\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-upUnrealiac schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:33:
Is die 3d bug bij de W8 serie nu eigenlijk al verholpen? Ik lees hier nergens iets over terug... Ook niet in de reviews. Ik sta op het punt om de 55w805 te kopen. 3D interesseert me niet zo erg veel, maar als ik het gebruik, gebruik ik het graag goed.
Als jouw telefoon miracast heeft dan kan je gewoon schermreproductie inschakelen om jouw telefoonscherm te spiegelen. Anders kan je 'lokale' content gewoon via dlna op de tv afspelen.Diagonaal schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:25:
Hoe kan ik het beste het beeld van mijn smartphone (of foto's/filmpjes,etc) op de Sony TV (55w829) krijgen? Zijn hier fijne apps voor of kom je dan al snel bij een chromecast uit ?
Ik was van plan om de 42w805 te gaan halen maar ben nu toch aan het twijfelen nu de 2015 modellen Android TV hebben. TV wordt vooral gebruikt om films en series te kijken die ik op mijn pc heb staan. Momenteel gebruik ik een gejailbreakte Apple TV 2 hiervoor die kan maar max 720p aan kan. En de standaard media player schijnt ondertiteling niet goed te doen dus dat is ook geen optie, vandaar dat ik naar Plex aan het kijken ben.
Ik zag wel dat er nu een Plex app is voor de huidige modellen m.b.v. Opera TV. Heeft iemand hier ervaring mee? Op de plex forums lees ik dat dit toch tegenvalt en dat films niet full screen afspelen en er wordt ook geen DTS ondersteunt.
De Plex app voor Android TV lijkt mij een stuk beter. Maar dan moet ik nog even geduld hebben, dilemma's
Ik zag wel dat er nu een Plex app is voor de huidige modellen m.b.v. Opera TV. Heeft iemand hier ervaring mee? Op de plex forums lees ik dat dit toch tegenvalt en dat films niet full screen afspelen en er wordt ook geen DTS ondersteunt.
De Plex app voor Android TV lijkt mij een stuk beter. Maar dan moet ik nog even geduld hebben, dilemma's
Ik denk dat je altijd beter af bent met een aparte mediaspeler. Nu is zeker dat de W8 een prima toestel is qua beeldkwaliteit. Dan zou ik je media toepassingen optimaal via een mediaspeler laten regelen.risp schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:23:
Ik was van plan om de 42w805 te gaan halen maar ben nu toch aan het twijfelen nu de 2015 modellen Android TV hebben. TV wordt vooral gebruikt om films en series te kijken die ik op mijn pc heb staan. Momenteel gebruik ik een gejailbreakte Apple TV 2 hiervoor die kan maar max 720p aan kan. En de standaard media player schijnt ondertiteling niet goed te doen dus dat is ook geen optie, vandaar dat ik naar Plex aan het kijken ben.
Je moet ook naar het prijs verschil kijken, een 805B koop je voor 900 euro. Het is afwachten wanneer de C modellen op de markt komen en het zou me niets verbazen als deze een advies prijs van 1399 hebben (volgens mij hadden de B modellen dat ook bij introductie).
Is dat prijsverschil het waard?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Inderdaad. Als je ook de optionele One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak (RMF-ED004) hebt, dan kan je schermreproductie activeren door gewoon je smartphone (met NFC) even tegen deze afstandsbediening te houden. Deze afstandsbediening is echter enkel compatibel met de W7-reeks en hoger.Exor schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:52:
Als jouw telefoon miracast heeft dan kan je gewoon schermreproductie inschakelen om jouw telefoonscherm te spiegelen. Anders kan je 'lokale' content gewoon via dlna op de tv afspelen.
Hier werkt de ondertiteling nochtans prima. Als er meerdere talen zijn of de tekencodering klopt niet, dan kan je dit wijzigen via het OPTIONS-menu.risp schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:23:
En de standaard media player schijnt ondertiteling niet goed te doen dus dat is ook geen optie
[ Voor 26% gewijzigd door Apollo89 op 07-01-2015 15:00 ]
Net de 55W805b besteld. Ik ben benieuwd. Morgen zou hij ook al geleverd worden. Ik hoop dat die standaardmuurbeugel iets of wat degelijk is.
Mijn redenen voor de w805
Inputlag vrij laag
Zwartwaarden/contrast
Goeie prijs/kwaliteit (normaal)
Mijn redenen voor de w805
Inputlag vrij laag
Zwartwaarden/contrast
Goeie prijs/kwaliteit (normaal)
Here's to you Nicola and Bart
Bij de 42" en 50" modellen wordt de voet als muurbeugel gebruikt, maar bij de 55" dien je een aparte muurbeugel aan te schaffen.Unrealiac schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:22:
Net de 55W805b besteld. Ik ben benieuwd. Morgen zou hij ook al geleverd worden. Ik hoop dat die standaardmuurbeugel iets of wat degelijk is.
De officiële muurbeugel van Sony zelf (SU-WL450) is redelijk duur voor wat het is en lijkt niet echt degelijk (de tv hangt op aan de bovenste twee bouten, onderaan zijn er slechts twee afstandhouders en een spanriem die je aan de muur moet vastschroeven, wat ook niet bepaald esthetisch is).
Zelf heb ik gekozen voor de EFW 8205 van Vogel's. Deze heb ik kunnen bestellen voor € 24,62 op Amazon.de (met gratis verzending naar België, want samen besteld met de One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak voor € 52,37). Met deze muurbeugel hangt de tv op 2,2 cm van de muur. Als je de officiële muurbeugel van Sony gebruikt, dan is dat 6 cm als je kiest voor de standaardmontage of 2 cm als je kiest voor de smalle montage.
Ik heb onlangs ook een mail gestuurd en ook geen reactie gehad...Chaoss schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:26:
[...]
Okmisschien wel handig om te weten voor anderen ook bij welke electroworld je hem gekocht hebt?
Helaas nog geen reactie gehad om de mails die ik naar 2 Electro World vestigingen gestuurd heb...
Voor 677 is het natuurlijk een super koopje
Ik heb zelfs het hoofdkantoor en twee vestigingen in mijn omgeving gemaild. Alle drie gaven ze aan, dat ze niets konden betekenen. Gelukkig heb ik nog een reservering kunnen plaatsen bij Tummers in Roermond.HaskoF schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:41:
[...]
Ik heb onlangs ook een mail gestuurd en ook geen reactie gehad...
Voor 677 euro volgens mij een geweldige koop?
Ik kijk nu al 8 jaar naar een Panasonic Plasma welke HD Ready is en destijds 2000 euro kostte.
Tijd voor vervanging dacht ik.
Actie helaas voorbij, maar misschien bellen naar Tummers of de actie nog geldig is en vragen of ze het kunnen bezorgen met PostNL@home? 677+80=757 euro voor een 55 inch tv is nog steeds goedkoop
Bezorging buiten de regio met PostNL Extra@Home
Post NL bezorgdienst
Wanneer u buiten onze regio (straal van 50 km rond roermond) woont en u wilt uw producten thuis bezorgt hebben doen wij dat met PostNL Extra@Home. Zij bezorgen uw televisie, home cinema set, wasmachine, droger, koelkast, vriezer, vaatwasser en inbouwapparatuur bij u thuis. U betaalt € 80,- bezorgkosten.
Voor 677 mag je super blij zijn. Ik bedoel de goedkoopste in de pricewatch is €1079 950marsclone schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:48:
[...]
Ik heb zelfs het hoofdkantoor en twee vestigingen in mijn omgeving gemaild. Alle drie gaven ze aan, dat ze niets konden betekenen. Gelukkig heb ik nog een reservering kunnen plaatsen bij Tummers in Roermond.
Voor 677 euro volgens mij een geweldige koop?
Ik kijk nu al 8 jaar naar een Panasonic Plasma welke HD Ready is en destijds 2000 euro kostte.
Tijd voor vervanging dacht ik.
is ook de enige aanbieder
[ Voor 4% gewijzigd door HaskoF op 07-01-2015 16:12 ]
Ohw, dat wist ik niet eens! Merci voor de opmerking. Dan zal ik ook eens moeten kijken voor zo'n beugel. Toch weer extra kosten en wachttijd erbij, zonde!Apollo89 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:35:
[...]
Bij de 42" en 50" modellen wordt de voet als muurbeugel gebruikt, maar bij de 55" dien je een aparte muurbeugel aan te schaffen.
De officiële muurbeugel van Sony zelf (SU-WL450) is redelijk duur voor wat het is en lijkt niet echt degelijk (de tv hangt op aan de bovenste twee bouten, onderaan zijn er slechts twee afstandshouders en een spanriem die je aan de muur moet vastschroeven, wat ook niet bepaald esthetisch is).
