Hoi, ik ben nieuw hier en heb pas de kdl50w805B gekocht maar wil er nog een paar 3D brillen bij hebben. Zijn die brillen van Samsung uit de post een paar regels terug echt te gebruiken met deze tv? Vind ze zo goedkoop namelijk, de originele Sony brillen kosten 52,95 per stuk namelijk. Verder wil ik even zeggen dat ik heel wat van jullie geleerd heb hier en mede daardoor tot deze aankoop ben overgegaan en er zeker geen spijt van heb.
Mijn kdl-55w829b zou dinsdagavond verstuurd moeten zijn. Woensdagochtend op de track&trace gekeken. Status 'zending wordt voorbereid door de verzender'. Jammer. Had hem gisteren verwacht. Gemailed. Geen reactie. Gebeld... volgens de klantenservice was er wat mis gegaan, maar ze verzekerde me dat hij morgen (vandaag) zou binnen komen.Anoniem: 653496 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:42:
Woensdagavond de 55w829b bij hificorner besteld voor 835.-. Inmiddels nog steeds niet verstuurd. Naar 3x bellen krijg ik te horen problemen met bezorgdienst . Iemand ervaring hiermee?
Vanochtend op de track en trace gekeken. Status stond nog steeds op 'zending wordt voorbereid door de verzender', dus maar weer bellen. Uitgelegd dat de track&trace status nog steeds op onbekend stond. Volgens de klantenservice was er wat misgegaan bij PostNL waardoor de track&trace niet werkt, maar mij werd verzekerd dat hij vandaag afgeleverd zou worden.
Vanavond thuis gekomen en natuurlijk niets te zien. Geen briefje in de brievenbus dat de aflevering niet kon plaatsvinden e.d., dus maar weer gebeld met hificorner. Ze vonden het zeer vervelend, maar het lag vooraal aan PostNL. Ik heb uitgelegd dat ik niet begreep dat een zo'n groot pakket niet te vinden was en dat track&trace me nog nooit in de steek gelaten heeft. PostNL gaat echt niet bezorgen zonder die status bij te werken. Maar goed... op dat moment konden ze er ook niets aan doen, PostNL is de schuldige.
Afgesproken om nog even te wachten en gezegd dat ik morgen niet meer wilde bellen, want dat zou betekenen dat de TV alsnog bezorgd was.
Daarna meteen PostNL gebeld om de status van mijn track&trace op te vragen en zij wisten te vertellen dat het nog niet in het verzendproces zat omdat de status op grijs stond (zending wordt voorbereid door de verzender). Zover was ik zelf ook wel. Uitgelegd dat de verzendende partij aangaf dat het probleem bij PostNL lag, maar volgens hun betekende het dat de verzending wel digitaal is aangemeld, maar nooit in het verzendproces is beland. De doos is dus niet daadwerkelijk aangeboden aan PostNL. Ik moet morgenochtend nogmaals track&trace controleren, maar ik vrees dat de status onveranderd zal zijn.
Tja... waar mijn TV dan wel is. Niemand die het op dit moment schijnbaar weet. Hificorner wijst naar PostNL en PostNL wijst naar Hificorner, Is er iemand met een lading TV's vandoor gegaan? Ik kan alleen maar gissen, maar verwacht morgen een definitieve oplossing. Dan sturen ze maar een nieuw exemplaar op, het was tenslotte verzekerd vervoer voor €1000,-
Ik kan dus nog niets melden over mijn ervaringen met de Sony, wel over mijn ervaringen met Hificorner/PostNL helaas
Zelf hier.. afgelopen donderdag besteld (22), en gisteren pas geleverd door PostNL. T&T status staat nog steeds op voorbereiden..SiebeJ schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:46:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Tv zou gisteren binnen komen, geen pakket ontvangen. Vandaag zijn ze wel aan de deur geweest, maar ik was niet thuis.

Misschien een apart topic openen, we dwalen af
Ik zit in exact dezelfde situatie, ook meerdere keren contact gehad en nog steeds geen tv. Overige producten in mijn bestelling waren wel de volgende dag geleverd maar de Sony niet.Hotzenwalder schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:58:
[...]
....
Tja... waar mijn TV dan wel is. Niemand die het op dit moment schijnbaar weet. Hificorner wijst naar PostNL en PostNL wijst naar Hificorner, Is er iemand met een lading TV's vandoor gegaan? Ik kan alleen maar gissen, maar verwacht morgen een definitieve oplossing. Dan sturen ze maar een nieuw exemplaar op, het was tenslotte verzekerd vervoer voor €1000,-![]()
Ik kan dus nog niets melden over mijn ervaringen met de Sony, wel over mijn ervaringen met Hificorner/PostNL helaas
Nu keek ik net even bij de shopreviews hier op tweakers waarbij ik het wel eigenaardig vind dat dit probleem In het verleden al vaker is voorgekomen bij hificorner. Telkens is hun reactie "verloren geraakt bij de PostNL"
http://tweakers.net/shopr...hi-fi-corner/shopreviews/
[ Voor 47% gewijzigd door namo_h op 29-01-2015 22:34 ]
Ik neem aan dat iemand fysiek de TV overhandigd aan PostNL en dus weet dat hij inderdaad bij PostNL ligt.Dan moet je er meer druk op zetten lijkt me. Je stopt zo'n doos niet in een holle kies.namo_h schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:24:
[...]
Ik zit in exact dezelfde situatie, ook meerdere keren contact gehad en nog steeds geen tv. Overige producten in mijn bestelling waren wel de volgende dag geleverd maar de Sony niet.
Nu keek ik net even bij de shopreviews hier op tweakers waarbij ik het wel eigenaardig vind dat dit probleem In het verleden al vaker is voorgekomen bij hificorner. Telkens is hun reactie "verloren geraakt bij de PostNL"
http://tweakers.net/shopr...hi-fi-corner/shopreviews/
Ik troost me ondertussen met mijn muurbeugel die voorbeeldig op tijd afgeleverd werd door Coolblue
Hificorner levert wel vaker niet uit als ze erachter komen dat hun aanbieding té scherp is. Is mij en een aantal andere tweakers met Black Friday en de 55W805B overkomen..
Anoniem: 644101
Ik mag toch hopen dat dit een grapje is? Ik heb gisteren een heel grote bestelling gedaan bij hificorner. De Sony 50W828, een Denon receiver en een 5.1 speakerset. Ik heb de betaling ook gisteren overgemaakt en een bevestiging via de mail gekregen dat ze het pakket gaan voorbereiden voor verzending. Nog geen track and trace ontvangen. Ik mag toch hopen dat ik morgen een update van verzending krijg want als ze de boel gaan cancelen en niets gaan leveren omdat ze de aanbieding die ze met mij hebben afgesproken achteraf toch té scherp vinden vind ik dat toch wel heel erbarmelijk.ocn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:07:
Hificorner levert wel vaker niet uit als ze erachter komen dat hun aanbieding té scherp is. Is mij en een aantal andere tweakers met Black Friday en de 55W805B overkomen..
Maar goed, het is niet mijn bedoeling om teveel af te dwalen van het topic. Ik heb er vertrouwen in dat het toch goed komt.
Anoniem: 281623
Thanks voor de info!Jipsy schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:43:
@Junior04, klopt het beste kun je ze even bellen. Een beller is sneller of morgen via de chat proberen.
Die van mij is gisteren aangekomen (woensdag, ik besef dat het nu eigenlijk al vrijdag is). Dus even kort samengevat:Hotzenwalder schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:58:
[...]
Mijn kdl-55w829b zou dinsdagavond verstuurd moeten zijn. Woensdagochtend op de track&trace gekeken. Status 'zending wordt voorbereid door de verzender'. Jammer. Had hem gisteren verwacht. Gemailed. Geen reactie. Gebeld... volgens de klantenservice was er wat mis gegaan, maar ze verzekerde me dat hij morgen (vandaag) zou binnen komen......
26-01 Bestelling geplaatst voor de 55W829 (via Jos)
27-01 Link gekregen om te betalen en in de avond al een track en trace met bezorging voor de volgende dag
28-01 Bestelling ontvangen van PostNL rond 14.00
Dus bij mij is het
In de avond uitgepakt en getest. Beeld ziet er zeker goed uit! Besef nu wel dat de schermen waar ik eerder naar keek best wel waardeloos waren.
