[PC / Mac / Linux] Civilization: Beyond Earth

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
sdk1985 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:30:
In een uurtje even de eerste 50 turns er doorheen geknalt. Viel mij op dat de game veel vloeiender aan voelt. Toch geen copy paste in de engine blijkbaar. [...]
Had het eerlijk gezegd ook niet verwacht. Deze engine zal nog wel een aantal jaren meegaan in de producten van Firaxis en om nou een engine team stil te laten zitten... Grote kans dat Civ 6 engine gewoon weer een doorontwikkeling is van die van Civ:BE, hooguit met weer wat dingen eruit. Zie het echt niet voor me dat ze weer een compleet nieuwe engine gaan maken voor Civ 6.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 24-10-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

AntiChrist7 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:27:
Is er hier eigenlijk ooit een Civ V MP geweest? Heb een paar in mp gespeeld, maar slechts een keer is er een game afgewerkt tot het einde, al de andere keren is ie vroegtijdig gestopt omdat er mensen afhaken/ niet meer kwamen opdagen. Dus vraag me af of er mensen ooit een civ BE mp zouden zien zitten.

Al wacht ik nog even met hem te kopen :p
Ik speel af en toe een potje met een vriend. Potjes met meerdere mensen is vrij lastig met verschillende schema's. Daarom vindt ik het altijd jammer dat ze geen optie geven voor nog sneller :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:57
Snoz Lombardo schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:30:
[...]

Blijft altijd lastig met Civ. Zo'n pot kan weken/maanden duren. Als er iemand afhaakt kun je al niet verder. Zou het wel leuk vinden maar je moet er wel echt tijd voor reserveren.
Valt best mee. Als je op quick speelt duurt een game maar maximum 300 turns, en de eerste 70 gaan snel. Als je er enkele avonden voor reserveert, kan dat in een week gedaan zijn. Maar idd, dan heb je best niet mensen die joinen en dan later zeggen "eigenlijk kan ik toch niet zo vaak als ik zei"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
ik ben wat minder enthousiast... heb meerdere devices, op mijn surface pro 3 draait hij meteen, maar op mijn main pc (optiplex 9010) dubbelklik ik in steam, krijg netjes de vraag of ik de gewone DX11 of de Mantle versie wil, ik kies de gewone (HD4000, voldoe aan minimum eisen) gebeurt er gewoon helemaal niets...

lekker :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
Is het ook bevestigd dat als je de windows versie koopt (via steam i guess), je na de mac release ook de mac client kan installeren ?

Ik hoop hier dit weekend ff te kunnen gamen !

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Ja, meerdere malen door Aspyr (maker van de OSX en linux versie) op reddit en staat ook op GA.com. Ze hebben zelfs gezegd dat als je niet wilde wachten op de linux client je gewoon al op steam kon kopen en spelen onder windows en dan later alsnog de linux versie installeren wanneer die eindelijk wordt vrijgegeven.
Reden dat dit nu nog niet op de Steam site staat is dat er alleen nog maar een windows client is, maar in principe is het spel Steam Play. Dat zal er ook wel bij komen te staat zodra ze de OSX en Linux versies te koop gaan aanbieden.

Van GA.com
Q: Will Civilization: Beyond Earth for Mac and Linux support Steam Play?
A: Yes! All versions of Civilization: Beyond Earth on Steam will support Steam Play, meaning that when you purchase the game on any supported platform (Windows, Mac, or Linux), you get the game on all three.

[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 24-10-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Thanks! Dadelijk maar eens bootcamp voor het eerst sinds tijden opstarten :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
Performance:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fB1y7JxkQ8XIyNg8rK7Y6aQv/medium.png

Map size: Standard
Details: Ultra
Anti-Alias: 2X

Verschil in high/ultra is alleen de water setting. Lichter dan Civilization V in ieder geval (maar er zijn nog weinig steden/units). Vreemd genoeg kan ik in Windowed mode geen 1600x900 kiezen. Via de config gelukkig wel.

Tot heden vindt ik Endless Legend leuker, maar ik ga nog wat meer spelen voor ik echt conclusies ga trekken.

Twitch maar even aangegooid: http://twitch.tv/exchequer

[ Voor 62% gewijzigd door sdk1985 op 24-10-2014 20:17 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBeter
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-08 13:30
AntiChrist7 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:27:
Is er hier eigenlijk ooit een Civ V MP geweest? Heb een paar in mp gespeeld, maar slechts een keer is er een game afgewerkt tot het einde, al de andere keren is ie vroegtijdig gestopt omdat er mensen afhaken/ niet meer kwamen opdagen. Dus vraag me af of er mensen ooit een civ BE mp zouden zien zitten.
Er zijn ''No-Quitter'' steamgroepen om het afhaken tegen te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Weet iemand al hoe je de tile inkomst overlay aan zet?

edit: gevonden

Geloof dat ik ergens een health tech mis... Heb met 4 steden direct -5 momenteel. Heb al de clinic, cytonursery en pharmlab.

Uit de help bij health:
"Annexed Cities: If you capture and annex foreign cities, your population doesn't like it". Epic fail, het is dus gewoon happiness :P .

Overigens mateloos irritant...: Bij quest complete begint mijn G710 toetsverlichting te knipperen!

[ Voor 102% gewijzigd door sdk1985 op 24-10-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
IkBenBeter schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:48:
[...]

Er zijn ''No-Quitter'' steamgroepen om het afhaken tegen te gaan
Maar dat zijn pro's en maniakken :p Ik wil gewoon met een 3-5 man spelen uit vlaanderen/nederland en gewoon wat chillen. het is ook niet echt dat ze quitten omdat ze verliezen, maar omdat de planning in de war raakt en dan komt het er niet meer van.

Vind zo'n niet quitters groep een mooi gebaar, maar uiteindelijk wat nutteloos. Als je spel wordt afgebroken door één iemand die niet meer opdaagt, ja dan kun je hem leuk zwartmaken in die groep, maar de situatie blijft dezelfde: je game ligt plat

Kan blijkbaar mijn vipoffer niet combineren met de 20% coupon, dus hopelijk een -40% sale in de winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
sdk1985 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:24:
Weet iemand al hoe je de tile inkomst overlay aan zet?

edit: gevonden

Geloof dat ik ergens een health tech mis... Heb met 4 steden direct -5 momenteel. Heb al de clinic, cytonursery en pharmlab.

Uit de help bij health:
"Annexed Cities: If you capture and annex foreign cities, your population doesn't like it". Epic fail, het is dus gewoon happiness :P .

Overigens mateloos irritant...: Bij quest complete begint mijn G710 toetsverlichting te knipperen!
Je weet dat je in de research tree kunt filteren op health e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nope... Dat is handig(er) :).

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 24-10-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Laatst online: 14-09 00:42
Moet wel zeggen dat het research web het heel erg onoverzichtelijk maakt. Jammer dat ze dat niet op een andere manier hadden kunnen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
Valt me erg tegen dat de diplomacy niet onder handen is genomen. De verschillende civs zeggen over het algemeen nog hetzelfde als in Civ 5. Ook zijn de mogelijke opties in diplomacy over het algemeen gewoon hetzelfde. Had het toch leuker gevonden als er wat meer civ-afhankelijke veranderingen zouden zijn in toonaarden van uitspraken, en wat randomness in bepaalde zinnen die misschien wel hetzelfde betekenen maar toch anders zijn, om het allemaal wat natuurlijker te maken.

