijgt gelukkig nog een aantal jaar support en als het echt allemaal niks meer is, is Windows of Linux nog altijd een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:11

Exirion

Gadgetfetisjist

[Afbeelding]
Zonde toch dan? Zet er desnoods een Mac Studio in, of later dit jaar een nieuwe Pro ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Winduss schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:02:
Eind februari dit jaar had ik een Mac Mini uit eind 2012 gekocht van een mede Tweaker.
Dat model toetsenbord is wel het beste wat Apple de afgelopen jaren in toetsenborden heeft gemaakt. Die platte dingen tikken veel minder lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

sypie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:26:
[...]
Dat model toetsenbord is wel het beste wat Apple de afgelopen jaren in toetsenborden heeft gemaakt. Die platte dingen tikken veel minder lekker...
Het platte vind ik nog niet zo erg.. de nieuwe toetsenborden zijn niet zwaar genoeg. Ben overgestapt naar Logitech en dat is veel fijner.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 17:47
sypie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:26:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die nieuwere juist fijner vindt typen. Deze heeft altijd best 'plakkerig' gevoeld, en dat komt niet omdat hij vies is of iets. Het membraan is gewoon een beetje vreemd. Het grote voordeel vind ik wel de hoeveelheid toetsen. Hij heeft 16 instelbare functie toetsen!

Het was wel een beetje een gedoe om hem in Monterey verbonden te krijgen. Blijkbaar een bekend probleem maar wel op te lossen met wat terminal trucjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

[Afbeelding]
Grappig gedaan, maar ik vind het wel zonde van die mooie kasten. Met wat gehack kun je er ook een PC in maken (zie sig).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:05
zonoskar schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:08:
[...]

Grappig gedaan, maar ik vind het wel zonde van die mooie kasten. Met wat gehack kun je er ook een PC in maken (zie sig).
Als je zin hebt in twee pc towers dan kun je dat doen. Als je daar geen behoefte aan hebt is het zinloos. Zelfs bij het bouwen van een pc is de vraag of die dingen echt handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Winduss schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:02:
[Afbeelding]
Ik had er zeker een goede prijs voor betaald aangezien het het snelste non-server model was en hij was al helemaal geupgraded. Het klinkt misschien raar om nu nog een 10 jaar oude Mac te kopen, maar hij is verassend snel en zeker te gebruiken als hoofdcomputer.

Ik heb jaren lang een iMac uit 2006 op mijn bureau gehad en die werd toch wel een beetje te oud. Ik heb nog wel een snelle laptop die ik ook een tijdje op mijn monitor aangesloten had, maar die maakt zo'n ontzettende herrie. Ik moest gewoon een computer hebben die totaal stil is. Deze Mini is daar perfect voor. Je hoort hem alleen als je er op probeert te gamen, maar daar is ie toch al niet voor gemaakt :P
[Afbeelding]

Met Opencore Legacy Patcher had ik er meteen Monterey op gezet. Deze Mac gaat officieel maar tot en met Catalina, maar Big Sur en Monterey werken gewoon net zo goed. Zelfs Universal Control werkt perfect!

Helaas lijkt het er op dat Ventura iets moeilijker gaat worden om werkend te krijgen op deze oudere CPUs, maar dat zien we dan wel weer. Monterey krijgt gelukkig nog een aantal jaar support en als het echt allemaal niks meer is, is Windows of Linux nog altijd een optie ;)
Niets mis met een Mac uit 2012 kopen de dag vandaag! Bij Apple verouderen die dingen niet zo hard als een Windows systeem! Dan nog te zwijgen over de truukjes die Apple durft uithalen door een bestaand systeem terug een nieuw te noemen! Het voorbeeld dat me te binnen schiet is de Mac Pro van 2009, de Mac Pro 4,1 zoals deze beter gekend is bij zijn gebruikers! Deze kreeg een opvolger in 2010/2012 (de 5,1) en was 99% hetzelfde als zijn voorganger! Het enige verschil was de firmware die het toeliet om andere processoren van Intel te gebruiken en iets snellere RAM!
Ikzelf heb onlangs mijn 4,1 Mac Pro naar 5,1 geflashed en er een stel procesoren van de "volgende" generatie in gestoken, wat automatisch mijn tragere RAM (1066Mhz) naar een hogere kloksnelheid bracht (1333Mhz). De reden van de overstap naar deze processors is ook omdat ik door naar 5,1 te flashen met een sound bug kwam te zitten en dat is nu gedaan en ik ging van 8 cores naar 12, wat ook weer wat extra rekenkracht oplevert voor een classic Mac Pro.
Helaas kan je met de Mac Mini niet veel kwa upgrades buiten meer RAM en een SSD steken en naar het laatste OS gaan via OCLP, maar voor de rest ben ik niet zo bekend met de Mini's.