Het enige wat ik apart vond aan de doos is dat het leek alsof het niet geopend was. Maar toen ik het opende was de bovenkant van het piepschuim al voor een stuk weg/gebroken. Het meeste was er wel, maar de "tussenstukjes" waren afgebroken. Misschien hoort dat zo?
Dat klopt KSG, die zijn ervoor om de tv te klemmen. Hebben ze waarschijnlijk na het verpakken maar vóór het sealen gedaan voor de extra zekerheid.
Zat er bij beide 55w dozen die ik geopend heb ook zo uit.
Succes met je TV!
Succes met je TV!
Lijkt me goed, omdat het steeds een uur verschil was klonk het aannemelijk, dan zou ik het niet weten wat er aan de hand is.ronny59 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:43:
[...]
Ja, die staat op 'automatisch': is dat niet een logische keuze?
Wat gebeurt er als je bewust de tijd een uur later instelt?
[ Voor 9% gewijzigd door ErikG2 op 30-01-2015 08:40 ]
Het vreemde in dit geval is dat anderen hier de TV later besteld hebben, maar hem al wel binnen hebben gehad. Is dat dan tegen een andere prijs gebeurd dan de mijne? (€799). Het is toch best frustrerend om te lezen dat mensen die hem later bestellen hem eerder in huis hebben. Aangezien hij nog op voorraad is sturen ze wat mij betreft maar een nieuwe doos op.
Ik hier ook veel problemen met Hifi corner. Er wordt vele malen beloofd: "hij komt echt vandaag nog. Heb daar net een mailtje over gehad." Ze gaven zelfs dat de eerst verzonden TV was ontvreemd!
Maar over het algemeen heb ik altijd prima contact met ze. Ze zijn goed bereikbaar tegen lokaal tarief, zijn vriendelijk en hebben het er druk mee.
Dus ik blijf geduldig. Net nog met Jos gesproken. We wachten het af.

Maar over het algemeen heb ik altijd prima contact met ze. Ze zijn goed bereikbaar tegen lokaal tarief, zijn vriendelijk en hebben het er druk mee.
[ Voor 31% gewijzigd door SqueakyClean op 30-01-2015 11:18 ]
Anoniem: 653496
Blijft toch vreemd. Het bedrijf verstuurd toch niet voor het eerst televisies. En nu alleen hier op het forum al hebben ze problemen met 3.SqueakyClean schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:16:
Ik hier ook veel problemen met Hifi corner. Er wordt vele malen beloofd: "hij komt echt vandaag nog. Heb daar net een mailtje over gehad." Ze gaven zelfs dat de eerst verzonden TV was ontvreemd!![]()
Ik heb gistermiddag besteld en nu is de bezorger onderweg. Hier (nog) geen problemen dus!
Heb jij een verzendcode gekregen?BeeJee78 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:49:
Ik heb gistermiddag besteld en nu is de bezorger onderweg. Hier (nog) geen problemen dus!
Ik heb gisterochtend besteld, via account staat de bestelling op voltooid en verzonden, maar geen track en trace gekregen, ook niets onderweg volgens mijnpakket.nl (excuses voor offtopic....)
[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 30-01-2015 11:57 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ja, trackcode gekregen, daarmee kan ik zien dat de bezorger onderweg is.
Wel vreemd dat jij dat niet gehad hebt. Ik heb de 50W805B besteld.
Heb je een account bij (of de app van) PostNL? Dan kan je ook zien of ie aangemeld is.
Heb je een account bij (of de app van) PostNL? Dan kan je ook zien of ie aangemeld is.
Ah... krijg nu net verzendinformatie via de mail. Nog niets te zien bij postnl of mijnpakket met de code.BeeJee78 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:58:
Ja, trackcode gekregen, daarmee kan ik zien dat de bezorger onderweg is.
Wordt hopelijk morgen geleverd dus
Zeg, misschien moeten jullie eens een PostNL of Hificorner verzend issues topic openen?
Jaja, je hebt helemaal gelijk. Ik stop al.Joster schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:04:
Zeg, misschien moeten jullie eens een PostNL of Hificorner verzend issues topic openen?

Ach, da's over een paar dagen ook weer voorbij als iedereen aan het genieten is van hun nieuwe TV.Joster schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:04:
Ik zit met smart te wachten...
Anoniem: 647390
Ik heb exact hetzelfde. Maandag besteld voor levering dinsdag. Nog steeds niet ontvangen.Hotzenwalder schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:58:
[...]
Mijn kdl-55w829b zou dinsdagavond verstuurd moeten zijn. Woensdagochtend op de track&trace gekeken. Status 'zending wordt voorbereid door de verzender'. Jammer. Had hem gisteren verwacht. Gemailed. Geen reactie. Gebeld... volgens de klantenservice was er wat mis gegaan, maar ze verzekerde me dat hij morgen (vandaag) zou binnen komen.
Vanochtend op de track en trace gekeken. Status stond nog steeds op 'zending wordt voorbereid door de verzender', dus maar weer bellen. Uitgelegd dat de track&trace status nog steeds op onbekend stond. Volgens de klantenservice was er wat misgegaan bij PostNL waardoor de track&trace niet werkt, maar mij werd verzekerd dat hij vandaag afgeleverd zou worden.
Vanavond thuis gekomen en natuurlijk niets te zien. Geen briefje in de brievenbus dat de aflevering niet kon plaatsvinden e.d., dus maar weer gebeld met hificorner. Ze vonden het zeer vervelend, maar het lag vooraal aan PostNL. Ik heb uitgelegd dat ik niet begreep dat een zo'n groot pakket niet te vinden was en dat track&trace me nog nooit in de steek gelaten heeft. PostNL gaat echt niet bezorgen zonder die status bij te werken. Maar goed... op dat moment konden ze er ook niets aan doen, PostNL is de schuldige.
Afgesproken om nog even te wachten en gezegd dat ik morgen niet meer wilde bellen, want dat zou betekenen dat de TV alsnog bezorgd was.
Daarna meteen PostNL gebeld om de status van mijn track&trace op te vragen en zij wisten te vertellen dat het nog niet in het verzendproces zat omdat de status op grijs stond (zending wordt voorbereid door de verzender). Zover was ik zelf ook wel. Uitgelegd dat de verzendende partij aangaf dat het probleem bij PostNL lag, maar volgens hun betekende het dat de verzending wel digitaal is aangemeld, maar nooit in het verzendproces is beland. De doos is dus niet daadwerkelijk aangeboden aan PostNL. Ik moet morgenochtend nogmaals track&trace controleren, maar ik vrees dat de status onveranderd zal zijn.
Tja... waar mijn TV dan wel is. Niemand die het op dit moment schijnbaar weet. Hificorner wijst naar PostNL en PostNL wijst naar Hificorner, Is er iemand met een lading TV's vandoor gegaan? Ik kan alleen maar gissen, maar verwacht morgen een definitieve oplossing. Dan sturen ze maar een nieuw exemplaar op, het was tenslotte verzekerd vervoer voor €1000,-![]()
Ik heb inmiddels twee t&t codes (een van Hificorner en een van Toppak Holding, dat schijnt een magazijn van ze te zijn) die blijven staan op status 'voorbereiden verzender'. Het eerste excuus van Hificorner was 'dat de zending van maandag het magazijn niet had verlaten. Zo raar, is nog nooit gebeurd, woensdag wordt hij geleverd'. Woensdag niks met als reactie 'er heerst een vloek op dit model, dit was ook al met onze Black Friday deal zo'. Gisteren kreeg ik te horen dat Hificorner de toezegging van PostNL had gekregen dat hij dan toch echt vandaag geleverd zou worden maar wederom niks. Vanmorgen weer gebeld en ik wacht weer op een reactie.
Een nieuwe opsturen (als dat überhaupt zin heeft) voor levering morgen lijkt mij de beste oplossing. Ben er inmiddels aardig klaar mee. Als iemand nog een goed, betrouwbaar adres weet waar hij voor een vergelijkbare prijs staat hoor ik het graag. Volgens mij is de w828/ w829 ook nog eens erg slecht beschikbaar.
