Greenchoice eist registratie energieleveren.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 12:58

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Na diverse brieven van Stedin met de vraag of er op mijn adres energie geproduceerd wordt, verlangt Greenchoice nu ook dat ik mijn installatie aanmeld bij mijn netbeheerder via energieleveren.nl. Als ik dit niet doe kan men de geleverde stroom niet vergoeden.

Weet iemand wat de wettelijke grondslag is? Naar mijn inzien is Greenchoice verplicht mij de terug geleverde stroom te vergoeden ook als ik mijn pv installatie niet aanmeldt.

Als iemand wetsartikelen heeft of mij verder van informatie kan voorzien dan zie ik dat graag tegemoet. Als er geen wettelijke grondslag is meld ik mijn installatie niet aan en zet ik mijn rechtsbijstand erop als Greenchoice weigert te betalen.
Geachte heer ,
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u niet wettelijk verplicht bent om uw installatie aan te melden bij uw netbeheerder.

Zolang de zonnepaneleninstallatie niet geregistreerd is bij de netbeheerder, kan Greenchoice voortaan helaas niet meer overgaan tot de vergoeding van uw teruglevering. Bij dezen dan ook nogmaals het vriendelijke doch dringende verzoek u aanmelden via www.energieleveren.nl.

Wij zien uw referentie voor de aanmelding van uw zonnepanelen graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Greenchoice.

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 22-04-2014 17:25 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:04
Ik geloof niet dat het wettelijk verplicht is je te registreren, Greenchoice moet altijd 5000 kWh per jaar vergoeden. Meer zijn ze niet verplicht dus daar kunnen ze eisen aan stellen.

Zo te zien komt de eis trouwens niet van Greenchoice maar van de netbeheerder, misschien kun je die eens bellen? Wanneer ik het zo lees, eisen die van je dat je de boel registreert voor de veiligheid van hun medewerkers en netwerk. Misschien dat ze daarom toch in hun recht staan.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Jiriki schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:13:
Ik geloof niet dat het wettelijk verplicht is je te registreren, Greenchoice moet altijd 5000 kWh per jaar vergoeden. Meer zijn ze niet verplicht dus daar kunnen ze eisen aan stellen.

Zo te zien komt de eis trouwens niet van Greenchoice maar van de netbeheerder, misschien kun je die eens bellen? Wanneer ik het zo lees, eisen die van je dat je de boel registreert voor de veiligheid van hun medewerkers en netwerk. Misschien dat ze daarom toch in hun recht staan.
Ik heb niets met de netbeheerder te maken, ik heb een contract met mijn energieleverancier de netbeheerder is geen partij voor mij als consument.

Ik heb greenchoice gevraagd mij de wetsartikelen te sturen dan wel de algemene voorwaarden waarin staat vermeld dat ik mijn installatie verplicht moet aanmelden om in aanmerking te komen voor een vergoeding van de terug geleverde stroom.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Ik heb bezwaar aangetekend via netwerkbedrijf, en rechtsbijstand is er mee bezog. Mijn standpunt rond privacy is dat netwerkbedrijf verantwoordelijk is t/m hoofdzekering en verdere groepen mijn verantwoordelijkheid (en detaillering niet terecht is aangezien bij grootverbruikers ook geen verplichting rest). Ik zeg bezwaar maken, ook bij ACM SIGNAAL AFGEVEN, en rechtsbijstand activeren.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:12
Heb toevallig je een slimme meter?
Vermelding van extra telwerken in register als ook meterstanden is verantwoording netwerkbeheerder om deze te activeren en op combi te zetten (niet alleen afname)

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Nee gewoon sinds 2006 een digitale met 4-kwadranten en niet op afstand uitleesbaar voor zover ik weet

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom zou je je niet gewoon registeren dan? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
NielsTn schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:32:
Ik heb bezwaar aangetekend via netwerkbedrijf, en rechtsbijstand is er mee bezog. Mijn standpunt rond privacy is dat netwerkbedrijf verantwoordelijk is t/m hoofdzekering en verdere groepen mijn verantwoordelijkheid (en detaillering niet terecht is aangezien bij grootverbruikers ook geen verplichting rest). Ik zeg bezwaar maken, ook bij ACM SIGNAAL AFGEVEN, en rechtsbijstand activeren.
Bedankt voor je reactie.