Zelf heb ik gekozen voor de EFW 8205 van Vogel's. Deze heb ik kunnen bestellen voor € 24,62 op Amazon.de (met gratis verzending naar België, want samen besteld met de One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak voor € 52,37). Met deze muurbeugel hangt de tv op 2,2 cm van de muur. Als je de officiële muurbeugel van Sony gebruikt, dan is dat 6 cm als je kiest voor de standaardmontage of 2 cm als je kiest voor de smalle montage.
Als ik echter zoek op dat type dat jij vermeld (je link werkt niet) kom ik hierbij uit: http://www.kieskeurig.be/...6-vogels-efw-8205/prijzen
Maar daar staat maximaal tot 42" ?
EDIT: nvm, als ik nog dieper graaf zie ik dat het ook voor 55" is. Zal hem gelijk maar bestellen dan. Nogmaals, merci voor je snelle opmerking!
[ Voor 10% gewijzigd door Unrealiac op 07-01-2015 16:30 ]
Here's to you Nicola and Bart
Op de website van Vogel's rechts bovenaan even klikken op "Belgium / Dutch" of "Netherlands / Dutch", daarna zal de link wel werken.
Op Amazon.de staat ook "26-42 Zoll", maar op de website van Vogel's zelf staat van 32" tot 55" en daar kan je ook het merk en type van tv selecteren en dan wordt er aangegeven "Uw TV past op deze steun". Logisch ook, want de tv heeft een VESA 300x300 mm bevestiging en weegt 18 kg, terwijl de steun tot VESA 500x350 mm gaat en 30 kg kan dragen.
Op Amazon.de staat ook "26-42 Zoll", maar op de website van Vogel's zelf staat van 32" tot 55" en daar kan je ook het merk en type van tv selecteren en dan wordt er aangegeven "Uw TV past op deze steun". Logisch ook, want de tv heeft een VESA 300x300 mm bevestiging en weegt 18 kg, terwijl de steun tot VESA 500x350 mm gaat en 30 kg kan dragen.
Ik had al even gekeken in de Pricewatch maar was niet heel enthousiast over het aanbod van mediaspelers. Zou dan nog het liefst een pc neerzetten maar die moet dan weer via een afstandsbediening te bedienen zijn. Zat daarom aan een mac mini te denken die heeft HDMI en een remote. Alleen is dat weer prijzig, zelfs tweedehands. Het zou wel mooi werken aangezien ik voor de rest allemaal Apple spul in huis heb liggen. Welke gebruik jij/raad jij aan?Kashika schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:35:
[...]
Ik denk dat je altijd beter af bent met een aparte mediaspeler. Nu is zeker dat de W8 een prima toestel is qua beeldkwaliteit. Dan zou ik je media toepassingen optimaal via een mediaspeler laten regelen.
Ik gebruik de TV vooral voor films en series dus die functionaliteit is wel essentieel. Daarnaast kan ik nog best een half jaar wachten zodat de prijzen ook weer wat gezakt zijn.Chaoss schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:47:
Je moet ook naar het prijs verschil kijken, een 805B koop je voor 900 euro. Het is afwachten wanneer de C modellen op de markt komen en het zou me niets verbazen als deze een advies prijs van 1399 hebben (volgens mij hadden de B modellen dat ook bij introductie).
Het gaat om die zwarte balk achter de letters, stond in de review van tweakers: reviews: Vijf tv's rond de 50" voor 800 euroApollo89 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:50:
[...]
Hier werkt de ondertiteling nochtans prima. Als er meerdere talen zijn of de tekencodering klopt niet, dan kan je dit wijzigen via het OPTIONS-menu.
[ Voor 5% gewijzigd door risp op 07-01-2015 16:43 ]
Dat vind ik juist een pluspunt, zo zijn de ondertitels altijd goed leesbaar.risp schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:37:
Het gaat om die zwarte balk achter de letters, stond in de review van tweakers: reviews: Vijf tv's rond de 50" voor 800 euro
Ik gebruik zelf een NAS met xbmc, wat ik echt te gek vindt voor media.risp schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:37:
[...]
Ik had al even gekeken in de Pricewatch maar was niet heel enthousiast over het aanbod van mediaspelers. Zou dan nog het liefst een pc neerzetten maar die moet dan weer via een afstandsbediening te bedienen zijn. Zat daarom aan een mac mini te denken die heeft HDMI en een remote. Alleen is dat weer prijzig, zelfs tweedehands. Het zou wel mooi werken aangezien ik voor de rest allemaal Apple spul in huis heb liggen. Welke gebruik jij/raad jij aan?
[...]
Ik gebruik de TV vooral voor films en series dus die functionaliteit is wel essentieel. Daarnaast kan ik nog best een half jaar wachten zodat de prijzen ook weer wat gezakt zijn.
[...]
Het gaat om die zwarte balk achter de letters, stond in de review van tweakers: reviews: Vijf tv's rond de 50" voor 800 euro
Je kunt dit nabootsen door een Intel NUC aan te schaffen. Ben je voor rond de 100 euro klaar en heb je een prima media spelertje.
Mijn eerste post over de aanbieding:Chaoss schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:26:
[...]
Okmisschien wel handig om te weten voor anderen ook bij welke electroworld je hem gekocht hebt?
Helaas nog geen reactie gehad om de mails die ik naar 2 Electro World vestigingen gestuurd heb...
Ik denk overigens dat dit mijn eerste tv wordt die ik ook aan de muur ga bevestigen. Ik twijfel nog vanwege de bekabeling... Ik heb een onkyo set; dus de meeste kabels lopen via de set. Maar internet, één hdmi en misschien een optische kabel zal ik dan alsnog moeten verbergen. Iemand een goed idee voor een beugel die én dicht op de muur is, maar tevens gedraaid kan worden (richting eettafel bijvoorbeeld).Frenkovic schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:45:
Zojuist bij electroworld tummers bij retailpark roermond de 55w829b gekocht voor 677!!!!
Vandaag de laatste dag van de actie. De voorraad was op, maar als je vandaag bestelt en 177 aanbetaalt, wordt de tv derde week van januari geleverd.
Ongekende aanbieding! Mooi kado voor mezelf zo vlak voor het nieuwe jaar
[ Voor 5% gewijzigd door Frenkovic op 07-01-2015 17:30 ]
Maak daar maar 200€ van. goedkoopste nuc is zo'n 120€ en dan heb je nog geheugen nodig en een HD of SSD.Kashika schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:50:
[...]
Je kunt dit nabootsen door een Intel NUC aan te schaffen. Ben je voor rond de 100 euro klaar en heb je een prima media spelertje.
Ik heb toch liever witte letters met een zwart randje eromheen.Apollo89 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:40:
Dat vind ik juist een pluspunt, zo zijn de ondertitels altijd goed leesbaar.
[ Voor 27% gewijzigd door audiojunk op 07-01-2015 17:45 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
De 828 heeft meer aanbieders in de pricewatch en dat is precies dezelfde tv, als je googled vindt je de 828 en 829 ook wel bij winkels die niet in de pricewatch staan helaas nergens met een scherpe prijs.HaskoF schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:10:
[...]
Voor 677 mag je super blij zijn. Ik bedoel de goedkoopste in de pricewatch is €1079 950
is ook de enige aanbieder, maar de 805 variant kost €900
Een van de 2 winkels heeft nog terug gemaild konden niets met de aabieding en konden de tv alleen voor 1199,- aanbieden.HaskoF schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:41:
[...]
Ik heb onlangs ook een mail gestuurd en ook geen reactie gehad...
Denk dat ik uiteindelijk maar voor de 805 moet gaan omdat de 828/829 te moeilijk te krijgen zijn voor een scherpe prijs.
Dan zou ik echt even wachten op de nieuwe modellen. Tenminste op de pricedrop vanwege de aankondiging.
Als ik ga wachten op de nieuwe modellen ga ik een nieuw model kopen, ik ken mezelf. 
En als de mediamarkt dit keer de prijzen in de webshop niet verhoogd vlak voor de btw actie dan is de 805 eind deze maand voor iets meer dan 800,- te krijgen.
En als de mediamarkt dit keer de prijzen in de webshop niet verhoogd vlak voor de btw actie dan is de 805 eind deze maand voor iets meer dan 800,- te krijgen.
Een van de webwinkels heeft een outletstore waar de 828 voor 925 wordt aangeboden. Na telefonisch informeren bij de webshop blijkt dit product niet te bestaan, maar kun je een nieuwe voor een vergelijkbare prijs krijs krijgen. Beetje wazig business model, maar zo heb ik mijn 828 enkele maanden geleden aangeschaft.Chaoss schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:03:
[...]
