Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:05
Edwin88 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:11:
Wederom een update gedaan:

[Afbeelding]

Macbook Pro 15" 2018 (2,6 GHz 6-Core Intel Core i7)
Magic Keyboard
MX Master 2S
Philips PHL 499P9H
Panasonic GX900 series 43" UHD TV
HiSense A7 Series 43" UHD TV
NetGear GS208 switch
Denon UPA-F88 versterker
B&W surround setje voor geluid

Ik krijg alleen de 2 TV's nog niet in 4K/60Hz modus, terwijl ik wel de juiste kabels gebruik (heb eerder met die kabels 60Hz verstuurd). Eigenlijk zijn de TV's ook niet als 'monitor', maar moest het toch even proberen. Ik ontwikkel Smart TV apps en nu toevallig voor deze twee platformen/toestellen.

Opzich wel leuk zoveel scherm om je heen :+
Oef ik zou helemaal duizelig worden haha, maar wel gaaf zo. Die Philips PHL 499P9H is toch wel een heel gaaf scherm hoor.

Wat betreft je 60hz probleem: gebruik je wellicht wat gare adapters?
En is de GPU überhaupt sterk genoeg om je Philips aan te sturen en ook nog eens 2x 4K op 60hz? Als je 1 tv er tussen weg haalt, haal je dan wel 60hz?

Edit: ik bedenk me nu: hebben EU televies überhaupt wel 60hz? Is 50 niet de max bij veel schermen?

[ Voor 5% gewijzigd door yorroy op 08-11-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:01
yorroy schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:02:
[...]
...

Wat betreft je 60hz probleem: gebruik je wellicht wat gare adapters?
En is de GPU überhaupt sterk genoeg om je Philips aan te sturen en ook nog eens 2x 4K op 60hz? Als je 1 tv er tussen weg haalt, haal je dan wel 60hz?

Edit: ik bedenk me nu: hebben EU televies überhaupt wel 60hz? Is 50 niet de max bij veel schermen?
Beide kabels zouden het moeten ondersteunen, en ondersteunen het ook als ik ze aansluit op laptop. Als ik ze echter allemaal aansluit dan wil het niet vlotten. Ik denk dat de Philips met zijn 5000 pixels wat roet in het eten gooit.

Het maakt ook niet veel uit want ik gebruik de TV's niet als monitor, maar als ontwikkel-devices. Soms gebruik ik ze via chromecast als ik een youtube video oid wil afspelen.

Ook komt er komende black friday nog een windows test/game PC bij (nog uitzoeken) waar ik dan het linkerbovenscherm wil aansluiten. Dan hoop ik via software een windows/mac hybride te kunnen maken met 1 toetsenbord/muis. Ik moet regelmatig iets op windows doen en via VM's enz is niet heel snel/handig.

[ Voor 15% gewijzigd door Edwin88 op 08-11-2020 09:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkb3J-oGJuZNYRAizIeUwfmpZKY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/auSMYa21msrR627hSlCwsTqo.jpg?f=user_large

Wat je ziet:
- MacBook Pro 16" (2020)
- iPad Air (2019)
- LG 29" IPS Monitor
- Apple Magic Keyboard 2 (space grey)
- Apple Magic Trackpad 2 (space grey)

Wat je niet ziet:
iPhone 11 (waar ik de foto mee heb gemaakt) en mijn Apple Watch. De Watch kan ik tevens gebruiken om mijn Mac mee te ontgrendelen, 1PassWord kluis te openen of de installatie van nieuwe apps op mijn Mac toe te staan. Werkt perfect!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E6IQYAMGhfYvrx8YBIN5ZgFZy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4opYD2K6WtrJ1KwskgnOZdmd.jpg?f=fotoalbum_large

Hier mijn setup, gedeelde werkplek met m’n partner. Allebei een MacBook 12” uit 2016. Was ideaal tijdens transport, maar het beestje is sinds maart niet meer buiten geweest. Staat nu mooi te wezen in een klinische werkplek. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:34

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

THE_BASE schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:02:
[Afbeelding]

Hier mijn setup, gedeelde werkplek met m’n partner. Allebei een MacBook 12” uit 2016. Was ideaal tijdens transport, maar het beestje is sinds maart niet meer buiten geweest. Staat nu mooi te wezen in een klinische werkplek. :)
Kwa laptop blijft de “12 wel echt mij. Favoriet kwa design! Is hij nog goed functioneel?
Overigens erg sjiek zo.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Coldbullet schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:33:
[...]

Kwa laptop blijft de “12 wel echt mij. Favoriet kwa design! Is hij nog goed functioneel?
Overigens erg sjiek zo.
Werkt prima, zelfs na 4 jaar. Met Big Sur wel een en ander aan te merken, maar dat zal gefixt worden. Dank voor je compliment.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:34

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

THE_BASE schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:46:
[...]

Werkt prima, zelfs na 4 jaar. Met Big Sur wel een en ander aan te merken, maar dat zal gefixt worden. Dank voor je compliment.
Van big sur heb ik wel meerdere minpuntjes van gelezen hellaas..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:24
Het is al een hele lang tijd geleden dat ik hier wat heb gepost. Mijn 'setups' waren ook al lang niet meer zo bijzonder. Veel verschillende MacBooks gehad de afgelopen jaren. Toch miste ik een vaste plek zoals ik eerder altijd had met een iMac. De nieuwe iMac 2020 vond ik niet meer de moeite waard gezien de overstap naar Apple zijn eigen chips.

Daarom nu een Mac Mini M1 + LG 27'' 4K scherm. Daarnaast nog de laptop van mijn werkgever.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJgzRJCPXBS5n0YTquGw0ggCiCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fRx61SgGLDytAdZIdrFqJ6Fg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 22:21
MartijnMartijn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:53:
Het is al een hele lang tijd geleden dat ik hier wat heb gepost. Mijn 'setups' waren ook al lang niet meer zo bijzonder. Veel verschillende MacBooks gehad de afgelopen jaren. Toch miste ik een vaste plek zoals ik eerder altijd had met een iMac. De nieuwe iMac 2020 vond ik niet meer de moeite waard gezien de overstap naar Apple zijn eigen chips.

Daarom nu een Mac Mini M1 + LG 27'' 4K scherm. Daarnaast nog de laptop van mijn werkgever.

[Afbeelding]
werkt de combi trackpad en muis fijn?

Mooie rustige setup btw ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:24
Rino schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:35:
[...]

