Vandaag de KDL-50W815B voor €699,- bij de Mediamarkt. Volgens mij is dit echt een goeie deal, maar mijn huidige tv is nog steeds prima, de KDL-40W5500.
What to do.
Verwijderd
Zojuist de 815 gekocht in de aanbieding 
Kwam thuis zag ik dat de verpakking al open was geweest. Tevens de doos waar afstandsbediening etc in zat.
Dus retour naar MM en omgeruild voor nieuw exemplaar.
Kan niet wachten om hem uit te pakken dalijk 😆
Kwam thuis zag ik dat de verpakking al open was geweest. Tevens de doos waar afstandsbediening etc in zat.
Dus retour naar MM en omgeruild voor nieuw exemplaar.
Kan niet wachten om hem uit te pakken dalijk 😆
InderdaadJoster schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:33:
Die 40" op je slaapkamer hangen.
Nu ga ik dadelijk die TV ophalen, maar hoop wel dat 'ie in mijn autootje past
(Fiesta 2013).
Dat gaat prima passen. Er zitten amper randen om het scherm, dus zó ontzettend groot is het totale oppervlak niet. Wel even de achterbank omklappen natuurlijkchaoscontrol schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:29:
Nu ga ik dadelijk die TV ophalen, maar hoop wel dat 'ie in mijn autootje past(Fiesta 2013).
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Oh ik ging er vanuit dat er een overdreven grote doos omheen zou zitten.Rossi46 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:38:
[...]
Dat gaat prima passen. Er zitten amper randen om het scherm, dus zó ontzettend groot is het totale oppervlak niet. Wel even de achterbank omklappen natuurlijk
hahahaaha sterkte!
Mijn 50W829 paste wel in mijn Matiz uit 2004, maar met achterbank plat, achterklep open en stak er nog een centimeter of 20 - 30 uit.
Er zitten best forse piepschuim delen omheen.
Mijn 50W829 paste wel in mijn Matiz uit 2004, maar met achterbank plat, achterklep open en stak er nog een centimeter of 20 - 30 uit.
[ Voor 13% gewijzigd door maomanna op 12-01-2015 13:59 ]
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Ben ik dan misschien wat de positief?maomanna schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:57:
hahahaaha sterkte!
Mooi dit. Heb je hier misschien een bron van?Apollo89 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:07:
Zowel Motionflow™ XR 400, Motionflow™ XR 600 en Motionflow™ XR 800 maken gebruik van Backlight Scanning, maar het verschil zit in het aantal fases:
Panel Drive in Sony LCD TVs 2014 Series Repetition of the frame Black frame Insertion Motion Flow
(frame creation)Scanning backlight * X9005B
55W829/828
50W829/82825hz -> 50Hz 1 BFI (-> 100Hz) 1 MF (-> 200Hz) 4 phases scanning 800Hz 55W815B
50W815B25Hz -> 50Hz 1 BFI (-> 100Hz) 1 MF (-> 200Hz) 3 phases scanning 600Hz 65W955B
55W955B
60W855B
55W805B
50W805B
42W829/828
50W706/70525Hz -> 50Hz 1 BFI (-> 100Hz) 1 MF (-> 200Hz) 2 phases scanning 400Hz 42W815B 25Hz -> 50Hz 2 BFI (-> 150Hz) 1 MF (-> 300Hz) No 300Hz W855/W805
R70x/R60x25Hz -> 50Hz 1 BFI (-> 100Hz) 1 MF (-> 200hz) No 200Hz R5xx/R4xx 25Hz -> 50Hz No 1 MF (-> 100Hz) No 100Hz
Motionflow™ XR 100 \[50Hz panel + 1 additional frame]
Motionflow™ XR 150 \[50Hz panel + 2 additional frames]
Motionflow™ XR 200 \[50Hz panel + 1 additional frame + 2 zone frame blinking(top and bottom)]
Image Blur Reduction, Frame Interpolation, and Backlight Blinking.
Motionflow™ XR 300 \[50Hz panel + 2 additional frame + 2 zone frame blinking(top, midlle and bottom)]
Motionflow™ XR 400 \[100Hz panel + BLB + 1 additional frame + 2 zone frame blinking(top and bottom)]
Motionflow™ XR 600 \[100Hz panel + 2 additional frame+ 2 zone frame blinking(top and bottom)]
Motionflow™ XR 800 \[100Hz panel + 3 additional frame+ 4 zone horizontal line blinking]
Sony's latest Motionflow™ technology utilises all the features that made its predecessors industry leaders in motion blur reduction, as well as a few new advances. These include a 4-times speed play which inserts 3 additional frames between images, and a choice of "Clear" or "Clear Plus" mode which uses a line scan method to reduce blur and shortens the apparent response time of the liquid crystal respectively.
[afbeelding]
*offtopic*Rossi46 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:02:
[...]
Ben ik dan misschien wat de positief?Ik zag wel laatst iemand ongekend klooien met een grote doos van Samsung in te een klein autootje, dat zag er wel lollig uit
haha ja denk het wel.
Weet niet of de Fiesta iets groter is dan een matiz, maar eigenlijk alleen de breedte van de doos nekte m.
Ik kan verder wel balken etc vervoeren van 2.6m lang met de klep dicht.
De huidige Fiesta is sowieso wel een tand groter dan de Matiz van destijds, dus er is winst. Of het genoeg is horen we straksmaomanna schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:14:
[...]
*offtopic*
haha ja denk het wel.
Weet niet of de Fiesta iets groter is dan een matiz, maar eigenlijk alleen de breedte van de doos nekte m.
Ik kan verder wel balken etc vervoeren van 2.6m lang met de klep dicht.