De 828 heeft meer aanbieders in de pricewatch en dat is precies dezelfde tv, als je googled vindt je de 828 en 829 ook wel bij winkels die niet in de pricewatch staan helaas nergens met een scherpe prijs.
edit: Gaat om het 55inch model
Verwijderd
kalibratie adhv wat? Of gewoon zelf gedaan? Moet dit namelijk zelf ook straks doenRotaderp2 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:20:
Vandaag de 50w829 binnen gekregen met de actie van hificorner. mijn panasonic plasma kreeg helaas een verticale zwarte balk in het midden na +/- 6 a 7 jaar. Na de settings goed gezet te hebben en wat kalibratie is het echt een plaatje !!! Streamen vanaf de Nas werkt ook top, netflix etc etc. voor dat geld krijg je echt een complete TV met een mooi design en top beeld !! Ik had geen zin om te wachten op een actie.
Ik ben op zoek naar een andere TV. Ik had de Panasonic 65XA900E gekocht maar deze vertoonde donkere horizontale strepen in lichte egale scenes. Mijn tweede 900E vertoonde deze ook en daarom heb ik mijn geld teruggevraagd.
Nu ben ik op zoek naar een andere TV waarbij prijs een wat ondergeschikte rol speelt. Mijn oog is gevallen op de Sony KD-65X9005B gezien de vele positieve reviews. Echter is deze TV 'edge-lit' en meestal heb je daardoor clouding en/of DSE en/of light-bleeding. Ook heb ik enkele posts gelezen over de Netflix app welke nogal 'rot' werkt op de TV.
Dus mijn vragen:
1) Wat is jullie ervaring met de 65X9005B?
2) Hoe is DSE, clouding, light-bleed, enz op deze TV?
3) Hoe is Sony qua garantie-afwikkeling/service?
4) Hoe ervaren jullie het zwart niveau en uniformiteit?
5) Hoe is het gesteld met de motion-blur op deze TV?
6) Denken jullie dat dit model een goede keus is?
Ik hoor graag van jullie. Op dit moment vind ik het nogal 'eng' om een nieuwe TV te kopen gezien mijn recente ervaring.
Nu ben ik op zoek naar een andere TV waarbij prijs een wat ondergeschikte rol speelt. Mijn oog is gevallen op de Sony KD-65X9005B gezien de vele positieve reviews. Echter is deze TV 'edge-lit' en meestal heb je daardoor clouding en/of DSE en/of light-bleeding. Ook heb ik enkele posts gelezen over de Netflix app welke nogal 'rot' werkt op de TV.
Dus mijn vragen:
Ik hoor graag van jullie. Op dit moment vind ik het nogal 'eng' om een nieuwe TV te kopen gezien mijn recente ervaring.
Ik krijg binnenkort ook de 55W829B geleverd en heb hiervoor al een Quantis CI+ 1.3 gekocht.
Hiermee kan dus interactieve tv gekeken worden maar ik vroeg me af of een 64GB usb 2.0 stick voldoende is om programma's mee op te nemen.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Hiermee kan dus interactieve tv gekeken worden maar ik vroeg me af of een 64GB usb 2.0 stick voldoende is om programma's mee op te nemen.
geen ervaring met de tv, ik vind alleen die speakers bij de tv verschrikkelijk.
in ieder geval S6 met je keuze
in ieder geval S6 met je keuze
Ik gebruik de smart apps niet van de tv.Anteros schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:04:
Ik ben op zoek naar een andere TV. Ik had de Panasonic 65XA900E gekocht maar deze vertoonde donkere horizontale strepen in lichte egale scenes. Mijn tweede 900E vertoonde deze ook en daarom heb ik mijn geld teruggevraagd.
Dus mijn vragen:
Daarvoor gebruik ik een Xbox One of een tablet/telefoon in combinatie met een Chromecast.
Ik heb sinds kort lip sync issues. Ik gebruik een upc ci+ module en een marantz receiver aangesloten via arc. Lip sync staat aan op de receiver. Ik kan op de tv zelf geen lip sync instellingen vinden. Iemand ervaring met een dergelijke setup en deze issues?
Delay instellen op je receiver?HEY_DUDE schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:20:
Ik heb sinds kort lip sync issues. Ik gebruik een upc ci+ module en een marantz receiver aangesloten via arc. Lip sync staat aan op de receiver. Ik kan op de tv zelf geen lip sync instellingen vinden. Iemand ervaring met een dergelijke setup en deze issues?
Ik heb aan mijn 50w828b een 500Gb Western digital usb 3.0 aangesloten en even een test gedaan toen ik naar het darten keek. Beeld pauzeert en de tv schrijft de uitzending (ik dacht in mp4) weg op de disk.Starks223 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:07:
Ik krijg binnenkort ook de 55W829B geleverd en heb hiervoor al een Quantis CI+ 1.3 gekocht.
Daarna gewoon prima verder kijken in HD kwaliteit.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Biedt Chromecast nou echt meerwaarde over de Sony apps? Ik bedoel de interface van de tv blijft toch gewoon hetzelfde.. Ik heb gister op mijn KDL42W8828B met de Sony TV View app en wifi direct gewerkt en dat werkt in pricipe toch gewoon hetzelfde? Ik kon gewoon moeiteloos de tv en Yoube bedienen en webbrowsen met TV View, en met wifi direct kun je ook al moeiteloos Youtuben..johnb52 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:25:
[...]
Ik gebruik de smart apps niet van de tv.
Daarvoor gebruik ik een Xbox One of een tablet/telefoon in combinatie met een Chromecast.
Het enige wat ik nog zoek is een goede webbroser die ik of op de tv of op mijn telefoon kan toveren want de ingebouwde van Sony is wat houterig en beperkt.. Misschien dat Chrome in de Chromecast hier meerwaarde kan bieden.
Over het 42'' 50 hz verhaal in de 2014 modellen; ik had hiervoor een Samsung UE42H6770SL en die heeft een 100hz paneel en ik merk geen verschil. De aanname die op internet wordt aangedragen dat 42'' Sony HD in 2014 50 hz is zijn wat paneel nummers en vergelijkingen en dus wordt aangenomen dat het 50hz panelen zijn. Is er iemand die de frames daadwerkelijk gemeten heeft met software? Nee he? Dat dacht ik al..
Ik ben verder erg blij met mijn w828b, in tegenstelling tot de UE40H6770SL heeft de TV geen defecte pixels, geen plastic glimmende strips met krassen en vegen erop en nauwelijks backlight bleed. Het enige punt waarop de H6770SL beter was was het Smart TV gedeelde en de afstandsbediening. Daarom heb ik hem omgeruild voor de w828b
Ik heb de X9005B.Anteros schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:04:
Dus mijn vragen:
Netflix werkt bij mij prima. De cast optie vanaf een tablet of smartphone werkt prima. Gebruik het vrij regelmatig en heb ook geen klachten (ingesteld via wifi 5hgz).
1) Mijn ervaring is dat het een fantastisch toestel is, op vrijwel alle vlakken. Toestel is wel heel zwaar door de speakersystemen.
2) Dit verschilt heel erg per unit. Je hebt altijd last van dit soort taferelen, vooral bij de grotere beeldmaten. Gebruik je afkoelperiode om te beslissen of je hem laat omruilen.
3) Hangt van de winkel af waar je het toestel koopt. Garantie wordt verleend door de dealer. Over het algemeen heb je twee jaar garantie in de winkel, waarna je daarna met Sony zelf te maken krijgt.
Je kan ook direct bij sony kopen, daar bieden ze wel opties om je garantie uit te breiden (wat winkels ook doen in feite).
4) Zwart is uitmuntend voor een LCD TV. Ik kom van Plasma af en het is een zeer aangename transitie geweest. Zwart is echter wel waar je de mankementen als clouding en bleeding het snelst opmerkt, dus let daar op!
5) Niks van gemerkt. De scene instellingen afhankelijk van de content zoals gamen en film kijken, zijn eigenlijk prima afgesteld.
6) Ja. Voor een high-end 4K toestel is dit een van de beste keuzes. Upscaling is geweldig en het geluid uit de speakers valt je mond van open
[ Voor 3% gewijzigd door Kashika op 09-01-2015 10:48 ]
Welke app gebruik je?Jovas schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:25:
[...]
Biedt Chromecast nou echt meerwaarde over de Sony apps? Ik bedoel de interface van de tv blijft toch gewoon hetzelfde.
artencraft.be verkoopt de 55W828 nu voor 925,-. Volgens mij de laagste standaard prijs, heb alleen geen idee hoe zoiets aan de pricewatch toegevoegd moet worden.
Bedankt voor je reply, een externe harddisk zou ook kunnen inderdaad.Frostbite schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:19:
[...]
