Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:46

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:34:
Er zijn wel oplossingen maar daar wil de gevestigde orde niet aan.

Dubbele paspoorten afschaffen
Leg uit, welk probleem los je daarmee op?

Overigens, dubbele paspoorten zijn al afgeschaft. Zijn alleen nog mogelijk in uitzonderingssituaties, waarbij het onredelijk of onmogelijk is om te verwachten dat de oude nationaliteit wordt opgegeven.[/]
Kinderbijslag en uitkeringen naar het buitenland afschaffen
Dus een Nederlander die na zijn pensionering in Griekenland gaat wonen mag geen AOW meer krijgen?
Lekker, heeft ie daar 40+ jaar voor gewerkt.
Kijk eens naar België hoe die het aanpakken. En Italië.
Geef eens voorbeelden van hun aanpak en hoe dat een enorm positief effect heeft?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De herdefinitie van het woord "oplossing" en de redenering "als je het niet met ons eens bent, dan ontken je het probleem" doet me denken aan de tijd toen "Anton aus Tirol" de skivakanties terroriseerde. Ik heb toen in de wanhoop maar voorgesteld alle Tirolers uit te moorden, dan zat Anton er tenminste ook bij. Iedereen die het met me oneens was ontkende natuurlijk het probleem, en ik droeg toch een oplossing aan?

Schoen, passen, aantrekken.

ik was aangeschoten toen ik dat zei. Wat is jullie excuus?

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 07-04-2014 11:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:41:
Overigens, dubbele paspoorten zijn al afgeschaft. Zijn alleen nog mogelijk in uitzonderingssituaties, waarbij het onredelijk of onmogelijk is om te verwachten dat de oude nationaliteit wordt opgegeven.
Nederland zou Nederland niet zijn als er niet veel meer uitzonderingssituaties zouden zijn! Alleen al bij naturalisatie is het behouden van een tweede nationaliteit ook toegestaan als je bijvoorbeeld met een Nederlander getrouwd bent. Asielzoekers mogen sowieso meerdere nationaliteiten behouden. En zo zijn er nog meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:41:
[...]

Leg uit, welk probleem los je daarmee op?

Overigens, dubbele paspoorten zijn al afgeschaft. Zijn alleen nog mogelijk in uitzonderingssituaties, waarbij het onredelijk of onmogelijk is om te verwachten dat de oude nationaliteit wordt opgegeven.[/]

[...]

Dus een Nederlander die na zijn pensionering in Griekenland gaat wonen mag geen AOW meer krijgen?
Lekker, heeft ie daar 40+ jaar voor gewerkt.

[...]

Geef eens voorbeelden van hun aanpak en hoe dat een enorm positief effect heeft?
Een AOW is wat anders dan een uitkering.

Zo te horen heb je zelf blijkbaar wel alle oplossingen. Die horen we dan graag. Of zit je in het kamp dat vind dat we geen probleem hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:47:
Een AOW is wat anders dan een uitkering.
Oh?
Sinds wanneer is een uitkering op grond van de Algemene OuderdomsWet geen uitkering?

Oh, sinds het moment dat je iets riep over uitkeringen, en bleek dat je niet alle uitkeringen bedoelde, neem ik aan.

Als je niet bedoelt wat je zegt, doe dan wat meer moeite om je mening correct te formuleren, en ga niet achteraf met definitie-aanpassingen strooien die kant noch wal raken.

Zelfs als je alleen WW en bijstandsuitkeringen bedoelt heeft je voorstel een hoop gevolgen voor mensen die jij volgens mij helemaal niet wilt raken.
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:47:
Zo te horen heb je zelf blijkbaar wel alle oplossingen. Die horen we dan graag. Of zit je in het kamp dat vind dat we geen probleem hebben?
Geef eerst maar eens antwoord op mijn simpele vraag: welk probleem los je op door dubbele paspoorten af te schaffen?

Maar als ik het goed begrijp, als iemand geen oplossing heeft voor een probleem, dan ontkent hij het probleem?

Dan ontken jij dus dat het bewijzen van Fermat's laatste stelling problematisch is?

Dat hele "kamp" waar je het over hebt is zo goed als leeg. Er is wel een redelijk grote groep mensen die inziet dat het volslagen onzinnig is om energie te steken in "oplossingen" die onhaalbaar en/of ondoeltreffend zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Dido op 07-04-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:19
RemcoDelft schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:47:
[...]
Asielzoekers mogen sowieso meerdere nationaliteiten behouden. En zo zijn er nog meer mogelijkheden.
Correctie: vluchtelingen mogen hun nationaliteit behouden. Niet alle asielzoekers zijn vluchtelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:51:
[...]

Oh?
Sinds wanneer is een uitkering op grond van de Algemene OuderdomsWet geen uitkering?

Oh, sinds het moment dat je iets riep over uitkeringen, en bleek dat je niet alle uitkeringen bedoelde, neem ik aan.

Als je niet bedoelt wat je zegt, doe dan wat meer moeite om je mening correct te formuleren, en ga niet achteraf met definitie-aanpassingen strooien die kant noch wal raken.

Zelfs als je alleen WW en bijstandsuitkeringen bedoelt heeft je voorstel een hoop gevolgen voor mensen die jij volgens mij helemaal niet wilt raken.
Ik zat er op te wachten. Dit zijn dus van die dingen waarom regeringspartijen ook altijd zo lang doen over zaken en alleen maar aan het jij-bakken zijn. Je weet donders goed wat ik bedoel maar toch even laten zien dat je net even wat beter en slimmer en handiger bent dan de ander. Bah. :r

Wat jij hier nu doet is wat een groot gedeelte van de regeringspartijen ook doet met die miljoen mensen die op een PVV hebben gestemd.

In plaats van dat je verder meedenkt over eventuele oplossingen die gegeven zijn ga je mensen lopen afzeiken. Steek lekker je kop in het zand joh. Jij doet hetzelfde als de rest. Zeiken dat men niet met oplossingen komt en vervolgens zelf verder de aangebrachte opties afzeiken en dan zelf ook niet met oplossingen komen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Schaf gewoon staten af, ben je meteen af van al het gezeik.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 07-04-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:00:
Ik zat er op te wachten. Dit zijn dus van die dingen waarom regeringspartijen ook altijd zo lang doen over zaken en alleen maar aan het jij-bakken zijn. Je weet donders goed wat ik bedoel maar toch even laten zien dat je net even wat beter en slimmer en handiger bent dan de ander. Bah. :r
Ik heb nergens gezegd dat uik slimmer of handiger ben dan een ander, maar als het aantonen van de onmogelijkheid van de voorgedragen "oplossingen" aantoont dat de aandrager niet zo slim of handig is, is het misschien wel zo verstandig om die niet zo slimme en handige persoon vooral niet het probleem "op te laten lossen". Dat lijkt me dan niet zo slim of handig.
In plaats van dat je verder meedenkt over eventuele oplossingen die gegeven zijn ga je mensen lopen afzeiken. Steek lekker je kop in het zand joh. Jij doet hetzelfde als de rest. Zeiken dat men niet met oplossingen komt en vervolgens zelf verder de aangebrachte opties afzeiken en dan zelf ook niet met oplossingen komen. :')
Wie komt er dan wel met oplossingen?

Als ik voorstel om iedereen wiens familie niet aantoonbaar sinds de Unie van Utrecht op Nederlands grondgebied woonde af te schieten, dan lossen we daarmee vast een hoop problemen op.