Waar heb je dit vandaan? Bron aub?Apollo89 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:07:
Zowel Motionflow™ XR 400, Motionflow™ XR 600 en Motionflow™ XR 800 maken gebruik van Backlight Scanning, maar het verschil zit in het aantal fases:
Panel Drive in Sony LCD TVs 2014 Series Repetition of the frame Black frame Insertion Motion Flow
(frame creation)Scanning backlight * X9005B
55W829/828
50W829/82825hz -> 50Hz 1 BFI (-> 100Hz) 1 MF (-> 200Hz) 4 phases scanning 800Hz 55W815B
50W815B25Hz -> 50Hz 1 BFI (-> 100Hz) 1 MF (-> 200Hz) 3 phases scanning 600Hz 65W955B
55W955B
60W855B
55W805B
50W805B
42W829/828
50W706/70525Hz -> 50Hz 1 BFI (-> 100Hz) 1 MF (-> 200Hz) 2 phases scanning 400Hz 42W815B 25Hz -> 50Hz 2 BFI (-> 150Hz) 1 MF (-> 300Hz) No 300Hz W855/W805
R70x/R60x25Hz -> 50Hz 1 BFI (-> 100Hz) 1 MF (-> 200hz) No 200Hz R5xx/R4xx 25Hz -> 50Hz No 1 MF (-> 100Hz) No 100Hz
Motionflow™ XR 100 \[50Hz panel + 1 additional frame]
Motionflow™ XR 150 \[50Hz panel + 2 additional frames]
Motionflow™ XR 200 \[50Hz panel + 1 additional frame + 2 zone frame blinking(top and bottom)]
Motionflow™ XR 300 \[50Hz panel + 2 additional frame + 2 zone frame blinking(top, midlle and bottom)]
Motionflow™ XR 400 \[100Hz panel + BLB + 1 additional frame + 2 zone frame blinking(top and bottom)]
Motionflow™ XR 600 \[100Hz panel + 2 additional frame+ 2 zone frame blinking(top and bottom)]
Motionflow™ XR 800 \[100Hz panel + 3 additional frame+ 4 zone horizontal line blinking]
Sony's latest Motionflow™ technology utilises all the features that made its predecessors industry leaders in motion blur reduction, as well as a few new advances. These include a 4-times speed play which inserts 3 additional frames between images, and a choice of "Clear" or "Clear Plus" mode which uses a line scan method to reduce blur and shortens the apparent response time of the liquid crystal respectively.
[afbeelding]
Een snelle google zoekopdracht (<5 seconden) op een paar zinnen uit zijn post: https://www.avforums.com/...s-thread.1858674/page-158
Nu doe je precies wat je voorganger ook gedaan heeft, iets van een forum linken is geen bron. Mensen willen graag weten waar die informatie vandaan komt, bijvoorbeeld van Sony zelf, en of die informatie betrouwbaar is.ocn schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:23:
[...]
Een snelle google zoekopdracht (<5 seconden) op een paar zinnen uit zijn post: https://www.avforums.com/...s-thread.1858674/page-158
Van hristoslav2 idd (zie inmiddels boven), maar dit is onofficieel ... Zou ook nog vraagtekens hebben bij de XR600 opbouw met 3 fasen scannen (onlogisch; zie nu ook bij de 42" 2 BFI wat logischer lijkt) maar hij is nooit te beroerd om het nog aan te passen. Het is meer terugwaards beredeneerd (de precieze invulling dan), met wellicht ooit een officiele uitleg als basis/ de standaard Sony Motionflow uitlegplaatjes ...
De "bron" is een paar oost-europese fora, in cyrillisch wat het zoeken wat lastig maakt, en daar zit (vast) ook info tussen van sales reps, etc. maar een precieze uitleg van de huidige Motionflow cijfers heb ik nooit in plaatjes voorbij zien komen (dat hieronder is ook alweer van 2011 gezien de modellen eronder, XR200 was toen nog een 100Hz model)
De "bron" is een paar oost-europese fora, in cyrillisch wat het zoeken wat lastig maakt, en daar zit (vast) ook info tussen van sales reps, etc. maar een precieze uitleg van de huidige Motionflow cijfers heb ik nooit in plaatjes voorbij zien komen (dat hieronder is ook alweer van 2011 gezien de modellen eronder, XR200 was toen nog een 100Hz model)
[ Voor 71% gewijzigd door apis29 op 12-01-2015 16:54 ]
Inderdaad. Als het per se van Sony zelf moet komen (voor de ongelovige Thomassen
), dan vind je hier en daar wel één en ander terug, bijvoorbeeld hier voor Motionflow™ XR 800 en Motionflow™ XR 200: LED Backlit LCD TV: Picture Quality: BRAVIA TV: Sony Singapore
Vergelijking:

(bron: www.sony-asia.com
)
Vergelijking:

(bron: www.sony-asia.com
[ Voor 54% gewijzigd door Apollo89 op 12-01-2015 17:06 ]
Waar het feitelijk op neerkomt is dat niemand kan bevestigen of bijvoorbeeld een kdl42w828b met 400hz XR Motionflow een 100hz paneel heeft. Er wordt hier hardnekkig gepredikt dat alle Sony 42'' modellen van 2014 een 50hz paneel hebben, maar in werkelijkheid is er eigenlijk niemand die dit feitelijk en objectief kan bevestigen en onderbouwen.
Er wordt wel veel gespeculeerd op internet, ik denk ook dat veel mensen graag dingen willen geloven, maar dat is toch vaak gebaseerd op aanmames en niet op feiten.
Er wordt wel veel gespeculeerd op internet, ik denk ook dat veel mensen graag dingen willen geloven, maar dat is toch vaak gebaseerd op aanmames en niet op feiten.
Dat is allang onderzocht; het paneel is dezelfde als in de 42W805/815 blijkt uit het service menu ... Heb het nog gevraagd aan een reviewer hier in de pricewatch om een foto te posten van z'n service menu in de 42W805B en de paneelcode was zoals al bekend exact hetzelfde. Maar zoals je al zegt, zonder foto's bleven het aannames 

[805 vs 828]

[805 vs 828]
[ Voor 114% gewijzigd door apis29 op 12-01-2015 17:25 ]
Verwijderd
Heb de 50w815b eindelijk opstaan.
Blijft een mooi tv'tje.
Ben er erg blij mee na paar ritjes mediamarkt vandaag!
Eerst was de doos die is kreeg al geopend geweest. Voor mij onaanvaardbaar .. Dus retour mediamarkt en omgeruild voor ongeopende doos.
Bij thuiskomst problemen met tv ( app menu sprong nonstop open/dicht)
Blijkt afstandsbediening defect *zucht*
Dus weer ritje mediamarkt en werd ook deze zonder problemen vervangen.
Met al blij met de snelle oplossing van Mediamarkt en niet lastig doen.
Nu hopen dat ik lange tijd kan genieten.
Me oude sony 40w2000 moet maar op zoek naar een nieuwe eigenaar 😊
Blijft een mooi tv'tje.
Ben er erg blij mee na paar ritjes mediamarkt vandaag!
Eerst was de doos die is kreeg al geopend geweest. Voor mij onaanvaardbaar .. Dus retour mediamarkt en omgeruild voor ongeopende doos.
Bij thuiskomst problemen met tv ( app menu sprong nonstop open/dicht)
Blijkt afstandsbediening defect *zucht*
Dus weer ritje mediamarkt en werd ook deze zonder problemen vervangen.
Met al blij met de snelle oplossing van Mediamarkt en niet lastig doen.
Nu hopen dat ik lange tijd kan genieten.
Me oude sony 40w2000 moet maar op zoek naar een nieuwe eigenaar 😊
Niet gewacht op de Géén--BTW actie?
Of hij was in de aanbieding deze week toch?
Mooie tv idd, zelf ook de voorkeur voor de zilveren ...
