Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vreemd, maar als het geluid via de Denon loopt, lijkt me het niet echt een TV probleem. Ik neem aan dat je het zo hebt aangesloten:

Bron > Denon > TV en niet Bron > TV > Denon (via ARC).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Yes, alles loopt via de denon. Moet er ff een keer goed voor gaan zitten. Via xbmc is de vertraging wel snel aan te passen, maar het is wel irritant.
Als ik via YouTube op de pc een lipsync test draai zit er geen vertraging in. Best apart

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
JvS schreef op zondag 15 februari 2015 @ 10:05:
Ik denk niet dat onrustig beeld komt van "grote pixels", tenzij je er met je neus bovenop zit ofzo. Eerder van iets als black frame insertion of judder ofzo.

En die donkere randen lijken er wel een beetje bij te horen vrees ik. Ik heb zelf ook meerdere malen in de winkel gekeken en in sommige winkels vind ik de kleuren en het contrast in elk geval erg mooi. Maar egaal wit blijft lastig, daar zie je overal donkere hoeken / zijkanten. Foto;s van reviews:

rtings:
[afbeelding]

tweakers:
[afbeelding]

Dat clouding lijkt wel heel erg afhankelijk van druk (in de verpakking!?) als ik het zo allemaal lees. Ik moet zeggen dat ik het ook allemaal maar enge fenomenen vind na mijn ervaring met plasma. Maar zoals ik het zie, is clouding goed op te lossen door de druk netter te verdelen (het bekende doekje).

Starks223, ik zou het wel heel interessant vinden als je nog eens met een doekje aan de slag kunt gaan. Gewoon een droog doekje en dan zachtjes wrijven (met de TV uit), alsof je er vlekjes voorzichtig vanaf wrijft.
dank je, dan laat ik het voor wat het is, compleet wit beeld is hier ook niet egaal.
Volgens mij lag het onrustig beeld aan mijn ogen, niemand anders heeft er last van.

Hoe zet ik black frame insertion aan of uit? De impulse optie zie ik niet bij motionflow.

Edit: Heb het al gevonden. tweakers.net/reviews/3495/5/sony-w8-mooi-om-te-kijken-mooi-om-te-zien-beeldverwerking.html

[ Voor 6% gewijzigd door Manke op 15-02-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 14:54
JvS schreef op zondag 15 februari 2015 @ 10:05:

Starks223, ik zou het wel heel interessant vinden als je nog eens met een doekje aan de slag kunt gaan. Gewoon een droog doekje en dan zachtjes wrijven (met de TV uit), alsof je er vlekjes voorzichtig vanaf wrijft.
cypher21 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:26:
[...]

Ik had ook een grote witte vlek, niet zo verdeeld als bij jou, maar zou toch ff gaan poetsen, kijk even een paar pagina's terug, dan zie je het resultaat van mijn tv.
ik had je foto's gezien ja en het is je extreem goed gelukt.
Zelf had ik al wat geprobeerd te poetsen maar zonder enige verbetering, de vraag is dan natuurlijk heb ik hard genoeg geduwd tijdens het poetsen en hoe hard mag je eigenlijk duwen op het scherm voordat er iets kapot gaat.
Wil het nog wel eens proberen vanavond of morgen.

Na de carnaval zal Tummers contact opnemen met Sony en ze de foto laten zien, misschien komt er nog een poetser langs van Sony :)

edit: stomme vraag misschien maar poetsen moet met de tv uit, is dat op Standby of moet ie helemaal van de stroom af?

[ Voor 5% gewijzigd door Starks223 op 15-02-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
ronny59 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:21:
Effe een vraagje tussendoor ivm de apps van een KDL-50W829B: kan je die alfabetisch laten oplijsten? Nu is het altijd een gezoek, want een 'zoek'functie vind ik niet terug. En is er een mogelijkheid om Popcorn Time zelf toe te voegen aan de apps of ben je gebonden aan wat de software van de TV je aanbiedt?
Applicaties die je veel gebruikt kan je toevoegen aan 'Mijn apps': http://pdf.crse.com/manuals/14HE559112/NL/basnet.html
Even de handleiding lezen is altijd wel handig ;)

Het app-aanbod wordt bepaald door Sony. Er kunnen nieuwe applicaties verschijnen en er kunnen er verdwijnen zonder dat daarvoor een software-update nodig is, maar illegale toestanden zoals Popcorn Time zullen uiteraard nooit worden aangeboden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 10:56
Starks223 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:23:
's avonds is het goed te zien maar overdag dus niet, hoe toon ik dit aan als de servicemonteur langskomt?
Heb ik weer net alles sinds gisteren aan de muur hangen kan die tv terug maar deze tv is erger dan mijn 7 jaar oude samsung lcd
Heb je de tv in een winkel of bij een webwinkel gekocht?
In het geval je deze tv hebt aangeschaft bij een webwinkel en de 14 dagen zichttermijn nog niet is verlopen dan moet je de tv gewoon terugsturen. Met het verzoek het aankoopbedrag terug te betalen of eventueel de tv te laten vervangen door een nieuw exemplaar.
Deze tv voldoet niet aan de eisen die je naar alle redelijkeheid van een tv mag verwachten.

Laat je een servicemonteur komen dan blijft het jouw probleem. Dat is in principe niet wat je zou moeten willen.
Deze tv zal ongetwijfeld door de moteur worden meegenomen en zonodig van een nieuw paneel worden voorzien. Dat gaat ongetwijfeld 14 dagen of langer duren. De zichttermijn is dan voorbij.

Een nieuw paneel betekent ook niet dat het probleem (geheel) is opgelost. Het tweede paneel kan dezelfde of ergere problemen hebben (DSE).
Als de oorzaak bij een enigszins 'kromme' of 'verbogen' behuizing ligt staat er extra spanning op het paneel waaardoor dergelijke problemen ook kunnen ontstaan.
Maar je loopt dan een zeer grote kans dat de servicemonteur en/of Sony zullen beweren dat de afwijkingen binnen de normen vallen. Ga hierover maar eens een discussie aan. Als consument ga je deze discussie niet makkelijk winnen en daardoor blijf je zitten met een tv met mankementen.

