Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
yeehaw schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:48:
[...]

Weet ik, maar als de tv geen DTS passtrough doet en je meerdere apparaten via je TV wilt aansluiten heb je niet zo heel veel keus :)
In dat geval idd niet nee, maar hij heeft een mediaspeler en een receiver. Zou er dan voor kiezen om het geluid niet via de TV te laten lopen. Mja weer extra kabels e.d.

Ben hier zelf nog wat aan het stoeien, alles loopt via de receiver naar de tv, dus tv gebruikt alleen HDMI 2.
Alle scene's kun je per ingang instellen, maar daar heb ik niets aan aangezien deze altijd op hdmi 2 staat.
Heb nu een "script" toegevoegd aan de afstandsbediening dat wanneer ik de Wii U of xbox start deze naar de scene "spel" springt maar echt ideaal is het niet.

Heb een HTPC met Kodi draaien, wanneer deze op de max resolutie is ingesteld (1080p60) vind ik het beeld haperen. Als ik 1080p50 forceer is het beeld wel prima. Na een reboot staat de pc alleen weer op 1080p60 Nog niet heel veel tijd gehad, maar daar moet ik zeker nog wat mee doen.

Afgelopen weekend de blurays van X-Men days of future past en Hercules in 3D gekeken.
Beeld is zeker strak, maar de resolutie is wel wat lager.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 15:46

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik heb een 48W605B en het is mij opgevallen dat rechtsboven het scherm 1 dode pixel is.
Ik heb het gekocht in de Media Markt tijdens de BTW dagen. Maar valt 1 dode pixel onder de algemene garantie? Weet namelijk dat het soms een hele reeks moet zijn.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:58
Bij mij werd ie door Sony gewoon omgeruild i.o.m. mijn lokale hifi zaak. Weet verder niet wat MM hierin voor je doet en of ze er ook achteraan gaan bij Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
dacht dat er een tolerantie was van 3 dode pixels en 5 of 10 subpixels?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 03:58
DNA_Saint schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:34:
Ik heb een 48W605B en het is mij opgevallen dat rechtsboven het scherm 1 dode pixel is.
Ik heb het gekocht in de Media Markt tijdens de BTW dagen. Maar valt 1 dode pixel onder de algemene garantie? Weet namelijk dat het soms een hele reeks moet zijn.
Misschien de MM ff bellen/langsgaan? Je zit nog binnen een redelijke termijn na die BTW-dagen, zou er niet te lang mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 07:17
cypher21 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:25:
[...]

Heb een HTPC met Kodi draaien, wanneer deze op de max resolutie is ingesteld (1080p60) vind ik het beeld haperen. Als ik 1080p50 forceer is het beeld wel prima. Na een reboot staat de pc alleen weer op 1080p60 Nog niet heel veel tijd gehad, maar daar moet ik zeker nog wat mee doen.
In de menu's of tijdens de films? Tijdens de films kan je IMHO het beste 24hz aanhouden, omdat HD materiaal ook in 24hz wordt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
yeehaw schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:08:
[...]

In de menu's of tijdens de films? Tijdens de films kan je IMHO het beste 24hz aanhouden, omdat HD materiaal ook in 24hz wordt opgenomen.
Alleen in de menu's en in Windows.
Tijdens het afspelen van films in Kodi of Powerdvd heb ik er geen last van aangezien de optie "Adjust display refresh rate to match video" aan staat
Niet het grootste probleem, echter wel een kleine ergernis ;)

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 09-02-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:32
Het haperen van videos is mij ook opgevallen. Dit lijkt te gebeuren wanneer 24p content wordt overgezet naar 60p content (3:2 pulldown). Vervolgens maakt de motionflow er een potje van. Dit is op te lossen door in kodi het beeld in te stellen op 24p of auto change refresh rate. Een chromecast doet hetzelfde trucje, maar daar kun je niets instellen. Gebruik dan motionflow true cinema, die optie is gemaakt voor 60p content dat native 24p was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
HEY_DUDE schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:43:
Het haperen van videos is mij ook opgevallen. Dit lijkt te gebeuren wanneer 24p content wordt overgezet naar 60p content (3:2 pulldown). Vervolgens maakt de motionflow er een potje van. Dit is op te lossen door in kodi het beeld in te stellen op 24p of auto change refresh rate. Een chromecast doet hetzelfde trucje, maar daar kun je niets instellen. Gebruik dan motionflow true cinema, die optie is gemaakt voor 60p content dat native 24p was.
Ik had dit gister toen ik Netflix aan het kijken was met de ingebouwde app van de kdl42w828b.

Chromecast heeft weer andere problemen, soms hapert Netflix en veranderd het beeld naar lage kwaliteit raffelig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Zijn die 3D problemen van de W805 nu opgelost (de problemen waar tweakers het in hun review ook over heeft) Het beeld zou niet scherp zijn.

En op die manier heeft 3D nog weinig meerwaarde dan kijk ik liever zonder 3D. (heb heb sowieso liever passieve 3D)

Het is jammer dat de echte refresh rate van de W605 60Hz is waar dit bij de W805 120Hz is. De vraag is natuurlijk wel of je het gaat zien.
Ik vraag me af of ik actieve 3D (zeker als de resolutie lager is door de bug) veel ga gebruiken. Passief vind ik geweldig werken. Maar de actieve 3D tv's die ik tot nu toe geprobeerd heb vond ik vermoeiend voor de ogen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
Afgelopen weekend ben ik eigenaar geworden van een Sony 50W829, maar ben eigenlijk teleurgesteld ivm de lovende zwartwaarden van deze tv :(
Ook de zeer beperkte kijkhoek is zeer bedroevend te noemen, het lijkt hier wel om een totaal ander exemplaar te gaan, dan welke ik bij Mediamarkt en Vandenborre heb gezien?
Mediamarkt = sony 50w815 --- Vandenborre = sony 50w828

Ik heb de onderstaande instellingen gebruikt, maar het wordt naar zwartwaarden toe er helaas niet echt veel beter op?
Iemand enkele tips :?

Scene Select: Cinema
Picture Mode: Cinema 1
Backlight: 3 (Make sure you turn the Light Sensor off in System Settings/Eco)
Contrast: 80
Brightness: 50
Colour: 50
Hue: 0
Colour Temperature: Warm 2
Sharpness: 50
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Dot Noise Reduction: Off
Reality Creation: Manual
Video Area Detection: Off
Resolution: -20
Smooth Gradation: Low
Motionflow: Off/True Cinema
Film Mode: Auto
Advanced Settings
Black Corrector: Off
Advanced Contrast Enhancer: Off
Gamma: -1
Auto Light Limiter: Off
Clear White: Off
Live Colour: Off
White Balance: Red Gain -3, Green Gain -8, Blue Gain 0, Red Bias 0, Green Bias 0, Blue Bias 0
Detail Enhancer: Off
Edge Enhancer: Off
Skin Naturaliser: Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Triluminos?
Zijn de kleuren echt mooier? of net als met AMOLED gewoon niet realistisch overzadicht. Want daar heb ik echt een hekel aan. Dat HDR spreekt me wel aan maar dat heeft de W955B nog niet.
Passief 3D is voor mij ook een grote + dus ik overweeg die meerprijs. Maar Ik heb Triluminos nog nooit echt goed in actie kunnen zien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 15:03

Smarron

The bend

Moris schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:48:
Afgelopen weekend ben ik eigenaar geworden van een Sony 50W829, maar ben eigenlijk teleurgesteld ivm de lovende zwartwaarden van deze tv :(
Ook de zeer beperkte kijkhoek is zeer bedroevend te noemen, het lijkt hier wel om een totaal ander exemplaar te gaan, dan welke ik bij Mediamarkt en Vandenborre heb gezien?