Verder lijkt het natuurlijk allemaal wel heel erg op Civ 5, wat niet per se iets slechts is, maar toch hoop ik dat dit stiekem gewoon een zoethoudertje is voor een awesome Civ 6.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Yup doe mij deze maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.dadsgamingaddiction.com/wp-content/uploads/2012/07/2012-07-05_00007.jpg Dan weet je in ieder geval in welke hoek je het moet zoeken (noord military, links economic/happy, rechts science en producten, en onderin unit designs en overige)

Heeft iemand avoid growth al gevonden? Stad is 10... Alles blijft maar groeien. Ondertussen krijg ik een "gratis" stad van de AI omdat ik een alliance had. -11 Health... Best wel stom dat je bij 5 steden al in de problemen raakt...

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 24-10-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Laatst online: 07-12-2023
Beetje jammer dat ik geen fatsoenlijke resolutie krijg omdat ik een 144hz scherm heb :'(. Hopelijk fixen ze het snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Net als ik resolutie in de config instellen?

Update op turn 210:
Ondertussen zit ik op +10 (ipv -11) bij 5 steden.

De game is volledig haper vrij... (waar Civ V dat dus niet is). Ook als je, zoals ik ,tijdens de turn orders gaat proberen te geven. Verder heb ik weinig positiefs te melden. Eigenlijk is Endless Legend in elk aspect beter (en goedkoper).

Het grootste probleem zit hem in het beperkt aantal steden. Er is gewoon weinig te doen. Als jij de aliens met rust laat dan vallen ze jou ook niet aan. Kwam een stuk van de map tegen met 10 aliens. Gewoon je settler ernaast rijden en stad uitpakken. Vervolgens koop je het forcefield met energy (geld) en klaar is kees. Er is tot op heden verder ook geen reden geweest om de aliens aan te vallen (behalve dat ze irritant in de weg staan).

Je wordt wel doodgegooid met "keuzes" alleen dat is een kwestie van +1 science of +1 production. Kwestie van kijken waar je te kort van komt.

Op normal is de AI vreselijk passief. Er is een aantal keer onderling oorlog geweest maar dat bleef vooral bij boze woorden. Totaal is er één stad van eigenaar gewisseld en ik kreeg een stad aangeboden (ondanks dat mijn leger bestond uit 3 units en aan de andere kant van de wereld stond). Let op dat ik zelf geen oorlog voerde maar slechts "ally" was van de aggressor.

Verder maakt de ai ook weer lekker -30 gold per turn, of in dit geval energy. Hoe moeilijk is het om de AI de game te laten spelen? Blijkbaar lukt het na 4 jaar nog steeds niet :+ .

Diplomacy... De acties zijn beperkt tot ruilen van energy per turn, science per turn, open border, alliance, open borders en cooperation. Je hebt nu ook soms een verzoek en daar krijg jij dan een "favor" voor. Dus geen bijzondere dingen als in Civilization 4.

Trade routes hebben dezelfde beperking als in Civ Brave New world; ze zijn niet te filteren. Erger nog, je kunt ze deze keer ook niet sorteren. Er is alleen een 'route description' en daar staan alle trade route opbrengsten als tekst in. Trade routes zijn nu wel gelimiteerd per stad afhankelijk van je gebouwen (bijvoorbeeld 3 trade units per stad).

Nieuwe spy system is redelijk. Net als in Civ kun je een spy in een stad of bij de enemy plaatsen. Deze keer kun je ze echter ook in het HQ laten en dan werken ze aan een project (+ productie per turn, +health en defence). Daarnaast kun je kiezen tussen geld of science stelen en staat de kans van slagen erbij.

Virtue systeem (ipv policies) zijn wel aardig. Keuze is wel een stuk beperkter. Er zijn maar 4 trees dus per definitie ga je synergies krijgen. Het is dus fool proof gemaakt.

Dus nja mocht je twijfelen dan zeg ik proeber eerst eens Endless Legends :'( .

[ Voor 109% gewijzigd door sdk1985 op 24-10-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Komt er dus op neer dat je nu aan het wachten bent op mods?
Had al wel in een van de videoreviews gehoord dat de AI een stuk agressiever is als je de moeilijkheidsgraad omhoog gooit. Dat ze dan samen gaan scholen tegen degene met de hoogste punten enz. Wellicht dus spelen op een andere moeilijkheidsgraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:23:
Yup doe mij deze maar:
[afbeelding]
Dan weet je in ieder geval in welke hoek je het moet zoeken (noord military, links economic/happy, rechts science en producten, en onderin unit designs en overige)
Het hele punt van de techweb is om dat juist tegen te gaan 8)7
In Civ 5 had je juist waar jij het over hebt, dat is nu veranderd.

Over AI en diplomacy: Ja, dat vind ik ook altijd een minder punt, daarom speel ik Civ nooit/zelden tegen de computer, maar altijd tegen mensen, dat is een stuk leuker. Moeilijker, maar leuker.
Denk dat ik van de 1000+ uur Civ5 zo'n 100 uur tegen de AI heb gespeeld. Zal in CivBE weinig anders worden, vermoed ik.

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 25-10-2014 11:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Grrrr... hele avond gespeeld en steeds maar af vragen waarom de explorer maar 1x een exploration kan doen. Zit ik hier op werk, kom ik er via een youtube video achter dat je ze simpel weg kunt bijvullen door naar een stad te gaan.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
anandus schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:46:
[...]
Het hele punt van de techweb is om dat juist tegen te gaan 8)7
In Civ 5 had je juist waar jij het over hebt, dat is nu veranderd.

Over AI en diplomacy: Ja, dat vind ik ook altijd een minder punt, daarom speel ik Civ nooit/zelden tegen de computer, maar altijd tegen mensen, dat is een stuk leuker. Moeilijker, maar leuker.
Denk dat ik van de 1000+ uur Civ5 zo'n 100 uur tegen de AI heb gespeeld. Zal in CivBE weinig anders worden, vermoed ik.
Denk dat je Endless Space niet hebt begrepen. Die tree is letterlijk een web. Hierbij kun je vanaf elke node naar de volgende node. Je kunt dus links onder beginnen en rechts boven eindigen. Vrijwel elke tech is op twee manieren te bereiken. Daarnaast zijn er 4 startpunten (met 2 opties).

Bij Beyond Earth bestaat dezelfde beperking als bij Endless Space; je moet eerst een aantal eerdere nodes researchen voor je in de hoeken uit komt. Ze zijn alleen vergeten het te structureren.

Verder lijkt BE heel erg op het web van ES. Verschillen zijn beperkt tot dat BE 6 vertakkingen heeft, niet gegroepeerd is en 2 sub techs per node heeft. Je hebt niet echt meer keuze vrijheid dan in Endless Space. Sterker nog, bij BE zijn er 6 start nodes en door de structuur ga je ze vrij snel alle 6 toch doen.

Bij Civilization V is alles verplicht en is de vrijheid beperkt tot de volgorde (tot zekere hoogte). Dus dat is met beiden niet te vergelijken.

