Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:53
hstrr schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:38:
[quote]Apollo89 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:01:
[...]

Zeker voor sportwedstrijden is een model met een hogere Motionflow XR rating wel aan te raden (dus een W828B of W829B). Houd er wel rekening mee dat de 42" modellen maar een 50 Hz LCD-paneel hebben.

Bij de modellen van 2015 is de 42" inderdaad vervangen door 43", zie http://community.sony.be/...a-reeks-2015/ba-p/1862319

Wat zou de reden kunnen zijn dat de grotere maten wel 100 hz hebben en onder de 50 inch niet terwijl het de zelfde serie betreft .? Of is het verschil tussen 50 en 100 hz niet of bijna niet zichtbaar ?
Als ik het 2015 overzicht zie, dan ben ik heel benieuwd wat nou precies de verschillen zijn tussen de 755 en 805. Want uit de sheet blijkt geen verschil. Kan nog interessant worden :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Huidige W7 en W8 hebben verder ook geen verschil behalve dat de 8 serie 3D heeft.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
Rossi46 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:03:
Als ik het 2015 overzicht zie, dan ben ik heel benieuwd wat nou precies de verschillen zijn tussen de 755 en 805. Want uit de sheet blijkt geen verschil. Kan nog interessant worden :Y
De W755C heeft geen ondersteuning voor 3D, de W805C wel (actief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:53
Apollo89 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:09:
[...]

De W755C heeft geen ondersteuning voor 3D, de W805C wel (actief).
Dus in feite zou 99% van de kopers voor de 7 moeten gaan? ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 10:33
Chaoss schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:09:
Huidige W7 en W8 hebben verder ook geen verschil behalve dat de 8 serie 3D heeft.
Het kan aan mij liggen maar volgens mij heeft de huidige 50W7 toch maar een 50hz panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Rossi46 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:22:
Dus in feite zou 99% van de kopers voor de 7 moeten gaan? ;)
Waarom 99%? Sommige mensen kijken wel eens graag naar een 3D-film (of andere 3D-beelden). Ik ken zelfs iemand die dit jaar een 50W829B heeft gekocht, met de overtuiging dat hij die 3D-functionaliteit toch niet veel zou gebruiken omdat hij dat in de cinema ook niet echt de moeite vindt, maar eens hij wat 3D-beelden gezien had op zijn tv dacht hij er plots helemaal anders over :)
Joster schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:25:
Het kan aan mij liggen maar volgens mij heeft de huidige 50W7 toch maar een 50hz panel?
Het 32" en 42" model van de W705B heeft een 50 Hz LCD-paneel, maar bij het 50" model is dit een 100 Hz paneel. Hetzelfde als bij de W8xxB serie dus. Overigens beschikt ook het 60" model van de W605B over een 100 Hz paneel.

[ Voor 28% gewijzigd door Apollo89 op 15-01-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apollo89 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:54:
Sony BRAVIA gebruiksuren controleren

Met de afstandsbediening:Hierdoor kom je in het diagnosescherm dat de uren toont.

De eerste vijf cijfers links onderaan zijn de totale gebruiksuren,
de volgende vijf zijn het aantal keren dat het toestel is ingeschakeld,
de laatste vijf zijn de gebruiksuren van het LCD-paneel.

(vertaling van: HiFiVision.com)
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Apollo89 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:50:

[...]

Het 32" en 42" model van de W705B heeft een 50 Hz LCD-paneel, maar bij het 50" model is dit een 100 Hz paneel. Hetzelfde als bij de W8xxB serie dus. Overigens beschikt ook het 60" model van de W605B over een 100 Hz paneel.
Dan had ik toentertijd (maart) toch net zo goed de 50W7 kunnen kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:02
Ik heb een 50W829b en het is een pracht TV. Enige ''nadeel'' is dat als mijn vriendin in de ochtend TV kijkt en ik in de middag wil gamen je een goede 30 a 40 seconden moet wachten voor ik van HDMI kanaal kan wisselen. Is er nog een instelling dat dit sneller gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
Joster schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:16:
[...]

Ben ook naar de 50W805 aan het kijken. Vind 3D totaal niet belangrijk. Maar de W8 is vreemd genoeg goedkoper in de pricewatch dan de 50W705.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Dubrillion schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:26:
Ik heb een 50W829b en het is een pracht TV. Enige ''nadeel'' is dat als mijn vriendin in de ochtend TV kijkt en ik in de middag wil gamen je een goede 30 a 40 seconden moet wachten voor ik van HDMI kanaal kan wisselen. Is er nog een instelling dat dit sneller gaat?
Ik weet niet welke console je gebruikt maar als ik mijn ps4 aan zet gaat de tv automatisch aan en switch hij meteen naar het juiste kanaal doormiddel van CEC (volgensmij heet dat zo). Zet jij zelf eerst de tv aan?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:02
Ik game via de PC op me TV. Dus ik moet echt wachten voor ik van HDMI kan switchen.
Met de BTW actie van de MM wil ik een Sony 5.1 set aanschaffen. Deze gaat dan op de ARC/CEC aansluiting. Als hij al op HDMI staat is de TV best snel. Anders moet je best lang wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Gisteren ook mijn nieuwe tvtje mogen ontvangen van de media markt. Tot nu toe bevalt ie prima. Wilde alleen gisteren een film kijken vanaf USB stick, maar na 20 minuten weigerde him opeens verder af te spelen. Het beeld werd zwart en hij gaf een foutmelding. De film was wellicht niet helemaal legaal, maar vond het toch bijzonder. Hebben mensen hier ook al last van gehad en eventueel een oplossing?
Daarna maar via mn PlayStation 3 geprobeerd en die hield het langer vol: na 45 minuten kapte hij ermee.

Vind het mediaspeler gedeelte niet echt lekker werken trouwens: traag in scrollen. Daarnaast geeft ie alle videofiles van de stick in dezelfde folder weer. Was toch handiger geweest als ie gewoon mijn structuur met mapjes en sub mapjes had aangehouden. Toch wat overzichtelijker als je verschillende series en films erop hebt staan.... Naja wie weet is hier een oplossing voor. Maar eens googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:21
ligt eraan hoe je de mediaspeler oproept. Als je op map pakt, dan krijg je je gewoon te zien zoals je het hebt ingericht.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de 2 dingen die traag zijn aan de sony is het switchen van hdmi kanaal en de interface zelf(bv openen van netflix, of films browsen in netflix zelf?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:30:
Dus de 2 dingen die traag zijn aan de sony is het switchen van hdmi kanaal en de interface zelf(bv openen van netflix, of films browsen in netflix zelf?)
Op het trage openen van Netflix heb ik een oplossing gevonden (of eigenlijk, het trage menu om bij netflix te komen). De amerikaanse varianten van de 2014 lijn (in mijn geval bijv. de 50W700B ipc 50W705B) hebben een netflix knop op de afstandbediening die direct naar netflix gaat. Met een Logitech Harmony kan je deze knop ook op een EU model gebruiken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Dubrillion schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:46:
Ik game via de PC op me TV. Dus ik moet echt wachten voor ik van HDMI kan switchen.
Met de BTW actie van de MM wil ik een Sony 5.1 set aanschaffen. Deze gaat dan op de ARC/CEC aansluiting. Als hij al op HDMI staat is de TV best snel. Anders moet je best lang wachten
Enkel HDMI IN 2 beschikt over ARC, maar alle HDMI-ingangen beschikken over CEC (BRAVIA Sync). Ik denk echter niet dat er pc's zijn die dat ondersteunen.
kippengaas schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:15:
Wilde alleen gisteren een film kijken vanaf USB stick, maar na 20 minuten weigerde him opeens verder af te spelen. Het beeld werd zwart en hij gaf een foutmelding. De film was wellicht niet helemaal legaal, maar vond het toch bijzonder. Hebben mensen hier ook al last van gehad en eventueel een oplossing?
Daarna maar via mn PlayStation 3 geprobeerd en die hield het langer vol: na 45 minuten kapte hij ermee.
Het zou kunnen dat de film gebruik maakt van een te complexe codering. Als je in de codec list kijkt, dan zie je dat AVC / H.264 codering wordt ondersteund tot Baseline Profile level 3, Main Profile level 4 en High Profile level 4. Als men een te hoog level heeft gebruikt bij de codering van de film, dan kan je afspeelproblemen krijgen. Verder zou het natuurlijk ook kunnen liggen aan een probleem met je USB-stick zelf.
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:30:
O.a. het wijzigen van HDMI-ingang is alleen traag als het toestel nog maar net aan staat., omdat de software dan nog verder geladen wordt op de achtergrond.