Mooie rustige setup btw ;) .
Trackpad gebruikte ik eerst altijd als primaire muis, maar sinds de MX Master ligt hij vaak 'werkeloos' links naast het toetsenbord. Moet het mezelf nog een beetje aanleren dat hij links ligt :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leinad-ar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:11
Hierbij ook mijn setup tot dusver. De planning is om op korte termijn een nieuwe werkplek op zolder te creëren, tot die tijd nog even op de logeerkamer.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/235fvKn/IMG-0337.jpg

Wat is hier te zien:

2x Apple 27" Thunderbolt Display, 1 is aangesloten op mijn MacBook en 1 op mijn Mac Mini.
2020 Mac Mini M1 - 256GB / 8GB Ram
2020 MacBook Pro - 256GB / 16GB Ram (is van werkgever, gebruik ik zakelijk)
2x Mighty Mouse
2x Magic Keyboard (1x met numeriek deel), zonder numeriek gebruik ik zakelijk
Raindesign MacBook houder

Ik heb 1 Vesa adapter voor het Thunderbolt display, ik zoek er nog 1 bij zodat ik beide aan de muur kan hangen. Het liefst heb ik mijn bureau zo kaal mogelijk. Ook heb ik een mount besteld om de Mac Mini aan de muur te kunnen hangen.

Ik twijfel nog wel om beide Thunderbolt displays te houden. Ik vind het nu erg handig dat ik beide op 1 computer heb aangesloten. Maar soms heb ik de 2 schermen aan elkaar verbonden aan mijn MacBook. Dit wil ik ook wel met de Mac Mini gaan doen, alleen staat deze daisy chain niet toe. Ik zoek dus ook nog een extra Thunderbolt 2 naar Thunderbolt 3 adapter. Echter ben ik dan beide USB-C poorten kwijt op de Mac Mini.

Ik zit er dan ook aan te denken om eventueel 2 4K monitoren aan te schaffen en deze te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Thunderbolt daisy-chaining kan prima op die M1 computers. Het probleem zit hem in meer dan 1 display aansluiten op Thunderbolt, dat kan namelijk niet. De enige optie bij de Mini met M1 is 1 display via de Thunderbolt 3 poort (welke maakt dan weer niet uit) en de ander via de HDMI poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
ppl schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:36:
Thunderbolt daisy-chaining kan prima op die M1 computers. Het probleem zit hem in meer dan 1 display aansluiten op Thunderbolt, dat kan namelijk niet. De enige optie bij de Mini met M1 is 1 display via de Thunderbolt 3 poort (welke maakt dan weer niet uit) en de ander via de HDMI poort.
Bedankt voor je antwoord. Dat betekent dus dat ik nooit 2 Thunderbolt schermen op de Mini kan gebruiken? Ook niet beide via een Thunderbolt poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Correct, de max is 1. Het staat ook in de specificaties:
Gelijktijdige ondersteuning voor maximaal twee displays:
Eén display met een resolutie tot 6K bij 60 Hz dat is aangesloten via Thunderbolt en één display met een resolutie tot 4K bij 60 Hz dat is aangesloten via HDMI 2.0

Digitale video-uitvoer via Thunderbolt 3 ondersteunt:
Native DisplayPort-uitvoer via USB‑C
Thunderbolt 2-, DVI- en VGA-uitvoer via adapters (afzonderlijk verkrijgbaar)

HDMI 2.0-display-uitvoer
Ondersteuning voor één display met een resolutie tot 4K bij 60 Hz
DVI-uitvoer via HDMI-naar-DVI-adapter (afzonderlijk verkrijgbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Rino schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:35:
Ik wissel al 10 jaar veel tussen trackpad en muis. Trackpad is vooral bij veel bladeren en scrollen fijn; muis voor preciezer werk. Als ik geen trackpad bij de hand heb en veel scroll met het wieltje op een muis dan merk ik het meteen aan spierklachten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Edwin88
leinad-ar schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:56:
...

Ik zit er dan ook aan te denken om eventueel 2 4K monitoren aan te schaffen en deze te gebruiken.
Kijk ook eens naar 49" ultrawides. Echt fantastisch om mee te werken, en via thunderbolt kan je ook je laptop opladen / usb / netwerk / audio met 1 kabeltje. Qua resolutie is het 2xQHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
Edwin88 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:06:
[...]

Kijk ook eens naar 49" ultrawides. Echt fantastisch om mee te werken, en via thunderbolt kan je ook je laptop opladen / usb / netwerk / audio met 1 kabeltje. Qua resolutie is het 2xQHD
Heb ik naar gekeken, echter werk ik met 2 systemen en dus ook 2 schermen nodig. 1 voor mijn Mac mini, en 1 voor de MacBook Pro.

Voorlopig besloten om de 2 Thunderbolt schermen gewoon te blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
leinad-ar schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:34:
[...]

Heb ik naar gekeken, echter werk ik met 2 systemen en dus ook 2 schermen nodig. 1 voor mijn Mac mini, en 1 voor de MacBook Pro.

Voorlopig besloten om de 2 Thunderbolt schermen gewoon te blijven gebruiken.
Mijn Philips 49" ultrawide heeft 2 ingangen, (en zelfs een ingebouwde KVM switch). Als je dan op beide systemen mouse/sharing software installeert is het net alsof je 1 systeem aanstuurt _/-\o_

Zo kan je
Mac Mini hele scherm met 1 kabel
Mac Mini links, Macbook rechts of andersom met beide op zelfde kabel
Macbook hele scherm met 1 kabel

[ Voor 12% gewijzigd door Edwin88 op 29-12-2020 13:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 16:53
Na een tijdje zonder toch maar weer een thuiskantoortje ingericht.

Dus afgelopen week aangeschaft:
- LG 34" 5K Ultrawide monitor aangeschaft (34WK95U-W)
- Magic Keyboard (black)
- Magic Trackpad 2 (Black)
- Autonomous Standing (zit/sta) Desk (white)

Blijft een heerlijke 1 kabel doet alles oplossing met de MacBook Pro 16 inch.
Op kantoor werk ik op de 38" curved variant van dit LG scherm, maar dit is eigenlijk net zo fijn.

Huidige setup hierdoor:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5hS9d9B.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:26
@Idutchman , het feit dat jouw trackpad onderaan uitsteekt ten opzichte van je toetsenbord stoort mij immens. :+

Lekker scherm! Ook een paar keer naar gekeken maar ik kan de prijs niet rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 23:30
Idutchman schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:21:
Na een tijdje zonder toch maar weer een thuiskantoortje ingericht.

Dus afgelopen week aangeschaft:
- LG 34" 5K Ultrawide monitor aangeschaft (34WK95U-W)
- Magic Keyboard (black)
- Magic Trackpad 2 (Black)
- Autonomous Standing (zit/sta) Desk (white)

Op kantoor werk ik op de 38" curved variant van dit LG scherm, maar dit is eigenlijk net zo fijn.

Huidige setup hierdoor:
[Afbeelding]
nette setup! twijfel zelf ook al een tijdje voor een widescreen. alleen curved of vlak.. geen last met de kijkhoek richting de randen?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

jmignolet schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:35:
Lekker scherm! Ook een paar keer naar gekeken maar ik kan de prijs niet rechtvaardigen.
De prijs vind ik niet zo’n punt, ware het niet dat in veel reviews vooral negatief over de lichte kunststof afwerking wordt gesproken. Premium prijs, minder premium behuizing. Helaas zijn er behalve de witte MSI geen alternatieven, en dit voorjaar wordt mijn Dell U3415W 6 jaar oud, dus ik wil wel gaan upgraden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
koentjuh1987 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:25:
[...]

nette setup! twijfel zelf ook al een tijdje voor een widescreen. alleen curved of vlak.. geen last met de kijkhoek richting de randen?
Nee, vlak is prima met de 34". Op kantoor gebruik ik een 38" LG curved ultrawide (al 1.5 jaar). Met die grootte heb je een curved wel echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Ik heb een tijdje een 4K TV van 43" gebruikt als hoofdscherm, en vooral de lettertjes aan de rand zijn gewoon te ver. Daarna de Philips met curve gekocht en voor zulke brede schermen heb je echt een curve nodig.