Mooie oplossing toch?

Maar over meedenken gesproken, je weigert nog steeds om mijn simpel vraag te beantwoorden. Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

begintmeta schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:02:
Schaf gewoon staten af, ben je meteen af van al het gezeik.
Imagine there's no countries, I wonder if you can.
(John Lennon)

Typisch een opmerking van zo'n langharig werschuw links stuk tuig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
[...]

Wat jij hier nu doet is wat een groot gedeelte van de regeringspartijen ook doet met die miljoen mensen die op een PVV hebben gestemd.

Je hebt volkomen gelijk: 'nuance' komt in het PVV-woordenboek niet voor. Nuance aanbrengen != kop in het zand steken

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
We hebben nu nog steeds niet een definitie van WAT het probleem is en WIE dat probleem veroorzaakt. Men noemt criminele Nederlanders van Marokkaanse afkomst maar een post verder heeft men het over onbeschoft gedrag op straat.

Wat is nu het probleem? Zijn dat criminelen? Onbeschofte mensen? Van bepaalde afkomst? Indien van bepaalde afkomst is het handig op te merken dat "blanke" Nederlanders van een vergelijkbare financiële afkomst ook vaker crimineel of onbeschoft zijn.
begintmeta schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:02:
Schaf gewoon staten af, ben je meteen van al het gezeik af.
Helemaal mee eens, naar mijn mening hadden we al lang het concept van staten af moeten schaffen en een kolonie moeten hebben op een andere planeet maar helaas is het leiderschap van deze aardkloot niet van dezelfde gedachte.
Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:05:
(John Lennon)
Typisch een opmerking van zo'n langharig werschuw links stuk tuig :P
Typisch een reactie van zo'n dictatoriale rechtschmens :P

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Kaap schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:33:
Vooral blijven doen alsof de andere partij in de discussie dingen verzint, afdoen als aanstellerij en zelf volhouden dat er niks aan de hand is :z
"Als je het probleem niet onderkend ben je onderdeel van het probleem".
Volgens mij hebben we die al een keer of 10 naar de prullenbak verwezen. Laat ik een reactie geven in je eigen woorden:
"Als je het probleem niet kunt definieren en kwantificeren ben je onderdeel van het probleem!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Croga schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:12:
[...]

Volgens mij hebben we die al een keer of 10 naar de prullenbak verwezen. Laat ik een reactie geven in je eigen woorden:
"Als je het probleem niet kunt definieren en kwantificeren ben je onderdeel van het probleem!"
Probleem was toch al duidelijk? Cijfers lijken me vrij duidelijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:04:
[...]

Maar over meedenken gesproken, je weigert nog steeds om mijn simpel vraag te beantwoorden. Waarom?
Uit het programma van de PVV,

Wie er een tweede paspoort op na houdt, kiest niet onomwonden voor Nederland. Zo iemand is ook gehoorzaamheid verschuldigd aan een ander land. Een Turk mag bijvoorbeeld niet de Armeense genocide afkeuren. Oftewel: hij kan niet vrijuit spreken en is dus onbruikbaar in een Nederlands parlement of ander vertegenwoordigend lichaam. Daarom geen dubbele nationaliteit meer: je kan geen Nederlander worden als je nog een andere nationaliteit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:12:
[...]

Wat stel je zelf concreet voor dan? En hoe ben je van plan dat precies te doen dan? En waarom heeft de regering dat nog niet gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Ik kies niet onomwonden voor Nederland, ik probeer onomwonden het juiste te kiezen. IMHO is iemand die dat niet doet niet bruikbaar in een vertegenwoordigend lichaam.

Waarom zou je onomwonden 'voor Nederland' moeten kiezen (wat moet je dan eigenlijk kiezen - o ja, voor wat Wilders je influistert natuurlijk)? Waarom zou je een staat gehoorzaamheid verschuldigd zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door begintmeta op 07-04-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:43
Het probleem is de criminaliteit. Hoewel alle onderzoeken uitwijzen dat de criminaliteit in zowel historisch als internationaal perspectief heel laag is ervaren mensen dat anders. Het probleem valt eigenlijk in tweeen uit een.

1. Criminaliteit
2. Een gevoel van onveiligheid

Wat we eerst moeten doen is vaststellen dat beide problemen niet op te lossen zijn. Er is geen land waar geen criminaliteit is en tenzij we in een soort extreme politiestaat gaan leven komt dat er ook niet. Wat je wel kan doen is de criminaliteit verlagen en mensen het gevoel geven er wat aan te doen.

Dat kan met symboolmaatregelen en met een pragmatische aanpak. Symboliek is een discussie over paspoorten. Een paspoort is een papiertje, waar veel mensen niet eens vanaf kunnen al zouden ze het willen. Een papiertje heeft geen enkele invloed op het gedrag.

Een maatregel die wel zode aan de dijk zet is bijv. de pakkans vergroten, door te investeringen in de recherche en andere pijlers van de rechtsstaat, naast preventie. Laat de PVV met de VVD nou aan de wieg hebben gestaan van een flinke bezuinigingen op dit front. Laat je nou niet in de maling nemen met grote woorden of symboliek. Er is geen simpele oplossing, een partij die roept dat hij wel even de dubbele nationaliteiten het land uit zet en daarmee alle problemen oplost neemt je gewoon in de maling. Je snapt zelf toch ook wel dat dit onzin is? Dat je naar je mond gepraat wordt? Wat heb je nou aan een leider die niet de onpopulaire noodzakelijke maatregelen wil nemen maar je afleidt met dit soort discussies?

Het zijn partijen als de PVV die er baat bij hebben om A. mensen bang te maken en B. de problemen groter te laten worden. De acties rijmen niet met het gevolg en de plannen rijmen niet met de problematiek.

Het is vrij simpel, als je wat wil bereiken zal je het budget voor opsporing drastisch moeten verhogen. Er zijn schier eindeloze mogelijkheden binnen de wettelijke kaders, maar de capaciteit is er gewoon niet. Hogere straffen halen ook niks uit zolang de kans klein is dat je gepakt wordt. Meer bevoegdheden ook niet. Beide kosten alleen geld en tasten het gevoel van de vrije samenleving aan, maar lossen niks op. Het vereist alleen wat meer denkvermogen en meer geld en bekt niet zo lekker als "minder buitenlanders!!1"

Maar nogmaals, iedereen is intelligent genoeg om te snappen dat een land besturen en een vraagstuk als criminaliteit aanpakken ingewikkelder is dan een paar simpele oneliners. Je kiest er gewoon zelf voor om je voor de gek te laten houden als je daar in trapt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
[...]
...
Waarom ben in je de veronderstelling dat er geen oplossingen worden aangedragen. Je maakt namelijk de essentiële fout dat een aantal fouten nooit zijn erkent, en dat zijn ze weldegelijk,
niet eenmaal, niet tweemaal, talloze malen, echter mist men in de politieke de draagkracht.

De politiek gaat liever bakkeleien over het issue in Deurne en daar gaat de gros van de tijd inzitten.
Dat we waardeloze leraren hebben die bij de geringste weerstand een burn-out krijgen een deel van de opvoeding laten doen bij een groep waarvan we weten dat ze met een achterstand zitten, dat heeft geen prioriteit.