Oh en mocht er een aparte topic worden geopend; ik zie u daar!
Anoniem: 653496
Tegen mij vertellen ze dat mijn tv vandaag verzonden wordt met Electronic logistics en dat ik door hun gebeld wordt om een afspraak in te plannen. Ik heb voor gesteld dat ze beter zelf persoonlijk kunnen gaan bezorgen en dat ik er geen vertrouwen meer in heb.Anoniem: 647390 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:14:
[...]
Ik heb exact hetzelfde. Maandag besteld voor levering dinsdag. Nog steeds niet ontvangen.
Ik heb inmiddels twee t&t codes (een van Hificorner en een van Toppak Holding, dat schijnt een magazijn van ze te zijn) die blijven staan op status 'voorbereiden verzender'. Het eerste excuus van Hificorner was 'dat de zending van maandag het magazijn niet had verlaten. Zo raar, is nog nooit gebeurd, woensdag wordt hij geleverd'. Woensdag niks met als reactie 'er heerst een vloek op dit model, dit was ook al met onze Black Friday deal zo'. Gisteren kreeg ik te horen dat Hificorner de toezegging van PostNL had gekregen dat hij dan toch echt vandaag geleverd zou worden maar wederom niks. Vanmorgen weer gebeld en ik wacht weer op een reactie.
Een nieuwe opsturen (als dat überhaupt zin heeft) voor levering morgen lijkt mij de beste oplossing. Ben er inmiddels aardig klaar mee. Als iemand nog een goed, betrouwbaar adres weet waar hij voor een vergelijkbare prijs staat hoor ik het graag. Volgens mij is de w828/ w829 ook nog eens erg slecht beschikbaar.
Oh en mocht er een aparte topic worden geopend; ik zie u daar!
http://www.mediamarkt.nl/..._sub=4-SONY%20KDL-55W815B
de 55W815 voor 890. excl btw korting.
dat zou uitkomen op 735,54 voor de 55W815.
aanbieding is in prijs verwerkt...
de 55W815 voor 890. excl btw korting.
dat zou uitkomen op 735,54 voor de 55W815.
aanbieding is in prijs verwerkt...
[ Voor 8% gewijzigd door maomanna op 30-01-2015 13:08 ]
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Anoniem: 638355
Keuze maken is immens moeilijk.
Zo goed als alle relevante posts in dit topic gelezen en ik ben er nog niet uit.
Ofwel de 40W605 = ongeveer 420 euro.
Ofwel de 42W705 = ongeveer 495 euro.
Ofwel de 42W805 = ongeveer 579 euro.
(België)
3D boeit me niet, maar de beeldkwaliteit doet me twijfelen.
De 2 extra inches kunnen mij eigenlijk ook gestolen worden, alsook het iets slimmere design.
De 605 gebruikt een ander paneel dan de 705, en de 805 is dan blijkbaar nog iets sterker op vlak van beeldkwaliteit. Daar wringt het schoentje.
Uiteraard zal de beeldkwaliteit van de 605 nog altijd dik in orde zijn, maar ik raak er toch net niet uit.
De 605 krijgt uiteindelijk zo goed als overal goede reviews en ik had mezelf vooropgesteld zo weinig mogelijk uit te geven aan een nieuwe televisie. Een meerprijs van 150 euro betalen voor een iets betere beeldkwaliteit is daarom ook een twijfelgeval. Aan de ene kant is het maar 150 euro, aan de andere kant kan je zo bezig blijven.
Ook wel crazy dat de 605 hier eventjes geleden te krijgen was voor 300 euro.
I'm lost, iemand die me kan overtuigen?
Zo goed als alle relevante posts in dit topic gelezen en ik ben er nog niet uit.
(België)
3D boeit me niet, maar de beeldkwaliteit doet me twijfelen.
De 2 extra inches kunnen mij eigenlijk ook gestolen worden, alsook het iets slimmere design.
De 605 gebruikt een ander paneel dan de 705, en de 805 is dan blijkbaar nog iets sterker op vlak van beeldkwaliteit. Daar wringt het schoentje.
Uiteraard zal de beeldkwaliteit van de 605 nog altijd dik in orde zijn, maar ik raak er toch net niet uit.
De 605 krijgt uiteindelijk zo goed als overal goede reviews en ik had mezelf vooropgesteld zo weinig mogelijk uit te geven aan een nieuwe televisie. Een meerprijs van 150 euro betalen voor een iets betere beeldkwaliteit is daarom ook een twijfelgeval. Aan de ene kant is het maar 150 euro, aan de andere kant kan je zo bezig blijven.
I'm lost, iemand die me kan overtuigen?
Als je zo weinig mogelijk wilt uitgeven dan moet je gewoon voor de W6 gaan. Vergeet de andere en je zult meer dan tevreden zijn met je keuze. Steek die 150 euro die je uitspaart in een gezamenlijk cadeau voor vrouw/vriendin en jezelf en je houdt er nog iets extra leuks aan over
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Je kan de pricewatch: Sony Bravia KDL-40W605B Zwart voor € 346,28 bestellen bij Hi-Fi Corner. Zij leveren ook gratis naar België. Ik ken zelf iemand (in België) die zijn Sony BRAVIA daar ook heeft gekocht.Anoniem: 638355 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:22:
(België)
Werken ze echt want dan ga ik ze bestellen?cypher21 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:45:
[...]
Cool, syncen prima via BT dus.
Via ebay maar ff vier extra brillen voor +/- 38 euro erbij halen
Ik wacht nog met smart op de tv dus kan het niet uit testen. Volgens andere users hier werkt het wel ja.freewilly50 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:11:
[...]
Werken ze echt want dan ga ik ze bestellen?
Momenteel leveren ze helemaal niets, dus ik zou nog even nadenken over bestellen daar.Apollo89 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:56:
[...]
Je kan de pricewatch: Sony Bravia KDL-40W605B Zwart voor € 346,28 bestellen bij Hi-Fi Corner. Zij leveren ook gratis naar België. Ik ken zelf iemand (in België) die zijn Sony BRAVIA daar ook heeft gekocht.
Bedankt Ipenburg, was benieuwd of het bij andere mensen hetzelfde was!Ipenburg schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 04:31:
Dat klopt KSG, die zijn ervoor om de tv te klemmen. Hebben ze waarschijnlijk na het verpakken maar vóór het sealen gedaan voor de extra zekerheid.
Succes met je TV!
Anoniem: 648660
Inmiddels biedt HI-FI corner de tv ook niet meer aan voor 835, via 2 verschillende kanalen geven zij aan dat de w828b voor niet minder dan 875 weggaat
Betreft de verzending van Sony TV's Hificorner.nl / Hi-Fi Corner BV. Op dit moment zijn er 10x KDL55W805/829 onderweg, deze zijn spijtig genoeg niet het goede traject ingegaan en er zijn een paar ontvreemd, deze zijn opnieuw verzonden. PostNL heeft alle klanten die dit betreft vandaag ook een e-mail gestuurd.Hotzenwalder schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:40:
[...]
Momenteel leveren ze helemaal niets, dus ik zou nog even nadenken over bestellen daar.
De TV's zijn gewoon door Hificorner verzonden en Hificorner gaat natuurlijk ook leveren, Hificorner heeft nog nooit een artikel niet geleverd.
Wij vinden het ook ontzettend vervelend dat het zo ontzettend lang moet duren, maar uiteindelijk wordt gewoon geleverd. Afgelopen week zijn er honderden TV's door Hificorner verzonden, nu vinden wij het enorm spijtig dat er 10 TVs vertraagd zijn en nog niet zijn geleverd.
Jos en iedereen bij Hificorner en PostNL doet zijn best om dit zo spoedig mogelijk af te ronden.
Excuses voor de vertraging en het ongemak.
Corné - Hificorner.nl
[ Voor 10% gewijzigd door Qorne op 30-01-2015 18:40 . Reden: quote toegevoegd. ]
Nou ook weer opgelostQorne schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:39:
[...]