Ik heb aan mijn 50w828b een 500Gb Western digital usb 3.0 aangesloten en even een test gedaan toen ik naar het darten keek. Beeld pauzeert en de tv schrijft de uitzending (ik dacht in mp4) weg op de disk.
Daarna gewoon prima verder kijken in HD kwaliteit.
Heb je de harddisk aan de tv bevestigt of ligt die ernaast?
Waarom denk je dat de 42" precies de helft lagere Motionflow rating heeftJovas schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:25:
[...]
Biedt Chromecast nou echt meerwaarde over de Sony apps? Ik bedoel de interface van de tv blijft toch gewoon hetzelfde.. Ik heb gister op mijn KDL42W8828B met de Sony TV View app en wifi direct gewerkt en dat werkt in pricipe toch gewoon hetzelfde? Ik kon gewoon moeiteloos de tv en Yoube bedienen en webbrowsen met TV View, en met wifi direct kun je ook al moeiteloos Youtuben..
Het enige wat ik nog zoek is een goede webbroser die ik of op de tv of op mijn telefoon kan toveren want de ingebouwde van Sony is wat houterig en beperkt.. Misschien dat Chrome in de Chromecast hier meerwaarde kan bieden.
Over het 42'' 50 hz verhaal in de 2014 modellen; ik had hiervoor een Samsung UE42H6770SL en die heeft een 100hz paneel en ik merk geen verschil. De aanname die op internet wordt aangedragen dat 42'' Sony HD in 2014 50 hz is zijn wat paneel nummers en vergelijkingen en dus wordt aangenomen dat het 50hz panelen zijn. Is er iemand die de frames daadwerkelijk gemeten heeft met software? Nee he? Dat dacht ik al..
Ik ben verder erg blij met mijn w828b, in tegenstelling tot de UE40H6770SL heeft de TV geen defecte pixels, geen plastic glimmende strips met krassen en vegen erop en nauwelijks backlight bleed. Het enige punt waarop de H6770SL beter was was het Smart TV gedeelde en de afstandsbediening. Daarom heb ik hem omgeruild voor de w828b
Maar het is ook weer niet zo dat (elke) 50Hz per se slecht is.
Dankzij een aantal tips van jullie ben ik al weer verder gekomen met goede instellingen op mijn net aangeschafte 50W805B. De huidskleur is al een stuk beter en natuurlijker. Gelukkig zijn ze bij het NOS journaal nu ook overgestapt naar HD en dat is een aanmerkelijke verbetering!
Eén ding blijf ik wat storend vinden: als ik in een hoek van plusminus 45 graden kijk, lijkt het of er een wat witte waas over het scherm komt. Uiteraard de kijkhoek van dit toestel en ik was nogal verwend door plasma... ;-) Nu meen ik mij te herinneren dat er mensen waren die dit wegpoetsten met doekje? Ik kan het niet meer terugvinden in het topic. Zijn er nog nog andere tips?
Eén ding blijf ik wat storend vinden: als ik in een hoek van plusminus 45 graden kijk, lijkt het of er een wat witte waas over het scherm komt. Uiteraard de kijkhoek van dit toestel en ik was nogal verwend door plasma... ;-) Nu meen ik mij te herinneren dat er mensen waren die dit wegpoetsten met doekje? Ik kan het niet meer terugvinden in het topic. Zijn er nog nog andere tips?
Ik zit nog met de vraag of ik mijn vesa 400 beugel zo weer kan hergebruiken op m'n 55w828b. Volgens de verkoper wel, is dit waar? Of moet ik nog boot/spacer los kopen?
Verwijderd
Na lang wikken en wegen heb ik de 50W829b aangeschaft.
Ik kom van een Panasonic plasma TH-42PX80EA en blijkbaar ben je dan toch enigzins verwend merk ik nu...
Na het uitpakken van de tv en de aansluiting zet ik de tv voor de eerste keer aan en volg de stappen in het menu. Het valt me op dat er geen firmware update is ondanks dat mijn bekabelde netwerk online is.
Ik had al gezien dat de laatste update van begin december was en na de installatie blijkt dat de firmware inderdaad de laatste is?!? Het lijkt me dat de tv voor december is geproduceerd en ingepakt dus hoe kan het dan dat de firmware up to date is??
Iemand dezelfde ervaring?
Dan de tv zelf, ik heb een Ci+ module van Delta digitale tv met HD zenders.
Het valt me direct op dat er erg veel verschil is tussen de zenders, ik start op Ned1 met DWDD, het ene shot is scherp en goed en het andere is te triest voor woorden, daarnaast valt me direct op dat de lipsync niet klopt.
Als ik langs de anders HD zenders zap vind ik echt dat er grote verschillen zijn per uitzending.
RTL boulevard is net als DWDD wisselend, close ups zijn scherp, overzicht shot is stuk minder.
X-Men film is dan weer goed.
Het lijkt soms ook alsof er een grijze waas over het scherm zit, dat valt niet op als je recht voor de tv zit maar iets naar links of rechts en het wordt steeds erger. Ik weet dat de kijkhoek van een plasma niet te vergelijken is maar met een LED tv van €899 mag je toch wel beters verwachten? Ik in ieder geval wel.
Het smart gedeelte kan ik weinig van zeggen, het valt me best mee en de meest gebruikte apps zijn wat mij betreft aanwezig.
Ik heb wat youtube 1080p full hd en 4k filmpjes gespeeld en dat vind ik dan weer wel overtuigend goed!!
Ook Netflix HD gaat prima.
Toch wordt de tv bij ons het meest gebruikt voor gewone v uitzendingen en dat valt eigenlijk gewoon tegen met deze tv, die grijze waas en matige kijkhoek stoort me echt behoorlijk.
Is dit nou typisch iets voor deze Sony of hebben de Samsungs, LG en Panasonics uit dezelfde prijsklasse dezelfde problemen?
Ik heb al diverse instellingen getest die ik op de verschillende forums tegenkwam maar heb de ideale instelling nog niet gevonden.
Iemand nog tips om de boel te redden?
Ik kom van een Panasonic plasma TH-42PX80EA en blijkbaar ben je dan toch enigzins verwend merk ik nu...
Na het uitpakken van de tv en de aansluiting zet ik de tv voor de eerste keer aan en volg de stappen in het menu. Het valt me op dat er geen firmware update is ondanks dat mijn bekabelde netwerk online is.
Ik had al gezien dat de laatste update van begin december was en na de installatie blijkt dat de firmware inderdaad de laatste is?!? Het lijkt me dat de tv voor december is geproduceerd en ingepakt dus hoe kan het dan dat de firmware up to date is??
Iemand dezelfde ervaring?
Dan de tv zelf, ik heb een Ci+ module van Delta digitale tv met HD zenders.
Het valt me direct op dat er erg veel verschil is tussen de zenders, ik start op Ned1 met DWDD, het ene shot is scherp en goed en het andere is te triest voor woorden, daarnaast valt me direct op dat de lipsync niet klopt.
Als ik langs de anders HD zenders zap vind ik echt dat er grote verschillen zijn per uitzending.
RTL boulevard is net als DWDD wisselend, close ups zijn scherp, overzicht shot is stuk minder.
X-Men film is dan weer goed.
Het lijkt soms ook alsof er een grijze waas over het scherm zit, dat valt niet op als je recht voor de tv zit maar iets naar links of rechts en het wordt steeds erger. Ik weet dat de kijkhoek van een plasma niet te vergelijken is maar met een LED tv van €899 mag je toch wel beters verwachten? Ik in ieder geval wel.
Het smart gedeelte kan ik weinig van zeggen, het valt me best mee en de meest gebruikte apps zijn wat mij betreft aanwezig.
Ik heb wat youtube 1080p full hd en 4k filmpjes gespeeld en dat vind ik dan weer wel overtuigend goed!!
Ook Netflix HD gaat prima.
Toch wordt de tv bij ons het meest gebruikt voor gewone v uitzendingen en dat valt eigenlijk gewoon tegen met deze tv, die grijze waas en matige kijkhoek stoort me echt behoorlijk.
Is dit nou typisch iets voor deze Sony of hebben de Samsungs, LG en Panasonics uit dezelfde prijsklasse dezelfde problemen?
Ik heb al diverse instellingen getest die ik op de verschillende forums tegenkwam maar heb de ideale instelling nog niet gevonden.
Iemand nog tips om de boel te redden?
Verwijderd
Ik heb hetzelfde fenomeen op mijn 50W829b, een grijze waas.
Het valt niet op als je recht voor de tv zit maar als je iets naar links of rechts gaat en zoals je zelf zegt rond de 45gr is het echt storend.
Ik kan me toch niet voorstellen dat je dat met een doekje kunt wegpoetsen??