Ik heb de onderstaande instellingen gebruikt, maar het wordt naar zwartwaarden toe er helaas niet echt veel beter op?
Iemand enkele tips :?

Scene Select: Cinema
Picture Mode: Cinema 1
Backlight: 3 (Make sure you turn the Light Sensor off in System Settings/Eco)
Contrast: 80
Brightness: 50
Colour: 50
Hue: 0
Colour Temperature: Warm 2
Sharpness: 50
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Dot Noise Reduction: Off
Reality Creation: Manual
Video Area Detection: Off
Resolution: -20
Smooth Gradation: Low
Motionflow: Off/True Cinema
Film Mode: Auto
Advanced Settings
Black Corrector: Off
Advanced Contrast Enhancer: Off
Gamma: -1
Auto Light Limiter: Off
Clear White: Off
Live Colour: Off
White Balance: Red Gain -3, Green Gain -8, Blue Gain 0, Red Bias 0, Green Bias 0, Blue Bias 0
Detail Enhancer: Off
Edge Enhancer: Off
Skin Naturaliser: Off
Ik vind de cinema mode echt veel te dof en vaal. Ik zie bovenstaande setting op meerdere review sites voorbij komen, maar ik kan er maar gewoon niet aan wennen. De auto setting vind ik al mooier beeld geven.
Astennu schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:03:
Zijn die 3D problemen van de W805 nu opgelost (de problemen waar tweakers het in hun review ook over heeft) Het beeld zou niet scherp zijn.
Volgens mij gaat Sony die nooit oplossen. Het beeld is iets minder scherp, omdat de helft van je resolutie wordt gebruikt. Dus stiekem is het geen Full HD meer. Ik heb net even een stukje Avatar opgezet (Half OU en Half SBS) en ik kan er prima naar kijken. Je ziet wel meteen dat het minder scherp is dan normale films.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Smarron schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:08:
Ik vind de cinema mode echt veel te dof en vaal. Ik zie bovenstaande setting op meerdere review sites voorbij komen, maar ik kan er maar gewoon niet aan wennen. De auto setting vind ik al mooier beeld geven.
Oef, dan ben ik echt niet de enige die deze cinema setting maar niks vind en inderdaad ook veel te dof, net alsof er een waas over het beeld zit.

De setting "Auto" geeft verder wel geen mogelijkheid meer tot gunning, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Bij auto selecteert de TV zelf de scènes, dus ook cinema wanneer de TV vindt dat dat de beste scene is en gebruikt moet worden.

Ik vind de algemene scène ook mooier dan de cinema. Heb een aantal calibraties gedaan met behulp van wat dvds en blurays, maar ben er nog niet 100% tevreden mee

[ Voor 46% gewijzigd door cypher21 op 09-02-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wat raar. Hebben alle W8 modellen die bug? Wat je bent het voordeel van actieve 3D dan dus kwijt.
En ik vind Passief al heel scherp als je recente tv's van 2 jaar oud hebt.

In dat opzicht het het dus interessant om naar die W955 te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Smarron schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:08:
[...]

[...]
Volgens mij gaat Sony die nooit oplossen. Het beeld is iets minder scherp, omdat de helft van je resolutie wordt gebruikt. Dus stiekem is het geen Full HD meer. Ik heb net even een stukje Avatar opgezet (Half OU en Half SBS) en ik kan er prima naar kijken. Je ziet wel meteen dat het minder scherp is dan normale films.
Half OU en Half SBS zijn sowieso al matige 3d rips. De naam zegt het al "HALF" dus bij die rips zit er geen verschil in resolutie tussen passief en actief
Als je echt wilt testen zul je een 3D bluray moeten proberen.

Full SBS is 1920x1080p per oog.
Half SBS=960x1080p per oog.

Op de W8 heb je die "bug" of missende functionaliteit waardoor Full SBS niet op de volledige resolutie per oog afspeelt. Hopelijk doet Sony hier nog wat mee, want het voordeel van actieve 3d is nu compleet weg.

[ Voor 17% gewijzigd door cypher21 op 10-02-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 12:33
Het zou hetzelfde moeten zijn, heb je wel bij beide winkels naar bewegende beelden gekeken of enkel naar (foto) plaatjes die worden voorgeschoteld? Daar zit een wezenlijk verschil in!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 00:53:
Wat raar. Hebben alle W8 modellen die bug? Wat je bent het voordeel van actieve 3D dan dus kwijt.
En ik vind Passief al heel scherp als je recente tv's van 2 jaar oud hebt.

In dat opzicht het het dus interessant om naar die W955 te kijken.
Het is toch bizar dat Sony ermee adverteert maar niet levert. Je zou er zelfs een rechtzaak van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
FlipFlink schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:42:
[...]

Het is toch bizar dat Sony ermee adverteert maar niet levert. Je zou er zelfs een rechtzaak van kunnen maken.
Er wordt niet geadverteerd met Full HD 3D dus die rechtszaak ga je verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De W955 komt slechter uit de test dan de 805 en 829.

Verschil tussen de 805 en 829 Is 400 vd 800hz motion flow. Beide schermen zijn 120hz kortom eigenlijk geen verschil?
Prijs verschil is wel 100 euro.

Daarnaast vraag ik me af of elke W805C nog meer veranderingen heeft naast Android Tv. En wat die gaat kosten. Helaas komt die pas in April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Apollo89 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:07:
Op deze Spaanse webshop staan al prijzen van enkele Sony BRAVIA's van 2015 (C-modellen):
Television - tecnostore.es.

BRAVIA® 4K-tv's

KD-43X8305C: € 1331,01 - adviesprijs € 1400
KD-49X8305C: € 1399,00 - adviesprijs € 1799
KD-55X9005C: € 1999,00 - adviesprijs € 2199
KD-65X9005C: € 2999,00 - adviesprijs € 4999
KD-65X9305C: € 3199,00 - adviesprijs € 5200
KD-75X8505C: € 5000,00 - adviesprijs € 6999
KD-75X9405C: € 6499,00 - adviesprijs € 7499

BRAVIA® Full HD-tv's

KDL-43W805C: € 653,40 - adviesprijs € 799
KDL-55W805C: € 1199,00 - adviesprijs € 1499
KDL-65W850C: € 2199,01 - adviesprijs € 2599
KDL-75W850C: € 2500,00 - adviesprijs € 2999

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zijn geen NL prijzen. Als die kloppen Is de C 300 duurder en het dus totaal niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Nee klopt. Zijn ook geen harde cijfers. Maar nieuwe modellen zijn altijd duurder dan uitgaande modellen.
Dat maakt het ook zo aantrekkelijk om een uitgaand model mee te nemen.
Tenzij er echt grote stappen gemaakt zijn in beeldkwaliteit bv. Maar ik vermoed van niet.

een 50" B serie was bij de intro ook geen 800,-

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

Moris schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:48:
Is het een A-model (2013) of een B-model (2014)? De eerste heeft een IPS paneel met - als ik de reviews mag geloven, heb het niet met eigen ogen gezien - weinig indrukwekkende zwartwaarden/contrast, de tweede heeft een VA-paneel met veel betere zwartwaarden/contrast en over-all beeldkwaliteit.