Als er geen wettelijke grondslag is ga ik mijn installatie absoluut niet aanmelden en ga ik mijn rechtsbijstand inschakelen als Greenchoice weigert mijn terug geleverde stroom te vergoeden, dit zou dan immers onrechtmatig zijn.
Domba schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:34:
Heb toevallig je een slimme meter?
Vermelding van extra telwerken in register als ook meterstanden is verantwoording netwerkbeheerder om deze te activeren en op combi te zetten (niet alleen afname)
Ik heb een domme digitale meter met vier telwerken. Ik heb overigens al 2x mijn stroom vergoed gekregen van Greenchoice, dat is het vreemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Datafeest schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:37:
Waarom zou je je niet gewoon registeren dan? :?
Omdat dit wettelijk niet verplicht is en je niet weet wat voor implicaties een registratie heeft voor de toekomst.

Ik ga er niet mee akkoord als een bedrijf weigert te betalen voor een product wat ik geleverd heb als daar geen wettelijke of contractuele afspraken aan ten grondslag liggen.

Zo doe ik geen zaken met anderen en dat accepteer ik andersom zeker niet.

[ Voor 31% gewijzigd door revolution-nl op 22-04-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Nou lees de wetgeving Elektriciteitswet eens door, staat paragraaf in waar t tegendeel beweerd wordt. Ik poog de rechter uitspraak te laten doen.....

De laatste maanden is er erg veel geschrapt en herzien.. :(

[ Voor 17% gewijzigd door NielsTn op 22-04-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
NielsTn schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:42:
Nou lees de wetgeving Elektriciteitswet eens door, staat paragraaf in waar t tegendeel beweerd wordt. Ik poog de rechter uitspraak te laten doen.....

De laatste maanden is er erg veel geschrapt en herzien.. :(
Weet jij misschien zo de paraaf of het artikelnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Probeer eens te achterhalen hoe je EAN code in het CA register staat, of deze alleen op afname staat, een leverancier kan dat inzien, maar niet veranderen (alleen netwerkbeheerder) en bepaald wat verwerkt wordt als het niet handmatig gebeurt

Voor mijn Ferraris meter gebruik ik maar 1 van de 2 EAN codes op combi (Enexis-gebied) de andere welke ik officieel heb is voor teruglevering (telwerken die ik niet heb)

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Van de site zelf:

"Als u op een bepaald moment meer energie produceert dan verbruikt, wordt deze energie op het elektriciteitsnet gezet. Uw energieleverancier verrekent deze teruglevering met de normale levering tot een maximum van 5.000 kWh*). Indien u meer dan 5.000 kWh teruglevert en/of indien u meer teruglevert dan verbruikt, heeft u recht op een terugleververgoeding. Hierover kunt u afspraken maken met uw energieleverancier. Door uw productie-installatie te registreren op energieleveren.nl weet u zeker dat de juiste gegevens bekend zijn om de terugleververgoeding te berekenen.

*) wettelijk zijn energieleveranciers verplicht de eerste 5.000 kWh te salderen, sommige energieleveranciers hanteren andere grenzen, deze kunt u navragen bij uw energieleverancier."