Terugkomend op Motionflow: het meest recente officiele materiaal wat ik rond heb zien zwerven is uit 2012 en gaat nog uit van een 200Hz paneel:

[Łagodny = Smooth; andere Clear, Clear Plus en Impulse]
Mooie tv idd, zelf ook de voorkeur voor de zilveren ...
Terugkomend op Motionflow: het meest recente officiele materiaal wat ik rond heb zien zwerven is uit 2012 en gaat nog uit van een 200Hz paneel:

[Łagodny = Smooth; andere Clear, Clear Plus en Impulse]

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 12-01-2015 17:39 ]
Verwijderd
Was 699 maar in de actie.
Dus idd geen reden om te wachten voor de btw actie.
De 50 inch was nu maar 50euro duurder dan zijn 42 inch broertje.
Dus idd geen reden om te wachten voor de btw actie.
De 50 inch was nu maar 50euro duurder dan zijn 42 inch broertje.
Hij paste precies in de auto met de achterbank plat!
En wow, wat een beeld. Nu is het voor mij ook een behoorlijke upgrade. Iemand nog een Phillips CRT flatscreen TV 32" (32pw8818/12) hebben?
Mag je graties ophalen, weegt wel een miljoen kilo.
Zou de 55 inch ook nog in de aanbieding gaan?
En toch vraag ik me af hoe Electro World Tummers de 55w829b eind januari kan leveren voor 677 euro???
Ik heb deze op oudjaarsdag telefonisch besteld nadat iemand hier op Tweakers de actie bij Tummers bekend maakte. Ben vorige week zaterdag voor de zekerheid vanuit Arnhem nog naar Roermond gereden om er een aanbetaling op te doen.
Je zou haast denken dat het om refurbished modellen gaat of iets dergelijks. Tummers zelf spreekt over een goede deal met Sony...........
We zullen het weten als ik 'm op ga halen.
Ik heb deze op oudjaarsdag telefonisch besteld nadat iemand hier op Tweakers de actie bij Tummers bekend maakte. Ben vorige week zaterdag voor de zekerheid vanuit Arnhem nog naar Roermond gereden om er een aanbetaling op te doen.
Je zou haast denken dat het om refurbished modellen gaat of iets dergelijks. Tummers zelf spreekt over een goede deal met Sony...........
Ik vind het ook een erg vreemd verhaal. Het is zóveel goedkoper dan bij andere aanbieders... Waarom zouden ze dat doen? Ze kunnen makkelijk meer marge pakken en dan nog evenveel toestellen verkopen lijkt mij.Ponymaster schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:16:
En toch vraag ik me af hoe Electro World Tummers de 55w829b eind januari kan leveren voor 677 euro???
Misschien zijn het wel goedkope Chinese namaakproductenPonymaster schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:16:
Je zou haast denken dat het om refurbished modellen gaat of iets dergelijks.
Apollo89 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:37:
[...]
Misschien zijn het wel goedkope Chinese namaakproducten
Ach.....ik ben er altijd nog zelf bij als ik de tv op ga halen.Als het ook maar enigszins verdacht is, gaat voor mij de koop niet door. Dan betaal ik nog liever 200 - 250 euro meer bij een andere zaak.
Zelf ook vandaag de Sony W815b gekocht bij de MM. Erg tevreden, met name in combinatie met mijn PS4! Het tv kijken zelf is niet helemaal geweldig, maar dit komt vooral doordat ik KPN Glasvezel heb. Je krijgt dus geen TV te zien zo gauw je op TV drukt, alleen maar sneeuw :-x
@marijni12: i.c.m. kabelexploitant en optionele CI+ module wordt tv kijken al een heel stuk plezieriger.
Binnenkort komt er iemand van Sony bij mij thuis om de TV en kijkhoek te beoordelen.Tegels schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:33:
[...]
Ik heb toch een mail gestuurd naar het bedrijf waar ik de TV heb gekocht. Ik wil uitzoeken of dit nou misschien toch een 'defect' scherm is! Ben benieuwd naar de reactie.
Zover ik van een andere electro world winkel heb begrepen ging die Tummers onder de kostprijs.
Ik heb hem voor 899,-
Ik heb hem voor 899,-
Tuurlijk gaan ze niet onder de kostprijs. De tv's zijn op bestelling besteld. Waarom zouden ze speciaal bestelde tv's verkopen voor minder dan de inkoopprijs?Justin2000 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:52:
Zover ik van een andere electro world winkel heb begrepen ging die Tummers onder de kostprijs.
Ik heb hem voor 899,-
Wellicht onder hun kostprijs, maar heeft de genoemde winkel de tv's middels een ander kanaal ingekocht. Daar ga ik vanuit in ieder geval.Sunri5e schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:15:
[...]
Tuurlijk gaan ze niet onder de kostprijs. De tv's zijn op bestelling besteld. Waarom zouden ze speciaal bestelde tv's verkopen voor minder dan de inkoopprijs?
Daarom ben ik toch bang dat er een addertje onder het gras zit. Dat het bijvoorbeeld tv's zijn, die het afgelopen jaar bij Sony geretourneerd zijn i.v.m. clouding, ghosting of bleeding. En dat Sony deze voor een leuke prijs weer aanbiedt.Rossi46 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:36:
[...]
Wellicht onder hun kostprijs, maar heeft de genoemde winkel de tv's middels een ander kanaal ingekocht. Daar ga ik vanuit in ieder geval.
Over 2 weken weten we het..............
Ik heb deze TV van Tummers sinds tweede kerstdag, werkt perfect, dus je hoeft je niet druk te makenPonymaster schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:41:
[...]
Daarom ben ik toch bang dat er een addertje onder het gras zit. Dat het bijvoorbeeld tv's zijn, die het afgelopen jaar bij Sony geretourneerd zijn i.v.m. clouding, ghosting of bleeding. En dat Sony deze voor een leuke prijs weer aanbiedt.
Over 2 weken weten we het..............
Gisteren de 815 gekocht bij de MM.
Vroeg aan de verkoper of het verstandig was om te wachten op de BTW weken maar die starten pas 28 jan.
Hij zei, wacht nog even met halen. Ik vroeg hem toen of de BTW korting van de actieprijs afging (van 699) of van de dagprijs. Hij zei dat het van de dagprijs afging en gaf toen het advies om hem dan toch maar voor de BTW actie te kopen omdat hij nu dan ongeveer 50 euro goedkoper was.
Beslissing was snel gemaakt
Nu staat hij thuis te shinen en ga straks even zoeken naar de beste beeld settings voor optimaal beeldkwaliteit.
Vroeg aan de verkoper of het verstandig was om te wachten op de BTW weken maar die starten pas 28 jan.
Hij zei, wacht nog even met halen. Ik vroeg hem toen of de BTW korting van de actieprijs afging (van 699) of van de dagprijs. Hij zei dat het van de dagprijs afging en gaf toen het advies om hem dan toch maar voor de BTW actie te kopen omdat hij nu dan ongeveer 50 euro goedkoper was.