Als je 'm in een reguliere winkel hebt gekocht dan zal de verkoper waarschijnlijk een monteur laten komen i.p.v. deze tv direct te vervangen door een nieuw exemplaar. M.a.w. het blijft jouw probleem en het kost de verkoper voorlopig nog niks. Is het na een reparatie nog niet opgelost dan volgt waarschijnlijk een tweede reparatie. Als ze (verkoper/monteur/Sony) al niet beweren dat alles binnen de normen valt.

Ik weet er alles van met een Samsung 40H7000 die ik bij een gewone winkel heb aangeschaft. Deze is drie keer gerepareerd. Na elke reparatie was het probleem groter i.p.v. kleiner of opgelost.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 13:46
Apollo89 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:09:
[...]

Applicaties die je veel gebruikt kan je toevoegen aan 'Mijn apps': http://pdf.crse.com/manuals/14HE559112/NL/basnet.html
Even de handleiding lezen is altijd wel handig ;)

Het app-aanbod wordt bepaald door Sony. Er kunnen nieuwe applicaties verschijnen en er kunnen er verdwijnen zonder dat daarvoor een software-update nodig is, maar illegale toestanden zoals Popcorn Time zullen uiteraard nooit worden aangeboden!
Bedankt voor het antwoord, Apollo89! Ik had daarover in de handleiding wel gelezen, hoor, maar vond niet wat ik zocht... Maar blijkbaar kan je die apps dus niet alfabetisch laten sorteren en kan je niet zelf apps installeren, en dat was hetgeen ik wilde weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
ariekanari schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:49:
[...]

Heb je de tv in een winkel of bij een webwinkel gekocht?
In het geval je deze tv hebt aangeschaft bij een webwinkel en de 14 dagen zichttermijn nog niet is verlopen dan moet je de tv gewoon terugsturen. Met het verzoek het aankoopbedrag terug te betalen of eventueel de tv te laten vervangen door een nieuw exemplaar.
Deze tv voldoet niet aan de eisen die je naar alle redelijkeheid van een tv mag verwachten.

Laat je een servicemonteur komen dan blijft het jouw probleem. Dat is in principe niet wat je zou moeten willen.
Deze tv zal ongetwijfeld door de moteur worden meegenomen en zonodig van een nieuw paneel worden voorzien. Dat gaat ongetwijfeld 14 dagen of langer duren. De zichttermijn is dan voorbij.

Een nieuw paneel betekent ook niet dat het probleem (geheel) is opgelost. Het tweede paneel kan dezelfde of ergere problemen hebben (DSE).
Als de oorzaak bij een enigszins 'kromme' of 'verbogen' behuizing ligt staat er extra spanning op het paneel waaardoor dergelijke problemen ook kunnen ontstaan.
Maar je loopt dan een zeer grote kans dat de servicemonteur en/of Sony zullen beweren dat de afwijkingen binnen de normen vallen. Ga hierover maar eens een discussie aan. Als consument ga je deze discussie niet makkelijk winnen en daardoor blijf je zitten met een tv met mankementen.

Als je 'm in een reguliere winkel hebt gekocht dan zal de verkoper waarschijnlijk een monteur laten komen i.p.v. deze tv direct te vervangen door een nieuw exemplaar. M.a.w. het blijft jouw probleem en het kost de verkoper voorlopig nog niks. Is het na een reparatie nog niet opgelost dan volgt waarschijnlijk een tweede reparatie. Als ze (verkoper/monteur/Sony) al niet beweren dat alles binnen de normen valt.

Ik weet er alles van met een Samsung 40H7000 die ik bij een gewone winkel heb aangeschaft. Deze is drie keer gerepareerd. Na elke reparatie was het probleem groter i.p.v. kleiner of opgelost.
ik heb gisteren wat proberen te poetsen maar ik krijg het niet weg.

Aangezien ik hem in een winkel heb gekocht en daar ook 3 jaar aanvullende garantie heb afgesloten is terug sturen geen optie.
Echt wel balen dit bij donkere scenes zie je dus echt die vlekken super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Zou toch echt wat gaan regelen, dat beeld is onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch de "poetstruc" nogmaals proberen. Bij mijn 55W828B hetzelfde probleem (één grote witte vlek linksonder thv Sony logo bij opstarten, en ook wat minder hinderende wolkerigheid algemeen), dat na poetsen verdwenen is.

Gewoon microvezeldoek genomen en linksboven begonnen met cirkelvormige bewegingen van boven naar onder en zo naar rechts opgeschoven. Twee maal gedaan.

Zelfde manier "aangedrukt" als zou je vetvlekken/vingerafdrukken van de tv afvegen:
iets harder dus dan zou je er het stof van afnemen.

Nu compleet egaal beeld, in volledig donker niet volledig zwart, bij kleine hoeveelheid licht in de kamer echter heel goed te noemen (subjectief natuurlijk). Ben nog altijd zwaar onder de indruk van de "voor en na" foto's enkele pagina's terug, lijkt wel inktzwart te zijn...

Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Effe ter info: ik had me begin half januari een Samsung gekocht met 3 jaar verlengde waarborg in een winkel. Dat toestel voldeed echter totaal niet aan mijn verwachtingen. Ik heb het zonder problemen terug mogen brengen en alles is me netjes contant terugbetaald. Ik zou zeggen: proberen gaat mee, een 'nee' heb je, een 'ja' kan je krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:53
@Starks223. Hier ook hetzelfde probleem met 55w829B. Een witte vlek van +/- 50cm breed die in donkere scenes voor lichte vlekken zorgde. Beeld is m.i. onacceptabel (zo ook volgens verkopende partij) en TV is retour richting Sony.