[ Voor 34% gewijzigd door Apollo89 op 15-01-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Joster schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:16:
[...]

Die is pas uit sinds Augustus ;) ... Zag hem wel voor 649 voorbij komen laatst ergens over de grenzen, meer zou ie ook niet moeten kosten in vergelijking ... Niet meer gezien bij de MM de laatste tijd alleen :/

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 15-01-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:53
Beste tweakers,

Mijn huidige TV (LG 42") krijgt kuren en wil ik gaan vervangen. Nu zie ik dat het beeldkwaliteit van de Sony's zeer goed zijn en dit is het belangrijkste punt voor mij samen met de Smart functies. Alleen nu is het zeer onduidelijk voor mij welk type ik nu het beste kan pakken. 3D is belangrijk want wil ik meer gaan kijken.

Ik twijfel nu tussen de volgende modellen:

KDL-50W828B
KDL-50W815B
KDL-50W805B

Ik kan alleen niet goed vinden wat nu exact de verschillen zijn en waarom ik bijv. de gene moet pakken met het hoogste type nummer.

Kan iemand mij hier in adviseren?

Bedankt!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

828 heeft betere motionflow(voor sportevenementen)
815 is mediamarkt model volgens mij
805 is hetzelfde als de andere 2 minus de motionflow.
Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
mvrooij schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:16:
Ik kan alleen niet goed vinden wat nu exact de verschillen zijn en waarom ik bijv. de gene moet pakken met het hoogste type nummer.
Dat is hier nochtans al talloze keren aangehaald. Het enige verschil zit in de Motionflow-technologie (bewegingsverbetering) en de kleur van het toestel. Hier nogmaals een overzicht:

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B met Motionflow™ XR 400 Hz (zwart) --> hier voor € 679,20
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W815B met Motionflow™ XR 600 Hz (zilver)
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B met Motionflow™ XR 800 Hz (zwart)
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W829B met Motionflow™ XR 800 Hz (zwart)
(KDL-50W828B en KDL-50W829B zijn identiek)

Alle types beschikken echter over een 100 Hz LCD-paneel. Het verschil zit in de backlight scanning (klik hier voor meer details).

[ Voor 7% gewijzigd door Apollo89 op 15-01-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Met de nadruk dat 'meer' alleen door een andere methode komt die een ander rekensommetje oplevert en je in de praktijk waarschijnlijk niet eens zult gebruiken. Daarnaast is de 815 zilver ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ik denk dat het dan toch de 50W828B gaat worden, want die van MediaMarkt is wel goedkoop maar is een grijze versie en dat wil ik liever niet. En ik kijk zeer veel voetbal, dus dan lijkt het me beter om de gene met 800 Hz te nemen. Is dit dan de juiste keuze?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
En kan iemand mij vertellen of de 3D bug al is opgelost in de laatste firmware die 2-12-2014 is uitgekomen? Ik zou toch wel balen als 3D echt zo slecht is om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:19
Ik ben zeeeeer kritisch wat banding en DSE (Dirty Sceen Effect) betreft en ik had eigenlijk de moed al opgegeven om een voor mij acceptabele LED TV te vinden. (voordat OLED TV's voor mij betaalbaar zijn) Ik heb de afgelopen maanden meerdere LED TV's van LG, Samsung en Sharp besteld en weer terug gestuurd i.v.m. voor mij onacceptabele banding en DSE met name duidelijk zichtbaar bij voetbalwedstrijden en klusprogramma's.

Ik kwam iedere keer weer terug bij mijn oude vertrouwde (Samsung) plasma TV.

Na het lezen van meerdere goede reviews van de Sony W8 serie op verschillende websites heb ik de LED TV techniek nog één kans gegeven en de Sony W805B in 50" besteld. Dat had ik veel eerder moeten doen! 😄

Banding en DSE zullen altijd iets zichtbaar zijn op een (edge) LED TV. Dat is inherent aan de techniek. Maar bij deze TV vind ik het met de juiste instellingen echt verwaarloosbaar en absoluut acceptabel. En dat zegt heel wat! 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
Turn the light sensor off first..it makes your tv look so dull then:
Scene select cinema
Picture mode cinema 1 or 2
Backlight 8
Contrast 95
Brightness 51
Colour 50
Hue 0
Colour temp warm 1
Sharpness 50
Nr off
MPEG nr off
Dot nr off
Reality creation manual resolution 17 noise filtering 6
Smooth graduation low
Motion flow true cinema
Film mode auto

Advanced settings
Black corrector off
Adv contrast enhancer off
Gamma -1
Auto light limiter off
Clear white off
Live colour low
White balance r gain 0 g gain 0 b gain 0 r bias 0 g bias 0 b bias 0 specific to your set
Detail enhancer off
Edge enhancer off
Skin naturaliser off

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Die instellingen zou ik alvast niet aanbevelen. Bijna alle beeldverbeteringen staan uit, wat de scherpte niet ten goede komt. Eventuele ruis of artefacten ten gevolge van (te sterkte) MPEG-compressie van tv-zenders zullen bijvoorbeeld niet gereduceerd worden. Ook zegt men daar om de lichtsensor uit te schakelen, terwijl dit juist een heel nuttige functie is van deze tv (automatische aanpassing van de helderheid naargelang hoeveel licht er op het scherm schijnt). Zoveel geld betalen voor een tv en dan alle speciale technologieën uitschakelen, zonde.