Geen idee of Ventura echt een meer waarde gaat zijn als je tevreden bent met Monterey! Wat ik gezien en gelezen heb komt MacOS gewoon dichter op dat van iOS en iPadOS te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen we weer ontopic gaan met het showen van je Apple setup? Discussies over de bruikbaarheid van oude Macs mogen in een eigen topic :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqnOv4SMMNh2X1VK-ITC0W8nD_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43evPaGnAQVSW89uZ1OgjTOs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ga1lB3OCs_c8KDuYNvEhMNOYfcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ih5WTQCtH3kaabsz8lzkfIL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrVCpHe70t5M3xJ293W1HAK0S_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/naGR7JDGP6qanwyhvtw3GzXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:19
Ik kan wel genieten van je wallpapers, maar de setup verder mag er ook zijn.
Waar kijken we exact allemaal naar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foekebooij schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:56:
[...]

Ik kan wel genieten van je wallpapers, maar de setup verder mag er ook zijn.
Waar kijken we exact allemaal naar ?
Thanks!

De wallpapers zijn van Effin Birds!

https://www.effinbirds.com

En setup bij het raam:
-iMac 27 inch 2017. 64Gb RAM, 4,2 Ghz
-2x LG 27UK850
-MX Master 3

Bij het kastje in het midden
-3x LaCie Thunderbolt 2 disks. (eentje voor de backup van de iMac, eentje voor de backup van de MacBook en eentje met alle filmprojecten erop). Thunderbolt als backup is zwaar overkill, maar voorheen waren het projectschijven maar die zijn nu verplaatst naar de NAS. (die zit in het kastje die is niet te zien). Alleen filmprojecten zijn te groot voor de NAS, dat lagt alleen.
-Niet te zien de Synology DS918+
-Niet te zien fotocamera's en lenzen en accessoires

Op het andere bureau:
-MacBook Pro 16 inch M1 Max
-2x LG 27UP850
-MX Vertical Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
En niet te vergeten, een Dell laptop!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

mijn thuis station.
mac mini 2015 onder het beeldscherm.
en mijn Macbook Pro 2019 met Touch Bar, die de macbook pro 2011 heeft opgevolgd die mn 2008 black macbookje weer heeft opgevolgd, 2011 gebruikt mn zoon nog bijna elke dag en de 2008 heeft een GoS gekregen en gebruikt mn dochter op dr bureau.

ook te zien is mn Airport tevens mn backup station waarvan ik moet zeggen ik ze te weinig zien.
( heb er wel een 4Tb schijf in gezet )

onder het bureau een Qnapje met 16Tb waar mn data op staat.
en een printer die in 2012 uit een project is overgebleven en op de reserve set toners print...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RZnt7jD0d-j30KYK6J4fYm1aLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYHlZZC1bo2N0SPFkG8rLvve.jpg?f=fotoalbum_large

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Welk kleurtje heb je hier op de muur? (Merk/verfsoort/RAL)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
MDKorpel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:13:
Tijd geleden dat ik iets aan mijn setup veranderd heb, maar ik heb dit jaar de belastingteruggaaf maar eens nuttig besteed:

[Afbeelding]

Ik heb mijn oude PLP (20"/30"/20") HP schermen vervangen voor 3x Dell U2518D. Heeft wat kleinere voordelen (LED backlight i.p.v. CCFL, hogere DPI), maar is vooral een flinke upgrade van 4960x1600 naar 7680x1440 pixels.