Beslissing was snel gemaakt
Nu staat hij thuis te shinen en ga straks even zoeken naar de beste beeld settings voor optimaal beeldkwaliteit.
Over BTW actie gesproken. Mijn vader kocht vorig jaar een Harman Kardon set met de BTW actie en daar boven op de korting van een MM medewerker. Is er niet iemand op het forum die in Rijswijk / Den-Haag / Zoetermeer / Rotterdam (eventueel ook iets daarbuiten) MM werkt die aan het eind van de maand een Sony Home Cinema Set voor mij wilt ''afrekenen''
?
[ Voor 8% gewijzigd door Dubrillion op 13-01-2015 11:21 ]
Wat denk je zelf...Dubrillion schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:17:
Over BTW actie gesproken. Mijn vader kocht vorig jaar een Harman Kardon set met de BTW actie en daar boven op de korting van een MM medewerker. Is er niet iemand op het forum die in Rijswijk / Den-Haag / Zoetermeer / Rotterdam (eventueel ook iets daarbuiten) MM werkt die aan het eind van de maand een Sony Home Cinema Set voor mij wilt ''afrekenen''?
Ik weet niet hoe ze het bij de MM geregeld hebben met kortingen van het personeel.Rossi46 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:26:
[...]
Wat denk je zelf...Dat gaat sowieso van zijn of haar saldo af, want je kunt niet oneindig onbelast korting geven vanuit de werkgever.
Hij kocht toen dat Harman Kardon set en ook een TV voor een andere vriend.
Helaas werkt hij niet meer bij de MM
Ik kan iedereen die een 32" tv zoekt de Sony W705 (zwart) of W706 (zilver) van harte aanraden. Er is geen enkel ander model/merk met zulk goed beeld in dit formaat.
Heb je toch groter nodig en is 42" te groot, dan heeft LG nog een interessante 39" tv. Die vind ik qua design wel minder mooi dan de Sony en hij is wat duurder. Helaas is het gat tussen 32 en 40/42 inch erg groot.
Het enige wat een beetje gek is: Settings bereiken is omslachtig (via de Apps knop, ondanks dat er andere knoppen beschikbaar zijn, die hebben geen functie als je gewoon tv kijkt via een settopbox).
Heb je toch groter nodig en is 42" te groot, dan heeft LG nog een interessante 39" tv. Die vind ik qua design wel minder mooi dan de Sony en hij is wat duurder. Helaas is het gat tussen 32 en 40/42 inch erg groot.
Het enige wat een beetje gek is: Settings bereiken is omslachtig (via de Apps knop, ondanks dat er andere knoppen beschikbaar zijn, die hebben geen functie als je gewoon tv kijkt via een settopbox).
Dat heeft wellicht te maken met BRAVIA Sync (HDMI-CEC), een communicatieprotocol waarmee apparaten elkaar kunnen bedienen. Zo kan bijvoorbeeld je tv automatisch worden ingeschakeld en op de juiste HDMI-ingang overschakelen als je je settopbox inschakelt en kan je settopbox worden uitgeschakeld als je je tv uitschakelt. Bepaalde knoppen van de afstandsbediening kunnen ook worden doorgestuurd naar de settopbox, maar als die daar niet op reageert kan je die functie dus beter uitschakelen (waardoor die knoppen terug bruikbaar worden voor de tv zelf): http://pdf.crse.com/manua...L/brsyncrm_europe_co.htmlJazco2nd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:17:
Je kan ook op de sync knop drukken eenmaal en dan vervolgens de onderste optie aanzetten. Dan gebruik je je afstandsbediening weer voor de TV zelf. En op dezelfde manier kan je het ook zo weer omzetten.Apollo89 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:06:
[...]
Dat heeft wellicht te maken met BRAVIA Sync (HDMI-CEC), een communicatieprotocol waarmee apparaten elkaar kunnen bedienen. Zo kan bijvoorbeeld je tv automatisch worden ingeschakeld en op de juiste HDMI-ingang overschakelen als je je settopbox inschakelt en kan je settopbox worden uitgeschakeld als je je tv uitschakelt. Bepaalde knoppen van de afstandsbediening kunnen ook worden doorgestuurd naar de settopbox, maar als die daar niet op reageert kan je die functie dus beter uitschakelen (waardoor die knoppen terug bruikbaar worden voor de tv zelf): http://pdf.crse.com/manua...L/brsyncrm_europe_co.html
Inderdaad, maar als je decoder toch niet reageert op die commando's (zoals bij de Digiboxen en Digicorders van Telenet het geval is), kan je ze evengoed volledig uitschakelen.Kashika schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:21:
Je kan ook op de sync knop drukken eenmaal en dan vervolgens de onderste optie aanzetten. Dan gebruik je je afstandsbediening weer voor de TV zelf. En op dezelfde manier kan je het ook zo weer omzetten.
DitDiagonaal schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:16:
[...]
Ik heb deze TV van Tummers sinds tweede kerstdag, werkt perfect, dus je hoeft je niet druk te maken
Verwijderd
Vandaag eens wezen kijken bij de mediamarkt naar de w828 55 inch en wat een sweet beelden.
Stond trouwens een demo aan met de effecten van xreality pro engine...deze maakte het beeld echt een stuk scherper en voegde veel meer details/contrast toe.
Waarom zet iedereen dat altijd uit/klaagt erover eigenlijk?
Stond trouwens een demo aan met de effecten van xreality pro engine...deze maakte het beeld echt een stuk scherper en voegde veel meer details/contrast toe.
Volgens mij zet iedereen dat uit omdat de techniek enkele jaren geleden heel slecht was. Het zorgde voor alle soorten problemen wat maar kon: Banding, clouding, vertraging, soap opera effect, kleurverschillen etc.
De technieken zijn verbeterd en ik vind het wel degelijk een aanwinst in de meeste gevallen. Er zijn wel nog genoeg mensen die het liefste alles uitzetten. Je moet het denk ik wijs gebruiken. Verschillende settings voor TV, voetbal, 24p materiaal en gaming helpen hierbij al heel veel.
Van die demo's moet je jezelf niet zoveel aantrekken. Dat is ook vaak een trucje waarbij het filmpje gewoon van te voren is bewerkt of op de helft de kleuren doffer worden gemaakt met een lagere helderheid o.i.d. Een beetje hetzelfde als met reclames van een tablet waarin wordt gezegd: Het mooiste beeld ooit! Iedereen beseft toch wel dat het beeld van de tablet nooit mooier kan zijn dan de tv waarop de reclame wordt bekeken?