[ Voor 8% gewijzigd door Apollo89 op 15-01-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd,
Heb jij nog instellingen Apollo?
Ik hou juist van dat kraakheldere scherpere beeld, beetje alsof het 4k hd achtig beeld is met veel details en diepe kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
(Beeld)instellingen zijn natuurlijk persoonlijk.
Met bovengenoemde instellingen heb ik in ieder geval het beeld zoals ik het graag hebben wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25
Heb net de CI+ module gehaald en geïnstalleerd (nadat ik de 1e defect kon terugbrengen). Tevreden over de snelheid, het zappen gaat ietwat trager dan met het Ziggo doosje zelf maar totaal niet storend (en een veel fijnere guide in ruil ervoor terug!). En alles met 1 afstandsbediening. :)

Het Ziggo hd-decoder doosje verzorgde echter ook de splitsing van mijn coax kabel naar de slaapkamer. De tv heeft geen coax out dus zal dit even moeten splitten. Kan dat kwaad, splitten met een passieve splitter voor een kabel van maximaal 5m?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Dat hangt ervan af hoe sterk het signaal nog is op het punt waar je de splitter plaatst. Je zal dit zelf moeten uittesten.

Hoe ver gaat de tv-gids trouwens bij jou? Bij het Belgische Telenet (zustermaatschappij van het Nederlandse UPC) is het namelijk zo dat je bij een CI+ module of een decoder die niet interactief gemaakt is slechts een tv-gids voor vandaag en morgen hebt. Enkel interactieve decoders van Telenet (waarbij de netwerkkabel dus is aangesloten) hebben een tv-gids tot 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 00:05
Volgens mij bepaald niet zozeer de tv of het kastje hoever de tv gids gaat. Zowel op m'n Humax als op de tv gaat de gids gewoon niet verder na, ik dacht, 3 dagen. Provider Ziggo.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 15-01-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Apollo89 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:10:
Dat hangt ervan af hoe sterk het signaal nog is op het punt waar je de splitter plaatst. Je zal dit zelf moeten uittesten.

Hoe ver gaat de tv-gids trouwens bij jou? Bij het Belgische Telenet (zustermaatschappij van het Nederlandse UPC) is het namelijk zo dat je bij een CI+ module of een decoder die niet interactief gemaakt is slechts een tv-gids voor vandaag en morgen hebt. Enkel interactieve decoders van Telenet (waarbij de netwerkkabel dus is aangesloten) hebben een tv-gids tot 14 dagen.
De tv staat er ongeveer 1 meter vanaf en de slaapkamer tv ongeveer 5 meter. Signaal voor de tv in de woonkamer zal wel goed zijn vermoed ik, ik twijfel over op de slaapkamer, we gaan het morgen zien. :)

De gids gaat bij mij tot de 19e maar op de 18e zijn al een paar dingen niet ingevuld (programmering onbekend).
tiguan schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:13:
Volgens mij bepaald niet zozeer de tv of het kastje hoever de tv gids gaat. Zowel op m'n Humax als op de tv gaat de gids gewoon niet verder na, ik dacht, 3 dagen. Provider Ziggo.
ik ook Ziggo inderdaad.

[ Voor 14% gewijzigd door chaoscontrol op 15-01-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Lijkt me meer over Ziggo te gaan dan over sony tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
chaoscontrol schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:00:
Heb net de CI+ module gehaald en geïnstalleerd (nadat ik de 1e defect kon terugbrengen). Tevreden over de snelheid, het zappen gaat ietwat trager dan met het Ziggo doosje zelf maar totaal niet storend (en een veel fijnere guide in ruil ervoor terug!). En alles met 1 afstandsbediening. :)
Voor mij ook 2 grote pro's waarom ik niet zo'n Ziggo kast er tussenin wil :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-10 12:23
Joster schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:52:
[...]

Voor mij ook 2 grote pro's waarom ik niet zo'n Ziggo kast er tussenin wil :Y)
Hoe neem je dingen op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:26
Harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Dat is wel een nadeel. De tv heeft maar één tuner, dus je kan maar één programma tegelijkertijd opnemen en je kan ondertussen niet naar een ander programma kijken. Je kan ook niet terugspoelen, tenzij je vooraf al op TV PAUSE had gedrukt (waardoor de tv in timeshifting-modus gaat en alles begint te registreren) en het is niet mogelijk om van een serie automatisch alle afleveringen op te nemen. Met mijn Digicorder van Telenet gaat dat allebei wel en kan ik bovendien twee programma's tegelijkertijd opnemen en ondertussen naar een derde programma kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Daarom heb ik ook een Humax ernaast staan, voor het opnemen :P Maar tv kijken doe ik gewoon direct via interne tuner.

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 15-01-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:35:
Ja idd,
Heb jij nog instellingen Apollo?
Ik hou juist van dat kraakheldere scherpere beeld, beetje alsof het 4k hd achtig beeld is met veel details en diepe kleuren
En die details kan je creeeren uit het niets zeker via de tv instellingen :P ? Het enige wat dat allemaal doet is je inkomende signaal aanpassen/verstoren ... Als je inkomende signaal goed is hoef je helemaal niks aan te zetten. Die geposte instellingen zijn precies afgestemd op de film/tv industrie standaarden qua kleuren (voor dat specifieke exemplaar iig) en ze zijn in eerste instantie bedoeld voor hd film kijken in het donker (bioscoop naspelen thuis). True Cinema bijv. is dan ook bedoeld voor de 24p weergave en moet je voor tv kijken iig niet gebruiken ... Of het niets doet bij niet-24p materiaal weet ik eigenlijk niet maar in dat geval zou je het natuurlijk aan kunnen laten.
De lichtsensor op Sony tv's is maar matig te noemen, enige wat je ervan krijgt is een vrij gelimiteerde max helderheid en alleen maar grauw beeld als gevolg.

Maar gelukkig heb je genoeg scenes tot beschikking om allerlei verschillende instellingen voor te programeren en testen ;) (ook bijv. een dag- en avondinstelling). Het went iig snel genoeg zo'n instelling als gepost maar in eerste instantie kan het vrij kleurloos overkomen ja ...

EDIT: verder is het verschil tussen 400 en 800 Motionflow pas actief bij de Helder/Clear stand en verder dus als ie gewoon op Standaard staat is er helemaal geen verschil tussen een 50W805B en 50W828/9 ...

[ Voor 56% gewijzigd door apis29 op 16-01-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwobbel1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik zie dat ze in België een tv met type KDL55W828BB verkopen voor €899,-.

Is dit type gelijk aan het type KDL55W828B (zonder extra B ) die in Nederland wordt verkocht en kan ik deze in Nederland gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Ja hoor. Het volledige modelnummer is KDL-55W828BBAE2. Die tweede B staat voor Black en die AE2 voor All European 2. Dit is hetzelfde type dat ook in Nederland wordt verkocht.

Bij Electromania wordt dit toestel verkocht voor € 899 met gratis verzending naar Nederland. Ook bij de ketens Vanden Borre, Excellent en Expert wordt het aan die prijs aangeboden.

Dit toestel is echter zodanig populair dat het vrijwel overal uitverkocht is en momenteel in bestelling is bij de fabriek. Het kan dus nog wel een tijdje duren voor het terug leverbaar is. Voor de garantie maakt het absoluut niet uit waar je hem koopt, want voor tv's vanaf 37" verloopt dat sowieso via de reparatieservice van Sony zelf (waarbij er een technieker aan huis komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens mij gewoon dezelfde tv maar misschien dat er hier mensen zijn die hem daadwerkelijk hebben.