Je begint al jong met signaleren, als je ziet dat een ontspoort dan ga je daar achteraan. En al gaan we prat op het feit dat we een prachtig zorgstelsel hebben, de praktijk wijst uit dat al die instanties elkaar voor de voeten lopen.

Een teken van zwakte en je kunt niet naar een oplossing werken. Driemaal raden wie als pre-puber leert dat de groten-mensen wereld een grote corrupte bende is.

Ik ben een groot voorstander van kleinschalige internaten/pleeggezinnen. Haal die kinderen uit hun omgeving en plaats ze maar ergens anders. Stuur ze naar een gecontroleerde omgeving waar ze wel de juiste zaken meekrijgen als de ouders dusdanig incompetent zijn dat ze het niet voor mekaar krijgen om hun kind op het rechte pad te krijgen als die voor de 10de keer wordt thuisgebracht door een agent.

En het zijn opties die we kunnen verkennen als samenleving. En het is zeker niet zaligmakend, maar als je moet kiezen tussen twee kwaden, dan lijkt me dit zeker een optie die je moet overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:14:
Wie er een tweede paspoort op na houdt, kiest niet onomwonden voor Nederland. Zo iemand is ook gehoorzaamheid verschuldigd aan een ander land. Een Turk mag bijvoorbeeld niet de Armeense genocide afkeuren. Oftewel: hij kan niet vrijuit spreken en is dus onbruikbaar in een Nederlands parlement of ander vertegenwoordigend lichaam. Daarom geen dubbele nationaliteit meer: je kan geen Nederlander worden als je nog een andere nationaliteit hebt.
Prachtig voorbeeld inderdaad. Eerst frame je een probleem in de context die je het beste uit komt. Of iemand onomwonden voor Nederland kiest of niet heeft helemaal niets met paspoorten of zelfs nationaliteiten te maken. Maar voor dit verhaaltje is het beter als dat wel zo is dus schrijven we het neer alsof het een feit is.

Vervolgens heeft dat kader er voor gezorgt dat alle andere onzin die we neer zetten eigenlijk per definitie juist is. In Turkije is het niet toegestaan de Armeense genocide zo te noemen en omdat we al gesteld hebben dat iemand met twee nationaliteiten eigenlijk een Turk is, kan hij in Nederland niet zeggen wat hij wil. Die uitspraak is feitelijk onjuist maar wel handig voor het argument dus zetten we hem gewoon toch neer, alsof het een feit is.

En aangezien dit in het programma van een politieke partij staat heeft het geen zin om het op feitelijkheid of juistheid aan te vallen want dan krijg je weer "Oh je ontkent het? Dan ben je onderdeel van het probleem!"

Bedankt voor dit voorbeeld, het is de perfecte bevestiging van mijn eerdere uitspraken. Ten eerste wordt er iets beschreven wat überhaupt geen probleem is (aangezien het feitelijk onjuist is). Ten tweede wordt er nogsteeds geen oplossing aangedragen. Dat kan ook niet, er is namelijk niets op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ph4ge schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:19:
Het probleem is de criminaliteit.
Oneens.

Het probleem is het groepsgedrag van een heel groot deel van de Marokkaanse jeugd. Gedrag wat nog niet concreet genoeg is om te bestempelen als crimineel. Jouw vriendin voor hoer uitschelden bijvoorbeeld is namelijk niet crimineel maar jij hebt er wel last van ;)

Dat daar best wel wat jongeren van doorstromen naar echte criminaliteit, dat geloof ik wel, maar ik denk dat een veel grotere groep gewoon volwassen wordt, een gezin sticht en aan het werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het probleem is dat mensen hun problemen niet begrijpen/op een probleemloze manier kunnen oplossen.

[ Voor 27% gewijzigd door begintmeta op 07-04-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Maar dan gaan we de filosofische kant op :p

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:43
Tja, ik woonde tot voor kort in Rotterdam Zuid met mijn vriendin, maar hoewel ik wekelijks meemaakt dat er 50.000 uit de klei getrokken Nederlanders de moeder van een scheidsrechter voor een hoer uitschelden hebben mijn vriendin en ik dit van een Marokkaan, en die wonen er genoeg in de buurt, nog nooit gehoord.

Het zal ongetwijfeld gebeuren, maar ik graag me af of de schaal ook maar in de buurt komt van wat de "echte" Nederlanders gewend zijn, volgens mij wordt er meer op internet over geschreven dan er daadwerkelijk gebeurt. Het is namelijk wel degelijk crimineel om iemand te beledigen (artikel 267 WvS), maar het aantal aangiften is minimaal, Wilders scoort er in zn eentje op zn gemak meer dan alle Marokkanen bij elkaar.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
ph4ge schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:50:
Tja, ik woonde tot voor kort in Rotterdam Zuid met mijn vriendin, maar hoewel ik wekelijks meemaakt dat er 50.000 uit de klei getrokken Nederlanders de moeder van een scheidsrechter voor een hoer uitschelden hebben mijn vriendin en ik dit van een Marokkaan, en die wonen er genoeg in de buurt, nog nooit gehoord.
Bingo! Maar een "goede" anekdote telt volgens veel mensen blijkbaar als "het probleem ontkennen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
defiant schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 00:51:
[...]

Soortgelijke ervaringen heb ik zelf (helaas) ook ondergaan. Ik denk dat onze op publiek/sociaal vlak individualistische samenleving niet compatibel is met mensen die sterke groepsvorming gebruiken om hun belangen kracht bij te zetten. Zulke groepen zijn in de praktijk alleen gevoelig voor een soortgelijke tegenpool, die bereid is om soortgelijke middelen in te zetten.
Ik denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat: Het wij/zij gevoel ontstaat bij de nederlander omdat deze geconfronteerd wordt met een gemeenschap die naar binnen gekeerd is en mijnsinsziens niet kritisch genoeg is op de eigen jeugd.

De reactie is dan ook dat de nederlander dan ook maar zich gaat groeperen, met alle gevolgen van dien.

Hoe los je dit op? Breek de marokkaanse gemeenschap open! De hand uitsteken, samen optrekken en de ouders mobiliseren in het ouderschap. En aan de andere kant de pakkans drastisch vergroten.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:43:
[...]

Prachtig voorbeeld inderdaad. Eerst frame je een probleem in de context die je het beste uit komt. Of iemand onomwonden voor Nederland kiest of niet heeft helemaal niets met paspoorten of zelfs nationaliteiten te maken. Maar voor dit verhaaltje is het beter als dat wel zo is dus schrijven we het neer alsof het een feit is.

Vervolgens heeft dat kader er voor gezorgt dat alle andere onzin die we neer zetten eigenlijk per definitie juist is. In Turkije is het niet toegestaan de Armeense genocide zo te noemen en omdat we al gesteld hebben dat iemand met twee nationaliteiten eigenlijk een Turk is, kan hij in Nederland niet zeggen wat hij wil. Die uitspraak is feitelijk onjuist maar wel handig voor het argument dus zetten we hem gewoon toch neer, alsof het een feit is.

En aangezien dit in het programma van een politieke partij staat heeft het geen zin om het op feitelijkheid of juistheid aan te vallen want dan krijg je weer "Oh je ontkent het? Dan ben je onderdeel van het probleem!"

Bedankt voor dit voorbeeld, het is de perfecte bevestiging van mijn eerdere uitspraken. Ten eerste wordt er iets beschreven wat überhaupt geen probleem is (aangezien het feitelijk onjuist is). Ten tweede wordt er nogsteeds geen oplossing aangedragen. Dat kan ook niet, er is namelijk niets op te lossen.
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:17:
[...]