Betreft de verzending van Sony TV's Hificorner.nl / Hi-Fi Corner BV. Op dit moment zijn er 10x KDL55W805/829 onderweg, deze zijn spijtig genoeg niet het goede traject ingegaan en er zijn een paar ontvreemd, deze zijn opnieuw verzonden. PostNL heeft alle klanten die dit betreft vandaag ook een e-mail gestuurd.
De TV's zijn gewoon door Hificorner verzonden en Hificorner gaat natuurlijk ook leveren, Hificorner heeft nog nooit een artikel niet geleverd.
Wij vinden het ook ontzettend vervelend dat het zo ontzettend lang moet duren, maar uiteindelijk wordt gewoon geleverd. Afgelopen week zijn er honderden TV's door Hificorner verzonden, nu vinden wij het enorm spijtig dat er 10 TVs vertraagd zijn en nog niet zijn geleverd.
Jos en iedereen bij Hificorner en PostNL doet zijn best om dit zo spoedig mogelijk af te ronden.
Corné - Hificorner.nl
Check trouwens ook eventjes je mail
Stond er nog belangrijke/relevante informatie in hun mail of was het meer een excuus. Ik heb namelijk geen mail ontvangen van PostNL en ben één van de personen die op z'n pakket aan het wachten is.Qorne schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:39:
[...]
Betreft de verzending van Sony TV's Hificorner.nl / Hi-Fi Corner BV. Op dit moment zijn er 10x KDL55W805/829 onderweg, deze zijn spijtig genoeg niet het goede traject ingegaan en er zijn een paar ontvreemd, deze zijn opnieuw verzonden. PostNL heeft alle klanten die dit betreft vandaag ook een e-mail gestuurd.
Corné - Hificorner.nl
Voordat we afdwalen, heb je geen e-mail ontvangen, e-mail of contact Hificorner.nl dan. Wij kunnen aan een Tweakers.net Nickname niet zien wie de klant is en wij willen klant informatie ook niet publiekelijk op het forum zetten.
Heb je geen e-mail ontvangen, wees niet ongerust, er wordt tot vanaf 23.00u door gewerkt door PostNL en Hificorner tot 20.00u wij doen echt ons best en we zorgen er voor dat iedereen een passende oplossing krijgt.
Verder lijkt het me verstandig om direct met Hificorner te communiceren en dit mooie topic betreft de Sony TV's niet verder te vervuilen.
Heb je geen e-mail ontvangen, wees niet ongerust, er wordt tot vanaf 23.00u door gewerkt door PostNL en Hificorner tot 20.00u wij doen echt ons best en we zorgen er voor dat iedereen een passende oplossing krijgt.
Verder lijkt het me verstandig om direct met Hificorner te communiceren en dit mooie topic betreft de Sony TV's niet verder te vervuilen.
Bedankt voor de heldere uitleg. Wat de passende oplossing betreft. Ik heb het net nagemeten en 60 of 65 inch past ook
Vanmiddag toch de 50w805b bij Coolblue besteld voor 660,29 euro.
Analoge prijskaartje bij demomodel was nog niet gewijzigd.
Verrassend genoeg een review van de 60W605B hier op de voorpagina
en hij stelt (zoals verwacht
) niet teleur: reviews: Sony's 60"-W60: veel beeld voor je geld
Nu slechts €990 bij de MM, onder de magische 1000 die ik er wel het maximum voor vond (zie alleen dat ie in Duitsland al 888,- is geweest).

Nu slechts €990 bij de MM, onder de magische 1000 die ik er wel het maximum voor vond (zie alleen dat ie in Duitsland al 888,- is geweest).
Deze review komt een beetje laat, maar toch mooi om te zien dat ook dit model positief beoordeeld wordt! Hopelijk zullen de modellen van 2015 van even goede kwaliteit zijn en heeft men dit keer geen vergissingen meer begaan zoals bij de W950B-serie (namelijk het gebruik van een IPS LCD-paneel van LG)apis29 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:04:
Verrassend genoeg een review van de 60W605B hier op de voorpaginaen hij stelt (zoals verwacht
) niet teleur: reviews: Sony's 60"-W60: veel beeld voor je geld
Heeft er iemand een Sony KDL-42W705B, en worden en spelletjes op gespeeld? Ik ben opzoek naar de beste instellingen. Momenteel heb ik de auto contrast (eco) mode al uitgezet en speel ik zo nu en dan een spelletje op de xbox one, dit in game mode. Ik heb hem al redelijk gekalibreerd maar ben wel benieuwd naar de calibratie van andere gebruikers.
bij wehkamp in december gehaald voor 750 en nu is die 630? maar achteraf kan ik die korting natuurlijk niet krijgen, baal wel maar was al in de actie toen, helaas pindakaas =(
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Altijd balen ja
Ik zat eerst te kijken naar de 55inch voor 3,5m kijkafstand, maar aangezien hi fi corner niet onder de 875 wilt zakken komt dat uit op een verschil van 250,- voor 5 extra inch... absurd groot verschil
Ik zat eerst te kijken naar de 55inch voor 3,5m kijkafstand, maar aangezien hi fi corner niet onder de 875 wilt zakken komt dat uit op een verschil van 250,- voor 5 extra inch... absurd groot verschil
Voor degene met een groter budget en nog meer geduld... Dit voorjaar komt er een nieuwe reeks Sony TVs met Android. Wellicht verstandig om daar even naar te kijken voordat je een gemiddeld maandsalaris uitgeeft
!
Misschien even deze thread op AvForums doorspitten, staan zo snel doorgelezen best nette instellingen tussen.swoutr schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 01:54:
Heeft er iemand een Sony KDL-42W705B, en worden en spelletjes op gespeeld? Ik ben opzoek naar de beste instellingen. Momenteel heb ik de auto contrast (eco) mode al uitgezet en speel ik zo nu en dan een spelletje op de xbox one, dit in game mode. Ik heb hem al redelijk gekalibreerd maar ben wel benieuwd naar de calibratie van andere gebruikers.
Is er al een beetje een datum bekend van wanneer in het voorjaar? Dan dalen de prijzen van die 805/828 ook wss
Vermoedelijk februari of maart. Zie het sony 2015 topic. Ik zit zelf ook te kijken naar de 2015 modellen ivm Android TV.Anoniem: 648660 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:16:
Is er al een beetje een datum bekend van wanneer in het voorjaar? Dan dalen de prijzen van die 805/828 ook wss
Een spaanse webshop had al wat prijzen staan, Apollo89 in het 2015 Sony Line-Up heeft ze gepost:
BRAVIA® 4K-tv's
KD-43X8305C: € 1331,01 - adviesprijs € 1400
KD-49X8305C: € 1399,00 - adviesprijs € 1799
KD-55X9005C: € 1999,00 - adviesprijs € 2199
KD-65X9005C: € 2999,00 - adviesprijs € 4999
KD-65X9305C: € 3199,00 - adviesprijs € 5200
KD-75X8505C: € 5000,00 - adviesprijs € 6999
KD-75X9405C: € 6499,00 - adviesprijs € 7499
BRAVIA® Full HD-tv's
KDL-43W805C: € 653,40 - adviesprijs € 799
KDL-55W805C: € 1199,00 - adviesprijs € 1499
KDL-65W850C: € 2199,01 - adviesprijs € 2599
KDL-75W850C: € 2500,00 - adviesprijs € 2999
-
De huidige modellen zullen dan inderdaad langzaam goedkoper worden maar voorlopig verwacht ik ze niet veel verder onder het huidige stunt niveau eigenlijk.
BRAVIA® 4K-tv's
KD-43X8305C: € 1331,01 - adviesprijs € 1400
KD-49X8305C: € 1399,00 - adviesprijs € 1799
KD-55X9005C: € 1999,00 - adviesprijs € 2199
KD-65X9005C: € 2999,00 - adviesprijs € 4999
KD-65X9305C: € 3199,00 - adviesprijs € 5200
KD-75X8505C: € 5000,00 - adviesprijs € 6999
KD-75X9405C: € 6499,00 - adviesprijs € 7499
BRAVIA® Full HD-tv's
KDL-43W805C: € 653,40 - adviesprijs € 799
KDL-55W805C: € 1199,00 - adviesprijs € 1499
KDL-65W850C: € 2199,01 - adviesprijs € 2599
KDL-75W850C: € 2500,00 - adviesprijs € 2999
-
De huidige modellen zullen dan inderdaad langzaam goedkoper worden maar voorlopig verwacht ik ze niet veel verder onder het huidige stunt niveau eigenlijk.