Ik heb ook een tijdje getest met 3 x U2719D maar dat was dan weer veel te breed. 2x QHD op een 49" is tot nu de absolute hotspot voor mij qua schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Edwin88 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:22:
Ik heb een tijdje een 4K TV van 43" gebruikt als hoofdscherm, en vooral de lettertjes aan de rand zijn gewoon te ver. Daarna de Philips met curve gekocht en voor zulke brede schermen heb je echt een curve nodig.

Ik heb ook een tijdje getest met 3 x U2719D maar dat was dan weer veel te breed. 2x QHD op een 49" is tot nu de absolute hotspot voor mij qua schermen.
Ik gebruik zelf 3x QHD, maar dan op 25" (U2518D), dat is in de breedte nog wel te doen (nog steeds pak 'm beet anderhalve meter breed in totaal :+). Beetje hetzelfde effect als een curved monitor, met de buitenste schermen een stuk naar me toe gedraaid. Het meeste is wel te lezen vanaf de centrale zitpositie, hoewel ik mezelf er ook wel op betrap dat ik af en toe een stukje naar links of rechts rol om het nog net iets beter te zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-04-2024
Idutchman schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:21:
Hoe gaat het laden op de 16 inch? Is de 85W genoeg en krijg je een melding dat hij bijvoorbeeld niet genoeg laadt? En heb je misschien al getest op high loads of je batterij draint?

Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tM_-OpDZJ1PZlZLtzksCnSWTsXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9Sd5oFim4iCzC6QKi40POJA.jpg?f=fotoalbum_large

- MacBook Air M1
- Samsung 34 inch Ultrawide (3440x1440)
- Apple Magic Keyboard / Logitech MX Master 2

Zit nog te kijken naar een Mac mini M1 met zwaardere specs om m'n huidige hackintosh mee te vervangen. M'n Air wordt dan alleen nog maar portable gebruikt, voor het lichtere werk (hetgeen een Air naar mijn mening ook voor bedoeld is).

Zodra de Mini er is gaat ook de Ultrawide de deur uit. Op zich fijn werken, maar ik prefereer toch twee (27" 4k) monitoren. Ik weet alleen nog niet exact welke..

[ Voor 16% gewijzigd door Rck010 op 05-01-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Tempen schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:51:
[...]

Hoe gaat het laden op de 16 inch? Is de 85W genoeg en krijg je een melding dat hij bijvoorbeeld niet genoeg laadt? En heb je misschien al getest op high loads of je batterij draint?

Dank!
Geen enkel probleem. De accu blijft constant 100% opgeladen, ook bij intensiever gebruik.
Overigens ook zo met mijn 38" LG op werk ( LG 38WK95C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Rck010 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:01:
[Afbeelding]

- MacBook Air M1

Zit nog te kijken naar een Mac mini M1 met zwaardere specs om m'n huidige hackintosh mee te vervangen. M'n Air wordt dan alleen nog maar portable gebruikt, voor het lichtere werk (hetgeen een Air naar mijn mening ook voor bedoeld is).

Zodra de Mini er is gaat ook de Ultrawide de deur uit. Op zich fijn werken, maar ik prefereer toch twee (27" 4k) monitoren. Ik weet alleen nog niet exact welke..
Volgens mij ondersteunt de Mini met M1-soc maar één scherm! Of geldt dat alleen voor de M1-MacBooks? In ieder geval de moeite waard om uit te zoeken voor je het een en ander aanschaft ;) Ik vind 4K op 27" echt veeeeel te klein overigens.

Mooie opstellingen hier hoor. Ik ben mijn thuiskantoortje ook wat upgrades aan het geven, waaronder 2 nieuwe monitoren. Ik heb nu 2x25" QHD gekocht maar de 117dpi vind ik te hoog dus waarschijnlijk wordt dat 27". (Heb hier overigens wat vragen over in een ander topic, mochten jullie me van adviezen willen voorzien ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
sOid schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Volgens mij ondersteunt de Mini met M1-soc maar één scherm! Of geldt dat alleen voor de M1-MacBooks? In ieder geval de moeite waard om uit te zoeken voor je het een en ander aanschaft ;) Ik vind 4K op 27" echt veeeeel te klein overigens.

Mooie opstellingen hier hoor. Ik ben mijn thuiskantoortje ook wat upgrades aan het geven, waaronder 2 nieuwe monitoren. Ik heb nu 2x25" QHD gekocht maar de 117dpi vind ik te hoog dus waarschijnlijk wordt dat 27". (Heb hier overigens wat vragen over in een ander topic, mochten jullie me van adviezen willen voorzien ;))
De Mini heeft een USB-C en HDMI uitgang en is dus geschikt voor twee schermen.
De MacBooks ondersteunen (officieel) inderdaad maar 1 extern scherm.

Wat betreft 4k op 27". Te klein formaat scherm, of te hoge resolutie (waardoor alles "klein")?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Rck010 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:08:
[...]

De Mini heeft een USB-C en HDMI uitgang en is dus geschikt voor twee schermen.
De MacBooks ondersteunen (officieel) inderdaad maar 1 extern scherm.

Wat betreft 4k op 27". Te klein formaat scherm, of te hoge resolutie (waardoor alles "klein")?
Aah ok!

Te hoge resolutie voor dat formaat scherm. Ik kan je aanraden dit eens door te lezen: https://bjango.com/articles/macexternaldisplays/

Je kan wel schalen maar dat heeft ook weer nadelen, waaronder minder scherp beeld en een hogere load voor je Mac omdat 'ie steeds alles moet renderen.

Het is erg irritant dat er niet meer 5K-schermen zijn, want die kan je wel als Retina-scherm gebruiken. Met 4K-schermen kan dat eigenlijk niet.

Edit: uiteindelijk, na veel leeswerk over voor- en nadelen, ga ik dus voor QHD. Ik dacht in eerste instantie dat 2x25" QHD prima zou zijn, maar dat is nét ff te priegelig om langdurig comfortabel te gebruiken. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar 2x27" QHD (zie eerdere link naar ander topic).

[ Voor 15% gewijzigd door sOid op 05-01-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Laatst online: 13:26
sOid schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:14:
[...]

Aah ok!

Te hoge resolutie voor dat formaat scherm. Ik kan je aanraden dit eens door te lezen: https://bjango.com/articles/macexternaldisplays/
Deze link wordt vaak gedeeld heb ik gemerkt op verschillende fora. Op zich prima, maar dat toont ook dat elk 27" 4K scherm gewoonweg in de bad zone zit. Terwijl andere lovend zijn over die resolutie en grootte.