Wat stel je zelf concreet voor dan? En hoe ben je van plan dat precies te doen dan? En waarom heeft de regering dat nog niet gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik stel voor dat we gewoon geen problemen meer hebben, lijkt me de simpelste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Nogmaals, niet de afdeling filosofie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
begintmeta schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:12:
Ik stel voor dat we gewoon geen problemen meer hebben, lijkt me de simpelste oplossing.
Dat lijkt me nogal lastig he.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mij lijkt het ook erg lastig, maar ik kan het niet simpeler maken.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 07-04-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
begintmeta schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:15:
Mij lijkt het ook lastig, maar ik kan het niet simpeler maken.
Je kan toch moeilijk alle gevoelens gaan onderdrukken aan beide kanten? Dat werkt misschien even maar na een tijd komt er dan een enorme explosie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb (tenzij ik hem niet herken) geen oplossing. Zelf geen oplossing hebben betekent overigens niet dat men non-oplossingen noodzakelijk niet zou kunnen herkennen, dat beseft ciris eigenlijk ook wel neem ik aan. Noch is het gevolg van de vraag naar een oplossing dat die oplossing ook daadwerkelijk zou bestaan (laat staan gevonden zou worden).

Zou het om gevoelens draaien, lijkt me dat het inventariseren daarvan en het als gemeenschap onderzoeken hoe daarmee het beste kan worden omgegaan zinnig.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 07-04-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Leo1010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:56:
[...]
Bingo! Maar een "goede" anekdote telt volgens veel mensen blijkbaar als "het probleem ontkennen"
Net als dat het niet hebben van een anekdote telt als "het probleem bestaat niet" zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
begintmeta schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:17:
offtopic:
Ik kies niet onomwonden voor Nederland, ik probeer onomwonden het juiste te kiezen. IMHO is iemand die dat niet doet niet bruikbaar in een vertegenwoordigend lichaam.

Waarom zou je onomwonden 'voor Nederland' moeten kiezen (wat moet je dan eigenlijk kiezen - o ja, voor wat Wilders je influistert natuurlijk)? Waarom zou je een staat gehoorzaamheid verschuldigd zijn?
En laat die schuld en plicht aan de staat / monocultuur / doctrine / ideologie nou juist kenmerkend - en vereist - zijn voor elk regime van tirannie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 15:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wordt je dan minder lastig gevallen door de probleemmarokkanen op straat? Goed, dan hebben ze 1 paspoort: Het Nederlandse. Trappen ze je nog steeds van je fiets omdat ze op straat hangen omdat NL werkgevers nu eenmaal geen Achmeds en Ali's aannemen als er ook nog een Kees Sem is die ze kunnen kiezen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:17:
[...]

Jouw manier van verdedigen lijkt sterk op die van streng gelovigen. "Oh, geloof je niet in God? Kom dan zelf met een bewijs (lees, oplossing)". Gelukkig werkt het niet zo in de wetenschap. Nogmaals, geen oplossing hebben betekent niet het probleem ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ok, laat ik dan eens een oplossing poneren: certificeren van ouderschap. Wie niet voldoet aan de maatschappelijke criteria als ouder mag geen kinderen krijgen.

Critieria:
- Minimaal op MBO-niveau Nederlands kunnen lezen en schrijven. Reden: voorkomen dat kinderen met taalachterstand het basisonderwijs instromen. Geen extra kosten meer voor de samenleving om taalachterstand in te halen omdat ouders verzuimen Nederlands te leren en over te brengen op hun kinderen.
- Minimaal vijf jaar lang 150% van het minimum loon verdiend hebben voordat aan certificering begonnen kan worden. Reden: hiermee tonen aspirant ouders aan dat ze in staat zijn een stabiel inkomen te verwerven. Dit zorgt (a) dat ze verminderd aanspraak maken op sociale voorzieningen en (b) ze op een goede manier invulling geven aan hun voorbeeldfunctie: werken voor je geld is de norm.
- Voorafgaand aan certificering moet de woning geschikt zijn om kinderen te huisvesten. Reden: het lijkt nog steeds normaal om zeven kinderen op een flatje vier hoog achter te huisvesten. Dat werkt natuurlijk niet waardoor kinderen uit dergelijke gezinnen vaak (tot laat) op straat verblijven met overlast tot gevolg. De norm is dat een kind een eigen kamer heeft waar hij eventueel met leeftijdgenoten kan spelen of verblijven. Er mag geen excuus zijn om maar op straat te hangen.

Handhaving bij illegaal kinderen produceren:
- Indien geen Nederlandse nationaliteit: Uitzetting naar land van herkomst en op lijst persona non grata-lijst plaatsen.
- Indien Nederlandse nationaliteit: ouderlijke macht ontnemen, kind bij ouders plaatsen die wel gecertificeerd zijn.

Overigens is deze maatregel gericht op iedereen die in Nederland verblijft, dus nadrukkelijk ook de autochtonen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Klinkt als een dictatuur in een goedkope scifi film...

Punt is, bovengenoemde gaat NIET gebeuren. Mocht G.W. of een andere idioot de macht krijgen en zoiets uitvoeren dan kun je van mij en vele anderen relletjes verwachten en een omverwerping van het torentje.

Afgezien nog van het feit dat je zoiets nooit NOOIT door de 1ste kamer krijgt of langs de Koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Wie er een tweede paspoort op na houdt, kiest niet onomwonden voor Nederland. Zo iemand is ook gehoorzaamheid verschuldigd aan een ander land.
Ik ben getrouwd met een Griekse. Neem me mijn Nederlandse paspoort alsjeblieft af als Wilders zijn zin krijgt.

Zal ik in dat geval mijn Nederlanderschap opgeven? Met liefde!

Zal ik wapens opnemen tegen Nederland als een Nationaal-Socialist als Wilders de macht krijgt? Ja!

En ik heb niet eens een dubbel paspoort.

Try again. Welk probleem los je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:07:
[...]

Ik ben getrouwd met een Griekse. Neem me mijn Nederlandse paspoort alsjeblieft af als Wilders zijn zin krijgt.

Zal ik wapens opnemen tegen Nederland als een Nationaal-Socialist als Wilders de macht krijgt? Ja!

Bedreig je Wilders nou indirect? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gelukkig heb je geen wapens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Tsja, ergens is het natuurlijk gewoon je burgerplicht om iets te doen tegen een overheid dat bepaalde grenzen zou overschrijden. Hoewel ik de opmerking van Dido nou niet bepaald handig vind..

Bedreiging van een persoon is het zeer zeker niet!

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
supreme tweaker schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:13:
Tsja, ergens is het natuurlijk gewoon je burgerplicht om iets te doen tegen een overheid dat bepaalde grenzen zou overschrijden. Hoewel ik de opmerking van Dido nou niet bepaald handig vind..

Bedreiging van een persoon is het zeer zeker niet!
Ja, dus jij vind dat soort akkefietjes in Egypte en zo normaal? In plaats van praten gaan we maar schieten en granaten gooien? Lekker dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

ari3 schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:55:
Ok, laat ik dan eens een oplossing poneren: certificeren van ouderschap. Wie niet voldoet aan de maatschappelijke criteria als ouder mag geen kinderen krijgen.

