EDIT: ik zie dat mijn foto's te groot zijn, ik ben bezig hier thumbs van de maken
Na heel bloed zweet en tranen is dit hem geworden:
EDIT 22 AUG 2017: KIJK EVEN IN EEN PAAR POSTS NAAR ONDER VOOR WERKENDE LINKS NAAR DE FOTO'S!

Custom artwork (dank Diederik en Coen voor de hulp):

Hier nog een filmpje van de kast (kon die niet embedden, zoek ik nog even uit):
https://www.dropbox.com/s...l-VID_20140425_132446.mp4
Alles draait met Hyperspin, met 80 emulators.
Het zijn allemaal nieuwe onderdelen:
MSI FM2 mainboard
8GB 2400 mhz geheugen
AMD 5800K black edition
650W coolermaster voeding
20 Inch ASUS 4:3 monitor
80GB SSD + 3TB 3.5 HD.
I-PAC controller voor de knoppen
HAPP joysticks en knoppen
Versterker plus speakers
Het begon met een design van de kast wat gebaseerd is op die van Haruman en aangepast is om het goed passend te maken voor mijn onderdelen en wensen. Deze zijn door een CNC bank gezaagd (dank floris). Zo ziet het er gelijk goed uit en niet van dat gezaag met de decoupeer wat toch niet zo mooi wordt als een computer het kan.
Voor het scherm zit plexiglas, en maquee is een sticker die op het plexiglas is geplakt.

Achter de maquee zit een hele felle ledstrip. Precies goed als hij door een sticker moet schijnen:

De monitor past er echt maar net in, en het is tight fit! Als bezel gebruik ik zwart papier dat redelijk dit is. Dit heb ik op maat gesneden en dit ziet er volgens mij goed uit .

Na een paar test fits ben ik de panelen gaan schilderen. Hier zijn die kratjes dan weer goed voor...

Als versterker heb ik een mooi PCBtje uit china gehaald, super efficient:

Control panel is altijd een hoop draden:

Ik heb aan de voorkant Neutrik usb chassis delen gemaakt zodat je XBOX 360 controllers kan gebruiken. Het is altijd lastig om console games met een arcade stick te spelen als een game triggers nodig heeft:

De marquee heb ik gebaseerd op Space Invaders en deze helemaal bij getekend :
Origineel:

Maquee (je moet even je monitor omdraaien
:

Ik heb gebruik gemaakt van google om artwork te vinden en ik heb deze bewerkt en samengevoegd tot nieuw artwork met hulp van Diederik en Coen. Mijn photoshop skills zijn niet goed genoeg.... maar ik weet wel precies wat ik wil en dat helpt. Ik heb de stickers op een A0 besteld en laten lamineren zodat het stevig is en goed schoon gemaakt kan worden. Deze stickers heb ik uit geknipt en erop geplakt en daarna met een chirurgisch scalpel bij gesneden. Dat is heel goed te doen.
Mijn zoon heeft eerst de poster gekeurd:

Ben nog bezig de puntjes op de i te zetten, maar voor het grootste gedeelte is het af. En dan ga ik weet verder aan een nieuw projectje.
Na heel bloed zweet en tranen is dit hem geworden:
EDIT 22 AUG 2017: KIJK EVEN IN EEN PAAR POSTS NAAR ONDER VOOR WERKENDE LINKS NAAR DE FOTO'S!

Custom artwork (dank Diederik en Coen voor de hulp):

Hier nog een filmpje van de kast (kon die niet embedden, zoek ik nog even uit):
https://www.dropbox.com/s...l-VID_20140425_132446.mp4
Alles draait met Hyperspin, met 80 emulators.
Het zijn allemaal nieuwe onderdelen:
MSI FM2 mainboard
8GB 2400 mhz geheugen
AMD 5800K black edition
650W coolermaster voeding
20 Inch ASUS 4:3 monitor
80GB SSD + 3TB 3.5 HD.
I-PAC controller voor de knoppen
HAPP joysticks en knoppen
Versterker plus speakers
Het begon met een design van de kast wat gebaseerd is op die van Haruman en aangepast is om het goed passend te maken voor mijn onderdelen en wensen. Deze zijn door een CNC bank gezaagd (dank floris). Zo ziet het er gelijk goed uit en niet van dat gezaag met de decoupeer wat toch niet zo mooi wordt als een computer het kan.
Voor het scherm zit plexiglas, en maquee is een sticker die op het plexiglas is geplakt.

Achter de maquee zit een hele felle ledstrip. Precies goed als hij door een sticker moet schijnen:

De monitor past er echt maar net in, en het is tight fit! Als bezel gebruik ik zwart papier dat redelijk dit is. Dit heb ik op maat gesneden en dit ziet er volgens mij goed uit .

Na een paar test fits ben ik de panelen gaan schilderen. Hier zijn die kratjes dan weer goed voor...

Als versterker heb ik een mooi PCBtje uit china gehaald, super efficient:

Control panel is altijd een hoop draden:

Ik heb aan de voorkant Neutrik usb chassis delen gemaakt zodat je XBOX 360 controllers kan gebruiken. Het is altijd lastig om console games met een arcade stick te spelen als een game triggers nodig heeft:

De marquee heb ik gebaseerd op Space Invaders en deze helemaal bij getekend :
Origineel:

Maquee (je moet even je monitor omdraaien

Ik heb gebruik gemaakt van google om artwork te vinden en ik heb deze bewerkt en samengevoegd tot nieuw artwork met hulp van Diederik en Coen. Mijn photoshop skills zijn niet goed genoeg.... maar ik weet wel precies wat ik wil en dat helpt. Ik heb de stickers op een A0 besteld en laten lamineren zodat het stevig is en goed schoon gemaakt kan worden. Deze stickers heb ik uit geknipt en erop geplakt en daarna met een chirurgisch scalpel bij gesneden. Dat is heel goed te doen.
Mijn zoon heeft eerst de poster gekeurd:

Ben nog bezig de puntjes op de i te zetten, maar voor het grootste gedeelte is het af. En dan ga ik weet verder aan een nieuw projectje.
[ Voor 8% gewijzigd door terracide op 22-08-2017 09:54 ]