Overigens verbazend dat de nederlandse winkels hem nog niet voor 899 hebben staan. De bekendere winkels hebben hem vaak nog op 1199 en dat is toch wel een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwobbel1
  • Laatst online: 31-03-2024
Bedankt Appollo89 en Chaoss... Ik ga er een bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voorpret van het kopen van een TV of soundsystem is voor mij nog het allermooist.
En jullie zijn DE kenners, misschien weten jullie ook een mooi trick waarmee ik straks mooie beeldinstellingen kan instellen.
Over een paar weken staat bij mij de Sony 50W805B.
Heeft iemand tips / websites waar ik meer te weten kan komen over ideale(re) beeldinstellingen dan die uit de doos komt? Thanks alot!

28 januari dus de btw vrije week bij Mediamarkt waar ik de tv ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:23:
De voorpret van het kopen van een TV of soundsystem is voor mij nog het allermooist.
En jullie zijn DE kenners, misschien weten jullie ook een mooi trick waarmee ik straks mooie beeldinstellingen kan instellen.
Over een paar weken staat bij mij de Sony 50W805B.
Heeft iemand tips / websites waar ik meer te weten kan komen over ideale(re) beeldinstellingen dan die uit de doos komt? Thanks alot!

28 januari dus de btw vrije week bij Mediamarkt waar ik de tv ga halen.
Net als geluid is het maar net wat voor beeld je zelf het mooist vind.

http://www.digitalversus....-50w805b-p19373/test.html

Hier zeggen ze onder aan (dit slaat op een kleur-"echt" resultaat):
After trying out the different picture settings in this TV's menu, we found that "Custom" mode was the best option. Once switched to "Custom", there's no need to change any other settings. Test results with recommended settings:

Contrast: 3200:1
Black: 0.06 cd/m²
Gamma: 4.3 / 5
Delta E: 2.5
Variation in white uniformity: 13%
Viewing angles: 1.9 / 5
Power use: 64 W
Media player: 3.1 / 5

Ik vind de kleuren dan net te flets en gooi de saturatie iets omhoog. Tijdens gamen zet ik de gamemode aan en ben nog niet uit over of (en wanneer) ik dingen als motionflow ga gebruiken, vind de ervaring nog teveel wisselen afhankelijk van de content.

Oftewel, als je hem dadelijk hebt ben je voorlopig nog wel even aan het spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal dagen heb ik de SONY KDL-50W815B gehaald. Omdat het (analoge) beeld niet mooi was heb ik via UPC nog een extra digitale box besteld zodat ik in mijn kamer ook mooi beeld krijg.

Echter als ik op de 'Guide' knop druk van mijn afstandsbediening krijg ik alsnog geen tv gids te zien. Weet iemand hoezo niet, of hoe ik dit juist wel aan kan krijgen?

De kanalen staan allemaal op HDMI1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Als je een externe tuner gebruikt, kan je niet de guide van tv opvragen. Als je een coax kabel op je tv direct aansluit kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzai
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Ik heb daarnet Expert Vestiging bij mij in buurt gebeld met de vraag of ze ook de Sony KDL-55W828B konden leveren voor €899,- net als Expert België. Dit kon hij niet doen want dan zou geld toeleggen. Ook vertelde hij dat de CI+ module van Ziggo niet zou werken bij een Belgisch toestel. Hierna een Belgische vestiging in de buurt gebeld en die vertelde mij het zou geen probleem moeten zijn (Duits toestel wel volgens hun). Iemand hier ervaring mee of weet dat dit juist is, dan wil ik komende week wel over de grens rijden om dit toestel daar te kopen want ze hadden hem op voorraad.

If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Bij bepaalde andere merken kan dit misschien een probleem vormen, maar niet bij deze Sony tv's. Zoals ik hierboven reeds vermeldde is het type dat in België wordt verkocht de KDL-55W828BBAE2. Die AE2 staat voor All European 2 en dat is exact hetzelfde type dat ook in Nederland en vele andere Europese landen wordt verkocht. Ik denk dat die verkoper niet veel kennis van zaken had of gewoon wou voorkomen dat je het toestel in België zou kopen.

Voor je de grens over rijdt kan je toch best eerst telefoneren naar de winkel, want de kans is klein dat je de KDL-55W828B nog ergens in voorraad gaat vinden voor € 899. Zo is hij bijvoorbeeld bij Vanden Borre (een Belgische elektroketen van de Darty Groep, zoals BCC in Nederland) bij geen enkele winkel nog in voorraad en wordt er een levertijd van meer dan 3 weken aangegeven (wat in praktijk vaak betekent dat de levertijd onbekend is).

Voor Nederlanders lijkt het mij het gemakkelijkste om gewoon een bestelling te plaatsen bij Electromania. Op die manier is er een toestel voor jou gereserveerd en wordt dit gratis in Nederland geleverd van zodra ze terug binnen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Apollo89 op 16-01-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mjah die levertijd schiet niet op... maar goed nog even en de 2015 modellen staan in de winkel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaoscontrol schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:27:
[...]

Net als geluid is het maar net wat voor beeld je zelf het mooist vind.

http://www.digitalversus....-50w805b-p19373/test.html

Hier zeggen ze onder aan (dit slaat op een kleur-"echt" resultaat):
After trying out the different picture settings in this TV's menu, we found that "Custom" mode was the best option. Once switched to "Custom", there's no need to change any other settings. Test results with recommended settings:

Contrast: 3200:1
Black: 0.06 cd/m²
Gamma: 4.3 / 5
Delta E: 2.5
Variation in white uniformity: 13%
Viewing angles: 1.9 / 5
Power use: 64 W
Media player: 3.1 / 5

Ik vind de kleuren dan net te flets en gooi de saturatie iets omhoog. Tijdens gamen zet ik de gamemode aan en ben nog niet uit over of (en wanneer) ik dingen als motionflow ga gebruiken, vind de ervaring nog teveel wisselen afhankelijk van de content.

Oftewel, als je hem dadelijk hebt ben je voorlopig nog wel even aan het spelen. :)
Cheers man! Ik ga er zeker mee aanklooien als ie binnen is haha, jij klinkt als een tevreden klant in ieder geval, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Chaoss schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:44:
Mjah die levertijd schiet niet op... maar goed nog even en de 2015 modellen staan in de winkel :+
Ja, maar aan welke prijs? Niet vergeten dat de KDL-55W805B oorspronkelijk een adviesprijs van € 1399 had. € 500 extra voor Android TV (met extra applicaties die je uiteindelijk toch zelden tot nooit zal gebruiken) is wat veel. Het valt ook nog af te wachten of de KDL-55W805C wel een even goede beeldkwaliteit zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De hardware is hetzelfde dus de beeld kwaliteit zou ik me niet al te druk om maken, maar inderdaad de prijs is vast hoger. Aan de andere kant zou het me niets verbazen als de non-4K modellen zoals de 805C bij introductie al iets scherper geprijsd zijn dan hun voorganger.