De technieken zijn verbeterd en ik vind het wel degelijk een aanwinst in de meeste gevallen. Er zijn wel nog genoeg mensen die het liefste alles uitzetten. Je moet het denk ik wijs gebruiken. Verschillende settings voor TV, voetbal, 24p materiaal en gaming helpen hierbij al heel veel.
Van die demo's moet je jezelf niet zoveel aantrekken. Dat is ook vaak een trucje waarbij het filmpje gewoon van te voren is bewerkt of op de helft de kleuren doffer worden gemaakt met een lagere helderheid o.i.d. Een beetje hetzelfde als met reclames van een tablet waarin wordt gezegd: Het mooiste beeld ooit! Iedereen beseft toch wel dat het beeld van de tablet nooit mooier kan zijn dan de tv waarop de reclame wordt bekeken?
Verwijderd
Ik zou het in actiefilms misschien niet zo snel aanzetten omdat je teveel het soap opera effect kan krijgen, maar docus/andere films tv shows en sport/voetbal lijkt het me alleen maar een aanwinst?
Omdat sommige mensen blijkbaar niet graag een realistisch beeld hebben. Hetzelfde met Motionflow: de beelden worden té vloeiend, té realistisch en daar houden ze niet van. Bij 48 fps films in de cinemazalen (zoals bv. The Hobbit) waren er gelijkaardige klachten te horen. Mensen klagen dan dat films er hetzelfde gaan uitzien als tv-series (vandaar 'soap opera effect'), die worden opgenomen op video in plaats van op film (met meer frames per seconde). Ik denk dat het vooral een kwestie is van gewoon worden. Met de omschakeling van 35mm-film naar digitale projectie in de cinemazalen had je ongeveer hetzelfde (plots veel stabielere, flikkervrije beelden, geen spetters en spikkels meer in beeld).Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:50:
Vandaag eens wezen kijken bij de mediamarkt naar de w828 55 inch en wat een sweet beelden.
Verwijderd
Zorgt die Xreality pro engine nou voor het soap opera effect of is dat puur die motionflow die dat doet?Apollo89 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:06:
[...]
Omdat sommige mensen blijkbaar niet graag een realistisch beeld hebben. Hetzelfde met Motionflow: de beelden worden té vloeiend, té realistisch en daar houden ze niet van. Bij 48 fps films in de cinemazalen (zoals bv. The Hobbit) waren er gelijkaardige klachten te horen. Mensen klagen dan dat films er hetzelfde gaan uitzien als tv series (vandaar 'soap opera effect'), die worden opgenomen op video in plaats van op film (met meer frames per seconde). Ik denk dat het vooral een kwestie is van gewoon worden. Met de omschakeling van 35mm-film naar digitale projectie in de cinemazalen had je ongeveer hetzelfde (plots veel stabielere, flikkervrije beelden, geen spetters en spikkels meer in beeld).
Wie hier zet zijn over het algemeen zijn xreality pro engine en motionflow uit, en bij welke content wel aan?
Ben wel benieuwd
Motionflow zorgt idd voor soap opera effect. Ik zet het nooit vol aan, alleen bij voetbalwedstrijden, dan is 't nog wel nuttig. Halve motionflow is ideaal voor normale tv en uit is het best voor gamen.
[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 13-01-2015 17:19 ]
Verwijderd
En die Xrealitypro engine? Wat is halve motionflow? Dit verschilt per TV toch(400-600-800hz motionflow)
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 17:20 ]
X-Reality Pro maakt de beelden niet vloeiender, alleen realistischer door te trachten om details te recreëren die verloren zij gegaan bij de transmissie en compressie van de beelden. Tevens wordt ruis onderdrukt en een optimale contrast, kleur en scherpte gereproduceerd.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:11:
Zorgt die Xreality pro engine nou voor het soap opera effect of is dat puur die motionflow die dat doet?
Wie hier zet zijn over het algemeen zijn xreality pro engine en motionflow uit, en bij welke content wel aan?
Ben wel benieuwd
Motionflow XR creëert extra beelden door middel van interpolatie, wat de bewegingen vloeiender maakt en leidt tot wat sommigen het 'soap opera effect' noemen.
Via de OPTIONS-knop kan je trouwens kiezen uit verschillende soorten 'scènes', waarbij o.a. de instellingen voor X-Reality Pro en Motionflow XR automatisch worden aangepast. Zo zullen bij de scènekeuze 'spel' de beeldverbeteringen worden uitgeschakeld om een zo klein mogelijke vertraging te bekomen, terwijl er bij de scène 'sport' juist extra bewegingscompensatie zal worden toegepast. De scène 'bioscoop' zorgt dan weer voor minder levendige kleuren, die meer overeenstemmen met de realiteit. In bepaalde gevallen kan de tv de scène ook automatisch kiezen. Zie ook http://pdf.crse.com/manua...2/NL/c_aadjust_scene.html
[ Voor 28% gewijzigd door Apollo89 op 13-01-2015 17:31 ]
Graag wilde ik weten of de Sony W829 met zijn standaard voetsteun, die tevens als ophangbeugel fungeert, nu ook compleet als montageset kan gezien worden?
De handleiding zegt me, dat de voetsteun op de achterzijde van de tv dient gemonteerd te worden, helaas staat er niets in vermeld of de muurbeugel zelf ook daadwerkelijk in de doos aanwezig is of niet??
Iemand die hier aub ervaring mee heeft, zodat we hier weten wat te bestellen
De handleiding zegt me, dat de voetsteun op de achterzijde van de tv dient gemonteerd te worden, helaas staat er niets in vermeld of de muurbeugel zelf ook daadwerkelijk in de doos aanwezig is of niet??
Iemand die hier aub ervaring mee heeft, zodat we hier weten wat te bestellen
Bij de 42" en 50" modellen wordt inderdaad de voetsteun als ophangbeugel gebruikt en worden alle nodige onderdelen voor muurbevestiging meegeleverd (behalve de pluggen en schroeven die in je muur moeten).
Bij de 55" modellen worden enkel VESA-adapters meegeleverd en dien je zelf voor een VESA 300x300 muurbeugel te zorgen.
Bij de 55" modellen worden enkel VESA-adapters meegeleverd en dien je zelf voor een VESA 300x300 muurbeugel te zorgen.
Ah, vandaar de verwarring 
Het gaat hier om een 55" toestel W829, met overigens voor een Led-tv prima zwartwaarden
Als ik het goed snap, dien je enkel nog de muurhouder te bestellen!
Heb je eventueel voor de duidelijkheoid een foto-linkje naar dit betreffende onderdeel?
Het gaat hier om een 55" toestel W829, met overigens voor een Led-tv prima zwartwaarden
Als ik het goed snap, dien je enkel nog de muurhouder te bestellen!
Heb je eventueel voor de duidelijkheoid een foto-linkje naar dit betreffende onderdeel?