Wil je echt losse techs dan kom je bij Endless Legend aan. Daar is elke tech per tier aanklikbaar. Elke 9 techs unlock je een nieuwe tier. Verder zijn er helemaal geen relaties. Je kunt met 18 tier 1 techs tier 3 unlocken en vervolgens tier 2 helemaal overslaan. Ondanks dat de structuur daar duidelijker is (elke cirkel heeft weer 4 segmenten) is het ook bij Endless Legend tooltips lezen en techs uit je hoofd leren.

@Caelorum
Zou kunnen dat het beter wordt op hogere difficulty. Het is een indruk van de eerste +- 280 turns van de game op normal :). Ik laat de game de eerste keer altijd een beetje bepalen hoe ik speel. Mijn settings stonden de eerste 20 turns zelfs op low :P .

[ Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 25-10-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Ik weet niet, ik heb nu 200 turns gehad, en ben toch teleurgesteld. Het is voor mij teveel Civ5 met een skin.
De TechWeb is vrij onoverzichtelijk en de hoeveelheid units is zeer beperkt.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Vermaak me uitstekend met de game! enige nadeel is dat de game zowel te snel als te traag draait. Wat dus zonder v-sync resulteert in veel tearing, en met v-sync resulteert in drops naar 30 frames. Misschien is 1200p toch iets te hoog gegrepen voor een zielige gt650m :+.

Het eerste potje er nu opzitten. Na 6 uur gespeeld te hebben een exodus victory geregeld. Was allemaal erg leuk en verliep gestroomlijnd. Het volgende potje de moeilijkheidsgraad eens omhoogschroeven, want had weinig last van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Goed nieuws voor de AMD fanatici:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph8640/68442.png]
Weer een game waarbij Mantle werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door sdk1985 op 25-10-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigbuilder
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 21:03
Ik heb het spel zojuist gereviewed, Ik heb het nu 2 dagen gespeeld. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het spel gewoon pure bagger is.

Mijn workers vonden het grappig door alle generators (+3 energy) te veranderen in acedemy's (-2 energy upkeep) dus binnen 10 turns stond ik van +40 energy naar - 40, en dat ging doodleuk automatisch (ragequit)

Workers hoppen ook de hele tijd van de ene kant van de map naar de andere, in plaats van de volgende tile te gaan bewerken, gaat deze doodleuk de hele tijd van 1 stad aan de ene kant dan weer een tile bewerken aan de andere kant van je civ. Heerlijk efficient. 10/20 turns reizen, 6 turns bouwen, 10/20 turns reizen, 6 turns bouwen. zucht.... Tja, dan moet je alles maar micro-en, wacht maar tot je 10 steden hebt lol.

Een AI heeft 20 units tegen een outpost gegooid voordat hij deze veroverde. en die aliens, man wat een complete idioten zijn dat dan, en eigenlijk compleet irrelevant, zolang je ze niet aanvalt, en als je een CLDR hebt of iets schiet je ze allemaal af in 1 turn, want tja, als je er 1 aanvalt vallen alle aliens je unit aan. Zal deze unit nou net zoveel defense en attack hebben dat deze aliens allemaal ge oneshot worden zonder damage. Yay, meer veterancy! zucht...

Spel had meerdere soorten werelden hebben en een veel grotere variatie aliens, 2 sea aliens, 3 land 1 ranged en 1 soort air van helikopter alien. Dat is alles, Nou zeg, dat is veel content.

De AI is compleet om zeep geholpen. Owja, het spel hapert niet meer, maar het duurt wel 2 keer zo lang om een turn te verwerken. Dit wekt ook veel frustratie op, maargoed, er zijn zoveel meer problemen, Diplomacy, Trade, resolutie bugs, Customizability,

Publisher zegt, 24 oktober, release date no matter what! Resultaat, complete onafgewerkte bagger.

Eigenaar van Rigbuilder.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Is dit je review of je rant? Je klaagt over de AI (terecht), maar gebruikt vervolgens wel die AI om je workers te besturen. Dat is dan gewoon heel erg dom. Zoals hier vaak wordt geopperd is CiV veel beter om tegen humans te spelen omdat de AI gewoon niet goed genoeg is. Daarvoor kan je nog wel moeilijkheid omhoog gooien zodat de AI sterker (niet slimmer) wordt.

Het micro'en van 10 steden (hoe vaak gebeurd het dat je zoveel steden hebt) is ook echt niet lastig. Op een gegeven moment heb je al je belangrijke tiles verbeterd.

Je mag natuurlijk je mening hebben, maar ik denk dat je de game verkeerd hebt bekeken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
je werkers niet op automatisch zetten is regel 2 in de noobguide voor civspelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Ik zet ze altijd op automagisch. Vind al dat micromanagen nooit zo leuk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Als je de werkers op 'automatisch' zet, zet dan in de instellingen van de game een vinkje bij de optie zodat werkers geen 'tile-verbeteringen' mogen doen. Opgelost! ;)

@TrolllI; bedankt voor je Rant cq. review... :/

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Ikzelf snap de hoge cijfers ook niet, ik ben het volledig eens met de meeste mensen die de game met kritiek durfen te kijken, het voelt verschikkelijk leeg, saai en absoluut geen AAA prijs waard. Weer een game in mijn collectie die ontiegelijk tegen valt.

De aliens wat in principe de barbarians zijn uit CiV 5 zijn nutteloos, de 'city' states van BE voelen doods aan, waarbij die in CiV 5 nog het idee heb dat het een stad is, eigen units, eigen workers, etc.
De AI Civs doen exact hetzelfde als in CiV 5, alleen voel het mij aan alsof ze nu helemaal niks doen. En het vinden van welke andere CiV's je tegen moet of metwerken door ze te ontdekken is ook weg, bizar.

Kan zo nog wel een wall of text schrijven maar het is allemaal al gezegd. Uitermate zonden, en de reacties die ik soms lees, wacht maar tot de andere dingen ( DLC ) zo mag je echt niet denken.. maar zo zijn de gamers en developers wel deze laatste 10 jaar..

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
In het geval van civserie moet je wel zo denken. DLC, expansions en *vooral* mods horen er gewoon bij. Zonder die dingen is civ 4 en 5 ook geen ruk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:47
Ik ben eindelijk wijs geworden. Tot en met Civ5 heb ik altijd alle Civ-spellen + Expansion packs direct bij release gekocht, maar elke keer werd ik teleurgesteld - het zijn absoluut mijn favoriete games, maar nooit al op het moment van release. Bij BE heb ik me kunnen inhouden en gezien de reacties hier en elders was dat verstandig. Ik verwacht dat het komende zomer inmiddels een leuk spel geworden zal zijn (eventueel dankzij wat goed uitgewerkte mods), dus in de Steam Summer Sale 2015 staat hij op mijn verlanglijstje.
Uiteraard wel dank aan de mensen die het (misschien tegen beter weten in) wél meteen uitproberen - zonder jullie zou het nog hebben lopen knagen, maar nu hoef ik niet meer te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
Anakha schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:11:
Uiteraard wel dank aan de mensen die het (misschien tegen beter weten in) wél meteen uitproberen - zonder jullie zou het nog hebben lopen knagen, maar nu hoef ik niet meer te twijfelen.
Ik snap ECHT niet wat ze hier allemaal bedoelen.
Vind het een super leuk spel zo bij de release al. Snap dus echt wel de goede reviewcijfers.