Voorlopig moet je voor de 828 nog gewoon 1199,- betalen of 3 weken wachten als je hem in België besteld. En 1199 is de 828B ten opzichte van de 805B ook niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:05:
Sinds een aantal dagen heb ik de SONY KDL-50W815B gehaald. Omdat het (analoge) beeld niet mooi was heb ik via UPC nog een extra digitale box besteld zodat ik in mijn kamer ook mooi beeld krijg.
UPC heeft standaard de digitale kanalen vrij te ontvangen, anders had je beter een CI+ module i.p.v. de digitale box kunnen aanschaffen.
Dan kan je wel de "guide" knop gebruiken, en nog veel meerdere functie's o.a. teletekst hdd-tv enz.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb juist de box genomen omdat ik dan extra's heb zoals MyPrime, Uitzending Gemist, etc etc..
Anders moet ik het alleen maar doen met de 'Guide' knop van de UPC remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:27:
Heb juist de box genomen omdat ik dan extra's heb zoals MyPrime, Uitzending Gemist, etc etc..
Anders moet ik het alleen maar doen met de 'Guide' knop van de UPC remote.
Je kan nog altijd gewoon een coaxkabel aansluiten tussen je UPC decoder en je tv. Als je dan de Digitale Set-up even doorloopt zal de tv-gids wel werken en zal je ook met de ingebouwde tuner van je tv naar de ongecodeerde zenders kunnen kijken. Voor de gecodeerde zenders is uiteraard een CI+ module vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:08

Turfschipper

Hup NAC

Die nieuwe modellen liggen in maart in de winkel he? Dat is al over 1,5 maand.

Dus de 2014 series zullen binnenkort weer in prijs gaan zakken denk ik. Misschien geen gek idee het even een maandje aan te zien. Dan komen zo ongeveer de adviesprijzen binnen voor de 2015 tvs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bij de meeste nieuwsberichten over de CES lineup van Sony stond zelfs al vanaf februarie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apollo89 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:35:
[...]

Je kan nog altijd gewoon een coaxkabel aansluiten tussen je UPC decoder en je tv. Als je dan de Digitale Set-up even doorloopt zal de tv-gids wel werken en zal je ook met de ingebouwde tuner van je tv naar de ongecodeerde zenders kunnen kijken. Voor de gecodeerde zenders is uiteraard een CI+ module vereist.
Thanks, binnenkort even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:08

Turfschipper

Hup NAC

Chaoss schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:49:
Bij de meeste nieuwsberichten over de CES lineup van Sony stond zelfs al vanaf februarie.
Ah! Mooi!

Binnenkort een bak van een tv aan mijn muur, ;-).

Ik ben ook erg benieuwd naar de 4k oleds. Zullen nog afgrijselijk duur zijn. Maar dit wordt een heel mooi jaar in videofielen land.

[ Voor 20% gewijzigd door Turfschipper op 16-01-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 14:02
Ik wacht inmiddels al weer dik 2 weken op mijn 829 :(

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hosa
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-10-2023
Na lovende kritieken en veel geduld wil ik tijdens de btw actie van de media markt (die eind deze maand wordt verwacht) dan eindelijk een 42w705 aanschaffen. 3D doet me niet zoveel dus dat is voor mij compleet overbodig. Qua kijkafstand zit ik op ongeveer 2 á 2,5 meter dus deze afmeting lijkt me zo prima. Ik heb momenteel een 32 inch Sharp dus ga er een mooi stukje op vooruit.

Hebben jullie nog tips voor gebruik en voor instellingen en zijn er eventueel nog handige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:52
ja.

ik zou toch voor een grotere gaan,, voor je het weet (weekje) heb je spijt dat je geen grotere hebt gekocht.

was tenminste bij mij wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Inderdaad ik had eigenlijk na een half jaar ook spijt van mijn huidige 40" op een kijkafstand van 2,5m is 50-55" ook prima te doen. Als de 55" je te duur is zou ik zeker proberen een 50" te halen.

De grote van een TV wend echt super snel, Zeker als je overal om je heen grotere tv's ziet dan gaat je eigen weer erg snel klein lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:04:
Inderdaad ik had eigenlijk na een half jaar ook spijt van mijn huidige 40" op een kijkafstand van 2,5m is 50-55" ook prima te doen. Als de 55" je te duur is zou ik zeker proberen een 50" te halen.

De grote van een TV wend echt super snel, Zeker als je overal om je heen grotere tv's ziet dan gaat je eigen weer erg snel klein lijken.
Had dit gister al, stapte weer eens de mediamarkt in en zag de Sony vlak naast de LG OLED 55 inch staan.
Het oh zo indrukkende beeld van Sony verbleekte direct :F

Haha, maargoed dat die OLED dingen zo duur zijn dus kon het toch verantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de Sony w805 met een beetje onderhandelen bij de combiwebshop al voor 700,- hebben
http://combiwebshop.nl/so...d-televisie-smart-tv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is bijna even duur als de 705?
Misschien met wat goed lullen dat je de prijs kan laten zakken naar 650...dan zou je 8 inch extra hebben voor 150 euries.
Maargoed prijsverschil tussen 42inch en 50 inch is wel groot ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46

Bever!

3

Gratis tip, koop niet bij die combishop. Is gewoon een woonadres en hebben geen eigen voorraad, soort doorgeefluik voor andere winkeliers. zolderkamer.nl shopje dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:25:
Je kunt de Sony w805 met een beetje onderhandelen bij de combiwebshop al voor 700,- hebben
Of minder zoals al vaker is gepost (en waar ik hem heb gehaald). https://view.publitas.com.../harensesmid-week3/page/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
Bever! schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:12:
Gratis tip, koop niet bij die combishop. Is gewoon een woonadres en hebben geen eigen voorraad, soort doorgeefluik voor andere winkeliers. zolderkamer.nl shopje dus
Hebben hoogstwaarschijnlijk dezelfde werkwijze als het beruchte en inmiddels failliete 4allclients: geen eigen voorraad en pas na een bestelling het product bij een andere leverancier proberen goedkoop in te kopen. Als dat niet lukt wordt het product gewoon niet geleverd. Ondertussen worden op sites als kieskeurig.nl alleen maar positieve reviews geschreven door eigen medewekers om de schijn op te houden. Ik zou erg uitkijken met dit soort webshops!