Critieria:
- Minimaal op MBO-niveau Nederlands kunnen lezen en schrijven. Reden: voorkomen dat kinderen met taalachterstand het basisonderwijs instromen. Geen extra kosten meer voor de samenleving om taalachterstand in te halen omdat ouders verzuimen Nederlands te leren en over te brengen op hun kinderen.
- Minimaal vijf jaar lang 150% van het minimum loon verdiend hebben voordat aan certificering begonnen kan worden. Reden: hiermee tonen aspirant ouders aan dat ze in staat zijn een stabiel inkomen te verwerven. Dit zorgt (a) dat ze verminderd aanspraak maken op sociale voorzieningen en (b) ze op een goede manier invulling geven aan hun voorbeeldfunctie: werken voor je geld is de norm.
- Voorafgaand aan certificering moet de woning geschikt zijn om kinderen te huisvesten. Reden: het lijkt nog steeds normaal om zeven kinderen op een flatje vier hoog achter te huisvesten. Dat werkt natuurlijk niet waardoor kinderen uit dergelijke gezinnen vaak (tot laat) op straat verblijven met overlast tot gevolg. De norm is dat een kind een eigen kamer heeft waar hij eventueel met leeftijdgenoten kan spelen of verblijven. Er mag geen excuus zijn om maar op straat te hangen.

- Indien geen Nederlandse nationaliteit: Uitzetting naar land van herkomst en op lijst persona non grata-lijst plaatsen.
- Indien Nederlandse nationaliteit: ouderlijke macht ontnemen, kind bij ouders plaatsen die wel gecertificeerd zijn.

Overigens is deze maatregel gericht op iedereen die in Nederland verblijft, dus nadrukkelijk ook de autochtonen.
Schitterend idee. En het lost meer problemen op dan alles wat Wilders roept.
Maar ja, de schenen waar je tegen trapt zijn voor een groot deel " Nederlands" dus gaat het niet gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 13:12

Hokkie

Hello

@Dibo,

Ik heb eens gehoord dat het lekker weer is daar. Wellicht moet je dan toch eens de stap zetten om naar Griekenland te gaan verhuizen en ga daar het Griekse leger in gaan. Al je wensen uitgekomen!

Oja, en niet je handje ophouden he?! Gewoon lekker alles zelf betalen...

[ Voor 15% gewijzigd door Hokkie op 07-04-2014 15:16 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:14:
[...]

Ja, dus jij vind dat soort akkefietjes in Egypte en zo normaal? In plaats van praten gaan we maar schieten en granaten gooien? Lekker dan...
Wordt eens specifiek: Wat voor akkefietjes? Wat is "en zo"?

Sidenote: volgens mij zijn wij ook niet door een goed gesprek onder de Spanjaarden uitgekomen..

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
supreme tweaker schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:15:
[...]

Sidenote: volgens mij zijn wij ook niet door een goed gesprek onder de Spanjaarden uitgekomen..
Nee, die hebben we afgekocht uiteindelijk, met wat vertoon van eer.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
ari3 schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:55:

Critieria:

Hebben we het hier over dezelfde Marokkanen?
Want diegene die hier problemen veroorzaken zijn hier gewoon geboren en gaan hier naar school gegaan. Klinkt onmogelijk als je het gebrabbel hoort, maar het gaat hier echt om de tweede en derde generatie.

Het probleem had allang opgelost moeten zijn.

En kinderen uitzetten die hier geboren zijn...
Probleem is dat de asielprocedure veel te lang duurt. Als je het binnen een bepaalde tijd afrond dan kan het niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:08:
Bedreig je Wilders nou indirect? :X
Nopes. Direct. Als die lul ooit wat te zeggen krijgt in Nederland zie ik geen enkel probleem om de wapens op te nemen.
Check mijn huidige directe werkgever :X
Leer eerst spellen, dan praten we verder.

En ja, ik heb er gewoond. En nee, Nederlanders daar integreren totaal niet.

Benoem nou eerst het probleem maar eens correct, dan is er iets om over te praten.
supreme tweaker schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:13:
Handig, onhandig. Ik ben, in tegenstelling tot Wilders, wel bereid om er de consequenties van te aanvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Iblies schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:19:
[...]

Hebben we het hier over dezelfde Marokkanen?
Want diegene die hier problemen veroorzaken zijn hier gewoon geboren en gaan hier naar school gegaan. Klinkt onmogelijk als je het gebrabbel hoort, maar het gaat hier echt om de tweede en derde generatie.

Het probleem had allang opgelost moeten zijn.

En kinderen uitzetten die hier geboren zijn...
Probleem is dat de asielprocedure veel te lang duurt. Als je het binnen een bepaalde tijd afrond dan kan het niet gebeuren.
Wat heeft een asielprocedure te maken met Marokkanen? Het is inderdaad waar dat asielprocedures te lang duren, maar wat heeft dat te maken met niet goed geïntegreerde en criminele (Marokkaanse?) jongeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:24:
[...]

Nopes. Direct. Als die lul ooit wat te zeggen krijgt in Nederland zie ik geen enkel probleem om de wapens op te nemen.

[...]

[...]

Benoem nou eerst het probleem maar eens correct, dan is er iets om over te praten.

[...]

Handig, onhandig. Ik ben, in tegenstelling tot Wilders, wel bereid om er de consequenties van te aanvaarden.
Man man, wat ben jij een mafkees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Safaci schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:24:
Wat heeft een asielprocedure te maken met Marokkanen? Het is inderdaad waar dat asielprocedures te lang duren, maar wat te maken met niet goed geïntegreerde en criminele (Marokkaanse?) jongeren?
Precies.

Dus waarom loopt Wilders te zeuren over Marokkanen in combinatie met toelatingsbeleid?

Omdat het verkoopt bij de ongeletterde massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:25:
Wow! Het argument waarmee je me overtuigd hebt.

En, komend van iemand die zijn intelligentie en probleemoplossend vermogen zo duidelijk tentoongespreid heeft in deze topic, zie ik het als compliment. Dank je :)

Zou je de menselijkheid op kunnen brengen mijn eerdere vraag eindelijk eens te beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
[...]

Verder gaat t wel goed met je? :X Jezus zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Jongens, niet op de man spelen. Laten we weer ontopic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
[...]

[...]

[...]

[...]

Nou, hier neem ik bij deze dan maar eens een grote afstand van.

Wilders is slechts de belichaming van onvrede die er bij een groot deel van het volk leeft. Het zou inderdaad heel armoedig zijn als de onderbuik ooit zou regeren in Nederland, maar ik zie daar niet niet direct reden tot verzet in.. Iets met vuur met vuur bestrijden?

Overigens was Wilders ongeveer lid van de regering een paar jaar terug, dus iets te vertellen heeft hij al gehad!

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DennusB, waarom zou je in geen geval gewapend verzet mogen voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
begintmeta schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:31:
DennusB, waarom zou je in geen geval gewapend verzet mogen voeren?
Ik heb het niet over mogen, ik zeg dat het me verre van slim lijkt. Wat win je daar nou mee? Als je vriendin niet doet wat je wilt, ga je dan ook slaan?
Safaci schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:30:
Jongens, niet op de man spelen. Laten we weer ontopic gaan.
Als er iemand op de man speelt is het Dido wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:28:
[...]

Wow! Het argument waarmee je me overtuigd hebt.