Gister ben ik uit bed begonnen met een potje, en het was dat ik om 4 uur wegmoest anders had ik het potje afgemaakt (vandaag even afgemaakt, was nog een 45 min). Aan een stuk door zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Ik denk dat veel mensen het vergelijken met de voorgaande Civ spellen met alle uitbreidingen en patches. Ik heb het spel zelf nog niet gespeeld, maar van alles wat ik heb gezien lijkt het nogal op Vanilla Civ 5 zoals bij release (maar dan minder buggy). Dat zijn gewoon erg kale spellen voor een TBS, maar is prima op te lossen met wat mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Ik kan mij voorstellen dat de kritiek terecht is voor de meer ervaren Civ speler. Volgens mij kwam er uit de preview eerder op Tweakers al dat het meer gericht was op toegankelijkheid en nieuwere spelers ten koste van de complexiteit waar Civ 4 spelers op gehoopt zouden kunnen hebben.

Voor een leek als mijzelf is dit voorlopig prima! Ik ben begonnen met Civ5 (slechts 10-50 potjes tegen AI) en had daar inmiddels een degelijk beeld van hoe victories in elkaar staken...

Ik heb het idee dat dat nu bij BE compleet anders is. Zo probeerde ik een 'culture victory' uit Civ5 na te doen door weinig aantal steden te stichten en die snel te laten groeien, zodat je veel Virtues mag kiezen (aantal cities vergroot de culture needed voor volgende virtue). Maar dit lukte voor geen meter... Grenzen groeien minder snel dan de stad zelf heb ik het idee en ik werd aan alle kanten ingehaald door AI die lukraak cities sticht naast elkaar én tussen mijn steden. En dit was zelfs op een van de makkelijkste difficulties (Vozstok?)

Ben eigenlijk nog op zoek naar een tutorial voor de absolute beginner als ik. De ingame guides is prima om de losse elementen uit te leggen, maar het leert mij niet hoe ik moet spelen. Hoe ik er voor zorg dat ik het snelste groei in punten. Bij Civ5 had ik wel een indicatie hoeveel steden ik moest bouwen en wanneer, hoeveel workers er nodig zijn, welk tech-pad bij welke speelstijl hoorde... Op zich positief dat ze dat nu allemaal vrij hebben gelaten en los van elkaar hebben gemaakt... maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb ook niet het idee dat ik van mijn paar (100 beurten) games veel geleerd heb..

Daarnaast vraag ik me af hoe nuttig de research / construction adviseurs zijn. Op een gegeven moment wilde mijn Economy advisor dat ik in een stad een ultrasonic fence (hek) ging bouwen of mijn Science advisor dat ik een gunboat ging maken...? Hetzelfde geldt voor research. Vaak adviseren ze niks, wil ik bijvoorbeeld richten op meer economy, maar is niet duidelijk wat ik moet pakken.

En tot slot zie ik inderdaad ook vaak enorme schommelingen in energy output. Waarschijnlijk zoals eerder gezegd komt dit door workers die besluiten een tile om te gooien... Voel me echter nog lang niet pro genoeg om met non-automatic te spelen :D

Wie helpt mij met een simpele uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Let op...

Health= happiness
Energy=gold

Vanuit daar kun je de Civilization V principes toepassen. Het effect van negatieve health is overigens minder sterk dan in Civilization V (iets van -10% culture en science).

Verder moet je gewoon spelen als Brave New World. Dit betekent dat je dus voor geld afhankelijk bent van traderoutes. Je kunt er 3 per stad bouwen (trade depot en een quest optie) dus met 4 steden zit je op 12 trade routes en met 9 gold per stuk tik dat aardig aan.

Weinig steden is nooit echt een viable taktiek geweest in Civilization V. In de pre-BNW culture victory is het handiger om veel steden over te nemen en deze vervolgens een "puppet" te maken. Ze produceren dan wel cultuur maar verhogen de limiet niet. Zeker als je een hoofdstad met een aantal wonderen in neemt gaat het hard. Bij BNW is het systeem verandert in toerisme is gaat het meer om de work of arts (die je ook weer kunt stelen).

Los daarvan is het in deze game in mijn ervaring het begin lasting om meer dan 4 steden te hebben in het begin. Pas heel diep in de groene virtue zitten wat leuke health opties (+7 flat, +x per resource, +1 per city, enz).

[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 26-10-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
CU2morO schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:34:
Ik kan mij voorstellen dat de kritiek terecht is voor de meer ervaren Civ speler.
Ben ik niet geheel met je eens. Ja ik speel al Civ sinds deel 1, maar ik kijk nu al 4 jaar tegen civilizations aan die exact hetzelfde zeggen, exact dezelfde niet-onderbouwde reacties hebben en nul variatie in de teksten te vinden. Waarom is niet alle diplomatie ingesproken bijvoorbeeld? Vind ik jammer. Had makkelijk gekund met het budget lijkt me.

Eigenlijk is vergelijken sowieso niet goed, je wordt niet gelukkig van, maar Alpha Centauri had mooie dingen als terraforming, waarmee je de tegenstander dwars kon liggen, custom units en een voor mij echt mysterieuze sfeer en bedreigende, mind-controlling aliens. Terwijl de aliens in Beyond Earth echt niets voorstellen. Overigens heb ik al het hele potje zo'n boorworm naast eens van mijn steden, hij boort rustig door, niets aan de hand. Valt niet aan.

Overigens als er een tweaker een multiplayer potje start wil ik best meedoen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 26-10-2014 15:20 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Bedankt voor je uitleg sdk1985

Ik begrijp dat traderoutes hebben vroeg in het spel belangrijk is. Hoe werkt dat trouwens tussen je eigen steden? Ik zie 2 pijltjes voor food/production weg en 2 er naar toe staan. Als er staat < 9 production en > 5 production betekent dat dan dat ik 4 production van de ene stad naar de andere verplaats, of krijgen beide steden 9 en 5 production uit het niets er bij?

Health=happiness
Energy=gold
Ja klopt, sorry, ik haal ze continu door elkaar. CivBE ook volgens mij ;)

Heb je voor mij een richtlijn waar ik me early game aan zou kunnen houden? Dus probeer na x turns y steden te hebben, of z punten. Is het trouwens de bedoeling dat je ten alle tijden uitloopt op de AI kwa punten? Want ze halen mij snel in :o

Meestal pak ik 2 punten in military om aliens te gaan hunten, daarna full die 2e groene tree. Science en Industry trees lijken mij niet zo boeiend, zeker de eerste tiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Geen probleem :)

Je verplaatst het niet, je krijgt in beide steden het voordeel. Echter tussen je eigen steden is het nut beperkt tot voedsel en productie.

Ga je met de trade stations ruilen (de vervanging van de City states) dan krijg je soms ook culture, energy en science. Met name +2 culture kan best interessant zijn.

Ga je met spelers ruilen dan krijg je energy en science.

De "oppertunity" cost van de routes tussen je eigen steden zijn dus energy(gold) per turn. Simpel gezegd; maak je minder dan 30 winst dan kun je beter niet tussen je eigen steden handelen.