Er is dus niets wettelijk verplicht qua aanmelden van je installatie zeggen ze zelf nota bene, het is slechts "gemak". De enige referentie aan "wettelijk" is de wettelijke verplichting voor energieleveranciers om de eerste 5000 kWh te salderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Noo: raadpleeg eerst de WETGEVING zoals deze nu is... Doe prevaleert boven het tekstje van energiebedrijf en/of netwerkbedrijf

http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_22-04-2014

[ Voor 21% gewijzigd door NielsTn op 22-04-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
noo schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:49:
Van de site zelf:

"Als u op een bepaald moment meer energie produceert dan verbruikt, wordt deze energie op het elektriciteitsnet gezet. Uw energieleverancier verrekent deze teruglevering met de normale levering tot een maximum van 5.000 kWh*). Indien u meer dan 5.000 kWh teruglevert en/of indien u meer teruglevert dan verbruikt, heeft u recht op een terugleververgoeding. Hierover kunt u afspraken maken met uw energieleverancier. Door uw productie-installatie te registreren op energieleveren.nl weet u zeker dat de juiste gegevens bekend zijn om de terugleververgoeding te berekenen.

*) wettelijk zijn energieleveranciers verplicht de eerste 5.000 kWh te salderen, sommige energieleveranciers hanteren andere grenzen, deze kunt u navragen bij uw energieleverancier."

Er is dus niets wettelijk verplicht qua aanmelden van je installatie zeggen ze zelf nota bene, het is slechts "gemak". De enige referentie aan "wettelijk" is de wettelijke verplichting voor energieleveranciers om de eerste 5000 kWh te salderen...
Die 5000kwh ga ik niet terugleveren aan GreenChoice, ik heb greenchoice altijd keurig geïnformeerd over uitbreiding van mijn installatie dus ze weten wat er op het dak ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:16

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb bij aanvang van terugleveren ook gedoe gehad met Gc wat aanmelden betreft.
Gc wilde hoe dan ook de meterstanden vastleggen en ik heb me toen direct bij Liander aangemeld.
Later bleek Gc mijn teruglever waardes verkeerd te hebben ingevoerd (verbruik ingevoerd) waardoor ik zelf geen teruglever waardes kon invoeren omdat ze altijd te laag waren.
Dit is na tig telefoontjes en opnieuw opvragen bij Liander rechtgezet.
Je bent niet verplicht om je bij energieleveren.nl te registreren, dat staat denk ik nergens in de wettekst.
Hier zit ook een 'domme' digitale meter.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

NielsTn schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:50:
Noo: raadpleeg eerst de WETGEVING zoals deze nu is... Doe prevaleert boven het tekstje van energiebedrijf en/of netwerkbedrijf

http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_22-04-2014
Euh? Ze (ze = energieleveren.nl) zeggen zelf dat het aanmelden op energieleveren.nl niet verplicht is. Is dat dan inmiddels wel wettelijk verplicht? Indien ja, waar staat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
noo schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:53:
[...]

Euh? Ze zeggen zelf dat het aanmelden op energieleveren.nl niet verplicht is. Is dat dan inmiddels wel wettelijk verplicht? Indien ja, waar staat dat?
Of het moment al wettelijk verplicht is? Dan is dat aan de netwerkbeheerder en dat zou dan op grond van voorwaarden art 31 lid 1 sub a elektriciteitswet 1998 zijn, waarvoor ACM één van de 3 technische codes (netcode) heeft opgesteld
laatste versie
https://www.acm.nl/downlo...iciteit-26-maart-2014.pdf

Edit: toen het bij speelde in 2012, heb ik een telefoontje naar netwerkbeheerder gedaan, omdat deze alleen voor eigen administratie mag gebruiken en energieleveren.nl was dit toen niet terug te vinden mede door de klungelige discutabele juridische status toen, dat ze de gegevens voor andere doelen konden gebruiken of verkopen. Geen idee of dat juridisch inmiddels gerepareerd is.

[ Voor 23% gewijzigd door Domba op 22-04-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Artikel 86h komt al close

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Domba schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:59:
[...]