Probeer zelf dingen uit ipv beslissen via een grafiek. We zitten net met een privilège om technologie te retouren indien het ons niet bevalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen we weer ontopic gaan met het showen van je Apple setup? :) Discussies over beeldschermen en resoluties passen beter in een eigen topic ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online

MEJ

diotav schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:33:
[Afbeelding]

Best of both worlds imo. MacBook Pro 16-inch icm LG UltraFine 5K.
Mag ik vragen welke wielen je hebt onder de bureaustoel. Zoek ook naar rubbere wielen voor laminaat, zodat ik geen vloerbeschermer hoef neer te leggen. En heb je voor de jarvfjallet 10 of 11 stem nodig? Kan op site van Ikea niets over vinden en kom beide maten tegen op Amazon.

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:40
MEJ schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:24:
[...]

Mag ik vragen welke wielen je hebt onder de bureaustoel. Zoek ook naar rubbere wielen voor laminaat, zodat ik geen vloerbeschermer hoef neer te leggen. En heb je voor de jarvfjallet 10 of 11 stem nodig? Kan op site van Ikea niets over vinden en kom beide maten tegen op Amazon.
Het was inderdaad een zoektocht, maar deze (10mm) passen perfect.

dion.dev

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• diotav
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UqtgYO5.jpg

Om dit topic nieuw leven in te blazen.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:26
diotav schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:57:
[Afbeelding]

Wat een toffe display boven je monitor.
Natuurlijk meteen benieuwd waar je dit gekocht hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diotav
Aramiss schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Wat een toffe display boven je monitor.
Natuurlijk meteen benieuwd waar je dit gekocht hebt.
Grid Frame Studio! Binnenkort is er een nieuwe drop met een max van 999 stuks. :)

dion.dev

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Royba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-05-2021
Mijn nieuwe setup.. Zojuist binnengekomen mijn nieuwe iMac 24 inch M1 die de huidige 21,5 inch vervangt die inmiddels dateerde uit eind 2012. Eerste ervaringen zijn zeer positief en dat voornamelijk op snelheid en het scherm dat is toch wel weer een hele vooruitgang vergeleken het vorige model wat ik hier had staan.

Verder staat de zilveren heel clean zo op mijn desk en past het witte perfect bij de HomePod. De HomePod heb ik pas nog aangeschaft omdat ze uit de productie zijn gehaald en toch wel onder de indruk was van het geluid en design. En ja.... ook gewoon een hebbedingetje wat ik in mijn Apple systeem wilde hebben.
Wat er overigens niet op de foto te zien is maar wel op mijn bureau staat is de 3-1 lader van Aukey waar zowel mijn Series 6 Apple Watch, iPhone 11 Pro Max en AirPods liggen te opladen. Deze lader is trouwens ook in het wit dus alles past in het geheel.

Enfin, dit is dus mijn simpele bescheiden setup anno 2021 en dat is wel grappig aangezien ik in dit topic alweer 3 verschillende foto's door de jaren heen heb gepost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZKC6-c1o3MTqYQkUd1F5mGiQXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4G7vMa7TWB88t5sY4hMvwug7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfDohYo72mCEsZh9kIy5LyC0wIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEkJoDLvZkEOKMZXSyZKyuKR.jpg?f=fotoalbum_large

MacBook Pro - iMac (24 inch M1) - Apple watch Series 6 44mm - iPhone 11 Pro Max - iPad mini - iPods

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
De grijze variant van de nieuwe iMac begin ik steeds mooier te vinden.

Van alle aangeboden kleuren het meest “high tech” en op één of andere manier vernieuwend qua design ondanks dat vroeger cinema displays een vergelijkbaar kleurtje hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Cubix schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:50:
Van alle aangeboden kleuren het meest “high tech” en op één of andere manier vernieuwend qua design ondanks dat vroeger cinema displays een vergelijkbaar kleurtje hadden.
Vernieuwend? Het misstaat zeker niet, maar het is een herhaling van wat Apple zo'n 20 jaar geleden verkocht. De Power Mac G4 Cube had al een combinatie van plexiglas met wit/grijs. Eerlijk gezegd had ik met de designtrend van nu een volledig zwart exemplaar verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die grijze is ook meteen de enige kleur die een beetje te pruimen is. Ik zie me niet echt zitten aan een gele/roze/groene variant to be honest. Heel jammer dat de space grey uit het assortiment gegaan is (of er niet in gekomen is).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Zeker een herhaling inderdaad. Maar ook met een knipoog naar de producten van vroeger zoals de gekleurde iMacs maar in het geval van zilver lijkt het weer erg op die cinema displays van toen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSrxduO-C5CCp57GjmNkry4dDeI=/i/1142455964.jpg

En toch doordat er kleine details anders zijn (veel dunner, afgeronde hoeken etc) is het in mijn ogen weer nieuw en fris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
zonoskar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:59:
Die grijze is ook meteen de enige kleur die een beetje te pruimen is. Ik zie me niet echt zitten aan een gele/roze/groene variant to be honest. Heel jammer dat de space grey uit het assortiment gegaan is (of er niet in gekomen is).
Die bewaren ze vast voor de Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepK
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09-2022
diotav schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:57:
[Afbeelding]

Toffe setup! Mag ik vragen welk extern beeldscherm je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
PepK schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:13:
[...]

LG 5k zo te zien.

pricewatch: LG Ultrafine 5K Display (27MD5KL-B) Zwart

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
PepK schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:13:
[...]

LG UltraFine 5K inderdaad. :)

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim0252
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:03
Rck010 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:01:
[Afbeelding]

- MacBook Air M1
Heel benieuwd. Wat voor plantjes zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG88
  • Laatst online: 12:20
Tim0252 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:23:
[...]

Heel benieuwd. Wat voor plantjes zijn dat?
Een pannenkoekenplant :) Zat naar de verkeerde foto te kijken |:(

@weebl lijkt inderdaad veel op een vetplant mogelijk een een nepper :o

[ Voor 24% gewijzigd door MG88 op 27-10-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:26

weebl

YARR!

Nee, die hebben ronde blaadjes, deze zijn puntig.

Dit is een anders soort vetplant, gok ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Hier ook maar weer eens een update wegens nieuwe setup. Mijn 27" iMac (2017) is vervangen door een combinatie van een 14" MacBook Pro (2021) en een LG 32UL950-W.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Od1tV9CSRP8FWtyGFVLdte-hp5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iIGBUX8ttchsiYKBX9CwiJlU.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdelijke setup voor nu tot we Q1 volgend jaar verhuizen. Dan komt er een zit/sta bureau en gaan monitor en laptop op armen. Waarschijnlijk dan ook nog een Thunderbolt dock tussen zodat m'n externe SSD's daarop kunnen (hangen nu achter de monitor te bungelen :P)

De Macbook staat op een Twelve South ParcSlope. Verder zie je in de linkerhoek een iPad Pro 12.9" met Magic Keyboard, Pencil en dBrand skin en een DJI Pocket2 op een Joby GorillaPod. Aan de andere kant AirPods Max, een nep vetplant en een draadloze oplader waar ik de naam van vergeten ben. Wat je niet ziet is de iPhone 13 Pro waarmee de foto is gemaakt :)

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-09 09:05
Mijn setup is met een MacBook aan de keukentafel. O-)

Ik hou er zelf trouwens wel van om technologie zo min mogelijk zichtbaar aanwezig te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 19:08
k7of9 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:00:
Hier ook maar weer eens een update wegens nieuwe setup. Mijn 27" iMac (2017) is vervangen door een combinatie van een 14" MacBook Pro (2021) en een LG 32UL950-W.