[ Voor 4% gewijzigd door MadToin op 17-01-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Blijf het toch maar raar vinden: veel mp4 files met x264 kapt ie af na ongeveer een half uur. "Kan het bestand niet afspelen". Als ie nu meteen na de 1 seconde deze melding al gaf dan kon ik er nog inkomen, dan kan ie het bestand gewoon niet afspelen. Maar hoezo een deel dus wel? Naja raar. Ligt overigens niet aan de USB stick: ik heb ook andere hdd's geprobeerd. Het zijn ook echt geen exotische bestanden, de meeste hapt mn ps3 wel. (Helaas kan mn ps3 dan weer geen ondertitels toevoegen)

[ Voor 14% gewijzigd door kippengaas op 17-01-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
kippengaas schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:30:
Blijf het toch maar raar vinden: veel mp4 files met x264 kapt ie af na ongeveer een half uur. "Kan het bestand niet afspelen". Als ie nu meteen na de 1 seconde deze melding al gaf dan kon ik er nog inkomen, dan kan ie het bestand gewoon niet afspelen. Maar hoezo een deel dus wel? Naja raar. Ligt overigens niet aan de USB stick: ik heb ook andere hdd's geprobeerd. Het zijn ook echt geen exotische bestanden, de meeste hapt mn ps3 wel. (Helaas kan mn ps3 dan weer geen ondertitels toevoegen)
x264 is een encoder, je bedoelt H.264 (ook wel bekend als MPEG-4 AVC). Controleer eens met MediaInfo van welk Profile en Level ze gebruikmaken. Bij first video stream zal er iets staan als "High@L3.0". Dit wil zeggen High Profile level 3.0. Hoe hoger het level, hoe complexer de codering en hoe krachtigere hardware je nodig hebt om het te decoderen. Zoals reeds eerder vermeld, ondersteunt de tv H.264 tot Baseline Profile level 3, Main Profile level 4.0 en High Profile level 4.0. Indien er bijvoorbeeld "High@L5.0" zou staan, dan kan het inderdaad gebeuren dat deze op een bepaald punt te complex is om door de tv te kunnen worden gedecodeerd en dan krijg je een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
  • Laatst online: 15-04 13:46
Ik denk er ook aan een Sony KDL-50W805 te gaan kopen. Hij staat in België momenteel 799 bij Krëfel.
Momenteel staat er hier een Samsung UE40HU6900 die ik eergisteren bij een fotozaak (fotokonijnenberg) heb gekocht, maar er is een dik probleem mee: ik kan enkel tv kijken via kabel, ipv via mijn HD digicorder van telenet. Als ik de digicorder gebruik heb ik geen geluid. Dat heeft even gewerkt maar was na een uur al stuk. Echt balen. De kwaliteit vond ik trouwens ook ondermaats: erg fletse kleuren en 'vlekken' ipv pixels op het scherm. Ik heb dan ook een retourformulier ingevuld en breng hem woensdag terug naar de winkel.
En dus vandaag weer her en der gaan kijken en de Sony viel me op door zijn mooi beeld. Ik zit er wel maar 3,5 meter vanaf, maar volgens wat ik vond is dit voldoende.
Intussen blijf ik toch maar wat surfen en zoeken om te weten of ik een goede aankoop zou doen met dit toestel.

[ Voor 7% gewijzigd door ronny59 op 17-01-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:50

TMC

ronny59 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:39:
Ik denk er ook aan een Sony KDL-50W805 te gaan kopen. Hij staat in België momenteel 799 bij Krëfel.
Momenteel staat er hier een Samsung UE40HU6900 die ik eergisteren bij een fotozaak heb gekocht, maar er is een dik probleem mee: ik kan enkel tv kijken via kabel, ipv via mijn HD digicorder van telenet. Als ik de digicorder gebruik heb ik geen geluid. Dat heeft even gewerkt maar was na een uur al stuk. Echt balen. Ik heb een retourformulier ingevuld en breng hem woensdag terug naar de winkel.
En dus vandaag weer her en der gaan kijken en de Sony viel me op door zijn mooi beeld. Ik zit er wel maar 3,5 meter vanaf, maar volgens wat ik vond is dit voldoende.
Intussen blijf ik toch maar wat surfen en zoeken om te weten of ik een goede aankoop zou doen met dit toestel.
Is 50" niet aan de kleine kant als je er 3,5 meter vanaf zit? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Ik denk het niet en ik heb niet veel meer ruimte tussen de tussenmuur en de schouw waar hij komt te staan... ;)

Eigenlijk is het allemaal een triest verhaal: ik kocht me in november 2010 een Philips LED-TV 37PFL8605H die twee jaar later (net binnen de garantie) al stuk ging. Ze hebben toen het moederbord en het scherm vervangen en nu, amper weer twee jaar later, zijn de hdmi poorten stuk. De service van Philips is kortom triestig te noemen: ze willen hem repareren voor dik 300 euro en dat vind ik te veel. Maar het beeld was wel super! Spijtig dus dat het toestel er zo snel de brui aan geeft.

En dan die Samsung die ik van vorige woensdag heb en die totaal niet voldoet kwa beeldkwaliteit en ook al defecten vertoont (zie mijn eerdere post). Je moest het hier zien: enkel ontvangst via kabel en de kwaliteit is om te huilen. Het is net of er met sterk verdunde waterverf een beeld wordt geschilderd... Het is wel raar dat mijn mediaplayer wél goed beeld en geluid geeft. Ik heb de kabels al eens verwisseld en een andere hdmi poort geprobeerd maar dat helpt niets. Ik hoop niet dat het probleem in de digicorder zit, die heeft gewerkt zonder problemen tot ik de samsung aansloot.

Ik hoop dat ik met de Sony toch wel voor enkele jaren goed zal zitten :P

[ Voor 96% gewijzigd door ronny59 op 17-01-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
ronny59 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:46:
Ik denk het niet en ik heb niet veel meer ruimte tussen de tussenmuur en de schouw waar hij komt te staan... ;)
Houd er wel rekening mee dat de meeste mensen bij zo'n grote kijkafstand op een 50" scherm geen verschil meer kunnen zien tussen HD Ready (720p) en Full HD (1080p) beelden, wat toch een beetje zonde is. Een 55" kan je al bestellen voor maar € 100 meer en is maar 11,8 cm breder (123,4 cm i.p.v. 111,6 cm).

Indien het toch een 50" moet zijn, dan zou ik aanraden om niet de KDL-50W805B, maar de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B Zwart te nemen. Deze heeft Motionflow XR 800 Hz i.p.v. 400 Hz en is voor dezelfde prijs te vinden, niet alleen via webshops, maar ook bij Vanden Borre en bij Excellent en Expert vakmannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Apollo89 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:46:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de meeste mensen bij zo'n grote kijkafstand op een 50" scherm geen verschil meer kunnen zien tussen HD Ready (720p) en Full HD (1080p) beelden, wat toch een beetje zonde is. Een 55" kan je al bestellen voor maar € 100 meer en is maar 11,8 cm breder (123,4 cm i.p.v. 111,6 cm).

Indien het toch een 50" moet zijn, dan zou ik aanraden om niet de KDL-50W805B, maar de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B Zwart te nemen. Deze heeft Motionflow XR 800 Hz i.p.v. 400 Hz en is voor dezelfde prijs te vinden, niet alleen via webshops, maar ook bij Vanden Borre en bij Excellent en Expert vakmannen.
De 805 is anders voor 670 te krijgen, de 828 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
chaoscontrol schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:17:
De 805 is anders voor 670 te krijgen, de 828 niet.
In Nederland, niet in België, en aangezien hij spreekt over € 799 bij Krëfel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Apollo89 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:46:
[...]