Ik heb al diverse instellingen gevonden op internet forums maar geen een lost het op.
het valt mij tegen
Het valt niet op als je recht voor de tv zit maar als je iets naar links of rechts gaat en zoals je zelf zegt rond de 45gr is het echt storend.
Ik heb al diverse instellingen gevonden op internet forums maar geen een lost het op.
het valt mij tegen
Tegels schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:23:
Dankzij een aantal tips van jullie ben ik al weer verder gekomen met goede instellingen op mijn net aangeschafte 50W805B. De huidskleur is al een stuk beter en natuurlijker. Gelukkig zijn ze bij het NOS journaal nu ook overgestapt naar HD en dat is een aanmerkelijke verbetering!
Opnames en time shifting worden gewoon weggeschreven zoals ze worden uitgezonden (hetzij een MPEG-2 stream, hetzij een MPEG-4/H.264 stream). Dit werkt dan ook enkel voor digitale zenders, niet voor analoog. Er vindt dus geen conversie plaats, maar wel encryptie. Je kan de opgenomen bestanden niet bekijken op andere apparaten, zelfs niet op andere Sony tv's van exact hetzelfde type.Frostbite schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:19:
Ik heb aan mijn 50w828b een 500Gb Western digital usb 3.0 aangesloten en even een test gedaan toen ik naar het darten keek. Beeld pauzeert en de tv schrijft de uitzending (ik dacht in mp4) weg op de disk.
Die wordt daar al langer aangeboden aan die prijs en zolang hij nog in voorraad was stond hij ook in de pricewatch. Toen de voorraadstatus gewijzigd is naar "In bestelling fabrikant" is hij uit de pricewatch verdwenen.Chaoss schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:41:
artencraft.be verkoopt de 55W828 nu voor 925,-. Volgens mij de laagste standaard prijs, heb alleen geen idee hoe zoiets aan de pricewatch toegevoegd moet worden.
In tegenstelling tot de 42" en 50" modellen, is er voor het 55" geen VESA-adapter vereist. Er worden twee wandmontageonderdelen bij de tv geleverd. Zie pagina 7-8 van de referentiegids (pagina 43-44 van de PDF) en deze pagina i.v.m. VESA-compatibiliteit. Indien jouw beugel compatibel is met VESA 300x300 mm kan je deze hergebruiken.Justin2000 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:02:
Ik zit nog met de vraag of ik mijn vesa 400 beugel zo weer kan hergebruiken op m'n 55w828b. Volgens de verkoper wel, is dit waar? Of moet ik nog boot/spacer los kopen?
Lip sync uitzetten op mijn receiver was de oplossing

Ok ja ik had nog niet zo naar de Belgische web shops gekeken.Apollo89 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 01:02:
Die wordt daar al langer aangeboden aan die prijs en zolang hij nog in voorraad was stond hij ook in de pricewatch. Toen de voorraadstatus gewijzigd is naar "In bestelling fabrikant" is hij uit de pricewatch verdwenen.
Ik zie dat electromania.be en anderen hem zelfs voor 899,- aanbieden, ik heb het idee dat er in België een algemene prijs verlaging doorgevoerd is. Zelfs expert.be verkoopt hem voor 899 terwijl expert.nl nog op 1199,- staat

Ik heb de 55w829 meegekregen voor 899 na het aankaarten van de dag aanbieding van 677.(hij moet nog geleverd worden)
[ Voor 14% gewijzigd door Justin2000 op 10-01-2015 11:33 ]
Aankomende week is de 50w815 in de aanbieding bij MM voor 699
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Bij welke winkel?Justin2000 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:33:
Ik heb de 55w829 meegekregen voor 899 na het aankaarten van de dag aanbieding van 677.(hij moet nog geleverd worden)
En de aanbieding van de MM is goed maar de 815 heeft ook geen black frame insertion en is ook nog eens grijs terwijl ik echt een zwarte wil.
Ik gebruik de Sony TV View app op mijn Galaxy S3 Mini met Android 4.1.2 om mijn tv te bedienen en te surfen op de ingebouwde browser. Ik gebruik gewoon wifi direct om Youtube te bedienen.
Wat biedt Chromecast dan voor meerwaarde? Wordt de interface van Youtube dan sneller omdat het op de Chromecast draait? Dit is denk ik beter iets voor in het Chromecast topic, excuus!
Ik ben wel blij als een kind met mijn nieuwe kdl42w828b, super mooi beeld, geluid is ook goed voor een tv, erg ruimtelijk!
[ Voor 3% gewijzigd door Jovas op 10-01-2015 13:16 ]
Verwijderd
Maakt die black frame insertion dan zoveel uit? Die zet je wss toch uit als je motionflow uitzet om het soap opera effect te voorkomen?Chaoss schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:33:
[...]
Bij welke winkel?
En de aanbieding van de MM is goed maar de 815 heeft ook geen black frame insertion en is ook nog eens grijs terwijl ik echt een zwarte wil.
In ander nieuws, vraag voor de tweakers: Hoe belangrijk is schermgrootte voor jullie en zouden jullie beeldkwaliteit inleveren voor meer grootte?
Ik heb de keuzes
1. LG55 inch LB650v voor 700,- (minste beeldkwaliteit)
2. W805b 50 inch voor 690,-
3. W28b 50inch voor 725
Die Sonys kan ik krijgen van iemand die in een magazijn werkt die ik ken dus een vriendendienst, vermoed dat het inkoopprijzen zijn dan.
Maargoed, vraag me af of ik echt zoveel inlever op beeldkwaliteit als ik voor de LG. Daarnaast is die black frame insertion het bedrag van 35,- extra waard?
Ik vond de LG zelf wel behoorlijk minder, vooral de zwartwaarden zijn om te huilen. Daarnaast, mijn 50W705B heeft wel BFI dus kan me niet anders voorstellen dan dat de 50W805B dat ook heeft. Niet dat ik het een nuttige feature vind overigens, beeld wordt daardoor veel te donker (logisch).Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:52:
[...]
Maakt die black frame insertion dan zoveel uit? Die zet je wss toch uit als je motionflow uitzet om het soap opera effect te voorkomen?
In ander nieuws, vraag voor de tweakers: Hoe belangrijk is schermgrootte voor jullie en zouden jullie beeldkwaliteit inleveren voor meer grootte?
Ik heb de keuzes
1. LG55 inch LB650v voor 700,- (minste beeldkwaliteit)
2. W805b 50 inch voor 690,-
3. W28b 50inch voor 725
Die Sonys kan ik krijgen van iemand die in een magazijn werkt die ik ken dus een vriendendienst, vermoed dat het inkoopprijzen zijn dan.
Maargoed, vraag me af of ik echt zoveel inlever op beeldkwaliteit als ik voor de LG. Daarnaast is die black frame insertion het bedrag van 35,- extra waard?
Verwijderd
Gewoon een gimmick dus? Beter om die 45,- gewoon in zak stekenJazzle schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:07:
[...]
Ik vond de LG zelf wel behoorlijk minder, vooral de zwartwaarden zijn om te huilen. Daarnaast, mijn 50W705B heeft wel BFI dus kan me niet anders voorstellen dan dat de 50W805B dat ook heeft. Niet dat ik het een nuttige feature vind overigens, beeld wordt daardoor veel te donker (logisch).
Ik heb uit dit topic begrepen dat BFI alleen op de 800hz motionflow systemen aanwezig is.
De W805 heeft 400hz, de W815 heeft 600hz en de W828/9 heeft 800hz. Deze waardes gelden dan weer alleen voor de 50 en 55" modellen.
Overigens heb ik nog nooit gehoord dat BFI het beeld veel donkerder maakt en wat SOE betreft niet iedereen vindt het hinderlijk en het hangt ook heel erg van de content die.afgespeeld wordt af. SOE valt het meest op bij 24fps content, bij 30/60fps sport uitzendingen heb je er geen last van en is BFI zeker een toegevoegde waarde omdat je anders motion blur krijgt.
Adhv de content kun je altijd kiezen hoe je.tv.wilt instellen en met welk resultaat, minste motion blur of minste SOE.
De W805 heeft 400hz, de W815 heeft 600hz en de W828/9 heeft 800hz. Deze waardes gelden dan weer alleen voor de 50 en 55" modellen.
Overigens heb ik nog nooit gehoord dat BFI het beeld veel donkerder maakt en wat SOE betreft niet iedereen vindt het hinderlijk en het hangt ook heel erg van de content die.afgespeeld wordt af. SOE valt het meest op bij 24fps content, bij 30/60fps sport uitzendingen heb je er geen last van en is BFI zeker een toegevoegde waarde omdat je anders motion blur krijgt.