Wat is er te zien:
  • 15" MacBook Pro 2015 (i7 2.5, 16GB, 512GB, M370X)
  • 3x Dell U2518D
  • Magic Trackpad + lekker ouderwets bedraad Apple Keyboard
  • Logitech Z130
  • Belkin Qi charger
Toetsenbord en trackpad ga ik waarschijnlijk op niet al te lange termijn vervangen voor Magic Keyboard en nieuwere Magic Trackpad. Daarnaast is het oppervlak van het bureau nu vier losse planken vurenhout, die intussen aardig kromgetrokken zijn, die wil ik nog vervangen voor een enkele plank eikenhout.
In de afgelopen ~2 jaar is mijn setup aardig veranderd. Vooral nadat ik deze week besloten heb om mijn 15" MBP te vervangen (als hoofdcomputer dan, er is nog steeds weinig mis mee, maar nu ik al voor de tweede keer de batterij heb moeten laten vervangen, wilde ik de MacBook maar niet langer als desktop misbruiken). Zo ziet het er nu uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8xvUw7j5BI1aWYN9npibO5HaoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6OyP8BBoxAPFFCySATo22c9.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is er te zien:
  • Mac Studio (M1 Max 10/24, 32GB, 512GB)
  • 3x Dell U2518D
  • Samsung UE43M5620
  • Magic Trackpad 2 + Magic Keyboard met numerieke toetsen
  • Edifier R1855DB
  • Belkin Qi charger
Vorig jaar ergens de miezerige Logitech speakertjes vervangen voor een setje Edifiers (lang leve thuiswerkplek-budget :+), en toch maar overgestapt naar de nieuwere Magic Trackpad/Keyboard. Eerder dit jaar de televisie uit de woonkamer gehaald en boven het bureau gehangen (hangt op een flexibele beugel, dus ik kan hem draaien zodat ik vanuit de fauteuil die achter me staat tv kan kijken). Eerder deze week had ik de Mac Studio nog op het bureau staan, midden tussen de speakers, maar het beviel me niet hoe ver 'ie naar voren moest staan i.v.m. de kabels. Dus vandaag maar even het kastje naast het bureau leeggeruimd en de Mac Studio daarheen verplaatst. Heerlijk, zo'n leeg bureau O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MDKorpel Nice man. En die TV? Is die aan je Mac Studio aangesloten of is het puur voor Tv gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:42:
@MDKorpel Nice man. En die TV? Is die aan je Mac Studio aangesloten of is het puur voor Tv gebruik?
Nee, tv is op dit moment niet aangesloten aan de Mac Studio, gebruik 'm alleen voor YouTube, Netflix, etc. Kan nog overwegen om een HDMI kabeltje te leggen vanaf de Mac, maar eigenlijk kan ik me niet echt iets bedenken dat ik per se vanaf de Mac op de tv moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@MDKorpel Mooie wallpaper!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:23
Sinds kort terug in de tijd: iMac G4 20" 1.25Ghz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6HtYEs_pgRfW7z5UIp_J54goIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgZmLzlJVhiXeA9dQBJ2HJF2.jpg?f=fotoalbum_large

Twintig jaar geleden ooit eens mee in aanraking gekomen tijdens een stage, mezelf destijds beloofd er 1 te halen zodra ik kon. Duurde nog best lang :+

Moet wel nog wat aan gebeuren zoals SSD plaatsen en fan vervangen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zwelgje
Mijn 'cockpit'

wat zie je?

-In hoogte verstelbare maar altijd omhoogstaande tafel
-Apple Studio Display 27 inch
-Magic keyboard
-Magic Trackpad
-MacBook Pro 16 inch M1 (2021) in een houder zodat hij op de vensterbank kan staan (foto2)

Minimalistische setup maar ik heb er genoeg aan, de tafel is om op te werken en kan worden voorzien van een kop koffie of thee en dan is ie vol :P ik ben van het dingen weglaten in het leven _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zs3sgE12ud2PhASKMn_ZJnKeUwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8wbEuqXwsE7WCZxVH3ITMwe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7JwIgPwbr43dWGj--ei7oYTXWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okZNTV6T9aK0EdGwBjsw62LU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zwelgje schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:10:
Mijn 'cockpit'

wat zie je?

-Magic keyboard
-Magic Trackpad
-MacBook Pro 16 inch M1 (2021) in een houder zodat hij op de vensterbank kan staan (foto2)

Minimalistische setup maar ik heb er genoeg aan, de tafel is om op te werken en kan worden voorzien van een kop koffie of thee en dan is ie vol :P ik ben van het dingen weglaten in het leven _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie apparatuur maar dat hoekje ziet er wel droevig uit.