En, komend van iemand die zijn intelligentie en probleemoplossend vermogen zo duidelijk tentoongespreid heeft in deze topic, zie ik het als compliment. Dank je :)

Zou je de menselijkheid op kunnen brengen mijn eerdere vraag eindelijk eens te beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:31:
...
Ik heb het niet over mogen, ik zeg dat het me verre van slim lijkt. Wat win je daar nou mee? Als je vriendin niet doet wat je wilt, ga je dan ook slaan?
...
Als mijn vrouw mij (of anderen) zou mishandelen, zou ik eventueel wel geweld gebruiken om er een eind aan te maken denk ik, andersom zou van mij ook mogen (maar zou lastiger zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Kan het even wat minder? Probeer de discussie svp met argumenten aan te gaan ipv te jij-bakken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
begintmeta schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:34:
[...]

Als mijn vrouw mij (of anderen) zou mishandelen, zou ik eventueel wel geweld gebruiken om er een eind aan te maken denk ik, andersom zou van mij ook mogen (maar zou lastiger zijn)
Maar wilders mishandeld je toch niet? Ik snap je gedachtegang niet helemaal en ben daar wel benieuwd naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
supreme tweaker schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:30:
Nou, hier neem ik bij deze dan maar eens een grote afstand van.

Wilders is slechts de belichaming van onvrede die er bij een groot deel van het volk leeft. Het zou inderdaad heel armoedig zijn als de onderbuik ooit zou regeren in Nederland, maar ik zie daar niet niet direct reden tot verzet in.. Iets met vuur met vuur bestrijden?

Overigens was Wilders ongeveer lid van de regering een paar jaar terug, dus iets te vertellen heeft hij al gehad!
Dan maar burgeroorlog.

En Wilders was lid van de regering in zoverre dat hij een paar kruimels kreeg waar hij niet tevreden mee was. Waarom denk je dat hij het heeft laten klappen? Niet dat ze hem meer hadden moeten geven by the way..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Yups. Die quote vat perfect samen wat je inhoudelijk hebt ingebracht in deze discussie.
DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:29:
Het gaat uitstekend, dank je :)

Ik ben me er terdege van bewust dat Wilders niet wil en niet kan regeren.

Mocht het onverhoopt toch gebeuren dan is het inderdaad een van de uitzonderlijke situaties waarin ik niet meer denk dat stomweg je bek houden iets gaat opleveren.
DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:31:
ls er iemand op de man speelt is het Dido wel.
Ik noem Wilders een idioot, een staatsgevaarlijke idoioot als hij ooit macht krijgt. Dat recht heb ik, aangezien ik over een politicus praat (die de mond vol heeft van vrijheid van meningsuiting...).

Als je dan toch zoekt naar wie er op de man speelt, quote dan dit even:
DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:29:
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:25:
Ik bedoel maar. Ik geef mijn mening over iets, en over een politicus.
En ik wordt in dit tpoic afgezeken met dergelijke teksten die mijn verstandelijke vermogens direct in twijfel trekken.

Laat ik het zo zeggen:

Ik hoop dat ik de tegenwoordigheid van geest heb om, als er een Nationaal-Socialist (dat noemden ze vroeger een Nazi, ik mag de afko niet meer gebruiken kennelijk) aan de macht komt in Nederland, inderdaad alles te doen wat nodig is om de betreffende persoon uit die macht te ontzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:42:
[...]

Ik noem Wilders een idioot, een staatsgevaarlijke idoioot als hij ooit macht krijgt. Dat recht heb ik, aangezien ik over een politicus praat (die de mond vol heeft van vrijheid van meningsuiting...).
Dus jij beroept je op het recht van vrije meningsuiting maar neemt er aanstoot aan als iemand anders (in dit geval Wilders) het doet...? Lekker krom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee wie je werkgever is. Ook lijkt me dat een "legacy IT specialist" niet direct toegang tot wapens heeft, maar goed.

Overigens ben ik het met je eens dat de bevolking in het uiterste geval wapens op moet kunnen pakken tegen een regering, maar dan echt alleen in het uiterste geval. Daarbij vind ik de schietsport een prachtige hobby :)

Het gaat me er alleen om dat het wat te ver gaat om iemand puur om zijn overtuigingen te bedreigen, dan ben je toch precies hetzelfde bezig als Wilders zelf? Hij dreigt indirect, jij direct. Maar nogmaals, een volk moet inderdaad tegen zijn overheid kunnen vechten in het uiterste geval. Daarom ben ik ook voor een ( veel) soepelere wapenwet in Nederland. Wat dan weer jammer is is dat de meeste mensen de verantwoordelijkheid die een wapen met zich meebrengt simpelweg niet aankunnen.

Wel ironisch overigens, in een land met zo'n enorme wapenindustrie ( want die hebben we) dat we zelf ze niet mogen dragen. Maar goed, OT.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:38:
Maar wilders mishandeld je toch niet? Ik snap je gedachtegang niet helemaal en ben daar wel benieuwd naar..
Oh, je snapt echt niet dat als hij niet jou maar iemand anders mishandelt, dat nog steeds een reden tot actie kan zijn?

Wilders mishandelt mijn landgenoten.

Als dat voor jou geen probleem is, prima. Maar ik heb wat problemen, waaronder empathie, inlevingsvermogen, historische kennis en menselijkheid waarschijnlijk de grootste zijn.

Yups. I need help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:45:
[...]

Oh, je snapt echt niet dat als hij niet jou maar iemand anders mishandelt, dat nog steeds een reden tot actie kan zijn?

Als dat voor jou geen probleem is, prima. Maar ik heb wat problemen, waaronder empathie, inlevingsvermogen, historische kennis en menselijkheid waarschijnlijk de grootste zijn.

Yups. I need help.
Wie mishandelt hij dan? Jij wil graag in armoede leven ten koste van alles? Al overspoelt NL met 'buitenlanders'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Staat er in de titel van dit topic integratie problematiek of immigratie problematiek?

Nogmaals.
99% van de personen over wie we het nu hebben ZIJN HIER GEBOREN

[ Voor 31% gewijzigd door Shamalamadindon op 07-04-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Leo1010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:47:
Staat er in de titel van dit topic integratie problematiek of immigratie problematiek?

Nogmaals.
En wat als ze voor geen meter integreren zoals in SOMMIGE gevallen gebeurt? Wat doe je dan? Als ze mensen dood schieten, overal inbreken, overvallen plegen, je dochter verkrachten, je vriendin uitschelden op straat enz.... Daar moet je toch iets tegen KUNNEN doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:43:
Dus jij beroept je op het recht van vrije meningsuiting maar neemt er aanstoot aan als iemand anders (in dit geval Wilders) het doet...? Lekker krom!
Heb ik gezegd dat Wilder sniet mag zeggen wat hij wil?
Toon dat even aan, want dit is een criminele aantijging.
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:44:
Ik heb geen idee wie je werkgever is. Ook lijkt me dat een "legacy IT specialist" niet direct toegang tot wapens heeft, maar goed.
Ongepast geintje van mijn kant, maar ik werk op dit moment voor de NAVO. Gelukkug heb ik inderdaad niet direct wapens tot mijn beschikking - behoudens de NERF-guns...
Overigens ben ik het met je eens dat de bevolking in het uiterste geval wapens op moet kunnen pakken tegen een regering, maar dan echt alleen in het uiterste geval. Daarbij vind ik de schietsport een prachtige hobby :)

Het gaat me er alleen om dat het wat te ver gaat om iemand puur om zijn overtuigingen te bedreigen, dan ben je toch precies hetzelfde bezig als Wilders zelf? Hij dreigt indirect, jij direct.
Ho.
Ik dreig ALS hij de macht krijgt. Da's een klein beetje heel veel best wel heeeel erg veel genuanceerder dan de schreeuwlelijk die alle Marokkanen in Nederland bedreigde in zijn (onterechte! hah!) verkiezingsroes.