Dat laatste denk ik ook niet, vlgns mij zal dat ook blijken uit pricewatch grafieken van oudere modellen. Prijzen in april zijn nauwlijks lager of niet dan tijdens zo'n BTW actie.
Net trouwens bij MM in Almere, stond nog een 50W706B opgesteld tot m'n verbazing (vorige keer niet gespot). Voor dezelfde prijs als de 50W805B overigens
(~660 euro); alleen niet gekeken of gevraagd hoeveel ze er nog hadden.
Had zelf nog misschien wat anders op het oog dat na BTW aftrek wel aardig interessant begon te worden maar is nu uiteindelijk €150 duurder dan een paar uur voor de actie
(demo model). Laten we het de wildcat optie noemen; voor ik hem daar zag totaal niet (meer) aan gedacht.
Net trouwens bij MM in Almere, stond nog een 50W706B opgesteld tot m'n verbazing (vorige keer niet gespot). Voor dezelfde prijs als de 50W805B overigens
Had zelf nog misschien wat anders op het oog dat na BTW aftrek wel aardig interessant begon te worden maar is nu uiteindelijk €150 duurder dan een paar uur voor de actie
[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 31-01-2015 17:15 ]
Anoniem: 654116
Ik heb een vraagje over de 42W805.
In de pricewatch staat dat deze een 50hz panel heeft, maar bol.com geeft mij sterk de indruk dat hij een 100hz panel heeft. Wie weet wat juist is? Ik kreeg de indruk dat de grotere maten 805 namelijk wel een 100hz panel hebben en dat de 42 inch versie hier een uitzondering op is.
Is dit verschil van 50hz trouwens erg merkbaar? Ik ben van plan mijn nieuwe tv vooral te gebruiken voor de PS4 en gewoon tv kijken waaronder sportwedstrijden.
In de pricewatch staat dat deze een 50hz panel heeft, maar bol.com geeft mij sterk de indruk dat hij een 100hz panel heeft. Wie weet wat juist is? Ik kreeg de indruk dat de grotere maten 805 namelijk wel een 100hz panel hebben en dat de 42 inch versie hier een uitzondering op is.
Is dit verschil van 50hz trouwens erg merkbaar? Ik ben van plan mijn nieuwe tv vooral te gebruiken voor de PS4 en gewoon tv kijken waaronder sportwedstrijden.
Ok, dank voor jouw antwoord. Ik dacht dat als het beeld vaker vernieuwd wordt, dat het dan vooral bij bewegende beelden te merken zou zijn maar dit heb ik dus mis? Wat is dan wel het nut van een hogere refresh rate?Bever! schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:27:
is een 50hz panel, en is voor bewegende beelden niet zo interessant.
hehe nee ik vervwoordde het slecht.Anoniem: 654116 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:31:
[...]
Ok, dank voor jouw antwoord. Ik dacht dat als het beeld vaker vernieuwd wordt, dat het dan vooral bij bewegende beelden te merken zou zijn maar dit heb ik dus mis? Wat is dan wel het nut van een hogere refresh rate?
50hz is voor bewegende beelden niet interessant!
100hz idd beter en vloeiender en scherper beeld
Ik twijfel tussen de 40W605, 42W705 en 42W805 om aan te schaffen. (En de samsung UE40H6203)
De 3D boeit mij niet zo veel, want dit zal ik waarschijnlijk nauwelijks gebruiken. Verder vind ik uiterlijk en dikte ook niet heel belangrijk.
Het gaat mij vooral om de beeldkwaliteit, is dit verschil tussen deze modellen erg groot?
De 3D boeit mij niet zo veel, want dit zal ik waarschijnlijk nauwelijks gebruiken. Verder vind ik uiterlijk en dikte ook niet heel belangrijk.
Het gaat mij vooral om de beeldkwaliteit, is dit verschil tussen deze modellen erg groot?
thx, maar hier niet gelukt...helaas ben ik bang....kraats schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:43:
[...]
Mij is het gelukt door ipv Ziggo of UPC te kiezen voor handmatig instellen bij de installatie en daarna de frequentie en modulatie op te geven. Hierna ging hij de zenders actief scannen en kon ik ze daarna op de door mij gewenste volgorde zetten. Ik heb wel van anderen in dit topic gelezen dat het niet altijd lukt.
Ik denk wel dat ik ook expliciet de landkeuze overgeslagen/omzeild heb. Misschien dat dat nog uitmaakt.
Uit een review van de 42W705Anoniem: 654116 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:48:
Ik twijfel tussen de 40W605, 42W705 en 42W805 om aan te schaffen. (En de samsung UE40H6203)
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl42w705b-201402233639.htmDespite the lack of any usable motion-enhancing technologies, we didn’t find motion clarity on the KDL42W705 to be wanting when we watched some live football broadcast. Yes, there’s the LCD blur, but motion was generally clean, without any sign of black trailing that can affect some VA LCD panels.
Je mag aannemen dat hetzelfde geldt voor de W805 ...
En voor de 40W605 uit een franse review:
http://www.digitalversus....-40w605b-p19148/test.htmlOn the upside, this is a responsive screen panel. We measured a ghosting time of 10 ms, which is just about average (some TVs go below 8 ms). Ghosting remains visible, but it's kept to a minimum when there's fast movement onscreen.
De Samsung is een 100Hz model maar zal verder vrij vergelijkbaar met de W605 zijn plus dan wel mogelijkheden om het beeld vloeiender te krijgen zo nodig.
MIj is verteld dat sony leveringsproblemen heeft en er in heel NL geen een staatSiebeJ schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:02:
[...]
Stond er nog belangrijke/relevante informatie in hun mail of was het meer een excuus. Ik heb namelijk geen mail ontvangen van PostNL en ben één van de personen die op z'n pakket aan het wachten is.
Laat ik dat maar niet zeggen ga binnenkort een Harmony kopenAnoniem: 648660 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:49:
Hoeveel afstandsbedieningen hebben jullie liggen?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Heb er nu 4 stuks liggen, absurd
Wil terug naar 2
Wil terug naar 2
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 648660 op 01-02-2015 11:36 ]
Gebruik sinds 2003 al Harmony afstandsbedieningen. Wil niets anders meer. Beneden de Harmony One in gebruik, op de slaapkamer de oude 525
Heb beneden zes apparaten staan, op de slaapkamer drie
Heb beneden zes apparaten staan, op de slaapkamer drie
Heeft iemand ervaring met de Sony W8 in combinatie met een USB CEC adapter zoals deze van Pulse-Eight?
Ik gebruik die HDMI-CEC connector in combinatie met XBMC en dat werkt prima.
Ik had een 50W805B besteld, maar ik heb een 50W829B gekregen
. Ben er echt superblij mee, wat een beeld.
Ik had een 50W805B besteld, maar ik heb een 50W829B gekregen
Blij dat je hem hebt. Ben bang dat er aan de 55 inch soap geen einde gaat komen. Levertijd is van 'morgen in huis' naar 5-8 dagen gegaan en als je de 55w805 besteld krijg je er géén 55w829b meer voor geleverd. Dus óf ze zijn opeens allemaal op of ze gaan allemaal naar de mensen die er al lang op zitten te wachten.
[ Voor 40% gewijzigd door Hotzenwalder op 01-02-2015 19:49 ]
Klopt het dat de KDL-42W829B wel een 100hz panel heeft , dat geeft de specificatielijst op de pricewatch aan , heeft iemand deze tv en kan dit bevestigen ? Is nog wel aardig aan de prijs 625 euro , of zal misschien nog wat zakken ? Ben ook benieuwd zoals velen naar de 2015 lijn en specificaties .
Ik dacht hier al meerdere malen voorbij te hebben zien komen dat de 42" een 50hz panel heefthstrr schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:30:
Klopt het dat de KDL-42W829B wel een 100hz panel heeft , dat geeft de specificatielijst op de pricewatch aan , heeft iemand deze tv en kan dit bevestigen ? Is nog wel aardig aan de prijs 625 euro , of zal misschien nog wat zakken ? Ben ook benieuwd zoals velen naar de 2015 lijn en specificaties .