Waarom zo klein en schuin?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13:03
Zwelgje schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:10:
Mijn 'cockpit'

wat zie je?

-Magic keyboard
-Magic Trackpad

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar kan je die tafel kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
Greatsword schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:29:
[...]

Mooie apparatuur maar dat hoekje ziet er wel droevig uit.

Waarom zo klein en schuin?
klein, ach het is genoeg voor wat ik doe. ik ben niet van een volle tafel en alles moet een doel hebben en efficient zijn.

dat hoekje is omdat de tafel naar mate hij hoger staat (ik ben 1.96) hij een klein beetje wiebelt. dat ligt aan de vloer die niet 100% egaal is. door hem in de hoek te zetten zit hij 'klem' en staat hij stabiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgje
noslen schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:33:
[...]

Waar kan je die tafel kopen?
Worktrainer heb ik hem gekocht, deze tafel is uit het assortiment maar er is genoeg andere keuze :9~

https://www.worktrainer.n...eine-1-poot-zit-sta-tafel

dat is zijn vervanger

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 26-01-2023 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13:03
Zwelgje schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:14:
[...]

Worktrainer heb ik hem gekocht, deze tafel is uit het assortiment maar er is genoeg andere keuze :9~

https://www.worktrainer.n...eine-1-poot-zit-sta-tafel

dat is zijn vervanger
Super! Heel fijn zo'n klein formaat bureau. Ik heb weinig ruimte en was al een tijdje op zoek naar zoiets. _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09 15:30
Mijn setup anno 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IicgdfCmRLgbKGa0Q2zmkt6VSNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94KEmJ1tjUKMghiGtmSfXfZw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9NYnyFhOeBbC7f4R27wAwcn31A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjKUch5ITxF65GDXtWCeDx7i.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet:

- iMac (24-inch, M1, 2021) groen 8-core CPU, 7-core GPU, 8 GB RAM, 256 GB SSD, Gigabit
- Magic Keyboard met TouchID en numpad groen
- HP Muis
- HomePod mini
- AirPods 2e generatie
- iPhone SE (2020) 128 GB Product(RED)
- Apple Watch Ultra

Wat je niet ziet
- Magic Mouse groen (in een la)

Misschien dat ik nog een mobiele Apple computer (Mac/iPad) toevoeg in de toekomst maar mijn eerste prioriteit is een nieuwe iPhone.
Het idee van één vaste plek om geconcentreerd en productief te blijven bevalt me wel. Wellicht dat ik dan een wat grotere iPhone neem voor als ik in een zeldzame situatie een document moet bewerken onderweg.

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@TheLion01 De verlichting lijkt wat donker en somber, waarom een Homepod Mini + iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Ik gebruik een MacBook aan de eettafel en soms op de bank. Als ik groter ga wonen richt ik wellicht wel een kamer als werkplek/kantoor in.
Ik heb in de slaapkamer wel een bureau staan en daar staat ook een monitor, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.
Eigenlijk bevalt het me wel om gewoon met een laptop in de woonkamer te zitten en wanneer ik klaar ben dat ding dicht te klappen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Laatst online: 13:06
Ik heb tijdens het eerste Corona jaar de (rommel)zolder omgebouwd naar een kantoor inclusief lounge/entertainment area.
Het is dan ook niet zonder gepaste trots om dit met jullie te delen.
Op de foto's staan:

- MacBook Air M1 8GB
- iPhone SE 3e generatie
- AirPods 2e generatie
- LG 24" monitor
- Logitech MX Master 3
- Een goedkoop Logitech toetsenbord. (dit is een placeholder tot ik een goede keyboard heb gevonden)
- IKEA HÅRTE Led bureaulamp
- IKEA Phone standaard
- LTT Northern Lights desk pad.
- HP MFP M28w zwart/wit laserprinter
- Mill SG2000led convectorkachel (hoewel het dak goed geïsoleerd is, af en toe toch nodig)
- LG 32LQ63806LC (simpel 32" tv'tje om af en toe een serie of filmpje te kijken, maar ik ben er blij mee)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIsLOew2JhTR586hMW4aQDa2Dk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNgCoUPlZugbV5yTAPA7gf90.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ut9AlT2XbXWx08LVQva5XCag3CA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bburAS5AjIBhvb0bLErTNba3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8AkxIqKB5kyM4ibnZr7tyfr1qs=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/fgotJuVWYWjT0j6QD5q5TpjM.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsiucpMg6okd_FOXiET85l7T-bI=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/kCY4rcnURCy4qMRF2souLIy3.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Don Corleone schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:19:

- Een goedkoop Logitech toetsenbord. (dit is een placeholder tot ik een goede keyboard heb gevonden)
Mooie cleane setup!
En qua toestenbord... Ik gebruik sinds een tijdje een Logitech MX Keys. Ik wil niet meer anders!

