Ik moet zeggen dat ik dit soort berichten meestal erg pijnlijk vind om te lezen. Zonde dat ze 60TFLOP aan werk verzetten, en dan 360% laten liggen omdat ze te beroerd zijn goed te compileren.
Hetzelfde verhaal heb ik in het verleden ook bij seti@home gehoord, daar had iemand een sterk geoptimaliseerde versie gemaakt die wel 5 of 10x sneller was, maar, die mocht je niet gebruiken want "dat was niet gecontroleerd en niet zeker of hij wel correct werkte".
Datzelfde gevaar heb je hier natuurlijk ook, terwijl de beheerder gewoon een check kan draaien of de boel goed gecompileerd is. Ik kan mij niet voorstellen dat dezelfde winst niet ook te halen is onder Windows.
Ik snap wel dat er beperkingen zijn aan het ontwikkel team, toch krijg je af en toe het idee dat men roekeloos met de gedoneerde processortijd omgaat. Als je tijd op een supercomputer moet inhuren besteed men altijd veel moeite aan het algoritme optimaliseren. Beetje optimalisatie kan zo een factor 2-10 sneller worden (vooral als je eerste poging bagger was

). Bij dit soort projecten mag je toch verwachten dat men eens per jaar een keer een nieuwe compiler eroverheen gooit om ook de optimalisaties voor de nieuwste cores etc. te ondersteunen.
Mogelijk een idee voor volgende jaar om een paar tweakers een maand voor de stampede een geoptimaliseerde versie op te vissen of zelf de compileren, dan kunnen we het volgende project helemaal op volle kracht bestormen