Ik had zelfs ook bijna de verkeerde besteld (W805A ipv. B ), maar gelukkig kwam ik er net op tijd achter. Ik heb nu een B-model met VA-paneel, en de beeldkwaliteit is imo. absoluut indrukwekkend te noemen (diep zwart, veel contrast, sprankelende en realistische kleuren).

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
w00t00w schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:49:
Is het een A-model (2013) of een B-model (2014)? De eerste heeft een IPS paneel met - als ik de reviews mag geloven, heb het niet met eigen ogen gezien - weinig indrukwekkende zwartwaarden/contrast, de tweede heeft een VA-paneel met veel betere zwartwaarden/contrast en over-all beeldkwaliteit.

Ik had zelfs ook bijna de verkeerde besteld (W805A ipv. B ), maar gelukkig kwam ik er net op tijd achter. Ik heb nu een B-model met VA-paneel, en de beeldkwaliteit is imo. absoluut indrukwekkend te noemen (diep zwart, veel contrast, sprankelende en realistische kleuren).
Op de doos staat voor een 50" het volgende vermeld W829 B datum 11/2014.
Hmmm? Van een diep zwart en hoog contrast kan ik hier helaas niet spreken :?
Wanneer ik nog maar iets uit de middenlijn/as van de tv ga zitten neemt het contrast zeer sterk af, pfff... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Moris schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:03:
[...]

En wat staat er op het toestel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Moris schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:03:
[...]

Hmmm? Van een diep zwart en hoog contrast kan ik hier helaas niet spreken :?
Wanneer ik nog maar iets uit de middenlijn/as van de tv ga zitten neemt het contrast zeer sterk af, pfff... :(
Dat zou toch pleiten voor een VA-paneel en niet een IPS, dus heb je wel de B te pakken. Ik zou toch nog even goed gaan spelen met de instellingen.
cypher21 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:10:
[...]

Half OU en Half SBS zijn sowieso al matige 3d rips. De naam zegt het al "HALF" dus bij die rips zit er geen verschil in resolutie tussen passief en actief
Als je echt wilt testen zul je een 3D bluray moeten proberen.

Full SBS is 1920x1080p per oog.
Half SBS=960x1080p per oog.

Op de W8 heb je die "bug" of missende functionaliteit waardoor Full SBS niet op de volledige resolutie per oog afspeelt. Hopelijk doet Sony hier nog wat mee, want het voordeel van actieve 3d is nu compleet weg.
Ga ik een 3D BR zoeken. Maar wordt het dan mooier, aangezien de TV zelf er toch niet gebruik van maakt door die bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dimens schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:30:
En wat staat er op het toestel zelf?
Netwerknaam van het toestel is Sony KDL-50W829B
Smarron schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:46:
Dat zou toch pleiten voor een VA-paneel en niet een IPS, dus heb je wel de B te pakken. Ik zou toch nog even goed gaan spelen met de instellingen.
Ik heb nu de instelling standaard gebruikt en alle beeldverbeteraars zoals bij cinema uitgezet, wat gelukkig al een beter plaatje opleverde :)
Alleen is het van belang dat je dan ook recht voor het scherm zit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
[...]

[...]
Ga ik een 3D BR zoeken. Maar wordt het dan mooier, aangezien de TV zelf er toch niet gebruik van maakt door die bug?
Lastig...
Ik heb de bluray van Avatar in 3d, voor de gein ook een hsbs mkv ervan geripped om te vergelijken. De bluray is toch wel stukken mooier in 3d, maar of dat nu aan de resolutie of aan de rip ligt durf ik eigenlijk niet te zeggen.
Kan ook nergens vinden welke resolutie de W8 in 3d toont trouwens. En kan het ook niet op de htpc/tv zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Heb de BR van Avatar ook zojuist binnen gehaald. Gisteren een groot gedeelte Half SBS gekeken, dus ga de BR direct even kijken om te vergelijken.

Ik vraag me trouwens af of er verschil zit tussen een 3D film kijken vanuit de Sony mediaplayer of via een externe bron. Je zou zeggen dat de TV enkel projecteert als je hem bijv. door een HTPC af laat spelen. Of is het puur vanwege het gebruik van de 3D modus van de TV dat de bug al in werking treedt?
Moris schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:50:
[...]

Netwerknaam van het toestel is Sony KDL-50W829B

[...]

Ik heb nu de instelling standaard gebruikt en alle beeldverbeteraars zoals bij cinema uitgezet, wat gelukkig al een beter plaatje opleverde :)
Dat is het nadeel van een VA-paneel. Kijkhoeken zijn minder groot dan die met IPS schermen, maar het contrast is wel veel hoger.

[ Voor 37% gewijzigd door Smarron op 10-02-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
3d mode verlaagt de resolutie, ongeacht de bron. En het is volgens mij geen bug, maar missende functionaliteit. Vraag me af of Sony daar nog wat aan gaat doen

[ Voor 53% gewijzigd door cypher21 op 10-02-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2021

w00t00w

Derp

Moris schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:50:
Ik heb zelf ook alle beeld'verbeteraars' meteen uitgezet, want op zijn Cruijffs gezegd heb elk voordeel ook z'n nadeel. Ook alle praktisch reviews die ik heb gelezen hebben de beeldkwaliteit beoordeeld op een 'puur' beeld zonder tweaks en artificiële technische trucjes.
Overigens heb ik inderdaad ook last van afnemend contrast naar mate je schuiner naar het beeld kijkt, maar door mijn opstelling (smalle woonkamer) was me dat nog niet opgevallen :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Smarron schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:39:
Heb de BR van Avatar ook zojuist binnen gehaald. Gisteren een groot gedeelte Half SBS gekeken, dus ga de BR direct even kijken om te vergelijken.

Ik vraag me trouwens af of er verschil zit tussen een 3D film kijken vanuit de Sony mediaplayer of via een externe bron. Je zou zeggen dat de TV enkel projecteert als je hem bijv. door een HTPC af laat spelen. Of is het puur vanwege het gebruik van de 3D modus van de TV dat de bug al in werking treedt?

[...]
Dat is het nadeel van een VA-paneel. Kijkhoeken zijn minder groot dan die met IPS schermen, maar het contrast is wel veel hoger.
Ik maak me ook een beetje zorgen om die kijkhoeken. Binnenkort maar eens bij iemand gaan kijken.
Anders ga ik denk ik toch maar voor een LG IPS scherm. Dan heb je tenminste ook passieve 3D. Dan maar wel een veel lager contrast maar de kijkhoeken zijn met die schermen erg goed.