Officiële muurbeugel van Sony zelf: SU-WL450 | Televisies | Sony BE
Hierbij hangt je tv op aan de bovenste twee bouten. Onderaan zijn er slechts afstandhouders en een spanriem die je tegen de muur moet vastschroeven. Niet erg degelijk en relatief duur voor wat het maar is.
Zelf heb ik gekozen voor de EFW 8205 van Vogel's (als de link niet werkt, kies dan rechts bovenaan eerst voor Belgium / Dutch of Netherlands / Dutch). Deze heb ik kunnen bestellen voor € 24,62 op Amazon.de (met gratis verzending naar België, want samen besteld met de One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak voor € 52,37). Met deze muurbeugel hangt de tv op 2,2 cm van de muur. Als je de officiële muurbeugel van Sony gebruikt, dan is dat 6 cm als je kiest voor de standaardmontage of 2 cm als je kiest voor de smalle montage.
Hierbij hangt je tv op aan de bovenste twee bouten. Onderaan zijn er slechts afstandhouders en een spanriem die je tegen de muur moet vastschroeven. Niet erg degelijk en relatief duur voor wat het maar is.
Zelf heb ik gekozen voor de EFW 8205 van Vogel's (als de link niet werkt, kies dan rechts bovenaan eerst voor Belgium / Dutch of Netherlands / Dutch). Deze heb ik kunnen bestellen voor € 24,62 op Amazon.de (met gratis verzending naar België, want samen besteld met de One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak voor € 52,37). Met deze muurbeugel hangt de tv op 2,2 cm van de muur. Als je de officiële muurbeugel van Sony gebruikt, dan is dat 6 cm als je kiest voor de standaardmontage of 2 cm als je kiest voor de smalle montage.
[ Voor 3% gewijzigd door Apollo89 op 13-01-2015 18:55 ]
@Apollo89
Van harte bedankt voor je bijdrage
Van harte bedankt voor je bijdrage
Hmm tot nu toe nog geen prijsverlaging van de 55W828 naar 899,- zoals bij onze zuiderburen (expert.be, electromania.be etc.), had eignelijk verwacht dat diverse winkels in Nederland ook wel zouden volgen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Motionflow zorgt niet per se voor een soap opera effect (SOE). Beeldinterpolatie wel, de meeste motionflow instellingen gebruiken meer of minder interpolatie. Niet allemaal!tiguan schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:18:
Motionflow zorgt idd voor soap opera effect. Ik zet het nooit vol aan, alleen bij voetbalwedstrijden, dan is 't nog wel nuttig. Halve motionflow is ideaal voor normale tv en uit is het best voor gamen.
Impulse: Geen interpolatie alleen backlight blinking, geeft wel een onrustig beeld naar mijn mening. Zeker geen SOE.
True Cinema: Geen interpolatie, ook geen backlight truucjes. Deze instelling zorgt voor het meer vloeiend afspelen van 24p content dat met 3:2 pulldown is opgewardeerd naar 60Hz. True Cinema doet het tegenovergestelde (Inverse Telecine) en haalt het originele 24p signaal weer naar voren. Een absolute must voor chromecast gebruikers. Zeker geen SOE.
Clear Plus: Maakt vooral gebruik van backlight scanning en vrij weinig van interpolatie. Het SOE is niet of nauwelijks aanwezig.
Clear: Zelfde als Clear Plus alleen met meer interpolatie en dus een duidelijkere SOE.
Smooth: Maximale interpolatie, maximaal SOE.
Standard: Geen idee
Vivid: Volgens mij een combinatie van smooth en extra verzadigde kleuren. Bedoelt om je aandacht te trekken in een showroom, absolute waardeloze instelling voor thuisgebruik.
Bij het uitschakelen van motionflow of gebruik van True Cinema heb je verreweg het meeste last van motionblurring. Het is een keuze of toegeven aan een (beperkt) SOE of flinke motionblurring.
Verwijderd
Na aandachtig dit forum te hebben gevolgd de afgelopen weken, ben ik benieuw wat jullie verwachten wat de prijs zal gaan doen van een 50" W828B of W829B model ivm de bravia 2015 producten die op de CES zijn aangekondigd en de verwachte mediamarkt actie.
Denk dat ik net als Chaoss zit te wachten op het juiste moment maar dan voor de 50" variant.
Ik zit nu al een tijdje op mijn centjes, en ik wil graag overgaan tot aankoop
Dus als iemand nog tips heeft?!
p.s. de 815B heeft niet mijn voorkeur ivm kleur, en de 805B heb ik na het lezen van het forum ook een beetje achter me gelaten
Denk dat ik net als Chaoss zit te wachten op het juiste moment maar dan voor de 50" variant.
Ik zit nu al een tijdje op mijn centjes, en ik wil graag overgaan tot aankoop
Dus als iemand nog tips heeft?!
p.s. de 815B heeft niet mijn voorkeur ivm kleur, en de 805B heb ik na het lezen van het forum ook een beetje achter me gelaten
Electromania.be verzendt de KDL-55W828B ook gratis naar Nederland, dus voor € 899 kan je hem hebben.
Ja en als er iets met de tv is, kun je weer naar Belgie rijden voor je garantie, niet echt ideaal !!!!
[ Voor 10% gewijzigd door flipje1 op 13-01-2015 20:53 ]
Neen, dan bel je gewoon naar Sony. Voor tv's van 37" en groter komt de technieker aan huis, dus waar je hem koopt maakt voor de garantie geen enkel verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door Apollo89 op 13-01-2015 20:59 ]
Ik dacht dat je eerst de winkel waar je iets heb gekocht de kans moest geven om het op te lossen, en niet gelijk de fabrikant. Zou dat wel zwart op wit willen hebben mocht je het in belgie kopen, dat Sony Nederland het rechtstreeks oplost voor je.
[ Voor 11% gewijzigd door flipje1 op 13-01-2015 21:04 ]
Lijkt me een kwestie van tijd voordat hij ook NL voor die prijs beschikbaar is, aangezien de 2015 modellen er aan komen zullen de prijzen wel gaan dalen.
Hoop ook dat er binnenkort meer bekend wordt over de beschikbaarheid en prijzen van de 2015 C modellen want dan kan ik afwegen of ik een 828/9B wil of toch een 805C.
Hoop ook dat er binnenkort meer bekend wordt over de beschikbaarheid en prijzen van de 2015 C modellen want dan kan ik afwegen of ik een 828/9B wil of toch een 805C.
"Heeft uw televisie reparatie nodig? Via onze Thuis Reparatie aanvraag bieden wij een reparatieservice aan huis voor LCD, Plasma en Rear Projection."flipje1 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:01:
Ik dacht dat je eerst de winkel waar je iets heb gekocht de kans moest geven om het op te lossen, en niet gelijk de fabrikant. Zou dat wel zwart op wit willen hebben mocht je het in belgie kopen, dat Sony Nederland het rechtstreeks oplost voor je.