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Laatst online: 10-09 23:41
Ik heb tijdens het eerste Corona jaar de (rommel)zolder omgebouwd naar een kantoor inclusief lounge/entertainment area.
Op de foto's staan:

- MacBook Air M1 8GB
- iPhone SE 3e generatie
- AirPods 2e generatie
- LG 24" monitor
- Logitech MX Master 3
- IKEA Phone standaard
- Mill SG2000led convectorkachel (hoewel het dak goed geïsoleerd is, af en toe toch nodig)
- LG 32LQ63806LC (simpel 32" tv'tje om af en toe een serie of filmpje te kijken, maar ik ben er blij mee)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk eens naar Keychron toetsenborden. Heb je veel keuze met verschillende type mechanische toetsenborden. Daarbij kan je gemakkelijk switchen tussen Windows en Apple configuratie met 1 schuifje op toetsenbord. Zowel draadloos als bedraad aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tmow
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 13:30
Op de foto's staan:

- MacBook Air M1 8GB
- iPhone SE 3e generatie
- AirPods 2e generatie
- LG 24" monitor
- Logitech MX Master 3
- IKEA Phone standaard
Mooie simpele setup en fijne kamer zo.
En is dat nou de IKEA BESTÅ maar dan zonder pootjes? Ziet er mooi strak uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Aramiss schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:56:
[...]

Kijk eens naar Keychron toetsenborden. Heb je veel keuze met verschillende type mechanische toetsenborden. Daarbij kan je gemakkelijk switchen tussen Windows en Apple configuratie met 1 schuifje op toetsenbord. Zowel draadloos als bedraad aan te sluiten.
Als je een mechanisch toetsenbord wil is dat zeker een aanrader. Voor mijn werk vind ik een mechanisch toetsenbord niet prettig maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Laatst online: 10-09 23:41
Maverick2001 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:57:
[...]

Als je een mechanisch toetsenbord wil is dat zeker een aanrader. Voor mijn werk vind ik een mechanisch toetsenbord niet prettig maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Je hebt ook ook ultra slim of low profile toetsenborden van deze fabrikant.
De keuze is enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Aramiss schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:01:
[...]

Je hebt ook ook ultra slim of low profile toetsenborden van deze fabrikant.
De keuze is enorm.
Ik heb diverse getest omdat ik het graag wilde... maar kan er niet aan wennen (ligt aan mij waarschijnlijk :) )
Blijf toch maar bij mijn Logitech MX Keys.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
Maverick2001 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:37:
[...]

Mooie cleane setup!
En qua toestenbord... Ik gebruik sinds een tijdje een Logitech MX Keys. Ik wil niet meer anders!
Ja, die had ik ook in gedachten samen met een Keychron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
tmow schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:56:
[...]

Mooie simpele setup en fijne kamer zo.
En is dat nou de IKEA BESTÅ maar dan zonder pootjes? Ziet er mooi strak uit!
Dank je!
Yep twee IKEA BESTÅ's naast elkaar. De deuren open je door er tegen aan te drukken, zo heb je geen lelijke handgrepen nodig die afdoen aan het strakke design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
Maverick2001 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:03:
[...]