Ik ga gewoon doorsparen voor een 4K OLED met Passieve 3D dan heb je het beste van alle werelden.
Liefst had ik gewoon die laatste Pannasonic Plasma gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
cypher21 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:42:
3d mode verlaagt de resolutie, ongeacht de bron. En het is volgens mij geen bug, maar missende functionaliteit. Vraag me af of Sony daar nog wat aan gaat doen
Bij passieve tv's wel, actieve 3d tv's zouden gewoon fhd 3d moeten projecteren.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
In theorie wel maar in de praktijk blijkbaar niet altijd het geval, lees de reviews er maar eens op terug. Vlgns mij ook bij een bepaald Samsung (of Panasonic) model naast enkele Sony modellen ...
Plus nog een 50Hz Toshiba met actieve 3D die laatst iemand bij de MM wilde halen (iirc van de reviews doet die ook gewoon halve resolutie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 12:42
Vandaag de sony 60W605B thuis gekregen en komend van een Samsung UE46EH5000 ben ik erg teleurgesteld in de beeldkwaliteit.
Zwart is niet zwart maar grijs en met een egaal zwart beeld heb ik ontzettend veel last van backlight bleeding.
https://dl.dropboxusercon...2015-02-11%2001.09.05.jpg

Is dit een maandag morgen model en moet ik mijn best doen deze weer te ruilen? Of overdrijft onze fijne voorpagina review de kwaliteit van deze tv en heb ik geluk gehad met mijn vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
xIngmarx schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 01:16:
Vandaag de sony 60W605B thuis gekregen en komend van een Samsung UE46EH5000 ben ik erg teleurgesteld in de beeldkwaliteit.
Zwart is niet zwart maar grijs en met een egaal zwart beeld heb ik ontzettend veel last van backlight bleeding.
https://dl.dropboxusercon...2015-02-11%2001.09.05.jpg

Is dit een maandag morgen model en moet ik mijn best doen deze weer te ruilen? Of overdrijft onze fijne voorpagina review de kwaliteit van deze tv en heb ik geluk gehad met mijn vorige?
Dat lijkt op clouding, had mijn nieuwe 55W829 ook last van..
Probeer eens met een zacht microvezel doekje over het scherm (en vooral de lichte plekken) te wrijven,
bij mij is het helemaal weggetrokken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Daar had ik ook heel erg last van, wilde de TV terug gaan sturen maar las ook van dat wrijven. Aangezien ik de TV toch nog moest schoon maken heb ik dat eerst een kans gegeven

Before:
before
After:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mb1bCnli8iIlH8O0n1rSIVeD/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:18:
[...]

Leg dat maar eens neer bij app ontwikkelaars (zoals NPO, Fox, Ziggo, RTL XL). Updates daarvan zijn maar gedeeltelijk backwards compatible en oude versies van apps zijn vervolgens ook niet (meer) bruikbaar.

Met OpenELEC / Ubuntu / Windows / Android ben je véél minder afhankelijk van een fabrikant omdat je zelf in de hand hebt welke versie je draait en welke apps je daarop installeert (of je kiest je OS uit op basis van de apps die je wil installeren). Het is natuurlijk interessant om te kijken welke ontwikkeling Android TV op tv's daarin gaat maken en of daar ook andere rom's / brede community voor gaat op staan.

De mediaspeler en streaming over DLNA van de huidige Sony TV vind ik in ieder geval ondermaats omdat ie lang niet alles slikt en ik qua interface het uiterlijk van programma's als Kodi enorm mis.

Maar goed, iedereen wat dit aangaat natuurlijk zijn eigen mening d:)b
Voila:

http://www.homecinemamaga...-meer-met-oude-smart-tvs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 08:31
cypher21 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:07:
Daar had ik ook heel erg last van, wilde de TV terug gaan sturen maar las ook van dat wrijven. Aangezien ik de TV toch nog moest schoon maken heb ik dat eerst een kans gegeven

Before:
[afbeelding]
After:
[afbeelding]
Lol... dat is echt een zieke verbetering... 8)7

Heb het zelf ook gedaan op een paar plekjes, maar dit slaat alles 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ninjetsu NL schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:25:
[...]

Lol... dat is echt een zieke verbetering... 8)7

Heb het zelf ook gedaan op een paar plekjes, maar dit slaat alles 8)
Accu van de DSLR was leeg, dus heb foto's met de telefoon gemaakt. De eerste foto is wel een stukje lichter, maar die grote witte vlek was heel duidelijk te zien ja.
Recht van voren viel het een stuk minder op, zal die foto's zo ook uploaden.

Viel me de eerste avond niet eens op, pas toen ik de dag erna de tv wat wilde calibreren schrok ik ineens toen ik een zwart scherm afspeelde. Aangezien de plek zo groot was wilde ik de tv idd terug sturen.
Er is niet eens hard wrijven voor nodig, denk dat ik de vorige tv harder "poetste" wanneer de kinderen er met hun vette vingers aan hadden gezeten.

recht van voren:
before:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TtSnypZG0PIs2T3qfwieSvQq/medium.jpg
after:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZuGMzwMQje2zYic09eG7mnzB/medium.jpg

Backlight setting en helderheid zijn het zelfde bij voor en na

[ Voor 22% gewijzigd door cypher21 op 11-02-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 07:17
Wow, ik zal thuis eens kijken hoe het bij mij zit. Maar wat ik kon zien was het bij mij indrukwekkend mooi zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:44
DeeJayV schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:00:
[...]

Dat lijkt op clouding, had mijn nieuwe 55W829 ook last van..
Probeer eens met een zacht microvezel doekje over het scherm (en vooral de lichte plekken) te wrijven,
bij mij is het helemaal weggetrokken! :)
Is het echt aaien of is het met een beetje druk erop?
Heb namelijk ook 2 van dit soort plekken, en als dit het zou fixen zou ik ik van 90% tevredenheid naar de 98 gaan! :) (die laatste 2% moet gefixed worden met de opstarttijd van dat ding..kan gewoon 30 seconden niks doen zodra die aangaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
Akilla schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:50:
[...]

Is het echt aaien of is het met een beetje druk erop?
Heb namelijk ook 2 van dit soort plekken, en als dit het zou fixen zou ik ik van 90% tevredenheid naar de 98 gaan! :) (die laatste 2% moet gefixed worden met de opstarttijd van dat ding..kan gewoon 30 seconden niks doen zodra die aangaat)
Wel een béétje druk, alsof je een vetvlek eraf probeert te poetsen zeg maar. De plek waar je drukt en eromheen lichten dan een beetje op. Begin gewoon niet te hard te wrijven en ga ermee door tot 't goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Astennu schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:06:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Triluminos?
Zijn de kleuren echt mooier? of net als met AMOLED gewoon niet realistisch overzadicht. Want daar heb ik echt een hekel aan. Dat HDR spreekt me wel aan maar dat heeft de W955B nog niet.
Passief 3D is voor mij ook een grote + dus ik overweeg die meerprijs. Maar Ik heb Triluminos nog nooit echt goed in actie kunnen zien.
Dat is hetzelfde als high dynamic range.