Bedankt voor de reacties! Heeft het voorgestelde model KDL-50W828B dan zoveel voordelen t.o.v. de 805? Ik las hier dat het enkel om een hogere Hz gaat en dat je dat verschil niet ziet. Graag meer info, zodat ik weer geen miskoop bega!
Bij Vandenborre is er trouwens overal een wachttijd van minstens 3 weken en dan zit ik meer dan 2 weken zonder televisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
ronny59 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:11:
[...]
Bedankt voor de reacties! Heeft het voorgestelde model KDL-50W828B dan zoveel voordelen t.o.v. de 805? Ik las hier dat het enkel om een hogere Hz gaat en dat je dat verschil niet ziet. Graag meer info, zodat ik weer geen miskoop bega!
Bij Vandenborre is er trouwens overal een wachttijd van minstens 3 weken en dan zit ik meer dan 2 weken zonder televisie...
Als je af en toe naar sport kijkt is dat toch wel aan te raden. Aangezien je toch evenveel zou betalen kan je beter het beste model nemen. Bij Vanden Borre is hij inderdaad niet meer in voorraad (behalve toonzaalmodellen). Je kan altijd eens horen bij een Excellent of Expert winkel in de buurt of hem kopen bij Art & Craft, waar hij in ieder geval in voorraad is. Zij hebben twee winkels in de buurt van Gent, maar leveren ook gratis aan huis in heel België en Nederland. De garantie van zo'n grote tv's verloopt toch sowieso via Sony zelf, waarbij er een technieker aan huis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:28
ronny59 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:11:
[...]

Als je de 805 koopt dan bega je zeker geen miskoop. Die extra (fake) Hz'en worden gerealiseerd door een techniek genaamd backlight scanning. Dit reduceert de waargenomen motion blur en judder flink (judder is schokkerig beeld). Als je je niet stoort aan judder en motionblur, dan zou ik voor de 805 gaan.

Een leuke demo waar het effect van blackframe insertion(BFI) direct zichtbaar is. De UFO met BFI ziet er veel scherper uit.

http://www.testufo.com/#test=blackframes

En hier het effect van motion blurring met uitleg

http://www.testufo.com/#test=eyetracking

Echter wordt op de meeste Audio/Video fora geadviseerd de backlight scanning uit te schakelen (Motion Flow True Cinema of OFF). Ik vind zelf 24p content een stuk prettiger kijken met Motion Flow Clear Plus. Het zorgt ook voor een stuk rustiger 3d beeld.

Deze backlight trucjes veroorzaken niet het gevreesde soap opera effect(!). Iets wat met beeldinterpolatie wel gebeurd.

edit: @hierboven: Sport wedstrijden worden meestal uitgezonden op 50Hz 1080i (interlaced). Dit beeldformaat heeft inherent al minder last van motion blurring en judder. Films op 24p (Bluray) hebben daar veel meer last van. Bij films wordt er bij opname rekening gehouden met camera voering om de beperkingen van 24p te omzeilen. Bij sportwedstrijden lukt dat natuurlijk weer niet. Dat je er alleen bij sportwedstrijden iets aan hebt is een fabeltje.

[ Voor 12% gewijzigd door HEY_DUDE op 17-01-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
HEY_DUDE schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:40:
[...]

Als je de 805 koopt dan bega je zeker geen miskoop. Die extra (fake) Hz'en worden gerealiseerd door een techniek genaamd backlight scanning. Dit reduceert de waargenomen motion blur en judder flink (judder is schokkerig beeld). Als je je niet stoort aan judder en motionblur, dan zou ik voor de 805 gaan.

Een leuke demo waar het effect van blackframe insertion(BFI) direct zichtbaar is. De UFO met BFI ziet er veel scherper uit.

http://www.testufo.com/#test=blackframes

En hier het effect van motion blurring met uitleg

http://www.testufo.com/#test=eyetracking

Echter wordt op de meeste Audio/Video fora geadviseerd de backlight scanning uit te schakelen (Motion Flow True Cinema of OFF). Ik vind zelf 24p content een stuk prettiger kijken met Motion Flow Clear Plus. Het zorgt ook voor een stuk rustiger 3d beeld.

Deze backlight trucjes veroorzaken niet het gevreesde soap opera effect(!). Iets wat met beeldinterpolatie wel gebeurd.

edit: @hierboven: Sport wedstrijden worden meestal uitgezonden op 50Hz 1080i (interlaced). Dit beeldformaat heeft inherent al minder last van motion blurring en judder. Films op 24p (Bluray) hebben daar veel meer last van. Bij films wordt er bij opname rekening gehouden met camera voering om de beperkingen van 24p te omzeilen. Bij sportwedstrijden lukt dat natuurlijk weer niet. Dat je er alleen bij sportwedstrijden iets aan hebt is een fabeltje.
Nou doe je alsof de 805 wel veel motion blur heeft. 8)7 Houdt het er maar op dat het hetzelfde truukje is met een (op het oog) minimaal verschil. Ik denk zelfs dat als je 400 en 800 naast elkaar zet 95% van de mensen het niet ziet en 5% het "denkt" te zien. :+

(Los van dat het geweldige marketing is om een extra 100euro te verdienen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
chaoscontrol schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 23:50:
Nou doe je alsof de 805 wel veel motion blur heeft. 8)7 Houdt het er maar op dat het hetzelfde truukje is met een (op het oog) minimaal verschil. Ik denk zelfs dat als je 400 en 800 naast elkaar zet 95% van de mensen het niet ziet en 5% het "denkt" te zien. :+

Het is wel wat meer dan marketing, zoals je op onderstaande afbeelding kan zien gebeurt de backlight scanning bij Motionflow XR 800 Hz in vier fasen (vier verschillende zones van het scherm gaan afwisselend aan en uit). Dit zorgt wel degelijk voor een stabieler beeld dan bij Motionflow XR 400 Hz (met maar twee fasen/zones).

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.com.sg/microsite/bravia/img/features/details/picture-motionflow.jpg
Voor de KDL-50W805B zou hij in België ook € 799 betalen. De prijs is dus hetzelfde, er wordt geen extra € 100 verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
de 50W828B voor 849 bij Apollo Almere

http://www.apollo.nl/nl/1...l50w828-aanbieding/?pos=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Dat is € 50 duurder dan bij Art & Craft, Vanden Borre, Excellent, Expert, ...

[ Voor 10% gewijzigd door Apollo89 op 18-01-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verschil is dat je hem bij apollo almere binnen 3 dagen geleverd krijgt, bij die Belgische shops is het maar afwachten. Daarnaast is dit ook interresant voor mensen die hem liever willen afhalen, zou mij wel 50 euro waard zijn...

Tis iig een aanbieding die interresant genoeg is om hier te melden, niet echt nodig om het dan gelijk af te schieten met "hij is daar 50 euro goedkoper".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
HEY_DUDE schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:40:
[...]
Oei: ik vraag me af wie er zich niét stoort aan judder en motionblur? Ik denk toch dat iedereen die zaken liefst tot een minimum ziet herleiden om een zo natuurlijk mogelijk beeld te verkrijgen. Volgens chaoscontrol loopt het dan weer helemaal zo'n vaart niet. Ik ben benieuwd welke reacties nog volgen.