Nu alleen geen tv en benieuwd wat Sony gaat doen aangezien deze tv's niet of nauwelijks leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
iedereen bedankt voor de reacties!

ik heb al gepoetst en redelijk wat druk gezet op het scherm en ik krijg gewoon geen verbetering.
Ga vanavond nog een keer proberen en als dat niet werkt dan maar afwachten wat de verkopende partij gaat regelen, kijken of ze een toestel op voorraad (als die er is) willen omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 16:23
Ik heb de 50W805. Er zit een CI+ module met een Ziggo kaartje. Tot nu toe twee gehad dat ik de TV aanzette en alleen NPO 1 HD kon kijken. De andere zenders waren ' gecodeerd'. Ik moet dan de CI+ module eruit halen, smartcard eruit, CI module erop nieuwe indoen, dan de smartcard erin. Dan kan ik weer gewoon TV kijken. Wie heeft dit meer gehad en wat is er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:08
Tegels schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:28:
Ik heb de 50W805. Er zit een CI+ module met een Ziggo kaartje. Tot nu toe twee gehad dat ik de TV aanzette en alleen NPO 1 HD kon kijken. De andere zenders waren ' gecodeerd'. Ik moet dan de CI+ module eruit halen, smartcard eruit, CI module erop nieuwe indoen, dan de smartcard erin. Dan kan ik weer gewoon TV kijken. Wie heeft dit meer gehad en wat is er aan te doen?
Dit heb ik ook af en toe, meestal nadat de kinderen op de wii bezig zijn geweest. Stroom er af halen hielp ook trouwens, wat ik er aan kan doen om het te voorkomen weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 11:27
Ik heb so far nergens last van met hetzelfde type. Ik gebruik voor mij Wii wel een component kabel (AV2) weet niet of dat verschil kan maken.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Eindelijk eens tijd gevonden om 3D uit te proberen op mijn 50W828B. Dat valt eigenlijk nog best mee! Sommige filmkes die ik op youtube vond werken wel niet, net als sommige 3D foto's, maar voor de rest kreeg ik toch heel wat 3D materiaal te zien :)
Alleen anaglyfe opnames gaat niet met de bijgeleverde brill, dat is logisch. Ik had wel graag eens de NASA film op https://www.youtube.com/watch?v=VhHexWpsXS4 bekeken in 3D. En bij opzoeken zag ik dat er verschillende soorten anaglyfe brillen zijn. Wie weet waar je best zo eentje koopt om eens uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Tegels schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:28:
Ik heb dit ook regelmatig. Wellicht dat de module wat vol stoft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 16:23
ik had dit al toen de TV pas twee weken stond en zo smerig is het niet bij ons thuis.... :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Hehe, hier ook niet idd. Stroom er af halen helpt ook, of de hele module er uit (je kan de kaart laten zitten). Hebben jullie toevallig ook een oude Ziggo smartcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb het ook (828B). Toevallig gisteren nog gehad. Bij mij zit er al een schakelaar tussen (zodat de tv apparatuur geen stroom vreet in standby), maar tv uitzetten, kaart even loshalen en weer terugsteken -> TV aan en voila.

Ik heb de Interactieve module van @Smit met Delta smartcard Afbeeldingslocatie: http://picscdn.redblue.de/doi/pixelboxx-mss-62157823/fee_786_587_png

[ Voor 29% gewijzigd door Frostbite op 18-02-2015 13:26 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Ik heb de tv niet uitgezet, gewoon de module losgehaald. Is dit een slecht idee of kan dat geen kwaad, niet bij me opgekomen om de tv uit te zetten eigenlijk :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
Aha, dit probleem klinkt bekend. Had het met de eerste 815B en met de tweede ook (omgeruild wegens kapot scherm). Heb de hier getoonde Quantis module. Vraag is dan, TV of module die fout is? Als de fout aanwezig is en je kijkt in instellingen zie je dat de module niet gezien wordt.

Provider is Ziggo

[ Voor 3% gewijzigd door Rensh op 18-02-2015 13:57 ]

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik heb ook een Quantis module met een redelijk oude (8/9 jaar) Ziggo smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Ik denk zelf dat het iets met de tv te maken heeft, we hebben het nu al een hele tijd niet meer gehad moet ik zeggen. Het lijkt of een bepaalde actie op de tv het probleem triggert. Wij hebben ook een Quantis module trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 15:03

Smarron

The bend

Ik heb een CI module van UPC en nergens last van, deze zit in een 50w805b. Zou denk ik toch aan de combi Sony Quantis kunnen liggen?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 3 weken eigenaar van een Sony KDL-50W805B. Gekocht bij de MM een dag voor de BTW- actie voor een zeer goede prijs van 660 euro. Veel getwijfeld tussen de 50 en de 55 inch. Kijkafstand 3,5 meter. Toch voor de 50 inch gegaan. Vond een prijsverschil van 150 euro niet waard voor 5 inch.

Wat een geweldige televisie toch! Bij mij is zwart, zwart en wit is wit! Goede beeldkwaliteit. Mooie kleuren. Geen rare dingen. Beeld met standaard instellingen zijn goed. Een beetje met de instellingen spelen en je hebt perfect beeld. Geluid kan beter maar, in mijn geval goed genoeg.

Inderdaad een opstarttijd van zo'n 10 seconden. En zo'n 25 seconden totdat de afstandsbediening naar behoren werkt. Daarna totaal geen last van vertraging in het menu.

Kan alleen de game mode niet vinden tussen de instellingen? Weet dat deze er wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
options > beeld > scene kiezen

[ Voor 20% gewijzigd door cypher21 op 18-02-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevonden! Bedankt..

(Heb niet kunnen bedenken dat je kan drukken op ' scene kiezen'.)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:27:

Inderdaad een opstarttijd van zo'n 10 seconden. En zo'n 25 seconden totdat de afstandsbediening naar behoren werkt. Daarna totaal geen last van vertraging in het menu.