Afgelopen week bij de MM een KDL42W815B gekocht waarop een Humax via Denon receiver stond aangesloten. Dit werkte perfect en zorgde verder niet voor problemen qua beeld.
Sinds vandaag ook een @smit 1.3 CI-module aangeschaft en deze vervolgens geprobeerd aan te sluiten. Hierbij diende ik eerst een fabrieks-reset te doen en mijn land in te stellen op Frankrijk, voordat ik uberhaupt meer dan 0 zenders te zien kreeg.
Nu heb ik ondertussen 1 zender die het normaal doet (Ned1) en alle andere zenders geeft ie weer in zeer blokkerig beeld of met de melding ''De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gecodeerd.''.
Iemand die mij kan helpen dit probleem op te lossen?
Sinds vandaag ook een @smit 1.3 CI-module aangeschaft en deze vervolgens geprobeerd aan te sluiten. Hierbij diende ik eerst een fabrieks-reset te doen en mijn land in te stellen op Frankrijk, voordat ik uberhaupt meer dan 0 zenders te zien kreeg.
Nu heb ik ondertussen 1 zender die het normaal doet (Ned1) en alle andere zenders geeft ie weer in zeer blokkerig beeld of met de melding ''De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gecodeerd.''.
Dit is inderdaad al heel vaak voorbij gekomen.Nahum schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:01:
[...]
Ik dacht hier al meerdere malen voorbij te hebben zien komen dat de 42" een 50hz panel heeft
Dan klopt de specificatielijst op de pricewatch niet !!, daar staat dat deze een 100 hz panel heeft , ik heb die info zelf ook al herhaaldelijk voorbij zien komen , jammer ,
Iedereen kan de gegevens aanpassen, dus ook jij. De specificaties zoals deze in de Pricewatch staan hoeven dus niet te kloppen.hstrr schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:28:
Dan klopt de specificatielijst op de pricewatch niet !!, daar staat dat deze een 100 hz panel heeft , ik heb die info zelf ook al herhaaldelijk voorbij zien komen , jammer ,
Ondertussen is er al een melding van gemaakt bij Tweakers. Morgenochtend zal dit dus wel veranderd zijn.
Ziggo?B2C schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:10:
Afgelopen week bij de MM een KDL42W815B gekocht waarop een Humax via Denon receiver stond aangesloten. Dit werkte perfect en zorgde verder niet voor problemen qua beeld.
Heb je dan ook alles via kanaal 220 ingesteld?
Klopt ja!Nahum schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:54:
[...]
Ziggo?
Heb je dan ook alles via kanaal 220 ingesteld?
Hoe bedoel je alles via kanaal 220 ingesteld, bij mij zit er op dat kanaal geen Brava Klassiek.
https://www.ziggo.nl/klan...ule-installeren-overzichtB2C schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:57:
[...]
Klopt ja!
Hoe bedoel je alles via kanaal 220 ingesteld, bij mij zit er op dat kanaal geen Brava Klassiek.
Misschien al deze stappen eens doorlopen...
Die heb ik helemaal doorlopen.Nahum schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:11:
[...]
https://www.ziggo.nl/klan...ule-installeren-overzicht
Misschien al deze stappen eens doorlopen...
Brava stond bij mij niet op kanaal 220 omdat ik dacht dat de oplossing het switchen
van land zou zijn, namelijk van Nederland naar Frankrijk.
Nu ik hem echter weer op NL heb staan lukt het ook, maar kan ik de module nog steeds
niet update bij kanaal 220.
Ci-module is ook pas in oktober 2014 gefabriceerd, dus is volgens mij up to date dan.
Nog een andere oplossing?
Hotzenwalder schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:44:
Blij dat je hem hebt. Ben bang dat er aan de 55 inch soap geen einde gaat komen. Levertijd is van 'morgen in huis' naar 5-8 dagen gegaan en als je de 55w805 besteld krijg je er géén 55w829b meer voor geleverd. Dus óf ze zijn opeens allemaal op of ze gaan allemaal naar de mensen die er al lang op zitten te wachten.
offtopic:
Morgenochtend is er overleg met PostNL. We nemen contact met je op! (ik kan alleen vanuit hier niet zien wie u exact bent) Maar we nemen met alle (10) klantencontact op.
Morgenochtend is er overleg met PostNL. We nemen contact met je op! (ik kan alleen vanuit hier niet zien wie u exact bent) Maar we nemen met alle (10) klantencontact op.
Hebben jullie de w828 nog? Of is deze alleen tijdelijk uit jullie voorraad?Qorne schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:38:
[...]
offtopic:
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 648660 op 01-02-2015 23:47 ]
Anoniem: 648660 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:46:
[...]
Hebben jullie de w828 nog? Of is deze alleen tijdelijk uit jullie voorraad?
offtopic:
Ik zit nu thuis, kan ik niet zien. voor vragen kan je het beste even e-mailen / contact zoeken met hificorner.nl en blijft dit topic verder schoon.
Ik zit nu thuis, kan ik niet zien. voor vragen kan je het beste even e-mailen / contact zoeken met hificorner.nl en blijft dit topic verder schoon.
Ik heb dit weekend niets meer gehoord van Hificorner of PostNL en begin m'n geduld te verliezen. Ik heb daarom een topic gemaakt waarin de belangrijkste info verzameld is: Hificorner.nl - Verdwenen TVs
Heb me de 42W705 aangeschaft.
Ik heb het beeld wat proberen te tweaken maar het beeld van de standaard Game modus blijft altijd beter dan mijn aangepaste versie.
Ook nogal moeilijk om voor dat model richtlijnen te gaan vinden, iemand die me zou kunnen helpen op dat vlak?
Voor andere modellen zijn er er een héél aantal settings terug te vinden... Voor de 42W705 spijtig genoeg niet.
De cinema mode ook eens uitgetest met een Blu-Ray, moet volgens mij ook nog héél wat beter kunnen.
CI+ module heb ik nog niet, dus het wordt nog wachten op digitale tv.
Ik heb het beeld wat proberen te tweaken maar het beeld van de standaard Game modus blijft altijd beter dan mijn aangepaste versie.
Ook nogal moeilijk om voor dat model richtlijnen te gaan vinden, iemand die me zou kunnen helpen op dat vlak?
Voor andere modellen zijn er er een héél aantal settings terug te vinden... Voor de 42W705 spijtig genoeg niet.
De cinema mode ook eens uitgetest met een Blu-Ray, moet volgens mij ook nog héél wat beter kunnen.
ye-roon schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:30:
Heb nu een heel weekend en een dag mijn W705B 42" die maar _net_ op mijn tv meubel past. Maar wooooooow wat mooi. Heb het gekalibreerd voor zover ik dat kon (de tv heeft geen "blue" mode en moet nog ff een brilletje vinden). Maar zelfs nu is het al geniaal mooi. Ik ben echt blij met m'n aankoop
Enige wat ik nu nog ff moet roggelen, is een CI+ kaartje van ziggo, het liefst zonder dat ik daar voor moet betalenMaja, daarvoor moet ik dus ff bellen.
PS4 werkt ook erg mooi. Ik word gewoon echt mee gezogen in de game, mede door het schermOok mario kart op de wii-u gedaan, fucking-a man
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 638355 op 02-02-2015 13:17 ]
Weet niet of je hier wat aan hebt... maar ik heb deze https://www.avforums.com/...ed-best-settings.1869036/ settings gebruikt op de 50W805B gebruikt en ik vind de kleuren erg goed en ben erg blij met deze instellingen. Voor gamen gebruik ik de standaard de game mode...Anoniem: 638355 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:14:
Heb me de 42W705 aangeschaft.
[...]
Ik heb ook gekeken naar die settings, maar wat ik nogal opvallend is dat je een tv koopt met allerlei snufjes en die vervolgens op off zet. Sommige heb ik wel wat aangepast richting de settings uit de link, maar ik laat een groot aantal van de verbeteropties toch gewoon aan staan.Ninjetsu NL schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:37:
[...]