Of het moment al wettelijk verplicht is? Dan is dat aan de netwerkbeheerder en dat zou dan op grond van voorwaarden art 31 lid 1 sub a elektriciteitswet 1998 zijn, waarvoor ACM één van de 3 technische codes (netcode) heeft opgesteld
laatste versie
https://www.acm.nl/downlo...iciteit-26-maart-2014.pdf

Edit: toen het bij speelde in 2012, heb ik een telefoontje naar netwerkbeheerder gedaan, omdat deze alleen voor eigen administratie mag gebruiken en energieleveren.nl was dit toen niet terug te vinden mede door de klungelige discutabele juridische status toen, dat ze de gegevens voor andere doelen konden gebruiken of verkopen. Geen idee of dat juridisch inmiddels gerepareerd is.
2.1.5 De elektrische installatie
2.1.5.1 De elektrische installaties bevatten geen bedrijfsmiddelen die tot invoeding in het net van de netbeheerder kunnen leiden, tenzij aan de aanvullende voorwaarden voor productie- eenheden zoals opgenomen in 2.4 of 2.5 wordt voldaan. De aangeslotene stelt de netbeheerder tijdig op de hoogte van zijn voornemen tot invoeding, opdat de netbeheerder eventueel noodzakelijke wijzigingen in het net kan doorvoeren

Je bent dus verplicht om je installatie te melden aan je netbeheerder als ik het zo lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Vraag blijft wat prevaleert: de wetgeving of de netcode....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
revolution-nl schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:33:
[...]

2.1.5 De elektrische installatie
2.1.5.1 De elektrische installaties bevatten geen bedrijfsmiddelen die tot invoeding in het net van de netbeheerder kunnen leiden, tenzij aan de aanvullende voorwaarden voor productie- eenheden zoals opgenomen in 2.4 of 2.5 wordt voldaan. De aangeslotene stelt de netbeheerder tijdig op de hoogte van zijn voornemen tot invoeding, opdat de netbeheerder eventueel noodzakelijke wijzigingen in het net kan doorvoeren

Je bent dus verplicht om je installatie te melden aan je netbeheerder als ik het zo lees?
Als de 3 technische codes bij ACM inmiddels ook officieel juridisch erkend zijn, als de enigst geldende uitwerking (incl welke versie) van art 31 lid 1 sub a, b en c genoemde. (resp. netcode, netmetercode en systeemcode, wat in 2012 nog niet zo was, EDIT waren toen nog niet officieel bekendgemaakt of gepubliceerd in de staatscourant, het is zoeken daarop af deze aanvullingen inmiddels van toepassing verklaart zijn)
(Bovenstaande staat er al enige versies in)

[ Voor 8% gewijzigd door Domba op 22-04-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier met de Nuon Al de nodige problemen gehad.Volgens hun was het niet aangemeld bij energieleveren.nl.
Dit heb ik wel gedaan.
Nuon gaf mij geen vergoeding voor de 3200 die ik had terug geleverd.Na een hoop heen en weer geschrijf via facebook eindelijk voor elkaar.Alleen denken ze slimmer als de paus te zijn en vertelde mij dat ik de huidige stand moest geven,en niet de stand van de algemene opname per eind Januari.Moest ik die man nog even uitleggen dat ik dat niet van plan was,omdat als ik bv bij een slechte opbrengst dit jaar of storing ik duur stroom van hun kan gaan afnemen en ik voor de teruggeleverde stroom van eind Januari tot heden ook maar slechts 0,07 krijg.
Nu bericht gehad dat de juiste eindafrekening kwam en ik deze eerst maar moest goedkeuren.Zal ik zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze eisen gewoon de combi stand met 2 eans.
met een ferraris zit je nog goed, die saldeert zelf zonder teruglever ean.
als de meteropnemer komt, of digitaal word opgenomen, neemt men de teruglevering KEIHARD niet op indien het teruglever ean mist en de combi stand.
het is netcode en geen wet, toch verplichten ze je, of je word gigantisch genaaid,
je jaarteruglevering word afgepakt of je kan de dure stap maken naar de rechter.
we mogen deze gang van zaken niet accepteren, we leven in een vrij en democratisch land.