Kan alleen de game mode niet vinden tussen de instellingen? Weet dat deze er wel is.
HIer een 3-tal weken een 55w828B en ik heb geen last van die langere opstarttijd! Alles start bliksemsnel op. Misschien een instelling die bij jou verkeerd staat? Heb je de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
ronny59 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:00:
[...]

HIer een 3-tal weken een 55w828B en ik heb geen last van die langere opstarttijd! Alles start bliksemsnel op. Misschien een instelling die bij jou verkeerd staat? Heb je de laatste firmware?
TV gaat wel snel aan, maar het duurt tering lang voordat je van kanaal kan wisselen of van input. Heb ook een 55w828b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
HEY_DUDE schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:10:
[...]

TV gaat wel snel aan, maar het duurt tering lang voordat je van kanaal kan wisselen of van input. Heb ook een 55w828b.
Oeps, sorry, ik heb een 501W828B, daarnet verkeerd ingegeven. En die reageert onmiddellijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Zit er een decoder van Ziggo / upc tussen die gewoon aan blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 14:06

LGU

Herkenbaar. Hier ook af en toe last van. Idem als bovenstaande maak ik gebruik van een Quantis module in combinatie met een Ziggo smartcard. Beide zijn nieuw aangeschaft in combinatie met de tv.

Verwijderd

Joster schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:26:
Zit er een decoder van Ziggo / upc tussen die gewoon aan blijft?
Ja, heb een UPC mediabox tussen zitten maar, daar ligt het niet aan. Ik heb wel gelijk beeld. Ik kan ook meteen zappen ivm de mediabox. De tv start namelijk bij de laatst gebleven input weer op.

• Joster
Nee maar dan is het toch logisch dat je meteen kan zappen? Iedereen die een module heeft en dus rechtstreeks op de TV zapt moet wachten. Mijn vraag was dus eigenlijk meer gericht aan ronny59 die aan gaf dat de TV ook direct reageerde.

• cypher21
lol, idd.
Hier heb ik ook zeer snel beeld en kan zappen op de mediabox, maar staat los van het zappen op de tv zelf.
Probeer maar eens van input te switchen op de tv nadat deze aan gezet wordt. Dat duurt wel ff.
Gelukkig heb ik alleen hdmi 2 nodig :P

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36
Ik wil ook een nieuwe tv kopen en twijfel tussen de 55W805B - 55W955B of de 60W605B

Voor mij is beeldkwaliteit (uiteraard) het belangrijkste en daarnaast de smart tv instellingen, met name de apps van uitzending gemist en rtl xl.
En een lage input lag ivm gamen.
Zo hebben dit allemaal alleen de W605 heeft geen 3d, dit is voor mij absoluut geen must.
Maar welke heeft het beste panel van de 3?

[ Voor 4% gewijzigd door Qosmic op 19-02-2015 11:38 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

• cypher21
W9 serie gebruikt IPS panelen, W8 VA.

Naar mijn mening is een VA panel beter, geeft dieper zwart. Dit is echter een persoonlijke voorkeur

• Qosmic
die ips zijn van lg toch?
en die va?

En wat zit er in de W6, ook ips zeker?

[ Voor 36% gewijzigd door Qosmic op 19-02-2015 11:56 ]

• Apollo89
Qosmic schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:54:
die ips zijn van lg toch?
en die va?

En wat zit er in de W6, ook ips zeker?
Juist daarom dat ze slecht zijn. Zie deze review. LG heeft daar het slechtste contrast, Sony W800B het beste.

KDL-55W955B: IPS van LG (-)
KDL-55W8xxB: VA van AU Optronics (++)
KDL-60W605B: X-Gen UV2A van Sharp (+)

Is beeldkwaliteit het belangrijkste, kies dan voor de W800B-serie. Behalve de betere beeldkwaliteit heeft deze nog enkele pluspunten in vergelijking met de W600B-serie:

• Qosmic
ok 55W805B it is :)

• Joster
Qosmic schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:36:
Ik wil ook een nieuwe tv kopen en twijfel tussen de 55W805B - 55W955B of de 60W605B

Voor mij is beeldkwaliteit (uiteraard) het belangrijkste en daarnaast de smart tv instellingen, met name de apps van uitzending gemist en rtl xl.
En een lage input lag ivm gamen.
Zo hebben dit allemaal alleen de W605 heeft geen 3d, dit is voor mij absoluut geen must.
Maar welke heeft het beste panel van de 3?
Uitzending gemist en RTL XL zit niet in het Sony Smart TV gedeelte ;)

• Qosmic
damn... niet?

• Apollo89
Joster schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:52:
Uitzending gemist en RTL XL zit niet in het Sony Smart TV gedeelte ;)
Maar met een interactieve CI+ module of via de webbrowser kan je het wel gebruiken heb ik hier al gelezen.

• Joster
Apollo89 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:00:
[...]

Maar met een interactieve CI+ module of via de webbrowser kan je het wel gebruiken heb ik hier al gelezen.
Ja, maar echt fijn werkt dat imo niet zeg. Hang nog sneller mijn laptop eraan momenteel.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik zou mijzelf niet afhankelijk maken van het SmartTV platform aangezien bij iedere fabrikant er wel iets te kort komt. Liever een extern medium zoals een HTPC of Mediaspeler.

Laatst nog iemand een RapsberryPi model B met OpenELEC en Kodi zien draaien. Waar ik vroeger sceptisch was over RaspberryPi vanwege de trage interface en motion judder die wel eens kon ontstaan, heb ik daar nu niets meer van teruggezien.

En uit ervaring weet ik dat de RTLXL app beschikbaar is voor Kodi. Je zou er eens naar kunnen kijken.