Triluminos heeft een wat breder kleurenpalette en er zijn films die hier gebruik van maken.
In het dagelijks kijken, zie je verschil. Ik vind zelf de kleuren erg mooi. Dat is natuurlijk persoonlijk.

Ook heeft Sony een aantal films uitgebracht onder de noemer "4K Remaster" en deze hebben het bredere kleurenpalette op de disc staan.
Een PS3 of blu ray player heeft de optie om deze kleurencodec ook aan de TV door te geven. Dan zie je echt een groot verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 13:46
Misschien een gekke vraag, maar houden jullie die doos en de isomo bij van de tv? Als er iets mis mee is, komen ze toch ter plaatse, dus zulk groot verpakkingsmateriaal neemt dan toch alleen maar plaats in op zolder. Of toch beter bijhouden tot de 2 jaar van de garantie voorbij is?

btw ga een dezer ook eens met 3D proberen... is het juist dat je de bijgeleverde 3D-brillen eerst moet 'registreren' vooraleer je ze kan gebruiken?

[ Voor 21% gewijzigd door ronny59 op 11-02-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kashika schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:35:
[...]

Dat is hetzelfde als high dynamic range.

Triluminos heeft een wat breder kleurenpalette en er zijn films die hier gebruik van maken.
In het dagelijks kijken, zie je verschil. Ik vind zelf de kleuren erg mooi. Dat is natuurlijk persoonlijk.

Ook heeft Sony een aantal films uitgebracht onder de noemer "4K Remaster" en deze hebben het bredere kleurenpalette op de disc staan.
Een PS3 of blu ray player heeft de optie om deze kleurencodec ook aan de TV door te geven. Dan zie je echt een groot verschil :)
Ja en nee. Volgens mij halen ze nog niet het hele kleuren bereik wat nodig Is voor HDR.

Wat ik er van begrijp lijkt het meer op de Widegamut pc schermen van een aantal jaar terug. Kleuren zien er dan erg oversaturated uit als zo'n scherm verkeerd aangestuurd wordt.

Die klacht lees ik ook over de W955 dat de kleuren gewoon niet kloppen.
Dat vond ik ook het probleem van de Amoled telefoon schermen. Maar als je die naar Movie mode zet kloppen die kleur wel weer anders zijn ze zwaar oversaturated.

Veel mensen vinden het mooi maar ik erger me er dood aan.
Wat HDR probeert te doen spreekt me wel erg aan. Maar daar wordt de kleurechtheid wel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ronny59 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:25:
Misschien een gekke vraag, maar houden jullie die doos en de isomo bij van de tv? Als er iets mis mee is, komen ze toch ter plaatse, dus zulk groot verpakkingsmateriaal neemt dan toch alleen maar plaats in op zolder. Of toch beter bijhouden tot de 2 jaar van de garantie voorbij is?

btw ga een dezer ook eens met 3D proberen... is het juist dat je de bijgeleverde 3D-brillen eerst moet 'registreren' vooraleer je ze kan gebruiken?
Doos gaat hier a.s. zaterdag mee met het oud papier. Staat nu in de schuur.
Heb alles wel even bewaard omdat vanwege die clouding/vlekken ik de tv terug wilde sturen, maar inmiddels 100% tevreden.
3d brillen hoef je alleen aan te zetten, tv ziet ze dan via Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Smart TV's, toch niet zo smart :P. Ben blij met m'n bijna 6 jaar oude dumb TV :)

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 11-02-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
tiguan schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:28:
Smart TV's, toch niet zo smart :P. Ben blij met m'n 5 jaar oude dumb TV :)
Inderdaad :) ik reageer overigens op een eerdere discussie waarin iedereen het met me oneens was dat je je media beter via een externe mediaplayer (Chromecast / Android box / RPI / NUC / Chromebox / HTPC) kan regelen. Volgens velen moest het Smart TV gedeelte daar prima in voorzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Joster schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:25:
[...]

En hier nog een voorbeeld waarom ik van mening ben dat Smart TV een slecht concept is: nieuws: Samsung injecteert reclame in films die gebruikers zelf op smart-tv's afspelen
Ik las het net ja... belachelijk...

Het liefst zou ik een goed scherm zonder smart functies of speakers hebben... mja dat is niet te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Joster schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:30:
[...]

Inderdaad :) ik reageer overigens op een eerdere discussie waarin iedereen het met me oneens was dat je je media beter via een externe mediaplayer (Chromecast / Android box / RPI / NUC / Chromebox / HTPC) kan regelen. Volgens velen moest het Smart TV gedeelte daar prima in voorzien...
Ik gebruik m'n PS4 voor Netflix. Voor de rest heb ik eigenlijk niks nodig. Youtube kan ook via PS4 maar vind dat nooit zo boeiend om op tv te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
cypher21 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:32:
[...]

Doos gaat hier a.s. zaterdag mee met het oud papier. Staat nu in de schuur.
Heb alles wel even bewaard omdat vanwege die clouding/vlekken ik de tv terug wilde sturen, maar inmiddels 100% tevreden.
3d brillen hoef je alleen aan te zetten, tv ziet ze dan via Bluetooth
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Astennu schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:27:
[...]

Ja en nee. Volgens mij halen ze nog niet het hele kleuren bereik wat nodig Is voor HDR.

Wat ik er van begrijp lijkt het meer op de Widegamut pc schermen van een aantal jaar terug. Kleuren zien er dan erg oversaturated uit als zo'n scherm verkeerd aangestuurd wordt.

Die klacht lees ik ook over de W955 dat de kleuren gewoon niet kloppen.
Dat vond ik ook het probleem van de Amoled telefoon schermen. Maar als je die naar Movie mode zet kloppen die kleur wel weer anders zijn ze zwaar oversaturated.

Veel mensen vinden het mooi maar ik erger me er dood aan.
Wat HDR probeert te doen spreekt me wel erg aan. Maar daar wordt de kleurechtheid wel behouden.
klopt, is inderdaad niet heel duidelijk. Ik kan het ook nergens concreet vinden.

Dacht dat triluminos nagenoeg hetzelfde is, omdat het ook een breder kleurenpalette is.
HDR zal meer te maken hebben met contrast. Gaat dus ook erg afhangen wat voor paneel een fabrikant in een toestel zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
HDR heeft vooral met contrast te maken niet direct kleur. Stel je kijkt naar een beeld waarbij er tegen het zonlicht in gekeken wordt. Dan valt er vaak heel veel weg alles wordt overbelicht een HDR scherm kan dat wel goed weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[...]
Ter info: het IPS-paneel wordt in de A-versie eigenlijk "benadeeld" door de polarisatielijnraster: dat zwakt het contrast namelijk ook af.