Ik vindt mezelf totaal nog geen pro maar ik zou aanraden om minder aggressief te spelen. Als je de aliens met rust laat dan laten zij jou ook met rust. De AI laat je meestal ook met rust. Starten met military techs werkt in dat scenario alleen maar nadelig. Immers het gaat ten kostte van zaken die je economisch sterker maken (+energy, +production, nieuwe resources en meer health).

Score zou ik me niet zo heel druk om maken. In Civilization V kon je met de laagste score gewoon alle steden van de speler met de hoogste score overnemen. Score is namelijk vooral gebaseerd op Wonderen etc. Heb er niet naar gekeken maar ik ga er even vanuit dat het in BE niet anders is.

Ik vindt in BE zelf de military tech minder interessant. Je moet namelijk diep in de groene tree zitten voor je genoeg health hebt om een aantal steden over te nemen. Verder is de paarse tree best wel goed. Het eerste punt +10% productie op alle gebouwen. Over de hele game bespaart dat je onwijs veel turns. Verder zit de faction bonus van de romeinen (+25% voor elk gebouw dat al in je hoofdstad staat) ook in de tier 1 paars.

Sterkere units krijg je overigens van techs die je affinity level verhogen. Dus als je een paar economische supremacy techs doet dan heb je ineens "tier3" vehicles rondrijden terwijl de ai nog in tier 1 zit. Aliens zijn dan ook geen probleem meer.

Update
Heb overigens nog aanvullingen op mijn eerder genoemde minpunten van de game:

-Trade routes zijn onwijs irritant. Elke x turns moet je ze weer opnieuw in stellen. Je hebt er echter vrij snel zo veel (12+) dat je dus elke beurt 2 trade routes aan het instellen bent. Zou gewoon auto renew optie moeten zijn.
-Het unit upgrade system is eigenlijk triviaal. Er zijn haast geen verschillen tussen de 3 unit designs. Het verschil tussen Supremacy/Purity/Harmony beperkt zich meestal tot een iets andere bonus (+30% defence vs +20% next to friendly). Verder upgraden alle units automatisch. Dus het is mogelijk om er goedkoop een stuk of 4 te bouwen en dan ineens 4 super sterke units te hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door sdk1985 op 26-10-2014 20:55 . Reden: autocorrect frustreert! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Super uitleg! Daar kan ik denk ik wel iets mee. Minder agressief en toch eens de science / industry virtue techs een 2e kans geven :)

Dat van die trade routes viel mij inderdaad ook al op! Dacht al dat ik iets fout doe, maar is dus bad design.

Ik ga nog eens een poging wagen vanavond!

EDIT: Wat ik ook merk is dat wanneer je workers niet op automate zet, je de suggestie krijgt om overal generators te bouwen. In het begin kun je op non-resource tiles óf generators óf farms bouwen. Op dit moment heeft mijn stad netto 0 voedsel en nog steeds suggereert de AI om op een onbebouwde tile een generator te bouwen in plaats van een farm. Dit lijkt mij duidelijk niet correct? Ik heb momenteel +30 energy in early game..

[ Voor 42% gewijzigd door CU2morO op 27-10-2014 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

sdk1985 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:42:
Ik vindt mezelf totaal nog geen pro maar ik zou aanraden om minder aggressief te spelen. Als je de aliens met rust laat dan laten zij jou ook met rust. De AI laat je meestal ook met rust.
Echter als jezelf sterk genoeg bent om de aliens aan te kunnen (zonder problemen) val ze dan meteen aan. De aliens worden dan agressief tegen iedereen, incl andere spelers. En als die er nog niet klaar voor zijn hebben ze een extra uitdaging. (De aliens die in het water leven vallen je altijd aan. Of je lief doet of niet...)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:33
sdk1985 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:42:

-Het unit upgrade system is eigenlijk triviaal. Er zijn haast geen verschillen tussen de 3 unit designs. Het verschil tussen Supremacy/Purity/Harmony beperkt zich meestal tot een iets andere bonus (+30% defence vs +20% next to friendly). Verder upgraden alle units automatisch. Dus het is mogelijk om er goedkoop een stuk of 4 te bouwen en dan ineens 4 super sterke units te hebben.
Er zitten wel verschillen in deze upgrades, Harmony heeft meestal minder str maar wel meer dmg in Miasma. Purity heeft meestal een hogere base str waar harmony +1 range heeft. Ben het met je eens als je zegt dat de verschillen niet immens zijn, maar ze zijn er wel.

Ben het ook verder eens dat het lijkt op een skin van Civ V, vraag me alleen af of dit voor of nadeel moet zijn? Zoals ik het aan een vriend van me uitlegde, het is net een iPhone, hij ziet en voelt hetzelfde maar van binnen is er van alles veranderd die je niet zomaar ziet. (slechte vergelijking? :P).
Je kan je natuurlijk ook afvragen welke setting je fijner vind? Space of History?

Anyways, gisteren me eerste victory gehaald via Transcendence. Voelde niet heel moeilijk om die victory binnen te halen op de standaard moeilijkheidsgraad (Mercury dacht ik??). Nu Vostok moeilijkheidsgraad aan het spelen, merk nog weinig van Alien Aggresion en de AI is ook niet al te moeilijk. Misschien toch nog een moeilijkheidsgraad hoger spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 13:26
PirE schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:44:
Beetje jammer dat ik geen fatsoenlijke resolutie krijg omdat ik een 144hz scherm heb :'(. Hopelijk fixen ze het snel.
Hier ook zo. Door mijn 144 Hz setting is de hoogst mogelijke resolutie nu slechts 1280*1024! Steam community staat al vol met soortgelijke klachten. Oplossing volgens Firaxis: draai maar lekker in Windowed mode... |:( Wekelijk niet te geloven!

Als ik die ellende optel met de weinig fantasievolle gameplay, dan vrees ik dat dit een zeperd van jewelste gaat worden. Sid, dat je hier je naam aan hebt durven verbinden... :N

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50
Enki schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

Hier ook zo. Door mijn 144 Hz setting is de hoogst mogelijke resolutie nu slechts 1280*1024! Steam community staat al vol met soortgelijke klachten. Oplossing volgens Firaxis: draai maar lekker in Windowed mode... |:( Wekelijk niet te geloven!

Als ik die ellende optel met de weinig fantasievolle gameplay, dan vrees ik dat dit een zeperd van jewelste gaat worden. Sid, dat je hier je naam aan hebt durven verbinden... :N
Oplossing of workaround? Lijkt me niet dat Firaxis dat als echte oplossing communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Steam heeft nu een demo, zal daar waarschijnlijk naar kijken ergens deze week. Ik probeerde wat mods voor Civ V maar de game is er maar matig voor gemaakt. Het laden van de mods duurt te lang en ietsje te crashprone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Weet iemand nog een goede guide mbt BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Bospa01 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:58:
nog geen gezien. dat duurt meestal even

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Aspyr heeft wat info vrijgegeven over het proces van het maken van de OSX en Linux clients van Civ:BE: http://blog.gameagent.com...h-mac-linux-dev-update-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bospa01 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:58:
Wat zou je allemaal willen weten? Ik schrijf wel eens guides maar bij Civilization is het spel zo groot dat het lastig bepalen is wat er in moet, zonder een soort wiki te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
sdk1985 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:06:
[...]