• Apollo89
Joster schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:01:
Ja, maar echt fijn werkt dat imo niet zeg. Hang nog sneller mijn laptop eraan momenteel.
Wat werkt niet fijn? Webbrowser, interactieve CI+ applicatie of beide? De webbrowser werkt in ieder geval een stuk fijner in combinatie met de pricewatch: Sony One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak, want dan heb je een muisaanwijzer :)

• Qosmic
maar qua beedkwaliteit binnen deze prijsrange is de 55W805B subliem?

• Joster
Apollo89 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:03:
[...]

Wat werkt niet fijn? Webbrowser, interactieve CI+ applicatie of beide? De webbrowser werkt in ieder geval een stuk fijner in combinatie met de pricewatch: Sony One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak, want dan heb je een muisaanwijzer :)
Beide. Verder precies dit:
Dimens schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:02:
[...]

Ik zou mijzelf niet afhankelijk maken van het SmartTV platform aangezien bij iedere fabrikant er wel iets te kort komt. Liever een extern medium zoals een HTPC of Mediaspeler.

Laatst nog iemand een RapsberryPi model B met OpenELEC en Kodi zien draaien. Waar ik vroeger sceptisch was over RaspberryPi vanwege de trage interface en motion judder die wel eens kon ontstaan, heb ik daar nu niets meer van teruggezien.

En uit ervaring weet ik dat de RTLXL app beschikbaar is voor Kodi. Je zou er eens naar kunnen kijken.
RPi 2 is nog sneller uiteraard :)

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Qosmic schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:04:
maar qua beedkwaliteit binnen deze prijsrange is de 55W805B subliem?
Zeker weten.
Joster schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:08:
[...]

Beide. Verder precies dit:

[...]

RPi 2 is nog sneller uiteraard :)
Ik ben wat modellen door elkaar aan het halen, excuus. Volgens mij was het de RPi 2. Mij werd verteld dat dit het laatste model was.

Maar wat ik van Tweakers heb begrepen is dat er alweer een nieuw model aan zit te komen met een Quadcore SOC. Ik ga mij eens verder verdiepen in dit apparaat. Ziet er wel interessant uit.

• cypher21
Dimens schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:13:
[...]

Zeker weten.

[...]

Ik ben wat modellen door elkaar aan het halen, excuus. Volgens mij was het de RPi 2. Mij werd verteld dat dit het laatste model was.

Maar wat ik van Tweakers heb begrepen is dat er alweer een nieuw model aan zit te komen met een Quadcore SOC. Ik ga mij eens verder verdiepen in dit apparaat. Ziet er wel interessant uit.
de RPi 2 is degene met quad core, die is net uit.
En idd een veel betere optie om als "smart tv" te gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 19-02-2015 13:26 ]

• -Rutger-
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 07:50
goedenavond

ik lees al jaren mee en heb al heel veel handige tips gehad, waarvoor dank.

toch maar een account aangemaakt omdat ik wat hulp kan gebruiken.

ik ben voorzichtig aan het zoeken naar een nieuwe tv. mn huidige g10 46 inch plasma van panasonic is eigenlijk nog prima maar ja als ik eenmaal iets in mn hoofd heb... :-)

ik game regelmatig (ps4) en via wat reviews kwam ik al vrij snel op de wserie van sony uit.

ik wil sowieso een 55 inch.
nu kan ik de 805B voor 900 euro krijgen en de 828B voor 950 euro.( ik wil eigenlijk ook niet meer uitgeven dan dat) wat zouden jullie doen? en wat is nou het grote verschil? alleen 3d en hertz? 3d vind ik niet zo heel belangrijk maar als het er toch op zit is het wel prettig als het ook naar behoren werkt. is dit een stuk beter op de 828 of zit daar ook die bug op?

hoe verhoudt meer of minder hertz zich tot gamen? ik zie bij engels reviews van de 829B (is dezelfde als 828 toch?) een lag input van onder de 20 ms dus dat lijkt me prima.

hoor graag jullie tips! thanks

• cypher21
In de game scène staan beeldverbeteringen uit, dus daar heb je niets aan die extra "hertz"
Met voetbaluitzendingen is het wel weer prettig.

• -Rutger-
Maar is het een mooie prijs en welke zou jij dan nemen( als je deze al zou nemen) als films kijken en gamen t belangrijkste is?

Ik g van t weekend even langs wat zaken op om zelf te kijken. Ben benieuwd hoe t verhoudt t.o.v. M'n g10 plasma

Die moet ik ook nog eerst zien te verkopen

• cypher21
Ik zou er eerlijk gezegd geen €50 extra voor over hebben.
Heb zelf de 55W829b en ben zeer tevreden met het beeld in films e.d. Gamen is ook top.

• -Rutger-
Ja die wil ik dan juist toch ook..

Die is overal nog €1199 op 1 aanbieding na.
De 805 is ook daadwerkelijk overal €900 dus lijkt die 828 een betere aanbieding.

Ik vraag me af, als er zo weinig verschil in specs in zit, waarom de ene dan nog zoveel duurder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 15:03

Smarron

The bend

Ik zou het zelf niet doen (heb ik ook niet gedaan), maar als het verschil maar 50 Euro is .. Tja. Wel een mooi type.

Maar je zal normaal gesproken niet van de extra Hz gebruik maken met het kijken van films en met gamen zeker niet. Met gamen zet je alles uit en films kijk ik op de auto stand. Is volgens mij ook niet alles geactiveerd.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:05
Maar als je het ooit wil hebben, kan je het gebruiken.
Maja wat niet weet, wat niet deert.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Die "800hz" stand gebruik je volgens mij zelden:
Black Frame Insertion zit alleen in de optie "clear" en "clear plus".

Die zijn op de scenes die ik gebruik niet eens te selecteren.