greenchoice heeft de verplichting dit tijdig kenbaar te maken met de wet erbij, anders gaan we dwalen.
ik heb mijn kontakt daar al gemaild of ze gek zijn geworden.
ik heb dat al eerder gedaan bij mkleinman, toen moest ik ze wijzen op salderen per aansluiting en niet per telwerk.(hoog/laag)
niemand staat buiten de wet.

overigens :
5000kWh salderen is nu onbeperkt salderen
met een combi ean kan je terugleveren aan greenchoice en stroom aankopen bij windunie
dan worden ze gek. (en dan je gas bij eneco hahaha)
dit is nederland, mooi systeem daar he in duitsland ?

@nielstn ik mailde je dat schimmige document hoe die netcode stiekum tot stand komt, zonder dat consumenten (organisaties) daar zicht op hebben, en ineens voldongen feit zijn.
publiceer die hier maar.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
revolution-nl schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:08:

Weet iemand wat de wettelijke grondslag is? Naar mijn inzien is Greenchoice verplicht mij de terug geleverde stroom te vergoeden ook als ik mijn pv installatie niet aanmeldt.

Als iemand wetsartikelen heeft of mij verder van informatie kan voorzien dan zie ik dat graag tegemoet. Als er geen wettelijke grondslag is meld ik mijn installatie niet aan en zet ik mijn rechtsbijstand erop als Greenchoice weigert te betalen.

[...]
Dit is mijn post van 18 december 2012

In die post staat ook de link naar PolderPV over energieleveren.nl.

Hier informatie over terugleveren op gaslicht:
quote:
Wanneer u terug gaat leveren, is het van belang uw installatie te laten registreren bij uw netbeheerder. U komt namelijk anders niet in aanmerking voor een financiele vergoeding wanneer u meer opwekt dan u zelf verbruikt.

Hier de relevante wet artikel 31c.
quote:
1. Voor afnemers als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, die duurzame elektriciteit invoeden op het net, berekent de leverancier het verbruik ten behoeve van de facturering en inning van de leveringskosten door de aan het net onttrokken elektriciteit te verminderen met de op het net ingevoede elektriciteit, waarbij de vermindering maximaal de hoeveelheid aan het net onttrokken elektriciteit bedraagt.

En hier nog een artikel over de wetswijziging van juli 2013 van onbeperkt salderen.
quote:
Nieuwe situatie:
Het wetsvoorstel tot wijziging van de Elektriciteitswet 1998, de Gaswet en de Warmtewet is per 1 januari 2014 in werking getreden. Een belangrijk punt in dit wetsvoorstel is de wijziging van artikel 31c. Als dit artikel in werking treedt mogen alle niet-bedrijfsmatige afnemers die zelf duurzame elektriciteit opwekken, die eigen opwekking onbeperkt salderen (verrekenen) met het eigen verbruik. De grens van 5000 kWh vervalt dan voor de opwekkers van duurzame elektriciteit.

[ Voor 17% gewijzigd door ZuinigeRijder op 22-04-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:58:
@nielstn ik mailde je dat schimmige document hoe die netcode stiekum tot stand komt, zonder dat consumenten (organisaties) daar zicht op hebben, en ineens voldongen feit zijn.
publiceer die hier maar.
Ik zal vanavond even in de mail zoeken en een upload verzorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Geweldig, ik vraag om het wetsartikel of algemene voorwaarden waarin staat omschreven dat ik mijn installatie moet aanmelden om mijn teruggeleverde stroom vergoed te krijgen en ik krijg onderstaand antwoord 8)7
Geachte heer,
U bent niet wettelijk verplicht uw teruglevering te melden bij uw netbeheerder. Het is wel noodzakelijk om te doen om een vergoeding te (blijven) krijgen voor uw opwekking. Kijk ook op http://www.consuwijzer.nl...evering-van-elektriciteit