[Afbeelding]

Tijdelijke setup voor nu tot we Q1 volgend jaar verhuizen. Dan komt er een zit/sta bureau en gaan monitor en laptop op armen. Waarschijnlijk dan ook nog een Thunderbolt dock tussen zodat m'n externe SSD's daarop kunnen (hangen nu achter de monitor te bungelen :P)

De Macbook staat op een Twelve South ParcSlope. Verder zie je in de linkerhoek een iPad Pro 12.9" met Magic Keyboard, Pencil en dBrand skin en een DJI Pocket2 op een Joby GorillaPod. Aan de andere kant AirPods Max, een nep vetplant en een draadloze oplader waar ik de naam van vergeten ben. Wat je niet ziet is de iPhone 13 Pro waarmee de foto is gemaakt :)
Als ik een tip mag geven: die ledstrip zou mooier staan tegen de achterrand van je bureau, bureau iets van de muur af. Krijg je mooi uitgestreken licht op de muur in plaats van individuele leds zichtbaar (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Twee werkplekken!

Eentje met een MacBook Pro 16 inch m1 Max en de ander met een iMac 27 inch 2017 model.😀

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2022 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:02:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Twee werkplekken!

Eentje met een MacBook Pro 16 inch m1 Max en de ander met een iMac 27 inch 2017 model.😀
Dat zijn fraaie werkplekken!
Wel een bijzondere rangschikking met die MacBook Pro. Waarom heb je het kleinere laptopscherm recht voor je staan en niet de veel grotere 4K monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexuzu schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:48:
[...]

Dat zijn fraaie werkplekken!
Wel een bijzondere rangschikking met die MacBook Pro. Waarom heb je het kleinere laptopscherm recht voor je staan en niet de veel grotere 4K monitor?
Thanks!

Mwa niet echt een specifieke reden. Heb heel veel verschillende opstellingen gehad. Ook met het grote scherm recht voor me en de MacBook links of rechts van me. Beiden monitoren schuin. Beiden recht naast elkaar. Uiteindelijk wen ik wel aan alles. Wat ik nu vooral fijn vind is dat ik recht van voren wordt gefilmd tijdens het videbellen in plaats van schuin. :) En heel misschien nog een derde monitor aan de linkerkant maar dat is toekomstmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-09 14:44
Binnen 2 weken verwacht ik mijn nieuwe 16" MB Pro Max binnen te krijgen en wil ik mijn werksetup compleet gaan veranderen.

Momenteel staat er een 27" iMac (2015) + 27" LG GP950 (ook voor de Series X) op het bureau.

Nu zat ik te denken aan het werken met een los toetsenbord + muis en de MBP op een standaard naast het andere scherm.

Heeft er iemand wellicht tips of een voorbeeld wat fijn zou werken?

PS. een foto van de huidige setup zal ik z.s.m. even posten

[ Voor 7% gewijzigd door mikejong op 03-11-2021 11:19 ]

www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
sigmundfreund schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:32:
[...]

Als ik een tip mag geven: die ledstrip zou mooier staan tegen de achterrand van je bureau, bureau iets van de muur af. Krijg je mooi uitgestreken licht op de muur in plaats van individuele leds zichtbaar (y)
Klopt :) Ze zitten wel aan de achterrand van het bureau, maar helemaal bovenaan de rand van het bureau. Scheelt denk ik als ik het wat meer naar beneden had geplakt. Wat er verder bij mee speelt is dat het bureau niet teveel van de muur af kan aangezien er aan de achterkant geen poten zijn (het bureau hangt op een drietal steunen die in de muur zitten). En in het behang zit een soort structuur wat ook niet helpt bij een mooie weerkaatsing van het licht :)

Voor nu zit het zo even goed, maar op m'n toekomstige werkplek pak ik het wel anders aan idd ;)

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
mikejong schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:17:
Binnen 2 weken verwacht ik mijn nieuwe 16" MB Pro Max binnen te krijgen en wil ik mijn werksetup compleet gaan veranderen.

Momenteel staat er een 27" iMac (2015) + 27" LG GP950 (ook voor de Series X) op het bureau.

Nu zat ik te denken aan het werken met een los toetsenbord + muis en de MBP op een standaard naast het andere scherm.

Heeft er iemand wellicht tips of een voorbeeld wat fijn zou werken?

PS. een foto van de huidige setup zal ik z.s.m. even posten
Ik vind de Magic Mouse van Apple persoonlijk maar niks. Totaal niet ergonomisch verantwoord en je kunt je hand er niet op laten rusten.
Als muis gebruik een Logitech MX Master 2S. Deze vind ik fijner dan zijn voorganger maar ook de opvolger. De opvolger (MX Master 3) is te hoekig en past niet heel fijn in mijn handpalmen.
Toetsenborden van Apple zijn wel fijn, maar voor mij persoonlijk is het ook niet alles. Ik gebruik een mechanische toetsenbord van het merk Keychron inclusief Mac toetsen ;)
Specifiek de K1 met numerieke toetsen en RGB verlichting :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Maverick2001

Never look back

Geïnspireerd door anderen besloten mijn werkplek met 2 witte Ikea bureaus te vervangen door een nieuw groot bureau. Kastjes zijn de Alex kastjes van Ikea in combinatie met een 'Rubberwood' paneel van de Bauhaus (ingeolied). iMac is mijn werk computer in combinatie met een 27inch LG scherm die ook dienst doet als monitor voor de game PC.

Wat zie je verder;
- Logitech MX Keys toetsenbord
- Logitech MX master 3
- Hyper X toetsenbord (game PC)
- Govee led verlichting aan achterzijde bureau

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/godNLNy3H0nmwrCa0KWXiOKZyjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIgSql0xI4Qgcz14EccuOxDO.jpg?f=fotoalbum_large

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
Maverick2001 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:00:
Geïnspireerd door anderen besloten mijn werkplek met 2 witte Ikea bureaus te vervangen door een nieuw groot bureau. Kastjes zijn de Alex kastjes van Ikea in combinatie met een 'Rubberwood' paneel van de Bauhaus (ingeolied). iMac is mijn werk computer in combinatie met een 27inch LG scherm die ook dienst doet als monitor voor de game PC.

Wat zie je verder;
- Logitech MX master 3

[Afbeelding]
Strak gedaan. Die led verlichting... welke is dat precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Rebbelx schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:41:
[...]