Ik kijk tv met de aangepaste scene cinema. Hier staat motionflow op smooth en met films zet ik deze op true cinema.
Bij gamen staat de tv op de game scene (dus motionflow uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ben tevreden met mijn 829B, heb hem op cinema 2 staan met nog wat finetuning. De 55 inch 829b moet overigens goedkoper kunnen dan die €950 euro. Heb hem destijds voor €799 gekregen, al duurde de levering nogal lang (via Hificorner.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
das een nog mooiere prijs :-)

alleen staat deze bij hificorner nu van 1399 voor 1199.

ik kom hem op het moment nergens goedkoper tegen helaas.

volgende vraag die ik me aan het stellen ben is: ga ik nu die circa 1000 euro uitgeven of kan ik nu beter 2000 uitgeven aan een 4k scherm? ik weet dat er nog bijna geen content is maar toch.
ik ben alleen de hele week al onderzoek aan het doen en ik kom geen 4k scherm tegen met de lage input lag van deze goedopere sony's.

als ik zeker weet dat oled de nieuwe standaard gaat worden dan koop ik liever nu deze van 1000 en over 4-5 jaar een 4k oled scherm.

ik vind het altijd wel leuk om goed onderzoek te doen als ik iets relatiefs duur koop. dit soort fora hoort bij de lol van een dergelijke aankoop doen dus dank voor de reacties! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik heb vorige maand voor dezelfde keuze gestaan,
zie cypher21 in "\[3D/LED/UHD TV] LG 2014 line-up"

Aangezien er toch nog geen 4k content is, er nog nieuwe standaarden moeten komen voor bluray HDR e.d. heb ik besloten liever over een jaar of 5-6 een 4k oled die alle nieuwe standaarden heeft te kopen en nu een extreem goede fullhd lcd

zie net de aanbiedingsfolder van de mediamarkt in Duiven die net geopend is
Voor de gene die nog op zoek zijn:
Sony W60W605b voor €888,-

[ Voor 23% gewijzigd door cypher21 op 20-02-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

cypher21 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:18:
zie net de aanbiedingsfolder van de mediamarkt in Duiven die net geopend is
Voor de gene die nog op zoek zijn:
Sony W60W605b voor €888,-
Op die grote wordt 4K wel wat meer interessant... afhankelijk van hoever je ervan afzit, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SqueakyClean schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:04:
[...]

Op die grote wordt 4K wel wat meer interessant... afhankelijk van hoever je ervan afzit, maar toch...
Ja uiteraard, maar voor een 60" 4k met goede beeldbuis mag je toch wel drie keer dat bedrag neerleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

cypher21 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:12:
[...]

Ja uiteraard, maar voor een 60" 4k met goede beeldbuis mag je toch wel drie keer dat bedrag neerleggen ;)
Haha, ja man. Doe er OLED bij en je kan een tweede hypotheek afsluiten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mn ci+ module niet aan de praat. Ik heb een ci+ module van mediaguard Afbeeldingslocatie: http://www.dynad.com/wp-content/uploads/ci-module-canal-digitaal.jpg
Hij herkent hem niet, als ik hem erin steek en naar cam module ga, blijft de optie cam module instellingen donker. Kan het zo zijn dat de ci module kapot is, of het slot waarin die moet het niet doet?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
nou toch maar de knoop doorgehakt :-)
vnvnd of morgen wordt de 55 inch 828b geleverd.

dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
-Rutger- schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:34:
nou toch maar de knoop doorgehakt :-)
vnvnd of morgen wordt de 55 inch 828b geleverd.

dank voor de hulp.
Ga je geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
ooh ik vroeg me trouwens nog 1 ding af.
kan je de gaming mode standaard aanzetten voor bijv. hdmi poort 2 zodat ik dat niet handmatig hoef te doen zodra ik ga gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:11
Als je een PS3/4 hebt wordt de scene automatisch op spel gezet. Of dit ook voor andere consoles geldt, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de tv binnen, beeld is fenomenaal maar toch redelijk wat kinderziektes.

CI module doet het niet zoals hierboven beschreven
Screen mirroring doet het niet met de samsung galaxy s4 en s5 (vereist een dongle?)
Screen mirroring met de galaxy tab pro blijft continue disconnecten
Extreem trage interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:11
Screen mirroring werkt idd niet (goed) met Samsung spul. Wel met HTC, Sony en Nokia telefoons, en zelfs een Dell tablet met Windows 8 er op, geprobeerd en dat ging allemaal goed. Geen idee waar dat aan ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 20-02-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat de screen mirror functie niet goed werkt kan ik daarnaast ook geen gebruik maken van de RTLXL app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
tiguan schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:55:
Screen mirroring werkt idd niet (goed) met Samsung spul. Wel met HTC, Sony en Nokia telefoons, en zelfs een Dell tablet met Windows 8 er op, geprobeerd en dat ging allemaal goed. Geen idee waar dat aan ligt.
Ik heb nog wel een vraag over dat screen mirroring trouwens. Het lijkt erop dat de Wifi van mijn telefoon dan uit gaat en over Wifi in directe verbinding met de TV sta. Pakt mijn telefoon dan ook de internet verbinding van mijn TV of zit ik "lekker" over 4G te internetten als ik een stream aan het bekijken ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

-Rutger- schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:50:
ooh ik vroeg me trouwens nog 1 ding af.
kan je de gaming mode standaard aanzetten voor bijv. hdmi poort 2 zodat ik dat niet handmatig hoef te doen zodra ik ga gamen?
Wat ik had gelezen is dat hij onthoudt op welk uitgang die staat als je 'm standby zet. Maar of het kan wanneer je 'm uitzet, weet ik niet. Zou in een soort hotelmenu moeten staan...

Mag ik vragen waar en voor hoeveel je 'm hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SqueakyClean schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:09:
[...]

Wat ik had gelezen is dat hij onthoudt op welk uitgang die staat als je 'm standby zet. Maar of het kan wanneer je 'm uitzet, weet ik niet. Zou in een soort hotelmenu moeten staan...