Zie http://services.sony.nl/support/nl/repair
Indien je contact zou opnemen met de winkel waar je hem hebt gekocht, dan zullen zij je ook doorverwijzen of in het beste geval in jouw plaats een reperatie-aanvraag doen bij Sony. Sommige winkels geven zelfs uitdrukkelijk aan dat zij niet tussenkomen voor groot elektro en tv's vanaf 37", bijvoorbeeld Art & Craft.
Wat zijn de verschillen tussen de 828B en de 829B ik zoek een 42 inch omdat deze in een kast komt , ik zag frontspeaker vermogen is bij de 829B 16 watt en bij de 828B 10 watt , zijn er verder nog verschillen ?
Voor zover ik weet zijn de 828 en 829 precies gelijk, is een ander serie nummertje voor andere markt/inkopers maar de specs zijn hetzelfde.
Kan ze op de specificatielijst van tweakers niet echt goed vergelijken omdat daar veel info blanco is en niet ingevuld , doe ik er goed aan om een van deze 2 te kiezen boven de 807B of 805B , ik ben geen film en spelletjes liefhebber , hoofdzakelijk digitale tv via UPC ook snelle bewegingen b.v voetbal en tennis wedstrijden , als ik het goed heb gezien komt er bij de 2015 lijn geen 42 inch maar enkele 43 inch modellen , weet iemand of dat klopt ?
Verwijderd
Wat gaan de Nederlandse prijzen worden denken jullie? Zullen deze onder de 900 zakken?Chaoss schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:09:
Lijkt me een kwestie van tijd voordat hij ook NL voor die prijs beschikbaar is, aangezien de 2015 modellen er aan komen zullen de prijzen wel gaan dalen.
Zeker voor sportwedstrijden is een model met een hogere Motionflow XR rating wel aan te raden (dus een W828B of W829B). Houd er wel rekening mee dat de 42" modellen maar een 50 Hz LCD-paneel hebben.hstrr schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:42:
Kan ze op de specificatielijst van tweakers niet echt goed vergelijken omdat daar veel info blanco is en niet ingevuld , doe ik er goed aan om een van deze 2 te kiezen boven de 807B of 805B , ik ben geen film en spelletjes liefhebber , hoofdzakelijk digitale tv via UPC ook snelle bewegingen b.v voetbal en tennis wedstrijden , als ik het goed heb gezien komt er bij de 2015 lijn geen 42 inch maar enkele 43 inch modellen , weet iemand of dat klopt ?
Bij de modellen van 2015 is de 42" inderdaad vervangen door 43", zie http://community.sony.be/...a-reeks-2015/ba-p/1862319
Misschien eens een helderziende raadplegen?Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:47:
Wat gaan de Nederlandse prijzen worden denken jullie? Zullen deze onder de 900 zakken?
Jaja ze kunnen het wel: een zwarte standaard
(de anderen gewoon weer een zilveren) en lampje weer terug(?)
.
50W755C (naar ik aanneem de opvolger van de 50W705B maar nu ook 'gewoon' met XR800) :

http://presscentre.sony.eu/latest_media/tag/bravia

50W755C (naar ik aanneem de opvolger van de 50W705B maar nu ook 'gewoon' met XR800) :

http://presscentre.sony.eu/latest_media/tag/bravia
[ Voor 99% gewijzigd door apis29 op 14-01-2015 01:06 ]
Heb je die standaard al eens in hoge resolutie bekeken?
Ik vind het niet echt geslaagd. Ik blijf nog altijd het meeste fan van de glanzende, verchroomde standaard van de W655A reeks uit 2013
Ik vind het niet echt geslaagd. Ik blijf nog altijd het meeste fan van de glanzende, verchroomde standaard van de W655A reeks uit 2013
[ Voor 39% gewijzigd door Apollo89 op 14-01-2015 10:31 ]
Ik vindt zwat ook wel mooi, mogen ze wat mij betreft ook wel voor de 805C invoeren
Zouden die voeten niet gewoon allemaal universeel zijn? Als in dat je ze wel onderling kan uitwisselen? Simpele mod om een zwarte voet onder mijn 805B te zetten.
Niemand die vindt dat het nu meer lijkt op een constructie van één of ander goedkoop meubel dan op het premium design dat we van Sony gewend zijn? Het geeft me de indruk dat men heeft willen besparen, wie weet op wat nog allemaal.
2014: W705B

2015: W755C

[ Voor 12% gewijzigd door Apollo89 op 14-01-2015 10:37 ]
Verwijderd
Van de week heb ik de 815b gekocht.
Welke ci+ module kan ik er her beste in doen. En waar is deze het goedkoopste?
Zit thuis met ziggo
Zit thuis met ziggo
Oh dat is idd geen vooruitgangApollo89 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:33:
Niemand die vindt dat het nu meer lijkt op een constructie van één of ander goedkoop meubel dan op het premium design dat we van Sony gewend zijn? Het geeft me de indruk dat men heeft willen besparen, wie weet op wat nog allemaal.
[afbeelding]
[afbeelding]
pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3 (maar dat had je nu zelf toch ook wel kunnen vindenVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:37:
Van de week heb ik de 815b gekocht.
Zit thuis met ziggo
Verwijderd
Ik las ergens dat er 3 verschillende merken/types waren. Vandaar de vraag welke beste was . Bedankt voor de link👍
Er zit nogal prijsverschil tussen meen ik
Er zit nogal prijsverschil tussen meen ik
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 11:55 ]
Verwijderd
Dag, weet iemand of je via het service menu van de Sony KDL-50W829 kunt zien hoeveel speeluren de tv heeft gemaakt?
Goede vraag. Ik vind m ook eel interessant
Maar niet bij een matzwarte tv, dat blijft geen gezicht (imo) vandaar ook m'n voorkeur voor de 706 en 815. En toen ook de 656 ...Apollo89 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 01:24:
Heb je die standaard al eens in hoge resolutie bekeken?
Op zich lijkt die van de 755 wel wat op een gerecyclede bagagedrager maar ja: zwart
Die ronde in beeld daar was pas echt verschrikkelijk

Kan er nog best mee door, zo lijkt ie echt te balanceren op de standaard:

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 14-01-2015 16:28 ]
Als je ipv volume +, volume - doet kom je in een echt service menu. Nou heb ik daar al tijden geen foto van zien rondzwerven maar bij mijn ouder model kan je dat daar idd zien ...Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:24:
Dag, weet iemand of je via het service menu van de Sony KDL-50W829 kunt zien hoeveel speeluren de tv heeft gemaakt?
Sony BRAVIA gebruiksuren controleren
Met de afstandsbediening:
De eerste vijf cijfers links onderaan zijn de totale gebruiksuren,
de volgende vijf zijn het aantal keren dat het toestel is ingeschakeld,
de laatste vijf zijn de gebruiksuren van het LCD-paneel.