U stelt dat Greenchoice verplicht is uw teruggeleverde energie te vergoeden. Dit klopt. Voorwaarde hiervoor is echter dat de meter en de meterstanden voldoen aan de voorwaarden voor teruglevering. Momenteel staan de telwerken op uw meter voor teruglevering op “niet-actief” bij Stedin. Stedin zal deze telwerken activeren zodra de opwekking bij hen is aangemeld.

Wij hebben u in het verleden uw teruglevering vergoedt, op basis van de standen die u ons doorgaf. Wij gingen ervan uit dat dat de registratie bij de netbeheerder op een bepaald moment in orde zou komen. Dit is nu dus nog niet het geval.

Het registreren is heel eenvoudig: www.energieleveren.nl (uw gegevens worden niet voor andere doeleinden gebruikt). Indien u dat wilt, kan ik voor u de registratie verzorgen (er is nog discussie of het niet wenselijk is dat wij dit direct voor klanten regelen).

Greenchoice zal van de netbeheerder automatisch bericht krijgen wanneer uw zonnepanelen geregistreerd zijn.

Met vriendelijke groet,
Greenchoice Zon
Ik ga dit jaar zeer waarschijnlijk wel meer terugleveren dan afnemen dus een registratie is onontkoombaar ben ik bang.

Ik ga nog even nadenken over een reactie richting gc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

En waarom niet gewoon een mailtje naar stedin ipv op energieleveren.nl , dat moet toch ook voldoende zijn.

Kan je gelijk aangeven in die mail dat ze thuis kunnen blijven omdat je die fancy meter niet wilt.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Dan krijg je dit antwoord. Je verwacht het niet.... :+

Geachte heer
Graag reageren wij op uw e-mail van 12 juli 2012 waarin u uw aangeeft via zonnepanelen terug te gaan leveren.
Wij adviseren u uw productie installatie aan te melden op www.energieleveren.nl. Dit is om een optimale bedrijfsvoering te garanderen. Het is voor de netbeheerder van belang te weten hoeveel en waar particuliere productie installaties zich bevinden.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wilt u meer weten? Op onze website vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen: www.stedin.net.
Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Stedin Netbeheer B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ah
Ja dan helpt het niet.

Ga je veel in de min denk je? Als het niet veel is zou je ook een positieve meterstand op kunnen geven, in de winter wat meer verbruiken en voila, 22 cent voor je kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Rol-Co schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:11:
Ah
Ja dan helpt het niet.

Ga je veel in de min denk je? Als het niet veel is zou je ook een positieve meterstand op kunnen geven, in de winter wat meer verbruiken en voila, 22 cent voor je kWh.
Ik heb helaas niet de luxe dat ik een ferraris in de meterkast heb hangen. Ik moet het doen met een "domme" digitale meter met vier telwerken.

Met een ferraris had ik deze ellende niet gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ook wel denk ik,
Als ik zo door ga kom ik op -1000 kWh na salderen hoog naar stukje laag, krijg ik het zelfde verhaal zeker?
Ik zit namelijk ook bij GC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik krijg dit probleem waarschijnlijk ook. Maar heb ongeveer 700 in de min. Dus 700x7ct is dus 49 euro.
Dat laat ik er mooi even bij zitten denk ik...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Ook met ferraris en zeker met 2 telwerken ( E1c profiel) heb je combi setting nodig, zeker als je evenveel opwek als verbruik hebt.

Netwerkbeheerder heeft profiel-prognose waar binnen ontvangen standen verwacht worden en zet deze in het register en ook teruglevertelwerk 3 en 4 mits geactiveerd.
Alleen deze bevestigde standen mogen door de energieleverancier gebruikt worden voor de rekening.