Adhv de content kun je altijd kiezen hoe je.tv.wilt instellen en met welk resultaat, minste motion blur of minste SOE.
[ Voor 52% gewijzigd door Chaoss op 10-01-2015 15:26 ]
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl50w829b-201403023650.htm
In deze review wordt duidelijk beschreven dat BFI het beeld wel degelijk donkerder maakt.
In deze review wordt duidelijk beschreven dat BFI het beeld wel degelijk donkerder maakt.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Chaoss schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:33:
[...]
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:52:
[...]
Maakt die black frame insertion dan zoveel uit? Die zet je wss toch uit als je motionflow uitzet om het soap opera effect te voorkomen?
Alle modellen in de W8 serie maken gebruik van Black Frame Insertion. Echter zit er verschil in de manier waarop BFI toegepast wordt. Waar de W805 en W815 gebruik maken van BFI doormiddel van Backlight Blinking (BLB), wordt dit op de W828 en W829 middels Backlight Scanning (BLS) gedaan.Chaoss schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:51:
Ik heb uit dit topic begrepen dat BFI alleen op de 800hz motionflow systemen aanwezig is.
De BLS in de W828/9 is zeer effectief in combinatie met beeldinterpolatie zonder veel verlies in luminantie. Het geïmplementeerde BLB in de W805/15 werkt niet goed en hierdoor krijg je een daling in luminantie. Dit geldt overigens ook voor de W705 waar BLB toegepast wordt.
Misschien wordt het toch maar eens tijd om deze hobby te stoppen. Ik blijf liever SOA-vrij.Adhv de content kun je altijd kiezen hoe je.tv.wilt instellen en met welk resultaat, minste motion blur of minste SOA.
Bedankt voor de uitleg
bevestigd wel dat ik het liefst een 55W828/9 wil 
SOE
SOE
edit: verkeerde topic
[ Voor 93% gewijzigd door PatrickG op 10-01-2015 19:38 ]
Zowel Motionflow™ XR 400, Motionflow™ XR 600 en Motionflow™ XR 800 maken gebruik van Backlight Scanning, maar het verschil zit in het aantal fases:
Motionflow™ XR 100 [50Hz panel + 1 additional frame]
Motionflow™ XR 150 [50Hz panel + 2 additional frames]
Motionflow™ XR 200 [50Hz panel + 1 additional frame + 2 zone frame blinking(top and bottom)]
Image Blur Reduction, Frame Interpolation, and Backlight Blinking.
Motionflow™ XR 300 [50Hz panel + 2 additional frame + 2 zone frame blinking(top, midlle and bottom)]
Motionflow™ XR 400 [100Hz panel + BLB + 1 additional frame + 2 zone frame blinking(top and bottom)]
Motionflow™ XR 600 [100Hz panel + 2 additional frame+ 2 zone frame blinking(top and bottom)]
Motionflow™ XR 800 [100Hz panel + 3 additional frame+ 4 zone horizontal line blinking]
Sony's latest Motionflow™ technology utilises all the features that made its predecessors industry leaders in motion blur reduction, as well as a few new advances. These include a 4-times speed play which inserts 3 additional frames between images, and a choice of "Clear" or "Clear Plus" mode which uses a line scan method to reduce blur and shortens the apparent response time of the liquid crystal respectively.
Panel Drive in Sony LCD TVs 2014 | |||||
Series | Repetition of the frame | Black frame Insertion | Motion Flow (frame creation) | Scanning backlight | * |
X9005B 55W829/828 50W829/828 | 25hz -> 50Hz | 1 BFI (-> 100Hz) | 1 MF (-> 200Hz) | 4 phases scanning | 800Hz |
55W815B 50W815B | 25Hz -> 50Hz | 1 BFI (-> 100Hz) | 1 MF (-> 200Hz) | 3 phases scanning | 600Hz |
65W955B 55W955B 60W855B 55W805B 50W805B 42W829/828 50W706/705 | 25Hz -> 50Hz | 1 BFI (-> 100Hz) | 1 MF (-> 200Hz) | 2 phases scanning | 400Hz |
42W815B | 25Hz -> 50Hz | 2 BFI (-> 150Hz) | 1 MF (-> 300Hz) | No | 300Hz |
W855/W805 R70x/R60x | 25Hz -> 50Hz | 1 BFI (-> 100Hz) | 1 MF (-> 200hz) | No | 200Hz |
R5xx/R4xx | 25Hz -> 50Hz | No | 1 MF (-> 100Hz) | No | 100Hz |
Motionflow™ XR 100 [50Hz panel + 1 additional frame]
Motionflow™ XR 150 [50Hz panel + 2 additional frames]
Motionflow™ XR 200 [50Hz panel + 1 additional frame + 2 zone frame blinking(top and bottom)]
Motionflow™ XR 300 [50Hz panel + 2 additional frame + 2 zone frame blinking(top, midlle and bottom)]
Motionflow™ XR 400 [100Hz panel + BLB + 1 additional frame + 2 zone frame blinking(top and bottom)]
Motionflow™ XR 600 [100Hz panel + 2 additional frame+ 2 zone frame blinking(top and bottom)]
Motionflow™ XR 800 [100Hz panel + 3 additional frame+ 4 zone horizontal line blinking]
Sony's latest Motionflow™ technology utilises all the features that made its predecessors industry leaders in motion blur reduction, as well as a few new advances. These include a 4-times speed play which inserts 3 additional frames between images, and a choice of "Clear" or "Clear Plus" mode which uses a line scan method to reduce blur and shortens the apparent response time of the liquid crystal respectively.

Verwijderd
Knoop doorgehakt vandaag, wel voor een 50 inch versie gegaan, nl. de Sony KDL50W828B ... 799 EUR. Ben benieuwd!Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:37:
Hello, allemaal! In m'n zoektocht naar een nieuwe TV ben ik op enkele modellen van Sony gestoten; nl.
SONY - KDL55W829 - 1199 EUR (http://www.selexion.be/nl-be/Led-tv-Sony-KDL55W829)
SONY - KDL55W828BBAE2 - 999 EUR (http://www.vandenborre.be...80-cm/sony-kdl55w828bbae2)
De specs vergelijking op http://www.sony.nl/electr...ifications#specifications verduidelijkt niet meteen het prijsverschil tussen beide toestellen.
Andere mogelijke alternatieven:
LG - 55LB730V - 1299 EUR (http://www.vandenborre.be/lcd-led-tv-80-cm/lg-55lb730v)
SAMSUNG - UE55H6400- 999 EUR (http://www.vandenborre.be/lcd-led-tv-80-cm/samsung-ue55h6400)
Misschien kunnen jullie me helpen de knoop door te hakken?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Waarom niet de LG55 inch?Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:48:
[...]
Knoop doorgehakt vandaag, wel voor een 50 inch versie gegaan, nl. de Sony KDL50W828B ... 799 EUR. Ben benieuwd!![]()
Ik heb toch een mail gestuurd naar het bedrijf waar ik de TV heb gekocht. Ik wil uitzoeken of dit nou misschien toch een 'defect' scherm is! Ben benieuwd naar de reactie.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:12:
Ik heb hetzelfde fenomeen op mijn 50W829b, een grijze waas.
het valt mij tegen
[...]
Kwaliteitsverschil zeker? Sony is Japans en staat al jaar en dag bekend als een kwaliteitsmerk. Perfectionisme staat dan ook centraal in de Japanse cultuur. LG is Koreaans en heeft eerder de reputatie van een low-budget merk met minderwaardige kwaliteit. Je hoeft mij natuurlijk niet te geloven, vergelijk gewoon de reviews en beoordelingenVerwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:18:
Waarom niet de LG55 inch?
De vraag is eerder: waarom de 55" Sony niet
Verwijderd
Net een 55inch model gezien van de Sony, mijn kijkafstand is iets van 3.2m... Is de 50inch dan te klein?
Eerder te groot. 40 inch is perfect voor 3m kijkafstandVerwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:28:
Net een 55inch model gezien van de Sony, mijn kijkafstand is iets van 3.2m... Is de 50inch dan te klein?
Rayanus heb je een berichtje gestuurd. Al gelezen? TV kun je eigenlijk nooit te groot kopen, went heel snel en dan zou je willen dat je weer een grotere had gekocht.
[ Voor 54% gewijzigd door flipje1 op 11-01-2015 14:48 ]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb een 42" tv en zit op 3,25m afstand. En ik wil graag upgraden naar 50". Ik moet toegeven dat 55" ook lonkt, maar misschien is dat overkill.Jovas schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:43:
[...]
Eerder te groot. 40 inch is perfect voor 3m kijkafstand
Ik moet zeggen dat er vooral bij films (kleiner beeld door zwarte balken) en games (vele kleine details) behoefte aan heb.