Wat zou je allemaal willen weten? Ik schrijf wel eens guides maar bij Civilization is het spel zo groot dat het lastig bepalen is wat er in moet, zonder een soort wiki te worden.
Ik wil eigenlijk gewoon alles eens rustig door kunnen lezen, van de basics tot end game technologies etc.
Momenteel is alles erg nieuw (duh) en wil ik simpel een goed beeld hebben van de mogelijkheden ingame en daarbij bepaalde tactieken / varianten uit te werken.

Momenteel speel ik erg reactief :)

Overigens zou een goede wiki ook prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
JanW schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:04:
[...]

Oplossing of workaround? Lijkt me niet dat Firaxis dat als echte oplossing communiceert.
Dat was wel degelijk wat ze als (voorlopige?) oplossing aandroegen...

Gisterenavond trouwens het spel opnieuw gestart en toen kon ik ineens wel mijn resolutie kiezen (1920*1080@144Hz). Ik heb zeker weten geen update via Steam voorbij zien komen, het enige verschil is dat ik nu voor de Mantle optie gekozen heb. Dus misschien is dat het proberen waard voor diegenen die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
sdk1985 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:06:
[...]

Bijvoorbeeld alle (belangrijke) abilities die je door zo'n quest decision krijgt. En wat je moet doen om die quest te krijgen.
Bijvoorbeeld de schield voor trade units. Volgens mij moet je dan een trade convoy hebben en electric fence.

Of wat geavanceerder: Build/research volgordes voor een bepaalde start.
Of welke dingen moet je researchen als je voor een bepaalde victory wil gaan. Wat moet je rushen en wat moet je helemaal niet researchen.

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 28-10-2014 08:36 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Overigens speelt BE wel erg soepel qua performance ivm met CIV5. Het verschil hierbij is dat ik BE in bootcamp speel en Civ5 in OSX.

Is de engine van BE zoveel beter als Civ5 of kan ik beter C5 ook in windows installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Ondertussen al midden in een potje Civ BE geraakt maar ik moet zeggen dat het techweb verschrikkelijk onoverzichtelijk is. Je hebt zoveel keuze maar ik heb geen idee wat goede keuzes zijn? Bij Civ V was dat van minder belang want uiteindelijk moest je toch alles researchen met het techweb raak ik volledig de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Letsnow schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:35:
Ondertussen al midden in een potje Civ BE geraakt maar ik moet zeggen dat het techweb verschrikkelijk onoverzichtelijk is. Je hebt zoveel keuze maar ik heb geen idee wat goede keuzes zijn? Bij Civ V was dat van minder belang want uiteindelijk moest je toch alles researchen met het techweb raak ik volledig de weg kwijt.
Ik heb een playthrough gedaan op noob niveau om dit eens goed te kunnen bekijken. De filter mogelijkheden (linksboven) helpen hierbij. Als je een idee vooraf hebt hoe je wilt gaan spelen kun je met de filters de bijhorende victory techs identificeren zodat je weet welke richting je moet aanhouden.

Er is ook een wonder te vinden die +2 virtues geeft :)

Het techweb is goed, maar het moet meer leesbaar gemaakt worden als je uitzoomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Techweb hadden ze zeker beter kunnen doen, misschien was het een idee om met kleuren te werken, ook weet ik 9 van de 10keer niet meer wat ik onderzocht had als ik een nieuwe tech moet kiezen om te researchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:33
Er is al een mod voor de tech web uitgebracht om dit overzichtelijker te maken.

Op dit moment gebruik ik van de mods:
Simple Clock (http://steamcommunity.com...?id=280020698&searchtext=)
Colorful Tech Tree (http://steamcommunity.com...?id=332436665&searchtext=)

Wel een kanttekening bij mods is dat je geen achievments krijgt via Steam...

[ Voor 11% gewijzigd door Dahal op 28-10-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
En weet er iemand of je ergens kan zien welk gebouw je net gebouwd hebt? Nu krijg je gelijk enkel de melding dat je een nieuwe productie kan kiezen maar het zegt niet meer wat je net gebouwd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Letsnow schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:15:
En weet er iemand of je ergens kan zien welk gebouw je net gebouwd hebt? Nu krijg je gelijk enkel de melding dat je een nieuwe productie kan kiezen maar het zegt niet meer wat je net gebouwd hebt.
Dat mis ik inderdaad ook. In Civ V stond dat er wel altijd bij in het City scherm. Zit nu van al m'n steden in de gaten te houden wanneer de huidige build klaar is zodat ik weet wat het is. Zal vast wel gefixt worden in een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Hmm, ik heb net een nieuwe City gebouwd en omdat mijn Health daardoor omlaag gaat ( :( ), heb ik met energy een Pharmalab gekocht, maar mijn health gaat niet omhoog. Nog een health gebou erbij en het helpt niks. Ze zijn wel gebouwd zie ik in mijn City, maar ik krijg dus geen health erbij. Misschen duurt dat een aantal beurten ofzo? Iemand een idee?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Het kan zijn dat in de tussentijd je city groeit waardoor je weer -health krijgt.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er is een verschil tussen local happiness en faction-wide hapinness, ik denk dat het daar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
amas schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:39:
Hmm, ik heb net een nieuwe City gebouwd en omdat mijn Health daardoor omlaag gaat ( :( ), heb ik met energy een Pharmalab gekocht, maar mijn health gaat niet omhoog. Nog een health gebou erbij en het helpt niks. Ze zijn wel gebouwd zie ik in mijn City, maar ik krijg dus geen health erbij. Misschen duurt dat een aantal beurten ofzo? Iemand een idee?
Ik heb bij Civilization V ook vaak dat gevoel gehad. Enige manier is je tooltip te checken (dan staat er hoe veel positief en negatieve health je hebt) en vervolgens een autosave te laden (die maakt de game elke turn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
anandus schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:46:
Er is een verschil tussen local happiness en faction-wide hapinness, ik denk dat het daar zit?
bestaat dat nog? ik dacht dat dat civ iv was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Wel weer jammer dit: https://www.reddit.com/co...arth_for_linux_is/cljapiu
quote: Ik
Will you guys release a linux demo prior to release?
quote: AspyrMedia
We won't be doing a demo on this one.
If you're curious to see how the Linux version is shaping up, you can check out our blog for development updates here: http://blog.gameagent.com...h-mac-linux-dev-update-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:12:
[...]
bestaat dat nog? ik dacht dat dat civ iv was
In Civ 5 zeker weten, maar weet niet hoe dat bij CivBE zit.

Een berichtje van de devs:
Since we launched Civilization: Beyond Earth on the 24th, we've received reports that some of you are having technical issues with the game, in addition to some well thought out feedback on possible balance improvements. We thank you for your feedback and we want to let you know that the team is working on an update to address some of the issues people are experiencing in the game, as well as continuing to make improvements to gameplay and balance overall.

Here is a list of technical issues we are looking to address – (please know this list is not all inclusive and we will continue to track and research issues that are reported).