Mag ik vragen waar en voor hoeveel je 'm hebt gekocht?
Je kunt in het menu per ingang instellen welke scene gekozen wordt. Zodra je naar die ingang switcht (hdmi 1 bv) dan kiest de tv automatisch de gekozen scene.
Dus hdmi 1 = ps4/xbox/wiiu met scene game
hdmi 2 is htpc met scene cinema
enz...

screen mirroring werkt hier trouwens prima op mijn oneplus one, ook op de nexus 7 tablet.

[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 20-02-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

cypher21 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:45:
[...]

Je kunt in het menu per ingang instellen welke scene gekozen wordt. Zodra je naar die ingang switcht (hdmi 1 bv) dan kiest de tv automatisch de gekozen scene.
Dus hdmi 1 = ps4/xbox/wiiu met scene game
hdmi 2 is htpc met scene cinema
enz...

screen mirroring werkt hier trouwens prima op mijn oneplus one, ook op de nexus 7 tablet.
Ik bedoelde iets anders. Ik heb IPTV, ofwel een kastje. Dus TV wordt gekeken via het kastje en niet via de TV. De TV is dus puur een beeldbuis. Nu heb ik m'n Pana plasma zo ingesteld dat als ik 'm aanzet hij direct gaat naar HDMI1, waar m'n versterker op staat aangesloten. Alles loopt via m'n versterker, dus ik hoef verder niets met de ab van de Pana te doen. Geregeld via het hotelmenu van de TV.
Met de Sony heb ik begrepen dat hij alleen de uitgang onthoudt als je 'm standby zet..., wat natuurlijk onhandig zou zijn. Hij moet direct opstarten (koude start) op HDMI1.
Ach, voorlopig heb ik de tv toch nog niet... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SqueakyClean schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:55:
[...]

Ik bedoelde iets anders. Ik heb IPTV, ofwel een kastje. Dus TV wordt gekeken via het kastje en niet via de TV. De TV is dus puur een beeldbuis. Nu heb ik m'n Pana plasma zo ingesteld dat als ik 'm aanzet hij direct gaat naar HDMI1, waar m'n versterker op staat aangesloten. Alles loopt via m'n versterker, dus ik hoef verder niets met de ab van de Pana te doen. Geregeld via het hotelmenu van de TV.
Met de Sony heb ik begrepen dat hij alleen de uitgang onthoudt als je 'm standby zet..., wat natuurlijk onhandig zou zijn. Hij moet direct opstarten (koude start) op HDMI1.
Ach, voorlopig heb ik de tv toch nog niet... ;(
Dat werkt ook op die manier.

Hier is de tv ook een domme beeldbuis, ik gebruik alleen HDMI2 (i.v.m. ARC)
Al mijn apparatuur is op een denon receiver aangesloten, deze weer op hdmi 2.

Helaas kun je dan niet automatisch een scene laten kiezen aangezien alleen hdmi 2 gebruikt wordt ...

tv gaat uit op hdmi2, wanneer deze aangezet wordt staat ie meteen weer op hdmi2

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 20-02-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

cypher21 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:05:
[...]

Dat werkt ook op die manier.

Hier is de tv ook een domme beeldbuis, ik gebruik alleen HDMI2 (i.v.m. ARC)
Al mijn apparatuur is op een denon receiver aangesloten, deze weer op hdmi 2.

Helaas kun je dan niet automatisch een scene laten kiezen aangezien alleen hdmi 2 gebruikt wordt ...

tv gaat uit op hdmi2, wanneer deze aangezet wordt staat ie meteen weer op hdmi2
Thanks! Goed nieuws!

Dit is ook uit koud, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SqueakyClean schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Thanks! Goed nieuws!

Dit is ook uit koud, toch?
Wat bedoel je met koud?
Als de stekker eruit is geweest? Dan geen idee, als de tv is uitgezet met de afstandsbediening en weer aangezet wordt dan staat deze meteen op de laatste input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

cypher21 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:13:
[...]

Wat bedoel je met koud?
Als de stekker eruit is geweest? Dan geen idee, als de tv is uitgezet met de afstandsbediening en weer aangezet wordt dan staat deze meteen op de laatste input
Ik bedoel volledig uit via een aan/uit knop, maar misschien heeft Sony dat helemaal niet... Ik ben noob als t om Sony-tv's gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SqueakyClean schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:16:
[...]

Ik bedoel volledig uit via een aan/uit knop, maar misschien heeft Sony dat helemaal niet... Ik ben noob als t om Sony-tv's gaat...
ik heb geen aan/uit knop kunnen ontdekken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ze onthouden gewoon per input welke scene je hebt gekozen, ook met de stroom eraf (normaal gesproken iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
oke dat is handig!

ik heb m voor EUR 950,- gekocht squeakyclean.

mn G10 plasma heb ik als t goed is al verkocht. ze komen m vnvnd ophalen!
mooi geregeld zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berinho
  • Laatst online: 26-07-2023
Nog een poging:)

Momenteel ben ik nog mijn sony kdl55w805b aan het tweaken. Voor films en reguliere tv gebruik ik momenteel de volgende settings.

cinema 1
backlight max
contrast 90
brightness 50
color (hue) 50
color tint 0
color temperature warmth 2
sharpness 50
all software enhancers off
motionflow true cinema
film mode auto

ADVANCED Settings
blackcorrection off
adv contrast optim off
gamma -1
automatic light dimmer off
clear white off
live color off
white balance
Rgain -3
G gain -13
B Gain 0
R Bias 0
G bias -1
B bias 0

Echter heb ik nog steeds geen goed gevoel erbij. Ik vind de kleuren een beetje dof /flets (washed out zoals engelsen het ook wel eens noemen).

Ik lees her en der reacties dat meerdere mensen dit gevoel hadden. Wellicht is er iemand die zn instellingen kan posten die dit gevoel niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
Ik heb gister een update gehad op mijn kdl42w828b en zag dat de Youtube app vernieuwd en veranderd was..