[ Voor 13% gewijzigd door Rossi46 op 11-01-2015 14:51 ]
Veel plezier met pixels tellenRossi46 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:45:
[...]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb een 42" tv en zit op 3,25m afstand. En ik wil graag upgraden naar 50". Ik moet toegeven dat 55" ook lonkt, maar misschien is dat overkill.
Ik moet zeggen dat er vooral bij films (kleiner beeld door zwarte balken) en games (vele kleine details) behoefte aan heb.
Jovas schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:43:
Eerder te groot. 40 inch is perfect voor 3m kijkafstand
Onzin. Op een afstand van 10 voet (3,05 meter) zie je pas alle details van Full HD beelden (1080 beeldlijnen) met een schermgrootte van meer dan 75". Met een schermgrootte van 40" zie je van op die afstand nog maar net het verschil tussen SD en HD Ready (720 beeldlijnen).Jovas schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:58:
Veel plezier met pixels tellen
Om enig verschil te zien tussen HD Ready en Full HD heb je dus al minstens een schermgrootte van 55" nodig op die afstand. Dit is trouwens ook de reden waarom 4k-tv's nogal nutteloos zijn, tenzij je een heel groot scherm hebt en er vlakbij zit, wat de overzichtelijkheid dan weer vermindert.

2,5 voet = 0,76 meter
5 voet = 1,52 meter
7,5 voet = 2,29 meter
10 voet = 3,05 meter
12,5 voet = 3,81 meter
15 voet = 4,57 meter
17,5 voet = 5,33 meter
20 voet = 6,10 meter
Kijk ook maar eens welke schermgroottes er hier gevonden worden als je filtert op "Geschikt voor een kijkafstand van 3 meter en verder": http://www.tvstore.be/cat...levisies.html?72865=61806. Niets kleiner dan 60". Voor een kijkafstand van 2,5 tot 3 meter vind je toestellen van 50" t.e.m. 60".
[ Voor 26% gewijzigd door Apollo89 op 11-01-2015 17:07 ]
Ik had een 50 inch ook voor die afstand maar die heb ik verkocht en ga nu minimaal een 55 inch tv kopen. Te groot kan denk ik niet.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:28:
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
* knip *
Het is niet de bedoeling om te cross posten. Houdt het bij je aankoopadvies topic in CEA.
Het is niet de bedoeling om te cross posten. Houdt het bij je aankoopadvies topic in CEA.
[ Voor 92% gewijzigd door S1NN3D op 11-01-2015 17:59 ]
In deze tijd van aankondigingen (CES) begin ik na te denken over mijn aan te schaffen nieuwe TV. Ik heb nu een Bravia staan en na laatst de reviews gelezen te hebben zie ik de 50W805B een mooie optie. Echter, wat ik met veel enthousiasme ontvang is de komst van Android TV op de 2015 modellen. Nu is mijn vraag: is er ook al iets bekend over een upgrade van de 2014 modellen met Android TV? Ik vind het namelijk wel echt een meerwaarde, maar het liefste pak ik het (goedkopere) model van afgelopen jaar ipv een van de nieuwere serie.
Het is en blijft een televisie. Android TV lijkt misschien leuk, maar uiteindelijk zal je (op regelmatige basis) wellicht enkel de apps gebruiken die je nu ook al hebt (YouTube, Netflix, media speler, enz.).
Een upgrade naar Android TV voor de modellen van 2014 mag je wel vergeten. Zelfs enkele goedkopere reeksen van 2015 zullen nog op eigen software van Sony draaien: Onze nieuwe CES-producten - BRAVIA®-reeks 2015 - Sony.
Een upgrade naar Android TV voor de modellen van 2014 mag je wel vergeten. Zelfs enkele goedkopere reeksen van 2015 zullen nog op eigen software van Sony draaien: Onze nieuwe CES-producten - BRAVIA®-reeks 2015 - Sony.
[ Voor 18% gewijzigd door Apollo89 op 11-01-2015 17:42 ]
Verwijderd
Heb lang getwijfeld, maar ik denk dat een 55" voor onze woonkamer net iets te groot zou zijn... heb me vooral laten overtuigen door de positieve reviews die ik hier en op andere websites heb gelezen. Ik was niet echt overdonderd door de beeldkwaliteit in de winkel, maar ik vermoed dat dit eerder met instellingen en de setting te maken heeft (line-up naast een curved tv, belichting, ...). Heel erg benieuwd dus!
Ik heb eens een overzicht gemaakt van hoe ver je van je scherm zou moeten zitten om optimaal te genieten van Full HD beelden (de rode lijn in de grafiek):
32 inch: 1,37 meter
40 inch: 1,59 meter
42 inch: 1,66 meter
48 inch: 1,90 meter
50 inch: 1,98 meter
55 inch: 2,18 meter
60 inch: 2,37 meter
65 inch: 2,58 meter
75 inch: 2,97 meter
79 inch: 3,13 meter
85 inch: 3,37 meter
Uit deze kleine kijkafstanden blijkt dus dat je niet snel een te grote tv kan kopen. Indien je echt zo dicht bij je scherm zou zitten en naar SD beelden zou kijken, dan gaan die er uiteraard wel erg slecht uitzien.
Uit deze kleine kijkafstanden blijkt dus dat je niet snel een te grote tv kan kopen. Indien je echt zo dicht bij je scherm zou zitten en naar SD beelden zou kijken, dan gaan die er uiteraard wel erg slecht uitzien.
De 805 in de aanbieding voor 679 bij de harense smid, its en mikro elektro.
Misschien ook even vermelden welke 805? KDL-42W805B? KDL-50W805B? KDL-55W805B? Ik vind er alvast niets van terug.maomanna schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:50:
De 805 in de aanbieding voor 679 bij de harense smid, its en mikro elektro.
[ Voor 6% gewijzigd door Apollo89 op 11-01-2015 20:03 ]
Is er eigenlijk al bekend wanneer de nieuwe 2015 C modellen met Android TV uitkomen?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de 55W828C,,, vooral wat de prijs gaat worden en of het de meerprijs ten opzichte van de B waard is.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de 55W828C,,, vooral wat de prijs gaat worden en of het de meerprijs ten opzichte van de B waard is.
Vanaf februari staat hier: Onze nieuwe CES-producten - BRAVIA®-reeks 2015 - Sony.
Ik weet zelfs niet of er een W828C zal komen. Volgens de tabel op die pagina beschikt de W805C ook al over Motionflow XR 800 Hz.
Ik weet zelfs niet of er een W828C zal komen. Volgens de tabel op die pagina beschikt de W805C ook al over Motionflow XR 800 Hz.
Idd zal het eerder gewoon een model worden dan drie verschillende, in feite wordt de W828B gewoon de W805C en zal vast ergens rond de 849,- liggen (/+50). Oh wacht de 55"
, zie pricewatch 55W82B zou ik zeggen ... ~1300?
SD is idd geen pretje op die afstand, op een 50 inch bij 3 meter nog steeds niet. Lage bitrate HD zenders trouwens ook niet ...Apollo89 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:38:
Ik heb eens een overzicht gemaakt van hoe ver je van je scherm zou moeten zitten om optimaal te genieten van Full HD beelden (de rode lijn in de grafiek):

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 11-01-2015 21:22 ]
Jammer dat er nog geen prijzen bekend zijn. Februari zal wel kloppen, gezien de dumpacties en lage voorraden van de 2014 modellen.Apollo89 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:04:
Vanaf februari staat hier: Onze nieuwe CES-producten - BRAVIA®-reeks 2015 - Sony.
Nouhja 805C is uiteraard ook goed als die de specs heeft van een 828/9Apollo89 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:04:
Februari is al vlot... misschien dan toch maar even afwachten wt de prijzen zijn. Ik vermoed dat de B modellen nog wel even leverbaar blijven? ik zie ook nog wel eens A modellen bij winkels te koop staan.
Chaoss, je wilt de c versie, geef maar toe
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Pffffff, voel me ecbt een prutser.....wie helpt mij?
Ik heb beeld van verschillende bronnen op mijn 50w828. Wanneer ik dit geluid wil doorlinken naar mijn Philips Fidelio E5 dan gebeurt er niets......pfffffffff. Ik heb optisch van mijn tv naar optisch van mijn Fidelio E5 geprobeerd: niks!
Ook alle hdmi uitgangen van mijn tv met alle ingangen van mijn Fidelio E5 verbonden. Ook niets
Wat doe ik verkeerd? Moet ik soms iets aan/uitzetten of veranderen in de settings?
Wie heeft de gouden oplossing?