[ENGINE]
- Correcting screen resolution problems, particularly related to the 144hz refresh rate full-screen (or lack of full-screen) issue.
- Investigating a start-up problem where the game shuts down with an error immediately following the opening movie.
- Investigating crash issues submitted by users, and through Steam crash reporting.
- Adding an in-game option to disable depth of field effect for players that prefer the game without this.
[UI]
- Ongoing updates to in-game text, tool-tips, etc.
- Correcting an issue where actions could be missing from embarked workers (like repairing a pillaged water improvement)
- Adding "Completed" section to city production menu so players know what they just finished.
- Adding advanced touch controls, gesture support, pen support.
[ACHIEVEMENTS]
- Achievements not firing if Max Turns was set in previous games. Also investigating some other possible causes.
[MODDING]
- Fixing 2D leader fall-back image support for all graphics quality settings
[MULTIPLAYER]
- Investigating reports of potential multiplayer stability issues

There are also other bugs under investigation. If you’re working with 2K Support, and sending along savegames or dxdiag files, that information is coming directly to Firaxis as well and will help us out. We’ll provide additional details on bugfixes as we verify and correct them.

As you saw during the lead-up to launch, we continue to iterate on design through development (remember the station Adept Blue? It got nerfed a month before launch). As we have done in the past, we will continue to iterate and address issues after launch as well. Our players’ feedback on balance drives the design team’s goals for the game. We’ll have more information on the balance changes as the design team has a chance to evaluate and implement your feedback.

We’ll also let you know more about the timing of the upcoming patch as we assemble more information. Thanks for your patience and continuing dialog with us as we continue to support Beyond Earth.

-The Beyond Earth development team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Tsja, er zaten zulke bugs en omissies in dat je je bijna afvraagt of ze überhaupt wel getest hebben...

Maar goed, er wordt tenminste wat aan gedaan en dat zal de speelbaarheid alleen maar ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Laatst online: 07-01 16:39
De enige bug die ik afentoe heb is dat het scherm soms op zwart springt. Ik weet niet of dat aan mijn monitor, GPU of game (of combinatie van) ligt. Maar dat is de enige bug. En ja, ze kunnen wat verbeteren. Maar goed, niets is perfect. En natuurlijk konden ze nog een half jaar verder uitontwikkelen, maar je moet een keer iets opleveren. Ik vind het juist goed dat Firaxis zegt dat ze blijven ontwikkelen, dan krijgen ze daar nog tijd en geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Enki schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:08:
Tsja, er zaten zulke bugs en omissies in dat je je bijna afvraagt of ze überhaupt wel getest hebben..
Dat is wel behoorlijk kort door de bocht, voor de meesten is het bugvrij (ik ben nog niets tegengekomen) en ze kunnen niet voor elke configuratie testen, natuurlijk.
Sterker nog, tot de release van CivBE wist ik niet eens dat er 144hz-monitoren bestonden :P

De meeste dingen zijn dan ook useability-verbeteringen, niet echt bugfixes.
Overigens, mocht je last hebben van een bug, dan kan je helpen door de logs (mapje zippen), savegame en dxdiag op te sturen :)

Firaxis heeft al laten zien dat ze constant blijven patchen (laatst nog patch voor Civ5 uitgekomen. Na release van CivBE), dus indien nodig kan er nog wel wat gefixt worden.

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 31-10-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:53
Na een week spelen ben ik gek genoeg nog niet een bug tegengekomen, dat valt me dan weer mee.

Andere kritiekpunten deel ik zeker (speel al Civilization sinds Civ I): onoverzichtelijke tech web waarbij het onduidelijk is welke route te volgen, geen melding welke productie in je stad gereed is, suffe wonders -> absoluut geen gevoel van een echte achievement, geen natural wonders (zal wel met expansion komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Die productiemelding komt in de volgende patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
anandus schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:21:
[...]

Dat is wel behoorlijk kort door de bocht, voor de meesten is het bugvrij (ik ben nog niets tegengekomen) en ze kunnen niet voor elke configuratie testen, natuurlijk.
Sterker nog, tot de release van CivBE wist ik niet eens dat er 144hz-monitoren bestonden :P

De meeste dingen zijn dan ook useability-verbeteringen, niet echt bugfixes.
Overigens, mocht je last hebben van een bug, dan kan je helpen door de logs (mapje zippen), savegame en dxdiag op te sturen :)

Firaxis heeft al laten zien dat ze constant blijven patchen (laatst nog patch voor Civ5 uitgekomen. Na release van CivBE), dus indien nodig kan er nog wel wat gefixt worden.
Twee links die helaas voor zichzelf spreken...

Meer dan 250 berichten over bugs die gerelateerd zijn aan quests:
http://steamcommunity.com/app/65980/discussions/0/619569341118362917/

En meer dan 700 meldingen betreffende pure game crashes!
http://steamcommunity.com/app/65980/discussions/0/619569341115142737/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ze stellen dat ze eventuele crashes aan het onderzoeken zijn. Vergeet niet dat dit op het aantal spelers meevalt (<1%).
Zeg ik niet dat het bugvrij is, maar dat is wel iets anders dan je afvragen "of ze überhaupt wel getest hebben".

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 31-10-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
En hoeveel mensen posten in het topic waar ge kunt melden dat ge geen crashes hebt?

Ahja, da bestaat ni....

Standaardvoorbeeld van de availibility bias: mensen die geen problemen hebben posten niet, en zijn dus onzichtbaar. Bij elke release zijn er wel problemen, maar de representatie wordt gewoon scheefgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Ik heb ook geen crashes en nauwelijks bugs.

Het enige rare dat ik tegenkom is dat één AI (van de vijf waar ik tegen speel) om de paar beurten een Open Borders deal komt verlengen terwijl zo'n deal volgens mij 30 beurten zou moeten duren.

Ben ook een paar keer de mist in gegaan met het aangaan van een Alliance. Ik ging er vanuit dat dat een Friendship was uit Civ V maar het is dus eigenlijk een Defense Pact. Direct na het aangaan van een Alliance kreeg ik oorlog met een faction waar diegene oorlog mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
anandus schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:15:
Ze stellen dat ze eventuele crashes aan het onderzoeken zijn. Vergeet niet dat dit op het aantal spelers meevalt (<1%).
Eens, en die kleine groep roert zich het hardst, zoals AntiChrist7 terecht ook opmerkt.
Zeg ik niet dat het bugvrij is, maar dat is wel iets anders dan je afvragen "of ze überhaupt wel getest hebben".
Daarom schreef ik bewust ook: "...dat je je *bijna* afvraagt..." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Ik mis toch echt wel een mapeditor.
De CIV5 SDK heeft een mapeditor, echter de CIV BE SDK heeft dit helaas weer niet.
Dat terwijl ik daar nou juist ontzettend naar uit keek, vind het heerlijk om m'n eigen maps te maken.

Al bekend wanneer deze uitgebracht gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Vraag me af of dat überhaupt nog wordt gedaan, of dat ze willen dat je je eigen generator schrijft. Dat laatste is in principe ook veel interessanter, en als je wil kan je dan altijd nog een map hardcoden als generator ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Laatst online: 20:01
amas schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:39:
Health gegenereerd door de gebouwen is gelimiteerd aan de city grootte.

Genereren je gebouwen 8 health maar is je stad maar 4 groot dan is er maar 4 health beschikbaar.

Het devies luidt dus ==> eerst je steden laten groeien, dan health bouwen en dan pas uitbreiden. Liever een paar grote steden dan veel kleine steden.