Als je toch bezig bent vraag dan of die website gelijk kunnen updaten naar geldende wetgeving, kijk maar eens bij waarom /salderen http://www.energieleveren.nl/PIR-public/pages/waarom.faces

[ Voor 4% gewijzigd door Domba op 23-04-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:58:
publiceer die hier maar.
bedoel je deze?
http://prephes.nl/wp-cont...iken-in-de-keten-v1.0.pdf

(FYI, een veilige kopie heb ik ook lokaal opgeslagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domba schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:09:

Als je toch bezig bent vraag dan of die website gelijk kunnen updaten naar geldende wetgeving, kijk maar eens bij waarom /salderen http://www.energieleveren.nl/PIR-public/pages/waarom.faces
website wil een `addon` draaien, (beveiligingswaarschuwing) dat doen we al niet, en vermeld salderen tot 5000kWh wie meld zich aan op een website met fouten ?
ik zal greenchoice dit eens voorleggen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
De IC132 is een eigen interpretatie van NEDU van de wet, wat ‘voor teruglevering geschikte meter’ is

Dan krijg je krantenkoppen zoals voor E,ON ; "Eerlijk salderen zonne-energie is er niet bij"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Gezien de prognose is dat ik meer ga terugleveren dan dat ik verbruik heb ik eieren voor mijn geld gekozen en een registratie gedaan bij energieleveren.nl }:|

Uiteindelijk heb ik maar één van mijn drie systemen geregistreerd, voor de zekerheid maar de oudste 1200WP installatie gekozen O-). Uiteindelijk gaat het mij er immers alleen maar om dat de teruglevering geactiveerd wordt. Een dag later kreeg ik van teruggekoppeld GreenChoice door dat de registratie goed bij hun was doorgekomen.

Het schijnt overigens dat GreenChoice aan het eind van dit jaar Levering en opwek gaat verwerken op één factuur.

[ Voor 33% gewijzigd door revolution-nl op 15-05-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 10:31

P_Tingen

omdat het KAN

Ik ben misschien niet zo snugger, maar ik snap de hele ophef eigenlijk niet.

Als je gaat terugleveren, moeten energieboer en netbeheerder toch weten dat je meerdere telwerken actief hebt? En dat moet je ze wel vertellen op een of andere manier want dat kunnen ze niet ruiken. En daar is die energieleveren.nl dus kennelijk voor.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:12

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ze kunnen het wel ruiken door altijd alle telwerken bij iedereen uit te lezen. Dat is hun werk tenslotte.
Welke redenen hebben ze om dat niet te doen?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 10:31

P_Tingen

omdat het KAN

Geen enkele zou ik denken inderdaad, maar wellicht hebben ze zelf hun administratie in zoverre niet op orde dat ze niet weten wie meerdere telwerken heeft en wie niet.

Je zou inderdaad denken dat het makkelijkste is om gewoon meer standen door te geven. Heb je toevallig een ferrarismeter dan geef je maar 1 stand door. Heb je een meter met meer telwerken, dan geef je meer standen door. Als je niks teruglevert zal de stand altijd op nul blijven staan.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 16:05
Om voor ca. 2% van de gebruikers de standaardopgave aan te passen lijkt me een beetje voorbarig. Veel mensen kunnen (of willen) 2 telwerken al niet goed invullen, laat staan 4 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het schijnt nu zo te zijn volgens liander dat de netcode wet is.
http://www.liander.nl/lia...eren_melden_verplicht.htm

ja, en dan moet greenchoice wel volgen.***
ik waagde een telefoontje eraan, naar liander.
letterlijk :
"wij hebben geen boodschap aan wat u wilt zeggen" <einde gesprek>
dat is een herhaling van zetten, dat zeiden ze ook al na het incasseren van onterechte te hoog vastrecht bij een verbruik >500m3
blijkbaar zijn hier de regels en wetten ook niet van toepassing.
welke netbeheerder volgt ?

ben ik gek of aan het hypen ? niet echt kijk maar :
Geen lager Capaciteitstarief bij gasverbruik <500 m3/jaar
ben er alleen behoorlijk zuur van, en dat wilde ik even melden.
netcode zijn sectorafspraken, we kennen die nog uit de bouwfraude enquete, en zijn ongepast voor ons mooie land.