En het lijkt me precies het moment waarop zijn directe dreigementen gevaarlijk worden. Sorry, je kunt niet volhouden dat Wilder s indirect dreigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:50:
[...]

En wat als ze voor geen meter integreren zoals in SOMMIGE gevallen gebeurt? Wat doe je dan? Als ze mensen dood schieten, overal inbreken, overvallen plegen, je dochter verkrachten, je vriendin uitschelden op straat enz.... Daar moet je toch iets tegen KUNNEN doen :X
Ja, dan stoppen we ze in de gevangenis. Net zoals met alle andere criminele Nederlanders. (Vermijd a.u.b. gebruik van caps-lock.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

En wat is jouw oplossing voor de totaal niet geintegreerde Biblebelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kap nou eens met die onderbuikopmerkingen. Integratie of nationaliteit heeft niets met bovenstaande misdaden te maken, en we hebben een rechtssysteem dat hier mee om kan gaan.

Dit soort roeptoeteren helpt geen enkele discussie, en zal zeker geen oplossingen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:52:
[...]

Heb ik gezegd dat Wilder sniet mag zeggen wat hij wil?
Toon dat even aan, want dit is een criminele aantijging.
Blijkbaar vind je dat, want je neemt er nog al erg aanstoot aan.
gambieter schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:53:
[...]

Kap nou eens met die onderbuikopmerkingen. Integratie of nationaliteit heeft niets met bovenstaande misdaden te maken, en we hebben een rechtssysteem dat hier mee om kan gaan.

Dit soort roeptoeteren helpt geen enkele discussie, en zal zeker geen oplossingen opleveren.
Ik ben wel weg uit dit topic, als je je mening hier ook al niet meer mag uitten... Sorry dat ik anders denk dan jou iig.

[ Voor 98% gewijzigd door DennusB op 07-04-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:46:
Wie mishandelt hij dan? Jij wil graag in armoede leven ten koste van alles? Al overspoelt NL met 'buitenlanders'?
Hij mishandelt mij en de mensen waar ik om geef.

Als je je daar niets bij kunt voorstellen sterkt me dat in de overtuiging dat algemeen kiesrecht de grootste historische blunder ooit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
it is better to be a human being dissatisfied than a pig satisfied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

[...]

Maar er zijn ook genoeg Nederlanders waarvan de voorouders de afgelopen eeuwen ook Nederlands waren, en ook niet willen integreren en/of de criminaliteit in gaan. Als mensen terugsturen onze enige oplossing ertegen is, dan KUNNEN we al niets meer doen. Hoe graag ik ook zou zien dat sommige autochtonen Nederland uitgezet zouden worden, het is geen optie. Zelfverdediging, gezond verstand en de wet zijn uitgevonden als datgene wat je er tegen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:54:
[...]

Blijkbaar vind je dat, want je neemt er nog al erg aanstoot aan.

[...]

Ik ben wel weg uit dit topic, als je je mening hier ook al niet meer mag uitten... Sorry dat ik anders denk dan jou iig.
Natuurlijk mag je hier je mening uiten. Maar graag wel onderbouwd met argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Safaci schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:57:
[...]

Natuurlijk mag je hier je mening uiten. Maar graag wel onderbouwd met argumenten.
Helaas is het in dit onderwerp volgens mij vaak het geval dat de argumenten deels voortkomen uit een 'gevoel' of gedachten er aan. Niet alles hoeft toch altijd gestaafd te zijn met harde cijfers of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Safaci schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:57:
[...]

Discriminatie tegen PVV'ers, die teren namelijk helemaal niet op argumenten, maar enkel op onderbuikgevoelens.
DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:58:
[...]

Helaas is het in dit onderwerp volgens mij vaak het geval dat de argumenten deels voortkomen uit een 'gevoel' of gedachten er aan. Niet alles hoeft toch altijd gestaafd te zijn met harde cijfers of zo?
Ligt eraan. Als je graag het risico loopt er continu keihard naast te zitten hoeft dat inderdaad niet. Als je de zaken objectief wil benaderen heb je daarentegen weinig keus.

[ Voor 44% gewijzigd door Amanoo op 07-04-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Amanoo schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:58:
[...]

Discriminatie tegen PVV'ers, die teren namelijk helemaal niet op argumenten, maar enkel op onderbuikgevoelens.
Dat is absoluut niet waar en ik zie mezelf ook niet als PVV'er, ik heb nog nooit op ze gestemd. Natuurlijk spelen er onderbuikgevoelens mee maar er zijn genoeg statistieken die de 'problematiek' aantonen, en die worden hier ook keihard genegeerd of door onderbuikgevoelens weggeschoven door mensen die tegen de PVV zijn! Het is gewoon een lastig onderwerp
Amanoo schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:58:
[...]

[...]

Ligt eraan. Als je graag het risico loopt er continu keihard naast te zitten hoeft dat inderdaad niet. Als je de zaken objectief wil benaderen heb je daarentegen weinig keus.
Als we alles objectief zouden willen benaderen vanuit de politiek kunnen ze het stemmen net zo goed direct stoppen. Het gaat nou eenmaal om meningen.

[ Voor 32% gewijzigd door DennusB op 07-04-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

DennusB schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:00:
[...]

Dat is absoluut niet waar en ik zie mezelf ook niet als PVV'er, ik heb nog nooit op ze gestemd. Natuurlijk spelen er onderbuikgevoelens mee maar er zijn genoeg statistieken die de 'problematiek' aantonen, en die worden hier ook keihard genegeerd of door onderbuikgevoelens weggeschoven door mensen die tegen de PVV zijn! Het is gewoon een lastig onderwerp
Er zijn genoeg gegevens die aantonen dat mannen in het algemeen (en dus ook zeker autochtone Nederlandse mannen) een overrepresentatie vormen qua criminaliteit en macho-gedrag, maar daar hoor ik niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
In dat geval DennusB...

Nogmaals de vraag:
Wat is precies het probleem? Criminaliteit? Onbeschoftheid op straat? Dubbele paspoorten? Uitkeringen naar Marokko?
Wie zijn precies het probleem?
Zijn dat criminele Nederlandse jongeren van buitenlandse afkomst? Inclusief onbeschofte Nederlandse jongeren van buitenlandse afkomst? Of zijn het alle Nederlandse jongeren van buitenlandse afkomst?

Ik wacht nu al zeker 3 pagina's op een antwoord op deze vragen. En dan wel onderbouwd, niet "ga maar eens in een grote stad kijken".

[ Voor 6% gewijzigd door Shamalamadindon op 07-04-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
[...]

Niemand ontkent hier de problemen. Maar die problematiek koppelen aan de nationaliteit van hun voorouders is ongegrond. De 'oplossingen' van de PVV zijn onrealistisch en niet haalbaar. Er is een integratieprobleem in die groep en dat probleem moet worden aangepakt en niet het feit dat ze 'Marokkaans' zijn.