Strak gedaan. Die led verlichting... welke is dat precies ?
Dank voor het compliment!
De led strip is Govee Smart Led Strip:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Deze werkt met Google Assistant. Heb in de meterkast een Raspberry Pi met Homebridge zodat deze ook werkt met Apple Homekit. Eerst gekeken naar een Hue strip maar die zijn wel erg prijzig.

[ Voor 4% gewijzigd door Maverick2001 op 17-11-2021 14:46 ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Maverick2001 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:46:
[...]

Dank voor het compliment!
De led strip is Govee Smart Led Strip:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Deze werkt met Google Assistant. Heb in de meterkast een Raspberry Pi met Homebridge zodat deze ook werkt met Apple Homekit. Eerst gekeken naar een Hue strip maar die zijn wel erg prijzig.
5 meter is wel enorm veel. Mijn desk is misschien net anderhalve meter breed. Kan je dit ook gewoon bedienen met een iphone of werkt dit enkel op android ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Rebbelx schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:56:
[...]

5 meter is wel enorm veel. Mijn desk is misschien net anderhalve meter breed. Kan je dit ook gewoon bedienen met een iphone of werkt dit enkel op android ?
Je kan er altijd een stuk afknippen maar er is ook een 2 meter versie;
https://www.amazon.nl/Gov...&pd_rd_i=B07X3K188R&psc=1

Er zit een afstandsbediening bij en er is een Govee iPhone app beschikbaar.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:19

Wat zie je verder;
- Logitech MX master 3

[Afbeelding]
Strak hoor. Heb je geen last dat het bureau gaat doorgangen met zo'n grote overspanning?

En wat voor olie heb je gebruikt? Of gewoon blanke lak.

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie T op 20-11-2021 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Robbie T schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:48:
[...]

Strak hoor. Heb je geen last dat het bureau gaat doorgangen met zo'n grote overspanning?

En wat voor olie heb je gebruikt? Of gewoon blanke lak.
Het project is pas sinds een week klaar. Ik hoop dat het doorbuigen meevalt maar voor de zekerheid wel alvast een enkele Ikea bureau poot in huis gehaald om in het midden achter te plaatsen. Het hout is wel erg stevig en 2,4 cm dik dus hoop dat het niet nodig is. Met betrekkingen tot de afwerking het is blanke hout olie.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Maverick2001 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:47:
[...]

Het project is pas sinds een week klaar. Ik hoop dat het doorbuigen meevalt maar voor de zekerheid wel alvast een enkele Ikea bureau poot in huis gehaald om in het midden achter te plaatsen. Het hout is wel erg stevig en 2,4 cm dik dus hoop dat het niet nodig is. Met betrekkingen tot de afwerking het is blanke hout olie.
Ik zie dat je ook een monitor arm gebruikt? Mag ik weten welke en of je hier tevreden van bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Rebbelx schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:44:
[...]

Ik zie dat je ook een monitor arm gebruikt? Mag ik weten welke en of je hier tevreden van bent?
Ik gebruik een Audizio MAD10G monitor beugel. Mijn 27inch blijft stevig gepositioneerd en zakt niet. Ook geen last van trillingen.Voor €49,95 heel erg tevreden.
https://www.bol.com/nl/nl...rt/9300000025200826/?s2a=

Pura Vida

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpVroQ1ztEzrZTPNB7s-SbEmmXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0iV5FIPS1A4SdJ0IBiJUXeZK.jpg?f=fotoalbum_large

Van boven naar onder, van links naar rechts:Foto is niet de allerbeste maar die was ook met een ander doel gemaakt.

[ Voor 32% gewijzigd door sypie op 05-02-2022 20:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjoukelien
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 09:12
Gedurende de coronacrisis mijn setup geleidelijk mijn setup verbeterd. Nu is het helemaal klaar met de komst van mijn nieuwe MBP 14". Verder twee 27 inch 4k schermen, iPad Pro (12,9"), Logitech MX Toolies. Verder is er nog een oude Sony Alpha camera te zien waar ik af en toe nog plaatjes mee schiet. Verder staat er verborgen nog een fijne Bose speaker die mij voorziet van fijne tunes. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDCBhRuXVxmVMVkSD59Xlr-h-ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArjV4ikOok1XA9MAvRoIz6kO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:47
Recent de werkkamer verbouwd en het is nu eindelijk op een niveau dat ik de apparatuur op een fatsoenlijke (vind ik dan he) manier kan showen. Dus ook maar eens een duit in het zakje doen.

Wat zie je?

-iMac 27" Late 2015 met 32GB en 1TB-SSD (complete overkill, maar ach)
-Rain Design mBase (met Beats Flex erin, om te bellen)
-Magic Keyboard 2 met numeriek gedeelte
-Apple Trackpad 2
-Magic Mouse 2
-iPad Air 64GB "Sky Blue" i.c.m. een Apple Magic Keyboard 11" en een Magic Pencil 2
-iPhone 12 Mini 128GB Zwart
-iPhone 11 Zwart (zakelijk toestel)
-AirPods Pro
-Sonos One SL

De Sonos One SL gekocht omdat er meerdere Sonos-producten in huis staan, maar ik heb deze wat te snel gekocht. Het plan is nu om de Sonos One SL te vervangen voor een Marshall Stanmore 2, omdat ik deze ook op een goede manier kan aansluiten op de platenspeler die rechts (buiten beeld) staat.

Foto genomen met een Fujifilm X100V.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqV1gxw7z5j9mGH4qLncazW-_Pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwKdwaeDa4uj1wogZV3He3wo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

DwightKSchrute schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:27:
Recent de werkkamer verbouwd en het is nu eindelijk op een niveau dat ik de apparatuur op een fatsoenlijke (vind ik dan he) manier kan showen. Dus ook maar eens een duit in het zakje doen.
Mooie cleane setup!

Pura Vida

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBNC6CSNHvhT5XslaGrCYi4P4LQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aiqIVdaTqBQCNwV6obZ38zeC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ck5Q5KzOGhlmM0AOWtbXwC_f8RE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoK5liICz42xfFLdoP0AQVnL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQjieQurKAeZvGAvYYELHyRhPGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IN4v59Wj9SGKHA38aSJoohqy.jpg?f=fotoalbum_large

Werkplek opgeruimd 😄

Wat je ziet

-MacBook Pro 16 inch M1 Max
-2 monitoren, LG27UK850
-iMac 27inch 5K 2017
-iPad Pro 2017
-3x LaCie Thunderbolt 2 schijven (2014-2016)
-Griffin Elevator laptopstand, going strong sinds 2008

Hobbymatig veel bezig met fotografie, video en andere digitale kunsten. Verder gewoon ook lekker werken. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Verwijderd Ik mis de toelichting. Wat is het allemaal, waarom deze setup, wat doe je er allemaal mee ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Greatsword schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:05:
@Verwijderd Ik mis de toelichting. Wat is het allemaal, waarom deze setup, wat doe je er allemaal mee ;)
Ik ben ook benieuwd voor naar de lamp(en) en zijn dat harde schijven op het bureau?