*** greenchoice volgt dan ook de wet niet, artikel 31c van de e-wet
als je ballen hebt doe je dat wel, salderen vind plaats per aansluiting, aanmelden en per telwerk staat niet in de wet, en zijn dus verzonnen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Idd... laatste maanden is (behoorlijk stil) de elektriciteitswet gesaneerd, en de netbeheerder erin geplaatst om eea te verzamelen zodat 'duurzamee energie' in kaart gebracht wordt en gerapporteerd wordt....
dus... als je nog niet geregistreerd bent (willens/wetens), dan zal je een dezer weken/maanden zelf ondanks verzet door de netbeheerder in het register worden ingeschreven.....

ongeacht details die buiten het domein vallen van netbeheer (de huisinstallatie valt vanaf hoofdaansluiting buiten netbeheer....IMHO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minette
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
*Schopje*

Ik heb vandaag geprobeerd mijn installatie op een andere wijze aan te melden dan via energieleveren.nl omdat die site op diverse punten behoorlijk lijkt te falen als het gaat om beveiliging en bescherming van persoonsgegevens (om nog maar even te zwijgen het taalgebruik), maar mijn netbeheerder (Stedin), noch energieleverancier (Eneco) wil mijn aanmelding op een andere manier verwerken, ze blijven verwijzen naar energieleveren.nl en het lijkt de klantenservice weinig te boeien dat je daar in principe zelfs het Catshuis zou kunnen aanmelden.... het enige effect zou volgens hen dan zijn dat het Catshuis vervolgens een slimme meter aangeboden zou krijgen.

Overigens heb ik bij Stedin nogmaals gevraagd of er werkelijk sprake was van een wettelijke verplichting, want als je je niet aanmeldt komen ze niet veel verder dan "eigen risico, dan krijgt u geen geld terug van de energieleverancier als u meer opwekt dan u verbruikt", maar ook bij navraag blijven ze wel vasthouden aan die wettelijke verplichting, en verwijzen daarbij weer naar energieleveren.nl waar een linkje staat naar http://www.wetten.overheid.nl :')

Enfin; volgens de netbeheerder bestaat die wettelijke verplichting wel degelijk, maar ze kunnen er geen bron van geven, en als je dan via je netbeheerder aan je "wettelijke verplichting" wilt voldoen, dan kan dat alleen maar via een site die op geen enkele manier de persoonsgegevens controleert of beschermt.
Met andere woorden, de netbeheerder (en energieleverancier) weigeren mijn "wettelijk verplichte" aanmelding te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zo die site is echt niet goed op orde nee, als ik een willekeurig adres in m'n straat invul krijg ik gelijk de EAN-code van de meter te zien, dat lijkt me niet de bedoeling.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 08:46
Erasmo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:51:
Zo die site is echt niet goed op orde nee, als ik een willekeurig adres in m'n straat invul krijg ik gelijk de EAN-code van de meter te zien, dat lijkt me niet de bedoeling.
EAN codes blijken niet zo belangrijk of privacy gevoelig te zijn want op www.eancodeboek.nl kun je ze ook gewoon opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 17:32

Leandra66

is onmogelijk

Je kunt m'n telefoonnummer ook in het telefoonboek opzoeken, maar het lijkt me een beetje vaag als een zogenaamd "wettelijk verplichte" registratie gedaan kan worden zonder enige verificatie van degene die de registratie doet en/of het adres waar de registratie gedaan wordt.

Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

Pagina: 1