Ik heb trouwens liever niet dat je wegloopt uit dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Amanoo schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:02:
Er zijn genoeg gegevens die aantonen dat mannen in het algemeen (en dus ook zeker autochtone Nederlandse mannen) een overrepresentatie vormen qua criminaliteit en macho-gedrag, maar daar hoor ik niemand over.
Hey. Ik ben niet niemand, en ik heb het in het voorgaande topic juist aangehaald op basis van de geposte cijfers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Als we alles objectief zouden willen benaderen vanuit de politiek kunnen ze het stemmen net zo goed direct stoppen. Het gaat nou eenmaal om meningen.
We kunnen op zijn minst onze mening toch wel objectief beredeneren? Waar hebben we anders zo'n geavanceerde hersenpan voor gekregen? Om alsnog enkel op instinct en onderbuikgevoel te handelen? We zijn toch geen beesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
[...]

Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:45:
[...]

Maar als Wilders op een democratische manier aan de macht komt en dus gekozen is door een groot deel van het volk? Dan heb je de totale schijt aan de politieke keuzes van je landgenoten?

Dus, enerzijds mishandelt Wilders je landgenoten, anderzijds moet hij met vuur en wapen bestreden worden als hij door landgenoten word gekozen.

Zoals 1 van mijn matties zou zeggen: Ik niet begrijp. :X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leo1010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:47:

Nogmaals.
Dat betekent dan toch niet dat je dan dus maar verder niets meer hoeft te doen aan de rest van de oost-blokkers, noord-afrikanen?

Stel voor die mensen duidelijke regels op en controleer dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:52:

Ik dreig ALS hij de macht krijgt. Da's een klein beetje heel veel best wel heeeel erg veel genuanceerder dan de schreeuwlelijk die alle Marokkanen in Nederland bedreigde in zijn (onterechte! hah!) verkiezingsroes.

En het lijkt me precies het moment waarop zijn directe dreigementen gevaarlijk worden. Sorry, je kunt niet volhouden dat Wilder s indirect dreigt.
Rijkelijk laat inmiddels dan. De krachten achter de trend waar Geert deel van uitmaakt hebben die macht. De meest simpele force motivator analyse kan dat vaststellen. Dat we als samenleving enkel focus hebben op wat we in beeldvorming zien, en niet op discrepanties tussen dat en de oorzakelijke realiteit staat echter in de weg van het bespreken van een dergelijke analyse. Laat staan het uitvoeren van een dergelijke analyse in een breed of publiekelijk kader. Het blijft beperkt tot plaatsen als Clingendael en het groepje van de SER (die inmiddels allemaal opgestapt zijn).

We zijn beperkt tot symptoombestrijding. Past prima in de instrumentatie voor zekeren van de status quo ante. Het breekpunt was Fortuyn, daarna kwam de balans tussen "the devil you know" en "the servant on stage".
gambieter schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:53:
[...]

Maar je weet het, geen oplossingen. Dat is het doel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Croga schreef op maandag 07 april 2014 @ 03:36:
... dat gaat zeker op voor niet-westerse allochtonen) criminaliteit buiten de morele concensus is gevallen en dat er plots aanzien vanuit gaat in plaats van schaamte. ...

Ik herken me daar overigens bepaald niet in (als 'niet-westerse allochtoon') Scarface en The Godfather wekken bij mij geen bewondering op, zo zie je maar dat statistieken niet makkelijk individualiseerbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:05:
Dat betekent dan toch niet dat je dan dus maar verder niets meer hoeft te doen aan de rest van de oost-blokkers, noord-afrikanen?

Stel voor die mensen duidelijke regels op en controleer dat.
GEHEEL ANDER ONDERWERP

Zodoende hoort dat thuis in een ANDER topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

ChojinZ schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:04:
Maar als Wilders op een democratische manier aan de macht komt en dus gekozen is door een groot deel van het volk? Dan heb je de totale schijt aan de politieke keuzes van je landgenoten?
Yups.
Als 51% van de bevolking vindt dat 49% dood moet, dan ben ik geen democraat meer.
Daar mag je me op quoten :)
Virtuozzo schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:05:
We zijn beperkt tot symptoombestrijding. Past prima in de instrumentatie voor zekeren van de status quo ante. Het breekpunt was Fortuyn, daarna kwam de balans tussen "the devil you know" en "the servant on stage".
Klopt, en zolang hij "on stage" blijft zie ik elke vergelijking met Hitler dan ook als een belediging aan Hitlers adres: die kreeg wel wat gedaan :X

Het is een beetje jammer dat een hoop mensen de irrealis niet oppikken in "als Wilders het voor het zeggen krijgt".

1) de kans is verwaarloosbaar en 2) Wilders maakt het zelf wel heel erg duielijk dat hij niet wil of kan.

Dat neemt niet weg dat ik een Janmaat een stuk confortabeler vond. Die slaagde er in ieder geval niet eens in zijn achterban te overtuigen dat ie ooit wat ging bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leo1010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:02:
In dat geval DennusB...

Nogmaals de vraag:
Wat is precies het probleem? Criminaliteit? Onbeschoftheid op straat? Dubbele paspoorten? Uitkeringen naar Marokko?
Wie zijn precies het probleem?
Zijn dat criminele Nederlandse jongeren van buitenlandse afkomst? Inclusief onbeschofte Nederlandse jongeren van buitenlandse afkomst? Of zijn het alle Nederlandse jongeren van buitenlandse afkomst?

Ik wacht nu al zeker 3 pagina's op een antwoord op deze vragen. En dan wel onderbouwd, niet "ga maar eens in een grote stad kijken".
Dat is allang aangegeven. Stond zelfs in de topictitel totdat een modje vond dat hij zijn mening moest doordrukken.
Maar wederom, vingers in je oren en lalalalalalalalalala.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:10:
totdat een modje vond dat hij zijn mening moest doordrukken.
Het zit je wel hoog he? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:12:
[...]

Het zit je wel hoog he? :D
Jou ook geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:10:
[...]

Yups.
Als 51% van de bevolking vindt dat 49% dood moet, dan ben ik geen democraat meer.
Daar mag je me op quoten :)
[/quote]

[...]

Klopt, en zolang hij "on stage" blijft zie ik elke vergelijking met Hitler dan ook als een belediging aan Hitlers adres: die kreeg wel wat gedaan :X

Het is een beetje jammer dat een hoop mensen de irrealis niet oppikken in "als Wilders het voor het zeggen krijgt".

1) de kans is verwaarloosbaar en 2) Wilders maakt het zelf wel heel erg duielijk dat hij niet wil of kan.

Dat neemt niet weg dat ik een Janmaat een stuk confortabeler vond. Die slaagde er in ieder geval niet eens in zijn achterban te overtuigen dat ie ooit wat ging bereiken.
Kan je even aangeven waar dat precies staat dat 49% dood moet? Je begint nu namelijk ongefundeerd een beetje om je heen te roepen.

Je roept nu net zo hard loze dingen als de mensen waar je zo op tegen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Iets wat gekozen is door het volk hoeft in ieder geval helemaal niet noodzakelijk democratisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ga mijn collega's van dit forumdeel een hoop opruimwerk besparen door hier een tijdelijk slotje aan te hangen. Eventuele heropening is dan aan hen :)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.