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:17
Zeker de lampen inderdaad, zien er best profi/fancy uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Greatsword schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:05:
Excuus, heb mijn bericht aangepast!
Maverick2001 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:06:
[...]

Ik ben ook benieuwd voor naar de lamp(en) en zijn dat harde schijven op het bureau?
Yes. Op het bureau heb ik 3 LaCie's Thunderbolt staan. Twee voor Time Machine voor beiden computers en eentje voor videobewerken. Dat gaat sneller dan via de NAS. Ik heb op een gegeven moment een NAS gekocht en toen had ik twee schijven die niks deden. Dat werden dus Time Machine schijven (dus bij voorbaat Thunderbolt schijven gekocht voor backups haha). Moet zeggen, heb ze in de periode van 2014-2016 gekocht en ik vind ze nog steeds erg snel. 4K bestanden bewerken (geen RAW dan) gaat nog steeds erg soepel.

De lampen zijn Dyson Lightcycles. Ik was gecharmeerd door het design en het licht wat ervan af komt. En ze zijn adaptief. Dus ze beginnen geel, overdag is het blauw-wit en in de avond weer zacht. En ze hebben een bewegingssensor, handig. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4nter0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-08 14:05

Wat zie je verder;
- Logitech MX master 3

[Afbeelding]
Welke lengte had je bureau?

Nog steeds geen last van het doorhangen / of heb je ondertussen toch die extra paal er onder gezet? :P

Ik ben zelf aan het kijken naar een 2m setup met dezelfde kastjes van Ikea 8)

- 4nter0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

4nter0 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:23:
[...]

Nog steeds geen last van het doorhangen / of heb je ondertussen toch die extra paal er onder gezet? :P

Sorry voor de late reactie.
De lengte van het bureau is 260cm.

Ik heb het eerst aangekeken, had niet echt last van doorhangen heb wel een eenvoudig poot in het midden achter gezet. Toevallig vorige week ook weer weg gehaald gezien ik het toch niet mooi vind. En dan toch maar even kijken of doorhangen op termijn wel een probleem wordt.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
4nter0 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:23:
[...]

Als een diepte van 63 cm genoeg is, kan je ook kijken naar goedkope ikea keukenbladen. Mooie breedte en stevig. Doorzakken is minimaal.

Ekbacken bijvoorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Mezkeijou op 01-03-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4nter0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-08 14:05
Mezkeijou schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:37:
[...]

Als een diepte van 63 cm genoeg is, kan je ook kijken naar goedkope ikea keukenbladen. Mooie breedte en stevig. Doorzakken is minimaal.

Ekbacken bijvoorbeeld.
Wel dat is een twijfel gevalletje nog... ik heb nu 75 diepte en was eerst aan het kijken naar 80 diepte nu.

Echter met mijn nieuwe monitorarm zou het dan misschien weer wel kunnen... zal dit weekend eens gaan "testen" in de lokale Ikea boer en anders zal het de houthandel worden. Bedankt alvast voor de tip :)

- 4nter0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

4nter0 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Wel dat is een twijfel gevalletje nog... ik heb nu 75 diepte en was eerst aan het kijken naar 80 diepte nu.

Echter met mijn nieuwe monitorarm zou het dan misschien weer wel kunnen... zal dit weekend eens gaan "testen" in de lokale Ikea boer en anders zal het de houthandel worden. Bedankt alvast voor de tip :)
Heb ook serieus gekeken naar de Ikea keukenbladen maar de diepte van 63 is s toch wel krap. Zeker met een grotere monitor en helemaal met een arm.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
Maverick2001 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Heb ook serieus gekeken naar de Ikea keukenbladen maar de diepte van 63 is s toch wel krap. Zeker met een grotere monitor en helemaal met een arm.
Als je boeken, ordners nodig hebt. Dan is 63cm zelfs met monitor arm aan de krappe kant. Aangezien ik papierloos werk. Is een 34 inch ultrawide voor de linker computer en een 27 inch voor de rechter computer geen probleem. Vier metalen poten voor een tientje op MP en ik was dus voor 75 eur klaar. De poten staan 45cm van de zijkanten. Dus ik heb een kleine 1,6m voor mijn benen en twee computers. Onder bureau nog twee Signum kabelgoten en je bent voor 105 eur klaar. Wel kijken hoe je een bureaublad van 2,46 meter vervoert op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Mezkeijou schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:22:
[...]

Als je boeken, ordners nodig hebt. Dan is 63cm zelfs met monitor arm aan de krappe kant. Aangezien ik papierloos werk. Is een 34 inch ultrawide voor de linker computer en een 27 inch voor de rechter computer geen probleem. Vier metalen poten voor een tientje op MP en ik was dus voor 75 eur klaar. De poten staan 45cm van de zijkanten. Dus ik heb een kleine 1,6m voor mijn benen en twee computers. Onder bureau nog twee Signum kabelgoten en je bent voor 105 eur klaar. Wel kijken hoe je een bureaublad van 2,46 meter vervoert op de fiets.
Los van papierloos werken denk ik dat het ook erg afhankelijk is wat je zelf prettig vindt. Zelf vind ik het prettiger dat mijn monitoren wat verder weg staan, vandaar mijn opmerking. Ieder zijn voorkeur natuurlijk.

Pura Vida

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rck010
Kantoor/hobby ruimte wat liefde gegeven.
Nieuw kleurtje, monitor aan de muur, kabels gefatsoeneerd..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuDEGGECzQo1oM-dJ334rU2whDk=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/PsZ87KQMILCbJ2rwLKOhcfLI.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9g_VlB6XHmvNHnW9me00uIMwRQ=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ErnHmUraNszfWqCv4EL5ExIg.gif?f=fotoalbum_large

Wat te zien is op de foto's:

- Apple MacBook Pro M1 14"
- Apple MacBook Air M1 13"
- Samsung WQHD Ultrawide 34" monitor
- Sony Playstation 5
- Samsung Q95T 55" televisie
- Apple AirPods Max
- Keychron K3 mechanisch toetsenbord
- Logitech MX Master 3
- Dell WD19TBS Thunderbolt dock
- Herman Miller Aeron Remastered bureaustoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
Rck010 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Sony Playstation 5
- Apple AirPods Max
- Logitech MX Master 3
Ik ben meer geinteresseerd in bureau. Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Rck010 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Sony Playstation 5
- Apple AirPods Max
- Logitech MX Master 3
Ziet er heel goed uit! Hoe bevalt de monitor?

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
Mezkeijou schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:41:
[...]

Ik ben meer geinteresseerd in bureau. Wat is dat?
Dit zijn twee Eco-line bureaus van 140x80, dus een gezamenlijke lengte van 280cm. Mat wit onderstel, midden eiken blad.
Maverick2001 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:42:
[...]

Ziet er heel goed uit! Hoe bevalt de monitor?
Monitor bevalt me prima, 34" is een goed formaat voor een ultrawide, alles groter is voor mij (met nekklachten) echt te groot/breed.