Ik heb beeld van verschillende bronnen op mijn 50w828. Wanneer ik dit geluid wil doorlinken naar mijn Philips Fidelio E5 dan gebeurt er niets......pfffffffff. Ik heb optisch van mijn tv naar optisch van mijn Fidelio E5 geprobeerd: niks!
Ook alle hdmi uitgangen van mijn tv met alle ingangen van mijn Fidelio E5 verbonden. Ook niets
Wat doe ik verkeerd? Moet ik soms iets aan/uitzetten of veranderen in de settings?
marco_sire@hotmail.com
Iedereen zou de C versie willen
[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 11-01-2015 22:22 ]
HDMI: http://pdf.crse.com/manua..._asys_europe_co_hdmi.htmlmarco_sire schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:20:
Pffffff, voel me ecbt een prutser.....wie helpt mij?
Optisch: http://pdf.crse.com/manua...c_asys_europe_co_opt.html
HDMI is aan te raden omdat het volume van de luidsprekers dan kan worden gewijzigd met de afstandsbediening van de tv (via BRAVIA Sync = HDMI-CEC = EasyLink). Let er wel op dat enkel HDMI IN 2 over een Audio Return Channel (ARC) beschikt, de andere HDMI-ingangen sturen geen geluid terug. Deze dien je te verbinden met de HDMI-uitgang van je luidsprekerset (die eveneens over ARC beschikt). Ook dien je een voldoende recente HDMI-kabel te gebruiken (HDMI 1.4, bij oudere versies is het niet gegarandeerd dat de pinnen voor ARC zijn aangesloten).
[ Voor 7% gewijzigd door Apollo89 op 11-01-2015 22:39 ]
Sorry,Apollo89 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:18:
[...]
Misschien ook even vermelden welke 805? KDL-42W805B? KDL-50W805B? KDL-55W805B? Ik vind er alvast niets van terug.
de 50W805B
https://view.publitas.com/reclamefolder/mikro-week3/page/2
https://view.publitas.com.../harensesmid-week3/page/2
https://view.publitas.com/reclamefolder/its-week3/page/2
Goede tips: ik ga dit morgen proberenApollo89 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:34:
[...]
HDMI: http://pdf.crse.com/manua..._asys_europe_co_hdmi.html
Optisch: http://pdf.crse.com/manua...c_asys_europe_co_opt.html
HDMI is aan te raden omdat het volume van de luidsprekers dan kan worden gewijzigd met de afstandsbediening van de tv (via BRAVIA Sync = HDMI-CEC = EasyLink). Let er wel op dat enkel HDMI IN 2 over een Audio Return Channel (ARC) beschikt, de andere HDMI-ingangen sturen geen geluid terug. Deze dien je te verbinden met de HDMI-uitgang van je luidsprekerset (die eveneens over ARC beschikt). Ook dien je een voldoende recente HDMI-kabel te gebruiken (HDMI 1.4, bij oudere versies is het niet gegarandeerd dat de pinnen voor ARC zijn aangesloten).
marco_sire@hotmail.com
Verwijderd
Wordt t toch een late kerst dankzij deze verschrikkelijke baas, 55 inch is coming my wayflipje1 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:44:
Rayanus heb je een berichtje gestuurd. Al gelezen? TV kun je eigenlijk nooit te groot kopen, went heel snel en dan zou je willen dat je weer een grotere had gekocht.

Verwijderd
Op zoek naar Sony of LG smart tv 42-47inch. 49 kan eventueel ook nog.
budget rond de 500-750.
Iemand wat aanraders? Tips?
Scherm panel moet sowieso 100 hertz zijn zonder upscale techniek.
Ik twijfel tussen hd of 4k.
Er zijn op dit moment best mooie 4k modellen rond de 750euro van LG.
Vind best jammer dat er zo weinig aanbod is van witte tv's.
budget rond de 500-750.
4k is nogal nutteloos, zeker bij een schermgrootte van maar 50". Zoals je uit de grafiek hier kunt afleiden, beginnen de extra details van 4k op een 50" scherm pas zichtbaar te worden bij een kijkafstand van minder dan 2 meter en zie je pas alle extra details bij een kijkafstand van 1 meter. Als je dus meer dan 2 meter van je 50" scherm zit, dan kan je geen verschil zien tussen 4k en Full HD. Bovendien is 4k beeldmateriaal nog heel zeldzaam en is er nog geen enkele tv-zender in 4k.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:25:
Op zoek naar Sony of LG smart tv 42-47inch. 49 kan eventueel ook nog.
budget rond de 500-750.
Ik zou één van de 50" modellen van de W800B reeks aanraden:
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B met Motionflow™ XR 400 Hz (zwart) --> hier voor € 679,20 !
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W815B met Motionflow™ XR 600 Hz (zilver) (momenteel te duur)
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B met Motionflow™ XR 800 Hz (zwart)
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W829B met Motionflow™ XR 800 Hz (zwart) (momenteel te duur)
De 50W815 is de komende week 699 bij de Mediamarkt, dus die valt binnen budget.
Overigens, als ja graag een witte tv wilt, Samsung heeft er eentje in de 6-serie. Die serie wordt dit modeljaar (H = 2014) erg goed beoordeeld.
Overigens, als ja graag een witte tv wilt, Samsung heeft er eentje in de 6-serie. Die serie wordt dit modeljaar (H = 2014) erg goed beoordeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Rossi46 op 11-01-2015 23:57 ]
Verwijderd
Klopt.
De 805 is voor 639 bij haren smid in de aanbieding en de 815 voor 699 bij mediamarkt.
Ik.neem aan dat beide modellen minimaal 100 hertz zonder upscale zijn?
Wat is het grote verschil tussen deze 2 types?
Beetje off topic maar verwacht iemand nog btw actie bij mediamarkt?
Laatste jaren waren die altijd einde januari. Ik twijfel dus om nu bijvoorbeeld voor 815 te gaan of te wachten op eventuele btw actie
De 805 is voor 639 bij haren smid in de aanbieding en de 815 voor 699 bij mediamarkt.
Laatste jaren waren die altijd einde januari. Ik twijfel dus om nu bijvoorbeeld voor 815 te gaan of te wachten op eventuele btw actie
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 00:36 ]
KDL-50W805B is voor € 679,20 bij de Harense Smid, It's Electronics en Mikro Electro, niet € 639.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 00:34:
Klopt.
Het enige verschil tussen de W805B, W815B, W828B en W829B is de Motionflow™ XR technologie en de kleur van de rand (zwart of zilver), zie mijn vorige reactie.
Al deze types beschikken over een 100 Hz LCD-paneel, het enige verschil zit in de backlight scanning. Bij de W805B gebeurt dit in twee fases, bij de W815B in drie fases en bij de W828B en W829B in vier fases. Voor meer details, zie hier.
Als het prijsverschil niet te groot is, zou ik de modellen met Motionflow™ XR 800 Hz aanraden, maar als er zoals nu meer dan € 100 verschil is, dan is dat de meerprijs niet echt waard. Dan kan je beter voor € 50,97 de afstandsbediening met touchpad en NFC er bij kopen, daar heb je meer aan: pricewatch: Sony One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak
De normale prijs bij Media Markt Nederland is € 874, dus exclusief BTW is dat nog altijd € 722,31, meer dan met de promotie van volgende week. Bij Media Markt België is de normale prijs echter maar € 799 zie ik.
[ Voor 34% gewijzigd door Apollo89 op 12-01-2015 01:02 ]
Zijn deze acties al aan de gang? Anders ga ik morgen even een nieuwe TV halen hier bij de Harendse Smit.
De BTW actie van de Mediamarkt zal eind deze maand plaatsvinden. Maar, zoals hierboven ook al gezegd, zal de basisprijs dan aanzienlijk hoger zijn dan de 699 waarvoor de 815 deze week verkocht wordt. En dan is het nog de vraag of de 815 meedoet aan de actie (waar ik overigens wel vanuit ga). Bottom line: als je graag een 50" W815 wilt hebben, dan kun je die denk ik het beste deze week kopen.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 00:34:
Klopt.
Laatste jaren waren die altijd einde januari. Ik twijfel dus om nu bijvoorbeeld voor 8l15 te gaan of te wachten op eventuele btw actie
Verwijderd
In de nieuwe folder can harems smid is de 805 goedkoper 
Bedankt voor de goede en gedetailleerde reacties. Hier heb ik wat aan.!
Ik ga dalijk eens naar de M om de 815 te bekijken
Bedankt voor de goede en gedetailleerde reacties. Hier heb ik wat aan.!
Ik ga dalijk eens naar de M om de 815 te bekijken
Harendse Smit gebeld en ze hebben de TV's niet op voorraad(?). Er staat er in de winkel bij mij in de buurt nog maar 1, heb ik laten vasthouden maar is showroom model, dus ben benieuwd.