Die kans bestaat zomaar ja. Des te meer reden om er niet meer door te gaan: mocht het inderdaad blijken dat het data oplevert waar het project niets mee kan, dan blijft de schade voor het project beperkt. Zij zullen eerst zelf grondig die aangepaste client moeten testen om er
100% zeker van te zijn, en niet minder dan dat dat het dezelfde resultaten oplevert. En dan is het goed mogelijk dat het voor 99.9% hetzelfde is, maar voor het onderzoek
mag je gewoon geen foute data gebruiken, omdat dat je resultaten zal beïnvloeden en daarmee de uitkomst dus niet meer te vertrouwen is.
En ja, er zijn dingen slordig gelopen, danwel fout gedaan door de projectleiding (niet snel reageren, niet eerder een geoptimaliseerde client gebruiken, source beschikbaar maken (waar ik al eerder mijn bedenken over heb verteld)), maar dat is nog geen rechtvaardiging om hiermee door te gaan.
Voor de gebruikers is het vervelend, zoniet uitermate zuur, dat de puntentelling niet meer eerlijk lijkt te verlopen, maar met een vriendin die bezig is met promovatie-onderzoek begrijp ik maar al te goed wat voor een impact mogelijke corrupte data kan hebben voor de onderzoekers: hun complete onderzoek kan in twijfel worden getrokken, sponsoring of beursen kunnen worden ingetrokken, banen kunnen op het spel komen te staan. Dat is wel even wat serieuzer dan "hunnie krijgen meer punten dan ik".
Witlof schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:14:
[...]
Ik zie trouwens bij mijn WU's normaal dit staan:
fitsedwrapper v3.40
Als ik wat scroll en kijk bij computers met die custom build staat er dit:
fitsedwrapper Anonymous platform (CPU)
Dus volgens mij is het wel duidelijk terug te halen en uit de stats te halen

Nope. Als ik bij mij bij het systeem kijk waar ik mee heb getest, zie ik gewoon fitsedwrapper v3.40 staan. Wat dat betreft dus niet te onderscheiden van het origineel.