Wat betreft beeldkwaliteit ook goed, 3440x1440 is uiteraard geen 4k, maar het komt er aardig in de buurt. Pixels tellen is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Rck010 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:54:

Monitor bevalt me prima, 34" is een goed formaat voor een ultrawide, alles groter is voor mij (met nekklachten) echt te groot/breed.

Wat betreft beeldkwaliteit ook goed, 3440x1440 is uiteraard geen 4k, maar het komt er aardig in de buurt. Pixels tellen is het zeker niet.
Mag ik vragen wat je doet met je Mac? Grafisch werk? Video? Ik ben zelf wel eens aan het kijken naar een 34inch gebogen maar vraag me af of het wel prettig werkt (ik ben veel grafisch bezig).

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Maverick2001 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:09:
[...]

Mag ik vragen wat je doet met je Mac? Grafisch werk? Video? Ik ben zelf wel eens aan het kijken naar een 34inch gebogen maar vraag me af of het wel prettig werkt (ik ben veel grafisch bezig).
Uiteraard.

Ik werk in de IT, dus geregeld meerdere schermen tegelijk open etc.. ik heb de ruimte van een ultrawide nodig. Daarnaast wat foto/video editen, maar dat puur als hobby.

Je geeft aan dat je veel grafisch bezig bent, wat versta je onder grafisch? Als dat tekenen en dergelijke is, kan ik me voorstellen dat die curve wellicht wat storend is. Dat gezegd hebbende merk ik er niets van in video timelines etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Rck010 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:15:
[...]

Uiteraard.

Ik werk in de IT, dus geregeld meerdere schermen tegelijk open etc.. ik heb de ruimte van een ultrawide nodig. Daarnaast wat foto/video editen, maar dat puur als hobby.

Je geeft aan dat je veel grafisch bezig bent, wat versta je onder grafisch? Als dat tekenen en dergelijke is, kan ik me voorstellen dat die curve wellicht wat storend is. Dat gezegd hebbende merk ik er niets van in video timelines etc...
Ik werk vooral met illustrator / photoshop / indesign en daarnaast VScode.
Misschien moet ik het gewoon eens testen! Lijkt me heerlijk zo'n scherm ipv een 27inch.

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
Maverick2001 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:18:
[...]

Misschien moet ik het gewoon eens testen! Lijkt me heerlijk zo'n scherm ipv een 27inch.
Online bestellen en gewoon een week uit proberen, vind je het niets dan stuur je 'm retour.
Ik zou niet meer zonder Ultrawide willen, één scherm is me te weinig, met twee schermen blijf je toch die bezels in het midden houden. Drie schermen gaat me weer te ver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Maverick2001 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:18:
Als je het eenmaal hebt wil je niet meer zonder. Ik heb 7 jaar geleden een 34” ultrawide gekocht en heb sinds een paar maanden een 38”. Zowel voor grafisch werk als voor development een zegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
Rck010 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Dit zijn twee Eco-line bureaus van 140x80, dus een gezamenlijke lengte van 280cm. Mat wit onderstel, midden eiken blad.

[...]

Ik heb een 34inch ultrawide gehad. Maar kon niet wennen aan de lage hoogte. Uiteindelijk wil ik naar 38 inch ultrawide. Maar dat is nu nog niet te betalen voor mij. Andere prio nu (lees mac studio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Niet online
Rck010 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:26:
[...]

Online bestellen en gewoon een week uit proberen, vind je het niets dan stuur je 'm retour.
Ik zou niet meer zonder Ultrawide willen, één scherm is me te weinig, met twee schermen blijf je toch die bezels in het midden houden. Drie schermen gaat me weer te ver..
Ik kan dit alleen maar onderschrijven. Op werk hebben we tegenwoordig bijna overal 34" 1440p ultrawides, zou niet anders willen. Als Software Dev ideaal om effectief twee ongeveer vierkante schermen naast elkaar te hebben, zonder bezels. En 1670x1440 pixels per venster is voor mij in de meeste gevallen meer dan genoeg.

Alleen heb ik thuis wel drie schermen :+ Vind ik toch nog net een tikkie prettiger, 3x 2560x1440 is toch ruim twee keer zoveel pixels als 3440x1440. En met 1440p op 25" is het ook nog net een tikkie scherper :9

offtopic:
Voor wie benieuwd is, erg oude post, maar geeft wel een goed beeld van mijn schermsetup: MDKorpel in "Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23"

[ Voor 10% gewijzigd door MDKorpel op 15-03-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
praktisch vraagje. mijn werk bestaat uit demo's en presentaties geven. 3 schermen thuis ideaal, scherm 1 presentatie die ik deel, scherm 2 presentatie in presentatiemodus, scherm 3 notities en allerlei documenten die ik nodig heb tijdens het overleg.

Kan je met 1 zo'n grote scherm een deel van het scherm presenteren of deel je het hele scherm? daarbij wetende dat de anderen niet zo'n scherm hebben en het misschien visueel ook anders wordt weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
Gentleman schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:30:
praktisch vraagje. mijn werk bestaat uit demo's en presentaties geven. 3 schermen thuis ideaal, scherm 1 presentatie die ik deel, scherm 2 presentatie in presentatiemodus, scherm 3 notities en allerlei documenten die ik nodig heb tijdens het overleg.

Kan je met 1 zo'n grote scherm een deel van het scherm presenteren of deel je het hele scherm? daarbij wetende dat de anderen niet zo'n scherm hebben en het misschien visueel ook anders wordt weergegeven
Er is speciale software die de dekstop in denkbeeldige gebieden indeelt. Maar wat ik vaak merk is wanneer ik mijn scherm deel dat de helpdesk niet uit de voeten kan, omdat het beeld zo uitgerekt is. Misschien helpt het wanneer je de programma deelt en niet de desktop.

Maar ondanks dat is een ultrawide wel heel veel luxe. Je hebt een oceaan aan desktop space en met Excel hoef je bijna nooit meer naar rechts scrollen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mezkeijou op 15-03-2022 11:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:De hele discussie over ultrawides en het gebruik van meerdere schermen is interessant, maar past beter in een eigen topic. Laten we dit topic houden voor het showen van je Apple setup :)

[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 15-03-2022 13:54 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsyg74uru6b_dSVqV_TUkf-pznQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyBmsrDoHp0HSMdHa2PypQGX.jpg?f=fotoalbum_large

Het werkplekje van @RiccardoNL en mij.

Te zien:
Dell U2417H
AOC U32U1
Studer Micro faders / Studer Micro Core (mengtafel)
Oude Acer monitor in het midden
Mac Studio M1 Max / 10 CPU / 24 GPU / 32 GB Unified Memory
Neumann TLM 102 microfoons
Rode Rodecaster

We hebben allebei een Magic Keyboard met Touch ID. Ik heb een Magic Touchpad, @RiccardoNL heeft een Magic Mouse 2. En wat IP camera's voor onze radio-uitzendingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kicke setup zeg, nice.

Maar is die Mac Studio de enige computer? Of hebben jullie beiden een eigen Mac?
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Let op:
  • Ga niet offtopic.
  • Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
  • Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
  • Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
  • Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
  • Lees ook de topicstart voordat je hier post.