Helaas is de beeldkwaliteit nu erg slecht, alsof je een filmpje van 360p aan het kijken bent..

Kunnen mensen dit ook even checken? Ik kan ook niks instellen qua kwaliteit tijdens streamen in Youtube..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
berinho schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:21:
Nog een poging:)

Momenteel ben ik nog mijn sony kdl55w805b aan het tweaken. Voor films en reguliere tv gebruik ik momenteel de volgende settings.

cinema 1
backlight max
contrast 90
brightness 50
color (hue) 50
color tint 0
color temperature warmth 2
sharpness 50
all software enhancers off
motionflow true cinema
film mode auto

ADVANCED Settings
blackcorrection off
adv contrast optim off
gamma -1
automatic light dimmer off
clear white off
live color off
white balance
Rgain -3
G gain -13
B Gain 0
R Bias 0
G bias -1
B bias 0

Echter heb ik nog steeds geen goed gevoel erbij. Ik vind de kleuren een beetje dof /flets (washed out zoals engelsen het ook wel eens noemen).

Ik lees her en der reacties dat meerdere mensen dit gevoel hadden. Wellicht is er iemand die zn instellingen kan posten die dit gevoel niet heeft.
had deze instellingen ook gevonden, staan hier www.flatpanelshd.com/revi...on=showfull&id=1399283987
Warmth 2 geeft wit een roze tint hier.

Ik vind de kleuren ook dof.
Ik heb ook het idee dat door de 3x3 subpixels (ipv 3 rgb) er een raster van donkere subpixels ontstaat waardoor het beeld onrustig oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rutger-
mijn versterker doet het niet.
moet je nog iets instellen op de tv of moet ik alle kabels na gaan lopen?:-)

versterker zit met optical in de tv

edit: nevermind. mn optical zat niet meer goed in mn versterker

[ Voor 18% gewijzigd door -Rutger- op 21-02-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
Manke schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:50:
[...]
had deze instellingen ook gevonden, staan hier www.flatpanelshd.com/revi...on=showfull&id=1399283987
Warmth 2 geeft wit een roze tint hier.

Ik vind de kleuren ook dof.
Deze settings trekken op niks, het maak het beeld inderdaad dof, net alsof er een waas over het beeld hangt.
Na lang tweaken heb ik gelukkig mijn eigen settings kunnen bepalen en het beste plaatje uit de W829 kunnen persen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 08:57
Wie o wie heeft de 49"/55" of de 65" X8500B series? Is het contrast zo slecht als de reviews zeggen? Zit te twijfelen om er een te kopen. Is de RTL XL app al beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:07:
[...]

Deze settings trekken op niks, het maak het beeld inderdaad dof, net alsof er een waas over het beeld hangt.
Na lang tweaken heb ik gelukkig mijn eigen settings kunnen bepalen en het beste plaatje uit de W829 kunnen persen :)
Posten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
[...]

heb je dat op het oog gedaan of met hulpmiddelen?

Is het iemand gelukt om met de sony afstandsbediening de horizon box te bedienen? Samsung tv's hebben hier geen moeite mee.

En is het iemand gelukt om ondertiteling mee te sturen bij het beamen van video's?

Edit: ondertiteling werkt gewoon bij sommige films, ik gebruik allcast en de tv geeft de optie voor ondertiteling.

[ Voor 8% gewijzigd door Manke op 21-02-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu alles op auto (24p cinema) en ziet er prima uit, beetje helder dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanzwiet
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05-2024
Als ik op mijn 55W829B de optical op mijn receiver aansluit, hoor ik enkel geluid van de TV via internetbronnen (YouTube ed.). Als ik overschakel naar TV of mediaplayer (aangesloten via HDMI) krijg ik geen geluid. Dan moet ik een optical van Ziggo-kastje of mediaplayer rechtstreeks naar de receiver trekken, dan heb ik wel geluid. Ik heb maar twee optical inputs op de receiver dus hoe krijg ik nu al het input geluid via de TV naar de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berinho
  • Laatst online: 26-07-2023
[...]

Zou jij wellicht je instellingen willen posten? Wellicht is het voor diegene die nog zoekende zijn een goede optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
berinho schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:58:
[...]

Zou jij wellicht je instellingen willen posten? Wellicht is het voor diegene die nog zoekende zijn een goede optie!
+1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
Deze settings gebruik ik naar mijn persoonlijke smaak in een verduisterde ruimte en dit voor een 50W829 :)

Scene Select: Cinema
Picture Mode: Cinema 1
Backlight: 3 (Make sure you turn the Light Sensor off in System Settings/Eco)
Contrast: 80
Brightness: 50
Colour: 50
Hue: 0
Colour Temperature: Warm 2
Sharpness: 60
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Dot Noise Reduction: Off
Reality Creation: Manual
Video Area Detection: Off
Resolution: -20
Smooth Gradation: Low
Motionflow: True Cinema
Film Mode: Auto

Advanced Settings
Black Corrector: Low
Advanced Contrast Enhancer: Low
Gamma: -1
Auto Light Limiter: Off
Clear White: Off
Live Colour: Off

White Balance:
Red Gain -3, Green Gain -8, Blue Gain 0, Red Bias 0, Green Bias 0, Blue Bias 0

Detail Enhancer: Off
Edge Enhancer: Off
Skin Naturaliser: OffScene Select: Cinema

[ Voor 3% gewijzigd door Moris op 22-02-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Dank je wel! Komt altijd van pas om eens te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Had net besloten een Sony 50 inch te halen. Nu las ik dat in april de nieuwe hd model uit komt. Zijn er grote wijzigingen in het nieuwe model anders dan het besturingsysteem? Of is het 2014 model nog steeds een goede keuze voor de komende jaren?

You only live once, so enjoy the ride.

Pagina: 1 ... 31 ... 40 Laatste