Ik heb diverse getest omdat ik het graag wilde... maar kan er niet aan wennen (ligt aan mij waarschijnlijk :) )
Blijf toch maar bij mijn Logitech MX Keys.
Ik denk dat ik eerst de MX Keys een keer ga proberen. Bij Coolblue kun je alle producten 30 dagen lang proberen en zonder opgaaf van reden weer terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
TheLion01 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:02:
Mijn setup anno 2023

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ziet:

- iMac (24-inch, M1, 2021) groen 8-core CPU, 7-core GPU, 8 GB RAM, 256 GB SSD, Gigabit
- Magic Keyboard met TouchID en numpad groen
- HP Muis
- HomePod mini
- AirPods 2e generatie
- iPhone SE (2020) 128 GB Product(RED)
- Apple Watch Ultra

Wat je niet ziet
- Magic Mouse groen (in een la)

Misschien dat ik nog een mobiele Apple computer (Mac/iPad) toevoeg in de toekomst maar mijn eerste prioriteit is een nieuwe iPhone.
Het idee van één vaste plek om geconcentreerd en productief te blijven bevalt me wel. Wellicht dat ik dan een wat grotere iPhone neem voor als ik in een zeldzame situatie een document moet bewerken onderweg.
Cleane setup, ik hou daar wel van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:17
Mijn mac, een Mac Studio Ultra, 20/48, 64 Gb geheugen en een 4 TB SSD. Keyboard is een mechanisch keyboard van iQunix om precies te zijn de F97 "Hitchiker" en de muis een Logitech MX Master 3. De monitor is een LG 43UD79-B die met een vogels vesa mount aan de muur is gemonteerd, aangesloten op de Mac via de USB-C aansluiting. Een van de backup oplossingen alhier is een Timecapsule (A1470) met een 8Tb Toshiba harddisk.

Aanvullende opslag is een Sabrent thunderbolt 3 housing met twee 2TB WD Black SSD's in een RAID 0 configuratie en een Sandisk G-Drive thunderbolt 3 hdd in de 6 TB uitvoering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPQSaYL_vmqeo_5ft-NhR1adi-M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ev3FsgT2wyQZMaQxQQlnCWHK.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Martijn-V4 op 18-02-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Maverick2001 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:37:
Fijn ding, maar de kwaliteit is belabberd. Na nog geen jaar vertonen toetsen hier al slijtage op de randen. De zwarte coating is er gewoon af. Voorganger K810 is 5 jaar gebruikt zonder dat soort sporen van slijtage, afgezien van wat glansplekken op sommige toetsen. In 38 jaar typen nog nooit meegemaakt dat een keyboard zo snel slijt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Exirion schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:55:
[...]

Fijn ding, maar de kwaliteit is belabberd. Na nog geen jaar vertonen toetsen hier al slijtage op de randen. De zwarte coating is er gewoon af. Voorganger K810 is 5 jaar gebruikt zonder dat soort sporen van slijtage, afgezien van wat glansplekken op sommige toetsen. In 38 jaar typen nog nooit meegemaakt dat een keyboard zo snel slijt.
Ik heb er de afgelopen jaren twee versleten, een model met dat draai wiel apparaat en een zonder. Van beide keyboards blijven zeer regelmatig toetsen hangen of werken ze alleen als je er onder een bepaalde hoek op drukt. Ik heb ze inmiddels afgeschreven en heb een mechanisch toetsenbord gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Martijn-V4 Flink wat opslag zo te zien, heb je geen cloud of backup op een andere locatie? Gebruik zelf juist een Synology NAS om zo ook bij eventuele brand, diefstal etc verzekerd te zijn van mijn data.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn-V4
Greatsword schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:25:
@Martijn-V4 Flink wat opslag zo te zien, heb je geen cloud of backup op een andere locatie? Gebruik zelf juist een Synology NAS om zo ook bij eventuele brand, diefstal etc verzekerd te zijn van mijn data.
Twee backups op locatie en een elders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Update van mijn bureau. Na de verkoop mijn iMac en de aanschaf van een BenQ PD3205UA een nieuwe indeling gemaakt.

Wat je ziet:
Werk:
MacBook Pro m2 14inch
Logitech MX keys
Logitech MX master 3
Benq Screenbar Halo + remote

Gaming:
MSI Optix MAG274QRF-QD
Zelfgebouwde Gaming PC
Hyper X Allow FPS RGB toetsenbord
Steelseries muis

Overig:
Google Nest Speakers
Govee Smart Led Strip
Ikea Alex kastjes
Bureaublad - 'Rubberwood' paneel van de Bauhaus (ingeolied)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpAhiIBPS5t1Bynb6Dl3pR3gSh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wilAkGFPG7Gfv2hD9kVeVvee.jpg?f=fotoalbum_large

Pura Vida

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste

Let op:
  • Ga niet offtopic.
  • Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
  • Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
  • Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
  • Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
  • Lees ook de topicstart voordat je hier post.