Btw: ik stoor me er niet aan om 50 of 100 euro meer of minder te spenderen hoor, als ik maar een prima beeldkwaliteit heb, daar gaat het 'em om ;) Ik kijk elke avond toch wel meerdere uren televisie (broadcast en/of filmen op mijn mede8er) en dan wil ik er ook echt van kunnen genieten.
Trouwens, bij art&craft is de 828 versie hetzelfde geprijsd als de 805 versie bij Krëfel momenteel op enkel euro's na. Het enige wat ik aan art&craft 'vervelend' vind is dat bij eventuele problemen de klant alles zelf moet zien opgelost te krijgen (De dienst na verkoop verloopt rechtstreeks via de fabrikant. Art & Craft komt niet tussen. U dient contact op te nemen met de fabrikant van uw toestel) en geen verlengde waarborg aanbieden (tegen meerprijs), iets wat me toch ook wel wat aanspreekt na mijn slechte ervaringen met Philips.

[ Voor 21% gewijzigd door ronny59 op 18-01-2015 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Chaoss schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:38:
Verschil is dat je hem bij apollo almere binnen 3 dagen geleverd krijgt, bij die Belgische shops is het maar afwachten. Daarnaast is dit ook interresant voor mensen die hem liever willen afhalen, zou mij wel 50 euro waard zijn...

Tis iig een aanbieding die interresant genoeg is om hier te melden, niet echt nodig om het dan gelijk af te schieten met "hij is daar 50 euro goedkoper".
Bij Art & Craft is hij in voorraad en wordt hij binnen 24u gratis verzonden, ook naar Nederland. Hij is daar zelfs € 54 goedkoper en in tegenstelling tot Apollo kan hij zonder extra toeslag met een kredietkaart worden betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
ronny59 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:39:
Het enige wat ik aan art&craft 'vervelend' vind is dat bij eventuele problemen de klant alles zelf moet zien opgelost te krijgen (De dienst na verkoop verloopt rechtstreeks via de fabrikant. Art & Craft komt niet tussen. U dient contact op te nemen met de fabrikant van uw toestel) en geen verlengde waarborg aanbieden (tegen meerprijs), iets wat me toch ook wel wat aanspreekt na mijn slechte ervaringen met Philips.
Dat is de normale gang van zaken bij tv's van 37" en groter. Je vraagt een reparatie aan bij Sony en zij komen bij jou aan huis. Een garantieuitbreiding kan je gewoon bij Sony zelf aankopen wanneer je je toestel op de website registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Apollo89 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:56:
[...]

Dat is de normale gang van zaken bij tv's van 37" en groter. Je vraagt een reparatie aan bij Sony en zij komen bij jou aan huis. Een garantieuitbreiding kan je gewoon bij Sony zelf aankopen wanneer je je toestel op de website registreert.
Ah, dat maakt het wel interessant om toch bij art&craft te kopen! Ik ga er eens een nachtje over slapen en morgen moet de knoop worden doorgehakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
ronny59 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:00:
[...]

Ah, dat maakt het wel interessant om toch bij art&craft te kopen! Ik ga er eens een nachtje over slapen en morgen moet de knoop worden doorgehakt!
Hier zijn alvast de prijzen van de verschillende Service Plannen voor de KDL-50W805B (die voor de 828B wellicht hetzelfde zullen zijn):
Reparatie Service Plan voor 3 jaar (incl. fabrieksgarantie): € 24,90
Reparatie Service Plan voor 5 jaar (incl. fabrieksgarantie): € 79,90
Vier jaar volledige dekking (met extra dekking voor onopzettelijke schade): € 66,12

[ Voor 4% gewijzigd door Apollo89 op 18-01-2015 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
chaoscontrol schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 23:50:
[...]

Ik denk zelfs dat als je 400 en 800 naast elkaar zet 95% van de mensen het niet ziet en 5% het "denkt" te zien. :+

Slechts 5-10% van de mensen stoort zich uberhaupt aan motioblur en judder (met motion flow off). Zelfs de hardcore film freaks schakelen motion flow het liefst helemaal uit om zo geen last te hebben van het soap opera effect. Pas als je je er in gaat verdiepen gaat het je echt opvallen/irriteren. De boodschap was dat fake refresh rates wel degelijk een zinvol effect hebben op motionblur/judder. Mocht dat voor iemand een issue zijn dan heeft een de 828b een meerwaarde.

De groep mensen die het zullen gebruiken is ook zeer klein. Als je standaard instellingen gebruikt (Motion Flow standaard of True Cinema) dan wordt er niet of nauwelijks gebruik gemaakt van backlight-scanning en heb je dus niets aan die CMR800 t.o.v. CMR400. Alleen de instelling Clear Plus maakt er optimaal gebruik van. Deze instelling is vrij donker en ik vermoed dat veel mensen deze niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
HEY_DUDE schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:14:
Als je standaard instellingen gebruikt (Motion Flow standaard of True Cinema) dan wordt er niet of nauwelijks gebruik gemaakt van backlight-scanning en heb je dus niets aan die CMR800 t.o.v. CMR400. Alleen de instelling Clear Plus maakt er optimaal gebruik van. Deze instelling is vrij donker en ik vermoed dat veel mensen deze niet gebruiken.
Het verschil tussen Clear en Clear Plus, is dat bij Clear Plus de Backlight Scanning (Line Scan Blinking) wordt afgewisseld met Backlight Blinking (Frame Scan Blinking). Er worden met andere woorden volledig zwarte frames tussengevoegd wat het beeld inderdaad donkerder maakt en minder geschikt is voor gebruik in een lichte omgeving. De instelling Clear is dan wel geschikt en maakt even goed (of zelfs beter) gebruik van de Motionflow XR 800 Hz technologie.

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/pk3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Clear leunt iets meer op interpolatie, interpolatie kan voor een soap opera effect zorgen. Bovendien is BFI of Frame Scan Blinking (volledig zwarte frames) zeer effectief in het verwijderen van motionblur. Helaas kan het iets te donker zijn voor daytime use.

Clear laat elk origineel frame 1x zien en zorgt voor 3 extra geïnterpoleerde frames ertussen. Clear plus laat elke origineel frame 1x zien en interpoleert 1 extra frame. Hoe meer interpolatie, hoe groter het soap opera effect.
Apollo89 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:24:
[...]

De instelling Clear is dan wel geschikt en maakt even goed (of zelfs beter) gebruik van de Motionflow XR 800 Hz technologie.

[afbeelding]
Het blijft een kwestie van smaak en wat jou eisen zijn aan de helderheid. Clear plus blijft iig dichter bij de originele film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Als ik de KDL42W805 bestel krijg ik de gratis upgrade naar KDL42W829. Is dit echt de upgrade die ze zeggen dat hij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

euh het is nog maar 347x voorbij gekomen in dit topic (zelfs op de laatste pagina) en ja de 828/829 zijn "beter" dan de 805 ook al is het verschil klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Chaoss schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:23:
euh het is nog maar 347x voorbij gekomen in dit topic (zelfs op de laatste pagina) en ja de 828/829 zijn "beter" dan de 805 ook al is het verschil klein.
sorry, is nog vroeg icm een kater O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Laatst online: 05-10 21:53
frenkied schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:18:
Ik heb vandaag de Sony Bravia KDL-55W829B besteld bij de plaatselijke electroworld meneer. Eerder al droogcombi gekocht ( de enige zaak die op zondag mijn verrotte wasmachine kwam weghalen en vernieuwen). Daar gewoon 677 betaald met levering in week 5
Nog steeds in backorder ook elders in het land
Pagina: 1 ... 23 ... 40 Laatste