Weet niet of je hier wat aan hebt... maar ik heb deze https://www.avforums.com/...ed-best-settings.1869036/ settings gebruikt op de 50W805B gebruikt en ik vind de kleuren erg goed en ben erg blij met deze instellingen. Voor gamen gebruik ik de standaard de game mode...
Dat soort features zijn leuk en aardig, maar OFF en een goede calibratie is vaak de beste keus.
Tenzij je graag naar een beeld kijkt wat on-the-fly kan veranderen
Tenzij je graag naar een beeld kijkt wat on-the-fly kan veranderen
Naja, ik koop die TV niet voor de snufjes die er op zitten, maar ik koop die TV omdat er volgens bepaalde settings een erg goede weergaven van kleuren en dus ook beeld kan plaatsvinden. Als dat n LG was geweest, dan had ik een LG gekocht bijv. Dat MotionFlow er op zit is wellicht leuk voor SD-materiaal of iets dergelijks maar ik wil liever geen rare artefacten of delen die bewegen terwijl ze niet horen te bewegen maar MotionFlow vindt van wel...J0YR1D3R schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:15:
[...]
Ik heb ook gekeken naar die settings, maar wat ik nogal opvallend is dat je een tv koopt met allerlei snufjes en die vervolgens op off zet. Sommige heb ik wel wat aangepast richting de settings uit de link, maar ik laat een groot aantal van de verbeteropties toch gewoon aan staan.

Maar een goede kleurweergave is voor ieder anders, sommige mensen vinden Samsung schermen beter uit zien, maar ik krijg koppijn bij wijze van spreken van die zuurstokkleuren... dus ieder zn eigen feestje

Ik denk niet dat iedereen er zo over denkt, maar ik vind de truukjes en de bijbehorende SOE erg mooi. Als ik nu naar andermans TV kijk vind ik het beeld zo choppy en houterig.
Ik ben het ook met je eens hoor, ik heb de motionflow op 'helder/clear' staan en vind de beweging nu ook veel fijner om naar te kijken.chaoscontrol schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:43:
Ik denk niet dat iedereen er zo over denkt, maar ik vind de truukjes en de bijbehorende SOE erg mooi. Als ik nu naar andermans TV kijk vind ik het beeld zo choppy en houterig.
Ik ben sinds vrijdag in het bezit van een 42w705, de eerste indruk is zeer goed. Ik heb alleen een vraag: ik kijk ziggo via de samsung decoder en maak dus geen gebruik van de digitale/analoge ingangen. Is het ook mogelijk om de zogenoemde "TV" als input source gewoon compleet uit te schakelen/niet weer te geven? Is namelijk tamelijk irritant als je zapt maar dan telkens overschakelt naar die input source met als gevolg een sneeuwend beeld en hard ruisgeluid.
Anoniem: 513541
Ik heb dus net mijn 50W805B binnen van de MM.
Maar ik heb m dus nu aangesloten op mijn PS4 en ik probeerde dus met COD 2 player fullscreen uit.
Ik deed dit met de functie 3D over-under.
Dit werkt niet goed tenzij ik me linker oog dicht knijp zie ik MIJN scherm en als ik mijn rechter oog dicht knijp zie ik mijn vriend zijn scherm. Heel raar allemaal. Ik heb hier Sony over gebeld en de medewerker begreep mij maar zei dat hier nog nooit eerder is over gebeld.
Heeft iemand 2 player full screen wel succesvol kunnen gebruiken en misschien heb ik iets verkeerds gedaan. Ik hoor het
Alvast bedankt
Maar ik heb m dus nu aangesloten op mijn PS4 en ik probeerde dus met COD 2 player fullscreen uit.
Dit werkt niet goed tenzij ik me linker oog dicht knijp zie ik MIJN scherm en als ik mijn rechter oog dicht knijp zie ik mijn vriend zijn scherm. Heel raar allemaal. Ik heb hier Sony over gebeld en de medewerker begreep mij maar zei dat hier nog nooit eerder is over gebeld.
Heeft iemand 2 player full screen wel succesvol kunnen gebruiken en misschien heb ik iets verkeerds gedaan. Ik hoor het
Alvast bedankt
Neen, maar als je niet over een CI+ module beschikt kan je altijd nog de analoge zenders instellen (en eventuele digitale niet-geëncrypteerde zenders als die er zijn). Dat kan altijd nog van pas komen als er een probleem is met je decoder of een storing van de digitale zenders.Hosa schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:31:
Ik ben sinds vrijdag in het bezit van een 42w705, de eerste indruk is zeer goed. Ik heb alleen een vraag: ik kijk ziggo via de samsung decoder en maak dus geen gebruik van de digitale/analoge ingangen. Is het ook mogelijk om de zogenoemde "TV" als input source gewoon compleet uit te schakelen/niet weer te geven? Is namelijk tamelijk irritant als je zapt maar dan telkens overschakelt naar die input source met als gevolg een sneeuwend beeld en hard ruisgeluid.
Waar vind jij ergens dat dit zou werken met de KDL-50W805B?Anoniem: 513541 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:36:
Ik heb dus net mijn 50W805B binnen van de MM.
Heeft iemand 2 player full screen wel succesvol kunnen gebruiken en misschien heb ik iets verkeerds gedaan. Ik hoor het![]()
Alvast bedankt
Bij normale actieve 3D wordt afwisselend een beeld voor je linker- en je rechteroog getoond, waarbij het 3D-brilletje het andere oog op het juiste moment afsluit (door het glas zwart te maken). Dit is dus wat jij waarneemt. Voor SimulView zouden beide ogen tegelijkertijd moeten worden afgesloten op het moment dat het beeld van de tegenspeler wordt getoond, dus zowel je tv als je 3D-bril moet hier ondersteuning voor bieden.
[ Voor 4% gewijzigd door Apollo89 op 02-02-2015 16:55 ]
Simulview werkt toch alleen op passieve 3d tv's met een aparte set brillen.
Toevoeging:
Mocht je je 3d brillen op willen offeren
http://youtu.be/hLf0DTl6o-I
Toevoeging:
Mocht je je 3d brillen op willen offeren
http://youtu.be/hLf0DTl6o-I
[ Voor 37% gewijzigd door cypher21 op 02-02-2015 16:53 ]
Check EN:cypher21 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:48:
The following are the requirements for using the SimulView feature:
A 3D TV
A PS3 that is connected to the TV using an HDMI® cable.
A PlayStation 3D display device
Two pair of SimulView passive glasses model TDG-SV5P
NOTE: The 3D glasses used to watch 3D content on a 3D TV are not supported for use with the SimulView feature.
A video game that supports SimulView
Bron: https://us.en.kb.sony.com...-the-simulview-feature%3F
[ Voor 0% gewijzigd door Ninjetsu NL op 02-02-2015 17:07 . Reden: Apollo89 heeft gelijk ]
Het werkt ook met de actieve 3D-brillen TDG-BT400A en TDG-BT500A, maar enkel als de tv ook SimulView ondersteunt: Which active 3D glasses are compatible with SimulView? : FAQ : Sony Asia Pacificcypher21 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:48:
Onder andere de W900A-serie ondersteunt dit (zie specificaties en handleiding), maar de W800B-serie niet (zie specificaties en handleiding).
[ Voor 23% gewijzigd door Apollo89 op 02-02-2015 17:01 ]
Als ik me niet vergis gebruik jij ook een CI+ module van Telenet?Apollo89 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:44:
[...]
Waar vind jij ergens dat dit zou werken met de KDL-50W805B?
Bij normale actieve 3D wordt afwisselend een beeld voor je linker- en je rechteroog getoond, waarbij het 3D-brilletje het andere oog op het juiste moment afsluit (door het glas zwart te maken). Dit is dus wat jij waarneemt. Voor SimulView zouden beide ogen tegelijkertijd moeten worden afgesloten op het moment dat het beeld van de tegenspeler wordt getoond, dus zowel je tv als je 3D-bril moet hier ondersteuning voor bieden.
Ik veronderstel dat je tevreden bent met de combi CI+ en de Sony televisie?
Normaal gezien zal ik mij zo één aanschaffen, geen nood aan een Digicorder. Analoog kijken op zo een toestel is uiteraard ook not done.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 638355 op 02-02-2015 17:14 ]
Anoniem: 513541
Geachte heer ..,
Naar aanleiding van ons telefoongesprek stuur ik u deze email.