[ Voor 3% gewijzigd door Fireshade op 11-02-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,
Ik heb sinds pas een Sony KD-55X8505B TV, nu heb ik problemen met de ondertiteling zodra ik een 3D film vanaf mijn harde schijf wil afspelen.
Het 3D beeld is perfect maar de ondertiteling staat gekruisd(begin text achter en andersom).
Nu heb ik 3D titeler al gebruikt maar dat helpt niet.
De tv geeft aan UTF-16 ondertiteling en moet volgens mij zijn CP1250 of 1252, maar ik kan het niet om zetten.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

gr miele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 21:42
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:42:
Goedendag,
Ik heb sinds pas een Sony KD-55X8505B TV, nu heb ik problemen met de ondertiteling zodra ik een 3D film vanaf mijn harde schijf wil afspelen.
Het 3D beeld is perfect maar de ondertiteling staat gekruisd(begin text achter en andersom).
Nu heb ik 3D titeler al gebruikt maar dat helpt niet.
De tv geeft aan UTF-16 ondertiteling en moet volgens mij zijn CP1250 of 1252, maar ik kan het niet om zetten.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

gr miele
@ mieleman:
Heb jij een goed beeld in 3D?
Bij mij is het niet best! Bij snelle bewegingen gaat het beeld een soort van schokken/ beven.
In de thread: 'XBR-65X850b video quality and 3D issue' ( https://community.sony.co...issue/m-p/410976#U4109... ) word mijn probleem met de 3D weergave van mijn KD-65X8505B perfect verwoord door heel wat mensen.
Bij snelle beelden wordt het 3D beeld dusdanig 'verstoord' dat het niet om aan te zien is. Het is dan zeer onprettig film kijken op deze dure '3D' TV!
Het bijzondere is dat de Thread gemarkeerd is als 'SOLVED' door ene Bob Wilson (Modorator) maar dat is niet waar!
De link:
https://us.en.kb.sony.com...963/c/65,66/kw/XBR65X8... , die hij als oplossing aandraagd werkt alleen bij actieve Sony 3D TV's!
De KD-65X850B is een PASSIEVE 3D TV.

Er wordt verder geen aandacht meer gegeven door Sony aan dit probleem maar ook op deze site ( https://www.avforums.com/...828/page-27#post-21577262 ) word over dit probleem gesproken.

Heb ik net mijn Philips 55PFL8008K in geruild omdat deze een heel vervelend Lipsync issue had...................Heb ik nu een TV die geen 3D kan afspelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
cypher21 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:07:

Before:
[afbeelding]
After:
[afbeelding]
Misschien voor de andere lezers het vermelden waard, poetsen doe je met de TV UIT!! :)

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:05
Ik heb de KDL-50W805B gekocht en wil graag een draadloze koptelefoon aanschaffen.

Is het mogelijk om een bluetooth koptelefoon aan de TV te koppelen, of moet ik zo'n ding met een basisstation kopen?

• cypher21
BeeJee78 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:46:
Ik heb de KDL-50W805B gekocht en wil graag een draadloze koptelefoon aanschaffen.

Is het mogelijk om een bluetooth koptelefoon aan de TV te koppelen, of moet ik zo'n ding met een basisstation kopen?
Naar mijn weten kun je op geen enkele bravia tv rechtstreeks een headset via bluetooth aansluiten. Via een basisstation is de enige mogelijkheid

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:05
cypher21 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:01:
[...]

Naar mijn weten kun je op geen enkele bravia tv rechtstreeks een headset via bluetooth aansluiten. Via een basisstation is de enige mogelijkheid
Daar was ik al bang voor :-(

Zijn er ook geen dongels voor verkrijgbaar oid?

• cypher21
BeeJee78 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:09:
[...]

Daar was ik al bang voor :-(

Zijn er ook geen dongels voor verkrijgbaar oid?
Je kunt geen bluetooth dongle aansluiten op de tv, dit wordt niet ondersteund. En daarbij heeft de tv al bluetooth, deze ondersteund alleen geen verbinding met headsets.

Verwijderd

Ik heb ook interesse in de Sony 40" LED TV Bravia KDL40W605B te koop bij de BCC. Alleen wordt ik erg moe van die verhalen over de HZ Frequentie. Men zegt steeds dat ie hoog moet zijn om haperingen te voorkomen. Wordt daar erg moe van en zie door de bomen het bos niet meer. Hoe zit het dus met deze tv, zijn er haperingen bij snelle beelden of is dit geen probleem?

• Kashika
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:04:
Ik heb ook interesse in de Sony 40" LED TV Bravia KDL40W605B te koop bij de BCC. Alleen wordt ik erg moe van die verhalen over de HZ Frequentie. Men zegt steeds dat ie hoog moet zijn om haperingen te voorkomen. Wordt daar erg moe van en zie door de bomen het bos niet meer. Hoe zit het dus met deze tv, zijn er haperingen bij snelle beelden of is dit geen probleem?
Bij LCD heb je dit eigenlijk altijd. Dat is het nadeel van de techniek.
Een hogere verversing (meer Hz van het paneel), zorgt voor rustiger beeld bij snelle bewegingen.
Dan heb je ook softwarematige verbeteringen, die met name merkbaar zijn voor voetbalwedstrijden bijvoorbeeld.

Wat voor content ga je het meeste bekijken met dit toestel?
Is natuurlijk moeilijk om te vertellen aan je of dit voor jou een probleem is :P

Verwijderd

Film en tv, geen games. En ik zit ik ongeveer 2.30 meter ervan af!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
3 weken terug 50W815B gekocht voor EUR 699,- bij MM (was daarna in de zgn goedkope BTW-weken bij de MM zelfs duurder). Pracht TV voor dit geld, althans de eerste 15 dagen ....

Toen kreeg ik allemaal verticale balken in display en bleek dus het LCDdisplay defect te zijn. Bij MM moeiteloos omgeruild voor een nieuwe (topservice dus).

Ook bij dit exemplaar valt de Wifi helaas soms weg tijdens Netflix kijken net als bij het vorig exemplaar. Zal dus wel in de connectie met mijn router zijn (Asus RT-AC68u). Goedkoop energiezuinig Gigabit switchje erbij daar alles op router al vol zat en nu maar kijken of LAN bekabeld het wel blijft volhouden.

Zwartwaarden zijn goed, heb beeld op levendig gezet (houdt wel van zuurstok kleuren ;-) met verlichting iets terug geschroefd weliswaar.

Nu eens op zoek naar een actieve subwoofer of soundbar erbij. Probleem met soundbar is dat onder de TV een alu kabelgoot zit met kabels erin, zoundbar zou dus boven TV moeten zitten of bij voorkeur erachter. Iemand hier ervaring mee?

Vostro1000 en Dimension9150

• cypher21
beugel halen, tv ophangen en soundbar eronder?

soundbar erachter is zonde, tv gaat dan het geluid blokkeren

• tiguan
Net voor hier op kantoor twee maal de KDL-48W585 besteld. Zal puur voor presentaties gebruikt worden. Ben heel benieuwd.

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:46
Bij Tummers eindelijk de tv opgehaald. Minpunt is wel dat als je manuele satelliet afstelling doet, het pas begint op zendernummering 100 ipv 1 en helaas kan je ook niet meerdere zenders tegelijk verplaatsen of verwijderen... De eerste 100 lege zenders kan je alleen maar een voor een verplaatsen naar achteren. Satelliet afscannen op alle mogelijke zenders gaat naar mijn gevoel ook langzamer dan bij een apart kastje.

