Net als ik resolutie in de config instellen?
Update op turn 210:
Ondertussen zit ik op +10 (ipv -11) bij 5 steden.
De game is volledig haper vrij... (waar Civ V dat dus niet is). Ook als je, zoals ik ,tijdens de turn orders gaat proberen te geven. Verder heb ik weinig positiefs te melden. Eigenlijk is Endless Legend in elk aspect beter (en goedkoper).
Het grootste probleem zit hem in het beperkt aantal steden. Er is gewoon weinig te doen. Als jij de aliens met rust laat dan vallen ze jou ook niet aan. Kwam een stuk van de map tegen met 10 aliens. Gewoon je settler ernaast rijden en stad uitpakken. Vervolgens koop je het forcefield met energy (geld) en klaar is kees. Er is tot op heden verder ook geen reden geweest om de aliens aan te vallen (behalve dat ze irritant in de weg staan).
Je wordt wel doodgegooid met "keuzes" alleen dat is een kwestie van +1 science of +1 production. Kwestie van kijken waar je te kort van komt.
Op normal is de AI vreselijk passief. Er is een aantal keer onderling oorlog geweest maar dat bleef vooral bij boze woorden. Totaal is er één stad van eigenaar gewisseld en ik kreeg een stad aangeboden (ondanks dat mijn leger bestond uit 3 units en aan de andere kant van de wereld stond). Let op dat ik zelf geen oorlog voerde maar slechts "ally" was van de aggressor.
Verder maakt de ai ook weer lekker -30 gold per turn, of in dit geval energy. Hoe moeilijk is het om de AI de game te laten spelen? Blijkbaar lukt het na 4 jaar nog steeds niet

.
Diplomacy... De acties zijn beperkt tot ruilen van energy per turn, science per turn, open border, alliance, open borders en cooperation. Je hebt nu ook soms een verzoek en daar krijg jij dan een "favor" voor. Dus geen bijzondere dingen als in Civilization 4.
Trade routes hebben dezelfde beperking als in Civ Brave New world; ze zijn niet te filteren. Erger nog, je kunt ze deze keer ook niet sorteren. Er is alleen een 'route description' en daar staan alle trade route opbrengsten als tekst in. Trade routes zijn nu wel gelimiteerd per stad afhankelijk van je gebouwen (bijvoorbeeld 3 trade units per stad).
Nieuwe spy system is redelijk. Net als in Civ kun je een spy in een stad of bij de enemy plaatsen. Deze keer kun je ze echter ook in het HQ laten en dan werken ze aan een project (+ productie per turn, +health en defence). Daarnaast kun je kiezen tussen geld of science stelen en staat de kans van slagen erbij.
Virtue systeem (ipv policies) zijn wel aardig. Keuze is wel een stuk beperkter. Er zijn maar 4 trees dus per definitie ga je synergies krijgen. Het is dus fool proof gemaakt.
Dus nja mocht je twijfelen dan zeg ik proeber eerst eens Endless Legends

.
[
Voor 109% gewijzigd door
sdk1985 op 24-10-2014 23:49
]