(vertaling van: HiFiVision.com)
Met de afstandsbediening:
- Druk op
- Druk op 5
- Druk op
–
- Druk op
De eerste vijf cijfers links onderaan zijn de totale gebruiksuren,
de volgende vijf zijn het aantal keren dat het toestel is ingeschakeld,
de laatste vijf zijn de gebruiksuren van het LCD-paneel.
(vertaling van: HiFiVision.com)
Ik ben al jaren een tevreden Sony LCD gebruiker, maar hij is nu aan het kapot gaan. Mijn oog is nu gevallen op de Sony KDL-828B of een Samsung (bijvoorbeeld de 55UEH6400). Ik heb op de slaapkamer al een 40 inch Samsung uit de E-serie staan, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het beeld op me 6 jaar oude Sony Bravia (kdl-40w5710) beter lijkt.
Wat beeld betreft gaat dus mijn voorkeur uit naar een Sony, maar als ik de reviews en reacties lees omtrent de trage interface, dan weet ik nu al dat ik me daar kapot aan ga ergeren en dus liever een Samsung had gekocht.
Hoeveel last heb je nu in de praktijk van die interface? Ik zet meestal de TV aan en schakel dan zo snel mogelijk naar de externe interface waar mijn Dreambox aan hangt. Daar kijk ik TV mee (satelliet en kabel) en bekijk ik alle content van mijn NAS mee (films/series). De TV staat als we hem niet gebruiken uit, dus niet in de standby modus.
Graag jullie mening...
Wat beeld betreft gaat dus mijn voorkeur uit naar een Sony, maar als ik de reviews en reacties lees omtrent de trage interface, dan weet ik nu al dat ik me daar kapot aan ga ergeren en dus liever een Samsung had gekocht.
Hoeveel last heb je nu in de praktijk van die interface? Ik zet meestal de TV aan en schakel dan zo snel mogelijk naar de externe interface waar mijn Dreambox aan hangt. Daar kijk ik TV mee (satelliet en kabel) en bekijk ik alle content van mijn NAS mee (films/series). De TV staat als we hem niet gebruiken uit, dus niet in de standby modus.
Graag jullie mening...
Van kanaal wisselen via een UPC CI+ module duurt 1-2s. Smart home starten 3-5s. Niet supersnel.
Als je een externe tuner gebruikt, merk je niks van de interface van de tv. Bij een Sony TV hoef je zelfs niet eens elke keer om te schakelen naar de externe tuner, want hij blijft staan op de vorige instelling toen je 'm uitzette. Bijvoorbeeld HDMI1 blijft HDMI1.
Hmmm, en ik wilde morgen nog wel een CI+ module halen, is alles dan zoveel trager? Heb nu die hdbox van Ziggo, ook niet super snel maar niet storend oid.tiguan schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:49:
Als je een externe tuner gebruikt, merk je niks van de interface van de tv. Bij een Sony TV hoef je zelfs niet eens elke keer om te schakelen naar de externe tuner, want hij blijft staan op de vorige instelling toen je 'm uitzette. Bijvoorbeeld HDMI1 blijft HDMI1.
Probleem is alleen dat ik de interface van de TV visueel wel veel mooier vind dan die van Ziggo / UPC / KPN boxentiguan schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:49:
Nee hoor, vind ik niet. Maar hierboven wilde juist niet de interne tuner gebruiken.chaoscontrol schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:51:
[...]
Hmmm, en ik wilde morgen nog wel een CI+ module halen, is alles dan zoveel trager? Heb nu die hdbox van Ziggo, ook niet super snel maar niet storend oid.
Vind het zelf wel meevallen met een CI+ kaart op de Sony. Daarvoor had ik een humax decoder en die zapte ook redelijk snel.
Nadeel van de sony is dat het erg omslachtig is om favorieten in te stellen en alle zenders weg te mikken die niet in je pakket zitten. Door het land op Duitsland te zetten en dan handmatig te sorteren (lastig) is het wel gelukt. Nu hebben we de zenders in de Tv staan die we kunnen en willen kijken.
Nadeel van de sony is dat het erg omslachtig is om favorieten in te stellen en alle zenders weg te mikken die niet in je pakket zitten. Door het land op Duitsland te zetten en dan handmatig te sorteren (lastig) is het wel gelukt. Nu hebben we de zenders in de Tv staan die we kunnen en willen kijken.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Gebruikt de Sony in combinatie met Ziggo dan niet de Logical Channel Numbering zodat NPO1 HD op positie 1 staat en NPO2 HD op 2 etc?
Jazeker welHotzenwalder schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:11:
Gebruikt de Sony in combinatie met Ziggo dan niet de Logical Channel Numbering zodat NPO1 HD op positie 1 staat en NPO2 HD op 2 etc?
[quote]Apollo89 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:01:
[...]
Zeker voor sportwedstrijden is een model met een hogere Motionflow XR rating wel aan te raden (dus een W828B of W829B). Houd er wel rekening mee dat de 42" modellen maar een 50 Hz LCD-paneel hebben.
Bij de modellen van 2015 is de 42" inderdaad vervangen door 43", zie http://community.sony.be/...a-reeks-2015/ba-p/1862319
Wat zou de reden kunnen zijn dat de grotere maten wel 100 hz hebben en onder de 50 inch niet terwijl het de zelfde serie betreft .? Of is het verschil tussen 50 en 100 hz niet of bijna niet zichtbaar ?
[...]
Zeker voor sportwedstrijden is een model met een hogere Motionflow XR rating wel aan te raden (dus een W828B of W829B). Houd er wel rekening mee dat de 42" modellen maar een 50 Hz LCD-paneel hebben.
Wat zou de reden kunnen zijn dat de grotere maten wel 100 hz hebben en onder de 50 inch niet terwijl het de zelfde serie betreft .? Of is het verschil tussen 50 en 100 hz niet of bijna niet zichtbaar ?
Hoe groter de tv, hoe meer bewegingsonscherpte opvalt? Mogelijk beviel dat passieve 3D icm een VA paneel wel goed en wilden ze dat er iig in houden ... Het jaar ervoor bestond er een 50W685A en dat was ook een passief 3D 50Hz, de 42W685A is de 42W805B geworden maar de 50W805B is niet passief gebleven terwijl dat wel had gekund ... De voorganger van de 50W705B was ook een 50Hz.
[ Voor 56% gewijzigd door apis29 op 14-01-2015 21:06 ]
Ghosting valt op een grote tv inderdaad veel meer op. Voor een 40-42 inch is 50Hz prima, voor 50" en groter kun je niet zonder 100Hz paneel vandaar dat alle merken software matige foefjes toepassen om dit op te krikken naar zogenaamd 300-800Hz.