[ Voor 5% gewijzigd door Exor op 12-02-2015 19:02 ]

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:32
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:04:
Dit is veelvuldig besproken op dit forum. Even zoeken op motionflow en je krijgt alle relevante posts. Die (fake) Hz'en is een elegante techniek om motionblurring te voorkomen (wazig worden van het beeld bij (snelle) bewegingen). Dit werkt vooral goed bij films (24p) zoals blurays en sommige mediaspelers. Bij gewone TV uitzendingen is het minder effectief (1080i digitaal). Sportuitzendingen met snelle camera bewegingen hebben wel weer wat meer baat bij extra (fake) Hz'en.

Ook is het effect bij grote TV's veel opvallender dan bij kleine TV's. Op mijn 55inch TV in de woonkamer kan ik niet meer zonder, op mijn 32 inch slaapkamer TV mis ik het totaal niet. Als je niet erg dicht op je 40inch TV zit zou ik me er niet al te veel zorgen om maken.

Ik heb in een winkel nog nooit een verkoper gehoord die snapt wat die (fake) Hz'en inhouden. Vooral niet naar de verkopen luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:11:
Film en tv, geen games. En ik zit ik ongeveer 2.30 meter ervan af!
Het beste advies is inderdaad niet teveel naar de verkopers te luisteren, die willen alleen maar een TV verkopen en hebben al snel door hoeveel onzin ze kunnen uitkramen om een sale te sluiten. En het gros heeft vaak zelf de ballen verstand ervan.. Moet wel zeggen dat er ook uitzonderingen zijn, hier bij de MM in Alphen ad Rijn bijvoorbeeld loopt er een hele slimme rond die je echt helpt.

In elk geval, je hebt de verversing van het paneel zelf, (bijna altijd 100hz of 50hz) en dan word er software matig extra frames tussen gebracht, dat heet MotionFlow bij Sony, die geoptimalizeerde/software/fake Hz komt met voordelen en nadelen maar als je alleen film en TV kijkt heb je redelijk veel goede opties.

In elk geval kun je tussen de verschillende Hz optimalizatie modi switchen en zo kijken wat je het prettigst vind. Veel mensen kunnen niet bijv tegen het "soap opera effect" andere zweren erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Ipenburg schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 01:59:
In elk geval, je hebt de verversing van het paneel zelf, (bijna altijd 100hz of 50hz) en dan word er software matig extra frames tussen gebracht, dat heet MotionFlow bij Sony, die geoptimalizeerde/software/fake Hz komt met voordelen en nadelen maar als je alleen film en TV kijkt heb je redelijk veel goede opties.
Dit verhaal wordt helaas zo vaak herhaald dat het bijna lijkt alsof het de waarheid is, echter is dat niet zo.

De geoptimaliseerde frequentie -zoals dat hier op Tweakers wordt genoemd- is niets anders dan een marketingterm voor bepaalde technieken en heeft in sommige gevallen niet eens met de frequentie van het paneel of ook maar iets met frequenties te maken. Je kunt ook geen geoptimaliseerde frequenties onder verschillende fabrikanten vergelijken omdat iedere fabrikant hier een andere manier van gebruikt, terwijl de toestellen vaak over dezelfde technieken beschikken.

Sony's MotionFlow 400 kun je dus niet vergelijken met Philips Perfect Motion Rate (PMR) 400. Waar bij Sony de getallen gebaseerd zijn op paneelfrequenties, geïnterpoleerde frames en Black Frame Insertion, zijn de getallen bij Philips ook gebaseerd op ruisonderdrukking, contrastverbetering en andere technologieën die niets met bewegingen te maken hebben.

"Geoptimaliseerde frequentie" is dus eigenlijk ook geen goede naam die Tweakers aan deze specificatie heeft gegeven. Dit had beter onder het kopje "Beeldoptimalisatie" kunnen staan.

Mocht het nog niet helder zijn, lees dan even mijn blog door: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Hier ga ik uitgebreid in op beeldfrequenties en de marketingtermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gisteren besteld, vandaag ontvangen :)
50W829B bij hificorner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Spoort upc wel, €4 per maand voor een ci+ kaart.
Maar goed, offtopic.

Het beeld heeft links en rechts donkere randen, hoort dit?
Android screen mirroring / casting maakt geen verbinding, maar de tv wordt gezien, iemand een idee? :)

Edit: dat laatste werkt

[ Voor 62% gewijzigd door Manke op 13-02-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:52
Offtopic:
Per 1-4 is een CI+ kaart €2 bij UPC. Alle Nld kanalen free to cable in HD formaat zou nog de mooiste oplossing zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Dimens schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:55:
[...]

Mocht het nog niet helder zijn, lees dan even mijn blog door: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Hier ga ik uitgebreid in op beeldfrequenties en de marketingtermen.
Aan te raden leesvoer: knap opgesteld, Dimens d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik vind de kleuren niet zo mooi, allemaal wat dof, en rood en groen zijn fel en springen eruit.

Edit: Schijnt dus aan de calibratie te liggen, hebben jullie je scherm gekalibreerd?

[ Voor 31% gewijzigd door Manke op 13-02-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
ronny59 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:04:
[...]

Aan te raden leesvoer: knap opgesteld, Dimens d:)b
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Manke schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:45:
Ik vind de kleuren niet zo mooi, allemaal wat dof, en rood en groen zijn fel en springen eruit.

Edit: Schijnt dus aan de calibratie te liggen, hebben jullie je scherm gekalibreerd?
Toch even zelf aan je instellingen knutselen, want de kleuren kunnen er echt vanaf spatten. Ik vond de cinema instellingen van verschillende websites persoonlijk ook niet mooi, Mogelijk heb je die ook overgenomen?
Ik heb geen echte calibratie gedaan, alleen met de instellingen gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berinho
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-07-2023
Hallo,

Na lang twijfelen tussen Sony en Samsung heb ik afgelopen vrijdag de Sony KDL 55W805b gekocht voor 850 euro.

Nu ben ik verder een aardige leek op het gebied van TV. Momenteel vind ik de beeldkwaliteit van de standaarindstellingen niet zo denderend en lees ik dat ik opzoek moet gaan naar instellingen van mensen die hem gecalibreerd hebben?

Ik heb momenteel aan mijn tv de volgende apparaten hangen.

HDM1 mediabox UPC
HDM2 Philips Fidelio 4.1 sound systeem (die met de afneembare bovenkanten)
Aan de audio heb ik nog mijn Xbox one en een raspberry pi aangesloten.

Ik game dus via mijn xbox one en kijk mijn films en series via mijn xbmc systeem op de raspberry. Vooral het optimale beeldkwaliteit uit de 20gb remuxen halen hecht ik de meeste waarde aan.

Een 2e vraag is nu ik een tv met 3d functionaliteit heb, opzoek kan gaan naar 3D remuxen. (zijn dat die met 2 beeldjes?)