Momenteel is de functie "silmulview" alleen beschikbaar op de Sony 4k televisies.
Dit wordt mogelijk wel een functie door een firmwareupdate voor oudere modellen in de toekomst.
Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het consumenten informatie centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Camille
Naar aanleiding van ons telefoongesprek stuur ik u deze email.
Momenteel is de functie "silmulview" alleen beschikbaar op de Sony 4k televisies.
Dit wordt mogelijk wel een functie door een firmwareupdate voor oudere modellen in de toekomst.
Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het consumenten informatie centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Camille
Inderdaad, maar daarnaast heb ik ook een HD Digicorder (DC-AD2100) omdat de CI+ module toch wel enkele beperkingen heeft.Anoniem: 638355 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:13:
Als ik me niet vergis gebruik jij ook een CI+ module van Telenet?
Ik veronderstel dat je tevreden bent met de combi CI+ en de Sony televisie?
Normaal gezien zal ik mij zo één aanschaffen, geen nood aan een Digicorder. Analoog kijken op zo een toestel is uiteraard ook not done.
Beperkingen van CI+ module t.o.v. niet-interactieve Digicorder:
- Je kan maar één programma tegelijkertijd opnemen en ondertussen niet naar een ander programma kijken. Een Digicorder kan twee programma's tegelijkertijd opnemen en je kan ondertussen nog naar een derde programma kijken.
- Je kan niet automatisch alle afleveringen van een serie laten opnemen. Enkel herhaalde dagelijkse/wekelijkse opnames met dezelfde begin- en eindtijden kunnen worden geprogrammeerd.
- Je kan enkel terugspoelen als je voordien al op TV PAUSE had gedrukt, anders wordt de zender die je bekijkt niet opgenomen en kan je dus ook niet terugspoelen.
- Zappen gaat trager dan met de Digicorder.
- Je hebt enkel een tv-gids voor vandaag en morgen (met interactieve Digicorder is dat tot 14 dagen).
- Je kan de opnames niet delen met andere Digicorders/Digiboxen in huis.
- Je kan extra zenderpakketten niet bekijken op andere Digicorders/Digiboxen in huis.
- Je kan geen films en programma's op aanvraag bekijken.
- Je kan geen gebruik maken van Terugkijk TV.
- Je kan geen gebruik maken van interactieve diensten (rode knop).
[ Voor 9% gewijzigd door Apollo89 op 02-02-2015 17:32 ]
Alvast bedankt voor de informatie.Apollo89 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:25:
[...]
Inderdaad, maar daarnaast heb ik ook een HD Digicorder (DC-AD2100) omdat de CI+ module toch wel enkele beperkingen heeft.
...
Het gaat mij persoonlijk puur om de beeldkwaliteit, al de extra 'opties' die wegvallen vormen niet direct een drempel voor mij. Ik kan leven met die beperkingen.
Haarscherp beeld op mijn televisie, meer moet dat niet zijn. Spijtig genoeg betaal ik er 70 euro voor, maar een Digicorder huren aan 8,20 euro/maand lijkt mij toch net iets te veel van het goede.
Hoe traag gaat het zappen? Zorgt het voor ergernis, of is het gewoon iets trager dan de sneller functionerende digicorder?
Op gebied van installatie: heb je gewoon de installatiegids van Telenet gevolgd?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 638355 op 02-02-2015 17:41 ]
Een Digicorder huren kost tegenwoordig al € 8,70 per maand, maar zoals gezegd heb ik hem gewoon aangekocht. De normale aankoopprijs is € 249, maar ik heb 'slechts' € 199 betaald omdat ik nog een oude aangekochte SD Digicorder had staan die onbruikbaar werd door de omschakeling van MPEG-2 naar MPEG-4 AVC.Anoniem: 638355 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:40:
[...]
Alvast bedankt voor de informatie.
Het gaat mij persoonlijk puur om de beeldkwaliteit, al de extra 'opties' die wegvallen vormen niet direct een drempel voor mij. Ik kan leven met die beperkingen.
Haarscherp beeld op mijn televisie, meer moet dat niet zijn. Spijtig genoeg betaal ik er 70 euro voor, maar een Digicorder huren aan 8,20 euro/maand lijkt mij toch net iets te veel van het goede.
Hoe traag gaat het zappen? Zorgt het voor ergernis, of is het gewoon iets trager dan de sneller functionerende digicorder?
Op gebied van installatie: heb je gewoon de installatiegids van Telenet gevolgd?
Indien je kan leven met de beperkingen van de CI+ module ben je met een aankoopprijs van € 69 natuurlijk beduidend goedkoper af. Het zappen is merkbaar trager dan bij de Digicorder, maar niet zodanig traag dat ik me er aan stoor. Wanneer de functie 'Snel zappen' is ingeschakeld, wordt het beeld tijdens het zappen verkleind en krijg je rechts daarvan een lijst van zenders met daarbij de naam van programma dat momenteel bezig is. Het op- en neer gaan in deze lijst (zonder dat het beeld verandert) gaat dan heel snel, enkel het overschakelen naar de gekozen zender is dan nog een beetje traag.
In de installatiegids van Telenet stond dat je nog allerlei waarden moet ingeven, maar in de praktijk was het nog eenvoudiger. Bij de 'Digitale autom. Afstemming' gewoon 'Kabel' kiezen en vervolgens kan je kiezen voor 'Telenet'. Je hoeft dan verder niets meer in te geven; de officiële zenderlijst van Telenet wordt automatisch ingeladen en je kan nadien de volgorde van de zenders nog aanpassen en/of zenders verwijderen via 'Digitale programma sortering'.
[ Voor 12% gewijzigd door Apollo89 op 02-02-2015 18:15 ]
Nou, ik heb net zojuist na lang wikken en wegen de 48W605 besteld via Wehkamp, voor €471 inclusief €29 verzendkosten. Wilde eerst meer dan €650 gaan uitgeven voor een 50W805 maar op het laatst bedacht ik me dat dit de meerprijs niet waard is, aangezien het extra geld toch wel gemist wordt in mijn studenten-portemonee. Volgens reviews is de 605-serie toch ongeveer even goed, de 3D-optie ga ik toch niet missen. Ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt maar voor het bedrag dat ik heb uitgegeven denk ik het toch wel. Ze zouden het ook nog eens morgen bezorgen aangezien ik vandaag vóór 23:00 heb besteld...
Mocht ik een vreselijke fout hebben begaan, iemand zeg het me ajb, ik kan het nog tot 14 dagen ruilen!
Mocht ik een vreselijke fout hebben begaan, iemand zeg het me ajb, ik kan het nog tot 14 dagen ruilen!
Anoniem: 647471
Beeldkwaliteit NPO1 HD slecht
Dag, wie herkent het probleem dat het beeld van NPO 1 HD erg matig is??
Ik kijk via Delta digitale tv (Zeeland)
Net ook weer zit ik me te ergeren aan het k*tbeeld van DWDD, vervolgens schakel ik naar BNN 3 op reis op NPO 3 HD en dat is gewoon goed.
Gisteren WK veldrijden was ook een mooi voorbeeld, NPO 1 HD en VRT 1 HD zonden beiden live uit, het beeld van VRT was echt stukken beter!
Wie herkent dit of heeft suggesties om iets te wijzigen in de setup?
Heb een Sony 50W829B
Dag, wie herkent het probleem dat het beeld van NPO 1 HD erg matig is??
Ik kijk via Delta digitale tv (Zeeland)
Net ook weer zit ik me te ergeren aan het k*tbeeld van DWDD, vervolgens schakel ik naar BNN 3 op reis op NPO 3 HD en dat is gewoon goed.
Gisteren WK veldrijden was ook een mooi voorbeeld, NPO 1 HD en VRT 1 HD zonden beiden live uit, het beeld van VRT was echt stukken beter!
Wie herkent dit of heeft suggesties om iets te wijzigen in de setup?
Heb een Sony 50W829B
Anoniem: 443272
Wat is slecht beeld? Op digitaal is dit meestal blokjesbeeld. Adhv wat voor storing valt er iets meer te zeggen.