Succes er mee!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Panzer_V schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:33:
[...]

Health gegenereerd door de gebouwen is gelimiteerd aan de city grootte.

Genereren je gebouwen 8 health maar is je stad maar 4 groot dan is er maar 4 health beschikbaar.

Het devies luidt dus ==> eerst je steden laten groeien, dan health bouwen en dan pas uitbreiden. Liever een paar grote steden dan veel kleine steden.

Succes er mee!
Goede tip, die mechanic ben ik eerlijk gezegd helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41

Poekie McPurrr

Mreoww~

Kun je eigenlijk ook weer landjepik doen bij een aangrenzende stad door culture te boosten?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Poekie McPurrr schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:40:
Kun je eigenlijk ook weer landjepik doen bij een aangrenzende stad door culture te boosten?
Er zal, net als bij Civ5, vast wel een mod voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
in civ 5 deed je dat toch met generaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Klopt, met een great general een citadel bouwen. Dacht dat hij doelde op Civ4-stijl 'tile culture flipping'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41

Poekie McPurrr

Mreoww~

Inderdaad, niet een hele stad overnemen maar het land eromheen afsnoepen tot er weinig meer over is.
Hopelijk komt het snel, vond dat altijd wel humor :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dit is de mod voor Civ5, lijkt me dat het niet veel moeite kost om hem te tweaken voor CivBE (als je ongeduldig bent) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Gisteravond mijn eerste game uitgespeeld. Was op Mercury. Ik speelde als die Kavuma (oid). Ik vond het leuk om eens in een scifi setting te spelen, maar het is duidelijk geen SMAC/X :(.

Ik miste de wonder movies . Daarnaast stelt een wonder weinig voor, het is gewoon een superbuilding. Imo moet een wonder iets speciaals brengen voor je civ. Twee redenen waarom wonders teleurstellen.

Affinities zijn een aardig idee. Het maakt alleen niet uit wat je kiest. Ja, je krijgt wat speciale units, maar de standaard units zijn ook sterk. En je hebt er geen xenomass ed voor nodig, wat je weer in je buildings kan stoppen. Ik had mijn harmony maxed, maar ja, wat moet je dan researchen? Waar zijn de future techs? Ik had dus op het eind een mengemoes van affinities. En dat werkt gewoon het beste, je hebt dan de best of three worlds als ware. Helaas sluit de ene affinity de andere niet uit. Er is hier dus teveel keuze vrijheid.

En dan de andere spelers. Of puppets. Ze doen niets. Ze zeggen hetzelfde. Je kan ze gewoon negeren. Zeggen ze dat je je menselijkheid vergeet. Maar dat boeit ook niet, want alle affinities kan je toch gebruiken. Of je negeert ze.

In SMAC had iedere factie zijn eigen persoonlijkheid. Het loonde echt om je speelstijl aan de factie aan te passen. In CIV:BE niet. Je maakt keuzes, maar ze komen uiteindelijk op hetzelfde neer, waardoor de keuzes geen waarde meer hebben.

Ik denk dat ik Civ:BTS Civ5:BNW ga spelen, die heb ik nog staan en nooit gespeeld. Wellicht dat na een patch CIV:BE mij er meer intrekt.

[ Voor 0% gewijzigd door JBrennan op 07-11-2014 08:03 . Reden: verkeerde versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
JBrennan schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:09:
...
Ik denk dat ik Civ:BTS Civ5:BNW ga spelen, die heb ik nog staan en nooit gespeeld. Wellicht dat na een patch CIV:BE mij er meer intrekt.
Ik ken het gevoel. Om dezelfde redenen welgeteld een week BE gespeeld, daarna weer gauw terug gegaan naar Civ-V. De kleine update van Civ waarbij er nu bizons en cacao als resources bij zijn gekomen, geeft een warmer gevoel in den broek dat heel BE... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Enki schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:43:
[...]

Ik ken het gevoel. Om dezelfde redenen welgeteld een week BE gespeeld, daarna weer gauw terug gegaan naar Civ-V. De kleine update van Civ waarbij er nu bizons en cacao als resources bij zijn gekomen, geeft een warmer gevoel in den broek dat heel BE... :O
Is er nog iemand die CivBE speeld of is iedereen weer terug naar C5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
De verzamelde hoeveelheid stof in dit topic binnen een paar weken na release zegt genoeg, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50
De steam-stats zeggen ook genoeg: http://store.steampowered.com/stats/?l=dutch
CIV5 staat nog steeds in de top 10 meest gespeeld, BE is ver terug gezakt na de launch.
Current Players - Peak Today - Game
16,129 - 34,054 - Sid Meier's Civilization V
3,035 - 6,491 - Sid Meier's Civilization: Beyond Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Er zijn sowieso minder mensen die civ BE hebben. Maar ik vond het er van bij het begin uitzien als een civ v mod. Koop hem in de summer of spring sale wss.

Zijn er mensen die gewoon civ 5 mp willen spelen? AI is zo saai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Civ5 vind ik veel meer immersive dan CivBE. Dus nu op Civ5. Hopelijk brengt een eventuele patch de meatpuppets in CivBE tot leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
JanW schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:23:
De steam-stats zeggen ook genoeg: http://store.steampowered.com/stats/?l=dutch
CIV5 staat nog steeds in de top 10 meest gespeeld, BE is ver terug gezakt na de launch.

[...]
Nooit geweten dat CIV 5 (nog) zo populair is?! En dat terwijl de game toch al weer +- 4 jaar uit is. Dat is toch nog een redelijke cash cow voor ze dan. Jammer dat ze dan zo`n karige nieuwe versie hebben gebracht. Ik heb hem gekocht bij de launch, en imiddels vrij simpel alles gewonnen op alle niveau`s en alle achievements binnen (op die 1/1000 etc. achievements na).

Het is echt veelste makkelijk. Win op hoogste niveau met 2 vingers in de neus. Dat was een stuk anders als met CIV 5, waar je op het hoogste niveau toch echt even aan de bak moest! Verder speelt het wel lekker weg, maar dat is omdat het gewoon CIV 5 is, het ziet er anders uit, rest is precies hetzelfde. Ben er dan ook al snel op uit gekeken.

Hoop dat de volgende CIV weer gewoon de old-school versie is met land vs land op de aarde vanuit het jaar 0. Dat trekt mij toch veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Zie dat de game nu al in de 30% discount zit. Zal toch niet helemaal lopen zoals gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
-edit- verkeerde topic :+

[ Voor 91% gewijzigd door jmxd op 26-11-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Blizzard? Dit is van 2K games :P.

Het is nu exploration week ofzo op steam. Maar er staat genoeg games met 10% discount tussen O-) .

@Mausz

Verkoop schatting is '5.84 million copies' @ Civilization V. Dus ja heel triest dat ze in die game zo weinig moeite stoppen om hem te perfectioneren :(.

[ Voor 37% gewijzigd door sdk1985 op 26-11-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
sdk1985 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:00:
Zie dat de game nu al in de 30% discount zit. Zal toch niet helemaal lopen zoals gehoopt.
Britse steamvrienden zien -55%... geen idee hoe dat zit. Straks eens checken op de hub
Pagina: 1 2 3 Laatste