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 14:54
Mijn 55W829 heeft behoorlijk wat backlight bleeding/clouding (achtergrond Denon scherm zou zwart moeten zijn):

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/xx6cbn1lp/IMG_1455.jpg

het poetsen waarbij je op het scherm drukt durf ik niet zo goed aan eigenlijk, kan het ook vanzelf weggaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Smarron schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:22:
[...]
Toch even zelf aan je instellingen knutselen, want de kleuren kunnen er echt vanaf spatten. Ik vond de cinema instellingen van verschillende websites persoonlijk ook niet mooi, Mogelijk heb je die ook overgenomen?
Ik heb geen echte calibratie gedaan, alleen met de instellingen gespeeld.
Daar ben ik achter gekomen, het beeld is fenomenaal. :)

Alleen heb ik nog het idee dat het beeld niet rustig is, misschien ligt het aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Starks223 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:57:
Mijn 55W829 heeft behoorlijk wat backlight bleeding/clouding (achtergrond Denon scherm zou zwart moeten zijn):

[afbeelding]

het poetsen waarbij je op het scherm drukt durf ik niet zo goed aan eigenlijk, kan het ook vanzelf weggaan ?
Dit zou ik direct terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Dimens schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:55:
[...]

Dit zou ik direct terugsturen.
Serieus?
Is dit genoeg rede om hem terug te sturen of hangt dat van de coulance af van de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Starks223 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:00:
[...]

Serieus?
Is dit genoeg rede om hem terug te sturen of hangt dat van de coulance af van de winkel?
Ik zou hier absoluut geen genoegen mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
's avonds is het goed te zien maar overdag dus niet, hoe toon ik dit aan als de servicemonteur langskomt?
Heb ik weer net alles sinds gisteren aan de muur hangen kan die tv terug maar deze tv is erger dan mijn 7 jaar oude samsung lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03

[afbeelding]

Welke scène selectie heb je actief? Of heb je zelf beeldinstellingen aangepast ? Ik heb gisteren mijn 55w829 van tummers opgehaald en ben benieuwd of die van mij dat ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Ik heb wat met de instellingen gespeeld en heb het nu op bioscoop 1 staan en warm1. Heb Tummers net gemaild met de foto als bijlage, ben benieuwd wat ze ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manke schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:46:
[...]

Daar ben ik achter gekomen, het beeld is fenomenaal. :)

Alleen heb ik nog het idee dat het beeld niet rustig is, misschien ligt het aan mij.
Welke calibratie instellingen heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Na inbraak is mijn panasonic plasma gejat :(. Klote, maar nu wil ik een mooie nieuwe TV, De 55W805B ljkt een uitstekende keuze. Nu heb ik alleen een vraag:

Kan je de TV zo instellen dat-ie altijd opstart met "HDMI 1" (of 2 oid) als actieve keus? Bij mijn panasonic kon dat via het hotelmenu, van ie Sony kan ik het niet echt vinden, behalve samen met een PS4 (waarbij de PS4 de tv aan zet).

Ik gebruik namelijk 99% van de tijd mijn HTPC voor het beeld en zou het irritant vinden als ik elke keer 20 secondem moet wachten tot ik 'hdmi 1' zou kunnen kiezen na aanzetten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
JvS schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:40:
Na inbraak is mijn panasonic plasma gejat :(. Klote, maar nu wil ik een mooie nieuwe TV, De 55W805B ljkt een uitstekende keuze. Nu heb ik alleen een vraag:

Kan je de TV zo instellen dat-ie altijd opstart met "HDMI 1" (of 2 oid) als actieve keus? Bij mijn panasonic kon dat via het hotelmenu, van ie Sony kan ik het niet echt vinden, behalve samen met een PS4 (waarbij de PS4 de tv aan zet).

Ik gebruik namelijk 99% van de tijd mijn HTPC voor het beeld en zou het irritant vinden als ik elke keer 20 secondem moet wachten tot ik 'hdmi 1' zou kunnen kiezen na aanzetten.
De 55w829 blijft op hetzelfde hdmi kanaal staan wanneer je hem op standby zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Effe een vraagje tussendoor ivm de apps van een KDL-50W829B: kan je die alfabetisch laten oplijsten? Nu is het altijd een gezoek, want een 'zoek'functie vind ik niet terug. En is er een mogelijkheid om Popcorn Time zelf toe te voegen aan de apps of ben je gebonden aan wat de software van de TV je aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:54:
[...]

Welke calibratie instellingen heb je gebruikt?
Weet niet, gewoon van alles geprobeerd, behalve de witwaarden.
Ik denk dat ik weet waarom ik het beeld onrustig vind ogen (lijkt op 50hz crt bij lichte beelden) , namelijk door de grote pixels, 4k zou een beter en helderder beeld moeten geven, ook al is de bron 1080p, maar goed, goede 4k is nog te duur, dus ik doe het hiermee. :)

Vinden jullie een donkere rand reden om te retourneren?

Is er een methode om de mediaspeler ondertiteling te laten pakken?

[ Voor 8% gewijzigd door Manke op 15-02-2015 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk niet dat onrustig beeld komt van "grote pixels", tenzij je er met je neus bovenop zit ofzo. Eerder van iets als black frame insertion of judder ofzo.

En die donkere randen lijken er wel een beetje bij te horen vrees ik. Ik heb zelf ook meerdere malen in de winkel gekeken en in sommige winkels vind ik de kleuren en het contrast in elk geval erg mooi. Maar egaal wit blijft lastig, daar zie je overal donkere hoeken / zijkanten. Foto;s van reviews:

rtings:
Afbeeldingslocatie: http://www.rtings.com/images/reviews/w800b/w800b-dse-medium.jpg

tweakers:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000566310.jpeg

Dat clouding lijkt wel heel erg afhankelijk van druk (in de verpakking!?) als ik het zo allemaal lees. Ik moet zeggen dat ik het ook allemaal maar enge fenomenen vind na mijn ervaring met plasma. Maar zoals ik het zie, is clouding goed op te lossen door de druk netter te verdelen (het bekende doekje).

Starks223, ik zou het wel heel interessant vinden als je nog eens met een doekje aan de slag kunt gaan. Gewoon een droog doekje en dan zachtjes wrijven (met de TV uit), alsof je er vlekjes voorzichtig vanaf wrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21

[afbeelding]

Ik had ook een grote witte vlek, niet zo verdeeld als bij jou, maar zou toch ff gaan poetsen, kijk even een paar pagina's terug, dan zie je het resultaat van mijn tv.

Ik merk dat ik last heb van lipsync issues. Verschilt enorm per film. Tv kijken via de upc horizon is geen probleem, films vanaf de HTC met stereo of dolby geluid valt het ook nog wel mee, maar als ik een film kijk met dts of dtsma en truehd audio dan kan ik iedere keer de vertraging instellen. Geluid loopt via een denon receiver maar als ik daar lippen vertraging aanpas klopt het niet met andere films. Best irritant

[ Voor 26% gewijzigd door cypher21 op 15-02-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verschilt enorm per film.
Lijkt me dan een probleem met de film zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
JvS schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:44:
[...]
Lijkt me dan een probleem met de film zelf :)
Nee, bedoelde dat de lipsync issues groter zijn bij betere audiosporen. Dus het grootst bij dtsma en truehd

Pagina: 1 ... 30 ... 40 Laatste